De bijgeleverde Teams versie is een soort van light versie blijkbaar.
Mwah, half/half. Alleen de persoonlijke teams. Je kunt nog steeds niet inloggen met je Werk account
Nee, vet irritant, heb dus nu mijn privé en zakelijke teams draaien... en kan niet mijn mijn zakelijke account dus inloggen op die "chat"TheVMaster schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:09:
[...]
Mwah, half/half. Alleen de persoonlijke teams. Je kunt nog steeds niet inloggen met je Werk account
Iemand ook het probleem dat de store niet beschikbaar is na het installeren van Windows 11? Ik kan dus ook geen notepad starten, geen Azure VPN client installeren...
Wat mis ik?
Enterprise versie via Office e5
Wat mis ik?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Inderdaad. Maar, ik verwacht wel dat ze dat wel gaan toevoegen.Vorkie schreef op Tuesday 5 October 2021 @ 15:14:
[...]
Nee, vet irritant, heb dus nu mijn privé en zakelijke teams draaien... en kan niet mijn mijn zakelijke account dus inloggen op die "chat"
Je bedoelt de Microsoft Store app?Gé Brander schreef op Tuesday 5 October 2021 @ 15:15:
Iemand ook het probleem dat de store niet beschikbaar is na het installeren van Windows 11? Ik kan dus ook geen notepad starten, geen Azure VPN client installeren...
Wat mis ik?
Hihi ik ook met een i5 6600, ik vindt het wel best maar @TheVMaster heb je een workaround ?Albert020 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:57:
Krijg hier de volgende melding, HP uit 2017 met i5 7400 3.00 GHz 16GB DDR4![]()
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GAUV447iewkef1YenYmhy7X1.jpg?f=user_large)
Net geprobeerd mijn laptop (HP Probook 430 G5) te updaten, maar installatie mislukt steeds bij 87%. Over een paar dagen maar weer proberen. Meer mensen die hier tegenaan lopen?
[ Voor 6% gewijzigd door BRO-JWE op 05-10-2021 15:32 ]
Ik vind het startmenu persoonlijk er ook echt niet uit zien. Bijna alsof het een beta test van een startmenu is. Te kaal en als je bepaalde opties uitschakelt hou je lege plekken over.EDIT schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:10:
Net even mijn test-pc geüpgraded van Windows 10 naar Windows 11 om te kijken hoe het een en ander werkt en gewijzigd is. Om maar positief te beginnen: alles lijkt tot nu toe gewoon te functioneren zoals bedoeld, en ik was positief verrast dat mijn privacyinstellingen ongewijzigd waren. Dat heb ik wel eens anders gezien bij een Windows 10 update
Negatief vind ik de verandering van het startmenu. De extra handelingen voor het openen van de programmalijst zijn tot daar aan toe (dat zal vast wel wennen), maar dat die sectie met 'aanbevolen apps' gewoon niet weggehaald kan worden om tot een compacter startmenu te komen is werkelijk te gek voor woorden. Ook onder Windows 10 had ik al een compact startmenu met enkele veelgebruikte apps die ik had vastgezet en de rest opende ik via de applijst of door te zoeken. Op mijn PC ziet het er nu zo uit:
[Afbeelding]
Dit ziet er toch voor geen meter uit?
Verder nog het bekende issue van het slepen via de taakbalk wat niet meer mogelijk is en ik liep ook nog tegen de bug aan dat ik via de moderne controlepaneel mijn geluidsinstelling niet van Stereo naar 5.1 kon wijzigen. Ik zag de optie wel, maar als ik deze selecteerde wijzigde deze meteen weer terug naar stereo. Uiteindelijk heb ik het via het oude geluidsinstellingenpaneel (mmsys.cpl) voor elkaar gekregen en toen werd het ook keurig in het moderne controlepaneel getoond. Daar lijkt dus iets nog niet helemaal goed te gaan.
Oh, en ik zag dat er meteen een heleboel bloatware weer was geïnstalleerd, van Facebook messenger en Whatsapp tot andere onbekende apps. Gelukkig was dat zonder moeite weer te verwijderen en kon ook de chatfunctie uitgeschakeld worden.
Voor de rest zal de toekomst volgens mij uit moeten wijzen hoe goed en stabiel alles draait. Afgezien van bovenstaande punten ben ik wel tevreden met de update. Ik hoop dat Microsoft die dingen nog op gaat lossen met updates.
Maar dat even ten terzijde, hoe zijn de prestaties bij jullie? Bij mij lijkt de UI animaties van minimaliseren en maximaliseren wat te laggen, althans het voelt niet helemaal vloeiend aan op een RTX 2080 TI.
Tijdens de schone installatie van Windows 11 via een USB-stick gemaakt met de officiële tool wordt mijn HP ProBook 640 G5 ineens geconfigureerd als zakelijk apparaat. Ik heb niets met dit bedrijf en met Windows 10 hier nooit last van gehad. Wat ik ook probeer, na verbinding te maken met internet wordt deze zonder vraag geconfigureerd en kan ik niet inloggen met mijn eigen Microsoft account. Kan ik hier zelf iets aan doen, of kan alleen de beheerder van dit bedrijf zoiets ongedaan maken? De laptop heb ik op Tweakers tweedehands aangeschaft, dus het zou kunnen zijn dat deze eerder onderdeel is geweest van dit bedrijf.
![]() | ![]() |
Waarschijnlijk is dit dan inderdaad een laptop die nog gekoppeld staat bij dat bedrijf aan hun Endpoint manager, als je dan een schone installatie doet en verbinding maakt met internet gaat die de instellingen ophalen. Misschien even schoon installeren zonder internet verbinding en dan eerst een offline account aanmaken.Sanchaz12 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:34:
Tijdens de schone installatie van Windows 11 via een USB-stick gemaakt met de officiële tool wordt mijn HP ProBook 640 G5 ineens geconfigureerd als zakelijk apparaat. Ik heb niets met dit bedrijf en met Windows 10 hier nooit last van gehad. Wat ik ook probeer, na verbinding te maken met internet wordt deze zonder vraag geconfigureerd en kan ik niet inloggen met mijn eigen Microsoft account. Kan ik hier zelf iets aan doen, of kan alleen de beheerder van dit bedrijf zoiets ongedaan maken? De laptop heb ik op Tweakers tweedehands aangeschaft, dus het zou kunnen zijn dat deze eerder onderdeel is geweest van dit bedrijf.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Inderdaad. Vond het overigens ook opvallend dat ik na installatie niet de optie had om met mijn Office 365 account in te loggen. Die heb ik later toegevoegd.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Draai nu de gehele dag op mijn werk laptop op Windows 11 en zie geen verschil in prestatie t.o.v. Windows 10.
Maar heb wel een upgrade gedaan, ga vanavond denk ik even een clean install doen en kijken wat hij dan doet.
Wat het minimaliseren en maximaliseren van mijn vensters, dat lijkt ook bij mij wat te laggen, Maar dat had ik ook al met de laatste versie van Windows 10. Dus daar merk ik ook geen verschil in.
Maar heb wel een upgrade gedaan, ga vanavond denk ik even een clean install doen en kijken wat hij dan doet.
Wat het minimaliseren en maximaliseren van mijn vensters, dat lijkt ook bij mij wat te laggen, Maar dat had ik ook al met de laatste versie van Windows 10. Dus daar merk ik ook geen verschil in.
PS5 User ;-) ...
iemand al ervaring met Citrix workspace, werkt dat op windows 11? Iemand? Ik wil graag upgraden, maar citrix moet wel werken
[ Voor 32% gewijzigd door Snoes op 05-10-2021 17:43 ]
Bedankt, dat werkt in ieder geval als tijdelijke oplossing! Misschien toch maar eens contact opnemen met het bedrijf om eens te vragen of ze het ongedaan kunnen maken.mats schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:37:
[...]
Waarschijnlijk is dit dan inderdaad een laptop die nog gekoppeld staat bij dat bedrijf aan hun Endpoint manager, als je dan een schone installatie doet en verbinding maakt met internet gaat die de instellingen ophalen. Misschien even schoon installeren zonder internet verbinding en dan eerst een offline account aanmaken.
M'n NUC8i5BEH was ook ongeveer op dat percentage, ik keek er niet constant naar, maar toen startte die opeens opnieuw op. maar helaas staat Windows 10 er nog steeds op. Meerdere pogingen heb nog ik niet gedaan.BRO-JWE schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:31:
Net geprobeerd mijn laptop (HP Probook 430 G5) te updaten, maar installatie mislukt steeds bij 87%. Over een paar dagen maar weer proberen. Meer mensen die hier tegenaan lopen?
Wel m'n laptop met Ryzen 4500u succesvol naar Windows 11 geüpdatet.
Ja ik ook. Kreeg steeds een 0x8007007f foutmelding rond de 76%. Tip van een ander forum: run de Windows11UpdateAssistant als Administrator. Et voila. Dat verhielp bij mij het probleem ook.BRO-JWE schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:31:
Succes!
Jouw laptop is dan nog als intune autopilot object aanwezig in de tenant van een bedrijf.Sanchaz12 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:34:
Cloud ☁️
Hm, redelijk nieuw model nog en in autopilot, mag hopen dat ie legaal is en dat jij nog transactiegegevens hebt voor de laptop.Sanchaz12 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:34:
Dan zou je namelijk een mail kunnen sturen naar dat bedrijf of ze jou systeem uit de tenant kunnen gooien.
Iemand anders nog problemen met zijn bluetooth oordoppen/koptelefoon? Hij verbind namelijk wel, maar geluid speelt hij dan vervolgens niet af. Ik heb al geprobeerd om het apparaat te verwijderen en dan opnieuw toevoegen, heb ook beetje op het internet gezocht maar ik krijg het maar niet voor elkaar om het te laten werken.
Dat was hem, dankjewel!keekeboo schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:20:
[...]
Ja ik ook. Kreeg steeds een 0x8007007f foutmelding rond de 76%. Tip van een ander forum: run de Windows11UpdateAssistant als Administrator. Et voila. Dat verhielp bij mij het probleem ook.
Succes!
Er was voor Intel Bluetooth een week geleden wat nieuwe drivers uitgebracht, dus mocht je Intel bluetooth hebben zou updaten misschien soelaas bieden?yeth3119 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:48:
Iemand anders nog problemen met zijn bluetooth oordoppen/koptelefoon? Hij verbind namelijk wel, maar geluid speelt hij dan vervolgens niet af. Ik heb al geprobeerd om het apparaat te verwijderen en dan opnieuw toevoegen, heb ook beetje op het internet gezocht maar ik krijg het maar niet voor elkaar om het te laten werken.
Dit inderdaad ik ook al zou offline installeren lukken (wat ik betwijfel) dan heb je kans dat je zodra het device internet verbinding maakt alsnog moeilijk gaat lopen doen. Bedrijf mailen of bellen met het verzoek hem te verwijderen uit Intune is inderdaad de beste keuze. ( ik als beheerder zou er alleen niet aan meewerken om eerlijk te zijn)Vorkie schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:40:
[...]
Hm, redelijk nieuw model nog en in autopilot, mag hopen dat ie legaal is en dat jij nog transactiegegevens hebt voor de laptop.
Dan zou je namelijk een mail kunnen sturen naar dat bedrijf of ze jou systeem uit de tenant kunnen gooien.
Cloud ☁️
Goedemiddag allemaal,
Vanmiddag mijn nieuwe pc in onderdelen binnen gekregen.
Net in elkaar gezet en ik dacht laat ik dan maar direct windows 11 erop zetten.
Ik heb via de MS tool een Boot USB disk gemaakt en darvan boot ik mijn nieuwe pc op.
Krijg netjes het installatie scherm waarna ik op next kan klikken en de versie kan kiezen die ik wil installeren.
Na mijn keuze krijg ik de vervelende melding dat mijn hardware niet geschikt is voor windows 11.
Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Even de specs op een rijtje :
Ryzen 5 5600x
Samsung 980Pro m2 1TB SSD
32Gb DDR4
1070Ti.
Zou toch gewoon voldoende moeten zijn om windows 11 op te draaien lijkt mij?
In de Bios wordt ook gewoon alles gevonden en goed weergegeven.
Enige wat ik niet kan is het serial ingeven dus die stap skip ik.
Ik heb via de MS tool een Boot USB disk gemaakt en darvan boot ik mijn nieuwe pc op.
Krijg netjes het installatie scherm waarna ik op next kan klikken en de versie kan kiezen die ik wil installeren.
Na mijn keuze krijg ik de vervelende melding dat mijn hardware niet geschikt is voor windows 11.
Ryzen 5 5600x
32Gb DDR4
1070Ti.
Je hardware is absoluut geschikt. Je moet echter in je bios UEFI aanzetten, secure boot aanzetten en TPM 2.0 aanzetten.Tha-Skunk schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:05:
Goedemiddag allemaal,
Ryzen 5 5600x
32Gb DDR4
1070Ti.
Edit:
Even een linkje voor je toegevoegd met de stappen die je moet doornemen.
https://www.techspinreview.com/2021-enable-secure-boot-tpm/
[ Voor 6% gewijzigd door kevinkrs op 05-10-2021 17:12 ]
Ik krijg nu de melding dat ik Win 11 kan draaien maar ik zie nergens waar ik hem kan dl of hoe ik hem moet opdaten naar windows 11
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Staat op de frontpage 😬ravw schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:14:
Ik krijg nu de melding dat ik Win 11 kan draaien maar ik zie nergens waar ik hem kan dl of hoe ik hem moet opdaten naar windows 11
reviews: Upgraden naar Windows 11? - Alles over installeren en compatibiliteit
daar kom ik zeldentarlitz schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:16:
[...]
Staat op de frontpage 😬
reviews: Upgraden naar Windows 11? - Alles over installeren en compatibiliteit

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Stappenplan omzeilen systeemeisen Windows 11Winkiller schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:26:
[...]
Hihi ik ook met een i5 6600, ik vindt het wel best maar @TheVMaster heb je een workaround ?
[Afbeelding]
Maak een USB-stick met Windows 11 via de Media Creation Tool van Microsoft.
Boot vanaf deze USB-stick.
Na enkele stappen krijg je in de set-up de melding dat je pc niet aan de systeemeisen voldoet. Druk nu op Shift+F10 om een commandprompt te openen en open de registereditor door regedit te typen, gevolgd door een enter.
Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup.
Klik met rechts op Setup en kies voor New -> Key. Noem deze sleutel LabConfig.
Open de zojuist aangemaakte sleutel en maak binnen LabConfig twee DWORD-values aan. Noem ze BypassTPMCheck en BypassSecureBootCheck. Pas de waarde van beide values aan van 0 naar 1.
Sluit regedit en de commandprompt. Ga een stap terug in de set-up en vervolgens weer een stap vooruit. De set-up gaat nu door alsof je pc aan de systeemeisen voldoet.
Hier de installatie net achter de rug, over een W10 (dus upgrade).
Alles ging perfect en werkt voorlopig als een zonnetje..
Alles ging perfect en werkt voorlopig als een zonnetje..
Never ever financial advice...
Hmm, toch maar even snel een mailtje gestuurd. Begin nu toch wel erg benieuwd te worden hoe het zit... Verkoper had veel 5-sterren reviews en verkoopt vaak ex-zakelijk spul.Vorkie schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:40:
[...]
Hm, redelijk nieuw model nog en in autopilot, mag hopen dat ie legaal is en dat jij nog transactiegegevens hebt voor de laptop.
Weet niet of mijn werk er blij mee gaat zijn, maar ik ben niet voor niets sales engineer.
De upgrade naar win11 loopt op mijn werklaptop, gezien al mijn andere hardware niet geschikt is voor Windows 11. We gaan het zien
De Installation Assistant staat nu op 84%
Voor het geval dat kan ik deze week nog wel op een reserve laptop met win10 werken, mocht deze echt niets meer doen na de upgrade...
edit: opvallend, rond 87/88% van de setup assistant begint Office ClickandRun een update uit te voeren. Het lijkt erop dat de Setup Assistant wacht tot die klaar is met draaien voordat die verder iets gaat doen.
De upgrade naar win11 loopt op mijn werklaptop, gezien al mijn andere hardware niet geschikt is voor Windows 11. We gaan het zien
Voor het geval dat kan ik deze week nog wel op een reserve laptop met win10 werken, mocht deze echt niets meer doen na de upgrade...
edit: opvallend, rond 87/88% van de setup assistant begint Office ClickandRun een update uit te voeren. Het lijkt erop dat de Setup Assistant wacht tot die klaar is met draaien voordat die verder iets gaat doen.
[ Voor 41% gewijzigd door SunnieNL op 05-10-2021 18:02 ]
Ik gebruik inderdaad een intel bluetooth apparaat, had ze al geupdate via Lenovo Vantage, maar heb ook nog even gekeken op de site van intel, en er is een nog nieuwere versie, maar zelfs als ik die installeer krijg ik mijn oordoppen niet aan de praat.Vorkie schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:56:
[...]
Er was voor Intel Bluetooth een week geleden wat nieuwe drivers uitgebracht, dus mocht je Intel bluetooth hebben zou updaten misschien soelaas bieden?
Ik zit al een even op 22000.194 en erger me rot aan alle UI quirks.
Alles loopt best stabiel ofzo, gelukkig, maar die UI perikelen zijn toch echt ongelofelijk.
Alles loopt best stabiel ofzo, gelukkig, maar die UI perikelen zijn toch echt ongelofelijk.
Enkele voorbeelden van de UI quirks? Wellicht heb ik ze ook, ik ben benieuwd.SideShow schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:50:
Ik zit al een even op 22000.194 en erger me rot aan alle UI quirks.
Ik heb vandaag een upgrade uitgevoerd. alles netjes verlopen. maar helaas èèn ding waar ik mij aan stoorde in win10 lijkt nu ook in win11 te zitten. Mijn dark mode werkt niet goed
:fill(white):strip_exif()/f/image/1AxWVAfnDGQqy49VpzJ8secG.png?f=user_large)
Ik vermoed vanwege bloatware. maar ik heb de meeste meuk al verwijderd. iemand tips?
Schone installatie zit ik nou eigenlijk niet zo op te wachten
:fill(white):strip_exif()/f/image/1AxWVAfnDGQqy49VpzJ8secG.png?f=user_large)
Ik vermoed vanwege bloatware. maar ik heb de meeste meuk al verwijderd. iemand tips?
Schone installatie zit ik nou eigenlijk niet zo op te wachten

ora et labora
Vanmiddag lekker geupdate naar 11. Best soepel, was even in de veronderstelling dat ik gedoe
zou krijgen met het lokale account. Maar nee, keurig in orde.
Ben gewend om de taakbalk bovenin te hebben en ongeveer half zo dik, ook gelukt met een reg-edit. Niet 100% goed, de uitlijning van het klokje is een paar pixels fout. Maar dat is een kleinigheid.
Vind het start menu ook nog niet heel fijn er uitzien. Maar dat komt wel.
Normaal heb ik wat linkjes in de taakbalk staan van chrome, bijvoorbeeld direct naar de pagina's
van mijn domotica, of netwerk spul. Daar ben ik nog niet achter hoe ik dat terug krijg.
Dus als iemand daar iets op weet
zou krijgen met het lokale account. Maar nee, keurig in orde.
Ben gewend om de taakbalk bovenin te hebben en ongeveer half zo dik, ook gelukt met een reg-edit. Niet 100% goed, de uitlijning van het klokje is een paar pixels fout. Maar dat is een kleinigheid.
Vind het start menu ook nog niet heel fijn er uitzien. Maar dat komt wel.
Normaal heb ik wat linkjes in de taakbalk staan van chrome, bijvoorbeeld direct naar de pagina's
van mijn domotica, of netwerk spul. Daar ben ik nog niet achter hoe ik dat terug krijg.
Dus als iemand daar iets op weet
Ik weet niet waar ik eerst moet beginnen... laat ons toch zeggen in de eerste plaats dat de UI een frankenstein is. Er zitten zo ongeveer 5 verschillende UI's in windows op dit moment.kevinkrs schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:50:
[...]
Enkele voorbeelden van de UI quirks? Wellicht heb ik ze ook, ik ben benieuwd.
Er is gewoon zoveel verkeerd. Ik ga echt niet alles opsommen, maar neem nu het contextmenu (bvb op het bureaublad). Normaal kan je de muisknop indrukken op een bepaald item, maar loslaten op een ander item. Dit klinkt belachelijk als je niet into zulke zaken bent, maar het is belangrijk. Hetzelfde gedrag is ook vereist in een dropdownlist, dewelke slechte UI implementators dus niet doen. In een dropdownlist moet een je item kunnen kiezen met slechts 1 (trage) muisklik. Nou ja, dit is microsoft dus vergeten.
Naast de _vele_ kleine maar storende ui problemen, heb je ook bepaalde zaken die men gewoon weglaat. Voor mij persoonlijk is het weglaten van ungrouped buttons op de taskbar onbegrijpelijk. Dit is een van de talrijke voorbeelden van zaken weglaten die een negatieve impact hebben op workflow.
En in het contextmenu van de taskbar, moet je ook geen koppeling meer zien staan naar task manager blijkbaar.
*edit: dit project is interessant voor mensen die bepaalde zaken missen in de nieuwe windows.
[ Voor 9% gewijzigd door SideShow op 05-10-2021 18:04 ]
in 1 keer alles goed geupdate ... maar wel even wennen aan de look .. en dingen
maar een doorgewinterde windows gebruiker moet hier toch makkelijk door heen lopen om alles weer te vinden ... mits ze het er niet uit gesloopt is of een andere naam heb gekregen
maar een doorgewinterde windows gebruiker moet hier toch makkelijk door heen lopen om alles weer te vinden ... mits ze het er niet uit gesloopt is of een andere naam heb gekregen
Al vanaf het begin is het met mijn bluetooth headset zo, dat als ik hem pair, dat dan het volume-schuifje in de systray helemaal naar links gaat. Naar volume 0 dus. Hij speelt dus wel muziek, maar je hoort hem niet.yeth3119 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:48:
Oh, je moet het volume dus weer verhogen.
[ Voor 3% gewijzigd door zetje01 op 05-10-2021 18:27 ]
Jammer genoeg is dat niet het probleem in mijn geval. Hij verbindt wel en geluid staat ook aan, maar nog steeds komt er geen geluid, hij verspingt dus niet naar een hele zachte volume. Zelfs als ik volume op max zet, gebeurt er helemaal niks.zetje01 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:27:
[...]
Al vanaf het begin is het met mijn bluetooth headset zo, dat als ik hem pair, dat dan het volume-schuifje in de systray helemaal naar links gaat. Naar volume 0 dus. Hij speelt dus wel muziek, maar je hoort hem niet.
Oh, je moet het volume dus weer verhogen.
Tijd om te gaan spelen met win 11
Na wat "aandringen" een upgrade vanuit 10 naar 11 gedaan en dat liep eigenlijk best soepel.
In eerdere build heb ik wat experimentjes gedaan met een combinatie van een dll file en openshell om toch weer een 'bruikbaar' startmenu terug te krijgen.
Dat werkte in de dev builds prima maar in de definitieve versie gaat explorer helemaal op standje disco.. ( constant herladen en dan weer naar blanco scherm )
Heeft iemand al een werkende manier gespot op classicshell / openshell goed werkend te krijgen in de definitieve versie van 11 ?
Na wat "aandringen" een upgrade vanuit 10 naar 11 gedaan en dat liep eigenlijk best soepel.
In eerdere build heb ik wat experimentjes gedaan met een combinatie van een dll file en openshell om toch weer een 'bruikbaar' startmenu terug te krijgen.
Dat werkte in de dev builds prima maar in de definitieve versie gaat explorer helemaal op standje disco.. ( constant herladen en dan weer naar blanco scherm )
Heeft iemand al een werkende manier gespot op classicshell / openshell goed werkend te krijgen in de definitieve versie van 11 ?
I live in darkness , i exist in the shadow
Heb je het over de Store App? Volgens mij wordt een Werk account daar niet meer ondersteund, of toch wel?Gé Brander schreef op Tuesday 5 October 2021 @ 15:37:
[...]
Inderdaad. Vond het overigens ook opvallend dat ik na installatie niet de optie had om met mijn Office 365 account in te loggen. Die heb ik later toegevoegd.
Dit is op zich wel opvallend.
Sinds je Teams ook prive kan gebruiken heb ik al maanden een probleem.
Teams wilt heel graag mijn telefoon nummer verifieren. Ik krijg de code binnen en na invoeren geeft hij altijd het probleem dat de services een probleem hebben.
Na een hele zoektocht op internet komt dit omdat het telefoonnummer ook op een ander account staat. Dat kun je niet nakijken, Microsoft wilt telefonisch ook geen hints geven op welk account het kan gaan, maar geeft wel aan dat het onder meerdere accounts geregistreerd staat.
In mijn Microsoft account staat mijn telefoonnummer gewoon geregistreerd aan mijn account, ik krijg er met 2fa ook gewoon smsjes op binnen. Skype heeft het nummer ook gewoon geregistreerd en werkt daar ook gewoon.
Nou had ik eigenlijk de hoop al opgegeven dat ooit werkend te krijgen. Log ik in op win11 in de integreerde Teams versie, gaat gewoon zonder probleem. Log ik weer in bij de iPad, nope, eerst telefoonnummer invoeren.
Schiet mij maar lek, maar leuk dat het onder Windows 11 in ieder geval wel werkt.
Teams wilt heel graag mijn telefoon nummer verifieren. Ik krijg de code binnen en na invoeren geeft hij altijd het probleem dat de services een probleem hebben.
Na een hele zoektocht op internet komt dit omdat het telefoonnummer ook op een ander account staat. Dat kun je niet nakijken, Microsoft wilt telefonisch ook geen hints geven op welk account het kan gaan, maar geeft wel aan dat het onder meerdere accounts geregistreerd staat.
In mijn Microsoft account staat mijn telefoonnummer gewoon geregistreerd aan mijn account, ik krijg er met 2fa ook gewoon smsjes op binnen. Skype heeft het nummer ook gewoon geregistreerd en werkt daar ook gewoon.
Nou had ik eigenlijk de hoop al opgegeven dat ooit werkend te krijgen. Log ik in op win11 in de integreerde Teams versie, gaat gewoon zonder probleem. Log ik weer in bij de iPad, nope, eerst telefoonnummer invoeren.
Schiet mij maar lek, maar leuk dat het onder Windows 11 in ieder geval wel werkt.
Kon je überhaupt geen account instellen en wordt hij helemaal automatisch geconfigureerd (zonder dat je een gebruiker/wachtwoord opgeeft)? Dan denk ik dat hij als een soort van ‘kiosk/shared’ machine geconfigureerd was. Daar kun je dus helemaal niets mee. Maar je hebt al contact opgenomen met het bedrijf, benieuwd waar ze mee komen. In het ergste geval is hij gestolen en willen ze hem terugSanchaz12 schreef op Tuesday 5 October 2021 @ 15:34:
Wat een enorme faal van MS om eind 2021 nog steeds geen fatsoenlijk kleurbeheer door te voeren in hun OS. Het is weer huilen met de pet op en er lijkt 0,0 verbetering te zijn t.o.v. Windows 10.
Tot overmaat van ramp maakt Edge er ook nog een zooi van en blijft hangen in een sRGB-modus, waardoor alles (bij gebruik van DCI-P3 profiel) overgesatureerd wordt. Het is mogelijk om dit handmatig naar P3 te zetten, echter zou dit gewoon moeten werken.
Daarnaast zijn de desktop, standaard foto viewer, etc. nog steeds niet compatibel met ICC en blijven ze lekker in sRGB modus werken.
Tot overmaat van ramp maakt Edge er ook nog een zooi van en blijft hangen in een sRGB-modus, waardoor alles (bij gebruik van DCI-P3 profiel) overgesatureerd wordt. Het is mogelijk om dit handmatig naar P3 te zetten, echter zou dit gewoon moeten werken.
Daarnaast zijn de desktop, standaard foto viewer, etc. nog steeds niet compatibel met ICC en blijven ze lekker in sRGB modus werken.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Hoe moet ik dan de Azure VPN cliënt die alleen uit de store te halen is op het systeem installeren?TheVMaster schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:53:
[...]
Heb je het over de Store App? Volgens mij wordt een Werk account daar niet meer ondersteund, of toch wel?
Het punt is dus dat de hele Store app niet op het systeem staat. Ook notepad bijvoorbeeld is niet te starten.
[ Voor 14% gewijzigd door Gé Brander op 05-10-2021 20:04 ]
En je mobiele nummer is ooit door iemand anders gebruikt dan dat je weet?SunnieNL schreef op Tuesday 5 October 2021 @ 19:57:
Dit is op zich wel opvallend.
Je kunt toch ‘gewoon’ met je Microsoft account inloggen (zoals dat al jaren het geval is in de MS Store). Overigens kun je ook zonder in te loggen apps uit de store downloaden geloof ik tegenwoordig.Gé Brander schreef op Tuesday 5 October 2021 @ 20:01:
[...]
Hoe moet ik dan de Azure VPN cliënt die alleen uit de store te halen is op het systeem installeren?
Het punt is dus dat de hele Store app niet op het systeem staat. Ook notepad bijvoorbeeld is niet te starten.
Daarnaast is het heel raar dat de Store app niet op je pc staat nadat je Windows 11 hebt geïnstalleerd. Was het een clean install of een upgrade?
Upgrade, heb wel een nieuwe installatie gestart ondertussen, schoon, maar ben nu even niet in de gelegenheid te controleren.TheVMaster schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:05:
[...]
Je kunt toch ‘gewoon’ met je Microsoft account inloggen (zoals dat al jaren het geval is in de MS Store). Overigens kun je ook zonder in te loggen apps uit de store downloaden geloof ik tegenwoordig.
Daarnaast is het heel raar dat de Store app niet op je pc staat nadat je Windows 11 hebt geïnstalleerd. Was het een clean install of een upgrade?
Het blijft gewoon vreemd dat de store en notepad gewoon niet geïnstalleerd staan.
Edit: herinstallatie en alles werkt naar behoren. Notepad en Microsoft store app zijn weer beschikbaar.
[ Voor 7% gewijzigd door Gé Brander op 05-10-2021 21:14 ]
Leuk, net geinstalleerd en het start-menu werkt (links-onder) en na een herstart: nada.
De regedit-truuk en powershell-command (op de windows-insider pagina), werken niet.
Voor diegene die ook problemen hebben:
De regedit-truuk en powershell-command (op de windows-insider pagina), werken niet.
reg delete HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\IrisService /f && shutdown -r -t 0
Enige ideeën?Get-appxpackage -all *shellexperience* -packagetype bundle |% {add-appxpackage -register -disabledevelopmentmode ($_.installlocation + "\appxmetadata\appxbundlemanifest.xml")}
Voor diegene die ook problemen hebben:
code:
1
2
| Win + R <enter> ms-settings: <enter> |
[ Voor 9% gewijzigd door SkyStreaker op 05-10-2021 20:15 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Nee, die heb ik al sinds mijn 18de toen ik het nog van een papierenlijst mocht kiezen bij LibertelTheVMaster schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:04:
[...]
En je mobiele nummer is ooit door iemand anders gebruikt dan dat je weet?
Het wordt nog erger, ik probeer net hetzelfde telefoonnummer bij een 'opslag' (onedrive) account toe te voegen en dat werkt gewoon. Ik kan het dus alleen niet toevoegen aan mijn hoofdaccount. Achja, maakt op zich ook niet zo veel uit, zolang MS er niet te veel andere diensten ook afhankelijk van gaat maken.
(het gaat om het tel.nr. dat je in je Microsoft Account onder account info/account alias kan invullen)
Probleem ook wel eens gehad en werd opgelost door Windows te activeren.SunnieNL schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:10:
[...]
Nee, die heb ik al sinds mijn 18de toen ik het nog van een papierenlijst mocht kiezen bij Libertel
Het wordt nog erger, ik probeer net hetzelfde telefoonnummer bij een 'opslag' (onedrive) account toe te voegen en dat werkt gewoon. Ik kan het dus alleen niet toevoegen aan mijn hoofdaccount. Achja, maakt op zich ook niet zo veel uit, zolang MS er niet te veel andere diensten ook afhankelijk van gaat maken.
(het gaat om het tel.nr. dat je in je Microsoft Account onder account info/account alias kan invullen)

ondanks dat ik TMP heb ingeschakeld (gedaan omdat PC-statusupdate dat vroeg de rest was "in orde"
PC heropgestart enzo maar de melding blijft hetzelfde
Hieronder een extern programmatje laten lopen die de eisen voor Windows 11 controleren:

Vreemd. Ik zelf heb vandaag de upgrade gedaan, ook met een ryzen 5 3600x zonder problemen. Secure boot staat aan? Wellicht dat dat het probleem is.michael1105 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:22:
[Afbeelding]
ondanks dat ik TMP heb ingeschakeld (gedaan omdat PC-statusupdate dat vroeg de rest was "in orde"
Hieronder een extern programmatje laten lopen die de eisen voor Windows 11 controleren:
[Afbeelding]
Ik kreeg ook zo'n soort melding op een setje die vlekkeloos door whynot11 kwam.michael1105 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kon daar met de iso wél een install op doen.
I live in darkness , i exist in the shadow
Achteraf wel door een lokaal account aan te maken zonder internet, maar vanaf het moment van verbinden met internet op het scherm tijdens de installatie kreeg ik het scherm dat er gezocht wordt naar updates, herstart, en direct het 'wordt geconfigureerd' scherm waarna ik bij een inlogscherm beland waar email en wachtwoord ingevuld moeten worden. Geen enkel moment is dat over te slaan of te veranderen, enkel door een lokaal account aan te maken en dan te switchen naar een Microsoft account.TheVMaster schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:58:
[...]
Kon je überhaupt geen account instellen en wordt hij helemaal automatisch geconfigureerd (zonder dat je een gebruiker/wachtwoord opgeeft)?
Laten we hopen dat het gewoon in orde is, moet er niet aan denken dat ik onderdeel ben van heling...
Dat is inderdaad al eventjes 😎 heb zelf ook nog zo’n Libertel nummer gehad. En Microsoft kan je niet vertellen aan welk account dat nummer nog meer hangt?SunnieNL schreef op Tuesday 5 October 2021 @ 20:10:
[...]
Nee, die heb ik al sinds mijn 18de toen ik het nog van een papierenlijst mocht kiezen bij Libertel
Mooi he dat autopilotSanchaz12 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:03:
[...]
Achteraf wel door een lokaal account aan te maken zonder internet, maar vanaf het moment van verbinden met internet op het scherm tijdens de installatie kreeg ik het scherm dat er gezocht wordt naar updates, herstart, en direct het 'wordt geconfigureerd' scherm waarna ik bij een inlogscherm beland waar email en wachtwoord ingevuld moeten worden. Geen enkel moment is dat over te slaan of te veranderen, enkel door een lokaal account aan te maken en dan te switchen naar een Microsoft account.
Laten we hopen dat het gewoon in orde is, moet er niet aan denken dat ik onderdeel ben van heling...
Cloud ☁️
https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtabyeth3119 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:45:
[...]
Jammer genoeg is dat niet het probleem in mijn geval. Hij verbindt wel en geluid staat ook aan, maar nog steeds komt er geen geluid, hij verspingt dus niet naar een hele zachte volume. Zelfs als ik volume op max zet, gebeurt er helemaal niks.
Geniale app om al je geluid te fixen in zowel w10 als w11
Mwah. Ik zou achteraf niet een eigen account maken en dan hopen dat het werkt. Onderaan de streep zal hij (als je bij Accounts en dan Werk/School account) waarschijnlijk nog wel gekoppeld staan aan het bedrijf. Ze kunnen in principe je machine ook gewoon beheren en resetten (als hij dus gekoppeld staat).Sanchaz12 schreef op Tuesday 5 October 2021 @ 21:03:
[...]
Achteraf wel door een lokaal account aan te maken zonder internet, maar vanaf het moment van verbinden met internet op het scherm tijdens de installatie kreeg ik het scherm dat er gezocht wordt naar updates, herstart, en direct het 'wordt geconfigureerd' scherm waarna ik bij een inlogscherm beland waar email en wachtwoord ingevuld moeten worden. Geen enkel moment is dat over te slaan of te veranderen, enkel door een lokaal account aan te maken en dan te switchen naar een Microsoft account.
Autopilot rules. Overigens kan het best zijn dat de verkoper laptops ‘leent’ van z’n werkgever of stage. Heb dat ooit wel eens meegemaakt, stagiairs die ‘oude’ laptops meenamen en op MP verkocht, maar dat was voor de Autopilot tijd. Die gasten hebben hun stage niet afgemaakt

Tijd voor OP update:
https://download.microsof...%20for%20Windows%2011.pdf
https://download.microsof...InstallationAssistant.exe
https://software-download.../MediaCreationToolW11.exe
https://download.microsof...%20for%20Windows%2011.pdf
https://download.microsof...InstallationAssistant.exe
https://software-download.../MediaCreationToolW11.exe
[ Voor 42% gewijzigd door Hackus op 05-10-2021 21:14 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Precies dit ja, nu dit voorbij gekomen is wil ik A. weten hoe dat komt en B. zorgen dat het in orde komt voor de eventuele volgende gebruiker. Ben zelf ook erg benieuwd maar ook tegelijkertijd onrustig wat ik van dat mailtje ga horen...TheVMaster schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:10:
[...]
Mwah. Ik zou achteraf niet een eigen account maken en dan hopen dat het werkt.
Neem aan dat je de naam/adres/telefoonnummer van de verkoper hebt?Sanchaz12 schreef op Tuesday 5 October 2021 @ 21:15:
[...]
Precies dit ja, nu dit voorbij gekomen is wil ik A. weten hoe dat komt en B. zorgen dat het in orde komt voor de eventuele volgende gebruiker. Ben zelf ook erg benieuwd maar ook tegelijkertijd onrustig wat ik van dat mailtje ga horen...

Laat die eer aan jou 😉
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Mwah, ik heb het een beetje druk op het moment
Poe, wat een dingen lees ik hier zeg om W11 naar je smaak te krijgen:
-regedit
-powershell
-dll's handmatig in mapjes zetten
Ik wacht voorlopig nog wel even, tuig eerst wel even een VM op om eens te kijken hoe of wat.
-regedit
-powershell
Ik wacht voorlopig nog wel even, tuig eerst wel even een VM op om eens te kijken hoe of wat.
Heb je tijd om mij mede-auteur te maken ?TheVMaster schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:18:
[...]
Mwah, ik heb het een beetje druk op het momentdus misschien dat @HKLM_ er tijd voor heeft. Volgens mij kan hij het ook
Dit had ik ook. Bij mij was het gefixed door:michael1105 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:22:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- Installatieassistent sluiten
- Health check tool van MS ff runnen
- Installatieassistent weer draaien
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Vond Windows 11 wat langzaam reageren. Niet echt heel traag hoor maar gewoon wat langzamer dan ik had verwacht. Dan ga je op onderzoek uit en blijkt dat je Windows op een ouderwetse draaischijf geïnstalleerd hebt. Het viel mij pas echt op toen ik de os schijf van bitlocker ging voorzien. Toen zag ik in taskmanager dat de lees en schrijf snelheden rond de 25MB lagen... Nog eens goed kijken... Aha, verkeerde schijf gekozen... Dus nogmaals doen.
Achteraf viel de performance dus reuze mee op een draaischijf.
[ Voor 6% gewijzigd door Gé Brander op 05-10-2021 21:37 ]
Je kunt natuurlijk ook gewoon ‘wennen’ aan het nieuwe startmenu, dan hoef je geen trukendoos open te trekken. Het is even ‘wennen’, maar ik draai Windows 11 al een paar maanden en ben er al aardig aan gewend. Zelfs gamen op Windows 11 gaat minimaal net zo goed als op Windows 10.sig69 schreef op Tuesday 5 October 2021 @ 21:22:
Poe, wat een dingen lees ik hier zeg om W11 naar je smaak te krijgen:
-regedit
-powershell

Had hetzelfde probleem in citrix webex.yeth3119 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:45:
[...]
Jammer genoeg is dat niet het probleem in mijn geval. Hij verbindt wel en geluid staat ook aan, maar nog steeds komt er geen geluid, hij verspingt dus niet naar een hele zachte volume. Zelfs als ik volume op max zet, gebeurt er helemaal niks.
Kunnen oplossen door de audio te wijzigen van system default naar mijn geluidskaart
Yes @Hackus stuur mij even een DM dan voeg ik je morgen ochtend even toeTheVMaster schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:18:
[...]
Mwah, ik heb het een beetje druk op het momentdus misschien dat @HKLM_ er tijd voor heeft. Volgens mij kan hij het ook
Ik zal morgen ook eens kijken of ik wat kan updaten.
[ Voor 18% gewijzigd door HKLM_ op 05-10-2021 21:45 ]
Cloud ☁️
Heb aangepast wat ik wou 😉👍
Net ff wat aangepast vanaf iPhoneHKLM_ schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:43:
[...]
Yes @Hackus stuur mij even een DM dan voeg ik je morgen ochtend even toe
Ik zal morgen ook eens kijken of ik wat kan updaten.
Bitlocker enabled na herinstallatie een write speed 2,3GB/s... Dat ligt meer in de lijn van de verwachtingGé Brander schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:34:
Vond Windows 11 wat langzaam reageren. Niet echt heel traag hoor maar gewoon wat langzamer dan ik had verwacht. Dan ga je op onderzoek uit en blijkt dat je Windows op een ouderwetse draaischijf geïnstalleerd hebt. Het viel mij pas echt op toen ik de os schijf van bitlocker ging voorzien. Toen zag ik in taskmanager dat de lees en schrijf snelheden rond de 25MB lagen... Nog eens goed kijken... Aha, verkeerde schijf gekozen... Dus nogmaals doen.
mmm.. mijn eventlog loopt vol met een crash.
Faulting application name: svchost.exe_FrameServerMonitor, version: 10.0.22000.1, time stamp: 0x5155ab18
Faulting module name: KERNELBASE.dll, version: 10.0.22000.132, time stamp: 0xd0701e22
Exception code: 0xe06d7363
Fault offset: 0x000000000004466c
Faulting process id: 0x644
Faulting application start time: 0x01d7ba22d8b870f1
Faulting application path: C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
Faulting module path: C:\WINDOWS\System32\KERNELBASE.dll
Report Id: 6e478b47-0661-4c9f-96e9-6c578e6b596b
Faulting package full name:
Faulting package-relative application ID:
Lijkt iets te zijn met de camera's. Maar die werken allemaal.
Heb even de key geprobeerd die op win10 het een en ander oploste (enableframeservermode), maar dan krijg ik zwart beeld op alle cams na een restart.
Faulting application name: svchost.exe_FrameServerMonitor, version: 10.0.22000.1, time stamp: 0x5155ab18
Faulting module name: KERNELBASE.dll, version: 10.0.22000.132, time stamp: 0xd0701e22
Heb even de key geprobeerd die op win10 het een en ander oploste (enableframeservermode), maar dan krijg ik zwart beeld op alle cams na een restart.
Geen ‘rare’ zaken draaien op je laptop wat niet compatible kan zijn?SunnieNL schreef op Tuesday 5 October 2021 @ 21:57:
mmm.. mijn eventlog loopt vol met een crash.
Het uiterlijk boeit me niet zo heel veel, dat zie ik toch niet vaak. Maar ik lees ook zat over simpele dingen niet (goed) werken.TheVMaster schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:39:
[...]
Je kunt natuurlijk ook gewoon ‘wennen’ aan het nieuwe startmenu, dan hoef je geen trukendoos open te trekken. Het is even ‘wennen’, maar ik draai Windows 11 al een paar maanden en ben er al aardig aan gewend. Zelfs gamen op Windows 11 gaat minimaal net zo goed als op Windows 10.
Wat voor dingen werken er niet goed?sig69 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:01:
[...]
Het uiterlijk boeit me niet zo heel veel, dat zie ik toch niet vaak. Maar ik lees ook zat over simpele dingen niet (goed) werken.
Interessant, wat werkt er niet dan?sig69 schreef op Tuesday 5 October 2021 @ 22:01:
[...]
Het uiterlijk boeit me niet zo heel veel, dat zie ik toch niet vaak. Maar ik lees ook zat over simpele dingen niet (goed) werken.
Bij mij werkte er iets niet. Kan prima komen doordat ik een upgrade had gedaan vanaf een developer/beta versie wat ook niet aangeraden wordt. Was even vreemd maar is opgelost met een schone installatie wat ik dus meteen al had moeten doen.sig69 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:04:
[...]
Tsja lees het topic eens door? Zat kleine en minder kleine ongemakken bij diverse mensen.
Edit: ik zie veel hacks die niet werken en die wel in de beta werkten. Dat vind ik gewoon onzinnige dingen (persoonlijk) want een product gebruik je zoals het bedoelt is binnen de aanpassingen die je kan doen zoals het is uitgebracht. Vind je dat niet fijn, dat kan ik mij voorstellen, dan kan je die hacks doen die niet supported zijn maar ja, dan kan het ook niet werken.
[ Voor 29% gewijzigd door Gé Brander op 05-10-2021 22:24 ]
Moet zeggen dat ik vorige week ook al een fresh install had gedaan, toen de ‘GA-built’ al werd uitgerold naar Insiders.Gé Brander schreef op Tuesday 5 October 2021 @ 22:11:
[...]
Bij mij werkte er iets niet. Kan prima komen doordat ik een upgrade had gedaan vanaf een developer/beta versie wat ook niet aangeraden wordt. Was even vreemd maar is opgelost met een schone installatie wat ik dus meteen al had moeten doen.
Tot nu toe ben ik alles behalve fan..
Eerste keer bleef de pc uit tijdens 1 van de reboots van installatie en kon het proces weer opnieuw beginnen, tussendoor nu paar kleine vage foutmeldingen gehad maar niets boeiends in ieder geval.
Maar ik stoor me tot nu toe vooral aan hoe het er allemaal uitziet en dat je nog minder kan instellen dan voorheen (zonder thirdpartys). Vooral die taakbalk is echt drama in meerdere opzichten en multiscreen snappen ze ook nog steeds niet bij microsoft..
Menustructuur is ook nog geen favoriet dingetje tot nu toe (overal die mini uitvouw menu's terwijl het makkelijk in beeld past).
En dan weer die niet veranderbare Bing search via Edge laten openen aan je standaard zoekopdrachten..
Eerste keer bleef de pc uit tijdens 1 van de reboots van installatie en kon het proces weer opnieuw beginnen, tussendoor nu paar kleine vage foutmeldingen gehad maar niets boeiends in ieder geval.
Maar ik stoor me tot nu toe vooral aan hoe het er allemaal uitziet en dat je nog minder kan instellen dan voorheen (zonder thirdpartys). Vooral die taakbalk is echt drama in meerdere opzichten en multiscreen snappen ze ook nog steeds niet bij microsoft..
Menustructuur is ook nog geen favoriet dingetje tot nu toe (overal die mini uitvouw menu's terwijl het makkelijk in beeld past).
En dan weer die niet veranderbare Bing search via Edge laten openen aan je standaard zoekopdrachten..
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Uiteraard welTheVMaster schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:59:
[...]
Geen ‘rare’ zaken draaien op je laptop wat niet compatible kan zijn?
al gevonden wie de boosdoener was. Een oude virtuele camera stond nog in device manager. Die verwijderd en het is over.
Blijven nu nog paar zaken over:
a) enkele agents van de producten die ik zelf verkoop blijven crashen (bug report onderweg naar development)
b) de LogiPresentationUI blijft crashen. Dat is de software die bij mijn Logitech Spotlight hoort. Ook de nieuwste versie installeren werkt niet. Ben aan 't kijken of ik dit bij logitech kan melden (maar die support website werkt niet echt mee)
Heb de bovenstaande methode geprobeerd en helaas werkte het niet voor mij. Te oude CPU wellicht? i5 4570milotic schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:20:
[...]
Stappenplan omzeilen systeemeisen Windows 11
Maak een USB-stick met Windows 11 via de Media Creation Tool van Microsoft.
Boot vanaf deze USB-stick.
Na enkele stappen krijg je in de set-up de melding dat je pc niet aan de systeemeisen voldoet. Druk nu op Shift+F10 om een commandprompt te openen en open de registereditor door regedit te typen, gevolgd door een enter.
Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup.
Klik met rechts op Setup en kies voor New -> Key. Noem deze sleutel LabConfig.
Open de zojuist aangemaakte sleutel en maak binnen LabConfig twee DWORD-values aan. Noem ze BypassTPMCheck en BypassSecureBootCheck. Pas de waarde van beide values aan van 0 naar 1.
Sluit regedit en de commandprompt. Ga een stap terug in de set-up en vervolgens weer een stap vooruit. De set-up gaat nu door alsof je pc aan de systeemeisen voldoet.
Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4
heb het op een i5 6400 getest, lijkt me dat het gewoon werken moet op een 4570?Meller schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:25:
[...]
Heb de bovenstaande methode geprobeerd en helaas werkte het niet voor mij. Te oude CPU wellicht? i5 4570
YouTube: How to install windows 11 on older hardware (non compatible/intel co... zelfs op een 3570 werkt het
YouTube: Install Windows 11 on unsupported hardwaremilotic schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:27:
[...]
heb het op een i5 6400 getest, lijkt me dat het gewoon werken moet op een 4570?
YouTube: How to install windows 11 on older hardware (non compatible/intel co... zelfs op een 3570 werkt het
Ok, ik ga het nogmaals opnieuw doen. Wellicht iets niet goed gedaan.milotic schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:27:
[...]
heb het op een i5 6400 getest, lijkt me dat het gewoon werken moet op een 4570?
Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4
YouTube: Install Windows 11 on unsupported hardwareMeller schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:29:
[...]
Ok, ik ga het nogmaals opnieuw doen. Wellicht iets niet goed gedaan.
Na de update had ik zelf nog 1-2 reboots nodig voordat alle UI elementen daadwerkelijk goed aangepast waren, even opnieuw opstarten dus!dutchnltweaker schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:55:
[Afbeelding]
De update gedaan en wat ik me afvraag is waarom deze hoeken nog recht zijn ipv rond? Toen ik w11 in een virtual machine draaide in een clean install waren ze gewoon rond.
Ook is ms office nog rechthoekig, ik dacht dat alles standaard rondiger werd? Of moeten er nog updates uitkomen?
Heb hem net geinstalleerd op de GPD2 via de MediaCreationToolW11.
Het betrof een schone installatie (alle partitie's verwijderd en zelfs een wipe gedaan).
Geen meldingen ondanks dat de processor niet ondersteund werd (de rest was wel groen, behalve processor).
De drivers installatie van de GPD 2 gaf ook geen problemen.
Dingen waarmee je rekening mee moet houden mbt de GPD 2 installatie:
* De weergave van de GPD 2 scherm is in eerste instantie 90 graden gekanteld, tijdens de setup worden bepaalde input/dropdown velden niet helemaal weergegeven. Soms zie je niet helemaal wat je invoert, niet echt een probleem zolang je weet wat je intikt. (bij de password gedeelte komt dit voor).
* Bij de privacy gerelateerde dingen zie je alleen de knop ACCEPT, en die knop staat weer gedeeltelijk over de link "read more about" EN het is gedisabled/ghosted. De enige manier om de knop te activeren is door een aantal keer TAB indrukken dan pas wordt de knop blauw en kan je hem klikken. Ik weet nu niet wat er naast de ACCEPT knop staat... Maar na de installatie moet je de privacy gerelateerde zaken aanpassen naar je daadwerkelijke preferenties.
Met betrekking tot clonezilla:
Zet fastboot uit anders krijg je een foutmeldin op het moment dat de windows partitie wordt gebackupped.
(Rescuezilla blijft foutmeldingen gegeven, je krijgt een pop-up te zien met een lange foutmelding. Maar waar het op neer komt is dat de windows partitie niet gelezen kan worden...ondanks dat fastboot uit staat)
Zowel van clonezilla als rescuezilla is de huidige (stable) versie gebruikt.
Eerlijk gezegd viel de installatie heel erg mee, en ging alles vlot. Ik verwachtte issues ivm de processor.
Maar alles was zo gedaan! Ik was veel langer bezig met het uitzoeken waarom clonezilla en rescuezilla foutmeldingen gaven.
(Mbt processor: de processor van de GPD2 verschilt heel weinig met de andere M3 processoren die direct daarop volgt in de linie, althans dat heb ik ergens gelezen. Ik weet niet of het waar is. Maar misschien dat ik daarom geen issues ben tegengekomen?).
Het betrof een schone installatie (alle partitie's verwijderd en zelfs een wipe gedaan).
Geen meldingen ondanks dat de processor niet ondersteund werd (de rest was wel groen, behalve processor).
De drivers installatie van de GPD 2 gaf ook geen problemen.
Dingen waarmee je rekening mee moet houden mbt de GPD 2 installatie:
* De weergave van de GPD 2 scherm is in eerste instantie 90 graden gekanteld, tijdens de setup worden bepaalde input/dropdown velden niet helemaal weergegeven. Soms zie je niet helemaal wat je invoert, niet echt een probleem zolang je weet wat je intikt. (bij de password gedeelte komt dit voor).
* Bij de privacy gerelateerde dingen zie je alleen de knop ACCEPT, en die knop staat weer gedeeltelijk over de link "read more about" EN het is gedisabled/ghosted. De enige manier om de knop te activeren is door een aantal keer TAB indrukken dan pas wordt de knop blauw en kan je hem klikken. Ik weet nu niet wat er naast de ACCEPT knop staat... Maar na de installatie moet je de privacy gerelateerde zaken aanpassen naar je daadwerkelijke preferenties.
Met betrekking tot clonezilla:
Zet fastboot uit anders krijg je een foutmeldin op het moment dat de windows partitie wordt gebackupped.
(Rescuezilla blijft foutmeldingen gegeven, je krijgt een pop-up te zien met een lange foutmelding. Maar waar het op neer komt is dat de windows partitie niet gelezen kan worden...ondanks dat fastboot uit staat)
Zowel van clonezilla als rescuezilla is de huidige (stable) versie gebruikt.
Eerlijk gezegd viel de installatie heel erg mee, en ging alles vlot. Ik verwachtte issues ivm de processor.
Maar alles was zo gedaan! Ik was veel langer bezig met het uitzoeken waarom clonezilla en rescuezilla foutmeldingen gaven.
(Mbt processor: de processor van de GPD2 verschilt heel weinig met de andere M3 processoren die direct daarop volgt in de linie, althans dat heb ik ergens gelezen. Ik weet niet of het waar is. Maar misschien dat ik daarom geen issues ben tegengekomen?).
Verwijderd
SearchDeflector al uit de store geplukt? Dat is hier een oplossing.Only schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:23:
[....]
Los daarvan is het belachelijk dat zo'n app nodig natuurlijk...
Zojuist W11 Pro geïnstalleerd op een laptop met i7-7700HQ 16GB RAM, installatie verliep vlekkeloos en draait vooralsnog prima.Vooraf bij W11 check was de waarschuwing dat mijn CPU niet compatible zou zijn....
Wennen is een ding, maar verplicht worden om mijn set-up aan te passen naar een (in mijn opinie) mindere kwaliteit, omdat een of andere ontwerper bedacht heeft dat de startknop onderaan in het midden 'praktischer' is, vind ik persoonlijk wat minder.TheVMaster schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:39:
[...]
Je kunt natuurlijk ook gewoon ‘wennen’ aan het nieuwe startmenu, dan hoef je geen trukendoos open te trekken. Het is even ‘wennen’, maar ik draai Windows 11 al een paar maanden en ben er al aardig aan gewend. Zelfs gamen op Windows 11 gaat minimaal net zo goed als op Windows 10.
Ik had graag de optie gehad om de plaats van de taakbalk aan te passen. Iets dat al sinds Windows 95 mogelijk is (als ik me niet vergis) en wat ik al sinds W2K doe.
Het maakt voor gamen geen ruk uit waar die balk staat, want hij valt toch onder je game, maar voor de momenten dat ik hem wel gebruik, zou ik graag de optie hebben om dat ding te zetten waar ik hem wil... zoals dat in de vorige versies van Windows, of MacOS, wel kan.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Let op:
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.
Downloads
• Windows 11 ISO
• Windows Insider Preview ISO.
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.
Downloads
• Windows 11 ISO
• Windows Insider Preview ISO.