• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11:00
MvdV75 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:24:
[...]

Enigste verschil met 2023 geproduceerde modellen is het vervallen van het pookje. Daar zou een switch voor komen vanaf productie vanaf Januari 2023

[Afbeelding]
Een pookje is wel handig om even snel blind van Drive naar Reverse te gaan of om naar de B-modus te gaan. Ik vraag me af of het met zo'n schakelaar ook zo handig is. De productiekosten liggen vast lager.... :)

• WVabhove
  • Laatst online: 06:11
Hanzzzie schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:13:
Vandaag naar de garage geweest en zou dan toch eindelijk mid volgende maand eindelijk geproduceerd worden ( Bestelling mid april 2022 )
benieuwd hoelang de boottocht zal duren
Dat is wel heel lang. Mei 2022 besteld, januari 2023 geleverd.
Weet je zeker dat je dealer de auto ook effectief heeft besteld in april?

• Timmie
  • Laatst online: 00:02
WVabhove schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:32:
[...]

In België? Of in Nederland?
En vooral ook: particulier of via leasing?

Ik heb de indruk dat de Belgische dealers in april vorig jaar hun quota voor leasing al hadden bereikt en de orders die erna kwamen massaal op de 2023-productie zijn gezet.
Ik heb ook in april 2022 besteld en mijn auto zou deze week in productie gaan (info dealer 2 weken geleden).
Levering voor begin juni nu. Dan heb ik dus de volle 14 maanden gewacht.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Bart Simpson schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:31:
[...]

Een pookje is wel handig om even snel blind van Drive naar Reverse te gaan of om naar de B-modus te gaan. Ik vraag me af of het met zo'n schakelaar ook zo handig is. De productiekosten liggen vast lager.... :)
Idd. En het pookje is al een stuk korter dan dat van de pre-LCI. Zo een schakelaar staat iets netter, maar verkies om praktische redenen wel dat pookje.

• Bastjean
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-03 08:16

Bastjean

Lynk01 sinds 01okt '21

MvdV75 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:24:
[...]

Enigste verschil met 2023 geproduceerde modellen is het vervallen van het pookje. Daar zou een switch voor komen vanaf productie vanaf Januari 2023

[Afbeelding]
Ik vind dit persoonlijk enorm jammer. Een van de USP's van deze auto is dat het de laatste van een generatie is met traditionele BMW controls: idrive knop, acht voorkeuzeknoppen, nog veel fysieke knoppen. Halen ze midrange en zonder dat het bij de verkoop door de dealer is aangekondigd, het pookje weg...

Dat pookje staat voor mij voor blindelingse controle. Ogen op de weg, snel vooruit en achteruit schakelen. Ik zie behalve de mogelijke kostenbesparing voor BMW zelf ook totaal geen voordeel hiervan voor de gebruiker.

Dit is vast ook niet meer te retrofitten :-( Jammer dit BMW.

Bastjean

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:04
[...]

ik heb begin April bevestigd in de garage en 2 weken later kreeg ik bevestiging van de garage dat de leasing de aanvraag heeft goedgekeurd en was per direct besteld.

Simracing and 3D-Printing enthousiast

• Yoda007
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15-03 21:59
Gegroet! Maandag m'n IX3 in ontvangst kunnen nemen. Besteld in maart '22. (Inspiring, Sophisto Grau, Shadow pack).

Vandaag zoek ik me een ongeluk hoe ik die plastic aero covers van m'n 19" velgen kan demonteren. Ik lees hier en daar over een tx-schroefje?

Iemand die me op weg kan helpen (ben me bewust van minimal impact op range)?

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-03 17:00
Yoda007 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:34:
Gegroet! Maandag m'n IX3 in ontvangst kunnen nemen. Besteld in maart '22. (Inspiring, Sophisto Grau, Shadow pack).

Vandaag zoek ik me een ongeluk hoe ik die plastic aero covers van m'n 19" velgen kan demonteren. Ik lees hier en daar over een tx-schroefje?

Iemand die me op weg kan helpen (ben me bewust van minimal impact op range)?
Je zal wiel eraf moeten halen en dan aan de achterkant moeten los schroeven. Blijft wel met een lelijk gat zitten helaas.

• BatW
Bastjean schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 08:40:
[...]

Ik vind dit persoonlijk enorm jammer. Een van de USP's van deze auto is dat het de laatste van een generatie is met traditionele BMW controls: idrive knop, acht voorkeuzeknoppen, nog veel fysieke knoppen. Halen ze midrange en zonder dat het bij de verkoop door de dealer is aangekondigd, het pookje weg...

Dat pookje staat voor mij voor blindelingse controle. Ogen op de weg, snel vooruit en achteruit schakelen. Ik zie behalve de mogelijke kostenbesparing voor BMW zelf ook totaal geen voordeel hiervan voor de gebruiker.

Helemaal met je eens dat ze iets te ver zijn doorgeschoten want die knoppen die je kan programmeren zijn super makkelijk. Onder knop zitten de ritgegevens, klank, enz zonder het menu in te moeten.

• Yoda007
BatW schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:24:
[...]

Je zal wiel eraf moeten halen en dan aan de achterkant moeten los schroeven. Blijft wel met een lelijk gat zitten helaas.[Afbeelding]
Hmm, dat zijn de 20" velgen he? Ik zit met de 19"s van inspiring, had gehoopt dat er een verschil was O-)

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:40

GigaTexel_BE

AMD MP²

Bastjean schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 08:40:
[...]

Dat is met zekerheid te retrofitten.

Siesteem Spekkies!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-03 22:17
Auto in December al ontvangen maar nog geen foto's geplaatst. Zal ik nu eens doen. Meteen een beetje een impressie van de lakkwaliteit...

In de showroom zie je dat niet.Paar dagen later op wintersport vetrokken. Daar eigenlijk pas echt de auto eens bekeken in goed daglicht. Viel me op dat er extreem veel micro siwrls in zaten en ook was de kleur niet zo diep en briljant zoals ik gewend ben van Carbon Schwarz. Naast een andere Carbon Schwarze auto leek mijn auto blauw met een grijze schim. Ook nog twee krassen op deur gezien. Ene had ik al dag 1 gezien.

Terug naar de dealer. Dat is natuurlijk allemaal lastig want is al afgeleverd en op vakantie geweest. Het werd nog even gegooid op de vakantie en dat daarmee alles af is. Daar kwamen ze zeer snel op terug nadat ze het zelf hadden gezien. Ze wilden er best een kleine dag aan laten werken door hun vaste poetsservice. Gratis. heb ik voor bedankt. Dat bedrijf staat niet zo heel goed bekend en de auto is daar voor de oplevering geweest...

Had al een afspraak voor de ceramic coating staan. Dat is inclusief een lichte polijst gang. Met het inspectie lampje kwamen bovenstaande zaken pas echt aan het licht. Het is moeilijk vast te leggen wat je met het oog ziet. Maar sommige panelen waren zo slecht dat foto's wel een deel van het probleem laten zien.
Op een paar plaatsen was nagenoeg perfect een afdruk van een polijstpad te zien in de lak.

Anyway. Heb het bedrijf van de ceramic coating ook het herstel laten doen, op eigen kosten. 15 uur aan extra werk. Ongeveer de hele auto grof moeten polijsten plus dan natuurlijk terug naar fijn. Een aantal spots hebben ze moeten wetsanden.
Helaas is de lak extreem dun. Zeker de sponningen. Daar was dus weinig aan te doen. Maar ook de kofferbak is zo dun dat daar eigenlijk niet voldoende was te polijsten. Helaas hebben ze met het verwijderen van het logo met vistouw zitten klooien waardoor ook daar erg veel schade was. Je ziet het nu bijna niet meer. Alleen als je goed kijkt zie je dat het goed is.

Het eindresultaat:

Nagenoeg perfect. Is de familie auto die dadelijks gebruikt wordt. Dus absoluut perfect hoeft niet. Maar wel alle zichtbare schade weg of onzichtbaar en nu toch die diepe kleur en pop die ik verwacht.

PS: week na mijn iX3 heeft het bedrijf ook een andere iX3 gedaan. Grijs. Zelfde probleem. Denk dat het voor een deel ook aan de kwaliteitsnormen ligt in het verre oosten. Ook zal 6 maanden transport niet veel goeds toevoegen.

[Voor 3% gewijzigd door DomiGijzen op 15-02-2023 11:24]

Grz D.

• BatW
DomiGijzen schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:10:
Auto in December al ontvangen maar nog geen foto's geplaatst. Zal ik nu eens doen. Meteen een beetje een impressie van de lakkwaliteit...

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

In de showroom zie je dat niet.Paar dagen later op wintersport vetrokken. Daar eigenlijk pas echt de auto eens bekeken in goed daglicht. Viel me op dat er extreem veel micro siwrls in zaten en ook was de kleur niet zo diep en briljant zoals ik gewend ben van Carbon Schwarz. Naast een andere Carbon Schwarze auto leek mijn auto blauw met een grijze schim. Ook nog twee krassen op deur gezien. Ene had ik al dag 1 gezien.

Terug naar de dealer. Dat is natuurlijk allemaal lastig want is al afgeleverd en op vakantie geweest. Ze probeerden nog even te zeggen dat ik het zelf gedaan had maar dat durfden ze toch niet echt door te zetten. Ze wilden er best een kleine dag aan laten werken door hun vaste poetsservice. Gratis. heb ik voor bedankt. Dat bedrijf staat niet zo heel goed bekend en de auto is daar voor de oplevering geweest...

Had al een afspraak voor de ceramic coating staan. Dat is inclusief een lichte polijst gang. Met het inspectie lampje kwamen bovenstaande zaken pas echt aan het licht. Het is moeilijk vast te leggen wat je met het oog ziet. Maar sommige panelen waren zo slecht dat foto's wel een deel van het probleem laten zien.
Op een paar plaatsen was nagenoeg perfect een afdruk van een polijstpad te zien in de lak.

Anyway. Heb het bedrijf van de ceramic coating ook het herstel laten doen, op eigen kosten. 15 uur aan extra werk. Ongeveer de hele auto grof moeten polijsten plus dan natuurlijk terug naar fijn. Een aantal spots hebben ze moeten wetsanden.
Helaas is de lak extreem dun. Zeker de sponningen. Daar was dus weinig aan te doen. Maar ook de kofferbak is zo dun dat daar eigenlijk niet voldoende was te polijsten. Helaas hebben ze met het verwijderen van het logo met vistouw zitten klooien waardoor ook daar erg veel schade was. Je ziet het nu bijna niet meer. Alleen als je goed kijkt zie je dat het goed is.

Het eindresultaat:

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Nagenoeg perfect. Is de familie auto die dadelijks gebruikt wordt. Dus absoluut perfect hoeft niet. Maar wel alle zichtbare schade weg of onzichtbaar en nu toch die diepe kleur en pop die ik verwacht.
Je kan zeggen wat wil maar glimt je wel tegemoet _/-\o_ Ik denk dat het hebben van een pre-lci toch een voordeel een keer heeft. De auto gaat iedere week of 2 weken door de wasstraat aangezien we vanuit werkgever een abbo hebben op wasstraat. Ben redelijk kieskeurig maar na zeker 40 keer door wasstraat zie ik niets van krassen enz. Is wel wat anders dan met mijn vorige Audi en ook met onze Tesla M3. Je ziet in de garage onder ledlicht echt de draaibewegingen zitten.

• DomiGijzen
BatW schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:24:
[...]
Je kan zeggen wat wil maar glimt je wel tegemoet _/-\o_ Ik denk dat het hebben van een pre-lci toch een voordeel een keer heeft. De auto gaat iedere week of 2 weken door de wasstraat aangezien we vanuit werkgever een abbo hebben op wasstraat. Ben redelijk kieskeurig maar na zeker 40 keer door wasstraat zie ik niets van krassen enz. Is wel wat anders dan met mijn vorige Audi en ook met onze Tesla M3. Je ziet in de garage onder ledlicht echt de draaibewegingen zitten.
BMW lakken zijn keihard. Mijn vorige 3 serie ging ook soms, in de winter, door de wasstraat. Die was gepolijst en gewaxt. Die bleef nagenoeg perfect.

Grz D.

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11:12
Yoda007 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:50:
[...]

Hmm, dat zijn de 20" velgen he? Ik zit met de 19"s van inspiring, had gehoopt dat er een verschil was O-)
Die plastic covers trek je er zo vanaf van de 19 inch

• Thanis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:28
Ik ben met mijn iX3 1x door een wasstraat gegaan en het bedrijf waar ik maandelijks de auto laat wassen (detailer) was boos :-) Die had het direct gezien, de swirls zijn altijd zichtbaar onder de lampen hoor. Dat was met mijn vorige 5 reeksen niet anders.

Maar ik heb wel de indruk dat er nog een verschil is in lak tussen pre-LCI en LCI. Mijn detailer heeft een andere klant met een LCI in dezelfde kleur (Phytonic Blau) en zei ook dat de laklaag beduidend dunner was op sommige plaatsen dan bij mij.

foto (screenshot van zijn FB post ... maak niet veel foto's zelf):

Carwash gewassen:

Who the f**k is General Failure and why is he reading my disk ?

• MvdV75

[Afbeelding]

Terug naar de dealer. Dat is natuurlijk allemaal lastig want is al afgeleverd en op vakantie geweest. Het werd nog even gegooid op de vakantie en dat daarmee alles af is. Daar kwamen ze zeer snel op terug nadat ze het zelf hadden gezien. Ze wilden er best een kleine dag aan laten werken door hun vaste poetsservice. Gratis. heb ik voor bedankt. Dat bedrijf staat niet zo heel goed bekend en de auto is daar voor de oplevering geweest...

Het eindresultaat:

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

PS: week na mijn iX3 heeft het bedrijf ook een andere iX3 gedaan. Grijs. Zelfde probleem. Denk dat het voor een deel ook aan de kwaliteitsnormen ligt in het verre oosten. Ook zal 6 maanden transport niet veel goeds toevoegen.
Schandalig zoals hij is afgeleverd bij de BMW, ik was er al bang voor dat het die van jou was. Zag foto’s voorbij komen van detailer uit Susteren.

Die van mij heb ik ook besteld bij dezelfde dealer. Dus ik ga grondig inspecteren bij aflevering.

[Voor 0% gewijzigd door MvdV75 op 15-02-2023 12:45. Reden: Naam verwijderd]

• DomiGijzen
MvdV75 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:12:
[...]

Schandalig zoals hij is afgeleverd bij de BMW, ik was er al bang voor dat het die van jou was. Zag foto’s voorbij komen van detailer uit Susteren.

Die van mij heb ik ook besteld bij dezelfde dealer. Dus ik ga grondig inspecteren bij aflevering.
Yes, that’s mine. Had je ook de voor foto’s al gezien?

Het is natuurlijk niet helemaal aan de dealer te wijten. Maar zo een kras natuurlijk wel. Zelf vermoed ik dat veel van de krassen in de fabriek zijn gebeurd. Het gemis aan shine en pop is het gevolg van transport.
Dat wil niet zeggen dat ze een auto zo moeten afleveren.

Neem een goed lampje mee. In de showroom zie je veel niet, zeker als het buiten slecht weer is.

Grz D.

• MvdV75
DomiGijzen schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:54:
[...]

Yes, that’s mine. Had je ook de voor foto’s al gezien?

Het is natuurlijk niet helemaal aan de dealer te wijten. Maar zo een kras natuurlijk wel. Zelf vermoed ik dat veel van de krassen in de fabriek zijn gebeurd. Het gemis aan shine en pop is het gevolg van transport.
Dat wil niet zeggen dat ze een auto zo moeten afleveren.

Neem een goed lampje mee. In de showroom zie je veel niet, zeker als het buiten slecht weer is.
Ja, ik had die 5 voor foto’s gezien op zijn site.

Maar ga idd lampje meenemen. Bedankt voor de tip.

Zal nog wel 6 weken ofzo duren voor me.

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

siemenz

Koetje

[Afbeelding]

Het eindresultaat:

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

WTF. Dit ziet er inderdaad uit als een 6 jaar oude Tesla. Bizar

Heb je wel eens glascoating overwogen? Heb ik bij mijn vorige auto gedaan en dan blijft hij echt langer mooi.

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• BatW
Thanis schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:51:
Ik ben met mijn iX3 1x door een wasstraat gegaan en het bedrijf waar ik maandelijks de auto laat wassen (detailer) was boos :-) Die had het direct gezien, de swirls zijn altijd zichtbaar onder de lampen hoor. Dat was met mijn vorige 5 reeksen niet anders.

Maar ik heb wel de indruk dat er nog een verschil is in lak tussen pre-LCI en LCI. Mijn detailer heeft een andere klant met een LCI in dezelfde kleur (Phytonic Blau) en zei ook dat de laklaag beduidend dunner was op sommige plaatsen dan bij mij.

foto (screenshot van zijn FB post ... maak niet veel foto's zelf):
[Afbeelding]

Carwash gewassen:
[Afbeelding]
Ik ga mijn auto niet onder een lamp bekijken voor swirls enz. Hij is nu weer schoon binnen en buiten en dan doen ze bij Bobs Carservice. Vroeger in het weekend poetsen schoonmaken van de auto, stofzuiger naar buiten en gaan. Denk dat ik er iets anders in staat dan meeste forum lezers, Na 3 jaar retour leasemaatschappij en dan kies ik weer wat anders en nooit hetzelfde model.

• Bart Simpson
Ik herken de ervaring. De lak-kwaliteit is beneden alle peil. De kleur Carbon-schwarz an sich maakt ook nog eens dat je alles ziet. Zeker bij laag staande zon. De dealer heeft hem één keer door de wasstraat gehaald. Allemaal hele fijne krassen bij een bepaalde lichtval. Dat was met vorige BMW's nimmer een probleem.

• stupid_noob
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-03 21:07
[...]

Hier besteld in augustus 2022, met levering gepland in juli 2023. Deze week van dealer gehoord dat hij geproduceerd zou worden in week 13.
Een collega van mij heeft bij dezelfde garage besteld begin februari 2023 en deze zou in augustus 2023 reeds geleverd worden.
Vermoedelijk waren in augustus al hun slots al op en werd deze direct voorzien voor 2023 en hebben ze nu voor 2023 waarschijnlijk nog slots over.

• DomiGijzen
siemenz schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:04:
[...]

WTF. Dit ziet er inderdaad uit als een 6 jaar oude Tesla. Bizar

Heb je wel eens glascoating overwogen? Heb ik bij mijn vorige auto gedaan en dan blijft hij echt langer mooi.
Yup. Zit er nu op. Auto wordt helaas nog net zo snel vies :) Vorige auto's deed ik zelf polijsten en waxen maar dat kost me nu te veel tijd. Qua looks maakt het niet veel uit maar dit scheelt wel flink wat tijd.

Grz D.

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:04
Wou zelf coating leggen na afhaling, hopelijk ziet de mijne (pythonic blau) er beter uit dan...
Ga er geen 1000eur aan betalen om te laten coaten

Simracing and 3D-Printing enthousiast

• yfs
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:02
mrdop schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:31:
[...]

Nope, Sunstone metallic (Sonnenstein metallic) is andere kleur. De kleurcode van Sunstone metallic is C1N, die van Kashmirsilber metallic is A72.

BMW verraadt bij de laknaam Sunstone niet meteen welke kleur dit betreft. Het gaat hier echter om een champagne-achtige kleur. Termen als beige en brons misstaan de kleur ook niet. In eerste opzicht lijkt de lakkleur veel op het Kaschmirsilber van BMW, deze kleur is echter (zoals de naam al verraadt) lichter van kleur, meer richting het zilver. De lakkleur zorgt ervoor dat de auto een erg chique en elegante verschijning wordt. Door het metallic in de lak reageert de kleur mooi op omgevingslicht. De lak is voorbehouden aan de X-modellen van BMW”.
Bedankt voor de verheldering, als ik de twee kleurcodes opzoek krijg ik inderdaad een groot verschil. Wat een opluchting! :)

• WVabhove
  • Laatst online: 06:11
Timmie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 00:33:
[...]

In België? Of in Nederland?
En vooral ook: particulier of via leasing?

Ik heb de indruk dat de Belgische dealers in april vorig jaar hun quota voor leasing al hadden bereikt en de orders die erna kwamen massaal op de 2023-productie zijn gezet.
Ik heb ook in april 2022 besteld en mijn auto zou deze week in productie gaan (info dealer 2 weken geleden).
Levering voor begin juni nu. Dan heb ik dus de volle 14 maanden gewacht.
België en leasing

• Yoda007
MvdV75 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:49:
[...]

