• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-03 22:10
Ik plan al mijn trips gewoon met de BMW navigatie. Hij geeft aan dat het bereik niet groot genoeg is voor de eindhalte en geeft dan suggesties qua laadmogelijkheden op de route. Ook geeft hij aan hoeveel minuten je moet laden om er dan te geraken (minimum).

Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog niet meer dan 450 km gedaan heb in 1 trip (dus telkens maar 1 stop) maar dat werkte in mijn ogen altijd wel goed.

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06:44
Ik plan langere ritten inderdaad ook mede via de BMW navigatie. Heb er alleen ook ABRP naast voor het vergelijk. De BMW navigatie berekent inderdaad de laadstops en doet hiervoor een suggestie met laadtijden erbij die je kan overnemen in de rit.

• Hugo1529
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
Kun je de route die de bmw my app maakt, inclusief de laadpunten als tussenstops, naar de ix3 zenden en neemt hij dit dan compleet over?
Ik kan momenteel wel met de my bmw app die route laten berekenen maar ik kan dat niet naar de i3 zenden, wel de route, niet de tussenstops.
Als dat zou kunnen zou voldoende zijn, dat je bv een trip naar berlijn invoert, de app laat dan perfect zien waar je moet laden. Als dat in zijn geheel zo verzonden en overgenomen kan worden zou dat mooi zijn.
Alvast bedankt voor de eventuele input, zeer zinvol dit forum.

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:55
Ik heb sinds de OTA update naar 2022-11 dat mijn stoel geheugen niet werkt meer. Zijn er meer mensen met dit probleem?

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

siemenz

Koetje

Hugo1529 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:09:
Kun je de route die de bmw my app maakt, inclusief de laadpunten als tussenstops, naar de ix3 zenden en neemt hij dit dan compleet over?
Ik kan momenteel wel met de my bmw app die route laten berekenen maar ik kan dat niet naar de i3 zenden, wel de route, niet de tussenstops.
Als dat zou kunnen zou voldoende zijn, dat je bv een trip naar berlijn invoert, de app laat dan perfect zien waar je moet laden. Als dat in zijn geheel zo verzonden en overgenomen kan worden zou dat mooi zijn.
Alvast bedankt voor de eventuele input, zeer zinvol dit forum.

Daarna pakt ie automatisch de tussenstops toch ?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:25
Ik gebruik de bmw Navi niet voor langere ritten omdat je niet goed kunt aangeven welke laadnetwerken je wilt hebben. In Nederland zou ik het wel aandurven, maar dan nog wordt je naar soms zeer vage 50kW laders gestuurd. In Europa zou ik never niet bouwen op de bmw Navi omdat je dan echt moet duimen of de lader het wel doet…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DjCoke
Klinkschakel schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:39:
Ik heb sinds de OTA update naar 2022-11 dat mijn stoel geheugen niet werkt meer. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik heb hem na elke ota opnieuw moeten instellen. Wel merkte ik laatst dat ik instapte de geheugen niet gepakt werd… en toen later op de dag wel werkte… 🤷‍♂️

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:40
ik moest de stoel inderdaad weer opnieuw instellen en vastzetten in het geheugen nadat de update door de dealer was uitgevoerd. Daarna lijkt deze te blijven zitten.

• siemenz

siemenz

Koetje

DjCoke schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 00:50:
Ik gebruik de bmw Navi niet voor langere ritten omdat je niet goed kunt aangeven welke laadnetwerken je wilt hebben. In Nederland zou ik het wel aandurven, maar dan nog wordt je naar soms zeer vage 50kW laders gestuurd. In Europa zou ik never niet bouwen op de bmw Navi omdat je dan echt moet duimen of de lader het wel doet…
Is het zo brak ja? Dat was met mijn vorige tesla toch wel anders dan.

• Jeroen.br
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-03 12:36
DjCoke schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 00:50:
Same here.
Eigenlijk onvoorstelbaar dat dit bij BMW zo achterloopt. Als er íets is wat je goed voor elkaar moet hebben in je EV, is het dit wel..

Het is voor mij echt een afknapper om met allerlei 'on-the-side apps' te werken om je route goed in te stellen, om vervolgens deze ook weer handmatig bij te moeten werken indien je verbruik toch sneller of langzamer gaat dan vooraf ingesteld.

Of het ligt aan mij en heb ik de juiste app/functionaliteit nog niet gevonden...

• Thanis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:28
siemenz schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 07:49:
[...]

Is het zo brak ja? Dat was met mijn vorige tesla toch wel anders dan.
Mja ... Tesla heeft zijn eigen netwerk, wat voor mij ook het enige (grote) pluspunt is. Het zorgt ervoor dat ze dit volledig en netjes in handen hebben. Langs de andere kant, elke auto fabrikant zijn eigen netwerk is ook niet goed. Ze hadden gewoon, net zoals het altijd is, de/een standaard op voorhand moeten afspreken zodat elke fabrikant netjes met een bepaald protocol kon inpluggen. iOT avant la lettre ... maar ja :(

Who the f**k is General Failure and why is he reading my disk ?

• Hugo1529
  • Nu online
in de my bmw app kun je toch middels filters best filteren op waar je wilt laden, als ik dan bv een reis naar berleijn instel dan komt ie netjes met de laadpunten die nodig zijn (nadat je hebt ingesteld hoeveel % bij aankomst etc) dan heb je best een goed reisplan lijkt het. maar dan houdt het ingeval mijn huidge i3 op, je kunt die info niet compleet naar i3 zenden. alleen je einddoel. en dat wilde ik graag weten alvorens ik morgen naar de ix3 ga kijken. ik vertrouw niet op de verkopers, die vertellen precies hoe je het wilt horen. ik zou het graag van jullie willen horen. werkt dit. zo ja dan voldoet dat voor mij en vervangt dit enigszins de zeer makkelijke werkwijze die idrive 9 in zich heeft (ik moet nog kiezen tussen een ix1 en een ix3)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-03 17:00
Hugo1529 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:09:
in de my bmw app kun je toch middels filters best filteren op waar je wilt laden, als ik dan bv een reis naar berleijn instel dan komt ie netjes met de laadpunten die nodig zijn (nadat je hebt ingesteld hoeveel % bij aankomst etc) dan heb je best een goed reisplan lijkt het. maar dan houdt het ingeval mijn huidge i3 op, je kunt die info niet compleet naar i3 zenden. alleen je einddoel. en dat wilde ik graag weten alvorens ik morgen naar de ix3 ga kijken. ik vertrouw niet op de verkopers, die vertellen precies hoe je het wilt horen. ik zou het graag van jullie willen horen. werkt dit. zo ja dan voldoet dat voor mij en vervangt dit enigszins de zeer makkelijke werkwijze die idrive 9 in zich heeft (ik moet nog kiezen tussen een ix1 en een ix3)
Je kan gewoon ingeven in de app waar je heen wil en hij geeft dan automatisch aan waar je wil laden en in het filter geef je aan welke laders bv >150kWh?

Hierbij een voorbeeld:

Nooit een probleem gehad eigenlijk is alleen jammer dan hij Tesla laders niet "ziet".

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06:44
En dan is ABRP weer mooi want die houdt wel weer rekening met de superchargers.

Uiteindelijk hebben ze beiden pro’s en cons. De combinatie van beiden werkt voor mij vooralsnog het beste op lange ritten naar het buitenland.

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-03 22:10
Exact. Ik ook een filter dat ik enkel >= 150 kWh laders wil en dan geeft hij ook gewoon enkel deze laders aan.

Edit: Ik heb eigenlijk nog nooit geladen aan een tesla laadpaal. Wat is het voordeel hiervan?
Is het goedkoper dan bijvoobeeld Ionity?

