Windows 11 hangt soms, even grijs scherm met wit vlak

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Regelmatig, iedere zoveel minuten, hangt mijn Windows 11 eventjes, dan zie je HEEL even een zwart scherm, en dan gaat ie naar een grijs scherm met wit vlak met enkele iconen rechtsonderin, en dan gaat ie weer terug naar windows, duurt het soms nog enkele secondes en komt de taakbalk en alles weer terug, om het dus enkele minuten later weer te doen, de hele dag door. Meestal gaat ie als je dan in een game zat ook weer naar de Windows desktop terug.

Heeft iemand enig idee wat voor scherm dat is ? Waar het door komt ? En vooral hoe het eventueel te fixen ? ik wordt er gek van.

Tijdens het maken van dit topic is het 2x gebeurt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmBkEooNJTsA2ucBPKB_9JVrGI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lv3vilivu3UfYW2BA7shCabA.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
MSI MAG B650 Tomahawk Wifi
AM5 7600X
MSI RTX 3060 Ventus 2X 12G
2x 16Gb DDR5 6000
1Tb M.2
2Tb M.2
Enkele HDs
Windows 11 23H2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
zeggen je logboeken iets rond die momenten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Uhm, geen idee, daar zul je me mee moeten helpen, want zoveel verstand heb ik er helaas niet van XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Het duurt nu soms ook erg lang voordat ik daadwerkelijk iets op de taakbalk kan aanklikken, en een tijdje later reageert ineens alles in de volgorde dat ik dingen had aangeklikt, maar ondertussen kan ik wel andere dingen doen, zoals dit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Zoek eens naar de event viewer, daar kun je de logs mee bekijken.

Heb je recent iets verandert qua drivers of hardware?

Lijkt er bijna op dat de Explorer soms vastloopt en dan opnieuw wordt herstart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:22
Lijkt een beetje op het “finish setup” scherm waar je toestemming geeft voor gewijzigde voorwaarden enzo.

Is de installatie legitiem?

[ Voor 12% gewijzigd door jeroen3 op 28-04-2024 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
jeroen3 schreef op zondag 28 april 2024 @ 16:47:
Lijkt een beetje op het “finish setup” scherm waar je toestemming geeft voor gewijzigde voorwaarden enzo.

Yup, netjes gekocht, niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
SVMartin schreef op zondag 28 april 2024 @ 16:45:
Zoek eens naar de event viewer, daar kun je de logs mee bekijken.

Heb je recent iets verandert qua drivers of hardware?

Lijkt er bijna op dat de Explorer soms vastloopt en dan opnieuw wordt herstart?
Heb gevonden hoe ik die moet openen, maar wordt er nog niet veel wijzer van, in welke sectie moet ik specifiek kijken ?
Overigens doet ie het nu al een uur niet. En ik heb geen flauw idee waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
gabiballetje schreef op zondag 28 april 2024 @ 18:31:
[...]

Heb gevonden hoe ik die moet openen, maar wordt er nog niet veel wijzer van, in welke sectie moet ik specifiek kijken ?
Overigens doet ie het nu al een uur niet. En ik heb geen flauw idee waarom niet.
Sorry, Linux gebruiker hier :) heb me ook altijd tot zitten zoeken in die viewer, en meestal ook de meest vage meldingen gezien. Maar soms zit er ineens iets zinvols tussen. Hopelijk kan iemand die hier meer in thuis is je beter aangeven waar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
jeroen3 schreef op zondag 28 april 2024 @ 16:47:

Zou een pihole daar in de weg kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
SVMartin schreef op zondag 28 april 2024 @ 18:40:
[...]

Zou een pihole daar in de weg kunnen zitten?
Excuse me what now, een pihole ? XD
Klinkt als een Raspberry Pi iets ? XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
gabiballetje schreef op zondag 28 april 2024 @ 21:27:
[...]

Excuse me what now, een pihole ? XD
Klinkt als een Raspberry Pi iets ? XD
Haha, pihole is een adblocker voor je gehele netwerk op basis van dns. Google maar even. Kan inderdaad op een Raspberry Pi draaien, hoeft niet.

Ik dacht dat een pihole bijvoorbeeld verzoeken naar Microsoft kon blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:49
Persoonlijk zou ik of een goede virusscanner draaien en waarschijnlijk even heel de computer opnieuw installeren. Er lijkt gewoon iets mis te zijn, al dan niet door malware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Heb verschillende dingen laten scannen maar die vinden niets boeiends.
Nog vreemder is dat het voordat ik access had tot een hele goeie virus scanner het toch opeens stopte, en ik heb nog altijd geen idee waarom XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:15

nhanssen

QVL is non-tweakers

Rechterknop op start -> logboeken -> windows-logboeken -> systeem en daar tijdstip opzoeken toen je dat vreemd veld kreeg, zie je daar iets vreemds (rood !) dan daar even een screenshot van maken en hier posten. Niets rood? dan kan je kijken bij toepassing, daar ook tijdstip opzoeken. Als er gele waarschuwingen zijn kan het ook iets betekenen.

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Ik zie vooral regelmatig;

Kan geen nieuwe BITS-taak maken. Het huidige aantal taken voor gebruiker ANARCHY-PC\gabib (60) is gelijk aan of groter dan de taaklimiet (60) die is opgegeven via het groepsbeleid. Als u het probleem wilt verhelpen, voltooit of annuleert u de BITS-taken die geen vooruitgang hebben geboekt door de fout te bekijken, en start u de BITS-service opnieuw op. Als deze fout opnieuw optreedt, neemt u contact op met uw systeembeheerder en verhoogt u de groepsbeleidtaaklimieten per gebruiker en per computer.

De RPCService-service is onverwacht gestopt. Dit is 1 keer gebeurd. De volgende herstelbewerking zal over 2000 milliseconden worden uitgevoerd: Service opnieuw starten.

De CMigrationService-service is onverwacht beëindigd. Dit is nu 1 keer gebeurd.

Installatiefout: de volgende update kan niet worden geïnstalleerd, foutcode 0x80073D02: 9MV0B5HZVK9Z-Microsoft.GamingApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:15

nhanssen

QVL is non-tweakers

Dan kan je eens hier mee aan de slag: BITS

Je kan hem best wel voor even als start-up type op disabled laten om te zien of dat wat doet met je popup scherm. Mocht dat niets doen (zet dan alles terug zoals het stond) en dan moet je verder zoeken/troubleshooten. Ik denk zelf dat het hem in die Microsoft.GamingApp zit. Je kan ook eens in Windows update kijken of er optionele apps zijn die je kan installeren.
Dit lijkt ook iets te zijn met de app denk ik.

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_SSD
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-06-2024
Windows is verkeerd geïnstalleerd als dit gebeurd. Ik heb zelf 2 apparaten met Windows 11 en geen problemen.
Pagina: 1