Hugo1529 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 09:09:
Zou ik met wat gewenning en instellingen bv wel one pedal kunnen rijden zoals in i3? En net zo vloeiend rijden ? Het ging hu echt wat ruw, lomp, schommelig, dusdanig dat we wat misselijk werden maar dat kan ook door het adaptief laten rijden komen. Als een ander rijdt ben ik binnen 200 meter misselijk dus wellicht zijn al die assistenten niets voor mij.
Nondeju
Twijfel alom
Ik heb mijn nieuwe iX3 nu net een maand en ik ervaar niets van die dingen die jij vermeldt hoor. Aangezien in de winter de batterij range beperkt is rij ik momenteel enkel in ECO PRO mode en ik vind dat zowel aanschuiven in de files op secundaire wegen als voorliggertje volgen op de snelweg (beiden met de adaptive cruise control) heel vloeiend en soepel gaan.
Komende van een diesel CLA was het one pedal rijden volledig nieuw voor mij. De eerste rit dat ik het probeerde was ik er geen fan van (gaspedaal voelde onvertrouwd zwaar aan). Maar na nog eens enkele keren proberen begon ik er best aan te wennen en eigenlijk gebruik ik het nu steeds voor stadsverkeer met de vele starten / stoppen acties. Voor snelwegen verkies ik zonder (ofwel cruise control). Ook als je tijdens het rijden van D naar B overschakelt gaat dit super smooth.
Over misselijk worden, dat is ook verschillend van persoon, ik heb daar persoonlijk nog nooit last van gehad in geen enkele wagen, niet als bestuurder, niet als passagier (vooraan of achteraan). Maar voor ik de iX3 kocht zag ik wel in sommige reviews dat indien je one pedal drive gebruikt dat je beter wel wat moeite doet om zachtjes te remmen indien je passagiers hebt. Ik vind het remmen in one pedal drive best wel zacht hoor, mogelijks is dat ook wat anders van gedrag door die ECO PRO mode?
Eigenlijk een van de weinige (kleine) nadelen dat ik aan de iX3 ondervonden heb is de locatie van de laadklep. Natuurlijk is het gewoon overgenomen van de ICE X3 versie, maar het zou toch praktischer zijn voor publiek laden mocht dit vooraan zitten.