[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 202 ... 250 Laatste
Acties:
  • 853.020 views

• Pingo76
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-10-2023
Tartarus schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:10:
Weet iemand ongeveer hoe laat dalende donderdag afloopt?
Ronald.42 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:12:
[...]

@Pingo76 heeft daar de agenda van dacht ik...
Ik was de hele middag en stukje avond een "terrasje aan het pakken" met iemand. *O* (eindelijk na een eeuwigheid :') ) Ben net thuis ik ga straks ff checken ja?
elektriekert schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:02:
[...]

Sta jij ook altijd naakt met een paraplu bij een gracht?
Zoja, dan sta je op Dumpert :+
Als ik dat ben, dan heb ik medelijden met de viewers van dat filmpje :')

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-01 14:41

YES

Moderator General Chat
Pingo76 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:30:
[...]

[...]

Ik was de hele middag en stukje avond een "terrasje aan het pakken" met iemand. *O* (eindelijk na een eeuwigheid :') ) Ben net thuis ik ga straks ff checken ja?

[...]

Als ik dat ben, dan heb ik medelijden met de viewers van dat filmpje :')
Nieuwe baan, terrasje pakken sinds een eeuwigheid. En dat allemaal nadat je hier mee bent gaan ouwehoeren. Niet te onderschatten, onze positieve vibes :9

• Pingo76
YES schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:31:
[...]

Nieuwe baan, terrasje pakken sinds een eeuwigheid. En dat allemaal nadat je hier mee bent gaan ouwehoeren. Niet te onderschatten, onze positieve vibes :9
Zekers :Y) Ik heb het wel keurig bij spa rood gehouden, geen alcohol meer voor mij 8)

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-01 15:32
Zijn hier nog Lukso fanboys in ons midden?

• YES

YES

Moderator General Chat
Pingo76 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:33:
[...]

Zekers :Y) Ik heb het wel keurig bij spa rood gehouden, geen alcohol meer voor mij 8)
Je bent goed bezig!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Een onderzoekje uit 2017 ;

Je denkt misschien dat je gezond bent als je Spa Rood drinkt, maar dat valt vies tegen. Volgens sommige experts zijn er twee redenen waarom bruisend water minder goed voor je is dan je misschien denkt. Water met koolzuur doen je tanden verrotten en maken je dik, zeggen ze.

Mwah ik doe maar een biertje denk ik :9B

Hoe zit het met die dalende donderdag is dat al bijna klaar??

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11-2025
Ronald.42 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:40:
[...]

Je denkt misschien dat je gezond bent als je Spa Rood drinkt, maar dat valt vies tegen. Volgens sommige experts zijn er twee redenen waarom bruisend water minder goed voor je is dan je misschien denkt. Water met koolzuur doen je tanden verrotten en maken je dik, zeggen ze.

debunked onderzoek ;)

https://www.nu.nl/nucheck...d-water-slecht-gebit.html

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

WhySoSerious schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:48:
Hawaii weer wakker hoor. Ik zei het nog vanochtend aan de ontbijttafel.
_O-

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• Ronald.42
  • Niet online
Dat had ik ook al gezien maar dat past niet bij mijn voorraad hj hier :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• troje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 07:16

troje

was here!

Uncle_Charles schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:45:
[...]

Met mijn 2.4B ADA heb ik die plebsproblemen natuurlijk niet.

Helaas, de dieren moeten wel verzorgd blijven worden...
[Afbeelding]
Schandalig. Niet eens een transaction fee. :(

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

[...]

Ha! Ik wist wel dat het aan de spa rood lag en niet aan mijn eetpatroon.

20:49, mooie tijd om de chinees nog een keertje te bellen lijkt me, maar nu zonder flesje spa rood erbij. Ik kijk wel uit.

• YES

YES

Moderator General Chat
Ngangatar schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:50:
[...]

Ha! Ik wist wel dat het aan de spa rood lag en niet aan mijn eetpatroon.

20:49, mooie tijd om de chinees nog een keertje te bellen lijkt me, maar nu zonder flesje spa rood erbij. Ik kijk wel uit.
Wel met extra kroepoek en een dubbele bak pindasaus bij de saté!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

Mooody

elmoody

Tominatie schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:17:
Zijn er trouwens nog nieuwe miljonairs? Ada bijv. wtf haha, ik heb daar ooit 320000 stuks van gehad vorig jaar zomer. 8)7

fuck
Mooi aantal! Ik vond 100k wel genoeg op den duur :P Net als jij ook alles verkocht, geen spijt van. Zo ook 200k Matic voor onder de $0.04 verkocht 8)7 (daar wel spijt van, want die gaat echt parabolisch qua transacties)

Hoeft helemaal niet te boeien dat je je stack hebt verkocht. Het gaat erom wat er ervoor gekocht heb.
Heb je er Solana voor gekocht? :+

[ Voor 15% gewijzigd door Mooody op 02-09-2021 20:55 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

pletter schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:40:
@GioStyle tuurlijk ik sta ook nog 1k in de min maar over geld praten we niet LOL

Ja, leuk al die 'what if' verhalen, maar niemand van jullie die daadwerkelijk geld is kwijtgeraakt door coins die door het putje zijn gegaan?
Ik had in 2017/2018 een flink percentage in VET zitten, dat door emotioneel handelen weer omgezet in BTC met 90% verlies. Nooit uitgecashed overigens met het idee dat het toen al 'op' was en lekker laten staan. Inmiddels heb ik die verliezen goedgemaakt en sta ik onderaan de streep op ~50% in de plus.
Mijn meest risicovolle inzet op dit moment betreft ~5% van m'n portfolio en zit bij een shady website waarvan ik inmiddels 60% van die inzet veilig gesteld heb. Over een dag of 10-12 zit ik op 100% en is de rest winst. terugverdientijd: ~30 dagen, looptijd: 1 jaar. High risk, high reward, maar wel een domme gok en ik heb geen idee hoe lang dit 'programma' nog blijft uitkeren... 8)7

• Ronald.42
  • Niet online
YES schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:50:
[...]

Wel met extra kroepoek en een dubbele bak pindasaus bij de saté!
En homemade sambal daar hebben we hier onlangs nog een recept voor gezien.
@Verwijderd kan het binnenkort leveren dacht ik.

