Is dit na de update want ik heb zojuist zelfde probleem dat achercamera aan blijft en rij vooruit? Moet dan even de camera aan/uit zetten en dan pakt hij voorZ___Z schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:38:
Iemand een idee hoe ik de achteruitrijcamera automatisch naar de camera voor kan switchen bij het schakelen van R naar D? Dit heeft altijd gewerkt, maar gaat nu niet meer automatisch
https://www.autoblog.nl/n...-rijtest-en-video-3355831
Zaterdag met 4 personen gereden, 100% geladen en totale range was +/- 415km, vond ik beetje tegenvallen met 20 graden buiten temp en snelweg stukken met 100km/u.
Is dat voor de iX3 ook zo? Kan mij niet herinneren dat ze waarden hebben gegeven voor de 20' en 19'?Denk wel even twee of drie keer na over grotere wielen. Want de impact van een maatje groter is fors. Met 18-inch haalt de FWD-versie dus 514 kilometer, maar dat neemt af naar 436 kilometer met 20-inch lichtmetaal. Bij de AWD-variant haal je 411 kilometer met 20-inch versus 470 kilometer met 18-inch.
Zaterdag met 4 personen gereden, 100% geladen en totale range was +/- 415km, vond ik beetje tegenvallen met 20 graden buiten temp en snelweg stukken met 100km/u.
415km dan kom je uit 18,8 kW per 100km en dan ga ik uit van SOC 0%. Had je nog 10%dan zit je op 17kW per 100km en daar komen niet heel veel EV's aan en dat met 4 personen. Mooie prestatie zou ik zeggen.Klinkschakel schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:38:
https://www.autoblog.nl/n...-rijtest-en-video-3355831
[...]
Is dat voor de iX3 ook zo? Kan mij niet herinneren dat ze waarden hebben gegeven voor de 20' en 19'?
BatW schreef op maandag 13 juni 2022 @ 17:02:
[...]
415km dan kom je uit 18,8 kW per 100km en dan ga ik uit van SOC 0%. Had je nog 10%dan zit je op 17kW per 100km en daar komen niet heel veel EV's aan en dat met 4 personen. Mooie prestatie zou ik zeggen.
Ok, dan is dat het hoogst haalbare dan in de zomer? Hogere remp geeft meer airco gebruik, 20 graden leek me ideaal.
Maar is er een merkbaar verschil tussen de 19 inch en 20 inch velgen?
[ Voor 6% gewijzigd door Klinkschakel op 13-06-2022 20:02 ]
Ik heb het probleem niet met de iets nieuwere versie .57.BatW schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:15:
[...]
Is dit na de update want ik heb zojuist zelfde probleem dat achercamera aan blijft en rij vooruit? Moet dan even de camera aan/uit zetten en dan pakt hij voor
Misschien dat er daarom al rap een update was?
Wel irritant dat het niet automatisch meer gaat
Is niet opgegeven. Dus de range zou voor de 20” moeten gelden. De 19” zal allicht wat zuiniger zijn.Klinkschakel schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:01:
[...]
Ik had de gereden km plus de testerende range genomen dus ja, 0 SOC.
Ok, dan is dat het hoogst haalbare dan in de zomer? Hogere remp geeft meer airco gebruik, 20 graden leek me ideaal.
Maar is er een merkbaar verschil tussen de 19 inch en 20 inch velgen?
Zijn lichter en minder breed achteraan.
Nee was al voor de update. Hoopte dat het opgelost was met de update.BatW schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:15:
[...]
Is dit na de update want ik heb zojuist zelfde probleem dat achercamera aan blijft en rij vooruit? Moet dan even de camera aan/uit zetten en dan pakt hij voor
Als je in parkeer modus bent, zie je normaal 4 camera symbooltjes rechts op je scherm. De bovenste, links, rechts en onderaan.Z___Z schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:56:
[...]
Nee was al voor de update. Hoopte dat het opgelost was met de update.
Op het bovenste cameraatje staat ook een "A" van Automatisch. Het autoswitchen werkt enkel als dat cameraatje is geselecteerd.
Is een instelling in de navigatie. "rustige weergave" of zoiets.BatW schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:36:
Na de update krijg ik met geen mogelijkheid meer het navigatie menu ( lijst waarbij bv navigatie kan stoppen rechts naast de kaart) uit. Hiervoor ging hij vanzelf weg maar nu blijft deze constant in het scherm staan. Is dit een instelling ergens want kan het nergens vinden?
Vandaag is hij (pre-LCI) bij de dealer geweest voor de update voor de voorradar. Deze zit niet in de afgelopen update maar is een losse update. Gelijk update voor de navigatie en het kraken/scheurend geluid van de remmen en volgens mij is dat nu weg. ( zie YouTube: BMW iX3 2021 review - a German Tesla Model Y? bij 7:33 min en YouTube: 2021 iX3 Brake/Suspension noise). Ga morgen gelijk kijken of ik hem weer in rustige modus krijg en of parkeercamera weer de juiste rijrichting kiest,sis3970 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:56:
[...]
Is een instelling in de navigatie. "rustige weergave" of zoiets.
[ Voor 6% gewijzigd door BatW op 14-06-2022 17:21 ]
Ja werkt inderdaad als je die selecteert, maar de volgende keer is weer automatisch de onderste camera geselecteerd:?sis3970 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:54:
[...]
Als je in parkeer modus bent, zie je normaal 4 camera symbooltjes rechts op je scherm. De bovenste, links, rechts en onderaan.
Op het bovenste cameraatje staat ook een "A" van Automatisch. Het autoswitchen werkt enkel als dat cameraatje is geselecteerd.
Het werkt weer. Mijn “gaspedaal” had een storing in de potmeter en is vervangen. Gaf veel foutmeldingen. Na vervangen werkt de standaard cruise control weer.Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2022 @ 00:10:
Gewoon 1x op mode drukken werkt ook hoor ...
Bedankt voor jullie tips.
Wat is momenteel de actuele levertijd van een ix3 als je nu besteld? Mijn Volvo duurt nu al 3 maand en ik heb nog geen voorlopige productie datum, zo het nu lijkt wordt het sowieso 2023....
