L03TJ3 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:52:
[...]
Oke, als ik dit goed interpreteer,
Correct me if im wrong! zie jij crypto nog steeds puur alleen als investerings mechanisme.
Zoals ik zelf crypto ben gaan gebruiken, specifiek HEX, is dat het mij een nieuwe plek heeft gegeven om mijn spaargeld te stallen.
Lees: het geld wat ik niet direct nodig heb, of wil uitgeven.
Ik ben niet verplicht om te staken, maar als ik het toch een tijdje vast hou, waarom zou ik dan de rente erbij niet meepakken?
Waar zit de adoptie in.
Dat in de traditionele financiële wereld het sparen niet echt meer wat oplevert. In sommige gevallen betaal je zelfs! In andere gevallen is de rente dermate laag, dat je soms niets eens aan de gemiddelde inflatie van 1.8% komt. En als je een plek vind waar dit nog wel op de 2% / 3% zit, verdien je uiteindelijk net genoeg om het jaar daarop je vermogensbelasting te betalen.
Dus ondanks dat in huidige traditionele markten je einde van het jaar een hoger bedrag noteert, blijft je koopkracht gelijk, of word zelfs minder.
Alle werkende mensen, mensen met inkomsten, zoeken manieren om te sparen.
Nog mooier is het verdienen op het sparen.
Dus jouw idee dat je met een tientje investering, einde van het jaar 36k heb is leuk, mooie profit.
Maar ik en andere hebben echt niet maar 10 euro spaargeld.
dan investeer ik een tientje. heb ik een profit van 36k.
maar ik heb 'voorbeeld!' 5 miljoen aan vermogen. (ongeveer 78k vermogens belasting)
leuk, heb ik met een tientje genoeg verdient voor de vermogensbelasting.
Maar de waarde van mijn euro's is einde van het jaar 1.8% gedaald.
Heb ik alsnog verlies?
ik geloof dat de werkende man/vrouw/het, geld zal blijven verdienen. Geld zal willen blijven sparen.
En dat is de geldstroom die er zal blijven bestaan.
De adoptie zit hem in de komende jaren wanneer de bezem door de keuken gaat, de spookverhalen verleden tijd zijn (rondom crypto algemeen), en ook buurvrouw annie haar spaargeld in crypto zet.
En dan is een gedecentraliseerde oplossing van termijn-deposito's iets wat mensen kennen uit de tradionele markten, dus herkenning. Dan zien ze de rente percentages (vanaf 3.69%).
En gaan buitenstaanders inzien dat het wel heel dom is om je spaargeld bij de ABN te houden.
Dus in jouw voorbeeld is het zo dat er maar 10 euro inleg is, en er geen geld bijkomt.
maar de realiteit is dat het niet bij die 10 euro blijft. En dat laat de huidige chart/data/systeem zien.
met miljarden vastgezet, met volumes rond de 70 miljoen.
er is een cashflow.
en die word allemaal nog steeds maar gedaan met gemiddeld 70k gebruikers.
OT
Niet specifiek op jouw bericht.
maar andere eerdere hadden het over de kleine hoeveel mensen die een grote hoeveelheid van de t-shares bezitten en dat je daar als nieuwkomer niet bij kan komen.
Wees je ten eerste bewust dat de gigantische prijsstijging het logischerwijs moeilijker maakt aan evenveel munten te komen.
Nieuwkomers die een investering doen rond de 4 miljoen, zijn gelijk deel van de top 100 stakers.
En voor de normale man is dit veel.
Voor de financiele wereld is 4 miljoen echt niet veel.
Voor de normale man ben je met tussen de 6k - 60k ook al deel van de top 8k stakers.
Dus nieuwkomers kunnen met een relatief kleine inleg, al gauw een hoger rente-percentage per dag ontvangen dan 30k andere stakers.