Auto in December al ontvangen maar nog geen foto's geplaatst. Zal ik nu eens doen. Meteen een beetje een impressie van de lakkwaliteit...
In de showroom zie je dat niet.Paar dagen later op wintersport vetrokken. Daar eigenlijk pas echt de auto eens bekeken in goed daglicht. Viel me op dat er extreem veel micro siwrls in zaten en ook was de kleur niet zo diep en briljant zoals ik gewend ben van Carbon Schwarz. Naast een andere Carbon Schwarze auto leek mijn auto blauw met een grijze schim. Ook nog twee krassen op deur gezien. Ene had ik al dag 1 gezien.
Terug naar de dealer. Dat is natuurlijk allemaal lastig want is al afgeleverd en op vakantie geweest. Het werd nog even gegooid op de vakantie en dat daarmee alles af is. Daar kwamen ze zeer snel op terug nadat ze het zelf hadden gezien. Ze wilden er best een kleine dag aan laten werken door hun vaste poetsservice. Gratis. heb ik voor bedankt. Dat bedrijf staat niet zo heel goed bekend en de auto is daar voor de oplevering geweest...
Had al een afspraak voor de ceramic coating staan. Dat is inclusief een lichte polijst gang. Met het inspectie lampje kwamen bovenstaande zaken pas echt aan het licht. Het is moeilijk vast te leggen wat je met het oog ziet. Maar sommige panelen waren zo slecht dat foto's wel een deel van het probleem laten zien.
Op een paar plaatsen was nagenoeg perfect een afdruk van een polijstpad te zien in de lak.
Anyway. Heb het bedrijf van de ceramic coating ook het herstel laten doen, op eigen kosten. 15 uur aan extra werk. Ongeveer de hele auto grof moeten polijsten plus dan natuurlijk terug naar fijn. Een aantal spots hebben ze moeten wetsanden.
Helaas is de lak extreem dun. Zeker de sponningen. Daar was dus weinig aan te doen. Maar ook de kofferbak is zo dun dat daar eigenlijk niet voldoende was te polijsten. Helaas hebben ze met het verwijderen van het logo met vistouw zitten klooien waardoor ook daar erg veel schade was. Je ziet het nu bijna niet meer. Alleen als je goed kijkt zie je dat het goed is.
Het eindresultaat:
Nagenoeg perfect. Is de familie auto die dadelijks gebruikt wordt. Dus absoluut perfect hoeft niet. Maar wel alle zichtbare schade weg of onzichtbaar en nu toch die diepe kleur en pop die ik verwacht.
PS: week na mijn iX3 heeft het bedrijf ook een andere iX3 gedaan. Grijs. Zelfde probleem. Denk dat het voor een deel ook aan de kwaliteitsnormen ligt in het verre oosten. Ook zal 6 maanden transport niet veel goeds toevoegen.
[Voor 3% gewijzigd door DomiGijzen op 15-02-2023 11:24]
Grz D.