[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 250 Laatste
Acties:
  • 851.920 views

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
elektriekert schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:44:
[...]

Blockchain tech verkoopt?

Voor zover ik weet willen ze alleen gebruik van de XRP Ledger, en die is opensource.
(Dit staat overigens (nog) los van het “berichtsysteem” RippleNet

[...]

Zo probeert de SEC het nog steeds te benoemen, ik ben er van overtuigd dat er een settlement gaat komen en dat XRP niet de status “security” krijgt, maar dat terzijde.
Ripple was een random voorbeeld, insert <polygon> of <fantom>. Ging om het voorbeeld :)

• majic
Gelukszoekr schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:56:
BNB houd zich sterk. Geef aan dat de Europese markt niet zo enorm groot is in crypto. Tenminste zo interpreteer ik dit
Quarterly burn komt er aan. Dat blijft de prijs van BNB omhoog trekken en compenseert voor het slechte nieuws. Als de burn zometeen voorbij is, even 1-2 weken wachten en als er dan geen oplossingen komen verwacht ik dat de token echt wel een tik krijgt.

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E6JxvbRVoAEhfVc?format=jpg&name=4096x4096

De hodlers die 3 tot 5 jaar al hodlen is 13,1%.

"Bitcoin aged between 2y-5y old were accumulated between 2016 and 2019 at prices ranging from $640 to $20k. Conviction of these investors remains strong this cycle, now holding over 22.9% of the $BTC supply"

[ Voor 44% gewijzigd door Qunix op 13-07-2021 09:36 ]

• themikes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-12 12:20
Gelukszoekr schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:56:
BNB houd zich sterk. Geef aan dat de Europese markt niet zo enorm groot is in crypto. Tenminste zo interpreteer ik dit
BNB is de eigen munt van Binance, dus die zal kunstmatig hooggehouden worden. Zelf bezitten ze namelijk 50% van de markt.

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-12 12:19
zojuist toch maar even een Bitvavo accountje aagemaakt, vooral nu omdat ik niet geheel afhankelijk wil zijn van de perikelen bij Binance..

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• wehave
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 22:11
themikes schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:40:
[...]

BNB is de eigen munt van Binance, dus die zal kunstmatig hooggehouden worden. Zelf bezitten ze namelijk 50% van de markt.
Laat eens zien waar je ziet dat ze het zelf kunstmatig hooghouden..

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-12 21:26
Zit al vanaf het begin bij Bitvavo

- Geweldig support
- Eenvoudige interface
- Ziet er betrouwbaar uit
- Nederlands (voor mij belangrijk)
- Staking is zeer eenvoudig (wel lage rente maar je hoeft niks vast te zetten)

Grootste minpunt is dat je alle grafieken en cijfers in euro ziet en niet dollars, echt irritant... hoop dat ze dat snel fixen dat je het in dollar kan zetten.

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
mentalozzie schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:44:
Grootste minpunt is dat je alle grafieken en cijfers in euro ziet en niet dollars, echt irritant... hoop dat ze dat snel fixen dat je het in dollar kan zetten.
Komt omdat ze alleen pairs hebben in euro. Dus reken maar niet op dat ze het gaan aanpassen.

Bensimpel

Positieve meneer

Zag dit al een tijdje aankomen, nog even en je kunt helemaal niets meer bij Binance. (Ze kunnen nog de Binance card en credit/debet deposits blokkeren).

😆 - Denk ook eens om ;)

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

- Geweldig support
- Eenvoudige interface

Kon je daar nou wel of niet long/short enzo doen? Meer dan op Coinbase?

Ken je Coinbase btw, is Bitvavo vergelijkbaar?

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-12 17:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vcga9Q0nBaEWeaWxBrEJyihJz7w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/eGUixylVDvWmyUYdDVaRCq42.gif?f=user_large

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-12 21:26
JDx schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:56:
[...]

Long/short kan niet bij Bitvavo.
Zelf ken ik Coinbase niet.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:42
Bensimpel schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:53:
Zag dit al een tijdje aankomen, nog even en je kunt helemaal niets meer bij Binance. (Ze kunnen nog de Binance card en credit/debet deposits blokkeren).
Of nog even en we kunnen alles weer, zo blijven we bezig met aannames ;)

Zolang we nog crypto kunnen versturen vanuit Binance maak ik me niet druk alhoewel het wel vervelend wordt als het niet met een paar weken is opgelost.

[ Voor 18% gewijzigd door Nopheros op 13-07-2021 10:20 ]

• majic
JDx schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:56:
[...]

Kucoin doet Long/Short. Is vrij close met Binance qua functionaliteit, alhoewel de staking minder profitabel is.

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:22

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bsLzclfBhFHl1u1s5WDA81SkUfI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oFxZjf8arwblD8cVvweGsHoo.jpg?f=fotoalbum_large

Is zo.

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:37
[...]

Onzin. Hoeveel ze zelf bezitten weet ik niet, maar ze houden dat ding niet kunstmatig hoog

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-12 11:30
Even afhankelijk van wat je wilt staken, maar wat is de reden dat je ervoor kiest om op een exchange te staken in plaats van on chain? Lees hier namelijk veel dat mensen op de exchange zelf staken, maar dat zelf altijd voornamelijk on chain.

• jvel92
[...]

Ik weet niet genoeg van BNB af, maar is BNB eigenlijk niet gewoon onmisbaar in het Binance ecosysteem waardoor er eigenlijk altijd wel vraag naar is? Je hebt het nodig voor de BSC, fees mee te betalen op Binance exchange, launchpad en mensen staken het voor de cashback.

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:15

watercoolertje

Untertitel

Het is gewoon een kwestie van weten waar je het over hebt, beide kunnen nuttig zijn en beide gaan nu ten koste van resources, beide kan je uitleggen als investering voor onze toekomst, het is ook geen (concurrentie) strijd tussen die 2 dingen, dus het kan beide goed/slecht uitpakken.

Ben het dus wel eens, dat het hypocriet is om op 1 van de 2 te gaan zeuren en niet om de ander, dan snap je gewoon de mogelijkheden niet!

[ Voor 18% gewijzigd door watercoolertje op 13-07-2021 10:28 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:15

watercoolertje

Untertitel

jvel92 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:25:
[...]

Ik weet niet genoeg van BNB af, maar is BNB eigenlijk niet gewoon onmisbaar in het Binance ecosysteem waardoor er eigenlijk altijd wel vraag naar is? Je hebt het nodig voor de BSC, fees mee te betalen op Binance exchange, launchpad en mensen staken het voor de cashback.
Welke van die punten die je noemt zijn dan niet misbaar, want ik lees er denk ik overheen ;) Wel proberen ze zo veel mogelijk afhankelijk te maken van de BNB coins maar onderaan de streep zijn het allemaal producten die zelf helemaal niet nodig zijn die afhankelijk zijn van BNB.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

jvel92 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:25:
[...]

Leuk als Binance marktaandeel wint / groot blijft. Maar een andere exchange is vrijwel vergelijkbaar als je alleen btc of eth wil.

• majic
Gelukszoekr schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:21:
[...]

Onzin. Hoeveel ze zelf bezitten weet ik niet, maar ze houden dat ding niet kunstmatig hoog
euhmm...20% van Binance profits worden omgezet in een token burn elk kwartaal. Weet niet precies wat jij dat wil noemen, maar dat is zeker geen Bitcoin of Ethereum waar alles via de blockchain gaat.

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Gelukszoekr schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:21:
[...]

Grappig hoe vaak mensen hier manipulatie uitsluiten alsof het onomstootbaar bewezen is dat het niet bestaat. Manipulatie kun je nooit uitsluiten. Per definitie kom je er altijd pas achteraf achter. Je kan wel stellen dat het nutteloos is om zonder bewijs beschuldigingen te uiten. Daarom is het dus belangrijk dat je een partij kiest die je vertrouwt. Nog maar een willekeurig voorbeeldje van manipulatie: Banks face potential class action over alleged currencies manipulation - link gefixt

Kraken is niet zonder rede een van de meest betrouwbare exchanges:
https://cryptonews.com/reviews/kraken/

https://blog.kraken.com/p...first-digital-asset-bank/
https://www.kraken.com/bank

Zodra Kraken Bank wereldwijd gaat overweeg ik om daarheen te verhuizen vanuit mijn Nederlandse bank. Een bank met een traditionele rekening die tegelijkertijd pro crypto is zie ik wel zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door enomiss op 13-07-2021 10:57 ]

https://opensea.io/seaart

• Gelukszoekr
majic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:32:
[...]

euhmm...20% van Binance profits worden omgezet in een token burn elk kwartaal. Weet niet precies wat jij dat wil noemen, maar dat is zeker geen Bitcoin of Ethereum waar alles via de blockchain gaat.
Wat neerkomt op een burn van enkele procenten van de totale supply per jaar. Er worden ook genoeg BTC kunstmatig verbrand doordat er private keys verloren gaan. Wat bedoel je met "via de blockchain gaat"?

• jvel92
watercoolertje schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:29:
[...]

Welke van die punten die je noemt zijn dan niet misbaar, want ik lees er denk ik overheen ;) Wel proberen ze zo veel mogelijk afhankelijk te maken van de BNB coins maar onderaan de streep zijn het allemaal producten die zelf helemaal niet nodig zijn die afhankelijk zijn van BNB.
Misschien niet goed verwoord, maar wil je het maximale halen uit het Binance ecosysteem dan is BNB daar wel een essentieel onderdeel van. Of je de uiteindelijke producten nodig hebt is weer een ander verhaal.

• majic
Gelukszoekr schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:36:
[...]

Wat neerkomt op een burn van enkele procenten van de totale supply per jaar. Er worden ook genoeg BTC kunstmatig verbrand doordat er private keys verloren gaan. Wat bedoel je met "via de blockchain gaat"?
Zonder de aankomende burn mee te tellen - al 13% van BNB tokens zijn geburned. Zhao heeft ook aangegeven dat de burn rate flink zal toenemen in de toekomst.
The current accelerated burn would put the trajectory to be around 5-8 years to finish the 100 million BNB, Zhao wrote in the announcement. "But a number of factors could change the accelerated part in the future, including BNB price fluctuations, overall market conditions, and more."
5-8 jaar dus met de huidige acceleratie, maar sneller (onbekend hoeveel) met de aangegeven toekomstige versnelling van acceleratie.

100% gecontroleeerde, gecentraliseerde coin dus. Niet dat dat per definitie slecht is, maar dat is dus het antwoord, niks meer, niks minder.

"via de blockchain" - algorithmisch

• Gelukszoekr
enomiss schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:36:
[...]

Grappig hoe vaak mensen hier manipulatie uitsluiten alsof het onomstootbaar bewezen is dat het niet bestaat. Manipulatie kun je nooit uitsluiten. Per definitie kom je er altijd pas achteraf achter. Je kan wel stellen dat het nutteloos is om zonder bewijs beschuldigingen te uiten. Daarom is het dus belangrijk dat je een partij kiest die je vertrouwt. Nog maar een willekeurig voorbeeldje van manipulatie : Banks face potential class action over alleged currencies manipulation

Kraken is niet zonder red een van de meest betrouwbare exchanges:

Zodra Kraken Bank wereldwijd gaat overweeg ik om daarheen te verhuizen vanuit mijn Nederlandse bank. Een bank met een traditionele rekening die tegelijkertijd pro crypto is zie ik wel zitten.
Het is gewoon niet logisch. BNB groeit gestaag sinds het begin van de exchange. Dat gaat hand in hand met het aantal gebruikers en diensten dat ze aanbied. De coin is explosief gegroeid het afgelopen half jaar. Maar nu zou CZ ineens eigen middelen gebruiken om BNB stabiel te houden op deze prijs? I dont buy it. BNB heeft wel vaker wispelturige tijden gehad.

En dan ga je over op Kraken. Voor hun gelden dezelfde wetten toch? De tijd zal het leren of deze plaats zoveel beter is

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:42
Iemand hier die ook de inlog code vanuit Binance niet ontvangt via de mail?

Ik probeer inmiddels al uren in te loggen en heb de mail code meerdere malen aangevraagd maar nog steeds geen email...kan dus gewoon niet inloggen.

• jvel92
knakworst schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:32:
[...]

Leuk als Binance marktaandeel wint / groot blijft. Maar een andere exchange is vrijwel vergelijkbaar als je alleen btc of eth wil.
Klopt, er zijn voldoende andere vergelijkbare/betere exchanges.

Maar er zijn geloof ik redelijk wat mensen, die vrij diep in het Binance ecosysteem zitten met de Binance CC etc. Als je ervan uit gaat dat Binance blijft groeien, kan het interessant zijn om in BNB te investeren.

• enomiss
Gelukszoekr schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:43:
[...]

Het is gewoon niet logisch. BNB groeit gestaag sinds het begin van de exchange. Dat gaat hand in hand met het aantal gebruikers en diensten dat ze aanbied. De coin is explosief gegroeid het afgelopen half jaar. Maar nu zou CZ ineens eigen middelen gebruiken om BNB stabiel te houden op deze prijs? I dont buy it. BNB heeft wel vaker wispelturige tijden gehad.

En dan ga je over op Kraken. Voor hun gelden dezelfde wetten toch? De tijd zal het leren of deze plaats zoveel beter is
Het hele BNB verhaal interesseert me niet. Ik maak het verhaal wat groter.

• majic
Gelukszoekr schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:43:
[...]

Ik snap echt niet dat hier in dit topic discussie over is terwijl je zelf met nog geen 2 minuten googlen informatie kunt vinden out CZ zijn eigen mond welke laat zien dat het gewoon 100% kunstmatige, gecontroleerde coin is. Het hele doel is om de BNB supply sterk te reduceren komende jaren.

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 21:23
enomiss schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:36:
[...]

Grappig hoe vaak mensen hier manipulatie uitsluiten alsof het onomstootbaar bewezen is dat het niet bestaat. Manipulatie kun je nooit uitsluiten. Per definitie kom je er altijd pas achteraf achter. Je kan wel stellen dat het nutteloos is om zonder bewijs beschuldigingen te uiten. Daarom is het dus belangrijk dat je een partij kiest die je vertrouwt. Nog maar een willekeurig voorbeeldje van manipulatie : Banks face potential class action over alleged currencies manipulation

Kraken is niet zonder red een van de meest betrouwbare exchanges:

We weten toch al jaren dat currencies hoog gehouden worden, dat wordt hier door iedereen bevestigd, dat wordt zelfs door de CEB en FED bevestigd dat ze gewoon maar de geldprinter aan laten staan.

Alleen de manipulatie die non-stop hier door een aantal mensen wordt gemeld op die orde van grootheid is nog steeds niet bewezen. en juist door de zichtbaarheid van die transacties zou dat onomstotelijk moeten kunnen worden aangetoond.

Zoals in de link die je gister liet zien, meeste trades worden gedaan door trade-brokers of whales. maar de aankopen/verkopen worden dan ook meerendeels door diezelfde traders gedaan. dus er zou dan ook een trader moeten zijn die dan verlies zou accepteren omdat hij zichzelf dan opoffert als hij dus zou moeten kopen op de top omdat dan anderen een winst zouden maken? de huidige topvolumes zijn doorgaans op de hoogste punten, maar die traders zouden ook ergens meer moeten bijkopen toch?

Ja ze hebben invloed, uiteraard hebben ze invloed. maar invloed is niet manipulatie. manipulatie is dat ze prijsafspraken maken met andere whales/traders. en dat zie ik nog steeds nergens terug.

• Gelukszoekr
majic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:41:
[...]

Zonder de aankomende burn mee te tellen - al 13% van BNB tokens zijn geburned. Zhao heeft ook aangegeven dat de burn rate flink zal toenemen in de toekomst.
Dat zeg ik, enkele procenten per jaar
5-8 jaar dus met de huidige acceleratie, maar sneller (onbekend hoeveel) met de aangegeven toekomstige versnelling van acceleratie.
Waarbij het einddoel van 100 miljoen BNB nog altijd hetzelfde is als in 2017
100% gecontroleeerde, gecentraliseerde coin dus. Niet dat dat per definitie slecht is, maar dat is dus het antwoord, niks meer, niks minder.
Ik beweer ook niet dat het geen gedecentrale munt is. Ik bestrijd alleen dat Binance BNB kunstmatig hoog houd

• majic
malarkan schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:44:
[...]

Ja ze hebben invloed, uiteraard hebben ze invloed. maar invloed is niet manipulatie. manipulatie is dat ze prijsafspraken maken met andere whales/traders. en dat zie ik nog steeds nergens terug.
De manipulatie is dat ze de markt kunnen beïnvloeden en daar door shakeouts bij private / kleine investeerders teweegbrengen. Let wel, 85% van het trading volume komt van whales, maar dat wil niet zeggen dat 85% van de bitcoin (want daar ging het ff om) bij de whales zit. Als ze dus een klein aandeel van hun bitcoin tegen verlies kopen om de marktprijs te drukken en vervolgens tegen een prikkie een hoop net zo of nog goedkopere bitcoins uit private handen weten te trekken dan hebben ze hun doel bereikt.

Verder is het duidelijk dat whales ook elkaar dwars zitten - tenslotte is het doel winstmaximalisatie en als jij een andere whale goedkoop coins kunt afhandig maken die eigenlijk bedoeld waren om de marktprijs tijdelijk te drukken dan is dat ook prima. Whales coördineren dus niet perse maar hebben wel véél meer invloed op de prijs dan alle miljoenen henk en ingrids (Waar ik ons ook maar ff toe reken).

Daarom zie je ook hele sloten met longs en shorts - war of whales.

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:07
Zit wat terug te lezen en zie de posts over Binance. Kan iemand mij kort samenvatten wat er precies aan de hand is? Ik ben al een tijdje wat minder bezig met de coins maar heb nog wel wat knaakjes liggen daar, dan kan ik me even een mening vormen over de toekomst.

• enomiss
malarkan schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:44:
[...]

We weten toch al jaren dat currencies hoog gehouden worden, dat wordt hier door iedereen bevestigd, dat wordt zelfs door de CEB en FED bevestigd dat ze gewoon maar de geldprinter aan laten staan.

Alleen de manipulatie die non-stop hier door een aantal mensen wordt gemeld op die orde van grootheid is nog steeds niet bewezen. en juist door de zichtbaarheid van die transacties zou dat onomstotelijk moeten kunnen worden aangetoond.

Zoals in de link die je gister liet zien, meeste trades worden gedaan door trade-brokers of whales. maar de aankopen/verkopen worden dan ook meerendeels door diezelfde traders gedaan. dus er zou dan ook een trader moeten zijn die dan verlies zou accepteren omdat hij zichzelf dan opoffert als hij dus zou moeten kopen op de top omdat dan anderen een winst zouden maken? de huidige topvolumes zijn doorgaans op de hoogste punten, maar die traders zouden ook ergens meer moeten bijkopen toch?

Met welk doel wil je de wereld vrijspreken van manipulatie. Puur voor een fijn gevoel? Je mag het geloven of niet, maar leef vooral verder in je droomwereld. Daarmee zeg ik niet dat er manipulatie is, ik stel dat het mogelijk is, vooral in altcoins. Alles wat mogelijk is kan gebeuren. Zo simpel is het gewoon. Discussiëren is nutteloos.

Overigens liet ik gisteren geen link zien.

• majic
Gelukszoekr schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:45:
[...]

Dat zeg ik, enkele procenten per jaar
[...]

Waarbij het einddoel van 100 miljoen BNB nog altijd hetzelfde is als in 2017

[...]

Ik beweer ook niet dat het geen gedecentrale munt is. Ik bestrijd alleen dat Binance BNB kunstmatig hoog houd
Ik krijg dit even niet goed verwerkt hoor. Je geeft dus toe dat Binance BNB's aan het burnen is om de prijs hoog te houden (letterlijk woorden uit zijn mond 'a great benefit for Binance and BNB holders'). Maar vervolgens is dat volgens jou niet kunstmatig de prijs beinvloeden. 8)7

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-12 21:19

YES

Moderator General Chat
majic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:51:
[...]

Ik krijg dit even niet goed verwerkt hoor. Je geeft dus toe dat Binance BNB's aan het burnen is om de prijs hoog te houden (letterlijk woorden uit zijn mond 'a great benefit for Binance and BNB holders'). Maar vervolgens is dat volgens jou niet kunstmatig de prijs beinvloeden. 8)7
BTC heeft elke zoveel jaar een halving waarbij de beloning voor minen kleiner wordt en BTC daarmee schaarser. Is dat dan ook manipulatie?

• majic
KaiseRRuby schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:49:
Zit wat terug te lezen en zie de posts over Binance. Kan iemand mij kort samenvatten wat er precies aan de hand is? Ik ben al een tijdje wat minder bezig met de coins maar heb nog wel wat knaakjes liggen daar, dan kan ik me even een mening vormen over de toekomst.
Binance ligt op dit moment in diverse landen onder vuur. Met name omdat banken en overheidsorganisaties niet blij zijn met de overlap aan diensten die Binance ongereguleerd 'internationaal' aanbied, welke nationaal concurrerend zijn. Daarom zijn bijv. SEPA en iDeal stortingen niet meer mogelijk.

• enomiss
YES schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:52:
[...]

BTC heeft elke zoveel jaar een halving waarbij de beloning voor minen kleiner wordt en BTC daarmee schaarser. Is dat dan ook manipulatie?
Dat zit in het protocol. :F

• majic
YES schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:52:
[...]

Algoritmisch ingebakken in de blockchain, komt geen mensenhand aan te pas dus. Dus nee, dat is geen manipulatie.

Manipulatie zou zijn als mensen on-democratisch (maw gecentraliseerd) beslissen om de halving te versnellen met 10 of 20 of 30% per jaar. En dat is precies wat Binance doet - handmatig de burn elk jaar aanpassen (én versnellen, al weet men niet precies in welke mate).

• YES

YES

Moderator General Chat
enomiss schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:54:
[...]

Dat zit in het protocol. :F
Ja goh. Dat weet ik. |:(

• Jaarsma
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-12 19:14
majic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:53:
[...]

Binance ligt op dit moment in diverse landen onder vuur. Met name omdat banken en overheidsorganisaties niet blij zijn met de overlap aan diensten die Binance ongereguleerd 'internationaal' aanbied, welke nationaal concurrerend zijn. Daarom zijn bijv. SEPA en iDeal stortingen niet meer mogelijk.
Zou daarbij toevoegen dat de FCA in de UK Binance onderzoekt. Als gevolg daarvan zijn er verschillende banken in de UK die geen diensten meer aan willen bieden aan Binance. En voor SEPA/ Ideal werd gebruik gemaakt van een UK bank die Binance nu dus niet meer als klant wil. En Binance is ondertussen druk bezig een nieuwe bank te vinden (eerder liep een deal met een Litouwse bank stuk). De optimisten verwachten dat het terug gaat naar normaal als dit gelukt is, en de pessimisten denken dat het einde verhaal wordt voor Binance

:)

• malarkan
enomiss schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:50:
[...]

Met welk doel wil je de wereld vrijspreken van manipulatie. Puur voor een fijn gevoel? Je mag het geloven of niet, maar leef vooral verder in je droomwereld. Daarmee zeg ik niet dat er manipulatie is, ik stel dat het mogelijk is, vooral in altcoins. Alles wat mogelijk is kan gebeuren. Zo simpel is het gewoon. Discussiëren is nutteloos.

Overigens liet ik gisteren geen link zien.
Excuus, ik dacht dat jij dat was, het was inderdaad iemand anders.

Het is ook absoluut mogelijk, ik zeg niet dat het er niet is. Maar de variabelen maken juist hoe meer mensen er deelnemen hoe lastiger het is (omdat je dus ook meer credit er achter moet hebben om de manipulatie te laten lukken). Er wordt juist vaak gemeld dat hier veel manipulatie is bij BTC, waar het juist veel lastiger is door de bijbehorende volumes die er in zitten. Zo simpel is het gewoon.

En een discussie aangaan en dan zeggen: "Discussiëren is nutteloos en je leeft in een droomwereld. " zijn wel extreme dooddoeners.

Dan wil je gewoon geen tegenspraak voor je eigen punten.

• Gelukszoekr
majic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:51:
[...]

Ze beïnvloeden de supply. Dat is volgens mij wat anders dan de prijs beïnvloeden. De vraag moet namelijk nog wel ten minste gelijk blijven, of omhoog gaan wil de prijs omhoog gaan.

Ze doen er alles aan om de BNB waarde te geven. Maar ze ze laten de prijs van BNB over aan de markt zover ik het kan inschatten tenminste

• malarkan
majic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:49:
[...]

De manipulatie is dat ze de markt kunnen beïnvloeden en daar door shakeouts bij private / kleine investeerders teweegbrengen. Let wel, 85% van het trading volume komt van whales, maar dat wil niet zeggen dat 85% van de bitcoin (want daar ging het ff om) bij de whales zit. Als ze dus een klein aandeel van hun bitcoin tegen verlies kopen om de marktprijs te drukken en vervolgens tegen een prikkie een hoop net zo of nog goedkopere bitcoins uit private handen weten te trekken dan hebben ze hun doel bereikt.

Verder is het duidelijk dat whales ook elkaar dwars zitten - tenslotte is het doel winstmaximalisatie en als jij een andere whale goedkoop coins kunt afhandig maken die eigenlijk bedoeld waren om de marktprijs tijdelijk te drukken dan is dat ook prima. Whales coördineren dus niet perse maar hebben wel véél meer invloed op de prijs dan alle miljoenen henk en ingrids (Waar ik ons ook maar ff toe reken).

Daarom zie je ook hele sloten met longs en shorts - war of whales.
Maar dat is exact wat ik bedoel: ze zitten elkaar dwars en daardoor is er dus geen manipulatie. manipulatie is dat ze een gecontroleerde beweging naar boven/beneden maken. ze hebben een groot marktaandeel in de trades, maar dat is vooral tegenover elkaar. want ook als ze een H&I wat laten doen is dat geen aandeel op het grote plaatje, want dat is "slechts" 15% van de trades. de overige 85 is precies tegen elkaar afgestreept en elkaar proberen te stop-losshunten zodat jij betere cijfers kunt overhandigen dan je concurrenten.

• Gelukszoekr
majic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:55:
[...]

Algoritmisch ingebakken in de blockchain, komt geen mensenhand aan te pas dus. Dus nee, dat is geen manipulatie.

Manipulatie zou zijn als mensen on-democratisch (maw gecentraliseerd) beslissen om de halving te versnellen met 10 of 20 of 30% per jaar. En dat is precies wat Binance doet - handmatig de burn elk jaar aanpassen (én versnellen, al weet men niet precies in welke mate).
Het einddoel is nog steeds het zelfde als bij de start. Namelijk een totale supply van 100 miljoen. De snelheid waarop ze dit willen behalen is variabel, maar daar is ook niks aan verandert sinds de start van BNB.

Wat BNB natuurlijk nog steeds troep maakt natuurlijk. Begrijp me niet verkeerd. "We" zijn overgeleverd aan Binance wat ze doen met de coin. Ze kunnen de voorwaarden op elk moment aanpassen

• YES

YES

Moderator General Chat
majic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:55:
[...]

Weet ik, ging me er om, dat een coin die schaarser wordt dus niet per definitie manipulatie betreft.
Hier heb je dan wel een punt vind ik. Ik weet niet wat Binance precies doet, als ze doen wat jij zegt riekt dat naar manipulatie idd. Ik ben zelf ook al een tijd afgestapt van BNB, heb het even gehad om er meer sats mee te proberen te verzamelen maar ik vind het, doordat het een munt van een exchange is, sowieso al niet zo'n interessante munt eigenlijk.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ojp7wD6KqKHCfBzX3BnJvvAgPfE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nSHsUiXsfUgORWbrynPTnAie.jpg?f=user_large

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-12 11:09

MicroWhale

The problem is choice

majic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:53:
[...]

... en dat is reden voor sommigen hier om hun spullenboel te gaan verplaatsen naar een andere exchange?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• majic
Jaarsma schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:56:
[...]

Zou daarbij toevoegen dat de FCA in de UK Binance onderzoekt. Als gevolg daarvan zijn er verschillende banken in de UK die geen diensten meer aan willen bieden aan Binance. En voor SEPA/ Ideal werd gebruik gemaakt van een UK bank die Binance nu dus niet meer als klant wil. En Binance is ondertussen druk bezig een nieuwe bank te vinden (eerder liep een deal met een Litouwse bank stuk). De optimisten verwachten dat het terug gaat naar normaal als dit gelukt is, en de pessimisten denken dat het einde verhaal wordt voor Binance

:)
Ik ben dan blijkbaar een bankzitter want ik vermoed dat Binance hier wél een tik van krijgt maar ook weer niet aan ten onder gaat. Je ziet alleen op tweakers.net al dat hier toch wel aardig wat mensen zijn die hun Binance spulletjes elders stallen. Kucoin, Kraken, Bitvavo plukken daar de vruchten van en krijgen zo toch europa-wijd (en mogelijk wereldwijd, mensen zijn niet 100% comfy met Binance wellicht, ik was het al niet) er ex-Binance klantjes bij. En wat blijkt, elders is het eigenlijk best goed geregeld.

Binance ---> Kucoin migratie ging super vlot, KCS (de BNB van Kucoin) stijgt de pan uit omdat ze hun mainnet online hebben gegooid (hun versie van de Binance Smart Chain). Interface en trading voelt allemaal heel fijn aan, beetje Binance achtig maar dan wat logischer.

Anderen zijn weer lovend over Bitvavo (Kraken begrijp ik niet helemaal, is wel oké hoor maar trading fees + withdraw fees zijn gewoon niet geweldig, de interface is wat rommelig..beetje oldschool ).

• enomiss
malarkan schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:56:
Er wordt juist vaak gemeld dat hier veel manipulatie is bij BTC, waar het juist veel lastiger is door de bijbehorende volumes die er in zitten. Zo simpel is het gewoon.
Zo simpel is het niet. Op beslissende momenten is het volume juist laag. Daarnaast gaat het niet enkel om het volume maar ook om de prijs spreiding in het orderbook op dat soort momenten.
Zie ook mijn eerdere uitleg: enomiss in "[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #17"
En dan neem ik niet eens mee de invloed op media vanuit adverteerders en subsidie verleners.
Waarom denk je dat er bij support, resistance of aan het einde van een driehoekje volatiliteit volgt? De massa kijkt en volgt, een kleine groep neemt het voortouw.
En tot slot geloof je toch zelf niet dat 'whales' dezelfde risico's nemen als jou? Like-minded individuen en elite vinden elkaar altijd.

[ Voor 34% gewijzigd door enomiss op 13-07-2021 11:10 ]

• majic
MicroWhale schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:59:
[...]

... en dat is reden voor sommigen hier om hun spullenboel te gaan verplaatsen naar een andere exchange?
Nou, ik zat al voor 95% 'on the fence' wat betreft Binance. Bleef er zitten omdat ik wel geloof in het BSC ecosysteem voorlopig (lage fees, snel, functioneel), de interessante staking opties voor newbs (al zijn die ook een stuk minder geworden afgelopen maand) en de lage fees.

Redenen dat ik weg wilde is omdat ze een 99% onbereikbare customer support hebben. Wat opzich al niet fijn is, maar vooral in combinatie met hun reputatie dat ze at random accounts bevriezen maakte mij dat wat zorgen. De SEPA/Regulerings perikelen waren de druppel. En blijkt vervolgens dat er gewoon piekfijne alternatieven zijn voor binance. Ik was niet gaan rondkijken zonder de perikelen, dus uiteindelijk blij met de nieuwe kennis.

Weg wil is vooral niet veel op de exchange laten staan, maar wil niet zeggen dat ik er niet zo nu en dan ga traden. Het zal alleen direct naar een andere exchange of wallet gaan (waaronder hun eigen BSC wallet, leuk voor staken op bijv. Beefy of Pancakeswap/1inch).

[ Voor 9% gewijzigd door majic op 13-07-2021 11:09 ]

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

- Geweldig support
- Eenvoudige interface

Dollars staat op de development roadmap, maar is nog geen datum van bekend. Zal dus nog een tijd duren.

Je opgenoemde lijstje met punten kan ik overigens alleen maar onderstrepen, vooral support is geweldig. Tot nog toe altijd binnen 2 uur netjes antwoord.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• Gelukszoekr
enomiss schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:05:
[...]
Zo simpel is het niet. Op beslissende momenten is het volume juist laag. Daarnaast gaat het niet enkel om het volume maar ook om de prijs spreiding in het orderbook op dat soort momenten. Zie mijn eerdere uitleg: enomiss in "[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #17"
Waarom denk je dat er bij support, resistance of aan het einde van een driehoekje volatiliteit volgt? De massa kijkt en volgt, een kleine groep neemt het voortouw.
En tot slot geloof je toch zelf niet dat 'whales' dezelfde risico's nemen als jou? Like-minded individuen en elite vinden elkaar altijd.
Ik geloof het niet. Geld is geld. Of het nu om tientjes of om honderden miljoenen gaat. "Whales" hebben geen geheime gelijkgestemde agenda. Voor mij is het wappietaal sorry.

Aan het eind van een driehoek volgt vaak volume juist omdat heel veel mensen handelen op zo'n uitbraak. Het is een self-fulfilling-prophecy.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Qunix schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:46:
[...]

Komt omdat ze alleen pairs hebben in euro. Dus reken maar niet op dat ze het gaan aanpassen.
Staat wel op de dev roadmap, nog geen datum bekend echter. Dus komt wel, maar lijken er geen haast mee te hebben.

Deze info komt overigens van hun supportdesk.

• enomiss
Gelukszoekr schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:11:
Ik geloof het niet. Geld is geld. Of het nu om tientjes of om honderden miljoenen gaat. "Whales" hebben geen geheime gelijkgestemde agenda. Voor mij is het wappietaal sorry.
Sorry hoor, maar alles wat je ook maar enigszins vreemd klinkt in je oren afdoen als wappietaal is pas echt een dooddoener.
Maar ik kan me voorstellen dat je het niet gelooft. Als je in een mooie veilige omgeving in Nederland in een middenklassen-bubbel zit dan kun je je er inderdaad weinig bij voorstellen. Ik weet wel anders.
Aan het eind van een driehoek volgt vaak volume juist omdat heel veel mensen handelen op zo'n uitbraak. Het is een self-fulfilling-prophecy.
Dan gok je 100%.

[ Voor 25% gewijzigd door enomiss op 13-07-2021 11:17 ]

Verwijderd

Ach Binance heeft gewoon een 'better to ask for forgiveness than permission' mentaliteit en daar worden ze nu even op teruggefloten.

Ik denk dat het allemaal wel meevalt, al is spreiden van je funds natuurlijk nooit een slecht plan.

Heb zelf ook nog wel wat op Binance staan, maar ook op KuCoin, Coinbase en Bitvavo.

En natuurlijk op de Trezor.

• majic
[...]

In die zin hebben Whales wél een algemene deler : Zoveel mogelijk bitcoin uit de markt shaken voor een zo laag mogelijke prijs. Niet alleen dat maar ze begrijpen veel beter hoe de markt werkt dan kleine traders.

Kleine traders zijn veel wispelturiger, veel gevoeliger voor veranderingen in de markt. Panic sells en FOMO zijn geen dagelijkse kost voor de meeste whales.

Verder is het speculeren over hoeveel marktmanipulatie en geheime afspraken er worden gemaakt door whales onderling. Er is weinig regulatie in de crypto markt dus er is veel mogelijk. En als we íets gezien hebben in de reguliere markten van goederen en financiën is dat bedrijven aan de lopende band afspraken maken om de markt in hun voordeel te manipuleren. En ten nadele van de gewone man.

Denken dat dat bij crypto niet zo is is gewoon enorm ...dom naïef, tjsa. Sorry.

• Gelukszoekr
Oke.

Geef anders ff een gil als de whales weer gaan pumpen. Dan koop ik weer wat bij.

Verwijderd

Crypto is toch puur organische groei?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Xc4GE8L5XOmC-seqLjci5uyh-0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o0iERTPw50cxvhAdWJUoy7XA.jpg?f=user_large

• malarkan
enomiss schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:05:
[...]

Zo simpel is het niet. Op beslissende momenten is het volume juist laag. Daarnaast gaat het niet enkel om het volume maar ook om de prijs spreiding in het orderbook op dat soort momenten.
Zie ook mijn eerdere uitleg: enomiss in "[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #17"
En dan neem ik niet eens mee de invloed op media vanuit adverteerders en subsidie verleners.
Nee hoor, beslissende momenten laatste weken is het volume gewoon gelijk/ vergelijkbaar aan de dagen ervoor. de volumes in de richting van de grote crash in mei werden juist steeds groter en nemen op dit moment af tov juni. er zijn 2 uitstekende punten in de afgelopen 2 maand. 21 en 22 juni. de drop van 36k naar 28.7 k.

Het is wel aanwezig maar de kans dat het fout gaat is juist extreem veel groter omdat de volumes extreem zijn tov de meeste alt-coins. Dus je punt dat de whales dezelfde risico's nemen: nee dat gaan ze niet, Daarom gaan ze niet proberen te beinvloeden bij BTC maar zouden ze dit veel meer nemen bij alt-coins waar ze beter de koers kunnen manipuleren. Als jij denkt dat ze dat zouden nemen bij een coin waar hun invloed een grote kans heeft op foutlopen zouden ze vele malen minder snel doen.

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-11 17:49

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

enomiss schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:13:
[...]

Sorry hoor, maar alles wat je ook maar enigszins vreemd klinkt in je oren afdoen als wappietaal is pas echt een dooddoener.
Maar ik kan me voorstellen dat je het niet gelooft. Als je in een mooie veilige omgeving in Nederland in een middenklassen-bubbel zit dan kun je je er inderdaad weinig bij voorstellen. Ik weet wel anders.
Jij weet echt helemaal niks als je dingen als 'de elite' schrijft.

• Gelukszoekr
majic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:16:
[...]
In die zin hebben Whales wél een algemene deler : Zoveel mogelijk bitcoin uit de markt shaken voor een zo laag mogelijke prijs. Niet alleen dat maar ze begrijpen veel beter hoe de markt werkt dan kleine traders.

Kleine traders zijn veel wispelturiger, veel gevoeliger voor veranderingen in de markt. Panic sells en FOMO zijn geen dagelijkse kost voor de meeste whales.

Verder is het speculeren over hoeveel marktmanipulatie en geheime afspraken er worden gemaakt door whales onderling. Er is weinig regulatie in de crypto markt dus er is veel mogelijk. En als we íets gezien hebben in de reguliere markten van goederen en financiën is dat bedrijven aan de lopende band afspraken maken om de markt in hun voordeel te manipuleren. En ten nadele van de gewone man.

Whales zijn slimmer en kunnen tot op zekere hoogte een klein beetje invloed uitoefenen. Zover wil ik best gaan. Maar de essentie blijft dat de Whales ook niet allemaal dezelfde belangen hebben. Ja, uiteindelijk natuurlijk. Maar op elk moment in de tijd zijn er whales die de koers omhoog willen hebben, en whales die de koers naar beneden willen. Waarmee ze elkaar compleet tegenwerken. Zoals elke deelnemer aan de markt.Dan zijn er ongetwijfeld geheime afspraken tussen whales. Maar de grote van Bitcoin maakt het wel erg lastig nog echt langdurig de markt te sturen.

• enomiss
Gelukszoekr schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:18:
[...]

Oke.

Geef anders ff een gil als de whales weer gaan pumpen. Dan koop ik weer wat bij.
Je ziet het echt te simplistisch. Whales hoeven in theorie niet eens te communiceren. Als je gedeelde kennis hebt dan handel je volgens een gelijk patroon. Als je gedeelde doelen hebt vallen deze patronen ‘toevallig’ samen. Dit is net als in voetbal. Niet iedereen hoeft constant naar elkaar te schreeuwen. Je weet op top niveau wat je van elkaar kan en moet verwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 13-07-2021 11:24 ]

• malarkan
majic schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:16:
[...]

Juist het feit dat ze al weten hoe de markt werkt is dus al genoeg om geen enkele afspraak te hoeven maken. Zij moeten inmiddels namelijk al 85% van hun competitie rechtstreeks opnemen tegen andere traders die er wsl net zoveel vanaf weten. Dus de kans dat hun beweging uitkomt is dan al waar zonder dat er afspraken hoeven te worden gemaakt. Echter kan het zijn dat een andere trader een andere voorspelling maakt waardoor hun beweging elkaar opheft en het een kwestie wordt: wie heeft de grootste (portfolio)

Dus er zijn al geen afspraken nodig om voor deze traders al een prima winst te maken, traders moeten een bepaald rendement halen. die kunnen ze nu ook al wel halen met traden. Als het hier al door relatieve amateurs kan, dan kunnen zij dat zeker ook wel.

• enomiss
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:22:
[...]

Jij weet echt helemaal niks als je dingen als 'de elite' schrijft.
Jij wordt allergisch bij een woord maar denkt niet verder na. Misschien even jezelf inbeelden dat het gewoon een term is die gemakkelijk bekt.

• malarkan
enomiss schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:23:
[...]

Je ziet het echt te simplistisch. Whales hoeven in theorie niet eens te communiceren. Als je gedeelde kennis hebt dan handel je volgens een gelijk patroon. Als je gedeelde doelen hebt vallen deze patronen ‘toevallig’ samen. Dit is net als in voetbal. Niet iedereen hoeft constant naar elkaar te schreeuwen. Je weet op top niveau wat je van elkaar kan en moet verwachten.
Dat is dus geen manipulatie, dat is trader knowledge.

dank je wel voor het bewijzen van het punt.

• Gelukszoekr
enomiss schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:23:
[...]

Ik kan wel wat met die voetbal vergelijking. Volgens mij zijn er whales met een geel shirt, en whales met een blauw shirt. Ze proberen allemaal vanuit hun eigen belang, en ook nog eens vanuit een samenwerking met andere whales de bal zover mogelijk naar 1 kant van het veld te krijgen. En de andere groep probeert het omgekeerde voor elkaar te krijgen.

Het niveau van het spel, en het geld dat erbij gemoeid is is enorm in vergelijking met mijn zoon die speelt in de d-tjes. Uiteindelijk blijft spel hetzelfde tussen de geel en blauwe teams. Oftewel de kopers en verkopers

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

enomiss schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:26:
[...]

Jij wordt allergisch bij een woord maar denkt niet verder na. Misschien even jezelf inbeelden dat het gewoon een term is die gemakkelijk bekt.
Het slaat gewoon helemaal nergens op, het is een onzinterm, niemand bedoelt er dezelfde mensen mee.
Wie bedoel jij er eigenlijk mee dan? Ik neem aan mensen die je niet persoonlijk kent.

• enomiss
malarkan schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:26:
[...]

Dat is dus geen manipulatie, dat is trader knowledge.

dank je wel voor het bewijzen van het punt.
Waar zie je mij deze activiteiten definiëren als 'manipulatie'. Begrijpend lezen.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Gelukszoekr schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:18:
[...]

Oke.

`
Het is een verademing om jouw manier van reageren te lezen en het geduld waarmee je blijft beargumenteren, ik heb de hoop lang geleden al opgegeven. _/-\o_

Ik krijg altijd de kriebels wanneer mensen zichzelf boven anderen plaatsen of zo graag willen uitstralen slimmer te zijn als anderen. Ik ben dommer dan een groot gedeelte op deze aardkloot en voel me daar prima bij en red me er erg goed mee.

[ Voor 24% gewijzigd door Ngangatar op 13-07-2021 11:32 ]

• Gelukszoekr
Ngangatar schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:31:
[...]

`
Het is een verademing om jouw manier van reageren te lezen en het geduld waarmee je blijft beargumenteren, ik heb de hoop lang geleden al opgegeven. _/-\o_
Ik ben er even uit geweest. Dat geeft nieuwe energie :)

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:56

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
MicroWhale schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:59:
[...]

Schiet mij maar lek.

Ik heb van mijn leven nog nooit sepa of ideal of CC gebruikt op binance. maar gebruik de exchange al jaren.
en wat kan het ons nu schelen of binance wat meer of minderklanten heeft? CZ moet je hoe dan ook niet veder vertrouwen dan je hem kan gooien.. voor mij is er exact 0 veranderd

misschien is er wel een digibeet whale die nu niet meer op binance wil omdat hij ideal niet meer kan gebruiken voor de maandelijkse DCA.. :')

• JDx

JDx

Ben ik ^

twain4me schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:32:
[...]
Ik heb van mijn leven nog nooit sepa of ideal of CC gebruikt op binance.
Hoe dan? Dat zijn toch de enige 3 mogelijkheden?

[ Voor 45% gewijzigd door JDx op 13-07-2021 11:34 ]

• twain4me

twain4me

JDx schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:34:
[...]

blockchain ;)

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

twain4me schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:32:
[...]

Schiet mij maar lek.

Ik heb van mijn leven nog nooit sepa of ideal of CC gebruikt op binance. maar gebruik de exchange al jaren.
en wat kan het ons nu schelen of binance wat meer of minderklanten heeft? CZ moet je hoe dan ook niet veder vertrouwen dan je hem kan gooien.. voor mij is er exact 0 veranderd

misschien is er wel een digibeet whale die nu niet meer op binance wil omdat hij ideal niet meer kan gebruiken voor de maandelijkse DCA.. :')
Dit dus :).

Verwijderd

[...]

Haha nee joh.

Je kunt zowat iedere bestaande shitcoin er naartoe bonjouren.

Just like the good old days waar je via Kraken of een broker moest omdat de helft van de exchanges geen fiat deposits ondersteunde.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sure, maar je moet wel érgens kopen als je bijvoorbeeld aan DCA wilt doen. Hoe doe je dat dan? In het begin, jaren terug, kocht ik eerst via Bitonic en liet het dan overmaken naar een Binance-wallet. Die tussenstap was nu niet meer nodig.

• YES

YES

Moderator General Chat
[...]

Ik heb toen ik begon met crypto begin van het jaar Bitonic gebruikt. Zal ongetwijfeld dom (duurder) zijn, maar dan koop je sats via ideal en die laat je op je BTC wallet op Binance storten. En je kan vanaf andere exchanges dingen overzetten. Zijn volgens mij voldoende mogelijkheden, aangezien je gewoon een wallet met bijbehorend adres hebt op Binance.

• enomiss
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:28:
[...]

Het slaat gewoon helemaal nergens op, het is een onzinterm, niemand bedoelt er dezelfde mensen mee.
Wie bedoel jij er eigenlijk mee dan? Ik neem aan mensen die je niet persoonlijk kent.
Afhankelijk van de materie en de invloedssfeer is het vanzelfsprekend altijd een andere groep mensen. Geloof vooral wat je wil geloven. Ik identificeer enkel gebrek aan kennis en overschatting van het individu. d:)b

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
YES schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:38:
[...]

Ik heb toen ik begon met crypto begin van het jaar Bitonic gebruikt. Zal ongetwijfeld dom (duurder) zijn, maar dan koop je sats via ideal en die laat je op je BTC wallet op Binance storten. En je kan vanaf andere exchanges dingen overzetten. Zijn volgens mij voldoende mogelijkheden, aangezien je gewoon een wallet met bijbehorend adres hebt op Binance.
Haha GMTA ;)

Hoi Visca! :w

• JDx

JDx

Ben ik ^

YES schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:38:
[...]

Ah ja, dat snap ik, kan het ook overmaken vanaf Coinbase, maar dacht dat er nog een mogelijkheid was, automatische overboeking / machtiging ofzo.

Maar goed, wel raar dat langzaam dingen afbrokkelen daar, dat withdrawals nu ook zijn geblocked via SEPA zou kunnen omdat ze over gaan op Sofort (was het toch?) en dat die eisen dat withdrawals dan ook alleen via hun gaan en dat ze dat nu implementeren bijvoorbeeld.

[ Voor 17% gewijzigd door JDx op 13-07-2021 11:42 ]

• YES

YES

Moderator General Chat
enomiss schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:39:
[...]

Afhankelijk van de materie en de invloedssfeer is het vanzelfsprekend altijd een andere groep mensen. Geloof vooral wat je wil geloven. Ik identificeer enkel gebrek aan kennis en overschatting van het individu. d:)b
Keek je in de spiegel toevallig? 8)7

• YES

YES

Moderator General Chat
Keurig, goedemorgen 'collega' :*)

• malarkan
enomiss schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:30:
[...]

Waar zie je mij deze activiteiten definiëren als 'manipulatie'. Begrijpend lezen.
De godganze tijd. want je verwijt mensen dat ze hun ogen sluiten als je tegen jou aangeeft dat manipulatie extreem lastig is bij BTC, Je geeft aan dat de "elite" er hun handen in zouden hebben. ik kan nog wel even doorgaan. Vragen er over kun je constant van je af laten glijden omdat je met dooddoeners komt en constant aangeeft dat "je zegt niet dat het er is maar [bewering van manipulatie]. Dat zorgt er niet voor dat je de bewering niet doet hoor.

Het constant aangeven dat zodra je de manipulatie niet logisch vindt bij BTC omdat het nergens aan te tonen valt en dan krijg je van jou de antwoorden; droomwereld, ogen sluiten etc etc. Extreem denigrerend en dismissing van je medetopicgebruikers.

Dan kun je nog zelf wel aangeven dat je daarmee "niet aangeeft dat manipulatie er is" maar je beweert het constant wel.

• enomiss
YES schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:40:
[...]

Keek je in de spiegel toevallig? 8)7
Wat wordt het weer heerlijk persoonlijk.

• malarkan
enomiss schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:43:
[...]

wie de bal kaatst.

• JDx

JDx

Ben ik ^

Is goed bezig en zit dus niet achter de computer.

• YES

YES

Moderator General Chat
enomiss schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:43:
[...]

Ach het was een beetje schijtlollig bedoelt. Vandaar de smiley erachter. Overigens vind ik de opmerking waarop ik reageerde ("Ik identificeer enkel gebrek aan kennis en overschatting van het individu.") ook aardig persoonlijk, maar dat zal wel aan mijn gebrekkige vermogen om begrijpend te kunnen lezen liggen.

• malarkan
JDx schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:45:
[...]

Is goed bezig en zit dus niet achter de computer.
ik probeerde verder te gaan met de voetbal-analogie, lukte aardig toch? :D

• twain4me

twain4me

sOid schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:38:
[...]

Sure, maar je moet wel érgens kopen als je bijvoorbeeld aan DCA wilt doen. Hoe doe je dat dan? In het begin, jaren terug, kocht ik eerst via Bitonic en liet het dan overmaken naar een Binance-wallet. Die tussenstap was nu niet meer nodig.
Exact zo dus..ergens naar keuze kopen en ergens anders naar keuze heen bonjoeren

Wel mooi al die crypto fans die het spul niet willen gebruiken waar het voor is bedacht. riep er iemand adoptatie? zelfs bij de "gebruikers" is dat ver te zoeken.

maaruh sure I'm in it for the tech weeetje al die mooie projecten. :+

[ Voor 5% gewijzigd door twain4me op 13-07-2021 11:48 ]

• enomiss
malarkan schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:42:
[...]

De godganze tijd. want je verwijt mensen dat ze hun ogen sluiten als je tegen jou aangeeft dat manipulatie extreem lastig is bij BTC, Je geeft aan dat de "elite" er hun handen in zouden hebben. ik kan nog wel even doorgaan. Vragen er over kun je constant van je af laten glijden omdat je met dooddoeners komt en constant aangeeft dat "je zegt niet dat het er is maar [bewering van manipulatie]. Dat zorgt er niet voor dat je de bewering niet doet hoor.

Het constant aangeven dat zodra je de manipulatie niet logisch vindt bij BTC omdat het nergens aan te tonen valt en dan krijg je van jou de antwoorden; droomwereld, ogen sluiten etc etc. Extreem denigrerend en dismissing van je medetopicgebruikers.

Dan kun je nog zelf wel aangeven dat je daarmee "niet aangeeft dat manipulatie er is" maar je beweert het constant wel.
Ik geef aan dat manipulatie, of mensen/groepen met meer invloed op de koers dan de massa, niet uit te sluiten is/zijn. Daartegenover heb je mensen die hier stellig beweren dat het per definitie niet bestaat. Wie verkoopt er hier nou onzin? Diegene wat stellig zonder bewijs stoer loopt te doen of diegene wat een kader schetst van niet uit te sluiten mogelijkheden?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HS3Xeh9dz7wLoGh-y-9XObtvfI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MkH6ZQ9vwbdF9RoFpAxp4UQw.jpg?f=user_large

• JDx

JDx

Ben ik ^

Rogu? :|

Mijn lijntje is inmiddels wel wat verbogen als een kromme spijker die door iemand tevergeefs recht geslagen is, maar die 1980 is nog wel in zicht bij ETH.

Edit: oh Rogu, was altijd zo'n lelijk monstertje in zo'n cartoon, van die whales zou ik ook bang worden.

[ Voor 9% gewijzigd door JDx op 13-07-2021 11:52 ]

• malarkan
enomiss schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:47:
[...]

Ik geef aan dat manipulatie of mensen/groepen met meer invloed op de koers dan de massa niet uit te sluiten is. Daartegenover heb je mensen die hier stellig beweren dat het per definitie niet bestaat. Wie verkoopt er hier nou onzin? Diegene wat stellig zonder bewijs stoer loopt te doen of diegene wat een kader schetst?
Ik zie maar 1 iemand die non stop beweringen doet waarbij hij de mening van anderen verminderd door zijn taalgebruik. Daarbij worden alle punten die er ingebracht wordt (waardoor er dus bewijs wordt geleverd) totaal naast diegene neergelegd.
een bloemlezing:
ogen sluiten
droomwereld
Ik identificeer enkel gebrek aan kennis
stoer doen.

en dat is alleen de laatste 3 pagina's. enig idee wie dat is?

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

enomiss schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:39:
[...]

Ik identificeer enkel gebrek aan kennis en overschatting van het individu. d:)b
Bij jezelf neem ik aan. Want je overschat jezelf enorm met het idee dat je wel weet wat er aan de hand is op de wereld en kennis heb je ook al niet.

Kijk, tuurlijk bestaat 80% van de wereld uit mensen met niet al te veel kennis, kunde of intelligentie. Het vervelende is wel dat die mensen veelal ook de kennis, kunde en intelligentie missen om te onderkennen dat ze bij die 80% horen. En die gaan dan dingen roepen over 'de elite'. De wereld is natuurlijk geen blockchain waarbij je alles keurig op kan zoeken, en niet iedereen kan elke dag met 'de elite' om tafel zitten, maar je zou je eens kunnen proberen je in te lezen over de wereld waarop je woont als het je zoveel interesseert, in plaats van met lukrake niet-onderbouwde stellingen te komen.

• enomiss
malarkan schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:52:
[...]

Ik zie maar 1 iemand die non stop beweringen doet waarbij hij de mening van anderen verminderd door zijn taalgebruik. Daarbij worden alle punten die er ingebracht wordt (waardoor er dus bewijs wordt geleverd) totaal naast diegene neergelegd.
een bloemlezing:
ogen sluiten
droomwereld
Ik identificeer enkel gebrek aan kennis
stoer doen.

en dat is alleen de laatste 3 pagina's. enig idee wie dat is?
Bloemlezing komt niet in mijn vocabulaire voor. Je schiet lukraak met inhoudsloze tegenargumenten zonder enkel bewijs en beweert dat het absoluut bewijs is. Dit is echt hopeloos. Ik ga niet verder in discussie.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Glenn Hoddle schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:54:
[...]

Bij jezelf neem ik aan. Want je overschat jezelf enorm met het idee dat je wel weet wat er aan de hand is op de wereld en kennis heb je ook al niet.

Kijk, tuurlijk bestaat 80% van de wereld uit mensen met niet al te veel kennis, kunde of intelligentie. Het vervelende is wel dat die mensen veelal ook de kennis, kunde en intelligentie missen om te onderkennen dat ze bij die 80% horen. En die gaan dan dingen roepen over 'de elite'. De wereld is natuurlijk geen blockchain waarbij je alles keurig op kan zoeken, en niet iedereen kan elke dag met 'de elite' om tafel zitten, maar je zou je eens kunnen proberen je in te lezen over de wereld waarop je woont als het je zoveel interesseert, in plaats van met lukrake niet-onderbouwde stellingen te komen.
Puur het besef dat iedereen een eigen waarheid heeft en dat de "echte" waarheid voor zover die al bestaat in het midden ligt, zou al enorm helpen. Het altijd maar uitgaan van het feit dat je eigen waarheid de enige echte waarheid is slaat discussies op voorhand al dood, zoals we hier ook continue zien gebeuren.

Vaak heeft dit gedrag te maken met leeftijd, maar bij sommigen blijft het altijd aanwezig en bij nog een kleiner groepje wordt dit gedrag alleen maar dominanter naarmate de jaren verstrijken, helaas.

• malarkan
enomiss schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:58:
[...]

Bloemlezing komt niet in mijn vocabulaire voor. Je schiet lukraak met inhoudsloze tegenargumenten zonder enkel bewijs en beweert dat het absoluut bewijs is. Dit is echt hopeloos. Ik ga niet verder in discussie.
geniaal, dat is namelijk al het eerste wat ik aan jou vroeg: bewijs. ik kom met meerdere onderbouwingen waarom het volgens mij juist nagenoeg onmogelijk is om te manipuleren met BTC maar die lees je niet.

Je bewijst gewoon echt dat zodra het heet onder de voetjes wordt, dat je dan gewoon maar je eigen waarheid creëert en dan de discussie beëindigt. :X
Pagina: 1 ... 28 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!