Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
siemenz schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:32:
[...]

Dit is natuurlijk niet echt een laadpaaltopic maar ik heb de volgende vragen voor je. Heb net een uitgebreide selectieprocedure doorgaan. Ik heb overigens zelf de paal geintstalleerd. Alleen het aansluitwerk in de MK heb ik door een elektricien laten doen.

- Wat is het aansluitingsvermogen in je huis?
- Wil je Load Balancing?
- Wil je alleen kunnen opladen als je huis een positieve energiebalans heeft (kan je salderen of niet)
- Moet je zakelijk de electra kunnen declareren en zo ja, hoe? automatisch, via een tag (brandstofpad oid) of handmatig?
Ja ik weet het, ik kreeg alleen niet echt een topic te vinden. Alleen over laden op openbare plekken.

- Wat is het aansluitingsvermogen in je huis?
3x25A
- Wil je Load Balancing?
Ja ik denk dat dat wel verstandig is. Vooral als de stekker er overdag aan zit.
- Wil je alleen kunnen opladen als je huis een positieve energiebalans heeft (kan je salderen of niet)
Nee niet relevant
- Moet je zakelijk de electra kunnen declareren en zo ja, hoe? automatisch, via een tag (brandstofpad oid) of handmatig?
Gaat op basis van kilometers en niet met een tankpas. Ik heb voor een mobiliteitsbudget gekozen juist omdat ik na verrekening nog 6000kwh per jaar overhoudt. Daar kan ik aardig wat kilometers van rijden. Aangezien ik nog een paar jaar saldering misloop kan ik het op deze manier weer terug verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onthoud ook dat als je thuis laad, je evengoed kan laden op 6A. Over 3 fasen is dat nog steeds bijna 4kW en als je je wagen niet elke dag leeg rijdt is dat geen enkele belemmering om
‘s ochtends met een volle batterij te vertrekken.

Ik heb (nog) geen zonnepanelen, geen loadbalancing (wel voorbereid) en geen thuis batterij. Mijn huis is ook afgezekerd op maximaal 3x25A, maar ik laad als ik thuis ben aan maximaal 6A (ingesteld op de laadpaal) en dat werkt perfect. En als het toch eens een keertje moet, zet ik de turbo aan om naar 11kW te gaan (ik heb een Zappi v2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastjean
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 14:52

Bastjean

Lynk01 sinds 01okt '21

Ik heb mij uitgebreid verdiept in het laden van de IX3 en ben uitgekomen op de Zappi 2.1 3 fase lader. (levertijd een paar dagen).

Omdat de laadpaal bij de oprit moest komen en de kabels via de tuin moesten lopen, bleek het lastig om een scherpe prijs voor de installatie te krijgen, dus heb ik heb het grondwerk zelf gedaan, inclusief de montage van de laadpaal met wat snelbeton. Fluitje van een cent. Alleen de mantelbuis door de fundering boren en onder de vloer door leggen was even wat vies en nat werk. Hierbij wat ik besteld heb en wat de kosten waren:
  • Zappi kostte 1100 euro
  • Aardlekautomaat 70 euro
  • 30 meter 5 aderige draka vult kabel met 6mm kopere draadjes er in 230 euro
  • 2x 30 meter Cat6a buiten kabel met kopere kernen (Cat kabel 1 is voor het bedrade internet, cat kabel 2 dient als simpele verlengkabel voor de 3 CT klemmen), 97 voor 100 meter
  • 30 meter Kabuflex R40 mantelbuis, 39 euro voor 50 meter.
  • Wat kleinmateriaal: buisklemmen 40mm, waterdichte wartels 16mm en 8mm, wago klemmetjes, lasdoos, 2x RJ45 connector zonder gereedschap, 1 zakje snelbeton)
  • Azobee hardhouten laadpaal voor 285 euro (Ik kon de zappi niet aan de muur bevestigen)
  • 40mm SDS muurboor voor 23 euro
Na het ingraven van de kabel, kon ik de verleiding niet weerstaan om ook stapje voor stapje de Zappi zelf aan te sluiten en tot slot ook de meterkastaansluiting zelf te doen. De RJ45 connectors t.b.v. het internet hebben 8 draadjes en dat is wat gepruts. Ik heb een CAT kabel-tester gekocht (10 euro) om te testen of de connector goed was aangesloten. Het in de groepenkast toevoegen en aansluiten van de aardlekautomaat op de dinrail is geen rocket science als je je er in verdiept en de veiligheid in acht neem. Ik had geluk dat ik al een uitbreiding van groepenkast had, waardoor een ruimte was op de dinrail om de aardlekautomaat op. vast te klikken. Die 3 CT klemmen om de 3 toevoerdraden klikken en verlengen met de 2e cat kabel was echt heel simpel. De 6 wago klemmetjes heb ik buiten de groepenkast in een lasdoosje gestopt.

Verder ben ik overgestapt op energieleverancier Zonneplan. Die werken met dynamische stroomtarieven die per uur wisselen op basis van de SPOT prijs, waardoor ik een paar weken geleden s'nachts voor 8 ct per kwh geladen heb. Werkt perfect. De laatste weken is het gemiddeld 28 ct per kwh in de nacht. Dat scheelde nogal met mijn vorige leverancier. Ook zal de zappi overdag gaan laden als deze via de CT klemmen meet dat er stroomoverschot van de zonnepanelen is.

De Zappi kan verder rekening houden met de dynamische tarieven van zonneplan. In de bij de ZAPPI horende MyEnergy portal kun je opgeven wat de laadcapaciteit van de auto is en wat de periode is van laden, dan wordt elke dag het laadschema berekend op de laagste uren. Zappi laadt dan alleen wanneer de tarieven het laagst zijn of wanneer er stroomoverschot is.

Bastjean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Bastjean schreef op zondag 5 februari 2023 @ 13:53:
Ik heb mij uitgebreid verdiept in het laden van de IX3 en ben uitgekomen op de Zappi 2.1 3 fase lader. (levertijd een paar dagen).

Omdat de laadpaal bij de oprit moest komen en de kabels via de tuin moesten lopen, bleek het lastig om een scherpe prijs voor de installatie te krijgen, dus heb ik heb het grondwerk zelf gedaan, inclusief de montage van de laadpaal met wat snelbeton. Fluitje van een cent. Alleen de mantelbuis door de fundering boren en onder de vloer door leggen was even wat vies en nat werk. Hierbij wat ik besteld heb en wat de kosten waren:
  • Zappi kostte 1100 euro
  • 2x 30 meter Cat6a buiten kabel met kopere kernen (Cat kabel 1 is voor het bedrade internet, cat kabel 2 dient als simpele verlengkabel voor de 3 CT klemmen), 97 voor 100 meter
  • Wat kleinmateriaal: buisklemmen 40mm, waterdichte wartels 16mm en 8mm, wago klemmetjes, lasdoos, 2x RJ45 connector zonder gereedschap, 1 zakje snelbeton)
  • Azobee hardhouten laadpaal voor 285 euro (Ik kon de zappi niet aan de muur bevestigen)
Na het ingraven van de kabel, kon ik de verleiding niet weerstaan om ook stapje voor stapje de Zappi zelf aan te sluiten en tot slot ook de meterkastaansluiting zelf te doen. De RJ45 connectors t.b.v. het internet hebben 8 draadjes en dat is wat gepruts. Ik heb een CAT kabel-tester gekocht (10 euro) om te testen of de connector goed was aangesloten. Het in de groepenkast toevoegen en aansluiten van de aardlekautomaat op de dinrail is geen rocket science als je je er in verdiept en de veiligheid in acht neem. Ik had geluk dat ik al een uitbreiding van groepenkast had, waardoor een ruimte was op de dinrail om de aardlekautomaat op. vast te klikken. Die 3 CT klemmen om de 3 toevoerdraden klikken en verlengen met de 2e cat kabel was echt heel simpel. De 6 wago klemmetjes heb ik buiten de groepenkast in een lasdoosje gestopt.

Verder ben ik overgestapt op energieleverancier Zonneplan. Die werken met dynamische stroomtarieven die per uur wisselen op basis van de SPOT prijs, waardoor ik een paar weken geleden s'nachts voor 8 ct per kwh geladen heb. Werkt perfect. De laatste weken is het gemiddeld 28 ct per kwh in de nacht. Dat scheelde nogal met mijn vorige leverancier. Ook zal de zappi overdag gaan laden als deze via de CT klemmen meet dat er stroomoverschot van de zonnepanelen is.

De Zappi kan verder rekening houden met de dynamische tarieven van zonneplan. In de bij de ZAPPI horende MyEnergy portal kun je opgeven wat de laadcapaciteit van de auto is en wat de periode is van laden, dan wordt elke dag het laadschema berekend op de laagste uren. Zappi laadt dan alleen wanneer de tarieven het laagst zijn of wanneer er stroomoverschot is.
Mooie beschrijving. Ik heb de Wallbox Copper CB gekozen met load balancing.

Het enige waar ik het in het geval van de topic vrager niet mee eens ben is je “advies” op het gebied van dynamische tarieven. Het hangt van het aantal zonnepanelen af of dat interessant is of niet. Je saldeert namelijk ook op flexibele tarieven en als de zon schijnt is het tarief vaak laag

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxxxx1103
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15-09 14:13
Ik kan het niet direct duidelijk terugvinden op het internet dus misschien zitten er hier wel kenners tussen. Ik kan op het werk een BMW ix3 nemen die op de parking staat. Heb hierop toegezegd maar weet niet juist of dit pre LCI model of LCI model is. Bij de omschrijving die ik van de fleetverantwoordelijke kreeg stond bij dat hij een verwarmd stuur had. Ik heb begrepen dat dit bij pre LCI niet mogelijk was of ben ik mis en kan dit evenzeer een pre lci zijn?

Wagen is voor het eerst in gebruik genomen 17/01/2022.

Thanks!

Tesla Model Y Performance 2023 Berlin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 12:31
Relaxxxx1103 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:33:
Ik kan het niet direct duidelijk terugvinden op het internet dus misschien zitten er hier wel kenners tussen. Ik kan op het werk een BMW ix3 nemen die op de parking staat. Heb hierop toegezegd maar weet niet juist of dit pre LCI model of LCI model is. Bij de omschrijving die ik van de fleetverantwoordelijke kreeg stond bij dat hij een verwarmd stuur had. Ik heb begrepen dat dit bij pre LCI niet mogelijk was of ben ik mis en kan dit evenzeer een pre lci zijn?

Thanks!
Kijk tussen de apps of er voorverwarming van accupakket te zien is. Zo ja, dan is het de LCI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PDT
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 12:42

PDT

Als ik het laaddoel wil veranderen van bv 80% naar 100% die ik dit vanuit de auto. Weet iemand hoe je dit remote vanuit de app kunt instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
PDT schreef op maandag 6 februari 2023 @ 07:38:
Als ik het laaddoel wil veranderen van bv 80% naar 100% die ik dit vanuit de auto. Weet iemand hoe je dit remote vanuit de app kunt instellen?
Volgens mij gaat dit dus helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08:41
Relaxxxx1103 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:33:

Thanks!
Foto opvragen?
Verschillen zijn klein, met beide zal je een giede tijd hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54

Thanks!
Als er iets van M aerodynamica sportpakket in de beschrijving staat is het de LCI. Pre LCI had dat nl niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
MvdV75 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:02:
[...]

Als er iets van M aerodynamica sportpakket in de beschrijving staat is het de LCI. Pre LCI had dat nl niet
Gewoon foto vragen want kan je het gelijk zien. Verwarmd stuur was niet te bestellen op pre-LCI want is enige optie die ik mis in vergelijking met vorige BMW.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Relaxxxx1103
  • Laatst online: 15-09 14:13
Thanks voor de reacties!

De beschrijving was als volgt en de wagenbeheerder van ons bedrijf kon niet veel meer info geven, loopt via Arval en Belcar die heel karig zijn met info verschaffen. 👀

Ik heb al meteen een leuke vraag voor jou:
Ben je geïnteresseerd om een elektrische BMW iX3 over te nemen die momenteel op de parking staat?

inzetdatum : 17 januari 2022
vermoedelijke einddatum : 31 januari 2026
kleur exterieur : Sophistograu
kleur interieur : Vernasca mokka/schwarz
Model Impressive
Trekhaak wegklapb.<750kg orig.
zonnewerend glas
verwarmd stuur

Alleszins, ik heb een afspraak vastgelegd om hem woensdag op te halen dus dan zie ikke daar wel. Alleszins zeer benieuwd na al de berichten hier te lezen, wordt sowieso een fijne auto om te mee te rijden denk ik 😎

Tesla Model Y Performance 2023 Berlin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmie
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-01-2024
Lijkt me een LCI te zijn. De inspiring/impressive-opdeling dateert van de LCI-update als ik me niet vergis.
Ervoor heette het Executive/High Executive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt van NL/BE af ... in BE was het al Impressive/Inspiring sinds de pre-LCI :-)
Als er effectief een verwarmd stuurwiel opzit is het een LCI, anders zal het alleen visueel te bevestigen zijn of op basis van het chassisnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:03
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:30:
Hangt van NL/BE af ... in BE was het al Impressive/Inspiring sinds de pre-LCI :-)
Als er effectief een verwarmd stuurwiel opzit is het een LCI, anders zal het alleen visueel te bevestigen zijn of op basis van het chassisnummer.
Idd, WBY41DU is LCI, WBY7X is pre-LCI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
siemenz schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:53:
[...]

Mooie beschrijving. Ik heb de Wallbox Copper CB gekozen met load balancing.

Het enige waar ik het in het geval van de topic vrager niet mee eens ben is je “advies” op het gebied van dynamische tarieven. Het hangt van het aantal zonnepanelen af of dat interessant is of niet. Je saldeert namelijk ook op flexibele tarieven en als de zon schijnt is het tarief vaak laag
Helemaal mee eens en als de zon schijnt ben ik meestal niet thuis om de auto te laden. Dus salderen tegen laag tarief en laden met hoog tarief. Dynamische tarieven zijn natuurlijk ook een ramp voor bestuurders waarbij werkgever de laadkosten vergoed. Declareer je teveel dan is dit inkomen en moet je hierover inkomstenbelasting betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phazon4G
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23-03-2023
Heeft iemand al een update van zijn/haar dealer betreffende de afleverstop mogen ontvangen?

Normaal gezien zou er vandaag of morgen wat geweten zijn.

Mijn dealer is helaas niet meteen de vriendelijkste, dus op dat vlak heb ik alvast de hoop op enige vorm van communicatie opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTiTDaV
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-01 21:40
Phazon4G schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:58:
Heeft iemand al een update van zijn/haar dealer betreffende de afleverstop mogen ontvangen?

Normaal gezien zou er vandaag of morgen wat geweten zijn.

Mijn dealer is helaas niet meteen de vriendelijkste, dus op dat vlak heb ik alvast de hoop op enige vorm van communicatie opgegeven.
Neen ik heb nog niets gehoord... Software zou vandaag vrijgegeven worden. Da's het enige dat ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDT
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 12:42

PDT

BatW schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:47:
[...]

Helemaal mee eens en als de zon schijnt ben ik meestal niet thuis om de auto te laden. Dus salderen tegen laag tarief en laden met hoog tarief. Dynamische tarieven zijn natuurlijk ook een ramp voor bestuurders waarbij werkgever de laadkosten vergoed. Declareer je teveel dan is dit inkomen en moet je hierover inkomstenbelasting betalen.
Wij stonden voor dezelfde keuze maar wij zijn juist bewust overgegaan van een 'variabel' naar 'dynamisch' tarief. Met onze 16 panelen hebben we veel te weinig energie om de iX3 dagelijks goed bij te laden. Ook kom je ruimschoots boven het maximum van 2900 kWh uur tegen 40 cent heen. Dat betekent dus dat je heel vaak tegen 80 cent (Essent Noord Holland) per kWh moet opladen. Dan lijkt s'nachts laden tegen dynamisch tarief veel interessanter of zie ik iets over het hoofd?
Ons nieuw dynamische contract gaat pas maart in dus ik kan nog geen ervaringen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

PDT schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:34:
[...]

Wij stonden voor dezelfde keuze maar wij zijn juist bewust overgegaan van een 'variabel' naar 'dynamisch' tarief. Met onze 16 panelen hebben we veel te weinig energie om de iX3 dagelijks goed bij te laden. Ook kom je ruimschoots boven het maximum van 2900 kWh uur tegen 40 cent heen. Dat betekent dus dat je heel vaak tegen 80 cent (Essent Noord Holland) per kWh moet opladen. Dan lijkt s'nachts laden tegen dynamisch tarief veel interessanter of zie ik iets over het hoofd?
Ons nieuw dynamische contract gaat pas maart in dus ik kan nog geen ervaringen vertellen.
Heb je ook mee gerekend dat je op flexibele uur tarieven je opgewekte stroom saldeert?

Als jouw panelen de mooiste opbrengsten hebben zijn de inkoop tarieven vaak zeer laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

siemenz schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 17:44:
[...]

Heb je ook mee gerekend dat je op flexibele uur tarieven je opgewekte stroom saldeert?

Als jouw panelen de mooiste opbrengsten hebben zijn de inkoop tarieven vaak zeer laag.

Dan over je 80 cent tarief. Ik zit nu met Oxxio ook nog op 1,05 per kw en stap over naar budget energie die op 45 cent zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
PDT schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:34:
[...]

Met 16 panelen heb je denk ik een opbrengst van 5.500 kWh + je plafond van 2.900 kWh kom je op bijna 8.000 kWh welke je kan gebruiken. voordat je komt op 80 cent per kWh. Ik blijf zonder laden onder het prijsplafond en met die 5.500 kWh kan je bij een gebruik van 22kWh per 100km bijna 22.000 km afleggen.Wat is straks je rendement van je panelen als je straks paar euro cent krijgt voor retour leveren bij een dynamisch tarief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
Meerdere mensen een remote update aangeboden gekregen? Net gedownload en geïnstalleerd hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxb6idxNSh6dCRYyU-FPiUzmAag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M6sfo1H0FHcMpSwBm3uzTW2w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naupegus
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14-12-2024
goirke schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:20:
Meerdere mensen een remote update aangeboden gekregen? Net gedownload en geïnstalleerd hier.

[Afbeelding]
Ja, ik ook. 11/2022.43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvM
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-07-2024

MvM

[Afbeelding]
Vorige week heb ik een update gehad bij de dealer i.v.m. die recall die van toepassing was op mijn iX3 en daarbij is ook deze software-versie erop gezet. De recall was iets wat echt geprogrammeerd moest worden en niet op afstand kon gaven ze aan. Welke wijzigingen er met deze software zijn doorgevoerd weet ik niet, heb ik ook niet echt naar gezocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
Had vanochtend wel direct problemen met het verzenden van een vertrektijd of het aanzetten van de klimatisering via de app. Geen idee of het met de update te maken heeft. Auto open en dicht en de app hard afsluiten zorgde ervoor dat het uiteindelijk wel weer werkte.

Was voor mij de eerste keer dat de app problemen gaf. Bij mijn vorige Passat GTE was het juist een unicum als de communicatie tussen app en auto een keer werkte :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En vermoedelijk zal enkel de LCI weer OTA de updates krijgen en zullen de pre-LCI eigenaars op de goodwill van de dealer moeten rekenen (of werkuren betalen) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sis3970
  • Laatst online: 10-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z19dYUbkTnvA__pQOadnWFf9QyE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UHQr5Ghj8eF9sR7w32kMFWok.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn jullie ook de “opladen” filter kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:50:
En vermoedelijk zal enkel de LCI weer OTA de updates krijgen en zullen de pre-LCI eigenaars op de goodwill van de dealer moeten rekenen (of werkuren betalen) :'(
Bij aankoop zat er vanuit BMW een gratis 5 jaar service pakket bij waaronder ook de updates enz.Gisteren is hij bij de dealer geweest voor de software update ik zal eens controleren waarop hij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
sis3970 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:33:
[Afbeelding]

Nee, staan er nog gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:13
BatW schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:35:
[...]

bij mij staat het er ook niet meer bij,

[ Voor 45% gewijzigd door mtv1 op 08-02-2023 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BatW schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:34:
[...]

Bij aankoop zat er vanuit BMW een gratis 5 jaar service pakket bij waaronder ook de updates enz.Gisteren is hij bij de dealer geweest voor de software update ik zal eens controleren waarop hij staat.
Ah vandaar dat onze garage nooit moeilijk doet :-) Maar toch ... wel spijtig dat dit weer een halve dag auto missen wordt. En als je geen mobiliteitscontract hebt, kan je alsnog betalen voor een vervangwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miguel
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:23
Ter info, recall 0061400700 is ook opgelost met deze remote update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyGld
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15-09 19:13
[Afbeelding]

Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
[Afbeelding]

Yes hier ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orpheus6969
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-04 21:25
Knikmops schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:58:
[...]

[...]

Ik ben er zelf nog even langs geweest, en bij mij hadden ze het over een probleem met de voetgangersdetectie, waarvan een update ging verschijnen op 8 februari. Ze ging proberen om voor 17 februari uit te leveren...
Gaat over BE trouwens, misschien dat ze vanuit NL een andere beschrijving krijgen dan? (en een dag eerder de uitleg)
Vandaag nogmaals contact gehad met mijn dealer en zij wachten nog steeds op informatie van BMW ivm recall 0065070400. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naupegus
  • Laatst online: 14-12-2024
[Afbeelding]

Nee, staat gewoon daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Simpson
  • Laatst online: 14-09 09:13
goirke schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:38:
Had vanochtend wel direct problemen met het verzenden van een vertrektijd of het aanzetten van de klimatisering via de app. Geen idee of het met de update te maken heeft. Auto open en dicht en de app hard afsluiten zorgde ervoor dat het uiteindelijk wel weer werkte.

Was voor mij de eerste keer dat de app problemen gaf. Bij mijn vorige Passat GTE was het juist een unicum als de communicatie tussen app en auto een keer werkte :X
Ik vermoed niet dat het met een update heeft te maken. Ik denk dat er gisteren en vandaag af en toe haperingen waren in de connectie met de server. Het viel mij op dat ritten niet of met vertraging geregistreerd zijn in de app. Aansturen van klimatisering via de app werd wel netjes naar de auto gezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:21
Ik krijg de laad start en stop wat later binnen. Misschien wat druk op de ix3 server in München.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
Bart Simpson schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:10:
[...]

Ik vermoed niet dat het met een update heeft te maken. Ik denk dat er gisteren en vandaag af en toe haperingen waren in de connectie met de server. Het viel mij op dat ritten niet of met vertraging geregistreerd zijn in de app. Aansturen van klimatisering via de app werd wel netjes naar de auto gezonden.
Het niet of zeer vertraagd registreren van de ritten viel mij vorige week ook al op. Zal inderdaad wel een overload van de servers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GideonW
  • Laatst online: 28-07 10:01
Sinds 1,5 jaar de blije bezitter van een ix3.
Nu merk ik dat als het gevroren heeft en ik rij achteruit de oprit af en mijn stuur draai dat de auto schud en het net lijkt of de band eraf loopt.
De dealer heeft er naar gekeken en zegt dat het "het zetten van de koude band" is.
Ze horen het meer. Zou verder geen kwaad kunnen.
Met rijden merk ik er verder niets van.
Zijn er meer die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvM

MvM

GideonW schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:17:
Sinds 1,5 jaar de blije bezitter van een ix3.
Nu merk ik dat als het gevroren heeft en ik rij achteruit de oprit af en mijn stuur draai dat de auto schud en het net lijkt of de band eraf loopt.
De dealer heeft er naar gekeken en zegt dat het "het zetten van de koude band" is.
Ze horen het meer. Zou verder geen kwaad kunnen.
Met rijden merk ik er verder niets van.
Zijn er meer die hier last van hebben?
Het schudden herken ik een beetje, maar ik hoor wel behoorlijk wat gekraak. Dit gebeurt vooral als het gevroren heeft en het stuur maximaal gedraaid is. Als het iets warmer (minder koud) is hoor ik het nauwelijks meer.
Dat dit "het zetten van de koude band" is lijkt me vreemd, want dan zouden veel meer auto's dit toch hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door MvM op 09-02-2023 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knikmops
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09 17:12
Orpheus6969 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:27:
[...]

Vandaag nogmaals contact gehad met mijn dealer en zij wachten nog steeds op informatie van BMW ivm recall 0065070400. :(
Ik vandaag ook contact gehad. Ze gaan morgen een update binnen krijgen, maar weten niet of dat bij wijze van vanavond om 00:01 is of morgen avond om 23:59.
In ieder geval hebben we volgende week donderdag al een afspraak gemaakt voor uitlevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbasb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-11-2024
MvM schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:33:
[...]

Het schudden herken ik een beetje, maar ik hoor wel behoorlijk wat gekraak. Dit gebeurt vooral als het gevroren heeft en het stuur maximaal gedraaid is. Als het iets warmer (minder koud) is hoor ik het nauwelijks meer.
Dat dit "het zetten van de koude band" is lijkt me vreemd, want dan zouden veel meer auto's dit toch hebben?
ik merk dat van die band ook wel. Meestal na de eerste bocht uit de straat is het wel voorbij maar die eerste bocht (wat een U turn is), voelt altijd wel gek aan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phazon4G
Knikmops schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:57:
[...]

Ik vandaag ook contact gehad. Ze gaan morgen een update binnen krijgen, maar weten niet of dat bij wijze van vanavond om 00:01 is of morgen avond om 23:59.
In ieder geval hebben we volgende week donderdag al een afspraak gemaakt voor uitlevering.
Mijn dealer (België) gaf na contactname zonet ook te kennen dat de wagen (initieel klaar 16 januari en ophalen 27 januari) vanaf eind volgende week normaal gezien kan afgeleverd worden. Ze hebben me een afspraak gegeven om de wagen op vrijdag 17 feb te halen. Fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9-3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 05-10-2024

9-3

Heb je al eens hier gekeken?

Het grote "thuis laden van je EV" topic.

Ik heb hier veel gelezen. (Hier een Easee vanwege de vele mogelijkheden, prijs en app) dat icm automatische verrekening met een abonnementje van E-Flux .
Bastjean schreef op zondag 5 februari 2023 @ 13:53:

• Zappi kostte 1100 euro

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Korre
  • Laatst online: 15-09 21:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlC0libFKHJphSsD8GaTBve9NbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xqfx2QUQBghcWb1g8hqUR5X1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZHoeOirJGNr9TFMDyWVm5H5HXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GYOd6FFbFnhGi87b7U8L2aZ8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korre
Na 11 maanden wachten vandaag toch in ontvangst mogen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korre
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fICeKUYw1mGGL5mhu4koSCTBVho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yU45xjDmLfJoTocJnRSpqBtn.jpg?f=fotoalbum_large
Vervanger van de X1 van 2017.
Met veel plezier 194.000km in gereden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orpheus6969
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-04 21:25
Phazon4G schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:40:
[...]

Mijn dealer (België) gaf na contactname zonet ook te kennen dat de wagen (initieel klaar 16 januari en ophalen 27 januari) vanaf eind volgende week normaal gezien kan afgeleverd worden. Ze hebben me een afspraak gegeven om de wagen op vrijdag 17 feb te halen. Fingers crossed
Vandaag gecontacteerd door mijn dealer dat de update beschikbaar is en dat ze vanaf 13-Feb de geblokkeerde wagens mogen uitleveren. Afspraak voor volgende week dinsdag vastgelegd. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sis3970
  • Laatst online: 10-11-2024
Korre schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:39:
[Afbeelding]
Vervanger van de X1 van 2017.
Met veel plezier 194.000km in gereden
Toch wel een serieuze upgrade lijkt me. Hoe ervaar je dat zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korre
sis3970 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:02:
[...]

Toch wel een serieuze upgrade lijkt me. Hoe ervaar je dat zelf?
De nieuwe auto is inderdaad een serieus verschil met wat ik eerder had.
Het voelt beetje te voor mij.
Ik ben uiteindelijk maar een eenvoudige boerenjongen 😂
Momenteel is het nog wel wennen. Lang geleden dat ik nog met zo'n grote auto kon rijden. Moet geleden zijn van lijn vader zijn E klasse bj 1998

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korre
Ik zag dat de laadkabel die ik kreeg eentje is van 20A.
Mijn laadpaal kn tot 32A leveren op een 1 fasige aansluiting.
Kan ik nu gewoon een 32A laadkabel kopen? In het boekje kan ik niet vinden of hij 32A aankan.
Maar volgens info die ik vroeger op internet kon vinden zou hij dat moeten kunnen

Op deze website beweren ze van wel

https://ev-database.org/car/1535/BMW-iX3

[ Voor 12% gewijzigd door Korre op 10-02-2023 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVabhove
  • Laatst online: 05-10-2024
[Afbeelding]

Staat er bij mij wel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goirke
Is bij mij inmiddels ook weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elrolo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-09 13:53
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:50:
Zoals jullie wellicht weten ben ik met een (bijna principieel) conflict bezig met BMW over de updates. Ik geloof niet dat de pre LCI updates krijgt en zij doen net alsof iedere auto zo speciaal is dat deze zelf om updates vraagt (je kon alleen kiezen tussen trekhaak of niet.. :? )

Hun laatste marketing betoog op mijn vraag wanneer ik nu een RSU kon verwachten.(ik heb 03/2022.30)

" Hartelijk dank voor uw bericht aan BMW Klantenservice. Onze excuses voor de vertraagde reactie op uw e-mail. U laat ons weten dat u meer wilt weten over de frequentie van Remote Software Upgrades (hierna: RSU), omdat u meent dat deze niet hebben plaatsgevonden. U wenst een harde datum van een update ‘over the air’. Met deze e-mail reageren wij op uw opmerkingen.

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u denkt dat de software in uw BMW niet ‘up to date’ zou zijn en dat de BMW organisatie u misleidt hierover. Het liefst hadden wij gezien dat u alleen maar positieve ervaringen heeft met ons merk en daarom nemen wij uw opmerkingen zeer serieus. Uw opmerkingen hebben wij voorgelegd aan de technisch specialisten binnen BMW Group en moeten u aangeven, dat uw BMW tot nu toe buiten de selecties is gevallen voor een RSU. Graag geven u een nadere toelichting over software updates in het algemeen en hoe dat in de praktijk uitwerkt voor uw BMW.

De software in uw BMW kan via twee wegen ‘up to date’ worden gehouden, via software updates bij uw BMW dealer en via RSU. In het algemeen is het streven van onze moedermaatschappij BMW AG om gratis ‘over the air’ sofware updates (RSU’s) drie maal per jaar aan te bieden, als dit ook technisch gezien mogelijk is. Er zijn namelijk ook uitzonderingen denkbaar, omdat BMW Group ook de belangen van u als gebruiker meeweegt in de uitvoering. Sommige upgrades zijn bijvoorbeeld vanwege hun aard niet via ‘Remote’ mogelijk, omdat ze te ingrijpend zijn, deze kosten dan teveel tijd om door het voertuig te ontvangen. Het kan ook voorkomen dat het simpelweg technisch niet mogelijk blijkt om bepaalde software op afstand te configureren, of - in enkele gevallen - genereren deze teveel kans op uitval. Dit betekent dat u met het voertuig zou kunnen komen te stranden, wat BMW Group uiteraard zo veel als mogelijk probeert te voorkomen. Als laatste speelt ook de huidige softwarestand en de hardware van uw BMW nog een rol. Indien deze reeds is geüpdatet bij uw BMW dealer bij een werkplaatsbezoek, dan beschikt het voertuig al over de laatste software en is een RSU geen verbetering.

Om één of meer van bovenstaande redenen is uw BMW tot nu toe buiten de selecties gevallen voor de RSU’s die tot nu toe zijn uitgebracht. Zoals u heeft kunnen lezen, is dat zeer voertuig-specifiek en kunnen er soortgelijke BMW’s zijn die wel een RSU hebben ontvangen. Of en wanneer BMW AG in München een RSU voor uw voertuig gepland heeft, kunnen wij u op dit moment niet aangeven. Wij kunnen ons voorstellen dat dit teleurstellend is, maar hopen u hiermee in elk geval meer informatie te hebben gegeven over het proces achter software updates. Als u nog vragen heeft hierover, dan staat uw BMW dealer u graag te woord. Wij wensen u ondanks dit bericht nog veel rijplezier met uw BMW iX3.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Elrolo schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:01:
[...]

Zoals jullie wellicht weten ben ik met een (bijna principieel) conflict bezig met BMW over de updates. Ik geloof niet dat de pre LCI updates krijgt en zij doen net alsof iedere auto zo speciaal is dat deze zelf om updates vraagt (je kon alleen kiezen tussen trekhaak of niet.. :? )

Hun laatste marketing betoog op mijn vraag wanneer ik nu een RSU kon verwachten.(ik heb 03/2022.30)

" Hartelijk dank voor uw bericht aan BMW Klantenservice. Onze excuses voor de vertraagde reactie op uw e-mail. U laat ons weten dat u meer wilt weten over de frequentie van Remote Software Upgrades (hierna: RSU), omdat u meent dat deze niet hebben plaatsgevonden. U wenst een harde datum van een update ‘over the air’. Met deze e-mail reageren wij op uw opmerkingen.

