Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 235 ... 250 Laatste
Acties:
  • 851.469 views

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
L03TJ3 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:52:
[...]

Oke, als ik dit goed interpreteer, Correct me if im wrong! zie jij crypto nog steeds puur alleen als investerings mechanisme.
Zoals ik zelf crypto ben gaan gebruiken, specifiek HEX, is dat het mij een nieuwe plek heeft gegeven om mijn spaargeld te stallen.
Dit is echt het meest meest meest meest meest riskante wat je kunt doen met een ponzicoin als HEX.
Pas alsjeblieft op kerel/dame, want zo zijn mensen in andere vergelijkbare schemas hun geld kwijtgeraakt.

Dat soort coins gaan m00n m00n m00n tot er opeens een moment is dat het p00f is als een paar grote houders wat hex dumpen. Panicsell, plof, alles weer naar 5 cent in een dagje, Iron/Titan style.

Shitcoins als hex moet je alleen maar wat gokgeld in stoppen, niks meer, niks minder.

• Pingo76
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-10-2023
Pelox schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:53:
[...]

Daar is geen modus voor in mijn systeem.. ben jij een ge-upgrade versie?
Nee een versie zonder leven :') Geen partner, geen kinderen, geen contact met familie (met een verdomd goede reden). En weinig vrienden. Sporten gaat nog niet optimaal ivm Corona. En het is een tijdelijke klus, dus ja :P

• L03TJ3
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-10-2022
malarkan schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:26:
[...]

Ik heb het over dat de waarde in de afgelopen tijd extreem gestegen is maar de inkomende cashflow nog geen 0.001% van dat bedrag is.

of dat van early of late-adopters is heb ik geen enkele inhoudelijk punt op, omdat dat inderdaad niets zegt.

ik vraag: waarom zou HEX zijn waarde vasthouden, waarom zou het vermeerderen, ik heb je daar nog niet op in zien gaan, nogmaals je vergelijking met termijndeposito's loopt mank op het stuk wat er nadat je het geld er in gepropt hebt mee gebeurt.
Ik moest even werken aan het bericht over de adoptie.
Dus die is net gepost.

als je het hebt over de undiluted market cap, dan zit je een paar 0tjes te ver.
Er is een volume van 178m in 7 dagen.
met een marketcap van 200b, komt ik uit op 0.1%?

En dan is de marketcap accumilatie van de afgelopen anderhalf / 2 jaar, en niet van de afgelopen 7 dagen?

Het IS een termijn-deposito.
Je zet je geld vast voor een langere tijd, en afhankelijk van de termijn krijg je hier rente over.
Dat is een termijn deposito.

Het is alleen wel een nieuwe vorm ervan, waar de mechanismes die huidige banken gebruiken door te her-investeren vertaald worden naar code-wise mechanismes in het contract met inflatie enzo. Het meer gericht is op markt-werking, en prijs speculatie van de onderliggende asset.
Niet morgen, maar over de langere termijn.

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:01
Pingo76 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:55:
[...]

Nee een versie zonder leven :') Geen partner, geen kinderen, geen contact met familie (met een verdomd goede reden). En weinig vrienden. Sporten gaat nog niet optimaal ivm Corona. En het is een tijdelijke klus, dus ja :P
Dat noem ik een versie 2.0 ;)

Succes!

Zero.

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05:56

Darrell

Fiat moonboy

Lazyke en LO3TJ3.

Betekent Lazyke misschien leipe in de een of andere taal?

• Lazyke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-10 08:01
majic schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:54:
[...]

Dit is echt het meest meest meest meest meest riskante wat je kunt doen met een ponzicoin als HEX.
Pas alsjeblieft op kerel/dame, want zo zijn mensen in andere vergelijkbare schemas hun geld kwijtgeraakt.

Dat soort coins gaan m00n m00n m00n tot er opeens een moment is dat het p00f is als een paar grote houders wat hex dumpen. Panicsell, plof, alles weer naar 5 cent in een dagje, Iron/Titan style.

Shitcoins als hex moet je alleen maar wat gokgeld in stoppen, niks meer, niks minder.
Doe geen moeite, L03TJ3. Het woord ponzi valt hier weer veel te gemakkelijk. Het is alleszinds al een upgrade van scamcoin naar ponzicoin.

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:52
Pingo76 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:51:
[...]

Aaaaw da's lief :>

[...]

Zeker! En heb ook al een modus gevonden voor de 4 uur reistijd per dag!
4 uur reistijd?
Tijd voor een andere baan zou ik zeggen :+

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Coinlist pakt die mensen met duizenden telefoons echt goed aan;

Number of users in line ahead of you: 414481

Ik sluit weer af :D

PSN/Steam: Xamsix

• L03TJ3
majic schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:54:
[...]

En dit is gewoon een verschil van perspectief op de lange termijn.
Ik heb nog op geen enkele euro verlies gedraait.
Maar he! ben het volledig eens dat je het risico alleen moet nemen met geld dat je kan missen.

In mijn geval sta ik in fiat op netto-profit.
Dus is al alles extra, en 'gok-geld' zoals jij het zegt.
maar dit gok-geld is mijn vermogen.
En dit gok-geld durf ik aan in hex te zetten.

na honderden uren consumeren van informatie / analyses / discussies met andere.

Ik probeer mensen niet perse binne te hengelen.

Maar ik vind het afschuiven als shit/coin en ponzi niet terecht.
want er zijn geen mechanismen in het systeem die het een ponzi maken.

Als je in piramides denkt is het zelfs zo dat het hele economische systeem dit is.
Een piramide.
Hex apart afschuiven als shit-coin / ponzi maakt in die beredenering andere coins dit dus niet.

Als het idee is dat hex een ponzi is, maak je in mijn ogen alles in crypto een ponzi.

Maar de term ponzi, en marktwerking rondom prijs-speculatie van een asset zijn twee volledig andere werelden

• Pingo76
elektriekert schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:02:
[...]

4 uur reistijd?
Tijd voor een andere baan zou ik zeggen :+
Dit is een tijdelijke klus tot 22 feb, en deze mensen zijn uit zichzelf 1000 euro boven mijn salarisindicatie gaan zitten. Dus ik blijf wel :')

• elektriekert
L03TJ3 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:52:
[...]

Oke, als ik dit goed interpreteer, Correct me if im wrong! zie jij crypto nog steeds puur alleen als investerings mechanisme.
Zoals ik zelf crypto ben gaan gebruiken, specifiek HEX, is dat het mij een nieuwe plek heeft gegeven om mijn spaargeld te stallen.
Lees: het geld wat ik niet direct nodig heb, of wil uitgeven.
Ik ben niet verplicht om te staken, maar als ik het toch een tijdje vast hou, waarom zou ik dan de rente erbij niet meepakken?

Waar zit de adoptie in.

Dat in de traditionele financiële wereld het sparen niet echt meer wat oplevert. In sommige gevallen betaal je zelfs! In andere gevallen is de rente dermate laag, dat je soms niets eens aan de gemiddelde inflatie van 1.8% komt. En als je een plek vind waar dit nog wel op de 2% / 3% zit, verdien je uiteindelijk net genoeg om het jaar daarop je vermogensbelasting te betalen.

Dus ondanks dat in huidige traditionele markten je einde van het jaar een hoger bedrag noteert, blijft je koopkracht gelijk, of word zelfs minder.

Alle werkende mensen, mensen met inkomsten, zoeken manieren om te sparen.
Nog mooier is het verdienen op het sparen.

Dus jouw idee dat je met een tientje investering, einde van het jaar 36k heb is leuk, mooie profit.
Maar ik en andere hebben echt niet maar 10 euro spaargeld.
dan investeer ik een tientje. heb ik een profit van 36k.
maar ik heb 'voorbeeld!' 5 miljoen aan vermogen. (ongeveer 78k vermogens belasting)
leuk, heb ik met een tientje genoeg verdient voor de vermogensbelasting.
Maar de waarde van mijn euro's is einde van het jaar 1.8% gedaald.

Heb ik alsnog verlies?

ik geloof dat de werkende man/vrouw/het, geld zal blijven verdienen. Geld zal willen blijven sparen.
En dat is de geldstroom die er zal blijven bestaan.
De adoptie zit hem in de komende jaren wanneer de bezem door de keuken gaat, de spookverhalen verleden tijd zijn (rondom crypto algemeen), en ook buurvrouw annie haar spaargeld in crypto zet.

En dan is een gedecentraliseerde oplossing van termijn-deposito's iets wat mensen kennen uit de tradionele markten, dus herkenning. Dan zien ze de rente percentages (vanaf 3.69%).
En gaan buitenstaanders inzien dat het wel heel dom is om je spaargeld bij de ABN te houden.

Dus in jouw voorbeeld is het zo dat er maar 10 euro inleg is, en er geen geld bijkomt.
maar de realiteit is dat het niet bij die 10 euro blijft. En dat laat de huidige chart/data/systeem zien.

met miljarden vastgezet, met volumes rond de 70 miljoen.
er is een cashflow.
en die word allemaal nog steeds maar gedaan met gemiddeld 70k gebruikers.

OT
Niet specifiek op jouw bericht.
maar andere eerdere hadden het over de kleine hoeveel mensen die een grote hoeveelheid van de t-shares bezitten en dat je daar als nieuwkomer niet bij kan komen.
Wees je ten eerste bewust dat de gigantische prijsstijging het logischerwijs moeilijker maakt aan evenveel munten te komen.

Nieuwkomers die een investering doen rond de 4 miljoen, zijn gelijk deel van de top 100 stakers.

En voor de normale man is dit veel.
Voor de financiele wereld is 4 miljoen echt niet veel.
Voor de normale man ben je met tussen de 6k - 60k ook al deel van de top 8k stakers.

Dus nieuwkomers kunnen met een relatief kleine inleg, al gauw een hoger rente-percentage per dag ontvangen dan 30k andere stakers.
40% op een tientje is leuk.
40% op 40% van een tientje is nog leuker, 40% op 40% op 40% op een tientje, uhhhh wacht….
Wie is hier aan het printen?

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:34
Niemand hier zegt dat je hier moet zijn @Lazyke dus hup naar het meme coin topic.

word er wel beetje moe van deze coin is niet populair punt.

• Arno 1976
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-11 11:10
Xamsix schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:03:
Coinlist pakt die mensen met duizenden telefoons echt goed aan;

Number of users in line ahead of you: 414481

Ik sluit weer af :D
Hier nr. 434202.... Jammer weer.

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
pletter schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:05:
Niemand hier zegt dat je hier moet zijn @Lazyke dus hup naar het meme coin topic.

word er wel beetje moe van deze coin is niet populair punt.
Snap ik eigenlijk niets van, als ik dit soort figuren zie ben ik normaal meteen overtuigd;

PSN/Steam: Xamsix

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik speel liever de hex-a-gone finale van Fallguys.

• majic
L03TJ3 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:03:
[...]

na honderden uren consumeren van informatie / analyses / discussies met andere.
Het spijt me, maar als ik een crypto onderzoek en ik vind de hoeveelheid enorm kritische berichtgeving, dubieuze founder, ads om de crypto te promoten, geld betalen om de founder geinterviewed te krijgen(niemand wil hem hebben dus), zeer magere volume met een MILJARDEN beschikbaarheid van tokens terwijl er géén harde max cap op zit, géén utiliteit (geen DAPPS, geen crypto to realworld links, niks). Dat samen met het echt extreem gelimiteerde aantal houders van wallets van HEX....

Echt, meer alarmbellen kunnen er niet afgaan. Ik kom _elke dag_ hex tokens tegen, in diverse stadia van uitvoering. Er zijn duizenden hex-achtige tokens, zoek anders even op Poocoin of Dex.Guru. De één beter in elkaar gezet dan de ander, maar uiteindelijk : Allemaal pyramidetokens.

Ik weet dus niet waar jij je 100 uur aan besteed hebt (er is letterlijk niks te onderzoeken, het is echt een héle simpele crypto/token) maar misschien kan je je beter richten op het onderzoeken van cryptotokens in het algemeen, niet Hex. Het is gebakken lucht.

Prima als jij daar in wil investeren, maar het heeft geen plek in dit forum én het is niet verstandig het aan anderen aan te raden. Want de meeste mensen die er in zitten gaan vroeg of laat hun geld verliezen.

• pletter
@majic dat heb je beter gezegd als ik dus naar de overkant.😁

• L03TJ3
Goed.
Ik mijn zegje gedaan.

Elke mening is een keuze.

Ik probeer open te staan voor andere hun inzichten, maar ik heb nog geen enkel valide argument gehoord.
Het is al de prullenbak gewezen door vele, zonder open te staan voor alternatieven inzichten.

Jammer. Blijkbaar snappen mensen nog steeds niet wat crypto in de toekomst voor onze maatschappijen gaat kunnen betekenen.
Blijkbaar gooien veel mensen originele gedachtengangen rondom crypto in de prullenbak.
En hebben ze echt geen idee waar ze investeren.

Financieen is complex, maar met crypto is jan en alleman opeens beleggingsexpert.
Ik weet ook niet alles!

maar de argumenten tegen HEX, en het wegschuiven als scam/ponzi whatever is niet onderbouwd met valide argumenten. Het is 'hear-say', en het quote van random internet berichten, waar er evenveel pro als tegen hex over te vinden zijn.

Have fun all!

• L03TJ3
elektriekert schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:05:
[...]

40% op een tientje is leuk.
40% op 40% van een tientje is nog leuker, 40% op 40% op 40% op een tientje, uhhhh wacht….
Wie is hier aan het printen?
Hoe bereken je dit precies?

je krijgt een rente-percentage over je initiele inleg.
de enige increase die je hier over kan krijgen, is de prijs-performance.
Maar als ik einde jaar op 100k munten, 30k rente heb. Krijg ik niet het jaar daarop over 130k munten rente?

• pletter
Laterz @L03TJ3 and @Lazyke we gaan het zien over 6 maanden.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Waar gaan jullie nu HEX shillen?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• pletter
@St@m meme topic🤣

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:36
Pdf wat gaat het hard hier.. weinig zin om 25 pagina's terug te lezen.. :|

Nog iets boeiends gebeurt vandaag?

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:12

The Chosen One

Zie signature!

Khaelos schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:18:

Van wat ik begrijp... HEX HEX HEX HEX HEX HEX HEX.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Pingo76
Khaelos schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:18:

Ik ben er ook meegekapt met het teruglezen, is niet te doen joh!

• pletter
@Khaelos die rare hond ging ff omhoog lol das allez.

• L03TJ3
majic schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:09:
[...]

Het spijt me, maar als ik een crypto onderzoek en ik vind de hoeveelheid enorm kritische berichtgeving, dubieuze founder, ads om de crypto te promoten, geld betalen om de founder geinterviewed te krijgen(niemand wil hem hebben dus), zeer magere volume met een MILJARDEN beschikbaarheid van tokens terwijl er géén harde max cap op zit, géén utiliteit (geen DAPPS, geen crypto to realworld links, niks). Dat samen met het echt extreem gelimiteerde aantal houders van wallets van HEX....

Echt, meer alarmbellen kunnen er niet afgaan. Ik kom _elke dag_ hex tokens tegen, in diverse stadia van uitvoering. Er zijn duizenden hex-achtige tokens, zoek anders even op Poocoin of Dex.Guru. De één beter in elkaar gezet dan de ander, maar uiteindelijk : Allemaal pyramidetokens.

Ik weet dus niet waar jij je 100 uur aan besteed hebt (er is letterlijk niks te onderzoeken, het is echt een héle simpele crypto/token) maar misschien kan je je beter richten op het onderzoeken van cryptotokens in het algemeen, niet Hex. Het is gebakken lucht.

Prima als jij daar in wil investeren, maar het heeft geen plek in dit forum én het is niet verstandig het aan anderen aan te raden. Want de meeste mensen die er in zitten gaan vroeg of laat hun geld verliezen.
De utiliteit van HEX is en blijft Certificate of Deposit.

Het is niet een one-size-fits-all oplossing voor crypto.

De links naar real-world gaan er komen.
Maar niet op het ethereum netwerk, want de gas-fees zijn te belachelijk voor wat voor financieel product dan ook.

Mijn crypto onderzoek is niet alleen in hex, mijn horizon is breed, en sta open voor wat dan ook.
en limiteer mij dan ook niet in het leren van crypto in het algemeen.

maar het resultaat na de afgelopen 4 jaar, is dat in de praktijk, ik geen reden kan zien waarom ik nog zou investeren in een ander project (op dit moment).

Elk verlies die ik ooit heb gemaakt in crypto, heb ik recht getrokken met HEX investering.

maar alright, im off.
ik snap de algemene consensus hier inmiddels, en het maakt echt 0 uit wat er verder nog over gezegd word.
Dubious founder? Verschil van mening
Ads? Normale marketing strategie, ongeacht wat voor product
Gelimiteerde hoeveelheid wallets? Ja, en hoe je dit als negatief wegschrijft is mij ECHT een raadsel

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
St@m schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:15:
Er bestaat ook spul tegen hex, mischien een handeltje beginnen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zs0CTf_9-IyZs4yyQoM_OuSZYQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jkwHLxgSVrpIKuZoNcppmGBG.jpg?f=user_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• L03TJ3
St@m schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:15:
Last one:
ik hoef niet te shillen.
ik probeer wat begrip te creeeren. Daarnaast in mijn communicatie of discussies met mensen leer ik over algemene kijk en wat mensen willen/weten/verwachten van crypto in het algemeen. Ik zit niet alleen in crypto voor investering of winsten. Ik kijk er ook als programmeur naar, en mogelijkheden die block-chain technologie fint/tech kan bieden.

Ondanks dat ik soms lang van stof ben, leer ik veel van reacties van mensen op verschillende berichten.
Dus toch, bedankt voor de reactie's allen!

Remind me! 1 year

xD

• nijmege01
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-03 20:28
Verder nog wat gebeurt vandaag?😁

Sta lekker - 25% in me eerste dagen....

Gaat lekker zo haha, maar wat een feest om dit allemaal te lezen.. Dat maakt me verlies goed....

Op naar de moon met ze alle ✌🏻✌🏻

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

L03TJ3 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:26:
[...]

Last one:
ik hoef niet te shillen.
Stop dan gewoon.. doe lekker met je centen waar je zin in hebt, maar ga niet als een profeet hier het woord van HEX verkondigen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• pletter
@L03TJ3 laat een zien waar je ze met winst heb verkocht, papier is geduldig........

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHnzBfoPWpFAmJ97LIcvdTrlaMM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6YzW8G9v9D0IbTVg0YYCe87J.jpg?f=user_large

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-11 20:38
L03TJ3 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:12:
Goed.
Ik mijn zegje gedaan.

Elke mening is een keuze.

Ik probeer open te staan voor andere hun inzichten, maar ik heb nog geen enkel valide argument gehoord.
Het is al de prullenbak gewezen door vele, zonder open te staan voor alternatieven inzichten.

Jammer. Blijkbaar snappen mensen nog steeds niet wat crypto in de toekomst voor onze maatschappijen gaat kunnen betekenen.
Blijkbaar gooien veel mensen originele gedachtengangen rondom crypto in de prullenbak.
En hebben ze echt geen idee waar ze investeren.

Financieen is complex, maar met crypto is jan en alleman opeens beleggingsexpert.
Ik weet ook niet alles!

maar de argumenten tegen HEX, en het wegschuiven als scam/ponzi whatever is niet onderbouwd met valide argumenten. Het is 'hear-say', en het quote van random internet berichten, waar er evenveel pro als tegen hex over te vinden zijn.

Have fun all!
Ik denk dat we inderdaad wel begrijpen ondertussen dat je groot fan bent van HEX. Maak je geen zorgen daarover. :P

Maar mag imo wel wat minder irritante-verkoper-aan-de-deur gehalte en doen alsof we er niks van snappen met dingen als "blijkbaar snappen mensen nog steeds niet wat crypto gaat betekenen.." Want zoals je zelf zegt, elke mening is een keuze. We hoeven het niet eens te zijn met je. Betekent niet dat we er niks van snappen.

Afijn, that's just me. When moon?

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Bitcoin (BTC) in Panama een legaal betaalmiddel? Wetgever dient nieuwe wet in die dit mogelijk moet maken
Echter:
In oktober van 2020 werd er in Panama al een wetsvoorstel ingediend omtrent cryptocurrencies. Destijds kwam er niets van de wet terecht. Alleen de tijd zal uitwijzen of het dit keer wetgevers in het land wel lukt om een crypto wet van de grond te krijgen.
We gaan het meemaken ;)

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-11 13:24

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ronald.42 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:23:
[...]

Er bestaat ook spul tegen hex, mischien een handeltje beginnen?

[Afbeelding]
Ohw ik zie de Amazing Discoveries reclame al voor me.. _O-
gelukkig is dit product redelijk klein en hoef je dit niet onder het bed te schuiven naast al die andere tellsell troep :+

Afbeeldingslocatie: https://j.gifs.com/P7KVYw.gif

• Ronald.42
  • Niet online
RaptorXS schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:30:
[...]

Echter:

[...]

We gaan het meemaken ;)
Als we dan maar niet weer een daverende dinsdag krijgen.. :S

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• twain4me

twain4me

Ronald.42 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:31:
[...]

Als we dan maar niet weer een daverende dinsdag krijgen.. :S
ik ben voor.. :Y)

• majic
L03TJ3 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:23:
[...]

Ads? Normale marketing strategie, ongeacht wat voor product
Gelimiteerde hoeveelheid wallets? Ja, en hoe je dit als negatief wegschrijft is mij ECHT een raadsel
Ik pak even de meest schrijnende gevallen er uit hoor:

1) Er zijn geen andere crypto TOKENS die ads nodig hebben om gekocht te worden. Je ziet soms ads voor bijv. Crypto.com (een CEX) of binnen de DEFI wereld zelf wat ads voor platformen (1inch, of nieuwe hype producten zoals Honey etc). Alle crypto die ads nodig heeft is een doodgeboren kindje. Als het echt zo geweldig zou zijn, dan zou het ook zonder ads wel opgepikt worden door mensen met...verstand van crypto. Elke munt die in de top500 van CMC staat wordt doorgelicht. Is het iets? Dan trekt het geld aan. Is het niks? Dan niet. Ads voor crypto tokens is ongehoord, erg dubieus, en erg verontrustend. Jullie beschrijven HEX als een soort van prachtige vrouw van 21, perfect lichaam, supermodel, doet alles voor je in bed, klaagt nooit, heeft geen menstruatie, maakt je verder slapend rijk door goud uit haar poepert te drukken elke dag. Oh maarrreeee...we moeten haar wel even d.m.v. miljoenen campagnes promoten, want anders wil niemand haar hebben. Goh...héél erg raar..zou er een addertje onder het gras zijn? Oh wacht! 8)7

2) Als jij denkt dat een zeer beperkt aantal wallet holders en een enorme marketcap een teken is van een gezonde cryptomunt dan moet je echt je héél erg gaan schamen. Als er _iets_ een teken is van cryptomunt die op papieren fundatie staat dan is dat het wel. Je hebt dus echt 0,0 verstand van zelfs maar de absolute minimum basis beginselen van wat een veilige crypto token is, echter hier zit je op een crypto forum ellenlange berichten te tikken met vage wartaal waarom Hex een goeie investering is. 8)7

Kan gewoon niet schrijnender. Echt heel verontrustend, want het is met elke zin die je schrijft duidelijk dat je gewoon slachtoffer bent van een marketingcampagne. Pas op, ga er uit zodra je kan, steek het in veiligere assets zoals Ethereum, bitcoin, of beter, zet het om in stables die je dan 40% rente laat treken op FTM.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Veel mensen leren pas door zelf iets te ervaren en daarbij op hun bek te gaan, die kan je vooraf niet overtuigen van hun ongelijk. Daar kan je heel veel tijd en negatieve energie insteken. Gewoon links laten liggen, negeren en je energie in positieve zaken steken. Al moet ik die binnen crypto vandaag wel even zoeken zie ik :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• L03TJ3
pletter schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:28:
@L03TJ3 laat een zien waar je ze met winst heb verkocht, papier is geduldig........

[Afbeelding]
Vraag je nu oprecht naar mijn etherscan transactie lijst? dat vind ik een beetje gek.
enige inzicht wat ik je kan bieden is dat ik vorig jaar juli ben ingestapt, en voor de rest spreek de chart voor zich lijkt mij

• pletter
@L03TJ3 blijft centen werk!

• pletter
Ben het niet vaak eens met @Taro maar deze keer wel.

• L03TJ3
Luca schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:29:
[...]

Ik denk dat we inderdaad wel begrijpen ondertussen dat je groot fan bent van HEX. Maak je geen zorgen daarover. :P

Maar mag imo wel wat minder irritante-verkoper-aan-de-deur gehalte en doen alsof we er niks van snappen met dingen als "blijkbaar snappen mensen nog steeds niet wat crypto gaat betekenen.." Want zoals je zelf zegt, elke mening is een keuze. We hoeven het niet eens te zijn met je. Betekent niet dat we er niks van snappen.

Afijn, that's just me. When moon?
Je maakt het moeilijk toch niet nog even te reageren O-)

Klopt, had misschien niet moeten zeggen dat mensen in het algemeen crypto niet begrijpen, want dat kan ik niet zeggen en/of weten na 1 dag.
Wat ik had kunnen zeggen is dat mensen blijkbaar hex nog niet (willen) begrijpen.
Waarom ik het zei is omdat ik vind dat de argumenten niet bizar goed onderbouwd worden, en ook nog eens behoorlijk gedateerd zijn inmiddels.

Daarnaast heb ik op geen enkel moment iemand opgeroepen tot investeren, of heb ik andere projecten naar beneden gepraat, dus voel ik ook niet echt dat ik een verkoper-aan-de-deur ben.

Wat ik gewoon niet snap is hoe mensen zo denegerend / negatief praten over HEX, het in een bepaalde hoek duwen, en het hierdoor anders benaderen dan ze met andere projecten doen.
En ja ik lees de argumenten tegen, maar zie de waarde van die argumenten gewoon niet in.

Goed, met de hele crypto-space naar moon mensen!! :)F :)F :)F

• Mozes123
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-06-2024
Pfffff, wist ik toen maar wat ik nu weet. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQwNsgixiViHM31LNbZ62tptlLA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3Yhm24eI21hf6SurbArhoG6n.png?f=user_large

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
L03TJ3 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:48:
[...]
En ja ik lees de argumenten tegen, maar zie de waarde van die argumenten gewoon niet in.
En exact daarom heeft het dus geen zin om erover te discussiëren.

Laten we deze discussie staken, ok?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:51

YES

Moderator General Chat
[...]

Wat ik gewoon niet snap is hoe mensen zo denegerend / negatief praten over HEX, het in een bepaalde hoek duwen, en het hierdoor anders benaderen dan ze met andere projecten doen.
Het kan natuurlijk dat degenen die HEX niets vinden, er helemaal naast zitten, maar ik heb toch een stuk meer inhoudelijke toelichtingen gezien waarom het niet te vertrouwen is, dan inhoudelijke toelichtingen waarom het wel te vertrouwen is. Maar goed, volgens mij zegt @Taro het goed en komen we er toch niet uit, daarom lijkt me jouw laatste zin:
Een perfecte afsluiter van deze discussie, en hopelijk worden de voorstanders rijk van HEX, en de tegenstanders rijk van de door hun bejubelde muntjes *;

• Pelox
Taro schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:50:
[...]

En exact daarom heeft het dus geen zin om erover te discussiëren.

Laten we deze discussie staken, ok?
Ik ben hem al een hele tijd aan het staken.. benieuwd naar de percentages.

Zero.

Verwijderd

[...]

Je maakt het moeilijk toch niet nog even te reageren O-)

Klopt, had misschien niet moeten zeggen dat mensen in het algemeen crypto niet begrijpen, want dat kan ik niet zeggen en/of weten na 1 dag.
Wat ik had kunnen zeggen is dat mensen blijkbaar hex nog niet (willen) begrijpen.
Waarom ik het zei is omdat ik vind dat de argumenten niet bizar goed onderbouwd worden, en ook nog eens behoorlijk gedateerd zijn inmiddels.

Daarnaast heb ik op geen enkel moment iemand opgeroepen tot investeren, of heb ik andere projecten naar beneden gepraat, dus voel ik ook niet echt dat ik een verkoper-aan-de-deur ben.

Mwah, iemand die zich hier nooit meld maar alleen HEX gerelateerde berichten komt posten kan je toch best wel een verkoper aan de (digitale) deur noemen.

EDIT: Pardon, ik was nog niet helemaal bijgelezen, de discussie is voorbij begrijp ik. Excuse-moi

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2021 19:54 ]

• L03TJ3
majic schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:35:
[...]

Ik pak even de meest schrijnende gevallen er uit hoor:

1) Er zijn geen andere crypto TOKENS die ads nodig hebben om gekocht te worden. Je ziet soms ads voor bijv. Crypto.com (een CEX) of binnen de DEFI wereld zelf wat ads voor platformen (1inch, of nieuwe hype producten zoals Honey etc). Alle crypto die ads nodig heeft is een doodgeboren kindje. Als het echt zo geweldig zou zijn, dan zou het ook zonder ads wel opgepikt worden door mensen met...verstand van crypto. Elke munt die in de top500 van CMC staat wordt doorgelicht. Is het iets? Dan trekt het geld aan. Is het niks? Dan niet. Ads voor crypto tokens is ongehoord, erg dubieus, en erg verontrustend. Jullie beschrijven HEX als een soort van prachtige vrouw van 21, perfect lichaam, supermodel, doet alles voor je in bed, klaagt nooit, heeft geen menstruatie, maakt je verder slapend rijk door goud uit haar poepert te drukken elke dag. Oh maarrreeee...we moeten haar wel even d.m.v. miljoenen campagnes promoten, want anders wil niemand haar hebben. Goh...héél erg raar..zou er een addertje onder het gras zijn? Oh wacht! 8)7

2) Als jij denkt dat een zeer beperkt aantal wallet holders en een enorme marketcap een teken is van een gezonde cryptomunt dan moet je echt je héél erg gaan schamen. Als er _iets_ een teken is van cryptomunt die op papieren fundatie staat dan is dat het wel. Je hebt dus echt 0,0 verstand van zelfs maar de absolute minimum basis beginselen van wat een veilige crypto token is, echter hier zit je op een crypto forum ellenlange berichten te tikken met vage wartaal waarom Hex een goeie investering is. 8)7

Kan gewoon niet schrijnender. Echt heel verontrustend, want het is met elke zin die je schrijft duidelijk dat je gewoon slachtoffer bent van een marketingcampagne. Pas op, ga er uit zodra je kan, steek het in veiligere assets zoals Ethereum, bitcoin, of beter, zet het om in stables die je dan 40% rente laat treken op FTM.
Punt 1 snap ik wat je zegt.
wat ik alleen wel vind/geloof is dat veel projecten die campagnes ook zouden draaien, als ze daar de beschikbare fondsen voor hadden maar het is gewoon kneiter duur.

zoals crypto.com in de F1, niet te betalen!

Hoezo kan hex dit wel?
het heeft een founder die al 20 jaar met pensioen is. Wat mij dus ook leert dat hij op geen enkel moment het geld direct nodig heeft, of dat het logisch is dat hij hier met zijn team aan werkt.

En waarom zou ik uitstappen wanneer er nog nooit verlies is geweest, en ik nog nergens iets heb gevonden waar ik een vergelijkbare of hogere ROI krijg?
Is ethereum veiliger? maybe
maar moet ik daarom een 1000% hogere ROI links laten liggen.

Waarom precies?

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Pelox schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:53:
[...]

Ik ben hem al een hele tijd aan het staken.. benieuwd naar de percentages.
Die shibjes stijgen je wel naar het hoofd gezien je nieuwe profielfoto he?

• L03TJ3
Excuus. vorige bericht was ECHT de laatste.

Ik zal niet meer reageren (vandaag xD) op reactie's over hex

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:52
Idd zinloze discussie. Kan enkel resulteren in een.... Hexenjacht.....

• majic
L03TJ3 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:54:
[...]

Punt 1 snap ik wat je zegt.
wat ik alleen wel vind/geloof is dat veel projecten die campagnes ook zouden draaien, als ze daar de beschikbare fondsen voor hadden maar het is gewoon kneiter duur.

zoals crypto.com in de F1, niet te betalen!

Hoezo kan hex dit wel?
het heeft een founder die al 20 jaar met pensioen is. Wat mij dus ook leert dat hij op geen enkel moment het geld direct nodig heeft, of dat het logisch is dat hij hier met zijn team aan werkt.

En waarom zou ik uitstappen wanneer er nog nooit verlies is geweest, en ik nog nergens iets heb gevonden waar ik een vergelijkbare of hogere ROI krijg?
Is ethereum veiliger? maybe
maar moet ik daarom een 1000% hogere ROI links laten liggen.

Waarom precies?
Er is een middenweg. Kom lekker Banana of Cake of POTS staken op Beefy (ja ja een hoop eten!). Krijg je 100-150% van het méést betrouwbare dev team in de crypto space. Ze hebben fouten gevonden in hun eigen code nadat CERTIK 2 maanden lang gedaan had over een review. Om maar even een indicatie te geven (dat is echt nog nooit gebeurd in de DEFI wereld.).

Pak je centen, neem die 100-150% APY + je krijgt de groei van die tokens er gratis bji (zal ook nog eens 100-400% zijn komende half jaar).

Veel minder risico, wel veel geld.

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

majic schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:58:
[...]

Er is een middenweg. Kom lekker Banana of Cake of POTS staken op Beefy (ja ja een hoop eten!). Krijg je 100-150% van het méést betrouwbare dev team in de crypto space. Ze hebben fouten gevonden in hun eigen code nadat CERTIK 2 maanden lang gedaan had over een review. Om maar even een indicatie te geven (dat is echt nog nooit gebeurd in de DEFI wereld.).

Pak je centen, neem die 100-150% APY + je krijgt de groei van die tokens er gratis bji (zal ook nog eens 100-400% zijn komende half jaar).

Ga nou niet door :'(

• twain4me

twain4me

[

de een shilled de ander bashed.

Niemand gaat zijn ongelijk toegeven, want dan geven ze toe dat hun muntje niet de beste is. daarom hebben mijn muntje is beter dan jouw muntje geen zin.. en laat dat nu net zijn hoe HEX hier de SC binnen kwam. HEX is beter dan bitcoin (of iets in die strekking) toen is de shitcoin flowchart vrij snel afgestoft (of eigenlijk zo geplaatst er zat nog geen stof op O-) )
En kon er iemand heel erg slecht tegen dat zijn coin shitcoin wordt genoemd en ik snap dat eigenlijk heel erg slecht, waarom maakt het uit hoe je muntje wordt genoemd. Mij kan het geen reet schelen wat mensen van mijn shitcoins vinden. dat stukje leven en laten leven is wat ik gewoon mis in de hele HEX discussie.

Ik ben na al dat ontopic er wel even aan toe om te vertellen dat ik witte broccolisoep had gemaakt met o.a. kurkuma en dat was dus gele witte broccolisoep

• L03TJ3
majic schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:58:
[...]

hahahhaa ja 100 - 150% apy klinkt totaal niet shady.
Dan ook nog een dev team die in bezit is van private keys en zomaar het stake mechanismen kan stop zetten. Die blijkbaar code achteraf nog kunnen aanpassen.

dat is het gene wat IK niet vertrouw

• YES

YES

Moderator General Chat
twain4me schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:02:
[...]

Niemand gaat zijn ongelijk toegeven, want dan geven ze toe dat hun muntje niet de beste is. daarom hebben mijn muntje is beter dan jouw muntje geen zin.. en laat dat nu net zijn hoe HEX hier de SC binnen kwam. HEX is beter dan bitcoin (of iets in die strekking) toen is de shitcoin flowchart vrij snel afgestoft (of eigenlijk zo geplaatst er zat nog geen stof op O-) )
En kon er iemand heel erg slecht tegen dat zijn coin shitcoin wordt genoemd en ik snap dat eigenlijk heel erg slecht, waarom maakt het uit hoe je muntje wordt genoemd. Mij kan het geen reet schelen wat mensen van mijn shitcoins vinden. dat stukje leven en laten leven is wat ik gewoon mis in de hele HEX discussie.

Ik ben na al dat ontopic wel even aan toe om te vertellen dat ik witte broccoli soep had gemaakt met o.a. kurkuma en dat was dus gele witte broccolisoep
Welke smerige shitcoin rommel bezit jij dan, kunnen we daar even ons gal over spuwen.

Ik heb vegetarische Shashuka gegeten, nooit eerder gehad maar echt prima te doen, hoe was je geel/witte broccolisoep?

Oh en mijn long op BTC staat in het rood, kan iemand daar even wat aan doen, koop ff voor 30 dollar of zo

• majic
[...]

Ik ben na al dat ontopic wel even aan toe om te vertellen dat ik witte broccoli soep had gemaakt met o.a. kurkuma en dat was dus gele witte broccolisoep
\

Ik voer de discussie voor 100% om zwakkeren in de samenleving (de twee HEX-slachtoffers inbegrepen) in bescherming te nemen. En andere nieuwere, geld-hongerige tweakertjes in deze thread even duidelijk te maken wat Hex precies is.

Als je niks schrijft, krijgt hex snel weer een paar onwetende zieltjes erbij, dat is denk ik niet de bedoeling van dit groepje met lui. Elkaar in bescherming nemen wél.

• L03TJ3
[...]

klinkt goed.
Ik ga nu aan de slag met mijn pittige beef-terriyaki noodles!

• L03TJ3
majic schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:04:
[...]
\

Ik voer de discussie voor 100% om zwakkeren in de samenleving (de twee HEX-slachtoffers inbegrepen) in bescherming te nemen. En andere nieuwere, geld-hongerige tweakertjes in deze thread even duidelijk te maken wat Hex precies is.

Als je niks schrijft, krijgt hex snel weer een paar onwetende zieltjes erbij, dat is denk ik niet de bedoeling van dit groepje met lui. Elkaar in bescherming nemen wél.
En na mij toegesproken te hebben vind ik dit een hele onredelijke reactie

• Ronald.42
  • Niet online
L03TJ3 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:05:
[...]

klinkt goed.
Ik ga nu aan de slag met mijn pittige beef-terriyaki noodles!
Dat klinkt dan wel weer een stuk beter als gele witte broccoli soep, toch weer een positief punt in deze discussie d:)b

• twain4me

twain4me

majic schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:04:
[...]
\

Ik voer de discussie voor 100% om zwakkeren in de samenleving [..] Elkaar in bescherming nemen wél.
Snap ik en opzich is dat nobel.

Maar maak je geen ilusie, die zieltjes zijn nu ook gewonnen, negatieve reclame is ook reclame.. ze het podium ontzeggen heeft waarschijnlijk meer zin.

[ Voor 27% gewijzigd door twain4me op 08-09-2021 20:11 ]

• WhySoSerious
  • Laatst online: 06:30

WhySoSerious

Be the change.

Wie van jullie helden durft Delta al te openen?

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 20:37
Voor de flash crash m’n PF zien groeien met 300% dankzij SOL, waarbij ik op de weg omhoog uber-shitcoins naar SOL ben gaan omzetten. Pakt nu goed uit. M’n doel was verkopen als hij op $200 staat, maar kijkende naar hoe SOL zich heeft gedragen gisteren begin ik te twijfelen.

Wat denken jullie, waar ligt de top?

[ Voor 8% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 08-09-2021 20:15 ]

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
WhySoSerious schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:11:
Heb ik niet

• majic
L03TJ3 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:04:
[...]

hahahhaa ja 100 - 150% apy klinkt totaal niet shady.
Dan ook nog een dev team die in bezit is van private keys en zomaar het stake mechanismen kan stop zetten. Die blijkbaar code achteraf nog kunnen aanpassen.

dat is het gene wat IK niet vertrouw
Je dev team heeft geen private keys. Het is DEFI, decentralised staking dus.
De APY komt omdat ze vrij geavanceerde compounding code + automatische lending en borrowing constructies hebben (zonder enig probleem de crypto crash van mei overleefd overigens) met gebruik van het Venus protocol (lichte leverage) samen met gratis tokens supplies van derden. De token betaald dus een groot deel van de APY in ruil voor exposure aan het Beefy / Moonpot publiek. Er zijn een hoop tokens die graag op Beefy/Moonpot willen zitten en dus is er een constante flow van nieuwe bonus APY.

Verder - maar ik kan je niet kwalijk nemen dat je dat niet weet - krijg je met geavanceerde auto-compounding constructies waar Beefy als eerste mee begon in de DEFI space dus rente-op-rente waardoor je jaarlijkse APY tov je APR heel hard gaat oplopen. Een paar procent APR er bij met dagelijkse compoundign is een flinke stijging in de APY. Dit is normaal niet aantrekkelijk omdat je compounding fees dan je winst opeten, maar Beefy heeft dus effectief een soort van "side chain of L2-achtige constructie op minischaal draaien waardoor ze één gas fee voor alle mensen in de pool realiseren. Zo kan je dus elk uur compounden voor maar een paar cent per gebruiker. Extreem innovatief.

Verder zijn de tokenomics van zowel BIFI, CAKE als Banana / Pots heel erg goed gedocumenteerd - in plaats van een groot deel van de tokens bij de founders in te zetten wordt er een flink deel initieel gereserveerd om voor die APY te zorgen in het eerste jaar. Het geld gaat dus niet naar een paar mensen die er aan het begin vroeg bij waren, maar naar de mensen die hun tokens staken over de gehele tijd.

CAKE en Banana genereren tenslotte 'gratis' tokens via Pancakeswap/Apeswap. Dat zijn de #1 en #2 respectievelijk DEX'en van de Binance Smart Chain (en, sinds kort, ook groeiende op Polygon). Elke keer als iemand daar tokens wil swappen of andere acties wil ondernemen dan kost dat cake/banana. En die zorgen voor de hoge APY. Meer gebruikers, meer 'belasting' --> Meer gegenereerde tokens. Worden dus niet uit dunne lucht bijgeprint maar echt verdient. Mensen betalen FIAT, een deel van die fiat wordt omgezet in belasting voor het gebruik van de platformen, en die belasting wordt omgezet in een reward voor de stakers en liquidity providers. Echt heel erg simpel business model.

De APY neemt dan ook flink af gedurende het eerste jaar, omdat er steeds minder bonus tokens beschikbaar zijn voor een steeds grotere TVL. Op dit moment is Cake al vrijwel deflationair, waardoor de prijs van CAKE dus omhoog gaat ook al zou de vraag omlaag gaan (is niet het geval). Banana zit eerder op die schaal. POTS is heel jong, en dus nóg veel eerder.

De bovenstaande platformen zijn door Binance uitgeroepen als MVP/MVPII/III winnaars of nominees (in het geval van POTS, is pas 6 weken oud). Dat krijg je écht niet zomaar. Dan moet je platform en je token extreem goed in elkaar zitten, extreem veilig zijn. Anders waagt Binance zijn reputatie er niet aan.

Wat jij nu doet is ongeveer een miljoen keer riskanter dan bovenstaande. Dat je dat even begrijpt.

ONDANKS alles wat ik schrijf shill ik CAKE/Banana/POTs zelden of nooit. Omdat het nog steeds een hoger risico is dan gewoon Bitcoin/Ethereum of een netwerk als FTM/Polygon bezitten in je portfolio.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-11 09:41
Mozes123 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:49:
Pfffff, wist ik toen maar wat ik nu weet. [Afbeelding]
maar nu weet je het wel, over 3 jaar staat Bitcoin op......?

nothing stops this train

• YES

YES

Moderator General Chat
Kol Nedra schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:21:
[...]

mijn Ledger!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Vraagje, ben dit jaar begonnen met crypto maar heb tot nu toe steeds alles op exchanges staan. Lees hier vaak dat je het beter op een wallet kan zetten. Kan iemand mij uitleggen of in de goede richting wijzen hoe je dat doet en welke wallets daarvoor het beste zijn enzo ?

• Mozes123
Kol Nedra schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:21:
[...]

ATH.

• YES

YES

Moderator General Chat
GaHard schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:26:
Vraagje, ben dit jaar begonnen met crypto maar heb tot nu toe steeds alles op exchanges staan. Lees hier vaak dat je het beter op een wallet kan zetten. Kan iemand mij uitleggen of in de goede richting wijzen hoe je dat doet en welke wallets daarvoor het beste zijn enzo ?
Ledger is een bekende. Hun database is een keer gehackt waardoor klantgegevens op straat kwamen te liggen..
Trezor is ook een bekende maar mij totaal onbekend.

Wat echter ook veel mensen doen, is de crypto die ze voor de hodl en niet voor het traden hebben, ergens laten renderen. Platformen als NEXO, Crypto.com en Celsius geven je rente als je hun crypto bij hun parkeert. Voor de een is dat onveilig want als de exchange gehackt wordt of ineens verdwijnt dan ben je je muntjes kwijt, voor de ander is het niet laten renderen van je muntjes diefstal van je eigen portemonnee.

• twain4me

twain4me

leesvoer:

Hardware wallet

https://bitcoin.nl/nieuws...m-zou-je-ze-gebruiken-549

Paper wallet

https://www.wallets.nl/paper-wallet/

Software wallet

https://btcdirect.eu/nl-nl/software-wallet

De meeste mensen hier bedoelen met hun wallet een hardware wallet ofwel een apparaat wat kan ondertekenen zonder dat je de 12/24 woorden hoeft in te typen.

[ Voor 19% gewijzigd door twain4me op 08-09-2021 20:35 ]

• Pelox
Haha ik heb die app al maanden geleden verwijderd en geblokkeerd.

Zero.

• Mozes123
Wat is SOL weer aan het doen? Manmanman.

• Chaes
  • Laatst online: 21:23

Chaes

#HODL

De kust is veilig!

• Pelox
Beetje spreiden, meerdere exchanges en een deel op de ledger. Zo heb ik het. Op deze manier staat er altijd een deel vast en veilig van mijn weak hands en kan ik bij pure paniek toch een deel verkopen. Win win of loss loss, net hoe je het ziet.

Zero.

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
twain4me schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:31:
[...]

leesvoer:

Hardware wallet

https://bitcoin.nl/nieuws...m-zou-je-ze-gebruiken-549

Paper wallet

https://www.wallets.nl/paper-wallet/

Software wallet

https://btcdirect.eu/nl-nl/software-wallet

De meeste mensen hier bedoelen met hun wallet een hardware wallet ofwel een apparaat wat kan ondertekenen zonder dat je de 12/24 woorden hoeft in te typen.
Bedankt ! Ga het zo even doornemen.

• WhySoSerious
  • Laatst online: 06:30

WhySoSerious

Be the change.

Ah valt mee inderdaad. Als ik waarde op dollars zet is het bijna weer hetzelfde!

• Pingo76
Kun je bij Bitvavo maar 5 coins in staking hebben ofzo :/

• YES

YES

Moderator General Chat
Een aantal alts herstelt zich toch alweer behoorlijk, een aantal blijft nog wat achter maar met name BTC blijft na die wick toch wel aardig flatlinen. Ben benieuwd wanneer daar weer actie komt en welke kant het dan op gaat :Y

• YES

YES

Moderator General Chat
Pingo76 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:41:
Kun je bij Bitvavo maar 5 bitcoins in staking hebben ofzo :/
Whale spotted

• Pingo76
Ik zal alvast mijn paraplu pakken 8)

• YES

YES

Moderator General Chat
Pingo76 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:44:
[...]

Ik zal alvast mijn paraplu pakken 8)
Ik neem het terug!!! HELP :'(

• L03TJ3
majic schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:17:
[...]

Je dev team heeft geen private keys. Het is DEFI, decentralised staking dus.
De APY komt omdat ze vrij geavanceerde compounding code + automatische lending en borrowing constructies hebben (zonder enig probleem de crypto crash van mei overleefd overigens) met gebruik van het Venus protocol (lichte leverage) samen met gratis tokens supplies van derden. De token betaald dus een groot deel van de APY in ruil voor exposure aan het Beefy / Moonpot publiek. Er zijn een hoop tokens die graag op Beefy/Moonpot willen zitten en dus is er een constante flow van nieuwe bonus APY.

Verder - maar ik kan je niet kwalijk nemen dat je dat niet weet - krijg je met geavanceerde auto-compounding constructies waar Beefy als eerste mee begon in de DEFI space dus rente-op-rente waardoor je jaarlijkse APY tov je APR heel hard gaat oplopen. Een paar procent APR er bij met dagelijkse compoundign is een flinke stijging in de APY. Dit is normaal niet aantrekkelijk omdat je compounding fees dan je winst opeten, maar Beefy heeft dus effectief een soort van "side chain of L2-achtige constructie op minischaal draaien waardoor ze één gas fee voor alle mensen in de pool realiseren. Zo kan je dus elk uur compounden voor maar een paar cent per gebruiker. Extreem innovatief.

Verder zijn de tokenomics van zowel BIFI, CAKE als Banana / Pots heel erg goed gedocumenteerd - in plaats van een groot deel van de tokens bij de founders in te zetten wordt er een flink deel initieel gereserveerd om voor die APY te zorgen in het eerste jaar. Het geld gaat dus niet naar een paar mensen die er aan het begin vroeg bij waren, maar naar de mensen die hun tokens staken over de gehele tijd.

CAKE en Banana genereren tenslotte 'gratis' tokens via Pancakeswap/Apeswap. Dat zijn de #1 en #2 respectievelijk DEX'en van de Binance Smart Chain (en, sinds kort, ook groeiende op Polygon). Elke keer als iemand daar tokens wil swappen of andere acties wil ondernemen dan kost dat cake/banana. En die zorgen voor de hoge APY. Meer gebruikers, meer 'belasting' --> Meer gegenereerde tokens. Worden dus niet uit dunne lucht bijgeprint maar echt verdient. Mensen betalen FIAT, een deel van die fiat wordt omgezet in belasting voor het gebruik van de platformen, en die belasting wordt omgezet in een reward voor de stakers en liquidity providers. Echt heel erg simpel business model.

De APY neemt dan ook flink af gedurende het eerste jaar, omdat er steeds minder bonus tokens beschikbaar zijn voor een steeds grotere TVL. Op dit moment is Cake al vrijwel deflationair, waardoor de prijs van CAKE dus omhoog gaat ook al zou de vraag omlaag gaan (is niet het geval). Banana zit eerder op die schaal. POTS is heel jong, en dus nóg veel eerder.

De bovenstaande platformen zijn door Binance uitgeroepen als MVP/MVPII/III winnaars of nominees (in het geval van POTS, is pas 6 weken oud). Dat krijg je écht niet zomaar. Dan moet je platform en je token extreem goed in elkaar zitten, extreem veilig zijn. Anders waagt Binance zijn reputatie er niet aan.

Wat jij nu doet is ongeveer een miljoen keer riskanter dan bovenstaande. Dat je dat even begrijpt.

ONDANKS alles wat ik schrijf shill ik CAKE/Banana/POTs zelden of nooit. Omdat het nog steeds een hoger risico is dan gewoon Bitcoin/Ethereum of een netwerk als FTM/Polygon bezitten in je portfolio.
Thanks voor je uitleg, moet dit straks even ontleden!

• twain4me

twain4me

welke kleur? anders is het misschien een omgevallen teletubbie :+

@Pingo76 niet alle muntjes hebben stakking alleen als er een S achter staat in het basic overzicht
van al die shitcoins die er laatst bij zijn gekomen hebben ze nog niets aanstaan.

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
Lijkt er op dat we zo kleur moeten bekennen, up of down....

• Pingo76
twain4me schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:47:
[...]

@Pingo76 niet alle muntjes hebben stakking alleen als er een S achter staat in het basic overzicht
van al die shitcoins die er laatst bij zijn gekomen hebben ze nog niets aanstaan.
Ik heb een muntje die staking heeft, vorig week aangeschaft. Maar deze week geen staking daarover gekregen, wel over de andere muntjes met staking. Vandaar mijn vraag....

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 20:37
Mozes123 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:38:
Wat is SOL weer aan het doen? Manmanman.
Laat BTC nog maar ff flatlinen!
Hoezo flash crash?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P740DLQWY6zE8H5_wJ69Nj7u5s8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jtqxVJKNFl4OtgCaEoy4DnVE.jpg?f=user_large

[ Voor 38% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 08-09-2021 20:51 ]

• YES

YES

Moderator General Chat
malarkan schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:48:
Lijkt er op dat we zo kleur moeten bekennen, up of down....
Doe maar groen dan.

Tussen gisteren 17:15 uur en nu zit ook echt een kleine $150,- verschil, mega-saai eigenlijk na zo'n heftige achtbaan vlak daarvoor 8)7

• twain4me

twain4me

Pingo76 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:49:
[...]

Ik heb een muntje die staking heeft, vorig week aangeschaft. Maar deze week geen staking daarover gekregen, wel over de andere muntjes met staking. Vandaar mijn vraag....
hmm, geen idee,.. ze hebben een chat functie. :+

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

roflexx schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:13:
@Mooody celr gaat wel lekker he. 1dollar soon? Haha
Dat was de bedoeling toch? :P

Heb in de dip THETA ook toegevoegd.
Stond al tijden op het schaduwlijst voor long term, dus ik zag nu mijn kans.

THETA is op het moment net zoveel waard als Tron en Ethereum Classic. Dat is natuurlijk nuts.
THETA heeft nauwe samenwerkingen met Google, Sony en Samsung.
THETA heeft alle tokens al op de markt, dus 0% inflatie. Elke groei zul je direct terug zien in de tokenprijs.

Wat info over THETA van Guy: YouTube: THETA & TFUEL: Could They Break New Highs?? 🤔

Met 5 nieuwe alt-posities (ATOM, CELR, MATIC, SOL en THETA) gaan we de komende periode in d:)b
Elke postie is zo'n 1,5-2% van de PF; 8,5% in totaal.

[ Voor 59% gewijzigd door Mooody op 08-09-2021 21:05 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• twain4me

twain4me

YES schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:50:
[...]

Doe maar groen dan.

Tussen gisteren 17:15 uur en nu zit ook echt een kleine $150,- verschil, mega-saai eigenlijk na zo'n heftige achtbaan vlak daarvoor 8)7
ROOD ROOD ROOOD ...

Met dalende donderdag voor de deur kan dat ook helemaal niet anders :+

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
Mooody schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:51:
[...]

Dat was de bedoeling toch? :P

Heb in de dip THETA ook toegevoegd. Met 5 nieuwe posities gaan we de komende periode in d:)b
CELR is tot nu toe inderdaad een leuke! gister op 0.054 nog wat verkocht en opnieuw gekocht (voor de big drop) op 0.046.
gaat de goede kant op ;)

• jorwas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Verwacht toch wel klein beetje vuurwerk. Bitcoin zit op de hourly tussen de ma7 en ma 25 geperst. Die gaat snel een kant kiezen, vermoed een klein moontje voor deze dag :D

[ Voor 8% gewijzigd door jorwas op 08-09-2021 20:58 ]

• YES

YES

Moderator General Chat
twain4me schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:52:
[...]

ROOD ROOD ROOOD ...

Met dalende donderdag voor de deur kan dat ook helemaal niet anders :+
Pfff, nee gewoon groen. Ben je nou ook al zo'n Pingo geworden die graag goedkoper wil inkopen dan de prijs op het moment is.

• Pingo76
YES schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:55:
[...]

Pfff, nee gewoon groen. Ben je nou ook al zo'n Pingo geworden die graag goedkoper wil inkopen dan de prijs op het moment is.
Ik de uitstraling van een teletubbie @twain4me de vorm :9

• YES

YES

Moderator General Chat
twain4me schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:47:
[...]

Zou maar zo kunnen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNvNWyBN-WnIZuPI8tY8yqv2veU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZpvYrYGvpPaFcQMI8JH0SDvU.jpg?f=user_large

• eldeegee
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 20:15
De boel begint weer wat groen te kleuren ... BtC zit ook in een perskanaaltje en zal zo ook moeten kiezen

• elektriekert
L03TJ3 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:15:
[...]

Hoe bereken je dit precies?

je krijgt een rente-percentage over je initiele inleg.
de enige increase die je hier over kan krijgen, is de prijs-performance.
Maar als ik einde jaar op 100k munten, 30k rente heb. Krijg ik niet het jaar daarop over 130k munten rente?
Geen idee, ik heb de website gezien.
40% interest a year. Als dat elke keer gecompound wordt (simpel uitgaande van eenmalige uitkering per jaar)
Dan loopt de “waarde” zo knetterhard omhoog. Dat kan toch niet eeuwig goed gaan.

[investopedia] CDs are a safer and more conservative investment than stocks and bonds, offering lower opportunity for growth, but with a non-volatile, guaranteed rate of return.

Dus wie betaald er per jaar dan de 40% die jij krijgt?
Dan is het toch net als FIAT, alleen op steroïde.

De nieuwe aanwas draait daarvoor op.
Totdat er niemand meer bij aansluit en dan zakt de boel in elkaar.

Dit is mijn mening natuurlijk

• troje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 10:56

troje

was here!

Shiba wordt ook eventjes opgepompt

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

Pagina: 1 ... 235 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!