Accu voorverwarmen kan je vinden bij de apps
Iemand enig idee betreffende het volgende:
In de bmw app staat een batterijstatus aangegeven van (in dit voorbeeld) 162 km. Op het dashboard van de auto staat echter tegelijkertijd aangegeven een batterijstatus van 208 km. Ik heb gemiddeld een afwijking van ruim 20% (al ruim 2 maanden). De app is derhalve niet erg betrouwbaar. App verwijderd en weer geïnstalleerd helpt niet. Software update auto is 2 weken geleden uitgevoerd. Dealer verwijst naar bmw nederland omdat zij ‘niet over de app gaan’. Bmw nederland weet het ook even niet. Iemand een oplossing en/of klinkt dit herkenbaar?
In de bmw app staat een batterijstatus aangegeven van (in dit voorbeeld) 162 km. Op het dashboard van de auto staat echter tegelijkertijd aangegeven een batterijstatus van 208 km. Ik heb gemiddeld een afwijking van ruim 20% (al ruim 2 maanden). De app is derhalve niet erg betrouwbaar. App verwijderd en weer geïnstalleerd helpt niet. Software update auto is 2 weken geleden uitgevoerd. Dealer verwijst naar bmw nederland omdat zij ‘niet over de app gaan’. Bmw nederland weet het ook even niet. Iemand een oplossing en/of klinkt dit herkenbaar?
Dit was bij mij ook zo. Ik heb juist de indruk dat app en auto inmiddels (bijna) dezelfde actieradius aangeven sinds de laatste updates.
Bij mij zit er meestal een verschil van ça 20km op.Bart Simpson schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:02:
Dit was bij mij ook zo. Ik heb juist de indruk dat app en auto inmiddels (bijna) dezelfde actieradius aangeven sinds de laatste updates.
Op Facebook zijn er in de Europese iX3 groep 2 pre-LCI eigenaars die beweren/tonen dat ze de OTA update 11.2022/63 doorkrijgen. Ben benieuwd, zouden preLCI eigenaars dan toch eindelijk eens een update krijgen ?
Who the f**k is General Failure and why is he reading my disk ?
Voorheen was het bij mij nagenoeg gelijk in app en in auto maar juist sinds de laatste update loopt het erg uiteen. Op dit moment geeft de auto bijvoorbeeld nog 190km terwijl de app een bereik van 167km aangeeft…Bart Simpson schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:02:
Klopt! Vandaag in de auto “gezocht” naar een update en kreeg kort daarna melding in iDrive en myBMW app notificatie dat er een update beschikbaar is.Thanis schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:16:
Op Facebook zijn er in de Europese iX3 groep 2 pre-LCI eigenaars die beweren/tonen dat ze de OTA update 11.2022/63 doorkrijgen. Ben benieuwd, zouden preLCI eigenaars dan toch eindelijk eens een update krijgen ?
Voor mijn Pre-LCI (productie februari 2021) inmiddels de 2e OTA update:
- 03/2021.?? (bij levering juni 2021)
- 03/2022.52 (OTA update juni 2022)
- 11/2022.63 (OTA update maart 2023)
[Voor 0% gewijzigd door x2408 op 02-03-2023 16:00. Reden: OS sub versie toegevoegd]
De app toont steeds de worst case scenario, dus als je in sport mode zou rijden. Doe de test zelf wanneer je in de auto bent. De range zal dan hetzelfde zijn als in je app.EVBeamer schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:49:
Iemand enig idee betreffende het volgende:
Ik heb niet anders gekend. De app neemt dus niet de rij modus en de range van je auto over maar neemt alleen de range bij sport mode.
Vervelend maar je zou eigenlijk de volgende princiepen moeten hanteren.
- In zomer staat 1% = 4km
- In winter staat 1% = 3km/3,5km
Sinds gisteren ook trotse eigenaar van de iX3 M Sport met High Executive Pack. Levertijd was twee weken 🥳
Ik moet nog wel een beetje wennen aan het autonome rijden. Maar wat een genot zeg. Gisteren laat nog even weggeweest om de navigatie te testen in het headsup display. Geweldig! Vanochtend om 05.15 in een voorverwarmde auto naar de sportschool, ook geweldig.
Ik kom uit een 3008GT en die had een prettiger opbergvak onder de arm met een koelkastje. Als je lang onderweg bent is dat erg prettig voor drinken. En je hoefde hem niet zo open te klappen zoals ik nu moet. Maar verder is de rijervaring er echt 1000% op vooruit gegaan. Die auto was 130pk en soms moest ik twijfelen om in te halen. Maar dit is wel een andere ervaring 😂
Er is nog genoeg te leren. Het menu voelt soms wat onhandig en ik heb het gevoel dat dit een auto is waar je na een jaar nog nieuwe features ontdekt.
Ik heb voor nu effe een vraag. Aangezien ik gosteren voor het eerst electrisch reed met een sportstand… de actieradius toen ik de auto ophaalde was 450km op eco. Nu 300 en een beetje op een volle accu. Ik ga er vanuit dat dat een schatting is op basis van mn dagje gisteren. Past hij dit aan? Gaat dit over een gemiddelde van een x aantal kilometers?
Ik moet nog wel een beetje wennen aan het autonome rijden. Maar wat een genot zeg. Gisteren laat nog even weggeweest om de navigatie te testen in het headsup display. Geweldig! Vanochtend om 05.15 in een voorverwarmde auto naar de sportschool, ook geweldig.
Ik kom uit een 3008GT en die had een prettiger opbergvak onder de arm met een koelkastje. Als je lang onderweg bent is dat erg prettig voor drinken. En je hoefde hem niet zo open te klappen zoals ik nu moet. Maar verder is de rijervaring er echt 1000% op vooruit gegaan. Die auto was 130pk en soms moest ik twijfelen om in te halen. Maar dit is wel een andere ervaring 😂
Er is nog genoeg te leren. Het menu voelt soms wat onhandig en ik heb het gevoel dat dit een auto is waar je na een jaar nog nieuwe features ontdekt.
Ik heb voor nu effe een vraag. Aangezien ik gosteren voor het eerst electrisch reed met een sportstand… de actieradius toen ik de auto ophaalde was 450km op eco. Nu 300 en een beetje op een volle accu. Ik ga er vanuit dat dat een schatting is op basis van mn dagje gisteren. Past hij dit aan? Gaat dit over een gemiddelde van een x aantal kilometers?
@Kenny_026
De actieradius is een schattig op basis van recent verbruik maar ook externe factoren zoals, met name, de temperatuur. Die 450km is meer een zomer bereik. 300 klinkt als een winterbereik. Dat heb ik zelf ook maar rij dan ook gewoon door op de snelweg. Sommige beperken zich tot 120 of 100 en dat scheelt.
De actieradius is naar mijn idee wel conservatief. In de regel zakt die minder hard dan het aantal kilometers dat ik rij.
