• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-01 06:43
Was was de originele levertermijn? Bij mij bestelling bevestigd begin oktober, volgens lease firma levering einde maart, dealer sprak over juni... Begin 2026 vraag ik een update.

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-01 08:06
hedwigvb schreef op donderdag 11 december 2025 @ 10:57:
Was was de originele levertermijn? Bij mij bestelling bevestigd begin oktober, volgens lease firma levering einde maart, dealer sprak over juni... Begin 2026 vraag ik een update.
Er zijn 3 á 4 momenten per jaar waar de levering kan gedaan worden, de eerste levermoment in maart was al volledig uitverkocht in oktober. De levermoment is in juni en derde in oktober. Mogelijks ook een 4de later op het jaar.

• depette
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:04
Eerst was het maart, maar dat was info van de leasing, eind april is nu info van de dealer. Volgens de dealer zou begin maart niet mogelijk zijn want dan mogen ze pas de proefrit wagens op de baan brengen?

• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-01 06:43
Ik ga niet klagen over levering juni (besteld eind september) want rij nu al met een LCI iX3, maar boys and their toys hé

• oGoG
hedwigvb schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 19:15:
Ik ga niet klagen over levering juni (besteld eind september) want rij nu al met een LCI iX3, maar boys and their toys hé
Ja ik mis de LCI ook, maar nu even wat plezier hebben met de GLE.

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-01 12:13

mdeiman

Projet 45

Iemand nog iets gelezen over verbeterde garantie bij de nieuwe iX3?
Lijkt toch erg mager in vergelijking met andere merken zoals Toyota en Hyundai. Nu met mijn Ioniq 5 standaard 5 jaar garantie.

Shit happens.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:04
Nog geen info over lichtere (goedkopere) motoriseringen toch?

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

marteltor schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:58:
Nee, ben ook wel benieuwd naar de M die waarschijnlijk ook nog gaat komen

Shit happens.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
marteltor schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:58:
https://www.bmwblog.com/2...el-drive-ix3-europe-2026/

Dus wat komt er nog aan: 40, 40 xDrive, M60 en een M.

[ Voor 9% gewijzigd door wimpie op 15-12-2025 15:34 ]

Divide and conquer.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Staat de nieuwe iX3 al op bepaalde plekken in de showroom?
Vanaf 13 januari in Groningen.

Shit happens.

• marteltor
mdeiman schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:41:
Staat de nieuwe iX3 al op bepaalde plekken in de showroom?
Vanaf 13 januari in Groningen.
Oh dat is al vrij snel.
Proefzitten zou voor mij voldoende zijn om te beslissen. Het rijden geloof ik wel, als ik al die positieve reviews zo zie.

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-01 17:32
09/01 autosalon Brussel :-)

• rolelael
en geloof me hij zit echt wel ok . vorige maand ingezeten in het BELUX center van BMW

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Zou er eigenlijk nog een aparte topic gestart moeten worden voor de nieuwe iX3?

Maakt mij verder niet veel uit maar voorkomt misschien dat discussies van de verschillende modellen door elkaar heen gaan lopen.

Shit happens.

• V_Andy
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-01 22:43
rolelael schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:38:
en geloof me hij zit echt wel ok . vorige maand ingezeten in het BELUX center van BMW
Enkel jammer dat ze toch weer “harde plastics” gebruiken t.o.v. de concurrentie(Chinese auto’s).
En waarom maar 3jr garantie? Waarom niet zoals andere merken bv 7jaar?

• jvq
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22:04

jvq

mdeiman schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 16:18:
Zou er eigenlijk nog een aparte topic gestart moeten worden voor de nieuwe iX3?

Maakt mij verder niet veel uit maar voorkomt misschien dat discussies van de verschillende modellen door elkaar heen gaan lopen.
Lijkt mij wel.

• oGoG
marteltor schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:55:
[...]

Oh dat is al vrij snel.
Proefzitten zou voor mij voldoende zijn om te beslissen. Het rijden geloof ik wel, als ik al die positieve reviews zo zie.
Proefgezeten op de BMW driving center in België in november.

• rolelael
ik twijfel ook nog alleszins, mijn i4m50 is einde lease... en heb de ix3 nu samengesteld, maar ook ja de glc . De glc komt 10k duurder uit.. alles zal afhangen van. de lease prijs en een laatste 'look' op het autosalon te Brussel. En dan 15/01 bestelling doorgeven

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
marteltor schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:55:
[...]

Oh dat is al vrij snel.
Dat zou ik zeker even gaan doen voordat je beslist. Ik heb nu de BMW M stoelen, en als dat je referentiekader is dan valt de sportstoel (dus niet eens 'normele stoel') in de IX3 je waarschijnlijk wel tegen.

Geen afwerking aan de onder/zijkant maar 'bloot' metaal, stoelen zijn gemaakt op postuur ik heb een hoge instap nodig, niet de support in onderrug en zijkanten die ik hoopte te vinden. Ik wacht nog even bij IX3 totdat de M stoelen te configureren zijn.

Edit: zie nu dat je die wel al kan configureren. 8) Dan hoop ik dat die niet in de IX3 zaten die op The Duke stond.

[ Voor 7% gewijzigd door wimpie op 18-12-2025 15:05 ]

Divide and conquer.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Ik kan de trekhaak niet vinden in de configurator...iemand die gevonden?

Shit happens.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:24
@mdeiman bij het onderdeel Extra uitrusting kun je op Toon extra uitrusting klikken.
De trekhaak staat dan onder Aandrijving en onderstel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDoiDP1nxtd1J4tt4xgBKVsxYBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ylj3W252rjD6PsSQhzFlI944.jpg?f=fotoalbum_large

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 01:54
Van de week is de bestelling voor een nieuwe iX3 geplaatst bij de leasemaatschappij. Het contract voor mijn huidige auto loopt tot augustus volgend jaar. Ik ben benieuwd wat de huidige prognose voor levering gaat zijn.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Ik hoop wel dat er nog meer lakkleuren beschikbaar komen. Niet echt bijzondere kleuren helaas. De iX heeft een veel groter palet aan kleuren.

Shit happens.

• oGoG
rolelael schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:16:
ik twijfel ook nog alleszins, mijn i4m50 is einde lease... en heb de ix3 nu samengesteld, maar ook ja de glc . De glc komt 10k duurder uit.. alles zal afhangen van. de lease prijs en een laatste 'look' op het autosalon te Brussel. En dan 15/01 bestelling doorgeven
Als je wilt bestellen en je kan nog bestellen, doe het nu, volgend jaar gaan de leaseprijzen omhoog dus minder wagen voor dezelfde leaseprijs.

• marteltor
oGoG schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 22:21:
[...]

Als je wilt bestellen en je kan nog bestellen, doe het nu, volgend jaar gaan de leaseprijzen omhoog dus minder wagen voor dezelfde leaseprijs.
Is daar een onderbouwing voor? Leaseprijzen worden toch constant aangepast?

• kienhu01
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 07-01 12:50
Gisteren de nieuwe BMW IX3 in levende lijve kunnen zien en ook langere tijd in het voertuig kunnen plaatsnemen. Ik was onder de indruk van de auto. Het design is in werkelijkheid nog mooier dan op de foto's en video's. Futuristisch, maar toch ook een mooie mix met het BMW design. Afmetingen en proporties zijn precies goed. Van binnen meer dan voldoende ruimte, ik ben zelf 1.97m en kon achter mijzelf zitten (knieën raakten net de stoelen, maar het was comfortabel). Panoramic vision gaf echt een toegevoegde waarde en het beeld was ook zeer scherp. Als je daarna weer plaats neemt in een nieuwe BMW X3 of 5 serie, oogt dat interieur toch gedateerd en saai. In de auto zaten de comfort stoelen, comfortabel waren die absoluut (zachter dan een Pro variant van een 5 serie), maar ik miste de zittingsverlenging. Al met al een indrukwekkende auto. Zoals het er nu naar uit ziet vindt de levering midden mei 2026 plaats.

[ Voor 11% gewijzigd door kienhu01 op 20-12-2025 13:35 ]

• Franciesco
Waar heb je de iX3 kunnen bekijken @kienhu01 ?

• kienhu01
In het buitenland. Helaas dus niet in Nederland.

• Franciesco
Ok, jammer voor mij. Ik wacht een soort van geduldig af totdat hij bij een dealer in de regio te zien is.

• oGoG
kienhu01 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 13:29:
Gisteren de nieuwe BMW IX3 in levende lijve kunnen zien en ook langere tijd in het voertuig kunnen plaatsnemen. Ik was onder de indruk van de auto. Het design is in werkelijkheid nog mooier dan op de foto's en video's. Futuristisch, maar toch ook een mooie mix met het BMW design. Afmetingen en proporties zijn precies goed. Van binnen meer dan voldoende ruimte, ik ben zelf 1.97m en kon achter mijzelf zitten (knieën raakten net de stoelen, maar het was comfortabel). Panoramic vision gaf echt een toegevoegde waarde en het beeld was ook zeer scherp. Als je daarna weer plaats neemt in een nieuwe BMW X3 of 5 serie, oogt dat interieur toch gedateerd en saai. In de auto zaten de comfort stoelen, comfortabel waren die absoluut (zachter dan een Pro variant van een 5 serie), maar ik miste de zittingsverlenging. Al met al een indrukwekkende auto. Zoals het er nu naar uit ziet vindt de levering midden mei 2026 plaats.
Wanneer heb je besteld?

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-01 15:22
Goedenavond,
Vandaag onze iX3 uit 2022 in ontvangst mogen nemen. Het is best wennen als je van een benzine komt, maar dit rijd zo veel beter en rustiger. Nu veel aan het spelen met de instellingen etcetera. Maar nu blijft hele tijd een oranje/geel driehoekje met uitroepteken in het scherm staan en als we de melding nakijken bij autostatus dan staat daar snelheidswaarschuwing. Dit hebben we uitgezet maar nog blijft het driehoekje staan. Kan iemand ons helpen wat het is en hoe Dat driehoekje weg te krijgen?

• sdgs
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07:00
Franciesco schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 13:45:
Ok, jammer voor mij. Ik wacht een soort van geduldig af totdat hij bij een dealer in de regio te zien is.
Dan ga je, indien je wilt bestellen, ook geduldig moeten wachten op levering, ik heb vandaag ergens gelezen dat de levertermijn nu al begin 2027 is. Er zouden al 150.000 iX3 besteld zijn.

• Franciesco
@sdgs ik ben nog niet zover om te bestellen, dus dat is geen probleem.
Maar ben wel erg benieuwd naar de auto en zie het als een serieuze kanshebber als ik/wij tzt een andere EV willen.

• oGoG
marteltor schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 07:48:
[...]

Is daar een onderbouwing voor? Leaseprijzen worden toch constant aangepast?
Leaseprijzen veranderen constant en dit heeft vooral te maken met de restwaarden. BMW en Ayvens wisten mij te vertellen dat de restwaarden van alle elektrische auto’s volgend jaar naar beneden zullen zakken, en dit tov de ICE wagens, dit door de tweedehandsmarkt die niet sterk positief evolueert voor elke wagens. Als ook de beslissing van de EU om de geldende normen men te versoepelen, gaan mensen niet snel de overstap maken. En dit brengt een risico op zowel de huidige als nieuwe elek wagens, waardoor dus de restwaarde kleiner wordt en al dus minder wagen te krijgen met dezelfde leaseprijs.

• kienhu01
Ik heb hem 21 oktober besteld.

• Franciesco
sdgs schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:35:
[...]

Dan ga je, indien je wilt bestellen, ook geduldig moeten wachten op levering, ik heb vandaag ergens gelezen dat de levertermijn nu al begin 2027 is. Er zouden al 150.000 iX3 besteld zijn.
Dit is in lijn met onderstaande artikel. Al weet ik niet of sommige produktieslots door dealers gereserveerd zijn waarbij er nu nog geen koper gekoppeld is.

https://www.bmwblog.com/2...rly-sold-out-europe-2026/

• jvq

jvq

Mikoe schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:03:
Goedenavond,
Vandaag onze iX3 uit 2022 in ontvangst mogen nemen. Het is best wennen als je van een benzine komt, maar dit rijd zo veel beter en rustiger. Nu veel aan het spelen met de instellingen etcetera. Maar nu blijft hele tijd een oranje/geel driehoekje met uitroepteken in het scherm staan en als we de melding nakijken bij autostatus dan staat daar snelheidswaarschuwing. Dit hebben we uitgezet maar nog blijft het driehoekje staan. Kan iemand ons helpen wat het is en hoe Dat driehoekje weg te krijgen?
Gefeliciteerd!
Ik denk dat je het algemene symbool voor een "Check Control" melding bedoelt. Die gaat vanzelf weg als de reden ervoor niet meer aanwezig is. Keertje aan/uit/op slot is meestal voldoende.

• sdgs
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07:00
Franciesco schreef op zondag 21 december 2025 @ 16:18:
[...]

Dit is in lijn met onderstaande artikel. Al weet ik niet of sommige produktieslots door dealers gereserveerd zijn waarbij er nu nog geen koper gekoppeld is.

Ik heb een collega die 6 weken geleden besteld heeft, en dat was september. En toen ik mijn nieuwe BMW ging afhalen bij een andere dealer (een maand geleden), kreeg ik toen ook te horen dat de snelste levering eind september was. De dag nadien kwamen de eerste, zeer poistieve reviews van de iX3 uit, ik denk dat dat de boekingen nog wat versneld heeft

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Franciesco schreef op zondag 21 december 2025 @ 16:18:
[...]

Geloof direct dat het een groot succes is, maar dit voelt wel geplanned aan ;) Ergens in januari krijgen we bericht dat ze toch productie capaciteit hebben gevonden, magisch :p Aangezien mijn Youngtimer wellicht december volgend jaar het veld moet ruimen, gisteren even gebeld met mijn dealer. Voldoende ruimte om nog in september te leveren.

• oGoG
kienhu01 schreef op zondag 21 december 2025 @ 14:55:
[...]

Ik heb hem 21 oktober besteld.
Ik dus exact een maand later in november besteld , afleverdatum zou juni/juli zijn.

• Bart Simpson
Ik kreeg vandaag de bestelbevestiging van de leasemaatschappij met als opmerking 'De leverancier verwacht dat de aflevering kan plaatsvinden vanaf week 27 2026.'

• Doi
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:35

Doi

Ik heb een vreemde situatie, sinds vorige week heb ik geen groot assistent meer op mijn IX3. Een reset van de Idrive controller heeft geen effect.

Het blauwe icoontje is weg en kan ik ook niet activeren. De lichtschakelaar verdraaien en terug zetten heeft ook geen effect.

• jvq

jvq

Neem aan grootlichtassistent?
Knopje op richtingaanwijzer ingedrukt?

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:11
Doi schreef op maandag 22 december 2025 @ 17:26:
Ik heb een vreemde situatie, sinds vorige week heb ik geen groot assistent meer op mijn IX3. Een reset van de Idrive controller heeft geen effect.

Het blauwe icoontje is weg en kan ik ook niet activeren. De lichtschakelaar verdraaien en terug zetten heeft ook geen effect.
Werkt handmatig groot licht opzetten wel?

• jansen1999
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
Mijn ix3 LCI 2022 met inmiddels 130dkm heeft zo af en toe dat de linkerspiegel niet uitklapt bij het openen van de auto. Herkennen jullie dit en heeft iemand een oplossing?

• Skiwi222
  • Laatst online: 09-01 15:41
jansen1999 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 12:58:
Mijn ix3 LCI 2022 met inmiddels 130dkm heeft zo af en toe dat de linkerspiegel niet uitklapt bij het openen van de auto. Herkennen jullie dit en heeft iemand een oplossing?
Yep, bij mij de rechterspiegel. Geen oplossing behalve de spiegels via knopje sluiten en weer openen (maar dat lukt natuurlijk enkel als de wagen stil staat)

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:44
Ik heb het ook met de rechterspiegel gehad, bij mij heeft de dealer volgens mij het motortje vervangen. Het begon sporadisch, maar het eindigde dagelijks en dat hij soms ook echt niet meer uit wilde klappen.

• Bart Simpson
Ik heb het met de rechterspiegel. De spiegel is al eens gesmeerd door de dealer. Ze konden niets vreemds zien. Het gebeurt af en toe als het buiten wat frisser wordt, zeg vanaf de tweede helft van oktober. Ik zet het automatisch inklappen vanaf die tijd uit (met het oog op vocht in combinatie met vorst) dus ik heb er niet veel hinder van. De handmatige bediening werkt altijd zonder storingen.

• Doi

Doi

jvq schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:34:
Neem aan grootlichtassistent?
Knopje op richtingaanwijzer ingedrukt?
Sorry, inderdaad, het grootlicht assistent. Groot licht doet het wel zowel permanent als een blink wanneer je de schakelaar naar je toe haalt.

Dat van de rechterspiegel herken ik ook. Die draait niet altijd meer uit wanneer deze is opgeklapt.

• Doi

Doi

Klinkschakel schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 08:44:
[...]

Werkt handmatig groot licht opzetten wel?
Ja dat werkt wel

• jvq

jvq

Doi schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 17:11:
[...]

Groot licht doet het wel zowel permanent als een blink wanneer je de schakelaar naar je toe haalt.
Maar heb je op het knopje gedrukt?

• JosKe86
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23:23
Doi schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 17:11:
[...]

Sorry, inderdaad, het grootlicht assistent. Groot licht doet het wel zowel permanent als een blink wanneer je de schakelaar naar je toe haalt.

Dat van de rechterspiegel herken ik ook. Die draait niet altijd meer uit wanneer deze is opgeklapt.
Ik heb een '22 iX3 LCI en heb zelfde probleem voorgehad; vorig jaar werd de spiegel onder garantie vervangen, komt blijkbaar nog eens voor...

Ivm het grootlicht: op de richtingaanwijzer zitten twee knopjes (BC boordcomputer: display instellen + automatisch grootlicht: eens op drukken :) )

• Hans4545
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik kreeg onlangs een mail met het bericht “ ConnectedDrive dienst(en) verlopen: Connected Pack Professional “ , nu kan ik bijvoorbeeld geen Spotify meer luisteren in de auto, af te sluiten abonnement kost € 12,90 per maand of € 129 per jaar.
Iemand ervaring ?
Ik vind dit wat flauw van BMW om hier abonnement met kosten te berekenen of ben ik gewoon een vrek ?

[ Voor 15% gewijzigd door Hans4545 op 24-12-2025 13:34 ]

• jvq

jvq

€10/maand is vrij gebruikelijk geloof ik bij veel merken, zelfs Tesla. Ik ken het zelf in ieder geval van Mercedes.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hans4545 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 13:31:
Ik kreeg onlangs een mail met het bericht “ ConnectedDrive dienst(en) verlopen: Connected Pack Professional “ , nu kan ik bijvoorbeeld geen Spotify meer luisteren in de auto, af te sluiten abonnement kost € 12,90 per maand of € 129 per jaar.
Iemand ervaring ?
Ik vind dit wat flauw van BMW om hier abonnement met kosten te berekenen of ben ik gewoon een vrek ?
Ben het met je eens, vooral omdat de start periode maar 3 jaar is, terwijl de meeste mensen 4-5 jaar met een auto doen en er bij aankoop geen optie is om meteen 4-5 jaar af te nemen.
Spotify is wel op te lossen met CarPlay, maar vind vooral real time traffic info een groot gemis. De ingebouwde navi is daarmee zo goed als waardeloos geworden, tenzij je die 129 euro/jaar gaat betalen.

• jvq

jvq

Bij Tesla is het maar 30 dagen inbegrepen, dus zo gek is dit aanbod niet?

• Doi

Doi

jvq schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 18:51:
[...]

Maar heb je op het knopje gedrukt?
Jazeker, meer malen. Vreemde is dat ik geheel foutcodes heb of iets dergelijk. Ook de koplampen schijnen actief bij wanneer je de bocht door stuurt. Alles werkt behalve het automatische. Krijg zowel het groene als het blauwe icoontje met de A erin niet op het dashboard.

• Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:17

Boston

The Cape State

Mijn IX3 LCI 2022 had rond de 100k km ook dit probleem met de rechterspiegel. Het werd door BMW onder de garantie vervangen, maar ik moest wel met een filmpje aantonen dat ik dit probleem had, want als de auto bij de dealer stond dan deed die het wel.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

• jvq

jvq

Doi schreef op woensdag 24 december 2025 @ 15:59:
[...]

Jazeker, meer malen. Vreemde is dat ik geheel foutcodes heb of iets dergelijk. Ook de koplampen schijnen actief bij wanneer je de bocht door stuurt. Alles werkt behalve het automatische. Krijg zowel het groene als het blauwe icoontje met de A erin niet op het dashboard.
Kan dan alleen nog verzinnen dat de lichtschakelaar zelf (linksonder het dashboard) niet op automatisch staat?

• Doi

Doi

jvq schreef op woensdag 24 december 2025 @ 19:56:
[...]

Kan dan alleen nog verzinnen dat de lichtschakelaar zelf (linksonder het dashboard) niet op automatisch staat?
Dat zou een logische verklaring zijn maar ook die staat op de juiste stand. Had stille hoop dat iemand hier de reden wel zou weten.

Het is ook geen instelling in het menu die je kunt instellen?

• rolelael
zou het kunnen dat je in economy mode rijdt?? Ik heb dit met mijn i4m50 ook wel gehad, dat ik door het drukken op de hendel de A niet kreeg, maar dat was volgens mij toen omdat ik in economy reed.

• Franciesco
Met mijn i4 LCI werkt het automatische grootlicht ook gewoon in Eco drive mode.
Wel is er een minimale rijsnelheid nodig, maar zo uit mijn hoofd is de functie al wel te activeren op lage rijsnelheid (zonder dat hij het dan al direct doet maar wel de A in dashboard toont).

Kan het zijn dat de automatische grootlicht functie aan een tijdelijk (eenmalig betaald) abonnement gekoppeld was en nu verlopen is @Doi ?

• Doi

Doi

Franciesco schreef op donderdag 25 december 2025 @ 15:18:
Met mijn i4 LCI werkt het automatische grootlicht ook gewoon in Eco drive mode.
Wel is er een minimale rijsnelheid nodig, maar zo uit mijn hoofd is de functie al wel te activeren op lage rijsnelheid (zonder dat hij het dan al direct doet maar wel de A in dashboard toont).

Kan het zijn dat de automatische grootlicht functie aan een tijdelijk (eenmalig betaald) abonnement gekoppeld was en nu verlopen is @Doi ?
Het abonnement heb ik ook als optie gehouden van het probleem. Maar hier kan ik niets van vinden. Ook als ik de optielijst kijk zie ik ook niet de mogelijk om deze optie te selecteren.

De mogelijkheid dat het komt omdat ik in eco modus rij, ga ik checken. Dat doe ik op dit moment wel vaker ivm de kou.

Keep you posted

• jvq

jvq

Doi schreef op donderdag 25 december 2025 @ 16:00:
[...]

De mogelijkheid dat het komt omdat ik in eco modus rij, ga ik checken. Dat doe ik op dit moment wel vaker ivm de kou.

Keep you posted
Ik rij uitsluitend in eco pro en als ik het aanzet krijg ik dat groene lampsymbool met een A in het display. Ik denk dat je naar de garage moet en er iets defect is.

• Korre
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20:55
Bij mij werkten die knopjes op de linker hendel niet meer. Ze hebben dat moeten vervangen obder garantie

• Mikoe
Ik heb nog een paar vraagjes. Forum al beetje doorzocht maar niet echt antwoord kunnen vinden. Maar als de accu voorverwarmd of je activeert dit zelf, dan zie ik nergens een symbool branden dat dit aan de gang is. Klopt dit of kijk ik verkeerd? En wij hebben de high executive uitvoering. Maar zit hier nu wel of geen automatisch inbakeren op? Of moet ik iets activeren in het menu? Heb op youtube gekeken maar wordt daar niet veel wijzer van. Tot nu toe bevalt de auto zeer goed. Laden onderweg paar dagen geleden geprobeerd en als je het door hebt dan gaat dat echt super. Wegligging is ook echt super. Je voelt niet veel hobbels en keultjes en drempels. Af en toe nog weleens dat een aantal instellingen ineens uitgezet zijn (zoals onder bepaalde temperatuur dat de stoelverwarming aangaat, die dan ineens weer uit staat) en ik krijg drive recorder niet werkend (gratis er bij gekregen met koop van de auto) die remote camera werkt wel via de app.

• Klinkschakel
Mikoe schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 10:01: En wij hebben de high executive uitvoering. Maar zit hier nu wel of geen automatisch inbakeren op? Of moet ik iets activeren in het menu? Heb op youtube gekeken maar wordt daar niet veel wijzer van.
YouTube: How to use BMW Parking Assistant

• krob
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-01 16:44
Hans4545 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 13:31:
Iemand ervaring ?
Werken de remote services via de app nog of is dat ook onderdeel van het Connected Pack Professional? Voorverwarming via de app, kijken of de auto gesloten is, laadvoortgang opvolgen etc.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Is iemand nog opgevallen dat de achterknipperlicht van de nieuwe iX3 echt super klein is? Of zie ik dat verkeerd. Lijkt me echt niet veilig genoeg.

Shit happens.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
krob schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 12:42:
[...]

Werken de remote services via de app nog of is dat ook onderdeel van het Connected Pack Professional? Voorverwarming via de app, kijken of de auto gesloten is, laadvoortgang opvolgen etc.
Ja werkt nog, dus de kosten voor bmw lopen gewoon door. Ze gebruiken je data ook gewoon voor real time traffic, alleen kan je er zelf geen gebruik meer van maken. Enige remote functie die ik kwijt ben is remote 3D foto maken.

• kienhu01
mdeiman schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 12:58:
Is iemand nog opgevallen dat de achterknipperlicht van de nieuwe iX3 echt super klein is? Of zie ik dat verkeerd. Lijkt me echt niet veilig genoeg.
Ja, het knipperlicht is erg klein maar ik vond het licht wel erg fel in het echt!

• Mikoe
Ik reed dus niet kort genoeg langs de parkeervakken. Alleen het rare is dat er 2 auto's stonden op de parking net bij de supermarkt en heel veel lege plekken. Dus uitgeprobeerd en de auto reed dus 30 meter achteruit om hem tussen die 2 auto's in te zetten. Heb pas op het parkeervak gedrukt bij de vele lege vakken, maar vreemd dat ie dan tussen de 2 auto's wilde parkeren.

• jvq

jvq

Zonder flauw te willen zijn: de handleiding (Driver's Guide appje installeren) is (meestal) duidelijk en je ontdekt ook nog eens allerlei functionaliteiten (automatisch uitparkeren bijv.).
Wat betreft die lijnen: dat doet hij dus niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TxGrmdTcpy8ktRCHgUfjopxW3k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6fUqF146TFnPFZ3iH64b2HBv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door jvq op 28-12-2025 21:44 ]

• RonnyP
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 09-01 11:11
krob schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 12:42:
[...]

Had ik ook en Spotify gebruik ik zelden altijd Tidal of Qobuz maar RealTime Traffic information enz was wegen wil dat gewoon hebben dus toch maar 129,- voldaan en gedeclareerd.

• Bart Simpson
Bart Simpson schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 10:21:
Van de week is de bestelling voor een nieuwe iX3 geplaatst bij de leasemaatschappij. Het contract voor mijn huidige auto loopt tot augustus volgend jaar. Ik ben benieuwd wat de huidige prognose voor levering gaat zijn.
De terugkoppeling naar de leasemij is week 27 2026.

• Anman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-01 18:02
Goedemorgen,

Ik ben in het bezit van een ix3 uit begin 2021. Afgelopen week op wintersport geweest en naar aanleiding daarvan heb ik wat vragen over het (snel) opladen van de auto. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

De snelheid waarmee de auto oplaadde was nogal wisselend, deze bleef veel rond de 70 kW hangen (ik zag 1 korte piek een keer op 123 kW). Eerst dacht ik dat dit kwam omdat ik de accu niet leeg genoeg had (na wat filmpjes bekeken te hebben van Bjorn Nyland) dus gisteren toevallig een lange rit gemaakt en de auto met een lading van 10% aan de Fastned lader gezet. Hij bleef toen 10 minuten lang hangen op 40 kW, schoot toen ineens heel kort naar 139kW en werd daarna een tijd stabiel op 121 kW.

Ik heb het idee dat dit ligt aan de temperatuur van de accu, deze zou toch na het rijden van ruim 300km warm genoeg moeten zijn?
Bij de test gisteren niet de lader in de auto navi gezet, mogelijk maakt dat nog verschil (ook al vertelde de BMW dealer bij de buurt mij dat deze uitvoering nog geen batterij verwarming functie zou hebben?).

Sowieso valt de BMW navigatie mij wat tegen. Toen ik de wintersport locatie in plande in de app gaf hij netjes een aantal laadstops aan, maar bij het overzetten naar de auto waren die verdwenen en deed de auto alsof die tussenstops er niet waren.
Ik heb de hele wintersport rit uiteindelijk gereden op google maps en ben bij range onder de 100km simpelweg naar de eerste de beste snellader gereden die ik tegen kwam. Maar dat resulteerde dus best in lange laadtijden omdat die aanloop naar een hoger vermogen zo lang was...

Doe ik iets verkeerd of is dit een beperking van de auto?

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:43
Als er geen batterijconditionering (verwarming in de winter) in zit, dan is dat het probleem.
Nyland noemt dat 'cold-gating'

• Anman
Nog vergeten foto van de laadcurve bij te voegen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MpeFNp8oqlJhy4RT5wuKjmkRpvU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/flXUvlYDXySfXNjf5S7wKlPA.png?f=fotoalbum_large

• jeeedeee
  • Laatst online: 22:50
Anman schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:52:
Goedemorgen,

Ik ben in het bezit van een ix3 uit begin 2021. Afgelopen week op wintersport geweest en naar aanleiding daarvan heb ik wat vragen over het (snel) opladen van de auto. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

De snelheid waarmee de auto oplaadde was nogal wisselend, deze bleef veel rond de 70 kW hangen (ik zag 1 korte piek een keer op 123 kW). Eerst dacht ik dat dit kwam omdat ik de accu niet leeg genoeg had (na wat filmpjes bekeken te hebben van Bjorn Nyland) dus gisteren toevallig een lange rit gemaakt en de auto met een lading van 10% aan de Fastned lader gezet. Hij bleef toen 10 minuten lang hangen op 40 kW, schoot toen ineens heel kort naar 139kW en werd daarna een tijd stabiel op 121 kW.

Ik heb het idee dat dit ligt aan de temperatuur van de accu, deze zou toch na het rijden van ruim 300km warm genoeg moeten zijn?
Bij de test gisteren niet de lader in de auto navi gezet, mogelijk maakt dat nog verschil (ook al vertelde de BMW dealer bij de buurt mij dat deze uitvoering nog geen batterij verwarming functie zou hebben?).

Sowieso valt de BMW navigatie mij wat tegen. Toen ik de wintersport locatie in plande in de app gaf hij netjes een aantal laadstops aan, maar bij het overzetten naar de auto waren die verdwenen en deed de auto alsof die tussenstops er niet waren.
Ik heb de hele wintersport rit uiteindelijk gereden op google maps en ben bij range onder de 100km simpelweg naar de eerste de beste snellader gereden die ik tegen kwam. Maar dat resulteerde dus best in lange laadtijden omdat die aanloop naar een hoger vermogen zo lang was...

Je rijd waarschijnlijk net als ik een pre LCI versie, te herkennen aan de wat oudere achterlichten. Aan deze cold gating is niet zoveel te doen, probeer zelf wel eens 130-140 te rijden als ik weet dat ik genoeg range heb tot de stop. Maar meestal duurt het idd 12-15 minuten met deze kou voordat hij van 40 naar 150 schiet. In de zomer heb je hier minder tot geen last van, als de temperatuur boven de nul is heb je er ook niet zoveel last van op de eerste stop na. Dit jaar bij -4 van de wintersport gereden, de eerste keer duurde het 10-12 minuten, stops daarna rond de 5-7 minuten voordat hij op vol vermogen ging laden. Ik rijd hem meestal leeg tot zo’n 20-40 kilometer resterende range.

Mocht dit jaar een nieuwe lease auto uitzoeken, maar moet eerlijk zeggen dat ik buiten het cold gating de auto nog perfect vind rijden en heb dus nog een jaartje verlengd. Wel zou ik als ik hem privé zou kopen voor een LCI gaan, puur en alleen omdat die wel voorverwarmen van de accu ondersteund. Betaal daar graag wat extra voor.

• jeeedeee
Anman schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:41:
Nog vergeten foto van de laadcurve bij te voegen...

[Afbeelding]
Duidelijk cold gating dit is dezelfde curve als ik meestal heb, helaas niks aan te doen.

• Anman
Bedankt voor jullie reacties.
Blijkbaar is er inderdaad een LCI update geweest in de loop van 2021, zie hieronder. Dat er eind 2022 een wat uitgebreidere facelift was ik wel tegen gekomen maar dit niet. Mooi balen, want ook niet op gelet bij de proefritten. Veel reviews (waaronder die van Nyland) zijn wel uit 2021 maar blijkbaar dus van na de LCI update...)
Mijne is van november 2021 maar heeft de LCI niet (is dan blijkbaar nog geproduceerd in de oude batch maar pas een stuk later op kenteken gezet)...
BMW iX3 Pre-LCI Bouwjaren
De pre-LCI versie van de BMW iX3 (G08) heeft de volgende bouwjaren:

Bouwjaar 2020-2021

Details:
Productiestart: September 20201
LCI (facelift): Augustus 20212
Pre-LCI periode: Eigenlijk heel kort - slechts ongeveer 1 jaar
De pre-LCI iX3 werd dus geproduceerd vanaf eind 2020 tot medio 2021, waarna de LCI-versie (Life Cycle Impulse/facelift) al werd aangekondigd in augustus 2021. Dit is opvallend snel voor een BMW-facelift - zelfs nog voordat de eerste pre-facelift exemplaren het Verenigd Koninkrijk bereikten3.

Voor de Nederlandse markt betekent dit dat pre-LCI exemplaren voornamelijk bouwjaar 2021 hebben (eerste helft van 2021).

• jeeedeee
Anman schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 13:08:
Bedankt voor jullie reacties.
Blijkbaar is er inderdaad een LCI update geweest in de loop van 2021, zie hieronder. Dat er eind 2022 een wat uitgebreidere facelift was ik wel tegen gekomen maar dit niet. Mooi balen, want ook niet op gelet bij de proefritten. Veel reviews (waaronder die van Nyland) zijn wel uit 2021 maar blijkbaar dus van na de LCI update...)
Mijne is van november 2021 maar heeft de LCI niet (is dan blijkbaar nog geproduceerd in de oude batch maar pas een stuk later op kenteken gezet)...

[...]
Kan mij indenken dat je baalt, desalniettemin heb je een erg fijne auto, maar in de winter is het erg balen. Merk wel dat bv bij IONITY en Fastned het alsnog redelijk snel gaat. Afgelopen zomer heb ik 1200 kilometer in 1 dag kunnen doen, dus dan valt het mee.

• Tanako
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-01 16:25
Bart Simpson schreef op maandag 29 december 2025 @ 15:17:
[...]

De terugkoppeling naar de leasemij is week 27 2026.
Ik heb mijn BMW iX3 vlak voor het nieuwe jaar besteld (31 december). De huidige prognose voor levering is week 35. Er werd wel gezegd dat het eventueel iets eerder kan zijn als de fabriek op volle toeren draait, maar ik zet mijn hoop daar niet te hoog op.

• RonnyP
Goedemorgen,

Hier ook een pre-LCI en in de winter ook last van. Ik probeer de accu zelf net voor snelladen nog even op zijn donder te geven dus in Sport paar keer vol accelereren en afremmen op de motor. Helpt een beetje maar komt zelden voor dat we snelladen in de winter. Ik wil wel aangeven dat met een 150-175 snellader je geen 150kWh gaat halen hiervoor heb je een snellere nodig. Op Fastned staat de grafiek. Hij staat iedere dag met volle accu voor de deur en zonder problemen. Je moet eens kijken op Autoscout en naar IX3 en wat de accu degredatie is. Ik denk dat er een top accu inhangt want zelfs met 175.000 km is 96% geen uitzondering. Super de luze rijden 2e hands voor de prijs van een Dacia of Fiat 500.

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-01 16:44

GigaTexel_BE

AMD MP²

Hier exact hetzelfde meegemaakt (2023 LCI). Normaal maakt de navigatie zelf een route met alle tussenstops maar deze keer lukte het niet. Later op de rit wel. Het lijkt erop dat dat niet lukt als op het moment van het inplannen de optimale laders langs de route allemaal volzet zijn.

Siesteem Spekkies!

• Anman
GigaTexel_BE schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 15:57:
[...]

Hier exact hetzelfde meegemaakt (2023 LCI). Normaal maakt de navigatie zelf een route met alle tussenstops maar deze keer lukte het niet. Later op de rit wel. Het lijkt erop dat dat niet lukt als op het moment van het inplannen de optimale laders langs de route allemaal volzet zijn.
Dat is wel wat knullig.
Warmt in jou model de accu ook op op het moment dat je een laadstation in plant in de route via google maps of iets dergelijks?

• dencoupe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:16
ben ik de enige die dit topic nu een beetje rommelig vind?

Het gaat over de 'oude' iX3 en de Neue klasse iX3, berichten door elkaar is bijna geen touw aan vast te knopen over welke het gaat. Dat gaat straks als de Neue er is helemaal voor verwarring zorgen.

Kan er voor de Neue klasse geen nieuw topic geopend worden?

• Klinkschakel
Start iemand dan een nieuw topic? Denk iemand die een iX3 neue klasse in bestelling heeft?

• dencoupe
er is inmiddels een topic voor de neue klasse iX3

https://gathering.tweaker...essages/2323984?newPost=1

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:57
Blijkbaar het zelfde idee op het zelfde moment :)
Het grote BMW iX3 neue klasse 2026 NA5 topic

• dencoupe
ik was net iets eerder ;)

Heb gevraagd om mijn topic te sluiten (wist niet of ik dit zelf kon). In het andere topic wordt al meer gepost.

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:43
jeeedeee schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:48:
[...]

... probeer zelf wel eens 130-140 te rijden als ik weet dat ik genoeg range heb tot de stop.
Vergeet het idee dat snel rijden helpt om je accu warm te krijgen. Ik heb zelf een BMW i4 en er steekt een OBD-lezer permanent in de OBD-poort. Ik kan dus in real life de temperatuur uitlezen. Bij een autosnelweg rit van 50km aan 120km/h zie ik, bij koud weer, de accutemperatuur hoogstens met 1-2 graden stijgen... Je kan natuurlijk nog veel sneller rijden, maar denk maar niet dat er 10 graden bijkomt...

Snelladen daarentegen laat de temperatuur wel snel stijgen.... maar dat kan maar als de accu reeds warm is, minstens 25 graden en liefst 35...

De accu voorverwarmen blijft de enige garantie dat je kan snelladen, bij niet-zomerse temperaturen.

[ Voor 6% gewijzigd door Scientific op 08-01-2026 18:32 ]

• jeeedeee
@Scientific thanks voor de tip! Dan zal ik dat dan maar niet meer doen, want je moet het er uiteindelijk toch ook weer bijladen :) En de volgende elektrische auto wordt er 1 MET pre-conditioning.

• Anman
@Scientific bedankt.
Wat me ook is opgevallen dat de tweede snellaad sessie in een langere rit aanmerkelijk sneller ging. Alsof er nog warmte in de accu zat van de vorige. Heb je dat ook wel eens gezien?

• Scientific
Anman schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 19:00:
@Scientific bedankt.
Wat me ook is opgevallen dat de tweede snellaad sessie in een langere rit aanmerkelijk sneller ging. Alsof er nog warmte in de accu zat van de vorige. Heb je dat ook wel eens gezien?
Uiteraard blijft de accu lang warm, het gaat om zo’n 500-600kg massa schat ik. Dat warmt dus niet snel/gemakkelijk op en koelt dus ook niet snel af, tenzij de accu-koeling actief werkt - wat in de zomer na een snellaadsessie meestal wel gebeurt bvb (in de zomer zie ik na een tiental minuten snelladen - dat begint soms aan >200kw - soms tot ongeveer 45 graden). Hoger gaat het niet, dan komt de koeling tussen - en/of de laadsnelheid verder omlaag.
Ook na het snelladen blijft de wagen de accu koelen in de zomer, tot de temperatuur ongeveer onder de 35 graden is gebracht.

• Anman
Interssant.
Eigenlijk zou je dus vlak voor vertrek van een lange koude rit de auto nog moeten snelladen zodat er vast warmte in de accu zit die je dan daarna kunt gebruiken om de laadstops onderweg te versnellen…

• RonnyP
Scientific schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 18:31:
[...]

Vergeet het idee dat snel rijden helpt om je accu warm te krijgen. Ik heb zelf een BMW i4 en er steekt een OBD-lezer permanent in de OBD-poort. Ik kan dus in real life de temperatuur uitlezen. Bij een autosnelweg rit van 50km aan 120km/h zie ik, bij koud weer, de accutemperatuur hoogstens met 1-2 graden stijgen... Je kan natuurlijk nog veel sneller rijden, maar denk maar niet dat er 10 graden bijkomt...

Snelladen daarentegen laat de temperatuur wel snel stijgen.... maar dat kan maar als de accu reeds warm is, minstens 25 graden en liefst 35...

De accu voorverwarmen blijft de enige garantie dat je kan snelladen, bij niet-zomerse temperaturen.
Dan moet je maar eens paar keer vol acceleren en daarna afremmen in de B stand dan zie ik op mijn OBD app temparatuur dus flink oplopen. Doe je dit heel vaak dan gaat airco zelfs koude lucht blazen om te koelen. (IX3 probleem) Denk niet dat I4 zelfde is als een pre-LCI qua opzet ook gezien die het koude probleem ook niet heeft. Zo groot is het probleem ook weer niet want we laden bijna nooit bij een HPC lader en voor wintersport en kou moet je mij niet bellen :)

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Goedemorgen,

Soms helpt het ook domweg van laadplek te veranderen. Fastned is ook niet altijd fast. Ligt dus ook wel erg aan de provider.

Shit happens.

• Scientific
RonnyP schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:11:
[...]

Dan moet je maar eens paar keer vol acceleren en daarna afremmen in de B stand dan zie ik op mijn OBD app temparatuur dus flink oplopen. Doe je dit heel vaak dan gaat airco zelfs koude lucht blazen om te koelen. (IX3 probleem) Denk niet dat I4 zelfde is als een pre-LCI qua opzet ook gezien die het koude probleem ook niet heeft. Zo groot is het probleem ook weer niet want we laden bijna nooit bij een HPC lader en voor wintersport en kou moet je mij niet bellen :)
De warmte-generatie neemt exponentieel toe met de stroom, dus bij extreem accelereren zal er inderdaad exponentieel meer warmte gecreëerd worden dan bij een constante snelheid. Maar het is niet bepaald een werkbare strategie...

Overigens: afremmen in B-stand, of D-stand (en dus wellicht met het rempedaal), dat maakt allemaal geen verschil. De auto regenereert als hij kan en gebruikt de remmen als het moet...

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-01 15:08
Gewoon een half uurtje op voorhand de batterij voorverwarmen... is meestal voldoende.
Pagina: 1 ... 95 96 Laatste