Nou eindelijk is mijn pre-LCI alweer sinds maandag 27 juni ingeleverd voor een geweldige LCI!!
iX3 Sophistograu, Leder Vernasca Schwarz stiksel Blau, High Executive, 20" LM M Aerodynamic (Styling 890M) Bicolor, Shadow Line Pack
:strip_exif()/f/image/iCt3fJsEYzHBKmHNa1GGOauL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3WbAQIDwrxvXdxNf5IGMK2Ne.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/aWXTiffrJBNOMYLy41bmaAGl.jpg?f=fotoalbum_small)
Ervaringen tot zover:
- Geen piepjes meer alsof je vering een vogel heeft ingeslikt (zeer merkbaar bij rotondes met pre-lCI) en blijkbaar binnen specs volgens BMW;
- Scherm was veel groter dan verwacht! En helderder!
- De cockpit is met andere knopjes en plaatsingen rustiger en versnellingspook veel fijner en normale grote;
- Met 10 graden en voorverwarmen direct 150 kWh!!!!! Ik deed stiekum wel een dansje en ook meteen, binnen 3 seconden na communicatie met Fastned. Pre-LCI was toch zeker met 10 graden een paar minuten voordat hij op de curve zat. Bij 5 graden en kouder was dit nog meer merkbaar en duurde het heel heel heel lang voordat de curve werd gehaald.
- De velgen zijn
- De deurdorpels in de kleur van je lak is gewoon te mooi om waar te zijn. Ook de "gaten" aan de zijkant is gewoon af en mooi. Deze auto had gewoon destijds afgeleverd moeten worden.
- Verwarmde stuurwiel;
- Lane assist is volgens mijn subjectieve mening 10x beter in staat om op de weg te blijven zonder onderbrekingen (die zijn stukke minder!) en bochten zoals bij maastricht (scherpe bocht komende van Eindhoven) pakt hij gewoon voor je.
- Net 1600 km aangetikt en dikke pluim voor BMW voor een inruil, no questions asked, naar aanleiding klachten geen pre-conditioning pre-LCI bekend bij iedereen, besteld op 02-03-2022 en geleverd op 27-06-2022;
- de kleur leder tegen over Oyster(?), bruin-creme, is zoveel beter! Geen broekvlekken meer die ik er maar niet uit kreeg. Reed standaard met groene zeep en doekjes rond, zonder succes. Ook coating erop laten doen enz... vlekken bleven helaas te zien (zwarte spijkerbroeken). Maar deze zwarte leder met blauwe stiksels zijn echt om op te eten.
- Deze stoelen zouden gelijk moeten zijn, maar of het is de euforie, maar ik merk dat ik beter zit op deze stoelen (kan aan mij liggen);
Negatief:
- geen knopje voor uitzetten airco alleen voice-command;
- geen knopje voor sync temps van bestuurder en passagier, alleen voice command;
- Ghost-braking (nog nooit gehad met pre-LCI), vooral bij schaduw en bruggen (Noorderbrug, Maastricht);
- hogere bijtelling 2022 model
Al met al ben ik met een brede lach te vinden in mn iX3 en blij dat ik toch niet naar de Y of anderen ben overgestapt. Dit was bijna gebeurd en heeft niet veel gescheeld.