Fresh install gedaan met ISO usb stick naar 24H2. Ik draaide op de meest recente 23H2 incl. alle updates met nul problemen.
Aantal dingen tegengekomen:
SFC /scannow levert ineens elke keer vrij specifieke errors op.
Dit schijnt
bekend probleem te zijn.
Bij shutdown of restart via start/rechtermuisklik krijg ik onderstaande foutmelding. Bij shutdown/restart via 'startmenu' krijg ik het niet.
Ook dit schijnt in het verleden een bekend issue te zijn geweest wat nu blijkbaar terug is. Schijnt ook niet echt kwaad te kunnen maar fijn voelt het natuurlijk ook niet.
ISO Setup is vernieuwd maar je kunt ook kiezen voor de oude variant.
Bij de nieuwe variant moet je erg scherp zijn als je partities bewerkt.
De cursor kan op partitie A staan maar alsnog naar B schieten. Er zit wat vertraging in en het weggooien vd partitie duurt ook relatief lang. Op die manier gooide ik per abuis een grote datapartitie weg. Gelukkig backup en met programma partitie kunnen undeleten. Even geduld hebben en goed opletten is het devies. Het gekke is dat de oude setup wel snel werkt.
Ook lukte het me niet om een image terug te zetten op een ongepartitioneerde schijf. Ik krijg dan een error. Was vroeger, en is nog steeds, geen probleem met de oude setup.
Misschien heb ik pech maar vooralsnog toch even mijn oude image teruggezet. Denk dat ik even wacht totdat er wat meer bugs gefixed zijn.
[
Voor 4% gewijzigd door
Help!!!! op 05-10-2024 20:28
]