• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 15:51
Merci, kan me gewoon niet indenken dat iemand iets aan de huidige vorm heeft. Ben morgen vrij, als ik in een goede bui ben ga ik misschien een mailtje typen naar Mintos.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Vanaf vandaag kan er ingetekend worden op een nieuwe Fractional Bond van Iutecredit. De Notes van Mintos zijn nieuw, de onderliggende bond is oud en is ook verhandelbaar op de beurs, waar Mintos ze zal aankopen. Nominale rente is 11%, halfjaarlijkse coupon, en volgens de Final Terms van de Notes is de uitgifteprijs 96% van de nominale waarde. Mintos toont een YTM van 12,488%.

Echter, op de beurs kan je deze bond ook kopen, en de discount is groter dan die van de uitgifteprijs van de Notes. De huidige laatkoers die ik zie is 92,75% wat neerkomt op een effectieve YTM van 14,9651%. (bron)

Nu moet ik wel zeggen, het product bij Mintos is veel toegankelijker dan het kopen van de onderliggende bond direct op de beurs. Maar met het verschil tussen uitgifteprijs bij Mintos en laatkoers op de beurs kost deze toegankelijkheid wel ongeveer 2,5% op jaarbasis. Voor Mintos is het wel een leuke inkomstenbron, gezien ze in deze uitgifte voor € 500k willen plaatsen.

Ik ben benieuwd of er rond 14 maart iets van is te zien op de beurs. Deze bond wordt relatief weinig verhandeld on-exchange, vandaag bijvoorbeeld slechts voor 70k nominaal en dat is al vrij veel vergeleken met eerdere dagen. Tenzij Mintos off-exchange handelt, zou een transactie van 500k nominaal wel moeten opvallen. :P

Ik ben ook benieuwd hoe sterk de prijzen op de secondary market zullen afwijken van de koers op de beurs, vanaf een maand na uitgifte. Dit is de eerste echte Note waarbij deze vergelijking mogelijk zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Bij Börse Frankfurt zie ik nog geen activiteit op deze bond. Bij Börse Berlin wel: vandaag tot het moment van schrijven is er voor € 155k nominaal gehandeld.

Mintos maakt helaas niet openbaar hoeveel van de uitgegeven Notes daadwerkelijk is geplaatst. Ondertussen zijn er drie sets van Notes bij gekomen met elk een execution date van vandaag:
- LVX0000ECC39 (500k, de oorspronkelijke)
- LVX0000ED9Z5 (300k)
- LVX0000EDY57 (200k)
- LVX0000EF910] (200k)

Als die € 1.2M nominaal volledig is geplaatst, dan lijkt mij dat handelsvolume op de beurs van € 155k nominaal best laag. Vermoedelijk is de markt niet liquide genoeg om dit in één dag te doen en dat hoeft natuurlijk ook niet, maar het gemiste rendement komt wel voor risico van Mintos als issuer van de Notes. En dat kan prima, er zit genoeg marge tussen de uitgifteprijs (96%) en de huidige beurskoers (92.6%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:01

Qwerty-273

Meukposter

Het verschil met de Nasdaq Baltics voor deze obligatie is wel apart te noemen.

https://www.nasdaqbaltic....ment/XS2378483494/trading
XS2378483494
Bid: 98.028962 %
Ask: 98.128962 %

https://www.boerse-berlin...p/Bonds?isin=XS2378483494
XS2378483494
Bid: 92.51 %
Ask: 92.80 %

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-05 17:58
Zr40 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:26:
Nu moet ik wel zeggen, het product bij Mintos is veel toegankelijker dan het kopen van de onderliggende bond direct op de beurs.
Het is me met een klein plukje na deze post bij IBKR eigenlijk zonder moeite prima gelukt... :)
Thanks voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Qwerty-273 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:53:
Het verschil met de Nasdaq Baltics voor deze obligatie is wel apart te noemen.

https://www.nasdaqbaltic....ment/XS2378483494/trading
XS2378483494
Bid: 98.028962 %
Ask: 98.128962 %

https://www.boerse-berlin...p/Bonds?isin=XS2378483494
XS2378483494
Bid: 92.51 %
Ask: 92.80 %
Dat is een weergaveverschil. Nasdaq laat standaard de 'dirty price' zien, dat is inclusief de opgebouwde rente die je meekoopt/verkoopt. Börse Berlin laat de 'clean price' zien. Als je deze wilt vergelijken, dan kan je het beste bij Nasdaq de clean price selecteren.

Mintos werkt trouwens ook op basis van de clean price. Je ontvangt alleen de rente over de periode waarin je de Note daadwerkelijk in bezit hebt gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door Zr40 op 14-03-2024 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 17:52

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Ik heb vooralsnog van iedere obligatie die is uitgebracht wat ingekocht. Nu zat ik gisteren op de secondaire markt te neuzen en zag dat er al posities beschikbaar waren voor de obligatie van Lutecredit, en ook behoorlijk wat aanbiedingen met een korting. Dit terwijl de obligaties van Lutecredit sinds gisteren pas beschikbaar waren.

Ik vraag mij af wat mogelijk de reden is dat ze nu al tegen een korting worden aangeboden. Er is bijvoorbeeld een belegger die voor 8k in de verkoop heeft staan en het met een korting van 1% verkoopt. Koopt deze belegger met een korting of is hier een andere verklaring voor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEHW-5tr7NWx3qiVI4_n-BWgmOE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NfsTspVRaf3xwKpcA5EIRo3f.png?f=fotoalbum_large

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

In de Final Terms van de Notes staat dat de uitgifteprijs 96% van de nominale waarde is. In Mintos termen krijg je bij uitgifte een 4% discount, maar dat is zoals hierboven besproken al een hogere prijs dan wat op de beurs beschikbaar is.

De verkoper in je screenshot hoopt het tegen 99% te verkopen aan een minder goed geïnformeerde (of minder alerte) belegger die denkt dat 1% discount een koopje is. De verkoper maakt dan 2,24% winst op de transactie.

[ Voor 7% gewijzigd door Zr40 op 14-03-2024 21:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Mintos gaat zo te zien voor de tweede keer geld ophalen via Crowdcube.
https://www.crowdcube.com/early-access/mintos

En de achtergrond vanuit Mintos: https://www.mintos.com/nl/crowdfunding/

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Wat is jullie mening over de crowdfunding van Mintos? Ze zeggen dat het liquiditeit voor versnelde europese expansie is, maar toch vind ik het een bijzondere stap. En daarnaast is het natuurlijk niet heel aantrekkelijk om te investeren in een bedrijf met 6.2mln schuld (dec 2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watergeus
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 02-09-2024
Wat goed dat er een forum mintos is, de community van mintos is niks en ze geven alleen antwoorden als ze zin hebben. Ik heb een vraag die iemand misschien begrijpt. Mijn accountwaarde is lager dan mijn investering plus mijn rente. Volgens mij kan dit niet. In print: 15.000 geinvesteerd plus 1892,17 rente is hoger dan mijn accountwaarde. Iemand ook deze ervaring of een uitleg?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGPe-ybOV0Sl76SoHzzgZFdG--E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wE5PEL3zBmFotZ9SM3Sg0TfA.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

watergeus schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:50:
Wat goed dat er een forum mintos is, de community van mintos is niks en ze geven alleen antwoorden als ze zin hebben. Ik heb een vraag die iemand misschien begrijpt. Mijn accountwaarde is lager dan mijn investering plus mijn rente. Volgens mij kan dit niet. In print: 15.000 geinvesteerd plus 1892,17 rente is hoger dan mijn accountwaarde. Iemand ook deze ervaring of een uitleg?
[Afbeelding]
Je zou eventueel hier: https://www.mintos.com/nl/overdue/ kunnen kijken, zie je daar geen afschrijvingen staan van LO's? Ik begrijp dat je een positief bedrag verwacht, je zou even in wat statistieken kunnen kijken of je daarmee kan onderbouwen waarom je geen positief saldo hebt, gekeken naar de rente die je hebt ontvangen. Je hebt geen geld opgenomen uit het account?

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

g1n0 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:44:
Wat is jullie mening over de crowdfunding van Mintos?
Het is wellicht meer een discussie voor een ander topic, mijn grootste ‘probleem’ is dat er geen liquiditeit in de aandelen (via Crowdcube) is en dat er ook nog geen semi-concrete exit strategie is opgesteld. Dat kan dus betekenen dat je de komende jaren/decennia ‘vastzit’ aan deze belegging. Dat geldt voor alle privé ondernemingen en is niet direct specifiek voor Mintos.

Het lijkt mij dat je de jaarcijfers in zal moeten duiken en kijken wat de plannen voor de toekomst zullen zijn. En wat je daar als economische groei voor het bedrijf (en dus de aandeelhouders) in ziet.

Daarnaast staan bij kleinere participaties de aandelen op naam van Crowdcube, en ben je vervolgens nominee aandeelhouder. Het eigenaarschap ligt bij jou, maar je zit nog steeds met een derde partij (Crowdcube) er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

watergeus schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:50:
[Afbeelding]
Ingehouden bronbelasting?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_MKZ
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-05 10:49
g1n0 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:44:
Wat is jullie mening over de crowdfunding van Mintos? Ze zeggen dat het liquiditeit voor versnelde europese expansie is, maar toch vind ik het een bijzondere stap. En daarnaast is het natuurlijk niet heel aantrekkelijk om te investeren in een bedrijf met 6.2mln schuld (dec 2022)
ik zit te kijken om in te inverstering ik heb opzich wel vertouwen in het mintos platform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watergeus
Marchel schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:58:
[...]

Je zou eventueel hier: https://www.mintos.com/nl/overdue/ kunnen kijken, zie je daar geen afschrijvingen staan van LO's? Ik begrijp dat je een positief bedrag verwacht, je zou even in wat statistieken kunnen kijken of je daarmee kan onderbouwen waarom je geen positief saldo hebt, gekeken naar de rente die je hebt ontvangen. Je hebt geen geld opgenomen uit het account?
Ik kan het niet beter uitleggen maar blijkbaar is het niet duidelijk. Je accountwaarde is meestal hoger dan je investeringsbedrag plus rente want er zit altijd nog een bedrag aan rente in van overdue en pending bedragen. In mijn voorbeeld was dat ook nog 100 euro samen. Niettemin is mijn investering + rente nu al hoger dan mijn account waarde ( waar dus de rente van pending en overdue al bij zou moeten zitten) Dat zou niet kunnen volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

watergeus schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 00:50:
[...]

Ik kan het niet beter uitleggen maar blijkbaar is het niet duidelijk. Je accountwaarde is meestal hoger dan je investeringsbedrag plus rente want er zit altijd nog een bedrag aan rente in van overdue en pending bedragen. In mijn voorbeeld was dat ook nog 100 euro samen. Niettemin is mijn investering + rente nu al hoger dan mijn account waarde ( waar dus de rente van pending en overdue al bij zou moeten zitten) Dat zou niet kunnen volgens mij.
Met 1 afbeelding en meerdere mogelijke antwoorden op je vraag is het niet makkelijk direct raak te schieten wel? Je zou het duidelijker kunnen uitleggen door meer statistieken te delen, maar dat doe je niet. Hoe kunnen wij nou beoordelen wat het precies is, als de berekening ontbreekt die tot de getallen komen die in de afbeeldingen weergeven worden. Ik tel even tot 10 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watergeus
Marchel schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:28:
[...]

Met 1 afbeelding en meerdere mogelijke antwoorden op je vraag is het niet makkelijk direct raak te schieten wel? Je zou het duidelijker kunnen uitleggen door meer statistieken te delen, maar dat doe je niet. Hoe kunnen wij nou beoordelen wat het precies is, als de berekening ontbreekt die tot de getallen komen die in de afbeeldingen weergeven worden. Ik tel even tot 10 8)7
Misschien alle berichten lezen? en mintos lay out is nu zo dat je niet alles in een kader kan zien. 15000+1892,17 rente is16892,17 accountwaarde is 16891,88. in de accountwaarde zit nog rente van 100 euro pending en overdue samen. De accountwaarde zou dus altijd hoger moeten zijn. Dat is bij iedereen zo lijkt me.Bij mij is dat al 2 jaar niet anders tot nu. Wat is mijn vraag? zit er inmiddels een verborgen verlies in leningen die ik nog niet weet.Want je accountwaarde kan niet lager zijn dan je rente plus investering. Daarom vroeg ik heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Het makkelijkste lijkt mij om daar gewoon support over te mailen. Met een duidelijke uiteenzetting en wellicht met de juiste screenshots erbij.

Zelf heb ik mijn "account balance" op één dag zien schommelen (naar boven door ontvangen rente en naar beneden door ingehouden belastingen?). Vooral de schommeling naar beneden vond ik apart, dat viel op als je net boven een 1000 tal komt, en je dan plots weer tegen 999 aan zit te kijken in de app. Je verwacht dat de inhouding op het zelfde moment gebeurt als de uitkering van de rente (dat lijkt het wel te zijn namelijk op de statements die je binnen kan hengelen). En dat je dan eigenlijk alleen omhoog zou kunnen gaan.

Ik heb daar support (nog) niet over gemaild, ik kijk eigenlijk niet naar deze verzamelwaarde en volg de daadwerkelijke transacties. Het zou best een afrondingsverschil kunnen zijn cq een caching van de opgevraagde data in de backend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

watergeus schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:05:
[...]

Misschien alle berichten lezen? en mintos lay out is nu zo dat je niet alles in een kader kan zien. 15000+1892,17 rente is16892,17 accountwaarde is 16891,88. in de accountwaarde zit nog rente van 100 euro pending en overdue samen. De accountwaarde zou dus altijd hoger moeten zijn. Dat is bij iedereen zo lijkt me.Bij mij is dat al 2 jaar niet anders tot nu. Wat is mijn vraag? zit er inmiddels een verborgen verlies in leningen die ik nog niet weet.Want je accountwaarde kan niet lager zijn dan je rente plus investering. Daarom vroeg ik heeft iemand hier ervaringen mee?
Je hebt 3 berichten gepost, waar heb je het over? Het gaat mij erom dat wanneer je om hulp vraagt en iemand dit je probeert te geven je best wat dankbaarder mag reageren ondanks het niet het antwoord is dat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watergeus
Qwerty-273 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:49:
Het makkelijkste lijkt mij om daar gewoon support over te mailen. Met een duidelijke uiteenzetting en wellicht met de juiste screenshots erbij.

Zelf heb ik mijn "account balance" op één dag zien schommelen (naar boven door ontvangen rente en naar beneden door ingehouden belastingen?). Vooral de schommeling naar beneden vond ik apart, dat viel op als je net boven een 1000 tal komt, en je dan plots weer tegen 999 aan zit te kijken in de app. Je verwacht dat de inhouding op het zelfde moment gebeurt als de uitkering van de rente (dat lijkt het wel te zijn namelijk op de statements die je binnen kan hengelen). En dat je dan eigenlijk alleen omhoog zou kunnen gaan.

Ik heb daar support (nog) niet over gemaild, ik kijk eigenlijk niet naar deze verzamelwaarde en volg de daadwerkelijke transacties. Het zou best een afrondingsverschil kunnen zijn cq een caching van de opgevraagde data in de backend.
Dank voor je antwoord. Ik dacht ook al in die richting maar het lijkt een beetje toveren van de algo's. Ik heb mijn vraag ook al even geleden gemaild natuurlijk maar ik merk bij vragen naar hoge transparantie Mintos niet erg happig is om te reageren en mijn accountmanager lijkt ook verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

watergeus schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:05:
[...]

Misschien alle berichten lezen?
Goede tip, doe je dat zelf ook even ;)

Het beste is om gewoon even je Account Statement te bekijken. Daar zie je precies wat bij en af gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door fsfikke op 28-03-2024 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watergeus
fsfikke schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:46:
[...]