[Voor 39% gewijzigd door boskantman op 10-03-2023 13:13]

• siemenz

siemenz

Koetje

boskantman schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:10:
Exact. Ik ook een filter dat ik enkel >= 150 kWh laders wil en dan geeft hij ook gewoon enkel deze laders aan.

Edit: Ik heb eigenlijk nog nooit geladen aan een tesla laadpaal. Wat is het voordeel hiervan?
Is het goedkoper dan bijvoobeeld Ionity?
Als oud Tesla lader heb ik vaak aan de tesla paal gezeten natuurlijk

Tarieven zijn per paal verschillend. Als Tesla gebruiker was het goedkoper bijvoorbeeld.

Het grote voordeel van de Tesla palen vind ik bij lange afstanden de voorzieningen er om heen. Geen vies tankstation, maar vaak bij een 2-3 sterren hotel waar je net wat lekkerder zit.

• BatW
siemenz schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:00:
[...]

Als oud Tesla lader heb ik vaak aan de tesla paal gezeten natuurlijk

Tarieven zijn per paal verschillend. Als Tesla gebruiker was het goedkoper bijvoorbeeld.

Het grote voordeel van de Tesla palen vind ik bij lange afstanden de voorzieningen er om heen. Geen vies tankstation, maar vaak bij een 2-3 sterren hotel waar je net wat lekkerder zit.
Voordeel is veel meer laadpalen en laatste keer was ik 0,44 euro per kWh kwijt. Nadeel is dat, als non-Tesla eigenaar, je altijd gelijk 2 laadpalen bezet heb aangezien de aansluiting bij Tesla links zit. Bij de nieuwe laadpunten staan de laadpalen naast de auto zodat je voor en achteruit er tussen kan rijden.en zelfs kan laden met aanhanger.

• Hugo1529
  • Nu online
Morgen ga ik rijden in een ix3 voor aankoop.
Ik overweeg eigenlijk eerst nog hetzelfde te doen in de ix1 maar die staat er geen bij de dealer waar de is3 staat.
Moet ik hier veel moeite voor gaan doen of hebben forumleden ervaring met vergelijk tussen de twee waar ik iets mee kan?
Ik heb ook nog altijd een ix1 onder offerte nl die ik zo kan ophalen als ik wil maar is wel 2,5 uur rijden.
Ik zelf denk dat de ix3 de betere bmw is en dat de ix1 de meer modernere is maar wat is uiteindelijk belangrijker?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Hugo1529 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 19:36:
Morgen ga ik rijden in een ix3 voor aankoop.
Ik overweeg eigenlijk eerst nog hetzelfde te doen in de ix1 maar die staat er geen bij de dealer waar de is3 staat.
Moet ik hier veel moeite voor gaan doen of hebben forumleden ervaring met vergelijk tussen de twee waar ik iets mee kan?
Ik heb ook nog altijd een ix1 onder offerte nl die ik zo kan ophalen als ik wil maar is wel 2,5 uur rijden.
Ik zelf denk dat de ix3 de betere bmw is en dat de ix1 de meer modernere is maar wat is uiteindelijk belangrijker?
De ix1 is wat moderner dat klopt. Echter het enige echte verschil wat je daaraan merkt is het grote scherm.

Verder is de ix3 veel groter (23 cm) en is een full option ix1 bijna net zo duur als de ix3 omdat die vanuit zich zelf al zeer compleet js

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thanis
En niet vergeten dat qua afwerking, een 1 is geen 3 en een 3 is geen 5 ...

• Hugo1529
  • Nu online
Lastig, beetje de keuze tussen de meer moderne schermen of de iets meer traditionele.
Voor beide valt wat te zeggen.
Dat wordt nog wakker liggen denk ik, rijd ik nu naar de ix1 of naar de ix3
Beide kan niet dus morgen de keuze.

• Manchu
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-03 21:27
(BE) IX3 Impressive, Pythonic blau, Mokka leder, dark shadow en verwarmd stuur is begin maart besteld en de verwachte levertermijn kreeg ik gisteren binnen ... 15 December 2023. Geloof er weinig van maar we zullen zien.

• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:27
@Hugo1529 Ik zou toch eens met beide modellen rijden, achterwielaandrijving vs vierwelaandrijving.

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:38
Hugo1529 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 22:49:
Lastig, beetje de keuze tussen de meer moderne schermen of de iets meer traditionele.
Voor beide valt wat te zeggen.
Persoonlijk vond ik het nieuwe scherm (getest in i4) wel mooi, maar onoverzichtelijk met alle iconen. Ook weet ik niet of de idrive nog in de ix1 zit, maar in de ix3 gebruik ik die eigenlijk alleen maar. Hierdoor ook ook een minder vies scherm door touchscreen gebruik. Misschien iets om mee te nemen in je overweging. Succes!

• Hugo1529
  • Nu online
Tis een luxe probleem maar heb er desondanks stress van haha
Rijd ik zometeen naar de ene of de ander, probleem is dat ze 2,5 uur uit elkaar liggen.
Denk eerst de dichtsbijzijnde, dan rijden en bij twijfel even aanhouden en toch ook de andere nog rijden.
Denk okk dat op den duur de schermen en met name de knop vd de 3 er meer rust in brengen
Maar ook de kwaliteit en uitrusting
De drie is een echte drie
De 1 is wel erf fraai maar laat hier en daar toch zien een 1 te zijn
Luchtinlaten achter, de hoedenplank, etc dan is de drie een winnaar.
Dus, ik rijd maar naar echt.
Dank voor de input

• Korre
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-03 21:08
Ik kom van een X1 en zit nu in de ix3.
Op zich zou ik geen probleem hebben om opnieuw naar een ix1 te gaan. De 3 heeft ook een serieus nadeel in formaat. Parkeerplaatsen zijn plots heel klein geworden.
Ik vind wel dat het systeem in de ix3 minder overzichtelijk is als in de X1 en je er minder makkelijk door scrolt met de idrive.
De idrive zit ook wat verder en de toetsen zijn vlakker waardoor ze minder makkelijk blindelings te bedienen zijn.
In de praktijk gebruik is dus meer het scherm dan ik gedacht had.
IDrive en Android auto vind ik geen geslaagde combi.

• alikebab1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:33
Hugo1529 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 07:35:
Tis een luxe probleem maar heb er desondanks stress van haha
Rijd ik zometeen naar de ene of de ander, probleem is dat ze 2,5 uur uit elkaar liggen.
Denk eerst de dichtsbijzijnde, dan rijden en bij twijfel even aanhouden en toch ook de andere nog rijden.
Denk okk dat op den duur de schermen en met name de knop vd de 3 er meer rust in brengen
Maar ook de kwaliteit en uitrusting
De drie is een echte drie
De 1 is wel erf fraai maar laat hier en daar toch zien een 1 te zijn
Luchtinlaten achter, de hoedenplank, etc dan is de drie een winnaar.
Dus, ik rijd maar naar echt.
Dank voor de input
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan, gekozen voor de iX3 uiteindelijk. Financieel klopt het plaatje daarvan beter doordat er zoveel standaard op zit. De iX1 is full option nog stuk(je) duurder dan de iX3 voor een kleinere auto - dat kon ik niet verkopen aan mijzelf.

Daar tegenover is de iX1 natuurlijk wel moderner en wellicht beter toekomstbestendig?

• Maver77
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10:32
Manchu schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 00:08:
(BE) IX3 Impressive, Pythonic blau, Mokka leder, dark shadow en verwarmd stuur is begin maart besteld en de verwachte levertermijn kreeg ik gisteren binnen ... 15 December 2023. Geloof er weinig van maar we zullen zien.
(BE) iX3 Inspiring met trekhaak besteld begin augustus 2022, gisteren nog eens bij de dealer nagevraagd en wordt verwacht bij de dealer eind augustus 2023...

• spekmaster
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-03 21:22
BMW-driver schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:09:
Iemand ervaring met het vervangen van de pre lci naar de lci achterlichten.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Is dit mogelijk?

• Freezr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11:23
alikebab1 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 09:45:
[...]
...
Daar tegenover is de iX1 natuurlijk wel moderner en wellicht beter toekomstbestendig?
Ik vraag het me af:
- iDrive 8 is niet intuïtief en rommelig.
- Gebogen scherm lijkt opgeplakt scherm, tijdelijk design, later wordt betere integratie in interieur bedacht?
- iX1 is nog steeds SUV model en styling niet vernieuwend zoals iX.
- En belangrijkste breekpunt: geen iDrive knop!...

• Flipper
  • Laatst online: 22-03 13:15
Flipper schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:50:
[...]

Diverse usb sticks geprobeerd, in NTFS en ex fat geconfigureerd
Probleem blijft
Dealer zal nieuwe software mogen zetten op zijn kosten
Dealer heeft geblokkeerde navigatie uiteindelijk met koevoet gedeblokkeerd en terug aan de praat gekregen. 😂
Duurtijd 4:00h , normaal 60 minuten
Vervangwagen gekregen van topdealer Bmw Daeninck, Oudenaarde 👍🏼

Als extraatje kreeg ik de laatste nieuwe software, versie 03/2023.30
Iemand een idee wat er hierdoor (hopelijk) verbeterde ?

• stopie
  • Laatst online: 21-03 09:05
Flipper schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 16:13:
[...]

Dealer heeft geblokkeerde navigatie uiteindelijk met koevoet gedeblokkeerd en terug aan de praat gekregen. 😂
Duurtijd 4:00h , normaal 60 minuten
Vervangwagen gekregen van topdealer Bmw Daeninck, Oudenaarde 👍🏼

Als extraatje kreeg ik de laatste nieuwe software, versie 03/2023.30
Iemand een idee wat er hierdoor (hopelijk) verbeterde ?
Fijn dat het opgelost is!
Ik denk dat jij de eerste bent die op de 03/2023.xx zit. Ben heel benieuwd of en zo wanneer wij hem via RSU krijgen

• Berkum
  • Laatst online: 21-03 22:16
siemenz schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:15:
[...]

De ix1 is wat moderner dat klopt. Echter het enige echte verschil wat je daaraan merkt is het grote scherm.

Verder is de ix3 veel groter (23 cm) en is een full option ix1 bijna net zo duur als de ix3 omdat die vanuit zich zelf al zeer compleet js
I heb geen iX1 gereden maar wel een benzine versie van de nieuwe X1 toen mijn iX3 bij de garage stond voor de update. Ik vind het nieuwe scherm gen verbetering. Mis ook de bedieningsknoppen voor airco e.d. Verder voelt de iX3 prima aan maar wel wat blikkeriger en springeriger dan de iX3. als ik nu moest kiezen zou ik weer voor de iX3 gaan. Vind het duidelijk meer auto en meer premium. Een gelijkwaardig aangeklede iX1 komt denk ik ook in de buurt qua prijs. Maar goed als je voor acceleratie of vierwielaandrijving gaat is de 1X1 eerste keuze 😄

• Hugo1529
  • Nu online
Nou, ix1 en ix3 gereden.
Ix1 viel meteen af, hij reed niet lekker stabiel vonden we, beetje zoekend en niet echt fijn sturend.
Daarna de ix3, veel meer bmw, veel meer auto, kwaliteit, comfort.
Maar toch, het valt niet mee tov onze i3, die rijdt zo makkelijk, vloeiend, licht, vlot, logisch.
In de ix3 hadden we het idee dat we toch wat meer moesten werken en vreemd genoeg waren we nadien beide wat wagenziek.
Voor mezelf vind ik de ix3 echt een dikke auto maar mijn vriendin vindt hem vooral te dik, tov de i3 is ze bang dat ze hem vaak zal laten staan op de korte stadsritten. Daar is de i3 koning en 90% van onze ritten bestaat daar uit.
Wel beetje balen, was het wat overtuigender geweest allamaal dan hadden we een deal gemaakt, die hadden we zelfs al maar toch even pas op de plaats.
De kleur dieprood schijnt (vertelde een medewerker die niet wist dat we voor de rode daar waren) niet te worden verkocht, niemand bestelt een dieprode.
Nou heb ik eerder twee keer een oranje bmw gehad en ik weet dat dat met de restwaarde doet.
Als de dealer in zijn deal richting mij daar meer rekeing mee zou houden dan zou ik nog best om willen maar dan weet ik dat 1 iemand er nietecht happy mee zal zijn, mijn vriendin.
We denken dat we moeten wachten tot 2025 tot de neue klasse komt.
Lichtere evs komen dan, bij deze voel je toch constant dat gewicht tussen de wielen hangen.
Wel echt een mooie auto en goed afgewerkt.
Qua range zou ik er erg blij mee zijn maar om alleen daarvoor een mooie i3 s en nog eens 40duizend euro daar te laten……….

• Hugo1529
  • Nu online
Als je adaptief alles laat besturen en hij dus middels verkeersborden snelheid aanhoudt, kun je in de instellingen nog aangeven dat je in geval van 80 kmh bv 83 kmh wilt rijden?
Vlgs verkoper niet maar ik meen me te herinneren dit een keer te hebben gelezen of gezien op youtube
Bij ix1 kan het sowieso

Ik blijf toch twijfelen over het geheel. Poeh poeh

• Thanis
Bij de iX3 kan je volledig zelf kiezen welke snelheid je wil, ook met adaptief rijden. Je kan zelf een correctie instellen op de Max. Snelheid, maar das wel een vaste correctie dan. E.g. +3km/u

• siemenz

siemenz

Koetje

Hugo1529 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 20:05:
ze bang dat ze hem vaak zal laten staan op de korte stadsritten. Daar is de i3 koning en 90% van onze ritten bestaat
Goed voor de gezondheid toch !

• breyzipp
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-03 15:45
Thanis schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 20:59:
Bij de iX3 kan je volledig zelf kiezen welke snelheid je wil, ook met adaptief rijden. Je kan zelf een correctie instellen op de Max. Snelheid, maar das wel een vaste correctie dan. E.g. +3km/u
Ooh waar stel je dat in? Dit zou ik ook wel willen doen want als mijn snelheid na meting op een verkeersbord getoond wordt is dit toch wel wat lager dan wat de iX3 zelf aangeeft.

• Hugo1529
  • Nu online
Wat me in de ix3 ook opviel is dat ie 100% accu was geladen en bereik vlgs weergave 275 km was.
Nu snap ik wel dat het 6graden was en dat er niet bepaald rustig gereden zal worden in een demo maar 460 wltp en dan 275 bij 100%?
Ook dat doet onze simpele i3 dan toch veel beter.
310 wltp en toen ik thuis aanreed stond er netjes 245 km als range, amper minder dus dan bij de i3
Ik krijg toch de indruk dat onze i3 zo gek nog niet is, ook het rijden daarin gaat zooooooo veel soepeler dan in de grote jongens. Het afremmen, optrekken het gaat zo mooi lineair en dat ervaar ik in de ix1 en ix3 zeker niet zo, met name snelheid minderen gaat veel minder soepeltjes .

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11:00
Die 275km zegt niet zo veel. Als iemand in de vorige rit heeft lopen stampen of heel weinig km’s heeft gereden bij vries temperatuur daalt de weergegeven range hard. Winterbanden scheelt ook enorm. Ga er vanuit dat je bij normaal gebruik echt wel fors hoger zit en in de zomer kun je echt wel rond de 460km uitkomen.

• Hugo1529
  • Nu online
Begrijp ik wel, is in onze i3 exact zo maar leek me wel erg onder de wltp maat.
Maar goed, ik merk dat ik wel baal, vind de ix3 wel een betere mannenwagen dan de i3 maar zoals gezegd, om daar dan 60 k voor neer te leggen en er vervolgens niet 100% happy mee te zijn is wel wat.
Had ik normaal nooit als ik bmw ging inruilen wist ik exact wat ik wou, nu zijn we eigenlijk naar iets op zoek maar het is er nog niet. Wachten tot de neue klasse er is? 2025 zegt men maar dat kan met gemak ook paar jaar later worden, tot dan in de i3 blijven tuffen?
Eigenlijk zou ik een ix3 een paar dagen moeten lenen, een proefrit is te kort, er zit zoveel in dat je amper iets onthoud.
Zou ik met wat gewenning en instellingen bv wel one pedal kunnen rijden zoals in i3? En net zo vloeiend rijden ? Het ging hu echt wat ruw, lomp, schommelig, dusdanig dat we wat misselijk werden maar dat kan ook door het adaptief laten rijden komen. Als een ander rijdt ben ik binnen 200 meter misselijk dus wellicht zijn al die assistenten niets voor mij.
Nondeju
Twijfel alom

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bart Simpson
Ik heb andere ervaringen en vind het allemaal intuïtief. Maar het zal afhangen van hoe je je ‘gaspedaal’ gebruikt. Abrupt liften kan idd schokkerig over komen, zeker in B-modus. Maar dat moet je dus niet doen. Vraag de auto idd wat langer mee.

• Hugo1529
  • Nu online
Misschien moet ik dat doen.
We zijn qua one pedal en dergelijke ook best verwend met de i3, mag dan een kleine qua omvang zijn, qua interieur en kwaliteit doet ie niet onder en het mooie lineair rijgedrag is zooooooo lekker.
En dat heb je meteen als je instapt in een i3, het zal uiteindelijk met gewenning en instellingen ook ongeveer lukken in ix3 maar ik zie in reviews dat vanwege het gewicht toch vaak rem moet worden gebruikt.
Ik rijd al drie jaar met zelfde remmen en die zijn nog als nieuw………

Acties:
  • +3Henk 'm!

• WVabhove
  • Laatst online: 06:11
breyzipp schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 23:32:
[...]

Ooh waar stel je dat in? Dit zou ik ook wel willen doen want als mijn snelheid na meting op een verkeersbord getoond wordt is dit toch wel wat lager dan wat de iX3 zelf aangeeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Hugo1529 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 09:32:
We zijn qua one pedal en dergelijke ook best verwend met de i3, mag dan een kleine qua omvang zijn, qua interieur en kwaliteit doet ie niet onder en het mooie lineair rijgedrag is zooooooo lekker.
En dat heb je meteen als je instapt in een i3, het zal uiteindelijk met gewenning en instellingen ook ongeveer lukken in ix3 maar ik zie in reviews dat vanwege het gewicht toch vaak rem moet worden gebruikt.
Als jij de i3 geen stoeremannenwagen vindt, wat ik me kan voorstellen en je vrouw de ix3 te veel stoeremannenwagen en te groot vindt, dan zou je ook eens naar de i4 kunnen kijken ?

Voor de rest is het puur gewenning en instellingen denk ik. Je kunt de Ix3 kwa pedaal en stuurgedrag in iedere modus (sport comfort en eco) nog finetunen om te kijken wat je fijn vindt. Voor de rest is het auto van 2100kg dus die zal idd wat minder dynamisch rijden dan een kleiner scheur ijzer.

Ik heb overigens ook wel eens 290 km gezien met 100% batterij. Vervolgens kwam ik op m’n werk aan (25km) en toen stond hij op 335 km doordat ik gewoon “normaal” reed. (Temp was rond de 4 graden)

[Voor 8% gewijzigd door siemenz op 12-03-2023 11:06]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• breyzipp
Hugo1529 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 09:09:
Zou ik met wat gewenning en instellingen bv wel one pedal kunnen rijden zoals in i3? En net zo vloeiend rijden ? Het ging hu echt wat ruw, lomp, schommelig, dusdanig dat we wat misselijk werden maar dat kan ook door het adaptief laten rijden komen. Als een ander rijdt ben ik binnen 200 meter misselijk dus wellicht zijn al die assistenten niets voor mij.
Nondeju
Twijfel alom
Ik heb mijn nieuwe iX3 nu net een maand en ik ervaar niets van die dingen die jij vermeldt hoor. Aangezien in de winter de batterij range beperkt is rij ik momenteel enkel in ECO PRO mode en ik vind dat zowel aanschuiven in de files op secundaire wegen als voorliggertje volgen op de snelweg (beiden met de adaptive cruise control) heel vloeiend en soepel gaan.

Komende van een diesel CLA was het one pedal rijden volledig nieuw voor mij. De eerste rit dat ik het probeerde was ik er geen fan van (gaspedaal voelde onvertrouwd zwaar aan). Maar na nog eens enkele keren proberen begon ik er best aan te wennen en eigenlijk gebruik ik het nu steeds voor stadsverkeer met de vele starten / stoppen acties. Voor snelwegen verkies ik zonder (ofwel cruise control). Ook als je tijdens het rijden van D naar B overschakelt gaat dit super smooth.

Over misselijk worden, dat is ook verschillend van persoon, ik heb daar persoonlijk nog nooit last van gehad in geen enkele wagen, niet als bestuurder, niet als passagier (vooraan of achteraan). Maar voor ik de iX3 kocht zag ik wel in sommige reviews dat indien je one pedal drive gebruikt dat je beter wel wat moeite doet om zachtjes te remmen indien je passagiers hebt. Ik vind het remmen in one pedal drive best wel zacht hoor, mogelijks is dat ook wat anders van gedrag door die ECO PRO mode?

Eigenlijk een van de weinige (kleine) nadelen dat ik aan de iX3 ondervonden heb is de locatie van de laadklep. Natuurlijk is het gewoon overgenomen van de ICE X3 versie, maar het zou toch praktischer zijn voor publiek laden mocht dit vooraan zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

breyzipp schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:46:
[...]
Eigenlijk een van de weinige (kleine) nadelen dat ik aan de iX3 ondervonden heb is de locatie van de laadklep. Natuurlijk is het gewoon overgenomen van de ICE X3 versie, maar het zou toch praktischer zijn voor publiek laden mocht dit vooraan zitten.
Ja dat merk ik ook. Tevens omdat ik er maar een relatief korte kabel bij heb gekregen (5m). Bij mijn tesla zat een 7 meter kabel en dat was toch lekkerder. Nu moet je altijd achteruit in parkeren met een publieke laadpaal en dat is met schuine vakken in smalle Amsterdamse straatjes niet altijd even chill.

Daarnaast is het slordig dat het klepje niet automatisch dicht kan. Ik vergeet t vaak en dat zie je bij andere goedkopere merken beter opgelost.

Als ik de kofferbak wil sluiten moet ik trouwens op de sleutel het kofferbak symbool ingedrukt houden. Weet iemand of je kan instellen of dit gewoon met één klik kan ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WVabhove
  • Laatst online: 06:11
siemenz schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:59:
[...]
Als ik de kofferbak wil sluiten moet ik trouwens op de sleutel het kofferbak symbool ingedrukt houden. Weet iemand of je kan instellen of dit gewoon met één klik kan ?
Ik vermoed dat dat niet kan want staat zo vermeld in de handleiding. Ook als je van binnenuit de koffer wil sluiten moet je de knop omhoog getrokken houden. Heeft met veiligheid te maken.

• Knutselwout
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:41
BMW-driver schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:08:
Hallo, heb recent volgende melding gekregen.
"Uw BMW IX3 heeft aandacht nodig, we adviseren u spoedig een serviceafspraak te maken. De aandrijving van uw voertuig moet worden nagekeken"
Heb een afspraak gemaakt in de garage, ze hebben de wagen uitgelezen maar niets gevonden. Er is ook geen update uitgevoerd, zit op dit moment op 03/2022.30.
Heeft iemand van jullie een soortgelijke melding ontvangen ?
Heb ik ook gehad. Ben naar de garage gereden en ze hadden ook niks gevonden. Is inmiddels alweer een paar maanden geleden. Volgens mij had ik dezelfde update. Ik heb nu de laatste.

Zijn er trouwens mensen die last hebben van niet automatisch sluiten van de wagen na de laatste update? Soms gaat die niet op slot wanneer ik weg loop van de wagen, maar een andere keer weer wel. Nu controleer ik het altijd na in de app wanneer ik vergeet het na te kijken bij het weglopen, want ik was er inmiddels aan gewend om niet meer telkens om te kijken of die op slot gaat.

[Voor 21% gewijzigd door Knutselwout op 12-03-2023 21:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Knutselwout
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:41
Had ik ook inderdaad. Ik heb het opnieuw ingevoerd, maar ik weet niet of het probleem verholpen is. Eens kijken wat die doet wanneer mijn vrouw in de auto gereden heeft en ik daarna instap.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Berkum
Hugo1529 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 09:32:
Als ik zo je berichten lees moet je gewoon geen iX3 kopen. De iX3 is gewoon geen logische opvolger van de i3. Een iX3 is een X3 met een elektrische motor. Ideal voor mensen die een traditionele (X) BMW gewend zijn en de overstap willen maken naar elektrisch. De i3 was vooruitstreven en ontwikkeld als pure elektrische wagen. Enerzijds handzaam en licht anderzijds een range die beperkt is en een uiterlijk dat je moet kunnen waarderen.

• breyzipp
siemenz schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:59:
[...]

Ja dat merk ik ook. Tevens omdat ik er maar een relatief korte kabel bij heb gekregen (5m). Bij mijn tesla zat een 7 meter kabel en dat was toch lekkerder. Nu moet je altijd achteruit in parkeren met een publieke laadpaal en dat is met schuine vakken in smalle Amsterdamse straatjes niet altijd even chill.
Ik heb dezelfde kabel denk ik, heb die vandaag voor de eerste keer eens gebruikt. Zoals ik hier nu achteruit geparkeerd was voor te laden vroeg ik me af of het voorwaarts ook niet gelukt zou zijn. ☺️

• siemenz

siemenz

Koetje

breyzipp schreef op maandag 13 maart 2023 @ 00:06:
[...]

Ik heb dezelfde kabel denk ik, heb die vandaag voor de eerste keer eens gebruikt. Zoals ik hier nu achteruit geparkeerd was voor te laden vroeg ik me af of het voorwaarts ook niet gelukt zou zijn. ☺️

[Afbeelding]
Bij dit soort vakken lukt dat wel.

Het gaat met name on die schuine vakken (in bijv Amsterdam)

• Hugo1529
  • Nu online
Klopt denk ik wel, ik moet geen ix3 kopen maar wat dan, ik ben nu eenmaal bmw rijder en ik wist altijd exact wat ik wilde bij de volgende dire jaar. Nu ben ik het kwijt.
Ik wil ook verder, de i3 hoe fantastisch en fijn wil ik op een gegeven moment ook inruilen, maar wat dan? Het zijn allemaal zware jongens waar je dan mee komt te zitten!
Denk serieus dat er voor ons een gat ontstaat tot 2025 en de neue klasse uitkomt.
Wat moet ik dan doen met het geld dat ik had gereserveerd voor nieuwe bmw?? Haha
nee, maar seieus, beetje meer range en weer wat moderner is wel wat we willen en dan ben ik toch van mening dat ix3 het dichts bij ons idee van bmw en ev komt dus we twijfelen nog even verder.

• siemenz

siemenz

Koetje

Hugo1529 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 07:04:
Klopt denk ik wel, ik moet geen ix3 kopen maar wat dan, ik ben nu eenmaal bmw rijder en ik wist altijd exact wat ik wilde bij de volgende dire jaar. Nu ben ik het kwijt.
Ik wil ook verder, de i3 hoe fantastisch en fijn wil ik op een gegeven moment ook inruilen, maar wat dan? Het zijn allemaal zware jongens waar je dan mee komt te zitten!
Denk serieus dat er voor ons een gat ontstaat tot 2025 en de neue klasse uitkomt.
Wat moet ik dan doen met het geld dat ik had gereserveerd voor nieuwe bmw?? Haha
nee, maar seieus, beetje meer range en weer wat moderner is wel wat we willen en dan ben ik toch van mening dat ix3 het dichts bij ons idee van bmw en ev komt dus we twijfelen nog even verder.
Wat reed je voor de i3 dan ? De auto is niet groter dan een polo namelijk toch ?

Niet flauw bedoeld, maar heb je de nieuwe smart forfour al gezien? Toch Duits premium en klein en licht.

[Voor 5% gewijzigd door siemenz op 13-03-2023 07:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hugo1529
  • Nu online
Haha, je vergist je zo ontzettend in de i3 maar dat doen de meeste mensen incl bmw medewerkers
De i3 is omdat het een echte ev betreft wellicht compact van buiten maar alles wat je buiten ziet is ook binnenruimte
De i3 is flink ruimer dan mijn voorgaande 3 serie touring, serieus.
Dat is helaas het stigma van de i3, door de normale versie met de smalle bandjes heeft ie een raar imago maar ik rijd de roadstyle edition waar 20 inch mooie wielen op liggen, verlaagd verbreed, sportonderstel, alles wat een m normaal gesprken heeft dat heeft deze okk, dus ook sportstuurbekrachtiging, de diverse verstevigingen etc
Het is echt een ruime snelle handige bmw met super mooie materialen. Hout, leer , carbon fibre, en een kunststof dat niets weg heeft van kunststof. En hij blijft ook gewoon mooi, nog nooit met suitbusjes of andere middeltjes aan interieur bezig geweest, dat was bij 3 series wel anders.
De slogan van bmw met uitkomen i3 was dan ook: kwaliteit van 7 serie, ruimte van 5 serie, prijs van 3 serie. En dat klopt allemaal best goed.
Kortom, de meest ondergewaardeerde bmw ever denk ik en dat is waarom wij zo’n moeite hebben om een vervanger te vinden.
Hadden ze er nog een gemaakt met 100km meer range dan was het die geworden, geen twijfel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:40

GigaTexel_BE

AMD MP²

spekmaster schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 10:36:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Is dit mogelijk?
Kan perfect.

Siesteem Spekkies!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

WVabhove schreef op zondag 12 maart 2023 @ 18:32:
[...]

Ik vermoed dat dat niet kan want staat zo vermeld in de handleiding. Ook als je van binnenuit de koffer wil sluiten moet je de knop omhoog getrokken houden. Heeft met veiligheid te maken.
[Afbeelding]
Kan je aanpassen. Je kan er ook voor kiezen om de koffer enkel te laten open gaan als de auto ontgrendeld is (om bvb ongewilde opening te vermijden door sleutels in je zak)
Stuur maar even een PM

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• breyzipp
siemenz schreef op maandag 13 maart 2023 @ 07:00:
[...]

