Ben benieuwd of Verstappen vandaag een klap kan uitdelen. Want als hij vandaag in een normale race semi onbedreigd wint dan geeft dat voor Mercedes geen goede vooruitzichten voor volgende week, en dan kan Verstappen zomaar een stuk of 15 punten uitlopen vandaag en volgende week. En mocht Perez er ook nog tussen komen zal dat lijkt mij extra hard aankomen.
Nu Redbull de snellere wagen lijkt te hebben, mogen er wat mij betreft best een paar 'gewone' saaie races tussen zitten.
Van pole vertrekken, wegrijden en de winst pakken.
Laat de actie dan maar in het middenveld komen, maar graag wel zonder safety cars en rode vlaggen heren
Laat de actie dan maar in het middenveld komen, maar graag wel zonder safety cars en rode vlaggen heren
Ik ben er pas gerust op als Verstappen 26 punten voor staat in het kampioenschap. Dan kan hij een DNF opvangen en toch P1 in het kampioenschap blijven.RobertMe schreef op zondag 27 juni 2021 @ 08:39:
Ben benieuwd of Verstappen vandaag een klap kan uitdelen. Want als hij vandaag in een normale race semi onbedreigd wint dan geeft dat voor Mercedes geen goede vooruitzichten voor volgende week, en dan kan Verstappen zomaar een stuk of 15 punten uitlopen vandaag en volgende week. En mocht Perez er ook nog tussen komen zal dat lijkt mij extra hard aankomen.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Natuurlijk is het nog geen gelopen race als Verstappen vandaag en eventueel volgende week wint. Maar als Verstappen vandaag wint zijn het wel 4 Red Bull overwinningen op rij, waarvan 3 door Verstappen gewonnen, en die overgebleven race lag die ook onbedreigd op kop.Spotmatic schreef op zondag 27 juni 2021 @ 08:42:
[...]
Ik ben er pas gerust op als Verstappen 26 punten voor staat in het kampioenschap. Dan kan hij een DNF opvangen en toch P1 in het kampioenschap blijven.
Uiteindelijk zal het ook mentaal een "strijd" zijn en waar ze bij Red Bull überhaupt al gezien hebben dat ze serieus meedoen om de knikkers en dus een paar passen harder zullen lopen, zal dat bij Mercedes eerder andersom zijn en dat ze hun kop steeds meer laten hangen naar gelang ze verder achter komen te liggen.
Een 3-way gevecht om de 2e plaats tussen Hamilton, Perez en Norris zou het mooiste zijn, hoewel ik niet verwacht dat McLaren zich op race pace er bij gaat zitten.
Dat is dus niet 'gewoon zo'. Hongarije anyone?Tomahawk_nr1 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:53:
Het is ook gewoon zo. Heb je een goede auto in het droge dan heb je die ook in de natte. De auto in Brazilië was gewoon een erg goede auto behalve de topsnelheid. Hij reed wel gewoon op rails. Afgelopen jaren was de auto zelf niet top, dan gaat hij ook niet in de regen.
Vaak is de vergelijking met de teamgenoot beter dan de vergelijking met een ander team. Zowel Hamilton als max rijden iedere teamgenoot helemaal zoek in de regen
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
@Jasphur Van harte gefeliciteerd!!
Op de vorige pagina hadden we het over "beste regenrijders".Playa del C. schreef op zondag 27 juni 2021 @ 07:13:
[...]
Kun je dit toelichten? Top drie van wat?
Als coureur staat Max bij vrijwel elke kenner in de top 2 op elk onderdeel.
Dat weet ik. Max en Lewis staan bekend als de beste coureurs in de regen. Wie van de 20 vind jij in de top 3 horen dan?streamnl schreef op zondag 27 juni 2021 @ 08:50:
@Jasphur Van harte gefeliciteerd!!
[...]
Op de vorige pagina hadden we het over "beste regenrijders".
Omdat Max vorig jaar foutje heeft gemaakt wil dat niet zeggen dat hij geen goede regen racer is.streamnl schreef op zondag 27 juni 2021 @ 06:14:
[...]
Ik durf dat niet te zeggen. Ik blijf het nog steeds knap vinden hoe sommige van jullie enkele data kunnen opsommen.
Naast mijn weten heeft VER vorig jaar enkele foutjes gemaakt waardoor hij bij mij niet meer in de top drie staat.
Hamilton blijft ook een van de beste in de regen ondanks zijn fout van dit jaar.
Ook in de regen staan Max en Lewis op eenzame hoogte
Fijne gebakdag!Jasphur schreef op zondag 27 juni 2021 @ 08:18:
Nog wat fototjes
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
"When you grow up your heart dies"
Hij zei HAM PER SAIPlaya del C. schreef op zondag 27 juni 2021 @ 08:53:
[...]
Dat weet ik. Max en Lewis staan bekend als de beste coureurs in de regen. Wie van de 20 vind jij in de top 3 horen dan?
Ieder voor zich toch? Voor mij is het Max…
@Playa del C.
Inderdaad dit:
Als iedereen hetzelfde zou denken, dan zou het maar verrekte saai discussiëren zijn bij de koffietafel.
Persoon 1 "ik vind dit (insert random gebeurtenis)"
Persoon 2 "ja ik ook"
Inderdaad dit:
En dat is ook tof van F1. We hebben allemaal ons eigen kijk (en mening)Kenny_026 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:06:
[...]
Hij zei HAM PER SAI
Ieder voor zich toch? Voor mij is het Max…

Als iedereen hetzelfde zou denken, dan zou het maar verrekte saai discussiëren zijn bij de koffietafel.
Persoon 2 "ja ik ook"

Ja ik ookstreamnl schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:13:
@Playa del C.
Inderdaad dit:
[...]
En dat is ook tof van F1. We hebben allemaal ons eigen kijk (en mening)
Persoon 2 "ja ik ook"
Ik heb Verstappen wel vaak in de rondte zien gaan in de regen, te gretig, of gewoon om zich zelf te bewijzen als regenrijder ofzo?
Natuurlijk kan je in de regen het verschil maken, maar als je met 1 foutje weer je mooie werk van 5 of 10 ronden weggooit.. Naar mijn gevoel is dat iets te vaak gebeurd bij Verstappen. Daarom zou ik toch eerder Hamilton op 1 zetten in de regen (en hoop ik vooral op een droge race
)
Stroll vond ik altijd maar een pannenkoek met een pay seat, maar die heeft in de regen wel bewezen dat ik het fout had.
Natuurlijk kan je in de regen het verschil maken, maar als je met 1 foutje weer je mooie werk van 5 of 10 ronden weggooit.. Naar mijn gevoel is dat iets te vaak gebeurd bij Verstappen. Daarom zou ik toch eerder Hamilton op 1 zetten in de regen (en hoop ik vooral op een droge race
Stroll vond ik altijd maar een pannenkoek met een pay seat, maar die heeft in de regen wel bewezen dat ik het fout had.
Euhm, Hamilton won Turkije vorig jaar. En ongeduldige Max was inderdaad snel, maar spon doordat hij te dicht achter Perez die bocht in het rechte stuk achterop circuit zat.pro_6or schreef op zondag 27 juni 2021 @ 00:34:
[...]
Imola. Perez van de baan, Hammy van de baan. Duitsland 2019 (Perez spinde meteen al de boarding in daar overigens) soeverein. Turkije vorig jaar was Max steeds 2 seconden sneller dan iedereen die tegelijk buiten was. Alleen racing point gokte vrij vroeg op de inters en had die al op temperatuur toen de gok zich uitbetaalde. Dat was een gegokte en gewonnen pole en daar was Max ook stuk van. Op dat gladde asfalt in the wet was hij magistraal. Hamilton was nergens.
Wat niet wil zeggen dat Max geen goede regenrijder is.
Ja! Vind ik ook.streamnl schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:13:
@Playa del C.
Inderdaad dit:
[...]
Persoon 2 "ja ik ook"
Wederom dank voor de foto'sJasphur schreef op zondag 27 juni 2021 @ 08:18:
Nog wat fototjes
En een happy cake-day toegewenst

PSN: xMaurice93
Ik denk eerlijk gezegd dat als je een coureur van wereldklasse bent, zoals Hamilton of Verstappen je altijd de limiet op zal zoeken in iedere omstandigheid. En er is geen topcoureur in de geschiedenis die niet gespind is in de regen omdat ie de grenzen opzocht.
Zo simpel is het niet. Een mening hebben omdat het kan, is niet zo veel waard. Als iemand hier zou beweren dat Mazepin de beste coureur is op dit moment, dan zou daar weinig tot geen argumentatie voor zijn en dus zou niemand die mening accepteren.streamnl schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:13:
@Playa del C.
Inderdaad dit:
[...]
Persoon 2 "ja ik ook"
Een incident kan altijd gebeuren. Als Usain Bolt eens struikelt, betekent het niet dat hij niet meer de snelste loper van de wereld is/was.
Ik zeg niet dat Max geen goeie regenrijder is, alleen staat hij niet meer in mijn (!!!) top 3.Playa del C. schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:24:
[...]
Zo simpel is het niet. Een mening hebben omdat het kan, is niet zo veel waard. Als iemand hier zou beweren dat Mazepin de beste coureur is op dit moment, dan zou daar weinig tot geen argumentatie voor zijn en dus zou niemand die mening accepteren.
Een incident kan altijd gebeuren. Als Usain Bolt eens struikelt, betekent het niet dat hij niet meer de snelste loper van de wereld is/was.
Naar mijn mening heeft hij vorig jaar enkele foutjes gemaakt in de regen, wat ik eerder bij een rookie verwacht dan bij Max.
Maar, dit is meer een discussie voor de algemene F1 topic
(wel een leuke discussie

Ik ga nog even wandelen in de bossen (en een paar andere "taken" uitvoeren) en ik zie/spreek jullie vanmiddag weer

Scheelt vooral ook in de locatie hoeveel risico je moet nemen. Als je eerste ligt hoef je alleen zo snel te zijn als de nummer 2 om het gat te houden...
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Precies! Dat is nog zo niet een gewenning tov Mercedes… Ik heb er ook 0 problemen mee. Ben al blij als de Honda blijft pruttelen en de 1e bocht lekker gaat. Vind ik al spannend genoeg vaakHarrie schreef op zondag 27 juni 2021 @ 08:40:
Nu Redbull de snellere wagen lijkt te hebben, mogen er wat mij betreft best een paar 'gewone' saaie races tussen zitten.
Mijn boefje is liev!
Snap je punt verder wel.streamnl schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:32:
[...]
Ik zeg niet dat Max geen goeie regenrijder is, alleen staat hij niet meer in mijn (!!!) top 3.
Naar mijn mening heeft hij vorig jaar enkele foutjes gemaakt in de regen, wat ik eerder bij een rookie verwacht dan bij Max.
Maar, dit is meer een discussie voor de algemene F1 topic
(wel een leuke discussie)
Ik ga nog even wandelen in de bossen (en een paar andere "taken" uitvoeren) en ik zie/spreek jullie vanmiddag weer![]()
Stel dat je vanmiddag teambaas bent en de beste (regen)auto ter beschikking hebt én elke coureur ter wereld mocht kiezen. Wie zou je dan in je auto zetten?
Lewis schoot kort geleden rechtdoor in bocht 1 na een herstart, maar hij is wel 7-voudig kampioen. Ik ben van mening, dat je wat te veel waarde aan incidenten hecht. F1 is een high risk/high reward situatie. Je wint niet als je niet op de rand rijdt. Stabiel naar P3 kunnen rijden of met risico naar P1 en daardoor soms buiten de punten vallen.
Meer iets voor algemeen F1 topic inderdaad. Volgens de laatste weerberichten gaat het volgens mij vanmiddag niet eens regenen trouwens
Ik hoop eigenlijk vooral dat Red Bull niet teveel resources in de auto van dit jaar stopt. Mercedes zit al vol op de auto van volgend jaar, en ontwikkelt niet meer door dit jaar.
Hoop niet dat Red bull volgend jaar weer achterop raakt.
Hoop niet dat Red bull volgend jaar weer achterop raakt.
Hamilton deed dat anders tot twee maal toe in Duitsland 2019 (eerst dat incident waarna die mooie pitstop volgt en later nog eens in T1), en in Imola dit jaar had hij zijn auto nu ook niet echt onder controle.Harrie schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:17:
Ik heb Verstappen wel vaak in de rondte zien gaan in de regen, te gretig, of gewoon om zich zelf te bewijzen als regenrijder ofzo?
Die drie kun je dan al afzetten tegen Verstappens momentje bij de herstart in Imola en zijn spin in Turkije, en dan nog heeft Hamilton een incidentje extra
Vergeet z'n brazil drift niet...RobertMe schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:47:
[...]
Hamilton deed dat anders tot twee maal toe in Duitsland 2019 (eerst dat incident waarna die mooie pitstop volgt en later nog eens in T1), en in Imola dit jaar had hij zijn auto nu ook niet echt onder controle.
Die drie kun je dan al afzetten tegen Verstappens momentje bij de herstart in Imola en zijn spin in Turkije, en dan nog heeft Hamilton een incidentje extra
Was er ook niet een regenrace in Monaco paar jaar geleden? Ging ook uitstekend! Tot de crash
Verrstappen deed anders in Hockemheim 2019 ook een 360, dus dan is de stand weer gelijkRobertMe schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:47:
[...]
Hamilton deed dat anders tot twee maal toe in Duitsland 2019 (eerst dat incident waarna die mooie pitstop volgt en later nog eens in T1), en in Imola dit jaar had hij zijn auto nu ook niet echt onder controle.
Moto2, F1,voetbal en terugkijken motoGP vandaag op de agenda. hoppa !
Ricciardo kan in tegenstelling tot Norris (nog?) niet alles uit de auto halen als die op de limiet rijdt. Dan zou het verschil in de race weer kleiner moeten zijn.
https://the-race.com/form...y-that-baffled-ricciardo/
Ik ben er nog niet gerust op dat RB de snelste wagen heeft. In Monaco en Baku: ja, zonder twijfel. Maar in alle overige races had ik de indruk dat Merc een betere racepace had. RB is sneller in quali en heeft de banden sneller in hun optimale window. Je zag in de pre-monaco races ook dat Max in de eerste ~5 ronden een gat trok van 4-5sec, maar richting de eerste stops reed Hamilton dat moeiteloos dicht en leek de Merc dat hogere tempo langer vast te kunnen houden.Harrie schreef op zondag 27 juni 2021 @ 08:40:
Dat was toch al bekend?Tommy The Cat schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:16:
Ricciardo kan in tegenstelling tot Norris (nog?) niet alles uit de auto halen als die op de limiet rijdt. Dan zou het verschil in de race weer kleiner moeten zijn.
Schijnt ook dat tijdens de wintertests Sainz al tegen Ricciardo heeft gezegd van "she's a strange one, no?". Oftewel: die McLaren vereist echt een bepaalde rijstijl. En volgens mij was dat in de tijd van Vandoorne ook al. Dat er gesproken werover dat Vandoornes rijstijl niet bij de McLaren paste. In die zin dan dus ook knap dat Sainz dat ding IIRC wel vrij snel onder controle had.
Thanks allen. Ik kan de race niet live zien. De eerste keer dat dat gebeurd seizoen. Vorige seizoenen gebeurde er vaak iets raars als ik niet live keek. Benieuwd of dat nu weer het geval gaat zijn. Hehe.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
@Jasphur happy birthday!
per aspera ad astra
Verwijderd
Uhm.. Ja, pas toen de baan opdroogde, kwam ie naar voren.
Daarvoor was ie nergens te bekennen.
Ja, waarschijnlijk heeft Hamilton er ook wel een aantal. Die van Verstappen doen (mij) meer pijn, dus die blijven meer in m'n geheugenRobertMe schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:47:
[...]
O met die tot slicks gereden intermediates.Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:39:
[...]
Uhm.. Ja, pas toen de baan opdroogde, kwam ie naar voren.
Daarvoor was ie nergens te bekennen.
/Aluhoedje volgens ontwerp van Toto /Aluhoedje
ping 127.212.23.124
Hamilton heeft dat wel al vaker gedaan, op een natte baan veel langer doorrijden en een pitstop besparen. Ook Monaco 2017 bv waar Ricciardo wet => inter => slick deed en Hamilton wet => slick. Heeft hem ook toen de overwinning gebracht , met wat geluk door de pitstop faal van Red Bull.pjottum schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:45:
[...]
O met die tot slicks gereden intermediates.
/Aluhoedje volgens ontwerp van Toto /Aluhoedje
En te snel stoppen kan natuurlijk ook nadelig zijn. Zie Brazilië 2016 waar Red Bull stopt voor inters op basis van sectortijden van anderen in S1 en S2 en vervolgens de inters totaal niet werken in S3. Of Duitsland 2019 waar Verstappen op de mediums wordt gezet die niet op temperatuur te krijgen zijn en daardoor de spin.
Het was toch duidelijk dat ik het over de qualy had. Hamilton won pas toen de baan droog was trouwens.Jelte schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:18:
[...]
Euhm, Hamilton won Turkije vorig jaar. En ongeduldige Max was inderdaad snel, maar spon doordat hij te dicht achter Perez die bocht in het rechte stuk achterop circuit zat.
Wat niet wil zeggen dat Max geen goede regenrijder is.
Max voelde enorm de druk (moest aan de RPs voorbij, zeker omdat Perez werd opgeofferd om hem op te houden) en nam daarbij te veel risico. Een van de weinige keren de laatste jaren. Het is ook niet zo dat hij (of welke andere rijder dan ook) nooit risico’s neemt, maar fout aflopen doet dat bijna nooit. Jinxed it.
een treffende spreuk
Ook gefeliciteerdJasphur schreef op zondag 27 juni 2021 @ 08:18:
Nog wat fototjes
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Volgens mij heeft Max zelfs nog nooit een gat van 5 seconden gehad in die eerste stint (behalve Monaco, Baku). Ik hoop echt dat dat vandaag wél zo gaat zijn.CousinBoneless schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:16:
[...]
Ik ben er nog niet gerust op dat RB de snelste wagen heeft. In Monaco en Baku: ja, zonder twijfel. Maar in alle overige races had ik de indruk dat Merc een betere racepace had. RB is sneller in quali en heeft de banden sneller in hun optimale window. Je zag in de pre-monaco races ook dat Max in de eerste ~5 ronden een gat trok van 4-5sec, maar richting de eerste stops reed Hamilton dat moeiteloos dicht en leek de Merc dat hogere tempo langer vast te kunnen houden.
een treffende spreuk
En dat was toch op slicks? Te vroeg gegaan met alleen een nauwelijks droog spoor. In de regen zijn de strategische keuzes ook enorm belangrijk.MikeyMan schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:57:
[...]
Vergeet z'n brazil drift niet...
Was er ook niet een regenrace in Monaco paar jaar geleden? Ging ook uitstekend! Tot de crash
een treffende spreuk
Is de regendans al gedaan?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
De voorspellingen gaan werkelijk alle kanten op. Ik ben benieuwd...hoevenpe schreef op zondag 27 juni 2021 @ 11:41:
Is de regendans al gedaan?![]()
[Embed: Kabouter Plop - De Regendans]
Blijft gewoon droog joh. Net na de finish stortregen.MikeyMan schreef op zondag 27 juni 2021 @ 11:54:
[...]
De voorspellingen gaan werkelijk alle kanten op. Ik ben benieuwd...
Verwijderd
Doe maar droog voor Max, regen mogelijk alleen beter als je een langzamere auto hebt.. Wel meer spektakel maar laat Max maar lekker die WK binnenslepen op droog.
En in de afgelopen jaren is Hamilton toch wel de rainmaster (waarschijnlijk ook dankzij de betere auto).
En in de afgelopen jaren is Hamilton toch wel de rainmaster (waarschijnlijk ook dankzij de betere auto).
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2021 12:04 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Wat zei je? RB 1-2-3-4?Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:40:
Mijn voorspelling, RB 1 en 2 vandaag!

Hopen op een mooie race! blijft waarschijnlijk wel droog (volgens google) ben heel benieuwd!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
maar als rood/geel een mogelijkheid is waarom dan niet geel/rood?
Zal dit ook niet afhankelijk zijn van waar je start? Voor de mannen voorin is het fijn om langer op geel door te gaan en als laatste te pitten en daarbij verkeer te ontlopen.werphengel schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:02:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel weer vreemd dat starten op geel niet de snelste optie is.
Flickr PSN ID= cheironnl
Als iedereen overmoedig dreigt te worden gooi ik met mijn HAM-VER-BOT voorspelling wel een emmer koud water overheen...
[ Voor 3% gewijzigd door hoevenpe op 27-06-2021 12:54 ]
Maar alleen de mannen voorop, hebben genoeg snelheid om de rest op rood achter zich te kunnen houden.cheiron schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:52:
[...]
Zal dit ook niet afhankelijk zijn van waar je start? Voor de mannen voorin is het fijn om langer op geel door te gaan en als laatste te pitten en daarbij verkeer te ontlopen.
al denk ik dat een Norris&perez straks erg strak op ze zitten met de start.
Bottas gaat het zwaar krijgen, ingesloten tussen Soft banden, met een auto die niet optimaal is in verkeer
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Gunther heeft na lang nadenken een oplossing voor Mazapin bedacht

Leuk hoe ze het oppakken
"Spin it to win it"
Leuk hoe ze het oppakken
[ Voor 3% gewijzigd door BlackMonkey op 27-06-2021 13:28 ]
Beetje standaard FOM interview met Max
F1 LIVE: Styrian GP Grand Prix Build Up in 20 minuten
F1 LIVE: Styrian GP Grand Prix Build Up in 20 minuten
Inderaad. bij een lichter wordende auto zou eindigen op rood toch ook moeten kunnen.DJTimo schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:52:
[...]
maar als rood/geel een mogelijkheid is waarom dan niet geel/rood?
Wel mooi dat Max een setje medium over heeft. Misschien handig bij een safteycar als deze halverwege de race komt.
Bottas is fucked. Hij start op geel maar heeft zijn witte compound opgerookt in de pitstraat.werphengel schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:02:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel weer vreemd dat starten op geel niet de snelste optie is.
Heel lang doorrijden op geel, dan naar rood en op het einde iedereen inhalen op veel betere banden...JeroenTheStig schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:08:
Bottas is fucked. Hij start op geel maar heeft zijn witte compound opgerookt in de pitstraat.
Ze hebben toch (allemaal) 2 setjes wit? Dus hij heeft nog een nieuw setje, denk ik.JeroenTheStig schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:08:
[...]
Bottas is fucked. Hij start op geel maar heeft zijn witte compound opgerookt in de pitstraat.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
We gaan het zienhoevenpe schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:12:
[...]
Heel lang doorrijden op geel, dan naar rood en op het einde iedereen inhalen op veel betere banden...
We hebben het wel over Bottas he ... Hij start op P5 en gaat zn gele banden oproken in pogingen de top4 in te halen. Dat redt ie nooit.hoevenpe schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:12:
[...]
Heel lang doorrijden op geel, dan naar rood en op het einde iedereen inhalen op veel betere banden...
Liever niet, regen is leuk voor de betere speedboot piloten in de mindere wagens. De RB is nu gewoon onder normale omstandigheden goed genoeg om mee te winnen, dan wil je niet de regen loterij in.hoevenpe schreef op zondag 27 juni 2021 @ 11:41:
Is de regendans al gedaan?![]()
[Embed: Kabouter Plop - De Regendans]
(En Hamilton is ook een goede schipper)
alles kan off-topic
In een ideale wereld zonder verkeer idd.cheiron schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:52:
[...]
Zal dit ook niet afhankelijk zijn van waar je start? Voor de mannen voorin is het fijn om langer op geel door te gaan en als laatste te pitten en daarbij verkeer te ontlopen.
Verder heeft starten op geel ook nog het voordeel dat je langer buiten kan blijven om mogelijk onder een SC of VSC te wisselen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Snel een zwembad opzetten in de tuin en de 🤡 uitnodigen om thuis het proefzwemmen te doen. 😜JeroenTheStig schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:14:
[...]
We gaan het zienOf, in mijn geval niet. Eén of andere clown vond het een goed idee om proefzwemmen voor mijn zoon op zondagmiddag te plannen
Dus ik wens jullie veel plezier vanmiddag, ik ga vanavond de herhaling wel kijken
Dat was een set wit die al vrijdag ingeleverd is bij de FIA.JeroenTheStig schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:08:
[...]
Dus niet de nieuwe die hij nu nog voor de race heeft.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
vliegnerd schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:14:
[...]
Ze hebben toch (allemaal) 2 setjes wit? Dus hij heeft nog een nieuw setje, denk ik.
/f/image/Ocq9QGiL1ZXSlAWXOWGpRtrm.png?f=fotoalbum_large)
Hij heeft inderdaad nog een nieuwe set wit.
Perez heeft nog een nieuw setje geel, en aangezien hij goed met de bandjes om kan gaan zal hij daar waarschijnlijk wel naar switchen
Typisch dat zo weinig teams een nieuw setje soft bewaren voor de wedstrijd. Simpel gezegd rij je op een nieuwe set soft net zoveel rondjes als op een gebruikte set geel maar dan wel sneller.
alles kan off-topic
Het was toch een droge baan bij de herstart op Imola. Dus dat Max daar dan een slingertje heeft wanneer hij zijn banden opwarmt om het nadeel van de windbreker te zijn bij de herstart te proberen te verminderen maakt hem toch geen mindere regenrijder.RobertMe schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:47:
[...]
Ik zie alleen heel veel valse argumenten. Naar mijn mening is Max de beste regenrijder.
een treffende spreuk
deze zegt van nietBarfman schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:32:
Nou het blijft gewoon kurkdroog :-)
https://trackweather.live/formula1/styrian-grand-prix
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Steiner blijft een van de leukste teambazenBlackMonkey schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:00:
Gunther heeft na lang nadenken een oplossing voor Mazapin bedacht![]()
[Streamable]
[Afbeelding]
Leuk hoe ze het oppakken"Spin it to win it"
Regen is vooral leuk voor Stroll en Ocon, rijders die door hun materiaal normaal niet meekomen maar in de regen naar voren komen. Max is ook goed in de regen maar heeft het niet nodig en is niet beter dan Hamilton die daardoor juist in de regen meer kans krijgt.pro_6or schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:38:
[...]
Het was toch een droge baan bij de herstart op Imola. Dus dat Max daar dan een slingertje heeft wanneer hij zijn banden opwarmt om het nadeel van de windbreker te zijn bij de herstart te proberen te verminderen maakt hem toch geen mindere regenrijder.
Ik zie alleen heel veel valse argumenten. Naar mijn mening is Max de beste regenrijder.
alles kan off-topic
In de livestream geven de coureurs antwoord in het Engels. Na afloop vraagt de interviewster om een reactie in de eigen taal te geven behalve bij Kimi

Dat komt omdat de meeste teams de softs zoveel mogelijk tijdens de kwalificatie gebruiken om verder naar voren te kunnen starten. Track position > snellere banden. Daarnaast gaan teams er vanuit normaal maar 1 set softs tijdens de race nodig te hebben, hetzij als eerste stint als ze er op moeten starten of als laatste stint als ze op hardere banden mogen starten. Daarnaast, voor een lege auto is de slijtage nog minder, dus komen ze weg met een gebruikte set als die al voor een paar rondjes is gebruikt.Ankona schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:32:
Typisch dat zo weinig teams een nieuw setje soft bewaren voor de wedstrijd. Simpel gezegd rij je op een nieuwe set soft net zoveel rondjes als op een gebruikte set geel maar dan wel sneller.
Je ziet ook in het overzicht van wie nog setjes soft over heeft, dat zijn vaak de rijders die niet in Q3 zijn gekomen. De mensen die in Q3 zijn gekomen zullen dus al op softs starten omdat ze daarmee Q3 in zijn gekomen (wat dus 1 gebruikte set is), en vaak gebruiken ze voor de eerste run in Q3 een al gebruikt setje. Verstappen, Bottas en Hamilton hebben in Q3 2 runs met verse softs kunnen doen, maar hebben daarvoor juist weer een medium gebruikt om door Q2 te komen. Maar daardoor heeft iedereen in Q3 aan het eind geen nieuwe softs meer over.
Een probleem, Bottas en inhalen in één zin...hoevenpe schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:12:
[...]
"When you grow up your heart dies"
Vorige races wel hoor, maar de antwoorden waren vaak op zijn Kimi'sD-Ed schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:44:
In de livestream geven de coureurs antwoord in het Engels. Na afloop vraagt de interviewster om een reactie in de eigen taal te geven behalve bij Kimi
Kan prima.
Gasly gaat Bottas inhalen..
Bottas is slecht in inhalen.
Bottas zou graag Max inhalen.
Russel wil graag Bottas inhalen.
Inhalen is een skill, die Bottas niet voldoende beheerst.
[ Voor 26% gewijzigd door jack zomer op 27-06-2021 14:01 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Nee, dat zie je verkeerd.
Bottas gaan Gasly inhalen. In de andere richting.
Ben waarschijnlijk een beetje vroeg, maar iedereen alvast een fijne race straks. Dat we maar weer op het puntje van onze stoel mogen zitten...
Ga nog ff wat steentjes in de grond meppen en dan rustig het laatste stukje van de voorbeschouwing kijken op F1TV. Als Max wint hebben we vanavond wel een lekker stukje appelstrudel .....
.... Enne @Jasphur , gefeliciteerd
Ga nog ff wat steentjes in de grond meppen en dan rustig het laatste stukje van de voorbeschouwing kijken op F1TV. Als Max wint hebben we vanavond wel een lekker stukje appelstrudel .....
.... Enne @Jasphur , gefeliciteerd

[ Voor 6% gewijzigd door MrSparkels op 27-06-2021 14:44 ]
Zoals beloofd, ik heb mijn dirndl jurkje aan om Max aan te moedigen.

Veel plezier met de race

Veel plezier met de race
Gewaagd dit...Bestla schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:08:
[Afbeelding]
Veel plezier met de race
Sturen we dit door naar Max of verwachten we dat Max hier meeleest?
Niets gewaagds aan hoor, als vrouw mag ik dit toch aantrekken? Alleen zal het beter passen als ik afgevallen ben.Playa del C. schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:10:
[...]
Gewaagd dit...
Sturen we dit door naar Max of verwachten we dat Max hier meeleest?
[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 27-06-2021 14:13 ]
Er zat een tikkeltje sarcasme bijBestla schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:12:
[...]
Niets gewaagds aan hoor, als vrouw mag ik dit toch aantrekken?
Iedereen mag toch aantrekken wat het best bij hun past of waar zij zich op dat moment prettig in voelen?Bestla schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:12:
[...]
Niets gewaagds aan hoor, als vrouw mag ik dit toch aantrekken? Alleen zal het beter passen als ik afgevallen ben.
Maar dat gaat natuurlijk ver off-topic
[ Voor 8% gewijzigd door azerty op 27-06-2021 14:15 ]
@Bestla Ziet er goed uit! Altijd leuk als mensen zo op die manier in de stemming komen.
Ik krijg een heel slecht voorgevoel, weet niet waarom.
Ik ben bang dat er toch iets gaat gebeuren wat in het voordeel van Hamilton uitvalt. Of dit nu de betere race pace en bandenslijtage is van Mercedes zoals we zagen in Frankrijk, of een betrouwbaarheidsprobleem of een crash of onverwachte regenbui, iets met pit stop, toch weer een klapband etc.
Laten we hopen dat ik het verkeerd heb, maar heb gewoon zo'n naar voorgevoel. Meer mensen die dit hebben?
Ik ben bang dat er toch iets gaat gebeuren wat in het voordeel van Hamilton uitvalt. Of dit nu de betere race pace en bandenslijtage is van Mercedes zoals we zagen in Frankrijk, of een betrouwbaarheidsprobleem of een crash of onverwachte regenbui, iets met pit stop, toch weer een klapband etc.
Laten we hopen dat ik het verkeerd heb, maar heb gewoon zo'n naar voorgevoel. Meer mensen die dit hebben?
Dat heb ik elke raceLewisVries schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:20:
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik verwacht een kapotte tafel bij TotoLewisVries schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:20:
Gebaseerd op de slechte voorgevoelens van hierboven, mijn voorspelling:
P1: MAZ
P2: GIO
P3: LAT
Rest uitgevallen.
Rest uitgevallen.
Heeft er al iemand een statistische analyse uitgevoerd op alle weersvoorspellingen? Er zijn er ongeveer net zoveel die droog voorspellen als nat...
Zou echt bijzonder knap zijn van Mazepin, is volgens mij nog maar 1 keer voor Schumacher geëindigd dacht ik. Dus als die er twee voorbij weet te komen die in een veel snellere auto rijden zeg ik petje af.Amphiebietje schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:23:
Gebaseerd op de slechte voorgevoelens van hierboven, mijn voorspelling:
Rest uitgevallen.
Als dit de uitslag is kun je erop rekenen dat er 17 zijn uitgevallen.Shinji schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:29:
[...]
Zou echt bijzonder knap zijn van Mazepin, is volgens mij nog maar 1 keer voor Schumacher geëindigd dacht ik. Dus als die er twee voorbij weet te komen die in een veel snellere auto rijden zeg ik petje af.
Dat snap ik, maar dan nog is het knap van Mazepin...MikeyMan schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:30:
[...]
Als dit de uitslag is kun je erop rekenen dat er 17 zijn uitgevallen.
Ik zou beginnen met een naamswijziging.LewisVries schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:20:
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
@psy ook jij van harte gefeliciteerd!!
Respect!!
Bestla schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:08:
[Afbeelding]
Veel plezier met de race
Ziet er nog verdacht droog uit daar in Oostenrijk...
Wel wat dikke wolken maar dat zorgt hooguit voor wat koeler asfalt.
Wel wat dikke wolken maar dat zorgt hooguit voor wat koeler asfalt.
Jack doet weer zijn niemand-wil-met-me-praten-maar-ik-doe-maar-interessant loopje over de grid.
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.