philippede1ste schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:45:
Ik had net een melding als ik in de auto kwam, aandrijflijn defect, depannage verwittigen.
Ik heb de auto even vooruit & achteruit gereden, uitgezet, opslot gedaan terug open en de melding was weg. Iemand die dit al voorgehad heeft? Ik ga morgen sowieso naar de garage bellen.
Even een oude post opgraven

Eind november had ik ook deze melding zowel in de auto als in de app "storing in de aandrijflijn, neem contact op met de garage" zoiets.
Naar de garage geweest, zij konden niks vinden in de auto. De melding bleek echter in de app niet weg te gaan en bleef op het homescreen staan vande MyBMW app. De garage kon me niet helpen, contact gezocht met klantenservice van BMW, moest screenshots sturen met auto info en een week er na was de melding ook uit de app. Wat het nu veroorzaakt heeft weet niemand, maar het is weg.
Ik heb de auto gelijktijdig bij de garage gehad voor onwijs piepende/krakende remmen bij aanremmen <3km/u. Zij konden niks voor mij betekenen want het was een bijkomstigheid van de auto, aldus een officieel statement van BMW. Ik kan me niet voorstellen dat BMW het zo bedoeld heeft dat op het moment dat jij jouw auto ergens parkeert dat menigeen omkijkt van het luide piepen/kraken.
Maar goed, nu een maand later na het garage bezoek beginnen de remmen ineens een schurend geluid te geven bij het aanremmen tijdens parkeeracties. Echt superirritant, mede omdat de auto zo stil is. Ga er vandaag maar weer even achteraan bellen naar de dealer.
Meer mensen die hier last van hebben gehad en eventueel een oplossing hebben?
@
verkeerslicht Ik heb een LCI M-sport met 3 kleine kids op de achterbank, ruimte te over. Ik zou ook voor een LCI gaan (wel biased natuurlijk) maar die vind ik echt qua uiterlijk klassen mooier als de pre-LCI.
Wat fijn is aan de auto: Ruimte, wegligging, acceleratie, comfort, stilte, luxe, stuurverwarming, kosten (rijd maandelijks goedkoper dan met mijn vorige Passat),
Wat ik mis: Voorruitverwarming (maar dit wordt wel redelijk gecompenseerd met voorverwarmen op tijd/via de app). Voor de rest kan ik niks bedenken waarom je het
niet zou moeten doen.