• verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
verkeerslicht schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 16:15:
[...]

Ik spaar nog even iets door, en mocht ik t.z.t. slagen dan deel ik dat uiteraard hier.
Om hierop terug te komen, inmiddels mag ik mij sinds vorig weekend trotse bezitter noemen van een tweedehands iX3 (LCI 2021): High Executable, Sophistograu, met trekhaak en rhombicle interieurlijsten (volgens mij verder geen extra extra's). Net geen ton op de teller. Nu kan ik mooi mijn overtollige zonne-energie in de auto stoppen in plaats van weg te gooien in 2027. Laadpaal zelf vooraf geïnstalleerd, dus van alle gemakken voorzien.

Viel mij trouwens op dat de diffuser aan de achterkant volledig zwart is. Ik heb dat niet eerder gezien, dus ik denk dat het iets customs is van de vorige eigenaar. De zij-grillen (of hoe dit ook heet), zijn dan weer een soort donkerblauw halftransparant, volgens mij ook niet standaard.

Qua rijden voelt de wagen meteen heel vertrouwd aan. Meeer dan genoeg power, lekker sturend, en ruim genoeg voor 't gezin. Een grote plus vind ik toch wel de bediening. Die voelt heel intuïtief en efficiënt. Het touchscreen hoef je haast niet aan te raken door de veelvuldigheid aan knoppen en de iDrive controller. Echt super. Assisted driving is ook rustgevend. Merk wel dat ik moet opletten met afwijkende situaties, zoals spitsstroken, dan worden niet allen situaties goed herkend. Ook jammer (maar begrijpelijk) is dat alle flauwe bochtjes ijzerenheinig gevolgd worden op plekken waar ik persoonlijk rechtuit zou rijden (kanaliseren).

Aandachtspunt is wellicht de actieradius. Toen de auto uitkwam 5 jaar geleden was 400km praktijkbereik gangbaar, maar nieuwere modellen zijn toch weer efficiënter en hebben een grotere batterij. Hoe dan ook, voor het meeste gebruik zal het gewoon volstaan. Ik heb inmiddels zo'n 800km afgelegd, en heb hierbij een verbruik van 17,5kWh/100km. Niet gek met die 20 inch wielen en redelijk fris weer. Ik was benieuwd of er nog winst te behalen valt met 19 inch wielen (of zelfs 18 inch als dat mogelijk zou zijn, met name in de winter interessant).

Volgens de BWM Car data is de SOH nog 99,97% wat natuurlijk onzin is, maar ik ben erg benieuwd of ik verder achter wat meer gegevens kan komen. Ik heb een OBDLink CX dongel, en ik heb Bimmerlink aangeschaft, maar ik kan niet verbinden voorbij de 22% (ECU verbinding faalt kennelijk). Was benieuwd of er anderen zijn die hier ook tegenaan zijn gelopen.

Wat plaatjes van het vehikel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELYlj0_xCpuUXlbtHs7JspzCUU8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lFqZSMQflvJBVUTINdRw6H1k.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_X7h-MOMD0D1LOwmrfwlAVAu4SE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gP1mTY10jCkqSOvBnNkVkEu0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWYDeA4dgJgrbWWKNAgVHjx5laU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/VNt5oz1PpaXAnStOO7LWZL1f.png?f=user_large

Dan nog een laatste vraag: Normaal gesproken rijd ik heel rustig, maar ik wilde toch even proberen wat er gebeurt bij plankgas (of eigenlijk plankstroom) op de snelweg. Ik merkte dat bij 160kmh de wagen wat oncontroleerbaar werd in het stuur (ik bleef maar corrigeren en kreeg de auto niet stabiel rechtuit), hier schrok ik eigenlijk wel van. Mijn oude Toyota Auris gaf geen krimp bij zo'n snelheid. Is dit herkenbaar, en wat zou dit kunnen veroorzaken?

[ Voor 7% gewijzigd door verkeerslicht op 14-05-2026 10:53 ]

Mijn WP (Omnia M3.2 10)


  • JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-06 18:59
verkeerslicht schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 23:34:
[...]

Om hierop terug te komen, inmiddels mag ik mij sinds vorig weekend trotse bezitter noemen van een tweedehands iX3 (LCI 2021): High Executable, Sophistograu, met trekhaak en rhombicle interieurlijsten (volgens mij verder geen extra extra's). Net geen ton op de teller. Nu kan ik mooi mijn overtollige zonne-energie in de auto stoppen in plaats van weg te gooien in 2027. Laadpaal zelf vooraf geïnstalleerd, dus van alle gemakken voorzien.

Viel mij trouwens op dat de diffuser aan de achterkant volledig zwart is. Ik heb dat niet eerder gezien, dus ik denk dat het iets customs is van de vorige eigenaar. De zij-grillen (of hoe dit ook heet), zijn dan weer een soort donkerblauw halftransparant, volgens mij ook niet standaard.

Qua rijden voelt de wagen meteen heel vertrouwd aan. Meeer dan genoeg power, lekker sturend, en ruim genoeg voor 't gezin. Een grote plus vind ik toch wel de bediening. Die voelt heel intuïtief en efficiënt. Het touchscreen hoef je haast niet aan te raken door de veelvuldigheid aan knoppen en de iDrive controller. Echt super. Assisted driving is ook rustgevend. Merk wel dat ik moet opletten met afwijkende situaties, zoals spitsstroken, dan worden niet allen situaties goed herkend. Ook jammer (maar begrijpelijk) is dat alle flauwe bochtjes ijzerenheinig gevolgd worden op plekken waar ik persoonlijk rechtuit zou rijden (kanaliseren).

Aandachtspunt is wellicht de actieradius. Toen de auto uitkwam 5 jaar geleden was 400km praktijkbereik gangbaar, maar nieuwere modellen zijn toch weer efficiënter en hebben een grotere batterij. Hoe dan ook, voor het meeste gebruik zal het gewoon volstaan. Ik heb inmiddels zo'n 800km afgelegd, en heb hierbij een verbruik van 17,5kWh/100km. Niet gek met die 20 inch wielen en redelijk fris weer. Ik was benieuwd of er nog winst te behalen valt met 19 inch wielen (of zelfs 18 inch als dat mogelijk zou zijn, met name in de winter interessant).

Volgens de BWM Car data is de SOH nog 99,97% wat natuurlijk onzin is, maar ik ben erg benieuwd of ik verder achter wat meer gegevens kan komen. Ik heb een OBDLink CX dongel, en ik heb Bimmerlink aangeschaft, maar ik kan niet verbinden voorbij de 22% (ECU verbinding faalt kennelijk). Was benieuwd of er anderen zijn die hier ook tegenaan zijn gelopen.

Wat plaatjes van het vehikel:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dan nog een laatste vraag: Normaal gesproken rijd ik heel rustig, maar ik wilde toch even proberen wat er gebeurt bij plankgas (of eigenlijk plankstroom) op de snelweg. Ik merkte dat bij 160kmh de wagen wat oncontroleerbaar werd in het stuur (ik bleef maar corrigeren en kreeg de auto niet stabiel rechtuit), hier schrok ik eigenlijk wel van. Mijn oude Toyota Auris gaf geen krimp bij zo'n snelheid. Is dit herkenbaar, en wat zou dit kunnen veroorzaken?
Allereerst gefeliciteerd met je mooie nieuwe BMW! Ik denk dat het oncontroleerbare bij hoge snelheid niet zo zou moeten zijn. De mijne heeft daar zeker geen last van. In de sport stand wordt hij qua demping nog wat steviger en ligt hij strakker op de weg (bij gebrek aan een betere term).

www.tweakers.net/gallery/107938/sys


  • Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-06 20:58
JTB81 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 17:07:
[...]

Allereerst gefiliciteerd met je mooie nieuwe BMW! Ik denk dat het oncontroleerbare bij hoge snelheid niet zo zou moeten zijn. De mijne heeft daar zeker geen last van. In de sport stand wordt hij qua demping nog wat steviger en ligt hij strakker op de weg (bij gebrek aan een betere term).
Same here. Vorige week 182 aangetikt en het is echt een tank zo stabiel

  • jvq
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20:57

jvq

Originele banden?

  • verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
@JTB81 @Smartbikers

Dank! Ik had 'm ook in sportstand staan.

@jvq

De banden zijn 'Hankook Ventus S1 Evo3 SUV' rondom (achter 275/40 en voor 245/50). Als ik het goed begrijp zijn dit door BMW geselecteerde banden.

bandendruk is precies 2.6 bar voor en 2.8 bar achter, daar mag het ook niet aan liggen.

Ik neig naar iets met uitlijning/ophanging/stuurinrichting. Ik ga van 't weekend nogmaals proberen met die snelheid om wat meer gevoel van 't probleem te krijgen, en dan naar de verkoper.

Mijn WP (Omnia M3.2 10)


  • Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:56

Boston

The Cape State

Over banden gesproken, na 93.112 km gaf de garage aan dat ik niet door de volgende APK zou komen met mijn zomerbanden en heb ik de Yokohama zomerbanden, die op de auto waren gezet toen ik de G08 nieuw kreeg, vervangen door Bridgestone Alenza.

 

verkeerslicht schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 23:34:

[...]

Dan nog een laatste vraag: Normaal gesproken rijd ik heel rustig, maar ik wilde toch even proberen wat er gebeurt bij plankgas (of eigenlijk plankstroom) op de snelweg. Ik merkte dat bij 160kmh de wagen wat oncontroleerbaar werd in het stuur (ik bleef maar corrigeren en kreeg de auto niet stabiel rechtuit), hier schrok ik eigenlijk wel van.

 

Ook bij 183 km/u op de Duitse snelweg rijdt mijn IX3 LCI nog steeds perfect.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)


  • jvq
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20:57

jvq

Boston schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 10:25:
[...]

Over banden gesproken, na 93.112 km gaf de garage aan dat ik niet door de volgende APK zou komen met mijn zomerbanden en heb ik de Yokohama zomerbanden, die op de auto waren gezet toen ik de G08 nieuw kreeg, vervangen door Bridgestone Alenza.
Merk je verschil?

  • verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Vanmiddag een ritje gemaakt om te testen op hoge snelheid, maar ik kon het probleem niet meer reproduceren. Hij lag als een blok op de weg. Dus ik denk dat het ophef om niets was.

Wat ik me wel bedacht naderhand: Ik had eerst nog alle rijhulpsystemen/correcties/waarschuwingen aan staan. Dat vond ik zo irritant dat ik ze na een paar dagen heb uitgezet. Zou het kunnen zijn dat die correctie of waarschuwing in het stuur ervoor zorgden dat de auto tussen de rijlijnen aan het pingpongen was?

Hoe dan ook, ik laat 't verder rusten :). Dank voor 't meedenken.

Mijn WP (Omnia M3.2 10)


  • verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Iemand trouwens een tip voor een app op Android om de BMS te analyseren? Ik ben benieuwd naar cel-spanningen, aantal snellaadcycli etc.

Cardata laat alleen mijn eigen gegevens zien, alle historische gegevens worden bij verkoop namelijk vanwege privacygevoeligheid verijwderd.

Bimmerlink geeft geen info, en EVscanner (van dezelfde ontwikkelaar) is alleen beschikbaar voor ios. Voor andere zoekenden, vermijd Bimmerlink voor de iX3, daar heb je niks aan (tenzij je foutcodes wil analyseren, maar er zijn meer apps die dat kunnen).

Mijn WP (Omnia M3.2 10)


  • goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-06 19:46
Bij mij onthoudt de auto de automatische groot licht instelling niet meer na de laatste software update. Iets waar meer mensen last van hebben?

  • r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:53
Vanmorgen de melding gehad dat m'n kaarten waren bijgewerkt... 2026-1 voor BE,LU,NL.

Ik moet nog eens kijken of er voor Europa ook een update is... daar heb ik nog 2025-4.

MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc


  • dschoonman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-06 21:27
r2504 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 09:05:
Vanmorgen de melding gehad dat m'n kaarten waren bijgewerkt... 2026-1 voor BE,LU,NL.

Ik moet nog eens kijken of er voor Europa ook een update is... daar heb ik nog 2025-4.
Die is er inderdaad!

  • mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:33
2026-02 is er al voor de download

  • RonnyP
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12-06 12:10
verkeerslicht schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 21:56:
[...]

Dus twee iX3's en een EX60, das een mooi wagenpark!
28k voor overname lijkt me netjes, is dat dan een LCI of ook een pre-LCI. Op dit moment ga je voor een LCI High Exe. met dergelijke km-stand toch wel 37k+ moeten betalen.
We hebben dan 1 x IX3 pre-LCI en 1 x IX3 LCI. 37k is bij de merkdealer, maar het kopen via een leasemaatschappij is een stuk goedkoper. Leasemaatschappij geeft zelfs 12 maanden garantie, die ze geven door een soort verzekering af te sluiten. Verzekering All Risk kost me 120 p/m en wegenbelasting 130 p/m. Voor het gemak 100,- euro p/m reparatiekosten. Dan rijden we voor 350,- p/m en laden 1 x p/w gemiddeld tegen 0,19 cent of gratis met Eneco gratis uren stroom. Bij hun werkgever mogen ze km declareren tegen 0,23 cent, dus zijn kosten te overzien en goedkoper dan Polo enz.

  • Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:56

Boston

The Cape State

Tussen het rijden met de Yokohama zomerbanden en de Bridgestone Alenza zomerbanden zat de tijd met de Michelin pilot all-in 5 zp winterbanden, dus ik ben bang dat ik geen goede vergelijking kan maken. Sommige mensen klagen er over dat bij een EV de banden sneller slijten, maar ik was uiteindelijk maar  €0,012 kwijt per km. In combinatie met de  €0,046 per km die ik gemiddeld kwijt was voor elektriciteit is het goedkoop rijden naar mijn bescheiden mening.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)


  • Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-06 11:45
goirke schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 20:40:
Bij mij onthoudt de auto de automatische groot licht instelling niet meer na de laatste software update. Iets waar meer mensen last van hebben?
Heb ik ook gehad een tijdje geleden in mijn pre-lci. Eerste symptomen waren dat het automatische grootlicht steeds "vanzelf" uit ging. Plots kon ik hem ook niet meer aanzetten.

Bleek dat de knop zelf defect was.

Men heeft de volledige cluster vervangen, als dat de juiste naam is. Ik verwijs naar de kraag die rond de stuurkolom zit waarop beide "stalks" aan bevestigd zitten.

Niet gezegd dat je hetzelfde probleem hebt, maar sinds de update (nu in een LCI) heb ik geen verschil gemerkt.

  • diederikd
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-06 22:40
Vraagje, ik vind mijn LCI versie wat “schokkerig” tijdens het afremmen, met name het laatste stuk van 30km/u naar 0km/u. Ook wanneer ik ACC uit heb staan en ik dus zelf rem.

Is dit normaal? Komt het omdat hij dan regenereert en dat niet helemaal vloeiend afstemt? Of is er toch nog een hulpsysteem die “ingrijpt”?

  • dschoonman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-06 21:27
Wellicht gewoon kromme remschijven? Je gebruikt ze niet zo veel en met name bij lage snelheid volgens mij?

  • diederikd
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-06 22:40
Ja, klopt. Verder veelal ACC dus dan afhankelijk van verkeer.

Ik zal de dealer eens vragen. Paar maanden geleden als Premium Selection (dus met garantie, maar eigenlijk ook al met goede controle) gekocht.

  • The_Realest
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-05 17:33
diederikd schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:20:
Vraagje, ik vind mijn LCI versie wat “schokkerig” tijdens het afremmen, met name het laatste stuk van 30km/u naar 0km/u. Ook wanneer ik ACC uit heb staan en ik dus zelf rem.

Is dit normaal? Komt het omdat hij dan regenereert en dat niet helemaal vloeiend afstemt? Of is er toch nog een hulpsysteem die “ingrijpt”?
Ik heb dat ook, is ook niet altijd aanwezig maar af en toe. En heb dat al sinds het begin. Ondertussen 106.000km verder en nog steeds af en toe. Heb het idee dat het komt vanwege regeneratie of eventueel roest op de schijven. Na een poosje rijden is het ook weg.

  • Doi
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-06 18:51

Doi

goirke schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 20:40:
Bij mij onthoudt de auto de automatische groot licht instelling niet meer na de laatste software update. Iets waar meer mensen last van hebben?
Ja, heb het zelfde probleem en kom er maar niet achter wat de oplossing is.

  • Korre
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19:08
Insidio2 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 11:21:
[...]

Heb ik ook gehad een tijdje geleden in mijn pre-lci. Eerste symptomen waren dat het automatische grootlicht steeds "vanzelf" uit ging. Plots kon ik hem ook niet meer aanzetten.

Bleek dat de knop zelf defect was.

Men heeft de volledige cluster vervangen, als dat de juiste naam is. Ik verwijs naar de kraag die rond de stuurkolom zit waarop beide "stalks" aan bevestigd zitten.

Niet gezegd dat je hetzelfde probleem hebt, maar sinds de update (nu in een LCI) heb ik geen verschil gemerkt.
Hebben ze bij mij ook moeten doen

  • jvq
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20:57

jvq

Doi schreef op maandag 25 mei 2026 @ 21:11:
[...]

Ja, heb het zelfde probleem en kom er maar niet achter wat de oplossing is.
Blijft de kleur van het interieurlicht wel behouden na stop/start als je hem op een andere kleur dan blauw zet? En ook: als je op Eco Pro rijdt, blijft die rijmodus dan staan of begint hij dan weer op Comfort? Als dit soort dingen ook niet werkt zit het waarschijnlijk in het niet goed laden van je profiel. Daar is wel wat aan te doen.

[ Voor 13% gewijzigd door jvq op 26-05-2026 20:35 ]


  • goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-06 19:46
Doi schreef op maandag 25 mei 2026 @ 21:11:
[...]

Ja, heb het zelfde probleem en kom er maar niet achter wat de oplossing is.
Korre schreef op maandag 25 mei 2026 @ 21:57:
[...]

Hebben ze bij mij ook moeten doen
Dank voor jullie reacties! Het is geen ramp maar wel irritant. Ik geef het bij de volgende beurt even aan. Kijken wat ze eraan doen.

  • Doi
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-06 18:51

Doi

jvq schreef op maandag 25 mei 2026 @ 23:28:
[...]

Blijft de kleur van het interieurlicht wel behouden na stop/start als je hem op een andere kleur dan blauw zet? En ook: als je op Eco Pro rijdt, blijft die rijmodus dan staan of begint hij dan weer op Comfort? Als dit soort dingen ook niet werkt zit het waarschijnlijk in het niet goed laden van je profiel. Daar is wel wat aan te doen.
Dank je wel voor je reactie, Het profiel laden werkt wel goed. Interieurlicht en rijden in de laatst geselecteerde drive mode blijft wel goed in gesteld. Weet inmiddels ook dat bij het een af- fabriekoptie is die het altijd zou moeten doen. Dealer heeft aangeboden de auto aan de computer te zetten en kijken wat de oorzaak is.

Wordt vervolgd….

  • BulkyBear
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:10
Op checkmijnev.nl staat de BMW iX3 als gemiddeld best geteste auto in de lijst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFiNM8KgBP7MhefKHhpBUc984cU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yo9ryfcG1YELSa2UZ6rmzABb.jpg?f=fotoalbum_large

  • Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
BulkyBear schreef op zondag 31 mei 2026 @ 13:06:
Op checkmijnev.nl staat de BMW iX3 als gemiddeld best geteste auto in de lijst.

[Afbeelding]
Als er een recente Audi in de top 10 staat kan je het niet serieus nemen. 🤡 Zowel mijn eigen elektrische Audi avontuur als die van praktisch elke gebruikerstest op Autoweek zijn negatief.

  • Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-06 14:03
Kort vraagje: Als ik mijn panoramadak open doe door 1x drukken, gaat hij net niet helemaal naar achter open. Als ik nog een keer op de open-knop druk gaat hij nog zo'n 5cm naar achter.
Hoe kan ik zorgen dat hij in 1x écht helemaal open gaat?

Ik heb al een kalibratie gedaan door de kantelstand-knop 2 minuten vast te houden,

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso


  • Jaap iX3
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19:55
Door de knop 1x naar achteren te schuiven (ipv in te drukken), gaat de zonwering open, schuif je de knop nog een keer naar achteren, dan schuift het glazen dak open. Dus als je 2x achter elkaar de knop naar achteren schuift, gaat het dak (bijna) helemaal open.

Is de zonwering volledig open, dan kan het glazen dak nog een stukje verder open, door de knop naar achteren te schuiven als de zonwering al volledig open is.

  • Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-06 14:03
Nee precies, dat is wat ik zeg en vraag. Ik bedoel ik schuif het knopje op me af, dan gaat het dak open, maar niet volledig.
De zonwering is bij mij altijd helemaal open.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso


  • verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Maurice- schreef op zondag 31 mei 2026 @ 17:40:
[...]


Als er een recente Audi in de top 10 staat kan je het niet serieus nemen. 🤡 Zowel mijn eigen elektrische Audi avontuur als die van praktisch elke gebruikerstest op Autoweek zijn negatief.
Waarschijnlijk zijn daar ook de iX3 NA5 reviews in meegenomen (daar gaat het gemiddelde wel van omhoog)

Ik ben overigens wel benieuwd wat jij als Tesla/Audi -ervaringsdeskundige eigenlijk inmiddels vind van de 1e gen iX3 na een tijdje :)
Dat vind ik namelijk wat meer zeggen dan zo'n lijstje. Kan het in de schaduw staan van bijv. een model Y? of overtreft het deze zelfs op bepaalde vlakken? En op het vlak van slijtage en onderhoud en problemen?

Ik heb inmiddels 1500km afgelegd en geniet elke km. Het rijdt zo relaxed!

Mijn WP (Omnia M3.2 10)


  • jvq
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20:57

jvq

Vince22 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 08:49:
Nee precies, dat is wat ik zeg en vraag. Ik bedoel ik schuif het knopje op me af, dan gaat het dak open, maar niet volledig.
De zonwering is bij mij altijd helemaal open.
Dat is geen bug maar een feature :-)

Het heet "Comfortstand" (handleiding pag. 119).

  • Jaap iX3
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19:55
Vince22 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 08:49:
Nee precies, dat is wat ik zeg en vraag. Ik bedoel ik schuif het knopje op me af, dan gaat het dak open, maar niet volledig.
De zonwering is bij mij altijd helemaal open.
Sorry, niet goed gelezen, het was nog vroeg :) . Volgens mij heb je inmiddels je antwoord!

  • Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-06 14:03
jvq schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:51:
[...]

Dat is geen bug maar een feature :-)

Het heet "Comfortstand" (handleiding pag. 119).
Ah juist! Accepteren maar dat ik een keer extra moet drukken :)

Jaap iX3 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 12:33:
[...]

Sorry, niet goed gelezen, het was nog vroeg :) . Volgens mij heb je inmiddels je antwoord!

Ja ik moet zelf beter lezen / zoeken dus :+

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso


  • Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
verkeerslicht schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:23:
[...]

Waarschijnlijk zijn daar ook de iX3 NA5 reviews in meegenomen (daar gaat het gemiddelde wel van omhoog)

Ik ben overigens wel benieuwd wat jij als Tesla/Audi -ervaringsdeskundige eigenlijk inmiddels vind van de 1e gen iX3 na een tijdje :)
Dat vind ik namelijk wat meer zeggen dan zo'n lijstje. Kan het in de schaduw staan van bijv. een model Y? of overtreft het deze zelfs op bepaalde vlakken? En op het vlak van slijtage en onderhoud en problemen?

Ik heb inmiddels 1500km afgelegd en geniet elke km. Het rijdt zo relaxed!
Aan Audi maak ik geen woorden meer vuil, zij hebben inmiddels over de hele EV lijn eigenhandig hun reputatie vernietigd.

Na een paar maanden met de iX3 LCI ben ik ook ontzettend enthousiast. Het uiterlijk, de afwerking (mijns inziens eerder richting niveau X5 dan 3-serie), de audio maar vooral de stoelen: geweldig. ACC met lane keep assist vind ik persoonlijk beter dan basic Autopilot van Tesla (vergelijken met FSD is niet eerlijk, die kans heeft BMW nog niet gehad en is met niets te vergelijken).

Voor het betere gooi en smijtwerk vind ik de Tesla 3 heerlijk (neigt richting mijn eerdere 4-serie) maar niet te vergelijken met een blok op wielen. Isolatie van de BMW is minder en het verbruik véél hoger ookal rijd ik er rustiger mee. De functionaliteit van Tesla blijft toch next level en als je eraan gewend bent stoort dat je in elke andere auto, ook de BMW. Dan weer wordt de sleutel herkent, dan weer mijn telefoon of die van mijn vriendin waardoor ik bijna altijd ruzie heb met de stoelinstellingen en het opstarten van AA. Bij Tesla is het nooit hit & miss, hij weet altijd dat ik het ben: de stoel staat goed, het stuur stelt bij, klimaat wordt aangepast, mijn podcast hervat in een milliseconde en als Rasti Rostelli weet de auto automagisch (zonder inzicht in m'n agenda) waar ik naartoe wil, op elk moment van de dag en dag van de week. Dat mis ik persoonlijk wel maar als je het niet hebt ervaren zal het je wel meevallen.

Met de huidige occasionprijzen is de BMW een no brainer (en blijkbaar enorm onderschat door de "markt"). Als de leasemaatschappij een schappelijk voorstel doet tzt sluit ik niet uit de auto overnemen.

  • verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Maurice- schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 13:06:
[...]

Aan Audi maak ik geen woorden meer vuil, zij hebben inmiddels over de hele EV lijn eigenhandig hun reputatie vernietigd.

Na een paar maanden met de iX3 LCI ben ik ook ontzettend enthousiast. Het uiterlijk, de afwerking (mijns inziens eerder richting niveau X5 dan 3-serie), de audio maar vooral de stoelen: geweldig. ACC met lane keep assist vind ik persoonlijk beter dan basic Autopilot van Tesla (vergelijken met FSD is niet eerlijk, die kans heeft BMW nog niet gehad en is met niets te vergelijken).

Voor het betere gooi en smijtwerk vind ik de Tesla 3 heerlijk (neigt richting mijn eerdere 4-serie) maar niet te vergelijken met een blok op wielen. Isolatie van de BMW is minder en het verbruik véél hoger ookal rijd ik er rustiger mee. De functionaliteit van Tesla blijft toch next level en als je eraan gewend bent stoort dat je in elke andere auto, ook de BMW. Dan weer wordt de sleutel herkent, dan weer mijn telefoon of die van mijn vriendin waardoor ik bijna altijd ruzie heb met de stoelinstellingen en het opstarten van AA. Bij Tesla is het nooit hit & miss, hij weet altijd dat ik het ben: de stoel staat goed, het stuur stelt bij, klimaat wordt aangepast, mijn podcast hervat in een milliseconde en als Rasti Rostelli weet de auto automagisch (zonder inzicht in m'n agenda) waar ik naartoe wil, op elk moment van de dag en dag van de week. Dat mis ik persoonlijk wel maar als je het niet hebt ervaren zal het je wel meevallen.

Met de huidige occasionprijzen is de BMW een no brainer (en blijkbaar enorm onderschat door de "markt"). Als de leasemaatschappij een schappelijk voorstel doet tzt sluit ik niet uit de auto overnemen.
Nice, mooi om te lezen van iemand die ervaringen heeft met meerdere merken EV's. Het is altijd makkelijk om je eigen keuze te verdedigen, maar als je beiden rijdt/reed, dan kun je objectiever zijn. Voor mij is de BMW de eerste EV die ik rijd, dus ben in die zin nog niet gehinderd door kennis. De Tesla is functioneel ongetwijfeld super doordacht.

AA verbindt overigens bij mij wel altijd probleemloos (Pixel 7 pro), denk dat dat ook per telefoon verschil kan maken.

Wat die isolatie betreft, bedoel je dan hoe stil het is in de cabine? Ik vond dit bij hogere snelheden/wind ook wat tegenvallen namelijk, maar er lijkt een goed te verhelpen oorzaak voor te zijn, las ik hier (weliswaar de x3 ipv ix3, maar dat mag niet uitmaken):

Wind noise finally fixed - BMW X3 Forum (G01 F25) - BIMMERPOST
en hier:
MC-10211867-9999.pdf

Dit ga ik voor mijzelf testen komende week met wat tape, en dan kijken of ik die seal kan laten vervangen onder premium selection garantie (en anders gewoon zelf fixen voor een paar tientjes).

Mijn WP (Omnia M3.2 10)


  • dschoonman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-06 21:27
verkeerslicht schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 21:44:
[...]

Nice, mooi om te lezen van iemand die ervaringen heeft met meerdere merken EV's. Het is altijd makkelijk om je eigen keuze te verdedigen, maar als je beiden rijdt/reed, dan kun je objectiever zijn. Voor mij is de BMW de eerste EV die ik rijd, dus ben in die zin nog niet gehinderd door kennis. De Tesla is functioneel ongetwijfeld super doordacht.

AA verbindt overigens bij mij wel altijd probleemloos (Pixel 7 pro), denk dat dat ook per telefoon verschil kan maken.

Wat die isolatie betreft, bedoel je dan hoe stil het is in de cabine? Ik vond dit bij hogere snelheden/wind ook wat tegenvallen namelijk, maar er lijkt een goed te verhelpen oorzaak voor te zijn, las ik hier (weliswaar de x3 ipv ix3, maar dat mag niet uitmaken):

Wind noise finally fixed - BMW X3 Forum (G01 F25) - BIMMERPOST
en hier:
MC-10211867-9999.pdf

Dit ga ik voor mijzelf testen komende week met wat tape, en dan kijken of ik die seal kan laten vervangen onder premium selection garantie (en anders gewoon zelf fixen voor een paar tientjes).
De rubberen sluitstrip in het dakraam (op het gedeelte dat omhoog schuift) kan inderdaad na verloop van tijd wat krimpen waardoor je aan de uiteinden een kier krijgt van misschien slechts een halve cm die erg veel windgeruis oplevert. Is best veel over te vinden op diverse internetfora. Ik moet ook nog eens met een dealer bellen wat een nieuwe strip kost, want vervangen lijkt me een fluitje van een cent en het is soms best ergerlijk.

  • verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hieronder een fotootje van hoe het bij mij zit. Aan weerszijden zit een vergelijkbare ruimte. De strip zit bevestigd aan de vastzittende kant van het panoramadak.
Ik heb de strip al even losgehad om te kijken of ik het gewoon iets kon oprekken (dakraam open en je trekt hem zo los, en ook zo weer erop, 1 minuut werk), maar dat helpt niet. Het windgeruis lijkt een beetje alsof één van de ramen net niet helemaal dichtzit. Ik heb al even getest met wat tape en dan is het windgeruis weg.

@dschoonman BMW PN 54105B32973 -> 47,50 euro plus nog verzendkosten.
Of de el cheapo manier: https://nl.aliexpress.com/item/1005010676630168 -> 10 euro inclusief verzendkosten.

Klusje waar je de dealer niet voor nodig hebt tenzij je het onder garantie kan oplossen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gGgz8RbIiiYTsyORszQ3GhUJTnc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OmQlVaGfpoT0utFwU7BmpLra.png?f=fotoalbum_large

Mijn WP (Omnia M3.2 10)


  • dschoonman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-06 21:27
verkeerslicht schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 20:18:
Hieronder een fotootje van hoe het bij mij zit. Aan weerszijden zit een vergelijkbare ruimte. De strip zit bevestigd aan de vast zittende kant van het panoramadak.
Ik heb de strip al even los gehad om te kijken of ik het gewoon iets kon oprekken (dakraam open en je trekt hem zo los, en ook zo weer erop, 1 minuut werk), maar dat helpt niet. Het windgeruis lijkt een beetje alsof een raam net niet helemaal dichtzit. Ik heb al even getest met wat tape en dan is het windgeruis weg.

@dschoonman BMW PN 54105B32973 -> 47,50 euro plus nog verzendkosten.
Of de el cheapo manier: https://nl.aliexpress.com/item/1005010676630168 -> 10 euro inclusief verzendkosten.

Klusje waar je de dealer niet voor nodig hebt tenzij je het onder garantie kan oplossen ;)

[Afbeelding]
Dank voor de links, meteen maar besteld!

Edit link naar Ali werkte niet voor me, maar als je op het bmw art nummer zoekt vind je voordelige alternatieven voor het officiële bmw art (bijna € 50 voor een rubber strip ja? Tssssss)

[ Voor 7% gewijzigd door dschoonman op 07-06-2026 15:39 ]


  • verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
dschoonman schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 20:22:
[...]

Dank voor de links, meteen maar besteld!

Edit link naar Ali werkte niet voor me, maar als je op het bmw art nummer zoekt vind je voordelige alternatieven voor het officiële bmw art (bijna € 50 voor een rubber strip ja? Tssssss)
*linkje werkend gemaakt bij deze.

Mijn WP (Omnia M3.2 10)


  • jvq
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20:57

jvq

Nav een tip hier een tijdje terug (bedankt!), heb ik deze vakantie ook eens geprobeerd de achterklep open/dicht te "schoppen" met de sleutel op zak en géén mobiel bij me: 100% succes! Net als bij velen was het bij mij voorheen meer niet dan wel zonder te weten waarom.

  • AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:15
Sinds de nieuwe iX3 is het maar stil hier! :9

Zoals het er nu naar uitziet kan ik binnenkort een iX3 G08 uit 2023 overnemen. Ongeveer 110.000 km op de klok, nog net binnen de 3 jaar oud, dus verlengde garantie kan nog worden afgesloten en de accugarantie is ook nog een tijdje geldig. Met mijn eigen plan om er ongeveer tot 200.000 km mee te rijden kan ik er weer een jaar of 3-4 tegenaan en daarna zal de Neue Klasse wel betaalbaar zijn om een leuke occasion te scoren.

Psst! Auto kopen? T.net V&A Overig: BMW 330e (G20) High Executive M Sport [€23.950,-]


  • verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
AlexV schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:55:
Sinds de nieuwe iX3 is het maar stil hier! :9

Zoals het er nu naar uitziet kan ik binnenkort een iX3 G08 uit 2023 overnemen. Ongeveer 110.000 km op de klok, nog net binnen de 3 jaar oud, dus verlengde garantie kan nog worden afgesloten en de accugarantie is ook nog een tijdje geldig. Met mijn eigen plan om er ongeveer tot 200.000 km mee te rijden kan ik er weer een jaar of 3-4 tegenaan en daarna zal de Neue Klasse wel betaalbaar zijn om een leuke occasion te scoren.
Zal wel in zekere zin een soort van thuiskomen zijn aan je advertentie te zien ;)

Mijn WP (Omnia M3.2 10)


  • verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
verkeerslicht schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 20:18:
Hieronder een fotootje van hoe het bij mij zit. Aan weerszijden zit een vergelijkbare ruimte. De strip zit bevestigd aan de vastzittende kant het bewegende deel van het panoramadak.
Ik heb de strip al even losgehad om te kijken of ik het gewoon iets kon oprekken (dakraam open en je trekt hem zo los, en ook zo weer erop, 1 minuut werk), maar dat helpt niet. Het windgeruis lijkt een beetje alsof één van de ramen net niet helemaal dichtzit. Ik heb al even getest met wat tape en dan is het windgeruis weg.

@dschoonman BMW PN 54105B32973 -> 47,50 euro plus nog verzendkosten.
Of de el cheapo manier: https://nl.aliexpress.com/item/1005010676630168 -> 10 euro inclusief verzendkosten.

Klusje waar je de dealer niet voor nodig hebt tenzij je het onder garantie kan oplossen ;)

[Afbeelding]
@dschoonman Ik zei het verkeerd. Het rubber zit op het bewegende deel, niet op het vastzittende deel van het panoramadak. Ik kan het niet meer aanpassen in de oorspronkelijke tekst helaas, want ik breng misschien mensen op het verkeerde been.

Hoe dan ook. Gisteren de rubber-afdichting van Ali ontvangen en vervangen. Eraf is 10 seconden werk, erop eerder 10 minuten, maar is goed te doen. Ik had hem een fractie te lang geknipt als marge, maar het paste meteen heel mooi. Vervolgens aan beide uiteinden beginnen en naar het midden toe dichtwerken. Wat voor mij werkte was om het onderste lipje van het t-slot eerst van onderaf op te leggen en dan aan de bovenkant als het ware er overheen 'pellen' (had het eerst van boven naar onderen geprobeerd, maar dan kreeg ik hem er niet helemaal op):
YouTube: replace moon roof seal x3 (G01) / iX3 (G08)

10 euro goed besteed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_1uYJeNHviTQrVzwtBGPG0WQRs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n4OcFxzOUBU74pHtDmgYPe81.png?f=fotoalbum_large

Mijn WP (Omnia M3.2 10)


  • AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:15
verkeerslicht schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:21:
[...]

Zal wel in zekere zin een soort van thuiskomen zijn aan je advertentie te zien ;)
Klopt! :)

Ik zat te kijken naar ofwel een iX3 ofwel een i4, net afhankelijk van wat eerder en interessanter voorbijkwam. Nu lijkt het dus de iX3 te gaan worden. Voor mij mijn eerste SUV, tot op heden altijd hatchback of sedan gereden, dus de extra ruimte vind ik wel erg prettig. Of het minder sportieve profiel me gaat opbreken ga ik merken, de iX3 biedt ook wel weer een stuk rust en comfort.

Enige twijfelpunt bij de iX3 was dat het dus opnieuw iDrive 7 is en niet 8 of 8.5, maar aan de andere kant werkt 7 perfect in mijn huidige 330e en kan nog prima een paar jaar mee zonder dat het echt outdated is.

Psst! Auto kopen? T.net V&A Overig: BMW 330e (G20) High Executive M Sport [€23.950,-]


  • jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
AlexV schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:55:
Sinds de nieuwe iX3 is het maar stil hier! :9

Zoals het er nu naar uitziet kan ik binnenkort een iX3 G08 uit 2023 overnemen. Ongeveer 110.000 km op de klok, nog net binnen de 3 jaar oud, dus verlengde garantie kan nog worden afgesloten en de accugarantie is ook nog een tijdje geldig. Met mijn eigen plan om er ongeveer tot 200.000 km mee te rijden kan ik er weer een jaar of 3-4 tegenaan en daarna zal de Neue Klasse wel betaalbaar zijn om een leuke occasion te scoren.
Goede keus hoor! Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een vervanger van mijn pre LCI iX3. Vraagje, heb je bewust gezocht voor een model waar je die verlengde garantie kon afsluiten? Hoeveel extra garantie heb je dan, en wat kost dat ongeveer? Accu heeft sowieso toch 8 jaar of 160.000 kilometers?

  • AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:15
jeeedeee schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:07:
[...]

Goede keus hoor! Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een vervanger van mijn pre LCI iX3. Vraagje, heb je bewust gezocht voor een model waar je die verlengde garantie kon afsluiten? Hoeveel extra garantie heb je dan, en wat kost dat ongeveer? Accu heeft sowieso toch 8 jaar of 160.000 kilometers?
Nee dat was toeval eigenlijk! Het viel me op tijdens het analyseren met Claude, die gaf het als suggestie bij deze auto en na doorrekenen leek het me wel gunstig. De verlengde garantie kost €2.140,- voor twee jaar extra. Dus tot 5 jaar / 200.000 km heb je dan fabrieksgarantie. Op de accu blijft 8 jaar / 160.000 km van toepassing.

Psst! Auto kopen? T.net V&A Overig: BMW 330e (G20) High Executive M Sport [€23.950,-]


  • anpat
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15:35
Ik zie sinds vandaag mijn batterij status niet meer, dus percentage en de nog te rijden kilometers in de my BMW app, hebben meer mensen hier last van? Op de GSM van mijn vriendin is dit ook, dus mijn conclusie is dat het niet aan mijn toestel ligt.

Kan wel sluiten en openen via de app en claxon laten gaan, maar precies datgene wat ik wilde zien niet. Ook melding na aansluiten dat laden is begonnen kwam aan.

  • jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
anpat schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:11:
Ik zie sinds vandaag mijn batterij status niet meer, dus percentage en de nog te rijden kilometers in de my BMW app, hebben meer mensen hier last van? Op de GSM van mijn vriendin is dit ook, dus mijn conclusie is dat het niet aan mijn toestel ligt.

Kan wel sluiten en openen via de app en claxon laten gaan, maar precies datgene wat ik wilde zien niet. Ook melding na aansluiten dat laden is begonnen kwam aan.
Je bent helaas niet de enige, ik heb hier ook dit issue sinds gisteren(pre LCI), heel erg onhandig. De verbinding is goed, want ik kan wel zien waar de auto geparkeerd is. Ik had gisteren wel een mail van BMW, "Update van de Algemene Voorwaarden voor BMW ConnectedDrive", zou gek zijn, maar misschien dat ze toch iets hebben veranderd en je ook in de auto opnieuw moet inloggen?

  • Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
anpat schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:11:
Ik zie sinds vandaag mijn batterij status niet meer, dus percentage en de nog te rijden kilometers in de my BMW app, hebben meer mensen hier last van? Op de GSM van mijn vriendin is dit ook, dus mijn conclusie is dat het niet aan mijn toestel ligt.

Kan wel sluiten en openen via de app en claxon laten gaan, maar precies datgene wat ik wilde zien niet. Ook melding na aansluiten dat laden is begonnen kwam aan.
Daarover gesproken.. wellicht nu een onhandige timing maar is de weergegeven range dynamisch obv rijgedrag? Benieuwd naar jullie cijfers.

LCI '24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPcNqvjWeS-7CjCIwKuhz9LHHfc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/V1aoz6lvIPqxFDa0nQHjbpt6.jpg?f=user_large

  • verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Maurice- schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:38:
[...]


Daarover gesproken.. wellicht nu een onhandige timing maar is de weergegeven range dynamisch obv rijgedrag? Benieuwd naar jullie cijfers.

LCI '24
[Afbeelding]
37%/141km

Mijn WP (Omnia M3.2 10)


  • anpat
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15:35
jeeedeee schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:34:
[...]

Je bent helaas niet de enige, ik heb hier ook dit issue sinds gisteren(pre LCI), heel erg onhandig. De verbinding is goed, want ik kan wel zien waar de auto geparkeerd is. Ik had gisteren wel een mail van BMW, "Update van de Algemene Voorwaarden voor BMW ConnectedDrive", zou gek zijn, maar misschien dat ze toch iets hebben veranderd en je ook in de auto opnieuw moet inloggen?
Ja dat lees ik ook bij BMW support, en idd ook die mail gekregen, maar stond in alleen voorwaarden veranderen en niets hoeven doen. Zal morgen is uitloggen en terug inloggen.

  • verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
@Maurice- aanvullend: Volgens mijn efficiëntiestatistiek rijd ik 17,3kWh/100km deze maand.
Dus uitgaande van 74kWh * 0,37 heb ik 27,38kWh aan beschikbare capaciteit. 27,38 * 1,41 = 38,6% aan lading, wat behoorlijk in de buurt komt.
Is dus duidelijk gebaseerd op rijstijl.

[ Voor 3% gewijzigd door verkeerslicht op 18-06-2026 13:47 ]

Mijn WP (Omnia M3.2 10)


  • anpat
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15:35
Maurice- schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:38:
[...]


Daarover gesproken.. wellicht nu een onhandige timing maar is de weergegeven range dynamisch obv rijgedrag? Benieuwd naar jullie cijfers.

LCI '24
[Afbeelding]
Ja dat hangt samen met je rijgedrag en in welke stand de wagen staat Eco/Normal/sport
Bij mij ongeveer hetzelfde

Ik zat vorige maand op een gemiddelde van 18,1kWh/100

[ Voor 4% gewijzigd door anpat op 18-06-2026 13:58 ]


  • anpat
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15:35
jeeedeee schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:34:
[...]

Je bent helaas niet de enige, ik heb hier ook dit issue sinds gisteren(pre LCI), heel erg onhandig. De verbinding is goed, want ik kan wel zien waar de auto geparkeerd is. Ik had gisteren wel een mail van BMW, "Update van de Algemene Voorwaarden voor BMW ConnectedDrive", zou gek zijn, maar misschien dat ze toch iets hebben veranderd en je ook in de auto opnieuw moet inloggen?
Bij mij is het nu terug, misschien bij jullie ook?

  • Smekke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:02
Sinds enkele dagen start de wagen hier plots weer op in comfort ipv ecopro.

Apps en diensten heb ik al ge-update en ook eens gewisseld van profiel en terug maar dit werkte niet.

Iemand een oplossing?

  • jvq
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20:57

jvq

Het is een probleem dat vaker langskomt. Ik heb toen ik het had mijn profiel weggegooid en ben helemaal opnieuw begonnen (even een klusje). Dat werkte toen voor mij, maar er zijn ook berichten dat het met een profielwissel (bij jou dus niet) of zelfs "spontaan" opgelost is.

  • Smekke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:02
jvq schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:48:
Het is een probleem dat vaker langskomt. Ik heb toen ik het had mijn profiel weggegooid en ben helemaal opnieuw begonnen (even een klusje). Dat werkte toen voor mij, maar er zijn ook berichten dat het met een profielwissel (bij jou dus niet) of zelfs "spontaan" opgelost is.
Nja vreemd wel inderdaad, ik rij al 1,5jaar zonder probleem.

We hebben eigenlijk ook geen klanten met deze klacht, anders wist ik het wel incl. mogelijke oplossing 😅

  • jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
anpat schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 16:45:
[...]

Bij mij is het nu terug, misschien bij jullie ook?
Yes het werkt weer... Gisteren trouwens een nieuw record qua aantal kilometers voorspeld (pre LCI, bouwjaar 2021) ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4PPCI5qOAvjJk3TfbiLBduSd9M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xamXsIOuhZkFpVWCBbppF6zd.png?f=user_large

Ook wat merkwaardigs gezien, ik zag hem echt moeite hebben met opladen bij de hitte op AC. Hij switchte vanaf 80% tussen de 6 kW en 10 kW laden... Of dat aan de Zappi of de auto lag geen idee...

  • r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:53
Pfff ik geraak hier soms aan 350 km, enkele keren per jaar net 400 km.

MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc


  • Johannes70
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 21:06
Ik ga het avonturen. As zaterdag stap ik van een 5serie naar een bomvolle IX3 uit 2023 met 46000 op de teller. Na jaren div 5 serie’s gereden te hebben ging ik een proefrit aan, en was verbaasd hoe deze X3 reed. Trouwens ook een hybride versie gereden maar toch besloten om volledig elektrisch te gaan. Op naar zaterdag!

  • Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Nu online
Sinds deze week doen de knopjes (boordcomputer en instelling auto groot licht) het niet meer op de linker stengel.

Richting aangeven, handmatig groot licht geen probleem.

Moet ik de stengel laten vervangen?

  • GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-06 15:48

GigaTexel_BE

AMD MP²

Klinkschakel schreef op zondag 21 juni 2026 @ 21:26:
Sinds deze week doen de knopjes (boordcomputer en instelling auto groot licht) het niet meer op de linker stengel.

Richting aangeven, handmatig groot licht geen probleem.

Moet ik de stengel laten vervangen?
Gekend probleem bij alle X3's. Open maken en de draadjes terug aan elkaar solderen of een nieuwe laten plaatsen.

Siesteem Spekkies!


  • Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Nu online
GigaTexel_BE schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:47:
[...]

Gekend probleem bij alle X3's. Open maken en de draadjes terug aan elkaar solderen of een nieuwe laten plaatsen.
:) bedankt. Wist niet dat het een bekend probleem was.
Pagina: 1 ... 97 98 Laatste