• QSYS
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 04:20
De formule 1 gaat weer door. Kijken wat daar uit komt als we 2 weken verder zijn.

• Lethalis
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
LuckyLuke schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:30:
[...]

Hoe voel je je nu? 2 dagen na je vaccinatie?
Nog steeds heel moe. Maar dat kan gewoon door alle self inflicted stress gekomen zijn.

Ik sliep vannacht iig al wel wat beter dan de nacht ervoor.

Daarnaast ben ik nu 48 uur verder en heb nog geen koorts. Dus met een beetje geluk gebeurt dat ook niet meer nu en kan ik de angst voor verdere bijwerkingen los gaan laten. Wel is op de injectieplek (als je goed kijkt) een blauw plekje ontstaan, maar dat is waarschijnlijk normaal. Het is iig niet rood ofzo. Wel een beetje dik. Tsja, er is toch een naald in gegaan.

Hopelijk ben ik over een paar dagen weer de oude :)

Je kunt je zelfs afvragen of ik zonder mijn paniekaanval er überhaupt zoveel van had gemerkt. Helaas heb ik zoveel angsten en twijfels moeten overwinnen dat ik daar helemaal uitgeput van ben geraakt. Er zullen niet veel mensen zijn die net als ik zelfs nog 2 rondjes van in totaal bijna een uur hebben gewandeld in het park naast de priklocatie voordat ze naar binnen zijn gegaan :$

Ook de dag ervoor stond ik al op het punt om te gaan. Dus ik was dagen van tevoren al aan een soort uitputtingsslag begonnen.

Even a broken clock is right twice a day.

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21:59

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

Lethalis schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:49:
[...]

Nog steeds heel moe. Maar dat kan gewoon door alle self inflicted stress gekomen zijn.

Daarnaast ben ik nu 48 uur verder en heb nog geen koorts. Dus met een beetje geluk gebeurt dat ook niet meer nu en kan ik de angst voor verdere bijwerkingen los gaan laten. Wel is op de injectieplek (als je goed kijkt) een blauw plekje ontstaan, maar dat is waarschijnlijk normaal. Het is iig niet rood ofzo. Wel een beetje dik. Tsja, er is toch een naald in gegaan.

Je kunt je zelfs afvragen of ik zonder mijn paniekaanval er überhaupt zoveel van had gemerkt. Helaas heb ik zoveel angsten en twijfels moeten overwinnen dat ik daar helemaal uitgeput van ben geraakt. Er zullen niet veel mensen zijn die net als ik zelfs nog 2 rondjes van in totaal bijna een uur hebben gewandeld in het park naast de priklocatie voordat ze naar binnen zijn gegaan :$

Ook de dag ervoor stond ik al op het punt om te gaan. Dus ik was dagen van tevoren al aan een soort uitputtingsslag begonnen.
Ook ik heb die bewuste dag volgepland hoor toentertijd ;) Ik ben met een kameraad gaan lunchen en daarna gaan gamen. Ik hadalcohol bewust even 2 weken overgeslagen :+ Niet dat het veel uitmaakte, maar toch :z

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• user109731
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Miki schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:25:
Het is eerder om te huilen dat we schijnbaar advocaten en huisartsen hebben die in sprookjes geloven. Dan ben je toch wel diep afgegleden en goed van het padje geraakt.
Toevallig net gepubliceerd:
Inspectie in actie tegen onjuiste informatie over corona door artsen
De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) heeft de afgelopen maanden ongeveer vijftig keer een corrigerende brief gestuurd naar artsen die evident onjuiste informatie gaven over het coronavirus aan hun patiënten of via sociale media. Of over het vaccineren daartegen. Ook schreef de inspectie zo’n tien keer dat een sanctie - zelfs via het tuchtrecht - kan volgen als de arts zou doorgaan met het verspreiden van zulke onjuiste informatie. Het ging daarbij onder andere om het betwisten van algemeen aanvaarde wetenschappelijke informatie, medicijnen propageren die afwijken van de professionele standaard of het actief ontraden van vaccinaties. De artsen weken daarmee af van de normen en richtlijnen van hun eigen beroepsgroep.

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 15:54
BlackMonkey schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:30:
[...]

De vaccins hebben de druk op de zorg zover weten terug te krijgen dat we die geplande zorg weer kunnen uitvoeren. Er zijn talloze voorbeelden te vinden dat dit zonder vaccins gewoon niet mogelijk is. Je slaat namelijk ook voor het gemak even over dat een patient die planbare zorg nodig heeft ook het best niet besmet kan zijn, of hij nou daadwerkelijk veel nadeel van covid heeft of niet.
Dit is enigszins voor mij wel de overtuiging dat we goed bezig zijn.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• gekkie
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 00:16
user109731 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:52:
[...]
Toevallig net gepubliceerd:
[...]
Nouja nu de deken in de regio Leeuwarden nog dan, dat het voor advocaten niet de bedoeling is om op straat allerlei mensen van allerlei zaken te gaan beschuldingen, pogen te intimideren en lastigvallen, waarbij hij dan tevens ook nog z'n professie gebruikt.

• gekkie
Er zullen niet veel mensen zijn die net als ik zelfs nog 2 rondjes van in totaal bijna een uur hebben gewandeld in het park naast de priklocatie voordat ze naar binnen zijn gegaan :$

Was het vrije inloop dan ?

• Lethalis
  • Niet online
gekkie schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:21:
[...]

Was het vrije inloop dan ?
Ja. Sporthal in Schiedam waar je ook voor prikken zonder afspraak terecht kan. Even gezondheidsverklaring invullen en gaan.

Eenmaal binnen was het zo gebeurd... binnen 5 minuten zat de spuit er in. Dat ging echt snel.

• NMH
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 22:03
[...]

Respect dat je de stap ondanks alle hindernessen toch hebt weten te zetten. d:)b Hoewel ik over de vaccins geen seconde getwijfeld heb weet ik hoe lastig het kan zijn om je over zo'n mentale drempel heen te zetten. Ik denk dat als de stress straks achter de rug is je blij bent dat je het hebt laten doen. :)

• gekkie
Lethalis schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:26:
Ja. Sporthal in Schiedam waar je ook voor prikken zonder afspraak terecht kan. Even gezondheidsverklaring invullen en gaan.

Eenmaal binnen was het zo gebeurd... binnen 5 minuten zat de spuit er in. Dat ging echt snel.
Ahh helder, geen stok van een afspraak achter de deur gehad dus. En echt druk was het dan dus ook niet als je zo snel door de molen was ?
En een of meerdere rondjes wandelen kan wel voor meer dingen wonderen doen :)

[Voor 7% gewijzigd door gekkie op 31-08-2021 19:31]

• BlackMonkey
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01:30
gekkie schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:53:
[...]

Nouja nu de deken in de regio Leeuwarden nog dan, dat het voor advocaten niet de bedoeling is om op straat allerlei mensen van allerlei zaken te gaan beschuldingen, pogen te intimideren en lastigvallen, waarbij hij dan tevens ook nog z'n professie gebruikt.
Lijkt volgens deze tweet ook te gebeuren:

Kon helaas geen andere bron vinden. Hij lijkt wel bekend met de rechtswereld.

• gekkie
BlackMonkey schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:31:
Lijkt volgens deze tweet ook te gebeuren:

[Twitter]

Kon helaas geen andere bron vinden. Hij lijkt wel bekend met de rechtswereld.
Ah mooi, mwah dit geloof ik ook wel van 1 bron hoor :)

• Lethalis
  • Niet online
gekkie schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:30:
[...]

Ahh helder, geen stok van een afspraak achter de deur gehad dus. En echt druk was het dan dus ook niet als je zo snel door de molen was ?
En een of meerdere rondjes wandelen kan wel voor meer dingen wonderen doen :)
Ik ben echt heel slecht in bellen voor een afspraak en digitaal durfde ik niet omdat ik alleen Pfizer wou (bij Moderna was ik waarschijnlijk weggelopen :X ).

Dus ik liep er naartoe en vroeg of ik kon kiezen voor Pfizer, waarop ik als antwoord kreeg "we hebben alleen maar Pfizer". Dus dat was makkelijk.

Er werden wel regelmatig mensen gevaccineerd, maar de locatie is overgedimensioneerd voor wat ze nu nog doen vermoed ik.

• gekkie
Lethalis schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:45:
[...]
Ik ben echt heel slecht in bellen voor een afspraak en digitaal durfde ik niet omdat ik alleen Pfizer wou (bij Moderna was ik waarschijnlijk weg gelopen :X ).
Owhhkee, vanwaar die zeer sterke voorkeur dan, ze lijken weinig voor elkaar onder te doen en op dezelfde leest geschoeid ?
(op wat recentelijk gedoe bij Moderna na in Japan dan)
Dus ik liep er naartoe en vroeg of ik kon kiezen voor Pfizer, waarop ik als antwoord kreeg "we hebben alleen maar Pfizer". Dus dat was makkelijk.
Het is nog net geen sprookje :p
Er werden wel regelmatig mensen gevaccineerd, maar de locatie is overgedimensioneerd voor wat ze nu nog doen vermoed ik.
Mjah de rest van de 2e vaccinaties zal ook geen enorme golf meer vormen denk ik, dus daar zul je wel gelijk in hebben. En er is ook al het nodige afgebroken aan locaties, ergens wel jammer want er had op zich nog best wat bij gemogen in de nodige leeftijdscategorieën.

• LongBowNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:29
[...]

[...]
Een blauwe plek is inderdaad normaal. Ik had bij mijn eerste prik ook een blauwe plek overgehouden. Dat betekent alleen dat de naald een bloedvaatje heeft geraakt. Bij mijn tweede prik had de prikster blijkbaar beter gemikt en heb ik geen blauwe plek overgehouden. 8)

• BlackMonkey
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01:30
gekkie schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:51:
Mjah de rest van de 2e vaccinaties zal ook geen enorme golf meer vormen denk ik, dus daar zul je wel gelijk in hebben. En er is ook al het nodige afgebroken aan locaties, ergens wel jammer want er had op zich nog best wat bij gemogen in de nodige leeftijdscategorieën.
Het is jammer, want je verhoogt de drempel. Daarvoor in de plaats zijn wel de prikbussen gekomen met vrije inloop. Het probleem bij veel locaties is veel verspilling. Zowel financieel als in vaccins. Je kan een aangebroken flacon niet bewaren, dus als je het teveel spreid zit je steeds met het probleem dat je voor 1 persoon 5 dosissen "verbruikt". Dat heb je in de US een beetje als probleem, je kan daar bijna overal een vaccin halen maar er wordt daardoor ook genoeg verspilt.

Persoonlijk vind ik daarom het ook wat kort door de bocht dat mensen nu zeggen, ik heb al corona gehad dus doe mijn prik maar aan een derde wereldland. Ik neem hem later eventueel wel mocht het nodig zijn. Naast dat onze hoeveelheid bespaarde prikken die je door zet in vergelijking met een US flink lager is, je met dat gedrag mogelijk juist verspilling in de hand werkt. De hele campagne is op massa ingericht, daarom hebben we ook geen enkele dosissen. Je bemoeilijkt de campagne er alleen maar mee.

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 00:40
[...]

Owhhkee, vanwaar die zeer sterke voorkeur dan, ze lijken weinig voor elkaar onder te doen en op dezelfde leest geschoeid ?
Ik lees vaker dat Moderna meer bijwerkingen/klachten opleveren dat Pfizer.
Vooral de tweede prik is bij Moderna (volgens wat ik lees!) heftiger.

• gekkie
BlackMonkey schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:12:
[...]
Het is jammer, want je verhoogt de drempel. Daarvoor in de plaats zijn wel de prikbussen gekomen met vrije inloop. Het probleem bij veel locaties is veel verspilling. Zowel financieel als in vaccins. Je kan een aangebroken flacon niet bewaren, dus als je het teveel spreid zit je steeds met het probleem dat je voor 1 persoon 5 dosissen "verbruikt". Dat heb je in de US een beetje als probleem, je kan daar bijna overal een vaccin halen maar er wordt daardoor ook genoeg verspilt.

Persoonlijk vind ik daarom het ook wat kort door de bocht dat mensen nu zeggen, ik heb al corona gehad dus doe mijn prik maar aan een derde wereldland. Ik neem hem later eventueel wel mocht het nodig zijn. Naast dat onze hoeveelheid bespaarde prikken die je door zet in vergelijking met een US flink lager is, je met dat gedrag mogelijk juist verspilling in de hand werkt. De hele campagne is op massa ingericht, daarom hebben we ook geen enkele dosissen. Je bemoeilijkt de campagne er alleen maar mee.
Yups geheel mee eens, maar goed een beetje meewerken en meedenken lijkt in de huidige maatschappij sowieso op een hoop fronten best moeilijk te zijn voor mensen.

• Kuusje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21:03
Pff, als ik het zo lees wordt het normaal om drie prikken gekregen te hebben. Ik heb er één gehad en Corona gehad. De norm was toen dat dat voldoende was. Dat is hopelijk nog steeds zo, toch? Niet dat ik opeens de drang heb om naar Israël te gaan (waar je 3 prikken gehad moet hebben), maar ik heb geen zin in verrassingen...

Team anti-scalp

• gekkie
Kuusje schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 20:19:
Pff, als ik het zo lees wordt het normaal om drie prikken gekregen te hebben. Ik heb er één gehad en Corona gehad. De norm was toen dat dat voldoende was. Dat is hopelijk nog steeds zo, toch? Niet dat ik opeens de drang heb om naar Israël te gaan (waar je 3 prikken gehad moet hebben), maar ik heb geen zin in verrassingen...
Pas maar op, het leven zit immers vol met verrassingen, sommige kun je krijgen voor een prikkie, voor andere moet je meer krom liggen ;)

Maar goed, bij mijn weten waren NL ziekenhuizen met een onderzoek bezig naar nut en noodzaak en zou dat mede ten grondslag gaan liggen aan een keuze van NL, of, wie, wat, wanneer etc. En zou dat ergens richting oktober klaar zijn. Dus ik verwacht dan voorlopig ook nog geen keuze in NL, tenzij de cijfers ook onder volledige gevaccineerden in begin september ineens gierend uit de bocht vliegen, maar daar lijkt weinig aanleiding toe.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:32

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Lethalis schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:26:
[...]

Met een 35k per dag die nu nog gezet worden zal het idd niet druk zijn. :)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Lethalis
  • Niet online
[...]
Kort samengevat: de angst voor meer bijwerkingen bij Moderna.

Ik lees net op meerdere nieuwssites dat Moderna ook een hogere antistofrespons geeft dan Pfizer. Maar ja, dat gebeurt niet zomaar, daar moet je jezelf toch een beetje voor pesten :)

En hoger is ook niet altijd per se beter.

In mijn directe omgeving ook 2 mensen die zich na prik nummer 2 van Moderna een dagje ziek hebben gevoeld.

Ik zie al genoeg tegen die prik op, dus dan maar de prik kiezen met een iets betere reputatie wat dat betreft. Kan in de praktijk nog heel anders uitpakken natuurlijk.

Prik nummer 2 van Pfizer vind ik ook heel spannend. Kan immers meer bijwerkingen geven. Ik stel mezelf momenteel ook gerust met dat de meeste gevallen van myocarditis na prik 2 zijn en niet na prik 1 bijvoorbeeld.

Maar goed... one thing at a time.

• gekkie
Lethalis schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:31:
[...]
Kort samengevat: de angst voor meer bijwerkingen bij Moderna.

Ik lees net op meerdere nieuwssites dat Moderna ook een hogere antistofrespons geeft dan Pfizer. Maar ja, dat gebeurt niet zomaar, daar moet je jezelf toch een beetje voor pesten :)

En hoger is ook niet altijd per se beter.

In mijn directe omgeving ook 2 mensen die zich na prik nummer 2 van Moderna een dagje ziek hebben gevoeld.

Ik zie al genoeg tegen die prik op, dus dan maar de prik kiezen met een iets betere reputatie wat dat betreft. Kan in de praktijk nog heel anders uitpakken natuurlijk.

Prik nummer 2 van Pfizer vind ik ook heel spannend. Kan immers meer bijwerkingen geven. Ik stel mezelf momenteel ook gerust met dat de meeste gevallen van myocarditis na prik 2 zijn en niet na prik 1 bijvoorbeeld.

Maar goed... one thing at a time.
Ik denk dat het elkaar niet schokkend veel ontloopt en dat de variatie in hoe jou lichaam er specifiek op reageert nog wel eens grote kan zijn dan die vermeende verschillen in zo'n gemiddelde.

En zo zeldzaam lijkt het oplopen van myocarditis ook niet te zijn (ook buiten deze vaccinaties om), met doorgaans geen blijvende schade. Lijkt me handiger om dat je gerust te laten stellen dan de kans dat het optreed bij prik1, prik2, of van de stress, een andere (virus)infectie of wat dan ook :)
De trombocytopenie als bijwerking is in potentie en de noodzaak tot de juiste behandeling toch een stuk vervelender.

• Emgeebee
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:24
Van de 117 personen die in de periode van 22 juli tot en met gisteren zijn opgenomen in het ziekenhuis waren er 110 niet gevaccineerd.

Op Curaçao is blijkbaar 95% van de in het ziekenhuis opgenomen Corona-patiënten niet gevaccineerd. En dan denk je, klinkt logisch want niemand is daar nog gevaccineerd? Wrong: 65% van de bevolking heeft tenminste een eerste prik gehad.

• Lethalis
  • Niet online
gekkie schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:45:
[...]
De trombocytopenie als bijwerking is in potentie en de noodzaak tot de juiste behandeling toch een stuk vervelender.
Aan die probeer ik het liefste helemaal niet te denken :X

Maar dat zijn 0,8 gevallen per 1 miljoen mensen las ik.

Uiteraard staar ik de afgelopen dagen aandachtig naar elk rood puntje op mijn lijf dat ik heb (op mijn armen zijn dat er meer). Maar die heb ik al jaren en het kan ook gewoon losstaand van alles een onschuldige huidaandoening zijn.

Ik heb verder bijna nooit blauwe plekken, dus qua bloedstolling zou het okee moeten zijn.

Voor een hypochonder als ik is dit hele proces verschrikkelijk. Zelf een risico opzoeken om het risico op iets anders te minimaliseren waar ik waarschijnlijk al tegen ben blootgesteld (omdat mijn vrouw corona heeft gehad).

Het vraagt veel en ik hoop heel erg dat het goed afloopt allemaal.

Maar goed, je moet wel heel veel pech hebben... maar dat is het met angst. Dan focus je op wat er mis kan gaan en niet op de 99,999% waar het goed gaat.

• Kevinp
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-09 15:56
Lethalis schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:06:
[...]

Hey grappig, precies de redenen waarom ik mij wel heb laten vaccineren. Omdat ik het niet weet.

Mijn vrouw heeft vorig jaar corona gehad. Heeft dagen naast mij lopen hoesten, voordat ik haar naar de teststraat bracht. Mijn dochter en ik kregen praktisch niks (dochter van destijds 4 jaar oud een paar dagen schor, ik een beetje snotterig). Maar ja, ik wou mijn kind van 4 jaar oud niet meesleuren naar de teststraat, dus heb ik mij destijds niet getest. En ik heb daarna ook nooit een positieve antistoffen test gehad (mijn vrouw wel).

Dus ik heb geen enkele garantie dat het de volgende keer weer zo zou gaan.

Met een vaccin (erbij) vergroot ik de kans dat mijn immuunsysteem bij een volgende besmetting wel weet wat het moet doen. Want dat is uiteindelijk wat dit is, een kansspel. Je kunt een kans op ernstige ziekte vergroten of verkleinen. Wat doe jij liever?

Daarnaast heb ik nog het argument dat ik nu dan iig iets ertegen heb geprobeerd te doen. Dus als ik nu ook met vaccin alsnog ziek word van corona, kan ik tenminste zeggen dat ik mijn best gedaan heb. Shit happens. Maar stel je ligt straks in het ziekenhuis naar lucht te happen als ongevaccineerde, dan baal je wel.

PS
Ik merk in mijn omgeving dat het een behoorlijke impact heeft dat ik mij heb laten vaccineren als 1 van de grootste twijfelaars die er zijn :) Ik hoor links en rechts van mensen dat ze nu misschien toch ook maar een prik gaan halen. Bizar. En daar zitten mensen tussen die tot voor kort riepen dat ze het absoluut niet wilden.

Misschien ook wel onder het mom van "als zelfs het opperhoofd van de angsthazen het aandurft, dan kan ik het ook" _O-
Ik zeg niet dat ik niet gevaccineerd ben. Ik heb best vertrouwen in de vaccinatie. Hoewel je nooit zeker kan weten dat het op lange termijn veilig is vertrouw ik erop dat het veilig genoeg is.

Dat gezegd hebbende heb ik na de tweede vaccinatie hoofdpijn veel vaker dan voorheen (dat kan toeval zijn). lijkt mijn fijne motoriek echt minder te zijn. En heb ik vreemde bulten gekregen welke ook een bijwerkign zijn van de vaccinatie een soort alergische reactie.

Al met al niet perse fijn, maar prima overkomelijk. (overigens net als Covid statstisch gezien).

En ja je kan nu zeggen maar long covid. Ik heb nu al een jaar lang last van Long Rutte en dat klinkt zo heel lullig en persoonlijk maar het is gewoon zo dat wanneer alles wat leuk is je wordt afgenomen en je alleen thuis moet zitten dat dat niet fijn is. En met het vooruitzicht komende winter van hetzelfde dan heb ik niet heel veel vertrouwen in de politiek.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Kevinp
QSYS schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:41:
De formule 1 gaat weer door. Kijken wat daar uit komt als we 2 weken verder zijn.
De scholen zijn in ook al weer open in de meeste regio's dacht ik. Als de jeugd echt zo gevaarlijk is gaan we dat volgende week merken.

Overigens blijft het zo dat er buiten nog altijd zeer weinig aan de hand is. Zoals al een hele tijd het geval is zijn het vooral disco's die risico zijn.

Ook hebben we al weken sport evenementen die "buiten" zijn (zo ver je de Arena buiten kan noemen).

Er is met infectie en vaccin's dus ogenschijnlijk een behoorgelijk immuniteit opgebouwd.

• Lethalis
  • Niet online
Kevinp schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:13:
[...]
En ja je kan nu zeggen maar long covid. Ik heb nu al een jaar lang last van Long Rutte en dat klinkt zo heel lullig en persoonlijk maar het is gewoon zo dat wanneer alles wat leuk is je wordt afgenomen en je alleen thuis moet zitten dat dat niet fijn is. En met het vooruitzicht komende winter van hetzelfde dan heb ik niet heel veel vertrouwen in de politiek.
Losstaand van deze hele crisis vind ik wel dat er een regel zou moeten zijn in een democratie dat je max 2 termijnen mag regeren.

Dan had je nu geen last van Long Rutte gehad :P Of Duitsland van Long Mutti. Dat laatste is binnenkort iig afgelopen, maar ook alleen maar omdat ze met pensioen gaat.

Maar goed, ik doe de laatste tijd juist enorm mijn best om politiek buiten de situatie te houden. Het gaat om onze gezondheid, niet om links of rechts. Het is jammer dat politiek zo'n grote rol lijkt te spelen, of beter gezegd dat politici de crisis gebruiken om zich te profileren (aan beide kanten!).

• gekkie
Lethalis schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:04:
[...]
Aan die probeer ik het liefste helemaal niet te denken :X
Je hebt geen AZ of Jansen, dus dat scheelt weer :)
En het ontstoken hartzakje is dus als het al optreed doorgaans nog niet eens zo'n heel spannende bijwerking.
Maar dat zijn 0,8 gevallen per 1 miljoen mensen las ik.

Uiteraard staar ik de afgelopen dagen aandachtig naar elk rood puntje op mijn lijf dat ik heb (op mijn armen zijn dat er meer). Maar die heb ik al jaren en het kan ook gewoon losstaand van alles een onschuldige huidaandoening zijn.

Ik heb verder bijna nooit blauwe plekken, dus qua bloedstolling zou het okee moeten zijn.

Voor een hypochonder als ik is dit hele proces verschrikkelijk. Zelf een risico opzoeken om het risico op iets anders te minimaliseren waar ik waarschijnlijk al tegen ben blootgesteld (omdat mijn vrouw corona heeft gehad).

Het vraagt veel en ik hoop heel erg dat het goed afloopt allemaal.

Maar goed, je moet wel heel veel pech hebben... maar dat is het met angst. Dan focus je op wat er mis kan gaan en niet op de 99,999% waar het goed gaat.
Yups, hopen dat je eerste ervaring de tweede wat gemakkelijker maakt en je het tussentijds ook al een beetje los kunt laten. En uiteindelijk is geen vaccinatie nemen ook een risico opzoeken om het risico op iets anders te minimaliseren, alleen zal het misschien minder zo voelen omdat er geen actieve handeling voor nodig is.
Bij mezelf is er een kans dat ik ook al Corona had gehad, maar dat zou dan wel voor "patient-zero" geweest zijn. Maar wel behoorlijk beroerd en bijna continu de longen uit m'n lijf hoesten op een manier die ik nog niet eerder had gehad van verkoudheden of echt de griep. Maar goed het ging weer over en corona zou nog niet eens op het vliegtuig zijn gestapt en zelfs de opmerking over geen directe vluchten was er toen nog niet :p
Dus gewoon fijn uitgeziekt en daarna nog een tijdje een matige conditie gehad, maar ja ziek geweest en een week uit de running met weinig beweging, dus zo gek leek me dat ook niet. Maar alles bij elkaar genomen komt het niet onaardig overeen met wat ik zoal later hoorde over Corona.

Maar goed verder ook niet echt getwijfeld over de aangeboden Jansen vaccinatie, ondanks het geemmer over die trombocytopenie. Ouders op de fax dat er trombose in de familie voorkwam etc., maar goed uitgelegd dat ik tussen die twee geen verband kon zien, dus gewoon genomen, wel enkele dagen lamlendig geweest en een keertje een nacht dizzy en bijna onderuit gegaan, maar goed dat was het dan ook wel :p

Dus ik denk niet dat ik op dit vlak echt tel als hypochonder, dus het kost me soms enige moeite jouw situatie me voor proberen te stellen. Aan de andere kant heb ik ook wel de nodige irrationaliteiten, denk de meeste mensen wel.

• Kevinp
Lethalis schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:43:
[...]

Losstaand van deze hele crisis vind ik wel dat er een regel zou moeten zijn in een democratie dat je max 2 termijnen mag regeren.

Dan had je nu geen last van Long Rutte gehad :P Of Duitsland van Long Mutti. Dat laatste is binnenkort iig afgelopen, maar ook alleen maar omdat ze met pensioen gaat.

Maar goed, ik doe de laatste tijd juist enorm mijn best om politiek buiten de situatie te houden. Het gaat om onze gezondheid, niet om links of rechts. Het is jammer dat politiek zo'n grote rol lijkt te spelen, of beter gezegd dat politici de crisis gebruiken om zich te profileren (aan beide kanten!).
Grotendeels mee eens, maar een aantal keuzes die gemaakt zijn waarvan ze half toegegeven hebben dat het niet goed was werden niet ongedaan gemaakt omdat dat politiek niet goed uti kwam.

Beste voorbeeld was dat het nog altijd logisch zou zijn geweest om terrassen(als zitplek niet met bediening enzo) maar weer sommige dat wel inzagen zei de burgermeester van Nijmegen letterlijk. We staan voor lul als we dit wel toestaan nu.

Mondkapjes die niet werken volgens het RIVM maar wel een plicht. Maar in andere gevallen wordt er gezegd dat het zo goed werkt.

niet weten wat de maatregelen precies inhouden, maar wel vasthouden aan het afschaffen en invoeren van meerdere maatregelen tegelijk zodat je altijd een excuus hebt want je weet het niet.

zeggen we gaan niet meer landelijk in lockdown, maar een lokale lockdown is er nooit gekomen.

Zeggen dat ventilatie geen issue is, maar ca 1 jaar later komt er een bordje bij terwijl er voldoende aanwijzingen waren dat ventilatie erg belangrijk is. (simpel genoeg was het bewijs natuurlijk zo groot alleen al omdat er buiten nauwelijks besmettingen waren.

Het begon met het ontlasten van de zorg. Maar nu bijna 2 jaar later zijn er nog minder IC verpleegkundige. deels omdat wij allemaal weer op de VVD hebben gestemd en we dus vinden dat onze zorg medewerkers ruim voldoende verdienen, en helemaal niet onder druk staan.

Covid is geen politiek, maar politiek maakt het niet perse beter.

• Lethalis
  • Niet online
gekkie schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:51:
[...]
Dus ik denk niet dat ik op dit vlak echt tel als hypochonder, dus het kost me soms enige moeite jouw situatie me voor proberen te stellen.
Toen ik 15 jaar oud was, werd ik een keer 's nachts wakker. Ik voelde me misselijk, maar had ook trek. Dus ik liep naar beneden, de woonkamer in richting de keuken om iets te eten te pakken.

Toen vloog de TV op mij af. Geen platte TV in die tijd, maar een big ass TV van tig kilo's inclusief meubel. En het was niet de TV, maar ik. Ik viel flauw en kopte de hele TV inclusief meubel weg.

Werd een tijdje later wakker in een plas bloed, schreeuwend naar mijn ouders. Moest gehecht worden in het ziekenhuis, had hersenschudding etc. Sindsdien is er ergens een kortsluiting in mijn hoofd ontstaan dat ik mijn lijf niet meer vertrouw denk ik.

Nog geen jaar later lag ik met een zware paniekaanval aan de ECG in het ziekenhuis met een hartslag van 180 en helemaal rood aangelopen lijf. Ze konden niks vinden, behalve dan dat ik helemaal het spoor bijster was.

Ik was overtuigd dat er iets met mijn hart was.

Nou ja, misschien dat het een beetje illustreert hoe mijn leven kan zijn. Al tig keer voor in behandeling geweest, voor de mensen die nu willen roepen dat ik hulp moet zoeken :P

Ben inmiddels 40 jaar oud en ben een beetje uitbehandeld. Het is wat het is. Ik probeer het dan ook maar te accepteren voor wat het is ("ik ben nu in paniek, er is niet per se iets aan de hand, dit gevoel gaat zeer waarschijnlijk weer over").

Maar misschien dat je dan snapt wat er de afgelopen dagen bij mij gebeurt als ik een steek in mijn borst voel of hartkloppingen heb... dan moet ik mezelf echt toespreken "de kans dat dit myocarditis is, is heel klein".

Met een klein risico dat ik op een dag een keer echt iets heb en het dan probeer te negeren, maar goed 8)7

[Voor 9% gewijzigd door Lethalis op 31-08-2021 23:53]

• gekkie
Lethalis schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:25:
[...]

Toen ik 15 jaar oud was, werd ik een keer 's nachts wakker. Ik voelde me misselijk, maar had ook trek. Dus ik liep naar beneden, de woonkamer in richting de keuken om iets te eten te pakken.

Toen vloog de TV op mij af. Geen platte TV in die tijd, maar een big ass TV van tig kilo's inclusief meubel. En het was niet de TV, maar ik. Ik viel flauw en kopte de hele TV inclusief meubel weg.

Werd een tijdje later wakker in een plas bloed, schreeuwend naar mijn ouders. Moest gehecht worden in het ziekenhuis, had hersenschudding etc. Sindsdien is er ergens een kortsluiting in mijn hoofd ontstaan dat ik mijn lijf niet meer vertrouw denk ik.

Nog geen jaar later lag ik met een zware paniekaanval aan de ECG in het ziekenhuis met een hartslag van 180 en helemaal rood aangelopen lijf. Ze konden niks vinden, behalve dan dat ik helemaal het spoor bijster was.

Ik was overtuigd dat er iets met mijn hart was.

Nou ja, misschien dat het een beetje illustreert hoe mijn leven kan zijn. Al tig keer voor in behandeling geweest, voor de mensen die nu willen roepen dat ik hulp moet zoeken :P

Ben inmiddels 40 jaar oud en ben een beetje uitbehandeld. Het is wat het is. Ik probeer het dan ook maar te accepteren voor wat het is ("ik ben nu in paniek, er is niet per se iets aan de hand, dit gevoel gaat zeer waarschijnlijk weer over").

Maar misschien dat je dan snapt wat er de afgelopen dagen bij mij gebeurt als ik een steek in mijn borst voel of hartkloppingen heb... dan moet ik mezelf echt toespreken "de kans dat dit myocarditis is, is heel klein".

Met een klein risico dat ik op een dag een keer echt iets heb en het dan probeer te negeren, maar goed 8)7
Hmm ik heb genoeg gaten in m'n hoofd gehad met genoeg bloed, keertje m'n halve lichaam open geschaafd op de ruwe zwembad rand na een val en daarna als nog een ontsmettingsduik in het chloorwater (wat een ellende die jeuk van die wonden). Maar ik heb eerder het omgekeerde, zal wel niks zijn, gaat wel over en zo niet dan ga ik weer voor lul naar een arts die er niks aan kan doen, met een beetje pech denkt dat tie maar wat voor moet schrijven en daarna gaat het als nog van zelf over.

Maar misschien dat het komt omdat dat bij mij allemaal onheil van buiten was en niet van binnen uit zeg maar. Aan de andere kant zou je ook rationeel kunnen redeneren dat de medische wetenschap je tot nu toe steeds zo goed mogelijk heeft geholpen en opgelapt heeft wanneer je lijf onderuit ging, nu daar nog warm fuzzy feelings bij krijgen, wat dan weer makkelijker gezegd dan gedaan is.

• Lethalis
  • Niet online
Kevinp schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:00:
[...]
Covid is geen politiek, maar politiek maakt het niet perse beter.
Zit een kern van waarheid in. Ik maak mij vooral zorgen om de hoeveelheid macht die de politiek naar zich toe trekt.

Avondklok in donker New Orleans na orkaan Ida - https://nos.nl/l/2395972

Als ik bijvoorbeeld zie dat een avondklok nu ook op andere momenten wordt ingezet, gaan daar wel mijn nekharen van overeind staan.

Hoe vaak hebben ze daar een avondklok gehad pre corona?

Antwoord is ja blijkbaar... doen ze daar al veel langer.

[Voor 5% gewijzigd door Lethalis op 02-09-2021 07:29]

• Lethalis
  • Niet online
[...]
Mondkapjes die niet werken volgens het RIVM maar wel een plicht. Maar in andere gevallen wordt er gezegd dat het zo goed werkt.
Hangt ervan af wat je bedoelt met "goed werken". Een stoffen mondmasker begint weinig tegen kleine virusdeeltjes, maar het heeft wel invloed op het gedrag van mensen.

Naar mijn mening niet altijd de juiste invloed, maar goed. Gedragswetenschappers vinden dan dat het helpt ons ervan bewust te houden. Mijn ervaring was juist dat mensen vervolgens geen afstand meer hielden, omdat ze zich veilig waanden.

Ik vond al die niet medische rommel helemaal niks en heb alleen medische mondkapjes gebruikt. Ook daarbij niet altijd overtuigd van de werking, maar ik werd er iig minder benauwd van en ik wist iig zeker dat ik een masker op had dat gekeurd was op veiligheid en kwaliteit.

En niet maar een lapje stof met een kleurtje dat helemaal dichtslaat bij een beetje vocht waardoor je het gevoel kreeg te stikken...

• Lethalis
  • Niet online
[...]
Zeggen dat ventilatie geen issue is, maar ca 1 jaar later komt er een bordje bij terwijl er voldoende aanwijzingen waren dat ventilatie erg belangrijk is.
Die was voor mij ook verwarrend, omdat ik als Duitser op het Duitse nieuws iets anders te horen kreeg dan op het Nederlandse nieuws. In Duitsland werd ventilatie al veel eerder aangeraden.

Ook werden daar FFP2 kapjes aangeraden, omdat de rest niet voldoende werkt.

En zo waren er nog wel meer dingen. Het beleid in Nederland was beïnvloed door schaarste ipv wetenschap vrees ik.

• stylezzz
  • Laatst online: 22:19
Lethalis schreef op woensdag 1 september 2021 @ 07:27:
[...]

Zit een kern van waarheid in. Ik maak mij vooral zorgen om de hoeveelheid macht die de politiek naar zich toe trekt.

Als ik bijvoorbeeld zie dat een avondklok nu ook op andere momenten wordt ingezet, gaan daar wel mijn nekharen van overeind staan.

Ik weet niet of ze dat ook bij kartrina hadden gedaan. Maar bij fors natuurgeweld waarbij veel mensen een gebied ontvluchten komt een avondklok wel meer voor. Prima instrument tegen plunderaars die hun slag proberen te slaan in de puinhopen....

SPECS

• gekkie
[...]

Vaker, na rellen bijvb., we hebben hier toch ook "overdagklokken" in specifieke en tijdelijke gevallen als er ernstig gevaar is voor een verstoring van de openbare orde ?

Weinig nieuws aan en heeft verder ook bitter weinig met corona te maken, meer met dat mensen ook zonder en voor corona al in staat zijn om idiote dingen te doen en bijvb massaal niet met hun tengels van andermans eigendom af te blijven.

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
2017: https://www.nu.nl/buitenl...-geteisterd-houston-.html
2005 katrina: Wikipedia: Timeline of Hurricane Katrina
Mayor Nagin ordered almost the entire New Orleans' police force to abandon search and rescue missions and turn their attention toward controlling the widespread looting and a curfew is placed in effect.
avondklokken om ongeregeldheden en plunderingen te voorkomen zijn er al tijden.

[Voor 43% gewijzigd door ArthurMorgan op 01-09-2021 09:58]

I got a bad feeling about this.

• Lethalis
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:55:
2017: https://www.nu.nl/buitenl...-geteisterd-houston-.html
2005 katrina: Wikipedia: Timeline of Hurricane Katrina

[...]

avondklokken om ongeregeldheden en plunderingen te voorkomen zijn er al tijden.
Dat wist ik dus niet, bizar. Maar dat komt dan dus omdat daar blijkbaar veel criminaliteit is.

Die hele avondklok was voor mij een complete schok tijdens de coronacrisis. Ook omdat je - vanuit jezelf gezien - geen kwaad er in zag om 's avonds een rondje buiten te lopen in je uppie. Dat maakt je geen wandelend coronagevaar.

Maar goed, ik kom ook bijna nooit meer in de grote stad en ik heb totaal geen zicht op wat voor bende het daar was en is. Wel een tijd geleden (ergens in de winter) met mijn gezin naar Rotterdam Noord gereden, omdat mijn vrouw per se 1 of ander bakpoeder wou hebben voor een chocoladetaart.

Nou ik heb mijn deuren meteen op slot gedaan toen ik daar stond te wachten :X Niemand hield daar afstand, mensen zaten met hele groepen in auto's naar elkaar te toeteren, het was superdruk op straat, etc. Allemaal in een tijd dat wij ons schuldig voelden als we in de buurt kwamen van andere mensen in het park of toen we een keer konden schaatsen op natuurijs.

Dat je echt dacht van "oei we zijn nu wel met veel mensen bij elkaar"... nou het kwam niet eens in de buurt van wat ik in Rotterdam Noord zag. Daar leek het net alsof er helemaal geen corona was.

Lijkt me veel lastiger om die meute onder controle te krijgen dan ons brave burgers in de buitenwijken.

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 21:28

Amphiebietje

In de blubber

Lethalis schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:34:
[...]

Dat wist ik dus niet, bizar. Maar dat komt dan dus omdat daar blijkbaar veel criminaliteit is.

Die hele avondklok was voor mij een complete schok tijdens de coronacrisis. Ook omdat je - vanuit jezelf gezien - geen kwaad er in zag om 's avonds een rondje buiten te lopen in je uppie. Dat maakt je geen wandelend coronagevaar.
Avondklokken komen echt niet alleen voor op plekken met veel criminaliteit. Er zijn op veel plekken geregeld lokale avondklokken (in normale tijden) om bijvoorbeeld rellen te voorkomen, of als er een kritische situatie ergens is (brand, overstroming) pottenkijkers binnenshuis te houden, ook in NL.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Lethalis schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:34:

Lijkt me veel lastiger om die meute onder controle te krijgen dan ons brave burgers in de buitenwijken.
Daarvoor heb je oproerpolitie. Nog niet wegbezuinigd in NL. :P

• Wailing_Banshee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17-09 10:09

Wailing_Banshee

You're Next

Lethalis schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:31:
[...]

In mijn directe omgeving 2 mensen met Moderna die beiden niets hadden en 2 mensen met Pfizer waarbij er 1 behoorlijk ziek was geworden (alle 4 na de tweede prik).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Lethalis
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:11:
[...]

In mijn directe omgeving 2 mensen met Moderna die beiden niets hadden en 2 mensen met Pfizer waarbij er 1 behoorlijk ziek was geworden (alle 4 na de tweede prik).
Ik moet maar gaan proberen hier niet meer aan te denken vrees ik :/

Heb de eerste 72 uur bijna gehaald (nog een uur). Ben nog steeds wel moe, maar ja... is zo lastig te bepalen of dat nou nog door mijn eigen gestress is of dat het vaccin er toch ook een rol in speelt.

En dan maar zoveel mogelijk aansterken voor prik 2. Hoop ook dat ik daar de moed voor kan verzamelen. Prik 1 was al een behoorlijke horde voor mij.

Had eerst nog bedacht dat ik iets voor mezelf mocht kopen als beloning, maar heb geen flauw idee wat _O- Dus dat wordt ook niks. Ach ja. Alles houden zoals het is, is ook wel lekker rustig.

Toen ik mijn dochter ophaalde bij school hoorde ik mensen alweer praten dat iemand uit de buurt corona heeft. Tsja...

• TrailBlazer
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:32

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik was na mijn tweede prik Pfizer een beetje vermoeid maar niks er on gelaten. Mijn vriendin had helemaal nergens last van om maar even mij N=2 er in te gooien.

Vrouwen kunnen twee dingen tegelijk.... zeuren en iets anders.

• Bowen_HAFX
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20:05
Ik werd wel behoorlijk ziek na mijn tweede prik, maar was ook snotterig en niet lekker toen ik de prik kreeg.

Every magical journey begins with a single step

• ijdod
  • Laatst online: 18:05
[...]

Dat gebeurt daar wel vaker bij een orkaan, en ander onheil. Heb je geprobeerd die vraag te beantwoorden voordat je hem op deze leidende manier stelde?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• TrailBlazer
  • Registratie: oktober 2000

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Bowen_HAFX schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:52:
Ik werd wel behoorlijk ziek na mijn tweede prik, maar was ook snotterig en niet lekker toen ik de prik kreeg.
Volgens mij had je hem dan niet eens mogen krijgen

Vrouwen kunnen twee dingen tegelijk.... zeuren en iets anders.

• MarcoC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:58
[...]

Dat gebeurt wel vaker na stroomuitval na orkanen e.d., om plunderingen te voorkomen.

• Lethalis
  • Niet online
ijdod schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:58:
[...]
Dat gebeurt daar wel vaker bij een orkaan, en ander onheil. Heb je geprobeerd die vraag te beantwoorden voordat je hem op deze leidende manier stelde?
Ik heb er niet echt naar gezocht. Het is mijn eigen bias die ervoor zorgt dat ik zo reageer en het is dan ook prima dat anderen mij er dan op wijzen dat een avondklok in zulke situaties al langer gebruikt wordt.

Doe het niet expres "op een leidende manier", maar ben soms helaas zo dom om iets er meteen uit te blaaten (uit emotie).

Ik denk dat we deze crisis allemaal op onze eigen manier hebben beleefd en ieder door een soort rouwproces gaat of gegaan is, inclusief de fasen daarvan (ontkenning, woede, onderhandelen, depressie, aanvaarden).

Maar dat dus niet iedereen zich in dezelfde fase bevindt. Sommigen zijn zelfs in fase 1 blijven hangen, anderen weer ergens anders. En dat leidt tot felle discussies tussen mensen.

Dat ik de prik gehaald heb, is een teken dat ik in sommige opzichten de boel aan het aanvaarden ben. Maar er zullen ook zaken zijn waarin ik nog niet zover ben.

Ik hoop het voor mezelf eigenlijk ook een beetje af te ronden door de vaccinatie. Zal wel naïef zijn, maar ik wil zo graag gewoon weer verder met mijn leven. Kan ook betekenen dat ik nog in de onderhandelingsfase zit. Zou shit zijn, want dan volgt de echte depressie nog... ik hoop van niet.

Wanneer eindigt dit hele gebeuren nou eens?

Sommigen zeggen in de lente van 2022, anderen beweren weer dat het nog jaren kan duren.

Ik zie het licht aan het einde van de tunnel nog niet. Is het naïef om terug naar "normaal" te willen? Zonder maatregelen? Terug naar een tijd dat mijn grootste dilemma was welke auto ik als volgende zou kopen? Ik mis die tijd :X

• Dennahz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:00

Dennahz

Life feels like hell should.

Lethalis schreef op woensdag 1 september 2021 @ 23:00:
[...]

Ik heb er niet echt naar gezocht. Het is mijn eigen bias die ervoor zorgt dat ik zo reageer en het is dan ook prima dat anderen mij er dan op wijzen dat een avondklok in zulke situaties al langer gebruikt wordt.

Doe het niet expres "op een leidende manier", maar ben soms helaas zo dom om iets er meteen uit te blaaten (uit emotie).

Ik denk dat we deze crisis allemaal op onze eigen manier hebben beleefd en ieder door een soort rouwproces gaat of gegaan is, inclusief de fasen daarvan (ontkenning, woede, onderhandelen, depressie, aanvaarden).

Maar dat dus niet iedereen zich in dezelfde fase bevindt. Sommigen zijn zelfs in fase 1 blijven hangen, anderen weer ergens anders. En dat leidt tot felle discussies tussen mensen.

Dat ik de prik gehaald heb, is een teken dat ik in sommige opzichten de boel aan het aanvaarden ben. Maar er zullen ook zaken zijn waarin ik nog niet zover ben.

Ik hoop het voor mezelf eigenlijk ook een beetje af te ronden door de vaccinatie. Zal wel naïef zijn, maar ik wil zo graag gewoon weer verder met mijn leven. Kan ook betekenen dat ik nog in de onderhandelingsfase zit. Zou shit zijn, want dan volgt de echte depressie nog... ik hoop van niet.

Wanneer eindigt dit hele gebeuren nou eens?

Sommigen zeggen in de lente van 2022, anderen beweren weer dat het nog jaren kan duren.

Ik zie het licht aan het einde van de tunnel nog niet. Is het naïef om terug naar "normaal" te willen? Zonder maatregelen? Terug naar een tijd dat mijn grootste dilemma was welke auto ik als volgende zou kopen? Ik mis die tijd :X
Je zorgen over dat de overheden hun macht later nog vaker gaan misbruiken deel ik zeker. Corona was een mooie test om te kijken hoever ze konden gaan (ver) voor de bevolking er genoeg van begon te krijgen.

Wat hebben we inmiddels allemaal gehad? Een zinloze avondklok, een verkoopverbod op alcohol na 20:00 (zelfs op boodschappen die bezorgd werden |:( ), horeca dicht, winkels dicht, ... enz enz.

Vanaf 20 september die verplichte scan van het coronapaspoort bij veel dingen... (terwijl het nu al tijden gewoon prima gaat). Dus ja... ze hebben de smaak lekker te pakken.

Qua corona: wij zijn niet gevaccineerd en voor ons is het ook gewoon klaar. Als je het nieuws niet leest of bekijkt merk je eigenlijk niks van die hele pandemie. Er is gewoon niks meer aan de hand. Het is overal gewoon druk en die anderhalve meter afstand is vooral een theoretische regel. In de praktijk houdt niemand zich er nog aan. (Behalve in wachtrijen, maar dat mag ook echt wel zo blijven wmb ;))

Twitter

• Bowen_HAFX
  • Laatst online: 20:05
TrailBlazer schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:19:
[...]

Volgens mij had je hem dan niet eens mogen krijgen
Negatief getest en geen verhoging. Dat waren de voorwaarden voor zover bij mij bekend.

Every magical journey begins with a single step

• Lethalis
  • Niet online
MarcoC schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:45:
[...]

Dat gebeurt wel vaker na stroomuitval na orkanen e.d., om plunderingen te voorkomen.
Ik heb de post nu maar aangepast voordat nog meer mensen er op reageren.

• user109731
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Dit leest als:

[Grote boze overheid misbruikt z'n macht! Heeft het op ons allen voorzien! Hellend vlak!]

[Ik heb als ongevaccineerde eigenlijk nergens meer last van en leef als voor de pandemie!]

Nou fijn toch dat het zo goed gaat, en dat ondanks de snode plannen van de overheid :)

• thewizard2006
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20-09 19:27
Beste Dennahz. Er staan nogal wat onwaarheden, valse insinuaties en onderbuik opmerkingen in je bericht.
Hopelijk heb je wat aan de onderstaande toelichting die het wat duidelijker maakt.
Dennahz schreef op woensdag 1 september 2021 @ 23:46:
Je zorgen over dat de overheden hun macht later nog vaker gaan misbruiken deel ik zeker. Corona was een mooie test om te kijken hoever ze konden gaan (ver) voor de bevolking er genoeg van begon te krijgen.
Je gooit dit er in alsof het een groter plan van (van de hele wereld!) door overheden om de macht maar te grijpen. Dit soort uitlatingen hebben wellicht een beter plekje in het complotten topic. Daarnaast als je dit soort uitlatingen doet mag je ze ook ff goed onderbouwen ipv ff neer plempen “Extraordinary claims require extraordinary evidence”
Wat hebben we inmiddels allemaal gehad? Een zinloze avondklok, een verkoopverbod op alcohol na 20:00 (zelfs op boodschappen die bezorgd werden |:( ), horeca dicht, winkels dicht, ... enz enz.
Mocht je het gemist hebben. Dat kan natuurlijk. Maar er heerst een globale pandemie. Dat is best wel heftig. En kan best verstrekkende gevolgen hebben. Al deze zaken die jij noemt hebben er toe geleid dat er vaak een minder heftige piek was en de verspreiding meer was te controleren. Daarnaast is dit voor ons allen een nieuw iets. We hebben nog nooit te maken gehad met zo'n pandemie met de huidige bevolkingsaantallen en mogelijkheden tot reizen etc Je zult dus creatief moeten zijn en soms moet je inderdaad beslissingen zijn die niet leuk zijn. Maarja, een pandemie behoort ook niet echt leuk en relax te zijn. Of wel?
Die avondklok had het doel vooral te zorgen dat jeugd (die niet gevaccineerd was maar wel in grote groepen bij elkaar komt) het bijv niet zo doorspelen aan hun ouders die nog geen kans tot vaccinatie hadden gehad. Niet om de jeugd ff lekker te pesten. Zelfde met verkoop op alcohol. Maar is dit echt zo heel lastig te begrijpen.
En je begrijpt echt niet dat horeca/winkels dicht waren? Omdat daar grote groepen mensen samen kwamen? Je begrijpt hoe een virus werkt? Dat kan natuurlijk. Wellicht mis ik iets hier. Het belangrijkste is echter dat er niet 1 iets is dat alles oplost (zelfs vaccinatie niet). Het is een combinatie van regels, omstandigheden en factoren die zorgt dat dit beheersbaar is (hier kom ik later nog op terug waarom dat belangrijk is).
Daarnaast, nogmaals, dit is nieuw voor een allen. En je ziet, dat dit niet alleen in Nederland is. Vrijwel alle overheden proberen van alles om dit in te perken (corona, niet je vrijheid....). Het is dus geen complot van onze overheid. Hoe graag we Den Haag de schuld ook willen geven. Vooral die gemene Rutte brrrr (nee ik heb zeker niet op hem gestemd). Sommige zaken werken beter dan andere. Andere zaken hebben een grotere impact dan andere etc. Is dit volgens jou een vreemd en vergezocht concept? Zo ja, wat had jij aan het begin van de pandemie gedaan? En wat denk je dat daar de gevolgen van hadden geweest.
Vanaf 20 september die verplichte scan van het coronapaspoort bij veel dingen... (terwijl het nu al tijden gewoon prima gaat). Dus ja... ze hebben de smaak lekker te pakken.
Ja, ook hier. Corona is nog niet weg. Ondanks vaccinaties gaat het nog steeds rond. Vooral ongevaccineerden hebben hier trouwens last van maar dat ter zijde. Maar we weten ook dat de wintermaanden er weer aan zitten te komen. Wat vaak zorgt voor een opleving van virussen. En aangezien Corona een virus is.....je raad het al wil men daar nu al op inspelen. Om het zoveel mogelijk in te dammen.
Maar, waarom denk je dat het al tijden "gewoon prima gaat" trouwens (is ook vrij subjectief natuurlijk). Kan dat te maken hebben met de huidige regels/beleid die er voor hebben gezorgd dat Corona geen vrij spel had? Door het vaccineren? Het testen? Het uitstellen van het nachtleven waar veel ongevaccineerden (jongeren) komen?
Qua corona: wij zijn niet gevaccineerd en voor ons is het ook gewoon klaar. Als je het nieuws niet leest of bekijkt merk je eigenlijk niks van die hele pandemie. Er is gewoon niks meer aan de hand. Het is overal gewoon druk en die anderhalve meter afstand is vooral een theoretische regel. In de praktijk houdt niemand zich er nog aan. (Behalve in wachtrijen, maar dat mag ook echt wel zo blijven wmb ;))
Fijn om te horen dat het goed met je gaat. Hoop zeker dat je gezond blijft. Het is echter wel de prognose dat iedereen een keer Corona gaat krijgen. De kans dat het een stuk heftiger is als je ongevaccineerd bent is al vele malen duidelijk geworden.
Maar.... er is nog meer naast jou bubbel. Dat is wellicht een beetje een schok maar wat vooral het vervelende is, is dat de zorgstaat erg veel last heeft van Corona. Door het grote aantal mensen dat toch opgenomen moeten worden in het ziekenhuis en soms de IC heeft best veel impact. Zoiezo op de mensen die in de zorg werken. Vraag anders eens aan hun of er niks meer aan de hand is en alles wel gewoon goed gaat. Maar ook, en dat weet je waarschijnlijk niet gezien je opmerkingen, is er heel veel achterstallige zorg. Het kost best veel mankracht om voor Corona patiënten te zorgen waardoor andere operaties en zorg niet door kunnen gaan. Dit kost ook stiekem best veel levens en lijden. Mochten we nu alles los laten, geen regels, geen vaccinaties gewoon lekker laten gaan dan kan zo'n virus weer opleven, vrij rondgaan, makkelijk muteren etc. En voor je het weet heb je Brazilië perikelen. Gelukkig hebben we in NL best een goede zorgstaat. Helaas is 95% van de wereld (weet je nog, pandemie, wereldwijd) er slechter aan toe met de zorg. Ook de vaccinatie graad is hier een lager of zelfs bijna niet bestaand. Dus daar kan ook nog van alles goed mis gaan.
Oh en had ik al gezegd dat de meeste mensen die niet gevaccineerd zijn (ondanks dat dit een kleiner deel van de bevolking is) er voor zorgen dat de zorg wordt overbelast aangezien dit het grootste gedeelte is van de mensen die zijn opgenomen. Nou hopelijk heb je wat aan deze toelichting en vergeet niet Facebook is niet de beste bron voor je informatie

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• codex
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21-09 15:21
Wat is de duur tussen besmet worden en besmettelijk zijn? Is daar iets over bekend(bij Delta)?

Mijn stiefdochter gaat naar F1 morgen, zaterdag heb ik met haar en mijn eigen dochter afgesproken om te gaan lunchen, aangezien ik maandag op vakantie ga ben ik benieuwd of het verstandig is.

We zijn allemaal 2 keer gevaccineerd.

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:32

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
codex schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:49:
Wat is de duur tussen besmet worden en besmettelijk zijn? Is daar iets over bekend(bij Delta)?

Mijn stiefdochter gaat naar F1 morgen, zaterdag heb ik met haar en mijn eigen dochter afgesproken om te gaan lunchen, aangezien ik maandag op vakantie ga ben ik benieuwd of het verstandig is.

Dag of vier of vijf toch (vandaar ook de test na 5 dagen verwacht ik)? Of het verstandig is, is je eigen afweging natuurlijk :).

• codex
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21-09 15:21
ZieMaar! schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:57:
[...]

Dag of vier of vijf toch (vandaar ook de test na 5 dagen verwacht ik)? Of het verstandig is, is je eigen afweging natuurlijk :).
Thanks, ik was even aan het rondkijken en ik zie dat de consensus is dat je pas na 48 uur virus kan verspreiden.

Dat moet goed komen dus, we zijn sowieso allemaal gevaccineerd dus de kans dat we het onderling verspreiden zal klein zijn.

• vj_slof
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22:33
*knip*
Dit voegt helemaal niks toe en bovendien fake news.

[Voor 86% gewijzigd door tweakduke op 02-09-2021 16:39]

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:39

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Paar posts naar de TC. Niet happen op trollen aub.

Tweakers Discord

• ijdod
  • Laatst online: 18:05
@ZieMaar! Ik meen een paar berichten gezien te hebben dat dit bij Delta iets korter zou zijn dan bij de eerdere varianten, maar kan daar zo 123 niet iets over vinden.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 19:52
codex schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:49:

Bij ons gezin met uitwonende kinderen is alles terug naar normaal. Alleen is de afspraak wel dat we na een feestje of andere happening even een paar dagen voorzichtig zijn.

Dat zou dan betekenen geen knuffel met de stiefdochter en bij voorkeur buiten lunchen. Als je dat van te voren bespreekt met het waarom erbij, dan geeft het ook geen problemen.

• QSYS
Is dit nou hoe we met zieke mensen omgaan? Is het nu nog niet erkend?
https://www.ad.nl/binnenl...siek-en-mentaal~a8303472/

• perspectivebass
  • Registratie: mei 2013
QSYS schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:23:
Staat toch niet zoveel geks in het artikel?

Er is een stichting die er aandacht aan geeft en mensen begeleid. Lijkt mij prima, maar zoals ook in het artikel staat weet eigenlijk niemand hoe het komt en hoe groot het probleem nu echt is. Behalve onderzoek doen, is er nu dan toch weinig wat je kunt verwachten vanuit overheid. En ja ze hebben het over 'ik mis baanbrekend onderzoek' echter weet je meestal pas of iets baanbrekend onderzoek is als je iets hebt gevonden.

• QSYS
perspectivebass schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:13:
[...]

Staat toch niet zoveel geks in het artikel?

Er is een stichting die er aandacht aan geeft en mensen begeleid. Lijkt mij prima, maar zoals ook in het artikel staat weet eigenlijk niemand hoe het komt en hoe groot het probleem nu echt is. Behalve onderzoek doen, is er nu dan toch weinig wat je kunt verwachten vanuit overheid. En ja ze hebben het over 'ik mis baanbrekend onderzoek' echter weet je meestal pas of iets baanbrekend onderzoek is als je iets hebt gevonden.
Ik denk dat het grootste probleem is dat ze niet luisteren naar de patiënten, en dat ze nog niets echt geleerd hebben van vergelijkbare ziektes.

• Kevinp
QSYS schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:45:
[...]

Ik denk dat het grootste probleem is dat ze niet luisteren naar de patiënten, en dat ze nog niets echt geleerd hebben van vergelijkbare ziektes.
Als wederom er niks geregeld is dan hebben ze niks geleerd.

Hier in de regio is het Q-Koorts hoofdstad. (waar overigens een vaccin voor is welke in ieder geval in Australie is goedgekeurd) waar ze erg lang niks mee gedaan hebben. Of eigenlijk nog steeds niet echt iets mee doen.

Overgens is dit natuurlijk net zo'n groot probleem:
https://nos.nl/artikel/23...eeft-psychische-problemen

En dat is iets wat grotendeels ook door de maatregelen veroorzaakt wordt.

• QSYS
Kevinp schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:10:
[...]

Als wederom er niks geregeld is dan hebben ze niks geleerd.

Hier in de regio is het Q-Koorts hoofdstad. (waar overigens een vaccin voor is welke in ieder geval in Australie is goedgekeurd) waar ze erg lang niks mee gedaan hebben. Of eigenlijk nog steeds niet echt iets mee doen.

Overgens is dit natuurlijk net zo'n groot probleem:
https://nos.nl/artikel/23...eeft-psychische-problemen

En dat is iets wat grotendeels ook door de maatregelen veroorzaakt wordt.
Het blijft gewoon schandalig, COVID is gevaarlijk hoor je al 1,5 jaar, een dan heb je iets en dan wordt het gewoon niet erkend. Ik ervaar het ook met mijn ziekte ME, is gewoon waardeloos allemaal. En hoe vaak je niet te horen krijgt, het zit tussen je oren. Ik hoor ook dat vele long COVID patiënten dat te horen krijgen. Tip voor huisartsen en specialisten, luister naar je patiënten, en voor de politiek, het zit tussen je oren inderdaad, en jullie missen het.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:30
QSYS schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:23:
Gelukkig is mijn werkgever begripvol, maar wat ik niet snap is dat mijn huisarts niet verder komt dan 'kan even duren' en 'rustig aan doen'. Ik dacht dat ze het iig wel zouden willen bijhouden (hoeveel mensen hebben long-covid, en hoelang?), en evt eens een keer en scan, maar nee. Kan niet zeggen dat ik overtuigd ben door de huisarts.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ondertussen wordt er helaas wel met twee maten gemeten dunkt me. Ik vind dit beleid niet uit te leggen.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Help!!!! schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:55:
Ondertussen wordt er helaas wel met twee maten gemeten dunkt me. Ik vind dit beleid niet uit te leggen.

[Twitter]
Ik hoor Rutte een maand geleden nog zeggen dat F1 kon doorgaan omdat het een evenement is waarbij mensen moeten zitten.

Wat slecht dit :')

It takes two fools to argue.

• Soccer98
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 20:08
Help!!!! schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:55:

[Twitter]
Ik snap de vergelijking vanuit de branche, maar kijk wat dit evenement doet voor de exposure in Nederland. Dit is wél echt een uniek evenement in wat een miljardensport is. Daarnaast gaan voetbalwedstrijden en dergelijke ook gewoon door en is er in Zandvoort ook sprake van een 2/3 bezetting. Als het puur om die 70k man gaat, dan verwijs ik men graag door naar de coronacijfers na de Grands Prix van Groot-Brittannië (volledig gevulde tribunes) en Hongarije in juli. Die hebben niet voor corona-explosies gezorgd.

Die beelden zorgen voor vraagtekens en in dat specifieke geval snap ik het wel. Maarja, mensen moeten wel naar hun plaats.

[Voor 7% gewijzigd door Soccer98 op 03-09-2021 18:06]

• TIGER1125
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 18:24
XWB schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:59:
[...]

Ik hoor Rutte een maand geleden nog zeggen dat F1 kon doorgaan omdat het een evenement is waarbij mensen moeten zitten.

Wat slecht dit :')
Alsof men bij het voetbal ook alleen maar zit, en dan heb ik het niet over juichende en hossende supporters op de tribune. Daar gaan ook drommen mensen bier en eten halen om daarna nog even naar het toilet te gaan, en dan hebben we het over een wedstrijd van 90 minuten.

Als je dit niet aan had zien komen ben je gewoonweg naïef bezig. (zie ook alle verontwaardigede twitteraars)

Die mensen zitten daar de gehele dag, en mogen vanuit de organisatie ook geen eten of drinken meenemen. Dus zullen ze toch op de een of andere manier daarin moeten voorzien. Dan ga je momenten krijgen dat mensen bewegen en dat zal m.n. zijn tijdens de, voor hen, minder interessante klassen of de tijd daartussen zijn. Die drukte om het circuit bij de entree voorkom je ook bij het voetbal niet. Hoogstens wanneer je met entree sloten zou gaan werken, de vraag is alleen of dat werkbaar zou zijn als een groot deel van de bezoekers dat niet helemaal zelf in de hand hebben.

Maar goed we kunnen allemaal heel verontwaardigd gaan doen, en krokodillentranen op twitter gaan huilen over hoe druk het is en dat er geen afstand gehouden wordt, dat voorkom je bij een evenement gewoonweg niet. Daarbij uitgangspunt van tvt is toch 1,5 meter de deur uit want iedereen is getest of gevaccineerd, en het risico beperkt.

Alle evenementen hadden door kunnen gaan als ze hadden gekozen voor zitplaatsen. Dat je bij een dance festival niet gaat zitten is een andere discussie. Maar het effect wat je nu op Zandvoort ziet had hetzelfde geweest, bij evenementen met zulke aantallen bezoekers. Iedereen zittend voor een podium, maar drukte rond de horeca en de toiletten.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Beetje kort door de bocht om de 'huilende twitteraars' als naief neer te zetten. Ik denk dat dit veelal zeker juist de mensen waren die dit al aan zagen komen en nu even laten zien dat ze het goed gezien hadden.

Je moet ook wel aardig blind zijn om dit niet aan te zien komen.

Zitplaatsen hebben ook vrijwel geen zin zolang in de logistiek er omheen men alsnog hutje mutje bij elkaar is.

Op de voetbalwedstrijden is er ook meer dan genoeg terechte kritiek.

Het is allemaal nogal krom vind ik.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
TIGER1125 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:23:
[...]

Alsof men bij het voetbal ook alleen maar zit, en dan heb ik het niet over juichende en hossende supporters op de tribune. Daar gaan ook drommen mensen bier en eten halen om daarna nog even naar het toilet te gaan, en dan hebben we het over een wedstrijd van 90 minuten.
Natuurlijk zitten mensen bij voetbal niet braaf op hun stoel. Daarom is het zo raar dat men in Den Haag wel dit criteria hanteert, wetende dat mensen toch geen afstand zullen kunnen houden.
Als je dit niet aan had zien komen ben je gewoonweg naïef bezig. (zie ook alle verontwaardigede twitteraars)
Dat had iedereen zien aankomen, vandaag is alleen maar voer voor de discussie dat een dergelijk evenement misschien niet toegestaan had mogen worden.
Die mensen zitten daar de gehele dag, en mogen vanuit de organisatie ook geen eten of drinken meenemen. Dus zullen ze toch op de een of andere manier daarin moeten voorzien. Dan ga je momenten krijgen dat mensen bewegen en dat zal m.n. zijn tijdens de, voor hen, minder interessante klassen of de tijd daartussen zijn. Die drukte om het circuit bij de entree voorkom je ook bij het voetbal niet. Hoogstens wanneer je met entree sloten zou gaan werken, de vraag is alleen of dat werkbaar zou zijn als een groot deel van de bezoekers dat niet helemaal zelf in de hand hebben.
Ook dit had de Jonge heus wel bedacht, maar er zijn wel stoeltjes dus dan mag het.
Maar goed we kunnen allemaal heel verontwaardigd gaan doen, en krokodillentranen op twitter gaan huilen over hoe druk het is en dat er geen afstand gehouden wordt, dat voorkom je bij een evenement gewoonweg niet. Daarbij uitgangspunt van tvt is toch 1,5 meter de deur uit want iedereen is getest of gevaccineerd, en het risico beperkt.
We hebben deze zomer ondervonden hoe dat testen voor toegang in de praktijk werkte, het resultaat was niet echt bevredigend.
Alle evenementen hadden door kunnen gaan als ze hadden gekozen voor zitplaatsen. Dat je bij een dance festival niet gaat zitten is een andere discussie. Maar het effect wat je nu op Zandvoort ziet had hetzelfde geweest, bij evenementen met zulke aantallen bezoekers. Iedereen zittend voor een podium, maar drukte rond de horeca en de toiletten.
Oftewel, dat criteria van zitplaatsen is er puur voor de bühne: in de praktijk staan mensen alsnog dicht op elkaar omdat ze wegens bovengenoemde redenen toch niet kunnen blijven zitten.

• marapuru
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20:35
Soccer98 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:06:
[...]

Ik snap de vergelijking vanuit de branche, maar kijk wat dit evenement doet voor de exposure in Nederland. Dit is wél echt een uniek evenement in wat een miljardensport is. Daarnaast gaan voetbalwedstrijden en dergelijke ook gewoon door en is er in Zandvoort ook sprake van een 2/3 bezetting. Als het puur om die 70k man gaat, dan verwijs ik men graag door naar de coronacijfers na de Grands Prix van Groot-Brittannië (volledig gevulde tribunes) en Hongarije in juli. Die hebben niet voor corona-explosies gezorgd.

Die beelden zorgen voor vraagtekens en in dat specifieke geval snap ik het wel. Maarja, mensen moeten wel naar hun plaats.
En dus worden (toepasselijk ;-)) alle remmen losgegooid. Dat het exposure geeft is leuk, maar wie heeft daar iets aan? Hoteleigenaren in de regio, prins Bernard en andere uitbaters die er volgens mij best warmpjes bij zitten.

Treinen vol met bezoekers. 70k man in een rij. Op volle tribunes zitten. 1.5 meter komt nergens van de grond. Als klap op de vuurpijl die uitgelekte foto's van alle bobo's die gezellig intiem met elkaar zitten.

Voor mij mag die exposure wel achterwege blijven. Behoudt de rust voor de natuur in de omgeving van het duingebied alsook voor de bewoners. En als klap op de vuurpijl krijg je er géén besmettingspiek voor terug.

Maar goed. Wie ben ik? Ik ben geen sterke economische kracht, dus heb weinig te zeggen in dit land ;-)

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
marapuru schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 19:22:
[...]

Maar goed. Wie ben ik? Ik ben geen sterke economische kracht, dus heb weinig te zeggen in dit land ;-)
Laten we het erop houden dat de lobbyisten van het F1 evenement goed werk hebben geleverd :+

• LuckyLuke

LuckyLuke

Ik zag net op Instagram een post van Hugo de jonge die op bezoek was in het ziekenhuis. Hieruit bleek dat 90% van de mensen die DAAR lag, niet gevaccineerd was.

Reageert er 1 vrouw onder: “ Mijn vader was we gevaccineerd, zijn uitvaart is morgen”

Verschrikkelijk voor die vrouw, maar niemand weet de verdere achtergrond van die meneer die is overleden. Iedereen geeft meteen de politiek en dat vaccin de schuld van overlijden. Daarentegen kon ik ook niet waarmaken of die meneer daar lag.

Het is om te treuren dit land soms, echt.

@LZ86 Krijgen jullie ook zulke bullshit in het ziekenhuis te horen?

[Voor 5% gewijzigd door LuckyLuke op 04-09-2021 08:38]

• YakuzA

YakuzA

LuckyLuke schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 08:37:
Ik zag net op Instagram een post van Hugo de jonge die op bezoek was in het ziekenhuis. Hieruit bleek dat 90% van de mensen die DAAR lag, niet gevaccineerd was.

Reageert er 1 vrouw onder: “ Mijn vader was we gevaccineerd, zijn uitvaart is morgen”

Verschrikkelijk voor die vrouw, maar niemand weet de verdere achtergrond van die meneer die is overleden. Iedereen geeft meteen de politiek en dat vaccin de schuld van overlijden. Daarentegen kon ik ook niet waarmaken of die meneer daar lag.

Het is om te treuren dit land soms, echt.

@LZ86 Krijgen jullie ook zulke bullshit in het ziekenhuis te horen?
En dan ga je er ook idd initieel van uit dat dat geen troll post was.

Dat soort insta/Twitter dingen blijven altijd lastig op waarde te schatten.

[Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 04-09-2021 08:52]

PSN

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hoorde dat ziekenhuizen alleen mensen als gevaccineerd meetellen vanaf 4 weken na hun tweede prik.
Dus daar kan nog enige vertekening inzitten.

PC Specs

• Southern Sun
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-09 15:51
Nou eerste schoolweek zit er op. Van de BSO bericht dat er een kind positief is getest die begin van de week aanwezig was toen onze oudste er ook was. 2 klassen in quarantaine op school... gaat alweer lekker. Vanmorgen de oudste laten testen, ook alleen maar kinderen bij de test locatie gezien :') Ben het nu alweer spuugzat, om moedeloos van te worden.

• LuckyLuke

LuckyLuke

Southern Sun schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:02:
Nou eerste schoolweek zit er op. Van de BSO bericht dat er een kind positief is getest die begin van de week aanwezig was toen onze oudste er ook was. 2 klassen in quarantaine op school... gaat alweer lekker. Vanmorgen de oudste laten testen, ook alleen maar kinderen bij de test locatie gezien :') Ben het nu alweer spuugzat, om moedeloos van te worden.
Hoe zie je het liever ?

• Rebel-Rebel
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-09 15:25
marapuru schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 19:22:
[...]

Treinen vol met bezoekers. 70k man in een rij. Op volle tribunes zitten. 1.5 meter komt nergens van de grond. Als klap op de vuurpijl die uitgelekte foto's van alle bobo's die gezellig intiem met elkaar zitten.
Heb je een link?

Found!

• Southern Sun
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-09 15:51
Ik zie helaas weinig ander opties tot er een punt komt gewoonweg op te houden bij elke kuch of snotneus kinderen naar huis te sturen. Dit kan toch ook niet eeuwig doorgaan.

• Dennahz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:00

Dennahz

Life feels like hell should.

Southern Sun schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:48:
[...]

Ik zie helaas weinig ander opties tot er een punt komt gewoonweg op te houden bij elke kuch of snotneus kinderen naar huis te sturen. Dit kan toch ook niet eeuwig doorgaan.
Idd - op deze manier blijven we bezig. Het idee was dacht ik dat zoveel mogelijk mensen het vaccin zouden krijgen en we daarna van de regels af zouden zijn. Het lijkt verdomme wel weer op een herhaling van zetten van vorig jaar.

Als het niet al strikter is... met die toegangscontroles die ze willen invoeren. Kotsziek ben ik van dit demissionair kabinet. Neem een voorbeeld aan Denemarken en Zweden. Die hebben dit hele coronagedoe al afgerond.

Twitter

• Cobb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:14
Voor wat betreft het loslaten van alle Corona regels kan Zandvoort misschien een duit in het zakje doen. Als de besmettingen achteraf blijken mee te vallen moeten ze misschien eens achter hun oren gaan krabben dat het klaar is. Inzetten op jaarlijks/2 jaarlijks vaccineren, campagne ziek is thuisblijven en dat is het dan, niets meer.
Maar dan kunnen ze natuurlijk altijd nog zeggen dat TvT werkte en doorgaan met de maatregelen.

(Onverlet dat wat er nu gebeurt in Zandvoort van de zotte is).

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• zacht
  • Niet online
Southern Sun schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:48:
[...]

Ik snap het niet zo goed.
Het naar huis sturen van snotterende en kuchende kinderen vind ik raar. Het punt dat die regel bestond voor schoolkinderen zijn we ook al een paar maanden voorbij. Laat ik het zo zeggen: werkzaam op een kdv en een BSO zie ik al maanden dagelijks snotterende kinderen in de leeftijd 0-12. Het worden er steeds meer zelfs, en dat is logisch aangezien ik de afgelopen winter nauwelijks een druppel snot gezien heb.
Saillant detail is dat exact ⅓ van het personeel niet gevaccineerd is, en dat naar mijn inschatting ook niet gaat doen in de toekomst. Ze blijven overigens wel graag thuis als ze verkouden zijn.

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 00:51
zacht schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:02:
[...]
Ze blijven overigens wel graag thuis als ze verkouden zijn.
Hét nadeel bij werk dat je niet vanuit thuis kan doen, geeft op een soort van vreemde wijze dus een extra rede om je niet te laten vaccineren… de kans op klachten is na vaccinatie immers ook minder groot.

Tot de werkgever failliet gaat omdat al het personeel dat gevaccineerd overspannen thuis zit door structurele onderbezettingstijd en de niet gevaccineerde met klachten thuis.

X-Box ID; Narada1985 - PV installatie; 5,49 kWp (18x 305Wp Denim glas-glas (3 plat- / 15 schuindak) i.c.m. SolarEdge SE5K op 3-fase / 125° Zuid-Oost / dakhelling 45°

• YakuzA

YakuzA

Cobb schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:18:
Voor wat betreft het loslaten van alle Corona regels kan Zandvoort misschien een duit in het zakje doen. Als de besmettingen achteraf blijken mee te vallen moeten ze misschien eens achter hun oren gaan krabben dat het klaar is. Inzetten op jaarlijks/2 jaarlijks vaccineren, campagne ziek is thuisblijven en dat is het dan, niets meer.
Maar dan kunnen ze natuurlijk altijd nog zeggen dat TvT werkte en doorgaan met de maatregelen.

(Onverlet dat wat er nu gebeurt in Zandvoort van de zotte is).
Als het meevalt is Zandvoort inderdaad een bevestiging dat TvT werkt indien correct uitgevoerd bij een buiten evenement met vaste zitplaatsen.

PSN

• zacht
  • Niet online
Thalaron schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:40:
[...]

Hét nadeel bij werk dat je niet vanuit thuis kan doen, geeft op een soort van vreemde wijze dus een extra rede om je niet te laten vaccineren… de kans op klachten is na vaccinatie immers ook minder groot.

Tot de werkgever failliet gaat omdat al het personeel dat gevaccineerd overspannen thuis zit door structurele onderbezettingstijd en de niet gevaccineerde met klachten thuis.
De werkgever lijkt dat risico te willen nemen, die neemt zelf ook geen vaccinatie.

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:10
YakuzA schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:47:
[...]

Als het meevalt is Zandvoort inderdaad een bevestiging dat TvT werkt indien correct uitgevoerd bij een buiten evenement met vaste zitplaatsen.
Of dat het prima werkt zonder enige vorm van testen en dat het hele testcircus zonde van de moeite is bij een hoge vaccinatiegraad met zitplaatsen in de buitenlucht.

• Dennis1812
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:18

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Vaste zitplaats? Grappig. Ik neem aan dat je weet dat het gewoon een festival is en iedereen door elkaar krioelt? Dat er voor de formaliteit stoeltjes zijn is leuk.

En als je het niet eens bent met bovenstaande. Waarom zijn er dan DJs en artiesten die optreden en foodtrucks e.d? En worden mensen niet gedirigeerd naar een stoeltje met een zelf meegenomen flesje water om na het rondje autorijden weer snel op te bokken?
Ohja omdat het toch stiekem een festival is.
En ondertussen mag paaspop maar 750 man binnen omdat ze de stoeltjes vergeten zijn. Zwarte cross mag niet doorgaan ondanks dat ze daar ook rondjes rijden.

[Voor 35% gewijzigd door Dennis1812 op 05-09-2021 16:39]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• YakuzA

YakuzA

Dennis1812 schreef op zondag 5 september 2021 @ 16:27:
[...]
Vaste zitplaats? Grappig. Ik neem aan dat je weet dat het gewoon een festival is en iedereen door elkaar krioelt? Dat er voor ze formaliteit stoeltjes zijn is leuk.

En als je het niet eens bent met bovenstaande. Waarom zijn er dan DJs en artiesten die optreden en foodtrucks e.d? En worden mensen niet gedirigeerd naar een stoeltje met een zelf meegenomen flesje water om na het rondje autorijden weer snel op te bokken?
En ondertussen mag paaspop maar 750 man binnen omdat ze de stoeltjes vergeten zijn. Zwarte cross mag niet doorgaan ondanks dat ze daar ook rondjes rijden.
Dat je vergeet stoeltjes neer te zetten en er is idd niet heel slim :?

PSN

• Cobb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:14
[...]

En hier ben ik dus bang voor, dat mensen dit als zoete koek gaan of moeten slikken en we gewoon lekker doorgaan met allerlei maatregelen ondanks een hoge vaccinatiegraad.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Kuusje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21:03
LuckyLuke schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 08:37:

*knip*
Ik was woensdag bij een Programma 21 (of zo) bijeenkomst in mijn wijk. Die mensen zijn tegen vaccineren want 'mijn vader heeft er oorontsteking door gekregen'. 95% van de mensen daar was, uh, niet erg op de hoogte van de actualiteiten, de overige 5% waren enge manipulerende vuilakken. En bewust elkaar knuffelen omdat het juist niet mag. De reden dat ik er was was omdat ik handtekeningen verzamelde voor snelheidsdrempels in m'n wijk.
Dergelijke domheid/vooringenomenheid laat zich niet ontkrachten door voorlichting of zelfs 1ehands ervaring.

Team anti-scalp

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Kuusje schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:37:
[...]

Ik was woensdag bij een Programma 21 (of zo) bijeenkomst in mijn wijk. Die mensen zijn tegen vaccineren want 'mijn vader heeft er oorontsteking door gekregen'. 95% van de mensen daar was, uh, niet erg op de hoogte van de actualiteiten, de overige 5% waren enge manipulerende vuilakken. En bewust elkaar knuffelen omdat het juist niet mag. De reden dat ik er was was omdat ik handtekeningen verzamelde voor snelheidsdrempels in m'n wijk.
Dergelijke domheid/vooringenomenheid laat zich niet ontkrachten door voorlichting of zelfs 1ehands ervaring.
Kwa dat idee is het ergens jammer dat i.t.t. tot sommige andere besmettelijke ziektes besmetting geen uiterlijke fysieke gevolgen heeft.

Volgens mij hebben ze dus toch een foutje gemaakt in dat Chinese CIA lab. De gevoeligheid voor 5G had gepaard moeten gaan met paarse vlekken in het gezicht die pulseren met een frequentie van 1000 keer minder dan de 5G frequentie. :+

• Egocentrix
  • Laatst online: 20-09 21:20

Egocentrix

Parttime zeurkous

Leuke bijwerking van het begin van het school-/collegejaar: besmettingen! Want de niet-coronavirussen willen er ook wel weer eens uit na anderhalf jaar!

Bij de lokale introductieweek (die grotendeels TvT was) is het coronatechnisch allemaal goed gegaan voor zover ik weet, maar om mij heen hoor ik wel steeds meer mensen met dezelfde symptomen die ik ook heb. Koorts, hoesten, hoofdpijn, en het ieder half uur afwisselend veel te warm en veel te koud hebben.

Schijnt ongeveer een week te duren, kan me niet snel genoeg voorbij zijn... :|

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

LOL.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Cartman!
  • Niet online
Dan dooft domheid vanzelf uit, fantastisch :+

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Cartman! schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 19:12:
[...]

Dan dooft domheid vanzelf uit, fantastisch :+
Dat gaan de paardenlulletjes niet leuk vinden :+

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• stylezzz
Dennahz schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:47:
[...]

Idd - op deze manier blijven we bezig. Het idee was dacht ik dat zoveel mogelijk mensen het vaccin zouden krijgen en we daarna van de regels af zouden zijn. Het lijkt verdomme wel weer op een herhaling van zetten van vorig jaar.

Als het niet al strikter is... met die toegangscontroles die ze willen invoeren. Kotsziek ben ik van dit demissionair kabinet. Neem een voorbeeld aan Denemarken en Zweden. Die hebben dit hele coronagedoe al afgerond.
Dat is inderdaad het plan. Alleen is er blijkbaar toch nog best een forse groep die geen zin heeft in die prik. Kortom, we zijn er nog niet....

SPECS

• stylezzz
Dennis1812 schreef op zondag 5 september 2021 @ 16:27:
[...]

Vaste zitplaats? Grappig. Ik neem aan dat je weet dat het gewoon een festival is en iedereen door elkaar krioelt? Dat er voor de formaliteit stoeltjes zijn is leuk.

Lol... daar was echt niks festivals aan. Als we zo festivals gaan organiseren is het binnen het jaar afgelopen met de hele sector.... :D

SPECS

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee