[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 203 ... 250 Laatste
Acties:
  • 852.038 views

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12 14:03

Mooody

elmoody

YES schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:24:
@Mooody jij zit er wel lekker in qua DOT en KSM hè. Is het zo dat KSM auctions altijd die van DOT voorafgaan? Vanwege dat KSM testnet is van DOT oid? Of is dat geen gegeven?

(vergeef me aub het gebruik van compleet verkeerde termen, als ik dat doe)
Dat is geen gegeven.

Veel van de projecten die willen lanceren op Polkadot, gaan wel eerst "try-outen" op Kusama. Maar de verwachting is dat de echt grote projecten dit hele proces eerst gaan afwachten, voordat ze een Polkadot-positie willen gaan pakken.

Die lijst met 200+ projecten zijn vooral jonge gretige projecten die graag in de schijnwerpers willen staan, omdat ze er als eerste bij waren. Uiteraard is het meestal het doel om na Kusama ook op Polkadot te lanceren, omdat beide chains simpelweg in de toekomst gemerged gaan worden. Robonomics is een van weinige projecten die al live zijn en maken (wellicht daarom?) ook niet echt indruk en moeten nog erg hun best doen om überhaubt te kunnen lanceren op Kusama. Eerst een vette bak met hype zoals verwacht.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-12 20:39

YES

Moderator General Chat
Mooody schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:30:
[...]

Dat is geen gegeven.

Veel van de projecten die willen lanceren op Polkadot, gaan wel eerst "try-outen" op Kusama. Maar de verwachting is dat de echt grote projecten dit hele proces eerst gaan afwachten, voordat ze een Polkadot-positie willen gaan pakken.

Die lijst met 200+ projecten zijn vooral jonge gretige projecten die graag in de schijnwerpers willen staan, omdat ze er als eerste bij waren. Uiteraard is het meestal het doel om na Kusama ook op Polkadot te lanceren, omdat beide chains simpelweg in de toekomst gemerged gaan worden. Robonomics is een van weinige projecten die al live zijn en maken (wellicht daarom?) ook niet echt indruk en moeten nog erg hun best doen om überhaubt te kunnen lanceren op Kusama. Eerst een vette bak met hype zoals verwacht.
Duidelijk. Ik heb in ieder geval ook wat DOT voor de auctions (of puur de waardestijging als gevolg van de auctions) daar, als die er komen :)

• Mooody

Mooody

elmoody

GioStyle schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:27:
[...]

Niet echt. Beltegoed opmaken via Thoorn, waarna ik het in Litecoin uitbetaald krijg. Dat is de aanleiding waardoor ik in aanraking ben gekomen met cryptovaluta. Heb het in Litecoin laten staan afgelopen 2 maanden en sta momenteel +20% als ik het nu zou verkopen.
Verkopen voor Bitcoin als je de kans hebt :)
Met Litecoin ga je geen potten breken op feestjes. Maar zeg je dat je Bitcoin hebt, dan gaan de oortjes wiebelen :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• YES

YES

Moderator General Chat
Mooody schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:33:
[...]

Verkopen voor Bitcoin als je de kans hebt :)
Met Litecoin ga je geen potten breken op feestjes. Maar zeg je dat je Bitcoin hebt, dan gaan de oortjes wiebelen :P
@GioStyle dan krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WOXoVL9ZcA6XRSnDKsHrTb00Qc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LJYBv5AyQmb589HFZ1DjxTFP.jpg?f=user_large

• Mooody

Mooody

elmoody

YES schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:32:
[...]

Duidelijk. Ik heb in ieder geval ook wat DOT voor de auctions (of puur de waardestijging als gevolg van de auctions) daar, als die er komen :)
Vooral niet doen omdat ik het al een jaar zit te shillen in dit topic he :P
Dit soort projecten zijn meestal niet van de snelle gains, mede dankzij de tokenomics. Die 12% staking rewards voor Polkadot zijn er niet voor niets. Pak je die niet mee, dan verlies je jaarlijk 8-10% van je netwerk-waarde dankzij de vrij agressieve inflatie in deze eerste jaren.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
BTC/ETH en een snufje ADA. Hodl'en voor de rest van mijn leven.

• YES

YES

Moderator General Chat
Mooody schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:38:
[...]

Vooral niet doen omdat ik het al een jaar zit te shillen in dit topic he :P
Dit soort projecten zijn meestal niet van de snelle gains, mede dankzij de tokenomics. Die 12% staking rewards voor Polkadot zijn er niet voor niets. Pak je die niet mee, dan verlies je jaarlijk 8-10% van je netwerk-waarde dankzij de vrij agressieve inflatie in deze eerste jaren.
Ik heb zojuist alles weer verkocht :+

Nee ik las jou iets over de aankomende auctions zeggen mbt DOT en dat levert wel wat hype op denk ik. KSM zit ik al langer mee te rommelen en heeft me al een leuk aantal sats opgeleverd.

• Mooody

Mooody

elmoody

YES schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:39:
[...]

Ik heb zojuist alles weer verkocht :+

Nee ik las jou iets over de aankomende auctions zeggen mbt DOT en dat levert wel wat hype op denk ik. KSM zit ik al langer mee te rommelen en heeft me al een leuk aantal sats opgeleverd.
Nice :)

Valt me op dat het contrast van reacties tussen bear -en bullmarket enorm groot is.

Toen alles op zijn gat lag, kon ik lekker relaxt shillen wat ik wilde, maar vrijwel niemand die reageerde.
Nu is alles 10x duurder dan vorig jaar en iedereen schrijft mee. Lachen :P

Het beste advies blijft gewoon om tegen de markt in te kopen, geduld te hebben en vooral heel veel in te lezen over de markt (uscases, huidige sentiment, verwachting, invloed van BTC market cycles e.d.).

[ Voor 14% gewijzigd door Mooody op 02-09-2021 22:48 ]

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
GioStyle schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:27:
[...]

Niet echt. Beltegoed opmaken via Thoorn, waarna ik het in Litecoin uitbetaald krijg. Dat is de aanleiding waardoor ik in aanraking ben gekomen met cryptovaluta. Heb het in Litecoin laten staan afgelopen 2 maanden en sta momenteel +20% als ik het nu zou verkopen.
Same. Best lucratief via Hollandsnieuwe. Ik heb €30 tegoed waar ik een tientje voor betaal. Door corona zit ik met thuiswerken nauwelijks op 4g, dus ik verbel 15 euro netto via Thoorn die ik in Litecoin uitbetaald krijg. Omzetten naar eth en das toch 180 euro erbij die ik anders kwijt was op jaarbasis.

Klein bier maar ach: alle beetjes helpen.

Laat de boormachines maar komen :7

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Mooody schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:46:
[...]

Valt me op dat het contrast van reacties tussen bear -en bullmarket enorm groot is.

Toen alles op zijn gat lag, kon ik lekker relaxt shillen wat ik wilde, maar vrijwel niemand die reageerde.

Het beste advies blijft gewoon om tegen de markt in te kopen, geduld te hebben en vooral heel veel in te lezen over de markt (uscases, huidige sentiment, verwachting, invloed van BTC market cycles e.d.).
Exact mijn tactiek geweest de laatste jaren _/-\o_

• Mooody

Mooody

elmoody

DOT vs ADA...2 minuten geleden gepost. Ik ga ff kijken :)

ADA-praatje: YouTube: CARDANO or POLKADOT!? Who Is Ethereum Killer #1?

DOT-praatje: YouTube: CARDANO or POLKADOT!? Who Is Ethereum Killer #1?

[ Voor 47% gewijzigd door Mooody op 02-09-2021 23:10 ]

• YES

YES

Moderator General Chat
[...]

Vorig jaar was ik hier nog niet dus daar kan ik niet over meepraten. Maar toen we van 65k naar beneden donderden in etappes, was ik ook wat minder actief in het oprapen van muntjes met potentie. Wel hield ik toen al een lijst bij met alts die ik in de gaten wilde houden.

Je krijgt hier (en in het NK topic), tussen alle onzin en het geouwehoer door, wel gewoon goede tips. Reddit, Twitter en Youtube bijvoorbeeld zijn vergeven van de shillers en mensen die elkaar opjutten domme dingen te doen. Als je hier iets shillt wat het daglicht niet kan verdragen wordt je compleet belachelijk gemaakt :+

• MrKennedy1985
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-11-2021
Even wat anders tussendoor: is er nog iemand die een fake out vermoed op BTC en die het nog wel terug ziet donderen naar de 46k over the weekend?

Of ben ik dan weer vermoeiend bearish? :)

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Joosie200 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:48:
[...]

Same. Best lucratief via Hollandsnieuwe. Ik heb €30 tegoed waar ik een tientje voor betaal. Door corona zit ik met thuiswerken nauwelijks op 4g, dus ik verbel 15 euro netto via Thoorn die ik in Litecoin uitbetaald krijg. Omzetten naar eth en das toch 180 euro erbij die ik anders kwijt was op jaarbasis.

Klein bier maar ach: alle beetjes helpen.

Laat de boormachines maar komen :7
Kan het kloppen dat je het actietegoed van Ziggo (€10) niet kan opbellen?

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
[...]

Jij hebt begin dit jaar door je shillen mij ook attent gemaakt op dot en ksm en daar heb ik voor de drop naar 33k ook wel wat winst uit gevist.
Afgelopen week heb ik er weer plezier van gehad.

Maar het hodlen zoals jullie het doen heb ik het vertrouwen (nog) niet voor.
Ik doe voorlopig daytraden wat dan varieert tussen uren en een enkele keer weken als een muntje te ver door mijn aankoop bedrag lazert, als je niet verkoopt geen verlies.
En dat werkt voor de top muntjes wel.

Op zich kun je hier best wel wat leuke tips opdoen in dit topic wat betreft relatief veilige muntjes.

Je kunt in je eentje niet alles in de gaten houden en ik heb ook simpelweg niet de kennis om te bepalen wat waarschijnlijk toekomst heeft of wat niet.

Dus alle lof voor dit topic en zijn users, ik haal er meer uit dan ik erin stop.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

MrKennedy1985 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:52:
Even wat anders tussendoor: is er nog iemand die een fake out vermoed op BTC en die het nog wel terug ziet donderen naar de 46k over the weekend?

Ja

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:44

Nee, maar dat is verder niets waard....ben uberbull

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Mooody

Mooody

elmoody

Als we het hebben over Cardano, hebben we het over Haskell.
Het schijnt een lastige programmeertaal te zijn die in de laatste jaren steeds minder populair geworden is.

Afbeeldingslocatie: https://redmonk.com/rstephens/files/2020/02/redmonk-language-rankings-january-2020.png

Oprechte vraag zonder bias: Weten de Cardano-mannen hier waarom er voor Haskell gekozen is i.p.v. de meer gangbare programmeertalen?

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 02-09-2021 23:05 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

Ronald.42 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:57:
[...]

Jij hebt begin dit jaar door je shillen mij ook attent gemaakt op dot en ksm en daar heb ik voor de drop naar 33k ook wel wat winst uit gevist.
Afgelopen week heb ik er weer plezier van gehad.

Maar het hodlen zoals jullie het doen heb ik het vertrouwen (nog) niet voor.
Ik doe voorlopig daytraden wat dan varieert tussen uren en een enkele keer weken als een muntje te ver door mijn aankoop bedrag lazert, als je niet verkoopt geen verlies.
En dat werkt voor de top muntjes wel.

Op zich kun je hier best wel wat leuke tips opdoen in dit topic wat betreft relatief veilige muntjes.

Je kunt in je eentje niet alles in de gaten houden en ik heb ook simpelweg niet de kennis om te bepalen wat waarschijnlijk toekomst heeft of wat niet.

Dus alle lof voor dit topic en zijn users, ik haal er meer uit dan ik erin stop.
Donaties zijn altijd welkom. Ik zal je mijn ETH address PM-en d:)b

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Mooody schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:02:
Oprechte vraag zonder bias: Weten de Cardano-mannen hier waarom er voor Haskell gekozen is i.p.v. de meer gangbare programmeertalen?
Ja, dat is wetenschappelijk bewezen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
GioStyle schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:53:
[...]

Kan het kloppen dat je het actietegoed van Ziggo (€10) niet kan opbellen?
Hmm, ik verbruik via 4g vaak wel voor tien euro in de maand. Dus dat bonustegoed gaat er als eerste vanaf. Heb nog geen maand gehad waarbij ik de bonus niet erdoor joeg.

Oh nee, sterker nog het ligt in de verwachting dat bitcoin de bitcoin support band zou kunnen testen om hiermee een betere / solider basis te hebben om echt een lift off te hebben. En die support band ligt nu tussen 42 en 43.5k. Dat naast dat september traditioneel (self-fulfilling prophecy of niet) over de afgelopen tien jaar niet de beste maand is.. Kan maar zo dat bitcoin zeg piekt op wat 55k om dus te snoekduiken naar 43k.

• Chaes
  • Laatst online: 22-12 19:12

Chaes

#HODL

Het schijnt een lastige programmeertaal te zijn die in de laatste jaren steeds minder populair geworden is.

[Afbeelding]

Die video is wel interessant, maar verder vind ik de titels van zijn Youtubevideo's wel erg clickbaitesque zeg maar.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Sol bijna ATH toch?

• Mooody

Mooody

elmoody

Taro schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:07:
[...]

Blijkbaar zijn de ontwikkelaars ook ontevreden en willen ze zsm een ETH-VM (virtual machine) om de liquiditeit van Ethereum mee te pakken op Cardano. Die ETH-VM is nog lang niet live, maar zal ongetwijfeld Charles zijn volgende melkkoetje zijn om de prijs op te drijven.

• Mooody

Mooody

elmoody

Chaes schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:12:
[...]

Die video is wel interessant, maar verder vind ik de titels van zijn Youtubevideo's wel erg clickbaitesque zeg maar.
Daarom heb ik ff de 2 fragmenten die inhoudelijk zijn apart getagd :)

ADA-praatje: YouTube: CARDANO or POLKADOT!? Who Is Ethereum Killer #1?
DOT-praatje: YouTube: CARDANO or POLKADOT!? Who Is Ethereum Killer #1?

Het is wel fijn om een youtuber te vinden die niet ADA-biased is. De meeste crypto-youtubers zijn Amerikaans en uiteraard gek op hun "nationale product" ADA (stiekem Japans), terwijl Polkadot in feite een UK/EU-product is. Neem die kennis mee in je beoordeling van de youtube-shillers.

Maar als je gewoon een plukje van alles neemt, zit je goed. Dat is altijd het verhaal :)

[ Voor 53% gewijzigd door Mooody op 02-09-2021 23:20 ]

• Uncle_Charles
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-09-2023

[Afbeelding]

Ik plak gewoon 2 linkjes want moet zelf een nieuwe poncho laten aanmeten vanacht.
- Why Cardano chose Haskell (artikel)
- The island, the ocean and the pond (video van mezelf....#narsicm)

*verschiet niet, via KEVM zal je reeds in 2035 >:) >:) ook Solidity SCs kunnen schrijven voor Cardano*

irony > *

• Uncle_Charles
Mooody schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:13:
[...]
Het is wel fijn om een youtuber te vinden die niet ADA-biased is. De meeste crypto-youtubers zijn Amerikaans en uiteraard gek op hun "nationale product" ADA (stiekem Japans), terwijl Polkadot in feite een UK/EU-product is. Neem die kennis mee in je beoordeling van de youtube-shillers.
KonnichiWHAT?

irony > *

• Pingo76
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-10-2023
Taro schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:07:
[...]

NIet waar, in dat geval hadden ze voor Lisp gekozen :9

• Mooody

Mooody

elmoody

Uncle_Charles schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:19:
[...]

Ik plak gewoon 2 linkjes want moet zelf een nieuwe poncho laten aanmeten vanacht.
- Why Cardano chose Haskell (artikel)
- The island, the ocean and the pond (video van mezelf....#narsicm)

*verschiet niet, via KEVM zal je reeds in 2035 >:) >:) ook Solidity SCs kunnen schrijven voor Cardano*
Als ADA-frontman zit je ook op de fora met ontwikkelaars die grote twijfels hebben over Haskell toch?
Data zegt alles, Haskell is niet populair. Cardano heeft de Ethereum-VM nodig om te kunnen groeien en die VM is nog lang niet beschikbaar.

• Mooody

Mooody

elmoody

EMURGO is Japans toch. Ik doe het uit het geheugen, wellicht zit ik mis :P
Wat Cardano betreft was ik er al erg vroeg bij.

[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 02-09-2021 23:26 ]

• Uncle_Charles
Mooody schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:23:
[...]

Als ADA-frontman zit je ook op de fora met ontwikkelaars die grote twijfels hebben over Haskell toch?
Data zegt alles, Haskell is niet populair. Cardano heeft de Ethereum-VM nodig om te kunnen groeien en die VM is nog lang niet beschikbaar.
2035, staat er toch?

irony > *

• Mooody

Mooody

elmoody

Ja lijkt me een realistisch streven. Dank voor je input :P

• info33
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-12 20:30
Even een vraagje tussendoor
Zegt het trading activity iets over een munt?
ik zie een munt bij coinbase met 95% buy en 5% sell,
of zegt dat niet dat die munt wat gaat doen?

• Uncle_Charles
Mooody schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:26:
[...]

EMURGO is Japans toch. Ik doe het uit het geheugen, wellicht zit ik mis :P
- Emurgo > Japan
- Cardano foundation > Zwitserland
- IOHK / IOG > officieel adres in Singapore. Maar hey, zoals je weet opereer ik uit Colorado #ayecowboy

irony > *

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Mooody schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:08:
[...]

Nou in feite ligt de data voor je neus. Vrijwel alle smart contracts, stable coins, nft's, defi gaat momenteel via Ethereum. Het is naast Bitcoin de enige crypto-asset waar instituties in investeren. Daarbij zal (mede dankzij staking) de jaarlijkse nieuwe supply te laag zijn om de vraag bij te kunnen benen, dus gaat er deflatie zijn. Een deflationaire token met een groeiende adoptie.

Er is geen reden om in Cardano of Solana te zitten op dit moment imo. Misschien een kleine positie om het toeval af te dekken.
Ik bedoelde jouw plan en de reden dat je er nu toch niet mee begint waarschijnlijk :).

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• Mooody

Mooody

elmoody

Uncle_Charles schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:29:
[...]

- Emurgo > Japan
- Cardano foundation > Zwitserland
- IOHK / IOG > officieel adres in Singapore. Maar hey, zoals je weet opereer ik uit Colorado #ayecowboy
Thanks voor de info.

Ik zou het wel tof vinden als je jouw Charles-dingetje ook in de bearmarket vol gaat houden _/-\o_

• Uncle_Charles
Mooody schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:35:
[...]

Thanks voor de info.

Ik zou het wel tof vinden als je jouw Charles-dingetje ook in de bearmarket vol gaat houden _/-\o_
Dan lig ik gewoon te huilen in een hoekje :'( (eerlijkheid duurt t langst)

irony > *

• Mooody

Mooody

elmoody

Uncle_Charles schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:38:
[...]

Dan lig ik gewoon te huilen in een hoekje :'( (eerlijkheid duurt t langst)
Het is nooit te laat voor een namechange naar Uncle_Gavin. Net gechecked, die is nog vrij d:)b

YouTube: Polkadot Behind the Code, Episode 1: The Idea, featuring Gavin Wood
YouTube: Polkadot Behind the Code, Episode 2: The Build

Die nuchterheid t.o.v. Charles.....een man crush zou je er van krijgen....
Nog interessanter: 25k view per video voor een van de weinige video's die ze gelanceerd hebben. Ze geilen niet op hits, het contrast kan niet groter zijn.

[ Voor 73% gewijzigd door Mooody op 02-09-2021 23:52 ]

• Uncle_Charles
Gavin loopt altijd met een stijve rond, dat lijkt me ook niets...

irony > *

• Mooody

Mooody

elmoody

Uncle_Charles schreef op donderdag 2 september 2021 @ 23:41:
Gavin loopt altijd met een stijve rond, dat lijkt me ook niets...
Programmeurs weten dat altijd goed te verbergen door hun non-modieuze broeken, dus dat lijkt me geen probleem.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-12 18:53
YES schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:31:
[...]

Als ik 40k in crypto zou zien verdampen zou ik het woord niet eens meer kunnen horen denk ik.
Bij sommigen van de cryptobazen hier komt dat regelmatig voor ivm koersschommelingen. Maar 40k die van je cryptowinst verdampt is toch anders dan 40k van je spaargeld waar je jarenlang voor gewerkt hebt.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:29
hodl!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOaS0dP14SoaunU515_cpdGVOCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mrUcrB3si956ibLd3u1ZQs88.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
nee maar HOT gaat een poging wagen...

edit: en we gaan weer naar beneden :+

[ Voor 35% gewijzigd door twain4me op 03-09-2021 01:33 ]

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-12 20:55
Het Fantoom schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 00:20:
[...]

Bij sommigen van de cryptobazen hier komt dat regelmatig voor ivm koersschommelingen. Maar 40k die van je cryptowinst verdampt is toch anders dan 40k van je spaargeld waar je jarenlang voor gewerkt hebt.
Bovendien, altijd praten in % i.p.v. €.
Anders boormachines.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
SOL wat ga je goed :D

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-12 12:44
Mooi wakker worden zo.
Gelijk ff maar mijn OCO bijstellen.

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Vandaag maar eens volledig in btc, kijken of we de week nog leuk kunnen afsluiten.

Pnl van afgelopen 7 dagen :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8__KJLV_bVDIku3PTcWx6qgMrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xo5jih4JMvafSWCuUOXgn800.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 17:17

MicroWhale

The problem is choice

[Afbeelding]

Lang antwoord van 'de cardano foundation'. Passage uit artikel:
We have learned that Haskell is a functional programming language, which is well-suited for high-assurance code and programs that require a high degree of formal verification.

As we have discussed above, this allows programmers to have a larger degree of certainty that the code they have implemented is correct. For the future that we envisage for Cardano—namely becoming the next global social and financial operating system—assurance and reliability are essential.
Nuancering: De smart contracts van Cardano mogen in Plutus, Marlowe of Glow aangeleverd worden.
- Plutus: Haskell gebaseerde programmeertaal. Moeilijk te leren schijnbaar.
- Marlowe: DSL op Plutus voor financiële contracten + Haskell gebaseerd. Zie boven.
- Glow: Taal waarin nu DApps geschreven worden. Laagste drempel, ander soort contract.

Die van Ethereum in Solidity. Solidity kent iedereen en is uitvoerig getest, want Eth-adoptie en -ecosysteem draait al een aantal jaar. Waarom er niet voor gekozen is om Solidity te draaien... geen idee.

Wat ze wel hebben is de EVM (Ethereum Virtual Machine) die bovenstaande nutteloos maakt, als het goed draait.... maar waarom zou je op Cardano willen draaien als je ook gewoon op Ethereum kan draaien? Lagere fees?

Al met al een flinke drempel en die Irri-Chico kan wel eens gelijk krijgen met zijn sell-the-news voor Cardano. Ja, smart contracts komen naar Cardano, maar het zal nog wel even duren voordat de vruchten daarvan geplukt kunnen worden vrees ik. DApps hebben de grootste kans voor snelle release/adoptie. Of smart contracts daar dan achteraan komen ligt aan:
1. de welwillendheid voor programmeurs om die drempel over te gaan
2. het ervaren gemak + beloofde hoge betrouwbaarheid/lage foutgevoeligheid van de contracten

Als ik er een (ver)koop tactiek op zou moeten maken dan zou ik sell the news, lager inkopen en de prijs komt later (als overstappers succes blijken te hebben) wel weer omhoog. Of niet. 8) DYOR

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:12

WhySoSerious

Be the change.

Het Fantoom schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 00:20:
[...]

Leuk hoe ons brein ons voor de gek probeert te houden hè. Maar een euro is een euro, intrinsieke waarde blijft gelijk. Die 40k crypto is evenveel waard als die 40k waar jarenlang voor gewerkt is.

Laten we zo stellen; of de bank gaat failliet ( bankgarantiestelstel ) even negeren en je crypto-keys worden gehacked op dezelfde dag. Je bent op dat moment gewoon 80k minder waard, simple as that.
En in dat opzicht is een schommeling in de waarde van je pf ook gewoon een schommeling in de hoogte van je waarde (je bezittingen). En nee, het is niet pas verlies als je met verlies verkoopt, het is verlies op het moment dat het onder de aankoopwaarde komt.

Gelukkig is het maar geld. Hödl!

• Langerakpc
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:54
ik ben nu net 3 maanden bezig en lees hier steeds mee.
heb nu wat fouten gemaakt waardoor mijn winst weer verdampt is.
Mede omdat ik ongeduldig ben. gaat de koerst naar beneden direct verkopen voor koop prijs enzo.
dom dom dom.

Maar hoe bepalen jullie welke munten je koopt?

ik heb nu wat in staking zitten op ICON tegen 7,5 % en laat ik staan.
Heb ook wat shitcoin maar die zijn ook shit.
Zie vaak een munt ineens + 40% en baal dat ik altijd de munten heb die amper stijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Langerakpc op 03-09-2021 07:49 ]

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-12 20:25
Langerakpc schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 07:48:
Mede omdat ik ongeduldig ben. gaat de koerst naar beneden direct verkopen voor koop prijs enzo.
dom dom dom.

Zie vaak een munt ineens + 40% en baal dat ik altijd de munten heb die amper stijgen.
Ik denk dat je beter om de zoveel tijd een x bedrag kan investeren en dus op je eigen manier dca toepast en zo je portfolio kan opbouwen. Met long term crypto.

Daytraden met alts is haast niet te doen en helemaal niet als je net instapt. Kans bestaat dat we in de buurt van de top zitten.. hoeft niet natuurlijk maar het risico stijgt iedere dag.

Zero.

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
WhySoSerious schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 07:38:
[...]

Leuk hoe ons brein ons voor de gek probeert te houden hè. Maar een euro is een euro, intrinsieke waarde blijft gelijk. Die 40k crypto is evenveel waard als die 40k waar jarenlang voor gewerkt is.
Klopt. Enige verschil is dat die 40k waar je voor gewerkt hebt in fiat is uitgekeerd op je bankrekening en die 40k crypto nog steeds virtueel of ontastbaar is tot het moment dat je er iets mee koopt of het omzet in fiat.
Hödl!
Söwiesö.

Motor-forum.nl

• Langerakpc
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:54
Pelox schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 07:53:
[...]

Ik denk dat je beter om de zoveel tijd een x bedrag kan investeren en dus op je eigen manier dca toepast en zo je portfolio kan opbouwen. Met long term crypto.

Daytraden met alts is haast niet te doen en helemaal niet als je net instapt. Kans bestaat dat we in de buurt van de top zitten.. hoeft niet natuurlijk maar het risico stijgt iedere dag.
Ik heb nu ook flink wat tegoed staan waarmee ik ga investeren als de koerst weer zakt.
ga ook geen shitcoins meer kopen :P
nu hopen dat mijn shitcoin nog weg krijg zonder verlies. zelfs nu zakt hij

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Is er een pump en dump gaande voor ELF? Ik zie een enorme Spike de afgelopen dagen

• Pelox
Langerakpc schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 07:59:
[...]

Ik heb nu ook flink wat tegoed staan waarmee ik ga investeren als de koerst weer zakt.
ga ook geen shitcoins meer kopen :P
nu hopen dat mijn shitcoin nog weg krijg zonder verlies. zelfs nu zakt hij
Shitcoins zijn leuk voor erbij, maar ik steek er nooit heel veel in tegenwoordig. In het begin wel hoor, toen had ik enkel shitcoins. Nu 45% btc, 45% eth en 10% overig.

Zero.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Solana: organische groei voor je sats.

• miikebtc
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-01-2023
Rien43 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:22:
[...]

Het wordt allemaal hopelijk nog mooier de aankomende maanden. Ik zit er vanaf 1 dollar in. Hodl!
Wauw, dat zijn helemaal mooie instapprijzen. Even uit nieuwsgierigheid: Hoe ben jij destijds met het project in aanraking gekomen?

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:36
dom dom dom.

Zou beginnen met een plan. Ik heb een potje met lange termijn coins en dat zijn vooral de grootte projecten. Ook heb ik een shitcoin pf gewoon voor de fun en zieke gains of verlies.

• Uncle_Charles
MicroWhale schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 07:24:
[...]

Lang antwoord van 'de cardano foundation'. Passage uit artikel:

[...]

maar waarom zou je op Cardano willen draaien als je ook gewoon op Ethereum kan draaien? Lagere fees?
mogelijks om 1 of meerdere van volgende redenen:
- eUTXO (ipv account based op ethereum)
- native tokens (ipv via smart contract op ethereum)
- lagere fees
- PoS (tov voorlopig PoW op ethereum) met bijhorend consensus mechanisme Ouroboros
- Babel fees (Tx fee betalen in een token ipv in ADA)

irony > *

• Uncle_Charles
die Irri-Chico kan wel eens gelijk krijgen met zijn sell-the-news voor Cardano.
Dat kan natuurlijk zomaar eens zijn.

irony > *

Verwijderd

SOL denkt nog niet meteen aan stoppen.. genieten

• Bananeman
  • Niet online
[...]

Die van Ethereum in Solidity. Solidity kent iedereen en is uitvoerig getest, want Eth-adoptie en -ecosysteem draait al een aantal jaar. Waarom er niet voor gekozen is om Solidity te draaien... geen idee.
Haskell is functional programming, wat een compleet ander soort taal/paradigma is dan procedural programming (C/C++, Java, JavaScript, etc.).

Denk niet dat Charles heel snel een taal zou kiezen die ontwikkeld is door Gavin ;)

Overigens is mij ook niet duidelijk waarom Solidity is ontwikkeld voor Eth en waarom een van de bestaande talen niet kon volstaan. Ieder platform heeft zijn eigen overwegingen.
Wat ze wel hebben is de EVM (Ethereum Virtual Machine) die bovenstaande nutteloos maakt, als het goed draait.... maar waarom zou je op Cardano willen draaien als je ook gewoon op Ethereum kan draaien? Lagere fees?

Al met al een flinke drempel en die Irri-Chico kan wel eens gelijk krijgen met zijn sell-the-news voor Cardano. Ja, smart contracts komen naar Cardano, maar het zal nog wel even duren voordat de vruchten daarvan geplukt kunnen worden vrees ik. DApps hebben de grootste kans voor snelle release/adoptie. Of smart contracts daar dan achteraan komen ligt aan:
1. de welwillendheid voor programmeurs om die drempel over te gaan
2. het ervaren gemak + beloofde hoge betrouwbaarheid/lage foutgevoeligheid van de contracten
Haskell is absoluut een drempel voor snelle adoptie. Naar verluidt is het lastiger te leren dan b.v. JavaScript of Solidity. Ik heb er laatst eens een keer naar gekeken uit interesse, het was alsof ik een Chinese handleiding voor een nucleaire reactor probeerde te snappen :P

Volgens mij komt er trouwens ook een VM waarin je gebruik kunt maken van zo'n beetje iedere programmeertaal, alleen zal die er sowieso pas in 2022 zijn.
Als ik er een (ver)koop tactiek op zou moeten maken dan zou ik sell the news, lager inkopen en de prijs komt later (als overstappers succes blijken te hebben) wel weer omhoog. Of niet. 8) DYOR
Idd, ik verwacht een dip rond/na 12 september en daarna weer een geleidelijke stijging. Cardano is van de lange adem, maar dat was al bekend ;)

Motor-forum.nl

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 08:34
XEC gaat er de laatste dagen ook lekker vandoor, trekt zich niets van de BTC aan.
Maar weer wat winst genomen en in BTC gezet.

[ Voor 14% gewijzigd door Griffx op 03-09-2021 08:25 ]

PC Specs

• Bananeman
  • Niet online
knakworst schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:12:
Solana: organische groei voor je sats.
Gisteren mijn zakje natuurlijk verkocht met mooie winst, stijgt het nog verder door. Kutmunten.

Motor-forum.nl

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Bananeman schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:26:
[...]

Gisteren mijn zakje natuurlijk verkocht met mooie winst, stijgt het nog verder door. Kutmunten.
Dit weekend $ 200,00 met dit tempo :9

All electric. 14 kWp, Panasonic 5 kW, Marstek 5,12 KWh, Atlantic V4

• YES

YES

Moderator General Chat
dom dom dom.

Ik herken je ongeduld en dat is ook een valkuil voor velen denk ik. Op gegeven moment is je vertrouwen dat je een goede keuze gemaakt hebt weg en verkoop je snel weer. Afhankelijk van waarop je je keuzes baseert en wat het marktsentiment is, is dat ongeduld je grootste vijand denk ik. Bij mij wel in ieder geval.

Een aantal keer op je bek gaan en winst zien verdampen hoort er denk ik ook gewoon bij, je moet leren hoe je die fouten niet maakt ;)

Hoe ik bepaal welke munten ik koop? BTC/ETH vormen de basis van mijn portfolio, daarnaast koop ik op basis van use case. Als ik een interessant muntje voorbij zie komen (hier, op twitter of op een ander kanaal) dan google ik die munt en voeg daar use case aan toe. En dan een beetje rondsnuffelen. Je komt er dan vaak best snel achter waartoe een munt dient en als je denkt, goh wat een boel moderne termen door elkaar maar het lijkt me nog een beetje gebakken lucht, dan is het in 99% van de gevallen ook gebakken lucht.
Bij het zoeken naar de use case kan je vaak op de eigen website van een munt/project wel wat informatie ophalen en vaak zijn er ook nog genoeg andere bronnen.

Mocht je nou een startpunt zoeken voor muntjes met een use case, lees dan eens deze post van @Mooody en de reacties erop. Als iets geen use case of kans op adoptie heeft doet Mooody er sowieso niets mee dus dat is wel goed om te weten.

Mijn advies zou overigens zijn geen enkele van deze munten direct te gaan kopen, maar ze gewoon eens op te zoeken, lezen waarvoor ze dienen en op basis daarvan zelf een inschatting doen of jij ze wil hebben.

En houdt er daarnaast rekening mee dat we volop in een bullrun zitten. Als de bear market zijn intrede doet is de kans aanwezig dat deze alts voor 90% verdampen in waarde. Je kan dan de komende maanden een leuke winst gemaakt hebben maar dan alsnog alles kwijt zijn. Denk dus ook na over doelen, wanneer heb je er genoeg aan verdient (en bedenk of je in sats of in fiat winst wilt maken) en ga je dus verkopen. Je kan sowieso al verkooporders instellen op die winstdoelen, dan hoef je ook niet zelf continue aan de knoppen te zitten.

• Kol Nedra
JoKo schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:27:
[...]

Dit weekend $ 200,00 met dit tempo :9
check 2030 👀
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_uYg9ai_h0n2eJPQrXXbt3m3wI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LaosTc8ZUZRlmHPb3hALA3Eg.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

• Pelox
Dat zou wat zijn... maar eerst maar eens op dit niveau volhouden. :9

Zero.

• __Tripps__
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-04 22:02
Better call SOL. :D

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:38
SOL doet het weer goed. Dat denk dat een van de "veiligere" alts is op het moment, samen met ADA, ETH en BTC . Veel potentie en populair, al is het natuurlijk al veel gestegen dit jaar maar de bull run blijft nog wel even aanhouden denk ik.

MATIC blijft nog achter zie ik, vraag me af waarom.

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Avax is ook weer wakker:)

• YES

YES

Moderator General Chat
Hehe als ik de posts van deze ochtend zie is het gewoon weer alt season hoor oOo
De vraag is natuurlijk hoe lang Bitcoin dat toe staat, gaan we een tijdje rond de 50k hangen, dan komen er nog mooie als-season dagen/weken aan denk ik

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Intelcore schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:33:
SOL doet het weer goed. Dat denk dat een van de "veiligere" alts is op het moment, samen met ADA, ETH en BTC . Veel potentie en populair, al is het natuurlijk al veel gestegen dit jaar maar de bull run blijft nog wel even aanhouden denk ik.

Ik zou SOL op dit moment niet perse "veilig(er)" noemen. Kans dat daar binnenkort een dikke correctie volgt is natuurlijk levensgroot.

Edit: Ik heb ze ook wel gekocht begin deze week hoor, ik zie dat het weer tijd is om de OCO op te schuiven.

[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 03-09-2021 08:42 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Kol Nedra
SOL heeft wel Doge geflipped 🚀
DOT staat nog onder Doge maar verwacht binnen 1 week al de flip 🙌

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJp_YpXjOlxZ7FBj_LTWUi47e_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LS2i09yonrkByMOFojLOYWGi.jpg?f=fotoalbum_large

LINK weer op plek 12, kwam van plek 16 geloof ik

[ Voor 70% gewijzigd door Kol Nedra op 03-09-2021 08:44 ]

nothing stops this train

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-12 12:18
Moggeh, sorry als het al eerder gepost is gisteren (kon het zo snel niet vinden), er is weer:

Gratis $3,- aan ANKR coin bij coinbase Earn

Integration
Send wire
Earning rewards

PS5

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Kan iemand AELF checken ik vermoed een pump en dump

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Ik denk dat btc wel even naar 51-52k moet willen we niet een correctie krijgen naar 46-48k en de alt mee dalen.

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Hoezo gaat 'ie aan 't einde omhoog? :?

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:01
roflexx schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:50:
Ik denk dat btc wel even naar 51-52k moet willen we niet een correctie krijgen naar 46-48k en de alt mee dalen.
Dus we gaan omhoog of naar beneden?

Afbeeldingslocatie: https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/5/f/2/5f2a23fc899c186b08a151b3c4ec8a20c2a5b067.gif

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• Kol Nedra
Qunix schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:50:
[...]

Hoezo gaat 'ie aan 't einde omhoog? :?
op dat moment is fiat dood, de kloof tussen arm en rijk is dan nog groter.
Renaissance 2.0!

wordt zeker geen leuke tijd....
the great reset wordt het ook genoemd..

[ Voor 6% gewijzigd door Kol Nedra op 03-09-2021 08:54 ]

nothing stops this train

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Kol Nedra schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:53:
[...]

Renaissance 2.0!

the great reset wordt het ook genoemd..
Afbeeldingslocatie: https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/5/f/2/5f2a23fc899c186b08a151b3c4ec8a20c2a5b067.gif

:+ :P

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 03-09-2021 08:56 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 08:34
Kol Nedra schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:53:
[...]

Renaissance 2.0!

Tegen die tijd hebben wij een eigen Tweakers eiland met eigen Bugatti fabriek.

PC Specs

• Mozes123
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-06-2024
Goedemorgen KSM 😀

Verwijderd

kernie schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:48:
Moggeh, sorry als het al eerder gepost is gisteren (kon het zo snel niet vinden), er is weer:

Gratis $3,- aan ANKR coin bij coinbase Earn

Integration
Send wire
Earning rewards
Tnx, meteen ff meegepakt en alles wederom omgezet in GRT :)

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-12 08:20
miikebtc schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:17:
[...]

Wauw, dat zijn helemaal mooie instapprijzen. Even uit nieuwsgierigheid: Hoe ben jij destijds met het project in aanraking gekomen?
Via dit forum :). Het was voor mij al vrij snel duidelijk dat dit wel eens een mooi projectje kan worden. Laten we het in ieder geval hopen.

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:31
Verwijderd schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:56:
[...]

Tnx, meteen ff meegepakt en alles wederom omgezet in GRT :)
Ik hoop van harte dat GRT nog eens iets gaat doen. Heb het nog wel eens boven de 2 dollar gekocht...

• Mooody

Mooody

elmoody

Intelcore schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:33:

Iets dat in 6 weken tijd van $25 naar $145 is gegaan, zou ik niet als veilig bestempelen. Solana is hetzelfde project als 6 weken geleden, alleen koop je nu 6x zo weinig tokens voor je geld. We hebben hier te maken met een schoolvoorbeeld van fomo :)

Verwijderd

Mooody schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:10:
[...]

Iets dat in 6 weken tijd van $25 naar $145 is gegaan, zou ik niet als veilig bestempelen. Solana is hetzelfde project als 6 weken geleden, alleen koop je nu 6x zo weinig token voor je geld. We hebben hier te maken met een schoolvoorbeeld van fomo :)
99% van de cryptomunten is wellicht overgewaardeerd?

• Mooody

Mooody

elmoody

Ray_ schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:06:
[...]

Ik hoop van harte dat GRT nog eens iets gaat doen. Heb het nog wel eens boven de 2 dollar gekocht...
GRT-printer says brrrrr de eerste 2 jaar, dat houdt het tegen om flink in prijs te stijgen op het moment.
Verder is het waarschijnlijk een lastig project om te begrijpen voor de massa.

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:11:
[...]

95-98% van de munten is overbodig. Of de overige 5% overgewaardeerd is, kan niemand zeggen. Wellicht zijn er sommige nog flink ondergewaardeerd op het moment.

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Mooody schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:11:
[...]

GRT-printer says brrrrr de eerste 2 jaar, dat houdt het tegen om flink in prijs te stijgen op het moment.
Verder is het waarschijnlijk een lastig project om te begrijpen voor de massa.
Overschat jij de massa dan niet met de veronderstelling dat die naar de inhoud van een project kijkt?

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• Kol Nedra
Mooody schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:12:
[...]

95-98% van de munten is overbodig. Of de overige 5% overgewaardeerd is, kan niemand zeggen. Wellicht zijn er sommige nog flink ondergewaardeerd op het moment.
LINK voelt voor mij nog aan ondergewaardeerd

nothing stops this train

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Uncle_Charles schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:22:
[...]

mogelijks om 1 of meerdere van volgende redenen:
- eUTXO (ipv account based op ethereum)
- native tokens (ipv via smart contract op ethereum)
- lagere fees
- PoS (tov voorlopig PoW op ethereum) met bijhorend consensus mechanisme Ouroboros
- Babel fees (Tx fee betalen in een token ipv in ADA)
Zou zo maar kunnen... echter... (refererend aan het filmpje) ... dat zijn -muv de eerste- dus dingen die Polkadot ook gaat kunnen, maar dan zonder compleet nieuwe contracten te hoeven schrijven.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Pelox
Heb nog wat fiat staan, winst te vroeg genomen. Laat het staan in busd tot er een dip komt, als die komt. Ga het nu in ieder geval niet inzetten.

Zero.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:11:
[...]

Enkele dagen geleden kampte Ethereum nog met een chain split omdat 70% van de nodes niet ge-upgrade waren na een hotfix op een vulnerability.

Zie je niks, noppes, nada van terug in de koers.

De onderliggende tech compleet losgeweekt van de prijs.

Ik denk dat je daarmee kunt stellen dat onze geliefde muntjes momenteel niets anders zijn dan uitgeholde condooms, volgeblaft met fiat, waar nog best een beetje meer in past als we even flink proppen.

Er kwamen wat mooie tips voor nieuwe instappers langs vanmorgen.

Mijn tip: wees geduldig en laat deze oververhitte markt lekker even links liggen tot crypto weer eens compleet dood is en de muntjes liggen te stuiptrekken in de goot, in plassen met bloed.

Dát, is het moment om je DCA machine af te stoffen en op te starten.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Bananeman schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:24:
[...]

Haskell is functional programming, wat een compleet ander soort taal/paradigma is dan procedural programming (C/C++, Java, JavaScript, etc.).

Denk niet dat Charles heel snel een taal zou kiezen die ontwikkeld is door Gavin ;)

Overigens is mij ook niet duidelijk waarom Solidity is ontwikkeld voor Eth en waarom een van de bestaande talen niet kon volstaan. Ieder platform heeft zijn eigen overwegingen.
Ik snap dit dus niet... en daarom vind ik Charles een naar mannetje. Hij heeft beef, dus hij ontwikkelt een compleet andere chain met compleet andere talen/basis. Vanuit tech oogpunt juich ik dit soort dingen toe, maar vanuit product/adoptie oogpunt is dit imo een architecturele misser.

Programmeertalen ontstaan vanuit een behoefte om een bepaald fenomeen eenvoudig vorm te kunnen geven. Solidity is een specifieke taal ontwikkeld om contracten mee te definieren. Zo heeft Charles voor Cardano dus ook twee DSLs (domein-specifieke programmeertalen) moeten ontwikkelen voor zijn contracten. Zonde van de tijd imo, maar beef en grudge is blijkbaar belangrijker.
[...]

Haskell is absoluut een drempel voor snelle adoptie. Naar verluidt is het lastiger te leren dan b.v. JavaScript of Solidity. Ik heb er laatst eens een keer naar gekeken uit interesse, het was alsof ik een Chinese handleiding voor een nucleaire reactor probeerde te snappen :P

Volgens mij komt er trouwens ook een VM waarin je gebruik kunt maken van zo'n beetje iedere programmeertaal, alleen zal die er sowieso pas in 2022 zijn.
Die laatste alinea is cruciaal. 2022 zitten we weer in een bear. Leuk, maar Eth zit dan op PoS, Polkadot is live en er zullen best wat chains zijn die (o.a. vanwege compatibiliteit) overstappen van Eth naar Dot. Waarom? Omdat dat handig is. Waarom niet Cardano? Omdat ze dan nog een jaar moeten wachten, een nieuwe programmeertaal moeten leren én veel onzekerheid hebben mbt tijdlijnen.
[...]

Idd, ik verwacht een dip rond/na 12 september en daarna weer een geleidelijke stijging. Cardano is van de lange adem, maar dat was al bekend ;)
True that. Ik hoop voor de hodlers dat het ooit goed van de grond gaat komen.
Wat mij betreft zijn de technische haken en ogen een enorme drempel voor adoptie. Wellicht dat de community daar in kan helpen.

• Uncle_Charles
MicroWhale schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:17:
[...]

Zou zo maar kunnen... echter... (refererend aan het filmpje) ... dat zijn -muv de eerste- dus dingen die Polkadot ook gaat kunnen, maar dan zonder compleet nieuwe contracten te hoeven schrijven.
Moet eerlijk bekennen dat ik (helaas) nog niet zo bekend benmet de pros en contras van Polkadot / Kusama. Maar je zal vast gelijk hebben.

(geloof tevens dat er niet 1 chain zal zijn "to rule them all", maar dat de koek groot genoeg zal zijn om meerdere chains in harmonie naast / met elkaar te hebben)

irony > *

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:38
St@m schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:40:
[...]

Ik zou SOL op dit moment niet perse "veilig(er)" noemen. Kans dat daar binnenkort een dikke correctie volgt is natuurlijk levensgroot.

Edit: Ik heb ze ook wel gekocht begin deze week hoor, ik zie dat het weer tijd is om de OCO op te schuiven.
Nee daarom veiligere tussen aanhalingstekens ;) Met crypto (en aandelen) is het vrijwel altijd zo als het een periode hard stijgt er dan winstnemingen/correcties komen. En met crypto kan dat hard gaan. Maar buiten dat lijkt de bullmarkt in het algemeen nog wel even door te gaan.

• Uncle_Charles
MicroWhale schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:25:
[...]
en daarom vind ik Charles een naar mannetje.
You break my heart!

irony > *

Pagina: 1 ... 203 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!