Ik bedoel de "snelle toegang" optie in de verkenner:zetje01 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:49:
[...]
Bedankt voor de tip! Helaas komt het niet goed overeen met wat ik bedoel. Het is niet handig.
Maar mocht je ooit nog eens Win10 opstarten, maak dan een werkbalk in je taakbalk met de map:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs
(let ook op de zwarte pijltjes (naar rechts) in mijn plaatje hierboven)
edit: en waarom maakt Tweakers mijn plaatje ongeveer 2x zo groot als het origineel?)
Edit 2:
@Michel Ik weet eerlijk gezegd ook niet precies:
- Wat je bedoelt met 'snelle toegang' (ik ken de taakbalk en het startmenu)?
- Hoe je een map in je taakbalk hebt gemaakt?
:fill(white):strip_exif()/f/image/pGApoz6fyicAT3u9ZEbDBwsp.png?f=user_large)
Als je met de rechtermuisknop op een map klikt, krijg je de optie "Aan Snelle toegang vastmaken":
:fill(white):strip_exif()/f/image/x2IzUs42p0eIBAy8woIibjww.png?f=user_large)
En map toevoegen aan taakbalk doe je net als andere apps vast pinnen, dus een verkenner venster openen en dan rechtermuis knop op dat icoontje in de taakbalk klikken, kies daar "aan taakbalk vast maken"
Moet zeggen dat ik het wel irritant vind dat de knop kopieren naar nu verborgen zit achter een extra menuutje, gebruik die toch stiekem best vaak merk ik nu.
Daarnaast vanochtend ook de laptop uit slaap stand gehaald en bleken 3/4 van de icoontjes in de taakbalk onzichtbaar. Wel klikbaar, maar het vakje was leeg. Na herstart weer opgelost gelukkig.
Meer mensen problemen gehad met aansluiten van een extern scherm via HDMI? Het menu achter Windows vlag + P werkt niet. Komt wel tevoorschijn maar de instellingen veranderen niet als ik er op klik. Ene dag heb ik wel beeld via HDMI, andere dag niet. Best lastig als je een presentatie wilt geven
Ik draai build 22000.132 in Beta channel. Systeem is up to date volgens Windows Update.
[ Voor 4% gewijzigd door Michel op 18-08-2021 11:03 ]