Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWkK4s5PPcd5qrlTqZGTez8Eo4w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TOqjrRYqewnzrGicx9CltD7V.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1zzZschNOEPeLaYpk1GH8UlXeM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GiLwa1UgfyWrmDtZyhy8HH6P.png?f=user_large

Vanwege het feit dat er een grote discussie is onstaan over dit onderwerp in het Ziggo Mediabox Next topic, en dat eigenlijk niet de bedoeling is, heb ik even een apart topic aangemaakt waar we kunnen discussiëren over het EK Voetbal in 4K HDR dat via de NPO wordt uitgezonden op een speciaal daarvoor bestemd kanaal.

Ik zal de TS nog updaten, maar dit is even een eerste aanzet :)

Technische specificaties

FPS 50 frames per seconde (2160p50)
Audio Stereo MPEG-1 audio layer 2 en Dolby
Distributie DVB-C
Bitrate +/- 25 Mbps
4K specificatie High Dynamic Range in Hybrid Log Gamma formaat
Kleur Wide Color Gamut, BT.2020
Kanaalnummer 999

Troubleshooting voor te donker beeld

Het UHD-kanaal op kanaal 999 maakt gebruik van HLG, dat is een HDR-standaard. HDR staat voor High Dynamic Range en zorgt er heel kortgezegd voor dat er een groter kleurbereik is. HLG is één van de standaarden hiervoor, maar niet alle tv's ondersteunen of herkennen dit. Als dat niet het geval is, bekijk je de uitzending met SDR (Standard Dynamic Range) en dat heeft het donkere beeld tot gevolg.

Het beeld is dus mogelijk te donker, omdat:

- Je tv geen ondersteuning of herkenning heeft voor HLG

- Je tv de omschakeling niet herkent van reguliere programma's naar HLG in de wedstrijd

- Er nog een tussenschakel zit bij de Next en de TV zoals een A/V receiver die roet in het eten gooit

HLG-ondersteuning uitsluiten:

- Controleer of je tv ondersteuning biedt voor HLG (te vinden bij de technische specificaties van je tv)

- Controleer bij de instelling van je tv of je HLG handmatig kan aanzetten (houd er rekening mee dat je dit eventueel weer moet switchen bij andere kanalen)

- Mocht je gebruik maken van een A/V receiver, sluit dan eerst de Next rechtstreeks aan om deze uit te sluiten

Als je tv wel ondersteuning biedt aan HLG, maar het beeld is nog te donker:

- Zet de helderheid en contrast op 100% en zet alle instellingen voor beeldverbeteringen uit (zoals live color, motionflow, extended range). Ook kun je de zogenaamde "Game modus" proberen om een zo neutraal mogelijk beeld te creëren.

Wat als mijn tv geen HDR HLG ondersteunt?

- Dan blijft het beeld mogelijk wat donkerder dan je verwacht. Het is persoonlijke voorkeur of je dan alsnog voor UHD op kanaal 999 kiest of voor HD op kanaal 1.

Wat heb je nodig om de het EK voetbal haarscherp in 4K te beleven?
Om het EK voetbal in 4K te bewonderen heb je de Mediabox Next in combinatie met een Ultra HD tv nodig.

Wat wordt er allemaal in 4K uitgezonden op NPO 1 tijdens EURO 2020?

Alle wedstrijden en beelden uit de studio worden in 4K uitgezonden. Alle andere programma's op NPO1 zijn opgeschaalde HD beelden naar 4K beeldkwaliteit. Dit komt doordat deze beelden niet met 4K camera's zijn opgenomen.

Full HD? Ultra HD? 4K? Hoe zit dat ook alweer?
Het heeft allemaal te maken met de scherpte van het beeld. Hoe meer pixels, hoe scherper jij de oranje leeuwen ziet schitteren. 'Maar hoeveel pixels heeft 4K dan?' Goeie vraag, vier keer zoveel. Ter illustratie het rekenvoorbeeld:

Type TV Resolutie Pixels
Full HD 1920 x 1080 2.073.600
Ultra HD (4K) 3840 x 2160 8.294.400

Kan ik het EK voetbal ook opnemen in 4K-kwaliteit?
Je kan de EK-uitzendingen op NPO1 opnemen in 4K-kwaliteit mits deze is aangesloten op een Ultra HD tv. Mocht je in het bezit zijn van twee Next boxen, dan kun je de opname óók op de tweede Mediabox Next bekijken mits deze de box is aangesloten op de Ultra HD tv.

Met dank aan @Tralapo , de nodige technische achtergrondinformatie voor de liefhebbers:

https://www.uefa.com/insi...tional-broadcast-centre-/
https://www.ibc.org/trend...or-euro-2020/7624.article

[ Voor 84% gewijzigd door DutchOwnage op 22-06-2021 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:10
Bookmarked. :+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:44
✔️

Benieuwd wat we vandaag weer voorgeschoteld krijgen…

[ Voor 18% gewijzigd door hk12nl op 18-06-2021 09:06 ]

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
hk12nl schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:05:
[...]

✔️

Benieuwd wat we vandaag weer voorgeschoteld krijgen…
Ik ook. Maar ben net zo benieuwd of m'n linkerarm vanavond nog doet wat ik wil zeg maar :+

Maar idd, ik neem aan dat die problemen gisteren toch specifiek waren voor de regie vanuit de Arena, en niet zo zeer de NOS viel aan te rekenen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

DutchOwnage schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:09:
[...]

Ik ook. Maar ben net zo benieuwd of m'n linkerarm vanavond nog doet wat ik wil zeg maar :+

Maar idd, ik neem aan dat die problemen gisteren toch specifiek waren voor de regie vanuit de Arena, en niet zo zeer de NOS viel aan te rekenen?
Er waren gisteren ook problemen voor de niet 4K kijkers via Ziggo in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ben zelf geen fan van voetbal, maar kijk met mijn vrouw (die de oranje wedstrijden wel kijkt) mee.
We hebben Ziggo, welk kanaal gaat het hier over? Want wij hebben gewoon op het gewone NPO kanaal zelf zitten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:58
Hann1BaL schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:12:
[...]

Er waren gisteren ook problemen voor de niet 4K kijkers via Ziggo in ieder geval :)
Oh?

Enige wat ik heb gehad was dat 3/4 van het scherm ineens even oranje was, maar dit was direct daarna weer weg.
Was even aan het twijfelen of het aan de box, uitzending of tv lag.
Hoop in ieder geval niet het laatste... ;)
Hier gekeken op het "gewone" NPO 1 kanaal op 1.

[ Voor 5% gewijzigd door Rensjuh op 18-06-2021 09:14 ]

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gister had ik op het 4K UHD kanaal van Ziggo artifacts. De scheids stond stil bij de penalty van Memphis. Op een gegeven moment liepen zn benen weg maar bovenlichaam bleef staan. Hetzelfde toen Memphis de penalty nam. Daarna maar terug naar het gewone kanaal want de artifacts bleven en het beeld flitste regelmatig qua resolutie zo leek het.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Arunia schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:13:
Ben zelf geen fan van voetbal, maar kijk met mijn vrouw (die de oranje wedstrijden wel kijkt) mee.
We hebben Ziggo, welk kanaal gaat het hier over? Want wij hebben gewoon op het gewone NPO kanaal zelf zitten kijken.
Kanaal 999. Een Mediabox Next is wel een vereiste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
DutchOwnage schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:15:
[...]

Kanaal 999. Een Meiabox Next is wel een vereiste.
Dank je! die hebben we, dus dat zit goed. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met KPN zag ik de hele tijd onderstaande snelheid met de 4K stream aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l5kk6W9OyyLJIbcLdXqH2aCUHz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RHUTDnDgyAD22Cq1OifCdNdc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Vorkie schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:22:
Met KPN zag ik de hele tijd onderstaande snelheid met de 4K stream aan.

[Afbeelding]
Ik wilde het eigenlijk nét vragen, of iemand met Ziggo ook in de gelegenheid zou zijn om te bitstream snelheid te meten bij Ziggo . Ben daar eigenlijk wel erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Rensjuh schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:14:
[...]

Oh?

Enige wat ik heb gehad was dat 3/4 van het scherm ineens even oranje was, maar dit was direct daarna weer weg.
Was even aan het twijfelen of het aan de box, uitzending of tv lag.
Hoop in ieder geval niet het laatste... ;)
Hier gekeken op het "gewone" NPO 1 kanaal op 1.
Precies dat en het commentaargeluid kreeg "artifacts", beetje robotgeluid zeg maar voor even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:58
Hann1BaL schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:57:
[...]

Precies dat en het commentaargeluid kreeg "artifacts", beetje robotgeluid zeg maar voor even.
Oh, daar heb ik niks van gemerkt, enkel dat oranje vlak in beeld.
Wel fijn om te horen dat het niet alleen bij mij is, dan ligt het dus niet aan de tv _/-\o_

Ach, als dat alles is dan teken ik er voor.

[ Voor 5% gewijzigd door Rensjuh op 18-06-2021 10:00 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Laatst online: 10-05 23:22
Ik heb de wedstijd gisteren op een 'oude'' 1080p mediabox gekeken, daar waren af en toe ook kleine haperingen en een oranje vlak te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Het feit dat er bij de andere aanbieders ook problemen waren, sluit in ieder geval Ziggo uit, en zal het ergens bij de NPO of de regie ter plekke niet helemaal goed gegaan zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 18-06-2021 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuceboss
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 12:39
Goed dat hier ook een forum gestart is, want het forum op Ziggo word ik niet veel wijzer van.

Zijn er mensen met een LG 55C9 die een instelling gevonden hebben die de kleuren/beleving op zender 999 net zo weergeven als op zender 1 (maar dan scherper...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-05 08:08
HDR is ook al vanaf het begin in italie en de UK een bron van problemen. Daarwas het ook een regen van klachten (is al paar jaar geleden). Van Tv's die geen HLG ondersteunden via HDMI tot de decoders die het niet aankonden of het bronsignaal was niet goed.

En ja een oplossing was idd de disable HDR functie. 4K zonder HDR geeft gewoon veel minder problemen. De optie is volgens mij heel makkelijk te implementeren, al weet ik dat niet helemaal zeker.

HDR is zeker van toegevoegde waarde maar ook veel fout gevoeliger. Nog een hoop werk aan de winkel.
En gezien de laatste berichten van de NPO dat ze niet zeker weten of ze het helemaal kunnen oplossen doet mij vermoeden dat dit het gewoon is en er verder niet veel meer gaat gebeuren tijdens dit EK. Jammer!

Dadelijk weer de f1 in 4k. Daar hebben ze het wel goed voor elkaar (zonder HDR).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-05 00:08
DutchOwnage schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:25:
[...]

Ik wilde het eigenlijk nét vragen, of iemand met Ziggo ook in de gelegenheid zou zijn om te bitstream snelheid te meten bij Ziggo . Ben daar eigenlijk wel erg benieuwd naar.
Let wel op dat die meting iets minder precies is, want ik kan alleen de versleutelde data meten.

Op dit moment schommelt de zender "UDH DVB" versleuteld tussen de 18 en 20mbit.

[ Voor 7% gewijzigd door Groentjuh op 18-06-2021 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mehtevaschino
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-02-2024
DutchOwnage schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:25:
[...]

Is dat wel te meten bij Ziggo want Ziggo werkt niet met IPTV maar met een input COAX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
mehtevaschino schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:54:
[...]

Is dat wel te meten bij Ziggo want Ziggo werkt niet met IPTV maar nog met de Coax?
Klopt. Dus dat zal niet meevallen.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Top, dank je wel. Dan ben ik benieuwd wat de waardes zijn als er tijdens de wedstrijd daadwerkelijk een 4K HDR signaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
mehtevaschino schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:54:
[...]

Is dat wel te meten bij Ziggo want Ziggo werkt niet met IPTV maar met een input COAX?
Heel vroeger, in het UPC tijdperk, was er iemand op het Chelloo forum die dat altijd bijhield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Rivanov schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:55:
[...]

Klopt. Dus dat zal niet meevallen.
Is prima te meten. Je hebt alleen een hardware nodig zoals in het topic: [DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Als je een DVB-C tuner hebt, dan kun je prima meten hoeveel data zo'n zender is. Normaal gesproken kan ik ook gewoon even een stukje opnemen en daarover statistieken laten lopen, maar ja. Versleuteld kan ik het technisch gezien wel opnemen, maar versleuteld speelt het niet af en kan ik ook niet daadwerkelijk statistieken eruit halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groentjuh
DutchOwnage schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:55:
Top, dank je wel. Dan ben ik benieuwd wat de waardes zijn als er tijdens de wedstrijd daadwerkelijk een 4K HDR signaal is.
Geef mij even een herinnering vanmiddag en dan kijk ik nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
deuceboss schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:52:
Goed dat hier ook een forum gestart is, want het forum op Ziggo word ik niet veel wijzer van.

Zijn er mensen met een LG 55C9 die een instelling gevonden hebben die de kleuren/beleving op zender 999 net zo weergeven als op zender 1 (maar dan scherper...)
Ik weet niet waar je tv normaal op ingesteld staat voor SDR. Ik gok een Cinema profiel? Je zou voor kanaal 999 het Standard profiel kunnen proberen. Dat geeft op mijn CX een prima beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-05 12:02
Ik merk de afgelopen dagen op het UHD kanaal toch ook erg veel technische storingen. Anderen er ook last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deuceboss
DutchOwnage schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:05:
[...]

Ik weet niet waar je tv normaal op ingesteld staat voor SDR. Ik gok een Cinema profiel? Je zou voor kanaal 999 het Standard profiel kunnen proberen. Dat geeft op mijn CX een prima beeld.
Die staat ingesteld op ISF Expert (Dark/Bright room) en de UHD zender switcht dan automatisch naar Cinema Home idd --> veel te grijs. Cinema is al beter, maar nog steeds niet je van het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deuceboss
dafmay schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:10:
Ik merk de afgelopen dagen op het UHD kanaal toch ook erg veel technische storingen. Anderen er ook last van?
Zeker, kwart van het beeld dat langere tijd vast zit, robotgeluid van de commentator o.a..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mehtevaschino
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-02-2024
Ja zag gisteren inderdaad issue met UHD Ziggo (Nextbox) beeld ging happeren en transcoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:33
redfoxert schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:15:
Gister had ik op het 4K UHD kanaal van Ziggo artifacts. De scheids stond stil bij de penalty van Memphis. Op een gegeven moment liepen zn benen weg maar bovenlichaam bleef staan. Hetzelfde toen Memphis de penalty nam. Daarna maar terug naar het gewone kanaal want de artifacts bleven en het beeld flitste regelmatig qua resolutie zo leek het.
Precies hetzelfde ervaren met Trined. Probleem lijkt dus bij de bron gezeten te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
deuceboss schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:10:
[...]

Die staat ingesteld op ISF Expert (Dark/Bright room) en de UHD zender switcht dan automatisch naar Cinema Home idd --> veel te grijs. Cinema is al beter, maar nog steeds niet je van het.
Ja sorry ik bedoelde idd ISF Dark/Bright voor SDR. Ik kan je alleen maar even Standard aanbevelen. Misschien even wennen in het begin, maar het is igg een stuk helderder en het "popt" wat meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deuceboss
DutchOwnage schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:28:
[...]

Ja sorry ik bedoelde idd ISF Dark/Bright voor SDR. Ik kan je alleen maar even Standard aanbevelen. Misschien even wennen in het begin, maar het is igg een stuk helderder en het "popt" wat meer.
ik zal eens met wat settings spelen vanuit Standard en m'n bevindingen rapporteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Je zou ipv Koel20 waar ie standaard op staat, Warm20 of 30 kunnen proberen d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Inderdaad. Op kanaal 999 heb ik HDR Standard met enige wijziging W20 i.p.v. de default C20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:22
Aartstyle schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:52:
Dadelijk weer de f1 in 4k. Daar hebben ze het wel goed voor elkaar (zonder HDR).
Zou Ziggo later dit jaar niet ook HDR voor Formule 1 aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Dat klopt. Ik ben dan benieuwd of Ziggo daar ook in mee gaat of mee kan, voor die laatste paar maandjes...

Als je leest wat voor investeringen er bij de NPO voor nodig zijn om überhaupt 4K te kunnen uitzenden. Aan de andere kant, de hele keten bij Ziggo Sport is zowiezo al lang en breed 4K.

[ Voor 47% gewijzigd door DutchOwnage op 18-06-2021 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Yohost! schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:04:
[...]

Zou Ziggo later dit jaar niet ook HDR voor Formule 1 aanzetten?
Dat is geen kwestie van aanzetten door Ziggo. Formule 1 wordt sowieso niet in HDR opgenomen. Ze zijn dit jaar pas gaan testen met het in HDR opnemen. Dus alle content tot nu toe is enkel 4K SDR.

nieuws: Formule 1 begint dit jaar met tests om races in hdr uit te zenden

[ Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 18-06-2021 14:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Groentjuh
NPO1 HD zit bij Ziggo rond de 13,5 à 15 mbps (met Audio Stereo MPEG-1 audio layer 2 en Dolby en vergeet ook niet teletext, die allemaal ook in zitten).
UHD DVB zit bij Ziggo tussen de 17600kbps en 19500kbps. Dat zal dus rond de 18 à 19mbps liggen (met alleen Audio Stereo MPEG-1 audio layer 2).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PjyZQw_5MGnWnHqnn6tk72yVpoA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8XwSVoOdskzfYDJPBn35ENLo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door Groentjuh op 18-06-2021 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Iets lager dan verwacht, en ook iets lager dan van te voren werd vermeld, namelijk ongeveer 25mbps?

Niets te klagen verder hoor, want prima beeld maar bijvoorbeeld KPN zit wel wat hoger toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groentjuh
DutchOwnage schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:33:
Iets lager dan verwacht, en ook iets lager dan van te voren werd vermeld, namelijk ongeveer 25mbps?

Niets te klagen verder hoor, want prima beeld maar bijvoorbeeld KPN zit wel wat hoger toch?
Kennelijk zit KPN met 27mbit hoger. Ik had eigenlijk ook wel hoger verwacht bij UHD, maar kennelijk niet. Nou is de ene zender h.265/hevc en de andere H264, dus ook daar zit natuurlijk een efficiëntie verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snotgeit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-05 06:37
Joris748 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:13:
[...]

Precies hetzelfde ervaren met Trined. Probleem lijkt dus bij de bron gezeten te hebben.
Hier ook op 999 Ziggo. Ook paar maal PiP en stilstaande beelden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLA5E47rlKhWQCoUI8CkwO8_JXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XviBIIpkntBYEHM45loauHzl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Groentjuh schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:20:
NPO1 HD zit bij Ziggo rond de 13,5 à 15 mbps (met Audio Stereo MPEG-1 audio layer 2 en Dolby en vergeet ook niet teletext, die allemaal ook in zitten).
UHD DVB zit bij Ziggo tussen de 17600kbps en 19500kbps. Dat zal dus rond de 18 à 19mbps liggen (met alleen Audio Stereo MPEG-1 audio layer 2).

[Afbeelding]
UHD 999 bij Ziggo heeft ook Dolby Digital.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Groentjuh schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:20:

[Afbeelding]
Met video en (ac3)audio apart zijn dit de Ziggo HD waarden. 999 kan het apparaat niet laten zien.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHXXiRDGNA38tcXZD6SztiOw5qM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B26HgmKcWyPdLb8GZcoWUqoI.jpg?f=fotoalbum_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
Rivanov schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:02:
[...]

UHD 999 bij Ziggo heeft ook Dolby Digital.
Als CI+ modules het zouden kunnen ontsleutelen zou ik dat vast beter kunnen zien/meten. Maar helaas doet Ziggo daar niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
hardware-lover schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:16:
[...]

