Handelen, mee op de hypetrain stappen, hopen op hoger verkopen voor de boel instort, yolo.zenith schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:50:
[...]
Ik kan hier echt niet bij...... wat moet je er in godsnaam mee?!
Dank je! Heb het beluisterd. Ik heb alleen een allergie ontwikkeld voor zogenaamde experts die bij BNR aansluiten. Blockfi, Celsius maar weinig over NEXO gehoord.Qunix schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:03:
[...]
Zie laatste podcast van Cryptocast (deel B ).
Ik dacht eerst exact zo, tot ik er eentje kocht. Blijf verdomme maar kopen ook..zenith schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:50:
[...]
Ik kan hier echt niet bij...... wat moet je er in godsnaam mee?!
Je raakt ze sowieso al voor het bedrag kwijt wat je er voor hebt uitgegeven, maar meestal met gemak voor het dubbele. En dan heb je ook nog de kans om een zeldzame te pullen, die weer x een veelvoud van je inleg kan worden verkocht.
Er was vorige week een drop die je voor 10 ADA per stuk kon kopen.
De meest zeldzame is nu alweer voor 3000 ADA verkocht. Prima verdienen, toch?
Maar dat "je raakt ze sowieso kwijt". Dat is dus gewoon niet waar. Je bent ze tot nu toe allemaal kwijt geraakt, maar het kan toch prima voorkomen dat jij de laatste bent en er mee blijft zitten? Hoe ben je er zo zeker van dat je het kwijt raakt? En hoe weet je wat de trends zijn?Ken. schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:06:
[...]
Ik dacht eerst exact zo, tot ik er eentje kocht. Blijf verdomme maar kopen ook..
Je raakt ze sowieso al voor het bedrag kwijt wat je er voor hebt uitgegeven, maar meestal met gemak voor het dubbele. En dan heb je ook nog de kans om een zeldzame te pullen, die weer x een veelvoud van je inleg kan worden verkocht.
Dat zijn de dingen die me nog tegenhouden, alhoewel ik er graag iets mee zou gaan doen.
shill me iets.
welk project?Ken. schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:06:
[...]
Ik dacht eerst exact zo, tot ik er eentje kocht. Blijf verdomme maar kopen ook..
irony > *
Ik ga de BBQ maar aansteken en een biertje drinken.. pff.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
OK, kleine nuancering dandehardstyler schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:09:
[...]
Maar dat "je raakt ze sowieso kwijt". Dat is dus gewoon niet waar. Je bent ze tot nu toe allemaal kwijt geraakt, maar het kan toch prima voorkomen dat jij de laatste bent en er mee blijft zitten? Hoe ben je er zo zeker van dat je het kwijt raakt? En hoe weet je wat de trends zijn?
Dat zijn de dingen die me nog tegenhouden, alhoewel ik er graag iets mee zou gaan doen.
shill me iets.![]()
Je raakt ze in de huidige markt makkelijk kwijt. Helemaal als je een populair project te pakken hebt.
Kijk bijvoorbeeld naar Cardano Trees en Space Buds die gaan zo vaak over de kop, dat is niet leuk meer.
Het staat allemaal nog wel behoorlijk in de kinderschoenen, veel paper hands die ze zo snel mogelijk door willen verkopen in batches van 10 waardoor de floor price word verkloot voor anderen. Gek wereldje, maar uiteindelijk is het gewoon doodgewone handel.
Zombits:
Apart wereldje dan, mijn avatar is beter gelukt. Staat nog steeds te koop voor 5 ETH.Ken. schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:23:
[...]
OK, kleine nuancering dan
Je raakt ze in de huidige markt makkelijk kwijt. Helemaal als je een populair project te pakken hebt.
Kijk bijvoorbeeld naar Cardano Trees en Space Buds die gaan zo vaak over de kop, dat is niet leuk meer.
Het staat allemaal nog wel behoorlijk in de kinderschoenen, veel paper hands die ze zo snel mogelijk door willen verkopen in batches van 10 waardoor de floor price word verkloot voor anderen. Gek wereldje, maar uiteindelijk is het gewoon doodgewone handel.
[...]
Zombits:
[Afbeelding]
irony > *
Bedankt voor de info!Ken. schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:23:
[...]
OK, kleine nuancering dan
[...]
Zombits:
[Afbeelding]
Heeft er nou iemand 3000 ADA betaald voor die paarse pixels?
Je kon destijds zeggen wat je wilde tegen met allerlei argumenten en bewijzen, maar de mensen die erin zaten wilden het niet horen en spraken je tegen of verklaarden je voor gek dat jij er niet in zat. Tot iedereen goed rekt ging toen de bubbel klapte en ze al hun geld kwijt waren.
110k ADA voor een SpaceBud (https://twitter.com/SpaceBudzBot/status/1434173307096498177).dehardstyler schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:28:
[...]
Bedankt voor de info!
Heeft er nou iemand 3000 ADA betaald voor die paarse pixels?
Gaat net zoals Cardano helemaal nergens over
[ Voor 7% gewijzigd door Uncle_Charles op 08-09-2021 16:30 ]
irony > *
Nee, dit lijkt indd nergens over te gaan haha. Ik denk dat ik een tekenwedstrijd ga organiseren in het dorp en dan maak ik daar NFT's van. Wish me luck.Uncle_Charles schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:30:
[...]
110k ADA voor een SpaceBud (https://twitter.com/SpaceBudzBot/status/1434173307096498177).
Het maakt mij weinig uit. Ik hodl makkelijker met x3 in het rood dan in het groen.
Miners die weer wat verkopen tezamen met wat andere gebeurtenissen en momentum verlies omdat we dagen rond de 50k zitten. oh ja en de wind kwam uit het oosten.StevenzeN schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:37:
Afgelopen 3 dagen druk gehad met klussen, wat is nou precies de oorzaak van de flashcrash van gisteren? Waren het wales die dachten die dachten wij laten het klootjesvolk met 30$ in BTC even zien wie deze markt bepaald?
Het maakt mij weinig uit. Ik hodl makkelijker met x3 in het rood dan in het groen.
Die BIFI van de crypto heeft ook een mooie groene paal. Lekker tegendraads.YES schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:35:
[...]
Mijn BIFI is enorm, die wordt niet zo snel koud.
Thanks voor het mededelen.knakworst schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:38:
[...]
Die BIFI van de crypto heeft ook een mooie groene paal. Lekker tegendraads.
Had het niet willen missen.
1. Bitconnect betaalde intrest uit dankzij hun magische trading-bot die uiteindelijk niet bleek te bestaan.Luca schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:29:
Dat HEX gedoe doet me zo erg denken aan BitConnect.
Je kon destijds zeggen wat je wilde tegen met allerlei argumenten en bewijzen, maar de mensen die erin zaten wilden het niet horen en spraken je tegen of verklaarden je voor gek dat jij er niet in zat. Tot iedereen goed rekt ging toen de bubbel klapte en ze al hun geld kwijt waren.
2. Bij bitconnect had je geen controle van je eigen private keys
Ok?
Het zit opzich wel iets anders dus dat mensen niet luisteren naar de zelfde argumenten is opzich niet vreemdLuca schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:29:
(onderstaand is algemeen, dus niet persee aan @Luca gericht)
HEX gaat uit van inflatie die inflatie staat vast op iets van ~3% dat keren ze vervolgens uit aan stakers en omdat niet iedereen staked loopt dat op tot ~30% voor de stakers
Er gaat dus waarde van de niet stakers naar de stakers. Daarnaast gebruiken ze de boete clausule dat niet iedereen weg vlucht bij een dipje.
Zonder nieuw geld functioneerd het model nog maar deels dan wordt nogsteeds de waarde van de muntjes minder en gaat dat naar de stakers. echter wordt dan dus de pf van de niet stakers minder waard.
Vergelijken met de huizenmarkt gaat volledig krom aangezien die kan instorten en je dan nog een huis hebt.
Als HEX instort is er helemaal niets over en ooit gaat dat gebeuren.
Dit is een af product een soort pendilum imobile maar dan op financieel vlak, erg slim bedacht. maar het gaat lijnrecht in tegen wat ik wil dat er wordt gedaan met blockchain. Dus ik laat het heel erg ver links liggen. Ik ben daarom niet te dom of te slim voor HEX. Je gesprekspartner te dom vinden om je argumten te begrijpen is een enorm zwakte bod. Dat is overegens wel DE manier om overtuigd te zijn van je eigen gelijk, helaas sluit je je ook volledig af voor andere input.
Dat sowieso, maar goed, dat dachten we een paar jaar geleden ook over die digitale munten.zenith schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:25:
[...]
Apart wereldje dan, mijn avatar is beter gelukt. Staat nog steeds te koop voor 5 ETH.
Dat zijn de betere projecten ja. Zombits was mijn eerste voetstap in de wereld van de NFT's. Zéker niet de beste qua populariteit, maar wel leuk om te leren en mee te maken.Uncle_Charles schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:28:
@Ken. Die zombits vind ik maar weinig aan. Heb zelf Baby Monkeys and SpaceBuds
Succesdehardstyler schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:34:
[...]
Nee, dit lijkt indd nergens over te gaan haha. Ik denk dat ik een tekenwedstrijd ga organiseren in het dorp en dan maak ik daar NFT's van. Wish me luck.
Een groot deel van het succes van een NFT is de community er omheen. Die veroorzaken de hype en aandacht die de prijs weer opdrijft. Een enkele NFT van een onbekende maker kijkt niemand naar om.
En de echt inhoudelijke argumenten laat je weer links liggen...Lazyke schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:56:
[...]
1. Bitconnect betaalde intrest uit dankzij hun magische trading-bot die uiteindelijk niet bleek te bestaan.
Ok?
Ok?
Stel me een vraag en ik antwoord. Ik weet niet waar te beginnen bij jouw vorige posts. Zoveel desinformatie over hex. Ik beperk me nu tot het verbeteren van onwaarheden. Het is nog altijd 1 (of 2) tegen 100malarkan schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:02:
[...]
En de echt inhoudelijke argumenten laat je weer links liggen...
Ok?
Ja precies, net de kunstwereld of de diamantenmarkt. Wazig...Ken. schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:01:
Succes
Een groot deel van het succes van een NFT is de community er omheen. Die veroorzaken de hype en aandacht die de prijs weer opdrijft. Een enkele NFT van een onbekende maker kijkt niemand naar om.
Gast...het aantal shady dingen dat bij HEX gevonden is door allerlei lui die écht veel verstand hebben van crypto en cryptoscams is oneindig. Je moet echt een enorm bord voor je kop hebben om er nog in te geloven - en de enige reden dat jij het snoeihard zit te pompen als een religie is omdat je weet dat als je dat niet doet, en je mede Hex clanleden dat ook niet doen, dat je token als een kaartenhuis in elkaar stort.Lazyke schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:56:
[...]
1. Bitconnect betaalde intrest uit dankzij hun magische trading-bot die uiteindelijk niet bleek te bestaan.
Ok?
MLM, Ponzi, Pyramid scheme. Precies dat dus.
Betalen voor promos enz?
https://news.bitcoin.com/...peak-well-of-their-token/
Gebakken lucht voor gebakken lucht is een fair deal toch?Uncle_Charles schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:30:
[...]
110k ADA voor een SpaceBud (https://twitter.com/SpaceBudzBot/status/1434173307096498177).
knakworst schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:38:
[...]
/f/image/y9mxfE168C2biOmiNuqx4Tmt.png?f=fotoalbum_large)
Dit komt - insider leeks - omdat BIFI op Moonpot gaat komen deze week. Aangezien er maar 80k tokens totaal zijn (ja, 80,000) is de meest geringe koop-druk genoeg om dat ding m00n te laten gaan. Erg loyale HODL'ers die het token hebben met name als governance voor het Beefy platform en voor de 10x, want veel APY geeft het niet. Heb er zelf ook een paar van, vandaag ff +30% in een downmarkt.
toevallig ook eergister Moonpot ($POTS) gekocht op sub $7 en die hebben de rode markt ook vrij goed weerstaan...mooie combi (Beefy finance = team achter Moonpots).
'Omdat niet iedereen staked' >> Ja inderdaad, 90% van de coins is tenslotte in handen van de oprichter, en die 'doet alles om de waarde voor zijn investeerders omhoog te krijgen want zo is de coin ontworpen'twain4me schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:57:
[...]
Het zit opzich wel iets anders dus dat mensen niet luisteren naar de zelfde argumenten is opzich niet vreemd
(onderstaand is algemeen, dus niet persee aan @Luca gericht)
HEX gaat uit van inflatie die inflatie staat vast op iets van ~3% dat keren ze vervolgens uit aan stakers en omdat niet iedereen staked loopt dat op tot ~30% voor de stakers
Er gaat dus waarde van de niet stakers naar de stakers. Daarnaast gebruiken ze de boete clausule dat niet iedereen weg vlucht bij een dipje.
Zonder nieuw geld functioneerd het model nog maar deels dan wordt nogsteeds de waarde van de muntjes minder en gaat dat naar de stakers. echter wordt dan dus de pf van de niet stakers minder waard.
Vergelijken met de huizenmarkt gaat volledig krom aangezien die kan instorten en je dan nog een huis hebt.
Als HEX instort is er helemaal niets over en ooit gaat dat gebeuren.
Dit is een af product een soort pendilum imobile maar dan op financieel vlak, erg slim bedacht. maar het gaat lijnrecht in tegen wat ik wil dat er wordt gedaan met blockchain. Dus ik laat het heel erg ver links liggen. Ik ben daarom niet te dom of te slim voor HEX. Je gesprekspartner te dom vinden om je argumten te begrijpen is een enorm zwakte bod. Dat is overegens wel DE manier om overtuigd te zijn van je eigen gelijk, helaas sluit je je ook volledig af voor andere input.
Nogmaals, niks mis met geld verdienen met shit, niks mis met het hier en daar shillen (ook al weet je dat het shit is) maar wel zielig voor mensen die echt geloven in hocus pocus argumenten.
Sorry maar dan lees je gewoon niet. echt ongelofelijk. Ik ga je niet letterlijk dingen vragen. Ik ga niet jouw werk voor je doen. ik heb mijn onderzoek gedaan, heb ongeveer 100 verschillende gaten erin geschoten en jij komt telkens met hetzelfde verhaal.Lazyke schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:14:
[...]
Stel me een vraag en ik antwoord. Ik weet niet waar te beginnen bij jouw vorige posts. Zoveel desinformatie over hex. Ik beperk me nu tot het verbeteren van onwaarheden. Het is nog altijd 1 (of 2) tegen 100
Ik heb je in ongeveer 10 posts al aangegeven dat je mijn onwaarheden maar even moest doorprikken, maar telkens kom je met hetzelfde: dat ik wel te dom zou zijn. ik kan je vertellen: dat ben ik niet, behalve dat zijn er mensen die ik nog veel meer vertrouw die hetzelfde zeggen.
Je geeft zwaktebod na zwaktebod vol met "waarheden" en komt alleen maar met 1-liners en met enorme beledigingen terug. Je begint niet eens met reageren.
Dit heb ik de vorige keer ook allemaal al aangegeven, en nog zijn wij geen onderzoek aan het doen, zijn wij te dom, zijn wij maar lekker bezig met verkeerd berekenen van de market cap...majic schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:16:
[...]
Gast...het aantal shady dingen dat bij HEX gevonden is door allerlei lui die écht veel verstand hebben van crypto en cryptoscams is oneindig. Je moet echt een enorm bord voor je kop hebben om er nog in te geloven - en de enige reden dat jij het snoeihard zit te pompen als een religie is omdat je weet dat als je dat niet doet, en je mede Hex clanleden dat ook niet doen, dat je token als een kaartenhuis in elkaar stort.
Betalen voor promos enz?
@Luca zegt niet dat het hetzelfde is, hij geeft aan dat het net zo'n gedoe lijkt.Lazyke schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:56:
[...]
Ok?
Ok?
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Opzich is dat niet heel veel anders dan menig andere shitcoin, waaronder 1 waar de helft van het forum een cashbackkaart van heeft.. het ging mij ook meer om de manier waarop de discusie word gevoerd.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:19:
[...]
en die 'doet alles om de waarde voor zijn investeerders omhoog te krijgen want zo is de coin ontworpen'
Ik heb helemaal niets met die munt, en ik wil er ook helemaal niets mee, maar de discusie mag best op een normaal nivo worden gevoerd, dat was meer mijn punt.
Dus met argumenten en tegenargumenten.. en niet met oneliners,framing, persoonlijke aanvallen etc.
Ik geloof dat de discussie al dood was voordat deze begon. er is inhoudelijk van alles geprobeerd om het ook daadwerkelijk inhoudelijk te krijgen. Ik zou in elk geval niet meer weten wat ik anders had kunnen doen in deze discussie.twain4me schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:27:
[...]
Opzich is dat niet heel veel anders dan menig andere shitcoin, waaronder 1 waar de helft van het forum een cashbackkaart van heeft.. het ging mij ook meer om de manier waarop de discusie word gevoerd.
Ik heb helemaal niets met die munt, en ik wil er ook helemaal niets mee, maar de discusie mag best op een normaal nivo worden gevoerd, dat was meer mijn punt.
Dus met argumenten en tegenargumenten.. en niet met oneliners,framing, persoonlijke aanvallen etc.
wie de schoen past trekt hem aan, als die niet past, trek hem dan ook niet aanmalarkan schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:30:
[...]
Ik geloof dat de discussie al dood was voordat deze begon. er is inhoudelijk van alles geprobeerd om het ook daadwerkelijk inhoudelijk te krijgen. Ik zou in elk geval niet meer weten wat ik anders had kunnen doen in deze discussie.
Goed onthouden die post van mijknakworst schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:38:
[...]
Je vergelijkt nu een bekende en gerapporteerde ponzi-scheme met een bepaald product right?Luca schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:29:
In dit geval bit-connect, met HEX.
Waarmee je dus impliceert dat HEX ook een ponzi is/lijkt.
Is dat de inhoud waar je op doelt?
Het is namelijk vrij simpel.
Even de simpele uitleg:
Een text-boek ponzi betekent een MM werving's campagne.
Je word binnegehengeld door een insider, en stapt in op level X. Vaak wanneer je word binnegehengeld betekent dit dat je al op level 10+ zit. Er word jouw verteld dat jij geld kan verdienen na een eigen investering. Jij kan geld verdienen door nieuwe mensen binnen te halen, en een percentage te krijgen van die investering.
Dit druppelt omhoog, en ook al ben jij degene die iemand heeft binnegehaald, krijg jij een kleiner percentage van diegene zijn investering dan degene boven jouw etc.
Dus degene die jouw heeft binnegehengeld en jij die instapt op level 10+, heeft al minstens 9 mensen boven zich die elkaar weer in het project hebben gekregen.
De mensen boven aan krijgen de meeste profits, en de mensen onderaan krijgen aan de hand van hoeveel mensen zij er bij halen, daar een kleiner percentage van.
hoe lager je op de piramide zit, hoe lager dat percentage is.
Jij hebt geen enkel invloed op jouw instap-niveau. Jouw niveau zal nooit veranderen, jij krijgt alleen vaak een bonus extra als jij meer mensen er bij haalt.
Dit kan niet oneindig doorgaan, want er zijn te weinig mensen in de wereld.
wanneer het limiet bereikt is trekt de top er alles uit, en blijft 99% over met niks.
Vaak is het ook nog zo dat er word belooft dat als jij niet uitbetaalt, en je geld in het hele systeem laat zitten, jij weer meer profit kan pakken.
Oke simpel, text-boek ponzi.
Nou vergelijk je dit met HEX.
En ik ben benieuwd welke punten in HEX jouw laat denken dat het karakteristieken heeft van een ponzi.
1. Er is geen officiële referall bonus.
2. Er is geen enkel mechanisme ingebouwd dat ik direct verdien of winst pak op mensen die ikzelf of andere inbreng. (behalve ofc, prijsstijging, maar dat is met ELKE crypto zo)
2. Iedereen kan instappen met stakes waar zij willen. Niemand word tegengehouden om aan de meeste t-shares te komen. Het is zelfs dat er dagelijks op bijna elk niveau nieuwe stakes worden gestart. Door zowel nieuwkomers en oudgediende
3. Je interact met ze alle met 1 contract, maar niet direct met elkaar. Mijn rente hangt op geen enkel punt direct samen met iemand die ik in het project trekt. Ik krijg geen munten van andere stakers. Mijn munten worden nieuw 'gemint' wanneer ik het termijn van mijn time-lock heb uitgezeten.
4. Jouw percentage rente en daily-payout, hangt af van de TOTALE supply van HEX + de hoeveelheid stakers + jouw percentage aan t-shares.
5. Ja, door eerder ingestapt te zijn heb jij goedkoper aan meerdere t-shares kunnen komen. Maar ook al zit jij al ander-half jaar in het project, en wil jij vandaag een nieuwe stake starten, betaal je exact dezelfde prijs als ieder ander. er is geen voorkeursregeling.
6. Op geen enkel moment heeft iemand toegang tot mijn stakes of mijn liquide munten. De enige met toegang is degene met de private-key/seed-phrase van de wallet.
7. Staken is een keuze, en geen verplichting. Je kan ook gewoon de munten aanschaffen, en liquide houden, en profiteren van puur prijs-speculatie.
8. Op geen enkel moment word jouw een snelle weg naar rijkdom aangeboden. Ook al zijn er verschillende marketing campagnes live en geweest die de hoge APY aanprijzen, de hoge prijs-perfomance aanprijzen.
De enige die hier 100% van profiteren, zijn degene die voor de lange termijn er in gaan.
(we hebben het over gemiddeld 5+ jaren).
9. De APY aangeprezen word overal netjes neergezet als estimate. Deze is niet vast, en niet gegarandeerd altijd zo hoog. Dit hangt af van beginnende/eindigende stakes en early/late end-stake penalties.
Er zijn genoeg dingen op te noemen hoe het onder de motorkap werkt.
Ik ben voor nu vooral benieuwd naar jouw argumenten wat dit een ponzi maakt?
[ Voor 3% gewijzigd door L03TJ3 op 08-09-2021 17:52 ]
Uhm waar heb ik bitconnect er bij gehaald?L03TJ3 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:33:
[...]
Je vergelijkt nu een bekende en gerapporteerde ponzi-scheme met een bepaald product right?
Even de simpele uitleg:
Je word binnegehengeld door een insider, en stapt in op level X. Vaak wanneer je word binnegehengeld betekent dit dat je al op level 10+ zit. Er word jouw verteld dat jij geld kan verdienen na een eigen investering. Jij kan geld verdienen door nieuwe mensen binnen te halen, en een percentage te krijgen van die investering.
Dit druppelt omhoog, en ook al ben jij degene die iemand heeft binnegehaald, krijg jij een kleiner percentage van diegene zijn investering dan degene boven jouw etc.
Dus degene die jouw heeft binnegehengeld en jij die instapt op level 10+, heeft al minstens 9 mensen boven zich die elkaar weer in het project hebben gekregen.
De mensen boven aan krijgen de meeste profits, en de mensen onderaan krijgen aan de hand van hoeveel mensen zij er bij halen, daar een kleiner percentage van.
Jij hebt geen enkel invloed op jouw instap-niveau. Jouw niveau zal nooit veranderen, jij krijgt alleen vaak een bonus extra als jij meer mensen er bij haalt.
wanneer het limiet bereikt is trekt de top er alles uit, en blijft 99% over met niks.
Vaak is het ook nog zo dat er word belooft dat als jij niet uitbetaalt, en je geld in het hele systeem laat zitten, jij weer meer profit kan pakken.
En ik ben benieuwd welke punten in HEX jouw laat denken dat het karakteristieken heeft van een ponzi.
2. Er is geen enkel mechanisme ingebouwd dat ik direct verdien of winst pak op mensen die ikzelf of andere inbreng. (behalve ofc, prijsstijging, maar dat is met ELKE crypto zo)
2. Iedereen kan instappen met stakes waar zij willen. Niemand word tegengehouden om aan de meeste t-shares te komen. Het is zelfs dat er dagelijks op bijna elk niveau nieuwe stakes worden gestart. Door zowel nieuwkomers en oudgediende
3. Je interact met ze alle met 1 contract, maar niet direct met elkaar. Mijn rente hangt op geen enkel punt direct samen met iemand die ik in het project trekt. Ik krijg geen munten van andere stakers. Mijn munten worden nieuw 'gemint' wanneer ik het termijn van mijn time-lock heb uitgezeten.
4. Jouw percentage rente en daily-payout, hangt af van de TOTALE supply van HEX + de hoeveelheid stakers + jouw percentage aan t-shares.
5. Ja, door eerder ingestapt te zijn heb jij goedkoper aan meerdere t-shares kunnen komen. Maar ook al zit jij al ander-half jaar in het project, en wil jij vandaag een nieuwe stake starten, betaal je exact dezelfde prijs als ieder ander. er is geen voorkeursregeling.
6. Op geen enkel moment heeft iemand toegang tot mijn stakes of mijn liquide munten. De enige met toegang is degene met de private-key/seed-phrase van de wallet.
7. Staken is een keuze, en geen verplichting. Je kan ook gewoon de munten aanschaffen, en liquide houden, en profiteren van puur prijs-speculatie.
8. Op geen enkel moment word jouw een snelle weg naar rijkdom aangeboden. Ook al zijn er verschillende marketing campagnes live en geweest die de hoge APY aanprijzen, de hoge prijs-perfomance aanprijzen.
De enige die hier 100% van profiteren, zijn degene die voor de lange termijn er in gaan.
9. De APY aangeprezen word overal netjes neergezet als estimate. Deze is niet vast, en niet gegarandeerd altijd zo hoog. Dit hangt af van beginnende/eindigende stakes en early/late end-stake penalties.
Weer een onwaarheid erbij.malarkan schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:22:
[...]
Sorry maar dan lees je gewoon niet. echt ongelofelijk. Ik ga je niet letterlijk dingen vragen. Ik ga niet jouw werk voor je doen. ik heb mijn onderzoek gedaan, heb ongeveer 100 verschillende gaten erin geschoten en jij komt telkens met hetzelfde verhaal.
Ik heb je in ongeveer 10 posts al aangegeven dat je mijn onwaarheden maar even moest doorprikken, maar telkens kom je met hetzelfde: dat ik wel te dom zou zijn. ik kan je vertellen: dat ben ik niet, behalve dat zijn er mensen die ik nog veel meer vertrouw die hetzelfde zeggen.
Je geeft zwaktebod na zwaktebod vol met "waarheden" en komt alleen maar met 1-liners en met enorme beledigingen terug. Je begint niet eens met reageren.
Ik heb nergens iemand verweten om te dom te zijn. Integendeel. Het zijn juist de domste mensen die hex wel apprecieren, daar hoor je duidelijk niet bij.
Ponzi: Eerdere investeerders krijgen geld van latere investeerders zonder dat er daadwerkelijk ergens geld vandaan komt behalve van nieuwe investeerders (sterker nog, geld van investeerders gaat naar agressieve marketing via bijv gehackte mail-listings, keiharde illegale spam via de post!) en HEX werkt niet alleen zo maar is aldus de website ontworpen om dusdanig te werken. Met deze zin is heel jouw post tot waarde 0 gereduceerd.L03TJ3 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:33:
[...]
Je vergelijkt nu een bekende en gerapporteerde ponzi-scheme met een bepaald product right?
Even de simpele uitleg:
In zekere zin is ook bitcoin dat, maar HEX heeft oneindig veel red flags die men hier al uitgebreid heeft voorgelegd ten opzichte van bitcoin waar een hele industrie omheen gebouwd is.
Lazyke schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:35:
[...]
Weer een onwaarheid erbij.
Ik heb nergens iemand verweten om te dom te zijn. Integendeel. Het zijn juist de domste mensen die hex wel apprecieren, daar hoor je duidelijk niet bij.
Die heeft al haar apparatuur en internetverbinding verkocht om zoveel mogelijk te kunnen kopen in de dip.pletter schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:37:
Leeft @Pingo76 nog na het bloedbad van gisteren niet gezien vandaag na (teruglezen).
Ik kan niet spreken voor een ander persoon.majic schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:16:
[...]
Gast...het aantal shady dingen dat bij HEX gevonden is door allerlei lui die écht veel verstand hebben van crypto en cryptoscams is oneindig. Je moet echt een enorm bord voor je kop hebben om er nog in te geloven - en de enige reden dat jij het snoeihard zit te pompen als een religie is omdat je weet dat als je dat niet doet, en je mede Hex clanleden dat ook niet doen, dat je token als een kaartenhuis in elkaar stort.
Betalen voor promos enz?
maar de reden dat veel hexicans vaak bezig zijn met mensen proberen uit te leggen hoe het werkt.
is omdat het nog zo ondergesneeuwd is. Zoveel verkeerde informatie rondgaat, die verkeerde inzichten geeft.
En de algemene consensus binnen de community is mensen niet alleen binnehengelen met loze beloftes.
maar leren wat het is, wat er mogelijk is, en wat er kan.
DYOR.
En als een willekeurig persoon graag wilt zien dat andere net als hij/haar zelf ook inziet wat een bepaald project is. Is het dan zo gek dit andere mensen te willen laten zien.
Ik vind het naar als mensen besluiten hun kennis/expertise voor hunzelf te houden, om dan over 10 jaar te shine. 'Kijk hoe goed ik heb gedaan!' zonder andere erbij te betrekken.
Dit laatste is namelijk erg egoïstisch.
En alle shady dingen die jij zegt dat er gevonden zijn, dateren van begin 2020, toen er nog ZOO weinig over bekend was.
sindsdien zijn er zo veel onafhankelijke slimme gasten/dames ingestapt, die Layman's guide's hebben geschreven, 100+ uren aan youtube content maken/hebben gemaakt.
analyses op de charts, analyses op de contract-code & achterliggende game-theory strategies., analyses op de infamous OA addressen.
Nogmaals, ONAFHANKELIJK!.
Alle data is publiekelijk, en iedereen weet wat er gebeurt.
Ja ik ben het eens dat er in sommige gevallen te passief-aggresief in discussies beland word.
waarbij geen enkele partij ook maar iets leert of wint.
Dan zeg jij, 'Bord voor de kop als je er nog steeds in gelooft'
Gast heb je de chart gezien?
het is de best-perfoming asset in de afgelopen 3 jaar, met de hoogste ROI.
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat ik nog op geen enkel geinvesteerde euro in HEX verlies heb gedraaid.
En ja, ook in de tussen tijd al leuke winsten heb kunnen laten uitbetalen.
No offense!! Ik noem het een bord voor je kop hebben als mensen het zo makkelijk aan de kant schuiven.
De data is er, en spreekt voor zich.
En bedenk je dat we het over een project hebben met 220.000 holder wallets.
wat vertaald naar rond 50-70k members.
Als je ziet wat dit kleine groepje tot nu gedaan heeft, is het niet gek om langzaam in te zien wat er nog allemaal mogelijk is.
Maar zelfs met dit kleine groepje, heeft het project een lange termijns waarde?
waarom?
Door het stake-mechanisme zijn mensen gekoppeld aan het project voor langere tijd.
Meeste mensen die ik ken gaan niet uit hun neus zitten te vreten. Die zijn buiten crypto gewoon geld aan het verdienen.
Dat geld willen die mensen nog steeds altijd ergens investeren.
waar denk je dat dit nieuw verdiende geld heen gaat, als ze de huidige winsten zien in een project waar ze al in hebben ge-investeerd?
(alleen al een x2.5 in de afgelopen 31 dagen
Het is uiteindelijk een gedecentraliseerde Certificate of Deposit (NL:termijn deposito's).
met een hogere rente dan wat je krijgt bij banken.
Mensen zullen altijd willen sparen. en altijd willen verdienen op verdiend geld.
Dus zelf het kleine groepje van nu, kan het project draaiende houden, en is het niet zoals jij zegt dat we alle nieuwe mensen zo hard nodig hebben.of dat als er nu niemand meer instapt, het project einde is.
Dezelfde mensen zullen blijven investeren.
Zoveel nieuwe holders zijn er zelfs niet bijgekomen in de afgelopen maanden, maar de prijs laat wat anders denken.
Het is gewoon netwerk-effect wat er gebeurd, en mensen die hun positieve ervaring graag met andere willen delen om ook die mensen een leuke financiele situatie te bieden.
De intentie is in mijn ogen, ;maybe biased' maar niet puur om geld uit de zakken van nieuwkomers te troggelen.
MB bro!malarkan schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:34:
[...]
Uhm waar heb ik bitconnect er bij gehaald?
ik heb de verkeerde post gequote (dacht dat de twee berichten van dezelfde waren).
pas het gelijk aan!
L03TJ3 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:33:
[...]
Even de simpele uitleg:
Een ponzi is niet een manier waarbij je per se nieuwe mensen binnen moet halen, het is hoe je binnen gehaald wordt: je hoeft niets te doen maar je krijgt wel mooie gains!Ponzi:
a form of fraud in which belief in the success of a non-existent enterprise is fostered by the payment of quick returns to the first investors from money invested by later investors.
"a classic Ponzi scheme built on treachery and lies"
Er is al meerdere keren aangegeven dat er wel degelijk mechanismes in zitten die de prijs hoog houden, namelijk het verplichte vastzetten, anders krijg je boetes, de marketcap die hoger staan dan logischerwijs verwacht kan worden, een overduidelijke top layer die in de piramide zit die extreem veel meer verdient dan de rest. De enige manier waarop je staking namelijk zin heeft is als er iemand zo dom is om er alsnog centjes voor neer te leggen en zoals jij wsl ook weet lijkt het dan heel wat als er iemand 50 dollarcent gaat betalen om 1 Hex te krijgen.
Zoals ik vanochtend al postte: er is geen enkele financiele onderbouwing waarom opeens de oneindige vloedgolf aan HEX ook die marketcap waard is en dus ook waarom jij blij moet zijn dat je elke keer de 3.6% rente ontvangt. er is namelijk geen adoption, er is geen transaction, dus zodra iemand hier opeens geen zin meer in heeft en dus geen centen meer inlegt is het compleet over. er zit bij lange na geen systeem achter die hex nodig maakt voor enige adoption van crypto. er zit geen business model achter behalve het gesloten systeem met de T-shares
als dit vergelijkbaar zou moeten zijn met aandelen dan is er wel echt een enorm verschil: bij aandelen heeft het bedrijf waar je aandelen van hebt ook nog een idee hoe het geld moet verdienen: het businessmodel.
hier heeft hex alleen een idee hoe het meer hex moet krijgen: magic printer goes brrrrrrrrrr
in short:
The HEX website mentions that keeping a proportion of HEX staked will increase the value of unstaked HEX. The thing is, there's no underlying logic, mechanism or force by which unstaked HEX acquires value in the first place.
YouTube: Ik had me toch een rare Bitcoin droom vannacht joh, damn
https://opensea.io/seaart
Percy is een heldenomiss schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:55:
De beste TA die je kan hebben! Hahaha onze Percy, kon Jaapio wel zijn.
YouTube: Ik had me toch een rare Bitcoin droom vannacht joh, damn
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Over onwaarheden gesproken.Lazyke schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:35:
[...]
Weer een onwaarheid erbij.
Dat heb je wel gedaan, zelfs op een dusdanige manier dat MODS het hebben aangepast omdat het ongepast was. Je verwees daarbij naar het iq van @Verwijderd .
Dat vind ik ook. Hij kan onnozele dingen zo boeiend en grappig vertellen. Ik vind hem een eindbaas.
https://opensea.io/seaart
Fout 1:malarkan schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:52:
[...]
[...]
Een ponzi is niet een manier waarbij je per se nieuwe mensen binnen moet halen, het is hoe je binnen gehaald wordt: je hoeft niets te doen maar je krijgt wel mooie gains!
Er is al meerdere keren aangegeven dat er wel degelijk mechanismes in zitten die de prijs hoog houden, namelijk het verplichte vastzetten, anders krijg je boetes, de marketcap die hoger staan dan logischerwijs verwacht kan worden, een overduidelijke top layer die in de piramide zit die extreem veel meer verdient dan de rest. De enige manier waarop je staking namelijk zin heeft is als er iemand zo dom is om er alsnog centjes voor neer te leggen en zoals jij wsl ook weet lijkt het dan heel wat als er iemand 50 dollarcent gaat betalen om 1 Hex te krijgen.
Zoals ik vanochtend al postte: er is geen enkele financiele onderbouwing waarom opeens de oneindige vloedgolf aan HEX ook die marketcap waard is en dus ook waarom jij blij moet zijn dat je elke keer de 3.6% rente ontvangt. er is namelijk geen adoption, er is geen transaction, dus zodra iemand hier opeens geen zin meer in heeft en dus geen centen meer inlegt is het compleet over. er zit bij lange na geen systeem achter die hex nodig maakt voor enige adoption van crypto. er zit geen business model achter behalve het gesloten systeem met de T-shares
als dit vergelijkbaar zou moeten zijn met aandelen dan is er wel echt een enorm verschil: bij aandelen heeft het bedrijf waar je aandelen van hebt ook nog een idee hoe het geld moet verdienen: het businessmodel.
hier heeft hex alleen een idee hoe het meer hex moet krijgen: magic printer goes brrrrrrrrrr
in short:
[...]
er is geen verplicht vastzetten, en geen boetes als je het niet vastzet.
De boetes zijn er voor wanneer jij WEL de contractuele afspraak maakt om je munten vast te zetten, en of eerder of later dan je eigen gekozen termijn wilt uitcashen.
Dit is vergelijkbaar met opnamekosten van tradionele termijn-deposito's en is op geen enkel vlak heel gek
Fout 2: De rente van 3.6 is het minimale percentage wat er verdient kan worden. Dit is de inflatie van de munt. Deze rente word alleen gehaald, wanneer er 100% munten gestaked zijn. Hoe minder munten er gestaked zijn, hoe hoger dit percentage word.
Dus als ik de enige staker zou zijn, krijg ik bizarre rente, namelijk 100% van de pool.
Dus mensen die andere aanraden ook te staken, weten dat zij bij genoeg nieuwe stakers, minder rente ontvangen per dag.
Dus is het een mechanisme die de prijs hoog houd, door mensen aan te moedigen (niet verplichten) te staken. wat verkoop tegenhoud? Ja.
Maar is dit op wat voor manier dan ook een slecht mechanisme, of een reden tot twijfels over het project.
Die gedachtegang dat het iets slechts zou zijn, kan ik niet helemaal volgen.
Hoeveel mensen slaan zich momenteel voor de kop, omdat ze bitcoin bij 1000 en ethereum bij 100$ verkocht hebben. Die graag hadden gewilt dat ze over diamond handen beschikten en langer gewacht hadden?
Die mechanisme promoot dat, mensen te leren dat langer vasthouden, vaak meer profits oplevert dan op de korte termijn denken.
Ook hier zit wel een enorm verschil met de spaarrente bij banken: banken gebruiken jouw spaargeld om anderen leningen te geven zodat die weer terug moeten betalen.L03TJ3 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:49:
[...]
Ik kan niet spreken voor een ander persoon.
maar de reden dat veel hexicans vaak bezig zijn met mensen proberen uit te leggen hoe het werkt.
is omdat het nog zo ondergesneeuwd is. Zoveel verkeerde informatie rondgaat, die verkeerde inzichten geeft.
En de algemene consensus binnen de community is mensen niet alleen binnehengelen met loze beloftes.
maar leren wat het is, wat er mogelijk is, en wat er kan.
DYOR.
En als een willekeurig persoon graag wilt zien dat andere net als hij/haar zelf ook inziet wat een bepaald project is. Is het dan zo gek dit andere mensen te willen laten zien.
Ik vind het naar als mensen besluiten hun kennis/expertise voor hunzelf te houden, om dan over 10 jaar te shine. 'Kijk hoe goed ik heb gedaan!' zonder andere erbij te betrekken.
Dit laatste is namelijk erg egoïstisch.
En alle shady dingen die jij zegt dat er gevonden zijn, dateren van begin 2020, toen er nog ZOO weinig over bekend was.
sindsdien zijn er zo veel onafhankelijke slimme gasten/dames ingestapt, die Layman's guide's hebben geschreven, 100+ uren aan youtube content maken/hebben gemaakt.
analyses op de charts, analyses op de contract-code & achterliggende game-theory strategies., analyses op de infamous OA addressen.
Nogmaals, ONAFHANKELIJK!.
Alle data is publiekelijk, en iedereen weet wat er gebeurt.
Ja ik ben het eens dat er in sommige gevallen te passief-aggresief in discussies beland word.
waarbij geen enkele partij ook maar iets leert of wint.
Dan zeg jij, 'Bord voor de kop als je er nog steeds in gelooft'
Gast heb je de chart gezien?
het is de best-perfoming asset in de afgelopen 3 jaar, met de hoogste ROI.
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat ik nog op geen enkel geinvesteerde euro in HEX verlies heb gedraaid.
En ja, ook in de tussen tijd al leuke winsten heb kunnen laten uitbetalen.
No offense!! Ik noem het een bord voor je kop hebben als mensen het zo makkelijk aan de kant schuiven.
De data is er, en spreekt voor zich.
En bedenk je dat we het over een project hebben met 220.000 holder wallets.
wat vertaald naar rond 50-70k members.
Als je ziet wat dit kleine groepje tot nu gedaan heeft, is het niet gek om langzaam in te zien wat er nog allemaal mogelijk is.
Maar zelfs met dit kleine groepje, heeft het project een lange termijns waarde?
waarom?
Door het stake-mechanisme zijn mensen gekoppeld aan het project voor langere tijd.
Meeste mensen die ik ken gaan niet uit hun neus zitten te vreten. Die zijn buiten crypto gewoon geld aan het verdienen.
Dat geld willen die mensen nog steeds altijd ergens investeren.
waar denk je dat dit nieuw verdiende geld heen gaat, als ze de huidige winsten zien in een project waar ze al in hebben ge-investeerd?
(alleen al een x2.5 in de afgelopen 31 dagen).
Het is uiteindelijk een gedecentraliseerde Certificate of Deposit (NL:termijn deposito's).
met een hogere rente dan wat je krijgt bij banken.
Mensen zullen altijd willen sparen. en altijd willen verdienen op verdiend geld.
Dus zelf het kleine groepje van nu, kan het project draaiende houden, en is het niet zoals jij zegt dat we alle nieuwe mensen zo hard nodig hebben.of dat als er nu niemand meer instapt, het project einde is.
Dezelfde mensen zullen blijven investeren.
Zoveel nieuwe holders zijn er zelfs niet bijgekomen in de afgelopen maanden, maar de prijs laat wat anders denken.
Het is gewoon netwerk-effect wat er gebeurd, en mensen die hun positieve ervaring graag met andere willen delen om ook die mensen een leuke financiele situatie te bieden.
De intentie is in mijn ogen, ;maybe biased' maar niet puur om geld uit de zakken van nieuwkomers te troggelen.
Hex doet dat niet.
Juist dit stuk is super eng voor mijn economisch ingestelde brein:
er is dus geen inkomende cashflow maar de waarde stijgt en de marketcap stijgt nog vele malen harder, maar je zegt zelf ook al: dat is niet logisch. ik heb veel informatie gelezen uit 2021 overigens, omdat ik inderdaad ook van mening ben dat 2020 in cryptowereld een eeuwigheid is.Zoveel nieuwe holders zijn er zelfs niet bijgekomen in de afgelopen maanden, maar de prijs laat wat anders denken.
ik zie ook verdraaid weinig onafhankelijke info, overal wordt Richard zelf bij gehaald, overal staat #ad of #sponsored bij.
Deposito's zijn ook echt wel wat anders. jij weet aan welk bedrijf jij geld leent, jij weet waarom zij er geld mee gaan verdienen of althans ergens is een businessplan te vinden. Bij Richard Hart wil hij niet eens bevestigen of hij er geld aan verdient, ondanks dat er duidelijk terug te vinden is in de code dat hij er extreem veel vrije HEX aan overhoudt. (dus verkoopbaar, niet nodig om te staken etc.)
hij hoeft op dit moment geen miljoenen te verkopen om schathemeltjerijk te worden maar met 633,542,658,973 coins (op dit moment) hoef je maar een paar procent te hebben (en hij heeft er ongetwijfeld meer)
Zodra je jezwlf bitcoiner, hexonian of whatever gaat noemen, ben je niet meer aan het handelen. Werk je op emotie en ben je onverstandig bezig met geld.Lazyke schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:58:
[...]
Geef toe, klinkt toch beter dan bitcoiner?
My 2 cents.
ja klopt man, bid ook 5 keer per dag terwijl ik kniel voor een beeldje van richard heart.
doe ook een vuur ritueel met een blaadjes in de vorm van een hexagon enzo.
Op "fout" 2: I know. ik gebruik in dit geval het enige bevestigde getal. dat is makkelijker in een discussie, ik weet hoe het systeem werkt en ik weet dat er ook nog ergens een burning systeem is, al werkt die niet echt goed om de schaarste in toom te houden.L03TJ3 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:00:
[...]
Fout 1:
er is geen verplicht vastzetten, en geen boetes als je het niet vastzet.
De boetes zijn er voor wanneer jij WEL de contractuele afspraak maakt om je munten vast te zetten, en of eerder of later dan je eigen gekozen termijn wilt uitcashen.
Dit is vergelijkbaar met opnamekosten van tradionele termijn-deposito's en is op geen enkel vlak heel gek
Fout 2: De rente van 3.6 is het minimale percentage wat er verdient kan worden. Dit is de inflatie van de munt. Deze rente word alleen gehaald, wanneer er 100% munten gestaked zijn. Hoe minder munten er gestaked zijn, hoe hoger dit percentage word.
Dus als ik de enige staker zou zijn, krijg ik bizarre rente, namelijk 100% van de pool.
Dus mensen die andere aanraden ook te staken, weten dat zij bij genoeg nieuwe stakers, minder rente ontvangen per dag.
Dus is het een mechanisme die de prijs hoog houd, door mensen aan te moedigen (niet verplichten) te staken. wat verkoop tegenhoud? Ja.
Maar is dit op wat voor manier dan ook een slecht mechanisme, of een reden tot twijfels over het project.
Die gedachtegang dat het iets slechts zou zijn, kan ik niet helemaal volgen.
Hoeveel mensen slaan zich momenteel voor de kop, omdat ze bitcoin bij 1000 en ethereum bij 100$ verkocht hebben. Die graag hadden gewilt dat ze over diamond handen beschikten en langer gewacht hadden?
Die mechanisme promoot dat, mensen te leren dat langer vasthouden, vaak meer profits oplevert dan op de korte termijn denken.
en waarom dat slecht is: de laatste zin die ik postte, de quote zegt daar alles in.
Dat dacht ik al....L03TJ3 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:02:
[...]
ja klopt man, bid ook 5 keer per dag terwijl ik kniel voor een beeldje van richard heart.
doe ook een vuur ritueel met een blaadjes in de vorm van een hexagon enzo.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
het voelt ook zo onverstandig.Waah schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:01:
[...]
Zodra je jezwlf bitcoiner, hexonian of whatever gaat noemen, ben je niet meer aan het handelen. Werk je op emotie en ben je onverstandig bezig met geld.
My 2 cents.
kijkend naar mijn ROI in het afgelopen jaar en zie dat het een mooie +3800% aantikt. (hier heb ik mijn stake rente nog niet eens bij gerekend.
Mega onverstandig man.
30 dagen terug 1000 euro investeren en nu met x2.5 zitten.
Had ik maar bitcoin gekocht!
Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.
Ok, maar wil je mij dan uitleggen wat dat nu doet? je hebt RoI on HEX, je kunt er alleen niet aankomen.L03TJ3 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:05:
[...]
het voelt ook zo onverstandig.
kijkend naar mijn ROI in het afgelopen jaar en zie dat het een mooie +3800% aantikt. (hier heb ik mijn stake rente nog niet eens bij gerekend.
Mega onverstandig man.
30 dagen terug 1000 euro investeren en nu met x2.5 zitten.
Had ik maar bitcoin gekocht!
Heb je dat geld dan ergens? of heb je meer HEX dan eerst?
Welke intrinsieke waarde heeft HEX waarom het straks de $268,008,299,364 waard is? (en als het goed is dus nog veel meer).
Dat is voor mij het hele punt: waardoor zou het deze waarde blijven houden? waarom zouden mensen hierin blijven investeren, zonder dat er geld bij komt?
zoals ik vanochtend ook al zei: de Actual marketcap is extreem laag, is totaal niet in lijn met wat je hoopt dat de waarde van een goede investering doet.
maar even zonder grappen.
Het is vrij menselijk, en sociaal in ons wezen verwikkeld. Al eeuwen.
dat mensen in Tribe's denken. dat het vaak een goed gevoel geeft deel te zijn van een groep.
en elke Tribe/Groep heeft eigen gebruiken, eigen dingen.
Mijn eerdere comment was natuurlijk gewoon lekker sarcastisch.
En sommige leven het ook echt als cult, maar het beestje een naampje geven is niet zo heel gek.
Plus dat vanuit HEX er gewoon een bepaalde gedachtegang, of visie rondom crypto is.
In mijn eigen ervaring loopt het ook meer in lijn met de originele gedachtegang waarvoor crypto ooit bedoeld is.
Het DEFI, Het P2P, Het 'No-Middleman'
Promoten anti-traden, anti-gokken.
Promoten #delayedGratification
Promoten naast crypto nog manieren om je levens-standaard te verbeteren.
(niet gamen, niet gokken, weinig geen drugs, gezond eten etc).
HEX is momenteel een anti-pattern binnen de crypto, daar ben ik mij bewust van.
maar ik geloof dat dit het anti-pattern is wat juist in de toekomst voor massalere adaptie kan zorgen.
Omdat dit anti-pattern, niet specifiek voor crypto geld. Niet specifiek voor techneuten geld.
maar deze aspecten veel mensen die nu nog niet in crypto zitten zullen aanspreken
Ja ik ben zo blij dat iemand dit berichtje van Percy deelde: (daarvoor nog nooit van hem gehoord)
ik weet niet meer wie het was, maar ik was gelijk verkocht van zijn humor, ik heb bijna al zijn video's terug gekeken en eigenlijk was alles boeiend/leuk! Dus wie dat was, super bedankt ervoor!!
zeker!!!enomiss schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:00:
[...]
Dat vind ik ook. Hij kan onnozele dingen zo boeiend en grappig vertellen. Ik vind hem een eindbaas.
nothing stops this train
Nogmaals: door wat? waardoor komt er adoptie? waardoor komt er meer mensen die naar crypto zullen trekken. Er is geen reden om er meer fiat in te stoppen, als je er een tientje in steekt heb je namelijk volgend jaar 36.000 waard aan HEX en evt door compounding daar nog veel meer vandaan zou krijgen. maar die 10 euro is de enige inkomende waarde die er dan is. ik zie niet waar de overige 35990 vandaan komt.L03TJ3 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:12:
[...]
maar even zonder grappen.
Het is vrij menselijk, en sociaal in ons wezen verwikkeld. Al eeuwen.
dat mensen in Tribe's denken. dat het vaak een goed gevoel geeft deel te zijn van een groep.
en elke Tribe/Groep heeft eigen gebruiken, eigen dingen.
Mijn eerdere comment was natuurlijk gewoon lekker sarcastisch.
En sommige leven het ook echt als cult, maar het beestje een naampje geven is niet zo heel gek.
Plus dat vanuit HEX er gewoon een bepaalde gedachtegang, of visie rondom crypto is.
In mijn eigen ervaring loopt het ook meer in lijn met de originele gedachtegang waarvoor crypto ooit bedoeld is.
Het DEFI, Het P2P, Het 'No-Middleman'
Promoten anti-traden, anti-gokken.
Promoten #delayedGratification
Promoten naast crypto nog manieren om je levens-standaard te verbeteren.
(niet gamen, niet gokken, weinig geen drugs, gezond eten etc).
HEX is momenteel een anti-pattern binnen de crypto, daar ben ik mij bewust van.
maar ik geloof dat dit het anti-pattern is wat juist in de toekomst voor massalere adaptie kan zorgen.
Omdat dit anti-pattern, niet specifiek voor crypto geld. Niet specifiek voor techneuten geld.
maar deze aspecten veel mensen die nu nog niet in crypto zitten zullen aanspreken
Dat zou ik echt graag willen weten.
[ Voor 4% gewijzigd door Pelox op 08-09-2021 18:16 ]
Zero.
Het ging niet om jouw meme, het ging om jouw geschreven tekst waarin je daadwerkelijk verwees naar het iq van degene waar je op antwoordde. Maar je mag er omheen draaien, geen probleem. Dat doe je in de gehele HEX discussie al, ik had niet anders verwacht.Lazyke schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:09:
[...]
Ik heb gewoon een meme getoond waarbij ik wou aantonen dat mensen met een normaal IQ (lees: niet dom) HEX gewoon niet begrijpen. Ik zal de meme niet meer tonen want ik wil niet verbannen worden.
De mensen die HEX begrijpen zijn ofwel complete dommeriken (waar de marketing naar gericht is) ofwel heel slimme mensen zoals @L03TJ3
Gelukkig komt je compagnon met beter onderbouwde teksten waar met gemak respect voor op te brengen is.
Wij hanteren hier een andere interpretatie.malarkan schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:01:
[...]
Ook hier zit wel een enorm verschil met de spaarrente bij banken: banken gebruiken jouw spaargeld om anderen leningen te geven zodat die weer terug moeten betalen.
Hex doet dat niet.
Juist dit stuk is super eng voor mijn economisch ingestelde brein:
[...]
er is dus geen inkomende cashflow maar de waarde stijgt en de marketcap stijgt nog vele malen harder, maar je zegt zelf ook al: dat is niet logisch. ik heb veel informatie gelezen uit 2021 overigens, omdat ik inderdaad ook van mening ben dat 2020 in cryptowereld een eeuwigheid is.
Wat ik zeg is nieuwe holders.
er is een cashflow, maar die komt voornamelijk momenteel van mensen die er al in zitten.
en het vertalen van geregistreerde wallet-holders, naar hoeveel gebruikers is vrij lastig.
Maar ik hanteer zelf even een rule of thumb van 3 wallets per gebruiker.
met 230k wallet-holders, zijn er dus ongeveer 76k users.
In het afgelopen jaar is de totale hoeveelheid holders met ongeveer 30k gestegen, wat dus ongeveer 10k nieuwe members zijn.
Wat ik hier alleen veel begrijp is dat mensen denken dat na 1 keer investeren mensen stoppen.
Weet je wat veel doen die de fondsen ervoor hebben?
die investeren 1 keer, met 1%.
Kijken wat er gebeurt.
He dit werkt, laat ik nu 3% investeren, kijken er wat er gebeurt
Ik snap niet helemaal waar de gedachtegang vandaan komt dat mensen stoppen met willen sparen/investeren.
Of is de algemene consensus echt dat mensen massaal met pensioen gaan als ze wat financieeen hebben opgebouwd?
Ik geloof persoonlijk meer dat termijn-deposito's in wat voor vorm dan ook, mensen niet dagelijks met hun investering bezig hoeven te zijn, en tijd over hebben om andere passies/ambities na te jagen.
het geld komt wel, uiteindelijk, zoiets..
Verwijderd
Ergste is nog: hij schatte het bizar hoog in.Ngangatar schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:00:
[...]
Over onwaarheden gesproken.
Dat heb je wel gedaan, zelfs op een dusdanige manier dat MODS het hebben aangepast omdat het ongepast was. Je verwees daarbij naar het iq van @Verwijderd .
[Afbeelding]
Zie je, allemaal leugens!Verwijderd schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:21:
[...]
Ergste is nog: hij schatte het bizar hoog in.
Vergelijk het met bitcoin in zijn eerste jaren. Waarom is bitcoin van 1 cent naar 65k gegaan? Het netwerkeffect.malarkan schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:15:
[...]
Nogmaals: door wat? waardoor komt er adoptie? waardoor komt er meer mensen die naar crypto zullen trekken. Er is geen reden om er meer fiat in te stoppen, als je er een tientje in steekt heb je namelijk volgend jaar 36.000 waard aan HEX en evt door compounding daar nog veel meer vandaan zou krijgen. maar die 10 euro is de enige inkomende waarde die er dan is. ik zie niet waar de overige 35990 vandaan komt.
Lazyke schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:23:
[...]
Vergelijk het met bitcoin in zijn eerste jaren. Waarom is bitcoin van 1 cent naar 65k gegaan? Het netwerkeffect.
Zero.
Ok: ik vergelijk het met bitcoin: er is een reden met transacties waarom bitcoin een intrinsieke waarde heeft.Lazyke schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:23:
[...]
Vergelijk het met bitcoin in zijn eerste jaren. Waarom is bitcoin van 1 cent naar 65k gegaan? Het netwerkeffect.
waar is dat voor HEX?>

bestaat al lang, ziet er oud uit
nothing stops this train
Ik heb het over dat de waarde in de afgelopen tijd extreem gestegen is maar de inkomende cashflow nog geen 0.001% van dat bedrag is.L03TJ3 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:20:
[...]
Wij hanteren hier een andere interpretatie.
Wat ik zeg is nieuwe holders.
er is een cashflow, maar die komt voornamelijk momenteel van mensen die er al in zitten.
en het vertalen van geregistreerde wallet-holders, naar hoeveel gebruikers is vrij lastig.
Maar ik hanteer zelf even een rule of thumb van 3 wallets per gebruiker.
met 230k wallet-holders, zijn er dus ongeveer 76k users.
In het afgelopen jaar is de totale hoeveelheid holders met ongeveer 30k gestegen, wat dus ongeveer 10k nieuwe members zijn.
Wat ik hier alleen veel begrijp is dat mensen denken dat na 1 keer investeren mensen stoppen.
Weet je wat veel doen die de fondsen ervoor hebben?
die investeren 1 keer, met 1%.
Kijken wat er gebeurt.
He dit werkt, laat ik nu 3% investeren, kijken er wat er gebeurt
Ik snap niet helemaal waar de gedachtegang vandaan komt dat mensen stoppen met willen sparen/investeren.
Of is de algemene consensus echt dat mensen massaal met pensioen gaan als ze wat financieeen hebben opgebouwd?
Ik geloof persoonlijk meer dat termijn-deposito's in wat voor vorm dan ook, mensen niet dagelijks met hun investering bezig hoeven te zijn, en tijd over hebben om andere passies/ambities na te jagen.
het geld komt wel, uiteindelijk, zoiets..
of dat van early of late-adopters is heb ik geen enkele inhoudelijk punt op, omdat dat inderdaad niets zegt.
ik vraag: waarom zou HEX zijn waarde vasthouden, waarom zou het vermeerderen, ik heb je daar nog niet op in zien gaan, nogmaals je vergelijking met termijndeposito's loopt mank op het stuk wat er nadat je het geld er in gepropt hebt mee gebeurt.
nothing stops this train
Klopt en ripple (xrp) en later xvg. Allemaal op rekt gegaan..Kol Nedra schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:27:
we praten wel veel over HEX, ik was er in 2017 niet bij, maar kan me voorstellen dat Bitconnect ook veel over gepraat werd.....
Zero.
en overigens: nee alleen niet het netwerk effect.Lazyke schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:23:
[...]
Schaarste, early bird, Trendsetting, Market-main.
in bijna geen enkele manier kan ik hier de vergelijking trekken, zoals vandaag al 3x aangegeven is door niet alleen mijzelf.
Is de OpenNode lightning-node van MacDonalds o.a.
https://amboss.space/node...2dbc0d7aa55a71327c4577a80
Is de Chivo wallet van de overheid.
De IBEX nodes zijn van IBEX (zoals je kan gokken)... Die hebben meerdere channels.
[ Voor 13% gewijzigd door Qunix op 08-09-2021 18:29 ]
Ik kan bijvoorbeeld hex naar de andere kant van de wereld sturen en niemand kan het tegenhouden.malarkan schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:24:
[...]
Ok: ik vergelijk het met bitcoin: er is een reden met transacties waarom bitcoin een intrinsieke waarde heeft.
waar is dat voor HEX?>
Zelfde als bitcoin dus, maar dan milieuvriendelijker, sneller, goedkoper en ik verdien intrest door het lange tijd bij te houden.
Verwijderd
Vind je HEX niks, lekker links laten liggen.
Vind je Bitcoin niks, lekker links laten liggen.
Etc. Etc.
Moet je allemaal lekker zelf weten toch.
Misschien gaat Bitcoin ooit wel kapot, misschien staat HEX over 2 jaar op plek 2. We gaan het meemaken.
:fill(white):strip_exif()/f/image/GKyzWcYBhVic2eJuU1IVbbIR.png?f=user_large)
Ik geef het op. Het is letterlijk alsof je tegen religekkies aan het praten bent. Er is niemand thuis, en continue blabla PR praat van de founder van Hex, maar verder (bijna) niks. Tijd om van onderwerp te veranderen.
Hoeveel munten doen dat wel nietLazyke schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:29:
[...]
Ik kan bijvoorbeeld hex naar de andere kant van de wereld sturen en niemand kan het tegenhouden.
Zelfde als bitcoin dus, maar dan milieuvriendelijker, sneller, goedkoper en ik verdien intrest door het lange tijd bij te houden.
Punt is: rente verdienen kan enkel als er nieuwe holders bijkomen. En met hoge rentepercentages betekend dat veel nieuwe aanwas nodig.
Niets mis mee. Lekker in investeren. En zolang je er winst op maakt prima.
Maar als je dit nu gaat holden voor 4 jaar tja... Dan neem je gewoon een (Erg) groot risico.
Ook niets mis mee. Maar zoals ik zei: als je jezelf gaat benoemen toch "hexian" of whatever, zie je ook vaak dat als alles de verkeerde kant op gaat dat die groep kostte wat kost hold, bijkoopt en zo de financiële afgrond in duikt
Heb letterlijk nergens gezegd dat wat dan ook een ponzi is. Zit sommige mensen toch hoger dan zou moeten.L03TJ3 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:33:
[...]
Even de simpele uitleg:
Then again, als ik al flashbacks naar Bitconnect krijg, niet eens per se qua functionaliteit maar (ook) hoe men erover praat en het gedoe eromheen, haak ik sowieso af. Something something red flag.
You do you.
Zekers ik heb het fluffie BTC dat ik boven 41K EURO heb verkocht 2 weken geleden weer gebruikt om BTC in te kopen. Me is very happypletter schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:37:
Leeft @Pingo76 nog na het bloedbad van gisteren niet gezien vandaag na (teruglezen).
Verwijderd
Bevalt je nieuwe baan een beetje tot nu toe?Pingo76 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:42:
[...]
Zekers ik heb het fluffie BTC dat ik boven 41K EURO heb verkocht 2 weken geleden weer gebruikt om BTC in te kopen. Me is very happy
irony > *
Aaaaw da's liefpletter schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:45:
Das mooi @Pingo76 leuk dat je nog bij ons bent,😊
Zeker! En heb ook al een modus gevonden voor de 4 uur reistijd per dag!Verwijderd schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:46:
[...]
Bevalt je nieuwe baan een beetje tot nu toe?
Oke, als ik dit goed interpreteer, Correct me if im wrong! zie jij crypto nog steeds puur alleen als investerings mechanisme.malarkan schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:15:
[...]
Nogmaals: door wat? waardoor komt er adoptie? waardoor komt er meer mensen die naar crypto zullen trekken. Er is geen reden om er meer fiat in te stoppen, als je er een tientje in steekt heb je namelijk volgend jaar 36.000 waard aan HEX en evt door compounding daar nog veel meer vandaan zou krijgen. maar die 10 euro is de enige inkomende waarde die er dan is. ik zie niet waar de overige 35990 vandaan komt.
Zoals ik zelf crypto ben gaan gebruiken, specifiek HEX, is dat het mij een nieuwe plek heeft gegeven om mijn spaargeld te stallen.
Lees: het geld wat ik niet direct nodig heb, of wil uitgeven.
Ik ben niet verplicht om te staken, maar als ik het toch een tijdje vast hou, waarom zou ik dan de rente erbij niet meepakken?
Waar zit de adoptie in.
Dat in de traditionele financiële wereld het sparen niet echt meer wat oplevert. In sommige gevallen betaal je zelfs! In andere gevallen is de rente dermate laag, dat je soms niets eens aan de gemiddelde inflatie van 1.8% komt. En als je een plek vind waar dit nog wel op de 2% / 3% zit, verdien je uiteindelijk net genoeg om het jaar daarop je vermogensbelasting te betalen.
Dus ondanks dat in huidige traditionele markten je einde van het jaar een hoger bedrag noteert, blijft je koopkracht gelijk, of word zelfs minder.
Alle werkende mensen, mensen met inkomsten, zoeken manieren om te sparen.
Nog mooier is het verdienen op het sparen.
Dus jouw idee dat je met een tientje investering, einde van het jaar 36k heb is leuk, mooie profit.
Maar ik en andere hebben echt niet maar 10 euro spaargeld.
dan investeer ik een tientje. heb ik een profit van 36k.
maar ik heb 'voorbeeld!' 5 miljoen aan vermogen. (ongeveer 78k vermogens belasting)
leuk, heb ik met een tientje genoeg verdient voor de vermogensbelasting.
Maar de waarde van mijn euro's is einde van het jaar 1.8% gedaald.
Heb ik alsnog verlies?
ik geloof dat de werkende man/vrouw/het, geld zal blijven verdienen. Geld zal willen blijven sparen.
En dat is de geldstroom die er zal blijven bestaan.
De adoptie zit hem in de komende jaren wanneer de bezem door de keuken gaat, de spookverhalen verleden tijd zijn (rondom crypto algemeen), en ook buurvrouw annie haar spaargeld in crypto zet.
En dan is een gedecentraliseerde oplossing van termijn-deposito's iets wat mensen kennen uit de tradionele markten, dus herkenning. Dan zien ze de rente percentages (vanaf 3.69%).
En gaan buitenstaanders inzien dat het wel heel dom is om je spaargeld bij de ABN te houden.
Dus in jouw voorbeeld is het zo dat er maar 10 euro inleg is, en er geen geld bijkomt.
maar de realiteit is dat het niet bij die 10 euro blijft. En dat laat de huidige chart/data/systeem zien.
met miljarden vastgezet, met volumes rond de 70 miljoen.
er is een cashflow.
en die word allemaal nog steeds maar gedaan met gemiddeld 70k gebruikers.
OT
Niet specifiek op jouw bericht.
maar andere eerdere hadden het over de kleine hoeveel mensen die een grote hoeveelheid van de t-shares bezitten en dat je daar als nieuwkomer niet bij kan komen.
Wees je ten eerste bewust dat de gigantische prijsstijging het logischerwijs moeilijker maakt aan evenveel munten te komen.
Nieuwkomers die een investering doen rond de 4 miljoen, zijn gelijk deel van de top 100 stakers.
En voor de normale man is dit veel.
Voor de financiele wereld is 4 miljoen echt niet veel.
Voor de normale man ben je met tussen de 6k - 60k ook al deel van de top 8k stakers.
Dus nieuwkomers kunnen met een relatief kleine inleg, al gauw een hoger rente-percentage per dag ontvangen dan 30k andere stakers.
4 uur reizen per dag? in die tijd kun je veel daytraden.Pingo76 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:51:
[...]
Aaaaw da's lief![]()
[...]
Zeker! En heb ook al een modus gevonden voor de 4 uur reistijd per dag!
tegen de tijd dat je op je werk aankomt kun je alweer terug, want dan heb je al meer verdient met het traden dan daadwerkelijk voor fiat moeten werken
nothing stops this train
Daar is geen modus voor in mijn systeem.. ben jij een ge-upgrade versie?Pingo76 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:51:
[...]
Aaaaw da's lief![]()
[...]
Zeker! En heb ook al een modus gevonden voor de 4 uur reistijd per dag!
Zero.
Dit topic is gesloten.
![]()
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/VFUr3gLUlOfTzxTNIOlDpq4r.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/192uMl7yqD0j0TYXJEnpalGd.jpg?f=fotoalbum_large)