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u denkt dat de software in uw BMW niet ‘up to date’ zou zijn en dat de BMW organisatie u misleidt hierover. Het liefst hadden wij gezien dat u alleen maar positieve ervaringen heeft met ons merk en daarom nemen wij uw opmerkingen zeer serieus. Uw opmerkingen hebben wij voorgelegd aan de technisch specialisten binnen BMW Group en moeten u aangeven, dat uw BMW tot nu toe buiten de selecties is gevallen voor een RSU. Graag geven u een nadere toelichting over software updates in het algemeen en hoe dat in de praktijk uitwerkt voor uw BMW.

De software in uw BMW kan via twee wegen ‘up to date’ worden gehouden, via software updates bij uw BMW dealer en via RSU. In het algemeen is het streven van onze moedermaatschappij BMW AG om gratis ‘over the air’ sofware updates (RSU’s) drie maal per jaar aan te bieden, als dit ook technisch gezien mogelijk is. Er zijn namelijk ook uitzonderingen denkbaar, omdat BMW Group ook de belangen van u als gebruiker meeweegt in de uitvoering. Sommige upgrades zijn bijvoorbeeld vanwege hun aard niet via ‘Remote’ mogelijk, omdat ze te ingrijpend zijn, deze kosten dan teveel tijd om door het voertuig te ontvangen. Het kan ook voorkomen dat het simpelweg technisch niet mogelijk blijkt om bepaalde software op afstand te configureren, of - in enkele gevallen - genereren deze teveel kans op uitval. Dit betekent dat u met het voertuig zou kunnen komen te stranden, wat BMW Group uiteraard zo veel als mogelijk probeert te voorkomen. Als laatste speelt ook de huidige softwarestand en de hardware van uw BMW nog een rol. Indien deze reeds is geüpdatet bij uw BMW dealer bij een werkplaatsbezoek, dan beschikt het voertuig al over de laatste software en is een RSU geen verbetering.

Om één of meer van bovenstaande redenen is uw BMW tot nu toe buiten de selecties gevallen voor de RSU’s die tot nu toe zijn uitgebracht. Zoals u heeft kunnen lezen, is dat zeer voertuig-specifiek en kunnen er soortgelijke BMW’s zijn die wel een RSU hebben ontvangen. Of en wanneer BMW AG in München een RSU voor uw voertuig gepland heeft, kunnen wij u op dit moment niet aangeven. Wij kunnen ons voorstellen dat dit teleurstellend is, maar hopen u hiermee in elk geval meer informatie te hebben gegeven over het proces achter software updates. Als u nog vragen heeft hierover, dan staat uw BMW dealer u graag te woord. Wij wensen u ondanks dit bericht nog veel rijplezier met uw BMW iX3.

Met vriendelijke groet,
Nette mail toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
Het is eigenlijk een lange mail met het bericht dat er geen RSU komt voor de pre-LCI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Wat al vaker gezegd is maar nooit feitelijke in die woorden gezegd zal worden.
Choose your battles en ga met de verkoper in overleg om het daar bekabeld te laten doen. Dan gaan de andere systemen ook meteen mee indien nodig.
Zo spannend zijn de meeste updates niet. En als wel heb je (de dealer) meteen een goede onderbouwing.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterC
  • Laatst online: 05-08 16:01
Phazon4G schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:40:
[...]

En wanneer had je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_dj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07:39
MvM schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:09:
[...]

Vorige week heb ik een update gehad bij de dealer i.v.m. die recall die van toepassing was op mijn iX3 en daarbij is ook deze software-versie erop gezet. De recall was iets wat echt geprogrammeerd moest worden en niet op afstand kon gaven ze aan. Welke wijzigingen er met deze software zijn doorgevoerd weet ik niet, heb ik ook niet echt naar gezocht :)
Ik mag komende week ook terug. T heeft oa hier mee te maken. Ben maar weer m’n auto uit gesprongen toen ik einde rit was na deze melding ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FF1qt2jDxDvFIWeepB_w0TI6SmQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0pobICEEZa86of7CvtFGa56z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phazon4G
27 juli 2022 besteld. Is van eind dec/begin januari bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Bas_dj schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 11:24:
[...]

Ik mag komende week ook terug. T heeft oa hier mee te maken. Ben maar weer m’n auto uit gesprongen toen ik einde rit was na deze melding ;)

[Afbeelding]
Beetje warm ook? Dat heb ik nog nooit gezien. Die melding is wel eens vermeld ergens. Hangt dat samen?

Zie ik trouwens goed dat je daar alleen stuurondersteuning hebt? Geen cruise control?

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-08 23:41
BatW schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:35:
[...]

Staat er nog steeds bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterC
Phazon4G schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 14:58:
[...]

27 juli 2022 besteld. Is van eind dec/begin januari bij de dealer.
Dat is naar de huidige normen wel zot snel vind ik. Dat geeft weer wat hoop 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BataviaanBMW
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-03 09:21
Ik snap die leverproblemen niet, ik kocht de mijne terwijl hij al op de boot stond. 1 maand levertijd. Wat moest ik er voor inleveren? Stuurverwarming, verder was de auto precies zoals ik wilde hebben. Ik zou nooit 3 maanden of meer wachten op een auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elrolo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-09 13:53
DjCoke schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:18:
[...]

Het is eigenlijk een lange mail met het bericht dat er geen RSU komt voor de pre-LCI
Dat was ook mijn gedachte (en mij antwoord) ze hebben inderdaad een nette mail gestuurd en ook de dealer wil meedenken. Zij hebben al 2 keer de auto aan de telemetrie gehangen, Goed bedoeld maar dat heeft uiteraard weinig zin. Ik begrijp dat alle updates niet wereldschokkend zijn, maar ze zijn er wel. De dealr wil pas een update laden als deze '" klaar staat" maar dat is nu de hele kern van mijn betoog. Als BMW zegt dat de RSU ondanks eerdere berichtgeving niet werkt op de Pre LCI is dat ook een antwoord.

De sop is inderdaad de kool niet waard. De IX3 rijd lekker en dat is belangrijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterC
BataviaanBMW schreef op zondag 12 februari 2023 @ 07:56:
Ik snap die leverproblemen niet, ik kocht de mijne terwijl hij al op de boot stond. 1 maand levertijd. Wat moest ik er voor inleveren? Stuurverwarming, verder was de auto precies zoals ik wilde hebben. Ik zou nooit 3 maanden of meer wachten op een auto.
Als de leasingmaatschappij het zo beslist van te doen heb je weinig keus natuurlijk. Als het een particuliere aankoop was had ik het waarschijnlijk ook wel anders aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 13:36
Heeft al iemand succesvol kunnen laden aan een Tesla destination charger?

Tijdje geleden een hotel geboekt met ev charging mogelijkheden. Eens aangekomen bleek dat er enkel Tesla destination chargers waren in de parking. De ix3 kon niet opladen, de Tesla van de collega had geen problemen.

Er was een aanduiding voor Tesla only en ev charging.
Dus ik vermoed een issue met de paal(alhoewel de ev charging paal op Tesla m3 wel werkte), of de combo ix3 en destination charger.

https://www.whilecharging.com/tesla-destination-chargers-can-anyone-use-them/

[ Voor 38% gewijzigd door Insidio2 op 12-02-2023 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
Insidio2 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 16:40:

Tijdje geleden een hotel geboekt met ev charging mogelijkheden. Eens aangekomen bleek dat er enkel Tesla destination chargers waren in de parking. De ix3 kon niet opladen, de Tesla van de collega had geen problemen.

Dus ik vermoed een issue met de paal(alhoewel de ev charging paal op Tesla m3 wel werkte), of de combo ix3 en destination charger.

Yep. 1x in een hotel de iX3 op de “ev charging” gedaan, laadde prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 21:33
Insidio2 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 16:40:

Ja, is al gelukt in meerdere hotel met Tesla destination chargers.
Ooit wel in een hotel gehad dat ze de labels hadden omgewisseld (tesla only vs all EV). In de paal zit namelijk een jumper om dit in te stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DomiGijzen
sevalo schreef op zondag 12 februari 2023 @ 20:35:
[...]

Ja, is al gelukt in meerdere hotel met Tesla destination chargers.
Ooit wel in een hotel gehad dat ze de labels hadden omgewisseld (tesla only vs all EV). In de paal zit namelijk een jumper om dit in te stellen.
Goed om te weten. Met welk maat torx draai je de kap eraf om de jumper om te zetten?

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
Heb nu al enkele malen gehad dat tegenliggers teken doen dan de grootlichten aanstaan. Dat klopt op dat moment ook, maar de auto hoort die zelf uit te doen als er tegenliggers zijn.
Nog iemand last dat dit niet werkt zoals het hoort te werken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjCoke
Engineer Stewie schreef op maandag 13 februari 2023 @ 06:48:
Heb nu al enkele malen gehad dat tegenliggers teken doen dan de grootlichten aanstaan. Dat klopt op dat moment ook, maar de auto hoort die zelf uit te doen als er tegenliggers zijn.
Ik negeer het want de auto doet dit perfect en heb vaak het idee dat mensen denken, hey die had groot licht aanstaan.

Soms doe ik ff seinen om te laten zien dat ze uitstaan. Met de 5 serie die ik ervoor had was de techniek niet zo goed, want dan kon je duidelijk zien dat groot licht nog aan stond.

Maar deze ix3 zie je duidelijk dat enkel de rechter aan staat gericht naar de berm en voor jezelf als je geen voorganger hebt. Links staat heel duidelijk weg van de tegenligger.

Ik heb er geen aandacht voor de enkeling die toch seint. Ook de auto reageert overigens op het seinen is me al opgevallen. Als de tegenligger seint dan gaat dikwijls de beams nog verder naar rechts of helemaal uit. Dus gewoon vertrouwen op techniek.

Fun fact, als je naar Engeland gaat en hem op links rijden zet, dan doet ie het andersom maar de handleiding zegt wel dat de auto groot licht minder goed werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door DjCoke op 13-02-2023 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickk--
  • Laatst online: 23-04 12:17
Zijn er mensen die 21 inch velgen op hun ix3 hebben gemonteerd? Ik ben erg benieuwd wat alternatieve velgen doen qua verbruik en dan zeker als ze wat groter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Engineer Stewie schreef op maandag 13 februari 2023 @ 06:48:
Niet echt.
Heel afentoe flikkeren wel eens wat mensen, ook als het groot licht uitstaat. Maar dan zie ik duidelijk dat mijn lampen niet in hun gezicht schijnen. Dat zie je namelijk echt wel. Dat is gewoon een reactie op het vele licht.

Een enkele keer een vrachtwagen 6 banen verderop. Daar zag ik we; dat mijn lampen daar naar binnen schenen. Vrachtauto was ook niet als zodanig herkenbaar. Enkel de cabine kwam boven de afscheiding uit. Edge Case...

Rij dus altijd met high beam assist aan.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yfs
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20-06 09:24

yfs

Mid vorig jaar besteld ik een IX3 in Kaschmirsilber silver, in combinatie met een mokka interieur, de impressive uitvoerging en het dark shadow pakket leek me dat een goeie optie.

Nu kwam ik dit weekend een X3 tegen (pre LCI) met een soortgelijke kleur, na wat zoekwerk kwam ik uit bij Sunstone metallic. Nu vroeg ik me af of iemand weet of Kaschmirsilber en Sunstone metallic hetzelfde zijn? Want ik vond de X3 in die kleur echt niet mooi!

Gezien hier interesse is naar levertermijnen geef ik de mijne er even bij einde zomer 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Zitten er nog mensen op de Batch IX3's die nu op de boot staan en eind Februari gepland staan om aan wal te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yfs schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:53:
Mid vorig jaar besteld ik een IX3 in Kaschmirsilber silver, in combinatie met een mokka interieur, de impressive uitvoerging en het dark shadow pakket leek me dat een goeie optie.

Nu kwam ik dit weekend een X3 tegen (pre LCI) met een soortgelijke kleur, na wat zoekwerk kwam ik uit bij Sunstone metallic. Nu vroeg ik me af of iemand weet of Kaschmirsilber en Sunstone metallic hetzelfde zijn?
Sunstone != KashmirSilber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvk1989
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10-11-2023
siemenz schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:06:
Zitten er nog mensen op de Batch IX3's die nu op de boot staan en eind Februari gepland staan om aan wal te komen?
Denk niet dat het mogelijk is om effectief te achterhalen op welke boot jouw auto al dan niet staat -tenzij ik mis ben natuurlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW

[Afbeelding]

[ Voor 27% gewijzigd door BatW op 14-02-2023 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoedde al zoiets ... ik heb besteld begin februari 2021 en 3 maand later kon je de LCI al bestellen, terwijl de garage zogezegd van niets wist.

Ik vind het een zeer goede wagen, maar kan me niet ontdoen van het gevoel dat pre-LCI eigenaars door BMW een beetje bedot zijn. Maar langs de andere kant heb ik ook niet direct problemen met de Software of de wagen.

door al die Tesla/OTA toestanden is er een soort van FOMU gecreëerd heb ik de indruk (Fear of Missing Updates ... :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:46:
Ik vermoedde al zoiets ... ik heb besteld begin februari 2021 en 3 maand later kon je de LCI al bestellen, terwijl de garage zogezegd van niets wist.

Ik vind het een zeer goede wagen, maar kan me niet ontdoen van het gevoel dat pre-LCI eigenaars door BMW een beetje bedot zijn. Maar langs de andere kant heb ik ook niet direct problemen met de Software of de wagen.

door al die Tesla/OTA toestanden is er een soort van FOMU gecreëerd heb ik de indruk (Fear of Missing Updates ... :-) )
De updates zijn wel voor o.a de rijhulpsystemen enz. Ze gaan geen updates uitbrengen omdat het niet nodig zijn. Niet zoals bij Tesla dat ik haardvuur kan aanzetten.

Denk dat veel pre-lci eigenaren zich genaaid voelen door BMW. Slechte reclame voor dergelijk merk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Met twee weekjes is het dan zo ver 😊 Vandaag alles ondertekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIA5vI7tFghkQXPmqBMfbfNFEIA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SUSjC58Hp9xzWc2AozyhQguO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51WPDU211elh5EOjLU8wHlVn3Yg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CYGr86bB1oc1AsQ0RSj8gU5y.jpg?f=fotoalbum_large

@Bastjean @siemenz @Verwijderd bedankt voor jullie terugkoppeling mbt laadstation thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Simpson
  • Laatst online: 14-09 09:13
BatW schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:52:
[...]

De updates zijn wel voor o.a de rijhulpsystemen enz. Ze gaan geen updates uitbrengen omdat het niet nodig zijn. Niet zoals bij Tesla dat ik haardvuur kan aanzetten.

Denk dat veel pre-lci eigenaren zich genaaid voelen door BMW. Slechte reclame voor dergelijk merk.
De focus ligt nu bij i-Drive 8. Ik verwacht eerlijk gezegd niet veel updates meer voor de iX3 LCI te gaan zien. De laatste - met oplossing voor het SME-probleem - kan zo maar eens de laatste zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

[...]

Tja ach. Nieuwe modellen blijven komen. Als ik m’n lci krijg zal de nieuwe x3 ook al wel snel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stopie
  • Laatst online: 03-07-2024
[...]

Mijn preLCI is nog bij de dealer geupdate naar 11/2022.4?. De updates zijn er dus gewoon. Raar dat het dan niet over de air komt...
Niet erg klant vriendelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:48
Vandaag naar de garage geweest en zou dan toch eindelijk mid volgende maand eindelijk geproduceerd worden ( Bestelling mid april 2022 )
benieuwd hoelang de boottocht zal duren

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
Nope, Sunstone metallic (Sonnenstein metallic) is andere kleur. De kleurcode van Sunstone metallic is C1N, die van Kashmirsilber metallic is A72.

BMW verraadt bij de laknaam Sunstone niet meteen welke kleur dit betreft. Het gaat hier echter om een champagne-achtige kleur. Termen als beige en brons misstaan de kleur ook niet. In eerste opzicht lijkt de lakkleur veel op het Kaschmirsilber van BMW, deze kleur is echter (zoals de naam al verraadt) lichter van kleur, meer richting het zilver. De lakkleur zorgt ervoor dat de auto een erg chique en elegante verschijning wordt. Door het metallic in de lak reageert de kleur mooi op omgevingslicht. De lak is voorbehouden aan de X-modellen van BMW”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zeg ik toch ? != bedoelt toch ‘niet gelijk aan’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:38:
Dat zeg ik toch ? != bedoelt toch ‘niet gelijk aan’
Geen idee welke taal dat is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beroepsmisvorming, het is een IT standaard operator om ‘not equal to’ aan te duiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:58:
Beroepsmisvorming, het is een IT standaard operator om ‘not equal to’ aan te duiden.
Aha, ok! Weer wat geleerd! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
siemenz schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:06:
Ik vermoed die van mij dan ook.

Levering week 9 is verschoven naar week 12

Maar status staat nog steeds op 165 plant of manufacture to port of Departure sinds 14/12/2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvM

MvM

Hanzzzie schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:13:
Vandaag naar de garage geweest en zou dan toch eindelijk mid volgende maand eindelijk geproduceerd worden ( Bestelling mid april 2022 )
benieuwd hoelang de boottocht zal duren
Poh wat duurt dat lang.. ik heb hem ook mid april 2022 besteld, maar ik kon meeliften op één die in productie was en nog aangepast kon worden. Executive, carbonzwart, cognac bekleding, trekhaak, verwarmd stuurwiel en shadowline pakket. Door het meeliften kon ik hem eind oktober 2022 ophalen. Daar heb ik mazzel mee gehad, maar een jaar op een auto wachten is wel echt frustrerend. Maar de auto bevalt echt heel erg goed, dus het is het wachten wel waard. Kleine troost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
MvM schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 07:56:
[...]

Poh wat duurt dat lang.. ik heb hem ook mid april 2022 besteld, maar ik kon meeliften op één die in productie was en nog aangepast kon worden. Executive, carbonzwart, cognac bekleding, trekhaak, verwarmd stuurwiel en shadowline pakket. Door het meeliften kon ik hem eind oktober 2022 ophalen. Daar heb ik mazzel mee gehad, maar een jaar op een auto wachten is wel echt frustrerend. Maar de auto bevalt echt heel erg goed, dus het is het wachten wel waard. Kleine troost. :)
langs 1 kant vind ik het niet erg, mijn aanloop is een Nissan Qashqai nieuw model wat een zeer leuke, ruime en comfortabele auto is maar heb een trekhaak als optie genomen om te gaan fietsen (Mountainbike), met wat guurder weer of modderig traject is het niet echt OK om de fiets in de wagen te vervoeren.
De laadpaal staat toch al en is gekeurd, nu nog wat vechten met hun omdat ze mijn lagere kabel niet hebben meegeleverd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 14:45
Krijgt de IX3 nog binnenkort een nieuwe refresh met het nieuwe scherm erin etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanzzzie
Droid86 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:06:
zal wel het nieuwe model zijn... wellicht 2024?
Levering 2025 :P

[ Voor 3% gewijzigd door Hanzzzie op 14-02-2023 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezr
  • Laatst online: 11-09 16:14
Hanzzzie schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:13:
[...]

zal wel het nieuwe model zijn... wellicht 2024?
Levering 2025 :P
De iX3 heeft juist net een facelift gehad. Waarbij het interieur al is aangepakt. Het losse langwerpige scherm hoef je in deze generatie van de X3 niet meer te verwachten.

Het is ook maar de vraag of je er blij van wordt. Persoonlijk vind ik het design gekuntseld. Een nettere integratie met het interieur zal je denk ik weer verder in de toekomst zien. Zoals MB, Porsche, Lucid Air?

Belangrijkste is nog dat het scherm er wel modern uitziet, maar het OS8 en het vervallen van veel knoppen het gebruiksgemak en intuïtiviteit van BMW niet heeft verbeterd. Er is veel verbetering mogelijk. En mogelijk weer knoppen terug (zoals VW ook van plan is te doen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV75
Droid86 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:06:
Enigste verschil met 2023 geproduceerde modellen is het vervallen van het pookje. Daar zou een switch voor komen vanaf productie vanaf Januari 2023

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-GusmfsP_mwwtt-18tSOpd2jdY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wFivLwJMA7OV9ufP5quZ64m4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door MvdV75 op 14-02-2023 09:28 ]

Pagina: 1 ... 50 ... 92 Laatste