Aarebe1 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:29:
[...]
Het gaat erom dat deze discussie een half jaar geleden ook is gevoerd en toen is beslist dat er een alternatief topic zou komen voor dit soort zaken..
Het pannenkoeken circus nog vers in het geheugen.
Ik denk dat als je projecten als Solana, FTM, CAKE e.d. als "shitcoin" gaat bestempelen dat je net zo goed dit topic "Het grote BTC slowchat topic" kunt gaan noemen.
Veel van die projecten hebben daadwerkelijk meer usecases dan Bitcoin zelf. Dus nogmaals: Wat is de definitie van een shitcoin ?
Voor mij is een shitcoin een token wat géén functionaliteit heeft, of op piramidespel achtige constructies leunt voor zijn waarde. Een token met onbeperkte oplage en inflationair met weinig functionaliteit mag ook.
Maar alle main net tokens (Behalve ada

) hebben gewoon DAPPS draaien, hebben contracten met overheden, bedrijven, organisaties. Hebben groeiende TVL en adoptie. De hoge gas prijzen van ETH zorgen dat er veel overflow is in alternatieve netwerken met lagere gas fees en dat is gewoon puur kapitaal wat er in gaat. Kapitaal dat kapitaal genereert, niet alleen maar buy pressure.
Verder zijn er zaken als Audius (net contract met tiktok gesloten!) of GET protocol (heb ik het al vaker over gehad, van Nederlandse bodem) die gewoon geld verdienen met hun netwerk/tech/token. En natuurlijk de sloten DEX'en en andere DEFI projecten waar enorme hoeveelheden kapitaal in opgesloten zitten (CAKE, Uniswap, sushiswap enz).
Het lijkt er op dat de definitie van bepaalde tweakers hier in dit topic is: "Ken ik de naam niet, is het een shitcoin". Maar dat is echt een tekort van informatie en visie van die personen, niet van de tokens die besproken worden.