Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:56
Nera Capital heeft nu 5% extra cashback, op leningen van 14%.

Op moment dat je wil zoeken, hebben ze verschillende rentepercentages. Ik denk dat het belangrijk is om aan het volgende te houden.

- Klik op de link om deel te nemen voor de 5% cashback
- Meer dan €200 inversteren, per inverstering?
- Alleen de 14% leningen kiezen

Hopelijk wordt dan de cashback goedgekeurd

[ Voor 12% gewijzigd door DJustin op 30-11-2024 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 17:26
Everest finanse uit Polen lijkt bij mij alle leningen teruggekocht te hebben. Liepen al een tijdje te klooien met achterstanden.

Nu staat de teller op bijna 0, op 28 cent na.

Carpe Diem

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:23

Qwerty-273

Meukposter

@muppet het lijkt er inderdaad op dat ze van Mintos zijn vertrokken. Er staat nu nog compleet op Mintos 29 euro open om af te lossen (zie https://www.mintos.com/en/lending-companies/everest-finanse/ ).

De laatste maanden haalden ze eigenlijk weinig meer op via Mintos. Aan de ene kant omdat door Poolse wetwijziging per 1 januari 2024 ze geen geld meer via p2p voor hun leningen kunnen ophalen (voor leningen aangegaan vanaf 1 januari 2024). En waar ze nog sporadisch nieuwe notes plaatsten bestaande uit leningen voor 1 januari, de huidige hogere rentevergoedingen maken dat ook niet super aantrekkelijk.

Hopelijk volgt er nog een blog artikel om de succesvolle samenwerking en nette afsluiting te melden.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
Die wijziging had ik even niet meegekregen. Ik vond het in de afgelopen jaren wel een prettige partij. Hopelijk weet mintos wel weer wat partijen aan te trekken, het wordt steeds lastiger om manueel leuke partijen te scoren. Misschien toch maar de mintos strategie gaan gebruiken.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:05
Ik heb geprobeerd mee te doen met de CashBack acties, maar nog geen beloning uitgekeerd gekregen afgelopen maand.

Ik weet dat je goed op de kleine lettertjes moet letten, er staan vaak instinkers tussen, maar dacht alles goed gedaan te hebben.

Kan ik nog terugzien wat de oude campaigns waren en wat ik deze keer over het hoofd heb gezien?

Of volgende keer maar een screenshot maken van de Campaign.....

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Volgens mij kan je alleen de lopende cashback campagnes zien. Je zal waarschijnlijk voor de al reeds afgelopen campagnes even support moeten aanschrijven, die kunnen gelijk ook uitleggen waarom er iets wel of niet mee is genomen. Beste is trouwens om de pdf met voorwaarden te downloaden - daar staat alles in tot in de kleine details. Bijvoorbeeld bij Nera Capital dat alleen de 14% en 15% leningen er onder vallen, als ze ook nog een looptijd van minstens 6 maanden hebben, dat deze niet is aangekocht op de tweedehandsmarkt, deze ook niet is aangekocht als onderdeel van Mintos strategiën (Diversified, Conservative, High-Yield), minimaal 200 euro samen is, en in de tijd tussen het activeren van de cashback en het einde van de cashback is gekocht, en als laatste dat de cashback pas 10 werkdagen na het einde zal worden uitbetaald.

De voorwaarden van de huidige cashbacks zijn ook via hun help portaal terug te vinden tegenwoordig (maar wederom alleen de huidige die nog actief zijn). https://help.mintos.com/h...gories/360003812497-Loans

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• muppet99
Het lijkt dat explore p2p weer updates gaat geven over mintos:

https://explorep2p.com/mintos-lender-ratings/

Laatste update is van 27 Feb, dus nog even spannend voor deze maand.

Carpe Diem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barberossa
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-04 17:21
muppet99 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:31:
Het lijkt dat explore p2p weer updates gaat geven over mintos:

https://explorep2p.com/mintos-lender-ratings/

Laatste update is van 27 Feb, dus nog even spannend voor deze maand.
27 februari 2024 weliswaar dus opletten met de inhoud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Mintos heeft zijn jaar cijfers ook weer gepubliceerd op https://www.mintos.com/en/about-us/investor-relations/ . Een verlies, maar dat kan je eigenlijk volledig wegstrepen tegen de directe en indirecte client acquisition expenses als je dat zou willen.

Verder is het wellicht opgevallen dat Nera Capital geen cashback meer aanbiedt (na maanden) en dat er een stuk minder nieuwe leningen van hun verschijnen. Ze hebben hun target gehaald (wat waarschijnlijk ook de limiet is die Mintos heeft gezet op de LO aangezien ze redelijk nieuw zijn op het platform). Ze zijn wel in overleg om deze bandbreedte uit te breiden cq ook hun obligaties te plaatsen.
We are delighted to announce that we have reached our full capacity of €60 million on the Mintos platform in record time, breaking multiple records along the way! This incredible achievement would not have been possible without your trust and support, and we sincerely thank you for being part of this journey.
You will see constant repayments coming through to those who have invested as cases continue to settle, which will, in turn, open up additional capacity for further investments with us on the platform in time.
We are also in talks with Mintos to make available our new European bond that we already offer to large family offices and institutional investors and will update you once we have terms agreed.
Once again, a huge thank you for your confidence and support. We we keep you updated of progress and we look forward to continuing this successful journey together.
Ik ben zeer benieuwd hoe Nera Capital de aflossingen zal verzorgen, de leningen kennen alleen rente uitbetalingen gedurende de looptijd, en pas op het einde zal de aflossing plaatsvinden. Ook nu er geen inflow meer is van geld dat mensen steken in nieuwe leningen, zal de rente betaling vanuit Nera moeten plaatsvinden (de wekelijkse batch processing van de in/outflow). Een site die het loanbook van Mintos doorneemt en daar grafiekjes van laat zien, laat het volgende zien bij Nera Capital: https://beyondp2p.com/loan-originators/nera-capital
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/If1X1Ix_pnpKPbi34sf5o36NDNE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/j7GxINRGIdzcvWFoeGD77Gou.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

IuteCredit heeft voor de 11% bonds (die ook bij Mintos beschikbaar zijn) een aanbod gedaan om naar keuze van de bond holder de bonds om te wisselen voor nieuwe 11% bonds van 5 jaar met een 2,5% omwisselbonus, of de bonds vroegtijdig in te kopen voor 99% van de nominale waarde (bij Mintos waren ze destijds uitgegeven voor 96% van de nominale waarde). Bij geen keuze verandert er niets, dan lopen de bonds af in oktober 2026.

Ik heb zelf deze bonds niet bij Mintos, maar ik zie er zo snel niets van terug daar. Ik vermoed dat bond holders bij Mintos deze keuze niet aangeboden krijgen. De deadline voor de keuze is deze vrijdag 14:00, al zou die potentieel nog verlengd kunnen worden door IuteCredit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:25

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Zr40 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:16:
IuteCredit heeft voor de 11% bonds (die ook bij Mintos beschikbaar zijn) een aanbod gedaan om naar keuze van de bond holder de bonds om te wisselen voor nieuwe 11% bonds van 5 jaar met een 2,5% omwisselbonus, of de bonds vroegtijdig in te kopen voor 99% van de nominale waarde (bij Mintos waren ze destijds uitgegeven voor 96% van de nominale waarde). Bij geen keuze verandert er niets, dan lopen de bonds af in oktober 2026.

Ik heb zelf deze bonds niet bij Mintos, maar ik zie er zo snel niets van terug daar. Ik vermoed dat bond holders bij Mintos deze keuze niet aangeboden krijgen. De deadline voor de keuze is deze vrijdag 14:00, al zou die potentieel nog verlengd kunnen worden door IuteCredit.
Ik bezit wel deze bonds via Mintos, geen berichten ontvangen die gaan over dit onderwerp.

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PEjNkj8EPorZWV-B84OnY7pDfyk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Uy5ATFVnuaCsaHd3z5AQxeBo.png?f=fotoalbum_large

Deze maand kon ik weer wat terughalen bij Mintos. Lening die in 2021 is afgelost, is door Capital Service terugbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Marchel schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:42:
[...]

Ik bezit wel deze bonds via Mintos, geen berichten ontvangen die gaan over dit onderwerp.
Zelf vandaag bericht gehad van IBKR en DeGiro hierover. Misschien Mintos even mailen want de deadline om te kiezen is al vrij snel.

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 30-04-2025 14:52 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Mintos introduceert ook een jaarlijkse fee voor de custom portfolios. Dit werd al eerder ingevoerd bij de core portfolios, al ligt het daar op 0,39%.
What’s changing?
An annual portfolio management fee of 0.29% will apply to new outstanding investments made through Custom Loans portfolios, across both the Primary and Secondary Markets. This fee will apply to investments made on or after 16 May 2025.

No portfolio management fee will be charged for outstanding investments made before 16 May 2025. The fee will only apply to new outstanding investments made with Custom Loans portfolios from this date.
Over het doorrollen van obligaties, het lijkt mij lastig aangezien ze verpakt zijn in Notes. Je hebt dus geen 1-op-1 obligatie in je portfolio. Dan zou elke deelnemer daarmee akkoord moeten gaan, en dat onderdeel moeten zijn van de prospectus.

[ Voor 16% gewijzigd door Qwerty-273 op 06-05-2025 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-09 16:58
de kosten zijn alleen voor Automated portfolios ,
"Manual investing is still free"
https://help.mintos.com/h...-portfolio-management-fee

het is wat meer werk, maar das ook het leuke eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zr40 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:16:
De nieuwe bonds zijn uitgegeven met een extra procentpunt aan rente, dus 12%. En de omwisseling is inmiddels ook uitgevoerd. Extra jammer voor wie bij Mintos graag gebruik had willen maken van het omwisselaanbod.

Waarschijnlijk heeft IuteCredit voor de hogere rente gekozen om meer nieuw kapitaal aan te kunnen trekken in de huidige marktomstandigheden. Desondanks presenteren ze de hogere rente als positief voor het bedrijf:
The increase in the EUR 2025/2030 Bonds coupon to 12% reflects the new reality since 2021: Euribor has risen by more than 2 percentage points and yields on US Treasury bills have gained more than 3 percentage points. We at Iute are therefore grateful that the cost of funding has decreased relative to the overall price of capital and that investors’ trust remains strong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zr40 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:17:
[...]

De nieuwe bonds zijn uitgegeven met een extra procentpunt aan rente, dus 12%. En de omwisseling is inmiddels ook uitgevoerd. Extra jammer voor wie bij Mintos graag gebruik had willen maken van het omwisselaanbod.

Waarschijnlijk heeft IuteCredit voor de hogere rente gekozen om meer nieuw kapitaal aan te kunnen trekken in de huidige marktomstandigheden. Desondanks presenteren ze de hogere rente als positief voor het bedrijf:

[...]
Ik heb op IBKR de nieuwe Bonds gekregen, maar ik kan helaas nog niet bijkopen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Mintos heeft eigen achtergestelde ongedekte obligaties uitgegeven via haar platform, of eigenlijk per 11 juli 2025. De huidige inschrijving via het platform in Notes is dus een reservering voor de daadwerkelijke uitgifte over enkele dagen. Het is bedoeld om verdere financiering op te halen voor het doorontwikkelen van het platform, en het verbeteren van de gebruikte financieringsvormen, volgens de prospectus kunnen er ook (deels) huidige leningen die Mintos heeft mee afgelost worden.
  • looptijd van 10 jaar
  • coupon rente van 12%
  • uitbetaling per kwartaal
Teaser
Prospectus
Final terms
Key Information

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:25

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Sinds Mintos het mogelijk maakt om in obligaties te beleggen, heb ik mij hierin verdiept. Qua risicoklasse onderscheidt Mintos drie typen obligaties. Ik heb met behulp van ChatGPT een overzicht gemaakt met daarin een toelichting op de risico’s van deze obligaties.

Wellicht dat je dit helpt een beter begrip te krijgen van de risico’s van de obligaties die worden aangeboden.

KenmerkSenior gewaarborgde obligatieGewaarborgde obligatieOngedekte obligatie
Rangorde bij faillissementHoogste prioriteit: wordt eerst terugbetaald, vóór andere schuldeisersHogere prioriteit dan ongedekt, maar mogelijk achter senior gewaarborgde obligatiesLagere prioriteit: pas na gewaarborgde schulden
Zekerheid (onderpand)Ja, én met eerste recht op de onderpanden (first lien)Ja, maar mogelijk achtergestelde rechten op het onderpand (second lien of gedeeld onderpand)Geen onderpand; gebaseerd op kredietwaardigheid van de uitgever
RisicoLaagste kredietrisico binnen de obligatiecategorieënLager risico dan ongedekt, maar iets hoger dan senior gewaarborgdHoogste kredietrisico van de drie
RentevergoedingMeestal het laagst, omdat het risico laag isIets hoger dan senior gewaarborgdHoogst, omdat het risico het grootst is
VoorbeeldHypothecaire obligatie met eerste hypotheekrecht op vastgoedBedrijfsobligatie met pandrecht op machines, maar achtergesteld op senior leningenGewone bedrijfsobligatie zonder zekerheden
Geschikt voor beleggers die…Maximale zekerheid zoeken, ook bij faillissementEvenwicht zoeken tussen rendement en zekerheidHoger rendement willen en bereid zijn meer risico te nemen

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Mintos voert een prijsverandering door voor zowel betalingen via een debit/creditkaart, Apple Pay en Google Pay maar ook voor inactieve accounts.
Changes apply to card deposits, Apple Pay, Google Pay, and inactive investors

We wanted to inform you of changes we have made to our fees.

To keep providing convenient deposit options and to cover processing and account maintenance costs, we’ve adjusted the fee-free allowance for card deposits, Apple Pay, and Google Pay. We have also updated the inactivity fee definition.

What’s changing?

Card deposits, Apple Pay, and Google Pay

To balance a seamless experience for our investors with the processing costs of card deposits, Apple Pay, and Google Pay, we have removed the €1000 fee-free allowance. The 2% deposit fee now applies to all deposit amounts using these methods.

Rest assured, both easy and manual bank transfers remain fee-free.

For more information, view our fees page here.

Inactivity fee definition changing 1 October 2025

An inactivity monthly fee of €4.90 will apply if, for the past 360 days on your Mintos* account:
  • No investments, sales, deposits, or withdrawals were made.
  • The account holds no ETFs, bonds, real estate, or funds in Smart Cash.
  • The account is not in closure or locked under investigation or for other reasons.
Over het laatste punt, als je eigenlijk Mintos wilt verlaten maar nog wel leningen hebt die niet snel verkocht worden op de tweede hands markt, je kan contact opnemen met Mintos om je account te "sluiten". Je kan dan alleen nog maar geld uit laten betalen en leningen proberen te verkopen. Andere acties zijn dan niet meer mogelijk. Daarmee zorg je er ook voor dat je niet plots een inactivity fee zal moeten betalen (als je van plan bent om niets meer met Mintos te doen in de toekomst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-09 13:00
Qwerty-273 schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:37:
Mintos voert een prijsverandering door voor zowel betalingen via een debit/creditkaart, Apple Pay en Google Pay maar ook voor inactieve accounts.

[...]

Over het laatste punt, als je eigenlijk Mintos wilt verlaten maar nog wel leningen hebt die niet snel verkocht worden op de tweede hands markt, je kan contact opnemen met Mintos om je account te "sluiten". Je kan dan alleen nog maar geld uit laten betalen en leningen proberen te verkopen. Andere acties zijn dan niet meer mogelijk. Daarmee zorg je er ook voor dat je niet plots een inactivity fee zal moeten betalen (als je van plan bent om niets meer met Mintos te doen in de toekomst).
Hoe dan? want ik lees dit:

If you decided to close the Mintos Investor account, the criteria below must be met:

- The investor cannot have any receivables (credit parts).
- The balance of the Mintos account must be 0 (zero) in EUR (Euros).

Due to general accounting principles and binding laws, Mintos cannot close an investor's account if there are any remaining funds. The remaining funds in the investor's account cannot be written off, taken over, or otherwise processed.

Please note that your account will remain open until the account has a positive balance. This means that your account cannot be closed if you have investments in loans or outstanding payments.

23x Trina 340Wp | 7820Wp | Plat dak ZO-NW opstelling | SMA Sunny Tripower 6.0 3AV40 - Hé wat gebeurt er op de financiële markten daar moet ik ook bij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Nu is het een quote uit een ouder discussietopic, maar ze kunnen de sluiting in gang zetten, het account is dan nog niet volledig gesloten maar aankopen/investeringen etc zijn dan niet mogelijk.
In general, the account can be completely closed as soon as it is empty (when the balance 0). If the Investor has some funds in Recovery, we can initiate account closing from our side, which means we lock the account and the investor will not be able to do anything and as soon funds in Recovery will be paid, the funds will be transferred to investors bank account and then the account will be completely closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:33
Qwerty-273 schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:37:

[...]

Die inactivity fees, is dat en-en of of-of? Ik heb namelijk wel investeringen, stort wel eens wat bij, maar heb bijvoorbeeld niets uit dat tweede rijtje (geen etf's of bonds ofzo). Ben ik dan inactive?

[ Voor 3% gewijzigd door sig69 op 15-09-2025 13:02 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Volgens mij is dat een of-of zoals ik het lees. Dat past ook meer bij de huidige definitie van inactieve accounts:
The fee amounts to €2.90 per month, and is charged only to investors who haven’t invested or sold investments for 6 consecutive months or more. It is calculated and charged on the 1st day of each month. The fee will be waived if at least one of the following conditions are met:
  • Your uninvested euro funds (Available Funds) are less than €100.
  • Your uninvested funds (Available Funds) represent 30% or less of your total account balance. Total account balance is the sum of your available funds, invested funds, pending payments, and overdue payments, converted to euros.
  • You don’t have any funds on your account, or all your funds are invested and/or overdue.
  • Your account is limited, locked, or in the process of being closed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:56
Ik heb net mijn account afgesloten. Omdat ik nog € 2,nogwat in recovery heb staan, moet dat via de chatbot, waarbij je door enkele aanvullende vragen wordt geleid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9e9x9tcWbr69gi9glHg7AOCl3k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jWRzaqApxdZ7LV6x9KxXpy77.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

sig69 schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:00:
[...]

Die inactivity fees, is dat en-en of of-of? Ik heb namelijk wel investeringen, stort wel eens wat bij, maar heb bijvoorbeeld niets uit dat tweede rijtje (geen etf's of bonds ofzo). Ben ik dan inactive?
Hoe ik het begrijp, is dat de inactivity fee bedoeld is voor wanneer je Mintos gebruikt als een plek om voor lange termijn geld te stallen zonder verder gebruik te maken van een van de investeringsproducten.

[ Voor 31% gewijzigd door Zr40 op 15-09-2025 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Let wel, dit is de huidige lijst van voorwaarden om inactief te worden gemarkeerd, die wordt per 1 oktober vervangen door de lijst die genoemd wordt in de recente aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-09 16:32
Highland schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:12:
Ik heb net mijn account afgesloten. Omdat ik nog € 2,nogwat in recovery heb staan, moet dat via de chatbot, waarbij je door enkele aanvullende vragen wordt geleid.
Ik heb nog 50 euro in recovery / achterstallig + 50 euro geinvesteerd probeer al tijden dat af te bouwen en afscheid te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:56
Wat mij betreft mogen ze mijn €2 als fooi aan hun schoonmaker geven, maar zoals ze op de site uitleggen, mag Mintos niet zelf afboeken (het is niet hun geld).
Pagina: 1 ... 34 35 Laatste