[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 250 Laatste
Acties:
  • 851.932 views

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:16

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Eens
Ik ga niet verder in discussie.
Mogen we dat zwart op wit.. :+

Is niets pesoonlijk hoor, maar dan is er meer ruimte voor babes, schiet er maar 1 in @Verwijderd

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-12 23:45
twain4me schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:01:
[...]

Is niets pesoonlijk hoor, maar dan is er meer ruimte voor babes, schiet er maar 1 in @Verwijderd
Dan moeten we eerst de prijs omhoog manipuleren :+

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-12 20:25
twain4me schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:01:
[...]

Eens

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8rktHc_FjTBB3ELQWdwfvR0i-4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g9JwAsFqX2kcII4WjmGBridR.jpg?f=user_large

Zero.

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:54:
[...]

Bij jezelf neem ik aan. Want je overschat jezelf enorm met het idee dat je wel weet wat er aan de hand is op de wereld en kennis heb je ook al niet.

Kijk, tuurlijk bestaat 80% van de wereld uit mensen met niet al te veel kennis, kunde of intelligentie. Het vervelende is wel dat die mensen veelal ook de kennis, kunde en intelligentie missen om te onderkennen dat ze bij die 80% horen. En die gaan dan dingen roepen over 'de elite'. De wereld is natuurlijk geen blockchain waarbij je alles keurig op kan zoeken, en niet iedereen kan elke dag met 'de elite' om tafel zitten, maar je zou je eens kunnen proberen je in te lezen over de wereld waarop je woont als het je zoveel interesseert, in plaats van met lukrake niet-onderbouwde stellingen te komen.
Wie overschat zichzelf nou? Ik geef mogelijkheden aan, jullie claimen de absolute waarheid te bezitten. _O-
Zo te horen heb ik een beter besef van de wereld dan jij want je geeft zelf al aan dat 20% de wereld bestuurt en beseft het zelf niet eens.

https://opensea.io/seaart

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:19

YES

Moderator General Chat
enomiss schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:04:
[...]

Wie overschat zichzelf nou? Ik geef mogelijkheden aan, jullie claimen de absolute waarheid te bezitten. _O-
Zo te horen heb ik een beter besef van de wereld dan jij want je geeft zelf al aan dat 20% de wereld bestuurt en beseft het zelf niet eens.
Ik ga niet verder in discussie.

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-12 11:30
Blijf het bijzonder vinden hoe hardnekkig dat verhaal op Tweakers over "whales" en zogenaamde "elite" met grote bags is. D'r is tot nu toe geen enkel bewijs gepresenteerd die de aanname ondersteunen dat de koers gemanipuleerd wordt.

Laat staan dat alle grote spelers binnen crypto dezelfde doelstelling of agenda hebben. Als ze uberhaupt al van elkaar weten wie de grootste BTC bags heeft en elkaar vertrouwen.

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 21:23
[...]

Wij geven tegenargumenten aan, die negeer jij en vervolgens gooi je er een opmerking achteraan waaruit blijkt dat alleen jouw waarheid de waarheid is en anders zijn wij onszelf de oogjes aan het dichtdoen.

• twain4me

twain4me

AlterMann schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:02:
[...]

Dan moeten we eerst de prijs omhoog manipuleren :+
Ohw, ik heb ooit per ongeluk een marketbuy gedaan bij een shitcoin.. toen kwam er een schattig groen kaarsje en kreeg ik in ruil minder coins dan de bedoeling, wellicht is dat een idee?

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:12
jvel92 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:06:
Blijf het bijzonder vinden hoe hardnekkig dat verhaal op Tweakers over "whales" en zogenaamde "elite" met grote bags is. D'r is tot nu toe geen enkel bewijs gepresenteerd die de aanname ondersteunen dat de koers gemanipuleerd wordt.

Laat staan dat alle grote spelers binnen crypto dezelfde doelstelling of agenda hebben. Als ze uberhaupt al van elkaar weten wie de grootste BTC bags heeft en elkaar vertrouwen.
Eens. Heb het ook al eens geprobeerd maar het blijft terugkomen. Ik verspil m'n tijd niet meer aan die onzin.

• malarkan

Mwoah zoveel geloof is er denk ik niet eens. Meeste mensen zien wel dat het is zoals jij hier zegt.

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:29
Oh, er wordt gerant op elkaar. Mooi man, dat internet. Alsof iemand denkt dat 'ie z'n gelijk kan krijgen op een forum.

*scroll scroll scroll*

Ah, gelukkig. Er is nog een chick gepost.

*scroll*

Zo. Weer genoeg internet voor vandaag.

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOJqFWP9pgVt1IA26GFIaBjRvU4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K6TqBIH8xIvb6PAGX5Ci4guy.png?f=fotoalbum_large

_/-\o_
Ik ga even wat koffie van mijn bureau verwijderen, ik proeste het uit.

Benieuwd overigens of we weer een tijdje zijwaarts zullen gaan of een spoedige uitbraak gaan krijgen. BTC heeft naast de sommige oprispingen het prima naar zijn zin in deze regionen lijkt het.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• twain4me

twain4me

malarkan schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:10:
[...]

Mwoah zoveel geloof is er denk ik niet eens. Meeste mensen zien wel dat het is zoals jij hier zegt.
dat vraagt om een onderzoek

Poll: Manipuleren whales de koers van BTC
JA, meestal wel
Ik zie er weinig bewijs voor, maar het kan
Nee, eigenlijk nooit.
Flikker op met je vragen, Meer babes
Ik vink graag dingen aan
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403753&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
malarkan schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:25:
[...]

Juist het feit dat ze al weten hoe de markt werkt is dus al genoeg om geen enkele afspraak te hoeven maken. Zij moeten inmiddels namelijk al 85% van hun competitie rechtstreeks opnemen tegen andere traders die er wsl net zoveel vanaf weten. Dus de kans dat hun beweging uitkomt is dan al waar zonder dat er afspraken hoeven te worden gemaakt. Echter kan het zijn dat een andere trader een andere voorspelling maakt waardoor hun beweging elkaar opheft en het een kwestie wordt: wie heeft de grootste (portfolio)

Dus er zijn al geen afspraken nodig om voor deze traders al een prima winst te maken, traders moeten een bepaald rendement halen. die kunnen ze nu ook al wel halen met traden. Als het hier al door relatieve amateurs kan, dan kunnen zij dat zeker ook wel.
Is dit een beetje hetzelfde als wanneer twee grote bedrijven de markt voor 99% domineren? En dan ook geen afspraken maken die de consumenten benadelen?

Moraal: Je theorie klopt niet, in de praktijk JUIST wanneer er veel dominantie is door grote spelers zie je méér marktmanipulatie, niet minder. Hoe gefragmenteerder de markt, hoe minder afspraken. En feit is dat een relatief klein aantal whales en een nóg veel kleiner aantal mega-whales een flinke vinger in de pap kunnen roeren nu. Als die lui niet met elkaar dingen afspreken in een 100% ongereguleerde markt dan zouden ze wel enorm dom zijn. Welkom in de echte wereld maat, hier geen fairies en bloempjes.

