Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:03
zetje01 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:49:
[...]

Bedankt voor de tip! Helaas komt het niet goed overeen met wat ik bedoel. Het is niet handig.

Maar mocht je ooit nog eens Win10 opstarten, maak dan een werkbalk in je taakbalk met de map:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

(let ook op de zwarte pijltjes (naar rechts) in mijn plaatje hierboven)

edit: en waarom maakt Tweakers mijn plaatje ongeveer 2x zo groot als het origineel?)

Edit 2:
@Michel Ik weet eerlijk gezegd ook niet precies:
- Wat je bedoelt met 'snelle toegang' (ik ken de taakbalk en het startmenu)?
- Hoe je een map in je taakbalk hebt gemaakt?
Ik bedoel de "snelle toegang" optie in de verkenner:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbBtQdnbLW5Zhfxx1fPtBBjj4eE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pGApoz6fyicAT3u9ZEbDBwsp.png?f=user_large

Als je met de rechtermuisknop op een map klikt, krijg je de optie "Aan Snelle toegang vastmaken":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWKCCzxXdlOSNg279LK_a3TxsIA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x2IzUs42p0eIBAy8woIibjww.png?f=user_large

En map toevoegen aan taakbalk doe je net als andere apps vast pinnen, dus een verkenner venster openen en dan rechtermuis knop op dat icoontje in de taakbalk klikken, kies daar "aan taakbalk vast maken"

Moet zeggen dat ik het wel irritant vind dat de knop kopieren naar nu verborgen zit achter een extra menuutje, gebruik die toch stiekem best vaak merk ik nu.

Daarnaast vanochtend ook de laptop uit slaap stand gehaald en bleken 3/4 van de icoontjes in de taakbalk onzichtbaar. Wel klikbaar, maar het vakje was leeg. Na herstart weer opgelost gelukkig.

Meer mensen problemen gehad met aansluiten van een extern scherm via HDMI? Het menu achter Windows vlag + P werkt niet. Komt wel tevoorschijn maar de instellingen veranderen niet als ik er op klik. Ene dag heb ik wel beeld via HDMI, andere dag niet. Best lastig als je een presentatie wilt geven :+

Ik draai build 22000.132 in Beta channel. Systeem is up to date volgens Windows Update.

[ Voor 4% gewijzigd door Michel op 18-08-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 16:41
Meer mensen issues met DVD/BR/CD drives? Ik heb een pricewatch: LG BH16NS40 Bulk Zwart en hij wordt herkent en Windows installeert een generieke Plug&Play driver, maar vervolgens werkt praktisch niks. Hij leest geen lege dvd's/dvd-rw's en zelf de 'eject' optie via rechtermuisknop werkt niet.

Rare is dat een audio-cd en originele dvd wel herkend maar NIET afgespeeld worden? VLC kan de disc niet openen...

Fabrikant heeft geen drivers, zou P&P compatible moeten zijn. SATA/power cables nagelopen en zit allemaal prima op z'n plek. Laatste firmware voor het apparaat was reeds geïnstalleerd.

Thoughts?

[ Voor 8% gewijzigd door The_Admin op 18-08-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:57
The_Admin schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:57:
Meer mensen issues met DVD/BR/CD drives? Ik heb een pricewatch: LG BH16NS40 Bulk Zwart en hij wordt herkent en Windows installeert een generieke Plug&Play driver, maar vervolgens werkt praktisch niks. Hij leest geen lege dvd's/dvd-rw's en zelf de 'eject' optie via rechtermuisknop werkt niet.

Rare is dat een audio-cd en originele dvd wel herkend maar NIET afgespeeld worden? VLC kan de disc niet openen...

Fabrikant heeft geen drivers, zou P&P compatible moeten zijn. SATA/power cables nagelopen en zit allemaal prima op z'n plek. Laatste firmware voor het apparaat was reeds geïnstalleerd.

Thoughts?
Ja (ik ga maar gewoon even doen alsof Window Windows is) : Chipset drivers voor je mobo installeren.

@Michel Okay, bedankt, duidelijk. (voorheen heette dat 'favourites' o.i.d.)

Het komt alleen helaas niet in de buurt van ik op Win10 had.
(Namelijk eigenlijk gewoon het oude windows 9x startmenu. Enkel door even die ene map aan m'n taakbalk vast te maken probeer het eens...)

[ Voor 14% gewijzigd door zetje01 op 18-08-2021 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
zetje01 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:26:
[...]

"Thoughts?"

Ja (ik ga maar gewoon even doen alsof Window Windows is) : Chipset drivers voor je mobo installeren.
Had ik gedaan toen ik de boel in elkaar had geschroefd, ik zal nog eens kijken of er een update is. Een SSD die tevens via SATA is aangesloten werkt wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
Beste mensen,

Ik ga mijzelf binnenkort omscholen en moet daarbij ook weer opnieuw in de schoolbanken (1x per week) en heb dan vanzelfsprekend een laptop nodig.

Nu zit ik erover te denken om Windows 11 een poging te geven, gewoon omdat het mij wel leuk lijkt om het nieuwe OS eens uit te proberen.
Maar kan je W11 al een beetje als daily driver gebruiken? Zo ja, hoe kan ik deze het beste installeren?
Via een ISO, of issie al beschikbaar via de updates van W10? Ik ben eigenlijk niet van plan om 1 of andere shady rip van internet te gebruiken...

EDIT: Nvm, wordt dus nog wat lastig om hier aan te geraken.

[ Voor 6% gewijzigd door Milo44 op 18-08-2021 14:43 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
@Milo44 Windows 11 is nog in beta, dus niet geschikt als daily driver. Tenzij je een backup oplossing hebt, ga er niet mee aan de slag, je zult net zien dat het kapot is op het moment dat je het nodig hebt.

Je kunt wel een Windows 10 installatie USB maken, en in je vakantie testen met Windows 11. Om Windows 11 te gebruiken meld je je aan op het Windows Insider kanaal in de Windows updates en installeert het. Eind van de vakantie formatteer je de laptop en zet Windows 10 terug via die USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Milo44 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:41:
Beste mensen,

Ik ga mijzelf binnenkort omscholen en moet daarbij ook weer opnieuw in de schoolbanken (1x per week) en heb dan vanzelfsprekend een laptop nodig.

Nu zit ik erover te denken om Windows 11 een poging te geven, gewoon omdat het mij wel leuk lijkt om het nieuwe OS eens uit te proberen.
Maar kan je W11 al een beetje als daily driver gebruiken? Zo ja, hoe kan ik deze het beste installeren?
Via een ISO, of issie al beschikbaar via de updates van W10? Ik ben eigenlijk niet van plan om 1 of andere shady rip van internet te gebruiken...

EDIT: Nvm, wordt dus nog wat lastig om hier aan te geraken.
Snap er niks van:
Ruim anderhalf jaar geleden een laptopje van 400 euro gekocht met een amd quadcore en die werkt gewoon standaard met Win11. Verder draai ik dan ook Win11 vanaf dat het er is (en het tot me doorgedrongen was). Gewoon, voor dagelijks gebruik. Probleemloos ook.
Natuurlijk is het handig (al decennia) om je data gescheiden te houden van je applicaties, of in ieder geval te backuppen.
Maar als je dus vraagt: "kan ik Win11 gewoon als dagelijkse machine gebruiken?", zou ik zeggen:
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Nu online
zetje01 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:57:
[...]

Snap er niks van:
Ruim anderhalf jaar geleden een laptopje van 400 euro gekocht met een amd quadcore en die werkt gewoon standaard met Win11. Verder draai ik dan ook Win11 vanaf dat het er is (en het tot me doorgedrongen was). Gewoon, voor dagelijks gebruik. Probleemloos ook.
Natuurlijk is het handig (al decennia) om je data gescheiden te houden van je applicaties, of in ieder geval te backuppen.
Maar als je dus vraagt: "kan ik Win11 gewoon als dagelijkse machine gebruiken?", zou ik zeggen:
Waarom niet?
Die vraag stelden ze bij Boeing ook, waarom een vliegtuig goed testen. En toen vielen er een paar uit de lucht. Er is een reden waarom bepaalde processen op een zekere manier ingericht worden. Oorzaak en gevolg.

Goede nieuws, met een laptop met beta software zal het niet zo snel uit de lucht vallen. Maar het principe is hetzelfde. je bouwt software, je gaat er mee testen, je vind en hersteld fouten, tot je het punt bereikt dat je besluit het veilig te vinden om op de markt te zetten.

Wat kan er mis gaan, bijvoorbeeld iets in de harde schijf wegschrijf aansturing waardoor je harde schijf encryptie kapot gaat en je alles op het apparaat kwijt bent. Of geheugen aansturing dat wijzigingen leiden tot corrupte bestanden.

Wat ook mis kan gaan, Windows draait op honderduizenden verschillende stukjes hardware. Dat is het grootste risico want een fout in een driver kan een crash veroorzaken.

Daarnaast met nieuwe functies kan iets corrupt raken van de data. 15 jaar terug met beta testen van de Windows virus scanner raakten veel testers hun PST mailbox kwijt omdat die dacht in de mailbox in een mailtje iets te vinden wat niet vertrouwd was. En dit had al maanden stabiel gedraaid in beta.

Dus hoeft het fout te gaan, helemaal niet, maar het kan fout gaan, en de vraag die dan gesteld moet worden, wat doe je op dat moment? Ben je al je werk kwijt, of staat het veilig elders gesynchroniseerd? heb je deadlines, of alle tijd in de wereld. Voor school, heb je een examen waar de laptop bij nodig is?

Bij het testen neem je een risico, en begrijp je dat risico, en ben je voorbereid mocht er iets fout gaan, test gerust, maar anders.... heb even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Turdie schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:43:
Ik kan maar niet wennen aan het start menu in het midden, heb hem al jaren verticaal staan, ben ook teruggegaan naar Windows 10
Zou het kunnen zijn dat ze zien in de telemetry van win10 dat er een verwaarloosbaar aantal gebruikers het gebruikt op die manier? Waarom zo iets er uit slopen. Dat is gewoon regressie.

Kun je wel de start knop uitlijnen naar links als je het aan de bodem hebt?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
swhnld schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:16:
[...]

Die vraag stelden ze bij Boeing ook, waarom een vliegtuig goed testen. En toen vielen er een paar uit de lucht. Er is een reden waarom bepaalde processen op een zekere manier ingericht worden. Oorzaak en gevolg.

Goede nieuws, met een laptop met beta software zal het niet zo snel uit de lucht vallen. Maar het principe is hetzelfde. je bouwt software, je gaat er mee testen, je vind en hersteld fouten, tot je het punt bereikt dat je besluit het veilig te vinden om op de markt te zetten.

Wat kan er mis gaan, bijvoorbeeld iets in de harde schijf wegschrijf aansturing waardoor je harde schijf encryptie kapot gaat en je alles op het apparaat kwijt bent. Of geheugen aansturing dat wijzigingen leiden tot corrupte bestanden.

Wat ook mis kan gaan, Windows draait op honderduizenden verschillende stukjes hardware. Dat is het grootste risico want een fout in een driver kan een crash veroorzaken.

Daarnaast met nieuwe functies kan iets corrupt raken van de data. 15 jaar terug met beta testen van de Windows virus scanner raakten veel testers hun PST mailbox kwijt omdat die dacht in de mailbox in een mailtje iets te vinden wat niet vertrouwd was. En dit had al maanden stabiel gedraaid in beta.

Dus hoeft het fout te gaan, helemaal niet, maar het kan fout gaan, en de vraag die dan gesteld moet worden, wat doe je op dat moment? Ben je al je werk kwijt, of staat het veilig elders gesynchroniseerd? heb je deadlines, of alle tijd in de wereld. Voor school, heb je een examen waar de laptop bij nodig is?

Bij het testen neem je een risico, en begrijp je dat risico, en ben je voorbereid mocht er iets fout gaan, test gerust, maar anders.... heb even geduld.
Zo, da's een heel verhaal.

Ik reageer toch gewoon op:

"EDIT: Nvm, wordt dus nog wat lastig om hier aan te geraken."

En ik vertel dat mijn anderhalf jaar oude laptop het gewoon in één keer doet.

"Nu zit ik erover te denken om Windows 11 een poging te geven, gewoon omdat het mij wel leuk lijkt om het nieuwe OS eens uit te proberen.
Maar kan je W11 al een beetje als daily driver gebruiken?"

Als je het leuk lijkt kan je dat prima doen; ik doe het ook. Wel backuppen
Ik zei niet: "Als je de sluizen van Zeeland wil aansturen kan je dat prima met Win11 doen. Perfect juist!"

"1x per week naar school"

Tuurlijk kan je dan Win11 draaien. (Echt... waar hebben we het over)

edit:
@swhnld woensdag 18 augustus 2021 18:14 :
We hebben beiden ons punt gemaakt, denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Nu online
@zetje01 ik moest 3 jaar terug mijn laptop gebruiken voor tentamens voor de master opleiding in de avond die ik deed (1 avond in de week les). Gemist tentamen kon jaar erna opnieuw. Risico was dan 1 jaar collegegeld, 2000 Euro toen.
Dus nogmaals, risico afweging maken, maar ik raad het af als je van de machine afhankelijk bent.

[ Voor 17% gewijzigd door swhnld op 18-08-2021 18:15 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:09
@zetje01 Je kunt ook een dual boot van Windows 10 en Windows 11 overwegen. Dan kun je altijd op Windows 10 terugvallen.

• zetje01
EricJH schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 02:13:
@zetje01 Je kunt ook een dual boot van Windows 10 en Windows 11 overwegen. Dan kun je altijd op Windows 10 terugvallen.
Ik héb alleen maar muti-boot laptops.
Alleen denk ik dat je me verwart met iemand anders?
Misschien komt het door de onduidelijke lay-out van mijn post van woensdag 18 augustus 2021 17:55

[ Voor 14% gewijzigd door zetje01 op 19-08-2021 11:00 ]

• The_Admin
The_Admin schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:29:
[...]

Had ik gedaan toen ik de boel in elkaar had geschroefd, ik zal nog eens kijken of er een update is. Een SSD die tevens via SATA is aangesloten werkt wél.
Nog even alle mobo drivers nagelopen/herinstalleert, helaas zelfde euvel. Niet zo'n zin om te gaan downgraden naar Win10 hierom, maar het is wel irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
The_Admin schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:42:
[...]

Nog even alle mobo drivers nagelopen/herinstalleert, helaas zelfde euvel. Niet zo'n zin om te gaan downgraden naar Win10 hierom, maar het is wel irritant.
Heeel misschien heb je er wat aan, maar ik kon dit vinden:

https://answers.microsoft...-90cc-238faac0f758?auth=1

Uit het antwoord van Microsoft Agent Jinyu Zhang zou je (met wat goede wil) kúnnen concluderen dat het een bekend issue is bij MS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clemensmaxt
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-05 15:59
Nieuwe versie staat online! 10.0.22000.160

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Clemensmaxt schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:22:
Nieuwe versie staat online! 10.0.22000.160
Voor Dev en Beta channel

Met o.a:de volgende Changes and Improvements
  • The new Clock app for Windows 11 with Focus Sessions has begun rolling out to Windows Insiders in the Dev Channel. See this blog post for all the details!
  • We have been testing the ability to see estimates for how long a restart for updates would take in places like the power menu under Start, in restart notifications, on the Windows Update Settings page and inside the Windows Update icon that shows up at the lower right of Taskbar. We are making a small adjustment for this feature so that it only shows on PCs with SSDs. If your PC has a standard HDD, you will no longer see estimates. We hope to bring estimates back to PCs with HDDs once we iron out a few more bugs.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:23
Is er eigenlijk al meer bekent over eventuele uitbreiding van de cpu support? (Officieel) ik hoef niet weer 200 reacties dat het allemaal wel werkt dat weet ik.

De ISO’s zijn sinds deze build ook beschikbaar zie

https://blogs.windows.com...-preview-build-22000-160/

ISOs now available

Today we are releasing the ISOs for Windows 11 Insider Preview Build 22000.132 to our Windows Insider Preview Downloads page. You can use these ISOs to do a clean installation or in-place upgrade.
As you use these ISOs to install Windows 11, you will go through the new Windows 11 setup experience (often referred to as the “out of box experience” or OOBE for short) which is designed to build excitement for Windows 11 right from the moment you turn on a new Windows 11 PC for the very first time. Based on your feedback, we have added the ability to name your PC during the setup experience too. After running through the setup experience, the Get Started app is a new first run experience app that will help you quickly get setup on a new PC. Try these things out and let us know what you think!

[ Voor 124% gewijzigd door HKLM_ op 19-08-2021 20:36 ]

Cloud ☁️

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:15

Speedmaster

Make my day...

Leuk die ISO’s maar ik ga geen nieuwe installatie doen enkel om feedback te geven op de “experience”

• zetje01
Speedmaster schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:56:
Leuk die ISO’s maar ik ga geen nieuwe installatie doen enkel om feedback te geven op de “experience”
?? Nieuwe installatie? Ik draai gewoon de windows updates. ??

Kwartiertje downloaden en installeren. Dan reboot en na 2 minuten ben ik weer in op m'n bureaublad, en alle openstaande vensters openen weer 'gewoon' precies zoals ze waren.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:15

Speedmaster

Make my day...

zetje01 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:08:
[...]

?? Nieuwe installatie? Ik draai gewoon de windows updates. ??

Kwartiertje downloaden en installeren. Dan reboot en na 2 minuten ben ik weer in op m'n bureaublad, en alle openstaande vensters openen weer 'gewoon' precies zoals ze waren.
Ik bedoel dus deze tekst:

You can use these ISOs to do a clean installation or in-place upgrade.
As you use these ISOs to install Windows 11, you will go through the new Windows 11 setup experience (often referred to as the “out of box experience” or OOBE for short) which is designed to build excitement for Windows 11 right from the moment you turn on a new Windows 11 PC for the very first time

Tuurlijk doe ik gewoon een windows update, maar ik ga geen clean install doen omdat zij zo graag mijn feedback willen hebben op de “out of box experience”

• zetje01
Speedmaster schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:17:
[...]

Ik bedoel dus deze tekst:

You can use these ISOs to do a clean installation or in-place upgrade.
As you use these ISOs to install Windows 11, you will go through the new Windows 11 setup experience (often referred to as the “out of box experience” or OOBE for short) which is designed to build excitement for Windows 11 right from the moment you turn on a new Windows 11 PC for the very first time

Tuurlijk doe ik gewoon een windows update, maar ik ga geen clean install doen omdat zij zo graag mijn feedback willen hebben op de “out of box experience”
Aah, sorry man! Niet gezien.

Nee, ik zit ook niet te wachten op OOBE 's

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

GiLeX schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:26:
[...]

Voor Dev en Beta channel

Met o.a:de volgende Changes and Improvements
  • The new Clock app for Windows 11 with Focus Sessions has begun rolling out to Windows Insiders in the Dev Channel. See this blog post for all the details!
  • We have been testing the ability to see estimates for how long a restart for updates would take in places like the power menu under Start, in restart notifications, on the Windows Update Settings page and inside the Windows Update icon that shows up at the lower right of Taskbar. We are making a small adjustment for this feature so that it only shows on PCs with SSDs. If your PC has a standard HDD, you will no longer see estimates. We hope to bring estimates back to PCs with HDDs once we iron out a few more bugs.
Net update binnengehaald maar de geschatte installatietijd ervaar ik nog als "natte vinger werk" (vandaar ook geschat ;) )

Maar geschat 10 minuten en binnen 1 minuut klaar is nogal een verschil.

Morgen verder spelen. Nu bedtijd.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Nu online
@HKLM_ cpu support lijkt gekrompen, mijn 7de generatie i5 die eerst als compatibel stond staat nu als niet ondersteund, al mag ik wel bèta of dev blijven draaien.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:49
swhnld schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:31:
@HKLM_ cpu support lijkt gekrompen, mijn 7de generatie i5 die eerst als compatibel stond staat nu als niet ondersteund, al mag ik wel bèta of dev blijven draaien.
Dat is raar mij I7 is altijd al niet geschikt bevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:28
.160 komt nu binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 00:05
ook binnen, wat deze aanpast is echter niet te zien. Krijg een pagina die niet werkt.
Verder moet ik zeggen dat sinds het gebruik (een week nu) ik een zeer soepel draaiend systeem heb die bijzonder weinig resources eet (idle zo'n 3% processor). En dat terwijl ik een 10 jaar oud moederbord heb met dito processor en een passief gekoelde oude grafische kaart (geforce 710).

[ Voor 38% gewijzigd door P. vd Loo op 20-08-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
In welk channel kom je eigenlijk met de iso? Ik wil mijn desktop overzetten met de 7700 maar wat gebeurt er als win 11 live gaat? Blijf je dan op Win 11 en krijg je gewoon de updates of zal je weer moeten herinstalleren 🤔

[ Voor 25% gewijzigd door HKLM_ op 20-08-2021 19:38 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
HKLM_ schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:37:
In welk channel kom je eigenlijk met de iso? Ik wil mijn desktop overzetten met de 7700 maar wat gebeurt er als win 11 live gaat? Blijf je dan op Win 11 en krijg je gewoon de updates of zal je weer moeten herinstalleren 🤔
Je kan zelf je channel kiezen (ik ben net veranderd, na een insiders-mailtje), en hoe het zal gaan als windows 11 live gaat, weet niemand, gok ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:09
zetje01 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:34:
[...]

Ik héb alleen maar muti-boot laptops.
Alleen denk ik dat je me verwart met iemand anders?
Misschien komt het door de onduidelijke lay-out van mijn post van woensdag 18 augustus 2021 17:55

Je hebt gelijk. Hij was niet voor jou bedoeld maar voor Milo44. Sorry voor het misverstand. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Laatst online: 17:01

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

HKLM_ schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:37:
In welk channel kom je eigenlijk met de iso?
Dat kies jij zelf in de settings.
Ik wil mijn desktop overzetten met de 7700 maar wat gebeurt er als win 11 live gaat? Blijf je dan op Win 11 en krijg je gewoon de updates of zal je weer moeten herinstalleren 🤔
Waarschijnlijk gebeurt er hetzelfde als bij window 10 indertijd; helemaal niets.
Je krijgt gewoon steeds updates en uiteindelijk ook release candidates.
En op de officiele release datum blijkt dat die versie al op jouw pc draait.
En als je daarna nog insider blijft dan krijg je ook weer de test versies van de halfjaarlijkse update die daarna komen.

weet het niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
zetje01 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:24:
[...]

Heeel misschien heb je er wat aan, maar ik kon dit vinden:

https://answers.microsoft...-90cc-238faac0f758?auth=1

Uit het antwoord van Microsoft Agent Jinyu Zhang zou je (met wat goede wil) kúnnen concluderen dat het een bekend issue is bij MS.
Ik denk dat je gelijk had. Gisteren eerst m'n oude pc weer tot leven gewekt met wat geheugen en een hard disk die ik nog had liggen, toen de blu-ray brander ingebouwd en clean install W10. Werkte prima, dvdtje branden, schijfjes lezen, alles. Dat was al prima want zo kon ik iig vaststellen dat de unit zelf niet defect was.

Vervolgens clean install W11 op de oude pc, de .132 build waar gisteren de ISO van beschikbaar kwam. Alles werkte ook naar verwachting. Enigszins bijzonder wel, want die build draaide ik ook op de nieuwe pc, maar soit.

Vervolgens brander weer in nieuwe pc geschroefd, opgestart, werkte nog niet (zoals verwacht). Nieuwe build (.160) van W11 kwam binnenrollen via Windows update, reboot en alles werkte zoals verwacht. Problem solved!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
The_Admin schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:41:
[...]

Ik denk dat je gelijk had. Gisteren eerst m'n oude pc weer tot leven gewekt met wat geheugen en een hard disk die ik nog had liggen, toen de blu-ray brander ingebouwd en clean install W10. Werkte prima, dvdtje branden, schijfjes lezen, alles. Dat was al prima want zo kon ik iig vaststellen dat de unit zelf niet defect was.

Vervolgens clean install W11 op de oude pc, de .132 build waar gisteren de ISO van beschikbaar kwam. Alles werkte ook naar verwachting. Enigszins bijzonder wel, want die build draaide ik ook op de nieuwe pc, maar soit.

Vervolgens brander weer in nieuwe pc geschroefd, opgestart, werkte nog niet (zoals verwacht). Nieuwe build (.160) van W11 kwam binnenrollen via Windows update, reboot en alles werkte zoals verwacht. Problem solved!
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55

Muggie

8 pm

Fijn, de officiële iso is uit. Gelijk door osbuilder heen gehaald, in SCCM gehangen en uitgerold, werkt als een speer :)

Kan alleen die nieuwe language en features iso nog nergens vinden.

Binnenkort verder kijken wat er beter of niet beter is geworden.

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

zwammen schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:11:
Klik op dit pijltje

[Afbeelding]

Dan kun je snel wisselen
[Afbeelding]

Zit er al in een paar builds in btw ;)
Th anks! Deze had ik nog even gemist.
Ik vind het wel jammer dat je niet meer zoals in Win 10 snel van audio output kunt wisselen. Zoals van DTX / atmos / stereo / 5.1 etc.

Sowieso krijg ik 5.1 niet lekker aan de gang hier. Hij blijft maar terug schieten op stereo.
Meer mensen die daar last van hebben?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:51
swhnld schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:31:
Ik heb die 160 build op een I5-650 1e gen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft iemand al een clean install gedaan met een ISO? tijd om mijn windows install weer is te refreshen en overweeg van Win10 -> Win11 te gaan. Ik ben misschien nog ouderwets - maar een format C: heeft dan mijn voorkeur + clean install.

Speel af en toe nog wel is een game icm steam/blizzard - hebben jullie icm een Nvidia kaart hier geen issues?
Ook benieuwd of jullie de dev of beta versie pakken? Beta zou iets stabieler moeten zijn toch?

[ Voor 26% gewijzigd door Workaholic op 24-08-2021 10:15 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18
Workaholic schreef op Tuesday 24 August 2021 @ 10:10:
Heeft iemand al een clean install gedaan met een ISO? tijd om mijn windows install weer is te refreshen en overweeg van Win10 -> Win11 te gaan. Ik ben misschien nog ouderwets - maar een format C: heeft dan mijn voorkeur + clean install.

Speel af en toe nog wel is een game icm steam/blizzard - hebben jullie icm een Nvidia kaart hier geen issues?
Ook benieuwd of jullie de dev of beta versie pakken? Beta zou iets stabieler moeten zijn toch?
een format C: en dan clean install is inderdaad best ouderwets :+ In-place upgrade werkt eigenlijk al jaren best heel goed (naast de ‘reset’ functie in de settings om een ‘clean install’ te doen). Maar als het voor jou werkt en je vind het niet erg om die extra tijd kwijt te zijn, dan is dat toch gewoon geen probleem? 8)

Ik heb zelf een NVidia kaart in m’n Surface book en die geeft geen issues, maar gamen doe ik er niet op eigenlijk. Ohw en ik draai de Dev versie.

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 24-08-2021 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Workaholic schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:10:
Heeft iemand al een clean install gedaan met een ISO?
Ik, heb zelf een installatie USB stick gemaakt met een eerdere build. Heb me daarna niet aangemeld voor een insider build. Krijg netjes de stabiele updates aangeboden.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:23
Even een vraagje, als ik nu op mijn pc de laatste build van Windows 11 zou installeren, welke natuurlijk nog in ontwikkeling is , wordt deze dan gewoon geupdate door Microsoft? m.a.w , kom ik uiteindelijk als Windows 11 in retail te koop is , automatisch op dezelfde versie uit als iemand die hem zou kopen in de winkel? of werkt dit op een andere manier.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
Visgek82 schreef op Friday 27 August 2021 @ 12:00:
Even een vraagje, als ik nu op mijn pc de laatste build van Windows 11 zou installeren, welke natuurlijk nog in ontwikkeling is , wordt deze dan gewoon geupdate door Microsoft? m.a.w , kom ik uiteindelijk als Windows 11 in retail te koop is , automatisch op dezelfde versie uit als iemand die hem zou kopen in de winkel? of werkt dit op een andere manier.
Dat is in principe wel hoe het werkt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
TheVMaster schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:04:
[...]

Dank je wel voor je antwoord. alleen, "in principe"? zitten er nog haken en ogen aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
TheVMaster schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:04:
[...]

Waarom zou microsoft, als W11 te koop is, de insiders de retail-versie van W11 laten draaien?
Wat is dan het punt van insiders hebben, als ze dezelfde versie draaien als de .. eehhmm .. outsiders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
zetje01 schreef op Friday 27 August 2021 @ 12:09:
[...]

Waarom zou microsoft, als W11 te koop is, de insiders de retail-versie van W11 laten draaien?
Wat is dan het punt van insiders hebben, als ze dezelfde versie draaien als de .. eehhmm .. outsiders?
Sorry, ik ga er voor het gemak vanuit dat je nu dus een legale versie van Windows 10 draait. Dan kun je dus nu de Windows 11 Insider versie draaien. Upgraden van Windows 10 naar Windows 11 is gratis (voor Windows 10 gebruikers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
Visgek82 schreef op Friday 27 August 2021 @ 12:07:
[...]

Dank je wel voor je antwoord. alleen, "in principe"? zitten er nog haken en ogen aan? :)
Correct. Je zult wel een Windows 10 licentie moeten hebben. Anders zul je (als Windows 11 uitkomt) geen geldige licentie hebben op je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
TheVMaster schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:22:
[...]

Correct. Je zult wel een Windows 10 licentie moeten hebben. Anders zul je (als Windows 11 uitkomt) geen geldige licentie hebben op je pc.
Aaaah ja, bedankt :) Uiteraard heb ik een legale licentie , no problems.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
TheVMaster schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:22:
[...]

Sorry, ik ga er voor het gemak vanuit dat je nu dus een legale versie van Windows 10 draait. Dan kun je dus nu de Windows 11 Insider versie draaien. Upgraden van Windows 10 naar Windows 11 is gratis (voor Windows 10 gebruikers).
Nou ja, laat maar. Ik wil het topic niet verder vervuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
zetje01 schreef op Friday 27 August 2021 @ 12:38:
[...]

Nou ja, laat maar. Ik wil het topic niet verder vervuilen.
Stuur me gerust een DM als je vragen hebt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

En er is weer een nieuwe build. 22000.168 is beschikbaar voor zowel het Beta als het Dev kanaal.
Deze build is ook de build die voor het Beta kanaal verder gaat voor de 21H2 release (sept/okt)
Het Dev kanaal kan binnenkort de eerst echte Dev build verwachten (22Hx).
Dit is ook het laatste moment om te kunnen switchen naar de stabielere Beta builds

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
GiLeX schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:05:
En er is weer een nieuwe build. 22000.168 is beschikbaar voor zowel het Beta als het Dev kanaal.
Deze build is ook de build die voor het Beta kanaal verder gaat voor de 21H2 release (sept/okt)
Het Dev kanaal kan binnenkort de eerst echte Dev build verwachten (22Hx).
Dit is ook het laatste moment om te kunnen switchen naar de stabielere Beta builds
Ik zit in het beta-kanaal en bij mij heet hij cumulatieve update KB5005191 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 16:58
DeCo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:35:
[...]

TPM is 2.0: groen vinkje..
alleen ik heb een 7th gen i7-7820 CPU, waar ie op vast loopt
De 7820 is toegevoegd aan de lijst!
Dit weekend eens kijken, zeer benieuwd

Windows 11 Intel® Core™ i7-7820HQ Supported Systems
24-08-2021

Dell Precision 5520
Lenovo ThinkPad T470p
Surface Studio 2

[ Voor 19% gewijzigd door DeCo op 28-08-2021 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-08 15:42
Afgelopen woensdag heb ik me een goedkope daily driver gekocht omdat mijn oude zijn scharnier gebroken is (Teclast F15) en het erop lijkt dat het herstellen ervan meer gaat kosten dan gewoon een nieuwe te kopen.
Dus uiteindelijk is het een Lenovo ideapad 3 (15ADA05) geworden met een AMD Ryzen 3 3250U processor met 8Gb RAM en eens thuis heb ik me gewoon Windows 11 op gezet, maar ik heb wel via een scrypt Windows defender moeten activeren.
Ondertussen draait versie 160 er ook op draaien en het systeem is heel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Runaque schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:27:
Afgelopen woensdag heb ik me een goedkope daily driver gekocht omdat mijn oude zijn scharnier gebroken is (Teclast F15) en het erop lijkt dat het herstellen ervan meer gaat kosten dan gewoon een nieuwe te kopen.
Dus uiteindelijk is het een Lenovo ideapad 3 (15ADA05) geworden met een AMD Ryzen 3 3250U processor met 8Gb RAM en eens thuis heb ik me gewoon Windows 11 op gezet, maar ik heb wel via een scrypt Windows defender moeten activeren.
Ondertussen draait versie 160 er ook op draaien en het systeem is heel stabiel.
Ik snap dat over Windows Defender totaal niet.
Ik heb een anderhalf jaar oude laptop met een Ryzen 5 3500U en Win11 (en ook Defender) draait gewoon out-of-the-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
zetje01 schreef op Saturday 28 August 2021 @ 11:44:
[...]

Ik snap dat over Windows Defender totaal niet.
Ik heb een anderhalf jaar oude laptop met een Ryzen 5 3500U en Win11 en (ook Defender) draait gewoon out-of-the-box.
Inderdaad, die snap ik ook niet. Wat zou er mis zijn met Defender dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
TheVMaster schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:35:
[...]

Inderdaad, die snap ik ook niet. Wat zou er mis zijn met Defender dan?
Is dat niet een bug in W11 momenteel? In mijn test vm is na een installatie Defender ook uitgeschakeld alleen via het security center kan je die weer aan klikken.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
HKLM_ schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:30:
[...]

Is dat niet een bug in W11 momenteel? In mijn test vm is na een installatie Defender ook uitgeschakeld alleen via het security center kan je die weer aan klikken.
Denk dat dit ook een bug was voor de update naar .160. Ik heb defender werkend gekregen met volgend scrypt in PowerShell in te geven.

" Get-AppxPackage Microsoft.SecHealthUI -AllUsers | Reset-AppxPackage "

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetje01
HKLM_ schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:30:
[...]

Dat heb ik ook wel eens gezien
Dan krijg je gewoon een melding in je systray
Even op klikken, dan kom je in je security center
En daar is echt heel duidelijk aangegeven wàt je moet inschakelen.

Echt, gaat het daar om?
Lijkt mij een non-issue, omdat Windows echt heel duidelijk aangeeft dat je dat in moet schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
HKLM_ schreef op Saturday 28 August 2021 @ 14:30:
[...]

8)7 Ohw. Mijn productie machine heeft Windows 11 als sinds de eerste build. Maar nu je het zegt, mijn VM (install vanaf ISO) had wel een uitroepteken bij Security Center staan. Had er nog niet naar gekeken, maar dat zou goed die bug kunnen zijn idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
Nu heb ik W11 (beta) op mijn Dell Precision 5520 met Intel Core 7820HQ geïnstalleerd, maar hij zegt dat het systeem niet ondersteund wordt. Roep ik te vroeg, en zou het tijdelijk zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szgSwx5RUUQuqiULYe0oNfrGc4Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Gxe5T19UTB9oFRSFb8vvZ46f.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 17:48
Regelmatig check ik de lijst met compatibel CPU's maar nog altijd verschijnt daar niet mijn Intel Celeron J3455 tussen :(.

Natuurlijk, het is een low-budget niet te vlotte CPU, maar verder voldoet mijn Chuwi Herobook Pro+ waar thans W10 21H1 op draait, wel aan alle eisen en is alleen dus (nog altijd/steeds) de CPU de bottleneck.

Hopelijk wordt de lijst nog aangepast, maar naarmate de tijd verstrijkt, wordt mijn hoop wel steeds kleiner.

Edit: natuurlijk kan ik W11 wel gaan draaien, maar zonder mee te lopen in de officiële update-cyclus, heb ik daar niet zo veel zin in.

[ Voor 12% gewijzigd door RicoK op 30-08-2021 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
In het geval van @DeCo zou zijn systeem gewoon supported moeten zijn zie: https://docs.microsoft.co...upported-intel-processors

Wanneer je dan helemaal naar onderen scrollt staat daar: [1] Only select devices that shipped with modern drivers based on Declarative, Componentized, Hardware Support Apps (DCH) design principles.

De Dell Precision 5520 staat in de lijst met supported devices. Dus de CPU zou niet het probleem mogen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
RicoK schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:48:
Regelmatig check ik de lijst met compatibel CPU's maar nog altijd verschijnt daar niet mijn Intel Celeron J3455 tussen :(.

Natuurlijk, het is een low-budget niet te vlotte CPU, maar verder voldoet mijn Chuwi Herobook Pro+ waar thans W10 21H1 op draait, wel aan alle eisen en is alleen dus (nog altijd/steeds) de CPU de bottleneck.

Hopelijk wordt de lijst nog aangepast, maar naarmate de tijd verstrijkt, wordt mijn hoop wel steeds kleiner.

Edit: natuurlijk kan ik W11 wel gaan draaien, maar zonder mee te lopen in de officiële update-cyclus, heb ik daar niet zo veel zin in.
Yeah, ik zou er maar niet van uit gaan dat dat gaat werken.
Maar: Chuwi maakt best geinige low-budget laptopjes, bijvoorbeel 14 inch met 3:2 beeldverhouding; heb ook wel eens serieus overwogen er voor de gein eentje te kopen. Probleem(pje) lijkt me wel, dat je er voor de zekerheid van uit moet aan dat je na aankoop verder geen support meer krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
zetje01 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:07:
Maar: Chewie maakt best geinige low-budget laptopjes, bijvoorbeel 14 inch met 3:2 beeldverhouding; heb ook wel eens serieus overwogen er voor de gein eentje te kopen. Probleem lijkt me wel dat er voor de zekerheid van uit moet aan dat je na aankoop verder geen support meer krijgt.
Of topic: Ja, Chuwi maakt geinige laptops. Ik heb deze een paar maanden geleden via Marktplaats gevonden voor een erg schappelijk prijsje. Natuurlijk je merkt wel dat het echt low-budget is qua bouwkwaliteit, maar het werkt en ziet er goed uit. Ik was op zoek naar een erg goedkope laptop om software te kunnen draaien om met behulp van een OBDII-USB stekker mijn auto van updates/aanpassingen te kunnen voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
RicoK schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:48:

Ik ken dat soort Chinese laptops heel goed! Ik heb net mijn Teclast F15 met Celeron N4100 vervangen met een Lenovo ideapad 3 met Ryzen 3 3250U processor. Niet omdat ik zonodig Windows 11 op de laptop wou hebben, maar omdat een scharnier is afgebroken en het herstellen lijkt kwasie onmogelijk. De Teclast voldeed prima aan de vereisten van Microsoft, maar hem installeren ging niet en werd telkens ongedaan gemaakt. Dus ik vrees dat het met Chuwi ook wel eens zo kan lopen, maar niet met de processor die jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik wacht wel gewoon even af totdat win11 officieel uit is met hoe het precies zit met de mogelijkheid tot upgraden. Die berichtgeving (of zijn het geruchten) wisselt nu ongeveer per dag. Eerst kun je niet upgraden, dan weer wel, maar niet supported, dan weer als je iig TPM hebt, dan weer dat het alleen geldt voor nieuwe systemen, nu kun je wel weer upgraden, maar zonder updates. Zal me niks verbazen als het toch weer wijzigt.

Voor mezelf heb ik zoiets dat ik wel graag windows 11 wil draaien (draai nu de insider preview), maar ik ga er geen nieuwe hardware voor kopen. Wat ik aan hardware heb is een pc met i5 3570K zonder TPM en een laptop met i7 6700HQ met TPM). Als het op een van deze machines werkt zonder gekke truukjes, met behoud van officiële updates dan zou dat mooi zijn. Maar beide machines zijn nog snel genoeg dat ik ze niet qua hardware ga upgraden (lees: in de praktijk wordt dat een nieuwe pc/laptop kopen). Hopelijk worden de eisen nog versoepeld, zodat bijv. alleen een TPM-chip een vereiste wordt en de cpu-eis wordt losgelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
Palomar schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:10:
Ik wacht wel gewoon even af totdat win11 officieel uit is met hoe het precies zit met de mogelijkheid tot upgraden. Die berichtgeving (of zijn het geruchten) wisselt nu ongeveer per dag. Eerst kun je niet upgraden, dan weer wel, maar niet supported, dan weer als je iig TPM hebt, dan weer dat het alleen geldt voor nieuwe systemen, nu kun je wel weer upgraden, maar zonder updates. Zal me niks verbazen als het toch weer wijzigt.

Voor mezelf heb ik zoiets dat ik wel graag windows 11 wil draaien (draai nu de insider preview), maar ik ga er geen nieuwe hardware voor kopen. Wat ik aan hardware heb is een pc met i5 3570K zonder TPM en een laptop met i7 6700HQ met TPM). Als het op een van deze machines werkt zonder gekke truukjes, met behoud van officiële updates dan zou dat mooi zijn. Maar beide machines zijn nog snel genoeg dat ik ze niet qua hardware ga upgraden (lees: in de praktijk wordt dat een nieuwe pc/laptop kopen). Hopelijk worden de eisen nog versoepeld, zodat bijv. alleen een TPM-chip een vereiste wordt en de cpu-eis wordt losgelaten.
Het zou prima mogelijk zijn dat Mircosoft bijvoorbeeld een "lite" versie zou overwegen en uitbrengt die op oudere systemen kan draaien, minus misschien bepaalde functies. Iets zoals we bij Windows 10 als de S versie kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
De S versie, was dat niet zo'n versie waar je alleen maar apps uit de eigen store kunt installeren? Dan pas ik daarvoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
RicoK schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:50:
De S versie, was dat niet zo'n versie waar je alleen maar apps uit de eigen store kunt installeren? Dan pas ik daarvoor ;)
Mijn huidige laptop was er een met de S op, hem omzetten naar een gewone Home versie kost je 10 seconden werk. Dus eigenlijk is dat geen argument om geen S te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@Runaque Dat weet ik ;) Maar omdat ik niet denk dat Microsoft het op die manier gaat laten toestaan om toch zo via de reguliere weg een Win11 te krijgen op een niet compatibel systeem zit je dan dus wellicht ‘vast’ aan de Win11S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Runaque schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:15:
[...]

Het zou prima mogelijk zijn dat Mircosoft bijvoorbeeld een "lite" versie zou overwegen en uitbrengt die op oudere systemen kan draaien, minus misschien bepaalde functies. Iets zoals we bij Windows 10 als de S versie kennen.
Ik denk eigenlijk dat Microsoft er wel een filosofie achter heeft zitten dat Windows vanaf Windows 11 ook echt veilig wordt. Waarschijnlijk kan dat alleen door enkel specifieke hardware te ondersteunen met de juiste veiligheidsfeatures aan boord. Als ze dan weer een versie uitbrengen die minder veilig is bereik je natuurlijk niet het imago dat Windows 11 veilig is.
Wat dat betreft snap ik alle beperkingen wel voor upgrades. Ik weet alleen niet wat de exacte afwegingen zijn, dus hoop daarom wel dat ze het wat versoepelen. En zo niet, dan blijf ik wel bij Windows 10. Als die niet meer gesupport wordt heb ik ws. wel nieuwe hardware die wel Windows 11 ondersteunt (al is mijn snelheid van hardware upgraden niet meer zo hoog als in mijn begin-tweaker-jaren ;))

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Gisteravond een mail binnengekregen, het wordt aangeraden om naar beta channel te gaan:

Based on our data, you have a PC that is currently configured for flighting Windows 11 Insider Preview Builds in the Dev Channel. We are about to start releasing early development builds in the Dev Channel that will no longer match the Windows 11 experience that will be released to customers on October 5th. Since these builds are from the earliest stage in a new development cycle, they may not be stable and sometimes you will see issues that block key activities or require workarounds while running the Windows Insider Preview Builds in the Dev Channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@Audiowaste, dus de nieuwe dev builds zullen versies waarbij de functies of design changes niet in de 5 oktober versie komen?

Hoe gaan ze überhaupt windows 11 updates noemen, gaan ze verder waar ze met Windows 10 geëindigd zijn? Windows 11 22H1? Ik dacht te lezen geheben dat ze 1 jaarlijkse grote update gaan uitbrengen voortaan.

[ Voor 14% gewijzigd door dutchnltweaker op 01-09-2021 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:47

aex351

I am the one

Palomar schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:10:

Het probleem is denk ik de informatie over wat het precies is. Tpm kan softwarematig alswel hardmatig zijn.

Een 3570k heeft een ingebouwde softwarematige oplossing. Dit noemen ze ptt. Vandaar ook de focus op CPU's. Het enige dat je moet doen is het aanzetten in je bios.

Wanneer dit niet aanstaat in de bios en je hebt geen gedeactiveerde hardwarematig tpm, dan zal elke tpm check aangeven dat je 'geen' tpm hebt. Dat geeft dus een heel vertekend beeld. Waardoor je nu dus leest dat de gemiddelde huis-tuin-en-keuken gebruiker zit te googlen om een hardwarematige tpm chip aan te schaffen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Audiowaste schreef op woensdag 1 september 2021 @ 07:55:
Gisteravond een mail binnengekregen, het wordt aangeraden om naar beta channel te gaan:

Based on our data, you have a PC that is currently configured for flighting Windows 11 Insider Preview Builds in the Dev Channel. We are about to start releasing early development builds in the Dev Channel that will no longer match the Windows 11 experience that will be released to customers on October 5th. Since these builds are from the earliest stage in a new development cycle, they may not be stable and sometimes you will see issues that block key activities or require workarounds while running the Windows Insider Preview Builds in the Dev Channel.
Ik heb dezelfde mail gehad, en allicht zowat iedereen veronderstel ik.
Ik heb wel de update geforceerd naar Windows 11 via OfflineInsiderEnroll 2.5.0 en kan via de manier die Microsoft beschrijft niet naar Beta gaan, dus ik heb dat ik dat opnieuw via dat scrypt moet doen om naar Beta over te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Kennelijk is er een escape route mogelijk om terug te gaan naar Windows 10 vanaf Windows 11 beta.
https://blogs.windows.com...ew-build-19044-1202-21h2/

Wanneer je huidige PC momenteel niet voldoet aan de minimale eisen voor de Windows 11 release versie, wordt je automatisch verplaatst naar de beta van Windows 10 21H2. Waardoor je weer terug op Windows 10 komt.

Ben aan het overwegen om Windows 11 beta te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
aex351 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:16:
Kennelijk is er een escape route mogelijk om terug te gaan naar Windows 10 vanaf Windows 11 beta.

Wanneer je huidige PC momenteel niet voldoet aan de minimale eisen voor de Windows 11 release versie, wordt je automatisch verplaatst naar de beta van Windows 10 21H2. Waardoor je weer terug op Windows 10 komt.

Okay, de link niet gelezen, maar: Wat bedoel je, escaperoute?

Je hebt toch al een machine met legaal Win10 erop. (waar je evt. Win11 beta op/naast zou kunnen zetten)
En heb je geen Win10, dan zie ik niet dat je je Win11 beta om kan zetten naar een legale Win10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

zetje01 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:26:
[...]

Okay, de link niet gelezen, maar: Wat bedoel je, escaperoute?

Je hebt toch al een machine met legaal Win10 erop. (waar je evt. Win11 beta op/naast zou kunnen zetten)
En heb je geen Win10, dan zie ik niet dat je je Win11 beta om kan zetten naar een legale Win10.
Misschien eerst even de link lezen?

Wanneer je Windows 11 installeert dan is het veelal gebruikelijk dat je niet zomaar terug kunt naar Windows 10. Dat heeft verder ook niets met een 'legal' Windows versie te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
aex351 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:28:
[...]

Misschien eerst even de link lezen?

Wanneer je Windows 11 installeert dan is het veelal gebruikelijk dat je niet zomaar terug kunt naar Windows 10. Dat heeft verder ook niets met een 'legal' Windows versie te maken.
Waarom kan je geen Win10 installeren op een computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

zetje01 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:29:
[...]

Waarom kan je geen Win10 installeren op een computer?
Waar heb je het over? :/

Dit topic gaat over Windows 11 beta. Dat installeer je via Windows updates / insider programma. Je kan dan niet terug met een druk op de knop naar Windows 10. Nu blijkt dat dus wel te kunnen.

edit: Ah ik snap het al, heb even dit topic terug gelezen. Je hebt dus geen legale Windows 10 versie - al geef je dit niet toe. Vandaar ook die bizarre vragen. In elk geval. Goed nieuws voor jouw. Destijds toen Windows 10 werd geïntroduceerd, werden ook niet 'legale' keys omgezet naar 'legaal'. Windows 10 was toen gratis voor Windows 7 gebruikers. Had je dus een niet 'legale' key, werd alsnog een update naar Windows 10 aangeboden. Met automatisch een 'legale' Windows 10 key. Of dit nu weer gebeurd met Windows 10 naar 11 geen idee. Je kan ook voor een paar euro een geldige key kopen.

[ Voor 42% gewijzigd door aex351 op 01-09-2021 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
aex351 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:16:

Zo lees ik het toch niet. Ik concludeer uit het bericht niet dat mensen op Windows 11 terug kunnen naar 10. Het bericht gaat over mensen die nog Windows 10 draaien. Niet 11.

[ Voor 4% gewijzigd door P. vd Loo op 01-09-2021 23:14 ]

• aex351

aex351

I am the one

P. vd Loo schreef op woensdag 1 september 2021 @ 23:12:
[...]

Zo lees ik het toch niet. Ik concludeer uit het bericht niet dat mensen op Windows 11 terug kunnen naar 10. Het bericht gaat over mensen die nog Windows 10 draaien. Niet 11.
Het is ook wat lastig lezen als je niet alle termen begrijpt.
For Insiders not yet on Windows 10, version 21H2 – this update is offered via our “seeker” experience in Windows Update and ONLY to Insiders who were moved from the Beta Channel to the Release Preview Channel because their PC did not meet the hardware requirements for Windows 11. This means these Insiders will need to go to Settings > Update & Security > Windows Update and choose to download and install Windows 10, version 21H2.
Er zijn 3 kanalen: dev, beta en release preview.
  • dev = Windows 11
  • beta = Windows 11
  • release preview = Windows 10
Hier staat dat deze update aangeboden wordt aan degene die in het 'beta' kanaal zaten, vervolgens nu niet meer voldoen aan de eisen voor Windows 11 (dat hebben ze nu recentelijk geforceerd - want eerst kon je gewoon meedoen met Windows 11) en dus naar het release preview kanaal zijn verplaatst.

Zie ook hier de blog post erover: https://blogs.windows.com...iew-builds-of-windows-11/

Ze adviseren om iedereen die wel voldoet aan Windows 11 te migreren naar het beta kanaal. Omdat het dev kanaal een nieuwe development cycle in gaat. Waarbij de build in het beta kanaal de release zal gaan vertegenwoordigen. Kortom, ze willen dus geen mensen meer hebben in het beta kanaal die niet voldoen. Waarschijnlijk om zo nog beter de bugs eruit te kunnen vissen / telemetry.

Kleine kanttekening: Ik zit nu overigens in het beta kanaal, mijn PC voldoet. En ik heb geen optie om te switchen naar het release preview kanaal. Wel naar het beta kanaal. Dus deze optie zal denk ik alleen beschikbaar zijn wanneer je pc niet meer voldoet aan de eisen. (misschien dat tpm uitzetten in mijn geval zou helpen).

• P. vd Loo
aex351 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 01:05:
[...]

Het is ook wat lastig lezen als je niet alle termen begrijpt.

[...]

Er zijn 3 kanalen: dev, beta en release preview.
  • dev = Windows 11
  • beta = Windows 11
  • release preview = Windows 10
Hier staat dat deze update aangeboden wordt aan degene die in het 'beta' kanaal zaten, vervolgens nu niet meer voldoen aan de eisen voor Windows 11 (dat hebben ze nu recentelijk geforceerd - want eerst kon je gewoon meedoen met Windows 11) en dus naar het release preview kanaal zijn verplaatst.

Zie ook hier de blog post erover: https://blogs.windows.com...iew-builds-of-windows-11/

Ze adviseren om iedereen die wel voldoet aan Windows 11 te migreren naar het beta kanaal. Omdat het dev kanaal een nieuwe development cycle in gaat. Waarbij de build in het beta kanaal de release zal gaan vertegenwoordigen. Kortom, ze willen dus geen mensen meer hebben in het beta kanaal die niet voldoen. Waarschijnlijk om zo nog beter de bugs eruit te kunnen vissen / telemetry.

Kleine kanttekening: Ik zit nu overigens in het beta kanaal, mijn PC voldoet. En ik heb geen optie om te switchen naar het release preview kanaal. Wel naar het beta kanaal. Dus deze optie zal denk ik alleen beschikbaar zijn wanneer je pc niet meer voldoet aan de eisen. (misschien dat tpm uitzetten in mijn geval zou helpen).
Helder, nu je de termen zo verduidelijkt hebt. Zou er van balen als ik verplicht terug moet naar Windows 10, want mijn pc voldoet totaal niet, maar draait Windows 11 als een tierelier en zoals ik het nu zou kunnen lezen is er geen ontkomen aan dat mijn pc tegen mijn wil teruggezet wordt naar Windows 10. Of toch niet, omdat ik in de eerste zin van de blog van Microsoft lees dat de update enkel aan bezitters van Windows 10, versie 21H2 wordt aangeboden op 31 augustus. Dan klopt het dat ik hem met Windows 11 niet heb gehad en gewoon op 11 kan blijven.

[ Voor 7% gewijzigd door P. vd Loo op 02-09-2021 09:13 ]

• aex351

aex351

I am the one

P. vd Loo schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:00:
[...]
Helder, nu je de termen zo verduidelijkt hebt. Zou er van balen als ik verplicht terug moet naar Windows 10, want mijn pc voldoet totaal niet, maar draait Windows 11 als een tierelier en zoals ik het nu zou kunnen lezen is er geen ontkomen aan dat mijn pc tegen mijn wil teruggezet wordt naar Windows 10. Of toch niet, omdat ik in de eerste zin van de blog van Microsoft lees dat de update enkel aan bezitters van Windows 10, versie 21H2 wordt aangeboden op 31 augustus. Dan klopt het dat ik hem met Windows 11 niet heb gehad en gewoon op 11 kan blijven.
Via een omweg kan je Windows 11 wel blijven gebruiken: https://github.com/abbodi1406/offlineinsiderenroll. Daarnaast heb ik gelezen dat Windows 11 wel te installeren is op systemen die niet voldoen aan de minimale eisen, alleen niet via Windows update.

In elk geval. Mijn ervaring met Windows 11 (na 1 dag gebruik) zijn goed. Wat ik wel merk, en ik hoop dat dit op te lossen is (niet dat je eraan moet 'wennen'):
  • Tekst grootte van de klok rechtsonder is kleiner dan in Windows 10
  • Tekst grootte in het startmenu is kleiner dan in Windows 10
  • Ik vind de Tekst rendering niet altijd even scherp in Windows schermen/menu's - beetje wazig.
  • De rendering van de iconen in de taakbalk kan scherper.

• swhnld
  • Nu online
Kreeg de volgende mail:
Hi Windows Insider,

Some PCs in the Dev Channel do not have an option to switch channels as they were given an exception to install Windows 11 preview builds as outlined in our blog post here on June 24th (the red column in the chart). These PCs do not meet the minimum hardware requirements for previewing Windows 11 builds and will not receive new Windows 11 Insider Preview builds from the Dev Channel going forward.

Based on our data, you have a PC that was given that exception. This PC must clean install back to Windows 10 with the media (ISOs) that we provide and can then join the Release Preview Channel to preview Windows 10 updates.

Please review the message in your Windows Update Settings to learn more.
Grappige is het plaatje er onder, met een rood gekleurde foutmelding dat een machine niet compatible is, die heb ik niet, ik heb een gele melding, kan kanalen wisselen, en beide Windows 11 machines die ik nu aanzet, halen doodleuk de volgende updates binnen. Ik blijf gewoon doordraaien op Windows 11. Mocht het stoppen op een of beide machines zet ik er wel Ubuntu op.

Edit: het voelt wel erg agressief van MS hoe ze de klanten op deze manier benaderen. Zou het te druk zijn met iedereen die Windows 11 wil draaien dat ze mensen terug proberen te forceren omdat hun telemetrie niet lekker loopt op deze manier of zo?

[ Voor 9% gewijzigd door swhnld op 02-09-2021 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

En tussendoor komen er weer nieuwe builds aan:

Build 22000.176 for Beta Channel Insiders en ook voor Release Preview Channel
en
Build 22449 to the Dev Channel insiders. Dit is de eerste build van de actieve development branch en dus waarschijnelijk ook een stukje minder stabiel dan de Beta channel builds

• Runaque
GiLeX schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:29:

en
Build 22449 to the Dev Channel insiders. Dit is de eerste build van de actieve development branch en dus waarschijnelijk ook een stukje minder stabiel dan de Beta channel builds
Ik zit ondertussen op de laatste Build for Beta! Voorlopig nog niets kunnen merken dat zoveel verandering meebracht, maar sinds ik mijn laptop kocht en dat ie op Windows 11 staat heb ik nooit iets abnormaals meegemaakt, buiten enkel Defender te activeren, maar dat koste me een minuutje of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmax
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:54
GiLeX schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:29:

en
Deze builds kan je beter overslaan, zie

https://www.reddit.com/r/...d_cannot_open_start_menu/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Door dit soort replies wordt er dus heel veel misinformatie verspreid. Wel even bij de les blijven.
  • Dev kanaal = Windows 11 = 22449 = nieuwe development cycle;
  • Beta kanaal = Windows 11 = 22000.176 = aankomende release (5 oktober).
  • Release Preview kanaal = H2H1 en H2H2 Windows 10 = huidige Windows
Het was al eerder aangekondigd en daarbij ook nog door Microsoft geadviseerd om van het dev kanaal over te stappen naar het beta kanaal. Kortom, het beta kanaal bevat bijna een zo goed al voltooid product. Nog maar een paar weken te gaan tot de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

En vanuit Microsoft komt de volgende fix voor de insider builds
  • 1: Use CTRL-ALT-DEL and choose to open Task Manager.
  • 2: Choose “More details” at the bottom of Task Manager to expand Task Manager.
  • 3: Go to “File” and choose “Run new task”.
  • 4: Type “cmd” in the “Open” field.
  • 5: Paste the following: reg delete HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\IrisService /f && shutdown -r -t 0
  • 6: Hit enter, and then your PC should reboot. After rebooting, everything should be back to normal.
En ook de mededeling dat het een server side issue was die ook al opgelost is.Als je nog de builds moet installeren dan zou je het probleem niet meer voorbij zien komen.

Had zelf geen problemen met de Beta build op een van de laptops. De laptops met Dev builds kan ik nog niet doen, zit niet thuis maar op ons vakantie adres nog 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duikje
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:00
aex351 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 02:54:
[...]

Door dit soort replies wordt er dus heel veel misinformatie verspreid. Wel even bij de les blijven.
  • Dev kanaal = Windows 11 = 22449 = nieuwe development cycle;
  • Beta kanaal = Windows 11 = 22000.176 = aankomende release (5 oktober).
  • Release Preview kanaal = H2H1 en H2H2 Windows 10 = huidige Windows
Het was al eerder aangekondigd en daarbij ook nog door Microsoft geadviseerd om van het dev kanaal over te stappen naar het beta kanaal. Kortom, het beta kanaal bevat bijna een zo goed al voltooid product. Nog maar een paar weken te gaan tot de release.
Ik zat op het Beta kanaal en had 22000.176 gekregen en ik had het probleem ook. De reg fix heeft het inmiddels op beide systemen voor mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
Ik stoor me wederom aan de taalinstellingen. Ik heb Windows systeem taal op Engel staan, preferred language op Nederlands, want dan staat dat als standaard op het toetsenbord..

Maar nu komt het.. Notepad heet ineens Kladblok, Settings zijn gewoon fijn in het Engels, de Store is weer volledig Nederlands, alsmede de rest van de apps die uit de store komen.

Dus het is weer een mix van Nederlands en Engels door elkaar in het hele OS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Is er al een manier om op meerdere monitoren de klok op de taakbalk te krijgen? Ik zit op .176 momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

DeCo schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:23:
Ik stoor me wederom aan de taalinstellingen. Ik heb Windows systeem taal op Engel staan, preferred language op Nederlands, want dan staat dat als standaard op het toetsenbord..

Maar nu komt het.. Notepad heet ineens Kladblok, Settings zijn gewoon fijn in het Engels, de Store is weer volledig Nederlands, alsmede de rest van de apps die uit de store komen.

Dus het is weer een mix van Nederlands en Engels door elkaar in het hele OS..
Dat is inderdaad al zeer lang een probleem met Windows.

De naam kladblokc komt van "regional format" en niet van de system language.
Verander regional format naar English (en dan kun je datum en tijdinstellingen handmatig aanpassen) en het is weer Notepad.

Search doet het wel met "Notepad" trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
Hann1BaL schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:45:
[...]

Dat is inderdaad al zeer lang een probleem met Windows.

De naam kladblokc komt van "regional format" en niet van de system language.
Verander regional format naar English (en dan kun je datum en tijdinstellingen handmatig aanpassen) en het is weer Notepad.

Search doet het wel met "Notepad" trouwens.
ja, klopt.. Notepad is een Store app geworden sinds enige tijd en omdat alle apps uit de Store (en de Store zelf) in het Nederlands zijn, wordt het daarom Kladblok genoemd. Dat begrijp ik.. maar wat ik dan weer niet begrijp is, dat Your Phone nu Jouw Telefoon heet, maar je kunt 'm niet vinden op "phone", alleen op "telefoon", terwijl inderdaad "notepad" gewoon Kladblok geeft als resultaat.

Consistentie is ver te zoeken, maar dat is wel met meer zaken zo in Windows ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

DeCo schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:01:
[...]

ja, klopt.. Notepad is een Store app geworden sinds enige tijd en omdat alle apps uit de Store (en de Store zelf) in het Nederlands zijn, wordt het daarom Kladblok genoemd. Dat begrijp ik.. maar wat ik dan weer niet begrijp is, dat Your Phone nu Jouw Telefoon heet, maar je kunt 'm niet vinden op "phone", alleen op "telefoon", terwijl inderdaad "notepad" gewoon Kladblok geeft als resultaat.

Consistentie is ver te zoeken, maar dat is wel met meer zaken zo in Windows ;)
Oplossing is dus om je regional settings naar een taal/land van keuze in te stellen eventueel idividuele settings zoals datum of time handmatig naar een gewenst formaat te veranderen. Dan krijg je wat je wilt, maar ik ben met je eens dat als de taal van het OS op engels staat, de namen van de Apps ook in het Engels verwacht mogen worden. Dit is alleen geen Windows 11 issue, maar 1 die ze meegenomen hebben uit Win 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
duikje schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:49:
[...]

Ik zat op het Beta kanaal en had 22000.176 gekregen en ik had het probleem ook. De reg fix heeft het inmiddels op beide systemen voor mij opgelost.
Hier .176 binnen gekregen en helemaal geen problemen. Is er misschien in tussen een andere update gepusht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Ik zit ook al op 22000.176 en kan geen problemen vinden, werkt alsof het niet eens een Beta is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Laatst online: 04-09 00:31
Ik denk dat ze nu een check hebben ingevoerd, op mijn systeem kan ik de laatste build niet meer installeren
Pagina: 1 ... 6 ... 31 Laatste

Let op:
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.

Downloads
Windows 11 ISO
Windows Insider Preview ISO.