YES schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:55:
[...]
Tja. Op zich heb je een goed punt hoor. Maar ik kan me net na de dip die volgde op de 65k top nog goed een reeks posts van iemand in het NK topic herinneren die geld geïnvesteerd had wat hij nodig ging hebben voor zijn nieuwbouwwoning, de kale woning was al rond gefinancierd maar een keuken en dergelijke moest hij nog wel regelen.
En zijn investering was dermate groot en vervolgens minder waard geworden dat hij zei dat hij zijn keuken of iets dergelijks niet kon betalen als het niet bij zou trekken.
Het is een incidenteel geval misschien maar volgens mij zijn er genoeg mensen die door FOMO bevangen, met te weinig kennis/ervaring, teveel in crypto stoppen omdat ze denken dat gouden bergen aan de horizon liggen.
Nogmaals, ik had niet moeten zeggen dat
iedereen op de manier moest investeren zoals @
Ngangatar zei, want uitzonderingen zijn er altijd. Veel van die uitzonderingen zitten waarschijnlijk ook hier, maar voor een veel grotere groep mensen is dergelijke voorzichtigheid alleen maar goed, denk ik.
Ik heb niet van die uitgebreide potjes, maar gewoon een beetje voor de wasmachine of PC ofzo, aparte rekening voor vaste lasten, aparte rekening voor boodschappen e.d. en als daar aan het einde van de maand wat van over is gaat dat in crypto.
Voor later heb ik schijt, bedoeling is dat ik dan geen kosten meer heb en we hebben de AOW nog toch, pensioen heb ik niet, nooit gehad, ja klein beetje van 6 jaar loon. Nu meer dan genoeg zonnepanelen, beetje hobby mining, gamen loopt wat uit de klauwen, als het erg goed gaat met crypto, meer zonnepanelen denk ik of de videokaarten doorschuiven, game -> mine a -> mine b -> mine c -> marktplaats.
Wat ook anders is denk ik dat ik sinds nog niet zo lang weer alleen woon, geen kinderen heb, geen neefjes of nichtjes, aardig wat vast vermogen heb (overwaarde en een flinke belegging).
Eigenlijk zit het wel goed, wil gewoon zoveel mogelijk leuke dingen doen en kopen, maar toch vind ik het mooi als ik een keer (virtueel) een biefstukje kan eten ipv vissticks door 1% stijging