Het opbergvakje is overigens echt prul inderdaad. Wel lopen daar de kanalen van de ventilatie onderdoor. In de zomer zul je merken dat het daar toch nog relatief koel blijft.
De actieradius is een schattig op basis van recent verbruik maar ook externe factoren zoals, met name, de temperatuur. Die 450km is meer een zomer bereik. 300 klinkt als een winterbereik. Dat heb ik zelf ook maar rij dan ook gewoon door op de snelweg. Sommige beperken zich tot 120 of 100 en dat scheelt.
De actieradius is naar mijn idee wel conservatief. In de regel zakt die minder hard dan het aantal kilometers dat ik rij.
Het opbergvakje is overigens echt prul inderdaad. Wel lopen daar de kanalen van de ventilatie onderdoor. In de zomer zul je merken dat het daar toch nog relatief koel blijft.
Grz D.
Mijn ervaring is dat naast weersinvloeden zoals kou, regen en wind (!!!) ook winterbanden nog eens een aardige hap uit de actieradius nemen.
Ik heb een vraagje naar het meten van het elektriciteitsverbruik thuis bij het opladen. Ik zou de iX3 gewoon via een standard stopcontact in mijn garage willen opladen, maar ik moet het verbruik wel kunnen registreren om door te geven aan mijn boekhouder. Bestaan er goeie kWh meters (met geheugen) om in een stopcontact in te pluggen die het verbruik ook correct meten? Of eventueel een laadkabel waarin zulke verbruiksmeting is geintegreerd? Ik heb er al wat over opgezocht maar kan niets geschikt vinden.
Ik heb voorlopig enkel nog maar geladen aan HPC CCS stekkers en ik heb al gemerkt dat het zogezegde kWh verbruik dat in de BMW app te zien is niet klopt met wat er volgens mijn BMW charging card effectief verbruikt en betaald is. Bijvoorbeeld een verbruik van ~46 kWh volgens de BMW app was in werkelijkheid (laadpas) toch 50,863 kWh. En ~39 kWh (BMW app) was werkelijk 41,97 (BMW charging card).
Of is de meting door de BMW & BMW app misschien correcter voor het traag laden via AC charging?
Ik heb voorlopig enkel nog maar geladen aan HPC CCS stekkers en ik heb al gemerkt dat het zogezegde kWh verbruik dat in de BMW app te zien is niet klopt met wat er volgens mijn BMW charging card effectief verbruikt en betaald is. Bijvoorbeeld een verbruik van ~46 kWh volgens de BMW app was in werkelijkheid (laadpas) toch 50,863 kWh. En ~39 kWh (BMW app) was werkelijk 41,97 (BMW charging card).
Of is de meting door de BMW & BMW app misschien correcter voor het traag laden via AC charging?
Werkt dit niet gewoon?breyzipp schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:22:
Ik heb een vraagje naar het meten van het elektriciteitsverbruik thuis bij het opladen. Ik zou de iX3 gewoon via een standard stopcontact in mijn garage willen opladen, maar ik moet het verbruik wel kunnen registreren om door te geven aan mijn boekhouder. Bestaan er goeie kWh meters (met geheugen) om in een stopcontact in te pluggen die het verbruik ook correct meten? Of eventueel een laadkabel waarin zulke verbruiksmeting is geintegreerd? Ik heb er al wat over opgezocht maar kan niets geschikt vinden.
https://www.homewizard.com/nl/energy-socket/
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Klopt!Thanis schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:16:
Ik kreeg net eerst een melding dat de gegevens voorwaarden aangepast waren en daarna een melding. Update draait nu..... Het is een klein wonder
Dat werkt zeker!siemenz schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:09:
[...]
Werkt dit niet gewoon?
https://www.homewizard.com/nl/energy-socket/
Maar eigenlijk nog beter is deze:
https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-kwh-meter-1-fase/
MID is een goedkeuringscertificaat voor facturatie
"Measuring Instruments Directive"
staat er ook bij welke versie de update betreft?goirke schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:08:
Ook weer een update voor de LCI zie ik net.
[Afbeelding]
Nee zie ik niet staan. Heb de auto hier niet bij de hand, dus kan hem ook niet installeren om te zien welk versienummer het is.mtv1 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:12:
[...]
staat er ook bij welke versie de update betreft?
Update zie nu dit:
[Voor 40% gewijzigd door goirke op 02-03-2023 15:44]
Bij mezelf spijtig genoeg nog altijd niets. Ik zit op versie 03.2022/52 (update via garage gedaan voor recall)Elrolo schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:11:
[...]
Klopt!
Ik kreeg net eerst een melding dat de gegevens voorwaarden aangepast waren en daarna een melding. Update draait nu..... Het is een klein wonder
Interessant. Is er een manier om het exacte percentage van de batterij te zien in de wagen / op het dashboard ? In de wagen kijk ik op de balkjes en is het dus een schatting. Ik kijk dan op de app om het exacte percentage te zien (maar dus enkel bij stilstand).
l
l
oGoG schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 00:56:
[...]
De app toont steeds de worst case scenario, dus als je in sport mode zou rijden. Doe de test zelf wanneer je in de auto bent. De range zal dan hetzelfde zijn als in je app.
Ik heb niet anders gekend. De app neemt dus niet de rij modus en de range van je auto over maar neemt alleen de range bij sport mode.
Vervelend maar je zou eigenlijk de volgende princiepen moeten hanteren.
- In zomer staat 1% = 4km
- In winter staat 1% = 3km/3,5km
Maar hiermee is je stopcontact niet meer multifunctioneel omdat hij “alles” meet.ollem schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:17:
[...]
Dat werkt zeker!
Bij die stekker sluit je die gewoon aan op je laadstekker als tussenstuk
Ladies and gentlemen. We’ve got him!
Meer foto’s volgen maar voor nu even deze!
Gelijk een vraag. Ik heb de drive recorder er bij aangevinkt. Moet ik hiervoor een usb stick in de auto stoppen en welke raden jullie aan ?
Gelijk een vraag. Ik heb de drive recorder er bij aangevinkt. Moet ik hiervoor een usb stick in de auto stoppen en welke raden jullie aan ?
[Voor 23% gewijzigd door siemenz op 02-03-2023 19:20]
Gefeliciteerd!! Je hebt geen USB-stick nodig voor opnemen. Alleen als je de beelden wilt downloaden van de interne harde schijf, moet je dat wel naar een USB-stick doen.siemenz schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:56:
Ladies and gentlemen. We’ve got him!
[Afbeelding]
Hier ook (pre-LCI) een update gekregen. De wonderen zijn inderdaad de wereld nog niet uit. Betreft versie 11/2022.63.Elrolo schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:11:
[...]
Klopt!
Vreemd, mijn lci krijgt nu ook een bericht voor een update. Maar die is vlak voor kerst al bijgewerkt naar 11/2022-43. Versie 63 nu. Deze minor updates heb ik op de vorige bmw(s) nooit gekregen via OTA.
Geen idee wat het verschil is tussen 43 en 63. 11/2022 is hier te lezen. https://www.bmw.nl/nl/con...ftware-upgrade-22-11.html
Overigens, het boeit sommige mensen niet zo schijnbaar. In de 1 serie van mijn vriendin staat al meer dan een jaar een update klaar. Rijdt nog op een vroege 21 versie
Geen idee wat het verschil is tussen 43 en 63. 11/2022 is hier te lezen. https://www.bmw.nl/nl/con...ftware-upgrade-22-11.html
Overigens, het boeit sommige mensen niet zo schijnbaar. In de 1 serie van mijn vriendin staat al meer dan een jaar een update klaar. Rijdt nog op een vroege 21 versie

Grz D.
Heeft er al iemand in België een OTA gekregen met een pre-lci?
Hier voorlopig nog niets..
Hier voorlopig nog niets..
Bij mij hetzelfde. Recentelijk heeft mijn LCI de terugroep-update gehad. Vanochtend had ik de melding dat 11/2022.63 klaar staat. Vanavond thuis maar installeren dan....DomiGijzen schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:03:
Vreemd, mijn lci krijgt nu ook een bericht voor een update. Maar die is vlak voor kerst al bijgewerkt naar 11/2022-43. Versie 63 nu. Deze minor updates heb ik op de vorige bmw(s) nooit gekregen via OTA.
Pre-LCI hier (NL)... en ik krijg nu net ook bericht dat de download is begonnen. Eerste keer een OTA. 
Update:
hij is bezig, gaat allemaal heel gemakkelijk

Update:

[Voor 25% gewijzigd door Klinkschakel op 03-03-2023 11:25]
Ik heb geen WiFi ontvangst in mijn garage (tenzij sporadisch als ik er een hotspot maak met mijn smartphone, maar dus niet continu). Die op DIN-rail monteerbare meter zou wel een optie zijn, ik heb maar 1 stopcontact in mijn garage en dat vertrekt vanuit mijn berging, waar ik wel permanent WiFi dekking hebollem schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:17:
[...]
Dat werkt zeker!
Als ik dan eens mijn garage stofzuig of er iets anders op dat stopcontact hang wordt dat wel meegemeten maar dat zal nu ook niet zoveel voorkomen (en is ook maar in mijn voordeel). 😎
Bedankt alvast voor de link naar het item
Gisteren de melding in mijn telefoon dat de upgrade gedownload was. Vanochtend in de IX3 LCI kreeg ik de melding dat die klaar stond. Bij de laadpaal toch maar even ongeveer 5 a 10 minuten gewacht tot de upgrade klaar was, zodat ik zeker wist dat de auto wel zou opladen na de upgrade.Bart Simpson schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 07:33:
[...]
Recentelijk heeft mijn LCI de terugroep-update gehad. Vanochtend had ik de melding dat 11/2022.63 klaar staat. Vanavond thuis maar installeren dan....
Moet je eens zien wat een kleine upgrade dit was t.o.v. de versie die ze bij de recall hebben geïnstalleerd.
"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)
Over het kraken en piepen. Ik kreeg net een ingeving, dus ik had mijn recuperatie op laag gezet en paar keer goed hard geremd. Volgens mij is het nu weg
Kan iemand het ook proberen?
Dus ws is het iets met de remblokken die niet hard genoeg worden gebruikt.
Auto Hold aan/uit maakt ook niks uit.

Kan iemand het ook proberen?

Je kan ook gewoon een extra app installeren en aangeven in My BMW om de data te delen. Je kan dan precies uitlezen wat je daadwerkelijk heb geladen. Het verlies van een HPC lader staat bij mij altijd rond de 6% en via mijn 22kWh laadpaal op 1-2%. Je kan natuurlijk ook gewoon een dedicated stopcontact maken voor laden.breyzipp schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:22:
Klopt dan is het weer even weg. Ik neem aan dat je pre-lci heb want ik had het ook en gek werd ik ervan en nu zitten er LCI remblokken onder en nu heb ik geen last.Klinkschakel schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:27:
Over het kraken en piepen. Ik kreeg net een ingeving, dus ik had mijn recuperatie op laag gezet en paar keer goed hard geremd. Volgens mij is het nu weg![]()
Kan iemand het ook proberen?![]()
Nee, te zien niet maar te horen wel. Even het microfoontje van de assistent op het stuur drukken en dan zeggen "accustatus". Krijg je het exacte percentage te horen en hoeveel kilometer je nog kunt rijden.ix3 Belgium schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:49:
Interessant. Is er een manier om het exacte percentage van de batterij te zien in de wagen / op het dashboard ?
Poco F3 || Samsung Galaxy Watch 4 Classic || BMW iX3 High Executive
App van Eevee nog beter en duidelijker én gratisBatW schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:35:
[...]
Je kan ook gewoon een extra app installeren en aangeven in My BMW om de data te delen. Je kan dan precies uitlezen wat je daadwerkelijk heb geladen. Het verlies van een HPC lader staat bij mij altijd rond de 6% en via mijn 22kWh laadpaal op 1-2%. Je kan natuurlijk ook gewoon een dedicated stopcontact maken voor laden.
Maandelijks kostenoverzicht
Ik ben er zeer tevreden van
Ook laadverlies kan je opzoeken.

WiFi heb je nodig voor draadloos CarPlay (en android car?). En voor updates. Verder geen nut. Data abo voor in de auto is of was abnormaal duur. Slinger mijn telefoon wel aan als hotspot als de kleine de iPad mee heeft. Hotspot kan aanstaan naast de wifi verbinding voor CarPlay.Klinkschakel schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:30:
Om de overdracht te doen voor de OTA moet WIFI worden aangezet op de telefoon en in de auto.
Wat kan ik eigenlijk met WIFI (ik heb geen extra data abbo van BMW ofzo). Kan ik in de auto nu een hotspot krijgen met mijn mobiele abonnement?
Wifi aan is overigens geen probleem als je geen internet hebt. Moderne telefoons vallen dan voor eigen internet terug op de 4/5g verbinding. Heb het dus altijd aanstaan i.v.m. CarPlay.
Grz D.
Gebruik ik ook alleen even aangeven dat je de gegevens wil delenFlipper schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:39:
[...]
App van Eevee nog beter en duidelijker én gratis
Maandelijks kostenoverzicht
Ik ben er zeer tevreden van
Ook laadverlies kan je opzoeken.

Ok, top! Ik probeer die Eevee app even uit 👍
Neem aan dat er straks niet ineens Remote Parking Control in de app staatDomiGijzen schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:03:

Nee. Die functie staat echt al lang in allerhande communicatie. Nooit in het echt aangetroffen 😂BatW schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:50:
[...]
Neem aan dat er straks niet ineens Remote Parking Control in de app staatOp kantoor gebruik ik wel altijd achteruit rij hulp want is redelijk krap en slecht gebouwd maar gaat altijd netjes zelfde weg terug. <oet ik er natuurlijk wel zelf inzitten
Grz D.
Je zal versteld staan hoe goed dat werktbreyzipp schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:51:
Ok, top! Ik probeer die Eevee app even uit 👍
Super-app 👍🏼👍🏼
Wel op bmw site toegang goedkeuren voor Eevee
[Voor 9% gewijzigd door Flipper op 03-03-2023 18:40]
Iemand die dit weet? Zou ik ook wel eens willen wetenix3 Belgium schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:49:
Interessant. Is er een manier om het exacte percentage van de batterij te zien in de wagen / op het dashboard ? In de wagen kijk ik op de balkjes en is het dus een schatting. Ik kijk dan op de app om het exacte percentage te zien (maar dus enkel bij stilstand).
l
[...]
Ik heb het net geïnstalleerd en gekoppeld. In mijn BMW app was het delen van de data nog uitgeschakeld (default). Nu staat het dus ingesteld en gekoppeld met Eevee. Ik merk wel dat het ook pas vanaf nu gaat werken, ik dacht even in de reeds in het verleden uitgevoerde laad beurten even te gaan snuffelen maar dat lukt dus niet. 😅 Eerst volgende laad beurt is wsl zondag, ik zal het dan in de gaten houden.Flipper schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:33:
[...]
Je zal versteld staan hoe goed dat werkt
Super-app 👍🏼👍🏼
Wel op bmw site toegang goedkeuren voor Eevee
Nogmaals bedankt voor de tip! 👍
Auto geproduceerd 12 December 2022 en deze week al bij de dealer binnen.
Dus doorlooptijd valt reuze mee.
Enigste wat er niet op zit is de comfort access van de kofferklep. Blijkt bij nader inzien er toch op te zitten. Dus toch een complete Ix3 🥰
Ben vandaag even gaan kijken en controleren.
Gelijk maar afspraak gemaakt dat de detailer hem 2 dagen voor aflevering mag komen ophalen voor glascoating aan te brengen.
Enigste wat er niet op zit is de comfort access van de kofferklep. Blijkt bij nader inzien er toch op te zitten. Dus toch een complete Ix3 🥰
Gelijk maar afspraak gemaakt dat de detailer hem 2 dagen voor aflevering mag komen ophalen voor glascoating aan te brengen.
[Voor 27% gewijzigd door MvdV75 op 06-03-2023 12:49. Reden: Optie toch beschikbaar]
Wat bedoel je precies met de comfort acces ? De “kick to open” zit er bij mij wel op namelijk(vorige week levering gehad )MvdV75 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:44:
Auto geproduceerd 12 December 2022 en deze week al bij de dealer binnen.
Enigste wat er niet op zit is de comfort access van de kofferklep.
Ze zijn niet heel coulant. Staat geen vergoeding voor. En het kwam er op neer dat ik maar blij moest zijn dat hij nog snel geleverd wordt. Andere merken zouden meer problemen hebben.
Idd kick to open bedoel iksiemenz schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:34:
[...]
Wat bedoel je precies met de comfort acces ? De “kick to open” zit er bij mij wel op namelijk(vorige week levering gehad )
Dus het is een beetje random of het er wel of niet op zit.
Vind dit wel een kwalijke zaak.
[Voor 15% gewijzigd door MvdV75 op 04-03-2023 18:47]
Features die er niet/wel opzitten is al een issue sinds 2021
Dat klopt. Maar ik heb ook wel eens voorbij zien komen dat het vooraf op de orderbevestiging staat dat er iets ontbreekt. Dan kan je niet zeuren.Thanis schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:56:
Features die er niet/wel opzitten is al een issue sinds 2021
Als ie wel in je specs staat maar het wordt vervolgens niet geleverd dan lijkt mij het gewoon een gebrek en moet je compensatie krijgen.
Kan is groot dat het erop staat hoor, ze gebruiken die 4 karakter codes en soms staat een code gelijk aan het weghalen/weglaten van een optie of feature. Maar de omschrijvingen zijn belachelijk vaag.
Bij mij stond de optie erbij die als omschrijving ‘lendensteun passagier’ had, maar de code als je ze opzocht was effectief het weghalen van die optie.
Bij mij stond de optie erbij die als omschrijving ‘lendensteun passagier’ had, maar de code als je ze opzocht was effectief het weghalen van die optie.
Wie de kick-to-open echt echt wil kan die buiten de dealer om nog naplaatsen. Behalve 1 module zit alles er op, incl antennes.
Heren, en dames,
Ik heb mijn ix3 nu een kleine maand en met wintersport geweest. Alles uitgevogeld. Viel mij reuze mee het laden etc. Maar, mijn bluetooth valt uit weg. En kan geen verbinding maken met de telefoons (beide andriods) . Met 2 telefoons aangesloten. Ik weet inmiddels wel hoe je het kan resetten. Volumeknop 30 sec indrukken en dan kan ik bluetooth weer selecteren en aan uitzetten. Maar weet iemand ook hoe het komt dat dit gebeurd? Beter verkomen dan tijdens de rit alles te resetten.
Alvast bedankt voor jullie inzicht..
Ik heb mijn ix3 nu een kleine maand en met wintersport geweest. Alles uitgevogeld. Viel mij reuze mee het laden etc. Maar, mijn bluetooth valt uit weg. En kan geen verbinding maken met de telefoons (beide andriods) . Met 2 telefoons aangesloten. Ik weet inmiddels wel hoe je het kan resetten. Volumeknop 30 sec indrukken en dan kan ik bluetooth weer selecteren en aan uitzetten. Maar weet iemand ook hoe het komt dat dit gebeurd? Beter verkomen dan tijdens de rit alles te resetten.
Heb je contact gehad met de dealer? Dit klinkt niet normaal. Wellicht een slechte module? Zit je op de laatste software versie van de auto?ploegie74 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 08:05:
Heren, en dames,
Ik heb bluetooth op IOS en nog nooit problemen gehad met meerdere devices.
Dit had ik op de 3 serie. Update van de module bij de dealer heeft dit voor altijd opgelost. Het zou in ieder geval zonder extra maatregelen of trucjes moeten werken.ploegie74 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 08:05:
Heren, en dames,
Grz D.
Waarom moet dat buiten de dealer om?GigaTexel_BE schreef op zondag 5 maart 2023 @ 06:30:
Wie de kick-to-open echt echt wil kan die buiten de dealer om nog naplaatsen. Behalve 1 module zit alles er op, incl antennes.
Ik vind dat toch echt idioot dat datgeen gebrek zou zijn die de verkoper (de dealer) zou moeten wegnemen.
Ik heb vrijdagavond de OTA-update geïnstalleerd. Het was maar een kleine update vermoed ik omdat ik al een zeer recente update via de dealer had gekregen (terugroepactie). Ik heb de indruk dat de besturing na de update in comfort meer weerstand heeft (wat minder vrije slag vanuit de centraalpositie). Heeft iemand dezelfde ervaring?
Navigatieupdate via usb stick is mislukt.
Navigatie start niet meer op en blijft in zijn loop
Ook na harde reset (30 sec start knop indrukken) lukt het niet
Iemand een idee voor oplossing ?
Even opnieuw een usb stick maken en dan weer opnieuw installeren. Heb ik ook weleens gehadFlipper schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:57:
Navigatieupdate via usb stick is mislukt.
Sinds de laatste update, merk ik dat de rijstand vanzelf teruggaat naar comfort na het starten. Hebben meer mensen dat?
Grz D.
Om nog even op die Eevee app terug te komen, die neemt gewoon het verbruik uit de iX3 over maar is dus volgens mij ook niet correct. Hieronder 3 screenshots om te verduidelijken wat ik bedoel :
Ik ben vandaag 5/03/2023 gaan laden bij Total Kalken (CCS HPC charger) rond 14h35.
- eerste screenshot is uit mijn BMW Charging app. Die worden door Total aangerekend voor een verbruik van 42,407 kW
- tweede screenshot is uit mijn BMW app zelf, die beweert dat ik ongeveer ~39 kW heb geladen.
- derde screenshot is dan Eevee die het over 38,58 kW heeft, dat is dan volgens mij gewoon dezelfde waarde als wat de BMW app toont, maar dan niet afgerond en dus wat nauwkeuriger.
Dus, op mijn BMW charging account wordt ik 42,407 kW aangerekend, de Eevee app telt maar 38,58 kW. Dat is toch een stevige afwijking, als de waarde van de BMW charging account klopt (en ik zie niet in waarom het niet zo zou zijn) dan zit Eevee er zo’n 9% naast wat toch niet niks is.
Dus mijn vrees is dat die registratie van het verbruik via de iX3 (en/of Eevee) niet nauwkeurig is en dat ik dus beter een kWh meter thuis laat installeren (aangezien het verschil ook niet in mijn voordeel is)
Ik ben vandaag 5/03/2023 gaan laden bij Total Kalken (CCS HPC charger) rond 14h35.
- eerste screenshot is uit mijn BMW Charging app. Die worden door Total aangerekend voor een verbruik van 42,407 kW
- tweede screenshot is uit mijn BMW app zelf, die beweert dat ik ongeveer ~39 kW heb geladen.
- derde screenshot is dan Eevee die het over 38,58 kW heeft, dat is dan volgens mij gewoon dezelfde waarde als wat de BMW app toont, maar dan niet afgerond en dus wat nauwkeuriger.
Dus, op mijn BMW charging account wordt ik 42,407 kW aangerekend, de Eevee app telt maar 38,58 kW. Dat is toch een stevige afwijking, als de waarde van de BMW charging account klopt (en ik zie niet in waarom het niet zo zou zijn) dan zit Eevee er zo’n 9% naast wat toch niet niks is.
Dus mijn vrees is dat die registratie van het verbruik via de iX3 (en/of Eevee) niet nauwkeurig is en dat ik dus beter een kWh meter thuis laat installeren (aangezien het verschil ook niet in mijn voordeel is)
Oei, blijkbaar ken je het fenomeen 'laadverlies' nog niet ? De Eevee app is wel degelijk correct en tevens ook de reden waarom veel mensen zulke 3rd party apps gebruiken. Je ziet dus effectief duidelijk het 'laadverlies'. Je hebt 42kWh geladen, terwijl je auto maar 38,5kWh vermogen heeft opgenomen. Het verschil daartussen is verloren (kabel, omzetten, atmosfeer, ..)
Dus ja ... je zal altijd een (kleine) extra kost hebben bij het laden.
Ok, makes sense. Zo had ik het nog niet bekeken. Total meet wat er bij hun buitengaat, de iX3 (en Eevee) meet wat er op de auto binnenkomt. Maar ik wil dat verlies tussenbeide dus ook mee registreren (voor het thuisladen). Hoeveel is dat verlies dan als je thuis laadt met een 240V stopcontact laad kabel?Thanis schreef op zondag 5 maart 2023 @ 17:47:
Oei, blijkbaar ken je het fenomeen 'laadverlies' nog niet ? De Eevee app is wel degelijk correct en tevens ook de reden waarom veel mensen zulke 3rd party apps gebruiken. Je ziet dus effectief duidelijk het 'laadverlies'. Je hebt 42kWh geladen, terwijl je auto maar 38,5kWh vermogen heeft opgenomen. Het verschil daartussen is verloren (kabel, omzetten, atmosfeer, ..)
Is er hier misschien iemand die thuis een kWh meter naar zijn laadpunt heeft en die de meting daar kan vergelijken met wat de iX3/Eevee meten? Ik zou heel graag weten van welke ordegrootte het verschil daar is.
Nee, ik had dat juist voor de update waarvoor de auto naar de dealer moest. Daarna blijft de auto in de geselecteerde modus, ook na opnieuw starten. Ook na de laatste OTA update is dat bij mijn auto niet gewijzigd.DomiGijzen schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:12:
Sinds de laatste update, merk ik dat de rijstand vanzelf teruggaat naar comfort na het starten. Hebben meer mensen dat?
Ik heb op de thuislader een verlies van ongeveer een 5% op een 3fase zappi2 lader. Ik laad als ik thuis ben wel aan Max. 4kW (6A) om pieken op te vangen en aangezien het toch niet echt nodig is om sneller te laden. Hoe sneller je laad, hoe groter de verliezen kunnen oplopen.
Voor thuis neem je dan een lader met registratie, dan meet je wat je hebt verbruikt, ongeacht het laadverlies. Maw, bij een bedrijfswagen betaald je werkgever dus het laadverlies.
Voor thuis neem je dan een lader met registratie, dan meet je wat je hebt verbruikt, ongeacht het laadverlies. Maw, bij een bedrijfswagen betaald je werkgever dus het laadverlies.
[Voor 24% gewijzigd door Thanis op 05-03-2023 19:17]
Hi all,
Ik ben zelf al een tijdje dit forum aan het volgen. Voor mij kort het ook af. De wagen werd in februari geproduceerd en na contact met de dealer (BE) kreeg ik de update dat deze aan zijn langverwachte tocht begonnen is.. weliswaar per trein..
Na wat zoeken op verschillende kanalen kwam ik zelden (lees nooit) tegen dat er per trein werd vervoerd, maar volop per schip.
Zijn er hier nog mensen waarbij deze ook per trein kwamen? Dit gaat vermoedelijk sneller dan per schip?
Zelf ook benieuwd of de nieuwe “schakelknop” er op zal zitten. Zelf niet zo’n fan van, dus hoop van niet!
De verwachting is dat deze in mei zou aankomen bij de dealer. Volgens de leasing wordt er gemikt op begin april.
Laatste loodjes wegen ….
B.
Ik ben zelf al een tijdje dit forum aan het volgen. Voor mij kort het ook af. De wagen werd in februari geproduceerd en na contact met de dealer (BE) kreeg ik de update dat deze aan zijn langverwachte tocht begonnen is.. weliswaar per trein..
Na wat zoeken op verschillende kanalen kwam ik zelden (lees nooit) tegen dat er per trein werd vervoerd, maar volop per schip.
Zijn er hier nog mensen waarbij deze ook per trein kwamen? Dit gaat vermoedelijk sneller dan per schip?
Zelf ook benieuwd of de nieuwe “schakelknop” er op zal zitten. Zelf niet zo’n fan van, dus hoop van niet!
De verwachting is dat deze in mei zou aankomen bij de dealer. Volgens de leasing wordt er gemikt op begin april.
Laatste loodjes wegen ….

B.
Merci voor de info! En idd het trage laden aan 6A (in te stellen op de BMW) is idd ook wat ik van plan was. Bij mij dan wel met een stopcontact kabel ipv 3-fase dus dat is dan aan ongeveer 1,4 kW. Door het vele thuiswerken staat de wagen hier ook verschillende dagen stil dus het moet niet zo snel gaan. En ik doe er ook niet zo heel veel kilometers mee op gewone weken. En trager laden is idd beter naar load balancing maar ook om oververhitting in de kabels naar het stopcontact te vermijden (wegens urenlange constante belasting).Thanis schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:16:
Ik heb op de thuislader een verlies van ongeveer een 5% op een 3fase zappi2 lader. Ik laad als ik thuis ben wel aan Max. 4kW (6A) om pieken op te vangen en aangezien het toch niet echt nodig is om sneller te laden. Hoe sneller je laad, hoe groter de verliezen kunnen oplopen.
Klopt, en dat is dan nog maar op een half opgeladen batterij. Die HPC fast chargers zijn wel handig maar precies toch ook best te vermijden :DjCoke schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:29:
Dat is best veel 3,5 kWh verlies! Dat is geen kattenpis aan energie!
pluspunt:
+ snelste manier van laden
minpunten
- duurste manier van opladen
- meeste energie verlies, dat dan ook nog eens betaald wordt
- zou precies voor de levensduur van de batterij de minst gunstige manier van laden zijn?
Als je vele kilometers op reis gaat naar het buitenland en onderweg moet laden kan je niet anders dan de snelladers te gebruiken, maar voor de rest zou ik ze precies zoveel mogelijk vermijden.
Nee bij mij de geselecteerde rijmodus gewoon actief na opnieuw starten net als voorheen.DomiGijzen schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:12:
Kan iemand een foto delen van die befaamde schakelknop? Ik heb mijn wagen ergens September, dus dan kan ik me er al een beetje een gedacht van maken. Zeer hard bedankt al.
Als je nu een configuratie van de Ix3 doet via de website, dan komt deze er automatisch te staan.DieterC schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:26:
Kan iemand een foto delen van die befaamde schakelknop? Ik heb mijn wagen ergens September, dus dan kan ik me er al een beetje een gedacht van maken. Zeer hard bedankt al.
Hier een screenshotje:
Vergeet niet dat veel berijders tijdens het laden de auto aan laden kachel, radio enz aan dat gaat dus niet in je accu maar is wel gebruik en dat kan zo een kWh zijn.breyzipp schreef op zondag 5 maart 2023 @ 17:33:
Om nog even op die Eevee app terug te komen, die neemt gewoon het verbruik uit de iX3 over maar is dus volgens mij ook niet correct. Hieronder 3 screenshots om te verduidelijken wat ik bedoel :
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Omdat BMW nooit ofte nimmer functionele retrofits ondersteunt, op geen enkel model - behalve dan bvb een nageplaatste trekhaak en nog wat andere kleinighedenDjCoke schreef op zondag 5 maart 2023 @ 10:44:
[...]
Waarom moet dat buiten de dealer om?
Ik vind dat toch echt idioot dat datgeen gebrek zou zijn die de verkoper (de dealer) zou moeten wegnemen.
1 uitzondering is een reeks i4's die in september uit de fabriek gekomen zijn met kick-to-open koffer functie maar waar toch verkeerdelijk de module in ontbrak. Daar plaatst de dealer de module gewoon na.
Ik laad thuis gewoon via 11kW en verlies is volgens Eevee app 1-2% maar zodra vol dan stopt hij met laden. In de app van de laadpaal kan ik dat gewoon aangeven. Laat ik hem gewoon aangesloten ook nadat hij vol is heb ik tussen de 5-6% verlies.Thanis schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:16:
Ik ben eigenlijk een voorstander van de Tesla Superchargers dan Fastned enz. en eigenlijk nooit laadverlies gezien als ik deze gebruik. FastNed enz is dat dus wel anders helaas. Buiten het feit dat prijzen stuk lager zijn dan bij de rest.

[Voor 39% gewijzigd door BatW op 06-03-2023 12:26]
Lukt niet , blijft in loop draaienstopie schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:44:
[...]
Even opnieuw een usb stick maken en dan weer opnieuw installeren. Heb ik ook weleens gehad
De treinreis slaat op de verplaatsing van de productiesite (Dadong, Shenyang) naar de haven van Dalian. Dat is in vogelvlucht zo'n 350 km. De wagens worden per trein overgebracht naar de kade, waar ze op schepen naar Europa gaan (dat duurt nog eens 1-2 maanden, afhankelijk van het moment dat ze opgepikt worden).Bnks schreef op maandag 6 maart 2023 @ 01:01:
Hi all,
Laatste loodjes wegen ….![]()
B.
PS: de nieuwe schakelknop staat overigens op alle voertuigen die na 1 januari 2023 zijn geproduceerd, dus ook de jouwe

Hoe moet ik dit laadverlies, bijvoorbeeld 5-6%, zien?BatW schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:51:
[...]
Ik laad thuis gewoon via 11kW en verlies is volgens Eevee app 1-2% maar zodra vol dan stopt hij met laden. In de app van de laadpaal kan ik dat gewoon aangeven. Laat ik hem gewoon aangesloten ook nadat hij vol is heb ik tussen de 5-6% verlies.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben eigenlijk een voorstander van de Tesla Superchargers dan Fastned enz. en eigenlijk nooit laadverlies gezien als ik deze gebruik. FastNed enz is dat dus wel anders helaas. Buiten het feit dat prijzen stuk lager zijn dan bij de rest.en bijna gelijk aan de openbare laadpalen.
Het valt mijzelf op dat als ik bijvoorbeeld twee ritten heb met totaal bijvoorbeeld 48 kWh, ik daarvoor soms als voorbeeld 54 kWh moet laden aan mijn laadpunt thuis.
Is het verschil allemaal laadverlies of gaat de accustand ook door andere factoren achteruit die je niet terugziet in de rittendata?
Ik neem aan dat dit een natuurkundig verlies is? Het zal toch niet zijn dat Fastned meer energie verliest dan Tesla? Het zal eerder aan de auto liggen of aan de batterij?BatW schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:51:
[...]
Ik ben eigenlijk een voorstander van de Tesla Superchargers dan Fastned enz. en eigenlijk nooit laadverlies gezien als ik deze gebruik. FastNed enz is dat dus wel anders helaas. Buiten het feit dat prijzen stuk lager zijn dan bij de rest.en bijna gelijk aan de openbare laadpalen.
Thanks voor de verduidelijking Timmie! Contactpersoon bij de dealer zei het volgende:Timmie schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:32:
[...]
De treinreis slaat op de verplaatsing van de productiesite (Dadong, Shenyang) naar de haven van Dalian. Dat is in vogelvlucht zo'n 350 km. De wagens worden per trein overgebracht naar de kade, waar ze op schepen naar Europa gaan (dat duurt nog eens 1-2 maanden, afhankelijk van het moment dat ze opgepikt worden).
PS: de nieuwe schakelknop staat overigens op alle voertuigen die na 1 januari 2023 zijn geproduceerd, dus ook de jouwe
“Uw nieuwe iX3 is onderweg vanuit China naar ons land.
Dat is een hele tocht per trein.”
Vandaar dat ik helemaal in de war was!

Eens kijken of ik iets van Dalian naar Zeebrugge kan terugvinden dat ‘in de buurt komt’ van de ETA bij de dealer.
Ik maak gebruik van de app Eevee. Deze haalt alle laadsessies via je BMW account op, je kunt dan zelf rapportages maken en een KWh uurprijs opgeven.breyzipp schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:22:
Laat maar. Zat te slapen, zie nu dat deze suggestie al eerder was gegeven. 🫣iX3-2022 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:15:
[...]
Ik maak gebruik van de app Eevee. Deze haalt alle laadsessies via je BMW account op, je kunt dan zelf rapportages maken en een KWh uurprijs opgeven.
Ik heb die MID 1-fasige kWh meter vandaag besteld. Bedankt voor de link!ollem schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:17:
[...]
Dat werkt zeker!
Kan zijn maar Tesla laders geven altijd precies aan wat de BMW app en de Eevee app aangeeft en 0% verlies.DjCoke schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:50:
[...]
Ik neem aan dat dit een natuurkundig verlies is? Het zal toch niet zijn dat Fastned meer energie verliest dan Tesla? Het zal eerder aan de auto liggen of aan de batterij?
Ik merk ook verschil of ik hem aan een 175kWh lader hangt of aan een 320 kWh zoals Fastned want hoe meer kWh de lader is des te groter het verlies.
Zeker met deze prijzen dan is iedere afwijking zonde van je geld en ik denk niet dat je bij Fastned kan laden voor 44 euro cent.
[Voor 4% gewijzigd door BatW op 07-03-2023 12:51]
Afgelopen week voor het eerst een wat langere trip gemaakt, naar Parijs, met meerdere keren laden onderweg.
De heenweg viel me alles mee, de range was zelfs met een temperatuur van rond de 1 graad boven verwachting. Had vooraf de route gepland met ABRP. Misschien was het de noorder wind, maar heb meerdere keren ABRP moeten bijstellen. ABRP berekende een hoger verbruik. Over 600km een gemiddeld verbruik van 22kw. In NL en België 115 gereden, in Frankrijk 130.
Ook het laden onderweg ging prima. Even naar binnen, kopje koffie halen, toilletje, en weer door. Overal was plaats. In sommige gevallen leek het of de verf net opgedroogd was.. Er wordt dus nog flink gebouwd. In ieder geval in het Noorden van Frankrijk.
De terugweg naar NL was minder goed. Misschien was het ook hier de Noorder wind, maar dan in negatieve vorm. Daardoor ook wat meer geklooi om al rijdend via de ABRP app een aangepaste route te plannen. Met nog 50km aan range over, deed mijn bedrijfslaadpas het niet. Ook mijn 2e (privé)pas, deed het niet. Zoeken naar een ander paal. Hoe ver is deze, doet die paal het dan wel.. Met de hele family in de auto (vrouw, 2 jonge kinderen) niet echt een fijne situatie.. Toch nóg maar een keer geparkeerd en mijn 3e (prive) pas gebruikt - deze deed het zo waar....
Moest ik helaas mijn vrouw toch gelijk geven om wat meer 'op safe' te rijden. Ik wilde graag langer door, met het idee 'dat het toch wel goed komt' en dat het laden efficiënter/sneller is als we met een legere accu aankomen.
Toch een geklooi met al die passen zo. Ben blij dat ik op voorhand de hele wereld aan passen heb aangevraagd en in de auto heb liggen. Waarom niet gewoon de mogelijkheid hebben om met je pinpas te betalen...
Vwb de auto zelf, top! De auto reed super relaxed. Heb veel met assisted drive gereden. Beviel erg goed! Heb als navigatie dus ABRP gebruikt via Android Auto (coolwalk). Op de heenweg begon mijn telefoon te sputteren, te warm geworden (had 'm op de wireless lader liggen). Geen succes icm navigatie/Android Auto. De terugweg ging beter met laden via de kabel. Maar alsnog liep de boel een paar keer vast. Lijkt toch nog niet helemaal bug vrij te zijn.
De heenweg viel me alles mee, de range was zelfs met een temperatuur van rond de 1 graad boven verwachting. Had vooraf de route gepland met ABRP. Misschien was het de noorder wind, maar heb meerdere keren ABRP moeten bijstellen. ABRP berekende een hoger verbruik. Over 600km een gemiddeld verbruik van 22kw. In NL en België 115 gereden, in Frankrijk 130.
Ook het laden onderweg ging prima. Even naar binnen, kopje koffie halen, toilletje, en weer door. Overal was plaats. In sommige gevallen leek het of de verf net opgedroogd was.. Er wordt dus nog flink gebouwd. In ieder geval in het Noorden van Frankrijk.
De terugweg naar NL was minder goed. Misschien was het ook hier de Noorder wind, maar dan in negatieve vorm. Daardoor ook wat meer geklooi om al rijdend via de ABRP app een aangepaste route te plannen. Met nog 50km aan range over, deed mijn bedrijfslaadpas het niet. Ook mijn 2e (privé)pas, deed het niet. Zoeken naar een ander paal. Hoe ver is deze, doet die paal het dan wel.. Met de hele family in de auto (vrouw, 2 jonge kinderen) niet echt een fijne situatie.. Toch nóg maar een keer geparkeerd en mijn 3e (prive) pas gebruikt - deze deed het zo waar....
Moest ik helaas mijn vrouw toch gelijk geven om wat meer 'op safe' te rijden. Ik wilde graag langer door, met het idee 'dat het toch wel goed komt' en dat het laden efficiënter/sneller is als we met een legere accu aankomen.
Toch een geklooi met al die passen zo. Ben blij dat ik op voorhand de hele wereld aan passen heb aangevraagd en in de auto heb liggen. Waarom niet gewoon de mogelijkheid hebben om met je pinpas te betalen...
Vwb de auto zelf, top! De auto reed super relaxed. Heb veel met assisted drive gereden. Beviel erg goed! Heb als navigatie dus ABRP gebruikt via Android Auto (coolwalk). Op de heenweg begon mijn telefoon te sputteren, te warm geworden (had 'm op de wireless lader liggen). Geen succes icm navigatie/Android Auto. De terugweg ging beter met laden via de kabel. Maar alsnog liep de boel een paar keer vast. Lijkt toch nog niet helemaal bug vrij te zijn.
[Voor 11% gewijzigd door Jeroen.br op 07-03-2023 22:13]
Heb je een compleet andere usb-stick gepakt of dezelfde? In het begin heb ik best wel wat gezeur gehad met sommige sticks.
Uiteindelijk weer werkend gekregen, maar is even gelwden dus weer niet meer wat ik exact heb gedaan... :-)
Hallo, heb recent volgende melding gekregen.
"Uw BMW IX3 heeft aandacht nodig, we adviseren u spoedig een serviceafspraak te maken. De aandrijving van uw voertuig moet worden nagekeken"
Heb een afspraak gemaakt in de garage, ze hebben de wagen uitgelezen maar niets gevonden. Er is ook geen update uitgevoerd, zit op dit moment op 03/2022.30.
Heeft iemand van jullie een soortgelijke melding ontvangen ?
"Uw BMW IX3 heeft aandacht nodig, we adviseren u spoedig een serviceafspraak te maken. De aandrijving van uw voertuig moet worden nagekeken"
Heb een afspraak gemaakt in de garage, ze hebben de wagen uitgelezen maar niets gevonden. Er is ook geen update uitgevoerd, zit op dit moment op 03/2022.30.
Je kan hier je VIN nummer invoeren om te checken of er een terugroepactie is, er was er één gerelateerd aan de aandrijving welke opgelost kan worden met een software update.BMW-driver schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:08:
Het is soms een beetje pionieren met de laadpassen en vaak gewoon een paar die gratis zijn in de auto leggen. Ben onlangs naar Denemarken, Zweden en Noorwegen geweest en buiten de laadpassen kan je ook gewoon de QR code scannen en dan je creditcard invoeren en na afloop gaat het netjes van je rekening af.In het begin maakte ik me ook zorgen met 50 km resterend maar dat is een behoorlijk stuk inclusief een beetje reserve kom je snel op 70km.Jeroen.br schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 20:06:
Afgelopen week voor het eerst een wat langere trip gemaakt, naar Parijs, met meerdere keren laden onderweg.
[Afbeelding]
Diverse usb sticks geprobeerd, in NTFS en ex fat geconfigureerdstopie schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:31:
[...]
Heb je een compleet andere usb-stick gepakt of dezelfde? In het begin heb ik best wel wat gezeur gehad met sommige sticks.
Uiteindelijk weer werkend gekregen, maar is even gelwden dus weer niet meer wat ik exact heb gedaan... :-)
Probleem blijft
Dealer zal nieuwe software mogen zetten op zijn kosten
Wellicht een open deur maar je moet de download-app van BMW wel even de tijd geven om de gedownloade kaart-bestanden uit te pakken. Ik weet uit ervaring dat dit even duurt waarbij je geen idee hebt dat de app nog bezig is.
Mijn auto is in augustus 2022 afgeleverd met 07/2022 en bij de terugroepactie is 11/2022 door de dealer geïnstalleerd. Dat doet vermoeden dat een update wel aan de orde is. De laatste versie van 11/2022 is overigens recentelijk ook OTA verspreid.BMW-driver schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:08:
Ik, en vele anderen, hebben die OTA nog steeds niet gekregen. Ik zit op 03.2022/52 (geïnstalleerd door dealer wegens terugroep actie)
Sinds gisteren heb ik een probleem met de bluetooth van de auto.
hij wil mijn gsms niet meer verbinden.
Alsof de bluetooth in de auto niet meer functioneert.
Zijn er nog die dat al voor gehad hebben en hoe kan je dat verhelpen?
aan uit knop van de radio ingedrukt houden tot het scherm uitvalt. dat reset het geheel. lost het probleem bij mij op.Korre schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:35:
Sinds gisteren heb ik een probleem met de bluetooth van de auto.
Begin deze week gehad (maandag): Ik zette de auto in achteruit en toen ging het "gele service lampje aan" en had ik ineens amper vermogen. Hem even in P gezet en daarna voorruit en terug achteruit -> vermogen terug en geen enkel issue.BMW-driver schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:08:
Kreeg wel via de app + mail ook bovenstaande melding.
Gebeld naar de garage en die zei: hou het in de gaten, maar het kan zijn dat je nog een klein beetje vooruit aan het rijden was terwijl je hem in achteruit hebt gezet en daardoor de auto ingreep omdat er iets vreemd was. Door een nieuwe update worden die meldingen nu ook verstuurd naar de driver, dus ze kregen meer vragen van bestuurders.
Sindsdien al genoeg gereden, maar geen melding meer gehad..
Iemand ervaring met het vervangen van de pre lci naar de lci achterlichten.
Ff zoekfunctie gebruiken. Kom je dit tegenBMW-driver schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:09:
Iemand ervaring met het vervangen van de pre lci naar de lci achterlichten.
Ik lees dat men lange ritten dan plant met andere apps en niet met bmw maps in de navi.
Idrive 8 plant de hele trip dat heb ik meermaals zo gezien, doet idrive 7 dat niet?
Dus op kaart overzicht route en dan links een lijst met laadpunten?
Ben aan het orienteren, was bezig met een ix1 met zie daar van af en nu overweeg ik ix3 maar voor mij is dat kunnen plannen vd route belangrijk
Idrive 8 plant de hele trip dat heb ik meermaals zo gezien, doet idrive 7 dat niet?
Dus op kaart overzicht route en dan links een lijst met laadpunten?
Ben aan het orienteren, was bezig met een ix1 met zie daar van af en nu overweeg ik ix3 maar voor mij is dat kunnen plannen vd route belangrijk