Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Dat is een algemeen en vrij normaal beeld bij de diverse insider builds zie ook de release notes:
[Localization]
There is an issue where some Insiders may be some missing translations from their user experience for a small subset of languages running the latest Insider Preview builds. To confirm if you have been impacted, please visit this Answers forum post and follow the steps for remediation.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Niet te vroeg juichen. Het probleem, althans in mijn geval, ontstaat 'ineens'. Mijn eerste build was .176, ben toen van Windows 10 naar Windows 11 gegaan. Ondertussen mijn computer meerderen keren opnieuw opgestart, uitgezet, aangezet etc. Ook nog op de eerdere post gereageerd hierboven. Computer weer uitgezet. Computer aangezet, en weg taakbalk.dutchnltweaker schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:41:
[...]
Hier .176 binnen gekregen en helemaal geen problemen. Is er misschien in tussen een andere update gepusht?
Kortom, ik denk dat iedereen er verstandig aandoet om die registry fix alvast te runnen.
< dit stukje webruimte is te huur >
Ik mis geen vertalingen, krijg ze juist teveel.. en door elkaarGiLeX schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:42:
@DeCo
Dat is een algemeen en vrij normaal beeld bij de diverse insider builds zie ook de release notes:
[...]
Wil alleen Engels, maar dat blijkt lastig te zijn als je zegt in NL te wonen en een Nederlandse indeling van het toetsenbord instelt.
[edit] never mind.. het was even zoeken, maar het oude configuratiescherm blijkt er nog wel te zijn en daar kan ik het wel instellen
[edit 2] Nog wel iets anders wat ik vreemd vind reageren. Rechts naast het klokje in de systray staat een melding van een nieuwe notificatie. Ik kan echter niet op het klokje of op het notificatie-icoontje klikken. Er gebeurt dan niks. Is dit een bug of een nieuwe feature?
[ Voor 47% gewijzigd door Palomar op 06-09-2021 09:26 ]
Ik moet zeggen, ik vind het wel handig. Echter, de daadwerkelijke implementatie is alles behalve handig/goed. De weer widget verwijst naar de MSN website i.p.v. de Weer app. De Foto's widget is puur voor One-Drive i.p.v. de foto's op je systeem. Kortom, alles in de richting van de cloud/internet. Ik kan me echter niet voorstellen dat zo'n simpele widget paneel met in feite simpele widgets die net zo goed web componenten had kunnen zijn (misschien zijn ze dat ook?) zo beperkt is.
[ Voor 8% gewijzigd door rjmno1 op 09-09-2021 20:53 ]
Sinds kort kan dat wel! En wat een verademing is het! http://startisback.com/tbd/rjmno1 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:51:
third party startmenu's worden niet ondersteund alleen nog door windows 10.
Hoe groot hij is hangt natuurlijk enorm af van de grootte van je hiberfile.sys en je virtual memory (die bij mij overigens uit staat).rjmno1 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:51:
ik heb hem ook al draaien wat ze veranderd hebben is bijna alles gelukkig zijn die tegels eruit.Kopiëren en plakken hebben ze anders gedaan.Ik heb tevens tpm 2.0 aan staan dat wilt zeggen dat je harde schijf beter beveiligt is en versleuteld is.The final release zal in oktober uitkomen ik zie daar na uit.Volledig uitgepakt en geinstalleert is hij origineel althans de home versie 38 gb groot.third party startmenu's worden niet ondersteund alleen nog door windows 10.Ze zullen wel in de toekomst weer met een ander start menu komen.Wat dat betrefd ben ik windows 7 nog altijd aan gewend omdat ik daar het meeste op getokkeld heb.Al met al is windows 11 een leuk os je start menu en andere zaken kan je dus ook op links zetten net zoals windows 10 en 7.Ik vond de kallender van win 10 best handig, misschien komt dat ook nog in win 11.Alles draait ook ut99 wat een 32 bit spel is waar ik veel opzit.Er zit veel op maar de aan en uit schuifjes zijn ook weg wat windows 10 veel had vooral bij instellingen.Misschien een beetje raar maar ik heb nog geen bug kunnen ontdekken.
edit: daarnet kwam 22000.184 binnen.
Updates lijken steeds kleiner te worden.
Iemand een idee?
Edit: ondertussen nieuwe versie: Windows 11 Insider Preview Build 22000.184 in de beta channel.
[ Voor 15% gewijzigd door aex351 op 09-09-2021 23:36 ]
ik heb 24 gigabite aan intern geheugen die hyberfile weet ik niet wanneer ik die uit kan zetten.zetje01 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:05:
[...]
Hoe groot hij is hangt natuurlijk enorm af van de grootte van je hiberfile.sys en je virtual memory (die bij mij overigens uit staat).
volgens mij licht het eraan hoeveel intern geheugen je hebt.
Wat ik een beetje jammer vind is dat het configuratiescherm niet meer standaard in het start menu zit en mijn computer.
[ Voor 10% gewijzigd door rjmno1 op 09-09-2021 23:48 ]
Hiberfile is voor als je je computer in hibernate laat gaan.rjmno1 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 23:46:
[...]
ik heb 24 gigabite aan intern geheugen die hyberfile weet ik niet wanneer ik die uit kan zetten.
volgens mij licht het eraan hoeveel intern geheugen je hebt.
Wat ik een beetje jammer vind is dat het configuratiescherm niet meer standaard in het start menu zit en mijn computer.
En als je 24GB aan RAM hebt, kan je je swap-file (virtual memory) makkelijk uitschakelen.
Bedankt voor de informatie deze wist ik nog niet, maar ik draaizetje01 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 23:58:
[...]
Hiberfile is voor als je je computer in hibernate laat gaan.
En als je 24GB aan RAM hebt, kan je je swap-file (virtual memory) makkelijk uitschakelen.
Is dat nog een ding tegenwoordig, je virtual memory uitschakelen? Moet eerlijk zeggen dat ik me daar sinds Windows 7 niet meer echt druk om maak. Windows kan zelf heel goed bepalen of en hoeveel virtual memory hij nodig denkt te hebbenzetje01 schreef op Thursday 9 September 2021 @ 21:05:
[...]
Hoe groot hij is hangt natuurlijk enorm af van de grootte van je hiberfile.sys en je virtual memory (die bij mij overigens uit staat).
Of geeft je dat echt nog performance winst? Want HDD ruimte (de omvang is maximaal gelijk aan het aantal GB's RAM die je in je pc hebt zitten) is natuurlijk verwaarloosbaar.
Het zit bij : Settings -> System -> About -> Advanced System Settings en dan in het tabblad Advanced kiezen voor Settings (bij Performance).rjmno1 schreef op Friday 10 September 2021 @ 12:00:
[...]
Bedankt voor de informatie deze wist ik nog niet, maar ik draaiwindows 11 ik moet effe kijken waar dat zit.
Normaal als ik laptop afsluit laat ik altijd mijn Firefox open staan met diverse tabbladen waaronder deze.
Als ik dan de volgende dag laptop weer opgestart had stond de tijd van de waarnemingen nog op de tijd dat ik laptop afsloot en moest ik pagina verversen.
Nu had ik direct de juiste tijd bij de waarneming. Het is klein, maar het viel me op
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
In Windows 11 (Edge) werkt deze optie niet meer. Als je op mute drukt krijg je alleen de volumebalk te zien met een kruisje. Binnen Edge kon je deze optie aan en uitzetten via edge://flags/#global-media-controls, maar in Windows 11 werkte de pauze optie niet.
Heeft iemand hier een oplossing voor of is dit gewoon niet meer mogelijk (op dit moment)?
Ik heb het gevonden ik heb hem nu uit staan.Bedankt voor deze setting.TheVMaster schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:07:
[...]
Het zit bij : Settings -> System -> About -> Advanced System Settings en dan in het tabblad Advanced kiezen voor Settings (bij Performance).
Laat ik het zo zeggen:TheVMaster schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:06:
[...]
Is dat nog een ding tegenwoordig, je virtual memory uitschakelen? Moet eerlijk zeggen dat ik me daar sinds Windows 7 niet meer echt druk om maak. Windows kan zelf heel goed bepalen of en hoeveel virtual memory hij nodig denkt te hebben
Of geeft je dat echt nog performance winst? Want HDD ruimte (de omvang is maximaal gelijk aan het aantal GB's RAM die je in je pc hebt zitten) is natuurlijk verwaarloosbaar.
- Ik merk geen verschil. Maar vind het wel leuk af en toe met dit soort dingen te spelen.
- Sterker nog: ik wist niet eens meer dat ik het had uitgeschakeld.
- Inderdaad; Windows regelt het prima; heb je genoeg RAM, dan is je swapfile rond 1GB.
(zolang mensen maar niet gaan adviseren dat je je swapfile 2x zo groot moet maken als je RAM.
(voor een betere performance LOL) Dat is iets van 20 jaar geleden)
(Overigens vroeger wel eens gehad dat een software-pakket bij installatie checkte of je swap-file groot genoeg was, en dan niet wilde installeren)
Als ik deze off-topic vraag mag stellen:Technomania schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:10:
Ook hier de nieuwe versie binnen en er is mij al een verbetering opgevallen.
Normaal als ik laptop afsluit laat ik altijd mijn Firefox open staan met diverse tabbladen waaronder deze.
Als ik dan de volgende dag laptop weer opgestart had stond de tijd van de waarnemingen nog op de tijd dat ik laptop afsloot en moest ik pagina verversen.
Nu had ik direct de juiste tijd bij de waarneming. Het is klein, maar het viel me op
Waarom laat je je laptop niet (gewoon) in hibernate gaan?
(edit: niet dat dat helpt met je webpage up-to-date houden, trouwens)
[ Voor 4% gewijzigd door zetje01 op 10-09-2021 19:20 ]
Ik denk dat het ook geen verschil maakt, zolang je hem maar niet 2x zo groot maakt als je RAMzetje01 schreef op Friday 10 September 2021 @ 16:31:
[...]
Laat ik het zo zeggen:
- Ik merk geen verschil. Maar vind het wel leuk af en toe met dit soort dingen te spelen.
- Sterker nog: ik wist niet eens meer dat ik het had uitgeschakeld.
- Inderdaad; Windows regelt het prima; heb je genoeg RAM, dan is je swapfile rond 1GB.
(zolang mensen maar niet gaan adviseren dat je je swapfile 2x zo groot moet maken als je RAM.
(voor een betere performance LOL) Dat is iets van 20 jaar geleden)
(Overigens vroeger wel eens gehad dat een software-pakket bij installatie checkte of je swap-file groot genoeg was, en dan niet wilde installeren)
2x zo groot als ram? mijn harddisk is niet zo grootTheVMaster schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:50:
[...]
Ik denk dat het ook geen verschil maakt, zolang je hem maar niet 2x zo groot maakt als je RAMMaar ook dan zal het weinig uitmaken.
Cloud ☁️
HKLM_ schreef op Friday 10 September 2021 @ 18:09:
[...]
2x zo groot als ram? mijn harddisk is niet zo groot

Hoeveel RAM heb jij in je machine zitten dan?
Ja precies! Misschien moeten we, afhankelijk van het antwoord, zijn GoT- lidmaatschap maar eens heroverwegen.TheVMaster schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:46:
[...]
Dan wordt het tijd voor OF een nieuwe harddisk, OF je moet niet zo overdrijven met je RAM.
![]()
https://www.youtube.com/watch?v=oIYHRRTCVy4
[ Voor 5% gewijzigd door Vishari Beduk op 10-09-2021 19:39 ]
weet het niet meer
Ik heb maar 64GB ram in mijn desktopTheVMaster schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:46:
[...]
Dan wordt het tijd voor OF een nieuwe harddisk, OF je moet niet zo overdrijven met je RAM.
![]()

De 12TB met iscsi van de syno naar mijn desktop met 2TB read write cache voor hyper-v is een los verhaal
zetje01 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:23:
[...]
Ja precies! Misschien moeten we, afhankelijk van het antwoord, zijn GoT- lidmaatschap maar eens heroverwegen.
[ Voor 35% gewijzigd door HKLM_ op 10-09-2021 19:50 ]
Cloud ☁️
🤯🤯🤯🤯 ja dan snap ik het wel 🥳🥳HKLM_ schreef op Friday 10 September 2021 @ 19:45:
[...]
Ik heb maar 64GB ram in mijn desktopen een 120GB SSD dat is voldoende voor Windows
![]()
De 12TB met iscsi van de syno naar mijn desktop met 2TB read write cache voor hyper-v is een los verhaal![]()
[...]
Ja, sorry ik heb toevallig even geen tijd om te reageren ...HKLM_ schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:45:
[...]
Ik heb maar 64GB ram in mijn desktopen een 120GB SSD dat is voldoende voor Windows
![]()
De 12TB met iscsi van de syno naar mijn desktop met 2TB read write cache voor hyper-v is een los verhaal![]()
[...]
Voor een desktop vind ik 64GB best wel veel, al had ik vroeger ook een desktop met 64GB. Tegenwoordig draai ik mijn VM’s op twee i7 NUC’s. Neem aan dat 64 GB niet perse nodig is voor gaming of andere ‘desktop taken’, of wel @HKLM_ 😬zetje01 schreef op Saturday 11 September 2021 @ 00:30:
[...]
Ja, sorry ik heb toevallig even geen tijd om te reageren ...
Nee totaal nietTheVMaster schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 08:04:
[...]
Voor een desktop vind ik 64GB best wel veel, al had ik vroeger ook een desktop met 64GB. Tegenwoordig draai ik mijn VM’s op twee i7 NUC’s. Neem aan dat 64 GB niet perse nodig is voor gaming of andere ‘desktop taken’, of wel @HKLM_ 😬
Cloud ☁️
Okay, je mag blijven ;-)HKLM_ schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 08:09:
[...]
Nee totaal nietIk gebruik het puur voor VM’s om testlabs op te zetten voor de studie
Maarreehh.. Nog steeds kan je lezen, als performance-tip, op recente webpagina's, om je pagefile zo'n 1,5x tot 3x zo groot als je RAM te maken.
(plaatje zomaar een voorbeeldje)
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vQnUsrZYlesR8dvg1CoOoull.webp?f=user_large)
Achtergrond van mijn vraag:
Ik gebruik een mini-notebook met een 64GB SSD die netto in windows 57 GB is.
Is voor mij ruim voldoende omdat ik na een aantal jaren office365 en met mijn nieuwe 1000Mbps glasvezel recent de stap heb gezet om alles in de cloud (onedrive) op te slaan.
Beetje zuur dat dan een OS upgrade stukloopt op een paar GB schijfruimte.
Mijn Win11 installatie is net geen 30 GB groot.quo_ schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:41:
Zijn er al wat ervaringen met de feitelijk benodigde schijfruimte?
Is voor mij ruim voldoende omdat ik na een aantal jaren office365 en met mijn nieuwe 1000Mbps glasvezel recent de stap heb gezet om alles in de cloud (onedrive) op te slaan.
En daar zit ook een paar Gb persoonlijke bestanden bij.
[ Voor 4% gewijzigd door zetje01 op 12-09-2021 01:42 ]
ik heb win11, met office 365 en heel weinig persoonlijke bestanden en kom aan 44 GB.quo_ schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:41:
Je kan wat overbodige bestanden weggooien (dat is zo 8 GB) (in settings/opslag/Temp. Files)P. vd Loo schreef op zondag 12 september 2021 @ 08:07:
[...]
ik heb win11, met office 365 en heel weinig persoonlijke bestanden en kom aan 44 GB.
Gewoon op regelmatige basis "schrijfopruiming" (of disk cleanup) gebruiken en ook de systeembestanden opruimen! Daar durft wel eens een hoop rommel opstapelen na systeem updates!zetje01 schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:57:
[...]
Je kan wat overbodige bestanden weggooien (dat is zo 8 GB) (in settings/opslag/Temp. Files)
Daarover gesproken, als je het vinkje voor Windows Update in W11's schijfopruiming aanvinkt, duurt het afronden van het opruimen tijdens herstart dan nog net zo lang als bij W10?Runaque schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:32:
[...]
Gewoon op regelmatige basis "schrijfopruiming" (of disk cleanup) gebruiken en ook de systeembestanden opruimen! Daar durft wel eens een hoop rommel opstapelen na systeem updates!
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
"afronden van het opruimen tijdens herstart" zegt me helemaal niks. Ook niet bij Win10, trouwens.Raven schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:35:
[...]
Daarover gesproken, als je het vinkje voor Windows Update in W11's schijfopruiming aanvinkt, duurt het afronden van het opruimen tijdens herstart dan nog net zo lang als bij W10?
Vlak voor login verschijnt er dan tekst in beeld dat ie aan het opruimen is en in geval van Windows Update kan dat (bij W10) erg lang duren. Vanwege dat gebruik ik dat vinkje niet meer.zetje01 schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:11:
[...]
"afronden van het opruimen tijdens herstart" zegt me helemaal niks. Ook niet bij Win10, trouwens.
Dit dus:

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ah! Nooit gezien.Raven schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:40:
[...]
Vlak voor login verschijnt er dan tekst in beeld dat ie aan het opruimen is en in geval van Windows Update kan dat (bij W10) erg lang duren. Vanwege dat gebruik ik dat vinkje niet meer.
Dit dus:
[Afbeelding]
Dat is na een update of gehele installatie, maar niet na een gewone schijfopruiming. Hoe lang het duurt hangt ook af van andere factoren.Raven schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:40:
[...]
Vlak voor login verschijnt er dan tekst in beeld dat ie aan het opruimen is en in geval van Windows Update kan dat (bij W10) erg lang duren. Vanwege dat gebruik ik dat vinkje niet meer.
Dit dus:
[Afbeelding]
Ik ga nu proberen om em vanaf een usb stick te starten, maar als er hier iemand is die een beter idee heeft dan hoor ik het graag!
:strip_exif()/f/image/AL8eW6u6X8OUOzIZYVqgrQ5j.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb je een 'legale' versie er op gezet, of ééntje die is aangepast zodat hij (toch wel) op je computer draait?Geer01 schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:38:
Blijkbaar iets niet helemaal goed gegaan met een update hier. Het vervelende van deze windows versie is dat zodra je secure boot uit zet, windows 11 alsnog niet opstart omdat het een vereiste is..
Ik ga nu proberen om em vanaf een usb stick te starten, maar als er hier iemand is die een beter idee heeft dan hoor ik het graag!
[Afbeelding]
Zeker, gewoon via dat insiders programma. Ondertussen windows 10 er bij opgezet zodat ie weer wat verder dan de bios komt, en om een of andere wonderlijke reden deed 11 het na opnieuw opstarten ook weer. Moest alleen tpm 2.0 even weer aanzetten na bios reset.zetje01 schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:47:
[...]
Heb je een 'legale' versie er op gezet, of ééntje die is aangepast zodat hij (toch wel) op je computer draait?
P. vd Loo schreef op zondag 12 september 2021 @ 08:07:
[...]
ik heb win11, met office 365 en heel weinig persoonlijke bestanden en kom aan 44 GB.
Dat zou betekenen dat een W11 installtie op mijn "magere" notebook gewoon zou moeten passen.zetje01 schreef op zondag 12 september 2021 @ 01:40:
[...]
Mijn Win11 installatie is net geen 30 GB groot.
En daar zit ook een paar Gb persoonlijke bestanden bij.
Maar is er een systeemcheck voordat de installatie begint en zo ja kun je bepaalde criteria van MS uitzetten?
tpm heb je met mede nodig ook voor de schijf te versleutelen dan hebben ongenodigde gasten buiten de deur te houden,je kan dus secure boot aan of uit zetten met de tpm 2.0 settings.kijk maar eens in de bios en veel plezier ermee. :)Als je dan boot kan je in systeem kijken en dan staat secure boot ook afgevinkt en dat is precies wat windows 11 bedoelt met de hardware setting of microsoft beter gezegd.Geer01 schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:57:
[...]
Zeker, gewoon via dat insiders programma. Ondertussen windows 10 er bij opgezet zodat ie weer wat verder dan de bios komt, en om een of andere wonderlijke reden deed 11 het na opnieuw opstarten ook weer. Moest alleen tpm 2.0 even weer aanzetten na bios reset.
[ Voor 12% gewijzigd door rjmno1 op 14-09-2021 00:29 ]
http://www.xbmcfreak.nl/
Ik heb zo'n Chuwi HeroBook Pro+ 13.3 laptopje met een Intel Celeron J3455. Volgens de Win11 comptability check kan ik geen officiële Windows 11 gaan draaien, omdat de J3455 niet support wordt.
Oke, dat is dan maar zo, ook al voldoet de laptop wel aan alle overige requirements, maar hoe kan het dan dat ik wel officieel Win 10 21H1 draai, terwijl de J3455 ook voor 21H1 niet wordt support (https://docs.microsoft.co...upported-intel-processors)?
Ik heb zo'n idee en de hoop dat de lijst met CPU's voor Win 11 niet volledig is.
https://blogs.windows.com...-preview-build-22000-194/
Today’s rollout includes the following app updates: Snipping Tool, Calculator, and Clock with Focus Sessions! Dus ook integratie met Spotify.

Hier zitten dus ook de nieuwe tools in!!
[ Voor 72% gewijzigd door Erhnam op 16-09-2021 19:52 ]
Deze?Zorian schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:58:
Weet iemand hoe ik die muziek overlay terug krijg? Dat zwarte vlak linksboven waarin de artiest en het nummer staan als je een muziekje afspeelt op Spotify e.d. Kan hem nergens meer vinden.
/f/image/kzU7sj7vhhBR2K0CeFtHm9xc.png?f=fotoalbum_large)
Nee, ik weet dat ie daar zit maar ik bedoel echt die overlay die een paar seconden linksboven in beeld komt als je bijvoorbeeld naar het volgende nummer toe gaat. Gedeelde overlay met het volumepercentage.
Die mis ik ook idd. Als ik op de muteknop druk op het toetsenbord, dan komt alleen een volumebalk linksboven te staan. Eerder kon je dan ook de media die je afspeelde op pauze zetten. Deze optie is er nu niet. Wel door op het speakertje in de taakbalk te klikken, maar die komt hier naar voren als je op mute drukt.Zorian schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:02:
[...]
Nee, ik weet dat ie daar zit maar ik bedoel echt die overlay die een paar seconden linksboven in beeld komt als je bijvoorbeeld naar het volgende nummer toe gaat. Gedeelde overlay met het volumepercentage.
OkayZorian schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:02:
[...]
Nou, de laatste maanden speel ik echt veel muziek via youtube en heb nog nooit linksboven een layover gezien bij 'het volgende nummer'.
Het lijkt me niet iets dat standaard in Win11 áán staat.
Dat is wat ik zeg, ik wil hem juist terug.zetje01 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:55:
[...]
Okay
Nou, de laatste maanden speel ik echt veel muziek via youtube en heb nog nooit linksboven een layover gezien bij 'het volgende nummer'.
Het lijkt me niet iets dat standaard in Win11 áán staat.
Dit dus:

OOOhh... je had het in Win10!Zorian schreef op donderdag 16 september 2021 @ 23:23:
[...]
Dat is wat ik zeg, ik wil hem juist terug.Ik vond dat handig in Windows 10, kon ik snel zien welk nummer nu opkwam op bijvoorbeeld Spotify en dus besluiten of ik hem nog eentje doordruk of niet.
Dit dus:
[Afbeelding]
Ik las: "Ik had in Win11 iets maar het is (b.v. na een update) opeens verdwenen, hoe krijg ik het weer terug"
Dan kan ik mijn reacties wel weg halen.
Nouja technisch gezien is Windows 11 een update voor Windows 10.zetje01 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 23:33:
[...]
OOOhh... je had het in Win10!
Ik las: "Ik had in Win11 iets maar het is (b.v. na een update) opeens verdwenen, hoe krijg ik het weer terug"
Dan kan ik mijn reacties wel weg halen.
Eigenlijk naar mijn gevoel eerder een skin over Windows 10 die het frisser en nieuwer moet doen aanvoelen, want het werkt gewoon hetzelfde.Zorian schreef op donderdag 16 september 2021 @ 23:34:
[...]
Nouja technisch gezien is Windows 11 een update voor Windows 10.
https://blogs.windows.com...-out-to-windows-insiders/

Dat zeg ik.Runaque schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 07:33:
[...]
Eigenlijk naar mijn gevoel eerder een skin over Windows 10 die het frisser en nieuwer moet doen aanvoelen, want het werkt gewoon hetzelfde.
Maar ben nog steeds benieuwd hoe ik dat ding weer kan krijgen.
Geeft wat meer mogelijkheden voor kleuren.
overlay van de media (niet alleen spotify) is verplaatst naar de action center. Op zich zou het niet verkeerd zijn als er dan rechtsboven, wat wel wennen zou zijn, een overlay komt. helaas is dit niet het geval.Zorian schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:17:
[...]
Dat zeg ik.
Maar ben nog steeds benieuwd hoe ik dat ding weer kan krijgen.
Het is, voor zover ik weet, geen optie om de oude overlay terug te krijgen
Het is ook vaag. Hier net de PC Health Check die geupdate is gedraaid op een Acer laptopje met 1.2 GHz N4000 dual-core Celeron, 64 GB eMMC en 4 GB DRAM.... ja daar mag Windows 11 op van Microsoft. Zo te zien vanwege secure boot en TPM 2.0, die aan staan.RicoK schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:51:
Even terug werd hier (door mij) ook al aandacht aan gegeven, maar ik blijf het 'vreemd' vinden.
Ik heb zo'n Chuwi HeroBook Pro+ 13.3 laptopje met een Intel Celeron J3455. Volgens de Win11 comptability check kan ik geen officiële Windows 11 gaan draaien, omdat de J3455 niet support wordt.
Oke, dat is dan maar zo, ook al voldoet de laptop wel aan alle overige requirements, maar hoe kan het dan dat ik wel officieel Win 10 21H1 draai, terwijl de J3455 ook voor 21H1 niet wordt support (https://docs.microsoft.co...upported-intel-processors)?
Ik heb zo'n idee en de hoop dat de lijst met CPU's voor Win 11 niet volledig is.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik heb een tweede laptop met een Celeron N4100, 8Gb RAM en TPM 2.0 en aan de installatie begint hij wel, maar draait dan uiteindelijk alles terug desondanks deze wel aan de systeemeisen voldoet.loekf2 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:26:
[...]
Het is ook vaag. Hier net de PC Health Check die geupdate is gedraaid op een Acer laptopje met 1.2 GHz N4000 dual-core Celeron, 64 GB eMMC en 4 GB DRAM.... ja daar mag Windows 11 op van Microsoft. Zo te zien vanwege secure boot en TPM 2.0, die aan staan.
[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 22-09-2021 13:44 ]
Over anderhalve week komt Windows 11 immers uit.
Het lijkt mij, zo kort dag, dat deze laatste beta min of meer de release candidate is.
Wat mij opvalt is dat blijkbaar nog steeds de focus ligt op het uitbrengen van nieuwe functionaliteit en niet het intergreren van Windows als geheel in een enkel deftig design.
Nog steeds schakel je regelmatig tussen Fluent, Metro en Aero design bij het configureren of gebruiken van je computer. In het configuratie scherm hebben sommige onderdelen zelfs nog gewoon het design of de naam van Windows 7/Vista. Wellicht hier en daar nog wel een XPtje.
Kan iemand mij uitleggen waarom Microsoft niet een paar jaar uittrekt om alles netjes qua design op elkaar af te stemmen? Dat mag bijna 10 jaar na het uitkomen van Windows 8 toch wel een keer?
Het probleem is opgelost, of beter gezegd het doet zich niet voor.quo_ schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:41:
De MS checktool die kennelijk weer te downloaden is meldt dat de susteemschijf 64 GB of groter is. Kijkt dus niet naar netto schijfruimte of vrije ruimte.
Jij wilt Sinofsky terug?kelly.hipolito schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:56:
Kan iemand mij uitleggen waarom Microsoft niet een paar jaar uittrekt om alles netjes qua design op elkaar af te stemmen? Dat mag bijna 10 jaar na het uitkomen van Windows 8 toch wel een keer?
Dat MS niets van zich laat horen en pas als er niets meer gewijzigd kan worden het eind resultaat laat zien?
Wat je nu ziet is de Nadella strategie waarbij in alle openheid wordt ontwikkeld en waarbij eindgebruikers tijdens de ontwikkeling al feedback kunnen geven.
Nadeel is natuurlijk dat het huidige Windows 11 nog lang niet 'af' is. Sterker nog, de huidige Windows 11 is pas het begin van een proces dat een aantal jaren gaat duren.
weet het niet meer
Al gebruiken ze de "Methode Rutte". Is dat relevant voor de eindgebruiker?Vishari Beduk schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:46:
[...]
Wat je nu ziet is de Nadella strategie waarbij in alle openheid wordt ontwikkeld en waarbij eindgebruikers tijdens de ontwikkeling al feedback kunnen geven.
Nadeel is natuurlijk dat het huidige Windows 11 nog lang niet 'af' is. Sterker nog, de huidige Windows 11 is pas het begin van een proces dat een aantal jaren gaat duren.
Een eindgebruiker is er bij gebaat dat er een af product staat wat soepel werkt in al haar facetten.
Blijkbaar heeft Microsoft een andere prioriteit.
Dit is de vierde keer in korte tijd dat het ontwerp van het start menu wordt omgegooid (8,8.1,10 en 11).
Apps als Mail, Agenda, Foto's, Paint 3D hebben reeds tich keer een redesign gekregen.
Nieuwe functies als People en news and interests worden op de lopende band afgevuurd.
Maar daarnaast heb je het klassieke Aero systeem wat al jaren ligt te verstoffen en nauwelijks aandacht krijgt. Windows voelt nu al bijna 10 jaar lang aan alsof het twee besturingssystemen zijn die aan elkaar zijn geschroefd.
Het zou erg fijn zijn als dat oude klassieke systeem geïntegreerd wordt zodat er een uniform systeem komt.
Even pas op de plaats. Eerst een uniform systeem en daarna pas weer een nieuwe versie van: Candy Crush.
[ Voor 4% gewijzigd door kelly.hipolito op 24-09-2021 17:14 ]
Heb je nog iets gevonden? Heb nu sinds deze week hetzelfde, zowel WiFi als bekabeld.RPHN schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 00:15:
Ik heb nogal een vreemd probleem... Ik kan mij ook niet herinneren of ik dit probleem al sinds het begin van Windows 11 heb of pas later is gekomen.
YouTube in Edge/Chrome is enorm traag. Netflix blijkt er ook last van te hebben, maar minder dan bij YouTube. Ik kan vaak niet eens in HD kijken. Wi-Fi is OK. Ping is 17ms, download 273mbps en upload 20mbps.
Relevante info:
OS Build 22000.120
Edge Version 92.0.902.67 (Official build) (64-bit)
Google Chrome Version 92.0.4515.131 (Official Build) (64-bit)
Ben gewoon benieuwd of iemand anders dit al eens ervaren heeft... Ik werk voornamelijk met kabel. Daar treed het probleem niet bij op.
YouTube, Facebook, Instagram, allemaal enorm traag. Andere sites werken normaal voor zover ik kan zien.
Edit: opgelost, Dell Optimizer > Network optimalisatie uitschakelen...
[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 24-09-2021 18:50 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Helemaal mee eens.kelly.hipolito schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:05:
[...]
Al gebruiken ze de "Methode Rutte". Is dat relevant voor de eindgebruiker?
Een eindgebruiker is er bij gebaat dat er een af product staat wat soepel werkt in al haar facetten.
Blijkbaar heeft Microsoft een andere prioriteit.
Dit is de vierde keer in korte tijd dat het ontwerp van het start menu wordt omgegooid (8,8.1,10 en 11).
Apps als Mail, Agenda, Foto's, Paint 3D hebben reeds tich keer een redesign gekregen.
Nieuwe functies als People en news and interests worden op de lopende band afgevuurd.
Maar daarnaast heb je het klassieke Aero systeem wat al jaren ligt te verstoffen en nauwelijks aandacht krijgt. Windows voelt nu al bijna 10 jaar lang aan alsof het twee besturingssystemen zijn die aan elkaar zijn geschroefd.
Het zou erg fijn zijn als dat oude klassieke systeem geïntegreerd wordt zodat er een uniform systeem komt.
Even pas op de plaats. Eerst een uniform systeem en daarna pas weer een nieuwe versie van: Candy Crush.
Er zijn volgens mij nog schermen uit Windows XP terug te vinden.
Windows 11 in de huidige staat is toch wel behoorlijk een domper. Ik snap niet hoe zo'n groot bedrijf met zoveel mensen niet een afgemaakt product weten op te leveren. Je ziet van alle kanten dat het niet af is

Rechtermuisknop op bijvoorbeeld het bureaublad werkt ook vertragend. Ga je rechtermuisknop spammen, dan schiet het processorverbruik van Windows verkenner omhoog naar 20% in mijn geval. En dit met een 9700k.
er zijn dagen bij dat ik dat niet doe.aex351 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:11:
Ga je rechtermuisknop spammen, dan schiet het processorverbruik van Windows verkenner omhoog naar 20% in mijn geval. En dit met een 9700k.
Versie 10.17 heet Windows 10, versie 10.22 heet Windows 11. Het is een marketing label, niet een echt nieuwe versie, anders was het versie nummer 11.00 geworden.aex351 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:11:
Build 22000.194, welke momenteel in de dev en preview channel zit, is vandaag gemarkeerd als de final build.Ik had eerder vandaag nog een setting geactiveerd dat mijn systeem uit het Insider programma gezet moet worden bij de volgende final build en dat is dus precies wat er ook gebeurde. Ik had nog wel minimaal 1 update verwacht.
Windows 11 in de huidige staat is toch wel behoorlijk een domper. Ik snap niet hoe zo'n groot bedrijf met zoveel mensen niet een afgemaakt product weten op te leveren. Je ziet van alle kanten dat het niet af is. Zowel visueel als prestatie.
Rechtermuisknop op bijvoorbeeld het bureaublad werkt ook vertragend. Ga je rechtermuisknop spammen, dan schiet het processorverbruik van Windows verkenner omhoog naar 20% in mijn geval. En dit met een 9700k.
Allemaal leuk en aardig. Maar het komt er op neer dat de huidige build versie de RTM is.swhnld schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:41:
[...]
Versie 10.17 heet Windows 10, versie 10.22 heet Windows 11. Het is een marketing label, niet een echt nieuwe versie, anders was het versie nummer 11.00 geworden.
Net als kelly.hipolito en RMX hebben jullie de verkeerde verwachtingen: Windows 11 is geen stofzuiger of koelkast dat 'af' is als je het koopt.aex351 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:11:
Windows 11 in de huidige staat is toch wel behoorlijk een domper. Ik snap niet hoe zo'n groot bedrijf met zoveel mensen niet een afgemaakt product weten op te leveren. Je ziet van alle kanten dat het niet af is. Zowel visueel als prestatie.
De huidige versie van Windows 11 is inderdaad niet meer dan Windows 10 met wat aangepaste schermen. Het is een start waaraan MS de komende gaat werken.
Maar het gaat pas echt leuk worden als MS straks die MBEC features gaat gebruiken waardoor de ondersteuning van 'oude' CPU's niet meer mogelijk wordt.
weet het niet meer
Het was ineens 'opgelost'. Ik denk tijdens één van de updates. Het werkt nu echt lekker.Phusebox schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:09:
[...]
Heb je nog iets gevonden? Heb nu sinds deze week hetzelfde, zowel WiFi als bekabeld.
YouTube, Facebook, Instagram, allemaal enorm traag. Andere sites werken normaal voor zover ik kan zien.
Edit: opgelost, Dell Optimizer > Network optimalisatie uitschakelen...
Nice, dat je het zelf al gevonden had. Ikzelf heb Dell Optimizer niet geïnstalleerd staan.
Nog steeds issues hier. Moet Dell Optimizer na elke reboot openen en netwerk optimalisatie aan een uitzetten. Optimizer verwijderen werkt niet dan gaat het weer stuk.RPHN schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:22:
[...]
Het was ineens 'opgelost'. Ik denk tijdens één van de updates. Het werkt nu echt lekker.
Nice, dat je het zelf al gevonden had. Ikzelf heb Dell Optimizer niet geïnstalleerd staan.
Geen driver updates beschikbaar? Zie via Optional Updates niets, maar via 'bloatware' Dell Update toch een aantal drivers kunnen downloaden o.a. Wi-Fi driver.Phusebox schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:31:
[...]
Nog steeds issues hier. Moet Dell Optimizer na elke reboot openen en netwerk optimalisatie aan een uitzetten. Optimizer verwijderen werkt niet dan gaat het weer stuk.
Heb alles geupdate inclusief BIOS maar niets dat echt helpt.RPHN schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:44:
[...]
Geen driver updates beschikbaar? Zie via Optional Updates niets, maar via 'bloatware' Dell Update toch een aantal drivers kunnen downloaden o.a. Wi-Fi driver.
Ik heb in ieder geval niet die Killer applicatie (Intel AX201 hier).
Verkeerde verwachtingen?Vishari Beduk schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:47:
[...]
Net als kelly.hipolito en RMX hebben jullie de verkeerde verwachtingen: Windows 11 is geen stofzuiger of koelkast dat 'af' is als je het koopt.
De huidige versie van Windows 11 is inderdaad niet meer dan Windows 10 met wat aangepaste schermen. Het is een start waaraan MS de komende gaat werken.
Na bijna 10 jaar (Of je Windows nu 8,8.1,10 of 11 noemt) mag je gewoon verwachten dat Windows uniform is en niet dat het nog steeds twee losse besturingssystemen (nieuw + klassiek) zijn die aan elkaar zijn geschroefd.
Even terugkoppelen naar jouw beredenering stofzuiger of koelkast.
Jij koopt een koelkast. We noemen de koelkast voor het gemak even: 8.1.
Deze koelkast koelt snachts niet. Dit is de start waar de fabrikant aan gaat werken de komende tijd, waarbij jij feedback mag geven.
De fabrikant hoopt in de toekomst deze functie te kunnen introduceren.
Met als gevolg dat jij in de tussentijd een koelkast in gebruik hebt die niet optimaal functioneert.
Totdat een upgrade van de koelkast uitkomt: Genaamd: 10 of 11 zit jij met de gebakken peren.
En dat vind je dan best?
Tegenwoordig zijn huishoudtoestellen ook niet geheel af hoor! Vaker gebeurt het dat toestellen een plek innemen binnen je netwerk binnenshuis en krijgen ze soms updates omdat er bepaade zaken "beter" kunnen.Vishari Beduk schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:47:
[...]
Net als kelly.hipolito en RMX hebben jullie de verkeerde verwachtingen: Windows 11 is geen stofzuiger of koelkast dat 'af' is als je het koopt.
Maar het gaat pas echt leuk worden als MS straks die MBEC features gaat gebruiken waardoor de ondersteuning van 'oude' CPU's niet meer mogelijk wordt.
Een bestuursysteem is ook NOOIT af, waarom zou de ontwikkelaar dan jaren lang updates blijven doorvoeren? Niet omdat ze zitten te wachten om de opvolger ervan te gaan ontwikkelen, dat gebeurt vaak naast elkaar en men brengt via updates als het ware een weg naar de opvolger ervan en niet zoals vroeger dat je alles moet backuppen en voor je aan de update begon. Daarom voelt Windows 11 nu niet aan als een geheel ander bestuursysteem, maar eerder als een "thema" of "skin".
ik heb gewoon een upgrade uitgevoerd en het draait als een zonnetje. Ik zit in de beta insidersWorkaholic schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:32:
Het begint hier te jeuken om al eerder te installeren dan 5 oktober. Kan iemand bevestigen dat een clean install mogelijk is met de laatste dev / preview versie en die dan later upgraden/updaten naar de final / officieel release? Of beter nog even wachten? PS: ik neem aan dat er inmiddels wel officiele USB ISO\s te maken zijn?
tzt ga ik ook een clean install doen, want altijd beter natuurlijk, maar vooralsnog gaat het prima
Nogmaals; de ontwikkeling van win 11 is pas gestart. En volgens de Nadella methode wordt dat gedaan in samenwerking met 'iedereen'. Iedereen mag beta testen en feedback geven.
Als jij een OS wilt dat helemaal af is dan moet je nog een paar jaar wachten. Een indicatie daarvoor is wanneer de LTSC versie verschijnt. Als ik daarop google dan wordt dat ergens 2024 (geen grap).
En met 'niet af' bedoel ik dat niet alle features op dit moment gereed zijn; het hele subsystem voor android ontbreekt nog en de belangrijke verbeteringen voor de veiligheid op basis van TPM en MBEC zitten er nu totaal nog niet in.
Wat niet weg neemt dat je met het huidige win 11 prima kan werken. Ik ga in ieder geval wel over.
weet het niet meer
En juist dat heeft Microsoft goed gedaan sinds de ontwikkeling van Win 10, het "insider" programma. Ze dachten daar ook iets van "iedere keer een leak die veelvuldig geïnstalleerd wordt dus kunnen we net zo goed gebruik maken van de feedback".Vishari Beduk schreef op maandag 27 september 2021 @ 17:46:
@kelly.hipolito please don't shoot the messenger
Nogmaals; de ontwikkeling van win 11 is pas gestart. En volgens de Nadella methode wordt dat gedaan in samenwerking met 'iedereen'. Iedereen mag beta testen en feedback geven.
Als jij een OS wilt dat helemaal af is dan moet je nog een paar jaar wachten. Een indicatie daarvoor is wanneer de LTSC versie verschijnt. Als ik daarop google dan wordt dat ergens 2024 (geen grap).
En met 'niet af' bedoel ik dat niet alle features op dit moment gereed zijn; het hele subsystem voor android ontbreekt nog en de belangrijke verbeteringen voor de veiligheid op basis van TPM en MBEC zitten er nu totaal nog niet in.
Wat niet weg neemt dat je met het huidige win 11 prima kan werken. Ik ga in ieder geval wel over.
Ik vind het een dikke prima. Beetje vooruit lopen op de rest (ben toch een Tweaker) en Microsoft die bij lancering een stabieler OS kan presenteren.
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
De insider build die je nu kan downloaden is de RTM. Build 22000.194 dus. Ik heb hem sinds een paar dagen draaien, hij is automatisch geactiveerd en tot nu toe draait alles prima.Workaholic schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:32:
Het begint hier te jeuken om al eerder te installeren dan 5 oktober. Kan iemand bevestigen dat een clean install mogelijk is met de laatste dev / preview versie en die dan later upgraden/updaten naar de final / officieel release? Of beter nog even wachten? PS: ik neem aan dat er inmiddels wel officiele USB ISO\s te maken zijn?
Wat versta je onder "niet optimaal functioneert" in het geval van Win11?kelly.hipolito schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:22:
[...]
Verkeerde verwachtingen?
Na bijna 10 jaar (Of je Windows nu 8,8.1,10 of 11 noemt) mag je gewoon verwachten dat Windows uniform is en niet dat het nog steeds twee losse besturingssystemen (nieuw + klassiek) zijn die aan elkaar zijn geschroefd.
Even terugkoppelen naar jouw beredenering stofzuiger of koelkast.
Jij koopt een koelkast. We noemen de koelkast voor het gemak even: 8.1.
Deze koelkast koelt snachts niet. Dit is de start waar de fabrikant aan gaat werken de komende tijd, waarbij jij feedback mag geven.
De fabrikant hoopt in de toekomst deze functie te kunnen introduceren.
Met als gevolg dat jij in de tussentijd een koelkast in gebruik hebt die niet optimaal functioneert.
Totdat een upgrade van de koelkast uitkomt: Genaamd: 10 of 11 zit jij met de gebakken peren.
En dat vind je dan best?
Windows koelt gewoon prima 's nachts, als het een koelkast geweest zou zijn. Een koelkast die niet (goed) koelt op momenten is simpelweg kapot en onverkoopbaar... je maakt het wel erg bont met je voorbeeld.
[ Voor 3% gewijzigd door DeCo op 28-09-2021 11:52 ]
Dit hadden ze in de eerste plaats bij Windows 10 moeten doen ipv een paint 3d introduceren. Het design van de originele paint was goed maar gewoonweg gedateerd, volgens mij stamt het huidige in Windows 10 van het vista/7 tijdperk. Wat ik me afvraag, krijg je deze update bijvoorbeeld ook in Windows 10 of is dat echt alleen voor windows 11.
Ik denk dat je deze Paint update alleen in Windows 11 te zien zal krijgen. Vaak patchen ze de oude Windows versie, alleen met essentiele patches, zoals security.dutchnltweaker schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:19:
[...]
Dit hadden ze in de eerste plaats bij Windows 10 moeten doen ipv een paint 3d introduceren. Het design van de originele paint was goed maar gewoonweg gedateerd, volgens mij stamt het huidige in Windows 10 van het vista/7 tijdperk. Wat ik me afvraag, krijg je deze update bijvoorbeeld ook in Windows 10 of is dat echt alleen voor windows 11.
Verder verwacht ik dat er in de final Windows 11 release nog een hoop inconsistenties zullen zitten. De visie van Microsoft, en wat ze duidelijk gecommuniceerd hebben, is om Fluent design in stappen uit te brengen. Ik verwacht dus dat een hoop verbeteringen zullen komen in de 2022 releases van Windows 11.
Zal mij ook benieuwen wat de adoptie van Windows 11 wordt. Als je ziet dat mijn 2e PC (6600K) al niet in aanmerking komt en mijn hoofd PC (9700K) al allerlei BIOS aanpassingen nodig had, vraag ik me af hoeveel mensen de moeite gaan nemen. Ik denk niet veel, maar we zullen zien.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Getest in een virtual machine, geen positief resultaat. Wat zwart is moet wit zijn (het canvas) en daarna krijg ik een blue screen of death en reboot de VM.
Btw voor mensen die de laatste developer preview willen draaien in een virtual machine kun je nu deze https://www.neowin.net/ne...all+%28Neowin+All+News%29 https://gist.github.com/A...-mediacreationtool-bat-md work around proberen. Werkte hier perfect in virtualbox en vmware player. Zonder dit lukt het niet om de laatste developer preview te installeren want TPM (software matig) wordt in beide programma's op dit moment niet ondersteund.
Je kunt gewoon stoppen en verder gaan met de release zodra er een volgende update uitkomt gaat die mee, mits je hardware ondersteunt is. Dit staat ook gewoon bij Microsoft op de website uitgelegd, en in het insider blokje onder je Windows updates.wjsiebes schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:14:
Ik draai nu de insider versie van Windows 11 op mijn Surface pro. Op wat problemen met het benaderen van mijn NAS na werkt het prima. Nu wil ik volgende week stoppen met de insider versie. Kan dat zomaar of moet ik dan een kale installatie van Windows 11 doen?
Laatste kreeg ik wel een melding om te stoppen en dat ik geen updates zou ontvangen vanwege mijn systeem maar net wel enkele updates binnen gehaald na installatie.
Dus ben benieuwd hoelang het blijft werken en moet zeggen ziet er allemaal fris uit qua interface.
Als ik die nieuwe tool draai van ze dan is de GHz goed, multicore is goed, behalve het cijfertje van de cpu versie. Ik ben echt zo benieuwd wat de cijfers gaan zijn met Windows 11 ze laten een extreem grote groep zitten op deze manier.
Cloud ☁️
tijdelijk probleemArfman schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:16:
al allerlei BIOS aanpassingen nodig had, vraag ik me af hoeveel mensen de moeite gaan
mobo fabrikanten zullen echt wel de default BIOS settings wijzigen zodat win 11 out-of-the-box gewoon werkt
maar kost even tijd voordat die mobo's uit Taiwan/China hier zijn en de oude voorraad op is
En ik blijf het achterlijk vinden dat er Tweakers zijn die steeds maar weer hetzelfde verhaal typen maar niet de moeite nemen om te begrijpen waarom die eisen er zijn.HKLM_ schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:41:
Ik blijf het achterlijk vinden dat Microsoft de keuzes maakt welke CPU wel en welke niet.
Je zou bijvoorbeeld dit verhaal eens kunnen lezen https://arstechnica.com/g...ts-according-to-microsoft
En veel van de eisen voor win 11 bestonden al sinds 2017 als adviezen voor win 10, dus zo nieuw zijn ze niet https://docs.microsoft.co...m-security-considerations
weet het niet meer
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.
Downloads
• Windows 11 ISO
• Windows Insider Preview ISO.