Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:01
Hier op alle devices nog steeds geen 23H2 aangeboden gekregen, bijzonder. Ik ga nu de handmatige installatie maar proberen met een enhancement package van MS. Zie voor meer info:
https://www.xda-developer...sion-23h2-manual-install/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 14:36
Vervelend Windows 11 op een laptop met ruime specs, bleef maar vastzitten met bevroren scherm. Uiteindelijk opnieuw laten installeren, en het gebeurt WEER. :'(

Mede ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33

cooper_s1

MINI's rule

melkislekker schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:11:
Vervelend Windows 11 op een laptop met ruime specs, bleef maar vastzitten met bevroren scherm. Uiteindelijk opnieuw laten installeren, en het gebeurt WEER. :'(

Mede ervaringen?
Nog geen last van gehad. Maar een beetje meer info zou handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:46
ikke ook niet...
cooper_s1 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:59:
[...]

Maar een beetje meer info zou handig zijn.
idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Omdat ik een nieuwe, frisse installatie wilde, heb ik ervoor gekozen om Windows 11 in plaats van 10 op een van mijn pc's te installeren
Ik wist dat er dingen zouden zijn waar ik weer aan zou moeten wennen, maar alles voelt gewoon langzaam, langzaam en langzaam.

Vensters openen, verkenner etc. Alles voelt gewoon traag aan. Deze dingen waren allemaal instant op windows 10
Animaties en dat soort dingen zijn al uitgeschakeld, maar het helpt niet veel, misschien een beetje.

Het openen van vensters en vooral de verkenner voelt nog steeds traag en verre van direct of snappy.
Mis ik hier enkele instellingen of is dit gewoon hoe Windows 11 is? In dat geval zal ik mijn verlies nemen met de bestede tijd en Windows 10 opnieuw installeren, want dit noem ik niet echt vooruitgang

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
NosferatuX schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:28:
Omdat ik een nieuwe, frisse installatie wilde, heb ik ervoor gekozen om Windows 11 in plaats van 10 op een van mijn pc's te installeren
Ik wist dat er dingen zouden zijn waar ik weer aan zou moeten wennen, maar alles voelt gewoon langzaam, langzaam en langzaam.

Vensters openen, verkenner etc. Alles voelt gewoon traag aan. Deze dingen waren allemaal instant op windows 10
Animaties en dat soort dingen zijn al uitgeschakeld, maar het helpt niet veel, misschien een beetje.

Het openen van vensters en vooral de verkenner voelt nog steeds traag en verre van direct of snappy.
Mis ik hier enkele instellingen of is dit gewoon hoe Windows 11 is? In dat geval zal ik mijn verlies nemen met de bestede tijd en Windows 10 opnieuw installeren, want dit noem ik niet echt vooruitgang
Dit is typisch Windows 11. Het is net als Vista, vrij traag en totaal niet snappy. Ik gebruik W11 overigens naar alle tevredenheid, maar ik heb dan ook een beest van een systeem hier staan. Toch voelt W11 langzamer dan Windows 9x ooit was. Echter zit ik hier niet zo mee en neem ik het voor lief, maar als je dit stoort zou ik lekker bij Windows 10 blijven tot einde support en desnoods bijbetalen voor extended support.

W11 moet voor danig veel markten thuis zijn dan ik denk dat Microsoft minder tijd besteed aan optimalisaties voor een snappy gevoel. Dit is een gemiste kans, maar of ze dit gaan rechtbreien in W12 is mij zeer de vraag. Het moet er grafisch natuurlijk subliem uitzien en dit heeft wel zijn prijs; ook op hypermoderne systemen. Het doet wat het moet doen en het woord 'optimalisaties' is al jaren van de baan.

Bizar. Heb een zeer deftig systeem hier staan, maar verkenner opent langzamer dan Windows 95 op mijn 80486 vroeger. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
jimh307 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:44:
[...]

Dit is typisch Windows 11. Het is net als Vista, vrij traag en totaal niet snappy. Ik gebruik W11 overigens naar alle tevredenheid, maar ik heb dan ook een beest van een systeem hier staan. Toch voelt W11 langzamer dan Windows 9x ooit was. Echter zit ik hier niet zo mee en neem ik het voor lief, maar als je dit stoort zou ik lekker bij Windows 10 blijven tot einde support en desnoods bijbetalen voor extended support.

W11 moet voor danig veel markten thuis zijn dan ik denk dat Microsoft minder tijd besteed aan optimalisaties voor een snappy gevoel. Dit is een gemiste kans, maar of ze dit gaan rechtbreien in W12 is mij zeer de vraag. Het moet er grafisch natuurlijk subliem uitzien en dit heeft wel zijn prijs; ook op hypermoderne systemen. Het doet wat het moet doen en het woord 'optimalisaties' is al jaren van de baan.

Bizar. Heb een zeer deftig systeem hier staan, maar verkenner opent langzamer dan Windows 95 op mijn 80486 vroeger. :?
Hier was ik al bang voor inderdaad. Mijn systeem is ook niet bepaald zwak (Ryzen 7900, 32GB 6000, 7900XTX) maar toch zit ik soms te wachten op dingen waar ik op windows 10 niet hoefde te wachten.
Ook zie ik gewoon bij het openen van bijvoorbeeld de explorer dat ie de window laad en het bovenste gedeelte komt ietsjes later.
Dit zijn dingen waar ik echt totaal niet tegen kan. Het moet gewoon pats boem open voor me neus staan, zoals dat bij windows 10 ook ging.

Ben inderdaad alweer een windows 10 usb bootable aan het maken. Windows 11 is dus niks voor mij :)

Bedankt voor je eerlijke antwoord. Windows 12 is er zo goed als wanneer support voor 10 stopt dus hopelijk werkt dat wat sneller, anders wordt het inderdaad bij kopen.

Vista heb ik geloof ik zelf nooit gebruikt, wel gesupport op werk maar persoonlijk ben ik geloof ik van XP naar 7 gegaan. Verder wel alle windows versies gebruikt maar geen enkele reageert zo traag als 11 voor zover ik me kan herinneren (muv van vista dan inderdaad maar volgens mij is 11 nog net iets erger?

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:29
Zo traag als Vista durf ik echt niet voor mijn rekening te nemen. Ik heb toevallig deze week Comodo Internet Security gedeinstalleerd om met SpyShelter te spelen. Ik draai nu met Defender, Windows Firewall en SpyShelter. Schermen openen duidelijk sneller waaronder Explorer, Settings en Store.

Moraal van dit verhaal? Is er een invloed van je beveiligingsapplicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Nee helaas niet want clean install. Alles is windows.
Zit nu weer op windows 10, wat een verademing lol en dat na een paar dagen.
Alles zit ook echt een paar muisklikken dichterbij en alles opent gewoon zo goed als instant.
Mijn ervaring met windows 11 was dus kort en bondig en helaas persoonlijk erg slecht.

[ Voor 3% gewijzigd door NosferatuX op 02-02-2024 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:14
jimh307 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:44:
[...]

Hier geen last, alles is snappy. 1 installatie upgrade en 1 clean install. Beide werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:27
Hier ook alles snappy zoals ik het zou verwachten, maar de laptop is affabriek geleverd met 11, misschien scheelt dat iets. Heb er wel zelf Pro overheen gezet. Heel af en toe blijft de verkenner hangen, maar dan ook gelijk 10-15 seconden. Dat deed ie in het begin niet maar het gebeurd te weinig om er een clean install voor te gaan doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 02-02-2024 06:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@NosferatuX Ff checken, je had wel alle drivers geïnstalleerd?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-06 07:52
Hier ook totaal niet die ervaring met Window 11. Voelt snappy en vlot, zelfs op mijn oude Surface Go. Helaas zit ik op mijn werk-laptop vast aan Windows 10, ik zou ook graag daarop overstappen op 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:27
Of-Aaargh schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 06:53:
Helaas zit ik op mijn werk-laptop vast aan Windows 10, ik zou ook graag daarop overstappen op 11.
Precies dat heb ik ook, ondanks de kleine verschillen is het elke dag even schakelen. Bij ons hadden ze net nieuw een type laptop als coorperate-standaard toen 11 kwam en denk dat die niet geschikt is. 12 staat al om de hoek dus denk dat ze bij ons 11 helemaal gaan overslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
NosferatuX schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:54:
[...]

Hier was ik al bang voor inderdaad. Mijn systeem is ook niet bepaald zwak (Ryzen 7900, 32GB 6000, 7900XTX) maar toch zit ik soms te wachten op dingen waar ik op windows 10 niet hoefde te wachten.
Ook zie ik gewoon bij het openen van bijvoorbeeld de explorer dat ie de window laad en het bovenste gedeelte komt ietsjes later.
Dit zijn dingen waar ik echt totaal niet tegen kan. Het moet gewoon pats boem open voor me neus staan, zoals dat bij windows 10 ook ging.

Ben inderdaad alweer een windows 10 usb bootable aan het maken. Windows 11 is dus niks voor mij :)

Bedankt voor je eerlijke antwoord. Windows 12 is er zo goed als wanneer support voor 10 stopt dus hopelijk werkt dat wat sneller, anders wordt het inderdaad bij kopen.

Vista heb ik geloof ik zelf nooit gebruikt, wel gesupport op werk maar persoonlijk ben ik geloof ik van XP naar 7 gegaan. Verder wel alle windows versies gebruikt maar geen enkele reageert zo traag als 11 voor zover ik me kan herinneren (muv van vista dan inderdaad maar volgens mij is 11 nog net iets erger?
En ik heb nog een heel belangrijk punt te melden.

Kernisolatie is a bitch! Deze setting in Defender maakt het systeem tot 30% trager voor iets meer veiligheid. Echter zit de beste beveiliging tussen bureaustoel en scherm.

Kernisolatie heb ik eerst uitgeschakeld en daarna in het BIOS virtualisatie uitschakelen zodat Windows later kernisolatie niet eens aan kan zetten. Waarom ze die beveiliging zo enorm zwaar moeten maken vraag ik me ook af. Met wat internetbasisvaardigheden ben je net zo veilig. Ik heb al vele jaren zonder kernisolatie van alles gedaan, maar nog nooit geïnfecteerd geweest. Eigenlijk heel simpel door geen rare dingen te downloaden en wat ik download doe ik via officiële wegen installeren.

Nog een klier in Windows is het ingeschakeld houden van iGPU als je CPU die heeft. Steam en veel spellen vallen daar over. Dan weer in het BIOS deze features uitschakelen zodat ze niet eens ingeschakeld kunnen worden. Voor alles wat ik in het BIOS wijzig maak ik een textbestandje. Als ik dan ooit het BIOS moet flashen, dan weet ik precies wat ik moet doen.

Met deze settings maak je Windows 10 en 11 een stuk sneller. Dan gaat het niet hoe snel verkenner opent, maar over de hele linie heb je een systeem dat zijn potentie kwijt kan zonder onnodig flink geremd te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:36
jimh307 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:51:
[...]

Kernisolatie is a bitch! Deze setting in Defender maakt het systeem tot 30% trager voor iets meer veiligheid. Echter zit de beste beveiliging tussen bureaustoel en scherm.

Kernisolatie heb ik eerst uitgeschakeld en daarna in het BIOS virtualisatie uitschakelen zodat Windows later kernisolatie niet eens aan kan zetten. Waarom ze die beveiliging zo enorm zwaar moeten maken vraag ik me ook af. Met wat internetbasisvaardigheden ben je net zo veilig. Ik heb al vele jaren zonder kernisolatie van alles gedaan, maar nog nooit geïnfecteerd geweest. Eigenlijk heel simpel door geen rare dingen te downloaden en wat ik download doe ik via officiële wegen installeren.

Nog een klier in Windows is het ingeschakeld houden van iGPU als je CPU die heeft. Steam en veel spellen vallen daar over. Dan weer in het BIOS deze features uitschakelen zodat ze niet eens ingeschakeld kunnen worden. Voor alles wat ik in het BIOS wijzig maak ik een textbestandje. Als ik dan ooit het BIOS moet flashen, dan weet ik precies wat ik moet doen.

Met deze settings maak je Windows 10 en 11 een stuk sneller. Dan gaat het niet hoe snel verkenner opent, maar over de hele linie heb je een systeem dat zijn potentie kwijt kan zonder onnodig flink geremd te worden :)
Toch eens proberen, mijn verkenner opent de eerste keer zo ontzettend langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Arjantje72 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:39:
[...]

Toch eens proberen, mijn verkenner opent de eerste keer zo ontzettend langzaam.
Ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen, Ik denk dat je het goed gaat merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
jimh307 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:51:
[...]

Klopt helemaal mbt dat jezelf de beste beveiliging bent! Zo heb ik dat ook altijd gezien. Is vaak wel gedachtegoed van de nog oude garde 😆

iGPU heb ik inderdaad uitgeschakeld staan, had ik bij voorbaat al. Geeft sowieso vaak wel iets van gedoe i.c.m. een dedicated GPU.

Die bios settings qua virtualisatie etc had ik ook al gedaan. Dat behoorde ook tot een officiele fix/workaround mbt een van de laatste grote updates die mogelijk een trager systeem veroorzaakte. Die had ik inderdaad al gevonden.

Denk dat ik zo een beetje zo goed als alle dingen geprobeerd had zonder het gewenste resultaat.

Als al die betreffende dingen op windows 10 super snel gaan en op windows 11 duurt het twee keer zo lang dan is het nog steeds snel, alleen niet super snel maar ook nog steeds 2 keer lang.

Dus of snel dan perse slecht is, laat ik even achterwege. Het is iig niks voor mij, ik heb het geduld er simpelweg niet voor.

Ik maak dan nog de afweging mbt welke voordelen ik voor die ergernissen terugkrijg. Als die voordelen dan op het moment 0 zijn, dan is de keuze wat mij betreft snel gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
@NosferatuX Snelheid is idd iets van perceptie. Met niet snappy bedoel ik dat bijv. verkenner niet zo snel opent als in Windows 9x, maar wel vlot.
Wat dat betreft deel ik de mening wel dat ik het ook liever 'pats boem' zie, maar de verkenner is niet te vergelijken met vroeger. Alle handlers zijn sterk uitgebreid. Deze moeten ook worden ingeladen. Het is niet alleen maar even dat venster openen.

Windows Vista kon erg traag reageren en Windows 11 lijkt er wel op, maar is netto toch sneller. We vergeten hoe het toen was en dat beeld vertekend ook de waarneming. Wat Windows Vista minder had is de stabiliteit van het OS. Windows 11 is daarbij zeer stabiel te noemen, althans hier wel, dus het is mogelijk.

Nu ik wat ouder word hoeft het van mij niet meer zo 'pats boem' te zijn als vroeger. Of Windows 9x netto sneller was is me de vraag want je moest vaak meerdere keren per dag booten en als de resourcemeter laag was mocht je ook opnieuw opstarten. Ook had je meer fouten en veel vaker blauwe schermen. We onthouden het goede en vergeten het foute. Als een computer 100 dagen goed loopt en ineens een blauw scherm geeft dan denken we ineens niet meer aan de 100 goede dagen. Dan vinden we de computer niet meer stabiel, terwijl het ook aan software/drivers kan liggen. En daarbij hebben we tegenwoordig Google wat we in het Windows 95 tijdperk niet hadden.

Het is dus allemaal relatief. Windows 10/11 is in doorsnee zeer stabiel te noemen. Verkenner open ik niet zo vaak en over het algemeen is het zeer snel te noemen. Ik wil alleen verwarring voorkomen voor de passanten hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
@jimh307 +1 dat je Kern Isolatie noemt.

Nog even een update m.b.t. mijn bevindingen met Comodo Internet Security (CIS). Ik heb SpyShelter geïnstalleerd en ben weer terug bij CIS met geïmporteerde settings.

Aanwezige maar geen wereldschokkende traagheid die ik op diverse plaatsen zag is nu verdwenen.

Blij dat mijn systeem weer meer bij de les is nu. Het is een beetje een headscratcher wat dit heeft veroorzaakt. Het meest waarschijnlijke is dat er bij een AV update iets scheef is gegaan.

De Store opent nu snappier met nog iets van lag maar duidelijk beter. Als ik vanaf daar de Library open gaat dat sneller met nog iets van lag maar duidelijk beter en tevens wordt de lijst met geïnstalleerde Apps sneller weergegeven.

Als ik Instellingen open gaat sneller en als ik van daar naar Windows Updates ga opent dat sneller dan Instellingen openen. Explorer opent sneller ook als ik mijn map met Software Downloads open.

Als ik het context menu van Creative Volume Panel (zit in de systray) open dan opent dat sneller. Het opende altijd traag, pas na 10 (+) seconden, waarbij het één uit vier CPU cores gebruikte. Nu opent het binnen één seconde zonder dat het de core volledig belast.

Niet slecht voor oude hardware: AMD Phenom II, 14 GB RAM en SATA SSDs.

Ik heb in de tussenliggende dagen HWInfo geupdate maar die driver is enkel aktief als het programma loopt en is waarschijnlijk niet de oorzaak. Na deinstallatie van CIS waren er twee drivers van CIS niet verwijderd. Die heb ik verwijderd, Windows gereboot en toen SpyShelter geinstalleerd. Zouden die bij de vorige CIS installatie een rol hebben gespeeld als drivers van een vorige versie? Lijkt me niet waarschijnlijk. Meest waarschijnlijk is een AV update die scheef is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
jimh307 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:48:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen, Ik denk dat je het goed gaat merken :)
Bedankt voor je tips.
Kernisolatie was inderdaad de dader, wat een verschil zeg, de verkenner opent meteen :)
Ik heb de rest van je tips ook doorgevoerd, was even zoeken want het heet net weer iets anders, maar wat een wereld van verschil.
Ben er echt blij mee, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:19
Of-Aaargh schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 06:53:
Hier ook totaal niet die ervaring met Window 11. Voelt snappy en vlot, zelfs op mijn oude Surface Go. Helaas zit ik op mijn werk-laptop vast aan Windows 10, ik zou ook graag daarop overstappen op 11.
Hoe heb je je Go naar Windows 11 gezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-06 07:52
Oesie schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 23:37:
[...]

Hoe heb je je Go naar Windows 11 gezet?
Sorry, Surface Go 2 bedoelde ik. Eenvoudig via Windows upgrade. De eerste Go is lastiger te upgraden inderdaad als ik zo rondlees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Arjantje72 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:56:
[...]

Bedankt voor je tips.
Kernisolatie was inderdaad de dader, wat een verschil zeg, de verkenner opent meteen :)
Ik heb de rest van je tips ook doorgevoerd, was even zoeken want het heet net weer iets anders, maar wat een wereld van verschil.
Ben er echt blij mee, bedankt :)
Dit vind ik fijn om te horen :) Daar doen we het voor.

Waarom ze zo nodig kernisolatie willen doordrukken is wellicht dat mensen sneller een nieuw systeem gaan kopen want het neemt veel prestaties weg. Op mijn laptop scheelt het ook heel veel in snappiness. Ook een modern systeem heeft er baad bij als je deze uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Onder Core Isolation vind ik bij mijn W11 installatie de opties:

Memory Integrity:
en
Kernel-mode Hardware-enforced Stack Protection:

Zetten jullie deze allebei uit :?

Ik dacht dat eigenlijk alleen Kernel mode veel prestaties schijnt te kosten.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:03

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

jimh307 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:40:
@NosferatuX Snelheid is idd iets van perceptie. Met niet snappy bedoel ik dat bijv. verkenner niet zo snel opent als in Windows 9x, maar wel vlot.
Of jouw huidige systeem heeft een berg brakke HDDs, of jouw perceptie is enorm scheef. Als Verkenner in W11 langzamer opent dan in Win98 gaat er imho iets goed mis. Draai hier 2 systemen op W11 en die voelen beide lekker snappy aan. Enige issue wat ik op 1 van die systemen heb, zelfs na een clean install, is dat 'ie af en toe een BSOD geeft. Hiervan vermoed ik dat Deezer de schuldige is; die app, zowel op Windows als Android, is best onstabiel.
Win98 kan ik me ook nog wel herinneren. Verkenner openen en dan zat je ~10s naar een wit window te kijken terwijl je de HDD(s) hoorde opspinnen. En als je een CD/DVD in de drive had zitten dan kon je daar ook eerst nog op wachten.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Help!!!! schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:51:

Memory Integrity:
en

Ik heb alleen Memory Integrity uitgezet, dat scheelt best wel een slok op een borrel :)
FooLsKi schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:06:
[...]

Of jouw huidige systeem heeft een berg brakke HDDs, of jouw perceptie is enorm scheef. Als Verkenner in W11 langzamer opent dan in Win98 gaat er imho iets goed mis. Draai hier 2 systemen op W11 en die voelen beide lekker snappy aan. Enige issue wat ik op 1 van die systemen heb, zelfs na een clean install, is dat 'ie af en toe een BSOD geeft. Hiervan vermoed ik dat Deezer de schuldige is; die app, zowel op Windows als Android, is best onstabiel.
Win98 kan ik me ook nog wel herinneren. Verkenner openen en dan zat je ~10s naar een wit window te kijken terwijl je de HDD(s) hoorde opspinnen. En als je een CD/DVD in de drive had zitten dan kon je daar ook eerst nog op wachten.
W98 kan ik niet vergelijken maar verkenner is zeker langzamer met openen dan W10(enkel bij de eerste keer na het opstarten).

[ Voor 50% gewijzigd door Arjantje72 op 03-02-2024 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Laatst online: 20:03

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Arjantje72 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 14:03:
[...]

W98 kan ik niet vergelijken maar verkenner is zeker langzamer met openen dan W10(enkel bij de eerste keer na het opstarten).
Ik kan het op dit systeem (i5 13500, H770 bord, 32GB DDR4, enkel NVME als storage) niet vergelijken, aangezien die enkel W11 heeft gedraaid, maar als ik het vergelijk met het vorige systeem (i5 6500, H170 bordje, 16GB DDR4, NVME boot/OS en 3x 2TB WD Green HDD) dan is Verkenner normaliter sneller in W11. Ik heb wel gemerkt dat het lang kan duren voor je Verkenner kunt gebruiken wanneer je die opent middels Win+e, ipv Deze Computer.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Help!!!! schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:51:

Memory Integrity:
en

Het gaat dus alleen over VBS kernisolatie. Het uitzetten ervan is voor eigen risico, maar met goed gedrag en een goede virusscanner zie ik er de meerwaarde niet van behalve dat het een systeem flink kan vertragen. Dat was vroeger al met een aantal virusscanners die een systeem haast kreupel kon krijgen.

Deze beveiliging heeft virtualisatie nodig en dit is handig als je met VM's werkt, maar gebruik je dat niet, dan dit ook in het BIOS uitschakelen nádat je kernisolatie hebt uitgeschakeld in Windows want anders krijg je een blauw scherm.

Dus als je geen virtualisatie gebruikt (de meeste onder ons) hoef je deze ook niet te beveiligen en loop je geen enkel risico. Dus ook in het BIOS uitzetten want anders loop je wél risico. Een functie die je niet gebruikt hoef je ook niet te beveiligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
FooLsKi schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:06:
[...]

Nee, geen cd/dvd, geen diskettes, alleen wat USB apparatuur.

In Windows 95 was verkenner al open voordat ik de muisknop los had, dus instant. In Windows 11 komt deze ook binnen een seconde in beeld, maar werken de grafische instellingen mee. Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 13:24
Vandaag een update gedaan van Windows 10 naar Windows 11.Ik ga naar updates en zie daar updates die moeten uitgevoerd voor Windows 10.Die horen daar niet thuis want ik heb Windows 11.
Bij installeren krijg ik natuurlijk een error.
Hoe kan ik deze Windows 10 updates uit de lijst verwijderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ivan4you schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:51:
Vandaag een update gedaan van Windows 10 naar Windows 11.Ik ga naar updates en zie daar updates die moeten uitgevoerd voor Windows 10.Die horen daar niet thuis want ik heb Windows 11.
Bij installeren krijg ik natuurlijk een error.
Hoe kan ik deze Windows 10 updates uit de lijst verwijderen?
Hele Windows Update cache verwijderen?
Windows Update service stoppen
C:\Windows\SoftwareDistribution\ (zo uit mijn hoofd) leeggooien
Windows Update service starten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:36
Windows 11 start raar op, ik heb van de week eenmalig aangegeven dat ik settings wil syncen (kreeg de vraag tijdens booten), maar nu krijg ik bij booten hetzelfde witte scherm, maar dan zonder tekst en gaat hij wel door. Alleen duurt het allemaal lang?

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ik heb geen idee maar kijk eens wat er gebeurt als je sync uitschakelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ondanks dat ik Windows 11 op zichzelf een prettig OS vind om te gebruiken begin ik me wel aan de opdringerige Microsoft add-ons te storen. Onedrive, Bing, Office 365, Edge, Co Pilot, Microsoft account worden om de haverklap wel een keer gepushed. Ik snap dat Microsoft steeds meer inzet op services omdat daar geld mee te verdienen valt maar het mag echt wel wat minder van mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Miki schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:23:
Ondanks dat ik Windows 11 op zichzelf een prettig OS vind om te gebruiken begin ik me wel aan de opdringerige Microsoft add-ons te storen. Onedrive, Bing, Office 365, Edge, Co Pilot, Microsoft account worden om de haverklap wel een keer gepushed. Ik snap dat Microsoft steeds meer inzet op services omdat daar geld mee te verdienen valt maar het mag echt wel wat minder van mij.
Je kunt ook overwegen om een complete nieuwe installatie van windows 11 er op te zetten.
En debloat deze met bijvoorbeeld "NTlite" de iso file dus.

Hier is windows 11 geïnstalleerd zonder al die meuk die jij opgeeft + meer meuk verwijderd.
+ Je hebt gelijk de opties om content compleet uit te zetten die je krijgt bij windows updates.
Zelfs de suggesties van programma's zijn compleet weg die je normaal niet kunt verwijderen.

Bovendien beperk je enorm het aantal processen tijdens je pc gebruik.
Gezonde verstand gebruiken als je "dingen" uit zet want iets uit zetten wat van relevant is kan zorgen voor problemen.

Was zelf ook huiverig om dit te doen, maar toch de stap gezet en ben blij dat ik van dat gepush gezeik af ben.
Bovendien draaien er nu 3 systemen in huis met gedebloat windows 11.

*Download geen kant en klare iso files waar alles al uit is gehaald, maar zelf doen ;)

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:46
... begin ik me wel aan de opdringerige Microsoft add-ons te storen. Onedrive, Bing, Office 365, Edge, Co Pilot, Microsoft account worden om de haverklap wel een keer gepushed.
Zelf heb ik daar geen last meer van: debloaten kan je gewoon door in powerschell adm ingeven: Get-AppXPackage -allusers | Remove-AppxPackage (deed ik al verschillende keren zonder nare gevolgen

- of je kan werken met https://www.bcuninstaller.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

PatRamon schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:40:
[...]

Je kunt ook overwegen om een complete nieuwe installatie van windows 11 er op te zetten.
En debloat deze met bijvoorbeeld "NTlite" de iso file dus.
Dat kan blijkbaar simpeler: https://hwbusters.com/qui...ay-to-debloat-windows-11/
Geen idee hoeveel er gedebloat wordt overigens.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Dit is vast een simpele instelling, maar waarom gooit windows er nou opeens een melding uit. Als ik mijn eigen op de start balk gemaakt linkjes wil openen......ik ben even kwijt waar ik dat uitzet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOFOYwACGE0zJNy5DzIhV0wIwrg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/og0VDVmiI9AA5SPQ4HP6V1uA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik heb een user account verwijderd, maar er blijft een folder over in de C:\Users\user2\AppData\Local\Temp

namelijk rare subfolder bv C:\Users\user2\AppData\Local\Temp\_MEI148322

een hele boel. Ik kan ze niet verwijderen, ook niet met admin rechten. Geen idee waarom?

Een hele hoop _MEIxxxxx folders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Heb je de account via Control Panel --> User Accounts verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
EricJH schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:02:
Heb je de account via Control Panel --> User Accounts verwijderd?
ja, alles is weg behalve dus die rare folders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
Ik keek even wat rond met Google en vond het volgende topic op Reddit (oplossing is in de topic start):
https://www.reddit.com/r/...in_temp_folder_meixxxxxx/ . Misschien is het ook bij jou het geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:25
Dit dus. Begrijpelijk, maar echt vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
EricJH schreef op zondag 18 februari 2024 @ 01:42:
Ik keek even wat rond met Google en vond het volgende topic op Reddit (oplossing is in de topic start):
https://www.reddit.com/r/...in_temp_folder_meixxxxxx/ . Misschien is het ook bij jou het geval?
thanks voor het meedenken, maar dit is denk wat anders. Ik draai geen node en adobe ook niet. Plus dat het om een ander user account gaat. heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-06 06:31
Mijn bluetooth qcy t5 TWS oordopjes werken nog steeds niet in windows 11... heeft iemand ondertussen een fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:11
Heb sinds een week of 2 het probleem dat ik bij eerste keer opstarten PC de foutmelding "Inaccessibele Boot Device" melding krijg.
Allerlei tools er op los gelaten (MBR controleren, herschrijven, GPT boot idem) en ook Win 11 zelf fout laten herstellen.
Na herstart start ie altijd gewoon op.
Zou kunnen dat de boot device M2-SSD Kingston SFYRD2000G niet helemaal jofel meer is, maar die is pas 1 jaar oud en wordt niet warmer dan 60 graden-C.
Wie heeft een (goed) idee wat er aan de hand kan zijn.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:55

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

ik heb zo in gesteld dat mijn monitor na 5min in slaap stand gaat maar nu zo dat bij sommige games dat monitor in slaap stand ga als ik 5 min niks doe en bij ander games niet.

is ergens ik in kan stellen dat niet moet ?

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Weet iemand waarom ik op een nieuwe laptop met Windows 11 Home toch Bitlocker aan heb staan?

Komt dat doordat ik vanuit de M365-portal van mijn werkgever de desktop versie van Office heb geinstalleerd en geactiveerd?
Op ondersteunde apparaten met Windows 10 of nieuwer wordt BitLocker automatisch ingeschakeld wanneer u zich voor het eerst aanmeldt bij een persoonlijke Microsoft-account (zoals @outlook.com of @hotmail.com) of uw werk- of schoolaccount.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:06
TweakerVincent schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 18:44:
Ik heb een user account verwijderd, maar er blijft een folder over in de C:\Users\user2\AppData\Local\Temp

namelijk rare subfolder bv C:\Users\user2\AppData\Local\Temp\_MEI148322

een hele boel. Ik kan ze niet verwijderen, ook niet met admin rechten. Geen idee waarom?

Een hele hoop _MEIxxxxx folders.
Ik weet niet of je de folders ondertussen al hebt kunnen verwijderen.
Mocht het niet het geval zijn kan je altijd nog proberen met een live cd te booten.

Misschien wel even BitLocker eerst uitzetten mocht dit aan staan

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
MarchelHoek schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:58:
[...]

Ik weet niet of je de folders ondertussen al hebt kunnen verwijderen.
Mocht het niet het geval zijn kan je altijd nog proberen met een live cd te booten.

Misschien wel even BitLocker eerst uitzetten mocht dit aan staan
Nee nog niet. Niet meer naar gekeken. Goede tip tnz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:46

SkyStreaker

Move on up!

Is er ook een tool waarbij ik een stuk meer controle kan krijgen over de thema-instellingen? De manieren waarop windows het doet, vindt ik... lastig.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik wil dat windows niet zomaar vanzelf opnieuw gaat starten om updates te installeren. ook niet op een rustige tijd (s'nachts). waar kan ik dit uitzetten?

[ Voor 17% gewijzigd door Farabi op 25-04-2024 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:23
Farabi schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:44:
ik wil dat windows niet zomaar vanzelf opnieuw gaat starten om updates te installeren. ook niet op een rustige tijd (s'nachts). waar kan ik dit uitzetten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1Xmh8dzG_4tlakjyMw7r0G7r6w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kxSnPpjWxzRCwrXKXcgBWOu4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-06 23:17
Ik zie niet dat DeCo hier een goed antwoord geeft op Farabi's vraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"ook niet op een rustige tijd ", oftewel op geen enkel moment ;)
Farabi schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:44:
Indien Pro-editie, gpedit gebruiken en dan Computer Configuration --> Administrative Templates --> Windows Components --> Windows Update.

Configure Automatic Updates aanpassen naar wens, bijv. helemaal uit of op alleen notificatie zetten.

[ Voor 27% gewijzigd door Raven op 25-04-2024 17:19 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
domme vraag misschien, maar zijn er meerdere windows 11 gebruikers die regelmatig issues hebben met het clipboard?

Denk aan error messages met control-c/v (clipboard is busy), of dat control-c/v simpelweg niet de laatste waarde van control-c bevat?

Prive gebruik ik geen windows, maar dit constant terugkerende issues sinds ik onlangs een nieuwe werk laptop heb gekregen met Windows 11 waarbij mijn vorige dit probleem niet had icm windows 10.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetje01
Bossie schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:27:
domme vraag misschien, maar zijn er meerdere windows 11 gebruikers die regelmatig issues hebben met het clipboard?

Denk aan error messages met control-c/v (clipboard is busy), of dat control-c/v simpelweg niet de laatste waarde van control-c bevat?

Prive gebruik ik geen windows, maar dit constant terugkerende issues sinds ik onlangs een nieuwe werk laptop heb gekregen met Windows 11 waarbij mijn vorige dit probleem niet had icm windows 10.
Nooit van gehoord. Nooit gezien.

Wel wil ik je graag wijzen op dingen in je clipboard zetten en plakken met CTRL-V , is uitgebreid met Windows-V .

Je kan nu op één plek verschillende dingen achter elkaar kopiëren, en op een andere plek met Windows-V kiezen welke je wilt plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik ben nu aan het kijken, maar hoe moet ik deze hier instellen? ik kan nergens kiezen voor 'uitzetten'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
Farabi schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:39:
[...]

ik ben nu aan het kijken, maar hoe moet ik deze hier instellen? ik kan nergens kiezen voor 'uitzetten'?
nee, niet uitzetten via deze weg inderdaad
@zetje01 en @Raven geven hierboven aanwijzingen hoe je het uit kunt zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
  • Laatst online: 25-06 20:52
Even een copy uit Windows-update nieuws maar het past hier beter..

Klok met weeknummers, seconden, etc.
ElevenClock, Install- (MS Store).(Backup ini file esf gemaakt).

Taakbalkhoogte (& Icoontjes grootte) (en andere extra's).
Windhawk: Taskbar height and icon size, Install-(m417z)(Target:Explorer.exe).
(Icon size 18 , Tb height 32 , Tb button width 32)(Eleven Clock aangepast).

Taakbalk echt zwart:
Translucent taskbar, Install- (Windows store).(Zwarte cq transparante taakbalk).
(Indien nodig: Edit the configuration file"
For "desktop_appearance", change "accent": "clear", to "accent": "opaque"
ctrl + S or click File -> click save).
(De onderkant van mijn bureaublad-wallpaper is zwart).

Dit alles op mijn grote 40" 4K monitor.
Omdat div. aanpassingen (bv ook Firefox ESR) na een update soms weer om zeep geholpen worden
zet ik aantekeningen in een "pc-history-file" zodat alles vaak weer snel hersteld kan worden.
Ik weet niet of de antivirusscanner alles accepteert..
Sorry als ik wat vergat...
Het is slechts even snel copy uit mijn aantekeningen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb sinds 2-3 dagen dat ie ERG VAAK, iedere paar minuten, ineens even hangt, dan zie je HEEL even een zwart scherm, dan gaat ie naar een grijs scherm met wit vlak gaat met 3 iconen rechts onderin, en dan weer terug naar de Windows desktop gaat, waar ik ook in bezig was doet er niet toe, en soms is meteen de taakbalk terug maar soms duurt dat enkele seconden, en ook als die terug is kan ik pas Alt+Tab of iets dergelijks gebruiken.
Ik heb ook niets nieuws geïnstalleerd of zo.
Rebooten maakt niets uit.
Ik heb al de NVidia drivers geüpdate, helpt ook niets.

Heeft iemand een idee wat het is en hoe het te fixen ?

Heb er een forum post van gemaakt, hopelijk in de juiste sectie. Met een foto die ik snel kon maken met mijn telefoon.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2245314

[ Voor 3% gewijzigd door gabiballetje op 28-04-2024 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Bossie schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:27:

Herkenbaar. Heb ook een werklaptop met Windows 11 en soms word je helemaal gestoord van het klembord. Vooral in Excel krijg je om de haverklap een melding dat er een 'probleem' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
S_Chief schreef op zondag 28 april 2024 @ 14:43:
[...]

Herkenbaar. Heb ook een werklaptop met Windows 11 en soms word je helemaal gestoord van het klembord. Vooral in Excel krijg je om de haverklap een melding dat er een 'probleem' is.
Dat is em idd

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vraagje.

Volgensmij heeft MS helaas nog geen Moment 5 ISO aangeboden om te downloaden via bijv. https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows11

Ik heb wel de Win11 Insider release preview ISO. Als ik die gebruik voor een clean install, zit je dan in het Insider update programma of kun je dat uitschakelen en deze ISO gewoon gebruiken als ware deze beschikbaar gesteld via bovenstaande link. :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
Heb de laatste tijd regelmatig dat de windows taakbalk tijdens gebruik van een Chrome-achtige browser zoals Brave of Chrome zelf ineens verdwijnt.
Moet dan even in taakbeheer Windows Verkenner opnieuw opstarten en dan is ie er weer.
Schijnt al een oud probleem te zijn maar tot voor kort geen last van.
Iemand nog goede tips?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Wellicht dat Explorer crasht. Kijk eens in Taakbeheer als het gebeurt en zie of werfault.exe draait. Dat is het proces dat fouten rapporteert als een programma crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
Startmenu verschijnt niet meer.. niet via het icoon in de taakbalk, als de WIN-toets. Heel irritant, want ik gebruik de WIN toets vaak, om snel een app te starten (WIN, en vervolgens de eerste letters van een app..)

Search (WIN-S) werkt nog wel, dan maar zo.. geen tijd om een reset uit te voeren nu. Maar als iemand een fix weet, hoor ik het graag. De gevonden fixes op internet werken geen van allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:47

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

DeCo schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:43:
Startmenu verschijnt niet meer.. niet via het icoon in de taakbalk, als de WIN-toets. Heel irritant, want ik gebruik de WIN toets vaak, om snel een app te starten (WIN, en vervolgens de eerste letters van een app..)

Search (WIN-S) werkt nog wel, dan maar zo.. geen tijd om een reset uit te voeren nu. Maar als iemand een fix weet, hoor ik het graag. De gevonden fixes op internet werken geen van allen.
Nieuw profiel geprobeerd?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
AW_Bos schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:15:
[...]

Nieuw profiel geprobeerd?
nee, bewust niet geprobeerd.. dan moet ik alles weer aanzetten, configureren, etc. Dat is nogal wat werk.

maar gisteravond deed ie het automagisch weer 8)7
oorzaak / oplossing.. geen idee.

updates, app store reset (want startmenu blijkt een app te zijn geworden), alles faalde.. 2 uur mee bezig geweest. Dus de rest van de dag maar via de alternatieve wijze m'n programma's geopend.. laptop dichtgeklapt na het werk, gisteravond thuis nog wat dingen gedaan en net voordat ik naar bed ging: flop! daar was ie weer! :+

[ Voor 9% gewijzigd door DeCo op 17-05-2024 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Een neef van mij is onlangs op W11 overgestapt en liep tegen een vage bug aan waar we niet zo gauw iets over konden vinden.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.neowin.com/news/images/uploaded/2024/04/1713037078_linked_devices_1.jpg
Bovenstaande (geGoogle-de) venster, met i.p.v. de 3 gevonden apparaten "apparaten laden...", is continu aan het flikkeren. Het lijkt alsof dit venster (het deel onder "accounts -> linked devices") meerdere keren per seconde gerefreshed wordt.

Herkend iemand dit? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 18-05-2024 11:14 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Raven schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:11:
Een neef van mij is onlangs op W11 overgestapt en liep tegen een vage bug aan waar we niet zo gauw iets over konden vinden.
[Afbeelding]
Bovenstaande (geGoogle-de) venster, met i.p.v. de 3 gevonden apparaten "apparaten laden...", is continu aan het flikkeren. Het lijkt alsof dit venster (het deel onder "accounts -> linked devices") meerdere keren per seconde gerefreshed wordt.

Alle updates gedaan?
(verder kan ik deze sectie (linked devices) op mijn laptop helemaal niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zetje01 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:58:
[...]

Alle updates gedaan?
(verder kan ik deze sectie (linked devices) op mijn laptop helemaal niet vinden)
Jup, drivers ook.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Raven schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:11:
[Afbeelding]

Herken je de apparaten die je daar ziet?

Hier heb ik dat ook als ik een schone install doe. Elke keer krijgt de pc dan een anderenaam van Microsoft en de oude bliven opgeslagen in mijn Microsoft account. Vanuit je account zou je die apparten kunnen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RCBL schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:34:
[...]

Herken je de apparaten die je daar ziet?
Bovenstaande (geGoogle-de) venster, met i.p.v. de 3 gevonden apparaten "apparaten laden...",
;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonenlia
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-01 12:21
Net windows 11 op de pc, snap nu niets van OneDrive?
Het is nergens terug te vinden, icoon is niet zichtbaar?
Kan wel online aanmelden en mappen inzien, maar bestanden synchroniseren niets van dat?
Wie helpt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
tonenlia schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:23:
Net windows 11 op de pc, snap nu niets van OneDrive?
Het is nergens terug te vinden, icoon is niet zichtbaar?
Kan wel online aanmelden en mappen inzien, maar bestanden synchroniseren niets van dat?
Wie helpt mij?
Update eerst eens even al je applicaties via de microsoft store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
hoe kan ik windows installeren zonder een microsoft account? the 'nothanks' methode werkt niet op een standaard windows 11.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33
Farabi schreef op zondag 9 juni 2024 @ 14:36:
hoe kan ik windows installeren zonder een microsoft account? the 'nothanks' methode werkt niet op een standaard windows 11.
uit me blote hoofd: oobe code en met rufus [zie google]

control alt oeps deleted

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Farabi schreef op zondag 9 juni 2024 @ 14:36:
Google: OOBE BypassNRO Internet Windows 11
Doe dat zonder netwerk verbinding.

Microsoft heeft recent weer wat aanpassingen gedaan , maar het is nog steeds mogelijk:
Youtube: Windows 11 local account bypass

YouTube: I'm NOT Creating A Microsoft Account!!!

[ Voor 14% gewijzigd door The_Doman op 09-06-2024 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Gewoon geen internetverbinding hebben tijdens de installatie, werkt nog steeds prima. Heb ik een paar weken terug nog gedaan bij een PC. Na het installeren en het aanmaken van een lokale gebruiker kan je gewoon online en updates ophalen enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
gwystyl schreef op zondag 9 juni 2024 @ 17:15:
Gewoon geen internetverbinding hebben tijdens de installatie, werkt nog steeds prima. Heb ik een paar weken terug nog gedaan bij een PC. Na het installeren en het aanmaken van een lokale gebruiker kan je gewoon online en updates ophalen enzo.
Nee hoor, zonder obee code niet te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EricJH
Deze video is wat korter en laat de procedure ook zien (de video skipt het intro en start op het moment van uitvoeren):
YouTube: How To Bypass Microsoft Account Login Windows 11 NEW VERSION

Met een actieve netwerkverbinding is er een tweede stap nodig.

1. Open command prompt met Shift + F10 en voer oobe\BypassNRO,
2. Windows reboot zichzelf
3. Open command prompt met Shift + F10 en voer ipconfig /release uit. Dit schakelt de netwerkverbinding uit
4. De optie "Ik heb geen internet" wordt nu zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Laatst online: 30-04 15:52
Geen idee of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen maar here goes: sinds een maand of 2 heb ik vanuit mijn werk een XPS14 met windows 11. Alles draaide als een zonnetje totdat ik in Power & Battery instellingen eens ging kijken naar de energy recommendations en op apply all drukte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_zAdTpFzoqdokfkm_JYreDfyXc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DVeG7MAmyRJfjYyxC7wGNXM1.png?f=fotoalbum_large

Sinds die tijd loopt mijn laptop leeg als een malle als ik hem in slaapstand zet en hij niet aan de prik hangt. Stront irritant om de volgende dag te beginnen met een lege batterij. :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXGing2UC0btso9prp3YT_-Zap4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7PlExoPcSyqUzifjHCMT36Fa.png?f=fotoalbum_large

Ik snap hier geen reet van, kan iemand mij vertellen wat ik anders kan instellen dat wat ik al heb?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q4ItOGdyIGUOq9VOhhgAtv0MKGQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qyjLnCjZWicwhUE7IOHWx88O.png?f=fotoalbum_large

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:37
Spam schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:55:
Geen idee of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen maar here goes: sinds een maand of 2 heb ik vanuit mijn werk een XPS14 met windows 11. Alles draaide als een zonnetje totdat ik in Power & Battery instellingen eens ging kijken naar de energy recommendations en op apply all drukte.
[Afbeelding]

Sinds die tijd loopt mijn laptop leeg als een malle als ik hem in slaapstand zet en hij niet aan de prik hangt. Stront irritant om de volgende dag te beginnen met een lege batterij. :(
[Afbeelding]

Ik snap hier geen reet van, kan iemand mij vertellen wat ik anders kan instellen dat wat ik al heb?
[Afbeelding]
Ik heb een XPS 15 en hetzelfde probleem. Zelfde instellingen als in jouw screenshot. Je zet me wel aan het denken, wellicht dat het conflicteert met wat Dell instelt vanuit eigen applicaties/drivers? Ik kan er mijn vinger nog niet op leggen in ieder geval.

Vroegâh nooit problemen gehad, nu zie ik de percentages wegvliegen. Zelfs soms zó erg dat de batterij van 40% naar naar 5% vliegt. Aan de batterij zelf kan het haast niet liggen, die is 'gezond' en iets meer dan een jaar oud.

Er is iets aan de hand, maar ik weet (nog) niet wat. Je bent in ieder geval niet alleen. _/-\o_

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
Waarom gebruiken jullie geen hibernate i.p.v. slaapstand?
(ik geloof 'sluimerstand' in het Nederlands)
Hibernate gebruikt geen stroom.
(want hij gaat echt uit, totdat je hem aanzet en hij gewoon verder gaat waar je gebleven was)

[ Voor 11% gewijzigd door zetje01 op 14-06-2024 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
zetje01 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 19:37:
Waarom gebruiken jullie geen hibernate i.p.v. slaapstand?
Zou ik best willen. maar ik kan die optie niet vinden in W11 Pro?! Een onderzoek met mijn vriend Google leverde niet op omdat wat men zegt te moeten doen via opties niet aanwezig is..

Wellicht dat jij een duwtje kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
RCBL schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:01:
[...]

Zou ik best willen. maar ik kan die optie niet vinden in W11 Pro?! Een onderzoek met mijn vriend Google leverde niet op omdat wat men zegt te moeten doen via opties niet aanwezig is..

Wellicht dat jij een duwtje kan geven?
even powershell command uitvoeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:09:
[...]

even powershell command uitvoeren.
Zo van: Ey Windows, zet Hybernate even aan?!

Maar inmiddels gevonden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2zQPco_wZLSK5zlsYsMTkTBdV7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c7BWTlNfIaVkYrbPB4k2vsOf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zetje01
RCBL schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:29:
[...]

Zo van: Ey Windows, zet Hybernate even aan?!

Maar inmiddels gevonden

[Afbeelding]
Top! Mag ik je nóg een tip geven?
Zet dat "Snel Opstarten" uit.
Kijk, als je hibernate gebruikt, zal je je computer veel minder vaak opnieuw opstarten.
(Mijn computer wordt slechts ééns in de zoveel weken opnieuw opgestart, als het moet, na een update)
Maar áls je je computer opnieuw opstart, wil je wél dat hij écht, vers opnieuw opstart, en geen flarden van de vorige sessie meeneemt.
Daarbij... het scheelt in opstart-tijd slechts een paar seconden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
zetje01 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 10:07:
[...]

Top! Mag ik je nóg een tip geven?
Zet dat "Snel Opstarten" uit.
Bij deze uitgezet.. zo helpen we elkaar..Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-06 13:24
Het aftellen naar het eind van Windows 10 lijkt nu echt te zijn begonnen. Zojuist kreeg ik onderstaande melding op mijn oudere pc te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8u3ypYY702S2Qauxv2Rddi1zEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cfV1QDMBComHj3CUIZ2w7loO.jpg?f=fotoalbum_large

Het knopje 'Meer informatie over het einde van de ondersteuning' vertelt niet heel veel meer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xyuQRqvg7vHK-K5mHBsiLMUkVqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nm1ZXa16m43wT89QAtTI40OS.jpg?f=fotoalbum_large

De blauwe knop "Meer informatie" gaat naar de website van Microsoft: https://www.microsoft.com...OCID=win10_app_omc_win_ie

Microsoft lijkt dus, ondanks de eerdere berichten over mogelijke nieuwe features (nieuws: Microsoft heropent Windows 10 Beta Channel voor 'nieuwe functies') toch echt vast te houden aan de einddatum van 14-10-2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-02 21:24
Ja die zijn goed want ik heb hetzelfde gedaan want je hebt gewoon recht op een gratis windows 11 net zoals de jongen of vrouw hierboven typt.Effe een usb stickje vrijmaken en je kan verder met 11.
em effe ooh ja een programaatje downloaden waarmee je windows 11 op een stick kan copieren.
ik heb het zelf ook al gedaan en alles werkt weer naar behoren en natuurlijk ook met de updates erbij.
media creation tool.

https://answers.microsoft...36-4758-a847-61b64484e857 :)

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11

veel meer windows updates krijgen via hbet beta channel van microsoft van windows 11 is een setting van windows zelf waarme je dus lid word van het beta channel van microsoft.ikzelf heb ook al een beta draaien maar rechts onder in het scherm is niet te zien wat voor een versie.
er komen bij mij dus geregeld nieuwere updates binnen.
In het start menu navigeren naar instellingen windows insider programma en men kan lid worden van verschillende domeinen die met beta versies te maken hebben.
En zorg dat je oudere windows 10 was aangemeld bij microsoft.

https://rufus.ie/nl/

veel plezier ermee. >:)

[ Voor 54% gewijzigd door rjmno1 op 21-06-2024 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Miki op 21-06-2024 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

FWIW: Microsoft Closer to Removing Local Accounts from Windows 11, Removes Help Page on How to Switch to One

Microsoft really wants you to use Windows 11 with an online Microsoft Account. This lets the operating system integrate the single login for Microsoft Store, all the apps on it, Office or 365, Teams, OneDrive, Outlook, and more importantly, put a face to your name (making you and your machine identifiable to it). Some users, particularly power-users, tend to avoid this, by preferring local accounts—an account that's authenticated and maintained locally by the machine. Microsoft is viewed as making it increasingly difficult for users to create local accounts, particularly on the client versions of Windows, such as Windows 11 Home and Windows 11 Pro.

The Windows Setup by default flows you into creating a Microsoft Account, or logging in from one. Over the past several versions of Windows, Microsoft has made it harder, if not impossible, to create a local account during Setup. In what could be a step closer by the company to wean the market off local accounts, Microsoft removed the online Help page that guides users on how to switch from a Microsoft Account to a local one, as Tweaktown found out. The publication dug the page out using the Wayback Machine.

Will Microsoft completely remove the ability to create local accounts? We don't know.

All versions of Windows 11 and Windows 10 sit on the Windows NT architecture, which requires some form of local accounts. The Microsoft Account itself is layered on top of a local account. So, the ability to create a local account shouldn't go away for those who really want one, but it will be close to impossible for the vast majority of users trained by Google and Apple to have online accounts on their phones.

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 17:32

Saven

Administrator

Help!!!! schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:40:
FWIW: Microsoft Closer to Removing Local Accounts from Windows 11, Removes Help Page on How to Switch to One

Microsoft really wants you to use Windows 11 with an online Microsoft Account. This lets the operating system integrate the single login for Microsoft Store, all the apps on it, Office or 365, Teams, OneDrive, Outlook, and more importantly, put a face to your name (making you and your machine identifiable to it). Some users, particularly power-users, tend to avoid this, by preferring local accounts—an account that's authenticated and maintained locally by the machine. Microsoft is viewed as making it increasingly difficult for users to create local accounts, particularly on the client versions of Windows, such as Windows 11 Home and Windows 11 Pro.

The Windows Setup by default flows you into creating a Microsoft Account, or logging in from one. Over the past several versions of Windows, Microsoft has made it harder, if not impossible, to create a local account during Setup. In what could be a step closer by the company to wean the market off local accounts, Microsoft removed the online Help page that guides users on how to switch from a Microsoft Account to a local one, as Tweaktown found out. The publication dug the page out using the Wayback Machine.

Will Microsoft completely remove the ability to create local accounts? We don't know.

All versions of Windows 11 and Windows 10 sit on the Windows NT architecture, which requires some form of local accounts. The Microsoft Account itself is layered on top of a local account. So, the ability to create a local account shouldn't go away for those who really want one, but it will be close to impossible for the vast majority of users trained by Google and Apple to have online accounts on their phones.
Een van de meest idiote dingen met een online account is dat je de naam en mapnaam van je account niet echt zelf kunt instellen |:( De display name komt vanuit je outlook-account. En dan zit je "home" folder dus onder C:\Users\pimpbo als je emailadres pimpboi69@hotmail.com is, bijvoorbeeld :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
@Help!!!!

Een nogal suggestief artikel waarbij ze halverwege zelf zeggen dat ze het niet weten. M.a.w. ze geen concrete aanwijzingen hebben dat dit staat te gebeuren.

Online-accounts verplichten lijkt me wat kort door de bocht. Er zijn nog genoeg mensen die geen internet hebben en die zouden dan moeten uitwijken naar iets anders.

In bedrijfsomgevingen zijn dit soort accounts ook niet altijd gewenst of zelfs verboden.

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
Weet niet echt of het done is, maar wellicht dat er in dit ervaringen topic over Win 11 Pro iets kan betekenen.
Het is inmiddels wel verholpen door een schone install te doen. Zou echt willen weten wat er nu precies aan de hand was. Thanks

Na aanleiding van een artikel over de Microsoft Phone Link app heb ik deze maar eens geprobeerd te testen.

Geinstalleerd op de desktop en op mijn android toestel. Op zich werkt het wel leuk, maar niet echt nodig.

Op enig moment heb ik mijn pc opnieuw gestart en kreeg ik de volgende melding op het aanmeldscherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U1P9RAvhxHRoAQas6jDhtHvv-Qc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZC6R15Nx5KRFpB3xhho2X7Nj.jpg?f=fotoalbum_large

Met geen mogelijkheid kreeg ik mijzelf ingelogd op de desktop. Heb toen een image teruggezet van een paar dagen eerder met het idee dat het dan opgelost zou zijn. Echter als ik de pc na het terugzetten van de image weer opnieuw opstartte kreeg ik weer dezelfde melding?!

Het lijkt er op dat Windows die regels ergens in mijn account opslaat en dat bij een herstellen image die regels gewoon terugkomt?! Als ik inlog op mijn Microsoft account kan ik niets vinden wat ermee te maken zou hebben

Heb in principe al alles doorlopen en ik krijg het niet voor elkaar { het enge wat ik nog niet heb gedaan is een schone windows installatie, die hou ik als laatste optie achter de hand]

Met wat zoeken , kwam ik op deze site: https://www.makeuseof.com/windows-11-local-security-policy/
Met secpol.msc kom je in het lokale beveiligingsbeleidsregels. Vandaar zijn er zoveel optie waarvan ik niet zou weten, wat, welke regel er zou moeten worden veranderd en/of er eventueel zou moeten worden gewijzigd om weer normaal in te kunnen loggen.

Voor de goede orde. Ik ben de enige die gebruikt maakt van de pc en het enige account wat ik heb is dat van microsoft en ik ben admin/beheerder.

Mijn voorlopige oplossing is de pc niet meer uitzetten of te herstarten o.i.d

Een duwtje in de goede richting wordt op prijs gesteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-02 21:24
Help!!!! schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:40:

Altijd nog beter als een windows server login te hebben dat is net zoals linux met een hoofdletter cijfers en een joker teken erbij.
Wat dat beterefd vind ik windows 11 een betere login hebben.
Maarja het is echts iets voor server admins. :)
En dan ook nog hoofdletter gevoelig.
Pagina: 1 ... 28 ... 30 Laatste

Let op:
De originele Windows 11 ISO's download je hieronder.

Downloads
Windows 11 ISO
Windows Insider Preview ISO.