• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:23
Vishari Beduk schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:08:
[...]

tijdelijk probleem
mobo fabrikanten zullen echt wel de default BIOS settings wijzigen zodat win 11 out-of-the-box gewoon werkt
maar kost even tijd voordat die mobo's uit Taiwan/China hier zijn en de oude voorraad op is

[...]

En ik blijf het achterlijk vinden dat er Tweakers zijn die steeds maar weer hetzelfde verhaal typen maar niet de moeite nemen om te begrijpen waarom die eisen er zijn.
Je zou bijvoorbeeld dit verhaal eens kunnen lezen https://arstechnica.com/g...ts-according-to-microsoft
En veel van de eisen voor win 11 bestonden al sinds 2017 als adviezen voor win 10, dus zo nieuw zijn ze niet https://docs.microsoft.co...m-security-considerations
Mooie artikele maar leg dan eens uit waar de willekeur van CPU’s vandaan komt? Dat zeggen je artikelen namelijk ook niet. HVCI and MBEC Support kan het niet zijn want er zitten cpu’s op die lijst die dat niet supporten. Wat is dan de gedachte behalve geld?

Cloud ☁️

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Windows 11 Build 22468:1000 is beschikbaar voor de insiders in het Dev kanaal
Met wat kleine verbeteringen en bugfixes :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:00

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://www.xbmcfreak.nl/

• Vishari Beduk
  • Laatst online: 17:01

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Hier wel driver problemen met een nieuwe PC met AMD 5600G. Dan valt het beeld een paar seconden weg (100% zwart) en als het beeld terug komt dan staat er een melding van de AMD driver dat er een timeout was. En de vraag om een bug report te sturen. Niet fijn. :|
HKLM_ schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:20:
[...]
Mooie artikele maar leg dan eens uit waar de willekeur van CPU’s vandaan komt? Dat zeggen je artikelen namelijk ook niet. HVCI and MBEC Support kan het niet zijn want er zitten cpu’s op die lijst die dat niet supporten.
Dus wel HVCI and MBEC support. Welke CPU's zijn dat dan?
Wat is dan de gedachte behalve geld?
Dat sowieso niet. Google eens op "microsoft kwartaalcijfers" dan lees je dat het gewoon erg goed gaat waardoor MS dit soort grappen helemaal niet nodig heeft.

weet het niet meer

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb de afgelopen dagen mijn drie systemen een fresh install gegeven met de ISO van de .194 build. En ik moet zeggen dat de hele out of box ervaring er een stuk frisser uit ziet. Niet het meest belangrijke, maar voor de doorsnee gebruiker wel fijn.

Ik heb ook gemerkt dat een paar bugs die ik na een upgrade van Windows 10 naar 11 via het Insider Program had, na een fresh install weg zijn. Het is natuurlijk niet de grootste update ooit ofzo, maar het nieuwe design is m.i. fris en ik kom zelf nog maar zeer weinig oude UI elementen tegen. Ik ben tot dusver wel om in ieder geval.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:28
Propane schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:58:
Ik heb de afgelopen dagen mijn drie systemen een fresh install gegeven met de ISO van de .194 build. En ik moet zeggen dat de hele out of box ervaring er een stuk frisser uit ziet. Niet het meest belangrijke, maar voor de doorsnee gebruiker wel fijn.

Ik heb ook gemerkt dat een paar bugs die ik na een upgrade van Windows 10 naar 11 via het Insider Program had, na een fresh install weg zijn. Het is natuurlijk niet de grootste update ooit ofzo, maar het nieuwe design is m.i. fris en ik kom zelf nog maar zeer weinig oude UI elementen tegen. Ik ben tot dusver wel om in ieder geval.
Als je gaat zoeken kom je wel oude design elementen tegen zoals in computerbeheer of schijfbeheer. Als je nu in het oude configuratie scherm kijkt en ergens op klikt wordt je soms al doorverwezen naar het nieuwe setting menu.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:38
dutchnltweaker schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:03:
[...]

Als je gaat zoeken kom je wel oude design elementen tegen zoals in computerbeheer of schijfbeheer. Als je nu in het oude configuratie scherm kijkt en ergens op klikt wordt je soms al doorverwezen naar het nieuwe setting menu.
Alleen, buiten IT-ers en Tweakers, wie komen nog in het oude configuratiescherm? Doorsnee eindgebruiker ziet dat nooit meer lijkt mij. Als die het doet, doet die het, en doet die het niet, wordt er hulp bijgeroepen om het te maken.

• dutchnltweaker
swhnld schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:14:
[...]

Alleen, buiten IT-ers en Tweakers, wie komen nog in het oude configuratiescherm? Doorsnee eindgebruiker ziet dat nooit meer lijkt mij. Als die het doet, doet die het, en doet die het niet, wordt er hulp bijgeroepen om het te maken.
Snap ik, iemand die gewoon een pc of laptop gebruikt komt daar niet echt nee. Maar het is natuurlijk wel soms raar om te zien dat er nog dingen inzitten van het vista tijdperk en niet zoals design wise of iconen :) . Zeker als je naar : Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Windows Tools gaat.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18
dutchnltweaker schreef op Thursday 30 September 2021 @ 11:26:
[...]

Snap ik, iemand die gewoon een pc of laptop gebruikt komt daar niet echt nee. Maar het is natuurlijk wel soms raar om te zien dat er nog dingen inzitten van het vista tijdperk en niet zoals design wise of iconen :) . Zeker als je naar : Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Windows Tools gaat.
Zal voor een groot deel ook wel te maken hebben met backwards compatibility.

• gr0bi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 22:28
Blijf het irritant vinden dat je niks kan slepen naar een programma op de taakbalk om het te openen zeg maar. Dat kan bij Windows 10 wel en geeft wat snellere mogelijkheden als je veel tussen programma's wisselt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

gr0bi schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:05:
Blijf het irritant vinden dat je niks kan slepen naar een programma op de taakbalk om het te openen zeg maar. Dat kan bij Windows 10 wel en geeft wat snellere mogelijkheden als je veel tussen programma's wisselt.
In de 2022 release van Windows 11 zou dit weer terug moeten komen. Er stond laatst een post op windowslatest.com die dit beschreef.

• gr0bi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 22:28
Thanks! Ga ik die ff opzoeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Hier nog steeds problemen met de video driver op een AMD 5600G systeem. Dan wordt het beeld zwart en krijg ik een aantal seconden later een crash report. Ben ik nou de enige met dit probleem?
Inmiddels als 5 dump files in C:\Windows\LiveKernelReports\WATCHDOG en 3 in C:\Windows\LiveKernelReports\AMD_REPORT_UM

Als ik een WATCHDOG file open in WinDbg dan krijg ik bij de Bugcheck Analysis:
VIDEO_ENGINE_TIMEOUT_DETECTED (141)
One of the display engines failed to respond in timely fashion.

Als iemand nog tips heeft voor AMD drivers om dit op te lossen dan hoor ik dat graag.
Ik had inmiddels wel een iets oudere versie van de AMD driver geinstalleerd maar dat hielp niet.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:40

jmk

Sorry als de vraag al gesteld is, maar bij de introductie van Windows 8 kon je via de officiële website van Microsoft een retail key van Windows kopen voor € 29,99. Is bekend of zo'n deal er opnieuw komt?

Ik zou dan graag 2 keys kopen om volgend jaar te gebruiken, zodat de grootste fouten zijn opgelost.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
jmk schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:12:
Sorry als de vraag al gesteld is, maar bij de introductie van Windows 8 kon je via de officiële website van Microsoft een retail key van Windows kopen voor € 29,99. Is bekend of zo'n deal er opnieuw komt?

Ik zou dan graag 2 keys kopen om volgend jaar te gebruiken, zodat de grootste fouten zijn opgelost.
Als je op windows 10 zit kan je gewoon update naar windows 11 zonder te betalen. als je laptop teminste ondersteund wordt voor Windows 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Vishari Beduk schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 08:35:
Hier nog steeds problemen met de video driver op een AMD 5600G systeem. Dan wordt het beeld zwart en krijg ik een aantal seconden later een crash report. Ben ik nou de enige met dit probleem?
Inmiddels als 5 dump files in C:\Windows\LiveKernelReports\WATCHDOG en 3 in C:\Windows\LiveKernelReports\AMD_REPORT_UM

Als ik een WATCHDOG file open in WinDbg dan krijg ik bij de Bugcheck Analysis:
VIDEO_ENGINE_TIMEOUT_DETECTED (141)
One of the display engines failed to respond in timely fashion.

Als iemand nog tips heeft voor AMD drivers om dit op te lossen dan hoor ik dat graag.
Ik had inmiddels wel een iets oudere versie van de AMD driver geinstalleerd maar dat hielp niet.
En een generic driver gebruiken?
Neem aan dat je al een clean install geprobeerd hebt ingeval er uit eerdere updates iets ergens is blijven hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

swhnld schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:32:
[...]

En een generic driver gebruiken?
Neem aan dat je al een clean install geprobeerd hebt ingeval er uit eerdere updates iets ergens is blijven hangen?
Die generic driver is traaaaaaaaaag. Niet te geloven zo slecht. Dan is de scherm opbouw op een 10 jaar oude intel met integrated graphics nog sneller.
PC pas deze week in elkaar gezet, dus een 100% schone installatie.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Vishari Beduk schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:57:
[...]

Die generic driver is traaaaaaaaaag. Niet te geloven zo slecht. Dan is de scherm opbouw op een 10 jaar oude intel met integrated graphics nog sneller.
Als de generic wel werkt, is het zeer waarschijnlijk een probleem in de AMD driver, en minder kans dat er technisch iets mis is met de kaart (welke is het exact?). Dus dan via de insider feedback rapporteren naar MS (en mogelijk los ook bij AMD melding maken), en wachten tot er een update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Ik overweeg om de ssd van mijn laptop te vervangen maar ik zou gelijk een clean install van windows 11 willen doen. Ik begreep dat de key van windows 10 in de bios van mijn hp laptop zit. Kan ik dan rechstreeks windows 11 installeren?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

dutchnltweaker schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:25:
[...]

Als je op windows 10 zit kan je gewoon update naar windows 11 zonder te betalen. als je laptop teminste ondersteund wordt voor Windows 11.
Dat weet ik, maar ik juist licenties nodig, het liefst retail zodat die mee kunnen naar een volgende computer, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
jmk schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:48:
[...]

Dat weet ik, maar ik juist licenties nodig, het liefst retail zodat die mee kunnen naar een volgende computer, vandaar mijn vraag.
Dat pad bestaat niet meer. Dus je koopt een nieuwe computer en krijgt het erbij, of je kijkt voor een OEM licentie bij hardware voor je nieuwe computer, of je upgrade je bestaande computer en blijft de bestaande licentie gebruiken. En dan houd het op voor nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
swhnld schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:59:
[...]

Dat pad bestaat niet meer. Dus je koopt een nieuwe computer en krijgt het erbij, of je kijkt voor een OEM licentie bij hardware voor je nieuwe computer, of je upgrade je bestaande computer en blijft de bestaande licentie gebruiken. En dan houd het op voor nu.
Staan anders gewoon retail licenties in de PW hoor
pricewatch: Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-08 15:42
Vishari Beduk schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:57:
[...]

Wat als je een iets oudere Radeon driver gebruikt dan 21.9.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Je hebt gelijk die zijn er ook. En volume licenties voor bedrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:57
jmk schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:12:

Je kan altijd goedkope windows 10 licenties kopen en die upgraden naar windows 11. Hoe legaal die zijn is de vraag, maar voor ongeveer 3 euro zijn er al retail keys te koop. Ik gebruik er zelf 1 al langer dan een jaar en heb mijn pc daarmee een upgrade gegeven naar windows 11. Draait zonder problemen en is geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Dank je wel voor jullie reacties. :)

Sinds die ene voordelige key voor Windows 8 heb ik zulke prijzen alleen nog gezien bij aanbieders van 'grijze' keys. Ik vroeg me af of Microsoft nog een 'special 11' deal had want dan was ik niet op zoek gegaan naar een betrouwbare key shop, als dat al bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

En daar was weer een crash :X
Inmiddels is het duidelijk dat het veroorzaakt wordt door advertenties met animaties in de browser.
Krijg zelfs de melding "Microsoft Edge removed this ad as it was using too many resources on your computer."

Je zou verwachten dat ik dat dan reproduceren maar dat lukt niet. Met testen als Unigine_Heaven en FurMark zijn er geen problemen.
Ook browser testen als https://www.wirple.com/bmark/ https://web.basemark.com/ en https://browserbench.org/MotionMark1.2/ geven geen problemen.

@swhnld Na de crash komt altijd een bugreport van AMD. Het is een AMD 5600G dus zal idd wel moeten wachten op de driver update.

@drernie We leven in het cloud tijdperk; keys zijn ook opgeslagen bij MS op basis van je hardware. Dus die key vraag kan je gewoon overslaan.

@Runaque Ja was al versie terug gegaan op advies van AMD. Nu op 21.8.2

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:45
Wat is de beste manier of 3rdparty software om de taakbalk weer met labels te krijgen? Ik heb met een open mindset de windows 11 upgrade geinstalleerd op mijn dev laptop, maar ik loop er nu toch tegenaan dat ik vaak meerdere instanties van een applicatie openheb en dan echt moet zoeken naar de venster :(

Het voelt sowieso erg als design over functionality, opzich kan ik er wel mee uit maar de taakbalk blijft een pijnpunt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:34
vrilly schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:59:
Wat is de beste manier of 3rdparty software om de taakbalk weer met labels te krijgen? Ik heb met een open mindset de windows 11 upgrade geinstalleerd op mijn dev laptop, maar ik loop er nu toch tegenaan dat ik vaak meerdere instanties van een applicatie openheb en dan echt moet zoeken naar de venster :(

Het voelt sowieso erg als design over functionality, opzich kan ik er wel mee uit maar de taakbalk blijft een pijnpunt
Voor dev builds gebruik ik start11 beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:45
falconxp schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 22:06:
[...]

Voor dev builds gebruik ik start11 beta
Start11 lijkt alleen de startmenu nog te kunnen aanpassen, ik zoek helaas echt naar de "Nooit combineren" optie die in windows 10 zat waarmee je nog de programmatitels kreeg in de taakbalk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:34
vrilly schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 22:09:
[...]

Start11 lijkt alleen de startmenu nog te kunnen aanpassen, ik zoek helaas echt naar de "Nooit combineren" optie die in windows 10 zat waarmee je nog de programmatitels kreeg in de taakbalk
Nooit combineren zit in startisback beta. Deze werkt alleen met de 22000 builds en niet de dev builds 22468

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-08 15:42
Vishari Beduk schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:10:
En daar was weer een crash :X
Inmiddels is het duidelijk dat het veroorzaakt wordt door advertenties met animaties in de browser.
Krijg zelfs de melding "Microsoft Edge removed this ad as it was using too many resources on your computer."
Tracht eens de Brave browser te gebruiken, die houd dat allemaal tegen en moest je in crypto thuis zijn, dan verdien je er nog een klein beetje aan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Op basis van wat ik tot nu toe gezien had was ik (op TPM 2.0 na) behoorlijk enthousiast over W11.

Echter als ik nu lees dat ze never combine alsmede de mogelijkheid om standaard system tray icons te verbergen er uit hebben gehaald komt gelijk grote ergernis op -O- -O- :F

Ik 'haat' always combine. :X

De taskbar functionaliteit is voor mij een zeer groot onderdeel van mijn gebruikservaring.

Kwam nog een lijstje tegen op reddit: Windows 11 - Lost Features

en
Windows 10 features missing in Windows 11

[ Voor 17% gewijzigd door Help!!!! op 03-10-2021 11:13 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:14
drernie schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:50:
Ik overweeg om de ssd van mijn laptop te vervangen maar ik zou gelijk een clean install van windows 11 willen doen. Ik begreep dat de key van windows 10 in de bios van mijn hp laptop zit. Kan ik dan rechstreeks windows 11 installeren?
Je kunt een clean install doen, bij installatie geef je op dat je geen key hebt. Windows activeert zichzelf als er ooit Windows 10 versie op heeft gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@Runaque Ja Brave gebruik ik ook op mijn andere PC maar dat is symptoombestrijding. Ik wil eigenlijk vooral zeker weten dat er niets mis is met mijn hardware.

@vrilly Jij schrijft "dev laptop", je bent (software) developer?
Dan even zelf een C# .NET core applicatie schrijven. Waarbij je op basis van de naam de applicatie naar voren brengt.
Zoiets
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
        [DllImport("USER32.DLL")]
        public static extern bool SetForegroundWindow(IntPtr hWnd);

static void Main(string[] args)
        {
            foreach (Process p in Process.GetProcesses())
            {
                if (!string.IsNullOrEmpty(p.MainWindowTitle))
                {
                    Console.WriteLine($"Title = {p.MainWindowTitle}, Process = {p.ProcessName}");
                }
            }

try
            {
                Process[] processes = Process.GetProcessesByName("TaskMgr");
                if (processes?.Length > 0)
                {
                    Process proc = processes[0];
                    proc.WaitForInputIdle();
                    IntPtr s = proc.MainWindowHandle;
                    SetForegroundWindow(s);
                }
            }
            catch (Exception ex)
            {
                Console.WriteLine(ex.ToString());
            }
        }

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 13:44
Wat ik me afvroeg of er een nieuw hulpprogramma online komt morgen 5 oktober om een iso of usb stick te maken voor een schone installatie , of kan je straks kiezen windows 10 of windows 11, weet iemand dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Ofzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:34
videoman schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:08:
Wat ik me afvroeg of er een nieuw hulpprogramma online komt morgen 5 oktober om een iso of usb stick te maken voor een schone installatie , of kan je straks kiezen windows 10 of windows 11, weet iemand dat ?
Ik lees o.a. hier het volgende:
Windows 11’s Media Creation Tool is expected to be available immediately after the official launch on October 5
Natuurlijk niet een directe bevestiging van Microsoft zelf, maar het geeft hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Koos Ofzo schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:19:
[...]

Ik lees o.a. hier het volgende:
[...]

Natuurlijk niet een directe bevestiging van Microsoft zelf, maar het geeft hoop.
Wat ik me meen te herinneren toen 20H1 uitkwam is dat deze op de dag van release (officieel), gelijk te downloaden was via de media creation tool en pas later via windows update. In ieder geval is de media creation tool altijd het snelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:19
Hoe laat brengen ze hem morgen uit ?

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
ravw schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:33:
Hoe laat brengen ze hem morgen uit ?
Grote kans op 19:00 uur net als de maandelijkse updates.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 13:09
Ik heb eigenlijk een andere vraag over Windows 11. Meestal koppel ik een microsoft account aan mijn computer. Nu wil ik dat niet doen tijdens de Windows installatie setup zelf, dit omdat de homefolder naam het accountnaam van mijn live account wordt. Ik wil de naam van de folder hetzelfde hebben als mijn eigen naam en niet de nickname van mijn liveaccount.

Ik los dit meestal op door eerst een offline account te maken, en vervolgens een online account aan de offline account te maken. Zo heb ik de naam van mijn user folder zelf onder eigen controle.

Mijn vraag is, heeft Windows 11 hier inmiddels al een fix voor? Kan ik via de installatie wizard inloggen met een live account en de naam van de user folder zelf instellen? Of moet ik dezelfde truc als voorheen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
kevinkrs schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:48:
Ik heb eigenlijk een andere vraag over Windows 11. Meestal koppel ik een microsoft account aan mijn computer. Nu wil ik dat niet doen tijdens de Windows installatie setup zelf, dit omdat de homefolder naam het accountnaam van mijn live account wordt. Ik wil de naam van de folder hetzelfde hebben als mijn eigen naam en niet de nickname van mijn liveaccount.

Ik los dit meestal op door eerst een offline account te maken, en vervolgens een online account aan de offline account te maken. Zo heb ik de naam van mijn user folder zelf onder eigen controle.

Mijn vraag is, heeft Windows 11 hier inmiddels al een fix voor? Kan ik via de installatie wizard inloggen met een live account en de naam van de user folder zelf instellen? Of moet ik dezelfde truc als voorheen gebruiken?
Zelfde truc als voorheen, offline account maken. Daarna pas koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
kevinkrs schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:48:

Die truc werkt inderdaad nog. Ik herken wel wat je zegt en deed dat vroeger ook, maar de bij de laatste installs niet gedaan en ik ben er al weer aan gewend geraakt. Hoe vaak kijk je daar nu werkelijk naar als je met je computer werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 13:09
akimosan schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:24:
[...]

Die truc werkt inderdaad nog. Ik herken wel wat je zegt en deed dat vroeger ook, maar de bij de laatste installs niet gedaan en ik ben er al weer aan gewend geraakt. Hoe vaak kijk je daar nu werkelijk naar als je met je computer werkt :)
Als developer die via een terminal door de directories bladert met de commando's 'cd' nog verassend vaak eigenlijk.

'cd /users/Kevin/downloads'
'cd /users/Kevin/dev/myproject' etc.

Waarbij ik erg vaak op tab druk om een path automatisch aan te vullen. Als ik het goed begrijp is hier nog steeds geen oplossing voor? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Hmmm...
Ik heb al jaren, als onderdeel van mijn dual-monitor setup mijn taakbalk aan de rechterkant van mijn linkerscherm staan. En tot op heden is de keus nog steeds midden of linksonder. Daar wordt ik niet echt gelukkig van, om het maar mild uit te drukken.
Een tijdje terug vond ik een aanpassing in de registry die de mogelijkheid gaf om de taakbalk te verplaatsen, maar dat werkte ruk. Ik zal het morgen eens aankijken.

Ik zit niet echt te wachten op 3rd party software om dit euvel aan te passen of op te lossen, maar dit is ook niet iets waar ik van mening ben dat ik mijn voorkeuren maar moet gaan aanpassen aan wat de software me aan wil bieden.
Met andere woorden, ik zal, voor het eerst in jaren, niet gelijk gaan upgraden naar de nieuwste versie. Ik wacht wel even tot hier een oplossing voor is.
(FWIW: mijn virtuele test-machine is gewoon up-to-date... geen nieuwe versie beschikbaar op dit moment (OS Build 22000.194)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Denk dat je de key bedoelde zoals aangegeven in dit artikel:
https://www.minitool.com/...e-windows-11-taskbar.html

Maar dus enkel links en midden, geen optie om hem rechts te plaatsen.
NB: rechterkant van je linkerscherm, dus als ik het goed begrijp deelt je taakbalk dan als het ware je scherm in 2, dus als een soort van scheidslijn tussen je monitoren?

Weird... Maar jij zal er blij mee zijn :9

Ik wacht ook nog even op de beschikbaarheid van Windows 11 in de media creation tool en zal dan eens W11 gaan installeren op mijn daily driver PC
Gelukkig geen bijzondere eisen aan mijn taakbalk, dus ik zal er wel weer aan wennen

[ Voor 63% gewijzigd door akimosan op 04-10-2021 18:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

John Doos

ClaudZaque

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11

Als het goed is kan je hier de official downloaden :D

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

En nu ook officieel de aankondiging: https://blogs.windows.com...-for-the-pc-begins-today/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

John Doos

ClaudZaque

De redactie heeft dit artikel geherpubliceerd:
reviews: Upgraden naar Windows 11? - Alles over installeren en compatibiliteit

Voor de vindbaarheid daar ook maar even de downloadlink geplaatst.

Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Nog een nieuwe blogpost van MS over hoe Windows 11 te verkrijgen: https://blogs.windows.com...04/how-to-get-windows-11/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
John Doos schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:34:
De redactie heeft dit artikel geherpubliceerd:
reviews: Upgraden naar Windows 11? - Alles over installeren en compatibiliteit

Voor de vindbaarheid daar ook maar even de downloadlink geplaatst.
Staan ook twee grote knoppen bovenaan inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:12
Inmiddels de officiele release van W11 gedownload. Alles werkt naar behoren.
Moest wel manueel de beelscherm frequentie van 60hz naar 300hz veranderen.

Super smooth ervaring nu.

Vraag:
Windows 11 zou dynamic refresh rate moeten ondersteunen. Die optie heb ik echter niet. Sterk vermoeden dat dat komt omdat deze laptop ( Razer Blade 15 advanced 2070super ) afwisselen tussen de intel-chip (WDDM 2.7) en RTX kaart. (WDDM 3.0).

Iemand enig idee hoe dit te activeren? Lijkt me een mooie batterij-safer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De installatie duurde minder dan 15 minuten :)

Ik moest wel TPM inschakelen (in de bios), maar secure boot staat uit. Blijkbaar is ondersteuning voor secure boot wel nodig, maar hoeft de optie niet ingeschakeld te zijn?

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:53

Marc H

- - Is wakker - -

Jester-NL schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:43:
Hmmm...
Ik heb al jaren, als onderdeel van mijn dual-monitor setup mijn taakbalk aan de rechterkant van mijn linkerscherm staan. En tot op heden is de keus nog steeds midden of linksonder. Daar wordt ik niet echt gelukkig van, om het maar mild uit te drukken.
Een tijdje terug vond ik een aanpassing in de registry die de mogelijkheid gaf om de taakbalk te verplaatsen, maar dat werkte ruk. Ik zal het morgen eens aankijken.

Ik zit niet echt te wachten op 3rd party software om dit euvel aan te passen of op te lossen, maar dit is ook niet iets waar ik van mening ben dat ik mijn voorkeuren maar moet gaan aanpassen aan wat de software me aan wil bieden.
Met andere woorden, ik zal, voor het eerst in jaren, niet gelijk gaan upgraden naar de nieuwste versie. Ik wacht wel even tot hier een oplossing voor is.
(FWIW: mijn virtuele test-machine is gewoon up-to-date... geen nieuwe versie beschikbaar op dit moment (OS Build 22000.194)
Inderdaad, ff...ing waardeloos.

Ik heb net de release even in een Hyper-V geïnstalleerd, maar het is nog steeds niet mogelijk. Onbegrijpelijk dat Microsoft in al zijn "wijsheid" besloten heeft om dat niet mogelijk te maken.

Maar er zal wel een update voor komen die het mogelijk maakt, officieel of onofficieel. Tot die tijd blijf ik lekker op W10 en als ik wil spelen met W11 dan draai ik de VM wel.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41

Umbrah

The Incredible MapMan

Inverted_World schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 00:21:
Inmiddels de officiele release van W11 gedownload. Alles werkt naar behoren.
Moest wel manueel de beelscherm frequentie van 60hz naar 300hz veranderen.

Super smooth ervaring nu.

Vraag:
Windows 11 zou dynamic refresh rate moeten ondersteunen. Die optie heb ik echter niet. Sterk vermoeden dat dat komt omdat deze laptop ( Razer Blade 15 advanced 2070super ) afwisselen tussen de intel-chip (WDDM 2.7) en RTX kaart. (WDDM 3.0).

Iemand enig idee hoe dit te activeren? Lijkt me een mooie batterij-safer. :)
Het is hetzelfde probleem als met gsync eigenlijk -- je gaat VRR/Gsync etc. alleen aan de praat krijgen als je monitor rechtstreeks op de GPU die het ondersteund zit, bij dat soort laptops pass je meestal een framebuffer door. Je kan zoeken of je laptop een mux switch heeft, daar zou het mee moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:58
XWB schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 00:26:
[...]

De installatie duurde minder dan 15 minuten :)

Ik moest wel TPM inschakelen (in de bios), maar secure boot staat uit. Blijkbaar is ondersteuning voor secure boot wel nodig, maar hoeft de optie niet ingeschakeld te zijn?
vreemd, kon hem hier in een VM zonder TPM gewoon installeren (hyperV) moet wel zeggen dat ik de Enterprise eval (90 days) heb gebruikt., kan me voorstellen dat de TPM requirement daar wellicht niet in zit.

vanavond eens testen met de pro versie

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

En naast de RTM builds die nu beschikbaar zijn via de normale kanalen is ook Windows 11 Insider Preview Build 22471 beschikbaar in het Dev kanaal.
Deze build zal verlopen op 15-09-2022 en alle vorige dev kanaal builds zullen op de 31e deze maand verlopen.
Kortom dev kanaal gebruikers moeten upgraden voor eind Oktober.

Meerr info:
https://blogs.windows.com...ider-preview-build-22471/

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik draai nu al een aardig tijdje (sinds voor de zomervakantie) Windows 11. Over het algemeen loopt het prima, maar er zijn toch twee dingen die me doen overwegen om binnenkort te downgraden naar Windows 10:

• Explorer is langzamer. Als ik bijv F2 doe om iets te hernoemen, dan moet ik 1 of 2 seconden wachten tot het kan. Ook dingen als kopiëren-plakken of een nieuw tekstbestand aanmaken lijken deze vertraging te hebben.
Ervaren anderen ook deze vertraging?

• Het grootste gemis vind ik nog wel dat je niet meer kan drag & droppen via de taakbalk.
Voorbeeld: Als ik in Windows 10 Paint en Explorer open heb staan (met Paint achter Explorer of geminimaliseerd) en wil een jpegje bewerken dan kon ik in Windows 10 vanuit Explorer het bestand slepen naar het Paint-icoon op de taakbalk en als ik dan boven het icoon hing, dan ging Paint open/omhoog en kon ik het naar Paint slepen en daar openen.
Bij Windows 11 werkt dat omhoog komen van een app bij erboven hoveren niet.
En ik merk dat ik dat echt veel gebruik. Ik moet nu dan eerst alles minimaliseren, dan links Explorer zetten, rechts Paint en dan van links naar rechts slepen. Best onhandig.
Als iemand weet hoe ik het aan kan zetten, dan hoor ik het graag ;)
Hele kleine noot: Ik had Windows 10 hiervoor zolang draaien dat er ook een mogelijkheid is dat het een of andere tweak was die ik vergeten ben ipv native Windows 10. Ik weet het niet helemaal zeker dus. Nog steeds geldt: Als iemand weet hoe, dan hoor ik het graag.

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 05-10-2021 08:03 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clemensmaxt
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-05 15:59
anandus schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:00:

• Het grootste gemis vind ik nog wel dat je niet meer kan drag & droppen via de taakbalk.

Dat is een gemis inderdaad; functionaliteit schijnt gepland te zijn voor 2022H2. Tot die tijd moet je het geloof ik zonder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zo upgrade klaar.

Wel even wennen, maar het ziet er in ieder geval behoorlijk next-gen uit nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUqA9QfFM-OnwSiny60tKOL3ck8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EmoioNJynj2X12vS6i13rWKD.jpg?f=user_large
De update gedaan en wat ik me afvraag is waarom deze hoeken nog recht zijn ipv rond? Toen ik w11 in een virtual machine draaide in een clean install waren ze gewoon rond.

Ook is ms office nog rechthoekig, ik dacht dat alles standaard rondiger werd? Of moeten er nog updates uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:18
Net even geprobeerd in Virtual Machine Manager op Ubuntu en ik krijg de melding "systeem niet compatible". Heeft iemand dit werken met swtpm?

Bij voorbaat execuses voor het onvoldoende onderzoeken van de materie...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
dutchnltweaker schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:55:

Ook is ms office nog rechthoekig, ik dacht dat alles standaard rondiger werd? Of moeten er nog updates uitkomen?
Als het goed is komt er vandaag een update voor de hele Office suite (Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Access, Project, Publisher, en Visio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
robcoenen schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:07:
[...]

Als het goed is komt er vandaag een update voor de hele Office suite (Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Access, Project, Publisher, en Visio).
En dit? dutchnltweaker in "[Windows 11] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 05-10-2021 14:47 . Reden: Is het nu echt nodig om het plaatje na 2 posts opnieuw te plaatsen? Verwijs gewoon even naar je eerder bericht de volgende keer :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:42
Laatste build 22471: "We fixed an underlying issue that was causing the Taskbar’s hidden icons flyout to have sharp corners instead of rounded corners sometimes."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Triggy schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:30:
Laatste build 22471: "We fixed an underlying issue that was causing the Taskbar’s hidden icons flyout to have sharp corners instead of rounded corners sometimes."
Maar dat is dus de Dev build toch? Betekend dit dat we een hele jaar moeten wachten op een fix of een half jaar? Want de final voor nu is build 22000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:33
-

[ Voor 101% gewijzigd door arjan1995 op 23-12-2021 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:20
Krijg hier de volgende melding, HP uit 2017 met i5 7400 3.00 GHz 16GB DDR4 :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0-IrHdMO4j-TEmyXLFNgQN4tRg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V6jo52ESt1VEwg3Bw6toyOUp.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door Albert020 op 05-10-2021 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:42
dutchnltweaker schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:37:
[...]

Maar dat is dus de Dev build toch? Betekend dit dat we een hele jaar moeten wachten op een fix of een half jaar? Want de final voor nu is build 22000.
Toen die ronde hoekjes geintroduceerd werden was die bug al bekend. De workaround was om heen en terug te schakelen van light naar dark theme. Misschien helpt je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Albert020 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:57:

[Afbeelding]
Wat had je dan verwacht je hebt een gen7 CPU.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 22:04

iambig

* z.o.z *

Albert020 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:57:

[Afbeelding]
Dat is niet raar, bijna de hele Intel 7th gen wordt niet ondersteund, alleen bepaalde i7 modellen.

https://docs.microsoft.co...upported-intel-processors

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik had W11 in een VM draaien, op een systeem met een niet ondersteunde i7 6800k, met de meest recente build (van media creation tool) loopt de installer meteen vast op de CPU :/ Gelukkig kan ik een oudere build nog wel draaien, i.i.g. om te zien of W11 wat is.

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 05-10-2021 11:22 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Triggy schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:03:
[...]

Toen die ronde hoekjes geintroduceerd werden was die bug al bekend. De workaround was om heen en terug te schakelen van light naar dark theme. Misschien helpt je dat?
Top dat werkte inderdaad! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Zonder problemen kunnen bijwerken naar W11. Helaas is de iSCSI performance bijna gehalveerd. Was het in W10 maximaal ~282MB/s lezen en schrijven, nu is het nog maar lezen 160MB/s en schrijven 140MB/s maximaal (2.5GB netwerk). Samba is nog wel volle snelheid.

Daar wordt de sint niet blij van op zijn zachts gezegd. <+:) :X

[ Voor 6% gewijzigd door pafdaddy op 05-10-2021 12:09 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:10
Net even mijn test-pc geüpgraded van Windows 10 naar Windows 11 om te kijken hoe het een en ander werkt en gewijzigd is. Om maar positief te beginnen: alles lijkt tot nu toe gewoon te functioneren zoals bedoeld, en ik was positief verrast dat mijn privacyinstellingen ongewijzigd waren. Dat heb ik wel eens anders gezien bij een Windows 10 update :)
Negatief vind ik de verandering van het startmenu. De extra handelingen voor het openen van de programmalijst zijn tot daar aan toe (dat zal vast wel wennen), maar dat die sectie met 'aanbevolen apps' gewoon niet weggehaald kan worden om tot een compacter startmenu te komen is werkelijk te gek voor woorden. Ook onder Windows 10 had ik al een compact startmenu met enkele veelgebruikte apps die ik had vastgezet en de rest opende ik via de applijst of door te zoeken. Op mijn PC ziet het er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76AIfaBwF2Kwwpatfl1bEcJeWzs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/R1ovCeCJ86yZQ6cA5hOgqPlO.png?f=user_large

Dit ziet er toch voor geen meter uit? 8)7

Verder nog het bekende issue van het slepen via de taakbalk wat niet meer mogelijk is en ik liep ook nog tegen de bug aan dat ik via de moderne controlepaneel mijn geluidsinstelling niet van Stereo naar 5.1 kon wijzigen. Ik zag de optie wel, maar als ik deze selecteerde wijzigde deze meteen weer terug naar stereo. Uiteindelijk heb ik het via het oude geluidsinstellingenpaneel (mmsys.cpl) voor elkaar gekregen en toen werd het ook keurig in het moderne controlepaneel getoond. Daar lijkt dus iets nog niet helemaal goed te gaan.
Oh, en ik zag dat er meteen een heleboel bloatware weer was geïnstalleerd, van Facebook messenger en Whatsapp tot andere onbekende apps. Gelukkig was dat zonder moeite weer te verwijderen en kon ook de chatfunctie uitgeschakeld worden.

Voor de rest zal de toekomst volgens mij uit moeten wijzen hoe goed en stabiel alles draait. Afgezien van bovenstaande punten ben ik wel tevreden met de update. Ik hoop dat Microsoft die dingen nog op gaat lossen met updates.

[ Voor 6% gewijzigd door EDIT op 05-10-2021 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Clemensmaxt schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:41:
[...]

Dat is een gemis inderdaad; functionaliteit schijnt gepland te zijn voor 2022H2. Tot die tijd moet je het geloof ik zonder doen.
Dus ik moet er een jaar op wachten? 8)7 Het is niet alsof het een nieuwe feature is ofzo :+
Dan ga ik wel even tot die tijd terug naar Windows 10, geloof ik :P

Dank voor de info.

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 05-10-2021 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Mijn bevindingen tot nu toe op de laptop, heb het gevoel dat het nog niet helemaal af is. Bloatware zoals line (Chinese chat app) en nog wat dingetjes die ik niet gebruik zijn mee geïnstalleerd. Beetje kwalijk maargoed, voor de rest lijkt de batterij duur toch wat minder. Of dit tussen de oren is weet ik niet maar voor mij gevoel is die toch wat minder. Wel vind ik de nieuwe bureau blad optie wel nice op W11. De live tegels mis ik zelfs een beetje, soms zag je gelijk informatie in het klein wat ik persoonlijk wel handig vond.

Het is voor het eerst sinds ik Windows gebruik dat ik een downgrade overweeg terug naar Windows 10. Ik heb zelfs windows 8/8.1 gebruikt met classicshell en dat zelfs prettiger ervaren bij release dan windows 11. Zelfs windows 10 bij release vond ik al een verademing tov van de vorige windows 8 versie.

Ik ben meestal wel voor vooruitgang, maar heb dit dit keer toch wat minder vreemd genoeg.
Of is dit gewoon gewening en begin ik oud te worden? :+

[ Voor 8% gewijzigd door dutchnltweaker op 05-10-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:38

ScreamGT

joejoe

Hier binnen 20 minuten geinstalleerd, werk vooralsnog prima behalve nVidia..

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pTKJBmZr/nVidia.jpg

Ik heb gewoon de drivers van W11 gedownload en geinstalleerd, maar helaas.
https://www.nvidia.com/en...ows-11-game-ready-driver/

Het betreft hier om een MSI GP66 026NL laptop met een mobile RTX3070 GPU.
Anderen ook last met installeren van grafische driver?

EDIT:
In apparaat beheer laat hij alleen mijn cgpu zien, de 3070 lijkt hij niet te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door ScreamGT op 05-10-2021 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 11:01
ScreamGT schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:20:

[Afbeelding]

EDIT:
In apparaat beheer laat hij alleen mijn cgpu zien, de 3070 lijkt hij niet te zien.
Moet je niet de notebook versie hebben van de drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Saekerhett schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:23:
[...]

Moet je niet de notebook versie hebben van de drivers?
Klopt, heb ik ook gedownload maar helaas het bericht van hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Oh, en bij mij wordt de koptelefoon niet herkend.

Althans, als ik hem inplug dan krijg ik wel netjes rechtsonder zo'n popupje dat je headphones kan kiezen, maar daarna lijken ze weer verdwenen te zijn.

Weet niet of dat Win11 is of dat Realtek een update uit moet brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:10
anandus schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:26:
Oh, en bij mij wordt de koptelefoon niet herkend.

Althans, als ik hem inplug dan krijg ik wel netjes rechtsonder zo'n popupje dat je headphones kan kiezen, maar daarna lijken ze weer verdwenen te zijn.

Weet niet of dat Win11 is of dat Realtek een update uit moet brengen.
Kan je 'm via het oude controle panel wel instellen (Uitvoeren -> mmsys.cpl)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Laatst online: 23:36

ap3nr0ts

hoi

Ik kon het niet laten en heb mijn Surface Go 2 even naar 11 gegooid. Als het bevalt, doe ik wel hetzelfde met mijn game-pc. Het eerste wat ik tegenkom is echter dat ik bij schijfopruiming niks meer kan doen (venster verdwijnt) nadat ik systeembestanden weergeven selecteer? Heeft iedereen dat? Ik doe het vooral meteen omdat Windows.old veel ruimte inneemt, en kennelijk mag ik hem niet handmatig verwijderen via de verkenner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:20
iambig schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:18:
[...]

Dat is niet raar, bijna de hele Intel 7th gen wordt niet ondersteund, alleen bepaalde i7 modellen.

https://docs.microsoft.co...upported-intel-processors
Hou het dan wel bij win10, ga er geen nieuwe pc voor kopen, deze is net 4 jaar oud en draait perfect,
en kan nog wel even vooruit, Microsoft ondersteunt win10 nog tot 2027..... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 05-10-2021 12:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ap3nr0ts schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:40:
Ik kon het niet laten en heb mijn Surface Go 2 even naar 11 gegooid. Als het bevalt, doe ik wel hetzelfde met mijn game-pc. Het eerste wat ik tegenkom is echter dat ik bij schijfopruiming niks meer kan doen (venster verdwijnt) nadat ik systeembestanden weergeven selecteer? Heeft iedereen dat? Ik doe het vooral meteen omdat Windows.old veel ruimte inneemt, en kennelijk mag ik hem niet handmatig verwijderen via de verkenner.
Duurt heel lang en er kwam geen UAC, wat vreemd is...

[ Voor 6% gewijzigd door Vorkie op 05-10-2021 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Laatst online: 23:36

ap3nr0ts

hoi

Vorkie schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:45:
[...]

Duurt heel lang en er kwam geen UAC, wat vreemd is...
Ah. Check. Ik zit op werk, dus als ik systeembestanden weergeven weer aanklik en dan maar even naar een meeting ga, is de kans er dat hij daarna in beeld is? :+ Klinkt het proberen waard.

Edit: het werkt! Just Go 2 being a Go 2, gok ik. Niet altijd het snelste beestje.

[ Voor 10% gewijzigd door ap3nr0ts op 05-10-2021 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
EDIT schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:33:
[...]

Kan je 'm via het oude controle panel wel instellen (Uitvoeren -> mmsys.cpl)?
Nope, headphones is helemaal foetsie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Help!!!! schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:28:
Op basis van wat ik tot nu toe gezien had was ik (op TPM 2.0 na) behoorlijk enthousiast over W11.

Echter als ik nu lees dat ze never combine alsmede de mogelijkheid om standaard system tray icons te verbergen er uit hebben gehaald komt gelijk grote ergernis op -O- -O- :F

Ik 'haat' always combine. :X

De taskbar functionaliteit is voor mij een zeer groot onderdeel van mijn gebruikservaring.

Kwam nog een lijstje tegen op reddit: Windows 11 - Lost Features

en
Windows 10 features missing in Windows 11
Oei.. wilde gaan upgraden maar geforceerde 'always combine' is voor mij direct een hoofdreden om Windows 11 voor nu over te slaan. Drag & drop schijnt ook (nog) niet te werken.

Dit is de eerste keer dat ik niet direct naar de nieuwste Windows versie overstap. Denk dat ik nog een tijdje op W10 blijf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb hem vanochtend geupdate. Maar ben nu alweer terug naar windows10.
De taakbalk en start menu waren mijn reden om terug te gaan.
Geen labels meer bij geopende programma's
Meerdere vensters van hetzelfde programma allemaal gecombineerd.
Niets meer kunnen verplaatsen/verschuiven in de taakbalk.
En rechterklik op taakbalk geen opties meer.
Ik blijf dus nog even lekker op windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Ik begon vanmorgen ook enthousiast. Maar ik had me niet goed genoeg ingelezen, ik gebruik namelijk VirtualBox met een paar develop-images. Helaas dus. Wel vaag dat de "de-installatie" fouten geeft (maar gelukkig leeft m'n Win10 nog).

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Laatst online: 12-09 15:37
Meer mensen last van bsod’s onder de noemer page fault in nonpaged area?

Heb al een keer opnieuw geformatteerd en een opnieuw geïnstalleerd maar helaas..
Gebeurd tijdens de installatie maar ook in W11 zelf.

Met W10 nooit last van gehad.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

ScreamGT schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:20:

[Afbeelding]

EDIT:
Uiteindelijk verholpen door EC reset!

Microsoft Teams werkt alleen niet op mijn notebook, deze blijft continue herstarten. Voorlopig dus even uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:06
Desktop iconen(mapjes en bestanden) en 2 accounts blijven gewoon als je upgrade van windows 10?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
ScreamGT schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:07:
[...]

Uiteindelijk verholpen door EC reset!

Microsoft Teams werkt alleen niet op mijn notebook, deze blijft continue herstarten. Voorlopig dus even uitgezet.
Teams is nu toch geïntegreerd in Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 11:34
Heeft er iemand toevallig een oplossing voor de error 0x8007007f.
Ik krijg deze steeds tijdens stap 3 van het installeren dan failed de installer steeds.

heb alle updates al uitgevoerd.
SFC
CHKDSK

Upgrade naar 21H1 want ik zat eerst nog op 20H2

Helaas nog geen geluk, desktop voldoet wel aan alles eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Win11 als clean-install op mijn Surface Pro4 gezet, een niet-supported systeem gezien de CPU.
Geen enkele melding over gehad, en ook updates komen gewoon binnen.

Teams in Windows wilde overigens niet mijn O365 login van werk accepteren, daarvoor moest ik toch echt de x64 client downloaden. Jammer weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
AcidBanger schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:25:
Heeft er iemand toevallig een oplossing voor de error 0x8007007f.
Ik krijg deze steeds tijdens stap 3 van het installeren dan failed de installer steeds.

heb alle updates al uitgevoerd.
SFC
CHKDSK

Upgrade naar 21H1 want ik zat eerst nog op 20H2

Helaas nog geen geluk, desktop voldoet wel aan alles eisen.
Ik heb geen oplossing, maar wel hetzelfde probleem op m'n laptop (Dell XPS). Ik heb dezelfde dingen geprobeerd, maar het lukt me ook niet. 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 11:34
tarlitz schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:30:
[...]

Ik heb geen oplossing, maar wel hetzelfde probleem op m'n laptop (Dell XPS). Ik heb dezelfde dingen geprobeerd, maar het lukt me ook niet. 😅
Heb nu net CCleaner geinstalleerd en gedraaid, registry clean functie alles laten fixen en nou komt hij al verder.
Hopen dat het werkt O-) er stonden allemaal oude leftovers van Visual Studio 2015/2017 en paar frameworks in de registry. 278 issues 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

SunnieNL schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:22:
[...]

Teams is nu toch geïntegreerd in Windows?
Klopt.
Pagina: 1 ... 8 ... 31 Laatste

Let op:
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.

Downloads
Windows 11 ISO
Windows Insider Preview ISO.