Met video en (ac3)audio apart zijn dit de Ziggo HD waarden. 999 kan het apparaat niet laten zien.[Afbeelding]
Voor HD zijn dit gewoon prima waardes. UHD had wel wat hoger gemogen naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DutchOwnage schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:22:
[...]
Voor HD zijn dit gewoon prima waardes. UHD had wel wat hoger gemogen naar mijn idee.
Idd, prima waarden, altijd eigenlijk wel voor de Prime HD kanalen via Ziggo.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deuceboss
DutchOwnage schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:59:
Je zou ipv Koel20 waar ie standaard op staat, Warm20 of 30 kunnen proberen d:)b
Standard, oled 100, contrast 100, brightness 60, sharpness 25, color 60, tint 0, temp w20 voor nu. Is al een stuk minder Samsung (schreeuwend) zo en niet meer zo grijs. Nu nog even rommelen met de 'beeldverbeteraars'. Dank voor de tips!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
deuceboss schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:28:
[...]

Standard, oled 100, contrast 100, brightness 60, sharpness 25, color 60, tint 0, temp w20 voor nu. Is al een stuk minder Samsung (schreeuwend) zo en niet meer zo grijs. Nu nog even rommelen met de 'beeldverbeteraars'. Dank voor de tips!
Goed om te horen d:)b. Ik gooi standaard altijd alle beeldverbeteraars uit. We kijken geen 576p meer hé :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-04 01:15

aspellinside

Out Of Control

deuceboss schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:52:

Ik kijk in de game-modus, die bevalt me het beste.

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 23:22
Nog in beta geloof ik? Beeld viel vaak weg gisteren en veel problemen in het algemeen.

Voorbeeldje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7wgu_bA6wclWGRHZwAL9rIuivX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Niml00hdXuZSLcQZLUhuTgDR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qUKjALLLzbi0SDpjcVo7f_6smwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jgQmYQHY4ymc0w5XsJ1qMpHa.jpg?f=fotoalbum_large

Andere mensen ook deze issues? TV is een LG OLED C7 55 inch.

[ Voor 50% gewijzigd door wvkreg op 18-06-2021 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Eerste helft gisteren was een en al problemen inderdaad. 2e helft geen vuiltje meer aan de lucht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-05 22:57
Ik vraag me af hoe je het voor elkaar krijgt om juist tijdens NL er een zooitje van te maken terwijl bv de wedstrijden daarvoor en ook vandaag perfect verlopen kwa stabiliteit en kleuren. Ik zie afentoe wel een flits van een spastische rechthoek rechtsboven die uit de TV wil ontsnappen.

[ Voor 20% gewijzigd door pennywise666 op 18-06-2021 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Prima beeld nu wederom tijdens Engeland - Schotland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Je raakt gauw gewend aan UHD. Totdat je even naar NPO1 HD zapt.... :N. Ligt het nou aan mij of ziet het er extra matig uit nu je zoveel wedstrijden in UHD ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Went gewoon enorm snel. Zelfde met gaming. Als je native 4K games gespeeld hebt of games in HDR, wil je ook geen SDR of 1080p games spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Over een paar jaar zeggen we: Je raakt gauw gewend aan 8k UHD. Totdat je weer even naar NPO 1 4k UHD zapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
pennywise666 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:38:
Over een paar jaar zeggen we: Je raakt gauw gewend aan 8k UHD. Totdat je weer even naar NPO 1 4k UHD zapt.
Dan zitten we allemaal met UHD HDR VR brillen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Schijnt wel de next big thing te worden in TV land. Of iig 4D, de beleving moet compleet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
DutchOwnage schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:48:
Schijnt wel de next big thing te worden in TV land. Of iig 4D, de beleving moet compleet worden.
Net als 3D the next big thing zou worden. Man, wat een miskoop was dat. Destijds dikke 55” Sony 3D TV gekocht met actieve brillen erbij a € 100 p/s.

Één keer gebruikt….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135360

Helaas met KPN & oled854 van philips blijft het beeld grijs. Zowel met de denon receiver er tussen als de denon receiver er tussen uit.
Met hdr intens aan is het beeld nog het best, echter op andere zenders is het dat te gekleurd.. heb inmiddels.met diverse settings gespeeld qua kleur en contrast etc

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 135360 op 18-06-2021 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Ik vond het altijd wel vet afentoe een 3D film kijken. Echt wel een mnooie ervaring vind ik. Daarom vind ik het jammer dat er geen 3D zit in Oleds, zou mooi zijn icm met dat zwart. Ik heb een Quest 2 VR bril waarop ik een 3D film kan kijken als ik wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
LG 65CX met de Ziggo Next.
Niet bepaald grijs. ;)

Nogmaals. HDR Standard met enige aanpassing; W20 i.p.v. de standaard C20.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJS046M4WgELhi3b2r66B7ihRk0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TpOyeEYEbKAdWMJbWYeTloQO.jpg?f=fotoalbum_large

Foto doet het sowieso natuurlijk niet echt eer aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 18-06-2021 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Rivanov schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:20:
LG 65CX met de Ziggo Next.
Niet bepaald grijs. ;)

Nogmaals. HDR Standard met enige aanpassing; W20 i.p.v. de standaard C20.

[Afbeelding]

Foto doet het sowieso natuurlijk niet echt eer aan.
Het ziet er niet uit als ik dit op mijn LG OLED instel. Veel te fel. Zuurstokkenkleur.
Die foto geeft ook niet weer wat je daadwerkelijk op je TV ziet.
Ik vind die foto er beter uitzien haha.

[ Voor 7% gewijzigd door pennywise666 op 18-06-2021 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
pennywise666 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:24:
[...]

Het ziet er niet uit als ik dit op mijn LG OLED instel. Veel te fel. Zuurstokkenkleur.
Die foto geeft ook niet weer wat je daadwerkelijk op je TV ziet.
Ik vind die foto er beter uitzien haha.
Vindt jij dat daadwerkelijk een zuurstokkenkleur?? Ik vind het echt reuze meevallen. Standje levendig of Vivid, dynamische kleur hoog, dynamisch contrast hoog enz. dat is pas een zuurstokkenkleur. Post jij dan ook eens een plaatje hoe het er bij jou uitziet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Anoniem: 135360 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:08:
Helaas met KPN & oled854 van philips blijft het beeld grijs. Zowel met de denon receiver er tussen als de denon receiver er tussen uit.
Met hdr intens aan is het beeld nog het best, echter op andere zenders is het dat te gekleurd.. heb inmiddels.met diverse settings gespeeld qua kleur en contrast etc
Maar je hoeft op andere bronnen dan toch niet met de settings te kijken die je nu voor NPO1 UHD HLG gebruikt? Dat doe ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
DutchOwnage schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:41:
[...]

Vindt jij dat daadwerkelijk een zuurstokkenkleur?? Ik vind het echt reuze meevallen. Standje levendig of Vivid, dynamische kleur hoog, dynamisch contrast hoog enz. dat is pas een zuurstokkenkleur. Post jij dan ook eens een plaatje hoe het er bij jou uitziet? :)
Nee een foto komt totaal niet over zoals het er uin werkelijkheid uitziet. Ik heb alles altijd gewoon op Technicolor. Cinema user zou ook nog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Ieder zijn voorkeur :) Maar Technicolor, Cinema en dergelijke zijn toch voornamekijj bedoeld voor, de naam zegt 't al, films/series enz :9. Sport mag in mijn ogen wel wat meer pop hebben, maar goed wellicht dat ik daarin een uitzondering ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
DutchOwnage schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:48:
Ieder zijn voorkeur :) Maar Technicolor, Cinema en dergelijke zijn toch voornamekijj bedoeld voor, de naam zegt 't al, films/series enz :9. Sport mag in mijn ogen wel wat meer pop hebben, maar goed wellicht dat ik daarin een uitzondering ben.
Ja,zit wat in. Ik zal morgen eens kijken of ik iets in kan stellen met wat meer pop maar dat het er ook nog redelijk realistisch uitziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik moet zeggen dat het er op mijn HDR-loze tv (Ziggo) sinds vandaag veel beter uit ziet. Het is niet langer te donker, en is nu gewoon prettig kijken. Eergisteren was het al enigszins verbeterd, maar nu is het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Heerlijke affiches op het programma vandaag:

Hongarije-Frankrijk
Portugal-Duitsland :9~
Spanje-Polen

Het huis is ook redelijk afgekoeld, zodat je niet meer zit weg te soppen op de bank :+ . Nu nog alles technisch in orde, en het feest kan beginnen. Heb daar alle vertrouwen in d:)b

[ Voor 20% gewijzigd door DutchOwnage op 19-06-2021 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
DutchOwnage schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:13:
Heerlijke affiches op het programma vandaag:

Hongarije-Frankrijk
Portugal-Duitsland :9~
Spanje-Polen

Het huis is ook redelijk afgekoeld, zodat je niet meer zit weg te soppen op de bank :+ . Nu nog alles technisch in orde, en het feest kan beginnen. Heb daar alle vertrouwen in d:)b
Ja, maar ik kan nog niet genieten in het begin want ik moet eerst aan mijn zuurstokken gehalte werken nog om wat meer pop te krijgen;)
Ik denk gewoon color 65 ipv 50, maar wel op technicolor. Dan heb je best of both worlds denk ik dan. p.s Mijn mobiele aircootje is mijn redding op sopdagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Vindt 't wel prettig zo, geen scoreboard in beeld. Lijdt alleen maar af, zeker de niet transparante versie. Hou 't maar lekker zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
DutchOwnage schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:14:
Vindt 't wel prettig zo, geen scoreboard in beeld. Lijdt alleen maar af, zeker de niet transparante versie. Hou 't maar lekker zo.
Krijg nou wat, ik zie het nu pas! Zeker beter dan dat felle board.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Dat scoreboard is volgens mij door het zoontje van de schoonmaker gemaakt. Wat een verschrikkelijke Paint tekening is dat. Ze hadden beter het designbureau dat ook de graphics van La Liga maakt in kunnen huren.

[ Voor 26% gewijzigd door Rivanov op 19-06-2021 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Heel lelijk ook ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Wie hebben er ook dat je tonemapping aan en uit kan zetten? Ik heb hem nu op standaard gezet met tonemapping uit en het beeld is dan niet zo donker als op de andere presets met tonemapping uit. Of hoort tonemapping ook aan te staan met de Standaard beeldsetting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Idd, vanaf dag 1 al niet om aan te gluren dat ding :9

En @pennywise666, hoe bevalt je beeld nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
pennywise666 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:26:
Wie hebben er ook dat je tonemapping aan en uit kan zetten? Ik heb hem nu op standaard gezet met tonemapping uit en het beeld is dan niet zo donker als op de andere presets met tonemapping uit. Of hoort tonemapping ook aan te staan met de Standaard beeldsetting?
Aan, ook bij Standaard. Maar ja, kijk gewoon wat je prettig vind. Als ik't uitzet op de CX, is het echt veel te donker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
pennywise666 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:26:
Dynamic Tone Mapping heb ik altijd aanstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
DutchOwnage schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:28:
Idd, vanaf dag 1 al niet om aan te gluren dat ding :9

En @pennywise666, hoe bevalt je beeld nu?
Met de preset Standaard met sport is niets mis mits ik al die fratsen uitzet zie ik nu. Popt net ietsje meer en dat kan nooit kwaad.
DutchOwnage schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:30:
[...]

Aan, ook bij Standaard. Maar ja, kijk gewoon wat je prettig vind. Als ik't uitzet op de CX, is het echt veel te donker.
Ik zie dat als tonemapping uitstaat het er wat de donker uitziet in schaduwgedeeltes. Maar soms vind ik het ook weer te fel. Of zou het ermee te maken hebben dat ik graag in het donker kijk hihi. Maar ik laat tonemapping maar aan ook denk ik toch. Ja jongens, ik ben gewend om films te kijken in het donker op de Technicolor stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
pennywise666 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:38:
[...]

Met de preset Standaard met sport is niets mis mits ik al die fratsen uitzet zie ik nu. Popt net ietsje meer en dat kan nooit kwaad.

[...]

Ik zie dat als tonemapping uitstaat het er wat de donker uitziet in schaduwgedeeltes. Maar soms vind ik het ook weer te fel. Of zou het ermee te maken hebben dat ik graag in het donker kijk hihi. Maar ik laat tonemapping maar aan ook denk ik toch. Ja jongens, ik ben gewend om films te kijken in het donker op de Technicolor stand.
He he.. eindelijk ziet ie het licht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Rivanov schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:41:
[...]

He he.. eindelijk ziet ie het licht. :+
Sterker nog ik raak zowat verblind door het licht wat er uit het beeld komt nu! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Ik ook hoor, voor films en series volg ik altijd de standaarden, en dat is op de CX de Filmmaker of Cinema preset. Kan soms ook wat donker zijn, maar dat went. Voor sport vind ik 't gewoon een ander verhaal :)

Wat ik jammer blijf vinden, is dat de replays niet in 4K zijn dit toernooi. Bij de F1 kan dat wel gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Damn. Scoren de Hongaren ook nog :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
DutchOwnage schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:43:
Ik ook hoor, voor films en series volg ik altijd de standaarden, en dat is op de CX de Filmmaker of Cinema preset. Kan soms ook wat donker zijn, maar dat went. Voor sport vind ik 't gewoon een ander verhaal :)

Wat ik jammer blijf vinden, is dat de replays niet in 4K zijn dit toernooi. Bij de F1 kan dat wel gewoon.
Daarom kijk ik ook in het pikkedonker zodat films niet te donker zijn en dan op de juiste oledlight zetten,met SDR. En zwart achter de TV zodat het lijkt of de TV in de ruimte zweeft en het zwart van de achtergrond samensmelt met de zwarte balken boven en onder zodat je er helemaal in opgaat. Daar kan ik nou van genieten.

Ja belachelijk dat die replays niet in 4K zijn.
Hoppa lekker doelpuntje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Shit, dat ontielijk lelijke gedrocht linksboven is ook weer terug }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
DutchOwnage schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:07:
Shit, dat ontielijk lelijke gedrocht linksboven is ook weer terug }:|
Weer blij gemaakt met een dooie mus.
Ze doen daar ook echt maar wat he. infobalken en reclamebeelden met stadionbeelden weergeven wanneer ze daar zin in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Ik vind dat "HDR Effect" preset er nog veel beter uitzien dan Standaard met F1 4K zeg. Of overdrijf ik het dan weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
pennywise666 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:31:
Ik vind dat "HDR Effect" preset er nog veel beter uitzien dan Standaard met F1 4K zeg. Of overdrijf ik het dan weer?
Ben nooit zo'n voorstander van om iets te simuleren wat er eigenlijk niet is. Maar hee, als jij 't mooi vindt (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
DutchOwnage schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:38:
[...]

Ben nooit zo'n voorstander van om iets te simuleren wat er eigenlijk niet is. Maar hee, als jij 't mooi vindt (y)
Maar het ging toch om de pop? Met de pop in Standaard simuleer je ook iets dat er in werkelijkheid niet is. Of haal ik nu 2 werkelijkheden door elkaar heen;)

Edit: Welke TV had jij ook alweer dan?

[ Voor 5% gewijzigd door pennywise666 op 19-06-2021 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srvv93
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-05 15:50
Ben ik de enige met gigantische audio delay? Heb vanmiddag de Mediabox Next van Ziggo ontvangen en als er een grote kans is hoor ik pas 1,5 a 2 seconden later “oehhh”. Ook als de bal wordt getrapt hoor ik dat geluid niet meteen, heel irritant.

Dacht eerst dat het aan Dolby Audio lag in het menu van de Next, maar als ik dat uitschakel is de vertraging er nog steeds. Op de normale NPO1 loopt het wel sync, dus het lijkt aan de zender te liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
pennywise666 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:40:
[...]

Maar het ging toch om de pop? Met de pop in Standaard simuleer je ook iets dat er in werkelijkheid niet is. Of haal ik nu 2 werkelijkheden door elkaar heen;)

Edit: Welke TV had jij ook alweer dan?
Dat zijn volgens mij wel 2 verschillende dingen hoor. Met Standaard kies je ervoor om het beeld inderdaad wat meer "pop" te geven. Maar als NPO1 UHD met HLG er in Cinema niet zo "grauw" en flets had uitgezien, had ik 'm net zo goed in Cinema laten staan. HDR Effect zet echt alle toeters en bellen op maximum, om zo maar een beeld te creëren wat een beetje op HDR lijkt, maar dat natuurlijk nooit is. En bovendien is het dan ook statische metadata, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Dolby Vision wat dynamisch is.

Heb een 65CX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Srvv93 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:49:
Ben ik de enige met gigantische audio delay? Heb vanmiddag de Mediabox Next van Ziggo ontvangen en als er een grote kans is hoor ik pas 1,5 a 2 seconden later “oehhh”. Ook als de bal wordt getrapt hoor ik dat geluid niet meteen, heel irritant.

Dacht eerst dat het aan Dolby Audio lag in het menu van de Next, maar als ik dat uitschakel is de vertraging er nog steeds. Op de normale NPO1 loopt het wel sync, dus het lijkt aan de zender te liggen?
Idem hier op NPO1 UHD. Persoonlijk stoor ik mij er niet zo erg aan, maar kan me voorstellen dat sommigen zich er wel aan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
DutchOwnage schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:53:
[...]

Dat zijn volgens mij wel 2 verschillende dingen hoor. Met Standaard kies je ervoor om het beeld inderdaad wat meer "pop" te geven. Maar als NPO1 UHD met HLG er in Cinema niet zo "grauw" en flets had uitgezien, had ik 'm net zo goed in Cinema laten staan. HDR Effect zet echt alle toeters en bellen op maximum, om zo maar een beeld te creëren wat een beetje op HDR lijkt, maar dat natuurlijk nooit is. En bovendien is het dan ook statische metadata, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Dolby Vision wat dynamisch is.

Heb een 65CX.
Ja daar heb je gelijk in allemaal idd.
Denk je dat het beeld wel de juiste lichtsterkte had gehad met dit HLG EK wanneer we een LCD TV hadden gehad? Of ligt het probleem echt bij de bron? Of een combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
DutchOwnage schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:56:
[...]

Idem hier op NPO1 UHD. Persoonlijk stoor ik mij er niet zo erg aan, maar kan me voorstellen dat sommigen zich er wel aan storen.
Ik heb geen audiodelay nadat ik een optische kabel van mijn 1.4 receiver naar de NEXT getrokken heb. HDMI en optisch van TV naar receiver geeft allebei delay hier.
Ligt aan de LG oled allemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door pennywise666 op 19-06-2021 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
pennywise666 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:57:
[...]

Ja daar heb je gelijk in allemaal idd.
Denk je dat het beeld wel de juiste lichtsterkte had gehad met dit HLG EK wanneer we een LCD TV hadden gehad? Of ligt het probleem echt bij de bron? Of een combinatie?
Zou ik niet weten. Nou staan die Samsung Qleds natuurlijk wel bekend om hun enorme lichtopbrengst. Maar iets wat van nature in de bron zit, verander je niet zomaar denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Srvv93
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-05 15:50
Ah, blij dat die delay niet aan mij ligt dan. Hoef ik niet meer met allerlei instellingen te zitten klooien.

Optische kabel ga ik naar kijken, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
@DutchOwnage Ik zie helemaal geen verschil kwa lichtsterkte tussen Standaard en Technicolor en Cinema, bij deze wedstrijd niet iig. Het ziet er ook niet grauw en donker uit. Heb je Tonemapping wel aanstaan?

Edit: Nee laat maar, ik vergis me. Wel duidelijk verschil kwa lichtsterkte.

Maar hoe kan dit dan? Ik snap er helemaal niks van.
Waarom gaat de lichtsterkte omhoog bij Standaard? Ik zet namelijk mijn Oledlight niet omhoog, wat ook niet hoger dan 100 kan.
Of zijn dat de White Balance settings van Standaard die er voor zorgen dat het helderder lijkt?

[ Voor 48% gewijzigd door pennywise666 op 19-06-2021 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Ik denk dat je daar zelf geen invloed op uit kunt oefenen. Zal met de aansturing te maken hebben.

Waarom is Cinema Home in Dolby Vision helderder dan Cinema, terwijl Oled light en helderheid hetzelfde zijn.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste