@
Zr40 Dank voor de info, interessant. Met m'n bonds gaat het goed, gekocht rond de 80% en de markt lijkt positief te
reageren op de Q3 cijfers. Rekening houdend met accrued interest sta ik op een rendement van 13.7% in ongeveer anderhalve maand tijd. Dat kan zo omslaan zodra de prijs van de bonds daalt. Ik heb (/had) echter de intentie om de bonds tot maturity aan te houden en niet teveel naar de koers te kijken, zie dat als een papieren winst/verlies. Op zich heb ik wel vertrouwen in de verplichting van Mogo om de couponbetalingen te voldoen, ik maak me meer zorgen om het herfinancieringsrisico zodra de bond matured.
Ik kijk het nog even aan, misschien verkoop ik ze binnenkort om mijn Mogo exposure wat te verkleinen. Ook omdat op Mintos zelf Mogo nog ca. 11% van mijn portefeuille uit maakt met een gem. resterende looptijd van 7 maanden.
Overigens heeft Fitch
aangegeven dat de subordinated debt die Mogo zelf als equity classificeert wel voldoet aan de equity criteria van Fitch, dat is nog enigzins positief. ExploreP2P noemt dat ook. Misschien zijn het een soort van
cocos.
Tangible equity excluding shareholder loans remains small (EUR11.8 million at end-1Q20) and is supplement by subordinated shareholders' loans (EUR11.9 million at end-1Q20), qualifying for equity credit under Fitch's criteria, doubling Mogo's capital base in 4Q19 and 1Q20.
Maar ben het met je eens hoor, enorm risicovol. In Q3 een verlies van EUR 3.5m, nog een paar van dat soort kwartalen en ze zijn kapot. Equity versterken middels retained earnings zit er niet in met zulke verliezen, enige optie die ze volgens mij hebben is extra aandelenkapitaal aantrekken. Jammer dat ze daar niets over noemen in hun Q3
presentatie. Kan me niet voorstellen dat daar geen vragen over zijn gesteld tijdens de earnings call. Beursgenoteerde bedrijven plaatsen de transcripts daarvan soms op hun website, Mogo volgens mij niet.