Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:37
Ik moet mezelf denk ik toch corrigeren. Nu ik vandaag de F1 in 4K afzet tegen het voetbal in 4K HDR, wint het voetbal in HDR toch wel hoor, als het op image quality aankomt. F1 in 4K is super nice, maar oogt toch enigzins flets in vergelijking met het voetbal. Helemaal in een enigzins verduisterde ruimte. Spanje-Polen ziet er echt fenomenaal uit weer.

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-02 21:18
DutchOwnage schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:12:
Ik moet mezelf denk ik toch corrigeren. Nu ik vandaag de F1 in 4K afzet tegen het voetbal in 4K HDR, wint het voetbal in HDR toch wel hoor, als het op image quality aankomt. F1 in 4K is super nice, maar oogt toch enigzins flets in vergelijking met het voetbal. Helemaal in een enigzins verduisterde ruimte. Spanje-Polen ziet er echt fenomenaal uit weer.
Ja ziet er heel mooi uit in Standaard op W45! Heb jij de Color gamut op Auto of op Wide staan?? Op Wide zijn de kleuren meer overdreven terwijl ze meer natuurlijk ogen op Auto. Hoort dat zo?

• DutchOwnage
Op Wide, dat is standaard, in standaard :D

Ik hou daar juist van, bij sportwedstrijden mogen kleuren er best wel lekker uitspringen.

Maar echt, ga nou gewoon lekker van jezelf uit wat jij mooi vindt. Who cares hoe ik mijn settings heb staan?

Edit: heb echt niks meer te klagen wat betreft de beeldkwaliteit. Ik lees ook niks meer over te donker of fletse beelden verder. Denk dat het een en ander nu zo ongeveer wel duidelijk is? Dynamic Tone Mapping, of het ontbreken hiervan, speelt in ieder geval een hele belangrijke rol in hoe men de beeldkwaliteit ervaart.

[Voor 39% gewijzigd door DutchOwnage op 19-06-2021 22:50]

• pennywise666
DutchOwnage schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:47:
Op Wide, dat is standaard, in standaard :D

Ik hou daar juist van, bij sportwedstrijden mogen kleuren er best wel lekker uitspringen.

Maar echt, ga nou gewoon lekker van jezelf uit wat jij mooi vindt. Who cares hoe ik mijn settings heb staan?
Ja snap ik, maar ik vind het interessant om meningen te horen en misschien kan ik daar nog wat van leren. Anders had ik er ook niet achter gekomen dat Standaard het mooiste is.
En op welke kleurtemp heb je het?

• DutchOwnage
pennywise666 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:50:
[...]

En op welke kleurtemp heb je het?
Durf het bijna niet te zeggen, maar heb 'm weer standaard op koel20 staan :9. Maar als jij 'm op w45 hebt staan, in combinatie met Wide colour gamut, kan dat ook weer een behoorlijk ander resultaat geven natuurlijk, buiten dat jij een C8 hebt staan en ik een CX, kan je ook niet 1 op 1 vergelijken.

• pennywise666
DutchOwnage schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:53:
[...]

Durf het bijna niet te zeggen, maar heb 'm weer standaard op koel20 staan :9. Maar als jij 'm op w45 hebt staan, in combinatie met Wide colour gamut, kan dat ook weer een behoorlijk ander resultaat geven natuurlijk, buiten dat jij een C8 hebt staan en ik een CX, kan je ook niet 1 op 1 vergelijken.
Oja ok, misschien is W45 en Wide tegelijk dan ook teveel van het goede. Ik zal morgen weer verder kijken. Lijkt mij dat er niet echt verschil zit tussen de panelen.

[Voor 43% gewijzigd door pennywise666 op 19-06-2021 22:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-03 09:28

itsgreen

Large and in charge

Ik kijk hem op een JVC beamer (sinds vandaag operationeel met de Next box van Ziggo), hij zegt braaf HLG, maar ziet er uit alsof er een grijze layer over heen zit (behalve de overlays van de NOS zelf).

Heb hem maar op SDR gezet... Er is nog geen concrete oplossing voor toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchOwnage
itsgreen schreef op zondag 20 juni 2021 @ 01:22:
Ik kijk hem op een JVC beamer (sinds vandaag operationeel met de Next box van Ziggo), hij zegt braaf HLG, maar ziet er uit alsof er een grijze layer over heen zit (behalve de overlays van de NOS zelf).

Heb hem maar op SDR gezet... Er is nog geen concrete oplossing voor toch?
Ik heb geen verstand van beamers, en ken de specificaties ook niet :) Maar het blijkt maar weer, zoveel mensen met verschillende apparatuur. Hoe mooi het ook kan zijn, HLG gooit helaas voor een hoop mensen toch roet in het eten ben ik bang.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-03 22:33
Ik heb een philips the one 55pus7304 uit 2020. Deze ondersteunt HLG, verder zit mijn Next rechtstreeks aangesloten op de tv. Het voetbal valt enigszins te bekijken met helderheid en contrast op 100%, echter is het beeld extreem wit. Hiermee bedoel ik dat er een soort witte fletse waas over heen zit. Dit kan je wel weghalen door de helderheid weer naar beneden te doen, maar dan is het beeld weer donker. Ik begrijp niet goed waarom ik geen “perfect” beeld krijg terwijl de apparatuur dit prima zou moeten kunnen. Iemand die nog tips heeft voor philips tv’s (geen oled)? Want wat ik zoal lees zijn er meer mensen met philips tv’s die hier last van hebben maar niemand heeft een goede oplossing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-03 16:16
Hier op een Sony oled vind ik nog steeds niets bijzonders, kijk liever op NPO 1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:30
@drusloos probeer eens de gamma waarde anders in te stellen, mischien HDR op Vivid?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pennywise666
@DutchOwnage Ligt het nou aan mij of is er geen 4K bij Formule 1??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchOwnage
Nee, geen 4K op het moment. Zie ik ook niet meer gebeuren vandaag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:02
Hier ook geen 4k idd, heb t kastje al opnieuw gestart, maar helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:30
Tja daar gaat onze F1 in UHD, dacht al dat het aan mijn Next lag, echter deze staat nog steeds in 4K modus.
Ook het sportkanaal laat bij info wel 4K info button zien, maar beeldverslag is duidelijk geen UHD.
Wat zegt Ziggo zelf?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pennywise666
dinandus schreef op zondag 20 juni 2021 @ 16:21:
Tja daar gaat onze F1 in UHD, dacht al dat het aan mijn Next lag, echter deze staat nog steeds in 4K modus.
Ook het sportkanaal laat bij info wel 4K info button zien, maar beeldverslag is duidelijk geen UHD.
Wat zegt Ziggo zelf?
Via Twitter:

"Hoi! We hadden problemen met het 4K signaal waardoor we moesten overschakelen naar UHD om zonder storingen verder te kunnen kijken"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchOwnage
Ehhm, 4K IS UHD 8)7

Maar goed, kan gebeuren, moet alleen geen gewoonte worden :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pennywise666
DutchOwnage schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:13:
Ehhm, 4K IS UHD 8)7

Maar goed, kan gebeuren, moet alleen geen gewoonte worden :9
Ja haha. Nee, moet geen gewoontje worden.
Ik vind het sowieso raar. Wat nou problemen met je 4K signaal, je moet gewoon je zaken op orde hebben voor de over de balk smijtende klant met je Ziggo abbo. Lekker makkelijk dit.
Laten we hopen dat ze straks geen probleem hebben met de enige 4K voetbalwedstrijd van de dag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchOwnage
pennywise666 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:17:
[...]

Ja haha. Nee, moet geen gewoontje worden.
Ik vind het sowieso raar. Wat nou problemen met je 4K signaal, je moet gewoon je zaken op orde hebben voor de over de balk smijtende klant met je Ziggo abbo. Lekker makkelijk dit.
Laten we hopen dat ze straks geen probleem hebben met de enige 4K voetbalwedstrijd van de dag.
Beetje kort door de bocht. Wie zegt niet dat er een Fransman ter plekke heeft lopen klooien. Sterker nog, weet wel zeker dat het probleem niet bij Ziggo lag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pennywise666
DutchOwnage schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:27:
[...]

Beetje kort door de bocht. Wie zegt niet dat er een Fransman ter plekke heeft lopen klooien. Sterker nog, weet wel zeker dat het probleem niet bij Ziggo lag.
Ik ben net Max wat dat betreft. Maar ok, alle schakels in de keten moeten gewoon hun zaakjes op orde hebben. Neem een voorbeeld aan de samenwerking van het Red Bull team zou ik zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pennywise666
Wat een prachtig beeld weer ohohoh. Het lijkt nog beter dan gisteren zelfs. Dat rood van Wales spat werkelijk van het scherm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchOwnage
Ja, heerlijk. Gelukkig hebben we het voetbal nog in 4K HDR :+

Bijna jammer dat er maar 1 wedstrijd is vandaag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pennywise666
Dat is tenminste nog iets ja. Maar net als je de smaak te pakken hebt dan is het alweer voorbij idd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-03 22:33
dinandus schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:30:
@drusloos probeer eens de gamma waarde anders in te stellen, mischien HDR op Vivid?
Die gamma waarde heeft wel wat gedaan, bedankt voor de tip!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-03 19:14
Even een vraagje voor de mensen hier (bij ziggo en die de ziggo next hebben).

Als er geen voetbal is op kanaal 999 krijgen jullie dan wel of geen HDR signaal binnen. Ik krijg altijd een HDR signaal binnen op dit kanaal, maar nu lijken er mensen te zijn die allen HDR binnenkrijgen tijdens het voetbal.

Vraag me af of dit klopt?

Zoja is dit dan ook zo bij de andere aanbieders?

• DutchOwnage
Inderdaad altijd een HDR HLG signaal. Ook tijdens 1080i uitzendingen dus, beetje onzinnig als je 't mij vraagt maar goed.

Over bijvoorbeeld KPN kan ik niets zeggen, want die hebben ook nog een 3e kanaal, beetje tussenoplossing met ik dacht 1080p HDR.

[Voor 35% gewijzigd door DutchOwnage op 21-06-2021 14:41]

• pennywise666
Gaat werkelijk nergens over nee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:12

Rivanov

Apple freak

Aartstyle schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:34:
Even een vraagje voor de mensen hier (bij ziggo en die de ziggo next hebben).

Als er geen voetbal is op kanaal 999 krijgen jullie dan wel of geen HDR signaal binnen. Ik krijg altijd een HDR signaal binnen op dit kanaal, maar nu lijken er mensen te zijn die allen HDR binnenkrijgen tijdens het voetbal.

Vraag me af of dit klopt?

Zoja is dit dan ook zo bij de andere aanbieders?
Ik heb op Kanaal 999 altijd HDR HLG met m'n Ziggo Next.

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Aartstyle
DutchOwnage schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:39:
Inderdaad altijd een HDR HLG signaal. Ook tijdens 1080i uitzendingen dus, beetje onzinnig als je 't mij vraagt maar goed.

Over bijvoorbeeld KPN kan ik niets zeggen, want die hebben ook nog een 3e kanaal, beetje tussenoplossing met ik dacht 1080p HDR.
Stel er zijn mensen die niet altijd HDR hebben op kanaal 999 (heb het nog niet voor de volle 100% bevestigd gekregen). Zou dit dan niet een deel van het probleem kunnen zijn?

Dat je een soort dubbele HDR input krijgt ,maar dat je TV al op HDR modus staat en zich dus niet meer kan aanpassen aan het HDR wat tijdens de wedstrijd binnenkomt. Dan is het niet zo gek dat het beeld donker en flets is toch? Contrast en backlight kan niet meer hoger dan hij al staat.

Het is maar een brainwave vanuit mijn kant.

• DutchOwnage
Aartstyle schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:56:
[...]

Stel er zijn mensen die niet altijd HDR hebben op kanaal 999 (heb het nog niet voor de volle 100% bevestigd gekregen). Zou dit dan niet een deel van het probleem kunnen zijn?
Volgens mij heb je altijd HDR of geen HDR. In dat laatste geval krijg je "gewoon" 4K voorgeschoteld als je tv geen HDR doet.

Ik heb nog nergens gelezen dat er mensen zijn die geen HDR krijgen, terwijl hun tv dat wel ondersteund. Want je moet de Next op automatisch of 4K zetten, om ook überhaupt een 4K signaal te ontvangen en bij Ziggo is dat de enige manier om ook HDR te krijgen, anders dan bij KPN die ook nog dat andere kanaal met 1080p HDR hebben.

Ik heb ook sterk de indruk dat er relatief meer problemen bij KPN spelen dan bij Ziggo, vanwege de settop boxen met diverse instellinsmogelijkheden die KPN gebruikt.

[Voor 10% gewijzigd door DutchOwnage op 21-06-2021 15:26]

• Aartstyle
[quote]DutchOwnage schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:23:
[...]

Volgens mij heb je altijd HDR of geen HDR. In dat laatste geval krijg je "gewoon" 4K voorgeschoteld als je tv geen HDR doet.

Dat leek mij ook. Maar enkelen beweren nu dat ze pas een HDR signaal binnen krijgen zodra de wedstrijd begint. Het moment waarop bij mij dus het beeld (nog) donkerder wordt.

Ik twijfel ook erg of dit waar is hoor. Vandaar ook mijn vraag hier.

• pennywise666
Aartstyle schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:34:
[...]

Dat leek mij ook. Maar enkelen beweren nu dat ze pas een HDR signaal binnen krijgen zodra de wedstrijd begint. Het moment waarop bij mij dus het beeld (nog) donkerder wordt.

De zender is HDR ready gemaakt en dat signaal staat altijd aangeschakeld terwijl de uitzending zelf SDR is. Tijdens voetbal komt het daadwerkelijke HDR signaal binnen.

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:12
Ik heb zowaar 'normaal' beeld nu tijdens voetbal voor het eerst op mijn Philips pus7304. Dus zonder zonnebril effect

Mijn paludarium // iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:05
Het overzichtsbeeld vind ik flets en contrastloos. Andere beelden zijn dan wel weer goed.

[Voor 3% gewijzigd door Deef_K op 21-06-2021 18:37]

• Gh0stw4lk3r
Aartstyle schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:34:
[...]

Ik zie een overeenkomst in naam op een ander forum waar ik het een en ander uitgelegd heb ;) hoe is het beeld nu bij jou?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nachtapotheker
Deef_K schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:06:
Het overzichtsbeeld vind ik flets en contrastvloeistof. Andere beelden zijn dan wel weer goed.
Jup hier ook, alle herhalingen zien er mooi uit, maar het overzichtsbeeld is te licht, flets.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchOwnage
Gh0stw4lk3r schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:08:
[...]

Ik zie een overeenkomst in naam op een ander forum waar ik het een en ander uitgelegd heb ;) hoe is het beeld nu bij jou?
Je hebt 't tegen mij? Welk forum hebben we het over?

Ik vind het beeld enigzins aan de lichte kant. Dat is de enige "aanmerking" die ik heb eigenlijk. Ik vind het hele toernooi al de beelden vanuit de Arena de minste.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
DutchOwnage schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:11:
[...]

Je hebt 't tegen mij? Welk forum hebben we het over?

Ik vind het beeld enigzins aan de lichte kant. Dat is de enige "aanmerking" die ik heb eigenlijk. Ik vind het hele toernooi al de beelden vanuit de Arena de minste.
Sorry, ik bedoelde Aart, jouw naam per ongeluk meegenomen in de quote.

• pennywise666
Wat een *piep*beeld zeg.

Denk aan het taalgebruik aub.

[Voor 61% gewijzigd door tweakduke op 21-06-2021 22:20]

• DutchOwnage
Ik vind de herhalingen er beter uitzien, zoals het hoort. Normaal is dat andersom. Die hoofdcamera staat echt veel te licht afgesteld lijkt 't wel.

• pennywise666
Ja precies. Dit doet gewoon pijn aan mijn ogen ook. Wat een verschil met gisteren. Het lijkt wel of ik SDR met gamma 1.8 zit te kijken ofzo.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:05
DutchOwnage schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:32:
Ik vind de herhalingen er beter uitzien, zoals het hoort. Normaal is dat andersom. Die hoofdcamera staat echt veel te licht afgesteld lijkt 't wel.
Maar de herhaling van de hoofdcamera is dan wel weer goed.

• pennywise666
Die mensen van de techniek zitten zelf toch ook die live beelden in de gaten te houden neem ik aan en dan zien ze zelf toch ook dat dit niet goed is en dan pas je het toch aan?? Wat is dit voor iets raars zeg.

[Voor 6% gewijzigd door pennywise666 op 21-06-2021 18:42]

• DutchOwnage
Deef_K schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:37:
[...]

Maar de herhaling van de hoofdcamera is dan wel weer goed.
Er is geen touw aan vast te knopen eigenlijk
Gelukkig geldt dit vooralsnog alleen voor de wedstrijden vanuit de Arena...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pennywise666
DutchOwnage schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:41:
[...]

Er is geen touw aan vast te knopen eigenlijk
Gelukkig geldt dit vooralsnog alleen voor de wedstrijden vanuit de Arena...
Ik zie wel voor het eerst niet van die spastische rechthoeken die uit het beeld willen springen, on a positive note.

• DutchOwnage
Waar ik erg benieuwd naar ben is of alle wedstrijden verzorgd worden door een team van de UEFA, of dat de organiserende landen de beelden voor hun rekening nemen. Anders kan ik niet verklaren waarom de beelden vanuit de Arena zo afwijken van de andere stadions, in negatieve zin.

• pennywise666
Beeld is weer om aan te zien nu gelukkig.

• DutchOwnage
Wat een ***beeld, dat ziet er toch niet uit :o :9

Nee inderdaad, zo hoort het dus. Ze waren alleen wel rijkelijk laat met de switch naar UHD, als we dan toch wat te zeuren moeten hebben.

• pennywise666
DutchOwnage schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:11:
Wat een ***beeld, dat ziet er toch niet uit :o :9

Nee inderdaad, zo hoort het dus. Ze waren alleen wel rijkelijk laat met de switch naar UHD, als we dan toch wat te zeuren moeten hebben.
Ja haha ik zat alweer te typen hier waar de UHD bleef en toen kwam de switch ineens.
Die camera registratie vind ik veel beter hier dan in de Arena ook geloof ik. Zit veel dichter op het veld.

• DutchOwnage
Toch heb ik de indruk dat ze de helderheid een tikkeltje omhoog hebben geschroefd. Misschien naar aanleiding van alle kritiek? Of dat nou direct de beeldkwaliteit ten goede komt is een tweede...

• Srvv93
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-03 18:57
En nu vergeten ze terug te schakelen. :P

Gaat nog niet heel lekker allemaal bij de NOS.

[Voor 38% gewijzigd door Srvv93 op 21-06-2021 21:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchOwnage
Srvv93 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:48:
En nu vergeten ze terug te schakelen. :P

Gaat nog niet heel lekker allemaal bij de NOS.
De ploeg van vorige week is afgelost. Bij de werkoverdracht zijn een aantal punten niet helemaal lekker overgekomen :')

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
DutchOwnage schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:48:
Waar ik erg benieuwd naar ben is of alle wedstrijden verzorgd worden door een team van de UEFA, of dat de organiserende landen de beelden voor hun rekening nemen. Anders kan ik niet verklaren waarom de beelden vanuit de Arena zo afwijken van de andere stadions, in negatieve zin.
Het signaal gaat altijd via de Haarlemmermeer naar de nationale broadcasters https://www.uefa.com/insi...tional-broadcast-centre-/

Aanvullend nog: er zijn wel 4 verschillende productiemaatschappijen die het daadwerkelijke filmwerk doen, dus daar kan verschil tussen zitten: https://www.ibc.org/trend...or-euro-2020/7624.article

[Voor 15% gewijzigd door Tralapo op 21-06-2021 22:03]

• DutchOwnage
Dan is het toch enigzins apart te noemen dat de beelden vanuit de Arena voor mijn gevoel van een andere kwaliteit zijn dan elders. Niet zo zeer qua scherpte e. d, maar meer de afwijkende helderheid en kleurenpallet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchOwnage
Tralapo schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:58:
[...]

Het signaal gaat altijd via de Haarlemmermeer naar de nationale broadcasters https://www.uefa.com/insi...tional-broadcast-centre-/

Aanvullend nog: er zijn wel 4 verschillende productiemaatschappijen die het daadwerkelijke filmwerk doen, dus daar kan verschil tussen zitten: https://www.ibc.org/trend...or-euro-2020/7624.article
Super links van je zeg d:)b d:)b. Geeft ook een prima inkijkje in de apparatuur. Zo zijn "maar" 8 van de 36 gebruikte camera's per wedstrijd UHD. Dat verklaart bijvoorbeeld ook dat de replays dat niet zijn, wel super slomo dat is nice. Ik ga het nog eens op mijn gemak teruglezen.

• pennywise666
DutchOwnage schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:42:
Toch heb ik de indruk dat ze de helderheid een tikkeltje omhoog hebben geschroefd. Misschien naar aanleiding van alle kritiek? Of dat nou direct de beeldkwaliteit ten goede komt is een tweede...
Met deze Rusland wedstrijd bedoel je? Nee toch?
En zou wel raar zijn als ze dat bij NL bewust hebben gedaan. Want als het ene kamp niet klaagt dan klaagt het andere wel, dat schiet dan ook niet op voor ze. En dit zou gewoon echt heel fout zijn om bewust het beeld te verpesten.

• DutchOwnage
Ja, die indruk kreeg ik. Maar kan ook aan de omstandigheden qua licht hier thuis liggen. Of ik zie dingen die er niet zijn, kan ook :z

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pennywise666
DutchOwnage schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:43:
Ja, die indruk kreeg ik. Maar kan ook aan de omstandigheden qua licht hier thuis liggen. Of ik zie dingen die er niet zijn, kan ook :z
Ik durf het niet te zeggen of het zo is. Maar laten we niet hopen dat alles nu ineens lichter wordt zoals bij NL want dat is echt niet om aan te zien. AJB terug naar de mooie kwaliteit van gisteren!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03 16:36
Misschien gewoon lichter omdat deze wedstrijd eerder op de dag gespeeld werd?

Gisteren zag het beeld van de wedstrijden er ook verschillend uit trouwens. Bij de ene was het gras veel feller en bij de andere knalden de rode shirts van het scherm. Dit was overigens op de normale HD zenders.

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Bij mij is er gewoon een duidelijk verschil tussen de boven balk layer en de rest van de beeld elementen zeg maar...

Terwijl je zou zeggen dat die gelijk zouden moeten zijn qua kleur en helderheid...

• DutchOwnage
german8 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:08:
Misschien gewoon lichter omdat deze wedstrijd eerder op de dag gespeeld werd?
Ik denk dat je daarin gelijk hebt. Dat speelt een grote rol. Ik merkte inderdaad de toegenomen helderheid praktisch niet meer naarmate de avond vorderde en het donkerder werd, zowel in het stadion als hier thuis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchOwnage
Nu ik zo die achtergrondinformatie wat heb doorgenomen, welke @Tralapo aangeleverd heeft, vind ik persoonlijk dat enige nuance met betrekking op de technische "mankementen" wel redelijk op zijn plaats is.

Niet alleen is het organiseren van zo'n immense klus normaal gesproken al een hele uitdaging, maar vanwege Covid-19 en alle beperkende factoren, zoals onzekerheden over speelsteden, de productie op afstand enz. zijn er nog heel wat extra uitdagingen bijgekomen. Persoonlijk vind ik toch dat men het over het algemeen goed voor elkaar heeft.

De problemen die de eindgebruiker ervaart, zijn naar mijn mening toch echt te herleiden naar settopboxen, gebruikte tv's en de instellingen daarvan. Een soort van handleiding of waarschuwing vooraf door de providers had denk ik erg gescheeld.

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

DutchOwnage schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:33:
Nu ik zo die achtergrondinformatie wat heb doorgenomen, welke @Tralapo aangeleverd heeft, vind ik persoonlijk dat enige nuance met betrekking op de technische "mankementen" wel redelijk op zijn plaats is.

Niet alleen is het organiseren van zo'n immense klus normaal gesproken al een hele uitdaging, maar vanwege Covid-19 en alle beperkende factoren, zoals onzekerheden over speelsteden, de productie op afstand enz. zijn er nog heel wat extra uitdagingen bijgekomen. Persoonlijk vind ik toch dat men het over het algemeen goed voor elkaar heeft.

De problemen die de eindgebruiker ervaart, zijn naar mijn mening toch echt te herleiden naar settopboxen, gebruikte tv's en de instellingen daarvan. Een soort van handleiding of waarschuwing vooraf door de providers had denk ik erg gescheeld.
Ik vind best dat je mag zeggen dat er mankementen zijn, dat Covid e.d. het niet makkelijker maken lijkt me evident...

Ik zou graag eens willen zien wat er gebeurt als ze het signaal 1:1 doorzetten, zonder overlay. Ik heb echt nul kennis van zaken, maar heb het idee dat de overlay het verpest ofzo... Als ik iets zou moeten gokken denk ik dat het HLG signaal wordt toegepast op de overlay en niet het totale beeld. Zo ziet het er bij mij iig uit. De NOS overlay ziet er levendig uit, en alles vanuit de 'main feed' zit onder een grijze laag.

Joh ik sta er zelfs wel een keer snachts voor op, of test het in de ochtend of een keer... pak een slot van 3 uur, maak een draaiboek waarin je verschillende dingen gaat testen... kijken wat bij wie wel werkt... zijn vast wel genoeg mensen die mee willen werken.

• A.N.Brinkman
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02:46
itsgreen schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:16:
[...]

Ik vind best dat je mag zeggen dat er mankementen zijn, dat Covid e.d. het niet makkelijker maken lijkt me evident...

Ik zou graag eens willen zien wat er gebeurt als ze het signaal 1:1 doorzetten, zonder overlay. Ik heb echt nul kennis van zaken, maar heb het idee dat de overlay het verpest ofzo... Als ik iets zou moeten gokken denk ik dat het HLG signaal wordt toegepast op de overlay en niet het totale beeld. Zo ziet het er bij mij iig uit. De NOS overlay ziet er levendig uit, en alles vanuit de 'main feed' zit onder een grijze laag.

Joh ik sta er zelfs wel een keer snachts voor op, of test het in de ochtend of een keer... pak een slot van 3 uur, maak een draaiboek waarin je verschillende dingen gaat testen... kijken wat bij wie wel werkt... zijn vast wel genoeg mensen die mee willen werken.
Dit idee heb ik dus ook de logo's zijn heel helder terwijl de rest van het beeld wat flets is. Hebben jullie ook dat het beeld dat door het transparante logo rechts boven komt helder lijkt?
Ik heb net een beetje lopen proberen met de instelling van mijn samsung, als ik in de beeld instellingen hlg op 3 zet en contrastverbeteraars aan wordt het een stuk beter gelukkig zijn die instellingen alleen voor hdr en blijven de overigen gewoon staan.

Overigens waren ze net bij de nos tijdens het journaal van 3 uur ook aan het schakelen UHD aan/uit, de rode o van nos rehts boven ook aan/uit.

[Voor 3% gewijzigd door A.N.Brinkman op 22-06-2021 15:35]

• pennywise666
Het beeld hapert!
Dit is echt niet te kijken met die frameskips de hele tijd zeg.

[Voor 65% gewijzigd door pennywise666 op 22-06-2021 21:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nachtapotheker
Het contrast is behoorlijk goed bij deze pot op HLG. Geen flets beeld 👍

• pennywise666
Nachtapotheker schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:25:
Het contrast is behoorlijk goed bij deze pot op HLG. Geen flets beeld 👍
Dat gehaper vind je niet erg??

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nachtapotheker
pennywise666 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:26:
[...]

Dat gehaper vind je niet erg??
Ik heb geen gehaper :) (ziggo)

• pennywise666
Dan zie je het gewoon niet.

Edit: Het hapert niet meer opeens.

[Voor 41% gewijzigd door pennywise666 op 22-06-2021 21:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nachtapotheker
pennywise666 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:31:
Dan zie je het gewoon niet.

Edit: Het hapert niet meer opeens.
Ik heb er op zitten letten paar minuten, maar echt geen haperingen hier.
Dat zou me echt wel opvallen, ik kan bijv niet naar een 50hz uitzending kijken als de settopbox op 60hz staat :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pennywise666
Nachtapotheker schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:43:
[...]

Ik heb er op zitten letten paar minuten, maar echt geen haperingen hier.
Dat zou me echt wel opvallen, ik kan bijv niet naar een 50hz uitzending kijken als de settopbox op 60hz staat :+
Ok, volgens mij ligt het bij mij idd. Ik zat te schakelen tussen een LG app op mijn TV. Blijkbaar raakte ie in de war bij te terugschakeling naar Ziggo. Om het te verhelpen moest ik in de Next even heen en weer schakelen tussen Auto en 4K. Vaag.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb vandaag een Arris 5202 UHD ontvanger van Xs4all gekregen omdat mijn oude defect was.

Het was even wat gedoe om de instellingen van de LG tv goed te krijgen, maar nu zit ik met veel plezier te kijken. En aan de Harmony AB hoefde ik niets te veranderen.

Ik zie wel soms trillingen die het beeld wat onrustig maken. Tijdens de wedstrijd heb ik er weinig last van, ervoor en in de rust wel af en toe.

Closeup beelden voor zo'n pixelreclamebord zijn niet te doen, maar dat was in HD ook al.

Over het algemeen is het beeld uitstekend. Ik herken de spelers veel beter.

Ook de HD zenders zijn een stuk prettiger met deze ontvanger.

• pennywise666
@DutchOwnage Het ziet er nu goed uit op technicolor. Het is veel lichter. Die Standard is nu te fel sinds gisteren.

• DutchOwnage
Ja, het is een stuk lichter geworden. Ik zit nog steeds op Standard, maar heb wel het Oled light wat omlaag gezet. Het is prima dat ze aan het experimenteren zijn hoor, maar wat minder als het voorheen goed stond :9. Zo blijf je bezig met finetunen

• pennywise666
Ja ik had liever dat mooie beeld van 2 dagen geleden. Nu zijn wij de dupe van degenen waarbij het beeld te donker was.
Hoe hoog heb je nu de Oledlight staan dan?

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:44

Laguna

Connaisseur

Beeld is nu beter niet zo donker als eerst, al is de balk nog steeds te fel en leidt daardoor onnodig af. Het zou mooi zijn als ze die meer naar de achtergrond kunnen brengen.

Voor HDR beelden dient OLED light sowieso op 100 te staan, als het beeld daarmee te fel is staan je andere instellingen niet goed.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• pennywise666
Laguna schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 00:04:
Beeld is nu beter niet zo donker als eerst, al is de balk nog steeds te fel en leidt daardoor onnodig af. Het zou mooi zijn als ze die meer naar de achtergrond kunnen brengen.

Voor HDR beelden dient OLED light sowieso op 100 te staan, als het beeld daarmee te fel is staan je andere instellingen niet goed.
Nee, het komt de fel binnen. Het is niet goed.
Eergisteren was het beeld namelijk wel nog goed. Ze zitten te klooien met experimenteren.
Ik ga toch ook niet zeggen dat het aan jouw instellingen ligt toen het beeld voorheen te donker was?

• DutchOwnage
Laguna schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 00:04:

Voor HDR content dient Oled light inderdaad altijd op 100 te staan, maar aangezien de NPO dusdanig aan het experimenteren is geslagen om het beeld helderder te krijgen voor de vele mensen bij wie het te donker was, zijn ze mijns inziens daar op dit moment een beetje te ver in aan het doorschieten. Tenminste, die indruk krijg ik een beetje.

Maar het kan net zo goed zijn dat hoe het nu vertoond wordt, het correct is. Dan heb ik dus al die tijd naar een verkeerd beeld zitten kijken :9

Voor mij persoonlijk was het tot 2 dagen terug zo goed als perfect. Maar het is geen ramp hoor, het is nog steeds uitstekend beeld, moet alleen weer wat kleine aanpassingen doen. Cinema of Filmmaker vind ik in ieder geval nog steeds te flets en te grauw.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

pennywise666 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 00:09:
[...]

Nee, het komt de fel binnen. Het is niet goed.
Eergisteren was het beeld namelijk wel nog goed. Ze zitten te klooien met experimenteren.
Hoe weet je dat het te fel binnenkomt? Heb je het vergeleken met andere HDR bronnen?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• pennywise666
Laguna schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 01:09:
[...]

Hoe weet je dat het te fel binnenkomt? Heb je het vergeleken met andere HDR bronnen?
Mijn verstand en gevoel zeggen dat het te fel is aangezien het er 2 dagen geleden goed uitzag. Ik heb geen instelling veranderd en het beeld wordt opeens feller sinds gisteren. Zie het antwoord hiervoor van de topicstarter,zo denk ik er ook allemaal over.
Ik hoop vanavond te kunnen vergelijken met UHD op de BBC Iplayer.

[Voor 13% gewijzigd door pennywise666 op 23-06-2021 03:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aartstyle
Hier ziet het er nu prima uit. Bij de overgang naar de UHD uitzending blijft het beeld ongeveer dezelfde helderheid behouden.
Of dit nu het juiste beeld is weet ik niet aangezien jullie nu klagen dat het te helder is.

Het lijkt er op dat het beeld gewoon niet goed gematched wordt met de TV die gebruikt wordt. Hoe dat precies werkt weet ik niet. Maar ik kan mij voorstellen dat een TV met een hoger aantal Nits een ander uitgangspunt heeft dan een TV met een lager aantal Nits.

Afijn, ik ben blij met de aanpassing, maar ik begrijp ook dat anderen dat wellicht niet zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

pennywise666 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 03:27:
[...]

Mijn verstand en gevoel zeggen dat het te fel is aangezien het er 2 dagen geleden goed uitzag. Ik heb geen instelling veranderd en het beeld wordt opeens feller sinds gisteren. Zie het antwoord hiervoor van de topicstarter,zo denk ik er ook allemaal over.
Ik bedoelde andere HDR bronnen dan het EK kanaal. Ik heb een 4K UHD blu-ray speler en daarbij is het beeld van de HDR versie niet donkerder vergeleken met de non-HDR versie. HDR is bij heldere scènes juist feller, wat ook logisch is. Oftewel mijns inziens is de aanpassing die ze hebben doorgevoerd correct geweest. Dat het contrast tussen de balk en de rest van het beeld kleiner is geworden bevestigt dat ook.

[Voor 5% gewijzigd door Laguna op 23-06-2021 08:46]

• DutchOwnage
Aartstyle schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:20:
Hier ziet het er nu prima uit. Bij de overgang naar de UHD uitzending blijft het beeld ongeveer dezelfde helderheid behouden.
Voorheen merkte ik inderdaad juist dat het beeld bij de overgang naar UHD donkerder werd. Ik ga daar vanavond ook eens op letten. Verder kan ik alleen maar toejuichen dat het beeld voor veel mensen er op vooruit gaat, helemaal als dat een correcte weergave van HLG betekent. Dat ik hier dan wat aan moet gaan passen, het zij zo. Ik probeer dat wél te blijven doen binnen de Standaard preset... Maar zo veel kan je nou ook weer niet aanpassen, want bijv. OLED light moet gewoon op 100, en helderheid moet ook op 50 voor HDR. We gaan het zien :9

Overigens vind ik feller niet de juiste term, gewoon helderder, alsof ze de helderheid in je tv settings flink omhoog hebben geschroeft.

[Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 23-06-2021 09:28]

• DutchOwnage
pennywise666 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 03:27:
[...]

Als ik zo op wat Engelse fora lees, is men goed te spreken over UHD HLG op BBC Iplayer. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het beeld op NOS1 UHD is iets helderder dan op het HD kanaal, maar oogt realistischer IMHO.

Mind you, ik heb de eerste dagen met het donkere beeld gemist, want net gisteren begonnen.

[Voor 34% gewijzigd door drfruit op 23-06-2021 09:27]

• pennywise666
Laguna schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:43:
[...]

Ik bedoelde andere HDR bronnen dan het EK kanaal. Ik heb een 4K UHD blu-ray speler en daarbij is het beeld van de HDR versie niet donkerder vergeleken met de non-HDR versie. HDR is bij heldere scènes juist feller, wat ook logisch is. Oftewel mijns inziens is de aanpassing die ze hebben doorgevoerd correct geweest. Dat het contrast tussen de balk en de rest van het beeld kleiner is geworden bevestigt dat ook.
Maar de discussie gaat toch niet over HDR versus non-HDR films? Dit is weer totaal iets anders.
Van die balk stond/staat de felheid te hoog terwijl het beeld de juiste contrast/felheid had op mijn TV waardoor er meer diepte in het beeld zat. Nu is het totaalbeeld dus te fel net als die balk en is er minder verschil tussen lichter en donker in dan 2 dagen geleden. Kleuren kunnen er op die manier niet uitspringen.(Zoals een UHD HDR Blu Ray idd) Dit vind ik er minder mooi uitzien. Het klopt gewoon niet helemaal naar mijn gevoel.
Dus ik dacht ik ga dit vergelijken met de HDR van de BBC Iplayer en als het beeld daar hetzelfde is als 2 dagen gelden dan weet ik dat het aan de NOS ligt. Is het even fel, dan ligt het de LG die niet goed matched met het beeld zoals iemand hier al zei.

• pennywise666
DutchOwnage schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:25:
[...]

Voorheen merkte ik inderdaad juist dat het beeld bij de overgang naar UHD donkerder werd. Ik ga daar vanavond ook eens op letten. Verder kan ik alleen maar toejuichen dat het beeld voor veel mensen er op vooruit gaat, helemaal als dat een correcte weergave van HLG betekent. Dat ik hier dan wat aan moet gaan passen, het zij zo. Ik probeer dat wél te blijven doen binnen de Standaard preset... Maar zo veel kan je nou ook weer niet aanpassen, want bijv. OLED light moet gewoon op 100, en helderheid moet ook op 50 voor HDR. We gaan het zien :9

Overigens vind ik feller niet de juiste term, gewoon helderder, alsof ze de helderheid in je tv settings flink omhoog hebben geschroeft.
Helderder is een beter woord ja, zo ervaar ik het ook. Want deze helderheid verpest de diepte, dat feller (bv oledlight) niet.
Ik zou niet weten wat ik nog kan aanpassen in Standaard om het beeld ook maar enigszins in de buurt te laten komen van 2 dagen geleden.
Ik zag inderdaad ook dat het beeld minder donker werd na de UHD schakeling. En we zien het resultaat dus.
drfruit schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:26:
Het beeld op NOS1 UHD is iets helderder dan op het HD kanaal, maar oogt realistischer IMHO.

Mind you, ik heb de eerste dagen met het donkere beeld gemist, want net gisteren begonnen.
Het oogt sowieso realistischer aangezien de resolutie veel hoger is.

• pennywise666
DutchOwnage schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:26:
[...]

Als ik zo op wat Engelse fora lees, is men goed te spreken over UHD HLG op BBC Iplayer. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen.
Nou, als ze daar al goed te spreken zijn over de HLG en je geen andere berichten leest zoals die van ons hier, dan weet je dus al eigenlijk genoeg en dat het dus aan de NOS ligt. Maar ik hoop het dus met eigen ogen te zien,even kijken of ik het werkend krijg. Die natuurdocu's zagen er iig al mooi uit in HLG daar gisteren.

[Voor 5% gewijzigd door pennywise666 op 23-06-2021 10:15]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aartstyle
pennywise666 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:10:
[...]

Nou, als ze daar al goed te spreken zijn over de HLG en je geen andere berichten leest zoals die van ons hier, dan weet je dus al eigenlijk genoeg en dat het dus aan de NOS ligt. Maar ik hoop het dus met eigen ogen te zien,even kijken of ik het werkend krijg. Die natuurdocu's zagen er iig al mooi uit in HLG daar gisteren.
Is de BBC Iplayer niet gewoon een app op je tv zoals netflix etc? Het grote verschil daarmee is dat je niet te maken hebt met communicatie tussen een decoder en de TV. (correct me if i'm wrong)
Zie ook het verschil tussen de netflix app op de next en de netflix app op je TV. Veel mensen zullen daar grote verschillen in kwaliteit in zien. Zeker (daar gaan we weer) met HDR.

Dus om nou direct de schuld bij de NOS te leggen, het kan ook prima een handshake issue zijn tussen decoder en type tv.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pennywise666
@Aartstyle Ja daar heb je gelijk in. Zoiets had ik ook eerder gelezen idd.

[Voor 81% gewijzigd door pennywise666 op 23-06-2021 10:24]

• Aartstyle
Ik denk echt dat als ziggo dit kanaal openzet en je zonder tussenkomst van de next maar alleen met de interne tuner van je tv kan kijken dat alle problemen zijn opgelost met betrekking tot kanaal 999.

Edit: laat ik het anders zeggen. Het zou mij niet verbazen als het eruit halen van een schakel zoals de next de problemen zou oplossen.

[Voor 25% gewijzigd door Aartstyle op 23-06-2021 10:28]

• pennywise666
Zou heel goed kunnen ja. Ik zou daar graag achter willen komen, maar dan moeten ze zelf wel meewerken ook.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:07
Aartstyle schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:25:
Ik denk echt dat als ziggo dit kanaal openzet en je zonder tussenkomst van de next maar alleen met de interne tuner van je tv kan kijken dat alle problemen zijn opgelost met betrekking tot kanaal 999.

Edit: laat ik het anders zeggen. Het zou mij niet verbazen als het eruit halen van een schakel zoals de next de problemen zou oplossen.
Ik ervaar met Trined precies dezelfde problemen met helderheid als hier beschreven door Ziggo abonnees.
De DVB-C tuner van mijn TV is via coax rechtstreeks aangesloten op het glasvezelmodem.

Daarom verwacht ik dat de oorzaak bij de bron zit en niet bij de provider.

• Aartstyle
Joris748 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:48:
[...]

Ik ervaar met Trined precies dezelfde problemen met helderheid als hier beschreven door Ziggo abonnees.
De DVB-C tuner van mijn TV is via coax rechtstreeks aangesloten op het glasvezelmodem.

Daarom verwacht ik dat de oorzaak bij de bron zit en niet bij de provider.
En heb jij nu sinds gisteren ook helderder beeld?

• Laguna

Laguna

Connaisseur

pennywise666 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:58:
[...]

Maar de discussie gaat toch niet over HDR versus non-HDR films? Dit is weer totaal iets anders.
Van die balk stond/staat de felheid te hoog terwijl het beeld de juiste contrast/felheid had op mijn TV waardoor er meer diepte in het beeld zat. Nu is het totaalbeeld dus te fel net als die balk en is er minder verschil tussen lichter en donker in dan 2 dagen geleden. Kleuren kunnen er op die manier niet uitspringen.(Zoals een UHD HDR Blu Ray idd) Dit vind ik er minder mooi uitzien. Het klopt gewoon niet helemaal naar mijn gevoel.
Dus ik dacht ik ga dit vergelijken met de HDR van de BBC Iplayer en als het beeld daar hetzelfde is als 2 dagen gelden dan weet ik dat het aan de NOS ligt. Is het even fel, dan ligt het de LG die niet goed matched met het beeld zoals iemand hier al zei.
De discussie gaat wel degelijk over HDR vs non-HDR. Bij iets als voetbal wil je niet dat het beeld donkerder is dan het reguliere non-HDR kanaal omdat je bij HDR eigenlijk geen optie hebt om het beeld lichter te maken zonder aan de kleuren te komen (ivm OLED light op 100). Bij mij ziet het er sinds ik gister weer eens keek eindelijk goed uit, scherp, veel contrast en correcte kleuren (ik had daarvoor vorige week wel mode HDR-standaard geoptimaliseerd middels een guide die ik voor mijn TV (B6) had gevonden). Het enige minpunt is nog steeds de balk die moeten ze gewoon dimmen.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:07
Aartstyle schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:52:
[...]

En heb jij nu sinds gisteren ook helderder beeld?
Ik heb alleen de eerste helft van Engeland-Tsjechië gezien. Maar dat zag er goed uit. Kon niet zeggen dat het er veel beter uitzag dan eerdere wedstrijden.

Alleen de wedstrijden vanuit de Arena waren heel donker. Vandaar dat ik verwacht dat het probleem bij de bron zit.

• pennywise666
Laguna schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:53:
[...]

De discussie gaat wel degelijk over HDR vs non-HDR. Bij iets als voetbal wil je niet dat het beeld donkerder is dan het reguliere non-HDR kanaal omdat je bij HDR eigenlijk geen optie hebt om het beeld lichter te maken zonder aan de kleuren te komen (ivm OLED light op 100). Bij mij ziet het er sinds ik gister weer eens keek eindelijk goed uit, scherp, veel contrast en correcte kleuren (ik had daarvoor vorige week wel mode HDR-standaard geoptimaliseerd middels een guide die ik voor mijn TV (B6) had gevonden). Het enige minpunt is nog steeds de balk die moeten ze gewoon dimmen.
Nou, bij mij zag UHD er 2 dagen geleden vergelijkbaar uit met het HD kanaal kwa helderheid, alleen 10x realistischer.
Oja ik heb ook nog een Panasonic GZ950 Oled op mijn slaapkamer staan waarmee ik kan testen naast de Iplayer app op mijn LG C8. Dus daar ga ik ook even die Next op aansluiten om te zien hoe die er mee omgaat. Daar zit geen Tonemapping op zoals op mijn LG C8.
Joris748 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:55:
[...]

Ik heb alleen de eerste helft van Engeland-Tsjechië gezien. Maar dat zag er goed uit. Kon niet zeggen dat het er veel beter uitzag dan eerdere wedstrijden.

Alleen de wedstrijden vanuit de Arena waren heel donker. Vandaar dat ik verwacht dat het probleem bij de bron zit.
De 3e wedstrijd van NL vanuit de Arena was een stuk helderder vergeleken met de eerste 2 dacht ik.

[Voor 18% gewijzigd door pennywise666 op 23-06-2021 11:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@pennywise666 volgens mij waren jij en @DutchOwnage zowat de enigen die wel tevreden waren met het beeld, dus als de rest het wel beter vindt dan lijkt het mij voor de hand liggen dat je het moet zoeken in je eigen instellingen.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-03 21:15
Ik vindt het beeld ook prima!

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• pennywise666
Laguna schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:41:
@pennywise666 volgens mij waren jij en @DutchOwnage zowat de enigen die wel tevreden waren met het beeld, dus als de rest het wel beter vindt dan lijkt het mij voor de hand liggen dat je het moet zoeken in je eigen instellingen.
Je vind het voor de hand liggen dat de instellingen in mijn TV vanuit het niets zichzelf wijzigen?
Ik heb voor de rest ook nooit een enkel probleem gehad met Blu Ray UHD HDR etc. Dit is werkelijk het enige. Er valt ook helemaal niks in te stellen, want normaal gesproken staat alles al automatisch goed. Door deze instabiele HDR registratie of doorgifte ben ik alleen genoodzaakt om sommige instellingen anders te zetten en veel opties heb je niet om het beeld er te doen laten uitzien zoals voorheen en zoals jij die nu ervaart, dus ingewikkeld is dat instellingen veranderen niet.

[Voor 34% gewijzigd door pennywise666 op 23-06-2021 12:00]

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee