Ik vind dat de informatie voorziening vanuit mintos zienderogen achteruit gaat. Over de late betalingen zouden we wekelijks een update moeten krijgen. Dit is al weer de tweede week dat ze die afspraak niet na weten te komen….
Carpe Diem
Carpe Diem
De andere update over in recovery is slechts eens per maand. Waar ook de betalingen vaak in bulk worden gedaan (als ze er zijn).The pending payments update will be shared on Fridays at an 8-day interval that is based on our internal reporting process.
Wel zijn soms de juiste pagina’s lastig terug te vinden, of kom je terecht op een oude blog post over een bepaald onderwerp.This page and the data and comments on it are updated on a monthly basis in the first week of each following month.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.
[Voor 27% gewijzigd door muppet99 op 24-03-2022 15:03]
Carpe Diem
Hattrick: Thorgal Eagles
Geen persoonlijke ervaringen, althans voor wat betreft direct investeren hierin. Heb bijvoorbeeld www.zonnepanelendelen.nl wel op het interesse lijstje staan, maar qua spreiding tot nu toe eigenlijk nog nooit een inleg gedaan. Dus kan niet zozeer wat zeggen over behaald rendement in de praktijk hierbij.bregweb schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:18:
Gaat hard achteruit de afgelopen weken met het % up2date loans bij mij, ben (voorlopig) gestopt met herinvesteren. Ik denk dat de reden Oekraine&Inflatie is, wilde daarom de aandacht iets meer verplaatsen naar andere vormen van investeren, ben me aan het inlezen op wind- en/of zonne-ernergie, iemand hier al ervaring mee?
Zo ja waar en wat zijn je ervaringen?
First Mintos Prospectuses approved and published on FKTK
We’re glad to share that we’re now a few steps closer to the launch of the financial instruments Notes on Mintos. The first prospectuses for the Mintos-related special purpose vehicles have been approved, and are now published on the Latvian regulator’s platform.
As shared before, Notes are financial instruments issued by a special purpose entity within the Mintos group that acts as the issuer (named e.g. “Mintos Finance Nr. xx”). Each lending company or lending company group that offers investment opportunities on Mintos has/will have a separate special purpose entity for Notes issuance.
We will share more information soon, as we’re preparing for the launch of Notes in the upcoming weeks.
https://www.fktk.lv/en/ma...ments-market/issuers/?l=3
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.
[Voor 42% gewijzigd door Qwerty-273 op 26-04-2022 10:39]
,Mintos has announced that Mexican lender 'Financiera Contigo' has joined the platform. It's a brand name of a Mexican lending group called CEGE. CEGE has guaranteed the debts of another (small) lender that joined Mintos last year called Conmigo Vales. Conmigo Vales is not a subsidiary of CEGE but it has overlapping shareholders (known as a 'sister' company). Last year we gave Conmigo Vales a score of 50, noting that we had based our score on CEGE and discounted it because Conmigo Vales itself was very small and also because a guarantee from a company is not as strong as a direct claim. Originally we understood that ‘Financiera Contigo’ was a sister company or subsidiary, but the Mintos team kindly reached out to us to explain that it is just a brand used by CEGE itself. Based on our review of the latest audited financials for CEGE, and their track record, we have assigned a score of 63 to Financiera Contigo / CEGE.
Earn up to 3% cashback with DelfinGroup loans
For a limited time only, you can earn a cashback of:
1% for loans with a remaining term of 6 to 12 months;
2% for loans with a remaining term of 12 to 36 months;
3% for loans with a remaining term over 36 months.
This offer is valid from 9 May to 31 May 2022.
To qualify for the cashback bonus, you’ll need to enroll in the campaign and invest a minimum of €50 (cumulative) into DelfinGroup loans.
Earn up to 2% cashback with Creditstar loans
Invest in Creditstar loans with a maturity of 6 months or more to earn a cashback of:
1% on loans with a maturity of 6-12 months
2% on loans with a maturity of more than 12 months
This offer is valid for a limited time, from 2 to 31 May 2022.
To qualify for the cashback bonus, you’ll need to enroll in the campaign and invest a minimum of €50 (cumulative) into Creditstar loans.
Earn 2% cashback with Credifiel loans
Invest in any Credifiel loan to earn a cashback of 2%.
This offer is valid for a limited time, from 3 May to 31 May 2022.
To qualify for the cashback bonus, you’ll need to enroll in the campaign and invest a minimum of €50 (cumulative) into Credifiel loans.
Earn up to 5% cashback with Mogo Kenya loans
Invest in Mogo Kenya loans to earn a cashback of:
1% on loans with a maturity up to 12 months
2% on loans with a maturity between 12 and 24 months
3% on loans with a maturity between 24 and 36 months
4% on loans with a maturity between 36 and 48 months
5% on loans with a maturity of more than 48 months.
This offer is valid for a limited time, from 2 May to 1 June 2022.
To qualify for the cashback bonus, you’ll need to enroll in the campaign and invest a minimum of €50 (cumulative) into Mogo Kenya loans.
10x270 Wp zuid (PVoutput) | CityStrides | Smashrun
Cashing out from Mintos strategies remains available
After 1 July, investors can still cash out any investments via claims they have made using Mintos strategies (for example, a Conservative strategy). As usual, cashouts are subject to demand from other investors at the time and current market conditions.
[Voor 33% gewijzigd door Qwerty-273 op 11-05-2022 15:46]
Ik had dat beter moeten lezen inderdaad.Qwerty-273 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:40:
Dat werd in de eerdere communicatie over de Notes al aangegeven.
[...]
Current income taxation process
For investments in claims via assignment agreements (the current setup), investors pay applicable income tax themselves in their country of tax residence. Currently, you receive gross interest income from your investments and a tax statement from Mintos so you can file a tax declaration at the end of each year.
Tax regulation for investments in regulated financial instruments
When it comes to investing in regulated financial instruments, licensed investment firms are legally required to withhold income tax from private individuals. This is a process followed in many countries for all types of securities, such as stocks or bonds.
Importantly, for most investors, the total amount of income tax paid remains unchanged because the tax withheld can be deducted from the tax owed in an investor's country of tax residence. And where there is a double-tax treaty between respective countries, most investors can benefit from a reduced withholding tax rate.
[Voor 15% gewijzigd door NoUser op 20-05-2022 10:10]
Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice
Mmm, ik zie zo snel niet waar dit daadwerkelijk aan Mintos door te geven. Is die optie er nog niet, enkel aangekondigd, of kijk ik er grandioos overheen?Qwerty-273 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:21:
Mintos heeft informatie gedeeld over de belasting die ze als financiële instelling met Notes zullen moeten heffen (bij de bron). Je kan het percentage ingehouden belasting over het rendement verlagen met een woonplaatsverklaring. Deze is aan te vragen via de Belastingdienst wat enkele weken in beslag kan nemen. Wat er dan nog overblijft zal je via de aangifte moeten verrekenen.
[...]
Ik kreeg in de mail met info over notes deze link om het formulier in te dienenpsychodude schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:43:
[...]
Mmm, ik zie zo snel niet waar dit daadwerkelijk aan Mintos door te geven. Is die optie er nog niet, enkel aangekondigd, of kijk ik er grandioos overheen?
Based on current tax regulation, Mintos is required to withhold 20% of interest income. However, you can reduce this rate by providing a tax resident certificate to Mintos. You can submit this certificate by uploading it to our secure online portal (as you do with other documents). Please see the reduced applicable tax rates.
[Voor 25% gewijzigd door dixet op 20-05-2022 20:09]
Ik vind dat niet een heel duidelijke pagina (en waarom staat de informatie die je moet meesturen voor de aanvraag bij afhandeling?)...Qwerty-273 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:21:
Mintos heeft informatie gedeeld over de belasting die ze als financiële instelling met Notes zullen moeten heffen (bij de bron). Je kan het percentage ingehouden belasting over het rendement verlagen met een woonplaatsverklaring. Deze is aan te vragen via de Belastingdienst wat enkele weken in beslag kan nemen. Wat er dan nog overblijft zal je via de aangifte moeten verrekenen.
Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!
Ja dit klopt.leconnaisseur schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:28:
Vraagje:
De reden dat ik het vraag is omdat ik bij de primaire markt niet een bedrag kleiner dan € 10,- kan investeren, klopt dat?
Ik vind het allemaal wel vervelend weer. Ik ben toevallig compleet vrijgesteld van Box 3, wat het aangiftesysteem van de belastingdienst al niet snapt dus ik moet maar invullen dat ik €1 vermogen heb. Maar wel geld terug vragen nu, hopelijk geeft dat niet weer problemen.Zr40 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:04:
Het werkt bijna hetzelfde als voorheen: je geeft de waarde op die het aan het begin van het belastingjaar op 1 januari had. Maar met Notes zal er ook sprake zijn van bronheffing. Dat werkt praktisch hetzelfde als dividendbelasting: bij de belegging geef je aan dat je voor de Notes € X aan dividend/rente hebt ontvangen uit Letland (het land waar Mintos is gevestigd) en dat er € Y is ingehouden. Die inhouding wordt dan verrekend met je box 3 belasting.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dat is ook wel weer waar, thanks!bregweb schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:23:
[...]
Ja dit klopt.
Weet niet zo goed wat je met je 1e vraag wilt bereiken. De secondary market is voor mijn gevoel niet geschikt voor een auto-invest. Alles met korting wordt daar gedumpt met een reden.
Als om een of andere reden box 3 niet van toepassing is op jouw situatie, dan kan je ook niets verrekenen. Buitenlandse bronbelasting kan je namelijk alleen verrekenen tegen verschuldigde box 3 belasting.fsfikke schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:27:
[...]
Ik vind het allemaal wel vervelend weer. Ik ben toevallig compleet vrijgesteld van Box 3, wat het aangiftesysteem van de belastingdienst al niet snapt dus ik moet maar invullen dat ik €1 vermogen heb. Maar wel geld terug vragen nu, hopelijk geeft dat niet weer problemen.
Daar was ik dus al bang voor, betekent meteen 10-20% minder rendement op MintosZr40 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:08:
[...]
Als om een of andere reden box 3 niet van toepassing is op jouw situatie, dan kan je ook niets verrekenen. Buitenlandse bronbelasting kan je namelijk alleen verrekenen tegen verschuldigde box 3 belasting.
Maar misschien bedoel je iets anders; kan je uitleggen in welke situatie je precies zit?
[Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 23-05-2022 19:31]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Er zijn niet al te veel mensen met zulke specifieke vrijstellingen. Vaak zie je dat er wel regels zijn waarmee de heffing aan de bron in die gevallen ontweken kan worden. Beste lijkt mij om daar over contact mee op te nemen met Mintos en daar de vraag neer te leggen.
[Voor 7% gewijzigd door leconnaisseur op 24-05-2022 07:27]
De vrijstelling voor box 3 is € 50k, dus iedereen op Mintos die hieronder zit gaat 10% achteruit, dat begrijp ik toch goed?Qwerty-273 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:45:
[...]
Er zijn niet al te veel mensen met zulke specifieke vrijstellingen. Vaak zie je dat er wel regels zijn waarmee de heffing aan de bron in die gevallen ontweken kan worden. Beste lijkt mij om daar over contact mee op te nemen met Mintos en daar de vraag neer te leggen.
Ook kan je de vraag natuurlijk neerleggen in de algemeenheid bij de instelling/organisatie waar jij / jouw vrouw werkt hoe er (binnen de EU) met deze belastingen omgegaan wordt.
[Voor 22% gewijzigd door Zr40 op 24-05-2022 07:45]
De uitkeringen bij Mintos komen automatisch binnen. Bij mij veel vaker dan 1x per maand maar misschien kan je daar op selecteren. Je moet het dan nog wel overmaken naar je eigen bankrekening.leconnaisseur schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 07:26:
Ik heb REITs waarvan ik maandelijks dividend ontvang. Het zijn echter Amerikaanse REITs omdat in Nederland het praktisch nooit maandelijks wordt uitgekeerd. Ik zoek dus iets wat Nederlands is en ook maandelijks dividend uitkeert. Zou dat te bewerkstelligen zijn met Mintos? Dus de rente laten uitkeren (liefst automatisch) en de investering geïnvesteerd laten.
Klopt, kost je € 1,-- per overmaking.Pistachenootje schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:16:
[...]
Ook bij EstateGuru zal je volgens mij de binnenkomende gelden zelf moeten overmaken naar je bankrekening, voor zover ik weet.
[Voor 10% gewijzigd door Qwerty-273 op 02-06-2022 17:20]
De rechtzaak tegen Dziesiatka Finanse lijkt binnenkort van start te gaan (ben benieuwd hoe snel of langzaam dit zal duren - kijkend naar het process van Eurocent, andere situatie en andere rechtbank dat wel)The liquidation of Cashwagon’s entity in Indonesia is finished. The liquidator transferred an amount of €9 231 to Mintos, and this amount was credited to investors in the order described in the Mintos payments waterfall - from the oldest to the newest. In the following period, the remaining exposure of €810 939 will be written off as a bad debt, and removed from the recoveries report.
6 months after the Latvian court accepted the Mintos claim against Dziesiatka Finanse Poland, the first hearing date at the court is now announced for 4 July 2022.
Je kan nog steeds met 10 euro handmatig in leningen (claims) investeren, alleen is er geen secundaire markt meer.netfast schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:20:
Hmm, ik zie dat het minimum bedrag voor een investment nu naar 50 euro is gegaan?
Dat was altijd 10 euro... Is daar een aankondiging van geweest?
[Voor 44% gewijzigd door muppet99 op 13-06-2022 12:56]
Carpe Diem
Reclassifying payments due from investments in loans from Russia and Ukraine
From 13 June 2022, payments due from investments in the Russian and Ukrainian loans will be removed from the pending payments and reclassified as funds in recovery. We initially classified these payments as pending payments primarily because we couldn’t anticipate the duration of the payment delays that started due to the war in Ukraine, sanctions against Russia, and Russia’s retaliation measures. As the war goes on, we understand that it will take longer to receive the due payments from investments in loans from Russia and Ukraine. By their nature, these payments now don’t correspond to what pending payments are by definition. This change in the classification will not change our efforts to find ways to get money out of Russia as soon as possible.
Starting from July, the status of repayments due from investments in loans from Russia and Ukraine will be reported in a separate section of the monthly recovery updates.
[Voor 6% gewijzigd door Qwerty-273 op 30-06-2022 18:08]
[Voor 12% gewijzigd door leconnaisseur op 03-07-2022 12:42]
Thanks!Pistachenootje schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:47:
@leconnaisseur ik heb geen antwoord op je vraag maar wel een tip; ik zou oppassen met die Mintos ratings. Een 7 zegt echt heel weinig, zie deze rating: https://explorep2p.com/mintos-lender-ratings/
https://www.mintos.com/bl...-a-new-cashback-campaign/For a limited time, you can earn a cashback of:This offer is valid from 4 July to 18 July 2022.
- 1% for Notes with a remaining term of 6 months 0 days to 12 months 0 days;
- 2% for Notes with a remaining term of 12 months 1 day to 36 months 0 days;
- 3% for Notes with a remaining term of 36 months 1 day and longer.
To qualify for the cashback bonus, you’ll need to enroll in the campaign and invest a minimum of €50 (cumulative) into DelfinGroup Notes.
En als toevoeging van Mintos Support, waar ik hier een vraag over had uitstaan, men richt zich eerst op notes in EUR. De verwachting is dat tegen het einde van de maand notes in andere valuta zullen verschijnen.We first launch Notes in EUR currency as absolutely vast majority of investments are in EUR. We expect to launch Notes in other currencies thereafter.
[Voor 22% gewijzigd door Qwerty-273 op 05-07-2022 14:12]
Vandaag nog een verschil ontdekt. Bij claims was het mogelijk om na een initiële investering in een bepaalde lening, nog meer te investeren in dezelfde lening (als er nog een deel beschikbaar was op de primary markt, of anders via de secondary markt). Dat lijkt nu met notes niet meer mogelijk te zijn.To apply the reduced WHT rate, investors need to provide Mintos with a tax resident certificate issued by the tax authority in the investor’s country of tax residence. The reduced WHT will be applied from the moment Mintos has received and processed the investor’s tax resident certificate.
If the tax resident certificate is provided later, but not more than 3 years after the date of receiving interest, the investor can request repayment from the issuer’s tax authorities (for example from the Latvian tax authorities, for the excess in paid WHT).
.January 2022
Zenka is a small lender based in Kenya. Its audited accounts for 2020 show a significant loss, and a negative equity position. Its latest management presentation says that the business has become profitable in 2021, and that it received an equity injection from shareholders so that it could repay Mintos lenders. Our score is down 20 to 26
Via email neem ik aan? Ik heb het net ook gedaan.Zr40 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 06:36:
Wat ik ook niet in de gaten had (maar wel wist) is de withholding van 20% op de rentebetalingen. Ik heb gelijk een woonplaatsverklaring bij de Belastingdienst aangevraagd, maar zij stellen hier een termijn voor van 6 weken.
Met een beetje geluk valt het verschil nog binnen de euro afronding. En anders, fijn voor LetlandQwerty-273 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:15:
Wel kan je met terugwerkende kracht bij de Letse belastingdienst terecht, maar ik vermoed dat het vaak niet de moeite waard zal zijn (aanname omdat ik nooit met de Letse belastingdienst te maken had)
Via email inderdaad, aangezien Mintos geen formulier van Letland nodig heeft. Ik begrijp dat de Belastingdienst de verklaring vervolgens per post naar mij zal sturen. Dan inscannen en naar Mintos sturenPistachenootje schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:46:
[...]
Via email neem ik aan? Ik heb het net ook gedaan.
[Voor 60% gewijzigd door Zr40 op 08-07-2022 16:10]
Yep, dat gebeurt inderdaad per post. Wel een beetje jammer, want het ziet er uit als een gestandaardiseerde print, waarbij het me niks verbazen als zelfs de stempel en handtekening(stempel) mee waren geprint...Zr40 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:03:
Via email inderdaad, aangezien Mintos geen formulier van Letland nodig heeft. Ik begrijp dat de Belastingdienst de verklaring vervolgens per post naar mij zal sturen. Dan inscannen en naar Mintos sturen
Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!
Ik moet zeggen, het verbaast mij ook een beetje. Voor veel verklaringen heeft de NL overheid ook gewoon digitale aanvraagplatforms via digid inlog etc.Lan1980 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:42:
zo raar dat het zo lang duurt voor woonplaatsverklaring. In belgië, een land dat nu niet meteen uitblinkt in efficiënt papierwerk bij de overheid, is het online aanvragen en 5 min later heb je al de PDF in je mailbox. Doorgestuurd naar mintos en paar dagen later bevestiging gekregen dat ze maar 10% afhouden.
Nu maar alvast aanvragen voor volgend jaar danpsychodude schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:39:
[...]
Het jaar is bija voorbij eer het binnen is.
[Voor 36% gewijzigd door Qwerty-273 op 11-07-2022 23:48]
Hoe kijk jij tegen Moncera aan? Aangezien er vooral geïnvesteerd wordt in vastgoed vlak bij de grens met Rusland was ik mijn positie een beetje aan het afbouwen. Heb jij nog alle vertrouwen?Qwerty-273 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:29:
Ik heb net de Placet auto-invest op Mintos weer uitgezet, aangezien ik eigenlijk investeer via hun eigen platform Moncera.
Maar kijk je bijvoorbeeld naar note LVX000006O62 van ESTO met een initiele looptijd van 5 jaar, dan zitten daar 10 leningen in verpakt. Van die 10 zijn er al 8 teruggekocht binnen de eerste maand.ESTO credit lines will be listed on Mintos as personal loans though they will have a higher rate of repurchases due to the flexible nature of the product. Once the schedule changes (more funds are drawn on the credit line) the loan agreement with the old terms will be repurchased, and at the same time, relisted with the new terms.
En trouwens uit de update van 8 juli werd al duidelijk dat ook de relatie met Dineo Credito stop gezet zal worden:Fenchurch has transferred the pending payments in full. We received proof of payment, and the funds will be distributed to investors as soon as we receive them.
Mintos and Fenchurch have made a business decision to gradually wind down the cooperation and are working on a wind down schedule. The schedule will be discussed next week and will be shared with investors as soon as an agreement has been reached.
8 july Mintos and Dineo have agreed to wind down cooperation and not transition to the Notes setup. We have agreed that Dineo will propose a wind-down plan by 13 June. We will inform investors as soon as we have agreed on the payment schedule.
15 july We received the proposed wind-down schedule from Dineo as agreed on 13 July and are currently reviewing it. Next week, the schedule will be discussed with Dineo, and if an agreement is reached, the necessary documents will be drafted. We share the repayment schedule with investors as soon as it has been finalized.
En als update, dit is mijn eerste note die volledig is afgelostQwerty-273 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:18:
Maar kijk je bijvoorbeeld naar note LVX000006O62 van ESTO met een initiele looptijd van 5 jaar, dan zitten daar 10 leningen in verpakt. Van die 10 zijn er al 8 teruggekocht binnen de eerste maand.
[Voor 24% gewijzigd door Zr40 op 30-07-2022 13:07]
En zojuist bevestiging gekregen dat de withholding tax rate is verlaagd naar 10%. Uiteindelijk is er slechts 47 cent 'teveel' ingehoudenZr40 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:04:
Woonplaatsverklaring is inmiddels binnen. Het heeft minder dan 4 weken geduurd
Straks maar eens inscannen en naar Mintos sturen.
7 juli aangevraagd, 29 juli binnen en op 1 augustus bevestiging van Mintos dat de withholding tax rate verlaagd is.bregweb schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:40:
Hier ook de woonplaatsverklaring binnen op 1 augustus, 9 juli aangevraagd.
Earn up to 3% cashback with Notes for DelfinGroup
For a limited time only, you can earn a cashback of:
1% for Notes with a remaining term of 6 months 0 days to 12 months 0 days;
2% for Notes with a remaining term of 12 months 1 day to 36 months 0 days;
3% for Notes with a remaining term of 36 months 1 day and longer.
This offer is valid from 1 August to 15 August 2022.
To qualify for the cashback bonus, you’ll need to enroll in the campaign and invest a minimum of €50 (cumulative) into Notes for DelfinGroup.
[Voor 6% gewijzigd door Zr40 op 03-08-2022 12:46]
Ik verwacht dat ze als LO wel voldoende middelen via Mintos binnen willen trekken. Ze hebben natuurlijk concurrentie van een aantal LO's die hogere vergoedingen tot 18,5% geven. Die hebben wel een mindere status van dienst als je ze vergelijkt op ExploreP2P, al kijkt een deel van de investeerders daar volgens mij echt niet naar.Pistachenootje schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:25:
DelfinGroup gaat ook maar door met flinke cashbacks boven op de hoge rentes die ze al bieden. Ben benieuwd wat daar aan de hand is.
Het lastige van die cijfers is dat je de achterliggende oorzaak niet kan zien. Is het Mintos in het bijzonder waar het volume terugloopt, of heeft P2P lending in het algemeen er last van? Zijn andere investeringen interessanter geworden, of zou het eerder een gevolg kunnen zijn van de inflatie of de gestegen rente, dat mensen minder geld beschikbaar hebben om te investeren?Qwerty-273 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:44:
[...]
Ook loopt het volume de laatste periode terug op Mintos als de bedragen in deze overzichten kloppen:
[..]
De statistieken van Mintos zelf zijn daarover wat minder inzichtelijk (zonder het loanbook in te duiken). Hier loopt de totale waarde van uitstaande leningen al een aantal maanden naar beneden.
https://www.mintos.com/en/statistics/loan-statistics/
Om het nog even over deze Note te hebben... Ik heb zo het gevoel dat alle 12 sub-loans die vandaag afgelost zouden worden zometeen allemaal met 60 dagen verlengd gaan wordenZr40 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 06:36:
Maar wat ik niet in de gaten had, is dat sommige LO's direct op de dag na listing gebruik maken van loan extension. Zo ook deze: https://www.mintos.com/en/set-of-notes/LVX00000HJF1. Je ziet dat een van de onderliggende loans is verlengd met 60 dagen.
In augustus nu voor het eerst een lichte toename t.o.v. juli. Misschien dat de afronding van de transitie naar notes en de bescherming daar mee te maken hebben. Ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt.Qwerty-273 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:44:
[...]
De statistieken van Mintos zelf zijn daarover wat minder inzichtelijk (zonder het loanbook in te duiken). Hier loopt de totale waarde van uitstaande leningen al een aantal maanden naar beneden.
https://www.mintos.com/en/statistics/loan-statistics/
[Voor 3% gewijzigd door Pistachenootje op 05-08-2022 11:04]
Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite
Tweakers vormt samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details