Nacho's staan inmiddels in de ovenGunner schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:34:
Heb zin om Burritos te maken vanavond. Of taco’s ?
Nou.. nee. Pirelli had vantevoren aangegeven dat de banden langer mee zouden moeten gaan, en er was geen enkele indicatie dat het door degradatie kwam. Gewoon plof, ineens, vanuit het niets.enchion schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:59:
[...]
Maar het is en blijft de keuze van de snelle teams om buiten te blijven bij de safetycar van Stroll, dat er dan 1 daarvan z`n banden klapt was te verwachten.
De RBR engineer vermoedde een fabricagefout en drong er over de radio naar de raceleiding ook aan om na de klapper van Max er een code rood van te maken, zodat iedereen zn banden kon wisselen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Toch is het volgens mij doorgaans altijd wel zo dat zodra zoiets gebeurt, je ziet dat er meer auto's tegen die problemen aanlopen. Ik kan me iig geen race herinneren waarbij het echt één auto is die een dergelijk probleem heeft. Als dit soort dingen gebeuren, dan zijn het meestal direct een paar auto's die tegen dit soort problemen aanlopen, vooral omdat het ook bij Stroll uit het niets leek te komen.Chiron schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:02:
[...]
Nou.. nee. Pirelli had vantevoren aangegeven dat de banden langer mee zouden moeten gaan, en er was geen enkele indicatie dat het door degradatie kwam. Gewoon plof, ineens, vanuit het niets.
De RBR engineer vermoedde een fabricagefout en drong er over de radio naar de raceleiding ook aan om na de klapper van Max er een code rood van te maken, zodat iedereen zn banden kon wisselen.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Maar nog wat andere dingen.
-Er schijnt iets goed mis te zijn geweest met Perez zijn auto. Die lijkt namelijk maar net de finish te hebben gehaald. Ik weet alleen niet wat.
-Ik ben eigenlijk zwaar teleurgesteld in McLaren en helemaal Norris. Die had eerst die penalty, toen een dramatische start en was verder ook redelijk onzichtbaar. Ricciardo stelde ook weer teleur.
-Met Leclerc denk ik dat hij zijn softs helemaal op heeft gebrand om maar bij te blijven. Dat trokken ze niet, te vroeg gestopt en weg race. Leclerc kwam nog bijna terug, maar Gasly dekte dat mooi af.
-Gasly had wel echt een geweldig weekend en heeft aardig gemaximaliseerd.
-Alonso gewoon P6.
-Kimi ook netjes P10.
-Vettel, Vettel jij held.
Geweldige race gereden. Net Q3 gemist door de chaos. Heel erg lang en snel op softs, goed doorgereden op de harde banden en maximaal geprofiteerd.
-Er schijnt iets goed mis te zijn geweest met Perez zijn auto. Die lijkt namelijk maar net de finish te hebben gehaald. Ik weet alleen niet wat.
-Ik ben eigenlijk zwaar teleurgesteld in McLaren en helemaal Norris. Die had eerst die penalty, toen een dramatische start en was verder ook redelijk onzichtbaar. Ricciardo stelde ook weer teleur.
-Met Leclerc denk ik dat hij zijn softs helemaal op heeft gebrand om maar bij te blijven. Dat trokken ze niet, te vroeg gestopt en weg race. Leclerc kwam nog bijna terug, maar Gasly dekte dat mooi af.
-Gasly had wel echt een geweldig weekend en heeft aardig gemaximaliseerd.
-Alonso gewoon P6.
-Kimi ook netjes P10.
-Vettel, Vettel jij held.

Geweldige race gereden. Net Q3 gemist door de chaos. Heel erg lang en snel op softs, goed doorgereden op de harde banden en maximaal geprofiteerd.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hydraulische problemen schijnt?DaniëlWW2 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:08:
Wanneer is die Brake Magic fout eigenlijk gebeurd bij HAM ? Als het bij het opschakelen was, lijkt het gesuggereerd dat het na de start was. Maar waarom stonden zijn remmen dan al zo abnormaal te roken voor de start ? Ook vreemd dat hijzelf, of zijn team dan al niet door hadden dat er toch duidelijk een issue was ?
Hydraulisch is het laatste wat ik hoorde..DaniëlWW2 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:08:
I have no special talent. I am only passionately curious.
De herstart met Mexicaans commentaar, heerlijk!
- DaniëlWW2
- Niet online
Doe eens niet.Mathijs14 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:10:
De herstart met Mexicaans commentaar, heerlijk!
[Streamable]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik GOK, dat HAM alles op alles heeft gezet om banden en remmen klaar te hebben tijdens de herstart. Hij heeft tijdens het opschakelen na de herstart de magic brakes weer aan gezet (per ongeluk), wat inhoud dat alles qua rem balans naar voren wordt gezet. Ik las ergens dat magic brake zelfs betekend dat de rem balans achter nul is, weet niet of ik dat moet geloven om eerlijk te zijn.Twixie schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:09:
Wanneer is die Brake Magic fout eigenlijk gebeurd bij HAM ? Als het bij het opschakelen was, lijkt het gesuggereerd dat het na de start was. Maar waarom stonden zijn remmen dan al zo abnormaal te roken voor de start ? Ook vreemd dat hijzelf, of zijn team dan al niet door hadden dat er toch duidelijk een issue was ?
Kom nou, alsof er nooit door interviewers een randje wordt opgezochtsjaool schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:52:
[...]
Je staat daar niet als interviewer om iemand de grond in te boren. Die vraag hoef je maar een keer stellen en je krijgt geen enkel interview meer, FIA of niet....
Either way.. Leukste race van dit seizoen so far? Nu weekje rust en dan weer volgende week knallen
[ Voor 14% gewijzigd door dglavimans op 06-06-2021 18:17 ]
Vergeet Bottas niet. Of eigenlijk, ik weet niet of die meer dan 1,5 seconde in beeld is geweest. En dat was de actie waar hij door Räikkönen ingehaald werdDaniëlWW2 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:08:

Als Bottas zijn auto niet echt stuk was, of verkeerd afgesteld, dan is het exit BOT, very soon.IceStorm schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:17:
[...]
Vergeet Bottas niet. Of eigenlijk, ik weet niet of die meer dan 1,5 seconde in beeld is geweest. En dat was de actie waar hij door Räikkönen ingehaald werd
Een blamage....

- DaniëlWW2
- Niet online
Ik vermelde Bottas opzettelijk niet. Ik denk dat er weinig te melden is.IceStorm schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:17:
[...]
Vergeet Bottas niet. Of eigenlijk, ik weet niet of die meer dan 1,5 seconde in beeld is geweest. En dat was de actie waar hij door Räikkönen ingehaald werd
Ik zat te gokken dat hij een verkeerde engine mode had. Aangezien pas vanaf de 100km/u de mgu-k mag bijspringen bij de start en de run naar T1 zo kort is, kan die MGU-K boost op een heel inopportuun moment erin kicken.ricardo246 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:13:
[...]
Ik GOK, dat HAM alles op alles heeft gezet om banden en remmen klaar te hebben tijdens de herstart. Hij heeft tijdens het opschakelen na de herstart de magic brakes weer aan gezet (per ongeluk), wat inhoud dat alles qua rem balans naar voren wordt gezet. Ik las ergens dat magic brake zelfs betekend dat de rem balans achter nul is, weet niet of ik dat moet geloven om eerlijk te zijn.
Maar HAM had idd wel magic brakes met veel smoke toen hij T1 in dook.
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 06-06-2021 18:21 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Is hij niet uiteindelijk voor zijn teamgenoot geeindigd?ricardo246 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:18:
[...]
Als Bottas zijn auto niet echt stuk was, of verkeerd afgesteld, dan is het exit BOT, very soon.
Een blamage....
Same voor HAM in Monaco.ricardo246 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:18:
[...]
Als Bottas zijn auto niet echt stuk was, of verkeerd afgesteld, dan is het exit BOT, very soon.
Een blamage....
Bottas netje op P3 in qualy en Ham nergens te vinden in zowel qualy en race.
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 06-06-2021 18:22 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
De magic button heeft niet alleen met de rem balans te maken, het schijnt ook met het electrische deel iets te doen. (aldus een vaag verhaal bij ziggo in de nabeschouwing).YakuzA schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:20:
[...]
Ik zat te gokken dat hij een verkeerde engine mode had. Aangezien pas vanaf de 100km/u de mgu-k mag bijspringen bij de start en de run naar T1 zo kort is, kan die MGU-K boost op een heel inopportuun moment erin kicken.
Maar de magic button is inmiddels wel confirmed. Als daar ook engine mapping aan vast hangt, so be it, maar het was niet de knop engine mapping).
Ik ben ook erg blij met een podium voor Vettel maar had dit eigenlijk niet het tweede Baku podium voor Stroll moeten worden?
Overigens, heb ik door alle commotie de uitslag van de DotD gemist?
Aan het eind van de F1TV coverage was er nog stukje boordradio van VET vlak nadat hij de finishlijn passeerde. Hij werd gefeliciteerd door een F1TV dame met z'n DOTD titel. Kan het helaas niet terugvinden. Dame deed in feite een interview over de boordradio en vroeg naar hoe hij z'n race had ervaren. Zo overvallen zoals VET zich voelde wist hij niet wat te zeggen en vroeg hij aan haar: How did you get this number? Who gave you my number?
Kan iemand dit ergens terugvinden?

[ Voor 3% gewijzigd door dreester op 06-06-2021 18:33 ]
VettelHippocampus schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:23:
Ik ben ook erg blij met een podium voor Vettel maar had dit eigenlijk niet het tweede Baku podium voor Stroll moeten worden?
Burrito stonden al op het menu voor vandaag.
Misschien volgende race maar Hollandse pot op tafel zetten.
Bla Bla Bla
Ahh, thanks. Daar heb ik wel vrede mee nu Checo de winst gepakt heeft
Ik kijk al sinds de jaren 90 naar F1, dit jaar kijk ik voor het eerst via F1tv en als Belg zet ik dan de nederlandse commentaar op... Eigenlijk kan ik het best smaken, je merkt wel dat Olav een verstappen fan is maar ik kan me niet voorstellen dat er ergens een wet geschreven is dat een presentator onpartijdig moet zijn. Van mij mag hij blijvenKenny_026 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:04:
[...]
De meeste mensen die commentaar leveren zijn waarschijnlijk ook geboren jaren nadat Mol gestart is met zijn commentaar bij de F1. Zoals @poor Leno ook al een keer mooi zei, Olav Mol geeft voor de jarenlange trouwe F1 kijker een warm zondagmiddag dekentje.
dreester schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:24:
Aan het eind van de F1TV coverage was er nog stukje boordradio van VET vlak nadat hij de finishlijn passeerde. Hij werd gefeliciteerd door een F1TV dame met z'n DOTD titel. Kan het helaas niet terugvinden. Dame deed in feite een interview over de boordradio en vroeg naar hoe hij z'n race had ervaren. Zo overvallen zoals VET zich voelde wist hij niet wat te zeggen en vroeg hij aan haar: How did you get this number?![]()
https://streamable.com/grg0b7
Brake Magic doe je voor de start, om de boel warm te krijgen. Logisch dus dat het ook zo hard stond te roken. Alleen zet je dat systeem normaal uit. Het schijnt dat hij dat toch heeft gedaan, maar het "bij het opschakelen" per ongeluk weer heeft aangezet. Hieronder een filmpje waarin je ziet hoe het in 2020 en 2021 ging in Bahrein:Twixie schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:09:
https://streamable.com/myygkq
Daarin zie je dat de toggle hiervoor achter op zijn stuur zit, aan de linkerkant. Dat is ook de kant waar hij zijn koppelingshendel heeft zitten, je ziet hem altijd op een gekke manier over zijn stuur heen grijpen om die te bedienen. Hoogstwaarschijnlijk heeft hij die knop dus geraakt terwijl hij zijn hand van de koppeling af haalde, op hetzelfde moment had hij al 1x en misschien zelfs 2x opgeschakeld dus in de telemetry zou het er zo uitzien als we over de radio hebben gehoord. Eigenlijk raar dat dit niet vaker fout is gegaan dus, deze plaatsing is niet optimaal te noemen. Beeld erbij nog:
https://streamable.com/vthnaw
Wat je verder ziet is dat het vooral de brake balance ver naar voren zet, als hij dan zelf zijn voet op de rem houdt worden de voorremmen lekker warm, en daarmee ook de velgen en de banden. Echter heb je je rembalans per ongeluk zo staan terwijl je dat niet verwacht en wel maximaal moet remmen, blokkeer je gewoon voor en ga je rechtdoor.
Achter nul wil je nooit, het moet altijd een beetje meeremmen voor het geval je per ongeluk toch blokkeert. Ver naar voren, dat dan wel.ricardo246 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:13:
[...]
Ik GOK, dat HAM alles op alles heeft gezet om banden en remmen klaar te hebben tijdens de herstart. Hij heeft tijdens het opschakelen na de herstart de magic brakes weer aan gezet (per ongeluk), wat inhoud dat alles qua rem balans naar voren wordt gezet. Ik las ergens dat magic brake zelfs betekend dat de rem balans achter nul is, weet niet of ik dat moet geloven om eerlijk te zijn.
Het zal ongetwijfeld de harvesting van de MGU-K (die zit alleen op de achterwielen) uitzetten zodat zoveel mogelijk van de energie door de voorremmen gaat. Als de MGU-K meeremt warmen je remmen voor minder snel op, en achter ook, want je remmen hoeven minder hard te werken.ricardo246 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:22:
[...]
De magic button heeft niet alleen met de rem balans te maken, het schijnt ook met het electrische deel iets te doen. (aldus een vaag verhaal bij ziggo in de nabeschouwing).
Maar de magic button is inmiddels wel confirmed. Als daar ook engine mapping aan vast hangt, so be it, maar het was niet de knop engine mapping).
Wat Max wel iig gewonnen heeft is Fastest Pitstop :'D.
Als ie niet zelf het lijdend voorwerp was geweest maar iemand anders dan had zijn bandenstrategie goed uitgepakt ja 😊Hippocampus schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:23:
Nah, was wel even een mooi afwijkend shot. De volksliederen van Mexico en Oostenrijk duren bij elkaar bijna net zo lang als de hele race.Rivanov schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:34:
Volkslied voor Perez. En wie nemen ze vol in beeld de hele tijd.. Max.
Viel mij ook op dat VER het reclame labeltje van Pirelli gewoon op zijn shirt heeft laten zitten tijdens de interviews. Klasbak
Flexi-Brakes!dreester schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:22:
HAM vertelt net bij F1TV dat de bewuste schakelaar z'n achterremmen uitschakelt.
Wat ontsnapt RBR hier vandaag aan rampsoed. Eerst de mineurstemming na de klapband van Max en de fout van Lewis bij de herstart dat alles weer anders doet lijken, en de winst van Checo, letterlijk met de hakken over de hydraulieksloot.
Ik heb een prima race gezien, met drama, mooie acties. Echt een race zoals er meer mogen volgen.
Ik heb een prima race gezien, met drama, mooie acties. Echt een race zoals er meer mogen volgen.
Ik vind zo'n staande herstart toch wel enigszins gemaakte drama en vind het ook niet helemaal eerlijk. Heb je 49 rondes alles goed gedaan om een goed resultaat te halen, kan je het daarna allemaal verliezen met zo'n staande start. Natuurlijk andersom is het ook allemaal mogelijk (dat je juist met die herstart veel pakt), maar het is toch een beetje gefabriceerde spanning imo.Bestla schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:46:
Wat ontsnapt RBR hier vandaag aan rampsoed. Eerst de mineurstemming na de klapband van Max en de fout van Lewis bij de herstart dat alles weer anders doet lijken, en de winst van Checo, letterlijk met de hakken over de hydraulieksloot.
Vond het zelf een ok race, maar ook weer niet zo bijzonder. Maar goed, ongetwijfeld beter dan wat over 2 weken gaat volgen
Rechtdoor gaan in de bocht en het halve circuit kunnen afsnijden, want het toch allemaal asfalt.Snowdog schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:50:
Vond het zelf een ok race, maar ook weer niet zo bijzonder. Maar goed, ongetwijfeld beter dan wat over 2 weken gaat volgen
Ach, misschien regent het...
Ze zouden beter het circuit van Pau kunnen gebruiken o.i.d., lekker stratencircuit waar nog eens wat gebeurt.
Ja hier gebeurt niets, super saaiAmphiebietje schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:53:
[...]
Rechtdoor gaan in de bocht en het halve circuit kunnen afsnijden, want het toch allemaal asfalt.
Ach, misschien regent het...
Ze zouden beter het circuit van Pau kunnen gebruiken o.i.d., lekker stratencircuit waar nog eens wat gebeurt.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Commentaar betrof het circuit Paul Ricard, niet Baku.
Yep, Paul Ricard aka "De parkeerplaats" met wat wegmarkeringen hier en daar.Amphiebietje schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:55:
[...]
Commentaar betrof het circuit Paul Ricard, niet Baku.
Let hier bij op dat beide wagens wel de finish haalde
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Las op Reddit ook dat het de 1e keer was dat Ham, Bot en Ver geen punten hebben gescoord sinds ze alle 3 samen actief zijn. Wat dat betreft dus wel getuige geweest met een stukje geschiedenis.Jasphur schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:57:
[Afbeelding]
Nou jongens, wat een gigantische teleurstelling. Weer een Max resultaat in rook op zien gaan. Hoe vaak is dat nu al gebeurt. Dit vergeet ik nooit meer, wat een ellende. In extremis gelukkig nog verzacht doordat Lewis de mist in ging. Maar zo, zo jammer. Waarom moet Max nou altijd pech hebben. Arg.
een treffende spreuk
Mario Isola says Pirelli's first investigations suggest debris caused Verstappen & Stroll's blowouts.
Full analysis to follow before final verdict.
He also said they found a cut on Lewis Hamilton’s left-rear tyre too.
Krijgt Max gelijk.
Krijgt Max gelijk.
Het kan natuurlijk ook gewoon waar zijn.Tito129 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:00:
Mario Isola says Pirelli's first investigations suggest debris caused Verstappen & Stroll's blowouts.
Krijgt Max gelijk.
Ook als is het waar, dan is het erg slecht dat hierdoor een klapband ontstaat. Dit zou vibraties of een leeglopende band op moeten leveren..
-
Yep, ook zeer teleurgesteld na de race, nu wat minder, maar het positieve is wel dat ze er dit keer iig zelf niets aan konden doen. Geen Honda die er mee ophield ofzo. De betrouwbaarheid lijkt zowaar wel vrij ok te zitten dit jaar bij RB (nouja, als we het einde van de race van Perez even vergeten).pro_6or schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:59:
Nou jongens, wat een gigantische teleurstelling. Weer een Max resultaat in rook op zien gaan. Hoe vaak is dat nu al gebeurt. Dit vergeet ik nooit meer, wat een ellende. In extremis gelukkig nog verzacht doordat Lewis de mist in ging. Maar zo, zo jammer. Waarom moet Max nou altijd pech hebben. Arg.
Trouwens zijn niet alleen de F1 coureurs die klagen over Pirelli.
In het WRC (je weet wel Rally) rijd men sinds dit jaar ook met Pirelli..
Men is daar ook niet geheel tevreden over..
https://www.reddit.com/r/...the_pirelli_gravel_tyres/
spoiler:
Dit leverde hem wel 25 kampioenschapspunten vermindering op.. Dus Max mag wel oppassen 
-
Wellicht, maar Max heeft ook al vaak genoeg aangegeven dat de huidige banden een hoge minimale druk hebben. Lagere druk zorgt namelijk voor teveel warmte en slijtage. Dus misschien klappen ze wel omdat de druk zo hoog is. Het blijven gewoon flutbanden. Pirelli P0. Tijd voor Pirelli P1 banden, dan kan je de race tenminste uitrijdenEdd schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:02:
[...]
Ook als is het waar, dan is het erg slecht dat hierdoor een klapband ontstaat. Dit zou vibraties of een leeglopende band op moeten leveren..
GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti
Ik heb een interviewer bij het voetbal nog nooit horen vragen naar een vorige wedstrijd.dglavimans schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:15:
[...]
Kom nou, alsof er nooit door interviewers een randje wordt opgezochtKijk naar voetbal
Either way.. Leukste race van dit seizoen so far? Nu weekje rust en dan weer volgende week knallen
Dit was de meest teleurstellende race sinds tijden met een happy end en een mooi podium...
"When you grow up your heart dies"
Mja op zich.. maar ik vond t altijd juist zo sneu dat áls Hamilton eens iets had, dat Verstappen dan óók plots in die race iets hadpro_6or schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:59:

Nu was het eens omgekeerd
Bensimpel
Positieve meneer
Of gewoon meer banden suppliers ofzo. Geeft pirelli meer concurrentie om sneller te verbeteren.The GUI schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:06:
[...]
Wellicht, maar Max heeft ook al vaak genoeg aangegeven dat de huidige banden een hoge minimale druk hebben. Lagere druk zorgt namelijk voor teveel warmte en slijtage. Dus misschien klappen ze wel omdat de druk zo hoog is. Het blijven gewoon flutbanden. Pirelli P0. Tijd voor Pirelli P1 banden, dan kan je de race tenminste uitrijden
😆 - Denk ook eens om ;)
F1 moet minimaal 2 pitstops gaan invoeren.
Dan gaan de coureurs meer pushen per band in plaats van ronde na ronde gecontroleerd rond rijden. Kan er meer fout gaan in de pitstraat, meer under of overcuts noem maar op.
En Pirelli blijft gewoon 🤬
Dan gaan de coureurs meer pushen per band in plaats van ronde na ronde gecontroleerd rond rijden. Kan er meer fout gaan in de pitstraat, meer under of overcuts noem maar op.
Lewis heeft het geluk-engeltje, no worriesTito129 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:00:
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
En weer tanken. En zoals by Indycars een max aantal monteurs bij een pit stop.d-vine schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:12:
F1 moet minimaal 2 pitstops gaan invoeren.
Ben het normaal met je eens, maar volgens mij was dat engeltje met z'n setje hards in de pitlane achtergebleven.
En toch is de bandendruk van zo een raceband eigenlijk zeer laag te noemen, vergelijk het maar eens met je eigen wagen.The GUI schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:06:
[...]
Wellicht, maar Max heeft ook al vaak genoeg aangegeven dat de huidige banden een hoge minimale druk hebben. Lagere druk zorgt namelijk voor teveel warmte en slijtage. Dus misschien klappen ze wel omdat de druk zo hoog is. Het blijven gewoon flutbanden. Pirelli P0. Tijd voor Pirelli P1 banden, dan kan je de race tenminste uitrijden
En ik kan me inbeelden dat het voor geen enkele fabrikant eenvoudig is om banden te maken voor deze wagens. Die snelheden, dat koppel en zoveel downforce in combinatie met de wens van de FIA om een band te hebben die geen volledige race mee kan gaan om hen te dwingen een pitstop te maken.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Laat dat tanken achterwege aub. Ik ben blij dat ze daar van af gestapt zijn. Gebeurden teveel ongelukken mee. Wil je spannendere pitstops, beperk dan de pitcrew tot een man of 4.PolarBear schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:14:
[...]
En weer tanken. En zoals by Indycars een max aantal monteurs bij een pit stop.
Dat laatste hoeft natuurlijk niet. Je kunt gerust banden maken die een hele race meegaan ze moeten toch aan het bandenreglement voldoen.Blokker_1999 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:16:
[...]
En toch is de bandendruk van zo een raceband eigenlijk zeer laag te noemen, vergelijk het maar eens met je eigen wagen.
En ik kan me inbeelden dat het voor geen enkele fabrikant eenvoudig is om banden te maken voor deze wagens. Die snelheden, dat koppel en zoveel downforce in combinatie met de wens van de FIA om een band te hebben die geen volledige race mee kan gaan om hen te dwingen een pitstop te maken.
Ze moeten gewoon zorgen dat de compounds 1s uitelkaar liggen. Dan ga je teams dwingen na te denken over verschillende opties
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Das toch puur reglementair al afgevangen. Of het je lukt of niet is irrelevant, je moet 2 compounds gebruiken, geen discussie mogelijk.Blokker_1999 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:16:
[...]
wens van de FIA om een band te hebben die geen volledige race mee kan gaan om hen te dwingen een pitstop te maken.
Ondertussen ook op de F1-site uitleg/bevestiging van zowel Hamilton als Wolff:
Hamilton explains switch issue that led to him dropping from P2 to P15 at crucial Azerbaijan GP restart.
- DaniëlWW2
- Niet online
Geweldig weekend voor Pirelli ja.Edd schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:04:
Trouwens zijn niet alleen de F1 coureurs die klagen over Pirelli.
spoiler:Dit leverde hem wel 25 kampioenschapspunten vermindering op.. Dus Max mag wel oppassen
Maar eigenlijk denk ik dat die crash van Stroll nog erger was dan die van Verstappen. Stroll ging namelijk helemaal de muur in met ruim 300km per uur. Dat wil je gewoon niet, niet hier. En als ik dan al berichten zie dat er bij meer auto's, forse sneeën in de banden zijn gevonden en Pirelli het wil afdoen als puin op de baan. Het is tweemaal linksachter en daar komt hier gewoon meer slijtage op te staan dan rechtsachter. Ik ben ook erg benieuwd wat Kees van der Grint er over gaat zeggen.
Tanken geeft veel meer tactische vrijheid, een twee stopper kan dan veel vaker een winnende optie zijn. Zo vaak ging het ook weer niet mis. En de zaken die misgaan (wegrijden terwijl er nog getankt werd) lijken mij ook prima technisch te voorkomen.Blokker_1999 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:17:
[...]
Laat dat tanken achterwege aub. Ik ben blij dat ze daar van af gestapt zijn. Gebeurden teveel ongelukken mee. Wil je spannendere pitstops, beperk dan de pitcrew tot een man of 4.
Maar als je banden een hele race meekunnen maakt de pitstopstrategie ook niet veel meer uit. Of je nu ronde 1 of de voorlaatste ronde binnenkomt, je totale racetijd zal er niet echt anders van worden. Door met degradatie te werken, door banden die steeds dat beetje trager worden breng je een nieuw tactisch element in de race. Als de banden een hele race mee kunnen gaan zonder snelheidsverschil, en dat soort banden hebben we bij mijn weten nooit gehad in de F1, dan kan je evengoed de pitstops afschaffen.zzattack schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:18:
[...]
Das toch puur reglementair al afgevangen. Of het je lukt of niet is irrelevant, je moet 2 compounds gebruiken, geen discussie mogelijk.
Er zou misschien gewoon wat meer druk gezet moeten worden op Pirelli om hier niet een lame excuus als "debries" te geven.DaniëlWW2 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:19:
[...]
Geweldig weekend voor Pirelli ja.
Maar eigenlijk denk ik dat die crash van Stroll nog erger was dan die van Verstappen. Stroll ging namelijk helemaal de muur in met ruim 300km per uur. Dat wil je gewoon niet, niet hier. En als ik dan al berichten zie dat er bij meer auto's, forse sneeën in de banden zijn gevonden en Pirelli het wil afdoen als puin op de baan. Het is tweemaal linksachter en daar komt hier gewoon meer slijtage op te staan dan rechtsachter. Ik ben ook erg benieuwd wat Kees van der Grint er over gaat zeggen.
We kunnen nog niet voorkomen dat je wegrijdt met niet vastgezette wielenPolarBear schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:21:
[...]
Tanken geeft veel meer tactische vrijheid, een twee stopper kan dan veel vaker een winnende optie zijn. Zo vaak ging het ook weer niet mis. En de zaken die misgaan (wegrijden terwijl er nog getankt werd) lijken mij ook prima technisch te voorkomen.

Het probleem is dat je de race ook "interessant" wilt maken. Als je op alle compounds de race uit kan rijden en de pitstops puur reglementair al afwingt, zal iedereen alleen maar soft-medium rijden en hun pitstop pas doen als er een SC is of helemaal tegen het einde van de race. De bedoeling van deze banden is dat ze ook daadwerkelijk langzamer worden, op verschillende tempo's en met verschillende crossovers, zodat het kan lonen om een andere strategie te gebruiken. Dat lukt beperkt, het is inderdaad een moeilijke opgave, maar het kan ongetwijfeld een stuk beter.zzattack schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:18:
[...]
Das toch puur reglementair al afgevangen. Of het je lukt of niet is irrelevant, je moet 2 compounds gebruiken, geen discussie mogelijk.
Denk dat Verstappen op dat punt ook wel gewoon max speed ging? Was nog een heel stuk voor de bocht? Hij raakte de muur alleen onder een ietwat gunstige hoek (dno of je dat bedoelt?). Verder mee eens.DaniëlWW2 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:19:
[...]
Geweldig weekend voor Pirelli ja.
Wist je dat het niet is toegestaan om de coureur aanwijzingen te geven tijdens de formation lap? Mercedes wist precies wat er aan de hand was maar mocht er volgens de regels helemaal niks over zeggen...Blokker_1999 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:22:
[...]
We kunnen nog niet voorkomen dat je wegrijdt met niet vastgezette wielen
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
- DaniëlWW2
- Niet online
Met Max ging die net voordat het circuit weer breder word voor het laatste stuk. Hij hielt het ook net tot dat punt. Want anders vlieg je met zulke snelheden gewoon vol in een muur. Stroll gebeurde dat en die had een ergere klap.Snowdog schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:23:
[...]
Denk dat Verstappen op dat punt ook wel gewoon max speed ging? Was nog een heel stuk voor de bocht? Hij raakte de muur alleen onder een ietwat gunstige hoek (dno of je dat bedoelt?). Verder mee eens.
Waarom denk je dat Max het zei?Sir_Lion schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:22:
[...]
Er zou misschien gewoon wat meer druk gezet moeten worden op Pirelli om hier niet een lame excuus als "debries" te geven.
[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-06-2021 19:26 ]
De laatste keer was 2016. Rosberg en Hamilton die er in Spanje samen af gingen.Jasphur schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:57:
[Afbeelding]
Ik had de zin onder de afbeelding nog niet gelezen.
[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 06-06-2021 19:27 ]
Welk incident heb je het nu over? Want die van vandaag vond pas na de herstart plaats.Spotmatic schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:25:
[...]
Wist je dat het niet is toegestaan om de coureur aanwijzingen te geven tijdens de formation lap? Mercedes wist precies wat er aan de hand was maar mocht er volgens de regels helemaal niks over zeggen...
I know, maar er moet gewoon veel meer druk komen. Vanuit RBR en AM bijvoorbeeld.DaniëlWW2 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:25:
[...]
Met Max ging die net voordat het circuit weer breder word voor het laatste stuk. Hij hielt het ook net tot dat punt. Want anders vlieg je met zulke snelheden gewoon vol in een muur. Stroll gebeurde dat en die had een ergere klap.
[...]
Waarom denk je dat Max het zei?
Neen. Want beide wagens gingen er af en haalde dus niet de finishsjaool schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:26:
[...]
De laatste keer was 2016. Rosberg en Hamilton die er in Spanje samen af gingen.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ja, ik had mijn post net aangepast.Jasphur schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:27:
[...]
Neen. Want beide wagens gingen er af en haalde dus niet de finish
Yep zekers, maar het hadden potentieel allebei enorme klappers kunnen zijn. Ze hebben allebei wel een beetje geluk gehad denk ik, maar het geeft ook maar weer aan hoe belachelijk veilig die F1-bolides zijn.DaniëlWW2 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:25:
[...]
Met Max ging die net voordat het circuit weer breder word voor het laatste stuk. Hij hielt het ook net tot dat punt. Want anders vlieg je met zulke snelheden gewoon vol in een muur. Stroll gebeurde dat en die had een ergere klap.
[...]
Waarom denk je dat Max het zei?
Is het al bekend wat er met Bottas aan de hand was?
[ Voor 91% gewijzigd door Wom op 06-06-2021 19:29 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Tanken zorgde ervoor dat het helemaal saai werd. Alle inhaalacties gingen toen via de pit strategie. Tanken hoort niet bij F1 en was de slechtste periode qua regels die we gehad hebben.PolarBear schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:14:
[...]
En weer tanken. En zoals by Indycars een max aantal monteurs bij een pit stop.
Echt? OK, dan is het wel een bijzondere fout van HAM.DataGhost schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:26:
[...]
Welk incident heb je het nu over? Want die van vandaag vond pas na de herstart plaats.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik zie Horner en Marko hier wel iets van gaan maken. Ze moeten ook wel omdat hun coureur het nu eigenlijk al publiekelijk heeft afgedwongen.Sir_Lion schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:26:
[...]
I know, maar er moet gewoon veel meer druk komen. Vanuit RBR en AM bijvoorbeeld.
Dat ligt er maar net aan hoe je er naar kijkt. Persoonlijk vond ik die periode vele malen interessanter dan wat we nu zien.Erapaz schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:29:
[...]
Tanken zorgde ervoor dat het helemaal saai werd. Alle inhaalacties gingen toen via de pit strategie. Tanken hoort niet bij F1 en was de slechtste periode qua regels die we gehad hebben.
-
Dat klopt helemaal.Snowdog schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:28:
[...]
Yep zekers, maar het hadden potentieel allebei enorme klappers kunnen zijn. Ze hebben allebei wel een beetje geluk gehad denk ik, maar het geeft ook maar weer aan hoe belachelijk veilig die F1-bolides zijn.
Overigens vind ik met wat er gebeurde dat deze race nooit herstart had moeten worden. Je hebt blijkbaar bande bij waarvan teams niet weten of ze klappen. Ondanks dat het nog slechts twee rondes waren had er onder code rood gefinisht moeten worden in mijn ogen.
In deze banden zitten zoveel sensoren en je hebt twee klapbanden dan weet je nooit zeker of het veilig is al is het maar voor 2 rondjes.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Dit was gewoon een rijdersfout: zelf het knopje omgezet.DataGhost schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:15:
Ben het normaal met je eens, maar volgens mij was dat engeltje met z'n setje hards in de pitlane achtergebleven.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Je kon het niet laten om een foto van je beeldscherm te maken...?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Deels, het is waarschijnlijk meer een designfout als je naar de locatie van de knop kijkt ten opzichte van de koppelingshendel en het gemak waarmee die knop te bedienen is. Ik ga ervan uit dat ze die knop verplaatsen voor komende races.hoevenpe schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:32:
[...]
Dit was gewoon een rijdersfout: zelf het knopje omgezet.
Zoals Hamilton zei, dit is een marathon en geen sprint. Ik lees nu toch veel mensen die spreken over gemiste punten van Max, maar pech ga je in een WK strijd altijd tegenkomen en als je dan zoals vandaag een geluk bij een ongeluk hebt dan kun je gewoon ‘blij’ zijn.
Ik noem even Maleisië 2016; volgensmij werd Rosberg in t1 eraf getikt door Vettel, maar uiteindelijk pakt ‘ie toch punten op Hamilton. Precies zoals vandaag een geluk bij een ongeluk. Max z’n reactie was ook in die trant, ‘klote’ met een glimlach onder dat mondkapje…
Ik noem even Maleisië 2016; volgensmij werd Rosberg in t1 eraf getikt door Vettel, maar uiteindelijk pakt ‘ie toch punten op Hamilton. Precies zoals vandaag een geluk bij een ongeluk. Max z’n reactie was ook in die trant, ‘klote’ met een glimlach onder dat mondkapje…
Dat laatste is opvallend. Nog een linksachter die eraan zou zijn gegaan. Kan natuurlijk dat een kerbstone een scherp stuk heeft ofzo.Tito129 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:00:
Krijgt Max gelijk.
Denk niet dat ze een onderdeel van 50000 euro even hardwarematig aan gaan passen omdat een coureur loopt te prutsen. Dan zou ik het eerder softwarematig oplossen, bijv. 2 x drukken voor aan/uit.DataGhost schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:35:
[...]
Deels, het is waarschijnlijk meer een designfout als je naar de locatie van de knop kijkt ten opzichte van de koppelingshendel en het gemak waarmee die knop te bedienen is. Ik ga ervan uit dat ze die knop verplaatsen voor komende races.
Jij zit hier ook niet voor je plezier hè?Erazzzer schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:31:
[...]
Mol is een kleuter met een Verstappen poster op zijn slaapkamer. Afgeven op alles wat niet Max heet en Max zelf als een God behandelen.

Sensoren in de banden? Nee hoorKevinp schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:31:
In deze banden zitten zoveel sensoren en je hebt twee klapbanden dan weet je nooit zeker of het veilig is al is het maar voor 2 rondjes.
Dan hou je vast niet van inhaalacties op de baan:Edd schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:31:
[...]
Dat ligt er maar net aan hoe je er naar kijkt. Persoonlijk vond ik die periode vele malen interessanter dan wat we nu zien.
:strip_exif()/f/image/OGc207jFTfLNY4RcKedsnWq6.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vond de timing van dat bericht trouwens wel een beetje vreemd, namelijk direct nadat hij weer in de auto zat in plaats van tijdens de 20+ minuut durende red flag. Bijna alsof ze Red Bull wilden laten denken dat HAM niet hard zou pushen.nick93192 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:37:
Zoals Hamilton zei, dit is een marathon en geen sprint.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ik keek nog geen F1 voor de introductie van DRS (in 2011), maar kan me voorstellen dat kwantiteit niet alles zegt. De gemiddelde DRS-overtake is niet bepaald spannend.Erapaz schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:41:
[...]
Dan hou je vast niet van inhaalacties op de baan:
[Afbeelding]
Als het enkele miljoenen kan schelen in de eindstand van het WCC zie ik dat best gebeuren. Maar inderdaad, softwarematig kan het een en ander ook. Je kan het bijvoorbeeld alleen maar bruikbaar maken als de auto in een mode "SC" of "formation" ofzo staat. Op andere momenten heb je deze feature eigenlijk nooit nodig.pjlgt schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:40:
[...]
Denk niet dat ze een onderdeel van 50000 euro even hardwarematig aan gaan passen omdat een coureur loopt te prutsen. Dan zou ik het eerder softwarematig oplossen, bijv. 2 x drukken voor aan/uit.
Met een beetje mazzel zijn daar heel snel vanaf als blijkt dat het door het groundeffect bij de nieuwe wagens ze elkaar beter kunnen volgen en DRS dus niet meer nodig is.g0tanks schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:45:
[...]
Ik keek nog geen F1 voor de introductie van DRS (in 2011), maar kan me voorstellen dat kwantiteit niet alles zegt. De gemiddelde DRS-overtake is niet bepaald spannend.
Voor 1994 hadden ze ook geen DRS.g0tanks schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:45:
[...]
Ik keek nog geen F1 voor de introductie van DRS (in 2011), maar kan me voorstellen dat kwantiteit niet alles zegt. De gemiddelde DRS-overtake is niet bepaald spannend.
Het komt puur door de vuile lucht van deze wagens dat er amper inhaalacties zonder DRS mogelijk zijn.
Nee, dat hoeft wat mij betreft niet perse, aangezien ik meer van de tactiek hou.Erapaz schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:41:
[...]
Dan hou je vast niet van inhaalacties op de baan:
[Afbeelding]
Maar ieder zijn ding.
-
Heeft die een nieuwe bril?Rtoo schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:55:
Reactie Toto bij de herstart.
https://streamable.com/gc7rpx
-
Geweldig, zeker dat ie begon aan een Yes , die hij niet afmaakteRtoo schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:55:
Reactie Toto bij de herstart.
https://streamable.com/gc7rpx
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.