Weet niet echt of het done is, maar wellicht dat er in dit ervaringen topic over Win 11 Pro iets kan betekenen.
Het is inmiddels wel verholpen door een schone install te doen. Zou echt willen weten wat er nu precies aan de hand was. Thanks
Na aanleiding van een artikel over de Microsoft Phone Link app heb ik deze maar eens geprobeerd te testen.
Geinstalleerd op de desktop en op mijn android toestel. Op zich werkt het wel leuk, maar niet echt nodig.
Op enig moment heb ik mijn pc opnieuw gestart en kreeg ik de volgende melding op het aanmeldscherm:
Met geen mogelijkheid kreeg ik mijzelf ingelogd op de desktop. Heb toen een image teruggezet van een paar dagen eerder met het idee dat het dan opgelost zou zijn. Echter als ik de pc na het terugzetten van de image weer opnieuw opstartte kreeg ik weer dezelfde melding?!
Het lijkt er op dat Windows die regels ergens in mijn account opslaat en dat bij een herstellen image die regels gewoon terugkomt?! Als ik inlog op mijn Microsoft account kan ik niets vinden wat ermee te maken zou hebben
Heb in principe al alles doorlopen en ik krijg het niet voor elkaar { het enge wat ik nog niet heb gedaan is een schone windows installatie, die hou ik als laatste optie achter de hand]
Met wat zoeken , kwam ik op deze site:
https://www.makeuseof.com/windows-11-local-security-policy/
Met secpol.msc kom je in het lokale beveiligingsbeleidsregels. Vandaar zijn er zoveel optie waarvan ik niet zou weten, wat, welke regel er zou moeten worden veranderd en/of er eventueel zou moeten worden gewijzigd om weer normaal in te kunnen loggen.
Voor de goede orde. Ik ben de enige die gebruikt maakt van de pc en het enige account wat ik heb is dat van microsoft en ik ben admin/beheerder.
Mijn voorlopige oplossing is de pc niet meer uitzetten of te herstarten o.i.d
Een duwtje in de goede richting wordt op prijs gesteld..