Die plastic covers trek je er zo vanaf van de 19 inch
Indeed, thx!!!!! 🥳

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:55
yfs schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:55:
[...]

Bedankt voor de verheldering, als ik de twee kleurcodes opzoek krijg ik inderdaad een groot verschil. Wat een opluchting! :)
[Afbeelding]
Sunstone nog niet gezien.
Kashmir hebben we op de X1, erg mooie kleur :)

• GPpp
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-02 19:28
Is er een mogelijkheid om de parkeercamera (bovenaanzicht) automatisch te openen op basis van een locatie? Voor de front camera lukt dit, maar de parkeercamera lijkt me een veel nuttiger functie.

• DomiGijzen
GPpp schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:49:
Is er een mogelijkheid om de parkeercamera (bovenaanzicht) automatisch te openen op basis van een locatie? Voor de front camera lukt dit, maar de parkeercamera lijkt me een veel nuttiger functie.
Als je in de parkeercamera modes zit, heb je enkele opties. Camera op basis van GPS locatie. Maar ik denk dat je die al hebt gevonden en die enkel de voorcamera selecteert? Heb die in het verleden wel eens gebruikt en dan kreeg je parkeermodes.
Vond het niet heel handig omdat ie en vrij laat omschakelt en omdat ik niet altijd wil parkeren als ik op die locaties kom.

Edit: Net geprobeerd. Ik krijg ook het voor aanzicht terwijl de optie toch echt over het panorama view gaat. Had mijn adres er toch nog in staan. Na verwijderen kan ik geen nieuw punt toevoegen. Vaag.

[Voor 13% gewijzigd door DomiGijzen op 17-02-2023 16:31]

Grz D.

• mabuntu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-03 22:51
Net een bericht gekregen van de dealer omtrent een recall rond een celbewakingsmodule. Blijkbaar zat deze update nog niet in de 11/2022.43 waardoor de wagen een dag moet worden binnengebracht. Ligt het aan mij of scheelt er echt iets aan de QA van BMW? Op vijf maanden tijd de wagen al moeten laten wegslepen door een defecte DC module; nu dit weer. Bij m’n vorige wagens nooit iets dergelijks meegemaakt. En daar zaten potentieel ook wat maandagmorgen modellen bij.

• Thanis
Lijkt een plaag van de LCI te zijn. Mijn pre-LCI na 30000km nog echt niks/0 issues mee gehad eigenlijk, ben wel misnoegd over het feit dat het model al vergeten is door BMW, maar als ik het zo lees is dat ondertussen eerder een voordeel dan een nadeel ? :-)

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:14

Helaas herkenbaar.. Ik heb hem ook naar de detailer gebracht en een keramische coating laten aanbrengen.

Ook deze detailer gaf aan dat dit al de zoveelste iX3 is die hij gedaan heeft. Erg jammer dat de kwaliteit zo slecht is bij een auto in dit segment en van een merk als BMW.

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Zo, gepiept in enkele minuten. Lane Change Assist, Traffic Light Assist en kofferklep met comforttoegang.
Wie dit ook wil, stuurt me maar een dm :-)

Siesteem Spekkies!

• gvk1989
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22-03 15:03
GigaTexel_BE schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:00:
Zo, gepiept in enkele minuten. Lane Change Assist, Traffic Light Assist en kofferklep met comforttoegang.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@GigaTexel_BE Dit zijn betalende / standaard onbeschikbare opties die je dmv codering hebt "geunlocked", of wat is er precies gebeurd? Dat is iets wat je remote kan, of hoe werkt het proces precies?

• Thanis
Opgelet .. als je de wagen binnenbrengt bij de garage voor een update/onderhoud heb je 2 mogelijkheden:
1. Ze zien/zeggen niks, maar na de software update moet je dat opnieuw coderen
2. Ze vallen erover en rekenen de kosten van de update wél door of als ze echt moeilijk doen mogen ze zelfs jouw recht op garantie schrappen.

Bezint eer je begint ... het is nu niet dat dit functies zijn die je persé wil hebben.

@gvk1989 Deze functies zitten al in de wagen, maar zijn wegens homologatie redenen uitgeschakeld in de meeste landen (e.g. België / Nederland)

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Thanis schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:03:
Opgelet .. als je de wagen binnenbrengt bij de garage voor een update/onderhoud heb je 2 mogelijkheden:
2. Ze vallen erover en rekenen de kosten van de update wél door of als ze echt moeilijk doen mogen ze zelfs jouw recht op garantie schrappen.

Bezint eer je begint ... het is nu niet dat dit functies zijn die je persé wil hebben.

@gvk1989 Deze functies zitten al in de wagen, maar zijn wegens homologatie redenen uitgeschakeld in de meeste landen (e.g. België / Nederland)
Zolang je de optielijst in het centraal beheer niet aanpast, of fake/namaak licenties gaat uploaden ziet de dealer niets - daar heeft hun tooling zelfs geen middelen voor.

Siesteem Spekkies!

• Thanis
De garagist moet maar 1 keer ff gaan rijden met de wagen om het te zien hé ... ik geef het maar mee, ieder doet wat hij wil ermee.

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Thanis schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:05:
De garagist moet maar 1 keer ff gaan rijden met de wagen om het te zien hé ... ik geef het maar mee, ieder doet wat hij wil ermee.
Testritten worden volgens mij niet meer gedaan na onderhoud.
Je kan de opties ook uitzetten via de iDrive.

Ik moet ook de eerste garantie-case nog lezen waarbij door FDL-codering discussie is. Motortuning en dat soort fratsen, dat is een heel ander verhaal (en ander level)

Siesteem Spekkies!

• DomiGijzen
Van mij mag je de info wel delen. Moet het nog doen. Doo gebrek aan een windows laptop met netwerk aansluiting en rechten nog niet aan toe gekomen.

Grz D.

• MvM
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-03 13:00
Ik zit een beetje met een irritant probleem:
Ik heb een zakelijke telefoon (iPhone Se) en privé telefoon (iPhone 14 pro). M’n privé telefoon heb ik niet meer met CarPlay verbonden want ik werd wat gek van die (groeps)appjes die binnen kwamen op het grote scherm. Als ik m’n zakelijke telefoon koppel met CarPlay kan ik Flitsmeister etc gewoon draaien dus dat is prima. Alleen als ik dan ga bellen met voicecontrol via de microfoon op het stuur pakt ie automatisch m’n privé telefoon en niet de zakelijke telefoon. Het lijkt erop dat de privé telefoon die via iDrive is verbonden standaard gebruikt ondanks dat ik in prioriteit de zakelijke bovenaan heb staan. Herkennen jullie dit en zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost? Ik vind bellen via de mic wel prettig namelijk, maar als het alleen kan met IDrive verbonden telefoons worden andere dingen weer beperkt. Irritant dus. Ben benieuwd naar jullie oplossingen.

• DomiGijzen
MvM schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:14:
Ik zit een beetje met een irritant probleem:
Ik heb een zakelijke telefoon (iPhone Se) en privé telefoon (iPhone 14 pro). M’n privé telefoon heb ik niet meer met CarPlay verbonden want ik werd wat gek van die (groeps)appjes die binnen kwamen op het grote scherm. Als ik m’n zakelijke telefoon koppel met CarPlay kan ik Flitsmeister etc gewoon draaien dus dat is prima. Alleen als ik dan ga bellen met voicecontrol via de microfoon op het stuur pakt ie automatisch m’n privé telefoon en niet de zakelijke telefoon. Het lijkt erop dat de privé telefoon die via iDrive is verbonden standaard gebruikt ondanks dat ik in prioriteit de zakelijke bovenaan heb staan. Herkennen jullie dit en zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost? Ik vind bellen via de mic wel prettig namelijk, maar als het alleen kan met IDrive verbonden telefoons worden andere dingen weer beperkt. Irritant dus. Ben benieuwd naar jullie oplossingen.
Herken het niet, heb maar een telefoon. Maar wat mogelijk een oplossing is, is specifiek via Siri bellen. Voice control knop inhouden activeert Siri of gewoon hi siri roepen.

Grz D.

• Leon85
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-03 22:26
GigaTexel_BE schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:00:
kofferklep met comforttoegang > hoe kan dit? Dacht dat de chip hiervoor ontbreekt?

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Leon85 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 22:38:
[...]

kofferklep met comforttoegang > hoe kan dit? Dacht dat de chip hiervoor ontbreekt?
Die moet je natuurlijk even plaatsen.
Antennes en cablage zit er gewoon op

[Voor 7% gewijzigd door GigaTexel_BE op 19-02-2023 08:34]

Siesteem Spekkies!

• Korre
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-03 21:08

Welk verbruik halen jullie momenteel?

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-03 22:49
Is er enige evolutie hierin of moeten we dit niet verwachten (op korte termijn) in Belgie/Nederland ?

• dodgefreak5
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-02 16:20

3100 km maar bijna nooit op autosnelweg en altijd in B-modus :)

• spekmaster
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-03 21:22

Bevalt jullie de iX3 nog een beetje?
Hoe is jullie verbruik?

Ik zit nu met 55.000 op een gemiddeld verbruik van 21.2

In de 1.5 jaar geen problemen gehad. Wel een nieuwe vooruit nadat die was gebarsten door een steentje.

• Thanis
@spekmaster Welke velgen zijn dat en waar heb je die sidevents gehaald ? Toevallig ook je grill veranderd ? Of die zo gelaten ?

Mij 'bevalt' de iX3 zeker ... maar ik ga toch eens kijken als de i5 break uitkomt :)

@r2504 Voor de iX3 moet je die updates zeker niet meer verwachten

[Voor 14% gewijzigd door Thanis op 19-02-2023 18:00]

• Freezr
  • Laatst online: 11:23
spekmaster schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:29:
[Afbeelding]
Ik zit nu met 55.000 op een gemiddeld verbruik van 21.2
Je hebt niet de meest aerodynamische velgen eronder zitten ;). Het kan waarschijnlijk wel lager dan 21,2.

• Thanis
Die velgen zullen het 'm toch niet zoveel maken hoor :-) 21,2 gemiddeld over 50000km zal eerder aan de rijstijl liggen. Dat aantal kilometers zal voor autosnelweg zijn vermoed ik.

• spekmaster
Freezr schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:04:
[...]

Je hebt niet de meest aerodynamische velgen eronder zitten ;). Het kan waarschijnlijk wel lager dan 21,2.
Daarom was ik benieuwd naar het verschil. Kan mij niet voorstellen dat die aero velgen zoveel verschil maken.
Aan de andere kant heeft de iX3 een prima bereik dus neem ik dat voor lief.
Uiteraard zullen ze niet voor niks al die EV's voorzien van aero velgen.

De 21.2 vind ik eigenlijk best netjes voor zo'n grote auto.

• spekmaster
Thanis schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:21:
Die velgen zullen het 'm toch niet zoveel maken hoor :-) 21,2 gemiddeld over 50000km zal eerder aan de rijstijl liggen. Dat aantal kilometers zal voor autosnelweg zijn vermoed ik.
Ja veel snelweg en rij dan 120 meestal.

• spekmaster
Thanis schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:00:
@spekmaster Welke velgen zijn dat en waar heb je die sidevents gehaald ? Toevallig ook je grill veranderd ? Of die zo gelaten ?

Mij 'bevalt' de iX3 zeker ... maar ik ga toch eens kijken als de i5 break uitkomt :)

@r2504 Voor de iX3 moet je die updates zeker niet meer verwachten
Velgen: Concaver CVR1 21inch
https://concaverwheels.com/cvr1

De sidevents zijn van de "gewone" X3 M30i (dacht ik). De dealer had deze voor aflevering er al opgedaan.
Dat vond hij zelf ook een verbetering waar graag aan meegewerkt werd :)

Grill hetzelfde gehouden.

• iX3-2022
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20-03 21:18
Ik loop tegen het volgende probleem aan:

Ik stel een route in naar bijvoorbeeld Italië, ik krijg vervolgens een laadadvies. Wanneer ik het advies volg krijg ik keurig een aantal laadstops, prima tot zover. Wanneer ik echter een alternatieve route selecteer en dan weer het advies wil volgens krijg ik alleen POI’s met laadstops en moet ik het allemaal zelf maar uitzoeken. Op zich geen probleem aangezien ik ABRP met een Dongle gebruik maar mag toch meer verwachten van een auto als deze. Iemand tips?

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03 00:36
spekmaster schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:23:
[...]

Daarom was ik benieuwd naar het verschil. Kan mij niet voorstellen dat die aero velgen zoveel verschil maken.
Aan de andere kant heeft de iX3 een prima bereik dus neem ik dat voor lief.
Uiteraard zullen ze niet voor niks al die EV's voorzien van aero velgen.

De 21.2 vind ik eigenlijk best netjes voor zo'n grote auto.
Over een paar dagen weet ik je te vertellen. Zit momenteel dicht bij 16k km in een jaar tijd met gemiddelde verbuik van 18,7kwh (LCI impressive met 20 duims, ook in de winter). 50/50 autosnelweg.

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:25
iX3-2022 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:56:
Ik loop tegen het volgende probleem aan:

Ik stel een route in naar bijvoorbeeld Italië, ik krijg vervolgens een laadadvies. Wanneer ik het advies volg krijg ik keurig een aantal laadstops, prima tot zover. Wanneer ik echter een alternatieve route selecteer en dan weer het advies wil volgens krijg ik alleen POI’s met laadstops en moet ik het allemaal zelf maar uitzoeken. Op zich geen probleem aangezien ik ABRP met een Dongle gebruik maar mag toch meer verwachten van een auto als deze. Iemand tips?
Klop dat is een bekende feature. Wat helpt is de routebeschrijving opnieuw opstarten en meteen alternatieve routes selecteren. Vaak pakt hij dan wel de nieuwe laadpalen mee. Of een tijdje rijden dat je alternatief de beste route is geworden en dan opnieuw route opbouwen.

• BatW
DomiGijzen schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:31:
[...]

Als je in de parkeercamera modes zit, heb je enkele opties. Camera op basis van GPS locatie. Maar ik denk dat je die al hebt gevonden en die enkel de voorcamera selecteert? Heb die in het verleden wel eens gebruikt en dan kreeg je parkeermodes.
Vond het niet heel handig omdat ie en vrij laat omschakelt en omdat ik niet altijd wil parkeren als ik op die locaties kom.

Edit: Net geprobeerd. Ik krijg ook het voor aanzicht terwijl de optie toch echt over het panorama view gaat. Had mijn adres er toch nog in staan. Na verwijderen kan ik geen nieuw punt toevoegen. Vaag.
Ik heb ooit bij het begin op basis van GPS aangegeven dat het linker raam naar beneden gaat ivm parkeergarage op kantoor. Geen idee hoe ik dat ooit heb gedaan want nu gaat hij open op kenteken en raam gaat altijd naar beneden. Hoe heb je dat eruit gehaals qua camera?

• BatW
Thanis schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:03:

Mee eens heb dit probleem al eens eerder gehad met een Audi en dat was maar simpel dat achterlichten ook overdag bleven branden en knipperen bij noodstop. Zat in duurder pakket dus dacht slim te zijn. Ging helemaal terug naar lease maatschappij en werkgever was gelijk genezen van unlocken.

• Manchu
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-03 21:27
Kiezen tussen een model y quicksilver met induction wheels of een ix3 inspiring (beetje boven budget met wat opties) ...

Hoe is de geluidsisolatie in de inspiring? Want die heeft geen akoustisch glas.

De Model Y (Duitse) is toch ook niet slecht meer te noemen. Ik vond die aardig stil. Het is maar te zien hoe lang het blijft duren natuurlijk. Maar voor die prijs is het wel gek veel value.

Overigens een q4 sportback getest, ik was teleurgesteld over de kwaliteit van het interieur. Vol met harde plastiek. Zo erg dat ik de Model Y beter vond ... die Duitse Model Y heeft zelfs onderaan de deuren semi zacht materiaal. Welliswaar word je in de Tesla niet bepaald gelukkig van het kale interieur ;-).

De BMWs hebben wel zeer degelijke interieurs!

• Bart Simpson
Manchu schreef op maandag 20 februari 2023 @ 23:31:

Hoe is de geluidsisolatie in de inspiring? Want die heeft geen akoustisch glas.
Ik heb in beide uitvoeringen gereden, overigens niet vlak na elkaar, maar ik heb zeker niet de ervaring dat de Executive opvallend rumoeriger is dan de High Executive. Met de Executive is qua geluidsniveau prima te leven.

• BatW
Bart Simpson schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:14:
[...]

Ik heb in beide uitvoeringen gereden, overigens niet vlak na elkaar, maar ik heb zeker niet de ervaring dat de Executive opvallend rumoeriger is dan de High Executive. Met de Executive is qua geluidsniveau prima te leven.
Denk dat dit onder het rijden lastig te bepalen is want iedere weg en het weer is bepalend. Ik heb 2 dagen de Executive te leen gehad en viel me alleen op dat er van binnen naar buiten minder geluid was te horen. Je kent het wel je zit nog aan de telefoon als je al thuis ben en de buren kunnen meegenieten :-)

• siemenz

siemenz

Koetje

Zojuist gebeld door de dealert! Mijn auto is vandaag geleverd bij hen. Volgende week donderdag kan ik hem afhalen.

Besteld in november 2022 dus dat is lekker snel gegaan 8)

• alikebab1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:33
siemenz schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:24:
Zojuist gebeld door de dealert! Mijn auto is vandaag geleverd bij hen. Volgende week donderdag kan ik hem afhalen.

Nice! Ik heb paar weken geleden besteld, maar productieplaats was voor deze week. Dealer denkt dat ik eind mei / begin juni kan ophalen.

• MvdV75
siemenz schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:24:

Wanneer is jou auto geproduceerd? Of weet je dat niet.

Die van mij 12 December 2022, maar die zou nog op het water dobberen volgens de dealer.

• Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-03 17:23

Boston

The Cape State

Korre schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:35:
Welk verbruik halen jullie momenteel?
  • Momenteel gemiddeld 19,8kWh / 100km
  • Gemiddeld na 365 dagen 18,5kWh / 100km

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

• siemenz

siemenz

Koetje

MvdV75 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:54:
[...]

Wanneer is jou auto geproduceerd? Of weet je dat niet.

Die van mij 12 December 2022, maar die zou nog op het water dobberen volgens de dealer.
De laatste week van november.

Ik heb een auto besteld die de dealer al in preorder had staan maar nog geen koper aan gekoppeld had.

Ik kon dus ook vrijwel niets wijzigen aan de setup, maar alles zit er op dus ik had daar ook geen behoefte aan. Heb alleen de trekhaak laten vervallen.

• BrunoPBFDS
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-02 15:38
Iemand die mij kan zeggen wat de levertermijn ongeveer voor een IX3 in 2023 is ?

• siemenz

siemenz

Koetje

BrunoPBFDS schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:00:
Iemand die mij kan zeggen wat de levertermijn ongeveer voor een IX3 in 2023 is ?
Zie 4 Posts boven je eigen post…..

[Voor 3% gewijzigd door siemenz op 22-02-2023 21:50]

• Leon85
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-03 22:26
BatW schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:01:
[...]

Ik heb ooit bij het begin op basis van GPS aangegeven dat het linker raam naar beneden gaat ivm parkeergarage op kantoor. Geen idee hoe ik dat ooit heb gedaan want nu gaat hij open op kenteken en raam gaat altijd naar beneden. Hoe heb je dat eruit gehaals qua camera?
Kun je toch gewoon bij de apps in de auto vinden (meen dat de app iets heet in de trant van “automatische ruit bediening”/“automatic window”)?

• iwanvandaele
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11:26
Ik heb de mijne begin februari (2023) besteld productie zou september zijn en dan nog de bootreis. Afhankelijk van plaats op de boot zou de levering voorzien zijn voor begin december. Besteld bij een dealer in België

• Borre1991
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-03 17:20
Ik heb september 2022 besteld, en heb als leverdatum 28.08.2023 gekregen.

Algemeen te verwachten levertijd is 11 a 12 maanden.

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Borre1991 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:15:
[...]

Ik heb september 2022 besteld, en heb als leverdatum 28.08.2023 gekregen.

Algemeen te verwachten levertijd is 11 a 12 maanden.
quasi idem hier

Siesteem Spekkies!

• MvdV75
Begin Oktober 2022 besteld. Vandaag bericht gekregen dat hij volgende week bij dealer verwacht wordt. Aflevering gepland op 18 Maart 2023. Klopt dus redelijk met de status tussen week 9 en 12 🥳🥳

• DieterC
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22-03 20:51
Besteld begin December.
Productie Juli.
Verwachte levering september/oktober.
(België)

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03 00:36
Voila vandaag een jaar geleden kreeg ik deze ix3 LCI impressive en heb geen moment beklaagd.

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:42

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:40
Mijn auto had versie 03/2022.57 (in juni ontvangen)

De OTA die sommige anderen al gekregen hadden, was nog niet naar mijn auto doorgekomen.

Vanwege paar andere issues (gierende airco en suizende deur) heeft de dealer ook de herprogrammarering voor de de terugroepactie uitgevoerd, daar ging wel een nachtje overheen. Nu is 11/2022.63 uitgerold.

Tevens wat software aanpassingen in de nav software gehad.

• Thanis
Merk je iets tussen 03/2022.57 (heb ik ook) en 11/2022.63 ?

• Korre
  • Laatst online: 22-03 21:08

Vandaag snellader eens geprobeerd.
Aangekomen met 52% en had 7min ervoor de accu laten voorverwarmen.
Hij startte met 40kW en daarna ging hij naar 60kW.
Heb hem 16min laten laden en had 20% geladen.
Vond dat wel wat tegenvallen.
Hij zei dat het 50min ging duren om 48% te laden. Das bijzonder lang toch?

Hoeveel op voorrand moet je de accu laten voorverwarmen?

• ollem
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03 09:26
Eerder voorverwarmen heeft zeker zin.
Verder is dit wat je aan laadsnelheden mag verwachten:

• DjCoke
Korre schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 19:01:
[Afbeelding]

Ja en je laadt naar 100% dat moet je eigenlijk vermijden.
Het heeft veel meer zin om verder op te rijden naar 10-20%, zoals in de laadcurve te zien is, met tijdig voorverwarmen ga je meteen naar 150kWh.

Dan laden tot 70% vervolgens oprijden tot 10-20% en het liefste wil je dan eindigen met 10% bij een destination charger die je weer kan opladen tot 100 %

Je moet rekenen op half uur van 0-70% en nog eens een half uur of meer voor 70-100%. Probeer dus ook dat laatste te vermijden. Bovendien vanaf 70% heeft het vrijwel geen zin meer op een lader te hangen boven 50kW

[Voor 9% gewijzigd door DjCoke op 25-02-2023 08:41]

• mtv1
Thanis schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:03:
Merk je iets tussen 03/2022.57 (heb ik ook) en 11/2022.63 ?
Ik merk het meeste dat mijn deur minder suist 😉

Van de update zelf heb ik nog geen echt effect kunnen merken, ook niet in eventuele aanpassingen, omdat daar niet bij staat wat nu echt voor de ix3 van toepassing is. Maar ik zal de komende dagen wat meer rijden zonder fietsendrager en dan kunnen de assistenten weer wat laten zien.

[Voor 13% gewijzigd door mtv1 op 26-02-2023 09:57]

• Berkum
  • Laatst online: 21-03 22:16
Mijn auto heeft de update ook gehad. Merk er ook weinig van behalve dat de rijmodus nu niet meer automatisch naar “confort” gaat bij de start van iedere nieuwe rit (was redelijk irritant).

• mtv1
Berkum schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:43:
Mijn auto heeft de update ook gehad. Merk er ook weinig van behalve dat de rijmodus nu niet meer automatisch naar “confort” gaat bij de start van iedere nieuwe rit (was redelijk irritant).
ik merk nu wel dat bij het voorverwarmen van de auto dat de stuurverwarming nu ook automatisch aangaat, dat was hiervoor niet.
Verder merk ik nu met laden dat hij versnellingen in het laden ook doorgeeft, als de auto start met een trage laadpaal (4,7 of 8,4 bijv voordat hij doorgaat naar 11 Kw), dan bleef in de app de hele tijd de daarop gebaseerde eindtijd staan. Nu krijg ik ineens een app dat hij de eindtijd heeft aangepast.
Verder zie ik dat het waarschuwen voor rode stoplichten en voorrangsborden iets accurater is geworden.

• Bart Simpson
Dat activeren van de stuurverwarming bij voorverwarmen heb ik altijd al gehad (auto afgeleverd augustus 2022) dus ook voor de laatste update.

• mtv1
Bart Simpson schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:37:
Dat activeren van de stuurverwarming bij voorverwarmen heb ik altijd al gehad (auto afgeleverd augustus 2022) dus ook voor de laatste update.
welke versie van de software had jij bij aflevering? ik kreeg 03-/2022.57 bij aflevering in juni en daar zat ik op tot vorige week

[Voor 4% gewijzigd door mtv1 op 27-02-2023 13:07]

• Bart Simpson
Ik weet niet het laatste nummer meer, maar het begon met 07-/2022.

• Manchu
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-03 21:27
Uiteindelijk toch voor een iX3 Impressive kunnen kiezen door een promotie.
Zal binnenkort besteld worden. De garage zei rekening te houden met een 10 maand levertermijn. (BE)
Hopelijk gaat daar nog wat af want er is verbetering op komst begreep ik ...

Phytonicblau met shadowlook en een Mokka leder interieur. Vond ik persoonlijk een mooie combinatie.
Ook nog een verwarmd stuur gekozen maar ik begreep niet goed waarom dit nog een optie is. Zou de levertermijn minder gunstig zijn bij het kiezen van deze optie misschien? 8)7

Nog wel staan twijfelen om een Model Y performance te kiezen, lekker snel en top levertermijn, maar toch maar voor de luxe gekozen. Denk niet dat ik er spijt van ga hebben.

• breyzipp
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-03 15:45
Ik ben sinds een 2-tal weken trotse eigenaar van een iX3 (model 2022). Mijn vorige (firma)wagen was een 2019 Mercedes CLA Edition 1 bomvol met opties. De firma waarvoor ik werkte is eind 2022 failliet gegaan, ik ben nu begin 2023 mijn eigen BV opgestart en de iX3 is nu dus mijn eerste eigen firmawagen. 😎 Gezien mijn situatie (tijdelijk zonder wagen) moest ik dringend een uit stock leverbare elektrische wagen hebben. Ik heb even een Mercedes EQB of Ford Mustang Mach E overwogen maar uiteindelijk voor de iX3 gekozen.

Dit is voor mij mijn eerste BMW, mijn eerste SUV en mijn eerste elektrische wagen. Eerste indruk na een 700-tal km gereden te hebben is super positief! Enorm onder de indruk van het onderstel en de stuurinrichting, de Harman Kardon audio installatie (komende van Burmester in mijn CLA) en het elektrisch rijden op zich. Wat ik wel wat mis vanuit mijn CLA is die sublieme Mercedes interieur verlichting, die CLA was echt een nightclub vanbinnen. 😎😅

Specs:
BMW iX3 M Sport (LCI)
Kashmir Silver - leder Vernasca zwart met blauwe stitching
+ deco Alu Feinschliff / perlglanz Chrom
+ Impressive pakket
+ Dark Shadow pakket
+ verwarmd stuurwiel

Hieronder wat foto’s in wintertijden, ook met wat verschillende belichting (mocht er nog iemand interesse hebben in deze kleur).

• breyzipp
Korre schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 19:01:
[Afbeelding]

Hoe werkt dat voorverwarmen precies? Als ik met de app de “charge & climate timer” kies en een vertrekuur instel, dat is toch enkel voor de interieur verwarming en niet voor de warmtepomp / accu hè?

Kan je die accu ook op voorhand verwarmen? Ik ben al een paar keer in de auto ingestapt (na interieur verwarmen) dat hij de melding geeft dat de accu koud is en best voorverwarmd wordt. Ik twijfel nu of dat was als ik naar een laadpaal navigeer of niet. 😅

Trouwens over die laad snelheid, ik heb al een paar keer een 175 kWh DC charger gebruikt, als ik vanuit koude stand naar een DC charger in de buurt rijd dan zit ik ook maar ergens tussen de 50 a 75 kWh. Onlangs reed ik een 50-tal km alvorens op te laden en toen haalde ik 110 kWh. Ik denk dat toen die accu ook wel aan het voorverwarmen was.

[Voor 12% gewijzigd door breyzipp op 27-02-2023 17:11]

• Freezr
  • Laatst online: 11:23
breyzipp schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:59:
Ik ben sinds een 2-tal weken trotse eigenaar van een iX3 (model 2022).
Gefeliciteerd!
Mooie foto's, mooie speciale kleur.

Ik kom van Mercedes, Volvo en een jaar Audi e-tron. De iX3 was zoveel leuker rijden dan alle eerdere auto's.
Dus veel plezier ermee. Gaat vast lukken.

[Voor 20% gewijzigd door Freezr op 27-02-2023 17:16]

• stopie
  • Laatst online: 21-03 09:05
Ik krijg al tijden de easypark/Parkmobile niet gekoppeld. Bmw reageert niet meer op mijn laatste klacht.
Weet iemand een oplossing?
Volgende scherm krijg ik keer op keer

• quanggie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:30
stopie schreef op maandag 27 februari 2023 @ 17:45:
Ik krijg al tijden de easypark/Parkmobile niet gekoppeld. Bmw reageert niet meer op mijn laatste klacht.
Weet iemand een oplossing?
Volgende scherm krijg ik keer op keer [Afbeelding]
Easypark wordt niet meer ondersteund door BMW werd mij verteld bij de dealer dus daarom lukt het niet om te koppelen.

• DjCoke
quanggie schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:05:
[...]

Easypark wordt niet meer ondersteund door BMW werd mij verteld bij de dealer dus daarom lukt het niet om te koppelen.
Bij mij werkt het nog steeds en ik ben er wat blij mee. Het is super handig!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-03 22:49
Freezr schreef op maandag 27 februari 2023 @ 17:13:
[...]
Mooie foto's, mooie speciale kleur.
Ik heb onlangs een proefrit gedaan in de betreffende kleur en ondanks dat ik het eerst een "oude venten kleur" gevoel had vond ik het inderdaad best mooi. Probleem is vanuit het bedrijf wit en rood al niet toegelaten zijn dus echt veel blijft er niet over... Pythonic blauw heb ik enkel nog maar bij een X5 gezien maar dat vond ik precies wat flauw van kleur.

• breyzipp
r2504 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:14:
[...]

Ik heb onlangs een proefrit gedaan in de betreffende kleur en ondanks dat ik het eerst een "oude venten kleur" gevoel had vond ik het inderdaad best mooi. Probleem is vanuit het bedrijf wit en rood al niet toegelaten zijn dus echt veel blijft er niet over... Pythonic blauw heb ik enkel nog maar bij een X5 gezien maar dat vond ik precies wat flauw van kleur.
Ik had een wagen uit stock nodig en de beschikbare iX3’s gingen als warme broodjes de deur uit. Wachtende op mijn ondernemingsnummer en goedgekeurde financial renting bij de bank heb ik het aantal beschikbare iX3’s in Januari zien dalen van 24 tot nog een 8-tal (later nog maar 4) maar intussen wel weer terug gestegen naar 18. Ik had uiteindelijk nog keuze uit 2 kleuren op het moment dat ik bestelde, dit Kashmir silver en piedmont rood. (Ik wilde per se de versie met het Impressive pakket) Dat Piedmont rood heb ik op een M4 gezien bij een dealer en viel op zich wel mee in combinatie met Dark shadow styling, maar had eerder een bruin/oranje schijn dan rood.

Ik ben uiteindelijk zeer tevreden met de Kashmir silver in combinatie met het dark shadow pakket. Dan is het contrast van dat zwart wel duidelijk zichtbaar met de koetswerk kleur. 12 tot 8 jaar geleden reed ik met een witte Ford focus Mk3 dewelke ook verdonkerde ruiten en accenten had, het contrast daar (zwart en wit) vond ik ook heel mooi. Zie eerste foto hieronder.

De iX3 is hier in België maar in 6 kleuren beschikbaar, bij wit en Kashmir silver steekt het Dark shadow pakket goed af ten opzichte van de koetswerk kleur. Bij de zwarte, grijze, rode en blauwe kleuren is dat niet het geval.

Een collega van mij heeft dezelfde iX3 als ik (ook Dark shadow) maar dan in het zwart. Dan steken de velgen wel goed af maar voor de rest is het maar een zwarte wagen waarvan je de contouren en lijnen veel minder goed ziet. Ik had dat ook bij mijn vorige wagen, die CLA Edition 1. Die was ook zwart met een Dark pakket (zwart) en AMG styling maar daar zag je eigenlijk niet veel meer van. (Foto onderaan toegevoegd - ik vind het nog steeds een hele mooie auto maar je verliest wel details met dat zwart op zwart.

[Voor 7% gewijzigd door breyzipp op 27-02-2023 22:19]

• stopie
  • Laatst online: 21-03 09:05
quanggie schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:05:
[...]

Was er al bang voor, maar de communicatie is weer eens ruk

• BatW
Ik rij meestal in Eco en sta na 35.000km op 19,3 kWh vanaf de fabriek gemeten. Ik zie wel dat je bijna 1395 kWh teruggewonnen heb en daarvoor had ik dus 10.000 km meer voor nodig. _/-\o_ Als je niet zoveel had teruggewonnen dan zat je op 35kWh.

[Voor 6% gewijzigd door BatW op 28-02-2023 17:46]

Pagina: 1 ... 51 ... 54 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee