Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stopie
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-07-2024
Het verschil valt mij om eerlijk te zijn ook niet erg op... Ik let met name om SoC en dan kan ik redelijk inschatten wat ik nog kan rijden.
ik heb dus helaas geen oplossing

[ Voor 20% gewijzigd door stopie op 22-06-2022 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-08 23:41
stopie schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:58:
Het verschil valt mij om eerlijk te zijn ook niet erg op... Ik let met name om SoC en dan kan ik redelijk inschatten wat ik nog kan rijden.
ik heb dus helaas geen oplossing
Ik begrijp iets niet, bedoelen jullie dat de Km in de auto anders is dan de km in de app?

En jullie vergelijken dat met een andere tool/app?

Waarschijnlijk weten jullie dat BMW wagen alleen de worst case scenario naar de app stuurt, dus dat je in sport modus zit. De informatie van comfort mode of eco pro komt niet door naar de app.

Dus ga gewoon in de auto zitten en kijk je range in sport mode, en open je bmw app en kijk daar of de cijfers kloppen of niet. 99% van de gevallen zal deze kloppen.

Wil jullie zeggen dat deze ook niet klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 16:31
oGoG schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:34:
[...]

Ik begrijp iets niet, bedoelen jullie dat de Km in de auto anders is dan de km in de app?

Waarschijnlijk weten jullie dat BMW wagen alleen de worst case scenario naar de app stuurt, dus dat je in sport modus zit. De informatie van comfort mode of eco pro komt niet door naar de app.

Dus ga gewoon in de auto zitten en kijk je range in sport mode, en open je bmw app en kijk daar of de cijfers kloppen of niet. 99% van de gevallen zal deze kloppen.

Klopt niet (althans niet bij mij). Ik rij in Comfort soms Eco Pro. Km’s zijn altijd 1 op 1 gelijk in de BMW en app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselwout
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 14:41
BatW schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:17:
Na de laatste update naar versie 57 loopt de My BMW app qua bereik nog steeds ongeveer 60 km achter met wat de auto zelf aangeeft. Ik heb volgende allemaal al gedaan:

Reboot (volume knop inhouden)
Set & reset privacy settings
Refresh app.'s
Log out & log back in on app
Delete app & install once again
Delete car in app & reinstall
Install app latest version

Ik heb het idee dat het niet aan de app zelf ligt maar in de auto. Als ik via EEVEE app kijk wat bereik is dan klopt deze met de BMW app. Geeft de auto verkeerde info of komt het ergens vanut de BMW server?

Iemand dezelfde problemen na de update en heeft een oplossing?
Ik heb hetzelfde probleem met mijn pre-LCI en ik heb ook al dezelfde dingen geprobeerd als jij. Daarbij heb ik nog geprobeerd om hem leeg te rijden op een paar km na en dan volledig op te laden, maar dat heeft ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9P78XpOEY5TZm68igD3tu3IoGkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dg1JqJhCUOu7RqexyzzKVLmJ.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag mooi dagje sturen Antwerpen - Schengen (LU, grens met DE) - Contern (LU) - Antwerpen
In Schengen van 24 tot 81% geladen aan een snellader, versie .57 volgt de oude curve, dus geen snellere laadtijden dan met vorige versies. Thuisgeraakt met nog 30km range / 10% SoC.

Ik heb in de heenweg 125 km/h in BE gereden en 130/131 in LU. Terugweg was het ietsjes drukker en kon ik niet altijd de snelheid halen. In Lux zelf heb ik mogelijks tussen enkele dorpjes een dotje gas gegeven O-).
Al bij al vind ik dit zeer acceptabele waarden :). Enkel blijf ik erbij, de zetels van m'n vorige Volvo V60 waren nog een stuk beter. De BMW stoelen zijn ok, maar je moet al eens heen en weer schuifelen tijdens een langere rit. Geen idee of de "echte" lederen stoelen beter zitten dan de Sensatec in mijn "budget iX3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
oGoG schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:34:
[...]

Dit is niet het geval hoor voor de update was het altijd 1 op 1 gelijk en nu niet meer. Heb ook nooit gehoord dat hij alleen waardes doorzet in sportstand. In mijn vorige X3 gaf hij ook gewoon bereik met benzine en ook niet in welke stand deze stond.

Je moet nu gaan rekenen wat er in de auto staat en dat is afhankelijk van de temparatuur. Als ik naar mijn werk ga en dat is ca 160km heen/terug dan kijk ik op de app en weet ik of ik onderweg nog moeten laden en dat zie ik nu pas als ik instap

[ Voor 4% gewijzigd door BatW op 23-06-2022 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Knutselwout schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:14:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met mijn pre-LCI en ik heb ook al dezelfde dingen geprobeerd als jij. Daarbij heb ik nog geprobeerd om hem leeg te rijden op een paar km na en dan volledig op te laden, maar dat heeft ook niet geholpen.
Kreeg vanuit ander forum de tip:

Zoerg dat je alle services aan heb staan, update dan alle apps, daarna Idrive resetten door 45 seconden knop in te houden en helaas geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselwout
BatW schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:12:
[...]

Kreeg vanuit ander forum de tip:

Zoerg dat je alle services aan heb staan, update dan alle apps, daarna Idrive resetten door 45 seconden knop in te houden en helaas geen resultaat.
Ja die had ik ook al gedaan. Het lijkt wel alsof de app zelf berekent hoeveel km nog over blijft ipv dat die waarde uit de auto overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
BatW schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:10:
[...]

Dit is niet het geval hoor voor de update was het altijd 1 op 1 gelijk en nu niet meer. Heb ook nooit gehoord dat hij alleen waardes doorzet in sportstand. In mijn vorige X3 gaf hij ook gewoon bereik met benzine en ook niet in welke stand deze stond.

Je moet nu gaan rekenen wat er in de auto staat en dat is afhankelijk van de temparatuur. Als ik naar mijn werk ga en dat is ca 160km heen/terug dan kijk ik op de app en weet ik of ik onderweg nog moeten laden en dat zie ik nu pas als ik instap
Bij mij (LCI) is vanaf het begin nooit 1 op 1 geweest. Alleen de waarden van de sport stand komen over en worden dus niet aangepast voor eco pro.

Hebben andere LCI rijders dan wel 1 op 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naupegus
  • Laatst online: 14-12-2024
Net even gecheckt. In de app stond 53% 184km, in de auto 53% 193km, maar op de moment dat ik de app in de auto had geopend, sprong die toch naar de auto waardes 1-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
naupegus schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 18:28:
Net even gecheckt. In de app stond 53% 184km, in de auto 53% 193km, maar op de moment dat ik de app in de auto had geopend, sprong die toch naar de auto vaardes 1-1.
Yep. Zo werkt het. Accupercentage verloopt niet (of na lange tijd heel weinig). Auto berekent obv huidige accu- en buitentemperatuur de nieuwe range. Die wordt dan gelijk naar de cloud gestuurd. En de app wordt ververst obv de cloudwaarde. En dan is alles weer 1 op 1.

Voor bij wie dit niet 1 op 1 werkt, misschien kijken of alle gegevensdiensten wel allemaal aanstaan? Beetje long shot, maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
oGoG schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:24:
[...]

Bij mij (LCI) is vanaf het begin nooit 1 op 1 geweest. Alleen de waarden van de sport stand komen over en worden dus niet aangepast voor eco pro.

Hebben andere LCI rijders dan wel 1 op 1?
We zijn eruit waarom hij niet het juiste bereik meer aangeeft denk ik :? Zoals eerder aangegeven pakt hij wel het bereik in de Sportmodus en dan is deze 1 op 1. Ik heb een Pre-LCI en deze is van maart 2021 en had nooit een update gehad en in de Pre-LCI gaf hij dus het bereik weer van de stand waarin de auto staat in dit geval Eco. Na de update naar 57 heb ik dus zelfde software als de LCI en dus alleen bereik in Sport modus. Ik heb het idee dat in de LCI bereik nooit gelijk was aan deze in de app en bij de Pre-LCI dus wel met oude software.

Als mijn denkwijze niet klopt laat het even weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
BatW schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:55:
[...]

We zijn eruit waarom hij niet het juiste bereik meer aangeeft denk ik :? Zoals eerder aangegeven pakt hij wel het bereik in de Sportmodus en dan is deze 1 op 1. Ik heb een Pre-LCI en deze is van maart 2021 en had nooit een update gehad en in de Pre-LCI gaf hij dus het bereik weer van de stand waarin de auto staat in dit geval Eco. Na de update naar 57 heb ik dus zelfde software als de LCI en dus alleen bereik in Sport modus. Ik heb het idee dat in de LCI bereik nooit gelijk was aan deze in de app en bij de Pre-LCI dus wel met oude software.

Hier pre-LCI op 03/2022.52 (update in april door dealer gedaan).

Ik heb 1 op 1 gelijk. Dus het zou kunnen liggen aan .57 of aan het feit dat er iets met/na de update moet worden gereset/aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
mrdop schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 12:18:
[...]

Hier pre-LCI op 03/2022.52 (update in april door dealer gedaan).

Ik heb 1 op 1 gelijk. Dus het zou kunnen liggen aan .57 of aan het feit dat er iets met/na de update moet worden gereset/aangepast.
Klopt bij was hij ook correct tot 03/2022.52 welke via de My BMW app kon worden gedaan. Hij is daarna naar de dealer gegaan voor .57 en nadien is het probleem ontstaan. Heb dus het vermoeden dat het ligt aan de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselwout
Net even gecheckt. In de app stond 53% 184km, in de auto 53% 193km, maar op de moment dat ik de app in de auto had geopend, sprong die toch naar de auto waardes 1-1.
Deze ga ik eens proberen, dat had ik nog niet gedaan. -> Nee, helaas werkt het (bij mij) niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Knutselwout op 24-06-2022 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Welke software versie want ik gok op 52 ipv 57?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Knutselwout schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:42:
[...]

Deze ga ik eens proberen, dat had ik nog niet gedaan. -> Nee, helaas werkt het (bij mij) niet.
Ook net gedaan, bij mij pakt die de sport stand de kms over, dus die klopt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
BatW schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:55:
[...]

Ik had voor de update ook geen juiste weergave, alleen zoals eerder aangegeven kwam deze over van de sport stand. Toch een bug die ze niet goed hebben bekeken of ze hadden deze moeten vermelden in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naupegus
  • Laatst online: 14-12-2024
BatW schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:13:
[...]

Welke software versie want ik gok op 52 ipv 57?
Ja, 52 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselwout
oGoG schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 18:01:
[...]

Ik had voor de update ook geen juiste weergave, alleen zoals eerder aangegeven kwam deze over van de sport stand. Toch een bug die ze niet goed hebben bekeken of ze hadden deze moeten vermelden in de app.
Komt inderdaad over van de sportstand. Ik zag ook dat de comfort mode dezelfde kilometers aangaf. Geen idee of dat toeval is, maar ik zou in de sportstand dan het laagste aantal kilometers verwachten als er verschil gemaakt moet worden. Ik rijd echter alleen in eco pro mode, wellicht dat het daarmee te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardWAD
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-07 11:25
Hallo BMW IX3 fans,

Ik hoop eind augustus 2022 in een IX3 te rijden ! Het is een high executive uitvoering in het zwart met mokka leren bekleding.
Ik ben bezig om een 3 fase laadpaal aansluiting te installeren. Ik ben opzoek naar informatie en vooral ervaring met 3 fase laadpalen er is een ruim aanbod op internet de vraag is wat is een goede keuze.

Met groet, Gerard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
GerardWAD schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:03:
Hallo BMW IX3 fans,

Ik hoop eind augustus 2022 in een IX3 te rijden ! Het is een high executive uitvoering in het zwart met mokka leren bekleding.
Ik ben bezig om een 3 fase laadpaal aansluiting te installeren. Ik ben opzoek naar informatie en vooral ervaring met 3 fase laadpalen er is een ruim aanbod op internet de vraag is wat is een goede keuze.

Met groet, Gerard.
Hi Gerard, ik heb hier een paal staan van Awesems en werk perfect zonder problemen op 3 fase 11kW met loadbalancing op mijn slimme meter. Is wel via de leasemaatschappij waardoor ik maandelijks de geladen stroom via hun terugbetaald krijg. Alles netjes aangelegd voordat Stedin kwam voor de 3-fase aansluiting. Min puntje is alleen dat je 2 maanden moet wachten op de betaling dus stroomkosten van januari krijg je eind maart en heb 2 passen voor thuis en openbaarladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 12:23
GerardWAD schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:03:
Hallo BMW IX3 fans,

Daarover is meer dan voldoende te vinden op dit forum: Thuisladen van je EV deel 2.

Ik zelf heb gekozen voor een Easee Home (3 fase / 22 kW). Via de E-Flux backoffice wordt alles automatisch verrekend met mijn werkgever.

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:31
Iemand wat real life ervaring met de Cognac sensatec zetels?
ik heb nu de zwarte in mn pythonicblauw IX3 besteld maar overweeg ze naar cognac te moven :D

hoe zit het met onderhoud / kleurafgifte jeansbroeken enz?

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinelli
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 21:45
[quote]oGoG schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:44:
Volgens rendering is dit mogelijks de nieuwe X3 model 2024, en volgens geruchten zou de iX3 op een ander platform komen vanaf 2025.

Ik geloof er niks van dat de iDriveknop er dan nog in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubenbuijs88
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-10-2022
Hanzzzie schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:24:
ik heb nu de zwarte in mn pythonicblauw IX3 besteld maar overweeg ze naar cognac te moven :D

Heb ze bij de dealer gezien en ik hou van een cognac kleur, maar deze vond ik te lichtbruin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
rubenbuijs88 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:28:
[...]

Heb ze bij de dealer gezien en ik hou van een cognac kleur, maar deze vond ik te lichtbruin.
Jonge cognac dus 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
Hanzzzie schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:24:

Ik heb Cognac maar wel de leren versie en zie niets van afgifte van jeans. Had hiervoor de kleur Oyster en daar zag je het wel op maar was met natte doek er zo af te vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cece
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 26-05-2024
Heeft er nog iemand problemen om de update te installeren? Al verschillende keren geprobeerd maar steeds deze melding.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCFHhQdEvLdBGHMyIagtHQHwmso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QruyhxdJ06lyFttDrrJxduTH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technino
  • Laatst online: 11-07-2023
Ik ga morgen mijn helemaal laten coaten en ze hebben ook produkt voor de zetels
https://www.carclean.com/nl/gyeon-q-leather-shield.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
BatW schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:50:
[...]

Ik heb Cognac maar wel de leren versie en zie niets van afgifte van jeans. Had hiervoor de kleur Oyster en daar zag je het wel op maar was met natte doek er zo af te vegen.
gister nog gemaild of het nog overgezet kan worden :)
ben benieuwd wanneer ik hem mag verwachten...
Eind maart besteld, eind april doorgegeven door leasing naar BMW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
cece schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:52:
Heeft er nog iemand problemen om de update te installeren? Al verschillende keren geprobeerd maar steeds deze melding.[Afbeelding]
Ik heb dat probleem dus ook 4 keer gehad, afgelopen maandag nogmaals geprobeerd, in mijn ogen niks anders gedaan dan de andere 4 keer en nu is hij ineens wel geinstalleerd. Wilde eigenlijk al langs de dealer gaan maar het is automagisch opgelost.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcanumkiller
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08-2024
Week 35 zou mijn dealer de papieren krijgen van mijn nieuwe IX3.
10 dagen later mag ik die gaan ophalen.

Als ik goed tel, dan lijkt de wagen te zitten op de Cygnus Leader die aan komt in Zeebrugge op 30 juli. (4 weken tussen aanmeren en wagen bij de dealer).

https://www.nykroro.com/documents/RTW-AFCON/RTWwk25.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markowitz
  • Laatst online: 10-08-2022
Arcanumkiller schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:35:
Week 35 zou mijn dealer de papieren krijgen van mijn nieuwe IX3.
10 dagen later mag ik die gaan ophalen.

Als ik goed tel, dan lijkt de wagen te zitten op de Cygnus Leader die aan komt in Zeebrugge op 30 juli. (4 weken tussen aanmeren en wagen bij de dealer).

https://www.nykroro.com/documents/RTW-AFCON/RTWwk25.pdf
En zit op elke boot die aanmeert in Bremerhaven dan iX3 auto's? Dan komen er behoorlijk wat aan: 3 juli, 12 juli, 15 juli, en 1 augustus. En 28 juni (gisteren) ook nog. Benieuwd wanneer mijne aankomt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikakika
  • Laatst online: 18-11-2023
Weet iemand of het mogelijk is je productiestatus te volgen. Heb wel een VIN nummer ondertussen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:24
kikakika schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:57:
Weet iemand of het mogelijk is je productiestatus te volgen. Heb wel een VIN nummer ondertussen
Nee, niet mogelijk door dit zelf te controleren. De dealer kan dit voor jou checken in hun systeem.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezr
  • Laatst online: 19-09 09:05
Als je ook een hekel hebt aan het grote deel pianolak op de middenconsole, dan is onderstaande een tip!
Geen vieze vingerafdrukken en krasjes meer zichtbaar.

Zelf dacht ik eerst ook aan wrappen, maar dat is niet altijd perfect bij randjes en zo. Ik heb liever een perfect passend deel.
Als BMW zelf nog eens met een carbon of ander deel komt, dan installeer ik dat alsnog.

Dit deel heeft een perfect pasvorm en voelt goed aan. Gewoon via AliExpress.
Het pianolak deel bij de voorkeuze knoppen had ik eerst ook gedaan, maar dat werd me te veel. Dat is weer terug naar gewoon zwart.

https://nl.aliexpress.com/item/1005003450305050.htmlAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_g7Y-vOsj1hUXkVfbaZ0cGkLTM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XQ0HblnbU97ZRmKf7JqKrG88.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/huSbVIVbS7qUwNTpuLzzdD4_lAQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pQObo0H3KUS1EPJzoIhWeHWF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sis3970
  • Laatst online: 10-11-2024
Wij gaan binnenkort met de auto naar Kopenhagen. Zijn er met ervaring op gebied van navigatie? Is de iDrive navi voldoende om laadpunten automatisch toe te voegen? Of zal ik beter ABRP gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 23:46
Freezr schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:59:
Als je ook een hekel hebt aan het grote deel pianolak op de middenconsole, dan is onderstaande een tip!
Geen vieze vingerafdrukken en krasjes meer zichtbaar.

Zelf dacht ik eerst ook aan wrappen, maar dat is niet altijd perfect bij randjes en zo. Ik heb liever een perfect passend deel.
Als BMW zelf nog eens met een carbon of ander deel komt, dan installeer ik dat alsnog.

Dit deel heeft een perfect pasvorm en voelt goed aan. Gewoon via AliExpress.
Het pianolak deel bij de voorkeuze knoppen had ik eerst ook gedaan, maar dat werd me te veel. Dat is weer terug naar gewoon zwart.

https://nl.aliexpress.com/item/1005003450305050.html[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goed te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
Heel gemakkelijk.
Het is een overlay die wordt geplakt. Maar passing is perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Freezr schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:38:
[...]

Heel gemakkelijk.
Top, ik heb hem gelijk besteld!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Freezr schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:38:
[...]

Heel gemakkelijk.
De originele moet er niet af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
Klopt. Het is een cover. Zonder snijrandjes of luchtbellen zoals er bij een wrap kan zijn.

Nog mooier zou een heel nieuw OEM deel van BMW zijn. Bijvoorbeeld van echt carbon. Misschien komt dat nog eens beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubenbuijs88
Heeft er iemand wat statistieken in verschil van verbruik tussen 19inch met en zonder de aero kappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
sis3970 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:01:
Wij gaan binnenkort met de auto naar Kopenhagen. Zijn er met ervaring op gebied van navigatie? Is de iDrive navi voldoende om laadpunten automatisch toe te voegen? Of zal ik beter ABRP gebruiken?
Toevallig ga ik ook in augustus naar Kopenhagen en advies om de app van Clever te installeren want deze heeft de meeste laadpunten in Denemarken.

Ik voeg ze gewoon in de I Drive toe als tussenstop in de route inclusief Tesla Superchargers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMA
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17-10-2022

AMA

Sinds dinsdag eindelijk iX3-rijder. Het wachten meer dan waard en heel tevreden van de kleurkeuze (Cashmere silver). Enkele dingetjes waar ik nog geen oplossing voor gevonden heb, maar aangezien de ervaringsdeskundigen hier zitten...:

- Ik gebruik bij voorkeur de native spotify ipv Android Auto. Echter gaat ie steeds uit het niets zelf terug naar Android Auto tijdens de rit. Iemand een idee?

- Het volume van de verkeersinformatie staat echt te luid. ik draai het telkens terug terwijl het loopt, maar de wagen 'onthoudt' dit precies niet... Geen instelling gevonden die hierbij helpt.

- Het draadloze laadplatform voor de smartphone lijkt me niet echt heel goed te werken. M'n telefoon krijgt het steevast erg warm, waardoor Android Auto dan ook kuren gaat vertonen en de batterij loopt alsnog gewoon leeg, me dunkt. Lichtje van het platform wordt ook rood ipv blauw.

Maar ik ben aan het muggenziften, want voor de rest een geniale wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
AMA schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:42:
Sinds dinsdag eindelijk iX3-rijder. Het wachten meer dan waard en heel tevreden van de kleurkeuze (Cashmere silver). Enkele dingetjes waar ik nog geen oplossing voor gevonden heb, maar aangezien de ervaringsdeskundigen hier zitten...:

- Ik gebruik bij voorkeur de native spotify ipv Android Auto. Echter gaat ie steeds uit het niets zelf terug naar Android Auto tijdens de rit. Iemand een idee?

- Het volume van de verkeersinformatie staat echt te luid. ik draai het telkens terug terwijl het loopt, maar de wagen 'onthoudt' dit precies niet... Geen instelling gevonden die hierbij helpt.

- Het draadloze laadplatform voor de smartphone lijkt me niet echt heel goed te werken. M'n telefoon krijgt het steevast erg warm, waardoor Android Auto dan ook kuren gaat vertonen en de batterij loopt alsnog gewoon leeg, me dunkt. Lichtje van het platform wordt ook rood ipv blauw.

Maar ik ben aan het muggenziften, want voor de rest een geniale wagen.
Ik heb een Iphone en druk dan op de Mode knop (naast de voorkeuze knoppen) en selecteer Spotify en dan blijft hij altijd staan zelfs voor de volgende berijder. Verkeersinfo staat altijd uit want rij altijd op navigatie en dan ben ik altijd op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:02
Spotify issue komt vaker voor. Ook op CarPlay. Enige wat redelijk werkte voor mij is een andere app als laatste openen. Maar biedt geen garantie. Soms weken geen last. Soms met geen mogelijkheden bruikbaar.
Ben overgestapt op Apple Music en daarvoor een tijd zonder CarPlay gereden.

Verkeersinfo idd uit en via navi de rtti. Sowieso kan de auto dan beter anticiperen op de weg.

Oplaadissues zijn ook bekend. Heb zelf geen Android maar had dat in t begin ook met de iPhone 10 of zoiets. Op een gegeven moment ging dat beter en met de nieuwe helemaal geen last meer van.
Overigens merkte ik dat destijds ook op losse draadloze laders maar daar komt natuurlijk wat meer lucht omheen.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Spotify gewoon via CarPlay. Nu al 1j verder en geen enkele keer problemen gehad met Spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 21:33
Nog mensen problemen met CarPlay en verbinding met gsm sinds de update?

Na de update al meerdere keren gehad dat tijdens het bellen, de auto verbinding met gsm verliest.

Gesprek gaat gewoon verder op de telefoon. Vervelend dus. Krijg niet opnieuw verbinding

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Byron_1978
  • Laatst online: 17-09 17:29
Deze week ook mijn iX3 gaan ophalen. Tot hiertoe heel tevreden ermee.
Model Impressive in Phytonic Blue met Dark Shadow pakket, Stuurverwarming en trekhaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B5KHER91_rYXrN6L0lbiRHLfVRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g5ECKq37rs4XwbVXOK0SiYbE.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jhr2D2QtcuvlQ6BBSX4wFhmGjQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xUvbqKl5D320gZiHx002d93T.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqxKHZBpr9LzmDndQolIZ9dh2vM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fQCBOXO1sDktAYYyzfRL1slb.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik wel merkte, toen ik mijn eerste testrit deed met het pre-LCI model werkte de head-up display beter samen met Apple Carplay. Mijn navigatie met de Kaarten app toonde toen mooi een kaartje in de head-up display. Nu krijg ik enkel een pijl aanduiding te zien.
Het tonen van de media info (cover-art enzo) in de head-up display is ook verdwenen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
Weten jullie wat de condities zijn voor het beschikbaar zijn van de upgrade .52 in de auto (LCI) zelf als de app zegt gereed te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Byron_1978 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:25:
Deze week ook mijn iX3 gaan ophalen. Tot hiertoe heel tevreden ermee.
Model Impressive in Phytonic Blue met Dark Shadow pakket, Stuurverwarming en trekhaak.

[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Wat ik wel merkte, toen ik mijn eerste testrit deed met het pre-LCI model werkte de head-up display beter samen met Apple Carplay. Mijn navigatie met de Kaarten app toonde toen mooi een kaartje in de head-up display. Nu krijg ik enkel een pijl aanduiding te zien.
Het tonen van de media info (cover-art enzo) in de head-up display is ook verdwenen blijkbaar.
Ziet er goed uit gefeliciteerd d:)b Ik heb nog nooit in head-up display media cover gezien wel in het gewone display. Als iemand op forum kan uitleggen hoe je dit krijgt dan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
BatW schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:36:
[...]

Ziet er goed uit gefeliciteerd d:)b Ik heb nog nooit in head-up display media cover gezien wel in het gewone display. Als iemand op forum kan uitleggen hoe je dit krijgt dan graag.
Toont beide, zowel een volledige nav informatie en als je media scrollt, krijg je die te zien ipv de nav info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
De regel FIFO per dealer kan ook de vuilbak in.
Voor de duidelijkheid, 2 100% identieke wagens in dezelfde kleur, besteld bij dezelfde dealer (Belgie) en de datum is de geconfirmeerde besteldatum gekregen van de dealer. Dus niet wanneer besteld bij fleet of leasemaatschappij.

Wagen 1 besteld op 24/12/2021, levering is nu voorzien in November 2022 (productie july)
Wagen 2 besteld op 29/12/2021, levering is nu voorzien in September 2022 (productie mei)

Kut, maar is nu niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Wel benieuwd naar de reden dan. Quality check fail ofzo?

En wachten is nooit leuk natuurlijk!

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:58
Engineer Stewie schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:13:
De regel FIFO per dealer kan ook de vuilbak in.
Voor de duidelijkheid, 2 100% identieke wagens in dezelfde kleur, besteld bij dezelfde dealer (Belgie) en de datum is de geconfirmeerde besteldatum gekregen van de dealer. Dus niet wanneer besteld bij fleet of leasemaatschappij.

Wagen 1 besteld op 24/12/2021, levering is nu voorzien in November 2022 (productie july)
Wagen 2 besteld op 29/12/2021, levering is nu voorzien in September 2022 (productie mei)

Kut, maar is nu niet anders.
Misschien hebben ze bij jou iets niet weggelaten en bij je collega wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
xjs678qr schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:37:
[...]

Misschien hebben ze bij jou iets niet weggelaten en bij je collega wel 8)
Zullen we tegen einde van het jaar wel weten zeker :+, het mag wel niet veel meer uitlopen.

Einde van het jaar schrijven ze niets in en wordt het januari 2023 (geen invloed op bijtelling in Belgie), als het nog later wordt moet ik mijn huidige wagen inleveren (hij is nu al 6 maanden over de lease), zonder te weten wat er in de plaats komt.

Maar zoals ik zeg, er is niets aan te veranderen, slikken, doorgaan en uitkijken naar de levering van toch wel een mooi machine.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 12:31
Nou eindelijk is mijn pre-LCI alweer sinds maandag 27 juni ingeleverd voor een geweldige LCI!!

iX3 Sophistograu, Leder Vernasca Schwarz stiksel Blau, High Executive, 20" LM M Aerodynamic (Styling 890M) Bicolor, Shadow Line Pack O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kPTInLvlCVuJTEpzgjQiMItY1Wo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iCt3fJsEYzHBKmHNa1GGOauL.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hRFjN6kwtjm-gtWAQ3An8bB0_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3WbAQIDwrxvXdxNf5IGMK2Ne.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/di6aJjhkJv6KRHtHv8sd-i4MgEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWXTiffrJBNOMYLy41bmaAGl.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yyhBwokX2grTwYkUUpnKRQaPR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2b2goJncFxBrnPobBSo6KOl.jpg?f=fotoalbum_large

Ervaringen tot zover:
- Geen piepjes meer alsof je vering een vogel heeft ingeslikt (zeer merkbaar bij rotondes met pre-lCI) en blijkbaar binnen specs volgens BMW;
- Scherm was veel groter dan verwacht! En helderder!
- De cockpit is met andere knopjes en plaatsingen rustiger en versnellingspook veel fijner en normale grote;
- Met 10 graden en voorverwarmen direct 150 kWh!!!!! Ik deed stiekum wel een dansje en ook meteen, binnen 3 seconden na communicatie met Fastned. Pre-LCI was toch zeker met 10 graden een paar minuten voordat hij op de curve zat. Bij 5 graden en kouder was dit nog meer merkbaar en duurde het heel heel heel lang voordat de curve werd gehaald.
- De velgen zijn :9~
- De deurdorpels in de kleur van je lak is gewoon te mooi om waar te zijn. Ook de "gaten" aan de zijkant is gewoon af en mooi. Deze auto had gewoon destijds afgeleverd moeten worden.
- Verwarmde stuurwiel;
- Lane assist is volgens mijn subjectieve mening 10x beter in staat om op de weg te blijven zonder onderbrekingen (die zijn stukke minder!) en bochten zoals bij maastricht (scherpe bocht komende van Eindhoven) pakt hij gewoon voor je.
- Net 1600 km aangetikt en dikke pluim voor BMW voor een inruil, no questions asked, naar aanleiding klachten geen pre-conditioning pre-LCI bekend bij iedereen, besteld op 02-03-2022 en geleverd op 27-06-2022;
- de kleur leder tegen over Oyster(?), bruin-creme, is zoveel beter! Geen broekvlekken meer die ik er maar niet uit kreeg. Reed standaard met groene zeep en doekjes rond, zonder succes. Ook coating erop laten doen enz... vlekken bleven helaas te zien (zwarte spijkerbroeken). Maar deze zwarte leder met blauwe stiksels zijn echt om op te eten.
- Deze stoelen zouden gelijk moeten zijn, maar of het is de euforie, maar ik merk dat ik beter zit op deze stoelen (kan aan mij liggen);

Negatief:
- geen knopje voor uitzetten airco alleen voice-command;
- geen knopje voor sync temps van bestuurder en passagier, alleen voice command;
- Ghost-braking (nog nooit gehad met pre-LCI), vooral bij schaduw en bruggen (Noorderbrug, Maastricht);
- hogere bijtelling 2022 model

Al met al ben ik met een brede lach te vinden in mn iX3 en blij dat ik toch niet naar de Y of anderen ben overgestapt. Dit was bijna gebeurd en heeft niet veel gescheeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
DjCoke schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 21:22:

Negatief:
- geen knopje voor sync temps van bestuurder en passagier, alleen voice command;
- Ghost-braking (nog nooit gehad met pre-LCI), vooral bij schaduw en bruggen (Noorderbrug, Maastricht);

Al met al ben ik met een brede lach te vinden in mn iX3 en blij dat ik toch niet naar de Y of anderen ben overgestapt. Dit was bijna gebeurd en heeft niet veel gescheeld.
Mooi hoor. Had ook nog even getwijfeld over deze kleur.

Wil je airco als in koelen/drogen uitzetten of het hele systeem dus geen ventilatie meer? Dat laatste kan door de knop omlaag (minder hard blazen) omlaag vast te houden.

Syncen is inderdaad een gemis. Nu tijdelijk een pre-lci 5 serie en dat knopje heb ik waarschijnlijk al vaker gebruikt dan alle andere knopjes.

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
DjCoke schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 21:22:
Nou eindelijk is mijn pre-LCI alweer sinds maandag 27 juni ingeleverd voor een geweldige LCI!!

iX3 Sophistograu, Leder Vernasca Schwarz stiksel Blau, High Executive, 20" LM M Aerodynamic (Styling 890M) Bicolor, Shadow Line Pack O+

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ervaringen tot zover:
- Geen piepjes meer alsof je vering een vogel heeft ingeslikt (zeer merkbaar bij rotondes met pre-lCI) en blijkbaar binnen specs volgens BMW;
- Scherm was veel groter dan verwacht! En helderder!
- De cockpit is met andere knopjes en plaatsingen rustiger en versnellingspook veel fijner en normale grote;
- Met 10 graden en voorverwarmen direct 150 kWh!!!!! Ik deed stiekum wel een dansje en ook meteen, binnen 3 seconden na communicatie met Fastned. Pre-LCI was toch zeker met 10 graden een paar minuten voordat hij op de curve zat. Bij 5 graden en kouder was dit nog meer merkbaar en duurde het heel heel heel lang voordat de curve werd gehaald.
- De velgen zijn :9~
- De deurdorpels in de kleur van je lak is gewoon te mooi om waar te zijn. Ook de "gaten" aan de zijkant is gewoon af en mooi. Deze auto had gewoon destijds afgeleverd moeten worden.
- Verwarmde stuurwiel;
- Lane assist is volgens mijn subjectieve mening 10x beter in staat om op de weg te blijven zonder onderbrekingen (die zijn stukke minder!) en bochten zoals bij maastricht (scherpe bocht komende van Eindhoven) pakt hij gewoon voor je.
- Net 1600 km aangetikt en dikke pluim voor BMW voor een inruil, no questions asked, naar aanleiding klachten geen pre-conditioning pre-LCI bekend bij iedereen, besteld op 02-03-2022 en geleverd op 27-06-2022;
- de kleur leder tegen over Oyster(?), bruin-creme, is zoveel beter! Geen broekvlekken meer die ik er maar niet uit kreeg. Reed standaard met groene zeep en doekjes rond, zonder succes. Ook coating erop laten doen enz... vlekken bleven helaas te zien (zwarte spijkerbroeken). Maar deze zwarte leder met blauwe stiksels zijn echt om op te eten.
- Deze stoelen zouden gelijk moeten zijn, maar of het is de euforie, maar ik merk dat ik beter zit op deze stoelen (kan aan mij liggen);

Negatief:

Ik heb dezelfde kleur en niet gekozen voor Shadow Line. Ben een beetje old school en zie graag beetje chroom :) 3 collega's in de LCI versie hebben ook heel veel last van Ghost-braking en hiermee al een kopstaart botsing gehad. Fietser reed iets te ver door om om de knop te drukken voor verkeerslicht en auto stond gelijk stil en aanrijding. In de pre-lci met inmiddels 17.000km nooit last van gehad. Lane assist werkt perfect want ik rij 1 x p/w vanuit Brussel naar Den Haag en blijft netjes binnen de lijntjes totdat ik snelweg af ga. Nadeel in Belgie is dat je in de file uiterst links/recht moet rijden en auto blijft netjes in het midden.

Ik wilde mijn pre-LCI ook omruilen maar gekozen voor flinke korting op mijn vrouw haar Mini. Ik heb in de 17:000 km ongeveer 5 x aan snellader gehangen dus wilde liever cash en lagere bijtelling. Leaseprijs is nu zoveel gestegen dan ik met mijn huidige budget net de Executive versie zonder extra's had kunnen leasen ipv de pre-lci met alle optie's.

Probleem wat de dealer er niet uit krijgt is het feit dan parkeer assistent na 3 wagens weer op "map" springt en je dus van voor af aan kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:58
BatW schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:30:
[...]

Ik heb dezelfde kleur en niet gekozen voor Shadow Line. Ben een beetje old school en zie graag beetje chroom :) 3 collega's in de LCI versie hebben ook heel veel last van Ghost-braking en hiermee al een kopstaart botsing gehad. Fietser reed iets te ver door om om de knop te drukken voor verkeerslicht en auto stond gelijk stil en aanrijding. In de pre-lci met inmiddels 17.000km nooit last van gehad. Lane assist werkt perfect want ik rij 1 x p/w vanuit Brussel naar Den Haag en blijft netjes binnen de lijntjes totdat ik snelweg af ga. Nadeel in Belgie is dat je in de file uiterst links/recht moet rijden en auto blijft netjes in het midden.

Ik wilde mijn pre-LCI ook omruilen maar gekozen voor flinke korting op mijn vrouw haar Mini. Ik heb in de 17:000 km ongeveer 5 x aan snellader gehangen dus wilde liever cash en lagere bijtelling. Leaseprijs is nu zoveel gestegen dan ik met mijn huidige budget net de Executive versie zonder extra's had kunnen leasen ipv de pre-lci met alle optie's.

Probleem wat de dealer er niet uit krijgt is het feit dan parkeer assistent na 3 wagens weer op "map" springt en je dus van voor af aan kan beginnen.
Ik hoop dat de reddingsas-assistent met een van de volgende updates ook naar België komt. In Duitsland en Zwitserland werkt dit naar behoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 12:34
Leverdatum komt dichterbij (eind oktober, begin november).
Wel kreeg ik onlangs telefoon van de garage waarin ze aangeven dat er een bepaalde chip niet kan ingebouwd worden.

Namelijk het openen van de koffer met je voet zou er niet bij kunnen geleverd worden. Dit was normaal wel inbegrepen in de opties. Nu had ik de keuze om te wachten met de levering tot deze chip er wel was (en dan zou ik mogelijk tot 2023 moeten wachten, levertijd onbekend) ofwel deze zonder de chip laten leveren en dan bleef de datum van eind oktober geldig.

Ik vraag me wel af of hier compensatie voorzien word, ik ga hier in ieder geval toch zelf achter gaan. Op zich gebruik ik deze optie nooit of erg weinig op mijn huidige wagen, maar ze zit in het optiepakket dus deze er zomaar uitlaten lijkt me ook niet echt proper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markowitz
Gisteren is de Capricornus Leader aangekomen in Bremerhaven. https://www.nykroro.com/documents/RTW-AFCON/RTWwk27.pdf Zitten daar weer iX3-en op? Zou mooi zijn, dan hoop ik dat die van mij er ook bij zit. Wordt wel een keer tijd. Enig idee hoe lang het dan nog zou duren tot aflevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 20:18
Reken op 4 weken, zeker als je een Belgische wagen met trekhaak hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenbuijs88
boskantman schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:47:
Ik vraag me wel af of hier compensatie voorzien word, ik ga hier in ieder geval toch zelf achter gaan. Op zich gebruik ik deze optie nooit of erg weinig op mijn huidige wagen, maar ze zit in het optiepakket dus deze er zomaar uitlaten lijkt me ook niet echt proper.
Het is jammer maar vind het een nette manier van BMW. Volgens mij spelen er macro-economische factoren van veel grotere aard dan een voetbediening die je niet eens gebruikt. Ik zou er dus geen probleem van maken maar wellicht kan de dealer een sleutelhanger ofzo leveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Vooral checken of er geen andere impact is. Die functie zit in je comfort open optie en werkt, dacht ik, samen met je afstand sensoren achter.
Als het alleen dat is, klein dingetje. Als het ook andere zaken raakt, kan het toch wat groter zijn.

Heb overigens ook levering in die periode en heb er nog niks van gehoord. Heb medio juli een afspraak en zal maar eens gaan vragen.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Sleutel in de auto.

Gisteren stapte ik uit de auto en deed de bestuurders deur op slot met de handgreep maar de achterdeur stond nog open en pakte de knuffel van mijn dochter van de achterbank en lag de sleutel op de achterbank en gooide de deur dicht en sleutel lag dus op de achterbank met alle deuren dus dicht. Bij mij vorige X3 ging dat niet als de sleutel in de auto lag maar dit keer wel.

Eerst dus wachten op de reservesleutel voordat ik weer toegang had. Zelfs met beide sleutels in de auto ging hij gewoon op slot. Wel raam even open gelaten :9 natuurlijk.

Is dit normaal voor de IX3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
rubenbuijs88 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 23:49:
[...]

Het is jammer maar vind het een nette manier van BMW. Volgens mij spelen er macro-economische factoren van veel grotere aard dan een voetbediening die je niet eens gebruikt. Ik zou er dus geen probleem van maken maar wellicht kan de dealer een sleutelhanger ofzo leveren ;)
Wel als je hem later gaat inruilen en het werkt niet? Kreeg voor ontbrekende optie in bijrijdersstoel een set originele dakdragers en een set wintermatten dus een sleutelhanger...!! :o :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sis3970
BatW schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:31:
Sleutel in de auto.

Gisteren stapte ik uit de auto en deed de bestuurders deur op slot met de handgreep maar de achterdeur stond nog open en pakte de knuffel van mijn dochter van de achterbank en lag de sleutel op de achterbank en gooide de deur dicht en sleutel lag dus op de achterbank met alle deuren dus dicht. Bij mij vorige X3 ging dat niet als de sleutel in de auto lag maar dit keer wel.

Eerst dus wachten op de reservesleutel voordat ik weer toegang had. Zelfs met beide sleutels in de auto ging hij gewoon op slot. Wel raam even open gelaten :9 natuurlijk.

Is dit normaal voor de IX3?
Had ik ook vastgesteld. Om die reden mijn iPhone en Watch als sleutel ingesteld en gedeeld met mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
sis3970 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:35:
[...]

Had ik ook vastgesteld. Om die reden mijn iPhone en Watch als sleutel ingesteld en gedeeld met mijn vrouw.
Ik weet eigelijk zeker dat ik het voor de update nooit heb gehad. Als ik tas met laptop achterin de auto plaatste en drukte op de verkeerde knop op de klep kreeg ik melding dat dit niet mogelijk was omdat sleutel in de auto lag. Nu gaat hij dus dicht en einde verhaal. Mijn Iphone is de X en die schijnt niet te werken dus zal mijn Apple Watch 6 eens proberen maar wel vreemd. Misschien dat andere eigenaren ook probleem ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
DomiGijzen schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 00:08:
Vooral checken of er geen andere impact is. Die functie zit in je comfort open optie en werkt, dacht ik, samen met je afstand sensoren achter.
Als het alleen dat is, klein dingetje. Als het ook andere zaken raakt, kan het toch wat groter zijn.

Heb overigens ook levering in die periode en heb er nog niks van gehoord. Heb medio juli een afspraak en zal maar eens gaan vragen.
De verkoper had mij verteld dat het enkel daarover zou gaan, alle andere comfort functies bleven werken zoals voorzien. Met de vraag of die chip dan eventueel achteraf kan voorzien worden kon hij niet antwoorden, maar hij vermoed van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 22:21
boskantman schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:05:
[...]

De verkoper had mij verteld dat het enkel daarover zou gaan, alle andere comfort functies bleven werken zoals voorzien. Met de vraag of die chip dan eventueel achteraf kan voorzien worden kon hij niet antwoorden, maar hij vermoed van niet.
moet zeggen dat ik het toch ook niet goed werkend vind (pre-lci)
ik sta daar als een zot onder de auto to schoppen, vegen met de voet,... maar de koffer gaat niet open. 8)7
in 1/10 gevallen lukt het wel, mss is het een pebkac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Insidio2 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:59:
[...]

moet zeggen dat ik het toch ook niet goed werkend vind (pre-lci)
ik sta daar als een zot onder de auto to schoppen, vegen met de voet,... maar de koffer gaat niet open. 8)7
in 1/10 gevallen lukt het wel, mss is het een pebkac
Hier geen probleem, lukt altijd, als je weet waar de sensor is maar een kleine veeg voldoende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjCoke
oGoG schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:46:
[...]

Hier geen probleem, lukt altijd, als je weet waar de sensor is maar een kleine veeg voldoende
Als je trekhaak hebt dan is ie iets rechtser van die trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09 21:35
En niet te dichtbij staan, armlengte van de auto, schopje onder het midden, raak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
Welke is beter iX of iX3?

https://www.whatcar.com/n...ew-bmw-ix3-verdict/n24760

Verrassing voor iedereen op dit forum waarschijnlijk niet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mabuntu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-05 19:25
Blijkbaar zijn er nog steeds leveringsproblemen tussen de haven en de dealers. Vermoedelijk 2-3 weken extra (auto is al een maand van de boot). Op een paar weken zal het ondertussen ook niet meer komen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingachille
  • Registratie: Oktober 2021
Vanmorgen vertrokken met 470km op de teller! d:)b d:)b

MAAR... Toen ik de GPS instelde, daalde die plots naar 438... "Actuele routebegeleiding beëindigen" bracht me terug naar 470 :? Waarom zou dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidio2
kingachille schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 07:42:
Vanmorgen vertrokken met 470km op de teller! d:)b d:)b

MAAR... Toen ik de GPS instelde, daalde die plots naar 438... "Actuele routebegeleiding beëindigen" bracht me terug naar 470 :? Waarom zou dit zijn?
De gps/route planner weet hoeveel uw verbruik zal zijn, bvb autosnelweg verbuikt meer dan verkeer in de bebouwde kom.
nadat de route berekend is past de auto zijn geschatte autonomie in aan de hand van de route.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-Duer
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14-09-2023
Hallo, recent LCI verworven, heel tevreden van en gelukkig geen issues met android auto of dergelijke (software versie 57).
Wel krijg ik telkens bij activeren van de "bestuudersassistent"/cruise control de volgende melding (cfr foto). Dit heeft blijkbaar te maken met de roodlichtherkenning die in België niet actief zou zijn. Prima voor mij, maar die pop-up melding komt er elke rit terug op wanneer ik de bestuurdersassistent activeer, en ik vind niet direct een manier om ze uit te zetten.
Is dit een bug of heeft iemand er een oplossing voor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_nccX9cD-aDOcdVdRcmKRqQ33Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U69LjaKtaDOD08g6iAou6nwN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidio2
J-Duer schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:45:
Hallo, recent LCI verworven, heel tevreden van en gelukkig geen issues met android auto of dergelijke (software versie 57).
Wel krijg ik telkens bij activeren van de "bestuudersassistent"/cruise control de volgende melding (cfr foto). Dit heeft blijkbaar te maken met de roodlichtherkenning die in België niet actief zou zijn. Prima voor mij, maar die pop-up melding komt er elke rit terug op wanneer ik de bestuurdersassistent activeer, en ik vind niet direct een manier om ze uit te zetten.

[Afbeelding]
verkeerslichtherkenning afzetten in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Laatst online: 23-07 16:08
Wellicht domme vraag, moet hoe weet ik of een een LCI model geleverd ga krijgen?
Of is alles wat vanaf nu geleverd sowieso LCI?

Ik heb bijvoorbeeld stuurverwarming, en wat ik lees is dit alleen bij LCI.
Maar bij de model benaming op de papieren zie ik nergens LCI staan:

41DU BMW iX3
Z22 Modeljaar 2022
416 M Carbonschwarz
MANL Leder Vernasca Schwarz stiksel Blau Schwarz
248 Stuurwielrand Verwarmd
3AC Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel
1VQ 20" LM M Aerodynamic (Styling 890M) Bicolor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Modeljaar 2022 is LCI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
tnxs! :-)
Levering zou deze week plaats vinden maar staat nog steeds in de haven hoor ik net.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmie
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-01-2024
Ik heb net nog eens bij de dealer gehoord (België). Weldra krijgen ze productieplanning voor najaar/begin 2023.
Mijn bestelling dateert van 31 maart, levering staat volgens hun communicatie gepland voor 17 mei 2023. Dat vind ik toch erg lang, zelfs als je rekening houdt met de langere levertermijnen tegenwoordig.
Enfin, afwachten dan maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjCoke
Timmie schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:10:
Ik heb net nog eens bij de dealer gehoord (België). Weldra krijgen ze productieplanning voor najaar/begin 2023.
Mijn bestelling dateert van 31 maart, levering staat volgens hun communicatie gepland voor 17 mei 2023. Dat vind ik toch erg lang, zelfs als je rekening houdt met de langere levertermijnen tegenwoordig.
Dat is lang idd. Dat is bijna een jaar damn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
J-Duer schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:45:

[Afbeelding]
Ga idd naar je instellingen van je assisted drive en schakel de verkeerslicht herkenning uit, wanneer je in Nederland kan je deze terug inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Timmie schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:10:
Mijn levertermijn is ook 11 maanden, besteld eind december 21, levering November. Als de lease moeilijk doet wordt dat Januari 23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
Engineer Stewie schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:18:
[...]

Mijn levertermijn is ook 11 maanden, besteld eind december 21, levering November. Als de lease moeilijk doet wordt dat Januari 23.
Eind januari besteld en 2 weken geleden nog gehoord dat de auto nog steeds voor eind oktober/begin november gepland staat. Mijn huidige lease loopt af eind september, maar deze heb ik inmiddels verlengd naar eind november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabuntu
boskantman schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:51:
[...]

Eind januari besteld en 2 weken geleden nog gehoord dat de auto nog steeds voor eind oktober/begin november gepland staat. Mijn huidige lease loopt af eind september, maar deze heb ik inmiddels verlengd naar eind november.
Eind december besteld & net bericht gekregen dat de wagen werd geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markowitz
mabuntu schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:04:
[...]

Eind december besteld & net bericht gekregen dat de wagen werd geleverd.
Dat zou goed nieuws zijn. Daar hoop ik ook op. Kreeg je bericht van de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Wat apart dat er zoveel verschil in zit.
De mijne bestled begin januari, in wordt binnen nu en (waarschijnlijk) een week geleverd.
Staat in de haven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boskantman
LJ80 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:05:
Wat apart dat er zoveel verschil in zit.
De mijne bestled begin januari, in wordt binnen nu en (waarschijnlijk) een week geleverd.
Staat in de haven...
Hier op het forum is eerder al gezegd (ik wist het ook niet) dat er blijkbaar open slots zijn per dealer en dat dus afhankelijk waar je gaat je levering later of vroeger kan zijn dan elders. Zo heb ik het toch verstaan, maar mogelijk mis ik daar iets..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
boskantman schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:07:
[...]

Hier op het forum is eerder al gezegd (ik wist het ook niet) dat er blijkbaar open slots zijn per dealer en dat dus afhankelijk waar je gaat je levering later of vroeger kan zijn dan elders. Zo heb ik het toch verstaan, maar mogelijk mis ik daar iets..
Klopt als een bus een dealer reserveerd wat plekken en vult die later in met de juiste configuratie. Zijn voornamelijk de grotere dealers die zeker weten dat ze de slots gaan vullen en dus het risico willen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Correct. De mijne is door mij besteld in mei. Levering in okt/nov. Maar de dealer heeft deze met een lucratieve configuratie besteld(niet gereserveerd, het wordt echt geleverd) in januari. Tot medio Juni konden zij nog wijzigen. Daarna is het zoals het is. Als ik het goed begrepen heb, staat alleen de kleur vast vanaf het begin. De rest is te wijzigen.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW IX3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-05 14:05
Hallo, Kan iemand me uitleggen hoe ik de 8 snelkeuze toetsen kan "toewijzen" indien er verbinding via Apple car play is gemaakt? Indien mijn iPhone is verbonden via de idrive controller werken deze 8 snelkeuze toesten wel, maar dus bij verbinding via Apple car play niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
BMW IX3 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:49:
Hallo, Kan iemand me uitleggen hoe ik de 8 snelkeuze toetsen kan "toewijzen" indien er verbinding via Apple car play is gemaakt? Indien mijn iPhone is verbonden via de idrive controller werken deze 8 snelkeuze toesten wel, maar dus bij verbinding via Apple car play niet.
Je kan niet apps van Apple car play toewijzen. Alleen shortcuts maken van menu’s van idrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabuntu
Markowitz schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:01:
[...]

Dat zou goed nieuws zijn. Daar hoop ik ook op. Kreeg je bericht van de dealer?
Inderdaad & onmiddellijk een afspraak vastgelegd voor ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miguel
  • Laatst online: 21-09 10:03
Sinds gisteren is er een nieuwe versie van de MyBMW app met ondersteuning voor de Apple Watch.
This app update includes new and optimised features, e. g.
- Vehicle status and range can now be displayed on the My BMW App for Apple Watch
- Remote activation of climatisation (heating/cooling) is visualised on the vehicle image
- the user interface of the Vehicle Tab has received a facelift
- All information about customer support can now be found under "Contact us" in the profile tab

The availability of individual functions depends on vehicle configuration and country.
Voorlopig te zien in de Apple Watch app: auto open of gesloten + resterende km's en SOC %.
Nog niets mee te bedienen en helaas ook geen complications om toe te voegen op de Watch Face.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z93grLGGMJXmQXrg_qtv2DOoF78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1yn6Kx8goVSngbdG17Pqjhsu.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 34 ... 93 Laatste