Volgens onze fleet een jaar minimum (Belgie).jelzie01 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 00:49:
Wat is momenteel de actuele levertijd van een ix3 als je nu besteld? Mijn Volvo duurt nu al 3 maand en ik heb nog geen voorlopige productie datum, zo het nu lijkt wordt het sowieso 2023....
Aangezien dat mijn in December bestelde iX3 ten vroegste (want dealer geeft geen updates meer) in September komt zal dat wel kloppen,
Gisteren kreeg ik de update opnieuw aangeboden nadat deze een aantal dagen geleden was mislukt. Helaas ook deze keer is de update mislukt. Ik denk dat ik vast zit aan een ritje naar de dealer want het lijkt zich niet vanzelf op te lossen helaas.
Vorige week m'n iX3 besteld, geschatte levertermijn meegekregen van eind april (ook .be).Engineer Stewie schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:23:
[...]
Volgens onze fleet een jaar minimum (Belgie).
Aangezien dat mijn in December bestelde iX3 ten vroegste (want dealer geeft geen updates meer) in September komt zal dat wel kloppen,
Weten jullie, of we zoals ik al gelezen heb op Bimmerboard, de productie kunnen opvolgen dmv productienummer of Chassisnummer ?
Enkel de dealer kan dat volgens mij. Mijn dealer wil die info niet gevenPTiTDaV schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:10:
[...]
Vorige week m'n iX3 besteld, geschatte levertermijn meegekregen van eind april (ook .be).
Weten jullie, of we zoals ik al gelezen heb op Bimmerboard, de productie kunnen opvolgen dmv productienummer of Chassisnummer ?
Verwijderd
Opvolgen op basis van chassisnummer heeft 'vroeger' gekunnen via het portaal van BMW USA. Maar sinds 2020 (dacht ik) werkt dat niet meer. Enkel de dealer kan, op basis van het ordernummer, de statuscodes opvragen. Meeste garages/dealers doen daar niet moeilijk over ?
Van de week nog naar de mijne gevraagd. Besteld door de dealer in Januari. Productie nog altijd gepland voor juli en prognose leveren eind oktober. En daarbij wordt al vanaf het begin aangeven dat dat toch november zal zijn.
Ook is er door een opleving van corona in China wat meer spanning op de planning. Waar het eerst "goed zou moeten komen" is er nu wat meer voorbehoud.
Als je niet perse een nieuwe LCI hoeft, kun je een premium pre-lci gewoon ophalen bij de dealer.
Ook is er door een opleving van corona in China wat meer spanning op de planning. Waar het eerst "goed zou moeten komen" is er nu wat meer voorbehoud.
Als je niet perse een nieuwe LCI hoeft, kun je een premium pre-lci gewoon ophalen bij de dealer.
Grz D.
Er zijn IX3 versie's waarbij de wifi niet is geactiveerd en dan werkt de update niet. Misschien dat dit het geval is las het ook op andere forums.TonCoronel schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:56:
Gisteren kreeg ik de update opnieuw aangeboden nadat deze een aantal dagen geleden was mislukt. Helaas ook deze keer is de update mislukt. Ik denk dat ik vast zit aan een ritje naar de dealer want het lijkt zich niet vanzelf op te lossen helaas.
Hier ook na de update nu 100% en 310km...!! Misschien dat systeem opnieuw moet gaan leren want heb net 30km gereden en 7% verbruik dan zou die dus met 100% op 425 km komen. Tijd zal het leren.Knutselwout schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:38:
[...]
Nou hopelijk loopt die dan weer gelijk na de volgende updateIk zie dat het percentage wel klopt, alleen de kilometers niet.
Mijne besteld begin december (Belgie). Levering voorzien voor midden juliEngineer Stewie schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:23:
[...]
Zijn je percentages in de auto en app gelijk en wijken alleen de kilometers af? Ik heb hem nagenoeg leeggereden, maar dat heeft helaas niet geholpen.BatW schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:53:
[...]
Hier ook na de update nu 100% en 310km...!! Misschien dat systeem opnieuw moet gaan leren want heb net 30km gereden en 7% verbruik dan zou die dus met 100% op 425 km komen. Tijd zal het leren.
Even een accessoirevraag. Heeft er iemand van jullie rubberen matten voor de iX3. Wij hebben dit in onze andere wagen ( volvo ) en vind ze super handig. Bij de dealer was er geen set voor de (i)X3. Dus ik vroeg me af of iemand anders er al zou aangeschaft hebben en of deze bevallen. Ik vind veel verschillende op het net maar ik zou niet weten welke goed zijn.
De gegevens zijn wel gelijk maar het aantal gereden kilometers kloppen niet. je kan in de app kijken met welke km stand je heb geladen. Ik kijk dan bij de volgende laadbeurt hoeveel er is bijgeladen en bij welke stand en dan heb ik exacte km bereikbaar, Ik gebruik dat wel de geladen kW uit de EEVE app. Als ik hem aan de 11 kW thuislader hang en zodra deze vol is gelijk loskoppel is de efficientie 98% laad ik hem gewoon aan de lader hangen tot de ochtend dan staat deze op 94%.Knutselwout schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:00:
[...]
Zijn je percentages in de auto en app gelijk en wijken alleen de kilometers af? Ik heb hem nagenoeg leeggereden, maar dat heeft helaas niet geholpen.
:strip_exif()/f/image/Ez9id8PhaGBdeDRcZh4N6ggy.jpg?f=fotoalbum_large)
Via Tesla Supercharger:
:strip_exif()/f/image/8SBny3JtFgZ1smyor6IB5UN2.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik krijg ook nooit zelfde kW geladen via de BMW app, EEVE, laadpaal en domotica. Laadpaal is altijd hoger en daarvanuit komt de vergoeding dus laat ik het maar zo.
[ Voor 30% gewijzigd door BatW op 15-06-2022 13:31 ]
De matten van Weathertech zijn volgens mij het beste. Achterin heb je dan ook nog netjes een bescherming over de tunnel.PTiTDaV schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:17:
Even een accessoirevraag. Heeft er iemand van jullie rubberen matten voor de iX3. Wij hebben dit in onze andere wagen ( volvo ) en vind ze super handig. Bij de dealer was er geen set voor de (i)X3. Dus ik vroeg me af of iemand anders er al zou aangeschaft hebben en of deze bevallen. Ik vind veel verschillende op het net maar ik zou niet weten welke goed zijn.
Bijvoorbeeld hier te koop: https://www.mattenloods.n...r-automatten-bmw-ix3-2017
Hmm goede tip, ik zal eens kijken maar volgens mij staat WiFi gewoon aan, ik maak ook altijd gebruik van Android Auto en daar moet denk ik WiFi ook voor ingeschakeld zijn lijkt mij toch?BatW schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:07:
[...]
Er zijn IX3 versie's waarbij de wifi niet is geactiveerd en dan werkt de update niet. Misschien dat dit het geval is las het ook op andere forums.
Ik heb op 31 maart besteld. Geschatte leverdatum is 17 mei 2023...Engineer Stewie schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:23:
[...]
Minstens een jaar lijkt dus nog conservatief. Heb de indruk dat veel dealers in België over hun quota zitten en dus met nog langere levertermijnen zitten.
Bij mij zei de dealer dat ze een jaar zeggen worst case. Maar hoe ik het begrijp zal het best case wordenTimmie schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:29:
[...]
Ik heb op 31 maart besteld. Geschatte leverdatum is 17 mei 2023...
Minstens een jaar lijkt dus nog conservatief. Heb de indruk dat veel dealers in België over hun quota zitten en dus met nog langere levertermijnen zitten.
Weet iemand hoe je je IX3 uit de app kan verwijderen? Is schijnbaar nodig aangezien bereik totaal niet meer klopt na de update. Dealer geeft aan auto uit de app verwijderen, app verwijderen en alles opnieuw installeren. Niet vergeten de laadgeschiedenis aan te zetten.
In de app naar je 'garage', rechts bovenin de auto met dakje. Dan in de garage op de iX3 naar links 'swippen' voor verwijder.BatW schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:33:
Weet iemand hoe je je IX3 uit de app kan verwijderen? Is schijnbaar nodig aangezien bereik totaal niet meer klopt na de update. Dealer geeft aan auto uit de app verwijderen, app verwijderen en alles opnieuw installeren. Niet vergeten de laadgeschiedenis aan te zetten.
Besteld 24/12/2021 (bon bij de dealer verwerkt). Levertijd was initeel gezet op Feb 2023 omdat er veel bestellingen waren van mijn werkgever en ze niet zeker waren dat er extra slots zouden zijn. Uiteindelijk is de leverdatum gezet op September 2022, dit tot en met half maart.Timmie schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:29:
[...]
Ik heb op 31 maart besteld. Geschatte leverdatum is 17 mei 2023...
Dan begint een nieuwe sales persoon die vermoed ik lui is om iets op te zoeken en houdt het bij de allereerste communicatie naar de lease, dus Feb/Maart 2023.
Terwijl ik zwart op wit heb dat de wagen voor September voorzien was, van de vorige sales person en via de leasemaatschappij (zo een officiele brief in de brievenbus).
Dusja, ga me er niet druk in maken. Zal wel zien wanneer het komt. Maakt het plannen voor PPF te laten installeren op de hoogglans onderdelen wel een beetje lastiger.
Hoop stilletjes dat hij er in September/Oktober is aangezien mijn wagen motorproblemen krijgt eens het koud wordt (valt in noodloop en ze vinden de oorzaak niet, sleur dat probleem al 2 winters mee).
ik heb de officiele x3 rubberen matten gekocht, via een duitse webshop.PTiTDaV schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:17:
passen perfect.
enige wat ik heb is dat de kofferbak mat durft te verschuiven. maar dat kan ook aan de rijstijl liggen
Belgische LCI op 2021.7 heeft vandaag de update binnengekregen naar 2022.3.52
Dat klinkt ergens wel hoopgevend, dat ze blijkbaar de initiële levertermijnen bewust te lang inschatten.Engineer Stewie schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:08:
[...]
Besteld 24/12/2021 (bon bij de dealer verwerkt). Levertijd was initeel gezet op Feb 2023 omdat er veel bestellingen waren van mijn werkgever en ze niet zeker waren dat er extra slots zouden zijn. Uiteindelijk is de leverdatum gezet op September 2022, dit tot en met half maart.
Dan begint een nieuwe sales persoon die vermoed ik lui is om iets op te zoeken en houdt het bij de allereerste communicatie naar de lease, dus Feb/Maart 2023.
Terwijl ik zwart op wit heb dat de wagen voor September voorzien was, van de vorige sales person en via de leasemaatschappij (zo een officiele brief in de brievenbus).
Dusja, ga me er niet druk in maken. Zal wel zien wanneer het komt. Maakt het plannen voor PPF te laten installeren op de hoogglans onderdelen wel een beetje lastiger.
Hoop stilletjes dat hij er in September/Oktober is aangezien mijn wagen motorproblemen krijgt eens het koud wordt (valt in noodloop en ze vinden de oorzaak niet, sleur dat probleem al 2 winters mee).
Voorlopig heb ik nog geen tweede brief gekregen met een aangepaste levertermijn. Hopen dat die in de bus valt en ik al iets vroeger dan mei volgend jaar in mijn IX3 kan stappen
Besteld eind november. Wagen heeft al sinds begin mei status 193, leveringsdatum blijft op 20/5/2022 staan, terwijl we nu al bijna een maand verder zijn. Ik hou het bij "elk moment kan ie aankomen", maar helemaal gerust ben ik er niet opTimmie schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:02:
[...]
Dat klinkt ergens wel hoopgevend, dat ze blijkbaar de initiële levertermijnen bewust te lang inschatten.
Voorlopig heb ik nog geen tweede brief gekregen met een aangepaste levertermijn. Hopen dat die in de bus valt en ik al iets vroeger dan mei volgend jaar in mijn IX3 kan stappen
Hier eind December besteld. Initiele levertermijn mid Juli. In April werd dit al verschoven naar eind Augustus. Eind mei nog eens gepolst, met de hoop dat auto net met de boot vertrokken was..
Antwoord van de dealer gekregen dat auto nog niet gemaakt is en men bezig is met "herziening van de productieplanning", zonder verdere details... Maw zelfs nog geen perspectief op een productiedatum.
Weet niet of er iets misgelopen is met mijn bestelling of dit een algemeen probleem is, maar ik verwacht mijn auto allesinds niet voor November bij de dealer. Levering dit jaar nog lijkt mij zelfs al twijfelachtig.. Jammer als je gehoopt had er binnen een maand mee te kunnen rijden.
Antwoord van de dealer gekregen dat auto nog niet gemaakt is en men bezig is met "herziening van de productieplanning", zonder verdere details... Maw zelfs nog geen perspectief op een productiedatum.
Weet niet of er iets misgelopen is met mijn bestelling of dit een algemeen probleem is, maar ik verwacht mijn auto allesinds niet voor November bij de dealer. Levering dit jaar nog lijkt mij zelfs al twijfelachtig.. Jammer als je gehoopt had er binnen een maand mee te kunnen rijden.
Je kan ook steeds de originele mattenset bestellen via:PTiTDaV schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:17:
https://bmwshop.ekris.nl/...mattenset-bmw-x3-g01-voor
Je kan ze in kuip vorm of gewone vorm kopen.
Zelf hier de kofferruimtemat besteld en zeer tevreden van.
[ Voor 3% gewijzigd door Ps3ud0 op 16-06-2022 14:32 ]
Mijn collega die een week voor mij besteld heeft (3de week december) zijn auto zit sinds 20/04 al op de boot.
Vermoedelijk is die nog net voor de sluiting gemaakt ofzo. Levering daarvan is voorzien einde Juli.
Op zich goed dat hij niet snel komt want het ziet er niet naar uit dat ik snel een laadstation zal hebben, aan de andere kant k*t omdat mijn extended lease ook niet gek lang meer is, mijn wagen motorstoring heeft, ik nog maar eens op onderhoud moet,... Maar het is niet anders vrees ik.
Alleen op 60 maanden MOET ik mijn auto inleveren zonder te weten wat er in de plaats komt en wat die mij aan bijtelling gaat kosten.
Vermoedelijk is die nog net voor de sluiting gemaakt ofzo. Levering daarvan is voorzien einde Juli.
Op zich goed dat hij niet snel komt want het ziet er niet naar uit dat ik snel een laadstation zal hebben, aan de andere kant k*t omdat mijn extended lease ook niet gek lang meer is, mijn wagen motorstoring heeft, ik nog maar eens op onderhoud moet,... Maar het is niet anders vrees ik.
Alleen op 60 maanden MOET ik mijn auto inleveren zonder te weten wat er in de plaats komt en wat die mij aan bijtelling gaat kosten.
[ Voor 13% gewijzigd door Engineer Stewie op 16-06-2022 14:35 ]
Net nog even contact gehad met de dealer (NL). Auto op 30-12-21 besteld, geproduceerd op 25-4-22 en inmiddels op de boot. Planning voor de levering blijft staan op half augustus.. fingers crossed
Ander land dan mij natuurlijk. Als het FIFO was, dan was mijne voor de uwe gemaakt. Helaas.goirke schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:50:
Net nog even contact gehad met de dealer (NL). Auto op 30-12-21 besteld, geproduceerd op 25-4-22 en inmiddels op de boot. Planning voor de levering blijft staan op half augustus.. fingers crossed
Hoe ik het begrijp heeft elke dealer een vast aantal slots en deze worden dus dermate opgevuld en kan het dus zijn dat een wagen dat later besteld is vroeger wordt afgeleverd.
My 2 cents
My 2 cents
De update hier intussen ook binnen gekregen - BE en LCI. Nog niet gereden sindsdien
Hij staat hier ook klaar... Ben benieuwd welke nieuwe bugs er zijn bijgekomen 😜sevalo schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:47:
De update hier intussen ook binnen gekregen - BE en LCI. Nog niet gereden sindsdien
De update zelf ging smooth en nadien nog een laadsessie gestart, dus dat ging al goedoGoG schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:08:
Dit zijn de notities, hier ook LCI, morgen zal ik ze uitvoeren. Ook al doe ik niet graag updates als er nog geen end user feedback is. [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Onze LCI geraakt niet door de update. Gisteren en vandaag enkele pogingen gedaan, ook niet na reboot van de iDrive console.
Na ongeveer 5 minuten stopt alles en start hij terug met de melding dat de update mislukt is en later opnieuw zal aangeboden worden.
Na ongeveer 5 minuten stopt alles en start hij terug met de melding dat de update mislukt is en later opnieuw zal aangeboden worden.
Ook bij mijn LCI een vlekkeloze en vlotte update. Apple CarPlay weigerde eerst wel even dienst, maar bij de volgende rit ging dit terug zonder problemen.
Hi,
Nieuw hier, maar lees wel mee.
Weet iemand wanneer welke boten aankomen in Bremen? Sommige van jullie weten precies welke boten ladingen iX3 vervoeren, dus ben wel benieuwd. Mijne schijnt onderweg te zijn.
Dank.
Weet iemand wanneer welke boten aankomen in Bremen? Sommige van jullie weten precies welke boten ladingen iX3 vervoeren, dus ben wel benieuwd. Mijne schijnt onderweg te zijn.
Dank.
Dit is het actuele schema (de boot dient af te leveren in Zeebrugge of Bremerhaven): https://www.nykroro.com/documents/EME-ESEA/EME-ESEAwk24.pdfMarkowitz schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:33:
Hi,
Dank.
As we speak ligt een boot in Zeebrugge: https://www.vesselfinder.com/nl/?imo=9531741
Ik zit ook te wachten en mijn dealer (Dusseldorp BMW) geeft aan dat de auto via Zeebrugge naar Born gaat (Koopman transport) en dan uitgeleverd wordt bij de dealer.
Maar de eerlijkheid gebiedt mij te rapporteren dat de uitspraken van de dealer nogal vaag zijn en leverweken steeds verschuiven (eerste toezegging was eind maart 2022, daarna nog vele weeknummers in april, mei en juni doorgekregen) en op dit moment nog steeds niet afgeleverd......
Dank je.
Dit schip moet dus 20 juni aankomen. En daarna is er nog niets gepland? Of wordt dit dan elke week ververst?
Vind het best groot gat in 6 mei en 20 juni. Als dat het schema is, dus elke 6 weken een boot. Hoopte op vaker, en dacht dat dealer zei week 27. Wel lang wachten in ieder geval.
Dit schip moet dus 20 juni aankomen. En daarna is er nog niets gepland? Of wordt dit dan elke week ververst?
Vind het best groot gat in 6 mei en 20 juni. Als dat het schema is, dus elke 6 weken een boot. Hoopte op vaker, en dacht dat dealer zei week 27. Wel lang wachten in ieder geval.
[ Voor 42% gewijzigd door Markowitz op 17-06-2022 11:00 ]
Geen idee hoeveel er op zo een boot gaan, maar volgens mij is de helft van de iX3 productie al bestemd voor China zelf.Markowitz schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:58:
Dank je.
Denk niet dat er gek veel iX3's naar Europa komen... Heb de iX3 gekozen omwille van de snelle levertijden maar vind dat nogal tegenvallen voor mijzelf
Zijn er nog mensen die klachten hebben van de lak?
Ik heb een Carbonschwarz LCI model, maar élk contact geeft krassen of streepjes. Zo staat mijn zijkant vol met krasjes van de wasstraat, is mijn zoon er gisteren per ongeluk met zijn boekentas tegen gelopen bij het uitstappen... Allemaal hele kleine oppervlakkige aanrakingen die bij mijn vorige auto's (VW en Skoda) nooit een probleem gaven...
Ik heb een Carbonschwarz LCI model, maar élk contact geeft krassen of streepjes. Zo staat mijn zijkant vol met krasjes van de wasstraat, is mijn zoon er gisteren per ongeluk met zijn boekentas tegen gelopen bij het uitstappen... Allemaal hele kleine oppervlakkige aanrakingen die bij mijn vorige auto's (VW en Skoda) nooit een probleem gaven...
Dit werd me gezegd toen ik de wagen ging bestellen. Carbonschwarz is heel gevoelig aan vuil en krassen. Daarom heb ik die kleur ook niet gekozen.kingachille schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:33:
Elke week een nieuw schema voor de bootreizen, hier kun je deze vinden: https://www.nykroro.com/customer/schedules.htmlMarkowitz schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:58:
Dank je.
En ja, ik schat zo ongeveer elke 6 weken een boot.
Na aanmeren gaan er nog (enkele) weken voorbij voordat je de auto op je oprit hebt staan.
Of je auto op de boot staat blijft afwachten.
Verder begrijp ik dat het transporteren op dit moment ook last heeft van personeelstekorten
Mijn dealer zegt dat het pas zeker is als de auto ben hen is afgeleverd!
Houd dus rekening met onduidelijkheden en onzekerheden.
Hallelujah, de mijne is gisteren aangekomen bij de dealer. Was op 8/5 in Bremerhaven, ter referentie.
Verwijderd
De wasstraat … voor een auto van 70k EUR ? De wasstraat staat toch synoniem voor krasjes, en dan zeker op Carbonschwarz.kingachille schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:33:
Anderhalf maand van de boot tot de dealer, dat is niet weinigAMA schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:28:
Hallelujah, de mijne is gisteren aangekomen bij de dealer. Was op 8/5 in Bremerhaven, ter referentie.
Ik heb eerder in het topic foto’s gepost van onze iX3, die vol krassen zat. De lak was echt heel slecht, en na 3x polijsten + coating is het al een stuk beter. Waarschijnlijk laten we de coating eraf halen en opnieuw polijsten + coating na een schadeherstel.kingachille schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:33:
https://gathering.tweaker...message/71093616#71093616
Daarom best sophistaugrau bestellen, deze komt het dichtst bij zwart en heb je niet de problemen van Carbon Schwarz.
Met de juiste wasstraten heb je nergens last van.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:43:
[...]
De wasstraat … voor een auto van 70k EUR ? De wasstraat staat toch synoniem voor krasjes, en dan zeker op Carbonschwarz.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Klopt. XL Carwash in Edegem geeft geen enkel probleem. Ik heb ook Carbon Schwarz. Die hebben geen borstels maar doeken denk ik.Rivanov schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:59:
[...]
Met de juiste wasstraten heb je nergens last van.
Op zich eens, maar aan de andere kant waarom zou een cheap car van 20k wel krasloos door een wasstraat kunnen en onze bakken van ruim 70k niet?Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:43:
[...]
De wasstraat … voor een auto van 70k EUR ? De wasstraat staat toch synoniem voor krasjes, en dan zeker op Carbonschwarz.
Verwijderd
Die cheap car kan dat ook niet krasloos, maar meestal kijkt men daar dan niet naar. Ook zijn ze minder zichtbaar op een nonmetallic of minder heldere lak natuurlijk.
Toegegeven, toen ik mijn wagen kreeg zat die ook vol krasjes hoor … heb dit ook allemaal laten corrigeren en dan coating erop. Nu gewoon wekelijks wat afspoelen en drogen, en die blijft blinken :-)
Toegegeven, toen ik mijn wagen kreeg zat die ook vol krasjes hoor … heb dit ook allemaal laten corrigeren en dan coating erop. Nu gewoon wekelijks wat afspoelen en drogen, en die blijft blinken :-)
Nice! Misschien wel goed. Wil je daar iets meer over delen? Waar/welke coating heb je en wat mag zoiets kosten?Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:34:
heb dit ook allemaal laten corrigeren en dan coating erop. Nu gewoon wekelijks wat afspoelen en drogen, en die blijft blinken :-)
Verwijderd
Ik heb een coating erop laten doen door een detailer uit de buurt. Je moet toch 1000 EUR rekenen op als je alles wil coaten, incl. de ramen. Detailers bij de vleet overal die zulke dingen doen hoor.
Ik wist niet dat je de ramen ook kon coaten! Water repellent?Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 22:41:
Ik heb een coating erop laten doen door een detailer uit de buurt. Je moet toch 1000 EUR rekenen op als je alles wil coaten, incl. de ramen. Detailers bij de vleet overal die zulke dingen doen hoor.
Verwijderd
Ja, coating op ramen … ook water en vuil afstotend. Had ik voor het eerst gemerkt dat het kon met de vorige wagen toen Carglass vroeg of ik een coating op de nieuwe voorruit wou hebben … werkt best wel goed, maar moet je toch 1 a 2x per jaar laten vernieuwen.
iemand al meegemaakt dat de instrumentencombi uitvalt/reboot tijdens het rijden?
Niet zo prettig en best wel verschieten aan 120 met assisted driving en B stand.
pre-lci
Niet zo prettig en best wel verschieten aan 120 met assisted driving en B stand.
pre-lci
Cool! En de coating op de lak? Blijft die wel langer dan 1 jaar?Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:34:
Ja, coating op ramen … ook water en vuil afstotend. Had ik voor het eerst gemerkt dat het kon met de vorige wagen toen Carglass vroeg of ik een coating op de nieuwe voorruit wou hebben … werkt best wel goed, maar moet je toch 1 a 2x per jaar laten vernieuwen.
Nee nog nooit meegemaakt, wel eens gehoord op fora.Insidio2 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:45:
iemand al meegemaakt dat de instrumentencombi uitvalt/reboot tijdens het rijden?
pre-lci
Zou naar de dealer gaan en laten uitlezen
Verwijderd
Hangt van de coating (en prijs) af, ik heb gekozen voor een coating die 5j lak bescherming biedt (met certificaat voor de verzekering !). Maar die coating vereist ook 1x/j een onderhoud. Mijn detailer gebruikt de productreeks van Gtechniqrubenbuijs88 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:52:
[...]
Cool! En de coating op de lak? Blijft die wel langer dan 1 jaar?
Hier 1x gebeurd, was een storing in een sensor voor. Je dealer kan de foutecodes uitlezen en op zoek gaan naar het probleem. Bij ons na vervanging van de sensor in de kabelboom niet meer voorgekomenInsidio2 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:45:
pre-lci
Ik mijn auto nu een jaar en rij iedere week door de wasstraat en heb Sophistau Grau maar geen enkel probleem en mijn vorige BMW X1 was Schwarz en na 5 jaar ook geen probleem. Ik heb een abbo dus of ik nu 1 of 5 x ga geen probleem.oGoG schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:46:
Daarom best sophistaugrau bestellen, deze komt het dichtst bij zwart en heb je niet de problemen van Carbon Schwarz.
NL Pre LCI: vrijdag update naar 2022.3.57 en navigatie naar 2022/3. Heb wel probleem dat de app niet meer klopt met de auto qua bereik en percentage. Alles gedaan app eraf gehaald, auto opnieuw aangemeld maar zonder resultaat.sis3970 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:36:
Belgische LCI op 2021.7 heeft vandaag de update binnengekregen naar 2022.3.52
Merk echt nergens een verschil ook qua snelladen niet deze loopt deze nog volgens zelfde laadcurve. Dealer heeft ook het piepen en kraken van de voortrein niet kunnen verhelpen dus auto gaat weer retour dealer.
Ik heb dat voor de update inderdaad twee keer meegemaakt. Lang de uit-knop induwen geeft me een reboot van het I drive systeem. Overigens viel daardoor alle hulpsystemen uit. Ja ik schrok ook want de B-stand komt dan abrupt aan. Dat klopt.Insidio2 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:45:
pre-lci
Verwijderd
@BatW Je moet maar eens met een felle lamp op je lak schijnen, dan piep je wel anders ... wasstraat is krassen hoor. Maar ik geef toe, het is maar vooral wat je erg vindt, met het blote oog moet je al goed kijken.
Langs de andere kant, een proper gewassen auto zonder coating uit de wasstraat, of ene met coating manueel ... het verschil zie je goed als ze naast elkaar staan
Langs de andere kant, een proper gewassen auto zonder coating uit de wasstraat, of ene met coating manueel ... het verschil zie je goed als ze naast elkaar staan
Mijn VW heeft na 4,5 geen waskrassem, wel altijd met de hand gewassen.Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:43:
@BatW Je moet maar eens met een felle lamp op je lak schijnen, dan piep je wel anders ... wasstraat is krassen hoor. Maar ik geef toe, het is maar vooral wat je erg vindt, met het blote oog moet je al goed kijken.
Van een auto die pretendeert een premium merk te zijn en dan ook nog eens kleiner verwacht ik niet minder als dat
Helaas herkenbaar. Ik had er ook al een keer iets over gepost in dit topic. Ik heb ook een LCI in carbonschwarz.kingachille schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:33:
Vanaf levering al hele fijne krasjes / swirls in de lak. Achteraf had ik dit niet moeten accepteren en meteen melding van moeten maken, maar te lang mee gewacht.
Binnenkort gaat mijn auto naar een specialist om de auto volledig te laten polijsten en waarschijnlijk laat ik ook meteen een glascoating toepassen.
Misschien moet ik dat ook eens overwegen. Het is een financial lease van BMW zelf, dus geen idee of dit "mag".-En4Cer- schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:07:
[...]
Binnenkort gaat mijn auto naar een specialist om de auto volledig te laten polijsten en waarschijnlijk laat ik ook meteen een glascoating toepassen.
Zou je me willen laten weten wat de kostprijs en locatie hiervan is?
[ Voor 8% gewijzigd door kingachille op 20-06-2022 16:16 ]
Toch wel vreemd van BMW, brengt een iX1 op de markt met vierwielaandrijving, meer pk en nm dan de iX3. Is dit een strategie?
Thanks voor het delen. 31mei kreeg ik deze versie al bij de dealer. Lijkt op een kleine 3-4weken vertraging via OTA. Ben benieuwd of ik de komende periode ook een keer een update krijg. Anders midden juli weer eens een ritje langs de dealer als ik toch in de buurtBatW schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:09:
[...]
NL Pre LCI: vrijdag update naar 2022.3.57 en navigatie naar 2022/3. Heb wel probleem dat de app niet meer klopt met de auto qua bereik en percentage. Alles gedaan app eraf gehaald, auto opnieuw aangemeld maar zonder resultaat.
Merk echt nergens een verschil ook qua snelladen niet deze loopt deze nog volgens zelfde laadcurve. Dealer heeft ook het piepen en kraken van de voortrein niet kunnen verhelpen dus auto gaat weer retour dealer.
[ Voor 9% gewijzigd door stopie op 20-06-2022 21:03 ]
Ik denk dat de strategie is dat je een iX moet kopen. Daarom heeft die wel 4wd.oGoG schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:48:
Toch wel vreemd van BMW, brengt een iX1 op de markt met vierwielaandrijving, meer pk en nm dan de iX3. Is dit een strategie?
Snap niet wat je zegt, een ix3 is geen awd, een ix1 wel met 313pk en genoeg koppel om een caravan te trekken. Een iX is van een andere orde.rubenbuijs88 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:27:
[...]
Ik denk dat de strategie is dat je een iX moet kopen. Daarom heeft die wel 4wd.
Sowieso erg bijzonder. Qua opties is bij de IX1 meer mogelijk dan bij de IX3. O.a. Comfort massage stoelen.
Qua strategie moet ik nog even wennen. Bij de X versies is het; hoe hoger het getal, IX3 v.s IX1 vs IX; hoe minder compleet samen te stellen.
Vierwielaandrijving; maar ook de opties, vermogen en praktische toepasbaarheid (trekgewicht).
Maakt de IX3 extra bijzonder; weet nog niet of dit voordelig is of juist niet…
Qua strategie moet ik nog even wennen. Bij de X versies is het; hoe hoger het getal, IX3 v.s IX1 vs IX; hoe minder compleet samen te stellen.
Vierwielaandrijving; maar ook de opties, vermogen en praktische toepasbaarheid (trekgewicht).
Maakt de IX3 extra bijzonder; weet nog niet of dit voordelig is of juist niet…
Ik denk dat de iX een goed genoege upgrade moest zijn om te kopen. Als een iX3 ook dubbele motor had en dat nieuwe dashboard scherm was die aantrekkelijker. Volgens mij heeft BMW dezelfde elektromotor toegepast in de iX3,iX en i4. 1 motor is echter niet voldoende krachtig voor grote aanhanger/caravan icm hoge gewicht van de auto (of dat zeggen ze ivm aantrekkelijker maken van iX3).oGoG schreef op maandag 20 juni 2022 @ 22:05:
[...]
Snap niet wat je zegt, een ix3 is geen awd, een ix1 wel met 313pk en genoeg koppel om een caravan te trekken. Een iX is van een andere orde.
iX1 lijkt me meer een ander segment (kleine suv) en concurrerend met de Audi Q4 oa. De elektromotor lijkt me ook nieuw. Anders kom je met 2 motoren niet uit op 313pk. Dat is bijna evenveel als de iX3 die een hoger gewicht heeft.
Die van mij is van maart 2022, zelfde ervaring hier. Daarnaast erg gevoelig voor elke vorm van vogeluitwerpselen (meer dan iedere andere auto die ik voorheen had, ook een 330e Tanzanite Blue). Volgende week een afspraak om keramische coating (5 jaar garantie) aan te brengen en plekken bij te werken (polijsten).Arcanumkiller schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:37:
[...]
Dit werd me gezegd toen ik de wagen ging bestellen. Carbonschwarz is heel gevoelig aan vuil en krassen. Daarom heb ik die kleur ook niet gekozen.
[ Voor 9% gewijzigd door SdR op 21-06-2022 08:07 ]
Don't Speak, Just Think
De iX3 heeft minder vermogen dan de iX1, 286pk vs 313pk. De iX1 is dan ook nog wat lichter wat hem veel sneller maakt. Wss komen er van de iX1 ook nog wel FWD/RWD modellen die wat goedkoper zijn.rubenbuijs88 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 07:19:
[...]
Ik denk dat de iX een goed genoege upgrade moest zijn om te kopen. Als een iX3 ook dubbele motor had en dat nieuwe dashboard scherm was die aantrekkelijker. Volgens mij heeft BMW dezelfde elektromotor toegepast in de iX3,iX en i4. 1 motor is echter niet voldoende krachtig voor grote aanhanger/caravan icm hoge gewicht van de auto (of dat zeggen ze ivm aantrekkelijker maken van iX3).
iX1 lijkt me meer een ander segment (kleine suv) en concurrerend met de Audi Q4 oa. De elektromotor lijkt me ook nieuw. Anders kom je met 2 motoren niet uit op 313pk. Dat is bijna evenveel als de iX3 die een hoger gewicht heeft.
De Audi Q4 concureerd qua segment met een iX3 en niet een iX1 hoor, de Q4 is mss wat kleiner aan de buitenkant maar door de korte motorkap binnenin heel ruim. Het voordeel van een puur EV platform.
De elektromotoren over alle BMW's zijn identiek van setup, maar kan kleiner/groter zijn. Opzich kan je het aantal pk's sturen vanuit de regelsoftware.Het is ook een systeemvermogen van 313pk, je mag het aantal pk's van de 2 motoren niet zomaar optellen.
Ik persoonlijk vind de iX1 wel een geslaagd uiterlijk hebben en ben wat geruster over de weg die BMW inslaat qua design na de lelijke iX. Maar als ik dan de config bekijk zoals wij hem zouden moeten nemen (dat is vaak kaal + business pakket), dan komt hij qua ruimte en uitrusting maar tot de enkels van de iX3 impressive. Dat is me die 30 pk en snellere tijd van 0-100km/h niet waard.
Klopt. Als je kijkt in wat voor luxe salon we rondrijden… full option… ik heb x5 en x6 gereden alsook Volvo XC60.
Die X1 is echt wel mooi, maar ik zou hem niet willen ruilen tegen de mijne.
Die X1 is echt wel mooi, maar ik zou hem niet willen ruilen tegen de mijne.
Ik laat het doen bij Autospa Lapaire in Hengelo (Overijssel). Polijsten is vanaf 549,- en keramische / glas coating vanaf 1899,-kingachille schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:16:
[...]
Misschien moet ik dat ook eens overwegen. Het is een financial lease van BMW zelf, dus geen idee of dit "mag".
De verwachting is dat polijsten al voldoende is, dat ga ik eerst proberen. Er zijn vast bedrijven die het goedkoper aanbieden, maar ik heb hier erg goede ervaringen mee en dat is mij ook iets waard.
Met basisuitvoering is de ix1 30 ook even duur als een IX3. Met de nodige uitrusting zonder te overdrijven kost deze wagen 66000 Euro...Engineer Stewie schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:26:
[...]
De iX3 heeft minder vermogen dan de iX1, 286pk vs 313pk. De iX1 is dan ook nog wat lichter wat hem veel sneller maakt. Wss komen er van de iX1 ook nog wel FWD/RWD modellen die wat goedkoper zijn.
De Audi Q4 concureerd qua segment met een iX3 en niet een iX1 hoor, de Q4 is mss wat kleiner aan de buitenkant maar door de korte motorkap binnenin heel ruim. Het voordeel van een puur EV platform.
De elektromotoren over alle BMW's zijn identiek van setup, maar kan kleiner/groter zijn. Opzich kan je het aantal pk's sturen vanuit de regelsoftware.Het is ook een systeemvermogen van 313pk, je mag het aantal pk's van de 2 motoren niet zomaar optellen.
Ik persoonlijk vind de iX1 wel een geslaagd uiterlijk hebben en ben wat geruster over de weg die BMW inslaat qua design na de lelijke iX. Maar als ik dan de config bekijk zoals wij hem zouden moeten nemen (dat is vaak kaal + business pakket), dan komt hij qua ruimte en uitrusting maar tot de enkels van de iX3 impressive. Dat is me die 30 pk en snellere tijd van 0-100km/h niet waard.
Het is dan ook eerder een iX3 '25' en dan is die prijs setting niet heel vreemd, de vanafprijs is 55k.kmser schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:31:
[...]
Met basisuitvoering is de ix1 30 ook even duur als een IX3. Met de nodige uitrusting zonder te overdrijven kost deze wagen 66000 Euro...
De prijs van de iX3 gaat vanaf 1/6 volgens de dealer met 3k omhoog en dan wordt het gat bijna 20k, 25k met de HE versie.
Vermoed dat ze later wel een iX1 single motor zullen lanceren voor de leasemarkt.
Maar het blijft dat de iX1 tov de iX3 karig uitgerust wordt standaard en dat je dat gat idd heel snel kunt dichtrijden met opties. De vraag is of je die allemaal nodig hebt.
Ik verwacht ook dat er nog wel een minder performante iX1 zal volgen.Engineer Stewie schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:49:
[...]
Het is dan ook eerder een iX3 '25' en dan is die prijs setting niet heel vreemd, de vanafprijs is 55k.
De prijs van de iX3 gaat vanaf 1/6 volgens de dealer met 3k omhoog en dan wordt het gat bijna 20k, 25k met de HE versie.
Vermoed dat ze later wel een iX1 single motor zullen lanceren voor de leasemarkt.
Maar het blijft dat de iX1 tov de iX3 karig uitgerust wordt standaard en dat je dat gat idd heel snel kunt dichtrijden met opties. De vraag is of je die allemaal nodig hebt.
De iX3 vond ik gewoon een goede deal gezien de basis uitrusting, maar dat was waarschijnlijk ook een beetje als lokkertje om elektrisch rijden aantrekkelijk te maken. Ik vermoed dat de volgende generatie weer traditioneel BMW wordt: karig uitgerust aan de basis en een lange optielijst (zoals ook op de i4).
Ik ben nog even gerust, maar ik vrees dat ik over 4 jaar ga moeten inleveren...
Mijn iX3 moet ik nog gaan rijden, maar ook ik denk dat over 4 jaar het een stuk kariger wordt bij BMW. En dat het dan wellicht wat anders moet gaan worden dan dit merk. Maar eerst lekker sturen en genieten.xjs678qr schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:36:
[...]
Ik verwacht ook dat er nog wel een minder performante iX1 zal volgen.
De iX3 vond ik gewoon een goede deal gezien de basis uitrusting, maar dat was waarschijnlijk ook een beetje als lokkertje om elektrisch rijden aantrekkelijk te maken. Ik vermoed dat de volgende generatie weer traditioneel BMW wordt: karig uitgerust aan de basis en een lange optielijst (zoals ook op de i4).
Ik ben nog even gerust, maar ik vrees dat ik over 4 jaar ga moeten inleveren...
Nou ja, eerst nog even wachten, dan 4 jaar rijden
Wij hebben het laten doen bij ‘the Glossfactory’, in Velddriel. 7 jaar Opticoat & 3x polijsten voor +- €1500 incl btwkingachille schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:16:
[...]
Misschien moet ik dat ook eens overwegen. Het is een financial lease van BMW zelf, dus geen idee of dit "mag".
Na de laatste update naar versie 57 loopt de My BMW app qua bereik nog steeds ongeveer 60 km achter met wat de auto zelf aangeeft. Ik heb volgende allemaal al gedaan:
Reboot (volume knop inhouden)
Set & reset privacy settings
Refresh app.'s
Log out & log back in on app
Delete app & install once again
Delete car in app & reinstall
Install app latest version
Ik heb het idee dat het niet aan de app zelf ligt maar in de auto. Als ik via EEVEE app kijk wat bereik is dan klopt deze met de BMW app. Geeft de auto verkeerde info of komt het ergens vanut de BMW server?
Iemand dezelfde problemen na de update en heeft een oplossing?
Reboot (volume knop inhouden)
Set & reset privacy settings
Refresh app.'s
Log out & log back in on app
Delete app & install once again
Delete car in app & reinstall
Install app latest version
Ik heb het idee dat het niet aan de app zelf ligt maar in de auto. Als ik via EEVEE app kijk wat bereik is dan klopt deze met de BMW app. Geeft de auto verkeerde info of komt het ergens vanut de BMW server?
Iemand dezelfde problemen na de update en heeft een oplossing?