Toon posts:

Ek Voetbal, Wimbledon en OS in 4K (HDR)

Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste
Acties:

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:18
Laguna schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:41:
@pennywise666 volgens mij waren jij en @DutchOwnage zowat de enigen die wel tevreden waren met het beeld, dus als de rest het wel beter vindt dan lijkt het mij voor de hand liggen dat je het moet zoeken in je eigen instellingen.
Ik heb altijd met het Standaard HLG profiel gekeken, zonder aanpassingen. Dat was tot 2 dagen geleden voor mij persoonlijk zo goed als perfect. Als ik dan opeens sinds 2 dagen een veel helderder beeld ervaar, zonder ook maar iets aan de instellingen te hebben veranderd, kan dat 2 dingen betekenen. Of ik heb altijd met de verkeerde instellingen gekeken, en hebben ze het nu gecorrigeerd naar zoals het zou moeten zijn, of ze hebben consessies gedaan met betrekking tot de helderheid naar aanleiding van de vele (negatieve) feedback. Wie het weet mag het zeggen.

Maar goed, ook met die hogere helderheid ziet het er nog steeds goed uitzien , al vind ik het nu wel een enigzins washed out beeld opleveren. Dus moet ik wederom de instellingen gaan aanpassen, want een Cinema of Filmmaker profiel is nog steeds de donker en grauw naar mijn beleving. Met nadruk op mijn beleving, want misschien hoort het wel zo....

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-06 08:19
@DutchOwnage Nou ik weet het. Als we zien dat het er gewoon mooi en goed uitziet dan is dat gewoon zoals het hoort te zijn. Het kan niet zo zijn dat dit washed out beeld correct is.
Cinema ziet er lichter uit maar nog steeds te donker. En Standard is te licht en met Tonemapping uit is het weer te donker. Schiet niet op zo.

• DutchOwnage
Klopt, tonemapping uit maakt het weer veel te donker :9. Zo blijven we aan de gang.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pennywise666
DutchOwnage schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:13:
Klopt, tonemapping uit maakt het weer veel te donker :9. Zo blijven we aan de gang.
Met vanavond voor mij het hoogtepunt van uitsloverij de Iplayer en mijn andere oled.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 09:15

Laguna

Connaisseur

pennywise666 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:53:
[...]

Je vind het voor de hand liggen dat de instellingen in mijn TV vanuit het niets zichzelf wijzigen?
Ik heb voor de rest ook nooit een enkel probleem gehad met Blu Ray UHD HDR etc. Dit is werkelijk het enige. Er valt ook helemaal niks in te stellen, want normaal gesproken staat alles al automatisch goed. Door deze instabiele HDR registratie of doorgifte ben ik alleen genoodzaakt om sommige instellingen anders te zetten en veel opties heb je niet om het beeld er te doen laten uitzien zoals voorheen en zoals jij die nu ervaart, dus ingewikkeld is dat instellingen veranderen niet.
Nee, ik vind het voor de hand liggen dat je huidige instellingen niet correct zijn. Verder staat niet alles automatisch goed, alleen standen die vooraf gekalibreerd zijn zoals ISF standen staan redelijk goed afgesteld vanuit de fabriek.

Ditzelfde geldt voor @DutchOwnage die met HDR-standaard zonder aanpassingen kijkt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-06 15:32
Om er even een cliche in te gooien: De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

En nog één: Vanavond nieuwe ronde nieuwe kansen. Wie zit er vanavond weer met een glimlach voor de buis en wie zit er weer een avondje te klooien met de instellingen van zijn tv :).

Het feest dat HDR heet.

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-06 14:11
Hier ook sinds gister ander beeld op een LG C8 icm 4K ontvanger van XS4ALL. Ik heb de beeldstelling op 4k@60hz staan en HDR op auto.
Het ziet er hier beter uit naar mijn mening, het lijkt wat helderder en de kleuren zijn intenser, minder flets.

[MSI B550 Tomahawk][Ryzen 5800X][Kraken X62][32GB G.Skill][3080 TI Ventus][Samsung 970 EVO][NZXT H550i][LG 27GL850]

• DutchOwnage
Aartstyle schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:01:
Om er even een cliche in te gooien: De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

En nog één: Vanavond nieuwe ronde nieuwe kansen. Wie zit er vanavond weer met een glimlach voor de buis en wie zit er weer een avondje te klooien met de instellingen van zijn tv :).

Het feest dat HDR heet.
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik niet langer dan 5 minuten ga zitten prutsen aan de instellingen :9. Daarvoor is hopelijk Frankrijk-Portugal te boeiend voor.

• DutchOwnage
Laguna schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:49:
[...]

Nee, ik vind het voor de hand liggen dat je huidige instellingen niet correct zijn. Verder staat niet alles automatisch goed, alleen standen die vooraf gekalibreerd zijn zoals ISF standen staan redelijk goed afgesteld vanuit de fabriek.

Ditzelfde geldt voor @DutchOwnage die met HDR-standaard zonder aanpassingen kijkt.
Ja. Het jammere is, is dat HLG helaas geen ISF standen kent. Dus wat ik ga doen, is lekker op mijn ogen afgaan :)

• pennywise666
Laguna schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:49:
[...]

Nee, ik zie welk beeld correct oogt en welk beeld niet. Het beeld is veranderd van normale herderheid naar overdreven helderheid op de Standard preset zonder een instelling te veranderen. HOE in hemelsnaam kan het dan aan de instellingen van de tv liggen?? Een gekalibreerde HDR preset kan nooit zo afwijken van wat ik hier te zien krijg op ALLE presets met HLG voetbal aangezien ik zei dat ik voor de rest ook geen problemen ondervind. Technicolor is het meest accuraat out of the box vergeleken met die andere presets en die is gewoon te donker met dit UHD voetbal terwijl alle andere HDR gewoon goed eruit ziet.

Edit: Ik ga straks dus even checken hoe de Next eruit ziet op mijn andere Oled, een Panasonic die voor 99% accuraat is uit de fabriek.
Aartstyle schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:01:

Het feest dat HDR heet.
Nou ik zit als een voetbal liefhebber te kijken en tegelijkertijd als een tweaker instellingen te checken wanneer ik zie dat het niet naar mijn smaak is. Dan heb ik dus dubbel zoveel plezier!
Jaapoes schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:05:
Hier ook sinds gister ander beeld op een LG C8 icm 4K ontvanger van XS4ALL. Ik heb de beeldstelling op 4k@60hz staan en HDR op auto.
Het ziet er hier beter uit naar mijn mening, het lijkt wat helderder en de kleuren zijn intenser, minder flets.
Ik zou hem beter op 50hz zetten toch?
DutchOwnage schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:11:
[...]

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik niet langer dan 5 minuten ga zitten prutsen aan de instellingen :9. Daarvoor is hopelijk Frankrijk-Portugal te boeiend voor.
Nou dat wordt dus prutsen jammer genoeg denk ik;)

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Jaapoes schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:05:
Ik heb precies dezelfde instellingen (en TV zo te zien). Misschien ga ik nog even 50Hz proberen om te zien of het iets uitmaakt voor de trillingen die ik soms zie.

• pennywise666
@DutchOwnage Beeld is perfect nu op Technicolour.

• DutchOwnage
Ik kan pas de wedstrijd van vanavond kijken.

• pennywise666
Nou wat jammer zeg.

• drfruit
  • Niet online
Op 60Hz is het beeld net wat strakker en scherper, maar op 50Hz iets rustiger. Dilemma.

• pennywise666
drfruit schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:32:
Op 60Hz is het beeld net wat strakker en scherper, maar op 50Hz iets rustiger. Dilemma.
Een rustiger beeld is beter voor je lichaam/geest ;)

• drfruit
  • Niet online
pennywise666 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:34:
[...]

Een rustiger beeld is beter voor je lichaam/geest ;)
Ligt eraan. Ik ben altijd op zoek naar het scherpste beeld, en dan zit ik me dus steeds af te vragen of ik niet iets mis. ;)

• pennywise666
Kan ik wel begrijpen ja.

• pennywise666
DutchOwnage schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:10:
Ik kan pas de wedstrijd van vanavond kijken.
Het UHD HLG voetbal van de LG Oled C8 ziet er vergelijkbaar uit op mijn andere oled ,de Panasonic GZ950 op de cinema en standard preset met deze wedstrijd.
En op die TV heb ik "HDR brightness enhancer" ,in te stellen van 1-10. Dus wat uitgebreidere mogelijkheden dan de vergelijkbare Tonemappting van de LG oled.

• DutchOwnage
Nou, ik zet 'm nu net aan. Het valt mij op dat het beeld lang zo helder niet is dan gister? Op alle presets ziet het er eigenlijk prima uit. Standaard, levendig, Cinema, Cinema Home enz.

Is de helderheid weer teruggeschroefd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pennywise666
DutchOwnage schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:35:
Nou, ik zet 'm nu net aan. Het valt mij op dat het beeld lang zo helder niet is dan gister? Op alle presets ziet het er eigenlijk prima uit. Standaard, levendig, Cinema, Cinema Home enz.

Is de helderheid weer teruggeschroefd?
Net toen de zon daar was over 3kwart van het veld zag het er goed uit op Technicolour.
Nu de schaduw er is zet die camera zijn helderheid niet hoog genoeg. Dus nu zit ik weer terug op Standard,wat ook niet helder genoeg is. Maarja, het zal wel goed zijn dan. Zo hoort het blijkbaar te zijn dat donkere beeld. Ik weet niet.
Maar klopt wel dat het er vandaag niet zo washed out uitziet zoals gisteren heb ik het idee ook.

[Voor 8% gewijzigd door pennywise666 op 23-06-2021 19:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Bij mij ziet het er ook oké uit, zit inmiddels op Bioscoop setting op m'n 55GX.
Misschien een overbodige vraag, maar neem aan dat jullie ook HDMI deep colour aan hebben staan voor de juiste HDMI poort?

Het licht dat op de tribune valt is wel wat minder fijn, dat wit knalt er dan uit met HDR waardoor de rest van het beeld wat donkerder oogt. Bij close-ups heb je daar dan geen last van.

Het is overigens wel duidelijk dat ze het NOS logo en scorebord aangepast hebben, stukken beter zo.

[Voor 12% gewijzigd door Majesty op 23-06-2021 19:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pennywise666
Staat aan ja. En klopt wat je zegt ^
Die zon gooit ook gewoon roet in het eten, is niks mee te beginnen.

[Voor 48% gewijzigd door pennywise666 op 23-06-2021 19:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchOwnage
Majesty schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:43:
Bij mij ziet het er ook oké uit, zit inmiddels op Bioscoop setting op m'n 55GX.
Misschien een overbodige vraag, maar neem aan dat jullie ook HDMI deep colour aan hebben staan voor de juiste HDMI poort?

Het licht dat op de tribune valt is wel wat minder fijn, dat wit knalt er dan uit met HDR waardoor de rest van het beeld wat donkerder oogt. Bij close-ups heb je daar dan geen last van.

Het is overigens wel duidelijk dat ze het NOS logo en scorebord aangepast hebben, stukken beter zo.
Dat ligt op de tribune staat wel in enorm contrast met het veld zelf zeg, allemachtig. Wekt bij mij de indruk dat er vanuit de regie toch iets niet goed staat afgesteld hoor.. Of de zon is enorm fel daar in Sevilla :+

• Majesty
  • Niet online
DutchOwnage schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:52:
[...]

Dat ligt op de tribune staat wel in enorm contrast met het veld zelf zeg, allemachtig. Wekt bij mij de indruk dat er vanuit de regie toch iets niet goed staat afgesteld hoor.. Of de zon is enorm fel daar in Sevilla :+
Haha het was wel echt heftig ja, maar daar is inderdaad niets aan te doen. Verschil met HDR is alleen wel dat zoveel piek helderheid voor langere tijd zorgt voor een overall donkerder beeld. Straks zonder zon zal het er wel weer beter uit zien :).

• pennywise666
Straks krijgen we weer dat uitgewaste te helder beeld waarschijnlijk. Hopelijk valt het mee.

• DutchOwnage
pennywise666 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:33:
Straks krijgen we weer dat uitgewaste te helder beeld waarschijnlijk. Hopelijk valt het mee.
Er zijn dus 4 teams actief in dienst van de UEFA die de productie doen. Lijkt mij ook maar net welk team vanuit welk stadion de registratie doet. Daar kan dus ook verschil in zitten.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:17
drfruit schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:32:
Die is niet zo moeilijk om goed c.q. optimaal in te stellen. In Europa zijn alle tv uitzendingen 50Hz, dus die moet je hebben. Met 60Hz introduceer je een ongewenste wijziging omdat er dan extra beelden bij gemaakt moeten worden. Hiermee wijkt het beeld dus af van het beeld zoals dat aangeleverd wordt.

Edit: net zelf even 60Hz getest (KPN), maar dan schokken alle pans, zoals te verwachten was.

[Voor 8% gewijzigd door Skynett op 23-06-2021 21:11]

Hier moet alle shit staan die ik heb.

• drfruit
  • Niet online
Skynett schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:44:
[...]

Die is niet zo moeilijk om goed c.q. optimaal in te stellen. In Europa zij alle tv uitzendingen 50Hz, dus die moet je hebben. Met 60Hz introduceer je een ongewenste wijziging omdat er dan extra beelden bij gemaakt moeten worden. Hiermee wijkt het beeld dus af van het beeld zoals dat aangeleverd wordt.
Dank voor de info. Ik was overigens al tot de conclusie gekomen dat het rustige 50 Hz beeld toch beter was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pennywise666
DutchOwnage schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:40:
[...]

Er zijn dus 4 teams actief in dienst van de UEFA die de productie doen. Lijkt mij ook maar net welk team vanuit welk stadion de registratie doet. Daar kan dus ook verschil in zitten.
Op BBC UHD nu is de voorbeschouwing wel in echte UHD. Ik ben benieuwd zo naar het beeld daar...

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:17
drfruit schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 20:47:
[...]

Dank voor de info. Ik was overigens al tot de conclusie gekomen dat het rustige 50 Hz beeld toch beter was.
Ik weet niet of je toevallig nog iets als TruMotion (interpolatie) aan hebt staan, maar dan zou ik dat ook uitzetten. Een 50Hz bronsignaal is al heel mooi/vloeiend om naar te kijken.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:35
Het ziet er prima uit deze pot, goed contrast. Logo’s en scorebord zijn veel minder fel. Kijkt prima zo!

• pennywise666
@DutchOwnage Breaking news! Op de BBC Iplayer ziet het er allemaal net wat beter uit! Wat scherper,betere kleuren en precies helder genoeg. Strakker plaatje en meer diepte. Het klopt gewoon. Dit met BBC en Ziggo op Technicolour, want Standard ziet er niet meer uit nu. Technicolour ziet er gewoon goed uit nu kwa helderheid bij die 2 zenders. Ziggo is het vaak net niet, hoewel er nu duidelijk vooruitgang in zit.

• pennywise666
Nachtapotheker schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:17:
Het ziet er prima uit deze pot, goed contrast. Logo’s en scorebord zijn veel minder fel. Kijkt prima zo!
Ik denk dat het minder fel LIJKT, omdat het beeld nu gewoon veel helderder is.

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-06 13:31

itsgreen

Large and in charge

Blijf er bij dat het niet klopt.

Logo op kanaal 1 springt meer dan op 999. De een is wit, de ander grijs...

• pennywise666
itsgreen schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:21:

Ik heb zelf ook logodimmer op minimaal staan, dat kan ook wel schelen.

• Majesty
  • Niet online
itsgreen schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:21:

Wat bedoel je met springen? En bij jou juist kanaal 1 meer dan op 999?
Heb zelf mijn logo dimmer op z'n hoogst staan, ziet er prima uit hier.

Wat vinden jullie van het geluid overigens? Heb het hele EK al dat soms weleens lijkt of geluid overstuurt bij veel/hard geluid, lastig te omschrijven, maar klinkt soms alsof de stream het niet aan kan of iets dergelijks.

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

pennywise666 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:23:
[...]

Ik heb zelf ook logodimmer op minimaal staan, dat kan ook wel schelen.
In dit geval gaat het om een JVC beamer, dus dat soort advanced OLED dingen heb ik niet ;)

Als ik hem zelf handmatig op SDR zet (hij wil graag op auto naar HLG) dan zien de kleuren er wel gewoon goed uit...

(Eerst op HLG sprong de tijd balk er uit, als of de rest achter een laag zat, nu zit alles onder een laag, maar lijkt marginaal minder aanwezig).

(Overigens ook mijn Next box direct op de beamer aangesloten (met optische HDMI) en daar had ik afgelopen week hetzelfde mee, dus ik weet ook dat het niet aan mijn receiver er tussen ligt..)

Ik herhaal mijn punt overigens, dat het probleem in NL ligt bij het mixen van de beeldlagen.

Zou graag zien dat ze het signaal 1:1 doorgeven zonder inmening van systemen in Nederland... als test...

[Voor 11% gewijzigd door itsgreen op 23-06-2021 21:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nachtapotheker
Ik kijk op full led en zie heel duidelijk dat score en logo minder fel is dan eerder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pennywise666
@DutchOwnage Ik schakelde nog eens heen en weer en BBC UHD ziet er gewoon echt beter uit. Die kleuren poppen echt en het is veel scherper. Ziggo ziet er flets uit vergeleken met BBC UHD nu. Kon jij/jullie maar zien wat ik nu zie op BBC UHD. Wereld van verschil eigenlijk. Ziggo is er nog lang niet. Waarom kunnen ze het niet gewoon goed doen?? Vooral die witte shirts lichten mooi op en zijn echt wit, op Ziggo zijn ze flets/grijzig.

[Voor 14% gewijzigd door pennywise666 op 23-06-2021 21:35]

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

pennywise666 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:32:
@DutchOwnage Ik schakelde nog eens heen en weer en BBC UHD ziet er gewoon echt beter uit. Die kleuren poppen echt en het is veel scherper. Ziggo ziet er flets uit vergeleken met BBC UHD nu. Kon jij/jullie maar zien wat ik nu zie op BBC UHD. Wereld van verschil eigenlijk. Ziggo is er nog lang niet. Waarom kunnen ze het niet gewoon goed doen?? Vooral die witte shirts lichten mooi op en zijn echt wit, op Ziggo zijn ze flets/grijzig.
Is BBC UHD semi-publiek beschikbaar of moet je door hoepels springen met VPN?

• Nachtapotheker
Denk eerder dat het bij de NOS mis gaat dan bij Ziggo, gezien kpn klanten ook klachten hebben ;)

• pennywise666
itsgreen schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:36:
[...]

Is BBC UHD semi-publiek beschikbaar of moet je door hoepels springen met VPN?
Ik gebruik SmartDNS, je kan daar een trial op nemen zodat het een week of 2 gratis is. Ik had 50 euro betaald voor 2 jaar.
Dus mensen met een LG, verander je locatie in je TV naar UK, dan verschijnt de BBC Iplayer ap.

[Voor 12% gewijzigd door pennywise666 op 23-06-2021 21:38]

• jkoeners
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-06 19:30
Op mijn ‘oude’ LG oled b6 ziet het er nu voor het eerst aardig uit. Kleuren lijken eindelijk realistisch en is niet meer te donker.

• pennywise666
jkoeners schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:39:
Op mijn ‘oude’ LG oled b6 ziet het er nu voor het eerst aardig uit. Kleuren lijken eindelijk realistisch en is niet meer te donker.
Wacht maar tot je BBC UHD op heb staan, dat is het echte werk hihi.

• DutchOwnage
pennywise666 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:32:
Ik geloof je direct. Helaas, sinds 2 dagen vind ik het inderdaad behoorlijk flets geworden allemaal. Het is in positieve zin natuurlijk nog steeds een enorm verschil met NPO1 HD, maar toch het is niet meer wat het geweest is. Ik leg me er maar bij neer, het beeld is prima en toernooi gaat vanaf zaterdag echt beginnen :)

• jkoeners
pennywise666 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:40:
[...]

Wacht maar tot je BBC UHD op heb staan, dat is het echte werk hihi.
Misschien, maar bij ‘kleuren poppen’ wordt ik niet echt vrolijk.

• DutchOwnage
pennywise666 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:37:
[...]

Ik gebruik SmartDNS, je kan daar een trial op nemen zodat het een week of 2 gratis is. Ik had 50 euro betaald voor 2 jaar.
Dus mensen met een LG, verander je locatie in je TV naar UK, dan verschijnt de BBC Iplayer ap.
Ik ga er morgen of vrijdag naar kijken. Volstaat alleen je locatie naar UK zetten?

• jkoeners
Wat mij nu ook opvalt is dat de ‘helderheid’ achter het npo1 logo nu hetzelfde is als de rest. Voorheen was dat bij mij de enige plek op het scherm wat een beetje helder was

• DutchOwnage
In positieve zin: het NOS logo en scorebord zijn gelukkig niet meer te fel, dus minder prominent aanwezig...

• jkoeners
Keuren kloppen nu ook met de gekalibreerde kleuren van de non hdr versie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pennywise666
jkoeners schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:41:
[...]

Misschien, maar bij ‘kleuren poppen’ wordt ik niet echt vrolijk.
Als in dat het er veel realistischer uitziet dan op Ziggo. BBC UHD popt vergeleken met het fletse beeld van Ziggo.
DutchOwnage schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:43:
[...]

Ik ga er morgen of vrijdag naar kijken. Volstaat alleen je locatie naar UK zetten?
Alleen locatie ja. En dan bij wifi de smartdns invoeren. Ik ben benieuwd naar jouw mening over het beeld daar.
Hier is het UHD schema van de BBC Iplayer. Ze zenden niet alles uit want ITV heeft ook de rechten.
Hier is het schema van wie wat uitzend:

https://www.nationalworld...-and-live-streams-3268367

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-06 17:20

Rivanov

Apple freak

BBC iPlayer op m’n 65CX.

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X :: PlayStation 5

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jkoeners
[quote]pennywise666 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:47:
[...]

Als in dat het er veel realistischer uitziet dan op Ziggo. BBC UHD popt vergeleken met het fletse beeld van Ziggo.

Ik snap niet waarom ‘poppen’ realistischer is. Het gras ziet er nu eindelijk als gras uit en niet als groene verf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

DutchOwnage schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:43:
[...]

Locatie naar UK zetten, BBC iPlayer installeren. Je DNS op je LG even naar UK DNS aanpassen via SmartDNS. Vervolgens even een BBC account aanmaken en inloggen in BBC iPlayer.

Zo heb ik 2 jaar geleden met het WK ook gekeken. Toen was het nog een proef van de BBC en lieten ze telkens maar een X aantal viewers toe per wedstrijd. Je moest er dan echt op tijd bij zijn, anders kwam je er nier meer in.

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X :: PlayStation 5

• drfruit
  • Niet online
Skynett schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:08:
[...]

Ik weet niet of je toevallig nog iets als TruMotion (interpolatie) aan hebt staan, maar dan zou ik dat ook uitzetten. Een 50Hz bronsignaal is al heel mooi/vloeiend om naar te kijken.
Klopt, dat was de enige "verbetering" die indertijd werd aangeraden, op de setting Clear. Nu ook maar uitgezet.

• pennywise666
Rivanov schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:57:
[...]

Locatie naar UK zetten, BBC iPlayer installeren. Je DNS op je LG even naar UK DNS aanpassen via SmartDNS. Vervolgens even een BBC account aanmaken en inloggen in BBC iPlayer.

Zo heb ik 2 jaar geleden met het WK ook gekeken. Toen was het nog een proef van de BBC en lieten ze telkens maar een X aantal viewers toe per wedstrijd. Je moest er dan echt op tijd bij zijn, anders kwam je er nier meer in.
Maar hoe vind jij het beeld vergeleken met Ziggo? Ben je het eens met wat ik er allemaal over zei?
Ook trouwens normale logo's en gedimd scoreboard bij BBC UHD.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Heb nog geen wedstrijd gezien. Enkel studio footage nu tijdens rust. Zometeen tweede helft even checken.

M’n instellingen zijn nu ook weer HDR Standard met W20 ipv C20.

Maar studio footage ziet er gewoon superstrak uit.

[Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 23-06-2021 22:01]

• pennywise666
Rivanov schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:00:
Heb nog geen wedstrijd gezien. Enkel studio footage nu tijdens rust. Zometeen tweede helft even checken.

M’n instellingen zijn nu ook weer HDR Standard met W20 ipv C20.

Maar studio footage ziet er gewoon superstrak uit.
Ok, ik ben benieuwd wat je er van vind vergeleken met Ziggo.
Ik weet dat trouwens nog van 2018 inderdaad met de WK dat je er op tijd bij moest zijn. En het beeld zat ook de hele tijd te bufferen tijdens de finale toen bij mij. Nu heb ik 1x een buffering gezien tijdens de eerste helft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

pennywise666 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:04:
[...]

Ok, ik ben benieuwd wat je er van vind vergeleken met Ziggo.
Ik weet dat trouwens nog van 2018 inderdaad met de WK dat je er op tijd bij moest zijn. En het beeld zat ook de hele tijd te bufferen tijdens de finale toen bij mij. Nu heb ik 1x een buffering gezien tijdens de eerste helft.
Ja met het WK in 2018 was het best laggy. Had er dit toernooi eigenlijk niet meer bij stilgestaan. Dus bedankt voor de reminder. ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Zelfde ervaring als @Nachtapotheker en @jkoeners hier perfect beeld inmiddels. Geen fletse maar wel realistische kleuren, witte shirts zijn ook echt fel wit.

Ook even een foto van het beeld gemaakt, maar is natuurlijk lastig vast te leggen. Al geeft het misschien een idee hoe het eruit ziet.

[Voor 22% gewijzigd door Laguna op 23-06-2021 22:10]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Uh ja, dit is VEEEL beter dan UHD via Ziggo!

• pennywise666
Laguna schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:05:
Zelfde ervaring als @Nachtapotheker en @jkoeners hier perfect beeld inmiddels. Niks flets en realistische kleuren, witte shirts zijn ook echt fel wit.

Ook even een foto van het beeld gemaakt, maar is natuurlijk lastig vast te leggen. Al geeft het misschien een idee hoe het eruit ziet.

[Afbeelding]
Welke TV heb je en op welke preset heb je hem staan? En kleurtemp etc?

• pennywise666
Rivanov schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:07:
Uh ja, dit is VEEEL beter dan UHD via Ziggo!
Gelukkig, dan heb ik het niet gedroomd;)
En dat gewoon gratis ook nog mensen BBC UHD, besef dat.

[Voor 12% gewijzigd door pennywise666 op 23-06-2021 22:09]

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Zelfde ervaring als @Nachtapotheker en @jkoeners hier perfect beeld inmiddels. Geen fletse maar wel realistische kleuren, witte shirts zijn ook echt fel wit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is bij mij het verschil tussen HDR (het donkere) op 999 en normaal kanaal 1... (zelfde iso/sluitertijd)

• DutchOwnage

Standaard

Cinema

• pennywise666
Waarom is je gras radioactief?

• DutchOwnage
Cinema zijn gewoon de standaard instellingen :9

• pennywise666
DutchOwnage schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:17:
Cinema zijn gewoon de standaard instellingen :9
Ik heb standard gezet met tonemapping UIT, w20, color gamut auto en color op 70. Dan ziet het er redelijk uit de helderheid. Ik probobeer BBC UHD na te bootsen maar het wil niet echt lukken.

• DutchOwnage

Filmmaker out of the box. Dit hoort het meest accurate te zijn. Voor Films dan welteverstaan :+

• DutchOwnage

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit. Maar jij hebt geen Dynamic Tonemapping op je B6?

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Nu met de BBC iPlayer is het erg duidelijk dat er een gigantisch verschil zit tussen de 55B6 en de 65CX. Kan nu namelijk een op een vergelijken en het beeld op de 65CX in de woonkamer is VEEL helderder en kleurrijker dan het beeld op de 55B6 op m’n slaapkamer. Dat is dus wat grauwer.. waar iedereen dus over klaagt met Ziggo.

Maar dat ligt dus echt aan de TV want beneden op de CX is het beeld fantastisch en op de B6 is het wat donkerder. Zelfs op HDR Bright.

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Rivanov schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:31:
Nu met de BBC iPlayer is het erg duidelijk dat er een gigantisch verschil zit tussen de 55B6 en de 65CX. Kan nu namelijk een op een vergelijken en het beeld op de 65CX in de woonkamer is VEEL helderder en kleurrijker dan het beeld op de 55B6 op m’n slaapkamer. Dat is dus wat grauwer.. waar iedereen dus over klaagt met Ziggo.

Maar dat ligt dus echt aan de TV want beneden op de CX is het beeld fantastisch en op de B6 is het wat donkerder. Zelfs op HDR Bright.
Je hebt op beiden met iPlayer geprobeerd?

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

itsgreen schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:32:
[...]

Je hebt op beiden met iPlayer geprobeerd?
Ja, dat zeg ik toch. ;)
Kan nu met de iPlayer een op een vergelijken waar ik dit via Ziggo niet kan omdat ik op de slaapkamer geen Next mediabox heb.

[Voor 25% gewijzigd door Rivanov op 23-06-2021 22:34]

• pennywise666
Als je BBC UHD gezien hebt dan wil je niks meer anders. Ziggo valt gewoon in het niet hiermee.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

En nog beter commentaar ook. :+

• pennywise666
Gewoon normale niet irriterende stemgeluiden zoals sommige commentatoren bij de NPO ook.

• TomSt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23:34
pennywise666 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:35:
[...]

Als je BBC UHD gezien hebt dan wil je niks meer anders. Ziggo valt gewoon in het niet hiermee.
Staat hij bij jouw gwn op de tv? Ik moet hem perse sideloaden en dan werkt UHD niet. Zowel op 2017 Philips Android TV 8 en een Nvidia Shield pro 2019. Zal wss wel aan android tv liggen ben ik bang.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

iPlayer op 55B6

• DutchOwnage

Dynamic Tonemapping uit. Ik weet dat 't voor HDR aan hoort, maar als ik 't uitzet ben ik wel van die heldere waas af.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

TomSt schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:41:
[...]

Staat hij bij jouw gwn op de tv? Ik moet hem perse sideloaden en dan werkt UHD niet. Zowel op 2017 Philips Android TV 8 en een Nvidia Shield pro 2019. Zal wss wel aan android tv liggen ben ik bang.
Zit gewoon in de LG Store.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pennywise666
@DutchOwnage Dat had ik dus ook gedaan. Het is helder genoeg nu zonder tonemapping.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

DutchOwnage schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:42:
[Afbeelding]

Dynamic Tonemapping uit. Ik weet dat 't voor HDR aan hoort, maar als ik 't uitzet ben ik wel van die heldere waas af.
Welke Colour Temperature heb je hem nu?

• TomSt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23:34
Rivanov schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:42:
[...]

Zit gewoon in de LG Store.
Ahhh jah dan heb ik pech met Android TV. De nieuwe 2020 tv's van Philips heeft hem wel standaard. LG heeft hem dan ook nog voor oudere modellen mogen uitbrengen. Wss dat de app speciaal goedgekeurd moet worden netzo als de Apple tv app.

• pennywise666
@Rivanov BBC UHD loopt wel een paar minuten achter, maar dat terzijde.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:44:
[...]

Welke Colour Temperature heb je hem nu?
Standaard W20. Ik denk dat ik Dynamic Tonemapping uit hou.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

pennywise666 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:45:
@Rivanov BBC UHD loopt wel een paar minuten achter, maar dat terzijde.
Logisch he, internetstream.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

pennywise666 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:07:
[...]

Welke TV heb je en op welke preset heb je hem staan? En kleurtemp etc?
LG B6 op HDR-standaard met de instellingen van Darko.
DutchOwnage schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:27:
[...]

Ziet er goed uit. Maar jij hebt geen Dynamic Tonemapping op je B6?
Klopt dat was er toen nog niet.

@Rivanov op mijn B6 ziet het er anders top uit (zie foto's in m'n vorige post).

• pennywise666
Rivanov schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:45:
[...]

Logisch he, internetstream.
exactly.

• pennywise666
DutchOwnage schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:45:
[...]

Standaard W20. Ik denk dat ik Dynamic Tonemapping uit hou.
En hoeveel voor Colour? En Gamut auto of wide?

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

@Laguna ik zeg ook niet dat het er slecht uit ziet op de B6.. verre van zelfs.

Ik bedoel echter alleen maar dat het verschil in TV, display etc zoveel verschil maakt waarom iedereen het de afgelopen weken zo anders ervaart. Want ook al is het op mijn B6 mooi, het beeld op m’n CX is echt vele malen mooier. Want heb nu dezelfde source (BBC iPlayer) waarmee ik dus perfect kan vergelijken.

[Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 23-06-2021 22:48]

• DutchOwnage
pennywise666 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:47:
[...]

En hoeveel voor Colour? En Gamut auto of wide?
Colour 65, Gamut wide. Vind het even wennen aan het iets donkerder beeld tov DTM aan, maar ik kan echt niet wennen aan dat te heldere beeld met DTM aan, dus dit is prima zo.

• Nachtapotheker
Is dat ook HLG iPlayer?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pennywise666
DutchOwnage schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:51:
[...]

Colour 65, Gamut wide. Vind het even wennen aan het iets donkerder beeld tov DTM aan, maar ik kan echt niet wennen aan dat te heldere beeld met DTM aan, dus dit is prima zo.
Ja, heb ik ook precies zo staan. Dus houden zo maar voorlopig.
Ik vind dit helder zat. Ik zit hier ook niet met allerlei lampen nog aan.
Als ze nu weer het beeld donkerder gaan maken de volgende keer word ik gek.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Rivanov schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:47:
@Laguna ik zeg ook niet dat het er slecht uit ziet op de B6.. verre van zelfs.

Ik bedoel echter alleen maar dat het verschil in TV, display etc zoveel verschil maakt waarom iedereen het de afgelopen weken zo anders ervaart. Want ook al is het op mijn B6 mooi, het beeld op m’n CX is echt vele malen mooier. Want heb nu dezelfde source (BBC iPlayer) waarmee ik dus perfect kan vergelijken.
Snap ik maar welke instellingen gebruik je op je B6 voor HDR?

Vooral het effect van de stadionlampen is erg fraai met HDR, oogverblindend.

• pennywise666
Maar dan zie je toch niks meer?hihi

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Laguna schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:54:
[...]

[Afbeelding]
HDR Bright default.

OLED: 100
Contrast: 100
Brightness: 50
Sharpness: 20
Colour: 20
Tint: 0
Colour Temperature: 0
Dynamic Contrast: High
Dynamic Colour: Medium
Colour Gamut: Wide
Super Resolution: Medium
Noise Reduction: Low
MPEG Noise Reduction: Low
Trumotion: Clear

• DutchOwnage
Laguna schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:54:
[...]

[Afbeelding]
Idd, dit is met DTM uit :9

• DutchOwnage
pennywise666 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:53:
[...]

Ja, heb ik ook precies zo staan. Dus houden zo maar voorlopig.
Ik vind dit helder zat. Ik zit hier ook niet met allerlei lampen nog aan.
Als ze nu weer het beeld donkerder gaan maken de volgende keer word ik gek.
Ja, ik hou het ook voorlopig zo hoor. Trouwens, wat een heerlijke wedstrijden komen eraan voor de achtste finales :9~
Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee