Laadkolom vervangen!? Dat klinkt heftig? Wat betekent dat en wat voor klachten had je voordat hij vervangen werd?goirke schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:22:
Eerste onderhoud half 2024 was bij mij € 248,60 ex btw. Behalve einde garantiecontrole waarbij laadkolom is vervangen en rechterbuitenspiegel beiden onder garantie geen inderhoudskosten of reparatiekosten gehad. Waar doen de dealers het tegenwoordig van vraag je je bijna af…..eerstvolgende keer dat ie moet in pas halverwege dit jaar.
Klinkt heftiger dan dat het is denk ik. Het klepje van de laadaansluiting in de auto ontgrendelde wel maar sprong niet meer open. Ik moest hem steeds open pulken. Daarvoor is de gehele laadaansluiting inde auto blijkbaar vervangen.Al3xand3R360 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:05:
[...]
Laadkolom vervangen!? Dat klinkt heftig? Wat betekent dat en wat voor klachten had je voordat hij vervangen werd?
Rechterbuitenspiegel was een eigen leven aan het leiden. Klapte niet altijd meer uit of het glas bleef gekanteld hangen (parkeerstand). Deze is dus ook geheel vervangen.
Hoi allemaal, ik haal binnenkort een tweedehandse HE LCI op bij de dealer. Erg veel zin in, mede door alle posts en ervaringen in dit forum.
ik zou graag LCA en TLA activeren (via Bimmer Utility). Is er iemand in de regio Gouda/Rotterdam die me hier tegen vergoeding mee zou willen helpen?
ik zou graag LCA en TLA activeren (via Bimmer Utility). Is er iemand in de regio Gouda/Rotterdam die me hier tegen vergoeding mee zou willen helpen?
Wat betreft activatie TLA & LCA: ik zou het nietmeer (laten) activeren door iemand die ik ken: bij elke software update is het terug verdwenen.
Als je het technisch kan (wat zoeken op internet) dan zou ik mezelf BimmerUtility aanschaffen en een CAN bus cable. Veel minder gedoe.
En je kan nog wel andere leuke dingen ermee coden (maar die zijn vermoedelijk ook gedeactiveerd na een software update).
En die software updates heb je wel gemiddeld 1x/6 maand heb ik de indruk.
Als je het technisch kan (wat zoeken op internet) dan zou ik mezelf BimmerUtility aanschaffen en een CAN bus cable. Veel minder gedoe.
En je kan nog wel andere leuke dingen ermee coden (maar die zijn vermoedelijk ook gedeactiveerd na een software update).
En die software updates heb je wel gemiddeld 1x/6 maand heb ik de indruk.
Weer iets met software. Ik rij altijd in eco pro. Als de wagen stil heeft gestaan (geparkeerd) starte die steeds in de laatst ingestelde rijmodus (eco pro dus). Doet hij niet meer. Begint altijd met comfort. Software?
Dat deed ie bij mij ook dikwijls: de rijmodi niet onthouden. Bij jou is het precies elke keer. Bij mij was dat vanaf het begin dat ik de auto had maar niet "altijd", paar keer per week.
jvq in "Het grote BMW iX3 Topic"
[ Voor 92% gewijzigd door jvq op 17-02-2026 12:22 ]
Nu blijkt dat ook android auto niet meer werkt. Ook nergens telefoonherkenning meer. Deze middag even bij dealer laten nazien. Euvel is zowel met mijn tel als eega tel. Dus toch iets met de wagen. Herstart Idrive geeft geen resultaat.
Weet iemand hoe je kofferbak met voet open maken nu precies werkt? Heb hem al naar de dealer gebracht, en het zou gefixed moeten zijn, helaas krijg ik het niet werkend. Volgens de dealer was het een soort van "swipen" met je voet onder de bumper. Dealer is helaas een stukje rijden anders was ik wel weer terug geweest.
Midden van de achterbumper, voetpunt onder de bumper "swipen", dus vloeiende beweging van links naar rechts (of omgekeerd). Bij mijn i4M50 was het eerder een "kick" op die plaats onder de achterbumper ...NightCruiser schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:06:
Weet iemand hoe je kofferbak met voet open maken nu precies werkt? Heb hem al naar de dealer gebracht, en het zou gefixed moeten zijn, helaas krijg ik het niet werkend. Volgens de dealer was het een soort van "swipen" met je voet onder de bumper. Dealer is helaas een stukje rijden anders was ik wel weer terug geweest.
Ik heb het idee dat bij mij de sensor precies onder de ingeklapte trekhaak zit. Krijg hem nauwelijks geactiveerd.
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
heb ook de trekhaak optie, geen probleem hier ...JTB81 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 16:45:
Ik heb het idee dat bij mij de sensor precies onder de ingeklapte trekhaak zit. Krijg hem nauwelijks geactiveerd.
Is dat niet de trekhaak schopsensor? Vooral erg pijnlijk als deze uitgeklapt isJTB81 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 16:45:
Minder iX3 gerelateerd, maar hier zijn toch een paar echte BMW kenners, dus ik waag het hier maar gezien het ook wat "general BMW chat" is.
Vandaag op onderhoud geweest bij de dealer, en ik zag deze doos staan:
:strip_exif()/f/image/bnIYo53nfWWKWdifwGGH9UAN.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat zit er in deze doos (Google maakt me niet echt wijzer) en ook "costumer support"? Wat is dat, een costumer support?
:strip_exif()/f/image/bnIYo53nfWWKWdifwGGH9UAN.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat zit er in deze doos (Google maakt me niet echt wijzer) en ook "costumer support"? Wat is dat, een costumer support?
Misschien een onderdeel uit de Chinese fabriek waar je iX3 gemaakt is?
Zo spreekt iemand uit China een beetje het woord "customer" uit?
Zo spreekt iemand uit China een beetje het woord "customer" uit?
[ Voor 21% gewijzigd door jvq op 24-02-2026 15:03 ]
Bij mij is het gewoon een kick recht vooruit... maar m'n vriendin heeft er ook last mee. Bij mij lukt het in 95% van de gevallen, bij haar 50%... en ogenschijnlijk doen we toch ongeveer hetzelfde (wel zorgen dat de sleutel in je broekzak zit).Marcher schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:12:
[...]
Midden van de achterbumper, voetpunt onder de bumper "swipen", dus vloeiende beweging van links naar rechts (of omgekeerd). Bij mijn i4M50 was het eerder een "kick" op die plaats onder de achterbumper ...
Vast nieuwe overalls of andere kostuums nog van carnavalPharos1985 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 22:04:
Minder iX3 gerelateerd, maar hier zijn toch een paar echte BMW kenners, dus ik waag het hier maar gezien het ook wat "general BMW chat" is.
[Afbeelding]
Naar dealer geweest, duw opstartknop en alles werkt in één keerfema schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:37:
Nu blijkt dat ook android auto niet meer werkt. Ook nergens telefoonherkenning meer. Deze middag even bij dealer laten nazien. Euvel is zowel met mijn tel als eega tel. Dus toch iets met de wagen. Herstart Idrive geeft geen resultaat.
Ik heb enkele dagen geleden nog eens de CarData opgevraagd via de BMW website om te kijken wat de status is van m'n batterij en waar ik de vorige keer (bijna een jaartje geleden) iets zag staan van 100%, krijg ik nu enkel het nietszeggende; Gezondheidstoestand van de accu 200
Verder zie ik nog wel het volgende;
Energie-inhoud van de hoogvoltage-accu 0 kWh
Oplaadstatus van de hoogspanningsaccu 80 %
Vereiste energie voor de volledige restlading van de hoogvoltage-accu 14.68 kWh
Status HV-laadsysteem INVALID
Huidige voorspelde laadstatus 80 %
Oplaadstatus NOCHARGING
De enige rekensom die ik hiermee kan maken is dat 80% van 74 kW neerkomt op 59.2 kW geladen en dat ik in principe dus nog 14.8 kW zou moeten laden. Aangezien de CarData maar 14.68 kW aangeeft zou m'n batterij dus nog beter dan 100% zijn... niet echt een representatieve/zinvolle berekening dus denk ik.
Verder zie ik nog wel het volgende;
Energie-inhoud van de hoogvoltage-accu 0 kWh
Oplaadstatus van de hoogspanningsaccu 80 %
Vereiste energie voor de volledige restlading van de hoogvoltage-accu 14.68 kWh
Status HV-laadsysteem INVALID
Huidige voorspelde laadstatus 80 %
Oplaadstatus NOCHARGING
De enige rekensom die ik hiermee kan maken is dat 80% van 74 kW neerkomt op 59.2 kW geladen en dat ik in principe dus nog 14.8 kW zou moeten laden. Aangezien de CarData maar 14.68 kW aangeeft zou m'n batterij dus nog beter dan 100% zijn... niet echt een representatieve/zinvolle berekening dus denk ik.
Na exact 4 jaar en 130k km rijden heb ik ook de Cardata gedownload en ik kreeg voor deze discussie over de accudegradatie alleen de energie inhoud.
- Energie inhoud 71,74 kWh
- Dat is dus (71,74 / 73,83 =) 97,2% van de accu capaciteit aan het begin.
"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)
Aankomende maand staat mijn einde garantie controle gepland. Zijn er hier nog mensen met tips en tools waar op te letten of wat te vragen?
Het enige “probleem” wat ik zelf vooralsnog constateer is dat het klepje van mijn lader niet lekker meer open gaat.
Tevens twijfel ik om een extra jaar bij te kopen, ik had nu 3 jaar de standaard garantie + 1 jaar. Volgens mij kost 1 extra jaar zo’n 1200 euro, doen of niet doen?
Trouwens heb nu net 100.000 km gereden.
Mocht er iemand tips hebben graag!
Het enige “probleem” wat ik zelf vooralsnog constateer is dat het klepje van mijn lader niet lekker meer open gaat.
Tevens twijfel ik om een extra jaar bij te kopen, ik had nu 3 jaar de standaard garantie + 1 jaar. Volgens mij kost 1 extra jaar zo’n 1200 euro, doen of niet doen?
Trouwens heb nu net 100.000 km gereden.
Mocht er iemand tips hebben graag!
1200 EUR voor 1 jaar extra garantie zou ik absoluut niet betalen. Mocht het een 300 EUR zijn zou ik niet twijfelen, maar je moet toch al zeer grote kosten hebben om 1200 EUR te kunnen dekken denk ik.
[ Voor 50% gewijzigd door Pharos1985 op 26-02-2026 22:44 ]
:strip_exif()/f/image/TDj5TN3CW1L61tMC0JaO3wqX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EtNrCLiHrBzVZgK23FBLWamr.jpg?f=fotoalbum_large)