Even wat meningen en ervaringen sprokkelen in het BMW forum.
Ik sta op het punt m'n lease auto te vervangen, een BMW IX3 uit 2022. Deze was behoorlijk uitgerust en je went snel aan alle opties en technische kunstje dat zo'n wagen kan uithalen.
Ik ben al gaan kijken en proefrijden met verschillende merken (merc GLC, Volvo EX60, Audi Q6), maar ik denk dat ik nu pas het 'Freude am fahren' beter begrijp. Je gaat het vanzelfsprekend vinden, maar merkt het toch wel als je in een andere wagen stapt. De keuze om opnieuw naar BMW te gaan lijkt ondertussen wel (samen met m'n echtgenote) gemaakt.
Nu heb ik van de leasemaatschappij een keuzelijst gekregen en kan ik bij BMW kiezen tissen een nieuwe IX3 (neue klasse) eDrive 40, die ik behoorlijk kan aankleden, enkel een M sportpakket kost zoveel dat er behoorlijke compromissen gemaakt moeten worden over de andere opties. En persoonlijk vind ik de standaarduitvoering niet zo mooi (ik weet het, de buitenkant is niet het belangrijkste, maar het oog wil ook wat).
Daarnaast zag ik nu ook een I5 touring M edition in de lijst verschijnen. Hier heb ik enkel budget om een trekhaak toe te voegen, maar deze auto lijkt mij in de M edition ook al een leuke kar voor de komende 5 jaar. Natuurlijk, 'maar' 82kWh batterij en 'maar' een 400V systeem wat op de skiritjes wel duidelijk een verschil gaat maken.
Half augustus ga ik nog even proefrijden met beide.
Nog een kleine situering: 2 grote tieners op de achterbank, hond in de koffer, auto wordt gebruikt voor boodschappen en reizen (woon-werk met de trein), bagage gaat waarschijnlijk van dakkoffer naar trekhaakkoffer veranderen met deze auto.
Zijn er ervaringen met IX3 vs I5 touring? Wat zou jou voorkeur wegdragen en waarom?
Bedankt alvast voor je hulp met m'n luxeprobleem.