Ngangatar schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:01:
[...]
Prima verhaal. De een zet zijn paaltjes wat verder, de ander is wat voorzichtiger.
Belangrijkste, denk ajb na over wat je doet en wat de eventuele gevolgen kunnen zijn.
Iemand die nog bij zijn ouders woont heeft meer ruimte voor risico, een vrijgezel wellicht ook nog, iemand met een gezin zal andere prio's hebben.
Ik zit hier nog niet lang maar herinner me ook een member hier die keihard op Doge verloren had omdat hij al maanden die koers omhoog zag gaan en op een moment van verregaande FOMO instapte met 15k waarna de koers dropte. Dat was al zijn geld. Vlak daarna zag ik hem ergens anders posten over het (bijna?) verliezen van zijn baan. Dat zijn echt schrijnende zaken en een kleine Google leert ons dat er vele van dit soort voorbeelden zijn.
Dat is het gevaar van hebzucht, wat ook mens eigen is natuurlijk. Toen ik in 2017 instapte had ik ook overal FOMO bij, instappen na een sterke stijging, na een dikke groene dildo, dat zette geen zoden aan de dijk.
Ik had nog steeds 1000% winst gehad als ik zou verkopen in 2018, maar dat deed ik niet, gevolg -80% van mijn inleg.
Ik liep ook aardig wat risico, al was het maar een deel van mijn spaargeld, maar dat was wel een soort van “vervlogen”
Elke maand bijkopen heeft voor mij wonderen gedaan.
Lange termijn wint zo’n beetje “alles”
Edit: 1000% winst