Ik heb altijd met het Standaard HLG profiel gekeken, zonder aanpassingen. Dat was tot 2 dagen geleden voor mij persoonlijk zo goed als perfect. Als ik dan opeens sinds 2 dagen een veel helderder beeld ervaar, zonder ook maar iets aan de instellingen te hebben veranderd, kan dat 2 dingen betekenen. Of ik heb altijd met de verkeerde instellingen gekeken, en hebben ze het nu gecorrigeerd naar zoals het zou moeten zijn, of ze hebben consessies gedaan met betrekking tot de helderheid naar aanleiding van de vele (negatieve) feedback. Wie het weet mag het zeggen.Laguna schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:41:
@pennywise666 volgens mij waren jij en @DutchOwnage zowat de enigen die wel tevreden waren met het beeld, dus als de rest het wel beter vindt dan lijkt het mij voor de hand liggen dat je het moet zoeken in je eigen instellingen.
Maar goed, ook met die hogere helderheid ziet het er nog steeds goed uitzien , al vind ik het nu wel een enigzins washed out beeld opleveren. Dus moet ik wederom de instellingen gaan aanpassen, want een Cinema of Filmmaker profiel is nog steeds de donker en grauw naar mijn beleving. Met nadruk op mijn beleving, want misschien hoort het wel zo....