Goede tip, doe je dat zelf ook even ;)

Het beste is om gewoon even je Account Statement te bekijken. Daar zie je precies wat bij en af gaat.
Tuurlijk doe ik dat, Heeft alleen niets met m'n vraag te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

watergeus schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:05:
[...]

Tuurlijk doe ik dat, Heeft alleen niets met m'n vraag te maken.
Ok, je wilt dus geen hulp. Veel plezier dan :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Nog een korte opmerking over de komende crowdfunding en hoe je daar een mogelijk rendement op kan behalen, het is een investering met een lange adem.
https://help.mintos.com/h...a-return-on-my-investment
This is a long-term capital investment that will help us grow Mintos. A return on investment is made via a liquidity event, for example, an IPO or Mintos being acquired by another company.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Wat zijn de voordelen voor ons?
Door de uitbreiding van Mintos komen er meer investeerders bij, dus meer concurrentie op leningen.
Het geld dat ik in de Crowdfunding stop, kan ik niet in leningen stoppen.
De einddatum is niet bekend en ik kan niet voor de einddatum uitstappen (misschien Secondary Market?)
Wat gebeurt er als er geen einddatum komt, maar Mintos 50 jaar op dezelfde manier door gaat?

Ziet ik het allemaal niet positief genoeg?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dit is een investering in niet-verhandelbare aandelen van het bedrijf Mintos. Je hebt geen garantie op winstgevendheid in de toekomst, je hebt zelfs geen garantie op dat je een deel van je inleg terug krijgt.

Je zou het kunnen zien als een donatie aan Mintos, waar je misschien in de toekomst wat voor terug krijgt. Of, wanneer en hoeveel is vandaag niet te voorspellen. Ondertussen telt het wel als vermogen voor box 3.

Ik zie persoonlijk geen reden om hierin te investeren. Als je dat wel overweegt te doen, dan zou je jezelf moeten overtuigen dat Mintos een gat in de markt vult, dat de manier waarop ze dat doen houdbaar is op de lange termijn én voldoende winstgevend kan zijn, dat ze in de toekomst geen last krijgen van nieuwe concurrentie, en dat de niet-verhandelbaarheid voor jou geen probleem vormt. Zonder die overtuiging raad ik aan niet te investeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 02-04-2024 14:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Om dat nog een beetje aan te vullen met statistiek van projecten op Crowdcube, daar heeft in de projecten die geld opgehaald hebben tussen 2011 en 2020, slechts 6% een exit gezien (have delivered financial returns to their shareholders through exits, bond repayments and dividends). 80% loopt nog door (al kunnen daar ook slapende bedrijven/activiteiten tussen zitten) en 14% is volledig gestopt (waarmee de investering waardeloos is geworden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Edit nog als toevoeging, maar dit is meer over Crowdcube zelf. De kostenstructuur is nu wel anders dan bij de vorige crowdfunding van Mintos op Crowdcube. Toen was er alleen een investment fee van 1,5% met een maximum van 250 euro, over het te investeren bedrag.

Vandaag de dag ligt de investment fee op 2.49% met nog steeds een maximum van 250 euro.
Maar er staat nu ook een success fee van 5% op de lijst. Op het moment dat er rendement wordt gemaakt (bijvoorbeeld door een beursgang of overname) dan betaal je 5% over de winst. Zoals ze het bij Crowdcube beschrijven:
The success fee aligns our long-term success to yours, so is only payable if you make a profit on your investment; there are no annual fees for the ongoing support we provide once you’ve made an investment. If you make a return on your investment, you’ll keep 95% of any profit, and we’ll take a 5% fee for managing your investment over the years. If your investment doesn’t make a profit, then there is no charge.

For example if you invest £10,000 and receive a return of £100,000, you’ll receive your £10,000 investment back, as well as 95% of the £90,000 profit, which equates to £95,500. Crowdcube’s success fee would be £4,500, which equates to 5% of the £90,000 profit.
https://help.crowdcube.co...or-investing-on-Crowdcube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Zijn er meer mensen die gek worden van de Captcha?
Ik krijg er 5 achter elkaar en dan ben ik nog steeds niet ingelogd, dit is al een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

bregweb schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:42:
Ik krijg er 5 achter elkaar en dan ben ik nog steeds niet ingelogd, dit is al een week.
Hi ik heb geen problemen ondervonden tijdens het inloggen. Ik gebruik Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

bregweb schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:42:
Eens in de zoveel tijd is het inderdaad een drama om de captcha voorbij te komen in Edge. Op dat zelfde moment heb ik in Chrome geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox231
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-05 14:19
Iemand enig idee wat er met ESTO aan de hand is?

Ze betalen al een week niet meer uit. Mintos geeft hierover geen nieuws maar geven wel aan dat de verwachte terugvorderingstijd 2 a 3 weken is met een 100% doel.

ESTO (mintos score 8,6) staat overal hoog aangeschreven en heeft afgelopen jaren altijd minimaal 2 miljoen winst gedraaid. Zal wel los lopen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Nu is het niet direct een antwoord op ESTO zelf, maar wel het process tussen de LOs en Mintos. De betalingen heen en weer zijn niet instant. Maar worden in een wekelijkse batch verwerkt, en dan gaat op dat moment een betaling van Mintos naar de LO (als er meer investeringen zijn dan terugbetalingen) of van de LO naar Mintos (als er meer terugbetalingen zijn dan investeringen). Als de batch in de plus staat (dus meer investeringen dan terugbetalingen) dan zie je in de praktijk dat een nieuwe terugbetaling haast instant wordt uitgevoerd (het potje van de LO bij Mintos bevat nog geld waarmee dat direct gedaan kan worden).

Op het moment dat een LO een stuk minder leningen via het platform slijt (minder geplaatst of minder interessant door lagere rentes) dan zal die betaling dus wekelijks van de LO naar Mintos gaan. En kan je dus wat langer op de terugbetaling wachten.

https://help.mintos.com/h...pending-payments-increase

Over ESTO zelf, het enige wat ik weet is dat hun Crowdfunding via Crowdcube voortijdig gestopt is. De interesse was minimaal buiten een investeerder die al tijdens het lanceren onderdeel was van de pitch en het grootste deel op tafel legde. Ze richten zich dan ook op het worden van een belangrijke Europese speler in het koop-nu-betaal-later landschap voor het binnenhalen van klanten die ze vervolgens ook andere leningproducten kunnen aanbieden. Dat doen ze al goed in de Baltische staten, maar ze willen Europees een concurrent worden voor Klarna. Dat is erg ambitieus.

Ook hebben ze nog drie obligaties die dit jaar aflopen (juni, juli, november). Daar zal je met je cashflows en reserveringen ook rekening mee moeten houden als bedrijf, al verwacht ik dat een groter deel van de houders het zal doorrollen in een nieuwe obligatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefox231
@Qwerty-273 Dank voor jouw uitgebreide antwoord.
Het principe kende ik inderdaad mogelijk is het dan inderdaad zo dat de nieuwe investeringen van gebruikers in de ESTO leningen tegenvalt (teruglopende rentes), Waardoor het nu dus de andere kant op moet stromen.

Duidelijk we wachten af. Gelet op hun resultaten de afgelopen jaren moet het bedrijf financieel wel solide zijn.
Maar zoals we allemaal weten Cash = King. En ze moeten vast wat schuiven gelet op de obligaties zoals jij noemt en wij als "kleine investeerders" staan dan vaak toch wat verder achteraan in de rij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lan1980
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-10-2024
ik investeer regelmatig in Esto en het is niet uitzonderlijk de afgelopen jaren dat er soms wat uitstel is van betaling. Dan stop ik altijd efkes met investeren, maarja, uiteindelijk koop ik het dan toch weer.

zie ook:
https://beyondp2p.com/loan-originators/esto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

De Conservative en High-Yield strategies zijn sinds kort discontinued voor nieuwe klanten. Voor bestaande klanten blijven deze strategies vooralsnog beschikbaar, maar Mintos schrijft in het Help Center dat de performance beperkt kan zijn: https://help.mintos.com/h...-legacy-Mintos-strategies

Zoals ik het lees zal die beperkte performance betrekking moeten hebben op de cash-out. Voor nieuwe klanten zullen deze legacy strategies niet beschikbaar zijn, waardoor cash-out minder liquiditeit kent binnen deze strategies om snel te kunnen verkopen.

Voor mijzelf betekent dit dat ik weer overstap van Conservative naar Mintos Core.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Crowdcube en Mintos hadden gisteren een kleine presentatie over Mintos. Daar worden ook heel vluchtig twee toekomstige producten besproken waar men aan werkt en (wellicht) in enkele maanden beschikbaar komen. De eerste is het investeren in vastgoed, maar ook een "smart cash" product wat omschreven wordt als wat wij een vrij opneembare spaarrekening zouden noemen met een marktrente.

Ze werken daarbij vooral aan het diversificeren en een bredere speler te worden om vermogen in verschillende producten te investeren, waardoor je niet bij een andere partij hoeft aan te kloppen (afhankelijk van je eigen eisen). Waardoor ze dus niet meer een standaard peer-to-peer lending platform zijn. Al ben ik wel benieuwd wat er tegenwoordig kwa vermogen in de drie producten (leningen, obligaties, etf's) zit. Is daar een merkbare verschuiving geweest of zijn de twee toevoegingen beperkt in beheerd vermogen.
YouTube: "Mintos is crowdfunding" webinar with Martins Sulte, Mintos CEO and ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:40
Zr40 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 00:40:
De Conservative en High-Yield strategies zijn sinds kort discontinued voor nieuwe klanten. Voor bestaande klanten blijven deze strategies vooralsnog beschikbaar, maar Mintos schrijft in het Help Center dat de performance beperkt kan zijn: https://help.mintos.com/h...-legacy-Mintos-strategies

Zoals ik het lees zal die beperkte performance betrekking moeten hebben op de cash-out. Voor nieuwe klanten zullen deze legacy strategies niet beschikbaar zijn, waardoor cash-out minder liquiditeit kent binnen deze strategies om snel te kunnen verkopen.

Voor mijzelf betekent dit dat ik weer overstap van Conservative naar Mintos Core.
Hmm interessant punt. Ik zit momenteel op Conservative. Maar hoe doe je dat overstappen dan? Via een cash-out? Je kan niet zomaar de strat van je portfolio veranderen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

MrAngry schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:02:
[...]

Hmm interessant punt. Ik zit momenteel op Conservative. Maar hoe doe je dat overstappen dan? Via een cash-out? Je kan niet zomaar de strat van je portfolio veranderen.
Via cash-out inderdaad. En dan het beschikbare geld laten investeren door de gewenste strategy.

Hier is circa 75% van mijn Conservative portfolio beschikbaar voor cash-out (dit hangt af van de status van de leningen, niet van de beschikbare liquiditeit). De daadwerkelijke verkoop ging ook vrij vlot, dus op dit moment is de beschikbare liquiditeit prima :)

De resterende 25% zal op den duur wel aflopen/teruggekocht worden en dat gaat dan ook automatisch weer Mintos Core in.

[ Voor 9% gewijzigd door Zr40 op 18-04-2024 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

Zr40 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:08:
[...]

Via cash-out inderdaad. En dan het beschikbare geld laten investeren door de gewenste strategy.

Hier is circa 75% van mijn Conservative portfolio beschikbaar voor cash-out (dit hangt af van de status van de leningen, niet van de beschikbare liquiditeit). De daadwerkelijke verkoop ging ook vrij vlot, dus op dit moment is de beschikbare liquiditeit prima :)

De resterende 25% zal op den duur wel aflopen/teruggekocht worden en dat gaat dan ook automatisch weer Mintos Core in.
Als je een "big bang" wilt dan zou je hiervoor kunnen kiezen, maar het kost je wel rendement. Waarom zou je de strategie niet alleen stoppen. Vrij gekomen middelen laat je opnieuw investeren en het geen dat nog loopt blijft doorlopen en keert je rendement uit. Bij een big bang moet je weer helemaal opnieuw beginnen, en duurt het weer even voordat het vermogen maximaal voor je werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Marchel schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:18:
[...]

Als je een "big bang" wilt dan zou je hiervoor kunnen kiezen, maar het kost je wel rendement. Waarom zou je de strategie niet alleen stoppen. Vrij gekomen middelen laat je opnieuw investeren en het geen dat nog loopt blijft doorlopen en keert je rendement uit. Bij een big bang moet je weer helemaal opnieuw beginnen, en duurt het weer even voordat het vermogen maximaal voor je werkt.
Dit is niet juist. Ook geld dat met een cash-out beschikbaar is gekomen kan je dezelfde dag nog opnieuw investeren. Daarnaast ontvang je rente voor de periode dat de lening daadwerkelijk in je bezit is geweest, zowel bij aankoop als bij verkoop. Je loopt dus niets mis.

Ja, je "begint weer helemaal opnieuw" maar dat maakt niets uit. Een Mintos portfolio dat al jaren loopt werkt voor de toekomst even goed als een die vandaag is gestart. Er is geen aanloopperiode met lager rendement.

Betreffende waarom nu: ik had destijds gekozen voor Conservative om de mogelijkheid te hebben om snel een groot deel te kunnen liquideren via cash-out, omdat deze strategy kiest voor leningen die in theorie minder vaak een achterstand oplopen, en daarmee tijdelijk niet in aanmerking komen voor cash-out. Nu deze strategy niet meer beschikbaar is voor nieuwe klanten kan ik mij voorstellen dat over een paar jaar minder liquiditeit beschikbaar is voor cash-out. Om deze mogelijkheid voor de toekomst te behouden kies ik er voor om die 75% nu al over te zetten naar Mintos Core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

Zr40 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:32:
[...]

Dit is niet juist. Ook geld dat met een cash-out beschikbaar is gekomen kan je dezelfde dag nog opnieuw investeren. Daarnaast ontvang je rente voor de periode dat de lening daadwerkelijk in je bezit is geweest, zowel bij aankoop als bij verkoop. Je loopt dus niets mis.

Ja, je "begint weer helemaal opnieuw" maar dat maakt niets uit. Een Mintos portfolio dat al jaren loopt werkt voor de toekomst even goed als een die vandaag is gestart. Er is geen aanloopperiode met lager rendement.

Betreffende waarom nu: ik had destijds gekozen voor Conservative om de mogelijkheid te hebben om snel een groot deel te kunnen liquideren via cash-out, omdat deze strategy kiest voor leningen die in theorie minder vaak een achterstand oplopen, en daarmee tijdelijk niet in aanmerking komen voor cash-out. Nu deze strategy niet meer beschikbaar is voor nieuwe klanten kan ik mij voorstellen dat over een paar jaar minder liquiditeit beschikbaar is voor cash-out. Om deze mogelijkheid voor de toekomst te behouden kies ik er voor om die 75% nu al over te zetten naar Mintos Core.
Is dat zo. Notes bestaan toch uit meerdere leningen, een deel kan worden teruggekocht en een deel loopt door. Ik hoef jou niet uit te leggen dat deze cyclus zich continue herhaalt. Dan heb je toch een aanlooptijd nodig voordat het overgrote deel van een vermogen in goede/kwalitatieve leningen terecht komt en een gezond rendement opleveren i.p.v. een "onkosten vergoeding" die je krijg als een lening is teruggekocht. Tenminste, dit is mijn theorie. Maar wellicht zit ik er naast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat gezonde rendement krijg je óók voor de leningen die worden teruggekocht. Het enige verschil is dat de looptijd onverwachts een stuk korter is, maar voor een geautomatiseerde strategy maakt dat niets uit. Met het geld dat met de terugkoop vrij komt worden dezelfde dag nog nieuwe Notes gekocht.

Het vroegtijdig terugkopen van een lening is alleen een probleem als je handmatig investeert.

Je zou een argument kunnen maken dat juist de Notes met een lager rendement een lagere kans hebben om teruggekocht te worden. In andere woorden, je hoog-rendement leningen hebben een bovengemiddelde kans om teruggekocht te worden. Ook wanneer ze al langere tijd lopen. Maar dat laat ik voor het gemak buiten beschouwing :)

[ Voor 10% gewijzigd door Zr40 op 18-04-2024 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

Zr40 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:52:
Dat gezonde rendement krijg je óók voor de leningen die worden teruggekocht. Het enige verschil is dat de looptijd onverwachts een stuk korter is, maar voor een geautomatiseerde strategy maakt dat niets uit. Met het geld dat met de terugkoop vrij komt worden dezelfde dag nog nieuwe Notes gekocht.

Het vroegtijdig terugkopen van een lening is alleen een probleem als je handmatig investeert.

Je zou een argument kunnen maken dat juist de Notes met een lager rendement een lagere kans hebben om teruggekocht te worden. Maar dat laat ik voor het gemak buiten beschouwing :)
Juist. Mijn theorie klopt inderdaad niet. Ik was in de veronderstelling dat het rendement bij een teruggekochte lening lager is, maar nu ik er inderdaad nog eens goed bij stil sta klopt dit niet. Gedurende de tijd dat de schuldenaar gewoon netjes zijn betalingen doet krijg je de overeengekomen rentevergoeding. Behalve als het vrijgekomen geld in een lening komt die zal worden teruggekocht, dan kan kan het schelen. Dan heb je te maken met mogelijk een gezonde "lopende" lening/notes waarvoor je een cash-out kiest VS. het geld dat is vrijgekomen en opnieuw investeert en vanaf start looptijd binnen 60 dagen geen betaling ontvangt en dus zal worden teruggekocht. Dit laatste is de reden waarop ik mijn theorie heb gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Voor de volledigheid, ook indien de schuldenaar niet netjes betaalt ontvang je de rente t/m datum buyback, aldus Mintos:
If the loan is more than 60 days late, the lending company has to buy back the loan from the issuer at nominal value plus accrued interest. Usually, this means that the investors will receive proceeds from the Notes for a loan that is late even in case of a borrower default.
Je hebt natuurlijk wel het risico dat de LO zelf onvoldoende geld beschikbaar heeft, maar dat risico loop je ook wanneer jouw specifieke leningen verder prima lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_MKZ
De betaling van ESTO zijn bij mij weer uitbetaald
thefox231 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:19:
Iemand enig idee wat er met ESTO aan de hand is?

Ze betalen al een week niet meer uit. Mintos geeft hierover geen nieuws maar geven wel aan dat de verwachte terugvorderingstijd 2 a 3 weken is met een 100% doel.

ESTO (mintos score 8,6) staat overal hoog aangeschreven en heeft afgelopen jaren altijd minimaal 2 miljoen winst gedraaid. Zal wel los lopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox231
mr_MKZ schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:01:
De betaling van ESTO zijn bij mij weer uitbetaald

[...]
Klopt hier ook op 3€ na haha. Die zal wel snel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06:42
Wat moet je bij Mintos in aangifte IB Box 3 invullen bij deze vraag: Is er buitenlandse belasting ingehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 09:48
Ik zit wat te zoeken maar weet even niet goed hoe ik Mintos verwerk in Box 3 van mijn Belastingaangifte.
Iemand die een stappenplan heeft?
@Pistachenootje is het jou nog gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
@Binnetie ik vul het in als belegging. Maar hoe het met de belasting zit weet ik niet zeker. Ik vermoed dat er niets terug te vragen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Volgens mij kan je de informatie die Raisin geeft, maar dat doen ze op spaar detail, ook als leidraad gebruiken voor de reeds betaalde bronbelastingen en hoe je die kan verrekenen met het invullen van de aangifte. https://www.raisin.nl/belasting/

(nu val ik al heel wat tijd niet meer onder de NL belastingen dus ik kan het niet doornemen of je diezelfde optie hebt bij beleggingen in de aangifte)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Pistachenootje schreef op maandag 29 april 2024 @ 17:10:
@Binnetie ik vul het in als belegging. Maar hoe het met de belasting zit weet ik niet zeker. Ik vermoed dat er niets terug te vragen valt.
Je kan de buitenlandse inhouding gewoon opgeven en dan wordt het verrekend. Op je tax report staat de specificatie, onder het kopje Interest.

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 29-04-2024 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb uit het document Investor account statement de bedragen bij Interest earned en Withholding tax opgeteld. Die ingevuld bij "Is er buitenlandse belasting ingehouden?"

Land: Letland
Buitenlandse belasting: Withholding tax opgeteld
Dividend e.d.: Interest amount opgeteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Erik1 schreef op maandag 29 april 2024 @ 17:55:
Ik heb uit het document Investor account statement de bedragen bij Interest earned en Withholding tax opgeteld. Die ingevuld bij "Is er buitenlandse belasting ingehouden?"

Land: Letland
Buitenlandse belasting: Withholding tax opgeteld
Dividend e.d.: Interest amount opgeteld
Dankjewel! Ik kon het document eerst niet vinden, maar bij mij was de taal Nederlands.
Heb je ook het saldo op 1 januari 2023 opgegeven?
Interest amount is dat deze tabel? En dan voor of na de tax?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/JnD74b8N/amount.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

In jouw screenshot heb je in dat jaar voor de notes 158 euro aan rente ontvangen (samen met de claims 167.08) en is er 7.90 euro ingehouden (wat je in de aangifte omhoog mag afronden naar 8 euro).

[ Voor 11% gewijzigd door Zr40 op 30-04-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Zr40 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:26:
In jouw screenshot heb je in dat jaar voor de notes 158 euro aan rente ontvangen (samen met de claims 167.08) en is er 7.90 euro ingehouden (wat je in de aangifte omhoog mag afronden naar 8 euro).
Dankjewel, dat is helder.
Ik zocht nog het dividend bedrag waar @Erik1 het over heeft: interest amount bij elkaar opgesteld.
Is het dividend dan de 158 + 9,08 bij elkaar opgesteld? Dat is me namelijk niet helemaal helder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Binnetie in jouw geval hoef je in principe alleen de 158 in te vullen bij dividend, over de Claims is geen belasting ingehouden. De uitkomst blijft gelijk omdat het alleen gebruikt wordt om te bepalen wat er maximaal verrekend mag worden.
Dividend e.d. (niet altijd zichtbaar)
Vul in: uw bruto-dividend e.d. waarover de buitenlandse bronbelasting is ingehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Heel erg bedankt @Erik1, je bent de held van de dag. Heb de aangifte verzonden, op de valreep. Nog nooit zo laat gedaan, was het helemaal vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:20
Licht offtopic, maar waarom hebben jullie specifiek voor Mintos gekozen? Ik zie hier best een lijst aan alternatieven, ook al zijn ze (op basis hiervan) bij uitstek de grootste.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Dat is met name gebeurt, doordat hier een topic was ;-) Ik ben begonnen in 2019, de rente bleef maar dalen en ik zocht een alternatief voor mijn spaarrekening.
Dan ga je een beetje inlezen en het eens proberen met een klein bedrag om te zien hoe het echt gaat. Je maakt wat fouten (kopen op de secondary market) en leert daarvan.

Corona was natuurlijk geen goede periode met een hoop slechte leningen, maar die periode is hopelijk voorbij en de overgang naar Notes is mij positief bevallen en daarom heb ik het bedrag steeds een beetje verhoogd.

[ Voor 11% gewijzigd door bregweb op 11-05-2024 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Het was des tijds (2016) een van de veel belovende platformen. Ik had mij zelf eerder aangemeld bij TrustBuddy in 2015, maar die raakte in de problemen voordat ik daadwerkelijk geld ging inleggen. Toen meer gelezen naar de achtergronden van verschillende platformen en gekozen voor Mintos. Dat loopt nog steeds door. Er is sinds die tijd erg veel veranderd (en ook weer niet, het concept blijft hetzelfde).

Ook ingestapt op andere platformen maar dat lijkt mij beter passen in het completere draadje: Peer-2-Peer lenen: de praktijk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Het lijkt er op dat Alivio Capital, actief in Mexico met leningen gericht op het dekken van de kosten van medische ingrepen, een herstructurering doormaakt. Nu heb ik zelf geen leningen van hun en kan je dus helaas niet de updates volgen. Maar in het overzicht dat je terug kan vinden bij de rapporten op deze pagina staat vermeld dat dit speelt sinds 08-apr-24.

Het is één van de partijen die met de trust structuur werkt. Dus leningnemers betalen hun aflossingen aan een trust, die het vervolgens doorzet naar Alivio, en daarna zetten zij dat door naar Mintos. In het geval van problemen bij Alivio kan Mintos direct aankloppen bij de trust, en zal de betaling direct van de trust naar Mintos vloeien zonder dat er iets opgegeten kan worden door Alivio. Dat is de theorie, ben zeer benieuwd hoe dat in de praktijk uit pakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watergeus
Alivio Capital loopt al vast vanaf mid december. Ze hebben een paar betalingen gedaan en nu is Mintos met lokale advocaten in de slag. Alivio belooft nu vanaf 1 juni 4500 per week te storten. Dan zouden alle schulden op 1 januari 2025 afgelost zijn.Heb mijn twijfels. Ze zouden eerst vanaf jan 2024 3000 per week betalen en dat liep al snel vast. Totaal bedrag nog te coveren door mintos voor leners ±130,000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
bregweb schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:58:
Ik vind die cirkelgrafieken met onderverdeling per LO of Country nogal onduidelijk, is er een mogelijkheid om dat te veranderen?

Ik wil graag makkelijk zien bij weke LO/Country ik het meest geïnvesteerd heb en wie de nr 2 en 3 zijn.
Ik ontdek net dat je dit in de App wel heel makkelijk kunt zien, Lending Companies en Countries. *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr_MKZ
Ze hebben weer wat nieuws bij mintos:

https://www.mintos.com/nl...e/invest/#investing-block

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ze hebben al wat beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seec
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 16-05 17:34
Goedemorgen,

Sinds Augustus ook begonnen met investeren via Mintos na het lezen van reviews enthousiast. Ben met kleine bedragen begonnen en steeds meer aan het uitbreiden. Opzich wel tevreden, maar ik heb het idee dat ik niet altijd de volledige rente vergoeding krijg. Ook als ik het nareken voor posities waarvoor ik twijfel klopt het vaak ook niet. Doordat ik dan laat terug betaald krijg + rente is dat veel minder dat het interest percentage.

Wat is jullie ervaring hierbij?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
@Seec heb je de belasting gegevens goed ingevuld? Daarmee kun je de ingehouden belasting verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

@Seec hoe bereken je de rentevergoeding? Aangezien de meeste leningen ook tussentijds aflossingen doen wordt het bedrag waarover rente berekend wordt ook kleiner en kleiner. Neem je dat mee in jouw berekening?

Ik loop niet warm voor de vastgoed optie die ze nu gaan aanbieden in samenwerking met Bambus. Buiten het feit dat gedeeld eigenaarschap van een woning behoorlijk ruk is (wie is verantwoordelijk voor onderhoud of schade), is de vastgoedmarkt in Oostenrijk ook wispelturig (wat ik weer merk via het platform Rendity). Dan zit je wellicht met een pand dat moeilijker verkocht kan worden voor de gewenste prijs. Dat met een rentevergoeding van rond de 5% is wel laag als je naar het risico kijkt zover ik dat kan inzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ironheart
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 08:25
Ik zag het! Op zich is dit wel wat ik zoek. Één keer investeren maar wel maandelijks rente collecten. Dit zie ik bijvoorbeeld bij Estateguru niet terug. Daar is het voor een lening. Dit zou in theorie forever kunnen zijn. Toch? Kennen jullie meer / andere platformen waar ze dit ook zo op deze manier doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Synvest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ironheart
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 08:25
Fiscalert is een magazine die thuis is in allerlei soorten beleggingsfondsen en die hebben Synvest beoordeeld. Mede doordat beleggers minder rendement krijgen dan er wordt beloofd en de zeer hoge lopende kosten en uitstapkosten, oordeelt Fiscalert Synvest met een twee uit vijf. Hierbij is vijf het beste. Synvest wordt dus niet gezien als een hele goede investeringsoptie.
Bron: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_MKZ
ironheart schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:29:
[...]

Ik zag het! Op zich is dit wel wat ik zoek. Één keer investeren maar wel maandelijks rente collecten. Dit zie ik bijvoorbeeld bij Estateguru niet terug. Daar is het voor een lening. Dit zou in theorie forever kunnen zijn. Toch? Kennen jullie meer / andere platformen waar ze dit ook zo op deze manier doen?
Heb ook inverstering gedaan eens kijken hoe het bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:31
Even los van dit oordeel, weten we natuurlijk vooralsnog ook niet hoeveel beter Mintos in deze presteert/zal gaan presteren binnen deze sector.

Qua opties, is Synvest dus zeker niet onredelijk om te noemen. Andere voorbeelden zijn bijvoorbeeld CORUM en Vondellaan.

Met alle 3 overigens geen persoonlijke ervaring. Maar binnen deze sector alle 3 in ieder geval een track record, in tegenstelling tot Mintos die als nieuwe speler binnen dit segment fungeert.
ironheart schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:29:
[...]

Mijn persoonlijke ervaring met Estateguru als beperkte vastgoed uitstap is weinig joviaal. Allemaal speelgeld. Maar van de ongeveer 1k investering in Estateguru staat alles op default. Ik zou daar in ieder geval terughoudend zijn met serieuze beleggingen. Afgelopen jaren hebben geen segment goed gedaan, zeker. Maar is in mijn geval in ieder geval het platform en type belegging welk met kop en schouders uitsteekt qua slechtst presterende vorm van beleggingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ik krijg van Mintos ineens een email "Your identity verification on Mintos has been completed". Maar ik heb daar niet om gevraagd of iets gedaan wat dat zou verklaren. Iemand een idee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

Pistachenootje schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:17:
Ik krijg van Mintos ineens een email "Your identity verification on Mintos has been completed". Maar ik heb daar niet om gevraagd of iets gedaan wat dat zou verklaren. Iemand een idee?
Ik heb dit bericht ook ontvangen, geen idee waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watergeus
Over Alivio Capital, als ik al vermoedde betalingen zijn niet gekomen met de volgende mededeling op 6 juni:

Er zijn geen betalingen ontvangen en volgens de laatste informatie heeft Alivio de plaatselijke autoriteiten verzocht om de faillissementsprocedure te starten. Dit verzoek is nog niet goedgekeurd of afgewezen. We hebben nauw contact met onze plaatselijke advocaten die ons adviseren over hoe we het beste kunnen handelen om de belangen van de Mintos beleggers te beschermen gezien de omstandigheden.

Het gebruik van een trust structuur lijkt default van het restant van het geld niet te kunnen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Pistachenootje schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:17:
Op een Duits forum melden enkelen hetzelfde. Iemand schreef dat op het navragen het antwoord kwam dat dit een interne controle is geweest. Waar bij het voorbeeld kan bedenken van een periodieke controle dat jouw profiel nog steeds past bij jouw account, waarbij ze waarschijnlijk niet gerealiseerd hebben dat er een uitgaande e-mail zit in het process.
https://www.p2p-kredite.c...rung-t6194,start,435.html
Hab gerade per Email von Mintos* das bekommen
Zitat:
Thank you for verifying your Mintos* account!
You can now deposit money and invest on Mintos.
Habe gestern nachgefragt, da ich auch verunsichert war nach der E mail.
Das war eine interne Überprüfung.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Inmiddels ook een tweede email van Mintos ontvangen.
Important notice regarding recent Mintos email about verification

Hello XXX

We trust this message finds you well.

We are reaching out regarding a recent automated email you received from Mintos confirming the verification of your account. Kindly ignore this email as it was automatically sent following an internal system check. Please note that no further action is required on your part. We sincerely apologize for any inconvenience caused by this automatic email.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Mintos biedt sinds vandaag een geldmarktfonds aan als nieuw type beleggingsproduct, onder de naam "Smart Cash". Het onderliggende fonds is het BlackRock ICS Euro Liquidity Fund. Fondskosten 0,1% op jaarbasis, Mintos rekent zelf nog eens 0,19% op jaarbasis.

Mintos vergelijkt het rendement (up to 3,75%) met een bijzonder lage rente op spaarrekeningen: "According to the European Central Bank, the average interest rate for overnight bank deposits in the EU is 0.39% as of April 2024." Het zou eerlijker zijn om dit product te vergelijken met de Euro short-term rate (€STR), dat is de benchmark voor dit type geldmarktfonds en die liet gisteren een 25-75 percentile range van 3,64%-3,68% zien. Het onderliggende fonds gebruikt zelf ook €STR als benchmark, en laat een underperformance zien van 0,04 procentpunten. Samen met de kosten van Mintos zou dit neerkomen op een actueel rendement van circa 3,51%.

Voor Nederlanders zie ik dit niet als een goed alternatief voor een goede spaarrekening. Voor mensen die actief gebruik maken van de secondary market kan het mogelijk wel interessant zijn wanneer ze tijdelijk geld beschikbaar willen houden in afwachting van een toekomstige aankoop. Helaas gaat het niet automatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Het lijkt een ideaal product om de cashdrag een beetje tegen te gaan als je hele specifieke investeringsfilters hebt op Mintos (of alleen handmatig pareltjes probeert op te pakken). Dan kan je het wachtende geld even parkeren ipv dat het niets staat te doen. Al lijkt het mij daarvoor wel net iets te star omdat er slechts 1 moment per werkdag lijkt te zijn waarop inleg/uitstap wordt uitgevoerd.

https://help.mintos.com/h...ing-period-for-Smart-Cash
for interest income to accrue, the funds must be held in Smart Cash for at least one business day from one cutoff time to the following cutoff time (12:00 EET on business days).
en https://help.mintos.com/h...ts-in-Smart-Cash-executed
Orders to invest in Smart Cash are aggregated and executed by Mintos once per business day. If submitted before 12:00 EET (the cutoff time), orders are processed on the same business day. If submitted after 12:00 EET, orders are processed on the next business day. Orders submitted on bank holidays are processed on the next business day.
12:00 EET is waarschijnlijk 11 uur 's ochtends NL tijd (waarbij ik aanneem dat ze 12:00 bedoelen zowel in EET als EEST en zich niet vasthouden aan EET terwijl het zomertijd is - dan loop je een uur uit sync).

--
Het is wel een optie om een one-stop-shop te worden kwa beleggingen. En misschien trek je hiermee ook een spaarder binnen die vervolgens verleidt kan worden om in leningen/vastgoed/etf's te stappen.

[ Voor 6% gewijzigd door Qwerty-273 op 27-06-2024 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zr40 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:46:
Mintos biedt sinds vandaag een geldmarktfonds aan als nieuw type beleggingsproduct, onder de naam "Smart Cash". Het onderliggende fonds is het BlackRock ICS Euro Liquidity Fund. Fondskosten 0,1% op jaarbasis, Mintos rekent zelf nog eens 0,19% op jaarbasis.

Mintos vergelijkt het rendement (up to 3,75%) met een bijzonder lage rente op spaarrekeningen: "According to the European Central Bank, the average interest rate for overnight bank deposits in the EU is 0.39% as of April 2024." Het zou eerlijker zijn om dit product te vergelijken met de Euro short-term rate (€STR), dat is de benchmark voor dit type geldmarktfonds en die liet gisteren een 25-75 percentile range van 3,64%-3,68% zien. Het onderliggende fonds gebruikt zelf ook €STR als benchmark, en laat een underperformance zien van 0,04 procentpunten. Samen met de kosten van Mintos zou dit neerkomen op een actueel rendement van circa 3,51%.

Voor Nederlanders zie ik dit niet als een goed alternatief voor een goede spaarrekening. Voor mensen die actief gebruik maken van de secondary market kan het mogelijk wel interessant zijn wanneer ze tijdelijk geld beschikbaar willen houden in afwachting van een toekomstige aankoop. Helaas gaat het niet automatisch.
Lijkt er dan op dat er (uiteraard) buiten Mintos om betere alternatieven zijn. Zie ook dit topic: Goedkoopste manier voor geldmarktfonds

Dat BlackRock fonds kan je waarschijnlijk niet zelf aankopen toch?
Minimum Initial Investment: EUR 500 000 000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Een nieuwe leningverstrekker gespot, Nera Capital uit Ierland. In dezelfde hoek als Fenchurch Legal.
https://www.mintos.com/en/lending-companies/NeraCapital
Founded in 2011, Nera Capital specializes in providing loans to law firms for funding high-volume consumer claims. With a robust portfolio of over £300 million in loans issued and a perfect track record of 0.0% default rate, Nera Capital ensures financial stability and success for both law firms and investors. By facilitating access to justice, Nera Capital plays a crucial role in empowering clients to pursue legal claims effectively.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Net geld opgenomen, midden in de nacht, stond direct op mijn Revolut rekening. Doen ze goed daar bij Mintos. Kan IBKR nog wat van leren.

[ Voor 11% gewijzigd door Pistachenootje op 16-07-2024 04:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

Pistachenootje schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 02:16:
Net geld opgenomen, midden in de nacht, stond direct op mijn Revolut rekening. Doen ze goed daar bij Mintos. Kan IBKR nog wat van leren.
Overboeken in & uit gaat inderdaad vlot. Ook wanneer je met KYC procedure te maken krijgt. Ik had dit laatst bij een transactie. Mintos vroeg mij toe te lichten hoe ik aan het geld ben gekomen, ik heb hier toen de afrekening van de notaris voor gebruikt die ik kreeg bij het verkopen van mijn woning een aantal jaar terug. Geld werd hierna direct overgeboekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-04 22:55
Ik ben me plots bewust van bonussen voor nieuwe Mintos-klanten en die zijn best de moeite: 250 EUR bij 5000 EUR inleg +1% voor wat je 90 dagen vasthoudt. Helaas eindigt het programma op 5 augustus.

https://www.mintos.com/nl...nl/refer-a-friend-program

Ik begreep dat de verwijsbonus al binnen enige dagen na de investering wordt bijgeschreven. Gewoonlijk houd ik vast tot dat moment van bijschrijving. De 1% is ook wel interessant. Geen ervaring met P2P en vastgoed, maar inleggen in ETF kan ook. Nu twijfel ik wel, want als ik nu 90 dagen start zitten we inmiddels in Q4 en komt de peildatum van de fiscus kijken. Na de jaarwisseling lijkt me een beter moment om mee te liften.

[ Voor 8% gewijzigd door Frankenstein op 24-07-2024 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Dit is de eerste keer dat ik het zie, al zit ik ook niet elke dag te kijken via het webportaal en eigenlijk maar heel weinig op de tweedehandsmarkt. Maar dit is wel een verbetering vanuit Mintos, ze geven een extra waarschuwing nu aan shoppers op de tweedehandsmarkt dat een mogelijke grote korting (deze lopen voor Planet42 tot in de -30% op het moment) wel een erg groot risico dragen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNrRZca7TgA4-wjIuW2Muzmph6E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OMy39463LxARa33DaBHDCJzr.png?f=fotoalbum_large
Increased risk notice: Planet 42
Investing in Notes for Planet 42 on the Secondary Market can carry increased risk as the company announced it will temporarily suspend the scheduled interest and principal payments on its unsecured bond to bondholders outside of Mintos. While there are no delays on Note payments on Mintos, we've stopped listing new Notes for Planet 42 on the Primary Market as a preemptive measure while we're gathering more information.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

En wellicht nog als toevoeging, Cream Finance is al een tijdje vertrokken als leningverstrekker van Mintos. En heeft een (al is dat van voormalig overlappende eigenaren en staat het apart van de CF/AF groep) eigen platform, Esketit, voor het ophalen van geld. Cream Finance werd AvaFin, en is "recentelijk" overgenomen door Capitec (ze hadden al sinds 2017 een groot belang van 40% in CF). Nu is AvaFin terug op Mintos met de leningen die ze in Mexico aanbieden tegen een rentevergoeding van 10%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-05 14:37
Heeft een van jullie inmiddels al iets binnen van de bonus? Ik heb vrij snel de €50 gekregen, maar de verwachting was dat het €250 zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Hoe kom jij aan die € 250? 50 voor 1e inleg is binnen maar de rest moet eerst 90 dagen staan, zijn die al voorbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watergeus
Qwerty-273 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:01:
Dit is de eerste keer dat ik het zie, al zit ik ook niet elke dag te kijken via het webportaal en eigenlijk maar heel weinig op de tweedehandsmarkt. Maar dit is wel een verbetering vanuit Mintos, ze geven een extra waarschuwing nu aan shoppers op de tweedehandsmarkt dat een mogelijke grote korting (deze lopen voor Planet42 tot in de -30% op het moment) wel een erg groot risico dragen.
[Afbeelding]

[...]
Het bericht over Planet 42 op de secundaire markt is een deel van het verhaal, waarbij Mintos haar investeerders weer eens onjuist informeert. Op 16 augustus heeft Inclusion OU, het moederbedrijf van Planet 42 een restructuring plan aangevraagd bij de rechtbank in Estland. dit houdt direct in dat er de komende maanden geen rente of aflossing komt over leningen van Planet 42. Dit meldt Mintos niet, sterker nog: voor de gedekte leningen komt er ook geen rente en aflossing, terwijl zij dit beweren in het zelfde bericht.
Geen wonder dat de notes voor 30% discount worden aangeboden op de 2e markt. P2P explorer had al in februari een downgrade gegeven aan Planet 42 en je vraagt je af waarom Mintos zit te slapen. Ook na de jaarcijfer publicatie op 1 juli waarin duidelijk is dat er meer geleend wordt van investeerders en steeds minder afgelost ( in een vergelijk van 4 jaren) is er geen lichtje gaan branden en zijn er in Juli volop notes aangeboden. Ook kun je twijfels hebben waarom Mintos niet het verdienmodel van bussinesses in hun rating meenemen. Planet 42 least/verhuurt autos in ZAfrica (en mexico) aan de lagere inkomens met weinig of geen reserve. Met de opgelopen politieke spanningen, de verzwakte economie en de alsmaar devaluerend RAND in ZA is dit een cocktail voor ellende.Wordt best moeilijk om die assets te verkopen op afstand tenzij INCLUSION OU met de herstructurering een konijn uit de hoge hoed kan toveren. Van al het geïnvesteerd vermogen door Mintos in de loop der jaren is 6,5 % nooit teruggekomen bij beleggers (Russische en Oekraiense leningen niet eens meegerekend). Daar kan met 15 miljoen liability van Planet 42 weer een flink procent bijkomen. Ik ga wat terugschalen.

https://news.err.ee/16094...eliver-planet42-investors

https://news.err.ee/16094...uts-in-for-reorganization

YouTube: PLANET42 Start Up FAILURE NEWS Hospitalizes Estonian Investors

[ Voor 3% gewijzigd door watergeus op 30-08-2024 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watergeus
Frankenstein schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:23:
Ik ben me plots bewust van bonussen voor nieuwe Mintos-klanten en die zijn best de moeite: 250 EUR bij 5000 EUR inleg +1% voor wat je 90 dagen vasthoudt. Helaas eindigt het programma op 5 augustus.

https://www.mintos.com/nl...nl/refer-a-friend-program

Ik begreep dat de verwijsbonus al binnen enige dagen na de investering wordt bijgeschreven. .
Ik heb al 2x met mijn accountmanager gesproken over die bonus, zou al 2x zijn bijgeschreven maar moet er nu al 3 weken op wachten. Helaas net als met Planet 42 doet Mintos niet wat ze beweren. Ze zijn altijd heel vriendelijk dat zeker, maar ja daarvoor bel je ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

Ik heb vandaag al mijn Planet 42 Notes verkocht. Eerlijk gezegd dacht ik dat deze Notes niet snel verkocht zouden worden, wie koopt dit nou? Ik heb ze voor -35% aangeboden en ze waren binnenn no-time weg.

[ Voor 3% gewijzigd door Marchel op 31-08-2024 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Marchel schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:06:
Ik heb vandaag al mijn Planet 42 Notes verkocht. Eerlijk gezegd dacht ik dat deze Notes niet snel verkocht zouden worden, wie koopt dit nou? Ik heb ze voor -35% aangeboden en ze waren binnenn no-time weg.
Ik heb even gekeken, 5,1% van mijn Mintos Core portfolio zit in Notes van deze LO. Laatste automatische aankoop was op 24 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watergeus
Marchel schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:06:
Ben ook verbaasd omdat dit sterk wordt afgeraden. Kan ook zijn dat ze meteen weer worden aangeboden met 20% verlies. Dat is ook winst voor de kopers. Tja wat is wijsheid, weet het moederbedrijf nog te repareren of wordt het default. In het laatste geval ben je spekkoper met een verlies van 35%.

[ Voor 8% gewijzigd door watergeus op 02-09-2024 10:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Mintos verbetert haar core strategie (slimmer algoritme, cash out van late leningen al invoeren, nieuw dashboard) maar voegt daarbij ook een jaarlijkse management fee toe.
Portfolio management fee
To continue providing the high-quality service and innovations that make Core Loans a great choice for long-term, passive investors, we’re introducing a portfolio management fee for investments through Core Loans: From 7 October 2024, an annual fee of 0.39% will apply to any new outstanding investments through Core Loans portfolios after this date. Investments made before 7 October are exempt from the fee, as will investments in Manual investment and custom automatization strategies.
De aankondiging is nu alleen voor de core strategie functionaliteit. Ik kan mij wel voorstellen dat dit op den duur ook bij de custom of handmatige investeringen gaat gelden. Nu lijkt de management fee klein, maar als jaarlijkse kosten gaat dat op den duur wel aantikken (zelfde als met kosten voor beleggingsfondsen).

[ Voor 7% gewijzigd door Qwerty-273 op 23-09-2024 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:40
En door automatische re-invest valt uiteindelijk automatisch je hele portfolio hieronder, waarschijnlijk sneller dan je denkt. Zo geen zin om weer zelf aan selectie te gaan doen, maar de lange termijn effecten van de fee maken het wel interessanter...

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-05 14:14
Het lijkt erop dat Planet42 aan de afgrond staat, kennelijk al een tijdje gaande.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Ik verwacht dat binnenkort we een (wellicht oude bekende) nieuwe LO mogen verwelkomen die zich richt op de Indonesische markt. Dat zal EIZ E-COMMERCE zijn waar onder andere de namen van Akulaku en PT Pintar naar boven komen drijven.

Akulaku was eerder actief op Mintos en stopte daar in april 2020, en in juni 2021 werden alle leningen volledig afbetaald (zie hier voor wat historie).

Wel is het jaren daarna behoorlijk wat turbulent geweest voor Akulaku en de achterliggende partij uit Singapore. Als je kijkt naar de namen genoemd in de boven gelinkte prospectus en op de org chart uit https://www.techinasia.co...hart-execs-akulaku-growth dan kan ik ze helaas niet allemaal 1-2-3 aan elkaar koppelen. Ook is de genoemde directeur van EIZ E-COMMERCE apart te noemen in het prospectus, daar wordt Donan Abbad Abdullah genoemd als directeur sinds 2022 met daarbij de vermelding van zijn werkgeschiedenis als Graphic Designer?

Ben benieuwd hoe Mintos het zal aankondigen.

Pagina: 1 ... 34 35 Laatste