AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Postte hem net ook al in het NK topic maar niet alleen de echte grote crypto fanboys vinden dat. Schijnbaar ook het grootste deel van een recent onderzoek onder relevante bankmedewerkers. Forbes artikel.r0bb schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:57:
Als je dan hoort van de echte grote crypto fanboys dat crypto het huidige financiële stelsel gaat vervangen binnen een paar jaar zit ik toch altijd weer met gefronste wenkbrauwen te kijken naar projecten met namen als Moonpot, Spermrocket etc etc.
De jeugdigheid is er nog niet helemaal vanaf volgens mij
Bankers Issue ‘Seismic’ Warning: Bitcoin, Ethereum, BNB, Cardano And XRP Could Replace The Dollar In Just Five Years As Crypto Market Price Adds $1 Trillion
Ik hoop een euro, dan kan ik de ABN Ambro route uitleggen.Ngangatar schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:16:
[...]
Ik hoop zo dat jij morgen weer 50 cent vindt....
Sluw schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:57:
[...]
Postte hem net ook al in het NK topic maar niet alleen de echte grote crypto fanboys vinden dat. Schijnbaar ook het grootste deel van een recent onderzoek onder relevante bankmedewerkers. Forbes artikel.
[...]
Crypto zoals het op CMC staat gaat echt geen fiat overnemen, onmogelijk.
Dus bijv. Sushiswap en Pancakeswap zijn bubbles?
[ Voor 3% gewijzigd door majic op 24-08-2021 10:11 ]
Als je leest staat er ook niet fiat als betaalmiddel maar als medium in de financiële sector.Slux schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:04:
[...]
Echt serieus dan mensen hier in geloven.
Crypto zoals het op CMC staat gaat echt geen fiat overnemen, onmogelijk.
Edit: een digitale fiat variant gebaseerd op de blockchain technologie gaat ook echt wel gebeuren. Amerika stopt veel energie in de ontwikkeling en is er in China al naast de gewone yuan.
Edit 2: deze versie van het rapport zelf is op zich ook wel interessant en toegankelijk.
[ Voor 56% gewijzigd door Sluw op 24-08-2021 10:25 ]
Bitcoin kost me wat teveel
XLM, TRX, XRP (in volgorde van voorkeur qua snelheid en fees).Ferry Bouman schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:12:
Welke coin heeft een lage fee om van Binance naar crypto.com te storten?
Bitcoin kost me wat teveel
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
[ Voor 103% gewijzigd door Thommie.nl op 31-08-2021 12:03 ]
Vooral een verhaal met steekwoorden waar ik nog weinig chocolade van kan maken zo.Thommie.nl schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:34:
Alle winst eergister gestopt in BenQi. (Qi).
Man o man wat een verhaal is dat.
Uitgebracht op Kucoin, alleen daar....
Is Liquiditeits markt, Defi, de 1e, op Avalanche.
Bitmart komt morgen, Huobi heeft nu al een spot account aangemaakt dus komt er ook aan....
De link met Avax, tja.... dan volgt Binance z.s.m......
![]()
![]()
Gem.
![]()
![]()
zucht. Weer een moment dat grof verlies niet nodig was
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
mis gelopen winst ≠ grof verliesD_Jeff schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:40:
Ik mn shitcoin ONG verkocht boven z'n ATH, gaat ie m00nen
zucht. Weer een moment dat grof verlies niet nodig was
Dat was m'n eerst "Buy High, baghodler, Sell low"
Het verlies is nu ~33%, met die m00n peak was het ongeveer 0
Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.
Average Trash Hodltroje schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:59:
Dan heb je het niet verkocht boven zijn ATH
en ik maar denken dat verkopen op de ATH het maximaal haalbare was. blijft toch wonderlijk spul die magische internet muntjesVerwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:00:
Als mensen beginnen te verkopen boven ATH's weet je dat we in een bullrun zitten.
Interessant de originele tweet is verwijderd. Ik denk dat ze wel de middelen hebben om dit te doen.elektriekert schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:01:
Hmmm….
https://www.reddit.com/r/btc/comments/paac15/damn/
Binance die liquiditaties jaagt
edit: hele account is verwijderd.
[ Voor 5% gewijzigd door Sluw op 24-08-2021 11:05 ]
Hoe start ik een nieuwe discussie?Sluw schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:04:
[...]
Interessant de originele tweet is verwijderd. Ik denk dat ze wel de middelen hebben om dit te doen.
1. Maak tweet aan waarin je zegt binnenkort met bewijs van iets te komen.
2. Post tweet op bijvoorbeeld Reddit
3. Verwijder account
Als iemand echt een punt wou maken, stond dat bewijs gelijk in die tweet, toch? Of ben ik te achterdochtig?
Nee hoor, dit soort praktijken komen aan de lopende band voorbij op Reddit: "binnenkort kom ik met een enorme onthulling". Daarom zette ik het er even bij in een edit, als de bewijzen boven water komen zien we dan wel weer!Ray_ schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:09:
[...]
Hoe start ik een nieuwe discussie?
3. Verwijder account
Als iemand echt een punt wou maken, stond dat bewijs gelijk in die tweet, toch? Of ben ik te achterdochtig?
Ockhams scheermesRay_ schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:09:
[...]
Hoe start ik een nieuwe discussie?
3. Verwijder account
DeFi prachtig! dit wordt alleen maar groter!majic schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:11:
[...]
trouwens zijn er ook mensen hier met RAMP?
marketcap kleiner dan PCS, deze behoord imo niet bij shitcoin topic!
https://appv2.rampdefi.com
nothing stops this train
Voor de scootmobiel laatst 2 met 50% korting gekocht voor mij en @VerwijderdKol Nedra schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:44:
[...]
Langzaam maar zeker hebben we een full scootmobiel experience aan huis.
[ Voor 18% gewijzigd door twain4me op 24-08-2021 11:51 ]
Jazeker net als ADA in de vorige bullrun riepen mensen ook dat TRX,XRP, XVG noem ze maar op geen bubbels warenmajic schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:11:
[...]
Qua toegevoegde waarde hangt het er neem ik aan vanaf hoeveel mensen hun non-ETH coins per se willen staken op ETH platforms. Heeft dat een voordeel?Kol Nedra schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:44:
[...]
DeFi prachtig! dit wordt alleen maar groter!
marketcap kleiner dan PCS, deze behoord imo niet bij shitcoin topic!
https://appv2.rampdefi.com
Deels eens. Ja openstaan voor nieuwe stromingen wordt steeds moeilijker naarmate je ouder wordt. Heb hetzelfde als jou meegemaakt met CAKE idd - nu redelijk van van hun staking.majic schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:09:
[...]
De jeugdigheid is van ons af. Dát is het probleem.
De grote fout die mensen maken (mijzelf inbegrepen) is om de naam van een project synoniem te maken aan de integriteit, de utiliteit en het marktpotentieel. Ik heb héél veel goede projecten gemist omdat ik simpelweg in een Gen X mentaliteit bleef hangen.
Reddit mensen (nerds) en Gen Z lui die beslissen nu welke projecten er groot worden. En die hebben een voorkeur voor projecten met "meme" namen. Ongeacht of het meme's (rommel) zijn.
Dogecoin is daar een vroege voorloper en kickstarter van geworden. Maar kijk je naar Crypto heeft die trend zich doorgezet:
- Sushiswap
- Pancakeswap
- Uniswap
- Beefy.Finance
- Apeswap
Dit soort "themed" branding is erg populair en heeft de trend om dingen van "BIT" en "COIN" te voorzien vervangen. Bittrex, Bithumb, Bitstamp, Bitfenex, Bitcoinica etc.
Als je daar niet door heen kan kijken dan ga je héél veel marktpotentieel en goede projecten missen.
Net als dat onze grootouders moeite hadden met "hippe" branding, en onze ouders moeite hebben met namen als "Transferwise" of AirBnB of Uber of JustEat of Tinder hebben wij nu moeite met meme-bedrijfsnamen. (Boring Company is een edge case voorbeeld dat niet met crypto te maken heeft).
Kijk er ff doorheen, zie de fundamentals. Ik heb Pancakeswap en Sushiswap, Beefy Finance en Apeswap voor maanden, ja, een jaar niet serieus genomen. En daardoor heb ik nu honderdduizenden euro aan makkelijke winsten weggegooid.
Don't be a majic.
Maarrrr fundamentals. Tja kijk eens naar de fundamentals van CAKE. Het blijft enkel bestaan zolang aan de onderkant vd pyramide CAKE wordt gekocht voor $$. Wanneer dit opdroogt kom je er niet meer uit en valt het om. Die hoge rentes worden out of thin air betaald door de nieuw gemintte CAKE munten.
[ Voor 65% gewijzigd door r0bb op 24-08-2021 12:13 ]
En wat gebeurt er met de 6.25 btc per 10 minuten, en de gestakete ADA?r0bb schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:12:
[...]
Deels eens. Ja openstaan voor nieuwe stromingen wordt steeds moeilijker naarmate je ouder wordt. Heb hetzelfde als jou meegemaakt met CAKE idd - nu redelijk van van hun staking.
Maarrrr fundamentals. Tja kijk eens naar de fundamentals van CAKE. Het blijft enkel bestaan zolang aan de onderkant vd pyramide CAKE wordt gekocht voor $$. Wanneer dit opdroogt kom je er niet meer uit en valt het om. Die hoge rentes worden out of thin air betaald door de nieuw gemintte CAKE munten.
Bitcoin is neither a Ponzi Scheme, a Pyramid Scheme, nor a Chain Letter, though it incorporates elements of all three. It's really a more sophisticated version modernized for the digital age. My guess is that in the future similar schemes will be referred to as a #Bitcoin Scheme.
— Peter Schiff (@PeterSchiff) 28 januari 2021
[ Voor 5% gewijzigd door knakworst op 24-08-2021 12:22 ]
A87 leeft dus nog....elektriekert schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:01:
Hmmm….
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Ga ik er rijk van worden, naahhhh, maar mijn tosti smaakt met een glimlach zoveel beter dan zonder.
Zat al in mijn PF vanaf 0.055 USD. dus dat voelde toch best lekker.
Volgens mij zit er zeer binnenkort een correctie aan te komen (chart lijkt dit vandaag ook te laten zien...tenzij het een bull-trap wordt).
Anyways... als de correctie terug zakt naar 2.60-2.70 (of lager) stap ik weer in met deze 20%. Op naar de volgende rally!
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Hehehehe, jup, als mensen geld verliezen is het altijd de schuld van een ander.
Tot dusver lijkt deze correctie nog sprekend op die van 20/21 augustusDa_maniaC schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:21:
Volgens mij zit er zeer binnenkort een correctie aan te komen (chart lijkt dit vandaag ook te laten zien...tenzij het een bull-trap wordt).
Anyways... als de correctie terug zakt naar 2.60-2.70 (of lager) stap ik weer in met deze 20%. Op naar de volgende rally!
wat is binnenkort? in deze bullrun komt ie niet zo laag meer. tijdens de bearmarket wel....Da_maniaC schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:21:
Gisteren rond de piek 20% van mijn ADA PF verkocht op 2.93 USD.
Zat al in mijn PF vanaf 0.055 USD. dus dat voelde toch best lekker.![]()
nothing stops this train
het is gewoon de ultime vraag en aanbod markt, waarom is dat zo moeilijk te begrijpen.. als niemand meer testla aandelen wil gaan ze ook gewoon naar nagenoeg 0 dat noem je dan toch ook niet de tesla scheme?knakworst schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:18:
[...]
En wat gebeurt er met de 6.25 btc per 10 minuten, en de gestakete ADA?
[Embed]
En in die vergelijking zijn de shitcoins gewoon de pennystocks. kans op extreme winsten, maar met genoeg rotte appels ertussen om het extra risicovol te maken.
Klopt dat is juist ook mijn punt. Maar Cake heeft een prachtige decentrale exchange, yield farms, pools, IFOs, lottery, prediction, NFT's. Een pennystock gaat me dan wat ver. In een bear market zou ik me er niet voor schamen om tassen vol cake te accumuleren.twain4me schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:51:
[...]
het is gewoon de ultime vraag en aanbod markt, waarom is dat zo moeilijk te begrijpen.. als niemand meer testla aandelen wil gaan ze ook gewoon naar nagenoeg 0 dat noem je dan toch ook niet de tesla scheme?
En in die vergelijking zijn de shitcoins gewoon de pennystocks. kans op extreme winsten, maar met genoeg rotte appels ertussen om het extra risicovol te maken.
Klinkt wel angstvallig geloofwaardig... ben benieuwd wat er met de crypto's gebeurd, de dag dat zo'n schandaal naar buiten komt. Waarde zit uiteraard in de coin, maar zoiets zou best een tijdje impact kunnen hebben op de markt.elektriekert schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:01:
Hmmm….
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Als zulke berichten impact hebben, is dat wederom bewijs dat we nog met een infantiel product zitten. Alles nog in de kinderschoenen.Da_maniaC schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:58:
[...]
Klinkt wel angstvallig geloofwaardig... ben benieuwd wat er met de crypto's gebeurd, de dag dat zo'n schandaal naar buiten komt. Waarde zit uiteraard in de coin, maar zoiets zou best een tijdje impact kunnen hebben op de markt.
Binance geeft in ieder geval vol tegengas op social media.Da_maniaC schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:58:
[...]
Klinkt wel angstvallig geloofwaardig... ben benieuwd wat er met de crypto's gebeurd, de dag dat zo'n schandaal naar buiten komt. Waarde zit uiteraard in de coin, maar zoiets zou best een tijdje impact kunnen hebben op de markt.
https://twitter.com/binance/status/1429848224215355394?s=19
https://twitter.com/binance/status/1429848226086023172?s=19
https://twitter.com/binance/status/1429848227759595554?s=19
Dat is niet helemaal hoe het werkt. CAKE staking benefits komen ook voort uit de fees van het gebruik van het Pancakeswap platform. En inderdaad de rente zal omlaag gaan komend jaar aangezien het aantal nieuwe gemunte tokens minder gaat worden dan het aantal geburnde tokens = deflatie. Het is dus geen eeuwig durend feestje.r0bb schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:12:
[...]
Deels eens. Ja openstaan voor nieuwe stromingen wordt steeds moeilijker naarmate je ouder wordt. Heb hetzelfde als jou meegemaakt met CAKE idd - nu redelijk van van hun staking.
Verder, wat je nu beschrijft, hoe is dat anders dan ik noem maar even wat, ADA? Als er aan de onderkant geen ponzi-investeerders in de bubbel blijven investeren dan maken de mensen die er al lang inzitten geen winst (groei) meer mee.
Het grote verschil is : CAKE is een werkend platform met 11 MILJARD aan total value locked. En ADA is een theoretische token die technologie gaat implementeren die al een paar jaar bestaat.
En daar heeft de wereld dan weer totaal geen enkele moeite mee
Ondertussen heeft CZ een flinke settlement aan A87 betaald onder voorwaarde dat hij geen fud meer in het Tweakers slowchat topic post.Griffx schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:06:
[...]
Binance geeft in ieder geval vol tegengas op social media.
Als regulatie in de EU straks achter de rug is zal dat een stuk minder zijn hoop ik.Ngangatar schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:04:
[...]
Als zulke berichten impact hebben, is dat wederom bewijs dat we nog met een infantiel product zitten. Alles nog in de kinderschoenen.
Zeker een stap in de goede richting.Da_maniaC schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:10:
[...]
Als regulatie in de EU straks achter de rug is zal dat een stuk minder zijn hoop ik.
Tja maar dan is de lol er ook wel weer af voor een hoop traders, en de EU is niks vergeleken met de rest van de wereld.Da_maniaC schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:10:
[...]
Als regulatie in de EU straks achter de rug is zal dat een stuk minder zijn hoop ik.
Exchanges mogen van mij liever vandaag dan morgen gereguleerd worden.
Ik vind het zelf heel dubbel, ja regulatie zou de markt/vertrouwen goed doen maar dat is iets waar crypto niet voor staat.
Tja, ik snap wat je bedoelt maar tenzij je al van plan bent om te gaan emigreren ontkomen we hier in Nederland uiteindelijk niet aan het feit dat we voor bepaalde zaken belasting moeten gaan betalen.Slux schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:15:
[...]
Tja maar dan is de lol er ook wel weer af voor een hoop traders, en de EU is niks vergeleken met de rest van de wereld.
Exchanges mogen van mij liever vandaag dan morgen gereguleerd worden.
Ik vind het zelf heel dubbel, ja regulatie zou de markt/vertrouwen goed doen maar dat is iets waar crypto niet voor staat.
Overheidsbemoeienis betekend minder vrijheid.
Bitcoin is daar niet voor bedoeld.
Ze moeten nog wel een beetje leren.Griffx schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:06:
[...]
Binance geeft in ieder geval vol tegengas op social media.
Last week @Binance:
— Binance (@binance) 24 augustus 2021
🔸 #Binance NFT announces new milestones
🔸 $MBOX listing & Launchpool
🔸 US cybercrime expert joins #Binance for money laundering role
🔸 #Binance Angels recovered $98,000 in crypto for a user
Keep reading 👇https://t.co/hhLsEIVN6M
Je mag hopen dat het voor een anti money laundering role is
Ik heb geen twittahSluw schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:04:
[...]
Interessant de originele tweet is verwijderd. Ik denk dat ze wel de middelen hebben om dit te doen.
Maar waarschijnlijk dus gewoon fake news
Nee, maar dat ben je gewoon zelf wettelijk verplicht.roflexx schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:20:
Betekent regulatie dat de belastingdienst kan opvragen hoeveel waarde ik aan crypto heb op exchanges?
ftfyAarebe1 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:22:
Regulatie betekend overheidsbemoeienis.
Bitcoin is daar niet voor bedoelt.
God morks in wysterious ways.
Wat is vrijheid? Er zijn veel dingen die de overheid mede mogelijk maakt die onze vrijheid juist vergroten volgens mij. Maar om die mening/stelling goed te kunnen toelichten zou je eerst moeten vaststellen wat je als vrijheid beschouwt in een dergelijke discussie.Aarebe1 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:22:
En iets anders gebruiken dan waarvoor het oorspronkelijk bedoelt is, is niet altijd slecht in mijn ogen.
De IKEA VARIERA dekselhouder is bedoelt voor pannendeksels maar is onder barbecuers populair om meerdere racks spareribs in te zetten in de barbecue.
Is dat dan per definitie niet goed?
Waarvoor is bitcoin dan wel bedoelt?Aarebe1 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:22:
Peer-to-peer cash? Store of Value?
Weet ikmalarkan schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:26:
[...]
Nee, maar dat ben je gewoon zelf wettelijk verplicht.
Niet gefactcheckt, maar kom deze net tegen op Business Insider.“De reden dat ‘kopen en vasthouden’ (oftewel HODL) goed werkt voor de bitcoin is dat slechts enkele dagen per jaar zorgen voor het grootste deel van het rendement”, zegt Lee.
De bitcoin is als de 10 beste dagen worden weggestreept elk jaar in waarde gedaald, blijkt uit gegevens van Fundstrat.
“Tussen 2013 en 2019 is de bitcoin elk jaar met gemiddeld 44 procent in waarde gedaald, als de 10 beste dagen niet worden meegenomen”, zegt Lee.
[ Voor 17% gewijzigd door MrMrq op 24-08-2021 13:33 ]
Maktub
Zoals ik het ziet vooralsnog Peer-to-peer om potentieel je FIAT vermogen te vergrotenelektriekert schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:30:
[...]
Waarvoor is bitcoin dan wel bedoelt?
Peer-to-peer cash? Store of Value?
"is bedoelt"..
is -> hulpwerkwoord, dus: bedoeld.
Tenzij je 'fucked that for you' bedoelt?
[ Voor 8% gewijzigd door Ken. op 24-08-2021 13:41 ]
Dat er maar 10 dagen zijn in een jaar, die zorgen voor de winst over het hele jaar gezien, zou voor iemand die er goed in is juist enorme kansen kunnen bieden bij het traden..MrMrq schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:32:
[...]
Niet gefactcheckt, maar kom deze net tegen op Business Insider.
Het is maar net hoe je dergelijke feitjes uitlegt volgens mij. Al denk ik ook wel dat voor het overgrote deel van de mensen die in Bitcoin investeren, HODL het beste is.
Een fout introduceren en de echte fout laten staan: "Regulatie betekend overheidsbemoeienis" moet natuurlijk betekent zijn.Ken. schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:35:
[...]
"is bedoelt"..
dat klopt wel ongeveer dat is het bekende time the market vs timing the market.MrMrq schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:32:
[...]
Niet gefactcheckt, maar kom deze net tegen op Business Insider.
Ik kan ook een heel eind met je meegaan, maar je kan simpelweg niet in alles investeren. Je moet keuzes maken, dus @majic valt weinig te verwijten op dat vlakmajic schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:09:
Kijk er ff doorheen, zie de fundamentals. Ik heb Pancakeswap en Sushiswap, Beefy Finance en Apeswap voor maanden, ja, een jaar niet serieus genomen. En daardoor heb ik nu honderdduizenden euro aan makkelijke winsten weggegooid.
Don't be a majic.
Toch zou ik nooit adviseren om in meerdere projecten te investeren die uit dezelfde vijver moeten vissen.
Je noemt;
- Sushiswap
- Pancakeswap
- Uniswap
- Beefy.Finance
- Apeswap
Ik zou uit dit rijtje gewoon alleen de duidelijke marktleider pakken.
Daarna kijk je welke andere zinnige usecases er naast Bitcoin (waardeverplaatsing, hedge tegen inflatie) verder te vinden zijn in crypto en pak je daar de marktleiders, bijv:
- Ethereum: smart contract platform
- Polkadot: interoperability van chains
- Chainlink: oracles, communicatie offchain-onchain, hybrid smart contract
- Uniswap: liquiditeitsprovider
- Polygon: scaling
- Aave: lending
- The Graph: indexing
- Etc.
Eventueel nog een mandje met zinnige utiliteitstokens voor de marktleiders op gebied van decentralised video (Theta), data (Filecoin), gaming (Enjin), webbrowsing advertising (BAT) etc. etc.
In de breedte investeren (risicospreiding) is imo altijd beter dan in de diepte (bijv. ETH+ADA+SOL hodlen). Omdat ik zelf niet teveel mandjes wil hodlen, kijk ik op welk platform de marktleiders van de diverse usecases zich bevinden. Ik heb bijv geen Uniswap, Polygon en Aave, omdat deze op Ethereum draaien. Als deze projecten banaan gaan, profiteert "de Ethereum prijs" daar ook direct van (lees: meer transacties -> meer fees -> meer ETH-burn -> meer schaarste -> hogere prijs).
In zo'n geval breid ik liever de ETH positie uit om die usecases af te dekken. Polkadot en Chainlink zijn chain-onafhankelijk en om die reden juist zinvol voor diversificatie in je PF, etc.
Met dergelijke beredenering is het voor jezelf veel eenvoudiger om te blijven hodlen (of DCA uit te breiden) in bull -en bearmarket zonder zorgen. Mocht de markt verschuiven (bijv. BAND gaat het Chainlink lastig maken), dan kun je daar tzt naar handelen, maar dit zijn geen verschuivingen die een tijdsspanne van enkele maanden gebeuren. Uitzoomen en relaxt investeren
Tis meer een algemeen praatje geworden dan een reactie op jouw post. Hopelijk stoort dat je niet
[ Voor 14% gewijzigd door Mooody op 24-08-2021 14:02 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Dan heb je de post van @ArtPhil-Flower niet begrepen.Ken. schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:35:
[...]
"is bedoelt"..
@Aarebe1 had 3 kansen op een juist d/t.
Als je daarin dan toch twee fouten maakt, doe die derde dan ook fout.
Anders kan mijn autisme dat ook niet aan.
knakworst schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:52:
Er zijn weer koopjesjagers! Of zat Binance de leveraged long'ers te hunten
Dit zei een wijs man, A87, ooit over gehunt worden.je wordt gehunt als je je stop te dichtbij zet, al zo vaak gehad
In de vorige twee zinnen ging het ook twee keer fout met kofschip of fokschaap, dus die derde moest ook fout, ik vind hem briljantKen. schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:35:
[...]
"is bedoelt"..
Juiste afwijking ingevuldBlender_01 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:52:
[...]
Dan heb je de post van @ArtPhil-Flower niet begrepen.
Anders kan mijn OCD dat ook niet aan.
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Mijn autisme focust zich dan weer op die ene fout en dan moet ik dat corrigeren zonder verder te kijkenBlender_01 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:52:
[...]
Dan heb je de post van @ArtPhil-Flower niet begrepen.
Anders kan mijn autisme dat ook niet aan.
Het kan een heleboel betekenen en ligt er maar net aan hoe ze het aanpakken. Ik kan me voorstellen dat er op een gegeven moment de zelfde regels als bij rekeningen komen.roflexx schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:20:
Betekent regulatie dat de belastingdienst kan opvragen hoeveel waarde ik aan crypto heb op exchanges?
De fiscus heeft geen directe inzage in je bankrekening en het betalingsverkeer. Wel wordt de belastingdienst door banken jaarlijks geïnformeerd over de saldi op bankrekeningen en is een bank verplicht om in bepaalde situaties transacties van een bepaalde omvang te melden.
Verwijderd
Zolang je maar netjes toelaat gemolken te worden als een braaf stuk vee is er weinig aan de hand.
En altijd vaseline of glijmiddel of iets dergelijks bij je hebben. Als ze hem er dan droog in willen drukken kan je nog snel wat doen om de pijn te verzachten.Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:34:
De roverheid zoekt gewoon altijd naar gaatjes waar ze hem droog in kunnen drukken.
Zolang je maar netjes toelaat gemolken te worden als een braaf stuk vee is er weinig aan de hand.
Zijn er specifieke belastingregels voor crypto dan?Waah schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:09:
Zolang ze de belastingregels voor crypto maar gelijk laten vind ik het prima
Crypto wordt gewoon gezien als vermogen, net als aandelen, goud, vastgoed of spaargeld. (box 3)
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:34:
De roverheid zoekt gewoon altijd naar gaatjes waar ze hem droog in kunnen drukken.
:strip_exif()/f/image/dB5ZSZrSONV9Gjz3s2jkhXvy.jpg?f=fotoalbum_large)
Altijd op zoek naar een nieuwe stok om mee te slaan.
daar zijn wij volgens mij redelijk uniek in.. veel landen hebben belasting op de winst.Mooody schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:38:
[...]
Zijn er specifieke belastingregels voor crypto dan?
Crypto wordt gewoon gezien als vermogen, net als aandelen, goud, vastgoed of spaargeld. (box 3)
Kijk, dat zijn de betere postsMooody schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:50:
[...]
Ik kan ook een heel eind met je meegaan, maar je kan simpelweg niet in alles investeren. Je moet keuzes maken, dus @majic valt weinig te verwijten op dat vlak
Toch zou ik nooit adviseren om in meerdere projecten te investeren die uit dezelfde vijver moeten vissen.
Je noemt;
- Sushiswap
- Pancakeswap
- Uniswap
- Beefy.Finance
- Apeswap
Ik zou uit dit rijtje gewoon alleen de duidelijke marktleider pakken.
Daarna kijk je welke andere zinnige usecases er naast Bitcoin (waardeverplaatsing, hedge tegen inflatie) verder te vinden zijn in crypto en pak je daar de marktleiders, bijv:
- Ethereum: smart contract platform
- Polkadot: interoperability van chains
- Chainlink: oracles, communicatie offchain-onchain, hybrid smart contract
- Uniswap: liquiditeitsprovider
- Polygon: scaling
- Aave: lending
- The Graph: indexing
- Etc.
Eventueel nog een mandje met zinnige utiliteitstokens voor de marktleiders op gebied van decentralised video (Theta), data (Filecoin), gaming (Enjin), webbrowsing advertising (BAT) etc. etc.
In de breedte investeren (risicospreiding) is imo altijd beter dan in de diepte (bijv. ETH+ADA+SOL hodlen). Omdat ik zelf niet teveel mandjes wil hodlen, kijk ik op welk platform de marktleiders van de diverse usecases zich bevinden. Ik heb bijv geen Uniswap, Polygon en Aave, omdat deze op Ethereum draaien. Als deze projecten banaan gaan, profiteert "de Ethereum prijs" daar ook direct van (lees: meer transacties -> meer fees -> meer ETH-burn -> meer schaarste -> hogere prijs).
In zo'n geval breid ik liever de ETH positie uit om die usecases af te dekken. Polkadot en Chainlink zijn chain-onafhankelijk en om die reden juist zinvol voor diversificatie in je PF, etc.
Met dergelijke beredenering is het voor jezelf veel eenvoudiger om te blijven hodlen (of DCA uit te breiden) in bull -en bearmarket zonder zorgen. Mocht de markt verschuiven (bijv. BAND gaat het Chainlink lastig maken), dan kun je daar tzt naar handelen, maar dit zijn geen verschuivingen die een tijdsspanne van enkele maanden gebeuren. Uitzoomen en relaxt investeren
Tis meer een algemeen praatje geworden dan een reactie op jouw post. Hopelijk stoort dat je niet
Maar dat zijn wel mid-long term trading concepten die voor veel mensen hier irrelevant zijn.
Enfin, inderdaad, BTC + ETH is een goede basis. Daarna de rest van je portfolio.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen bijv. Sushiswap en Pancakeswap : Eth vs BSC.
Ik leg dus graag een centje in beide gleufjes want beide netwerken zullen onafhankelijk van elkaar blijven groeien. Mocht de groei stagneren bij één van de twee schakel je inderdaad om.
Verder is het daarom ook belangrijk om de boot niet te missen bij zaken als Spookyswap op Fantom - dan ben je er vroeg bij en kan je die fijne 10x of 20x nog mee pakken zonder veel risico te lopen (zelfde concept, ander mainnet) .
Projecten die je al noemde zoals Theta, maar ook Audius, GET zijn ook machtig mooi omdat ze echte real-world interoperability hebben ipv "by crypto for crypto" zoals de meeste tokens.
Er zijn, in tegenstelling tot wat je zou denken in verband met het overheersende sentiment in dit subforum (of maybe wel tweakers.net in het algemeen, frontpage is nog erger) erg veel goede, interessante projecten die een lange adem zijn beschoren. Maar misschien niet direct de hoogse short-term rendementen opleveren en dus over het hoofd worden gezien.
Hier ook wel; inkomen uit aanmerkelijk belang. Ik geef het crypto-vermogen altijd netjes door, maar mijn accountant heeft me daar (nog) nooit op gewezen.twain4me schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:44:
[...]
daar zijn wij volgens mij redelijk uniek in.. veel landen hebben belasting op de winst.
Iemand hier die er meer verstand van heeft?
En dit?Mooody schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:38:
[...]
"En wie in verhouding meer belegt dan spaart, heeft meer mogelijkheden om te verdienen aan zijn vermogen, zo luidt de redenering. Over deze verdiensten, ook wel rendement genoemd, heft de overheid formeel belasting; 31%"
Inkomen (= rendement) uit aanmerkelijk belang is dat toch?majic schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:49:
[...]
En dit?
"En wie in verhouding meer belegt dan spaart, heeft meer mogelijkheden om te verdienen aan zijn vermogen, zo luidt de redenering. Over deze verdiensten, ook wel rendement genoemd, heft de overheid formeel belasting; 31%"
Hoe wordt het gezien wanneer je je rendement wekelijks weer herinvesteert en er zodoende dus vermogen van maakt?
[ Voor 9% gewijzigd door vickypollard op 24-08-2021 14:52 ]
dat is alleen als je meer dan 5% van een bedrijf bezit, heb jij zoveel van BTC?Mooody schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:51:
[...]
Inkomen (= rendement) uit aanmerkelijk belang is dat toch?
Hoe wordt het gezien wanneer je je rendement wekelijks weer herinvesteert en er zodoende dus vermogen van maakt?
maar dat is dus geen belasting op de koerswinst (was daar net wat onduidelijk over) formeel moet er op divident wel belasting worden ingehouden maar een gemiddelde jan met de pet betaald dat ook niet, waarschijnlijk doen ze er daarom op dit moment niet veel mee, zal over een paar jaar wel min of meer gelijk worden getrokken met aandelen/divident.Mooody schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:47:
[...]
Hier ook wel; inkomen uit aanmerkelijk belang. Ik geef het crypto-vermogen altijd netjes door, maar mijn accountant heeft me daar (nog) nooit op gewezen.
Iemand hier die er meer verstand van heeft?
Ik ben particulier en bezit cryptovalutaMooody schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:51:
[...]
Inkomen (= rendement) uit aanmerkelijk belang is dat toch?
Cryptovaluta horen tot uw bezittingen in box 3. Van uw cryptovaluta geeft u de waarde in het economische verkeer aan op 1 januari (peildatum). U hanteert daarbij de koers op de peildatum van het gebruikte omwisselplatform.
Ik ben particulier en ik mine cryptovaluta of handel in cryptovaluta
De handel in cryptovaluta kunt u vergelijken met de handel in gewone valuta zoals de Japanse Yen of de Amerikaanse dollar. U bent aan het beleggen en u speculeert op koerswinst. U hoeft dan de opbrengst van de handel niet aan te geven. Dat is anders als u met extra arbeid, dus bovenop uw beleggingsactiviteiten, vaak extra inkomsten verdient. In dat geval moet u de inkomsten wél aangeven. Geeft u deze inkomsten aan als inkomsten uit overig werk of als winst uit onderneming.
Bron: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/werk-en-inkomen/content/cryptovaluta
[ Voor 29% gewijzigd door Selmer op 24-08-2021 14:54 ]
Tot 50K (per persoon binnen een huishouden) mag je lekker aan investeringen/spaargeld hebben zonder dat je belasting hoeft te betalen..majic schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:49:
[...]
En dit?
Dus als je met z'n 2'en bent (kinderen uitgezonderd uiteraard) dan mag je 100K hebben voordat de belasting er een stukje van wil hebben.
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Nee, en dat wil ik graag zo houdenMooody schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:38:
[...]
Maar zolang Rutte er zit, verwacht ik niet dat er iets gaat wijzigen
Oh die vlieger gaat net niet opmalarkan schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:53:
[...]
dat is alleen als je meer dan 5% van een bedrijf bezit, heb jij zoveel van BTC?
Pak de boormachines jongens!malarkan schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:53:
[...]
dat is alleen als je meer dan 5% van een bedrijf bezit, heb jij zoveel van BTC?
Niet op de manier hoe de gemiddelde instalateurs zonnepanelen en warmtepompen snappen, mag ik hopenMooody schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:55:
[...]
Oh die vlieger gaat net niet opIk vertrouw er gewoon maar op dat onze accountant het wel snapt
- ik heb ooit crypto gemined (lang lang geleden)
- die crypto is in 2021 een centje waard geworden
- ik ben de crypto gaan herverdelen over diverse munten
- ik 'stake' crypto
Zodra waarde boven de 50k komt ga je dus betalen dan - dus stel dat ik op 1 januari 100,000 zou hebben ooit, wat is de belasting dan die je gaat betalen?
En heeft dit ook invloed op zaken als je studiefinanciering? Want opeens heb je dan veel meer eigen vermogen. hmm.
Dat is wel te hopen inderdaadMooody schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:55:
[...]
Oh die vlieger gaat net niet opIk vertrouw er gewoon maar op dat onze accountant het wel snapt
Winst hoeft je niet op te geven, alleen het vermogen per 1 januari. DuidelijkSelmer schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:53:
[...]
Ik ben particulier en bezit cryptovaluta
Cryptovaluta horen tot uw bezittingen in box 3. Van uw cryptovaluta geeft u de waarde in het economische verkeer aan op 1 januari (peildatum). U hanteert daarbij de koers op de peildatum van het gebruikte omwisselplatform.
Ik ben particulier en ik mine cryptovaluta of handel in cryptovaluta
De handel in cryptovaluta kunt u vergelijken met de handel in gewone valuta zoals de Japanse Yen of de Amerikaanse dollar. U bent aan het beleggen en u speculeert op koerswinst. U hoeft dan de opbrengst van de handel niet aan te geven. Dat is anders als u met extra arbeid, dus bovenop uw beleggingsactiviteiten, vaak extra inkomsten verdient. In dat geval moet u de inkomsten wél aangeven. Geeft u deze inkomsten aan als inkomsten uit overig werk of als winst uit onderneming.
Bron: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/werk-en-inkomen/content/cryptovaluta
bol heeft tegenwoordig een hele rubriek om te leren aan kinder hoe dat moet..
https://www.bol.com/be/nl...33/4289345107/?rating=all
[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 24-08-2021 15:07 ]
Zie website belastingdienst, inclusief wat rekenvoorbeelden: https://www.belastingdien...en-uit-vermogen-over-2021majic schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:59:
Even een concreet voorbeeld (niet perse mij, maar wel mogelijk toekomstige mij afhankelijk van de koersen)
- ik heb ooit crypto gemined (lang lang geleden)
- die crypto is in 2021 een centje waard geworden
- ik ben de crypto gaan herverdelen over diverse munten
- ik 'stake' crypto
Zodra waarde boven de 50k komt ga je dus betalen dan - dus stel dat ik op 1 januari 100,000 zou hebben ooit, wat is de belasting dan die je gaat betalen?
En heeft dit ook invloed op zaken als je studiefinanciering? Want opeens heb je dan veel meer eigen vermogen. hmm.
Je betaald belasting over een fictief rendement. Dus niet de daadwerkelijk opbrengst.
Edit: heb een jaar terug een Excel gemaakt die dat allemaal uitrekende. Kan hem wellicht in een Google Sheet zetten en delen bij interesse.
[ Voor 6% gewijzigd door jvel92 op 24-08-2021 15:14 ]
Maar crypto is toch een pyramidespel en niks waard en onzin en .. en...jvel92 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:05:
[...]
Zie website belastingdienst, inclusief wat rekenvoorbeelden: https://www.belastingdien...en-uit-vermogen-over-2021
Je betaald belasting over een fictief rendement. Dus niet de daadwerkelijk opbrengst.
Edit: heb een jaar terug een Excel gemaakt die dat allemaal uitrekende. Kan hem wellicht in een Google Sheet zetten en delen bij interesse.
Maar WEL mooi belasting erover vangen...
2 wallen etc..
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Dit topic is gesloten.
![]()
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/vBcZbsUpuS9JzKVAQkWhkACL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OiCDdzoLOb5BwNr1mQtb9aLu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WVnO6WTX7caC8VjJBcMw7KOf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fLYYWcFHtRXqz5Ubt7M7JLKU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YoEYTZhwg127YIsNIkwNrehE.jpg?f=fotoalbum_large)