Verwijderd

Nou ik weet 1 ding zeker: dat ik bij de 80% van de mensen hoor die niets weet _O-

Ik geloof echter wel dat er qua prijsmanipulatie dingen gebeuren in crypto die het daglicht niet kunnen verdragen.

Het is niet zo dat ik geloof in een elite van whales die aan een ronde tafel vergaderen (of tegenwoordig via teams) maar dat de prijzen van sommige coins gepumpt en gedumpt worden om het gros van de winsten in de zakken van enkele individuen te laten verdwijnen dat hebben we toch heel wat keren mogen aanschouwen, ook afgelopen run.

En er zijn wel degelijk nog steeds mensen en partijen met zulke grote hoeveelheden Bitcoin dat ze de prijs kunnen beïnvloeden als ze dat willen (definitie van 'whale'), daarmee zeg ik niet dat dit ook met zekerheid gebeurd overigens. Maar als je met enige regelmaat die 'bartjes' terug ziet keren in de koers waarbij veel long en short posities worden geopend, gesloten en zelfs geliquideerd... Tja. Echt organische adoptieve groei ziet er toch anders uit in mijn optiek.

Dat een Binance het niet zo nauw neemt met compliance regeltjes en gewoon de planning doordrukt dat gebeurd ook gewoon? Als ze dat niet hadden gedaan hadden ze nu geen problemen gehad met controlerende instellingen. Dat betekend niet dat ze kapotdood gaan volgende week maar het betekend wel dat ze brutaal te werk gaan en daarvoor op de vingers getikt zijn.

Dusja.

Het speculeren over de toedracht van koersverloop is natuurlijk wel weer leuk. Persoonlijk vind ik de gedachte van een whale wel iets romantisch hebben, het feit dat 1 zolderkamer nerd met 800k Bitcoins de markt kan maken of breken. :P

Is toch een mooie gedachte? Instituten en landen die instappen op Bitcoin terwijl overheden vechten en schermen met regulaties.

Terwijl Ernst-Jan, die in 2010 voor 100k euro van pappa Bitcoin kocht, de koers met 1 klap naar 5k kan laten crashen. _O-

• jvel92
malarkan schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:10:
[...]

Njah het is toch een thema dat wekelijks wel een paar keer langskomt hier, zonder dat er ook maar enig bewijs voor wordt geleverd.

Dat er enige vorm van manipulatie plaatsvind ongetwijfeld, maar dat zie je vooral bij random low liquidity shitcoins die worden gepromoot door je favoriete YouTube influencer, zodat hij ze vervolgens op zijn kijkers kan dumpen. Hier wordt soms net gedaan alsof er een genootschap met whales is die gecoördineerd BTC lopen te dumpen.

Bensimpel

Positieve meneer

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:21:
Nou ik weet 1 ding zeker: dat ik bij de 80% van de mensen hoor die niets weet _O-

Ik geloof echter wel dat er qua prijsmanipulatie dingen gebeuren in crypto die het daglicht niet kunnen verdragen.

Het is niet zo dat ik geloof in een elite van whales die aan een ronde tafel vergaderen (of tegenwoordig via teams) maar dat de prijzen van sommige coins gepumpt en gedumpt worden om het gros van de winsten in de zakken van enkele individuen te laten verdwijnen dat hebben we toch heel wat keren mogen aanschouwen, ook afgelopen run.

En er zijn wel degelijk nog steeds mensen en partijen met zulke grote hoeveelheden Bitcoin dat ze de prijs kunnen beïnvloeden als ze dat willen (definitie van 'whale'), daarmee zeg ik niet dat dit ook met zekerheid gebeurd overigens. Maar als je met enige regelmaat die 'bartjes' terug ziet keren in de koers waarbij veel long en short posities worden geopend, gesloten en zelfs geliquideerd... Tja. Echt organische adoptieve groei ziet er toch anders uit in mijn optiek.

Dat een Binance het niet zo nauw neemt met compliance regeltjes en gewoon de planning doordrukt dat gebeurd ook gewoon? Als ze dat niet hadden gedaan hadden ze nu geen problemen gehad met controlerende instellingen. Dat betekend niet dat ze kapotdood gaan volgende week maar het betekend wel dat ze brutaal te werk gaan en daarvoor op de vingers getikt zijn.

Dusja.

Het speculeren over de toedracht van koersverloop is natuurlijk wel weer leuk. Persoonlijk vind ik de gedachte van een whale wel iets romantisch hebben, het feit dat 1 zolderkamer nerd met 800k Bitcoins de markt kan maken of breken. :P

Is toch mooi een mooie gedachte? Instituten en landen die instappen op Bitcoin terwijl overheden vechten en schermen met regulaties.

Terwijl Ernst-Jan, die in 2010 voor 100k euro van pappa Bitcoin kocht, de koers met 1 klap naar 5k kan laten crashen. _O-
Jij bent de koning, the kracht achter het hele crypto gedoe. :+

😆 - Denk ook eens om ;)

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
hey de koers staat nog steeds op hetzelfde, verassend.

We herleven de $6K sideways periode maar dan rond de $30K. We weten wat er toen gebeurde uiteindelijk, een crash van 50% naar 3K. Ik ga voor $15K als bodem deze keer.

• majic

Ik zie het eerder andersom: Blijf me er over verbazen dat men in een 100% ongereguleerde markt waar MILJARDEN op het spel staan voor individuele whales er van uit gaat dat men het spelletje netter speelt dan in de gereguleerde traditionele markten (waar manipulatie gewoon een vol bewezen feit is, ondanks dat er straffen tegenover staan).

Er geen enkel bewijs dat whales zich wél aan de wetten van gereguleerde financiële markten houden. Bij gebrek aan regulering/wetgeving is er in de geschiedenis van de mens nog nooit een situatie geweest waarbij er geen manipulatie plaatsvond, simpel.

Je zult dus met hard bewijs moeten komen dat er géén enkele manipulatie is. Niet omgekeerd - dat er manipulatie is, dat is al vanzelfsprekend (want komt voor in gereguleerde markten). Klaar.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik denk dat het voor de bloeddruk van sommige mensen wel goed is om dit stukje custom CSS te gebruiken ;)

Cascading Stylesheet:
1
div[data-owner-id="200859"]:not(:hover) { height:20px; overflow: hidden; }

• Nopheros
majic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:26:
[...]

Je zult dus met hard bewijs moeten komen dat er géén enkele manipulatie is. Niet omgekeerd - dat er manipulatie is, dat is al vanzelfsprekend (want komt voor in gereguleerde markten). Klaar.
Wat een bijzondere redenatie..

Waarom zit de BTC koers volgens jou al 2 maanden in dezelfde range? Zijn alle whales met vakantie of willen ze niet nog rijker worden :P

• YES

YES

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:21:

Dusja.

Is toch een mooie gedachte? Instituten en landen die instappen op Bitcoin terwijl overheden vechten en schermen met regulaties.

Jaapio als koning Nuance, wie had dat verwacht _/-\o_
Sterk verwoord d:)b

• enomiss
Ngangatar schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:19:
[Afbeelding]

_/-\o_
Ik ga even wat koffie van mijn bureau verwijderen, ik proeste het uit.

Benieuwd overigens of we weer een tijdje zijwaarts zullen gaan of een spoedige uitbraak gaan krijgen. BTC heeft naast de sommige oprispingen het prima naar zijn zin in deze regionen lijkt het.
Wat een ongelooflijk kinderachtig gedoe. Er was een crosspost waar ik nog even op wilde reageren. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 13-07-2021 12:28 ]

• YES

YES

Moderator General Chat
enomiss schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:28:
[...]

Wat een ongelooflijk kinderachtig gedoe. Er was een crosspost waar ik nog even op wilde reageren. 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMAiQz6p7bZBNAEhkBamG2bG8J8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/ns4e4fjgtLcdVdbPpzp9qbwE.gif?f=user_large

Bensimpel

Positieve meneer

Nopheros schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:27:
[...]

Wat een bijzondere redenatie..

Waarom zit de BTC koers volgens jou al 2 maanden in dezelfde range? Zijn alle whales met vakantie of willen ze niet nog rijker worden :P
Ze willen nog rijker worden door goedkoop in te kunnen kopen ;) Sats stacken.

😆 - Denk ook eens om ;)

• sOid
  • Niet online
[...]

Ha, mooi zijn dit soort redenaties altijd. "God bestaat! Bewijs maar dat het niet zo is!"

Ik geloof dat er een vliegende theepot in de ruimte zweeft en we stiekem in een simulatie van aliens leven. Bewijs maar dat het niet zo is.

• YES

YES

Moderator General Chat
Hey was vandaag trouwens niet die dag dat Greyscale BTC vrijgeeft?

• YES

YES

Moderator General Chat
sOid schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:32:
[...]

Ha, mooi zijn dit soort redenaties altijd. "God bestaat! Bewijs maar dat het niet zo is!"

Ik geloof dat er een vliegende theepot in de ruimte zweeft en we stiekem in een simulatie van aliens leven. Bewijs maar dat het niet zo is.
Geen bewijs nodig, je hebt gelijk.

• JW04
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14:39
YES schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:33:
Niet BTC maar de daarmee gepaarde aandelen. Ik dacht dat het 17 juli is trouwens.

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-12 11:09

MicroWhale

The problem is choice

majic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:08:
[...]

Nou, ik zat al voor 95% 'on the fence' wat betreft Binance. Bleef er zitten omdat ik wel geloof in het BSC ecosysteem voorlopig (lage fees, snel, functioneel), de interessante staking opties voor newbs (al zijn die ook een stuk minder geworden afgelopen maand) en de lage fees.

Redenen dat ik weg wilde is omdat ze een 99% onbereikbare customer support hebben. Wat opzich al niet fijn is, maar vooral in combinatie met hun reputatie dat ze at random accounts bevriezen maakte mij dat wat zorgen. De SEPA/Regulerings perikelen waren de druppel. En blijkt vervolgens dat er gewoon piekfijne alternatieven zijn voor binance. Ik was niet gaan rondkijken zonder de perikelen, dus uiteindelijk blij met de nieuwe kennis.

Weg wil is vooral niet veel op de exchange laten staan, maar wil niet zeggen dat ik er niet zo nu en dan ga traden. Het zal alleen direct naar een andere exchange of wallet gaan (waaronder hun eigen BSC wallet, leuk voor staken op bijv. Beefy of Pancakeswap/1inch).
Waar ben je naartoe gegaan als ik vragen mag?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• YES

YES

Moderator General Chat
JW04 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:34:
[...]
Niet BTC maar de daarmee gepaarde aandelen. Ik dacht dat het 17 juli is trouwens.
Ja dat bedoelde ik. Hm, ik had in mijn hoofd de 13e zitten.

• twain4me

twain4me

[...]

Geen bewijs nodig, je hebt gelijk.
kak, dus het vliegende spagettie monster is niet echt, O,noes.
Opzich heeft het ook voordelen, dan kan ik het vergiet weer gewoon voor de aardappelen gebruiken :+

Afbeeldingslocatie: https://previews.123rf.com/images/memoangeles/memoangeles1404/memoangeles140400025/27710253-vliegende-spaghetti-monster-vector-clip-art-afbeelding-met-eenvoudige-gradi%C3%ABnten-alles-in-een-enkele.jpg

• YES

YES

Moderator General Chat
twain4me schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:37:
[...]

Opzich heeft het ook voordelen kan ik het vergiet weer gewoon voor de aardappelen gebruiken :+

[Afbeelding]
Jawel, die woont in die theepot.

Oké en nu houd ik op. Taro krijgt zo weer veel teveel zooi om op te ruimen

[ Voor 7% gewijzigd door YES op 13-07-2021 12:39 ]

• jvel92
[...]

Ik zie her eerder andersom: Blijf me er over verbazen dat men in een 100% ongereguleerde markt waar MILJARDEN op het spel staan voor individuele whales er van uit gaat dat men het spelletje netter speelt dan in de gereguleerde traditionele markten (waar manipulatie gewoon een vol bewezen feit is, ondanks dat er straffen tegenover staan).

Er geen enkel bewijs dat whales zich wél aan de wetten van gereguleerde financiële markten houden. Bij gebrek aan regulering/wetgeving is er in de geschiedenis van de mens nog nooit een situatie geweest waarbij er geen manipulatie plaatsvond, simpel.

Er zijn hier gebruikers die constant "manipulatie" roepen zonder ook maar enig bewijs te tonen, omdat de koers niet doet wat ze willen. Als men hier gaat beweren dat er sprake is van manipulatie kom dan in ieder geval met bewijs (transacties bijvoorbeeld) die dit ondersteunen.

Bewijs maar dat het niet zo is, is natuurlijk geen bijzonder sterk argument. Op die manier kunnen we hier wel van alles lopen beweren.

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-12 11:09

MicroWhale

The problem is choice

twain4me schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:20:
[...]

dat vraagt om een onderzoek

Poll: Manipuleren whales de koers van BTC
JA, meestal wel
Ik zie er weinig bewijs voor, maar het kan
Nee, eigenlijk nooit.
Flikker op met je vragen, Meer babes
Ik vink graag dingen aan
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Optie 6: Interesseert me geen reet, zolang hij maar naar de 1 miljoen gaat. Boeien hoe die er komt! *O*

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Nopheros
Bensimpel schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:32:
[...]

Ze willen nog rijker worden door goedkoop in te kunnen kopen ;) Sats stacken.
Maar dan verwacht je toch dat ze de koers naar beneden manipuleren en niet maanden wachten?

[ Voor 4% gewijzigd door Nopheros op 13-07-2021 12:40 ]

• majic
sOid schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:32:
[...]

1) er is keiharde marktmanipulatie in de gereguleerde markten
2) crypto is (Vrijwel) ongereguleerd
3) ergo er zal vast wel geen significante hoeveelheid manipulatie plaatsvinden in crypto? 8)7

Als je dat niet ongeloofelijk onwaarschijnlijk vind, dan geef ik het op.

*Alle* mogelijke doelen en middelen zullen door whales die honderden miljoenen/miljarden op de balans hebben staan worden gebruikt zolang er geen straf tegenover staat.

Kijk even naar alleen Elon Musk - die heeft de markt talloze keren en plein publique lopen bespelen. Hoe weet jij dat hij niet een sloot dogecoins heeft? Shibas? Wat zijn z'n motivaties? Geloven op z'n blauwe ogen dat hij er niks mee te maken heeft? Hoe bewijs je dat?

Ergo, de bewijslast om te claimen dat er géén significante markt manipulatie in cryptoland is ligt bij die dat roept. Niet bij hen die aannemen dat het minstens even erg is als bij de gereguleerde markten.

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

[...]

Opzich heeft het ook voordelen, dan kan ik het vergiet weer gewoon voor de aardappelen gebruiken :+

[Afbeelding]
Ik was laatst bij m'n ouders en toen zat ik op Google Maps en zag ik dat dit ernaast zit :')

(volgens Google Maps dan)

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

• Dark-Mist
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-12 13:27
JW04 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:34:
[...]
Vandaag komt maar 2.61K aan BTC vrij.

Bron

Verwijderd

[...]

[Afbeelding]
Dit is 100% zeker het rekteroni monster.

Bewijs maar dat het niet zo is, godverdomme.

• majic
Dark-Mist schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:40:
[...]

Vandaag komt maar 2.61K aan BTC vrij.

Bron
Ik bied mij vrijwillig aan deze als donatie te accepteren, zal ze altijd HODL'en dus heeft dan geen effect op de prijs. Promise.

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-11 17:49

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

Ik zei nergens dat 20% de wereld bestuurt, lees het maar eens terug. Wat ik je wel kan vertellen, om je wedstrijdje verpissen even te beëindigen, is dat ik bij het nog veel kleinere percentage van de mensheid behoor dat deelneemt aan het bestuur van de wereld. M'n besef van die wereld is dan ook navenant: niet alomvattend, maar behoorlijk groot.

• Dark-Mist
majic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:43:
[...]

Ik bied mij vrijwillig aan deze als donatie te accepteren, zal ze altijd HODL'en dus heeft dan geen effect op de prijs. Promise.
De hoop is dat het gros van de investeerders dat doen. In dat geval is het echt buy the rumor, sell the news en is de dip al geweest afgelopen dagen.

• Glenn Hoddle
  • Laatst online: 28-11 17:49

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

majic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:39:
[...]

3) ergo er zal vast wel geen significante hoeveelheid manipulatie plaatsvinden in crypto? 8)7

*Alle* mogelijke doelen en middelen zullen door whales die honderden miljoenen/miljarden op de balans hebben staan worden gebruikt zolang er geen straf tegenover staat.

Kijk even naar alleen Elon Musk - die heeft de markt talloze keren en plein publique lopen bespelen. Hoe weet jij dat hij niet een sloot dogecoins heeft? Shibas? Wat zijn z'n motivaties? Geloven op z'n blauwe ogen dat hij er niks mee te maken heeft? Hoe bewijs je dat?

Ergo, de bewijslast om te claimen dat er géén significante markt manipulatie in cryptoland is ligt bij die dat roept. Niet bij hen die aannemen dat het minstens even erg is als bij de gereguleerde markten.
Ik val er vooral over als mensen het over BTC hebben. Er zijn dagelijks shitcoin launches die vanaf de start een soort PND voor de Devs en hun vriendjes zijn. Maar BTC met z'n biljoen aan marktwaarde is echt een slechte markt om zoiets mee te proberen.

• sOid
  • Niet online
majic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:39:
[...]

Ergo, de bewijslast om te claimen dat er géén significante markt manipulatie in cryptoland is ligt bij die dat roept. Niet bij hen die aannemen dat het minstens even erg is als bij de rereguleerde markten.
Je interpreteert mijn reactie verkeerd, denk ik. Ik heb ook het vermoeden dat er absoluut schimmige shit gaande is in cryptoland. En in zekere zin zijn daar ook absoluut bewijzen voor te vinden (rugpulls, blockchain analyses).

Ik wil alleen maar aankaarten dat het een verkeerde (en in bepaalde contexten gevaarlijke) manier van denken is om iets voor waarheid aan te nemen en het vervolgens aan anderen is om het tegendeel te bewijzen. Dat was mijn trigger ;)

• majic
sOid schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:46:
[...]

Je interpreteert mijn reactie verkeerd, denk ik. Ik heb ook het vermoeden dat er absoluut schimmige shit gaande is in cryptoland. En in zekere zin zijn daar ook absoluut bewijzen voor te vinden (rugpulls, blockchain analyses).

Ik wil alleen maar aankaarten dat het een verkeerde (en in bepaalde contexten gevaarlijke) manier van denken is om iets voor waarheid aan te nemen en het vervolgens aan anderen is om het tegendeel te bewijzen. Dat was mijn trigger ;)
Begrijp ik, maar die trigger had eerder moeten komen:

Beweren dat er géén marktmanipulatie in Crypto plaatsvind is de claim die keihard bewijs nodig heeft.

Dáár had ik het over.

Verwijderd

Ondertussen zweven we rustig en kalm tussen rekt en lambo.

Ik ga watersloten en diamantboren bestellen.

Houdoe.

• majic
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:50:
Ondertussen zweven we rustig en kalm tussen rekt en lambo.

Ik ga watersloten en diamantboren bestellen.

Houdoe.
Ik vind dit altijd super klote, zo'n sideways meh markt. Geef me dan gewoon down, of geef me up :'(

• majic
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:46:
[...]

Ik val er vooral over als mensen het over BTC hebben. Er zijn dagelijks shitcoin launches die vanaf de start een soort PND voor de Devs en hun vriendjes zijn. Maar BTC met z'n biljoen aan marktwaarde is echt een slechte markt om zoiets mee te proberen.
Precies, BTC is waarschijnlijk één van de bravere jongetjes in de klas als het gaat om marktmanipulatie in verhouding tot de rest van crypto.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:17
usdt/btc is nu een stabielere trade dan usd/eur pair 👀🙃

nothing stops this train

• JDx

JDx

Ben ik ^

[...]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8rOGg0B.png

Kijk is wel echt hoor, zal 'm zo even de groeten doen >:)

• JDx

JDx

Ben ik ^

17e toch?

Daarom dacht ik ook dat mensen miss alvast verkopen ivm onzekerheid. En dus koersdaling.

[ Voor 19% gewijzigd door JDx op 13-07-2021 12:54 ]

Verwijderd

majic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:51:
[...]

Ik vind dit altijd super klote, zo'n sideways meh markt. Geef me dan gewoon down, of geef me up :'(
Vrouwen bloot handel dood.

Dat we in de zomer sideways zouden gaan had ik al verwacht, alleen had gehoopt tussen de 40-50k.

In het najaar komt er denk ik wel weer wat vuurwerk.

• JDx

JDx

Ben ik ^

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:53:
[...]
In het najaar komt er denk ik wel weer wat vuurwerk.
Naja najaar... daar hebben we vandaag niks aan, ben al sinds 07:00 aan het gamen en heb al boodschappen gedaan, mijn dag is over.

Ben wel gevacced, beetje lamme schouder.

Sideways kan trouwens ook te wijten zijn aan 17 juli, mensen weten niet zo goed wat te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door JDx op 13-07-2021 12:56 ]

• malarkan
majic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:21:
[...]

Is dit een beetje hetzelfde als wanneer twee grote bedrijven de markt voor 99% domineren? En dan ook geen afspraken maken die de consumenten benadelen?

Moraal: Je theorie klopt niet, in de praktijk JUIST wanneer er veel dominantie is door grote spelers zie je méér marktmanipulatie, niet minder. Hoe gefragmenteerder de markt, hoe minder afspraken. En feit is dat een relatief klein aantal whales en een nóg veel kleiner aantal mega-whales een flinke vinger in de pap kunnen roeren nu. Als die lui niet met elkaar dingen afspreken in een 100% ongereguleerde markt dan zouden ze wel enorm dom zijn. Welkom in de echte wereld maat, hier geen fairies en bloempjes.
Jammer van dat laatste gedeelte.

De melding die je hier doet is namelijk niet helemaal compleet. als er inderdaad maar 2 waren of 10 of 15, prima! zeker weten dat er dan manipulatie zou zijn. We hebben het hier (uit dat document dat je zelf gepost hebt over 39.000 trades per week in 2020. up and down. hetgeen nog maar minder is dan 20 % op dat moment van de totale lading BTC.

Nogmaals: ze kunnen daarmee bewegingen veroorzaken, dat staat buiten kijf, in het weekend makkelijker dan doordeweeks omdat het volume lager is. Echter is het niet gezegd dat ze daadwerkelijk afspraken hebben. Mogelijk zijn ze inderdaad zo dom, mogelijk hebben traders toch wel ergens het gevoel dat ze aan verplichtingen moeten voldoen. ik durf niet mijn hand in het vuur te steken dat een FTC namelijk gaat zeggen dat een trader die afspraken maakt bij BTC niet alsnog bestraft kan worden op integriteitskwesties. En laat staan dat ze dat dan bij BTC zouden doen met een risico dat er een contra-whalegroep is als het een stuk makkelijker is bij een shitcoin.

• BootjeVaren
  • Laatst online: 16-12 10:49
[...]

[Afbeelding]
Ik wist niet dat hier nog mede pastafarianisten zaten. Blij dat ik niet de enige ben. :+
Wanneer komen de Aziatische whales wakker? Of de Amerikaanse? Zo weinig volatiliteit..

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-12 22:10
Bijna weekend. Lekker dippe n.

• majic
malarkan schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:57:
[...]

De melding die je hier doet is namelijk niet helemaal compleet. als er inderdaad maar 2 waren of 10 of 15, prima! zeker weten dat er dan manipulatie zou zijn. We hebben het hier (uit dat document dat je zelf gepost hebt over 39.000 trades per week in 2020. up and down. hetgeen nog maar minder is dan 20 % op dat moment van de totale lading BTC.

Nogmaals: ze kunnen daarmee bewegingen veroorzaken, dat staat buiten kijf, in het weekend makkelijker dan doordeweeks omdat het volume lager is. Echter is het niet gezegd dat ze daadwerkelijk afspraken hebben. Mogelijk zijn ze inderdaad zo dom, mogelijk hebben traders toch wel ergens het gevoel dat ze aan verplichtingen moeten voldoen. ik durf niet mijn hand in het vuur te steken dat een FTC namelijk gaat zeggen dat een trader die afspraken maakt bij BTC niet alsnog bestraft kan worden op integriteitskwesties. En laat staan dat ze dat dan bij BTC zouden doen met een risico dat er een contra-whalegroep is als het een stuk makkelijker is bij een shitcoin.
Als je je bedenkt dat in een extreem streng gereguleerde markt in de afgelopen vijf jaar alleen al de bankensector 375 miljard dollar aan boetes heeft moeten betalen voor 'misdragingen' ...en dat zijn alleen die waar ze gepakt zijn.

Je zult er dus van uit moeten gaan dat er enorm veel gesjoemeld zal worden.
Het verschil is dat ik mij erger aan mensen die denken dat dat wel mee zal vallen / niet speelt.
Ik erger mij niet aan het gesjoemel zelf - dat is onderdeel van een ongereguleerde markt, kinderziektes en/of gewoon 'thats life'. Mensen met veel geld hebben altijd er baat bij om invloed te hebben op de prijs van hun handel. En die invloed kunnen ze leveragen.

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-12 17:39
BootjeVaren schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:57:
[...]

Ik wist niet dat hier nog mede pastafarianisten zaten. Blij dat ik niet de enige ben. :+
Wanneer komen de Aziatische whales wakker? Of de Amerikaanse? Zo weinig volatiliteit..
Jeej, wat een verzameling van broeders hier :)

• JDx

JDx

Ben ik ^

Morgen is het overmorgen al vrijdag _/-\o_

Ik weet zelf niet eens exact wat dat grayscale is, maar is zoiets "groots" niet raar om in het weekend te doen? Zal er misschien wel helemaal niks mee te maken hebben, voelt raar dat dat op zaterdag is.

Zie deze week echt voor me dat mensen op een IT kantoortje ergens aan de lokale Jaapio vragen, hee kerel, moet ik nou kopen verkopen? Ja weet ik veel Bassie, wacht nou maar gewoon af! Ok ok...

• sOid
  • Niet online
BootjeVaren schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:57:
[...]

Ik heb een FSM-sticker op m'n auto zitten. En dit vergiet staat in m'n keuken (in gootsteen komen ogen net boven de rand uit :D). Zo'n nerd ben ik :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CY2Rx-s6PHAfu5Sopi5M37CWDu0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SYJwaOdSazaSgrNurWgGqST3.png?f=user_large

• malarkan
majic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:02:
[...]

Als je je bedenkt dat in een extreem streng gereguleerde markt in de afgelopen vijf jaar alleen al de bankensector 375 miljard dollar aan boetes heeft moeten betalen voor 'misdragingen' ...en dat zijn alleen die waar ze gepakt zijn.

Je zult er dus van uit moeten gaan dat er enorm veel gesjoemeld zal worden.
Het verschil is dat ik mij erger aan mensen die denken dat dat wel mee zal vallen / niet speelt.
Ik erger mij niet aan het gesjoemel zelf - dat is onderdeel van een ongereguleerde markt, kinderziektes en/of gewoon 'thats life'. Mensen met veel geld hebben altijd er baat bij om invloed te hebben op de prijs van hun handel. En die invloed kunnen ze leveragen.
Wat bij mij meer de vraag is: wanneer is het winst willen maken en wanneer is het manipuleren. wanneer is iets inderdaad bewust leveragen, wanneer is het manipulatie. Ik noem inderdaad een gamestop waarbij de hedgefunds zo overduidelijk bezig waren dat ze gewoon gestoplosshunt werden. Daar was het blijkbaar geoorloofd, totdat de massa het tegenovergestelde ging doen.

In hoeverre is dat bij BTC ook zo, dat vind ik een heel lastig iets. Ongetwijfeld hebben meerdere traders dezelfde plannen/ideeën, gegevens etc. maar voor mij is manipulatie dat er een meerderheid (meer heb je niet nodig maar wat een meerderheid is verschilt van dag tot dag) de verschillende trades naar eenzelfde punt willen krijgen. dus afspreken: 32 buy 38 sell 35 buy 41 sell zoiets...

en dan hopen dat die meerderheid ook de meerderheid blijft en er geen andere meerderheid ontstaat die besluit: 32 buy 37 sell. want dan lopen ze al achter de feiten aan.

• YES

YES

Moderator General Chat
Mooi dat de manipulatie-discussie inhoudelijk doorgaat, nu wordt ie ook echt interessant. En volgens mij draait het er uiteindelijk ook voor een groot deel om wat je nou onder manipulatie verstaat, zoals hierboven ook al beschreven wordt. Als je dat weet van elkaar liggen de meningen volgens mij nog niet eens zover uit elkaar.

Complimenten voor het op de inhoud focussen @majic en @malarkan d:)b

• twain4me

twain4me

malarkan schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:57:
[...]

Ik wil mij als neutrale *kuch* lezer nergens mee bemoeien maar volgens mij gaat deze gehele discussie mank op een verschil in opvatting over de defintie van "manipulatie." daar kom je nooit uit als je niet eerst afspreekt dezelfde betekenis te geven aan de woorden waar het hier om gaat. ;)

• majic
malarkan schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:08:
[...]

Wat bij mij meer de vraag is: wanneer is het winst willen maken en wanneer is het manipuleren. wanneer is iets inderdaad bewust leveragen, wanneer is het manipulatie. Ik noem inderdaad een gamestop waarbij de hedgefunds zo overduidelijk bezig waren dat ze gewoon gestoplosshunt werden. Daar was het blijkbaar geoorloofd, totdat de massa het tegenovergestelde ging doen.

In hoeverre is dat bij BTC ook zo, dat vind ik een heel lastig iets. Ongetwijfeld hebben meerdere traders dezelfde plannen/ideeën, gegevens etc. maar voor mij is manipulatie dat er een meerderheid (meer heb je niet nodig maar wat een meerderheid is verschilt van dag tot dag) de verschillende trades naar eenzelfde punt willen krijgen. dus afspreken: 32 buy 38 sell 35 buy 41 sell zoiets...

en dan hopen dat die meerderheid ook de meerderheid blijft en er geen andere meerderheid ontstaat die besluit: 32 buy 37 sell. want dan lopen ze al achter de feiten aan.
Ik denk dat de schaal van jou (en mijn!) denken gewoon te klein is om te begrijpen hoe alomvattend, creatief, divers en gewoon marktmanipulaties zijn. Er zijn zo enorm veel constructies te gebruiken om markten te manipuleren dat het lastig is voor veel mensen, zelfs insiders, om door te hebben wat er aan de hand is. Daarom blijven ze er ook mee wegkomen, ondanks de reguleringen.

Zie hier voor een lange geschiedenis van marktmanipulatie. Er zijn volgens mij zo'n 26 veelgebruikte instrumenten en methodes die populair zijn bij het manipuleren van aandelen en derivaten. En nu de crypto markt steeds meer functionaliteit uit die hoek krijgt zul je zien dat de manipulaties ook steeds meer geavanceerd worden. Niet alleen dat maar bij Crypto is manipulatie een gegeven.

Tether bijprinten van semi gebackte dollars. Iron/Titanium. Rugpulls. Exploits. Daglicht oplichting zoals IPO's waar het grootste deel van de tokens/coins vanaf dag één bij de ontwikkelaars blijven zitten. Of zo iets 'kleinschaligs' als Dink Doink muntje van Logan Paul (waar hij zogenaamd géén bedenker van is :X ).

Ongereguleerd + veel geld = marktmanipulatie. Ik kan het niet genoeg blijven herhalen.

Ik ben 100% bullish on crypto, van mij hoeft er geen enorme regulatie plaats te vinden. Maar ik denk wel dat we echt heel erg moeten oppassen onze burgerlijke hollandse visie van de wereld niet te veel te projecteren op Crypto. Corruptie is in Nederland al heel lang niet zo'n issue meer, maar menselijke hebberigheid heeft geen grenzen en een paar miljoen of miljard winst is genoeg voor mensen om alle mogelijke manieren van oplichting en manipulatie te overwegen. Theranos *kuch* Onecoin *kuch*

[ Voor 9% gewijzigd door majic op 13-07-2021 13:20 ]

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-12 14:38
Heeft iemand ervaring met Kraken Pro? Ik heb nu Binance, ik ben aan het kijken naar alternatieven zoals kraken en Bitvavo. Maar Bitvavo is een beetje minimalistisch en heeft geen Limit / Stop-loss opties. De fee van Bitvavo is niet hoog. Kraken Pro geeft aan een fee zo laag als 0%, maar goed is dat ook laag in de praktijk.

[ Voor 22% gewijzigd door MuVo op 13-07-2021 13:21 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

[...]

Ik zie het eerder andersom: Blijf me er over verbazen dat men in een 100% ongereguleerde markt waar MILJARDEN op het spel staan voor individuele whales er van uit gaat dat men het spelletje netter speelt dan in de gereguleerde traditionele markten (waar manipulatie gewoon een vol bewezen feit is, ondanks dat er straffen tegenover staan).

Klaar? 7(8)7

Begin voortaan je argument daar dan mee, dat scheelt een hoop leeswerk als weerwoord er toch niet toe doet.

• JDx

JDx

Ben ik ^

In het GPU topic wordt dit nu gezien als een miner die een gamer op z'n kop slaat _/-\o_

• enomiss
majic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:16:
[...]

Ik denk dat de schaal van jou (en mijn!) denken gewoon te klein is om te begrijpen hoe alomvattend, creatief, divers en gewoon marktmanipulaties zijn. Er zijn zo enorm veel constructies te gebruiken om markten te manipuleren dat het lastig is voor veel mensen, zelfs insiders, om door te hebben wat er aan de hand is. Daarom blijven ze er ook mee wegkomen, ondanks de reguleringen.

Zie hier voor een lange geschiedenis van marktmanipulatie. Er zijn volgens mij zo'n 26 veelgebruikte instrumenten en methodes die populair zijn bij het manipuleren van aandelen en derivaten. En nu de crypto markt steeds meer functionaliteit uit die hoek krijgt zul je zien dat de manipulaties ook steeds meer geavanceerd worden. Niet alleen dat maar bij Crypto is manipulatie een gegeven.

Tether bijprinten van semi gebackte dollars. Iron/Titanium. Rugpulls. Exploits. Daglicht oplichting zoals IPO's waar het grootste deel van de tokens/coins vanaf dag één bij de ontwikkelaars blijven zitten. Of zo iets 'kleinschaligs' als Dink Doink muntje van Logan Paul (waar hij zogenaamd géén bedenker van is :X ).

Ongereguleerd + veel geld = marktmanipulatie. Ik kan het niet genoeg blijven herhalen.

Ik ben 100% bullish on crypto, van mij hoeft er geen enorme regulatie plaats te vinden. Maar ik denk wel dat we echt heel erg moeten oppassen onze burgerlijke hollandse visie van de wereld niet te veel te projecteren op Crypto. Corruptie is in Nederland al heel lang niet zo'n issue meer, maar menselijke hebberigheid heeft geen grenzen en een paar miljoen of miljard winst is genoeg voor mensen om alle mogelijke manieren van oplichting en manipulatie te overwegen. Theranos *kuch* Onecoin *kuch*
* Classificatie van wat iedereen is, is hier echt niet nodig *

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 13-07-2021 13:36 ]

• jvel92
MuVo schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:19:
Heeft iemand ervaring met Kraken Pro? Ik heb nu Binance, ik ben aan het kijken naar alternatieven zoals kraken en Bitvavo. Maar Bitvavo is een beetje minimalistisch en heeft geen Limit / Stop-loss opties. De fee van Bitvavo is niet hoog. Kraken Pro geeft aan een fee zo laag als 0%, maar goed is dat ook laag in de praktijk.
Kijk eens naar de FTX exchange. Heeft een hele rij aan trading opties:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HFHUOtvPtK7zotBac04phV7bkM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kQP76I0TMLKBVRLRTGnRMgPW.png?f=user_large

• majic
twain4me schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:15:
[...]

Ik wil mij als neutrale *kuch* lezer nergens mee bemoeien maar volgens mij gaat deze gehele discussie mank op een verschil in opvatting over de defintie van "manipulatie." daar kom je nooit uit als je niet eerst afspreekt dezelfde betekenis te geven aan de woorden waar het hier om gaat. ;)
Fair enough.

Manipulatie is minstens : Alles wat in de niet-crypto markt gereguleerd / verboden is.
Maar wellicht ook : Nieuwe methoden/technieken die in de toekomst verboden gaan worden.

• Dark-Mist
Kol Nedra schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:52:
usdt/btc is nu een stabielere trade dan usd/eur pair 👀🙃
Ik gebruik toch liever USDC. Van USDT is bekend dat er geen zak van klopt a.k.a. de grootste scamcoin.

• malarkan
majic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:29:
[...]

Fair enough.

Manipulatie is minstens : Alles wat in de niet-crypto markt gereguleerd / verboden is.
Maar wellicht ook : Nieuwe methoden/technieken die in de toekomst verboden gaan worden.
en voor mij is het: duidelijke afspraken maken over buy/sell momenten zodat de hele markt mee gaat. as I said: ik weet echt wel dat er heel duidelijk tekenen zijn van manipulatie. Het punt wat ik daarbij wel wil maken is dat de kans bij BTC door de volumes dus een stuk lastiger is. Zoals jij zelf ook al eigenlijk zegt is het een stuk makkelijker bij kleinere aandelen of shitcoins om hier prima resultaten te halen. Ik wil mij inderdaad niet stoten aan het feit dat het er totaal niet is, maar de schaal waarin het soms hier wordt gemeld door iemand hier is gewoon onzin. de contradruk van een andere beweging (hetzij de short v longs of de complete resistance v supportlijnen) is daarbij ook zeer groot aanwezig en maakt het op een makkelijke manier afspraken maken misschien nog wel makkelijker dan op de aandelenbeursen af en toe.

Ik denk dat wij wat dat betreft dichter bij elkaar staan dan dat we dachten, alleen zoals twain zegt is het wat is manipulatie wel een goede eerste vraag ;) snap bij jou wat beter wat jouw gedachte er achter is, hoop jij van mij ook.

• twain4me

twain4me

niet dat ik het ooit gebruik,, maar kijk je wel goed bij bitvavo. die hebben in de advance mode ook gewoon limit en stop limit volgens mij...

• theseboetz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-11 01:49
Dark-Mist schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:33:
[...]

Ik gebruik toch liever USDC. Van USDT is bekend dat er geen zak van klopt a.k.a. de grootste scamcoin.
Ze willen zich ook niet laten auditen toch? En er waren sterke aanwijzingen dat ze undercollatoralized zijn volgens mij.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

knakworst schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:28:
In de categorie 'oeps'.

Ik heb in november 2020 Axie Infinity 1 lot 'gewonnen' bij binance launchpad. 2.000 stuks voor 200 dollar, in eerste minuut verkocht voor 600 dollar.

Dat zou nu ruim 26.000 dollar 40.000 dollar geweest zijn.

Zo zie je maar, niet alles eindigt als DODO.
Niet te vaak naar koers kijken, maar ja hij staat weer in top 10 gainers in Binance ;(

[ Voor 9% gewijzigd door knakworst op 13-07-2021 13:42 ]

• Dark-Mist
theseboetz schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:38:
[...]

Ze willen zich ook niet laten auditen toch? En er waren sterke aanwijzingen dat ze undercollatoralized zijn volgens mij.
Klopt, uiteindelijk moest alles via de juridische weg. Een bedrijf met 13 werknemers die een waarde vertegenwoordigd van $63 miljard :F

Puntje bij paaltje, ze hebben geen rooie cent om die $63 miljard te dekken in fiat currency.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Modbreak:De manipulatie-discussie is inmiddels wel klaar. Standpunten zijn geponeerd, het heeft verder niet zoveel nut om met modder te blijven gooien. Let's agree to disagree dan maar

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• twain4me

twain4me

edit: lama tis al voorbij :+

sorry @.oisyn ik regel mijn eigen "blauwe"lettertjes wel.

[ Voor 97% gewijzigd door twain4me op 13-07-2021 14:06 ]

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:07
ETH is weer een bodem aan het zoeken..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• JDx

JDx

Ben ik ^

BTFD schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:05:
ETH is weer een bodem aan het zoeken..
Heeft langer geduurd dan ik dacht.

Al is de 1980 nog niet aangetikt volgens mij, lekker hoveren op 1982 straks, mooi jaartal 8)

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:07
JDx schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:07:
[...]
Heeft langer geduurd dan ik dacht.
Ik zag hem ook al aankomen en zat er dus al klaar voor:
BTFD schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:03:
ETH met een kleine wick onder de daily MA200 (+/- $1975) en ik ben tevreden! :)

[ Voor 12% gewijzigd door BTFD op 13-07-2021 14:16 ]

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• JDx

JDx

Ben ik ^

BTFD schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:15:
[...]

Ik zag hem ook al aankomen en zat er dus al klaar voor:

[...]
JDx schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:51:
[...]

Als ik lekker lijntjes ga trekken komen we zo rond de 1980 uit. Ongeveer waar ik vandaan kom.
Was ik eerder :9 alleen dat rare pumpje rond de middag heeft het lijntje een beetje verpest, maar goed, het kan alle kanten op schieten, elke dag, elk moment, enkel een tweetje nodig :'(

Zie dat Elon Musk in een Tweet refereert naar Rick and Morty, had de laatste 2 afleveringen net klaar in handbrake (omdat mijn brakke TV de codecs niet aan kan), dus ga dat ff koekeloeren 8)

1988... EK _/-\o_

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Hetzelfde scenario als gisteren maar dan in mindere mate. In de nacht / ochtend omhoog en 's middags de hele handel weer door het putje. Vandaag weer eens de 31600 testen?

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:27
spacer schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:30:
Hetzelfde scenario als gisteren maar dan in mindere mate. In de nacht / ochtend omhoog en 's middags de hele handel weer door het putje. Vandaag weer eens de 31600 testen?
is tussen gisteren middag en vanmorgen amper omhoog gedaan.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• spacer

spacer

SAP nerd

anti elppa schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:36:
[...]

is tussen gisteren middag en vanmorgen amper omhoog gedaan.
Op die 2% had ik toch graag een 50X long gezet ;).

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:27
spacer schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:40:
[...]

Op die 2% had ik toch graag een 50X long gezet ;).
oh ja idd, maargoed dit is praktisch niet te voorspellen/ traden in mijn optiek. Kans op rood of zwart is groter dat je met geld naar huis loopt is groter 8)

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• spacer

spacer

SAP nerd

anti elppa schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:42:
[...]

oh ja idd, maargoed dit is praktisch niet te voorspellen/ traden in mijn optiek. Kans op rood of zwart is groter dat je met geld naar huis loopt is groter 8)
Inderdaad, genoeg geprobeerd maar vaker REKT gegaan dan goed :F .

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:05
Je kan wel stop limit enzo doen hoor, bij advanced
Krijg je een hele uitgebreid scherm te zien

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Khaelos schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:50:
[...]

Kanttekening, dit is wel zichtbaar op de desktop en de tablet (IOS 14.6, iPad Air 2020) maar niet op de telefoon (IOS 14.6, iPhone 12).

Voor de volledigheid het systeem en toestel er bij gezet, dit kan nog wel eens verschillen onderling namelijk.

• MuVo
Khaelos schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:50:
[...]

Dit wist ik niet, dit soort opties had ik niet gevonden in de iOS app. Ik zal nog eens kijken, bedankt.
Ngangatar schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:53:
[...]

Kanttekening, dit is wel zichtbaar op de desktop en de tablet (IOS 14.6, iPad Air 2020) maar niet op de telefoon (IOS 14.6, iPhone 12).

Voor de volledigheid het systeem en toestel er bij gezet, dit kan nog wel eens verschillen onderling namelijk.
Ah dit verklaard, thanks! Het gaat hier om iPhone 11 pro.

[ Voor 40% gewijzigd door MuVo op 13-07-2021 14:57 ]

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:11

watercoolertje

Untertitel

[...]

Je hebt hem niet toevallig op die binance lite versie staan he? :P Want daar kan je bijna niks mee :+
https://www.binance.com/e...asiest-Way-To-Buy-Bitcoin

[ Voor 11% gewijzigd door watercoolertje op 13-07-2021 14:57 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• MuVo
watercoolertje schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:57:
[...]

Je hebt hem niet toevallig op die binance lite versie staan he? :P Want daar kan je bijna niks mee :+
Gaat hierover Bitvavo :) Binance heeft dit vrij duidelijk vermeld in de app.

[ Voor 6% gewijzigd door MuVo op 13-07-2021 14:58 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

watercoolertje schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:57:
[...]

Nee ;). Het ging hier over de stop loss limit mogelijkheden in Bitvavo maar bedankt voor de hulp.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

[...]

Even een edit op mijn eigen tekst:

Op de iPad zie ik de optie ook niet in de app. Ik dacht dat dit wel zo was maar dat komt omdat ik de webversie als een snelkoppeling heb opgeslagen op de iPad aangezien de app versie op de ipad een stretched versie van de iPhone is.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

MuVo schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:55:
[...]

Dit wist ik niet, dit soort opties had ik niet gevonden in de iOS app. Ik zal nog eens kijken, bedankt.

[...]

Ah dit verklaard, thanks! Het gaat hier om iPhone 11 pro.
Ga via je browser eens naar de website van Bitvavo en kijk dan nog eens. Dan zou je het wel moeten zien. De app is beperkt.
  • Dus inloggen via website Bitvavo op je mobiel.
  • Ga naar de munt van keuze,
  • Scroll naar links beneden.
  • Klik op knop advanced and be amazed.
Als dit naar tevredenheid is, dan de website toevoegen aan je beginscherm.

[ Voor 6% gewijzigd door Ngangatar op 13-07-2021 15:03 ]

• twain4me

twain4me

https://www.nu.nl/economi...cryptogeld-in-beslag.html

op de radio was er de toevoeging dat het eind nog niet in zicht is.

[ Voor 23% gewijzigd door twain4me op 13-07-2021 15:06 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

twain4me schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:05:

Much Doge, much WoW.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Transacties in cryptomunten vinden grotendeels anoniem plaats. Daarom worden ze vaak gebruikt door criminelen om illegaal verkregen geld wit te wassen en zo de politie, de belastingautoriteiten en veiligheidsdiensten een stap voor te blijven.
meteen verbieden die rotzooi! :(

• majic

Mooie zaak, laat ook maar weer zien dat crypto écht niet zo veilig en ontraceerbaar is als men denkt. Dit soort bedragen gaan ook al decennia rond in cash/bonds/kunst en daar zie je niet zoveel van terug bij inbeslagnames (ken toevallig een dame die criminelen 'plukt' bij een unit in Manchester).

Hopelijk komen er nog veel inbeslagnames zoals dit, dan ontmoedigt dat ze lekker _/-\o_
Pagina: 1 ... 29 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!