Die SOL gaat ook maar gewoon door trouwens, net een leuk dipje meegepakt nu onderhand maar eens in de achtervolging met een sl.
De meeste alts waren vanmorgen om 4:30 al verkocht de laatste heb ik afgetikt met mijn bakkie leut.
Wegens drukte vandaag hoofdzaak in fiat maar toch inmiddels wat leuke zakcentjes met sol gepakt.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:03
ik zit zo een beetje te kijken wat ik moet aanschaffen van mijn EURO, maar ik kom niet veel verder dan ETH, LINK en BTC, de rest is al flink te hard gestegen.....ik wil aan ene kant zeer graag meer SOL en KSM, maar wat staan die al ''hoog''

nothing stops this train

• YES

YES

Moderator General Chat
Ronald.42 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:55:
[...]

En homemade sambal daar hebben we hier onlangs nog een recept voor gezien.
@Verwijderd kan het binnenkort leveren dacht ik.

Die SOL gaat ook maar gewoon door trouwens, net een leuk dipje meegepakt nu onderhand maar eens in de achtervolging met een sl.
De meeste alts waren vanmorgen om 4:30 al verkocht de laatste heb ik afgetikt met mijn bakkie leut.
Wegens drukte vandaag hoofdzaak in fiat maar toch inmiddels wat leuke zakcentje met sol gepakt.
Klopt, een tijdje terug is het nog een hele tijd over barbecueën gegaan, het kan hier allemaal (totdat Taro kiezelhard ingrijpt en met permabans strooit) :+

• Mooody

Mooody

elmoody

Kol Nedra schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:55:
ik zit zo een beetje te kijken wat ik moet aanschaffen van mijn EURO, maar ik kom niet veel verder dan ETH, LINK en BTC, de rest is al flink te hard gestegen.....ik wil aan ene kant zeer graag meer SOL en KSM, maar wat staan die al ''hoog''
SOL staat inderdaad ruim op ATH (= meer onzekerheid), KSM daarentegen moet nog even tot ATH.
Al zou ik persoonlijk nu juist DOT accumuleren dan KSM. Wanneer de auctions op Polkadot van start gaan, kun je dezelfde hype verwachten als nu op Kusama.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:03
Mooody schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:57:
[...]

SOL staat inderdaad ruim op ATH (= meer onzekerheid), KSM daarentegen moet nog even tot ATH.
Al zou ik persoonlijk nu juist DOT accumuleren dan KSM. Wanneer de auctions op Polkadot van start gaan, kun je dezelfde hype verwachten als nu op Kusama.
enig idee wanneer DOT auctions komen? Ik ben nog niet heel thuis in KSM/DOT etc, maar ik zie wel dat deze nog enorm flink kunnen groeien in de toekomst.

nothing stops this train

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:54

MicroWhale

The problem is choice

GioStyle schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:36:
Ja, leuk al die 'what if' verhalen, maar niemand van jullie die daadwerkelijk geld is kwijtgeraakt door coins die door het putje zijn gegaan?
Denk dat als iedereen compleet open en eerlijk zou zijn hier dat je wel wat verhalen krijgt hoor.

Mijn bekendste irl geval is iemand die 40k aan FOIN had gekocht. Voor release van de munt zou het dik 1M waard geweest zijn (prijs stond in cmc), nu... geen idee.

Treurig, maar persoon heeft nooit een cent van zijn investering teruggezien. Je kunt ze niet eens ergens inwisselen.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• YES

YES

Moderator General Chat
MicroWhale schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:02:
[...]

Denk dat als iedereen compleet open en eerlijk zou zijn hier dat je wel wat verhalen krijgt hoor.

Mijn bekendste irl geval is iemand die 40k aan FOIN had gekocht. Voor release van de munt zou het dik 1M waard geweest zijn (prijs stond in cmc), nu... geen idee.

Treurig, maar persoon heeft nooit een cent van zijn investering teruggezien. Je kunt ze niet eens ergens inwisselen.
Jeetje, 40k.. Damn. Ik zou daar serieus mentale problemen van krijgen als me dat zou overkomen. Wat een geld.

• Mooody

Mooody

elmoody

Kol Nedra schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:00:
[...]

enig idee wanneer DOT auctions komen? Ik ben nog niet heel thuis in KSM/DOT etc, maar ik zie wel dat deze nog enorm flink kunnen groeien in de toekomst.
Zal niet lang meer duren, zijn geen exacte data bekend dacht ik.

Relatief crypto-investeerders begrijpen het verschil tussen bijv. DOT en een SOL, ADA of ETH niet helemaal. Dat is mede de reden waarom de hype nog niet echt is losgebarsten.

Je investeert met Polkadot in een layer 0 project. Je kunt Ethereum, Cardano, Solana (layer 1) e.d. beschouwen als een snelweg, waar auto's (projecten) gebruik van kunnen maken. Polkadot is de overheid die bepaalt waar de snelwegen gebouwd worden, bouwt deze en laat er de auto's ook op rijden.

Met een DOT-token bezit je een stukje van de schatkist van de overheid, kun je meeliften met de winst van de wegenbouwer (parachain crowdloans) en kun je de auto besturen die op haar infrastructuur rijdt (bijv via een van de defi hubs in de toekomst - waar de DOT token belangrijk gaat worden, naast de ETH token)

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 02-09-2021 21:16 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57

St@m

@ Your Service

YES schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:03:
[...]

Jeetje, 40k.. Damn. Ik zou daar serieus mentale problemen van krijgen als me dat zou overkomen. Wat een geld.
Ik heb niet eens 40k, en als ik het al had ging het niet volledig in crypto.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• YES

YES

Moderator General Chat
St@m schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:10:
[...]

Ik heb niet eens 40k, en als ik het al had ging het niet volledig in crypto.
Nee ik ook zeker niet. Als ik het had, of zelf het dubbele, ging het meeste denk ik in stenen.

• Mooody

Mooody

elmoody

YES schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:11:
[...]

Nee ik ook zeker niet. Als ik het had, of zelf het dubbele, ging het meeste denk ik in stenen.
Wat ga je kopen van 80k dan?

Geloof me, er valt ontiegelijk meer te verdienen in crypto als je maar behoudend te werk gaat.

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09-2025
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9FnHz6HXzHEvnt-ZQRNM_Qb1J0A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKwCRRcXvtFGrYxhKkyovsJ7.jpg?f=fotoalbum_large

• Ronald.42
  • Niet online
[...]

Ooit heb je die stenen al en 2 auto's en 2 kinderen
En zie je de bult fiat op je rekening groeien richting vermogensbelasting...
Fuck it hup in de crypto en betalen van de profits met je cards

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
Mooody schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:09:
[...]

Relatief crypto-investeerders begrijpen het verschil tussen bijv. DOT en een SOL, ADA of ETH niet helemaal. Dat is mede de reden waarom de hype nog niet echt is losgebarsten.

Je investeert met Polkadot in een layer 0 project. Je kunt Ethereum, Cardano, Solana (layer 1) e.d. beschouwen als een snelweg, waar auto's (projecten) gebruik van kunnen maken. Polkadot is de overheid die bepaalt waar de snelwegen gebouwd worden, bouwt deze en laat er de auto's ook op rijden.

Met een DOT-token bezit je een stukje van de overheid, kun je meeliften met de winst van de wegenbouwer (parachain crowdloans) en kun je de auto besturen die op haar infrastructuur rijdt (bijv via een van de defi hubs in de toekomst - waar de DOT token belangrijk gaat worden, naast de ETH token)
En daarom denk ik dat polkamarkets het heel goed gaat doen.

• YES

YES

Moderator General Chat
Mooody schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:12:
[...]

Wat ga je kopen van 80k dan?

Geloof me, er valt ontiegelijk meer te verdienen in crypto als je maar behoudend te werk gaat.
Niks, mijn eigen stenen deels afbetalen en minder maandlasten hebben. Deel van het geld in crypto en inderdaad behoudend inleggen, meeste in BTC en een deel in ETH.

• YES

YES

Moderator General Chat
Ronald.42 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:14:
[...]

Ooit heb je die stenen al en 2 auto's en 2 kinderen
En zie je de bult fiat op je rekening groeien richting vermogensbelasting...
Fuck it hup in de crypto en betalen van de profits met je cards
Als ik het ooit red om mijn stenen afbetaald te hebben terwijl mijn kids nog niet het huis uit zijn heb ik het prima gedaan en hoef ik geen extra rendement/geld meer na te jagen. Ik hoef niet luxe te leven of allerlei uitwegen te zoeken om minder/geen belasting te betalen.

[ Voor 76% gewijzigd door YES op 02-09-2021 21:24 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Mooody schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:09:
[...]

Met een DOT-token bezit je een stukje van de schatkist van de overheid, kun je meeliften met de winst van de wegenbouwer (parachain crowdloans) en kun je de auto besturen die op haar infrastructuur rijdt (bijv via een van de defi hubs in de toekomst - waar de DOT token belangrijk gaat worden, naast de ETH token)
Wat zou op dit moment dan de munt zijn waar je in zou investeren? DOT heeft namelijk best leuke dagen achter de rug. ETH en KSM idem dito. Of zou je aan de zijlijn blijven tot een evt correctie of zelfs deze pas weer kopen in de Bearmarket?

• MrKennedy1985
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-11-2021
Het lijkt allemaal zo makkelijk zoals sommigen er over praten. Alsof het bijna niet mis kan gaan als je in crypto zit. Ik vind dat toch wel wat gevaarlijk om zo te stellen. Voor elke winnaar zijn er zat verliezers. Wie zijn dan de verliezers in de crypto?

Het is niet zo simpel als 'ik koop een coin en wordt vrijwel slapend rijk', no matter what. Je hoort altijd alleen de succes verhalen. Als het zo eenvoudig was zou iedereen nu tot de laatste euro in de crypto's gaan zitten.

• roflexx
Ngangatar schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:19:
[...]

Wat zou op dit moment dan de munt zijn waar je in zou investeren? DOT heeft namelijk best leuke dagen achter de rug. ETH en KSM idem dito. Of zou je aan de zijlijn blijven tot een evt correctie of zelfs deze pas weer kopen in de Bearmarket?
Polkamarkets

• roflexx
MrKennedy1985 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:19:
Het lijkt allemaal zo makkelijk zoals sommigen er over praten. Alsof het bijna niet mis kan gaan als je in crypto zit. Ik vind dat toch wel wat gevaarlijk om zo te stellen. Voor elke winnaar zijn er zat verliezers. Wie zijn dan de verliezers in de crypto?

Het is niet zo simpel als 'ik koop een coin en wordt vrijwel slapend rijk', no matter what. Je hoort altijd alleen de succes verhalen. Als het zo eenvoudig was zou iedereen nu tot de laatste euro in de crypto's gaan zitten.
Op de top doge kopers hahaha

• Ronald.42
  • Niet online
YES schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:16:
[...]

Als ik het ooit red om mijn stenen afbetaald te hebben terwijl mijn kids nog niet het huis uit zijn heb ik het prima gedaan en hoef ik geen extra rendement/geld meer na te jagen. Ik hoef niet luxe te leven of allerlei uitwegen te zoeken om minder/geen belasting te betalen.
Je moet wel een hobby hebben toch?
En die kinderen hebben ook een huis nodig, kan dan mooi een steuntje in de rug worden door je hobby :)

• Mooody

Mooody

elmoody

YES schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:15:
[...]

Niks, mijn eigen stenen deels afbetalen en minder maandlasten hebben. Deel van het geld in crypto en inderdaad behoudend inleggen, meeste in BTC en een deel in ETH.
Dat is natuurlijk altijd goed. Voornamelijk voor je gemoedsrust uiteraard.

Een simpel rekensommetje zegt ook dat 1 of 2% hypotheekrente per jaar niet tegen de stijging van crypto op kan. Al laat je het als USDC staan op Nexo, trek je al 12%. Dat is een factor 6-12 ten opzicht van je hypotheekaflossing. Los daar dan je hypotheek 6-10x sneller van af :) (simpel gezegd, want je neemt inderdaad meer risico)

Je hypotheekschuld lost zichzelf sowieso al af door de maandelijkse aflossing. Daarbij neemt fiat af in waarde (inflatie), dus over 30 jaar is je schuld sowieso veel minder dan het nu is. Je lost in feite dus al dubbel af zonder extra af te lossen - de tijd is je vriend :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 02-09-2021 21:25 ]

• Firestorm

Firestorm

Ik denk dat in dit forum relatief veel mensen zitten die 'behoudend' zijn en gecalculeerde risico's nemen.
Zelf heb ik ook een leertraject gehad waarin ik buy high, sell low deed, maar ben daar maar vanaf gestapt en ben minder vaak gaan kijken en op langere tijdsweergaven. Dit geeft rust en meer stabiliteit.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57

St@m

@ Your Service

Oh, ik ben in februari j.l. ingestapt en alle fouten gemaakt die je kunt maken. Ik heb niet veel verlies meer, maar zeker nog niet in de plus :p

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• YES

YES

Moderator General Chat
Ronald.42 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:21:
[...]

Je moet wel een hobby hebben toch?
En die kinderen hebben ook een huis nodig, kan dan mooi een steuntje in de rug worden door je hobby :)
Ik snap je deels, maar altijd maar meer najagen kan ook heel vermoeiend zijn. Ik heb al sinds ik van school kom een, blijkbaar ongezond, gebrek aan materialistische ambitie, terwijl ik op gebied van kennis opdoen en vakinhoudelijke ontwikkeling wel wat ambitieuzer ben. Sommige hobby's geef ik aardig wat aan uit maar zelfs dan houd ik geld over aan het einde van de maand.

Net een hele dikke edit aan mijn voorgaande post toegevoegd, ik denk dat hij beter bij dit stukje aansluit, dus bij deze:

Altijd maar meer, meer, meer najagen lijkt me vermoeiend, als ik collega's van mijn leeftijd hoor zeuren dat ze toch echt een schaal hoger willen en dat helemaal een ding is, terwijl ze hartstikke goed kunnen leven van hun salaris..
(begrijp me niet verkeerd, je moet verdienen wat je waard bent en zeker niet ondergewaardeerd worden, ook omdat je dan voor je baas/manager minder waard bent en makkelijker gepasseerd wordt, maar sommige van mijn collega's willen salarisverhoging om de salarisverhoging, om het aanzien en het feit dat ze dan evenveel kunnen verdienen als 'die en die', omdat ze dan een dikkere bak kunnen kopen of nog een groter huis terwijl ze al een of meer kamers over hebben. Die jacht, daar snap ik helemaal niets van)

• Mooody

Mooody

elmoody

roflexx schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:14:
[...]

En daarom denk ik dat polkamarkets het heel goed gaat doen.
Polkamarkets is een soort van Augur toch? Risky.

Kun je dan niet beter in Moonbeam zitten? Dat is het smart contract platform waar Polkamarkets op gebouwd is. Moonbeam gaat de zoveelste concurrent zijn van Ethereum, Cardano, EOS, Algorand etc etc.

• YES

YES

Moderator General Chat
Mooody schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:21:
[...]

Een simpel rekensommetje zegt ook dat 1 of 2% hypotheekrente per jaar niet tegen de stijging van crypto op kan. Al laat je het als USDC staan op Nexo, trek je al 12%. Dat is een factor 6-12 ten opzicht van je hypotheekaflossing.

Je hypotheekschuld lost zichzelf sowieso al af door de maandelijkse aflossing. Daarbij neemt fiat af in waarde (inflatie), dus over 30 jaar is je schuld sowieso veel minder dan het nu is. Je lost in feite dus al dubbel af zonder extra af te lossen - de tijd is je vriend :)
Ik ben het met je eens. Het is niet het meest rendabele of het slimste. Voor mij voelt het nu echter nog altijd als het meest comfortabele en meest zorgeloos.

En inderdaad, mijn schuld lost zichzelf op, maar wat sneller vind ik prima, minder lasten in de maand geeft me meer vrijheid te kiezen op basis van gevoel en niet van wat kan of moet.

Nogmaals, rendement-technisch is het misschien niet het aller slimst maar het voelt voor mij het fijnst als ik die mogelijkheid zou kunnen pakken.

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-01 06:50
Mooody schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:21:
[...]

Een simpel rekensommetje zegt ook dat 1 of 2% hypotheekrente per jaar niet tegen de stijging van crypto op kan. Al laat je het als USDC staan op Nexo, trek je al 12%. Dat is een factor 6-12 ten opzicht van je hypotheekaflossing. Los daar dan je hypotheek 6-10x sneller van af :) (simpel gezegd, want je neemt inderdaad meer risico)

Het is al vaker gezegd dat stablecoin dollar staken niet heel handig is ivm de verwachtte koersschommelingen tov de EUR. Beter pak je dan een EUR stablecoin of een ETF op de beurs :)

Verder helemaal mee eens dat versneld aflossen op je hypo niet je allerbeste optie is momenteel.

[ Voor 4% gewijzigd door r0bb op 02-09-2021 21:28 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Thanks, ik zal er eens over lezen, al zijn ze op mijn exchanges geeneens verkrijgbaar.

Voorlopig blijft mij focus ETH, BTC en LINK, maar hou wel oren en ogen open.

• Mooody

Mooody

elmoody

Ngangatar schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:19:
[...]

Het gaat niet om "leuke dagen". Je moet een visie hebben voor de middellange (1-2 jaar) of langere termijn (3+ jaar) en daar zoveel mogelijk aan proberen te houden. Van coinhoppen zijn weinig non-traders rijk geworden.

Je moet vooral je coins voor je laten werken. Met DOT is dan eenvoudig te doen door die 12% rente te pakken en/of mee te doen met crowdloans. Ethereum kun je o.a. in defi gebruiken, staken op 2.0 of rente laten trekken op een cefi-platform.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

YES schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:03:
[...]

Ik ook... zeker als je weet dat het persoons enige investering in een cryptomuntje is geweest. Ooit. Dat doet ie dus nooit meer, in geen enkele crypto.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Firestorm

Firestorm

r0bb schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:26:
[...]

Het is al vaker gezegd dat stablecoin dollar staken niet heel handig is ivm de verwachtte koersschommelingen tov de EUR. Beter pak je dan een EUR stablecoin of een ETF op de beurs :)

Verder helemaal mee eens dat versneld aflossen op je hypo niet je allerbeste optie is momenteel.
Ook met een ETF ben je voor een aanzienlijk deel blootgesteld aan de wisselkoersen. Deze koersen zitten over het algemeen echter wel sterk binnen een bepaalde bandbreedte.

• YES

YES

Moderator General Chat
MicroWhale schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:30:
[...]

Ik ook... zeker als je weet dat het persoons enige investering in een cryptomuntje is geweest. Ooit. Dat doet ie dus nooit meer, in geen enkele crypto.
Als ik 40k in crypto zou zien verdampen zou ik het woord niet eens meer kunnen horen denk ik.

• Mooody

Mooody

elmoody

r0bb schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:26:
[...]

Dat gaat over EUR-USD. Die schommelingen zijn verwaarloosbaar als je het tegenover de baten legt (12% ROI per jaar in dit voorbeeld). Weinig EUR-pegged stable coins op de grote platforms helaas, wel kun je op Nexo gewoon fiat (EUR/USD/GBP) zetten wanneer je niets met crypto te maken wilt hebben.

• Ronald.42
  • Niet online
YES schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:23:
[...]

Ik snap je deels, maar altijd maar meer najagen kan ook heel vermoeiend zijn. Ik heb al sinds ik van school kom een, blijkbaar ongezond, gebrek aan materialistische ambitie, terwijl ik op gebied van kennis opdoen en vakinhoudelijke ontwikkeling wel wat ambitieuzer ben. Sommige hobby's geef ik aardig wat aan uit maar zelfs dan houd ik geld over aan het einde van de maand.

Net een hele dikke edit aan mijn voorgaande post toegevoegd, ik denk dat hij beter bij dit stukje aansluit, dus bij deze:

Altijd maar meer, meer, meer najagen lijkt me vermoeiend, als ik collega's van mijn leeftijd hoor zeuren dat ze toch echt een schaal hoger willen en dat helemaal een ding is, terwijl ze hartstikke goed kunnen leven van hun salaris..
(begrijp me niet verkeerd, je moet verdienen wat je waard bent en zeker niet ondergewaardeerd worden, ook omdat je dan voor je baas/manager minder waard bent en makkelijker gepasseerd wordt, maar sommige van mijn collega's willen salarisverhoging om de salarisverhoging, om het aanzien en het feit dat ze dan evenveel kunnen verdienen als 'die en die', omdat ze dan een dikkere bak kunnen kopen of nog een groter huis terwijl ze al een of meer kamers over hebben. Die jacht, daar snap ik helemaal niets van)
Dat materialisme hebben we hier ook niet.
Wel twee auto's maar geen de buren de ogen uitsteken bakken.
Ook twee kinderen maar die lopen ook niet in de nieuwste merkkleding.
Ik probeer elk jaar in december maximaal boetevrij af te lossen maar dat wordt ook elk jaar minder (max 10%)
Van de week nog wel lol om gehad, een buur een stukje verderop heeft altijd wat fietsen te koop.
Mijn oudste heeft een oud brikje gekocht voor 5 eur uit zijn spaarpot, en hij is me een partij trots op dat ding en terwijl hij ook wel een nette fiets heeft verdient dat oude brikje de voorkeur. Zelf verdient met klusjes rond het huis.

Over het algemeen worden dingen hier vervangen als het niet meer te repareren valt, niet omdat er een nieuw model is.

Maar zo nu en dan mag je jezelf en gezin wel eens verwennen met wat hebbedingen.

• MrKennedy1985
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-11-2021
YES schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:23:
[...]

Ik zou me vooral blijven vasthouden aan die filosofie. Volgens mij heb je dan een heel gelukkig leven.

Voor jou is crypto volgens mij een middel om op een leuke manier van een deel van je spaargeld te proberen wat meer te maken. Een soort van sport en avontuur om te proberen de goede keuzes te maken.

De jacht naar meer is idd een hele bijzondere. Wat mij altijd opvalt is dat veel mensen doen alsof die jacht naar meer geld niks kost. Voorbeeld: ik heb het onwijze voorrecht dat ik een goede baan heb. Twee jaar geleden financieel flink op vooruit gegaan. Wel een heel stressvolle en verantwoordelijke baan. Ik vind dat nu heel leuk maar ik zie mijzelf dat niet nog 30 jaar doen.

Bijna al mijn vrienden na mijn promotie: waarom ga je in vredesnaam niet in een veel groter huis bla bla bla. Snap ik wel maar ik zei dus ook tegen hun: ik kan €800 - €1000 in de maand meer aan hypotheek gaan opnemen en een dik huis kopen. Maar ik kan ook een dag minder gaan werken op mijn 40e. En met de huidige hypotheek kan ik ook op mijn 40e zeggen 'flikker maar mooi op, ik ga voor de klas staan ipv mijn huidige functie'. Kortom: vrijheid van leven. Nergens aan vast zitten.

Zo is het voor mij met crypto ook. Zodra ik als doel ga stellen om met behulp van crypto eerder te stoppen met werken dan is het niet leuk meer want dan komt er een zekere druk op te staan. Genoeg is genoeg, ik vind het al helemaal mooi om wat extra's te pakken voor als ik een keer een nieuwe motor nodig ben. Wordt het dan niks, dan stel ik de aanschaf gewoon een jaartje uit.

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-01 06:50
Mooody schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:35:
[...]

Dat gaat over EUR-USD. Die schommelingen zijn verwaarloosbaar als je het tegenover de baten ligt (12% ROI per jaar in dit voorbeeld). Weinig EUR-pegged stable coins op de grote platforms helaas, wel kun je op Nexo gewoon fiat (EUR/USD/GBP) zetten wanneer je niets met crypto te maken wilt hebben.
De gemiddelde verwachting is dat de dollar gaat wegzakken richting 1.30 tov 1 EUR waarmee je dus die jaarlijkse ROI teniet doet. Just saying..

Klopt Nexo heeft EURx maar ik durf het toch niet aan om daar een groot deel te stallen..

[ Voor 7% gewijzigd door r0bb op 02-09-2021 21:42 ]

• Pingo76
[...]

Ooh dus de caloriebom is niet de pasta die ik net gehaald heb bij "Happy Italy" maar de spa rood die ik erbij gedronken heb :9
MicroWhale schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:02:
[...]

Ik ben de eerste om hier eerlijk te melden als mijn PFje door MIJN manier van handelen naar de klote is gegaan 8) Maar 40K het zal je man maar wezen......Ik denk dat ik deze keer niet de bak in zou mogen vanwege ernstige mishandeling maar voor doodslag :X

En ik denk dat dalende donderdag er niet meer inzit voor vandaag, maar dat komt mij goed uit was de hele dag met andere dingen bezig, dus ik vind het alleen maar mooi :P De plukjes van PFje ETH (verkocht boven 31K EURO) en BTC (verkocht boven 41K EURO) laat ik lekker staan, ik ga niet "panic buyen" omdat ik er wat mee "moet" 8)

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:36

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit

The moon or broke is ook een taktiek, ik zou hem alleen niet volgen.. maar voor mij is cryptogeld extra geld, ik had de inleg nergens voor nodig en de return ook niet. dus eigenlijk kan het in mijn geval geen echt verliezers verhaal zijn. Maargoed er zijn geen garanties in crypto. higher risks higher rewards..

Mijn grootste faal is AE en hoewel mijn bag nu nog een paar dot waard is behoud ik hem om nooit meer te vergeten wat ik verkeerd heb gedaan ;) Ik was namelijk gewoon een beetje verliefd omdat ik met dat muntje mijn eerste trading succesjes heb geboekt. Agh ja, can't win them all, veder moet je gewoon het geluk hebben dat er weer een bubbel komt.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Mooody schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:30:
[...]

Het gaat niet om "leuke dagen". Je moet een visie hebben voor de middellange (1-2 jaar) of langere termijn (3+ jaar) en daar zoveel mogelijk aan proberen te houden. Van coinhoppen zijn weinig non-traders rijk geworden.

Je moet vooral je coins voor je laten werken. Met DOT is dan eenvoudig te doen door die 12% rente te pakken en/of mee te doen met crowdloans. Ethereum kun je o.a. in defi gebruiken, staken op 2.0 of rente laten trekken op een cefi-platform.
I know en ik druk me vrij belabberd uit. Ik kijk nu nog niet voorbij 1,5 jaar, omdat mijn flufs nog dusdanig klein zijn dat ik puur aan het accumuleren ben om in de bear echt te kunnen gaan inkopen met wat ik nu weet te verdienen. Maar omdat we niet weten hoe lang deze run zal duren, veel lijkt anders te zijn dan de afgelopen cycles, wil ik liefst investeren en wat verdienen met solidere projecten. Als die iets minder opleveren, prima, maar mijn gemoedsrust zal daar ook beter door zijn. 75% zit sowieso al in BTC en ETH momenteel.

Ik ga er vanuit dat alle coins die ik nu heb, in de bear weer minder waard zullen zijn. Toch en dat klinkt wellicht raar, vind ik het fijner om dan nu in de mooiere projecten te zitten welke me procentueel nog wat kunnen opleveren naast ETH en BTC.

Portfolio na die inkoop periode zal dan zijn BTC en ETH, een aantal projecten welke ik moet gaan kiezen tussen bijvoorbeeld Link, Sol, Dot, KSM, FTM en dan wat kleiner zoals CHZ, ENJ en 1 a 2 gamble projecten met een kleinere inleg voor de fun.

Maar ik heb nu nog een mooi plekkie en bijbehorende fiat voor 1 a 2 munten. Ik heb er geen haast mee en het brand niet in mijn wallet maar het is leuk om het te gebruiken.

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
Al spijt *O* ?

• Mooody

Mooody

elmoody

r0bb schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:37:
[...]

De gemiddelde verwachting is dat de dollar gaat wegzakken richting 1.30 tov 1 EUR waarmee je dus die jaarlijkse ROI teniet doet. Just saying..
We hebben het over +12% rente per jaar.
Wordt de dollar de komende jaren elk jaar 12% minder waard dan de euro?

Maar eens dat de EUR (of nog liever de YEN) een betere "stable fiat" is. Al moet je in eerste instantie helemaal geen EUR of USD willen bezitten. Heb je geld, steek je het in assets (stenen, edelmetalen, stocks, crypto, whiskey, pokemonkaarten, Donald Ducks uit 1952, Atari 2600-games etc.)....maar das een open deur :)

[ Voor 21% gewijzigd door Mooody op 02-09-2021 21:44 ]

• miikebtc
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-01-2023
Rien43 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:33:
Zijn hier nog Lukso fanboys in ons midden?
Jazeker! Een tijdje geleden op +/- 6,- aangekocht. Vandaag een welkome verrassing bij het openen van m'n app. _/-\o_

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Mooody schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:30:
[...]

Oh en rijk ben ik er inderdaad nog niet van geworden en ik ga er vanuit dat dat ook niet zal gaan gebeuren, maar mijn inzet is inmiddels verdriedubbeld ongeveer sinds april en ik hoop nog wat procenten toe te kunnen voegen de komende maanden.

[ Voor 3% gewijzigd door Ngangatar op 02-09-2021 21:43 ]

• Ronald.42
  • Niet online
Pingo76 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:38:
[...]

Ooh dus de caloriebom is niet de pasta die ik net gehaald heb bij "Happy Italy" maar de spa rood die ik erbij gedronken heb :9
Dus je hebt de middag en begin van de avond op een terrasje gezeten met een iemand en moet net nog eten halen?
Als je er dan toch zit bestel ook wat te eten zou ik dan denken of was het niet zo'n iemand :+

• twain4me

twain4me

Ronald.42 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:44:
[...]

Dus je hebt de middag en begin van de avond op een terrasje gezeten met een iemand en moet net nog eten halen?
Als je er dan toch zit bestel ook wat te eten zou ik dan denken of was het niet zo'n iemand :+
of niet zoon trasje..

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:13
Grootmeester @Taro heeft u nog mooie aankooptips voor ons ?

• StevenzeN
Mooie verhalen. Ik heb een kut baan en ik ben ZZP'er en al mijn pegels gaan naar de belastingdienst. Flikkers

• Pingo76
Ronald.42 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:44:
[...]

Zij (mijn pleegmoeder) is op dieet :') dus ze heeft alleen een vega borrelplankje besteld. Daar staat wel tegenover dat zij de rekening volledig betaald heeft, en we hebben er 4 uur gezeten :P

• twain4me

twain4me

vortexnl1982 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:45:
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/mBoR53vQkrR/550x778.jpg

• Ronald.42
  • Niet online
Dat kan natuurlijk ook...

Verwijderd

MrKennedy1985 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:36:
[...]

Ik zou me vooral blijven vasthouden aan die filosofie. Volgens mij heb je dan een heel gelukkig leven.

Voor jou is crypto volgens mij een middel om op een leuke manier van een deel van je spaargeld te proberen wat meer te maken. Een soort van sport en avontuur om te proberen de goede keuzes te maken.

De jacht naar meer is idd een hele bijzondere. Wat mij altijd opvalt is dat veel mensen doen alsof die jacht naar meer geld niks kost. Voorbeeld: ik heb het onwijze voorrecht dat ik een goede baan heb. Twee jaar geleden financieel flink op vooruit gegaan. Wel een heel stressvolle en verantwoordelijke baan. Ik vind dat nu heel leuk maar ik zie mijzelf dat niet nog 30 jaar doen.

Bijna al mijn vrienden na mijn promotie: waarom ga je in vredesnaam niet in een veel groter huis bla bla bla. Snap ik wel maar ik zei dus ook tegen hun: ik kan €800 - €1000 in de maand meer aan hypotheek gaan opnemen en een dik huis kopen. Maar ik kan ook een dag minder gaan werken op mijn 40e. En met de huidige hypotheek kan ik ook op mijn 40e zeggen 'flikker maar mooi op, ik ga voor de klas staan ipv mijn huidige functie'. Kortom: vrijheid van leven. Nergens aan vast zitten.

Zo is het voor mij met crypto ook. Zodra ik als doel ga stellen om met behulp van crypto eerder te stoppen met werken dan is het niet leuk meer want dan komt er een zekere druk op te staan. Genoeg is genoeg, ik vind het al helemaal mooi om wat extra's te pakken voor als ik een keer een nieuwe motor nodig ben. Wordt het dan niks, dan stel ik de aanschaf gewoon een jaartje uit.
Hierbij speelt ook een beetje 'druk' vanuit de maatschappij; het is belangrijk om alles eruit proberen te halen. Altijd het beste uit jezelf proberen te halen, etc.

Natuurlijk respectabel als je dat ambieert en doet, maar van mij hoeft het allemaal niet :+

Gewoon een beetje chill leven. Geld is maar geld, steek liever mijn tijd en passie in familie en vrienden dan in een baan die de max van me vraagt.

Voor de volle 30% ertegenaan.

• YES

YES

Moderator General Chat
MrKennedy1985 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:36:
[...]

Spijker, kop, hamer. Bam! Je schrijft het precies zoals ik het beleef.

De jacht naar meer is iets wat ook vanuit onze maatschappij ingebakken is. Kijk maar eens naar de economie maar ook naar inwoneraantallen. Als het stopt met groeien of zelfs gaat krimpen stort het hele zootje in elkaar. En als dat eenmaal zover is, op grote schaal in de wereld, dan zijn de rapen pas echt gaar.

Tot die tijd hoop ik met o.a. crypto en wat sneller aflossen van onze hypotheek een redelijk zorgeloos leven te kunnen leiden (met name op financieel gebied).

• Ronald.42
  • Niet online
Pingo76 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:46:
[...]

Zij (mijn pleegmoeder) is op dieet :') dus ze heeft alleen een vega borrelplankje besteld. Daar staat wel tegenover dat zij de rekening volledig betaald heeft, en we hebben er 4 uur gezeten :P
En ik maar denken dat je een date had met je iemand _O-

• vortexnl1982
Fuck daytraden. Ik zoek coins die ik HODL voor minstens een jaar. Ik begin niet aan daytraden daar ben ik gewoon niet goed in.

• YES

YES

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:48:
[...]

Hierbij speelt ook een beetje 'druk' vanuit de maatschappij; het is belangrijk om alles eruit proberen te halen. Altijd het beste uit jezelf proberen te halen, etc.

Natuurlijk respectabel als je dat ambieert en doet, maar van mij hoeft het allemaal niet :+

Gewoon een beetje chill leven. Geld is maar geld, steek liever mijn tijd en passie in familie en vrienden dan in een baan die de max van me vraagt.

Het is dat we in dezelfde minuut posten, maar anders zouden we elkaar kunnen beschuldigen van plagiaat mbt dat stukje over de maatschappij, haha.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Pingo76 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:38:
[...]

Ik ben de eerste om hier eerlijk te melden als mijn PFje door MIJN manier van handelen naar de klote is gegaan 8) Maar 40K het zal je man maar wezen......Ik denk dat ik deze keer niet de bak in zou mogen vanwege ernstige mishandeling maar voor doodslag :X

[...]
Dat is ietsje anders dan waarom gevraagd werd: Geld kwijtraken door malafide praktijken (exchange opeens verdwenen, munt opeens foetsie of niet opneembaar, contract gehackt, etc...).

Dat is me zelf nog nooit overkomen, maar ik voel mee met de mensen die dat wel hebben... als je eenmaal een bearmarkt meegemaakt hebt weet je hoe het is om 90-99% van de waarde van je muntjes te zien verdampen. Je zult het aan het begin van de bear hier wel merken wie dik in de penarie zitten. Dan gaat alles flink omlaag en neemt de paniek toe.

Zo te horen verkoop je op tijd. d:)b

• Pingo76
Ronald.42 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:48:
[...]

En ik maar denken dat je een date had met je iemand _O-
Ja die zou ook echt goed aflopen he, afgaande op de discussies die hier oproep :+

• roflexx
IOTA blijft gaan!

• vortexnl1982
@Mooody heb jij nog mooie aankooptips voor ons (voor de HODL > 1+ jaar) ?

• twain4me

twain4me

vortexnl1982 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:48:
[...]

Ik zoek coins die ik HODL voor minstens een jaar.
En die wil je aankopen in deze markt?, ik zou dat nog eens heroverwegen.

• Ronald.42
  • Niet online
Pingo76 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:49:
[...]

Ja die zou ook echt goed aflopen he, afgaande op de discussies die hier oproep :+
Ach op de meeste potjes past een dekseltje. ;)

• vortexnl1982
twain4me schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:51:
[...]

En die wil je aankopen in deze markt?, ik zou dat nog eens heroverwegen.
DCA. Jij wilt kopen in de dip ? Wanneer is de dip dan ?

• StevenzeN
vortexnl1982 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:49:
Nintendo Switch

• Mooody

Mooody

elmoody

Nee joh, ik ga toch niets kopen dat ik niet ken?
Ik zie dat mainnet morgen live gaat, dus dit kan een "buy the rumour, sell the news"-pompje zijn.

Heb jij je winst al gepakt of ga je er de komende maanden inzitten - ongeacht dat er een dump komt? Diamond hands voor iets dat op plek #400 staat is extreem lastig. Daarom begin ik er niet aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Mooody op 02-09-2021 21:53 ]

• twain4me

twain4me

Ronald.42 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:51:
[...]

Ach op de meeste potjes past een dekseltje. ;)
op sommige potjes past een potje.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:48:
[...]

Druk van de buitenwereld, lang geleden mee gestopt na wat privézaken en wat een heerlijkheid om daar absoluut geen last meer van te hebben.

Zolang ik me er zelf lekker bij voel, mijn naaste vrienden en familie het goed hebben, maakt het mij allemaal verder weinig uit. Ik zit hier in een redelijk relaxed maar klein appartement en heb 0,0 financiële zorgen door de combinatie goede baan/ lage maandlasten.

Crypto is fun en hopelijk een leuke pot voor later en dan heb ik het niet over tonnen, daar denk ik helemaal niet aan. Het is ook meer om iets achter te laten als om volledig uit te geven.

En volle 30%? Slaaf die je er bent, relax een beetje goos. :?

• roflexx
vortexnl1982 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:51:
[...]

DCA. Jij wilt kopen in de dip ? Wanneer is de dip dan ?
Februari

• Mooody

Mooody

elmoody

:N

Ik zou COIN kopen en lekker meeliften met Coinbase de komende jaren.

Maar omdat dat niet spannend genoeg is, ben ik ook aan het kijken om een rommelpot te maken met muntjes die me bevallen naast de huidige PF. Maar omdat ik er ETH voor moet verkopen, twijfel ik zo erg dat ik het waarschijnlijk niet ga doen :/ Daarmee heb je eigenlijk mijn antwoord :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 02-09-2021 22:17 ]

• roflexx
Mooody schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:58:
[...]

Maar omdat dat niet spannend genoeg is, ben ik ook aan het kijken om een rommelpot te maken met muntjes die me bevallen naast de huidige PF. Maar omdat ik er ETH voor moet verkopen, twijfel ik zo erg dat ik het waarschijnlijk niet ga doen :/ Daarmee heb je eigenlijk mijn antwoord :)
Heb je niet wat extra fiat liggen

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

[...]

Hehe, maak je een heel mooi plan omdat ETH fckng boring is 2 weken lag na de London Fork, krijg je vervolgens dusdanig grote groene ETH candles om je oren heen 2 dagen lang dat je het hele plan weer de prullenmand in mietert ;).

Crypto, de psychologie eromheen is op af te studeren.

Verwijderd

[...]

Je kunt toch ipv die 10% herverdeling over diverse muntjes gewoon 2% in 2 volatiere munten stoppen?

Wordt het niets, dan wordt het niets. Mis je ook niet de wereld en heb je toch wat lol met volatielere longshots.

Gaat er 1tje moon heb je een leuk extraatje.

• Mooody

Mooody

elmoody

roflexx schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:00:
[...]

Heb je niet wat extra fiat liggen
Nee hoor, fiat dat maandelijks binnenkomt is voor levensonderhoud, vakanties en een heel suffe (en vrij bescheiden) Rabobank-spaarrekening met 0.01% rente. Ik steek al 2 jaar geen fiat meer in crypto.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:18

knakworst

Get more sats!

USDC, USDT, BUSD.

• Mooody

Mooody

elmoody

Ngangatar schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:02:
[...]

Hehe, maak je een heel mooi plan omdat ETH fckng boring is 2 weken lag na de London Fork, krijg je vervolgens dusdanig grote groene ETH candles om je oren heen 2 dagen lang dat je het hele plan weer de prullenmand in mietert ;).

Crypto, de psychologie eromheen is op af te studeren.
Nou in feite ligt de data voor je neus. Vrijwel alle smart contracts, stable coins, nft's, defi gaat momenteel via Ethereum. Het is naast Bitcoin de enige crypto-asset waar instituties in investeren. Daarbij zal (mede dankzij staking) de jaarlijkse nieuwe supply te laag zijn om de vraag bij te kunnen benen, dus gaat er deflatie zijn. Een deflationaire token met een groeiende adoptie.

Er is geen reden om in Cardano of Solana te zitten op dit moment imo. Misschien een kleine positie om het toeval af te dekken.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
vortexnl1982 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:45:
:N

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:03:
[...]

Je kunt toch ipv die 10% herverdeling over diverse muntjes gewoon 2% in 2 volatiere munten stoppen?

Wordt het niets, dan wordt het niets. Mis je ook niet de wereld en heb je toch wat lol met volatielere longshots.

Gaat er 1tje moon heb je een leuk extraatje.
Nee, dat is niet de manier. Ik ga geen ETH weggooien in het shitcoin-casino, been there :P
Enige zekerheid is mij meer waard dan die piepkleine kans op m00ngains :)

Als ik ETH zou verkopen, zou dat in tokens zijn die al flink aan de weg timmeren. Maar waarschijnlijk lukt het me fysiek gewoon niet om die ETH te verkopen :P

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:24
En Litecoin? Is dat een verloren zaak?

• Palindrome
  • Laatst online: 19:32
Keiharde euro's

• Mooody

Mooody

elmoody

GioStyle schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:18:
En Litecoin? Is dat een verloren zaak?
Ja dat is het al 2 jaar toch?

In feite al sinds de start. Bitcoin-clones voegen niets toe.

[ Voor 14% gewijzigd door Mooody op 02-09-2021 22:22 ]

• GioStyle
Mooody schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:21:
[...]

Ja dat is het al 2 jaar toch?
Keine Ahnung. Mijn geschiedenis qua crypto gaat niet verder terug dan 2 maanden. ;)

• Mooody

Mooody

elmoody

GioStyle schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:22:
[...]

Keine ahnung. Mijn geschiedenis qua crypto gaat niet verder terug dan 2 maanden. ;)
Dan begrijp ik de vraag.

Waarom trekt Litecoin je aandacht?

Ahnung is trouwens met een hoofdletter. Edit: ja precies zo :P

[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 02-09-2021 22:32 ]

• Rien43
  • Laatst online: 27-01 15:32
miikebtc schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:43:
[...]

Jazeker! Een tijdje geleden op +/- 6,- aangekocht. Vandaag een welkome verrassing bij het openen van m'n app. _/-\o_
Het wordt allemaal hopelijk nog mooier de aankomende maanden. Ik zit er vanaf 1 dollar in. Hodl!

• YES

YES

Moderator General Chat
@Mooody jij zit er wel lekker in qua DOT en KSM hè. Is het zo dat KSM auctions altijd die van DOT voorafgaan? Vanwege dat KSM testnet is van DOT oid? Of is dat geen gegeven?

(vergeef me aub het gebruik van compleet verkeerde termen, als ik dat doe)

• VincentB93
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-12-2025
Kol Nedra schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:17:
[...]

https://coinlist.co/fees

Bitvavo heeft TRX met de TRC20 netwerk, als coinlist ook deze netwerk gebruikt lijkt dit iig zeer goedkoop:
Tezos Withrawal fees 0.2 XTZ

zelf goed kijken en oordelen.....dyor
Heel gek, vanochtend XTZ gekocht op coinlist en verzonden naar mn bitvavo XTZ wallet. Echter tot op heden nog niet aangekomen terwijl voor het aantal confirmaties 30minuten zou moeten staan van XTZ. Iemand enig idee of ik ergens kan opzoeken of de transactie gelukt is of niet? Wallet adres en alles dubbel gecheckt, heb transactiebev in mn mail, wallet adres klopt echt met mn XTZ wallet adres van bitvavo. Tegoed is alleen nog steeds niet bijgeschreven op Bitvavo..

• GioStyle
Mooody schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:22:
[...]

Dan begrijp ik de vraag.

Waarom trekt Litecoin je aandacht?
Niet echt. Beltegoed opmaken via Thoorn, waarna ik het in Litecoin uitbetaald krijg. Dat is de aanleiding waardoor ik in aanraking ben gekomen met cryptovaluta. Heb het in Litecoin laten staan afgelopen 2 maanden en sta momenteel +20% als ik het nu zou verkopen.
Pagina: 1 ... 202 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!