Het gaat inderdaad hard achteruit bij Mintos:
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.
Binnetie schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:25:
[...]
Je hebt gelijk
Ik heb zojuist ook via Ideal een bedrag gestort op mijn Mintos account. Ben benieuwd hoe snel het erop staat. Snap die tijdzones +3 CEST nooit zo.
Was bij mij einde van de dag (als je begin van de dag via iDeal doet) of de volgende dag pasholygame schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:53:
Vandaag een Minos account aangemaakt, gelijk geld overgemaakt (10:58) middels iDeal maar staat er nog steeds niet op.
Hier ziet het er zo uit:
[Voor 24% gewijzigd door Detmer op 06-12-2018 14:02]
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
De diversivication instellingen werken inderdaad niet goed. Dit is mijn portfolio zonder diversivicatie:ACM schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 11:43:
[...]
Het is in principe bedoeld om je juist in te dekken tegen problemen bij de originator die die buybacks moet doen... Wat alleen heel lastig is, is dat het je waarschijnlijk niet kan schelen of een partij nou 1 of 1.2 procent van je portfolio inneemt. Maar dat je juist niet meer dan bijvoorbeeld 5-10% van een bepaalde originator in je portfolio wil...
Maar doordat Mintos zelf geen goede verdeling over de originators heeft, krijg je in theorie vanzelf ongeveer dezelfde verdeling als zij hebben. Daardoor zal je bij portfolio's met diversification alsnog offers moeten brengen, zo heeft mijn 'standaard' portfolio (met diversification) bijna 24% in Mogo - hoewel dat deels komt doordat e.e.a. voor het bestaan van diversification is ontstaan - en mijn 'korte termijn' portfolio (zonder) iets meer dan 25% in Lutecredit en 16% bij Kviku.
Wat als een Loan Originator van 1 van die grotere stukken van de taart defaults?fsfikke schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:20:
Ik heb zelf diversify helemaal uit staan, zie het nut er niet van in.
Het resultaat:
[Voor 6% gewijzigd door BiLLY_daKid op 15-08-2019 00:11]
[Voor 49% gewijzigd door netfast op 13-09-2019 09:19]
10x270 Wp zuid (PVoutput) | CityStrides | Smashrun
[Voor 6% gewijzigd door PeaceFreak op 29-09-2019 22:35]
| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
1:PeaceFreak schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:12:
[...]
Okay, maar wat is rente bij late betalingen?
En nog twee vragen die mij te binnen schoten:Alvast bedankt!
- Hoe kan ik zien hoe lang de lening loopt.
- Wat is nou precies die buyback garantie? Is dat dat je altijd je inleg terugkrijgt?
[Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 30-09-2019 15:49]
[Voor 29% gewijzigd door Zr40 op 08-10-2019 20:24]
| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
Als ik het niet snap, nodig ik je uit om het uit te leggen. Zoals gezegd is het met bovenstaande parameters onrealistisch om boven de 15% te zitten. 30% heeft Mintos nog niet aangeboden... Leg gerust je strategie uit, het is uiteindelijk geen staatsgeheim wat de mogelijkheden zijn.Gerry1982 schreef op maandag 11 november 2019 @ 01:38:
[...]
Dat je dit niet snapt laat zien hoeveel dom geld er in P2P zit.
Ik doe alleen EUR en investeer niet in onder de B- rating.
De haalbare rente vergoeding hangt af van waar de markt zich bevind maar zit ergens tussen de 13 en 30% schat ik.
[Voor 4% gewijzigd door [Stan] op 11-11-2019 08:46]
[Voor 14% gewijzigd door IamZlatan op 04-12-2019 17:41]
23x Trina 340Wp | 7820Wp | Plat dak ZO-NW opstelling | SMA Sunny Tripower 6.0 3AV40 - Hé wat gebeurt er op de financiële markten daar moet ik ook bij zijn!
Investeer je in leningen in een andere valuta dan EUR? Ik zie anders niet hoe je op deze gemiddelde percentages zou kunnen komen; alhoewel ze enige tijd terug mogelijk hoger waren zie ik nu welgeteld één EUR lening met een rentepercentage > 12% en een term <= 12 maanden. Ik heb nog niet eerder in non-EUR leningen geïnvesteerd, ik zie dat Mintos 0.5 tot 2% currency exchange kosten rekent? Ik heb de koersen niet gecheckt, kan zijn dat ze daar ook nog wat winst op pakken. Wat zijn de ervaringen met het investeren in non-EUR leningen hier?Gerry1982 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 12:10:
De eerst pending payments zijn zichtbaar:
[Afbeelding]
Ik draag mijn 2 cent bij aan deze discussie:Zr40 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:32:
Een van de grotere problemen in een crash scenario zijn de investeerders zelf. Je kan zelf wel blijven zitten, maar velen zullen willen uitstappen. Dat betekent forse discounts op de secondary market, en investeerders die niet uitstappen kopen dan liever leningen met forse discounts dan dat er op de primary market in nieuwe leningen wordt geinvesteerd.
Dat betekent dat nieuwe leningen niet of nauwelijks geplaatst (= verkocht aan investeerders) kunnen worden en dat zorgt er op zijn beurt weer voor dat LO's geen nieuw kapitaal kunnen verkrijgen. Slechte LO's kunnen alleen winst blijven maken zolang ze leningen kunnen blijven plaatsen; stopt dat, dan gaan ze waarschijnlijk snel failliet. Ze moeten immers blijven voldoen aan de gegeven buyback guarantees, en in een crash scenario is het veel waarschijnlijker geworden dat de lener niet meer kan betalen. Een stabiele LO zou dit mogelijk nog kunnen overleven.
Mintos als bedrijf zal hier ook last van hebben, maar niet in eerste instantie. De voornaamste inkomsten van Mintos zijn de service fees die LO's periodiek betalen voor alle leningen op het platform. Mintos krijgt pas problemen wanneer die inkomsten fors lager zouden worden. Dus wanneer grotere LO's failliet gaan, of zich terugtrekken van het platform.
[Voor 5% gewijzigd door 7Sins op 25-12-2019 22:56]
Vandaag (vannacht) 4 leningen van kredit pintar die terugbetaald zijn. Allemaal 0,00 cent.Bartske schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:23:
https://www.mintos.com/en/25847198-01
Dit is ook wel een mooie, iemand betaald 1 cent te weinig terug en dan komt gelijk het hele bedrag als 'late' aangemerkt te staan in je overzicht (toch?). Dat overzicht kan dus nog wel eens vertekenen
[Voor 18% gewijzigd door Lan1980 op 15-01-2020 17:44]
Hoe precies wil je het weten?BB-One schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 07:35:
[...]
En wat is het saldo van de discount geweest die je hebt 'gegeven'? Oftewel wat is per saldo je winst?
[Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 18-01-2020 08:19]
[Voor 5% gewijzigd door Qwerty-273 op 28-01-2020 10:48]
Ik heb de vraag uitstaan of dit alleen voor hun EUR genoteerde leningen op gaat of ook voor hun PLN genoteerde leningen.Aforti Finance payment schedule agreed and additional security established
We have worked out an agreement between Mintos and Aforti Finance that establishes a payment schedule for the outstanding negative settlement of debt Aforti had accumulated towards investors on Mintos and Mintos marketplace. The agreement also provides an extra layer of security to investors’ claims towards Aforti Finance.
According to the payment schedule, Aforti Finance will make daily payments for a total of no less than EUR 150 000 per month, starting from February 2020. The payments will be directed to cover the older debt first, starting with debt that accumulated towards investors before automatic repayments and loan buybacks for loans originated by Aforti Finance were suspended on August 7, 2019 and was initially covered by Mintos. All current late payments to investors will also be covered starting with the oldest ones.
We expect that investors will start receiving funds at the end of March 2020. All accumulated debt towards investors should be cleared by February 2021.
Given the extension of the debt term, Aforti Finance will provide additional security to its investors who hold investments in Aforti Finance issued loans. Aforti Finance obligation towards investors has now been collateralized with a pledge on other loan receivables in an amount of EUR 1.9 million. Added to this, a notarial act has been created that will enable to enforce the security in a rapid manner, if the payment schedule isn’t met.
Given the circumstances, we believe this deal to be in the best interests of the investors involved. We thank you for the patience and understanding you’ve granted to us.
[Voor 5% gewijzigd door Lan1980 op 13-03-2020 12:52]
[Voor 34% gewijzigd door Lan1980 op 22-03-2020 09:49]
HoppaPistachenootje schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:35:
Op Facebook toont iemand zijn NAR van 51.57%
https://facebook.com/grou...alink&id=1512102052299171
Wel verleidelijk om nu flink in te slaan op de secondary market. Ik hou me in.
[Voor 10% gewijzigd door nst6ldr op 22-03-2020 14:21]
[Voor 34% gewijzigd door Zr40 op 02-04-2020 11:13]
Natuurlijk. Ik heb maanden terug geselecteerd op alles van Explore P2P met een score boven de 75 als ik het mij goed herinner. Helaas werkte de auto-invest niet zo goed met de optie "diversify", waarschijnlijk omdat een of meerdere LO's weinig tot geen aanbod hadden. Dat heb ik uitgezet en niet goed opgelet waardoor ik relatief heel zwaar in Mogo zit. Heb de auto-invest nu aangepast naar alleen Credissimo omdat die de beste score m.b.t. capital structure heeft op Explore P2P. Als het wat meer in balans is zal ik wel weer wat diversificeren.TheDeuce schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:00:
[...]
Bij mij is ongeveer 40% current, maar heb ook ca. 20% in Varks. Wat zijn jouw belangrijkste loan originators als ik vragen mag?
[Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 23-04-2020 15:17]
APR is not always the most representative measure of the cost of borrowing, therefore, Mintos shows effective APR. This is a unified measure among all loan originators on the platform.
To calculate the effective APR, the methodology called XIRR (extended internal rate of return) is used, which is further adjusted to exclude compounding effects.
Effective APR is calculated based on the cash flows charged to the borrower which includes principal, interest and any fees charged on a single loan basis, whether they are compulsory or not or are charged by a third party.
[Voor 42% gewijzigd door Zr40 op 24-06-2020 17:02]
Dank, leuk om te zien. Ik heb zelf ook even een soortgelijk overzicht gemaakt. Het overgrote deel van m'n late leningen zijn CreditStar leningen die maar verlengd blijven worden. De gewogen gemiddelde looptijd is iets van 1 dag, maar de looptijd wordt steeds verlengd door CreditStar, het aandeel CreditStar binnen mijn portefeuille neemt ook nauwelijks af, erg frustrerend.mjjveldt schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:01:
[...]
Op dit moment is mijn gemiddelde rente 13,51%, die loopt wel langzaam terug, een NAR van 15,04% zonder acties, gemiddelde looptijd van 13 maanden en 8 dagen, totaal pending op het moment van schrijven 5,1% (waarvan 2,4% langer dan 7 dagen).
Status
Current+grace : 83,2%
1-15 dagen: 3,9%
15-30 dagen: 4,5%
31-60 dagen: 8,2%
Niet geinvesteerd: 0,2%
In mijn geval heb ik de leningen al verkocht op de secondary markt, daarom zijn ze reeds finished. Echter hoor ik nog een rentebetaling te krijgen over de tijd die ik de lening in bezit had. En die blijft dus achter. (overigens ook niet duidelijk hoe hoog die precies is, maar dat is centenwerk)Zr40 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:49:
[...]
...en nu is die extension weer verdwenen?
Of keek ik daarstraks naar de verkeerde lening?
[Voor 3% gewijzigd door mjjveldt op 28-07-2020 11:52]
[Voor 16% gewijzigd door Zr40 op 10-09-2020 08:13]
Helemaal mee eens, telkens weer puzzelen waar ik het vrijgekomen geld in investeer. Mijn huidige verdeling is als hieronder. Vind het lastig een goede verdeling aan te houden gegeven mijn criteria: rente minimaal 10%, looptijd < 12M en een goede rating/score op Mintos en/of ExploreP2P. Blijven er weinig over, Delfin en Iute zit ik al zwaar in. Wowwo ben ik aan het afbouwen i.v.m. valutarisico (lira), net als Mogo (zwakke financiële positie en heb daar ook nog een aantal bonds van). CreditStar doet het financieel gezien niet slecht, maar ben klaar met het alsmaar verlengen van de leningen door die partij. Placet is betrouwbaar maar heeft weinig aanbod.muppet99 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:13:
Het probleem is dat ik probeer een goede spreiding te houden over LO's, maar dan merk je dat er veel geld niet belegd kan worden. En om dagelijks nou handmatig te gaan picken, daarvoor ben ik nou net niet bij mintos gaan zitten. En als je de investeringsregel ruim opzet, dan merk ik vaak dat mintos de neiging heeft om zoveel mogelijk op te kopen wat tegen je ondergrens aan hikt.
Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite
Tweakers vormt samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021
•
Hosting door True