[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 250 Laatste
Acties:
  • 850.050 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

JDx schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:01:
[...]

BTC heeft geen bounce :'(

[Afbeelding]

Dit was een paar dagen geleden, de schuine omhoog van ETH zijn inmiddels straights en de straights van BTC lijken nu allemaal schuin omlaag als ik dit opnieuw zou tekenen.
Heeft geen bounce? Tuurlijk wel, uitzoomen met die handel, en dan niet een dag, week of dat soort korte timeframes. We hebben 10 dagen lang een uptrend gehad, een downtrend is logisch en die zal ook weer omkeren.

Even wat leuk leesvoer ipv negatief sentiment: https://markets.businessi...ead-katie-stockton-2021-8

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oky08yEh9LYtrPT6xzYabxMVAc0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KxuN09zYRJXn7tgD6mxn8c3j.png?f=fotoalbum_large

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jnaaazer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19:03
Ben benieuwd of we deze week weer naar de 28k gaan of dat ie nog lager gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 06:02
Jnaaazer schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:31:
44K! 😜

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03:45

Darrell

Fiat moonboy

En @Taro keek nooit meer hetzelfde naar zn poster...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW04
  • Laatst online: 09-09 04:25
Nou nou, laten we eerst die 36k.2 maar even testen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Jouw onrealistishe pessimisme gaat je geld kosten denk ik :P

Grote bedrijven en instituties slaan BTC in alsof hun leven er van af hangt.
De bullrun van 2017 was een puur een "consumenten en retail bullrun" en staat niet in verhouding met de huidige bullrun. Het enige dat BTC op korte termijn onder de 28k kan drukken is serieuze economische FUD.

Daarbij kent het Ethereum-netwerk een parabolisch stijgende waardevermeerdering sinds 2017. Ethereum (en andere serieuze projecten) kunnen er ook voor zorgen dat Bitcoin meelift. De flippening is extreem realistisch imo.

[ Voor 25% gewijzigd door Mooody op 04-08-2021 12:50 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:47
Niemand weet of het up of down gaat.
1 ding is zeker hij gaat side-way :)

Trots op mezelf dat ik boven de 40K deze keer geen FOMO buy gedaan heb. Eerste maand toen ik in crypto stapte deed ik dat weleens.

Gewoon netjes bij binnenkomst salaris wat BTC/ETH kopen zoals afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Mooody schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:47:
[...]

Jouw onrealistishe pessimisme gaat je geld kosten denk ik :P

Grote bedrijven en instituties slaan BTC in alsof hun leven er van af hangt.
Bron ? :P

is gewoon weer een bullrun dit die later weer inzakt, niets gaat oneindig parabolisch omhoog zonder flinke correcties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Slux schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:49:
[...]

Bron ? :P

is gewoon weer een bullrun dit die later weer inzakt, niets gaat oneindig parabolisch omhoog zonder flinke correcties.
Dat het op kortere tijdframes niet parabolisch omhoog gaat is een zekerheidje, kijk naar de koersontwikkeling van het afgelopen jaar. Is ook totaal niet gezond.

Echter, bekijk je BTC op de yearly dan is het toch echt een parabolische stijging van 2011-2021.

[ Voor 15% gewijzigd door Mooody op 04-08-2021 12:53 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:43

knakworst

Get more sats!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/roPw4ABNmALiVuI5rRj1dfLLbLw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zyHAtYzXlzaFhkdE0sMTE5az.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

JW04 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:37:
[...]
Nou nou, laten we eerst die 36k.2 maar even testen.
De gouden ratio bij fibonaci is zelfs 36,8 qua support lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Mooody schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:51:
[...]

Dat het op kortere tijdframes niet parabolisch omhoog gaat is een zekerheidje, kijk naar de koersontwikkeling van het afgelopen jaar. Is ook totaal niet gezond.

Echter, bekijk je BTC op de yearly dan is het toch echt een parabolische stijging van 2011-2021.
Pas maar op wat je zegt want volgens een aantal btc maximalisten hier is het gezond als maar kan en kan het alleen maar up :P

Wel bizar voor iets wat zich nog nooit bewezen heeft en eigenlijk alleen nog voor speculatie gebruikt wordt.
Denk dat als het echt gebruikt gaat worden het ook niet meer interessant wordt voor de echte traders, ben benieuwd wat er dan met btc gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:58
Eindelijk weer een groene dag, hopelijk blijft dat zo :D

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Slux schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:05:
[...]

Pas maar op wat je zegt want volgens een aantal btc maximalisten hier is het gezond als maar kan en kan het alleen maar up :P

Wel bizar voor iets wat zich nog nooit bewezen heeft en eigenlijk alleen nog voor speculatie gebruikt wordt.
Denk dat als het echt gebruikt gaat worden het ook niet meer interessant wordt voor de echte traders, ben benieuwd wat er dan met btc gaat gebeuren.
Waar ik me meer zorgen over maak is dat er steeds minder BTC beschikbaar is op exchanges. Op korte termijn is dat prima en zal schaarste voor een opwaartse prijs zorgen.

Maar zal er ook een moment komen in de toekomst dat er zo weinig beschikbaar is dat er een omslagpunt komt, en men ofwel gaat verkopen zoals in een normale marktwerking, of zal er daardoor ruimte komen voor alternatieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ngangatar schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:59:
[...]

De gouden ratio bij fibonaci is zelfs 36,8 qua support lijn.
Ik had mijn buy daarop staan. Maar de vorige keren was de bounce al voor mijn buy werd aangetikt. Dus ben alvast aan boord. Laat het maar bouncen tussen 37.9 en 38.5k voor de komende tijd. Komt die 38k babe vaker voorbij :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Joosie200 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:13:
[...]

Ik had mijn buy daarop staan. Maar de vorige keren was de bounce al voor mijn buy werd aangetikt. Dus ben alvast aan boord. Laat het maar bouncen tussen 37.9 en 38.5k voor de komende tijd. Komt die 38k babe vaker voorbij :7
Aangezien dat een instappunt voor velen is, is een vroegere instap altijd wel aan te raden ja :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ngangatar schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:13:
[...]

Waar ik me meer zorgen over maak is dat er steeds minder BTC beschikbaar is op exchanges. Op korte termijn is dat prima en zal schaarste voor een opwaartse prijs zorgen.

Maar zal er ook een moment komen in de toekomst dat er zo weinig beschikbaar is dat er een omslagpunt komt, en men ofwel gaat verkopen zoals in een normale marktwerking, of zal er daardoor ruimte komen voor alternatieven?
Dat valt wel mee hoor, ik denk dat er zelfs meer getrade wordt dan dat de gemiddelde exchange aan btc in kas heeft.
Het wordt pas een dingetje als iedereen tegelijk hun btc van de exchanges gaat afhalen, imo is er geen sprake van schaarste.

Van mij mag er wel een alternatief voor BTC komen dan blijven we BTC lekker voor de speculatie gebruiken, en dan kan er een goed ontwikkelde crypto zonder beperkingen in real life gebruikt gaan worden.
win win al denk ik niet dat mensen het daar mee eens zullen zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Slux schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:26:
[...]

Dat valt wel mee hoor, ik denk dat er zelfs meer getrade wordt dan dat de gemiddelde exchange aan btc in kas heeft.
Het wordt pas een dingetje als iedereen tegelijk hun btc van de exchanges gaat afhalen, imo is er geen sprake van schaarste.

Van mij mag er wel een alternatief voor BTC komen dan blijven we BTC lekker voor de speculatie gebruiken, en dan kan er een goed ontwikkelde crypto zonder beperkingen in real life gebruikt gaan worden.
Welke beperkingen?

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Slux schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:26:
[...]

Dit is wel een prima grafiek om dit te bekijken. De zwarte lijn is de prijs, de blauwe lijn het aantal beschikbare BTC op alle exchanges bij elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88AxTspmd2Pstz0bxsjn3H_hPes=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/T6yDiew9sQH6DmO7SJfKKyPG.png?f=user_large

Bron: https://cryptoquant.com/overview/btc-exchange-flows

[ Voor 3% gewijzigd door Ngangatar op 04-08-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Moontje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 06:02
Dacht jij dan! 44K incoming

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry1982
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:50
Wanneer pakken jullie je winst? Ik heb nog nooit iets van mijn winst bij ETH of BTC weggezet. Heb tot nu toe HODL gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW04
  • Laatst online: 09-09 04:25
thierry1982 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:27:
Wanneer pakken jullie je winst? Ik heb nog nooit iets van mijn winst bij ETH of BTC weggezet. Heb tot nu toe HODL gedaan.
Als BTC sideways gaat en alle alts moonen. Ben dan wel altheavy (80% alts nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 12:19
Dat heeft iedereen hier al gedaan zo te lezen. https://www.ad.nl/auto/pe...erkocht-geweest~ae84c143/
("premium"-artikel, maar dat houdt een beetje tweaker niet tegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ray_ schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:32:
[...]

Dat heeft iedereen hier al gedaan zo te lezen. https://www.ad.nl/auto/pe...erkocht-geweest~ae84c143/
("premium"-artikel, maar dat houdt een beetje tweaker niet tegen)
Jonge mannekes komen foto's maken. Natuurlijk die doen alvast research. Doe me die Lambo maar! Richting de deur mompelend: when moon when lambo oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Ik heb een aantal targets waarop ik winst pak. Tijdens dipjes heb ik daarmee vervolgens weer ingekocht deze run. Heb inmiddels van een klein bedrag al een leuk bedrag kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Joosie200 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:40:
[...]

Jonge mannekes komen foto's maken. Natuurlijk die doen alvast research. Doe me die Lambo maar! Richting de deur mompelend: when moon when lambo oOo
Ik mag eerst wel een sugarmomma vinden voordat ik aan een Lambo kan denken 8)

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Als je het nodig hebt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:57

YES

Moderator General Chat
JDx schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:42:
[...]

Ik mag eerst wel een sugarmomma vinden voordat ik aan een Lambo kan denken 8)
Aan een Lambo denken is juist wat ik momenteel prima kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

JDx schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:42:
[...]

Als je het nodig hebt toch?
Als je het nodig hebt ben je aan het spelen met geld dat je feitelijk niet kon missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Ngangatar schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:44:
[...]

Als je het nodig hebt ben je aan het spelen met geld dat je feitelijk niet kon missen.
Nou als je het wil gebruiken dan, zag bijvoorbeeld een mooi 144hz schermpje gister, hop. Niet nodig, maar wel leuk, cashen en go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Ngangatar schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:13:
[...]

Deze redenatie snap ik niet. Of je het nu hodlt op een exchange of een ledger het resultaat blijft hetzelfde. En marktwerking is vraag en aanbod.

Enige wat die schaarste je zegt is dat er meer hodlers bijkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

JDx schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:45:
[...]

Nou als je het wil gebruiken dan, zag bijvoorbeeld een mooi 144hz schermpje gister, hop. Niet nodig, maar wel leuk, cashen en go.
Ok, daar gebruik ik een ander stukje geld voor wat klaar staat voor plotse aankopen, reparaties, vervangen etc. Een buffer, dat gaat zeker niet in Crypto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Ngangatar schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:47:
[...]

Ok, daar gebruik ik een ander stukje geld voor wat klaar staat voor plotse aankopen, reparaties, vernangen etc. Een buffer, dat gaat zeker niet in Crypto.
Een buffer is toch niet voor onnodige dingen, gewoon dingen omdat het kan, zoals een Lambo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Darrell schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:46:
[...]

Deze redenatie snap ik niet. Of je het nu hodlt op een exchange of een ledger het resultaat blijft hetzelfde. En marktwerking is vraag en aanbod.

Enige wat die schaarste je zegt is dat er meer hodlers bijkomen.
De redenatie gaat uit van de gedachte dat er steeds meer BTC naar grote spelers en oud geld gaan welke in crypto stappen en welke het zonder enig probleem voor jaren kunnen parkeren. Goed op korte en middelkorte termijn, op de lange termijn kan het mogelijkheden voor andere crypto gaan bieden. Maar daarvoor moet je wel een paar stappen willen doordenken of wellicht heb ik gewoon een rare kronkel in mijn bovenpan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

JDx schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:50:
[...]

Een buffer is toch niet voor onnodige dingen, gewoon dingen omdat het kan, zoals een Lambo.
Tuurlijk.... Geld uit crypto moeten halen voor een monitor maar wel kletsen over een lambo. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:38
Ja jongens, zo gaan we die 35K niet halen he ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Sluw schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:57:
Ja jongens, zo gaan we die 35K niet halen he ;)
*O* :)F -O- *O* -O- :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Eindelijk kleine moon.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
JDx schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:50:
[...]

Check Hoeveel buffer heeft de gemiddelde GoT'er?

Men onderscheidt buffer tov andere spaarpotjes. De buffer is voor: maanden werkloosheid opvangen zonder uitkering, de dag dat en je wasmachine en je koelkast en je auto het begeven op hetzelfde moment en de belastingdienst of verzekeraar asap iets gaat incasseren.

Dus die spreek je niet aan voor #yolo doeleinden. Gewoon omdat het kan. Die budgeteer je met een ander potje. Zoals je met crypto trade potjes en hodl potjes hebt. Je gaat niet je hodl pot leeggooien in je trade pot omdat je net rekt bent gegaan en je mr Margin op bezoek hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Ik haal zelf alleen nog geld uit crypto om te herinvesteren, en niet om te consumeren. Wel gedaan in de vorm van een console, maar ga niet meer consumeren omdat ik juist wil consuminderen.

Zonnepanelen zijn weer een investering die er voor zorgt dat ik extra geld in zaken zoals crypto kan steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Toch de juiste keuze gemaakt door vanochtend in te stappen. All aboard 42k soon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Joosie200 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:01:
[...]

Check Hoeveel buffer heeft de gemiddelde GoT'er?

Men onderscheidt buffer tov andere spaarpotjes. De buffer is voor: maanden werkloosheid opvangen zonder uitkering, de dag dat en je wasmachine en je koelkast en je auto het begeven op hetzelfde moment en de belastingdienst of verzekeraar asap iets gaat incasseren.

Dus die spreek je niet aan voor #yolo doeleinden. Gewoon omdat het kan. Die budgeteer je met een ander potje. Zoals je met crypto trade potjes en hodl potjes hebt. Je gaat niet je hodl pot leeggooien in je trade pot omdat je net rekt bent gegaan en je mr Margin op bezoek hebt gekregen.
Thanks voor een goede uitleg en onderbouwing. Ik nam even aan dat dit voor iedereen gesneden koek is. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
Lekkere pump.... over een paar mins de dump? ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

De lambo's vliegen me weer om de oren. Gister nog maar halfsmoor wat RVN gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ef_EzyHAGOjGMSlO7bklnlxWZ7o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/OkfnSKgfUw66FCaef8zkUHUX.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ngangatar schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:03:
[...]

Thanks voor een goede uitleg en onderbouwing. Ik nam even aan dat dit voor iedereen gesneden koek is. _/-\o_
Ik denk ik gooi er een crypto vergelijking in om on topic te blijven. De Lambo zou ik dus uit mijn trade pot halen en niet uit mijn hodl potje. Want die is voor fire doeleinden ofwel financial independent retire early.

Daarom is een x percentage fiat mijn buffer. De belastingdienst, verzekeraars motten mijn cryptogeld nog niet. Ik zit met een laag percentage nu in crypto. Door maandelijkse dca momenten word dat aandeel vanzelf groter. Uiteindelijk ga ik voor 50/50 voor mezelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:05:
De lambo's vliegen me weer om de oren. Gister nog maar halfsmoor wat RVN gekocht.

[Afbeelding]
*YOU'RE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Ngangatar schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:51:
[...]

Tuurlijk.... Geld uit crypto moeten halen voor een monitor maar wel kletsen over een lambo. 8)7
Zeg een paar posts geleden nog dat ik niet aan een Lambo hoef te denken, jullie misschien, bij mij gaat het om een paar honderd euro speelgeld. En zit erin voor de lol en als ik iets leuks zie er weer uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:16

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb er een aantal maanden geleden een grote pluk uitgehaald niet omdat ik het nodig had, maar omdat ik het tijd vond. (piek van hot, piek van ada) en daarnaast een deel van BTC
De berg af hodlen zie ik als een zinloos iets.. was de markt gekeerd had ik alleen wat minder winst.

Winst moet je in mijn ogen afentoe nemen, gokken op een nieuwe ATH is niets anders dan gissen en hopen. en heeft niets te maken met strategie. maargoed van de personen die hodlen sta ik daar vrij alleen in. die andere wachten denk ik tot de dood op de volgende ATH. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
JDx schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:10:
[...]

Zeg een paar posts geleden nog dat ik niet aan een Lambo hoef te denken, jullie misschien, bij mij gaat het om een paar honderd euro speelgeld. En zit erin voor de lol en als ik iets leuks zie er weer uit.
Een miniatuur of kinderformaat Lambo is ook een Lambo https://tenor.com/view/ki...rift-drifting-gif-4901306

[ Voor 6% gewijzigd door Joosie200 op 04-08-2021 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Joosie200 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:12:
[...]

Een miniatuur of kinderformaat Lambo is ook een Lambo.

[Afbeelding]
True true, als ik erin zou zitten met een paar duizend euro, was ik morgen dood van spanning :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Ik had zelf deze, ook leuk, zelf bouwen, op benzine 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Fvih7MV.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GSKvzYv.jpg

Deurtje van de keuken erachter is 60cm breed geloof ik, dus best flink ding.

[ Voor 67% gewijzigd door JDx op 04-08-2021 15:16 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
Is het alweer tijd om Lambo te roepen? Er kwam net een uit mijn surprise-ei rijden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1MYR_O0ihelPoIOlYI9x21I0Ot8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aXjwyZ1cEBWZpcxuRW0zeRdK.jpg?f=fotoalbum_large

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
JDx schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:13:
[...]

True true, als ik erin zou zitten met een paar duizend euro, was ik morgen dood van spanning :')
Daarom is regel 1: gooi X fiat in crypto wat je kunt missen.

Ik zit absoluut gezien nu met meer in crypto dan toen ik in 2014/2015 erin had zitten. Maar ik slaap er niks minder om. Komt ook omdat ik mijn inleg zsm terugverdiend heb met loonslaaf zijn en dus aardig kan sparen.

Zou pas slecht gaan slapen als ik dus mijn buffer erop stuk sla. Want spullen die stuk gaan komen altijd in drie momenten. Daar kwam ik in 2014/2015 wel achter. _O-

Bitcoin wil naar de 39k. Mooi zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Joosie200 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:18:
[...]

Daarom is regel 1: gooi X fiat in crypto wat je kunt missen.

Ik zit absoluut gezien nu met meer in crypto dan toen ik in 2014/2015 erin had zitten. Maar ik slaap er niks minder om. Komt ook omdat ik mijn inleg zsm terugverdiend heb met loonslaaf zijn en dus aardig kan sparen.

Zou pas slecht gaan slapen als ik dus mijn buffer erop stuk sla. Want spullen die stuk gaan komen altijd in drie momenten. Daar kwam ik in 2014/2015 wel achter. _O-

Bitcoin wil naar de 39k. Mooi zo.
Heeft iemand al een tweet of continent gevonden voor de pump? _/-\o_

Thanksgiving? Cuatro de Agosto? :')

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 12:19
@knakworst, opletten joh.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PY9N24PdRy8vNT__WAaNwbOZsLA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uNuakdqAU8r3vlRrsGSbr8Yc.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

JDx schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:10:
[...]

Ik denk niet aan Lambo, sterker nog, ik zou nooit zo'n ding willen. Het is gewoon een synoniem geworden.

Moet er alleen niet aan denken dat ik mijn crypto pot moet zien als een onderdeel van mijn nog uit te geven geld. Geld dat in crypto gaat is (voor mij) per definitie niets meer waard voor mij totdat ik het ooit cash. Uiteraard hoop ik daar ooit op, maar niet voor nu, maar voor later en dan voor ongeveer 50% voor mijn neefjes en nichtjes minimaal.

Als ik bijvoorbeeld over 3 maanden mijn crypto moet cashen voor bepaalde aankopen IRL dan zijn er erg veel zaken fout gegaan in een heel korte tijd bij mij zowel werktechnisch als privé en heb ik grotere zorgen dan mijn crypto munten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik moet altijd even dubbelchecken dat ik niet een meme post met een paar k verschil ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Ngangatar schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:28:
[...]
Als ik bijvoorbeeld over 3 maanden mijn crypto moet cashen voor bepaalde aankopen IRL dan zijn er erg veel zaken fout gegaan in een heel korte tijd bij mij zowel werktechnisch als privé en heb ik grotere zorgen dan mijn crypto munten.
Zo zou iedereen er in moeten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
YES schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:30:
[...]

Ligt eraan hoe groot die aankopen zijn, als je het gaat gebruiken voor een verbouwing/huis dan vind ik het toch echt wel anders, want wanneer ga je het dan wel ooit een keer gebruiken/uitbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

knakworst schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:28:
[...]

Ik moet altijd even dubbelchecken dat ik niet een meme post met een paar k verschil ;)
Per ongeluk de 93K ipv de 39K bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Joehoe rustaaagh jongens. Ik zit nog in de overvaluation reaccumulationphase.

Wilde eind deze week nog wat kopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Darrell op 04-08-2021 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Remy!!!! schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:32:
[...]

Ligt eraan hoe groot die aankopen zijn, als je het gaat gebruiken voor een verbouwing/huis dan vind ik het toch echt wel anders, want wanneer ga je het dan wel ooit een keer gebruiken/uitbetalen?
Dat is inderdaad een compleet andere orde. Ik denk dat het aanschaffen voor een huis een prioriteit is voor je hele gezin welke sowieso niet te betalen is van een buffer ;).

Het ging hier over het niet hebben van een buffer, maar wel geld in crypto steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ngangatar schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:28:
[...]
Ik denk niet aan Lambo, sterker nog, ik zou nooit zo'n ding willen. Het is gewoon een synoniem geworden.

Hear hear.

Ik maakte dat laatste mee in 2014/2015. Gevalletje met teveel in crypto zitten incl het deel wat je wel mist. Had niks van doen met werk verliezen: gewoon regel 1 negeren.

Leer je ook weer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ngangatar schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:43:
[...]

Dit is wel een prima grafiek om dit te bekijken. De zwarte lijn is de prijs, de blauwe lijn het aantal beschikbare BTC op alle exchanges bij elkaar.

[Afbeelding]

Bron: https://cryptoquant.com/overview/btc-exchange-flows
Ik vraag me af in hoeverre dit accuraat is, lijkt mij vrij moeilijk in te schatten want ze zijn niet allemaal bekend
https://bitinfocharts.com/bitcoin/explorer/

Blijft sowieso allemaal een beetje vaag, laten we hopen dat er echt schaarste komt en het de prijs omhoog duwt maar persoonlijk denk ik niet dat schaarste de prijs bepaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

YES schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:30:
[...]

Niet mee eens.

Het kan toch ook dat je oprecht gelooft dat Bitcoin een nieuwe revolutie is en je daardoor bewust meer risico wil nemen?

Tot nu toe is dit een fijne strategie gebleken voor een ieder die is ingestapt in 2020 en eerder.

Winst nemen is een ander verhaal, dat is sowieso verstandig te doen zo nu en dan....
Maar ook dat is voor iedereen anders. Persoonlijk kan ik de hypotheek ruimschoots aftikken met BTC, maar ik vertik het bewust. Die 1,5% rente die je betaalt is lachwekkend, er valt in crypto veel meer te halen.

[ Voor 33% gewijzigd door Mooody op 04-08-2021 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Remy!!!! schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:32:
[...]

Ik vind dat je voor zo'n grote uitgave niet in crypto zou moeten investeren. Als het op gegeven moment zo'n groot bedrag geworden is dat je het kan gebruiken om dat te financieren is dat denk ik het mooiste resultaat. Je komt dan min of meer 'per ongeluk' uit het op die manier financieren zonder dat je je er vooraf afhankelijk van hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:42
Als JIJ denkt dat het nodig is! Heb mijzelf vorige week laten verleiden door een bericht in het andere topic en zo mijn sell orders weggehaald om vervolgens geld te verliezen. Dus ga niet op andere af, maar trek je eigen plan :)

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

Je buffer in crypto steken? Wat ben je dan voor een zuurstofverslindend, plaatsinnemend wezen op twee poten op deze aardkloot? :')

Een buffer hou je op je spaarrekening beschikbaar. Sure, je maakt er tegenwoordig geen rendement op, maar dat is de prijs voor wat meer financiële zekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Mooody schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:37:
[...]

Niet mee eens.

Het kan toch ook dat je oprecht gelooft dat Bitcoin een nieuwe revolutie is en je daardoor bewust meer risico wil nemen?

Tot nu toe is dit een fijne strategie gebleken voor een ieder die is ingestapt in 2020 en eerder.
Ja dat kan inderdaad. Misschien was mijn bewering wat pretentieus inderdaad, alsof iedereen op die manier met zijn centjes om moet gaan. Dat moeten mensen lekker zelf bepalen uiteindelijk, natuurlijk.

Het idee van dat als je crypto investering een mooi bedrag waard geworden is, je het achter de hand hebt voor onvoorziene uitgaven of als er dingen mis gaan vind ik wel een goede, dat je er in ieder geval niet van afhankelijk bent zeg maar.

[ Voor 4% gewijzigd door YES op 04-08-2021 15:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ngangatar schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:32:
[...]

Per ongeluk de 93K ipv de 39K bijvoorbeeld?
Deze bijvoorbeeld. Ik aanvaard geen aansprakelijkheid voor kapotte pixels en hartverzakkingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/se_QS4DLl4_gWmSJTbaj-GbIv6c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mrgUrbugHSObsg1Q7pzYTODW.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:16

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
WhySoSerious schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:40:
Je buffer in crypto steken? Wat ben je dan voor een zuurstofverslindend, plaatsinnemend wezen op twee poten op deze aardkloot? :')

Een buffer hou je op je spaarrekening beschikbaar. Sure, je maakt er tegenwoordig geen rendement op, maar dat is de prijs voor wat meer financiële zekerheid.
Je kan ook prima een kredietje pakken bij de Wehkamp voor als de wasmachine stuk gaat toch? :D

soms kan ik wel dromen dat ik een paar jaar geleden er gewoon allin in was gegaan.. maar ik slaap graag snachts. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

knakworst schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:43:
[...]

Deze bijvoorbeeld. Ik aanvaard geen aansprakelijkheid voor kapotte pixels en hartverzakkingen.

[Afbeelding]
ehhh.. hoe waar die post ook is, we zijn tenslotte boven de 29k, it hurts....

Dus bedankt voor de extra checks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
YES schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:38:
[...]

Ik vind dat je voor zo'n grote uitgave niet in crypto zou moeten investeren. Als het op gegeven moment zo'n groot bedrag geworden is dat je het kan gebruiken om dat te financieren is dat denk ik het mooiste resultaat. Je komt dan min of meer 'per ongeluk' uit het op die manier financieren zonder dat je je er vooraf afhankelijk van hebt gemaakt.
Ik volg je niet helemaal :?

Eerst zeg je: Ik vind dat je voor zo'n grote uitgave niet in crypto zou moeten investeren.
Daarna: Als het op gegeven moment zo'n groot bedrag geworden is dat je het kan gebruiken om dat te financieren is dat denk ik het mooiste resultaat.

Ik zit er wel in om over een X aantal jaar een huis (gedeeltelijk) te kopen, maar ik doe het middels een bot die dagelijks/wekelijks compound. Nu is het nog weinig geld, maar over een X aantal jaar hopelijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online

Niks is zeker tegenwoordig, ik heb zelf maar 5% cash als buffer en een gedeelte in obligaties, en nee die zijn ook niet veilig maar wel weer beter dan aandelen en crypto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:42
En bedankt! :)

Hier een deel (verspreid over meerdere exchanges) in stablecoins zitten welke je tegen hele aantrekkelijke rentes laat groeien. Niks mis mee in mijn ogen, tenzij je alles omzet in Doge, dan ben je in mijn ogen pas hetgeen dat jij zojuist benoemd..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

twain4me schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:43:
[...]

Je kan ook prima een kredietje pakken bij de Wehkamp voor als de wasmachine stuk gaat toch? :D

soms kan ik wel dromen dat ik een paar jaar geleden er gewoon allin in was gegaan.. maar ik slaap graag snachts. :+
Ieder z'n eigen ding, maar hier is de buffer 6 maanden aan uitgaven. Weinig zin om dat a 8% te lenen :D

Maar los daarvan, when 69K? En 144K? En 288K? Hopelijk trekt ETH de markt een beetje vooruit, saaie boel zo :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

YES schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:41:
[...]

Ja dat kan inderdaad. Misschien was mijn bewering wat pretentieus inderdaad, alsof iedereen op die manier met zijn centjes om moet gaan. Dat moeten mensen lekker zelf bepalen uiteindelijk, natuurlijk.

Het idee van dat als je crypto investering een mooi bedrag waard geworden is, je het achter de hand hebt voor onvoorziene uitgaven of als er dingen mis gaan vind ik wel een goede, dat je er in ieder geval niet van afhankelijk bent zeg maar.
Een groot deel van mijn liquiditeit zit in crypto, onevenredig veel zelfs. Ik zie groeiende adoptie, dus die prijzen gaan op middellange en lange termijn sowieso stijgen.

Daarbij gaat iets niet terwijl je slaapt naar 0. Maandelijks de boel evalueren en eventueel posities aanpassen is voor mij persoonlijk vrij stressloos. Dat is ook de reden waarom ik voornamelijk in BTC en ETH zit (85% totaal). Daar zit de adoptie. Mocht het verschuiven, dan ben je prima op tijd om daar op in te spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mooody op 04-08-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Jaja, ieder bedoelt geloof ik een beetje hetzelfde, alleen de definitie van buffer is bij ieder net wat anders.

Kunnen we het even centraal over decentralized houden.

edit: Ben trouwens erg blij dat LINK de boel zo goed bijbeent, die was voor m'n gevoel onevenredig hard in waarde gedaald de afgelopen dump. Ik heb er redelijk wat bijgekocht die op een mooie winst staan maar had ook nog wat dure linkjes staan.

[ Voor 42% gewijzigd door Sluw op 04-08-2021 15:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Remy!!!! schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:44:
[...]

Ik volg je niet helemaal :?

Eerst zeg je: Ik vind dat je voor zo'n grote uitgave niet in crypto zou moeten investeren.
Daarna: Als het op gegeven moment zo'n groot bedrag geworden is dat je het kan gebruiken om dat te financieren is dat denk ik het mooiste resultaat.

Ik zit er wel in om over een X aantal jaar een huis (gedeeltelijk) te kopen, maar ik doe het middels een bot die dagelijks/wekelijks compound. Nu is het nog weinig geld, maar over een X aantal jaar hopelijk niet meer.
Naar mijn mening zou je niet vooraf je geld in crypto moeten steken met als doel rendement halen om zo een uitbouw/nieuwe keuken te bekostigen.
Je kan geld wat je over hebt/toch hebt liggen in crypto investeren omdat je, ondanks dat het risico's met zich mee brengt, denkt dat het meer waard zal worden. Mocht je na een tijd zoveel rendement hebben dat je denkt, goh, we hebben al een tijd het idee een uitbouw/nieuwe keuken te kopen, daar kunnen we de crypto-winst mooi voor gebruiken, dat is in mijn ogen het mooiste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:21
Plof-kip schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:16:
[...]

https://www.bloomberg.com...ancial-oversight-bis-says
https://www.bloomberg.com...-fee-heavy-wire-transfers

Als je niks van Nexus nog weet, moet je ff kijken bij https://www.sia.eu/en gewoon als voorbeeld van wat er allemaal met de Quant al draait en nog staat te komen. Of ff zoeken op LACchain, ook wel interessant.
Potverdikkie, ik moet voor die artikels inloggen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
YES schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:47:
[...]

Naar mijn mening zou je niet vooraf je geld in crypto moeten steken met als doel rendement halen om zo een uitbouw/nieuwe keuken te bekostigen.
Je kan geld wat je over hebt/toch hebt liggen in crypto investeren omdat je, ondanks dat het risico's met zich mee brengt, denkt dat het meer waard zal worden. Mocht je na een tijd zoveel rendement hebben dat je denkt, goh, we hebben al een tijd het idee een uitbouw/nieuwe keuken te kopen, daar kunnen we de crypto-winst mooi voor gebruiken, dat is in mijn ogen het mooiste resultaat.
Ah ok, qua korte termijn ben ik het er zeker mee eens.
Maar bij ons is het simpel, een gemiddelde boerderij die wij willen zullen wij de komende jaren niet bij elkaar kunnen sparen/werken. Dus dan maar rustig aan over de jaren wat geld/crypto verzamelen in de hoop dat het op die manier lukt.

[ Voor 15% gewijzigd door Remy!!!! op 04-08-2021 15:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluw
Haha, kwam deze tegen, inderdaad altijd mooi die omslag van sentiment.

"sentiment can change on a dime"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Mooody schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:46:
[...]

Een groot deel van mijn liquiditeit zit in crypto, onevenredig veel zelfs. Ik zie groeiende adoptie, dus die prijzen gaan op middellange en lange termijn sowieso stijgen.

Daarbij gaat iets niet terwijl je slaapt naar 0. Maandelijks de boel evalueren en eventueel posities aanpassen is voor mij persoonlijk vrij stressloos.
Tja. Op zich heb je een goed punt hoor. Maar ik kan me net na de dip die volgde op de 65k top nog goed een reeks posts van iemand in het NK topic herinneren die geld geïnvesteerd had wat hij nodig ging hebben voor zijn nieuwbouwwoning, de kale woning was al rond gefinancierd maar een keuken en dergelijke moest hij nog wel regelen.
En zijn investering was dermate groot en vervolgens minder waard geworden dat hij zei dat hij zijn keuken of iets dergelijks niet kon betalen als het niet bij zou trekken.

Het is een incidenteel geval misschien maar volgens mij zijn er genoeg mensen die door FOMO bevangen, met te weinig kennis/ervaring, teveel in crypto stoppen omdat ze denken dat gouden bergen aan de horizon liggen.

Nogmaals, ik had niet moeten zeggen dat iedereen op de manier moest investeren zoals @Ngangatar zei, want uitzonderingen zijn er altijd. Veel van die uitzonderingen zitten waarschijnlijk ook hier, maar voor een veel grotere groep mensen is dergelijke voorzichtigheid alleen maar goed, denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

YES schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:55:
[...]

Tja. Op zich heb je een goed punt hoor. Maar ik kan me net na de dip die volgde op de 65k top nog goed een reeks posts van iemand in het NK topic herinneren die geld geïnvesteerd had wat hij nodig ging hebben voor zijn nieuwbouwwoning, de kale woning was al rond gefinancierd maar een keuken en dergelijke moest hij nog wel regelen.
En zijn investering was dermate groot en vervolgens minder waard geworden dat hij zei dat hij zijn keuken of iets dergelijks niet kon betalen als het niet bij zou trekken.

Het is een incidenteel geval misschien maar volgens mij zijn er genoeg mensen die door FOMO bevangen, met te weinig kennis/ervaring, teveel in crypto stoppen omdat ze denken dat gouden bergen aan de horizon liggen.

Nogmaals, ik had niet moeten zeggen dat iedereen op de manier moest investeren zoals @Ngangatar zei, want uitzonderingen zijn er altijd. Veel van die uitzonderingen zitten waarschijnlijk ook hier, maar voor een, denk ik, nog grotere groep mensen, is dergelijke voorzichtigheid alleen maar goed, denk ik.
Prima verhaal. De een zet zijn paaltjes wat verder, de ander is wat voorzichtiger.
Belangrijkste, denk ajb na over wat je doet en wat de eventuele gevolgen kunnen zijn.

Iemand die nog bij zijn ouders woont heeft meer ruimte voor risico, een vrijgezel wellicht ook nog, iemand met een gezin zal andere prio's hebben.

Ik zit hier nog niet lang maar herinner me ook een member hier die keihard op Doge verloren had omdat hij al maanden die koers omhoog zag gaan en op een moment van verregaande FOMO instapte met 15k waarna de koers dropte. Dat was al zijn geld. Vlak daarna zag ik hem ergens anders posten over het (bijna?) verliezen van zijn baan. Dat zijn echt schrijnende zaken en een kleine Google leert ons dat er vele van dit soort voorbeelden zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Ngangatar op 04-08-2021 16:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Zo is dat, je moet het allemaal lekker zelf weten. Wil jij je complete opgespaarde pensioenpot in MoonCunt en Doge klappen? Prima toch.

Jouw geld, jouw toekomst.

Niemand die er ene fuck mee te maken heeft.

Behalve dan als je kinderen hebt die door jouw financiële risico's niet meer kunnen eten en in oude poetsdoeken gekleed naar school moeten. Maargoed, daar worden ze hard van.

Concrete jungle motherfuckers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 17:08
Eth doet even een schitterende W formatie op de 1 uur :*)

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
En voor mij/ons is het sowieso 'makkelijk' praten, we hebben 2x wat geld in BTC gestopt om de bot wat te spekken, en nu verzamelt hij iedere dag een aantal euro, dus wat mij betreft stoppen wij er verder niet meer geld in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluw
Verwijderd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:01:
Zo is dat, je moet het allemaal lekker zelf weten. Wil jij je complete opgespaarde pensioenpot in MoonCunt en Doge klappen? Prima toch.

Jouw geld, jouw toekomst.

Niemand die er ene fuck mee te maken heeft.

Behalve dan als je kinderen hebt die door jouw financiële risico's niet meer kunnen eten en in oude poetsdoeken gekleed naar school moeten. Maargoed, daar worden ze hard van.

Concrete jungle motherfuckers
Inderdaad, daar worden ze hard van, sorry kiddos, pappa moet traden. Rijke verwende kinderen zijn de vervelendste kinderen, van armoede worden ze tenminste een beetje creatief en leren ze hun buit veilig te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

YES schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:55:
[...]

Nogmaals, ik had niet moeten zeggen dat iedereen op de manier moest investeren zoals @Ngangatar zei, want uitzonderingen zijn er altijd. Veel van die uitzonderingen zitten waarschijnlijk ook hier, maar voor een veel grotere groep mensen is dergelijke voorzichtigheid alleen maar goed, denk ik.
Ik heb niet van die uitgebreide potjes, maar gewoon een beetje voor de wasmachine of PC ofzo, aparte rekening voor vaste lasten, aparte rekening voor boodschappen e.d. en als daar aan het einde van de maand wat van over is gaat dat in crypto.

Voor later heb ik schijt, bedoeling is dat ik dan geen kosten meer heb en we hebben de AOW nog toch, pensioen heb ik niet, nooit gehad, ja klein beetje van 6 jaar loon. Nu meer dan genoeg zonnepanelen, beetje hobby mining, gamen loopt wat uit de klauwen, als het erg goed gaat met crypto, meer zonnepanelen denk ik of de videokaarten doorschuiven, game -> mine a -> mine b -> mine c -> marktplaats.

Wat ook anders is denk ik dat ik sinds nog niet zo lang weer alleen woon, geen kinderen heb, geen neefjes of nichtjes, aardig wat vast vermogen heb (overwaarde en een flinke belegging).

Eigenlijk zit het wel goed, wil gewoon zoveel mogelijk leuke dingen doen en kopen, maar toch vind ik het mooi als ik een keer (virtueel) een biefstukje kan eten ipv vissticks door 1% stijging :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:58

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hmm ben twijfelende of ik in ETH moet stappen nu. Mogelijk dat de fork de koers goed doet, maar kan 't ook niks doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

HollovVpo1nt schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:09:
Hmm ben twijfelende of ik in ETH moet stappen nu. Mogelijk dat de fork de koers goed doet, maar kan 't ook niks doen
Vind het nog niet zo spannend, hij is "gewoon" weer terug waar hij gister was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Crypto's zijn nu weer in het nieuws op RTLZ, ivm evenuele regulering door de SEC.
Ook RTLZ is er niet geheel negatief over doch ziet het eventueel zelfs toekomstig positief tegemoet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

RaptorXS schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:11:
Crypto's zijn nu weer in het nieuws op RTLZ, ivm evenuele regulering door de SEC.
Ook RTLZ is er niet geheel negatief over doch ziet het eventueel zelfs toekomstig positief tegemoet. ;)
Dat ze nu met allemaal verboden (China) en reguleringen komen wil eigenlijk alleen maar zeggen dat ze het serieus nemen en er niet meer omheen kunnen toch? Dus positief in zekere zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

HollovVpo1nt schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:09:
Vaak is het, het nieuws dat stijging veroorzaakt, is inderdaad een moeilijke keuze. Ik ben blij dat ik mijn flufjes fiat op dit moment voor 90% in BTC heb zitten en 10% in 2 shitcoins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

HaruHaru schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:18:
[...]

Geen idee. Ik wacht wel gerust af tot ie stukken hoger staat. Ik verwacht 200 op korte termijn.
Aardig op weg jij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
JDx schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:07:
[...]

Ik heb niet van die uitgebreide potjes, maar gewoon een beetje voor de wasmachine of PC ofzo, aparte rekening voor vaste lasten, aparte rekening voor boodschappen e.d. en als daar aan het einde van de maand wat van over is gaat dat in crypto.

Voor later heb ik schijt, bedoeling is dat ik dan geen kosten meer heb en we hebben de AOW nog toch, pensioen heb ik niet, nooit gehad, ja klein beetje van 6 jaar loon. Nu meer dan genoeg zonnepanelen, beetje hobby mining, gamen loopt wat uit de klauwen, als het erg goed gaat met crypto, meer zonnepanelen denk ik of de videokaarten doorschuiven, game -> mine a -> mine b -> mine c -> marktplaats.

Wat ook anders is denk ik dat ik sinds nog niet zo lang weer alleen woon, geen kinderen heb, geen neefjes of nichtjes, aardig wat vast vermogen heb (overwaarde en een flinke belegging).

Eigenlijk zit het wel goed, wil gewoon zoveel mogelijk leuke dingen doen en kopen, maar toch vind ik het mooi als ik een keer (virtueel) een biefstukje kan eten ipv vissticks door 1% stijging :9
Ik heb 40 rovers die je kunt adopteren. Ik wil dat vermogen wel erven namelijk, daar mijn hele cryptobuffer rektaal genomen is in de afgelopen maanden.

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

Pagina: 1 ... 83 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!