Acties:
  • +3Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:55

Praat mee over de BMW iX3

De nieuwe BMW iX3 is een echte, volbloed BMW. Volledig elektrisch, en natuurlijk met het DNA van al zijn geweldige voorouders. Met net zoveel gemak als plezier rijdt u bijna 460 km* op een acculading. En laadt u in een half uur weer op tot bijna 80%. Krachtig. Efficiënt. En gewoonweg adembenemend. Zo BMW kan elektrisch zijn.

https://www.bmw.nl/nl/mod...x3/ontdek/highlights.html

OTA updates
Stefan© in "Het grote BMW iX3 Topic"

Unboxing en installatie van de frunk:
Knutselwout in "Het grote BMW iX3 Topic"

Handleidingen
Stefan© in "Het grote BMW iX3 Topic"

Accu Degradatie
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74269790

Hier wat gebruikers.

Klinkschakel
Pre-LCI, Phytonicblauw met Canberra Beige interieur.
Besteld eind April 2021, afgeleverd begin December 2021.

Engineer Stewie
Model: iX3 LCI Impressive, Sophistograu, Vernasca zwart leder met blauwe stiksels.
Besteld: 24/12/2021
Ontvangst: voorzien Augustus November 2022

MartyGld
iX3 Executive, pre LCI, Carbon black, mokka Bekleding

Besteld 7-4-2021, in bezit sinds 10-10-2021

Megadeth72
Heb 28-01-22 de BMW iX3 Lci high executive besteld. Sophistograu met zwart lederen bekleding met blauw stiksel. Helemaal compleet behalve de laserlight. Hij wordt 20 maart 22 bij de dealer verwacht

ThisIsDelusion
Half mei 2021 besteld, in ontvangst genomen rond half oktober. Piemont Rot Pre-LCI High Executive met trekhaak. Vernasca Swarsch met aluminium lijsten. Staat nu op haar winterbanden, dus 19 inch. 20 inch banden liggen bij de dealer voor de zomerse dagen.

Sevalo
LCI, Impressive carbon zwart met mokka interieur en alle opties aangevinkt :)
Oktober besteld (maar was een model al in bestelling van de dealer). Geleverd eind januari bij dealer.

oGoG
Maar het wordt dus een LCI Sophistaugrau Impressive (high exectuive) met Mocha vernasca leder interieur en dark shadow pack.

Besteld 09-Sep-2021 Levering: 4 maart 2022

Cece
LCI Sophistaugrau Impressive (high exectuive) met Vernasca Zwart leder met blauwe stiksels en de laserlights
30/9/21 besteld, eind feb 2021 geleverd.

Arcanumkiller
Sophistograu metaalkleur
Dark Shadow pakket
Elektrische trekhaak
Sensatec Schwarz zetels
Bagagekoffer in de kofferbak
Verwarmd stuur (omdat er nog optiebudget over was)

mtv1
Executive uitvoering:
Sophistograu Brillianteffect metallic
Sensatec Schwarz bekleding
Stuurwielrand Verwarmd
Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel

Geleverd 10 juni 2022

goirke
Besteld 30 december 2021: Phytonicblau LCI High Executive met Leder Vernasca Mokka stiksel Schwarz, interieurlijsten Esche stamm, Getint glas achter, Laserlight, Stuurwielrand Verwarmd, Trekhaak met elektrische wegklapbare kogel
Geleverd 26-8-2022

Skiwi222
Geleverd begin Fen 2022. Carbon Black Model Impressive met dark shadow pack, adaptieve M sportophanging en trekhaak.

The DeZ
Besteld Aug 2021. Geleverd 29 Jan 2022

Piripi
Sophistograu shadow pack

Maartenix3
Geleverd 19 jan 2022

Principia2000

Stefan
Geleverd 15 Jan 2022
Het is een High Executive uitvoering, met eigenlijk alles er op en d'r aan. Formeel heb ik niet het shadow pack, want dan kun je de laserlights niet configureren. In plaats daarvan heb ik de donkere ruiten achter en de donkere grille los 'aangevinkt'. Hij staat nu op de winterset van BMW, en in het voorjaar gaan de 20"-ers eronder.

Kriebel27
Sinds 16 december 2021 ben ik in het bezit van de IX3 High Executive

De_Lorre
Besteld aug 2021, geleverd 7 Jan 2022
Impressive, dark shadow pack, trekhaak.
Phytonicblau, leder Vernasca Oyster.

Elan22
Carbonblack

Hedset
Geleverd 7 Jan 2022

9-3

Spekmaster
Totaal zijn deze onderdelen zwart gemaakt:
- Achterzijde beide diffusers
- Voorzijde binnenkant grille
- Voorzijde onderste chroomlijst
- Voorzijde beide luchtroosters
- Zijkant chroomlijst

-En4Cer-
Geleverd eind december 2021

pieterodb

TonCoronel
Geleverd 17 Dec 2021

Xjs678qr
Inspiring met comforttoegang en dark shadow

Groentenman
Geleverd 21 Aug 2021

Knutselwout
Geleverd 24 sept 2021

Pre-LCI met LCI achterlichten. Passen toch een stuk beter bij de kleur van de auto. Kostte 1600 euro bij de dealer.

DEvRV
Geleverd 15 nov 2021

ViperVR
Carbonschwarz, High Executive, Leder Vernasca Mokka, Shadow Line, Black Dash, Trekhaak, M-Sport Onderstel, M-Sport Grill, Stuurwielverwarming.
Levering 11 maart 2022

fluppie007

Inspiring/Executive in Carbonblack met Dark Shadow pack
Opgehaald 8 maart 2022

ChemicalEng

Hedwigvb
(bestelling geplaatst 21/8/21), geleverd 18 maart 2022

sis3970
Afgeleverd 1 april 2022

xvigilantx
Afgeleverd Mei 2022
Kleur sophistograu en met zwarte velgjes. De iX3 in het sjieke cognac. Executive uitvoering

naupegus
11 Nov 2021 besteld, 17 mei 2022 opgehaald - Executive, carbon zwart, blauw accenten, shadow pack, zwart kunstleer, alu rhombocicle

Thanis

Bart Simpson

Technino

Byron_1978
Opgehaald eind Juni
Model Impressive in Phytonic Blue met Dark Shadow pakket, Stuurverwarming en trekhaak.

DJcoke
Nou eindelijk is mijn pre-LCI alweer sinds maandag 27 juni ingeleverd voor een geweldige LCI!!

iX3 Sophistograu, Leder Vernasca Schwarz stiksel Blau, High Executive, 20" LM M Aerodynamic (Styling 890M) Bicolor, Shadow Line Pack

rubenbuijs88
Geleverd 31 aug 2022

Flipper
Besteld eind febr 2022, geleverd dec 2022
Model Impressive

Leon85
Geleverd eind december 2022

RBNDR

quanggie

Bas_dj

breyzipp
BMW iX3 M Sport (LCI)
Kashmir Silver - leder Vernasca zwart met blauwe stitching
+ deco Alu Feinschliff / perlglanz Chrom
+ Impressive pakket
+ Dark Shadow pakket
+ verwarmd stuurwiel

siemenz

Jeroen.br

MvdV75

Hugo1529

[Voor 255% gewijzigd door Klinkschakel op 23-03-2023 13:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Klinkschakel
Ik heb mijn iX3 in Phytonicblauw en Canberra Beige lederen interier, twee weken geleden besteld. High Executive uitvoering dus alles zit er beetje op en aan.
Twee keer proefgereden en keuze gemaakt. e-Tron was een andere gegadigde maar ik rij nu ook BMW en wilde (voor het eerst) bij mijn merk blijven.
Levering pas eind november, begin oktober verloopt mijn huidige lease dus hoop dat het nog iets naar voren komt.

Ik wilde graag elektrisch gaan rijden, mede door het (kleine) bijtellingsvoordeel. Tesla Model Y heb ik ook over nagedacht maar of die nog komt in 2021?

Thuis krijg ik een Alfen Eve Single Proline 3 Fase wallbox, direct op de muur achter de meterkast.

Het betreft een leaseauto bij Leaseplan en ik ga voor 60 maanden leasen.

Impressie van kleur in het plaatje.

[Voor 59% gewijzigd door Klinkschakel op 06-05-2021 12:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:06

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Klinkschakel schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:03:
Ik heb mijn iX3 in Phytonicblauw en Canberra Beige lederen interier, twee weken geleden besteld. High Executive uitvoering dus alles zit er beetje op en aan.
Twee keer proefgereden en keuze gemaakt. e-Tron was een andere gegadigde maar ik rij nu ook BMW en wilde (voor het eerst) bij mijn merk blijven.
Levering pas eind november, begin oktober verloopt mijn huidige lease dus hoop dat het nog iets naar voren komt.

Ik wilde graag elektrisch gaan rijden, mede door het (kleine) bijtellingsvoordeel. Tesla Model Y heb ik ook over nagedacht maar of die nog komt in 2021?

Thuis krijg ik een Alfen Eve Single Proline 3 Fase wallbox, direct op de muur achter de meterkast.

Het betreft een leaseauto bij Leaseplan en ik ga voor 60 maanden leasen.

Impressie van kleur in het plaatje.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bijna exact dezelfde uitvoering besteld, alleen de bekleding in Vernasca zwart. Besteld begin april, levertijd staat bij mij nu op eind oktober. Ook via Leaseplan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klinkschakel
michaelvt schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:56:
[...]

Bijna exact dezelfde uitvoering besteld, alleen de bekleding in Vernasca zwart. Besteld begin april, levertijd staat bij mij nu op eind oktober. Ook via Leaseplan
:P populaire kleur dan dat blauw.

Ik heb wel gekozen om de 'shadow line pack' niet te nemen. Ik heb op mijn 5 serie nu shadowline dus een beetje chroom is weer nieuw.
Ik wilde een keer een licht interieur proberen dus daarom beige en niet zwart.
Eigenlijk op de getinte ramen en de trekhaak heb ik geen opties verder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:28
Ik heb deze week ook een High Executive Phythonic blauw besteld, alleen dan met de cognac bekleding en shadow line pakket. Ook laat ik die zilveren 'i' kappen achter de voorwielen zwart wrappen.

De 20" velgen zijn totaal niet mijn smaak(van wie wel...) maar gelukkig kunnen de zilveren delen gewoon zo uit de velg geklikt worden en dan zit er een prima 20" zwarte velg onder, mooie oplossing dus.

Ik heb een model kunnen bemachtigen die reeds in bestelling stond bij de dealer, maar nog aangepast kon worden, levering staat op of rond 15 September.

Ik had al sinds Oktober 2020 een Enyaq in bestelling staan, maar door het niet kunnen leveren van opties waaronder het Skoda Sound System waardoor levering zou doorschuiven naar 2022, daar had ik geen zin in.

Vorige week vrijdag even proefgereden, beviel prima, reed natuurlijk ook stuk sportiever dan de Enyaq.
Ik ben geen BMW man om het zo maar te zeggen (15 jaar Audi/Porsche) en het interieur wordt ik nog steeds niet warm van.. zeker voor zo iets verniewends als een eV en dan nog steeds wen conventioneel interieur. Dan moet ik eerlijk bekennen dat de Enyaq met de Eco Suite interieur echt echt op een hoger niveau staat dan de BMW. Ik vindt met name het middengedeelte veeel te druk, heel veel fysieke knoppen en de fysieke iDrive controller met knoppen en een touchscreen, wat mij betreft was het nu wel tijd om de meeste van die fysieke knoppen en iDrive achterwegen te laten, dan was het interieur een stuk rustiger. Maar goed moet iets te klagen hebben he. Verdee voor mij in de lease de meest complete en aantrekkelijke auto. Had graag een etron gereden maar vanwege lease maatschappij Alphabet zat dat er niet in. Denk dat ik een stuk meer BMW minded ga worden als hij voor de deur staat want stiekem kan ik niet wachten!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TonCoronel

Hier nog even het bewijs dat het "velgenprobleem" op te lossen is😀

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klinkschakel
Ik had de dealer nog gevraagd hoe het zat met de 'inzet'stukken van de velg, zie plaatje hieronder zijn ze zwart.
Poelgeest levert een set van de X3 M (airbreather en volledige front) zie andere plaatje.

Leaseplan had het bij mij beetje raar gedaan, als ik via mijn dealer had besteld, had ik ook een productieslot kunnen krijgen van September maar leaseplan besteld dus centraal dus opnieuw.

de iDrive vind ik wel fijn juist, ik ben het nu wel gewend. Dat touch ligt mij (nog) niet. In de basis is de iX3 gewoon een X3 dus een ander intrerieur krijg je niet. In de lease is de iX3 door de accecoires een hele goede deal.

eTron heb ik een keer mee gereden als passagier, ik word niet heel warm van die twee schermen. Ik heb Audi gereden (A4) maar eTron/iX3 was duidelijk voor mij BMW.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TonCoronel
Denk dat de leasemaatschappij het niet zo goed zou vinden als je er een heel M front op laat zetten achteraf haha. Maar volgens mij zijn er zelfs dealers die een complete M pakket monteren en je de auto zelfs zo compleet nieuw kan bestellen, zal wel gauw 10K bovenop de nieuwprijs betekenen ben ik bang, maar dan zou je het wellicht in de lease mee kunnen nemen.

Zo te zien op jou plaatje mbt de velgen hebben ze die inzetstukken gewoon zwart gespoten, ook nog wel een idee, alhoewel ik 'open' velgen toch nog steeds mooier vind. Ben benieuwd hoeveel range het nu echt scheelt in de praktijk, denk dat de looks voor mij al snel zwaarder wegen dan 20km extra range op een volle accu.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klinkschakel
Geloof dat het 5k ‘af fabriek’ was en 8k achteraf. De leasemaatschappij ziet het denk ik als een accesoire? Nou ja, ik laat het maar zo.

Ik ga denk ik de inzetstukken ook weghalen, mocht het nodig zijn (vakantie ofzo) klik ik zeer wel in. Denk dat het niet heel veel uitmaakt qua range.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TonCoronel
Ik heb de BMW Drivers Guide app geïnstalleerd zo kan ik me al wat inlezen in alle systemen van de auto. Nu weet ik niet hoe accuraat de app is omdat ik geen VIN heb ingevoerd, maar ik zag dat in de handleiding er gesproken wordt over verwarming van de achterbank, ik heb dit niet zo snel ergens in de brochure zien staan en tijdens de proefrit niet op gelet, enig idee of dit er wel of niet op zit?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klinkschakel
Ik heb een keer een video gezien waar het opzat. Maar de bediening zit op de achterkant van de middenconsole. Op de NL versies (en vlg mij alle iX3) versies zit het niet.
Ik denk dat ik veel gebruik ga maken van pre-heating

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Klinkschakel schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:59:
Praat mee over de BMW iX3

De nieuwe BMW iX3 is een echte, volbloed BMW. Volledig elektrisch, en natuurlijk met het DNA van al zijn geweldige voorouders.
Moeten ze wel vertellen dat dit de eerste BMW voor de Europese markt is welke geheel in China wordt gebouwd.

Ik ben dus wel benieuwd naar de bouwkwaliteit en of de premium-feel er ook nog is? Verder lijkt het best redelijk geprijsd als je vergelijkt met een X3 30 bezine.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-03 16:57
Moeten ze wel vertellen dat dit de eerste BMW voor de Europese markt is welke geheel in China wordt gebouwd.

Ik ben dus wel benieuwd naar de bouwkwaliteit en of de premium-feel er ook nog is?
Is die gedachte ook ergens op gebaseerd? Ook andere fabrikanten leveren in China geproduceerde auto's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Carfanatic schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:08:

Is die gedachte ook ergens op gebaseerd? Ook andere fabrikanten leveren in China geproduceerde auto's.
Ik zou zeggen; lees de testen in de automagazines van de afgelopen 15 jaar.....
Daar lees je standaard klachten over bouwkwaliteit van de Chinese auto`s. Maar de lijn is zeker stijgende, in 2005 hadden we het Landwind-debacle terwijl de nieuwere Aiways al bijna volwaardige concurrentie is voor de Opels e.d in Europa. Echter, BMW als premiummerk zou je dan zeggen is mogelijk nog een stapje te ver vandaar mijn vraag. Nu prijs en logo goed zijn is dat de vraag die ik zou hebben of kan je net zo goed een Skoda kopen voor 20K minder?

Juist nu BMW de geschiedenis en DNA gaat benadrukken is het opvallend dat ze de Chinese oorsprong weglaten. Had ook gekund 'nieuwe tijden, globale samenwerking, opkomende markten' etc...

Let wel; ik ben geen BMW-hater; bij mij staat mn vijfde BMW voor de deur (en de derde in de stalling).

[Voor 24% gewijzigd door bombadil op 10-05-2021 09:40]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-03 16:57
bombadil schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:32:
[...]

Ik zou zeggen; lees de testen in de automagazines van de afgelopen 15 jaar.....
Daar lees je standaard klachten over bouwkwaliteit van de Chinese auto`s. Maar de lijn is zeker stijgende, in 2005 hadden we het Landwind-debacle terwijl de nieuwere Aiways al bijna volwaardige concurrentie is voor de Opels e.d in Europa. Echter, BMW als premiummerk zou je dan zeggen is mogelijk een stapje te ver vandaar mijn vraag.
Met Landwind haal je wel een hele oude koe uit de sloot. :O

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Carfanatic schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:40:
[...]

Met Landwind haal je wel een hele oude koe uit de sloot. :O
Die juist positief wordt gebruikt om de trend te benadrukken... Daar heb je juist verleden en heden voor nodig..

B-e-g-r-ij-p-e-n-d l-e-z-e-n

[Voor 8% gewijzigd door bombadil op 10-05-2021 09:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klinkschakel
bombadil schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:50:
[...]

Ik ben dus wel benieuwd naar de bouwkwaliteit en of de premium-feel er ook nog is? Verder lijkt het best redelijk geprijsd als je vergelijkt met een X3 30 bezine.
Het is duidelijk (ook vanuit de dealer) dat de auto in China wordt geproduceerd. Het proces is hetzelfde als de X3 en daar zit denk ik het verschil met een chinese auto. Ik heb iig niks gemerkt tijdens de proefrit.

Zelfde geldt eigenlijk voor de meeste dingen die onder licentie in china worden gemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:27
TonCoronel schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:00:

Vorige week vrijdag even proefgereden, beviel prima, reed natuurlijk ook stuk sportiever dan de Enyaq.
Ik ben geen BMW man om het zo maar te zeggen (15 jaar Audi/Porsche) en het interieur wordt ik nog steeds niet warm van.. zeker voor zo iets verniewends als een eV en dan nog steeds wen conventioneel interieur.
De Q4 niks voor jou dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TonCoronel
tomtom901 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:23:
[...]

De Q4 niks voor jou dan?
Zeker wel, ook even naar gekeken maar doordat ik bij Alphabet zit als leasemaatschappij was de BMW zo " goedkoop" in de lease.
Met de BMW van een cataloguswaarde van 74k(high executive) zat ik nog bijna 100 euro onder mijn max leasebudget. Met een Q4 van 64k(Q4 40 e-Tron Launch Edition S Competition) zat ik al aan mijn max leasebudget en dan heb je bij lange na niet de opties die de iX3 High Exective heeft en is hij een stuk langzamer (204 vs 292pk).
Vandaar dat ik de komende 5 jaar even 'vreemd ga' :)

[Voor 12% gewijzigd door TonCoronel op 10-05-2021 22:24]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klinkschakel
Bijzonder is het dat lease bedrag. Bij mij was de iX3 ook ‘goedkoop’, ik zit bij leaseplan. Zit het in de restwaarde? Of de inkoop?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thanis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-03 14:48
Hoi, heb zelf ook de iX3 in bestelling staan sinds begin Februari. Levering al 2x vertraagd, zou nu midden augustus moeten geleverd worden.

Impressive(High Executive), Phytonic Blue, Shadowlook op alles, zonder de getinte ramen, mokka leder interieur, fineline cove hout inleg, I drive recorder, m-adaptive suspension, intrekbare trekhaak, kon verder niks meer aanklikken ;-)

Thuislanden zal met een Zappi V2 gebeuren.

Huidig model is een BMW 520d F10

Who the f**k is General Failure and why is he reading my disk ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TonCoronel
Dat is geen goed nieuws als hij elke keer uitgesteld wordt.... de mijne staat gepland voor 15 September maar moet nog gefabriceerd worden in Juli....

Toen jij hem bestelde had je denk ik ook meer keuze uit opties, voor zover ik weet kan je nu niet kiezen voor zaken als I drive recorder, m adaptive onderstel, geen getinte ramen etc, alles zat gewoon in high executive en shadowline. Alleen de trekhaak, bekleding en inleg waren te kiezen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klinkschakel
Thanis schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:52:
Hoi, heb zelf ook de iX3 in bestelling staan sinds begin Februari. Levering al 2x vertraagd, zou nu midden augustus moeten geleverd worden.

Impressive(High Executive), Phytonic Blue, Shadowlook op alles, zonder de getinte ramen, mokka leder interieur, fineline cove hout inleg, I drive recorder, m-adaptive suspension, intrekbare trekhaak, kon verder niks meer aanklikken ;-)

Thuislanden zal met een Zappi V2 gebeuren.

Huidig model is een BMW 520d F10
Oei, dat is geen mooi vooruitzicht... mijne moet ook in de zomer geproduceerd worden.

Als je levering midden augustus moet plaatsvinden, dan zou hij in productie moeten zijn of al op de boot? Kan je dan niet controleren? Ik begreep van mijn dealer dat als de auto in productie ging, hij het beter kon volgen.

Ik rij nu een G31 520d, die kon ik 4 jaar geleden ook volgen vanaf productie door het VIN nummer ofzo kan ik mij herinneren.

:9 Zijn er ook anderen dan de Blauwe iX3?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thanis
Ik heb de productie & VIN nummer ondertussen gekregen, dus ik ga ervanuit dat de levering nu vrij zeker is :-)
In belgië was ik de eerste met een iX3 in Phytonic Blue, de rest is quasi uitsluitend grijs of zwart.

Er mogen gerust meer blauwe op de weg komen.

[Voor 41% gewijzigd door Thanis op 25-05-2021 13:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Louisinho
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-03 11:56
Ook ik heb een IX3 via leaseplan in bestelling, de bestellingsbevestiging is pas 2 weken geleden verstuurd. Levering indicatie is november, de dealer moet de datum nog bevestigen. Ik heb wel de eis dat de auto dit jaar geleverd moet worden.
Het gaat overigens om een sophistograu high executive met zwart leer en shadow line.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klinkschakel
Louisinho schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:48:
Ook ik heb een IX3 via leaseplan in bestelling, de bestellingsbevestiging is pas 2 weken geleden verstuurd. Levering indicatie is november, de dealer moet de datum nog bevestigen. Ik heb wel de eis dat de auto dit jaar geleverd moet worden.
Het gaat overigens om een sophistograu high executive met zwart leer en shadow line.
Ah! Een keer geen blauwe ;)
Ik heb de eis niet neergelegd maar als de mijne wordt vertraagd naar 2022 ben ik niet blij. Als ik vertraging krijg, dan moet BMW het maar oplossen. Desnoods neem ik een demo auto, voordeel van de iX3 met zo weinig opties is dat het makkelijker kiezen is :P
Thanis schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:38:
Ik heb de productie & VIN nummer ondertussen gekregen, dus ik ga ervanuit dat de levering nu vrij zeker is :-)
In belgië was ik de eerste met een iX3 in Phytonic Blue, de rest is quasi uitsluitend grijs of zwart.

Er mogen gerust meer blauwe op de weg komen.
Ik ga het met je mee hopen :*)

• jesses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-03 19:14
Ook ik heb de IX3 high exec in bestelling staan in sophistograu via Leaseplan:-)
Die van mij staat voor eerste week juli dus ben erg benieuwd!

De velgen stonden mij ook tegen, super bedankt voor het delen van de tip. Ziet er echt een stuk beter uit in het zwart. Ben ook benieuwd wat het in range zou schelen om die klepjes eraf te halen.

jesse

• jesses
TonCoronel schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:00:
Ik heb deze week ook een High Executive Phythonic blauw besteld, alleen dan met de cognac bekleding en shadow line pakket. Ook laat ik die zilveren 'i' kappen achter de voorwielen zwart wrappen.

De 20" velgen zijn totaal niet mijn smaak(van wie wel...) maar gelukkig kunnen de zilveren delen gewoon zo uit de velg geklikt worden en dan zit er een prima 20" zwarte velg onder, mooie oplossing dus.

Ik heb een model kunnen bemachtigen die reeds in bestelling stond bij de dealer, maar nog aangepast kon worden, levering staat op of rond 15 September.

Ik had al sinds Oktober 2020 een Enyaq in bestelling staan, maar door het niet kunnen leveren van opties waaronder het Skoda Sound System waardoor levering zou doorschuiven naar 2022, daar had ik geen zin in.

Ik ben geen BMW man om het zo maar te zeggen (15 jaar Audi/Porsche) en het interieur wordt ik nog steeds niet warm van.. zeker voor zo iets verniewends als een eV en dan nog steeds wen conventioneel interieur. Dan moet ik eerlijk bekennen dat de Enyaq met de Eco Suite interieur echt echt op een hoger niveau staat dan de BMW. Ik vindt met name het middengedeelte veeel te druk, heel veel fysieke knoppen en de fysieke iDrive controller met knoppen en een touchscreen, wat mij betreft was het nu wel tijd om de meeste van die fysieke knoppen en iDrive achterwegen te laten, dan was het interieur een stuk rustiger. Maar goed moet iets te klagen hebben he. Verdee voor mij in de lease de meest complete en aantrekkelijke auto. Had graag een etron gereden maar vanwege lease maatschappij Alphabet zat dat er niet in. Denk dat ik een stuk meer BMW minded ga worden als hij voor de deur staat want stiekem kan ik niet wachten!
Wel grappig, ik vind juist de fysieke knoppen een voordeel voor sommige functies. De iDrive is wat mij betreft ook echt een van de fijnste systemen in de markt. ik denk dat je (net als ik) na een tijdje BMW rijden, fanboy bent :D. Ook de service bij BMW maar belangrijker nog, BMW rijdt gewoon echt goed maar dat is natuurlijk ook een persoonlijke mening.

[Voor 3% gewijzigd door jesses op 26-05-2021 15:37]

jesse

• Klinkschakel
jesses schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:33:
[...]

Wel grappig, ik vind juist de fysieke knoppen een voordeel voor sommige functies. De iDrive is wat mij betreft ook echt een van de fijnste systemen in de markt. ik denk dat je (net als ik) na een tijdje BMW rijden, fanboy bent :D. Ook de service bij BMW maar belangrijker nog, BMW rijdt gewoon echt goed maar dat is natuurlijk ook een persoonlijke mening.
Ik vind de iDrive ook fijn werken. Audi MMI was ook goed maar nu met de touchscreens only in Audi weet ik niet zo. Zelfde met Volvo. Mijn overstap van iDrive 6 naar 7 zal ook niet een grote overstap zijn.
jesses schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:03:
Ook ik heb de IX3 high exec in bestelling staan in sophistograu via Leaseplan:-)
Die van mij staat voor eerste week juli dus ben erg benieuwd!

De velgen stonden mij ook tegen, super bedankt voor het delen van de tip. Ziet er echt een stuk beter uit in het zwart. Ben ook benieuwd wat het in range zou schelen om die klepjes eraf te halen.
Als je in mijnleaseplan kijkt, wat is dan je status van de levering? Ik neem aan dat de auto op de boot zit en de leverdatum vast staat?

• jesses
Klinkschakel schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:48:
[...]

Ik vind de iDrive ook fijn werken. Audi MMI was ook goed maar nu met de touchscreens only in Audi weet ik niet zo. Zelfde met Volvo. Mijn overstap van iDrive 6 naar 7 zal ook niet een grote overstap zijn.

[...]

Als je in mijnleaseplan kijkt, wat is dan je status van de levering? Ik neem aan dat de auto op de boot zit en de leverdatum vast staat?
Dit staat in mijnleaseplan

Auto binnen bij leverancier
Verwachte levering: week 26 in 2021

Dealer toevallig ook net gesproken en verwacht de auto ergens in Juni te ontvangen.

Wellicht dat ik hem pas na mijn vakantie (eind Juli ) laat afleveren omdat ik met de auto naar Barcalona ga en nu nog een benzine BMW heb :-)
Ik twijfel nog een beetje, vooral mbt het laden in Spanje.

jesse

• Klinkschakel
jesses schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:28:
[...]

Dit staat in mijnleaseplan

Auto binnen bij leverancier
Verwachte levering: week 26 in 2021

Dealer toevallig ook net gesproken en verwacht de auto ergens in Juni te ontvangen.

Wellicht dat ik hem pas na mijn vakantie (eind Juli ) laat afleveren omdat ik met de auto naar Barcalona ga en nu nog een benzine BMW heb :-)
Ik twijfel nog een beetje, vooral mbt het laden in Spanje.
OK intressant dat er meer detail gegeven wordt in de leaseplan omgeving.

Laadstress... ik moet er ook nog aan wennen. Heb nu een BMW diesel... kan 1100km rijden zonder probleem.

• Klinkschakel

Ik ben er nog niet helemaal uit... die zwarte velgen zonder inzet stuk... het is zo... aftermarket? Open?

maar alles beter dan dit :o

[Voor 29% gewijzigd door Klinkschakel op 27-05-2021 16:59]

• Louisinho
De dealer quoteerde 4k voor een 21 inch vervangingsset, dat vond ik net wat teveel van het goede.
Bij mij in de buurt rijdt inmiddels een zwarte IX3 en de velgen zien er goed genoeg uit. Ik denk dat ik de plastic kappen uiteindelijk wel zal laten zitten.

[Voor 51% gewijzigd door Louisinho op 27-05-2021 20:14]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Louisinho
Overigens zag ik zojuist dat de Q4 50 beschikbaar is. Gelijk even de configurator geprobeerd en opties gekozen die vergelijkbaar zijn met de IX3 HE. Ik kwam maar liefst op 82000 euro's uit voor de S-line launch editie🤪. Nog een bevestiging dat ik de juiste keuze heb gemaakt!

[Voor 5% gewijzigd door Louisinho op 27-05-2021 20:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:43
Louisinho schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:03:
De dealer quoteerde 4k voor een 21 inch vervangingsset, dat vond ik net wat teveel van het goede.
Bij mij in de buurt rijdt inmiddels een zwarte IX3 en de velgen zien er goed genoeg uit. Ik denk dat ik de plastic kappen uiteindelijk wel zal laten zitten.
Volgens mij heb ik iets van 10% of 12% marge op originele BMW bandensets. Dus als je nog iets goedkoper uit wilt zijn wil ik deze voor tweakers wel 1 op 1 doorzetten.

Eventueel alleen velgen zonder banden scheelt ook nog een hoop als je de banden zonder * koopt ;)

[Voor 8% gewijzigd door Morpheusk op 27-05-2021 20:22]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• jesses
Klinkschakel schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:56:
[Afbeelding]

Ik ben er nog niet helemaal uit... die zwarte velgen zonder inzet stuk... het is zo... aftermarket? Open?

[Afbeelding]
Haha die kleuren had ik ook al gezien, bizar..

Ik hou het voorlopig even standaard, dealer geeft aan dat het 800+ ex btw kost om de klepjes en zilveren rand te spuiten. Band moet ook van de velg af om dat te doen. Eerst maar kijken hou het eruit ziet straks :-)

jesse

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Great1285
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-05-2022
Klinkschakel schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:56:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die open zwarte velgen zijn niet de 21", maar de 20" wintervelgen lijkt me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klinkschakel
Great1285 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:09:
[...]

Die open zwarte velgen zijn niet de 21", maar de 20" wintervelgen lijkt me.
Nu je het zegt... maar je bedoelt de 19' Excutive velgen en niet de 20' High Executive?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Great1285
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-05-2022
Klinkschakel schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:00:
[...]

Nu je het zegt... maar je bedoelt de 19' Excutive velgen en niet de 20' High Executive?
Oh ja, dat is 'm precies

• Klinkschakel
Ik kwam via een engelstalig forum al op de vraag maar wat is het verschil tussen de 'standaard' adaptive dempers op de iX3 en de in belgie optionele M-adaptive?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Louisinho
Interessante test: https://motor.no/elbil/mo...ommer-2021-direkte/199348
Wel even Google translate aanzetten.

• Klinkschakel
Ik dacht altijd dat auto's minder deden dan WLTP...
'The trend from previous tests shows that identical models often go up to 30 percent shorter than the stated WLTP range in winter - and more than 20 percent longer in summer, even on a route with some climbing.'

Ik ben benieuwd als ik mijn auto heb. Heb vandaag van de LM gehoord dat ik weer terug ben op week 48 (begin december). Dus twee weken vertraging zoals het er nu uitziet.

• Louisinho
Aj. Ik heb nog steeds geen leverweek gekregen. Gisteren nog maar eens met leaseplan gebeld, die er werk van zouden maken. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goscinny
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-03 10:51
Gisteren iX3 Executive besteld. Carbon zwart, zwarte hemelbekleding en trekhaak.
Levering ingeschat half november door BMW dealer. Gegarandeerd nog dit jaar.

[Voor 3% gewijzigd door Goscinny op 04-06-2021 08:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klinkschakel
Goscinny schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:29:
Gisteren iX3 Executive besteld. Carbon zwart, zwarte hemelbekleding en trekhaak.
Levering ingeschat half november door BMW dealer. Gegarandeerd nog dit jaar.
Hi!

Heb je besteld direct bij de dealer (via leasemaatschappij of prive)? Dan kan je een bestaand productslot hebben.

Ik hoop ook dat ze de garantie kunnen geven op 2021 rijden.

Als het VIN bekend is, kunnen ze toch ook een 2021 kenteken aanvragen en 2022 'uitleveren'?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klinkschakel
iemand nog gekeken naar mijn vraag op de NL en BE adaptive onderstel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Louisinho
Ik heb zojuist de verwachte leverdatum van Leaseplan doorgekregen, week 46.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Louisinho
Klinkschakel schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:59:
iemand nog gekeken naar mijn vraag op de NL en BE adaptive onderstel?
Even opgezocht: het M onderstel heeft als extra actieve rolstabilisatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goscinny
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-03 10:51
Klinkschakel schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:58:
[...]

Hi!

Heb je besteld direct bij de dealer (via leasemaatschappij of prive)? Dan kan je een bestaand productslot hebben.

Ik hoop ook dat ze de garantie kunnen geven op 2021 rijden.

Als het VIN bekend is, kunnen ze toch ook een 2021 kenteken aanvragen en 2022 'uitleveren'?
Direct besteld via de dealer, zakelijke aankoop via mijn BV. Weet niet of het een bestaand productieslot is.

Heb laten opnemen in de koopovereenkomst dat levering in 2021 moet plaatsvinden.

Als het echt later wordt dan is idd kenteken 2021 en 2022 leveren een optie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klinkschakel
Louisinho schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:04:
Ik heb zojuist de verwachte leverdatum van Leaseplan doorgekregen, week 46.
hmmm, mijn verwachte week is van 46 naar 48 gegaan. Net gechecked in mijnleaseplan, is nog steeds 48. Ach ja, 48 is ook geen probleem :)
Louisinho schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:04:
Even opgezocht: het M onderstel heeft als extra actieve rolstabilisatie.
Ok bedankt :) Ik rol niet en ben ook niet actief dus zal het wel niet nodig hebben :+
Goscinny schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:58:
[...]

Direct besteld via de dealer, zakelijke aankoop via mijn BV. Weet niet of het een bestaand productieslot is.

Heb laten opnemen in de koopovereenkomst dat levering in 2021 moet plaatsvinden.

Als het echt later wordt dan is idd kenteken 2021 en 2022 leveren een optie.
Hopen dat het allemaal geen vaart gaat lopen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-03 11:07
Helaas hier minder leuk nieuws gehad.
Volgens het vernieuwde leasebeleid mocht ik ook een iX3 rijden (voldeed aan alle eisen + paste in budget). Offerte e.t.c geregeld maar uiteindelijk door senior management tegengehouden omdat dit niet representatief zou zijn (Ik ben key accountmanager, ik mag wel in een Mustang/Lexus/Hyundai van 60K rijden maar een iX3 is verboten opeens. Ach jammer maar helaas).

Wel proefgereden in de iX3 en wat een genot. Stilte, ruimte, voldoende snel en stiekem vond ik de Hans Zimmer geluidjes wel leuk ondanks dat ik dacht dat het een gimmick zou zijn. Mijn advies; neem een High Exec als het budget het toelaat! Levertijd zou november zijn volgens de dealer als ik midden mei had besteld. Ook i.v.m. de bijtelling wel handig om hem dit jaar op kenteken te hebben. Het zou hier een rode geworden zijn met geblindeerde ramen en cognac interieur!

Het was wel een ietwat specialere iX3, namelijk die van Story met een X3M bumperpakket. Oh en bij vrij agressief insturen wil het kontje ook nog wel iets meekomen!

[Voor 8% gewijzigd door Mauritio op 04-06-2021 13:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Klinkschakel
Mauritio schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:58:
Helaas hier minder leuk nieuws gehad.
Volgens het vernieuwde leasebeleid mocht ik ook een iX3 rijden (voldeed aan alle eisen + paste in budget). Offerte e.t.c geregeld maar uiteindelijk door senior management tegengehouden omdat dit niet representatief zou zijn (Ik ben key accountmanager, ik mag wel in een Mustang/Lexus/Hyundai van 60K rijden maar een iX3 is verboten opeens. Ach jammer maar helaas).

Wel proefgereden in de iX3 en wat een genot. Stilte, ruimte, voldoende snel en stiekem vond ik de Hans Zimmer geluidjes wel leuk ondanks dat ik dacht dat het een gimmick zou zijn. Mijn advies; neem een High Exec als het budget het toelaat! Levertijd zou november zijn volgens de dealer als ik midden mei had besteld. Ook i.v.m. de bijtelling wel handig om hem dit jaar op kenteken te hebben. Het zou hier een rode geworden zijn met geblindeerde ramen en cognac interieur!

Het was wel een ietwat specialere iX3, namelijk die van Story met een X3M bumperpakket. Oh en bij vrij agressief insturen wil het kontje ook nog wel iets meekomen! [Afbeelding]

[Afbeelding]
mooie foto's en jammer dat het niet doorgaat.
Wat heb je nu gekozen dan? Mach-E Mustang?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klinkschakel
Ik heb nog even nagevraagd bij leaseplan over eventuele vertragingen.
Het klopt dat uw bestelde BMW iX3 vertraagd is in de productieplanning t.o.v. eerder.
De order is verplaatst naar een moment die daadwerkelijk te realiseren is.

Op dit moment is de status dat uw iX3 gebouwd wordt in week 32 en binnenkomt week 46/47.
Direct hierna kan uw dealer Kalfsbeek de auto aan u afleveren.

Er zijn geen geluiden die erop duiden dat levering 2021 niet gaat lukken, BMW doet er alles aan om alle iX3’en dit jaar te kunnen leveren.
Het ziet er nu naar uit dat uw auto daadwerkelijk in 2021 geleverd gaat worden.
Dus begin aug in productie en december afleveren... is de planning.

Ik hoor ook verhalen over andere kleur of bekleding, HUD laten vallen of trekhaak maar nog niks hier in NL daarover.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mauritio
Klinkschakel schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:04:
[...]

mooie foto's en jammer dat het niet doorgaat.
Wat heb je nu gekozen dan? Mach-E Mustang?
Ja jammer is het zeker maar goed, luxe probleem zeggen we dan! Mach-E, Polestar (als deze nog toegevoegd word aan het gamma) of een Ioniq 5. Allemaal wel een stuk minder sexy dan de iX3 en qua afwerking ook niet op hetzelfde niveau vind ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Klinkschakel
Mauritio schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:00:
[...]

Ja jammer is het zeker maar goed, luxe probleem zeggen we dan! Mach-E, Polestar (als deze nog toegevoegd word aan het gamma) of een Ioniq 5. Allemaal wel een stuk minder sexy dan de iX3 en qua afwerking ook niet op hetzelfde niveau vind ik.
Mach-e is een mooie auto, maar als ik het topic beetje volg… dan is levertijden bij Ford een dingetje. |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michaelvt

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Mauritio schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:00:
[...]

Q4 E-tron?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mauritio
Niet opgenomen in het zeer beperkte merkenbeleid. Ik hoop stiekem op de i4... We gaan het zien! Nu weer back on-topic over die mooie iX3!! 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Louisinho
Klinkschakel schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:30:
Ik heb nog even nagevraagd bij leaseplan over eventuele vertragingen.

[...]

Dus begin aug in productie en december afleveren... is de planning.

Ik hoor ook verhalen over andere kleur of bekleding, HUD laten vallen of trekhaak maar nog niks hier in NL daarover.
Ik heb zojuist bericht ontvangen van Leaseplan dat mijn auto is vervroegd, van week 46 naar week 42. Wellicht had mijn dealer uiteindelijk een slot over, of is de kleur of trekhaak (geen) oid toch van invloed.

• Klinkschakel
Louisinho schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:23:
[...]

Ik heb zojuist bericht ontvangen van Leaseplan dat mijn auto is vervroegd, van week 46 naar week 42. Wellicht had mijn dealer uiteindelijk een slot over, of is de kleur of trekhaak (geen) oid toch van invloed.
Goed nieuws!

We zullen wel zien, ik heb er vertrouwen in dat het dit jaar goedkomt.

Iemand een idee nu de LCI (facelift) van de X3 uitgekomen is (levering avnaf Aug), de iX3 wellicht ook binnenkort komt?

• Louisinho
Klinkschakel schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:00:
[...]

Goed nieuws!

We zullen wel zien, ik heb er vertrouwen in dat het dit jaar goedkomt.

Iemand een idee nu de LCI (facelift) van de X3 uitgekomen is (levering avnaf Aug), de iX3 wellicht ook binnenkort komt?
Goede vraag. Ik lees alleen dat de introductie data gelden voor de auto's uit Spartanburg.

• Klinkschakel
Louisinho schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:42:
[...]

Goede vraag. Ik lees alleen dat de introductie data gelden voor de auto's uit Spartanburg.
Yep.
Maar tegelijk met de X3 spyshots waren de iX3 dus denk niet dat het heel lang duurt.
Uiterlijk vind ik het niet zo schokkend maar het interieur (ala 3 en 4 serie) is wel nice. Ik heb nu een 5 serie (G31) dan is de iX3 een feest van herkenning, iets anders is wel leuk.

• Louisinho
Klinkschakel schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:52:

Ok bedankt :) Ik rol niet en ben ook niet actief dus zal het wel niet nodig hebben :+
Ik kwam zojuist dit tegen: https://www.thepartsallia...elligent-suspension-tech/

• Klinkschakel
Ok duidelijk, behalve of het de stadaard of M is.

• TonCoronel
Ik had de dealer gevraagd naar de facelift iX3, die gaf aan dat deze pas later dan de X3 officieel wordt aangekondigd(blijkt ook wel dus:)) en sowieso niet dit jaar nog leverbaar wordt, zij verwachten dat de uitlevering van de facelift iX3 zeker pas in Q2-2022 plaats vindt.

iRacing Profiel

• Klinkschakel
TonCoronel schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:05:
Ik had de dealer gevraagd naar de facelift iX3, die gaf aan dat deze pas later dan de X3 officieel wordt aangekondigd(blijkt ook wel dus:)) en sowieso niet dit jaar nog leverbaar wordt, zij verwachten dat de uitlevering van de facelift iX3 zeker pas in Q2-2022 plaats vindt.
Ok bedankt voor het delen :)

• jesses
Ik mag mijn ix3 aanstaande maandag ophalen. We gaan dus wel met de auto naar Spanje :-)
Ik heb wat onderzoek gedaan en gekeken op chargemap en abetterrouteplanner (aanrader!) en het moet te doen zijn zonder al teveel extra tijd. Goed te zien dat er ook in Frankrijk nu veel Ionity laders langs de weg staan.

jesse

• Klinkschakel
jesses schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:03:
Ik mag mijn ix3 aanstaande maandag ophalen. We gaan dus wel met de auto naar Spanje :-)
Ik heb wat onderzoek gedaan en gekeken op chargemap en abetterrouteplanner (aanrader!) en het moet te doen zijn zonder al teveel extra tijd. Goed te zien dat er ook in Frankrijk nu veel Ionity laders langs de weg staan.
Ben heel benieuwd naar je ervaringen en ook je vakantie :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jesses
Klinkschakel schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 07:48:
[...]

Ben heel benieuwd naar je ervaringen en ook je vakantie :)
Ik ben ook heel benieuwd. Ik zal jullie dan ook op de hoogte houden, vooral met de ervaringen van mijn rit naar Spanje.

jesse

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Elrolo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-03 17:49
Ik rijd nu 3 weken mijn IX3. Ik kan niet anders zeggen dat ik m erg fijn vind rijden. Stil, vlot , stabiel en zit goed! Ik heb een X1 ingeruild en daarin had ik gewoon geen goede zitpositie. De PK's zijn voor mij meer dan genoeg. Vooraf had ik nog een plekje voor een XC40, maar de Volvo dealer geeft simpelweg 6k minder terug voor de X1 dan de BMW dealer (net als Tesla, handelaars prijzen). De E-tron wordt al snel erg duur wanneer je deze naar wens aankleed en op Skoda heb ik niet meer gewacht.

Niets negatiefs? Zeker wel. Ik vond het erg jammer dat het een model is welke volgend jaar een LCI krijgt. Het is in feite gewoon een X3 en dat vind ik prima. Ben misschien wat old skool en hoef geen tablet midden in de auto. Het kille van Tesla en VW trekt me ook niet.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik de witte demo auto helemaal niet mooi vond. Jammer genoeg ook weinig interessante kleuren, terwijl BMW zoveel toffe kleuren heeft. In NL zul je het meeste carbon black, sophisto grau en phytonic blau zien. Daarbij vond ik ook de "grille" lelijk, m.n. met het metaal rondom. Dat metaal is geen chroom ,maar mat grijs.
Met een shadowline pakket moffel je eigenlijk al deze zaken weg. Die gekke velgen ben ik nu wel aan gewend!
Had cognac bekleding in gedachte, maar vond m toch erg geel. Mocca zat al in mijn X1 en de "witte" bekleding is creme... . Tja dan is het uiteindelijk toch een saaie zwarte maffia bak geworden, maar ik ben er blij mee. De kleur is carbon black, dus met een blauwe gloed erin

verder werkt android auto niet optimaal, zit er geen drive recorder op (in UK volgens mij wel). Dat fancy spul, waar Tesla zo bekend om is, heeft BMW simpelweg minder. Of je het gebruikt is wat anders

[Voor 1% gewijzigd door Elrolo op 20-06-2021 15:11. Reden: kleur toegevoegd]

• Knutselwout
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-03 10:38
Ik heb vandaag een proefrit gehad in eentje die het M pakket had. Volgende week heb ik nog een proefrit in de EQC, maar ik moet wel erg onder de indruk raken wil ik niet gaan voor de iX3. Ik heb nu een "gewone" X3 dus wellicht dat ik niet erg objectief ben. In ieder geval moet er het M pakket op want nu ik weet hoe het er uitziet kan ik me een iX3 zonder niet meer voorstellen. Alleen is het een duur grapje van 8000 euro bij de dealer, maar bij BMWmpakket.nl krijg je het gelukkig "al" voor 5000.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Louisinho
Elrolo schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:04:
Ik rijd nu 3 weken mijn IX3. Ik kan niet anders zeggen dat ik m erg fijn vind rijden. Stil, vlot , stabiel en zit goed! Ik heb een X1 ingeruild en daarin had ik gewoon geen goede zitpositie. De PK's zijn voor mij meer dan genoeg. Vooraf had ik nog een plekje voor een XC40, maar de Volvo dealer geeft simpelweg 6k minder terug voor de X1 dan de BMW dealer (net als Tesla, handelaars prijzen). De E-tron wordt al snel erg duur wanneer je deze naar wens aankleed en op Skoda heb ik niet meer gewacht.

Niets negatiefs? Zeker wel. Ik vond het erg jammer dat het een model is welke volgend jaar een LCI krijgt. Het is in feite gewoon een X3 en dat vind ik prima. Ben misschien wat old skool en hoef geen tablet midden in de auto. Het kille van Tesla en VW trekt me ook niet.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik de witte demo auto helemaal niet mooi vond. Jammer genoeg ook weinig interessante kleuren, terwijl BMW zoveel toffe kleuren heeft. In NL zul je het meeste carbon black, sophisto grau en phytonic blau zien. Daarbij vond ik ook de "grille" lelijk, m.n. met het metaal rondom. Dat metaal is geen chroom ,maar mat grijs.
Met een shadowline pakket moffel je eigenlijk al deze zaken weg. Die gekke velgen ben ik nu wel aan gewend!
Had cognac bekleding in gedachte, maar vond m toch erg geel. Mocca zat al in mijn X1 en de "witte" bekleding is creme... . Tja dan is het uiteindelijk toch een saaie zwarte maffia bak geworden, maar ik ben er blij mee
Ik herken je dilemma's van kleuren. Ik kan het niet zien, maar heb je uiteindelijk zwart of grijs gekozen?
Blijft in ieder geval een mooie auto, ongeacht de kleur. Ik mag zelf nog een paar maanden wachten. Veel plezier!

• Klinkschakel

Had cognac bekleding in gedachte, maar vond m toch erg geel. Mocca zat al in mijn X1 en de "witte" bekleding is creme... . Tja dan is het uiteindelijk toch een saaie zwarte maffia bak geworden, maar ik ben er blij mee. De kleur is carbon black, dus met een blauwe gloed erin

verder werkt android auto niet optimaal, zit er geen drive recorder op (in UK volgens mij wel). Dat fancy spul, waar Tesla zo bekend om is, heeft BMW simpelweg minder. Of je het gebruikt is wat anders
[Afbeelding]
Gefeliciteerd, mooie auto hoor.
Je krijgt inderdaad hoop auto bij BMW tov Audi. De LCI is niet heel schokkend, alleen het nieuwe 3-4 serie dashboard was wel leuk geweest.
Knutselwout schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:52:
Ik heb vandaag een proefrit gehad in eentje die het M pakket had. Volgende week heb ik nog een proefrit in de EQC, maar ik moet wel erg onder de indruk raken wil ik niet gaan voor de iX3. Ik heb nu een "gewone" X3 dus wellicht dat ik niet erg objectief ben. In ieder geval moet er het M pakket op want nu ik weet hoe het er uitziet kan ik me een iX3 zonder niet meer voorstellen. Alleen is het een duur grapje van 8000 euro bij de dealer, maar bij BMWmpakket.nl krijg je het gelukkig "al" voor 5000.
Ik vind de i-accenten ook niet mooi maar aangezien het een lease is... laat ik het maar. Als het interieur maar goed is :) daar kijk ikzelf naar.

• Elrolo
'" in eentje die het M pakket had"
Tja dat ziet er erg tof uit! Ze maken het wel makkelijk want een groot deel zit in het shadowline pakket. Je betaalt voor de grille, meegespoten M bumpers en side vents. De velg is al zwart en waarschijnlijk spuiten ze de kapjes. In de UK zie je overigens alleen de zwarte velgen in de folders. Ik weet niet of dit uiteindelijk impact heeft op de actieradius, maar voor de velgen adverteren ze met 10km extra range. nou dat blaast mij niet van mijn stoel. Tot op heden geeft BMW alleen de aero velgen vrij voor de Ix-en. Als je andere, originele X3 velgen wilt, dan moet je ergens een disclaimer tekenen dat BMW niet meer verantwoordelijk is voor de velgen die 400kg meer moeten dragen.

• Klinkschakel

Making of the iX3

• Thanis
Had het al gezien, maar ik ben serieus onder de indruk van dat productie proces !

• jesses
Ik heb mijn IX3 sinds maandag in bezit en zo'n 500 km gereden. Wat een heerlijke auto is dit! Ik reed gisteren in de avond terug vanuit Almere met alle hulpsystemen aan dat werkt ook echt verassend goed. De auto ligt ook zo goed op de weg. Na mn vakantie zal ik jullie nog wat updates geven, vooral over de bruikbaarheid op zon lange afstand

jesse

• Klinkschakel
jesses schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:13:
Ik heb mijn IX3 sinds maandag in bezit en zo'n 500 km gereden. Wat een heerlijke auto is dit! Ik reed gisteren in de avond terug vanuit Almere met alle hulpsystemen aan dat werkt ook echt verassend goed. De auto ligt ook zo goed op de weg. Na mn vakantie zal ik jullie nog wat updates geven, vooral over de bruikbaarheid op zon lange afstand
:*) ik kan niet wachten tot de auto er is... ook erg benieuwd naar je ervaringen.
Thanis schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:01:
Had het al gezien, maar ik ben serieus onder de indruk van dat productie proces !
Op een gegeven moment zie je de achteras met een gat (ik denk voor de conventionele aandrijfas), dat hadden ze toch wat mooier kunnen oplossen :z
al met al mooi gemaakt en ben overtuigd van de kwaliteit :)

• TonCoronel
Voor de personen die hem al hebben, ik las een tijdje terug in de handleiding dat het als het goed is mogelijk is te switchen tussen conventionele cruisecontrol en geavanceerde/adaptive (2 standen), klopt dit? Ik zou hier heel blij mee zijn want in de spits/drukte vindt ik adaptive echt verschrikkelijk irritant, tenzij het echt file is.
Tot nu toe altijd VAG producten gereden en die hebben of conventionele cruisecontrol of adaptive en je kunt dus niet switchen.
Tot nu toe alleen in de Polestar 2 gezien dat je wel kunt switchen. Zou iemand dat eens kunnen bekijken in de iX3?

iRacing Profiel

• MichaelNL85
  • Laatst online: 12-03 23:06
……..
[Afbeelding]
De drive recorder kan je kopen via het BMW Connectedrive portaal. Heb ik ook gedaan en daarna kwam de app tevoorschijn :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Elrolo
TonCoronel schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:26
"te switchen tussen conventionele cruisecontrol en geavanceerde/adaptive (2 standen)"

Ja dat kan met de knoppen links op het stuur. Middelste knop is activeren. en dan kun je kiezen of lane keeping (stuurtje) of niet. Je kan ook de te houden afstand selecteren met pijltjes. Als je SET indrukt wordt de snelheid van het verkeersbord geselecteerd

• Elrolo
Vanwege het wereldwijde chip tekort, heb van mijn dealer begrepen dat de komende IX3-en (ik weet niet vanaf wanneer) geen volledig elektrisch instelbare bijrijders stoel hebben. Waarschijnlijk vervalt alleen het opblazen van de "sportwangen" , maar goed. Straks moet je nog met een hendeltje het raam openen...wie weet ;)

• Klinkschakel
Elrolo schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:37:
Vanwege het wereldwijde chip tekort, heb van mijn dealer begrepen dat de komende IX3-en (ik weet niet vanaf wanneer) geen volledig elektrisch instelbare bijrijders stoel hebben. Waarschijnlijk vervalt alleen het opblazen van de "sportwangen" , maar goed. Straks moet je nog met een hendeltje het raam openen...wie weet ;)
:/ op zich vind ik dat niet zo erg. Als je nu in de configurator kijk, is het inderdaad dat de lendsteun/wangen voor de passagier niet meer standaard is.

Ik hoop niet dat ze alle elektro eruit halen en ons straks een diesel geven :+

• TonCoronel
Hmmm wordt nu toch wel angstig wat ik geleverd ga krijgen en met name wanneer... die van mij zou over ongeveer 2 weken worden gefabriceerd en half september geleverd, nog niks vernomen van de dealer maar begint te lijken op de Enyaq verhalen... daarom ben ik over gegaan op de iX3... onduidelijke/opschuivende levertijd en herhaaldelijk veranderede opties en uiteindelijk opties die gecancelled worden.

iRacing Profiel

• Klinkschakel
TonCoronel schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:30:
Hmmm wordt nu toch wel angstig wat ik geleverd ga krijgen en met name wanneer... die van mij zou over ongeveer 2 weken worden gefabriceerd en half september geleverd, nog niks vernomen van de dealer maar begint te lijken op de Enyaq verhalen... daarom ben ik over gegaan op de iX3... onduidelijke/opschuivende levertijd en herhaaldelijk veranderede opties en uiteindelijk opties die gecancelled worden.
Mijne gaat in Aug in productie, als die dan wordt vertraagd, dan probeer ik de order om te zetten naar een demo model ofzo. Ik wil gewoon 2021 rijden, liefst october maar als ik moet wachten op de verwachte week 48 is ook ok.

• Louisinho
Klinkschakel schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:56:
[...]

Mijne gaat in Aug in productie, als die dan wordt vertraagd, dan probeer ik de order om te zetten naar een demo model ofzo. Ik wil gewoon 2021 rijden, liefst october maar als ik moet wachten op de verwachte week 48 is ook ok.
Toevallig heeft mijn dealer gisteren contact opgenomen om een afspraak voor levering te maken, op 21 oktober om 10 uur. Het duurt wel nog even, maar de dealer vertrouwd erop dat er op tijd geleverd wordt.

• Thanis
Knap … mijn dealer zegt al maanden dat die midden augustus geleverd gaat worden. Een datum durfde die er nog niet op kleven, maar het VIN heb ik al wel gekregen. En zo kunnen opsnorren dat de productie datum 29/4 was. Vind het beetje vreemd dat het 3,5 maand duurt om van China naar hier te krijgen ?

• michaelvt

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Thanis schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:35:
Knap … mijn dealer zegt al maanden dat die midden augustus geleverd gaat worden. Een datum durfde die er nog niet op kleven, maar het VIN heb ik al wel gekregen. En zo kunnen opsnorren dat de productie datum 29/4 was. Vind het beetje vreemd dat het 3,5 maand duurt om van China naar hier te krijgen ?
Dat zit hem met name in het feit dat het vanuit Dalyan China per boot naar Bremen gaat. Veel schepen zitten al vol. Vanuit Bremen moet de auto dan weer naar NL. Die 3 maanden is dus bijna allemaal transport tijd.

• Klinkschakel
Thanis schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:35:
Yep, transporttijd. Bij mij is productie week 32 en uitlevering week 48, 16 weken is bijna 4 maanden.
Louisinho schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:32:
[...]

Toevallig heeft mijn dealer gisteren contact opgenomen om een afspraak voor levering te maken, op 21 oktober om 10 uur. Het duurt wel nog even, maar de dealer vertrouwd erop dat er op tijd geleverd wordt.
Goed nieuws! :*) wanneer is jouw productieweek? Geen bericht van wijzigingen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TonCoronel
Inmiddels van mijn dealer te horen gekregen dat mijn iX3 reeds geproduceerd is en op transport is. Voorlopig nog steeds planning half September... ik hoop compleet met alle chippies en dus alle opties :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• De_Lorre
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 27-11-2022
Vraagje… op de (Belgische) Leaseplan portal staat voor de iX3 een optie Flexible car use voorbereiding (code 5CG). Ik vind hier niet meteen een uitleg van… iemand hier?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thanis
Er staat mij vaag iets van voor dat dat een of andere dienst was waarmee je zonder meerkost een ICE voertuig kon huren bij het aangaan van langere reizen of zoiets. Maar of dat effectief nog bestaat en/of toepasbaar is op een iX3 ... geen idee, kan je best eens aan een BMW garage vragen.

Het was wel degelijk een optie op een i3 lease. Mogelijks verwarring/foutje bij leaseplan ?

• Klinkschakel
TonCoronel schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:57:
Inmiddels van mijn dealer te horen gekregen dat mijn iX3 reeds geproduceerd is en op transport is. Voorlopig nog steeds planning half September... ik hoop compleet met alle chippies en dus alle opties :)
Dat is goed nieuws :) zal toch wel compleet zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TonCoronel
Klinkschakel schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:50:
[...]

Dat is goed nieuws :) zal toch wel compleet zijn?
Ik heb geen bericht gekregen dat er iets zou ontbreken dus vooralsnog ga ik er vanuit dat ik een auto krijg met 4 wielen een stuur en stoelen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klinkschakel
Net bericht van leaseplan dat mijn verwachte leverweek verplaatst is van week 48 naar week 50 :/

Acties:
  • +6Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 23:15

DSK

boeiend...

Hier reeds een iX3 van midden april. Ondertussen ~6000km op de teller.
Uitvoering is model impressive (high exec bij jullie denk ik) in Carbonswarz, dark shadow en zwarte afwerking binnenin.

Mijn impressie so far:
Vorige wagen was een F11 518d waar ik ongeveer 5 jaar mee heb gereden dus best wel gewend aan geraakt. Kwestie van een idee te geven van de voorganger en verwachtingen.

Het rijden:
Voor de iX3 had ik nog nooit met een elektrische wagen gereden. Enkel eens een heel klein stukje met een i3. Geen testrit met de iX3 gedaan, gezien deze nog niet beschikbaar was. Dit was dus een klein beetje een gok. Gezien de vele positieve reviews had ik hier niet echt schrik voor natuurlijk.
Mijn voorlopig conclusie is dat comfort echt op de eerste plaats staat. Je wordt uitgenodigd om rustig en beheerst te rijden en dat voelt eigenlijk best goed. Ook qua stilte en demping van alles op de weg is dit echt een upgrade van mijn vorige wagen. De adaptieve ophanging speelt hier waarschijnlijk ook wel een rol. Zitcomfort is ook goed en het luxe gevoel is er zeker.

Sportief rijden kan wel kan maar het gevoel mist een beetje Er is geen motorgeluid en al de rest is gedempt. De auto ligt echt heel goed op de weg, zeker voor zo'n hoog model. Op veel plaatsen kan ik bochten even snel nemen als met de 5 maar heb ik het gevoel dat ik trager ben. Acceleratie is zeker meer dan voldoende. Eerlijk gezegd vind ik het zelfs te veel. Na enkele korte seconden rij je altijd sneller dan toegelaten dus stopt de fun ook alweer.

Rijhulpmiddelen:
- Lane-assist werkt eigenlijk alleen echt op serieuze gewestwegen en de autosnelweg. Veel komt door (gebrek aan) infrastructuur maar toch. Dikwijls verdwijnen bijvoorbeeld de lijnen aan de rechterkant of is er op een kleine afstand een lijn van het fietspad waardoor de auto dit verkeer interpreteert en je dus verkeerd of vreemd rijdt. Ook bij regenweer of teveel zon op het wegdek stop de lane assist voortdurend, ook op de snelweg.
- Adaptive cruise control is nog steeds even goed/slecht als hetgeen ik had in mijn Golf 7 bijna 10 jaar geleden. Misschien zelfs wel slechter. Veel last van detectie van wagens die er niet zijn (bijvoorbeeld geparkeerde wagens of vrachtwagens die op de volgende rijstrook rijden).
- Snelheid herkennen gaat ook veel de mist in. Snelheid gaat terug naar de wettelijke snelheid bij ieder kruispunt als er geen bord staan maar dat lijkt de wagen niet te weten. Verkeersborden die op de achterkant van een vrachtwagen hangen zien als de aangegeven snelheid of zelfs borden voor gewicht (5t = 5km/h) aanzien als snelheidsborden...

Het is een beetje zoeken waar je wel en niet kunt gebruik van maken en waar je kunt op vertrouwen en waar niet. In de file werkt het dan wel weer echt zalig. Het is zeker een stuk ontspannender rijden.
Ergens had ik hier wel iets van evolutie/revolutie verwacht maar die is er dus niet. Veel dingen hebben zeker hun nut maar ik denk dat mijn verwachtingen misschien te hoog waren. Het is dat het onderdeel was van de model impressive want anders had ik hier wel een zuur gevoel bij gehad.

Elektrisch rijden:
Het verbruik, dat is zoals verwacht. Ik denk dat ik nu op een gemiddelde van 20-22kW/100km zit. Veel stukken hiervan zijn toch korte ritjes en grote stukken autosnelweg.
Het adaptief rijden (adaptief recupereren van energie afhankelijk van de verkeerssituatie) heb ik ~1000km geprobeerd maar dan toch uitgezet. In de meeste gevallen kon ik het wel voorspellen en merkte ik dat ik er soms zelfs op begon te rekenen. Alleen is het net niet altijd goed voorspelbaar of consistent en dat voelt dan weer vreemd. Hierna heb ik eerste de recuperatie op gemiddeld gezet en na een tijdje op hoog. Dat voelt, voor mij dan toch, het prettigst. Hierdoor kan ik bijna altijd met één pedaal rijden en gebruik ik zelden mijn rem. Brake mode werkt ook prettig alleen moet je hiervoor steeds de pook naar links zetten (zoals S-mode bij de klassieke automaat) en dat herhalen na parkeren of achteruit rijden.

De range voor mij in de praktijk, zonder echt mijn rijgedrag aan te passen, is rond de 340km. Ondertussen heb ik thuis ook een laadpaal waarmee ik aan 7.4kW kan laden (monofase 32A) dus dat is wel prettig. Verder ook af en toe eens aan de snellader gehangen voor langere trips en tot nu toe nog geen enkele keer de range en het laden als storend gevonden. Als gezin stopten we sowieso wel veel bij langere trips (wat voor een deel heeft meegespeeld in de keuze voor de wagen). Na een kwartier kan je meestal weer een heel stuk verder.

De range anxiety is er niet meer en ik laat de auto soms ook enkele dagen staan zonder in te pluggen. Ook valt het aanbod van laders en snelladers een heel stuk beter mee dan verwacht (ja, ook in Belgie). Onlangs een tripje gedaan naar de Ardennen en ik had op de 250km snelweg 5 snelladers op snelwegparkings dus niks om je zorgen over te maken. Dus hier geen speciale plannen voor moeten maken of omrijden. Gewoon gestopt waar we dan anders ook zouden doen en ingeplugd.

Hetgeen wel een stuk beter zou kunnen is de app en het bedienen op afstand. Je kan wel iets met de app maar het is te beperkt naar mijn mening. Het laden starten/stoppen kan alleen door een begintijd en een laadvenster in te stellen. (waarom niet gewoon start/stop?). Ook beperken van de laadstroom kan enkel in de wagen. Zelfde met klimatiseren. Dat kan gestart worden van op afstand maar de temperatuur kan niet ingesteld worden.

Andere:
- Iconic sounds (soort space-achtig geluid afhankelijk van je snelheid en rijmodus) heb ik na de eerste dagen uitgezet. Hoop echt niet dat iemand hier ook maar één € aan uitgeeft.
- Bediening met gebaren: werkt voor geen meter en totaal nutteloos (eigen mening) dus zelfde opmerking als hierboven
- Android auto had ik meer van verwacht. Vooral dat het niet schermvullend kan stoort me.
- Qua uiterlijk heb ik nog steeds gemengde gevoelens. Ik vind een gewone X3 meestal mooier. De grille die toe is vooraan is nog steeds vreemd en ook de achterkant kon stoerder

tl;dr: wagen is heel prettig om mee te rijden, het elektrisch rijden is prettig en de beperkte range stoort me (voorlopig) helemaal niet. De rijhulpsystemen, snufjes en app integratie konden een stuk beter.

Blog (Linux-related)

• Klinkschakel
DSK schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:16:
Hier reeds een iX3 van midden april. Ondertussen ~6000km op de teller.
Uitvoering is model impressive (high exec bij jullie denk ik) in Carbonswarz, dark shadow en zwarte afwerking binnenin.

Mijn impressie so far:
Vorige wagen was een F11 518d waar ik ongeveer 5 jaar mee heb gereden dus best wel gewend aan geraakt. Kwestie van een idee te geven van de voorganger en verwachtingen.

Het rijden:
Voor de iX3 had ik nog nooit met een elektrische wagen gereden. Enkel eens een heel klein stukje met een i3. Geen testrit met de iX3 gedaan, gezien deze nog niet beschikbaar was. Dit was dus een klein beetje een gok. Gezien de vele positieve reviews had ik hier niet echt schrik voor natuurlijk.
Mijn voorlopig conclusie is dat comfort echt op de eerste plaats staat. Je wordt uitgenodigd om rustig en beheerst te rijden en dat voelt eigenlijk best goed. Ook qua stilte en demping van alles op de weg is dit echt een upgrade van mijn vorige wagen. De adaptieve ophanging speelt hier waarschijnlijk ook wel een rol. Zitcomfort is ook goed en het luxe gevoel is er zeker.

Sportief rijden kan wel kan maar het gevoel mist een beetje Er is geen motorgeluid en al de rest is gedempt. De auto ligt echt heel goed op de weg, zeker voor zo'n hoog model. Op veel plaatsen kan ik bochten even snel nemen als met de 5 maar heb ik het gevoel dat ik trager ben. Acceleratie is zeker meer dan voldoende. Eerlijk gezegd vind ik het zelfs te veel. Na enkele korte seconden rij je altijd sneller dan toegelaten dus stopt de fun ook alweer.

Rijhulpmiddelen:
- Lane-assist werkt eigenlijk alleen echt op serieuze gewestwegen en de autosnelweg. Veel komt door (gebrek aan) infrastructuur maar toch. Dikwijls verdwijnen bijvoorbeeld de lijnen aan de rechterkant of is er op een kleine afstand een lijn van het fietspad waardoor de auto dit verkeer interpreteert en je dus verkeerd of vreemd rijdt. Ook bij regenweer of teveel zon op het wegdek stop de lane assist voortdurend, ook op de snelweg.
- Adaptive cruise control is nog steeds even goed/slecht als hetgeen ik had in mijn Golf 7 bijna 10 jaar geleden. Misschien zelfs wel slechter. Veel last van detectie van wagens die er niet zijn (bijvoorbeeld geparkeerde wagens of vrachtwagens die op de volgende rijstrook rijden).
- Snelheid herkennen gaat ook veel de mist in. Snelheid gaat terug naar de wettelijke snelheid bij ieder kruispunt als er geen bord staan maar dat lijkt de wagen niet te weten. Verkeersborden die op de achterkant van een vrachtwagen hangen zien als de aangegeven snelheid of zelfs borden voor gewicht (5t = 5km/h) aanzien als snelheidsborden...

Het is een beetje zoeken waar je wel en niet kunt gebruik van maken en waar je kunt op vertrouwen en waar niet. In de file werkt het dan wel weer echt zalig. Het is zeker een stuk ontspannender rijden.
Ergens had ik hier wel iets van evolutie/revolutie verwacht maar die is er dus niet. Veel dingen hebben zeker hun nut maar ik denk dat mijn verwachtingen misschien te hoog waren. Het is dat het onderdeel was van de model impressive want anders had ik hier wel een zuur gevoel bij gehad.

Elektrisch rijden:
Het verbruik, dat is zoals verwacht. Ik denk dat ik nu op een gemiddelde van 20-22kW/100km zit. Veel stukken hiervan zijn toch korte ritjes en grote stukken autosnelweg.
Het adaptief rijden (adaptief recupereren van energie afhankelijk van de verkeerssituatie) heb ik ~1000km geprobeerd maar dan toch uitgezet. In de meeste gevallen kon ik het wel voorspellen en merkte ik dat ik er soms zelfs op begon te rekenen. Alleen is het net niet altijd goed voorspelbaar of consistent en dat voelt dan weer vreemd. Hierna heb ik eerste de recuperatie op gemiddeld gezet en na een tijdje op hoog. Dat voelt, voor mij dan toch, het prettigst. Hierdoor kan ik bijna altijd met één pedaal rijden en gebruik ik zelden mijn rem. Brake mode werkt ook prettig alleen moet je hiervoor steeds de pook naar links zetten (zoals S-mode bij de klassieke automaat) en dat herhalen na parkeren of achteruit rijden.

De range voor mij in de praktijk, zonder echt mijn rijgedrag aan te passen, is rond de 340km. Ondertussen heb ik thuis ook een laadpaal waarmee ik aan 7.4kW kan laden (monofase 32A) dus dat is wel prettig. Verder ook af en toe eens aan de snellader gehangen voor langere trips en tot nu toe nog geen enkele keer de range en het laden als storend gevonden. Als gezin stopten we sowieso wel veel bij langere trips (wat voor een deel heeft meegespeeld in de keuze voor de wagen). Na een kwartier kan je meestal weer een heel stuk verder.

De range anxiety is er niet meer en ik laat de auto soms ook enkele dagen staan zonder in te pluggen. Ook valt het aanbod van laders en snelladers een heel stuk beter mee dan verwacht (ja, ook in Belgie). Onlangs een tripje gedaan naar de Ardennen en ik had op de 250km snelweg 5 snelladers op snelwegparkings dus niks om je zorgen over te maken. Dus hier geen speciale plannen voor moeten maken of omrijden. Gewoon gestopt waar we dan anders ook zouden doen en ingeplugd.

Hetgeen wel een stuk beter zou kunnen is de app en het bedienen op afstand. Je kan wel iets met de app maar het is te beperkt naar mijn mening. Het laden starten/stoppen kan alleen door een begintijd en een laadvenster in te stellen. (waarom niet gewoon start/stop?). Ook beperken van de laadstroom kan enkel in de wagen. Zelfde met klimatiseren. Dat kan gestart worden van op afstand maar de temperatuur kan niet ingesteld worden.

Andere:
- Iconic sounds (soort space-achtig geluid afhankelijk van je snelheid en rijmodus) heb ik na de eerste dagen uitgezet. Hoop echt niet dat iemand hier ook maar één € aan uitgeeft.
- Bediening met gebaren: werkt voor geen meter en totaal nutteloos (eigen mening) dus zelfde opmerking als hierboven
- Android auto had ik meer van verwacht. Vooral dat het niet schermvullend kan stoort me.
- Qua uiterlijk heb ik nog steeds gemengde gevoelens. Ik vind een gewone X3 meestal mooier. De grille die toe is vooraan is nog steeds vreemd en ook de achterkant kon stoerder

tl;dr: wagen is heel prettig om mee te rijden, het elektrisch rijden is prettig en de beperkte range stoort me (voorlopig) helemaal niet. De rijhulpsystemen, snufjes en app integratie konden een stuk beter.
Gefeliciteerd :)

Leuke review.

Wel benieuwd naar de Adaptive Cruise Control nu. Ik dacht ook dat het wel een stap zou hebben gemaakt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Elrolo
De_Lorre schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:23:
Vraagje… op de (Belgische) Leaseplan portal staat voor de iX3 een optie Flexible car use voorbereiding (code 5CG). Ik vind hier niet meteen een uitleg van… iemand hier?
Ik denk dat hier wordt bedoeld dat je met een Iphone (niet Android dus) een code kan sturen zodat iemand met jouw auto kan rijden. Bij mijn 2 sleutels zat ook een "creditcard" waarmee je kan rijden. Deze moet je dan in het bakje van de draadloze lader leggen

• De_Lorre
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik kom net terug van mijn BMW dealer (in België) met de definitieve offerte.
Alle iX3 bestellingen die nu gedaan worden zijn de facelift versie. Nog geen fotomateriaal beschikbaar, dus werd uitgelegd aan de hand van de nieuwe x3 beelden. Officiële lancering midden augustus. Nu bestellen wordt Q1 2022 levering (zou Jan/feb moeten zijn maar voor de zekerheid gaf hij Q1 aan om Maart als buffer te hebben)

• Skiwi222
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-03 12:22
De_Lorre schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:29:
Ik kom net terug van mijn BMW dealer (in België) met de definitieve offerte.
Alle iX3 bestellingen die nu gedaan worden zijn de facelift versie. Nog geen fotomateriaal beschikbaar, dus werd uitgelegd aan de hand van de nieuwe x3 beelden. Officiële lancering midden augustus. Nu bestellen wordt Q1 2022 levering (zou Jan/feb moeten zijn maar voor de zekerheid gaf hij Q1 aan om Maart als buffer te hebben)
Hm, de mijne is besteld halfweg juni en levering is voorzien voor Jan 2022.

Hoe zat het eigenlijk met de prijzen en optielijst? Enig idee in hoeverre die verschilt van de pre-facelift?

Edit: blijkbaar staat de prijslijst van de facelift op de website: https://www.bmw.be/conten...ces/BMW_X3_Prijs_BENL.pdf

Prijs is wel een stukje hoger:

- basis: 69.950 ipv 68.500
- Model Impressive meerprijs: 6.050 ipv 6.325 (lager op de FL dus?)

[Voor 17% gewijzigd door Skiwi222 op 27-07-2021 20:40]

Pagina: 1 2 3 ... 54 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee