majic schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:02:
[...]
Ja...dat wrappen vind ik dus inderdaad erg oncomfortabel. Het blijft een IOU en daarmee gaat dat wel tegen alles in wat Crypto hoort te zijn (your keys your crypto, decentralisatie etc). Zodra zo'n wrapped netwerk op z'n plaat gaat om reden X dan kan je in principe naar je echte bitcoin fluiten. Dit is niet zozeer kritiek op jou keuze (more power to you, ik durf het niet en al helemaal niet voor een magere 11%) maar meer een algemene kijk er op mm.
Zelf stop ik dan wel weer zonder al te veel moeite wat centen in CAKE tokens en die staken tegen 105% APY

. Omdat ik het idee heb dat de tokenomics daar van wel redelijk sound in elkaar steken en pancakeswap een utilitair platform is met goede vooruitzichten. Blijft natuurlijk ook gewoon een hoog risico product.
Ha, Cake... tja, had ik het maar op de top verkocht. Cake heb ik ook, maar dat acht ik inderdaad hoger risico - met een kanttekening, Cake en BNB gaan redelijk had in hand, terwijl Cake enorme inflatie heeft en BNB deflatie, wat Cake naast z'n utiliteit nog een extra bonus geeft.
Wat die wrapped BTC betreft, ik snap je gevoel erbij, op dezelfde manier dat ik het gevoel van de mensen die niks van de eerste bankbiljetten moesten hebben wel snap. Maar er staat daadwerkelijk echte BTC tegenover ergens. Sowieso gaat staking natuurlijk ook tegen not your keys not your coins in (wat ik overigens een lekkere slogan vind, alsmede erg overtrokken.)
Dat gezegd hebbende, voor 11% had ik het niet gedaan, al helemaal niet omdat het helemaal op de Polygon-chain is, maar goed, 2 weken geleden was het nog 30% en dat vond ik het dan wel weer waard.
Als het onder de 10% komt unwrap ik ze wel weer en bedenk ik weer iets anders.