• jvq
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20:57

jvq

Ik heb recent de app EVscanner gekocht (van de mensen die ook BimmerCode en BimmerLink maken). Is €30 en alleen voor iPhone. Je hebt een OBD2 dongle nodig. Ziet er gelikt uit. De gratis versie laat ook al eea zien, maar de betaalde versie de SOH, voltage per cell en allerlei temperaturen, hoe vaak tot 100% je geladen hebt, aantal cycli etc. etc.
Ik zal eens vergelijken met de bmw cardata en als het een keer uitkomt met de Aviloo test.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQSFLzaxrb-TliiDfVanUtIj-qU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/V0I6JSkOgSBehNwy7QLW4oil.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3iW_NSE2Ovq9EO3ZVdH60zLBd4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CWtoOSRZUHp4Zt5LNAOU9dg1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door jvq op 07-11-2025 23:39 ]

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:40
Ik ga hier ook eens vragen (regio antwerpen)
Gisteren bevestiging van mijn configuratie ontvangen dus we zitten in het proces! Nu nog ff paar maandjes geduld hebben!

Hier was de lease 1200. In België tegenwoordig op basis van Total Cost of Ownership, dus dat zou de totale maandkosten moeten dekken. Vanaf 1-2026 kan je het inderdaad ook gebruiken om je woning af te lossen mits je dichtbij je werk werkt of vanuit huis. Ik heb die optie en ook even gedacht om dat te gaan doen. We hebben nog een X3 die ik heb overgenomen van de vorige lease. Twee op de oprit is zonde en mijn vrouw heeft ook nog een overplaatsing dichterbij aangevraagd. Maar omdat ik de politiek in België niet vertrouw heb ik besloten om de X3 te verkopen en daar wat kleins voor terug te kopen.

[ Voor 43% gewijzigd door Zorg op 08-11-2025 10:05 ]

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Blawax
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-12 14:16
Dag allen.
Vandaag de iX3 besteld, in de nieuwe kleur polarized grey met M sport pakket en iconic glow. Wachttijd onzeker, hopelijk juli '26 zo werd mij verteld. Het wachten is begonnen. Hoop dat tegen die tijd ook de " Highway assistant" in NL mogelijk is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JF9n1Ba-FDtdZ4nDuskV-scjXWU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y59HbBNEVBvkWg5eWLoGrBk8.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Blawax op 08-11-2025 14:09 ]

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-12 22:58
Zorg schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 10:01:
[...]

Hier was de lease 1200. In België tegenwoordig op basis van Total Cost of Ownership, dus dat zou de totale maandkosten moeten dekken.
Welke opties heb je genomen… zou je de volledige configuratie kunnen posten?

• RonnyP
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 02-12 15:54
Blawax schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 14:07:
Dag allen.
Vandaag de iX3 besteld, in de nieuwe kleur polarized grey met M sport pakket en iconic glow. Wachttijd onzeker, hopelijk juli '26 zo werd mij verteld. Het wachten is begonnen. Hoop dat tegen die tijd ook de " Highway assistant" in NL mogelijk is.[Afbeelding]
Kan je deze optie nu wel bestellen of toch pas na maart 2026:
AC Charging Professional (beschikbaar vanaf 03/2026) (S04U6)
V2L charging 22,0 en 22,0

• Blawax
@RonnyP nee, nu niet mogelijk.

• RonnyP
Bedankt denk dat je bi-directional laden de komende jaren steeds meer nodig ga hebben. Mijn laadpaal is 8 jaar oud dus zou ik gelijk een laadpaal nemen die hiervoor geschikt is. We hebben nu al 22kWh aansluitng voor bedrijf van mijn vrouw dus zou perfect zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door RonnyP op 11-11-2025 10:00 ]

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-12 18:26

GigaTexel_BE

AMD MP²

RonnyP schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:58:
[...]

Bedankt denk dat je bi-directional laden de komende jaren steeds meer nodig ga hebben. Mijn laadpaal is 8 jaar oud dus zou ik gelijk een laadpaal nemen die hiervoor geschikt is. We hebben nu al 22kWh aansluitng voor bedrijf van mijn vrouw dus zou perfect zijn.
Elke laadpaal is fysiek geschikt voor bi-directioneel laden. Elektrisch gezien is daar geen enkele beperking voor. Enige issue kan de software zijn die het blokkeert.

Siesteem Spekkies!

• RonnyP
GigaTexel_BE schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:20:
[...]

Elke laadpaal is fysiek geschikt voor bi-directioneel laden. Elektrisch gezien is daar geen enkele beperking voor. Enige issue kan de software zijn die het blokkeert.
Ga maar eens vragen of ze de software willen herschrijven dan kom je dus uit bij een nieuwe laadpaal. Heb vorig jaar een simwissel gehad omdat ik een zakelijke en prive auto wilde laden op dezelfde laadpaal. Was geen probleem maar zat wel een maand zonder laadpaal omdat de andere partij niet wilde vrijgeven. Denk dat je het iets te simpel voorsteld. Wel handig op kosten werkgever laden en dan gratis stroom terug leveren. :9

• nicoPar
  • Laatst online: 20-12 15:01
hemmer02 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:41:
[...]

Wat een absurde bedragen voor het rijden van een auto... Ik heb een tweedehands BMW iX3 gekocht uit 2022 met volle opties die als nieuw aanvoelde voor €41k. De totale kosten met 20000km per jaar in 2026 komen voor mij op ongeveer €10000 per jaar. Hier reken ik afschrijving, onderhoud, brandstof, wegenbelasting, all risk verzekering en zelfs renteverlies voor de aanschaf in mee. Dat is bijna de helft van wat jij als budget rekent voor een nieuwe iX3. Is dat verschil het echt waard?
Hoeveel km's had deze bij aanschaf als 2de hands?

• nicoPar
  • Laatst online: 20-12 15:01
The_Realest schreef op zondag 20 juli 2025 @ 20:35:
Weet iemand toevallig wat het onderhoud aan een bmw ix3 kost als je het zelf moet betalen?

Kan hem eventueel verlengen voor het 6de jaar voor 310 euro en het 8ste jaar voor 660 euro totaal.

Speelt voorlopig nog niet want de komende beurt is nog in mijn huidige service inclusief.

Vroeg mij af of het interessant is om hem te verlengen naar 6 jaar, want wil de auto toch houden.
Belgische of Nederlandse garage? Want bij een premium selection vroeg ik ook naar een onderhouds contract en krijg ik maandcontract van 60 euro voorgesteld voor 48 maanden en max 10.000 per jaar, wat neerkomt op €2.880. Dat lijkt me overdreven, zeker omdat ik al garantie heb ...

• The_Realest
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-11 08:12
nicoPar schreef op donderdag 13 november 2025 @ 19:34:
[...]

Belgische of Nederlandse garage? Want bij een premium selection vroeg ik ook naar een onderhouds contract en krijg ik maandcontract van 60 euro voorgesteld voor 48 maanden en max 10.000 per jaar, wat neerkomt op €2.880. Dat lijkt me overdreven, zeker omdat ik al garantie heb ...
Dit gaat over een nederlandse garage. Maar €2.880 euro lijkt mij inderdaad heel erg duur!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/daVkADWyG6DsPkM4Ks6kXsE3K3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ECERx2wUQ8zvChboJHDMDVAW.jpg?f=fotoalbum_large

Stond bij de FleetExpo in Utrecht.

• zwarterik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12 21:05
Goedemiddag, Ik kreeg net een mail met daarin de aankomstdatum bij mijn dealer voor de ix3. De offertedatum staat op 26 september en de week van levering bij de dealer nu op week 18. Positief want ze gaven eerst aan 29 mei leveren. Hoelang zou de dealer nodig hebben om hem rijklaar te maken? Een week? Zijn er nog meer mensen waarbij de levertijd bekend is? Groet Erik

• dodgefreak5
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-12 19:49
Beste leden, mijn iX3 van 2022 had vandaag een reboot van het dashboard terwijl ik aan het rijden was, dus niet het controle scherm maar het scherm achter het stuur. Auto was zelfstandig aan het rijden en bij de reboot ging hij in de remmen en kreeg ik wat meldingen om voorzichtig verder te rijden. Iemand dit al eens tegen gekomen? Echt veilig vond ik het niet :-(

• FAQ
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

FAQ

dodgefreak5 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 18:29:
Beste leden, mijn iX3 van 2022 had vandaag een reboot van het dashboard terwijl ik aan het rijden was, dus niet het controle scherm maar het scherm achter het stuur. Auto was zelfstandig aan het rijden en bij de reboot ging hij in de remmen en kreeg ik wat meldingen om voorzichtig verder te rijden. Iemand dit al eens tegen gekomen? Echt veilig vond ik het niet :-(
Yes, hier ook eenmalig gehad, uitgelezen maar nooit achtergekomen wat precies de oorzaak was.

• RonnyP
nicoPar schreef op donderdag 13 november 2025 @ 19:30:
[...]

Hoeveel km's had deze bij aanschaf als 2de hands?
Ik heb mijn IX3 uit mei 2021 overgekocht in mei 2025 vanuit de lease met 95.000km erop voor 32.000 euro. Alle opties erop alleen niet de trekhaak want die gebruik ik nooit. Gebruik hem als 2e auto maar iedereen in het gezin pakt de BMW en laten de E-Tron bijna altijd staan.

Wegenbelasting gaat straks wel omhoog maar rij goedkoper dan meeste mensen die een middenklasser zoals Golf enz aanschaffen.

• jvq

jvq

Na 2 jaar en 55.000 probleemloze km's eerste service gehad. Nieuwe software erop (11/2025.10) en meteen gedoe: de auto wekt zichzelf elke 15s als je erin zit zonder het contact aan (je zit even te wachten bijv) en het verbruik is opeens nog nooit zo hoog geweest (vandaag 26kWh/100km voor een stadsritje, normaal bij dit weer 18 of 19). De dealer gaat er binnenkort naar kijken, maar heeft iemand iets soortgelijks gehad recentelijk? Misschien een foutje in die laatste update ofzo?

• Marcher
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:26
jvq schreef op donderdag 20 november 2025 @ 13:51:
Na 2 jaar en 55.000 probleemloze km's eerste service gehad. Nieuwe software erop en meteen gedoe: de auto wekt zichzelf elke 15s als je erin zit zonder het contact aan (je zit even te wachten bijv) en het verbruik is opeens nog nooit zo hoog geweest (vandaag 26kWh/100km voor een stadsritje, normaal bij dit weer 18 of 19). De dealer gaat er binnenkort naar kijken, maar heeft iemand iets soortgelijks gehad recentelijk? Misschien een foutje in die laatste update ofzo.
welke software versie is geinstalleerd ?

• jvq

jvq

De versie is 11/2025.10

• Marcher
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:26
denk niet dat die al via OTA beschikbaar is ....

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 00:42
Ik heb af en toe dat je na een lekkere rit van een uur opeens hele koude lucht voelt binnenkomen nadat de temperatuur eerst gewoon op 20 heeft gestaan en warme lucht heeft geblazen.

Iemand die dit ook heeft ?

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:09
Smartbikers schreef op donderdag 20 november 2025 @ 21:42:
Ik heb af en toe dat je na een lekkere rit van een uur opeens hele koude lucht voelt binnenkomen nadat de temperatuur eerst gewoon op 20 heeft gestaan en warme lucht heeft geblazen.

Heel veel, als je even de zoekfunctie gebruikt vind je vele ervaringen. Ik heb er helaas mee leren leven, BMW gaat dit niet oplossen.

• The_Realest
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-11 08:12
Toen ik vanochtend mijn auto opende en de spiegels uitklapte hoorde ik mijn linkerspiegel heel erg krakken/piepen. Paar keer in en uitgeklapt maar het blijft.

Iemand dit al eens gehad? Wellicht dat ik even langs de dealer ga, heb nog garantie.

• jvq

jvq

Is idd een bekend kwaaltje. Wat het minder maakt bij mij: uitstroomtemperatuur van de roosters in de winter op max warm zetten (ac menu) en in eco pro de klimaatbesparing uitzetten (of in comfort rijden ipv eco pro). Het is met name opvallend bij mij als je van de snelweg afgaat en bijv bij een stoplicht stil gaat staan.

• alikebab1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12 08:46
jvq schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:17:
[...]

Is idd een bekend kwaaltje. Wat het minder maakt bij mij: uitstroomtemperatuur van de roosters in de winter op max warm zetten (ac menu) en in eco pro de klimaatbesparing uitzetten (of in comfort rijden ipv eco pro). Het is met name opvallend bij mij als je van de snelweg afgaat en bijv bij een stoplicht stil gaat staan.
Gisteren was ik nog bij Ekris en dit nog keer besproken met monteur. Het is een design fout / keuze i.v.m. toepassen van een PTC heater. Die gaat uit om energie te besparen maar blijft nog wel blazen, dus dat is dan kouder.

Niks aan te doen lijkt het. Maar ik ga jouw tips eens proberen!

• jvq

jvq

O? Hij heeft een warmtepomp én een PTC heater zie ik. Wel vreemd die verklaring: die PTC zou tijdens het rijden niets moeten doen tenzij je aan de poolcirkel woont lijkt me?

[ Voor 68% gewijzigd door jvq op 21-11-2025 12:45 ]

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

"Auto" modus uitzetten en opgelost.

Siesteem Spekkies!

• alikebab1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12 08:46
GigaTexel_BE schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:05:
[...]

"Auto" modus uitzetten en opgelost.
Niet helemaal, met handmatige modus zit je continue blazer harder en zachter te zetten ivm condens.

• RonnyP

Ik merk dat zodra ik de verwarming achter uitzet het bij mij niet meer voorkomt. Soms staat de verwarming achter door de kinderen op de hoogste stand en voor op 20 graden. Lijkt wel of hij dan wel blijft blazen alleen voor natuurlijk koude lucht want staat daar 5 graden lager.

• FAQ
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

FAQ

Hier herkende de 2021 iX3 plotsklaps de sleutel niet meer. Openen en sluiten met de knoppen werkte wel nog maar comfort access niet en starten kon dus enkel nog met keycard of digital key. Ook sleutel direct tegen de markering op de stuurkolom houden bood geen soelaas. Uitlezen met Bimmerlink en Bimmerutility leverde geen foutmeldingen op. Nieuwe batterijen in sleutel en reservesleutel leverde ook geen resultaat op. Herstarten iDrive bood ook geen oplossing.

Na een telefoontje met de BMW noodservice bleek het een vaker voorkomend probleem te zijn. Auto afsluiten, accu loskoppelen (alarm gaat dan af) en even een paar minuten wachten voordat de accu weer aangesloten wordt, was uiteindelijk wel de oplossing.

• r2504
Connected drive store geeft momenteel 20% korting !

• RonnyP
Weet iemand of de sigaretten aansteker aansluitingen de stroom halen uit de hoogspanningsaccu met omvormer of gewoon uit de 12 volt accu?

• r2504
Alle boordelectronica komt volgens mij gewoon uit de 12V batterij... maar dat is slechts een aanname.

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

r2504 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:59:
Alle boordelectronica komt volgens mij gewoon uit de 12V batterij... maar dat is slechts een aanname.
Klopt. Behalve de warmtepomp, die hangt rechtstreeks aan de 400VDC
De DC/DC/AC convertor laadt dan weer de 12V accu bij.

[ Voor 8% gewijzigd door GigaTexel_BE op 26-11-2025 16:15 ]

Siesteem Spekkies!

• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-12 18:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMCftlyW9KPldUmwGwRnt2tz2Jw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/soIxClL7dCoOMtZ7Aq6FKdZK.jpg?f=fotoalbum_large

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:21
Hi all,

Ik overweeg de ix3 volgend jaar, maar weet iemand of de auto ook al te gebruiken is als thuisaccu? Ik heb een laadpaal die dat ondersteund (Zaptec Go2), maar ik hoor wat wisselende verhalen over dat het wel of niet mag en daardoor niet enabled wordt in de software?

• jvq

jvq

jvq schreef op donderdag 20 november 2025 @ 13:51:
Na 2 jaar en 55.000 probleemloze km's eerste service gehad. Nieuwe software erop (11/2025.10) en meteen gedoe: de auto wekt zichzelf elke 15s als je erin zit zonder het contact aan (je zit even te wachten bijv)...
Update: weer bij dealer geweest, reproduceerbaar, software nogmaals geïnstalleerd, zelfde resultaat. Nagevraagd door werkplaats: works as designed. Oplossing: contact aanhouden of je deur even open/dicht waarna de auto helemaal uit gaat. Vreemd, maar mee te leven. Categorie "Verschlimmbesserung" dus... :S

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-12 15:45
cd2013 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 05:42:
Hi all,

Ik overweeg de ix3 volgend jaar, maar weet iemand of de auto ook al te gebruiken is als thuisaccu? Ik heb een laadpaal die dat ondersteund (Zaptec Go2), maar ik hoor wat wisselende verhalen over dat het wel of niet mag en daardoor niet enabled wordt in de software?
Er word in het begin alleen V2L ondersteund met een BMW DC-V2G laadpaal. Zaptec is AC-V2G. Het word een lange weg voor dat alles interoperabel is. Ook de verrekening met laadpas en auto is ook een complex traject. Dit is een document wat een idee geeft hoe complex het is:https://elaad.nl/wp-content/uploads/downloads/V2G-Implementation-Guide-2025.pdf

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:21
Hydraulic schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:53:
[...]

Er word in het begin alleen V2L ondersteund met een BMW DC-V2G laadpaal. Zaptec is AC-V2G. Het word een lange weg voor dat alles interoperabel is. Ook de verrekening met laadpas en auto is ook een complex traject. Dit is een document wat een idee geeft hoe complex het is:https://elaad.nl/wp-content/uploads/downloads/V2G-Implementation-Guide-2025.pdf
Ah dat is jammer, wellicht tzt de zaptec omruilen voor een bmw wallbox en de zaptec op de buitenparking maar plaatsen dan...dank voor de info!

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:20
I’m back. In juli mijn oude weliswaar LCI BMW ix3 Impressive afgegeven. En reed een maandje met een bmw stationwagen/break 530e xdrive. Maar zo lage wagen was niet aan mij besteed. Toen er een SUV vrijkwam ben ik voor gegaan, maar spijtig genoeg geen BMW. Maar een Mercedes Benz GLE 350de zeg je niet nee tegen.

Vorige week wel de nieuwe BMW iX3 besteld. M Brooklyn Grau met alle opties die ik bij de oude BMW ix3 had met massagestoelen ook.

Leverdatum volgens leasemaatschappij 30/09. Maar volgens bmw juni/juli 2026. Kijk er alvast naar uit.

• oGoG
oGoG schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 00:02:
I’m back. In juli mijn oude weliswaar LCI BMW ix3 Impressive afgegeven. En reed een maandje met een bmw stationwagen/break 530e xdrive. Maar zo lage wagen was niet aan mij besteed. Toen er een SUV vrijkwam ben ik voor gegaan, maar spijtig genoeg geen BMW. Maar een Mercedes Benz GLE 350de zeg je niet nee tegen.

Vorige week wel de nieuwe BMW iX3 besteld. M Brooklyn Grau met alle opties die ik bij de oude BMW ix3 had met massagestoelen ook.

Leverdatum volgens leasemaatschappij 30/09. Maar volgens bmw juni/juli 2026. Kijk er alvast naar uit.
Btw ik neem nooit een wagen zonder gezien te hebben, gevoeld te hebben en in hebben gezeten. Ik was door mijn bmw dealer uitgenodigd op de BMW Driving Center in Bornem. Waar ik de wagen mocht zien, inzitten, software uitproberen en zoveel meer. Het enige dat het niet kon, is mee rijden. Maar wat een wagen, 100% anders dan het vorige, alles ademt luxe uit, goede materialen en voornamelijk gericht naar user experience in de cockpit. Ik was al overtuigd maar nu nog meer.

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12 20:03
Afgelopen vrijdag deze foutmelding gehad, iemand hier ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/juXeBk0EsPfoU0DrKzAHE9K8FCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FiFs4McoYrdbJs5Qw2OWbEAh.jpg?f=fotoalbum_large

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• r2504
En dat zag je enkel in je app... niet op het hoofdscherm in de wagen ?

• Vince22
r2504 schreef op maandag 1 december 2025 @ 08:54:
En dat zag je enkel in je app... niet op het hoofdscherm in de wagen ?
Jawel, maar de melding ging weg en wordt in het auto-status venster ook niet weergegeven. Hij staat nu alleen nog in de app. Vandaag even kijken wat de garage zegt.

[ Voor 7% gewijzigd door Vince22 op 01-12-2025 09:16 ]

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Update gedaan?

Siesteem Spekkies!

• Vince22

• Kwenie
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 09-12 17:56
Nu met 20% korting, adaptief onderstel, dus aanpasbare vering, iemand ervaring mee ? Instelbaar alsof je luchtvering hebt ? Of is er nauwelijks iets van te merken ?

• r2504
Ik heb de optie standaard maar deze is enkel beschikbaar in de Sport mode en zelfs bij iets sportiever rijden merk ik er eigenlijk weinig van.

Persoonlijk zou ik er geen geld aan uitgeven maar het gekke was dat de optie de leasingprijs goedkoper maakte.

• r2504
Toen ik daarstraks stopte met thuisladen en vertrok kreeg ik de melding dat parkeren meer had verbruikt en bepaalde comfort functies werden uitgeschakeld?

Ik heb dit ooit nog al eens gezien maar verder nog niets van gemerkt. Iemand een idee hoe of wat ?

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:01
oGoG schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 00:02:

Top! Ben hier ook serieus aan het twijfelen. Het enige wat me tegenhoudt is de levertijd. Ik moet in februari 2026 bestellen, dus dat zou min of meer willen zeggen levering december 2026... Dealer beweert dat er ten vroegste in september 2026 stockmodellen zullen zijn bij dealers (ik pak normaal altijd een stockwagen).

[ Voor 7% gewijzigd door Pharos1985 op 03-12-2025 07:52 ]

• Pharos1985

Klopt gebruik zoekfunctie maar eens in dit topic... Trouwens nog een korte aanvulling erop: ik rij nu met een BMW PHEV 3-serie, zelfs die heeft exact zelfde issue.
Je ziet het ook heel goed bij het voorverwarmen, vorige week was het 3° 's ochtends en begon ie te koelen volgens de app bij het preconditionen ipv warmen... Even aan/uit triggeren van preconditioning lost het probleem dan tijdelijk op. Net hetzelfde als bij de iX3

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:53
Hebben er hier mensen ervaring met het BMW connected pack professional? Ik kan het tot en met morgen nog met wat korting aankopen (net als wij allemaal denk ik). Maar ik twijfel even hoeveel meerwaarde dit heeft t.o.v. de "normale" apps en apple carplay.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• r2504
Ik heb het op m'n wagen gedurende de eerste drie jaar... daarna is het te betalen of niet (lease termijn is hier 5 jaar). Geen idee wat de kost momenteel is maar bij m'n vorige iX3 was dat iets van een 70 euro per jaar.

Persoonlijk gebruik ik er de Map update en RTTI van... maar als je die dingen via Waze doet dan heb je dat in principe niet nodig maar zelf ben ik daar geen fan van, gebruik dus steeds de BMW navigatie. Remote services zit er blijkbaar ook in... geen idee of de verwarming aanzetten daar ook onder valt want men spreekt enkel over lichten, claxoneren en kijken of de deuren vergrendeld zijn.

Meer info op https://www.bmw.be/nl/sho..._Excellence_no_CarPlay_be

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:53
Die remote services hebben op mijn auto uit 2022 (geen lease) een lifetime activatie. Het gaat dus vooral over map-updates, RTTI en laadstops plannen denk ik.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-12 13:40
Het enige wat ik er misschien aan mis ( na afloop van mijn 3j bij - wel bij mijn i4m50 ) is de beschikbaarheid van laders. met die connectivity zag je of een lader bezet was of niet . nu niet meer dus zonder abbo

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-12 15:49

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Blawax
Ook het Britse TopGear heeft een review gepubliceerd.

https://www.topgear.com/car-reviews/bmw/ix3

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23:11
Het leasecontract van mijn huidige iX3 loopt nog een maand of acht, maar na overleg met de dealer heb ik vanwege de levertijden toch alvast maar een offerte op laten stellen voor de nieuwe iX3 zodat de bestelprocedure in gang kan worden gezet.

Ik was benieuwd naar de kleur Eucalyptus Grün. Gelukkig had de dealer net een staal van deze kleur ontvangen. Het is een grijstint die enigszins naar groen neigt. Als je afgaat op het door de computer gegenereerde filmpje in de BMW-configurator lijkt het om een echte groentint te gaan. Op basis van het filmpje zou ik de kleur niet bestellen. :) De computer gegenereerde foto's in de BMW-configurator, die mijn interesse hadden gewekt, geven een veel betere indruk van de werkelijke kleur.

Bij de selectie van het sportstuur (EUR 106) geeft de calculator van de leasemaatschappij aan dat je direct het hele M-pakket dient af te nemen. Dat is niet het geval. Het stuur kan los van het M-pakket worden besteld.

Al met al geen overbodig bezoek aan de dealer dus.

• jansen1999
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-12 17:54
Beste mensen,
Vraagje aan de zakelijke rijders zonder bijtelling en dus met km-registratie. Mijn huidige ix3 2022 werd wel erg duur in de bijtelling en ben daarom een KM-registratie aan het bijhouden. Eerst in excel maar was teveel gedoe en ben nu overgestapt naar cartracker. Eigenljik best jammer omdat de BMW app ook al het e.e.a. registreerd. Hoe doen jullie dit?

• Bas_dj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05:22
Ik gebruik Tripbook. Werkt prima voor me

• Pharos1985
Ik vind dat het nog meevalt qua optiepakketten op de nieuwe iX3, als je het M sportpakket besteld (niet de pro) heb je toch al vrij veel heb ik de indruk.

Weet iemand:
- Die elektronisch gestuurde airco (inbegrepen in professional pack). Dat kan toch enkel eigenlijk zijn dat je achterin een andere temperatuur kan instellen dan vooraan en dat je achteraan die extra display hebt?

Denk persoonlijk dat ik niet echt andere opties nodig heb dan degene inbegrepen via M sportpakket. Alleen de highway assistent en het iconic glow exterieur er niet bij vind ik een beetje spijtig.

Collega van mij met zelfde budget als mij heeft net eentje besteld en toch nog een paar extra opties kunnen aanvinken die niet in dat M Sportpakket zitten. Dus toch weer een beetje aan het twijfelen wat ik nu in februari ga bestellen 😂
De reviews van de autopers doen me weer meer naar de iX3 neigen en de levertijd zal ik er dan maar moeten bijnemen...

Keuzes keuzes keuzes 😍

• oGoG
Pharos1985 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 21:13:
Ik vind dat het nog meevalt qua optiepakketten op de nieuwe iX3, als je het M sportpakket besteld (niet de pro) heb je toch al vrij veel heb ik de indruk.

Weet iemand:
- Die elektronisch gestuurde airco (inbegrepen in professional pack). Dat kan toch enkel eigenlijk zijn dat je achterin een andere temperatuur kan instellen dan vooraan en dat je achteraan die extra display hebt?

Denk persoonlijk dat ik niet echt andere opties nodig heb dan degene inbegrepen via M sportpakket. Alleen de highway assistent en het iconic glow exterieur er niet bij vind ik een beetje spijtig.

Collega van mij met zelfde budget als mij heeft net eentje besteld en toch nog een paar extra opties kunnen aanvinken die niet in dat M Sportpakket zitten. Dus toch weer een beetje aan het twijfelen wat ik nu in februari ga bestellen 😂
De reviews van de autopers doen me weer meer naar de iX3 neigen en de levertijd zal ik er dan maar moeten bijnemen...

Keuzes keuzes keuzes 😍
Ik heb de m-pakket niet genomen. Ik vind niet zo grote verschil met de basis versie in de exterieur. Interieur heb ik alles genomen dat ik wilde:
- professional pack
- leder interieur
- parking assistent pack plus voor de 360• cam
- pano dak
- zonnewerende ramen
- massagestoelen

Exterieur vond ik prijsverschil voor velgen (die van de m vond ik trouwens niet mooi, persoonlijke taste, ben dan gegaan voor de bi color 20”velgen)

Met dus M brooklyn gray metallic, kleur dat past, kost iets meer dan gewoon metallic.

Ik koos de m-pakket bij bmw vroeger altijd omdat ik vond dat de wielkasten niet mooi waren in een basis versie, maar bij deze versie is zowel basis als m versie hetzelfde, de wielkasten zijn mee gespoten

De m-front grill vind ik in de ix3 niet denderend (opnieuw persoonlijke keuze) en achteraan is het verschil het grootst, maar opnieuw vind het nog goed zoals hij is in de basis versie.

Totale prijs 78k rond.

Verwachte leverdatum juli2026

Ik vind hem mooi zo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vlBP3fHqefiQMZIOJEa-D9YQ5JY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sgxw7z8JWrvW1fEqoKtxYs4r.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door oGoG op 06-12-2025 22:55 ]

• Pharos1985
Ik merk ook dat de opties digital key & digital key plus verdwenen zijn (of kijk ik erover)?

Zou dat standaard geworden zijn (openen met je gsm wanneer je in de buurt van de auto bent: via bluetooth of nog beter via UWB)?

• oGoG
Pharos1985 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 23:58:
Ik merk ook dat de opties digital key & digital key plus verdwenen zijn (of kijk ik erover)?

Zou dat standaard geworden zijn (openen met je gsm wanneer je in de buurt van de auto bent: via bluetooth of nog beter via UWB)?
Standaard
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxATPtagv69Vm0DqKNymtFTwOsE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iDhlOIq4GepZAol0oRtBILWA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uVYGO88b5nx4vJGDvCExxyGYGLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DnCWWcMHaDcMDMhlvUEKxQDu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door oGoG op 07-12-2025 09:34 ]

• Pharos1985
Bedankt, de AI laadklep is blijkbaar ook standaard 😂
https://www.autovisie.nl/...-laadklep-van-de-bmw-ix3/

Zou automatisch openen wanneer de BMW detecteert dat je wil gaan laden. Vraag me af hoe ie dat detecteert, wssch door GPS en database van laadpalen vermoed ik.

• depette
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-12 19:42
Update levertermijn: eind april (midden september besteld)

• hedwigvb
Was was de originele levertermijn? Bij mij bestelling bevestigd begin oktober, volgens lease firma levering einde maart, dealer sprak over juni... Begin 2026 vraag ik een update.

• oGoG
hedwigvb schreef op donderdag 11 december 2025 @ 10:57:
Was was de originele levertermijn? Bij mij bestelling bevestigd begin oktober, volgens lease firma levering einde maart, dealer sprak over juni... Begin 2026 vraag ik een update.
Er zijn 3 á 4 momenten per jaar waar de levering kan gedaan worden, de eerste levermoment in maart was al volledig uitverkocht in oktober. De levermoment is in juni en derde in oktober. Mogelijks ook een 4de later op het jaar.

• depette
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-12 19:42
Eerst was het maart, maar dat was info van de leasing, eind april is nu info van de dealer. Volgens de dealer zou begin maart niet mogelijk zijn want dan mogen ze pas de proefrit wagens op de baan brengen?

• hedwigvb
Ik ga niet klagen over levering juni (besteld eind september) want rij nu al met een LCI iX3, maar boys and their toys hé

• oGoG
hedwigvb schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 19:15:
Ik ga niet klagen over levering juni (besteld eind september) want rij nu al met een LCI iX3, maar boys and their toys hé
Ja ik mis de LCI ook, maar nu even wat plezier hebben met de GLE.

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-12 21:24

mdeiman

Projet 45

Iemand nog iets gelezen over verbeterde garantie bij de nieuwe iX3?
Lijkt toch erg mager in vergelijking met andere merken zoals Toyota en Hyundai. Nu met mijn Ioniq 5 standaard 5 jaar garantie.

Shit happens.

• marteltor
  • Laatst online: 23:10
Nog geen info over lichtere (goedkopere) motoriseringen toch?

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

marteltor schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:58:
Nee, ben ook wel benieuwd naar de M die waarschijnlijk ook nog gaat komen

Shit happens.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
marteltor schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:58:
https://www.bmwblog.com/2...el-drive-ix3-europe-2026/

Dus wat komt er nog aan: 40, 40 xDrive, M60 en een M.

[ Voor 9% gewijzigd door wimpie op 15-12-2025 15:34 ]

Divide and conquer.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Staat de nieuwe iX3 al op bepaalde plekken in de showroom?
Vanaf 13 januari in Groningen.

Shit happens.

• marteltor
mdeiman schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:41:
Staat de nieuwe iX3 al op bepaalde plekken in de showroom?
Vanaf 13 januari in Groningen.
Oh dat is al vrij snel.
Proefzitten zou voor mij voldoende zijn om te beslissen. Het rijden geloof ik wel, als ik al die positieve reviews zo zie.

• rolelael
09/01 autosalon Brussel :-)

• rolelael
en geloof me hij zit echt wel ok . vorige maand ingezeten in het BELUX center van BMW

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Zou er eigenlijk nog een aparte topic gestart moeten worden voor de nieuwe iX3?

Maakt mij verder niet veel uit maar voorkomt misschien dat discussies van de verschillende modellen door elkaar heen gaan lopen.

Shit happens.

• V_Andy
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-12 01:09
rolelael schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:38:
en geloof me hij zit echt wel ok . vorige maand ingezeten in het BELUX center van BMW
Enkel jammer dat ze toch weer “harde plastics” gebruiken t.o.v. de concurrentie(Chinese auto’s).
En waarom maar 3jr garantie? Waarom niet zoals andere merken bv 7jaar?

• jvq

jvq

mdeiman schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 16:18:
Zou er eigenlijk nog een aparte topic gestart moeten worden voor de nieuwe iX3?

Maakt mij verder niet veel uit maar voorkomt misschien dat discussies van de verschillende modellen door elkaar heen gaan lopen.
Lijkt mij wel.

• oGoG
marteltor schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:55:
[...]

Oh dat is al vrij snel.
Proefzitten zou voor mij voldoende zijn om te beslissen. Het rijden geloof ik wel, als ik al die positieve reviews zo zie.
Proefgezeten op de BMW driving center in België in november.

• rolelael
ik twijfel ook nog alleszins, mijn i4m50 is einde lease... en heb de ix3 nu samengesteld, maar ook ja de glc . De glc komt 10k duurder uit.. alles zal afhangen van. de lease prijs en een laatste 'look' op het autosalon te Brussel. En dan 15/01 bestelling doorgeven

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
marteltor schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:55:
[...]

Oh dat is al vrij snel.
Dat zou ik zeker even gaan doen voordat je beslist. Ik heb nu de BMW M stoelen, en als dat je referentiekader is dan valt de sportstoel (dus niet eens 'normele stoel') in de IX3 je waarschijnlijk wel tegen.

Geen afwerking aan de onder/zijkant maar 'bloot' metaal, stoelen zijn gemaakt op postuur ik heb een hoge instap nodig, niet de support in onderrug en zijkanten die ik hoopte te vinden. Ik wacht nog even bij IX3 totdat de M stoelen te configureren zijn.

Edit: zie nu dat je die wel al kan configureren. 8) Dan hoop ik dat die niet in de IX3 zaten die op The Duke stond.

[ Voor 7% gewijzigd door wimpie op 18-12-2025 15:05 ]

Divide and conquer.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Ik kan de trekhaak niet vinden in de configurator...iemand die gevonden?

Shit happens.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:48
@mdeiman bij het onderdeel Extra uitrusting kun je op Toon extra uitrusting klikken.
De trekhaak staat dan onder Aandrijving en onderstel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDoiDP1nxtd1J4tt4xgBKVsxYBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ylj3W252rjD6PsSQhzFlI944.jpg?f=fotoalbum_large

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23:11
Van de week is de bestelling voor een nieuwe iX3 geplaatst bij de leasemaatschappij. Het contract voor mijn huidige auto loopt tot augustus volgend jaar. Ik ben benieuwd wat de huidige prognose voor levering gaat zijn.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Ik hoop wel dat er nog meer lakkleuren beschikbaar komen. Niet echt bijzondere kleuren helaas. De iX heeft een veel groter palet aan kleuren.

Shit happens.

• oGoG
rolelael schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:16:
ik twijfel ook nog alleszins, mijn i4m50 is einde lease... en heb de ix3 nu samengesteld, maar ook ja de glc . De glc komt 10k duurder uit.. alles zal afhangen van. de lease prijs en een laatste 'look' op het autosalon te Brussel. En dan 15/01 bestelling doorgeven
Als je wilt bestellen en je kan nog bestellen, doe het nu, volgend jaar gaan de leaseprijzen omhoog dus minder wagen voor dezelfde leaseprijs.

• marteltor
oGoG schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 22:21:
[...]

Als je wilt bestellen en je kan nog bestellen, doe het nu, volgend jaar gaan de leaseprijzen omhoog dus minder wagen voor dezelfde leaseprijs.
Is daar een onderbouwing voor? Leaseprijzen worden toch constant aangepast?

• kienhu01
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 20-12 13:44
Gisteren de nieuwe BMW IX3 in levende lijve kunnen zien en ook langere tijd in het voertuig kunnen plaatsnemen. Ik was onder de indruk van de auto. Het design is in werkelijkheid nog mooier dan op de foto's en video's. Futuristisch, maar toch ook een mooie mix met het BMW design. Afmetingen en proporties zijn precies goed. Van binnen meer dan voldoende ruimte, ik ben zelf 1.97m en kon achter mijzelf zitten (knieën raakten net de stoelen, maar het was comfortabel). Panoramic vision gaf echt een toegevoegde waarde en het beeld was ook zeer scherp. Als je daarna weer plaats neemt in een nieuwe BMW X3 of 5 serie, oogt dat interieur toch gedateerd en saai. In de auto zaten de comfort stoelen, comfortabel waren die absoluut (zachter dan een Pro variant van een 5 serie), maar ik miste de zittingsverlenging. Al met al een indrukwekkende auto. Zoals het er nu naar uit ziet vindt de levering midden mei 2026 plaats.

[ Voor 11% gewijzigd door kienhu01 op 20-12-2025 13:35 ]

• Franciesco
Waar heb je de iX3 kunnen bekijken @kienhu01 ?

• kienhu01
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 20-12 13:44
In het buitenland. Helaas dus niet in Nederland.

• Franciesco
Ok, jammer voor mij. Ik wacht een soort van geduldig af totdat hij bij een dealer in de regio te zien is.

• oGoG
kienhu01 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 13:29:
Gisteren de nieuwe BMW IX3 in levende lijve kunnen zien en ook langere tijd in het voertuig kunnen plaatsnemen. Ik was onder de indruk van de auto. Het design is in werkelijkheid nog mooier dan op de foto's en video's. Futuristisch, maar toch ook een mooie mix met het BMW design. Afmetingen en proporties zijn precies goed. Van binnen meer dan voldoende ruimte, ik ben zelf 1.97m en kon achter mijzelf zitten (knieën raakten net de stoelen, maar het was comfortabel). Panoramic vision gaf echt een toegevoegde waarde en het beeld was ook zeer scherp. Als je daarna weer plaats neemt in een nieuwe BMW X3 of 5 serie, oogt dat interieur toch gedateerd en saai. In de auto zaten de comfort stoelen, comfortabel waren die absoluut (zachter dan een Pro variant van een 5 serie), maar ik miste de zittingsverlenging. Al met al een indrukwekkende auto. Zoals het er nu naar uit ziet vindt de levering midden mei 2026 plaats.
Wanneer heb je besteld?

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Goedenavond,
Vandaag onze iX3 uit 2022 in ontvangst mogen nemen. Het is best wennen als je van een benzine komt, maar dit rijd zo veel beter en rustiger. Nu veel aan het spelen met de instellingen etcetera. Maar nu blijft hele tijd een oranje/geel driehoekje met uitroepteken in het scherm staan en als we de melding nakijken bij autostatus dan staat daar snelheidswaarschuwing. Dit hebben we uitgezet maar nog blijft het driehoekje staan. Kan iemand ons helpen wat het is en hoe Dat driehoekje weg te krijgen?

• sdgs
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 00:29
Franciesco schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 13:45:
Ok, jammer voor mij. Ik wacht een soort van geduldig af totdat hij bij een dealer in de regio te zien is.
Dan ga je, indien je wilt bestellen, ook geduldig moeten wachten op levering, ik heb vandaag ergens gelezen dat de levertermijn nu al begin 2027 is. Er zouden al 150.000 iX3 besteld zijn.

• Franciesco
@sdgs ik ben nog niet zover om te bestellen, dus dat is geen probleem.
Maar ben wel erg benieuwd naar de auto en zie het als een serieuze kanshebber als ik/wij tzt een andere EV willen.
Pagina: 1 ... 94 95 Laatste