Bij dit soort vakken lukt dat wel.

Het gaat met name on die schuine vakken (in bijv Amsterdam)
Ja het hangt er wat van af waar die laadpaal zich bevindt tov het parkeervak. Het is echt wel een rommelige chaos nu in de babysteps van het EV tijdperk, maar die chaos heeft ook wel zijn charme vind ik. ☺️ Een nieuw laadpunt uitproberen is een heel avontuur, benzine tanken is maar boring. 😅

—-

Aan de mijnheer met de i3, is er een reden waarom je er per se vanaf wil? Anders zou ik idd ofwel gewoon nog enkele jaartjes wachten tot meer van het BMW gamma geëlektrificeerd is, of anders misschien eens een ander merk proberen. Een Polestar 2, Volvo C40 Recharge of een Ford Mustang Mach E waren 3 andere EV’s die ik overwoog alvorens ik de iX3 kocht, en dat zijn 2 merken waarmee ik in het verleden al reed en heel tevreden over was.

• siemenz

siemenz

Koetje

Hugo1529 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 07:21:
Haha, je vergist je zo ontzettend in de i3 maar dat doen de meeste mensen incl bmw medewerkers
De i3 is omdat het een echte ev betreft wellicht compact van buiten maar alles wat je buiten ziet is ook binnenruimte
De i3 is flink ruimer dan mijn voorgaande 3 serie touring, serieus.
Dat is helaas het stigma van de i3, door de normale versie met de smalle bandjes heeft ie een raar imago maar ik rijd de roadstyle edition waar 20 inch mooie wielen op liggen, verlaagd verbreed, sportonderstel, alles wat een m normaal gesprken heeft dat heeft deze okk, dus ook sportstuurbekrachtiging, de diverse verstevigingen etc
Het is echt een ruime snelle handige bmw met super mooie materialen. Hout, leer , carbon fibre, en een kunststof dat niets weg heeft van kunststof. En hij blijft ook gewoon mooi, nog nooit met suitbusjes of andere middeltjes aan interieur bezig geweest, dat was bij 3 series wel anders.
De slogan van bmw met uitkomen i3 was dan ook: kwaliteit van 7 serie, ruimte van 5 serie, prijs van 3 serie. En dat klopt allemaal best goed.
Kortom, de meest ondergewaardeerde bmw ever denk ik en dat is waarom wij zo’n moeite hebben om een vervanger te vinden.
Hadden ze er nog een gemaakt met 100km meer range dan was het die geworden, geen twijfel.
Nu romantiseer je de i3 wel een beetje hoor!

• Hugo1529
  • Nu online
helemaal niet. exterieurmaten zeggen in dit geval niets.
er zit niets in de weg in de i3. i3 heeft geen neus, is allemaal binnenruimte!
je hebt meer breedte. meer lengte.
ik ben van de 3 serie naar de i3 gegaan en ervaar dit als een ruimere auto.
is ook echt de eniige bmw die als ev is gebouwd, rest is allemaal omgebouwd en alles wat in de weg zit blijft zitten.
i3 heeft als enige ev bmw bv ook een flinke frunk.
en een goed bruikbare achterruimte., en de cijfers zeggen in dit geval niet de hele waarheid.
ondanks dat liters inhoud achterin best krap lijken kunnen we er alles in kwijt wat we ook in de touring mee namen.
is serieus een zeer praktische bmw, op deze basis hadden ze verder moeten gaan, gaan ze ook doen, in 2025.
raar tussenstuk maar ik denk dat wel over 10 jaar dat allemaal als een raar stukje bmw historie beschouwen terwijl we dan in echte evs van bmw rijden.
niks nadeligs over de ix3 want hij rijdt lekker. maar navenant zijn grootte is ie niet zoveel ruimer van binnen. voorin voelt het voor ons krapper dan in de i3. veel meer glas, breedte is echt ruim in i3. je moet het toch maar een testen.
en dan met dat mooie leer, hout etc. nee ik ben er wel uit,

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BatW
breyzipp schreef op maandag 13 maart 2023 @ 00:06:
[...]

[Afbeelding]
Voorwaarts haal je het ook zeker als je de 5 meter kabel heb. Laad hem altijd vooruit omdat ik bij ons in de parkeergarage de deur niet open kan doen ivm pilaar en IX3 is van het formaat waarbij ze 20 jaar geleden niet aan hebben gedacht. Hang hem altijd over de spiegel zodat hij niet vuil gaat worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BatW
Hier het zelfde maar ik heb altijd in armleuning een USB stick zitten van 2 GB die ik had liggen en exporteer mijn profiel hierop en dan zet je alles weer in een paar seconden terug. Ook handig met leen auto oid. Iedereen heeft toch wel ergens een klein usb stickje liggen. Advies neem niet zo lange uitvoering ivm afbreken maar gewoon mini usb.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BatW
Hugo1529 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:28:
helemaal niet. exterieurmaten zeggen in dit geval niets.
er zit niets in de weg in de i3. i3 heeft geen neus, is allemaal binnenruimte!
je hebt meer breedte. meer lengte.
ik ben van de 3 serie naar de i3 gegaan en ervaar dit als een ruimere auto.
is ook echt de eniige bmw die als ev is gebouwd, rest is allemaal omgebouwd en alles wat in de weg zit blijft zitten.
i3 heeft als enige ev bmw bv ook een flinke frunk.
en een goed bruikbare achterruimte., en de cijfers zeggen in dit geval niet de hele waarheid.
ondanks dat liters inhoud achterin best krap lijken kunnen we er alles in kwijt wat we ook in de touring mee namen.
is serieus een zeer praktische bmw, op deze basis hadden ze verder moeten gaan, gaan ze ook doen, in 2025.
raar tussenstuk maar ik denk dat wel over 10 jaar dat allemaal als een raar stukje bmw historie beschouwen terwijl we dan in echte evs van bmw rijden.
niks nadeligs over de ix3 want hij rijdt lekker. maar navenant zijn grootte is ie niet zoveel ruimer van binnen. voorin voelt het voor ons krapper dan in de i3. veel meer glas, breedte is echt ruim in i3. je moet het toch maar een testen.
en dan met dat mooie leer, hout etc. nee ik ben er wel uit,
Ik heb 2 maanden een I3S gehad maar is wel een stuk kleiner dan een 3 serie ook qua breedte in het interieur en zeker met een IX3. Als je natuurlijk 2 trolleys in de Touring doet past dit ook in een I3 maar 225 liter verschil is bijna het dubbele. Als ik met 190 cm stoel naar achteren zat kan je achter de bestuurder niet zitten. Het is een leuke stadsauto maar kan je niet vergelijken met een IX3 of zelfs maar een IX1 naar mijn mening.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spekmaster
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-03 21:22
Daar lijkt het op ja, staat een filmpje op youtube.
Vind vooral de smoked look erg mooi.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EVBeamer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14-03 07:08
Dit soort posts met klachten over andere gebruikers hebben geen plek op dit forum. Stoor je je ergens aan, maar dan een topic-report aan.

[Voor 70% gewijzigd door deepbass909 op 14-03-2023 14:22]

• Bnks
  • Laatst online: 16-03 12:53
Iemand die kan helpen bij de vessel informatie te achterhalen? Auto werd in februari geproduceerd en zou volgens de dealer mid mei verwacht worden (BE).

Ik lees vaak dat de communicatie omtrent levering bij de dealer steeds met buffer is.

Alvast bedankt!

B.

• Borre1991
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-03 17:20
Even een update voor de mensen die (zoals mij) vol ongeduld aan het wachten zijn op de levering van hun IX3 :)

Heb zojuist de melding gekregen van mijn dealer dat leveringsdatum nu op 7 augustus 2023 staat. (besteld op 2 september 2022)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-03 20:22

deepbass909

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Ik heb wat reacties onder een ingreep verwijderd. Ook daarvoor geldt dat als je een post ziet waar je je aan stoort, je een TR aan moet maken ipv in het topic te klagen. Laat ons die gebruiker aanspreken, dat houdt het topic schoner en leuker voor iedereen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• BatW
spekmaster schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:31:
[...]

Daar lijkt het op ja, staat een filmpje op youtube.
Vind vooral de smoked look erg mooi.

[YouTube: BMW X3 - G01 LCI TAIL LAMP UPGRADE RETROFIT FULL INSTRUCTIONS AND WIRING PROCEDURE!]
Is wel mooi uitleg zeg. _/-\o_ Ik had alleen eerst even getest voordat ik ze terug ging plaatsen want als ik dit doet werkt de helft niet meer ben ik bang.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maver77
Bnks schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:51:
Iemand die kan helpen bij de vessel informatie te achterhalen? Auto werd in februari geproduceerd en zou volgens de dealer mid mei verwacht worden (BE).

Ik lees vaak dat de communicatie omtrent levering bij de dealer steeds met buffer is.

Alvast bedankt!

B.
Dit schip lijkt onderweg naar Europa van Dalian
https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9925368

• Bnks
Klopt! Deze info had ik ook al gevonden, maar ik denk dat deze net te vroeg vertrokken is uit Dalian. Ik vermoed dat hij op ‘de volgende’ zit. Maar om dit terug te vinden .. :/

NYKline heeft ook schedules beschikbaar op hun site, maar nergens eentje terug te vinden waar Dalian op staat vermeld. Zoals https://www.nykroro.com/w...E-ESEA-wk10.pdf#view=FitH bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maver77
Bnks schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:21:
[...]

Klopt! Deze info had ik ook al gevonden, maar ik denk dat deze net te vroeg vertrokken is uit Dalian. Ik vermoed dat hij op ‘de volgende’ zit. Maar om dit terug te vinden .. :/

NYKline heeft ook schedules beschikbaar op hun site, maar nergens eentje terug te vinden waar Dalian op staat vermeld. Zoals https://www.nykroro.com/w...E-ESEA-wk10.pdf#view=FitH bijvoorbeeld.
Via https://www.vesselfinder.com/ports/CNDLC001 volgen welke "... Leader" er komt opladen en volgen zeker?

• Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-03 19:22
kreeg de melding dat de batterij van de sleutel leeg is. in de handleiding is een procedure te vinden hoe deze te vervangen.
ik dacht dat de sleutel kon opladen in het vakje naast de wireless charging pad waar de sleutel net in past?
vind ik wel jammer :(

nog iemand al de batterij moeten vervangen, net iets meer dan een jaar nu sinds ik de auto heb

• Bnks
Insidio2 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:16:
kreeg de melding dat de batterij van de sleutel leeg is. in de handleiding is een procedure te vinden hoe deze te vervangen.
ik dacht dat de sleutel kon opladen in het vakje naast de wireless charging pad waar de sleutel net in past?

nog iemand al de batterij moeten vervangen, net iets meer dan een jaar nu sinds ik de auto heb
Door de ‘manuele sleutel’ er uit te schuiven kan je druk zetten op de achterkant van de sleutel, om deze open te krijgen.

Hier een filmpje ter verduidelijking:
YouTube: BMW key fob battery replacement in less than 2 minutes

B.

Edit: verkeerd gelezen, dacht dat je geen procedure had teruggevonden. :X

[Voor 4% gewijzigd door Bnks op 16-03-2023 11:43]

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-03 22:17

De originele batterij is sowieso vaker al niet 100% naar mijn idee. Je krijgt gelukkig op tijd een melding.
Sleutel van mijn vriendin is ook vaak leeg. Denk omdat ze die vaak in de tas heeft zitten en hele dag in beweging is. Mijn gaat ruimschoots langer mee maar ligt altijd in de la of op mijn bureau.

Het opladen van de sleutel is een verwarring. Dat geldt wel voor de display key. Dat logge geval met scherm. Maar niet voor de normale.

Grz D.

• Thanis

Hier ook na 1,5j, heb batterij vervangen en alles ok.

• Caspark
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-03 13:29
Hallo iedereen, ik heb een vraagje… wij hebben sinds begin februari ook een ix3 en nu kreeg ik voor het eerst de auto niet meer met de comfort open en stond er dit in het scherm. Ik kan niets hierover vinden in de drivers guide, dus nu weet ik niet wat er aan de hand is, of dit eenmalig is of dat ik iets verkeerd doe of zo? Iemand deze melding ook weleens gekregen?
Groeten van Caspar, verder overigens waanzinnig blij met deze superauto!

• quanggie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-03 23:11
Heeft iemand hier ervaring met traffic light assistant? Ik heb het gecodeerd en ik moet ieder rood verkeerslicht bevestigen met de SET-knop en de auto lijkt ook niet automatisch weg te rijden bij groen.. werkt het bij iemand wel beter?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DomiGijzen
Caspark schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:49:
Hallo iedereen, ik heb een vraagje… wij hebben sinds begin februari ook een ix3 en nu kreeg ik voor het eerst de auto niet meer met de comfort open en stond er dit in het scherm. Ik kan niets hierover vinden in de drivers guide, dus nu weet ik niet wat er aan de hand is, of dit eenmalig is of dat ik iets verkeerd doe of zo? Iemand deze melding ook weleens gekregen?
[Afbeelding]
Een beetje zitten spelen met de auto "uit" of de muziek/airco wat langer laten lopen? Herken het wel van vroeger. Gebeurde me wel eens als ik het spelen was met iDrive maar zonder dat de motor liep. Of als de auto dagen na elkaar deed voorventileren maar toch niet gebruikt werd. Lijkt me daarom over de normale accu te gaan, niet de accu voor de aandrijving.
quanggie schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:03:
Heeft iemand hier ervaring met traffic light assistant? Ik heb het gecodeerd en ik moet ieder rood verkeerslicht bevestigen met de SET-knop en de auto lijkt ook niet automatisch weg te rijden bij groen.. werkt het bij iemand wel beter?
Niet gecodeerd, wel in het buitenland regelmatig. Rood licht wordt vanzelf opgepakt. Vertrekken vereist een actie. Auto's volgen bij vertrek gaat wel vanzelf zolang je oplet en de camera niet afdekt.

Grz D.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bart Simpson
[Afbeelding]
Ik herken de melding. Bij mij was (after market upgrade) audio aangesloten waarbij de versterker op stand-by bleef. De auto herkent dat er iets stroom staat te verbruiken en geeft deze melding. Zal idd om de normale accu gaan.

• breyzipp
quanggie schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:03:
Is dat in Nederland dan? Hier in België simpelweg “niet ondersteund in dit land” 😅

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03 00:36
Deze week in België op vakantie geweest, totaal gereden 206km (waarvan +/- 100km autosnelweg aan 110km/h) met een gemiddeld verbruik van 17,6kwh en SOC 53% resterend met 230km.

De gunstige temperaturen hebben het zeker bijgedragen, maar het blijft mij steeds verbazen hoe efficiënt deze wagen is.

PS: LCI Impressive met 20duims winterbanden.

• DjCoke
[Afbeelding]
Ik heb een keer deze melding gehad toen ik een laptop lader had aangesloten en ik meen minder dan 10% charge had. Wellicht een gebruiker die aan stond?

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

breyzipp schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:47:
[...]

Is dat in Nederland dan? Hier in België simpelweg “niet ondersteund in dit land” 😅
In Belgie werkt dit niet af fabriek. Je moet de functie zelf coderen om ze actief te krijgen - net zoals bij de automatische rijstrookassistent

Siesteem Spekkies!

• Caspark
Bart Simpson schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:50:
[...]

Ik herken de melding. Bij mij was (after market upgrade) audio aangesloten waarbij de versterker op stand-by bleef. De auto herkent dat er iets stroom staat te verbruiken en geeft deze melding. Zal idd om de normale accu gaan.
DjCoke schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:22:
[...]

Ik heb een keer deze melding gehad toen ik een laptop lader had aangesloten en ik meen minder dan 10% charge had. Wellicht een gebruiker die aan stond?
Dank jullie wel voor de reacties, in ieder wordt wel duidelijk dat het om de normale accu gaat en ik op zoek moet naar de stroomslurper... Ik heb echter niets aanstaan of ingeprikt voorzover ik kan bedenken. Een instelling in het bmw systeem dat blijft aanstaan ook al staat de auto uit, dat wordt graven in de menuutjes ben ik bang. Het is nu 2x voorgekomen, als het nog een keer gebeurt ga ik het aan de dealer voorleggen en hun reactie delen.

• DomiGijzen
Caspark schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:26:
[...]

[...]

Dank jullie wel voor de reacties, in ieder wordt wel duidelijk dat het om de normale accu gaat en ik op zoek moet naar de stroomslurper... Ik heb echter niets aanstaan of ingeprikt voorzover ik kan bedenken. Een instelling in het bmw systeem dat blijft aanstaan ook al staat de auto uit, dat wordt graven in de menuutjes ben ik bang. Het is nu 2x voorgekomen, als het nog een keer gebeurt ga ik het aan de dealer voorleggen en hun reactie delen.
Zou het nu al melden. Het is zeker niet normaal. Als er echt iets stroom trekt, kun je dadelijk mogelijk de auto niet meer starten. Klinkt raar voor een ev maar die traditionele accu heb je nodig.
Dealer kan waarschijnlijk ook wel meer zien in de diagnose dan het scherm nu aangeeft.

Grz D.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caspark
DomiGijzen schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 15:01:
[...]

Zou het nu al melden. Het is zeker niet normaal. Als er echt iets stroom trekt, kun je dadelijk mogelijk de auto niet meer starten. Klinkt raar voor een ev maar die traditionele accu heb je nodig.
Dealer kan waarschijnlijk ook wel meer zien in de diagnose dan het scherm nu aangeeft.
Hmm, je hebt gelijk, better safe than sorry. Ik ga het laten nakijken. Dank voor de tip

Acties:
  • +1Henk 'm!

• breyzipp
Heb mijn iX3 nu net over 5 weken. In het begin was het verbruik altijd meer dan 20 kWh/100 km, desondanks de Eco Pro mode. Zonet nog eens gekeken en nu zit ik ook meer rond die 17 kWh/100km. Gisteren mijn 4e rit van de dag een nieuw persoonlijk record gezet :)

Dat was een baan van voornamelijk 50 of 70 km/h limieten met wat stoplichten en ronde punten, de typische Vlaamse secundaire wegen. Airco stond uit maar schuifdak gekanteld, zijruit op een kier en muziek best luid. Buitentemperatuur was 17 gr.C met een aangenaam zonnetje. Volgens mij nog wel wat ruimte voor verbetering.

• Korre
  • Laatst online: 22-03 21:08
Hoe doen jullie dat om zo zuinig te rijden?
Na 3500km heb ik nog steeds een gemiddeld verbruik van 22kwh/100km.
Zit met een gemiddelde snelheid van 60km/u.
Woon-werkverkeer is via de snelweg aan 120km/u. Andere routes zijn vooral stadsverkeer.
Airco staat op 21 en zetelverwarming staat vaak aan.
Ik rij altijd in B en via ACC.

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anton320
  • Laatst online: 20-03 14:50
Korre schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:31:
Woon-werkverkeer is via de snelweg aan 120km/u. Andere routes zijn vooral stadsverkeer.

Wat doe ik verkeerd?
Hard optrekken? >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anton320
Heb een update gekregen van de garage.

Verwachte leverdatum is week 20/2023 (week van 15/05 - 21/05). Hij staat nu op de boot blijkbaar.
De auto werd geproduceerd ergens begin - half februari.

Denk qua boot dat het de Lyra Leader is (https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9284752)
Met een beetje geluk die ervoor, nl. de Jasmine Leader (https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9925368)

• Timmie
  • Laatst online: 00:02
Anton320 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:37:

Verwachte leverdatum is week 20/2023 (week van 15/05 - 21/05). Hij staat nu op de boot blijkbaar.

Denk qua boot dat het de Lyra Leader is (https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9284752)
Met een beetje geluk die ervoor, nl. de Jasmine Leader (https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9925368)
Thanks voor de info.

De mijne zou ook half februari (week 7) zijn geproduceerd. Hopelijk zit ie dan op dezelfde boot.
De dealer sprak onlangs van 'begin juni', maar de oorspronkelijke leverdatum was tweede helft mei. Dat kan dan kloppen. Misschien schatten de dealers het sowieso wat pessimistischer in om geen valse hoop te geven? :)

• Anton320
Timmie schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:30:
[...]

Thanks voor de info.

De mijne zou ook half februari (week 7) zijn geproduceerd. Hopelijk zit ie dan op dezelfde boot.
De dealer sprak onlangs van 'begin juni', maar de oorspronkelijke leverdatum was tweede helft mei. Dat kan dan kloppen. Misschien schatten de dealers het sowieso was pessimistischer in om geen valse hoop te geven? :)
Tof!

Ja de dealer zei wel om de tijdelijke huurwagen te verlengen tem week 21 - just in case -

• ix3 Belgium
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-03 14:38

Wat doe ik verkeerd?
Same here. Zit aan een verbruik van 23kwh/100km op een totaal van 7,000 km : 90% stad en altijd in Eco Pro, stand B.

• BataviaanBMW
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-03 12:52
Ik zit op 19,9kwh/100km.
1250km per week, ca. 85% snelweg met 110km/u in ecopro. Sinds kort in comfort, vanwege de iets betere acceleratie bij inhalen. verwarming 18.5 en zetelverwarming enkel om de ergste kou uit de stoel te halen en dan weer uit.

• Berkum

Wat doe ik verkeerd?
Ik denk dat het vooral te maken heeft met de 120 op de snelweg. Door de luchtweerstand neem de kracht die nodig is om de auto om de auto harder te laten rijden niet lineair maar exponentieel toe. Als ik 100 km/u op de snelweg rijdt, haal ik wel 18/100 zonder heel erg mijn best te doen. Meestal rijd ik rond de 110 en dan zit ik tussen de 19 en 20. Als ik 130 rijdt gaat het echter heel veel sneller (25/100)

• Maver77
Anton320 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:37:

kan ook de Glorious Leader (https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9357298), de Auriga Leader (https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9402718) of de Leo Leader (https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9181558) of nog een latere boot dan de Lyra Leader

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11:12
ix3 Belgium schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:21:
[...]

Same here. Zit aan een verbruik van 23kwh/100km op een totaal van 7,000 km : 90% stad en altijd in Eco Pro, stand B.
Misschien eens niet in stand B rijden 😜 maar laten uitrollen in stand D

• Bart Simpson
MvdV75 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:55:
[...]

Misschien eens niet in stand B rijden 😜 maar laten uitrollen in stand D
In de stad (90% naar ik begrijp) kan je hem beter in B laten staan. Als je veel kortere ritten maakt en de auto moet het interieur telkens opwarmen, gaat het wel hard in dit jaargetijde.
Pagina: 1 ... 52 53 54 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee