Bedankt had ik nog niet gezien. Ik zie dat je hetzelfde probleem heb dat hij Soc en het bereik in de sportstand geeft en niet in Eco. Ik tel er nu standaard 60 km bij op super irritant. Gisteren geladen en gaf 330km aan toe ik instapte en ben nu terug uit Amsterdan en 130 km gereden en nu staat hij op 296km en in mijn BMW op 228km en 67%........!! Dat merk als BMW niet eens een app goed krijgt is een groot min-punt voor dit merk en ik stoor me er mateloos aan.Miguel schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:04:
Sinds gisteren is er een nieuwe versie van de MyBMW app met ondersteuning voor de Apple Watch.
[...]
Voorlopig te zien in de Apple Watch app: auto open of gesloten + resterende km's en SOC %.
Nog niets mee te bedienen en helaas ook geen complications om toe te voegen op de Watch Face.
[Afbeelding]
Ik heb hetzelfde probleem maar vind niet echt een issue. En btw niet iedereen maakt dit mee, overbuur dezelfde wagen toont correct de ecopro bereik.BatW schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:18:
[...]
Bedankt had ik nog niet gezien. Ik zie dat je hetzelfde probleem heb dat hij Soc en het bereik in de sportstand geeft en niet in Eco. Ik tel er nu standaard 60 km bij op super irritant. Gisteren geladen en gaf 330km aan toe ik instapte en ben nu terug uit Amsterdan en 130 km gereden en nu staat hij op 296km en in mijn BMW op 228km en 67%........!! Dat merk als BMW niet eens een app goed krijgt is een groot min-punt voor dit merk en ik stoor me er mateloos aan.
Ik denk misschien toch iets dat moet rechtgetrokken worden door de dealer.
Ecopro, dat dient enkel voor de testcycli voor de wltp normering, dat is niet bedoeld om echt mee te rijden 😜oGoG schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:52:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem maar vind niet echt een issue. En btw niet iedereen maakt dit mee, overbuur dezelfde wagen toont correct de ecopro bereik.
Ik denk misschien toch iets dat moet rechtgetrokken worden door de dealer.
Je kan de wagen natuurlijk ook altijd in sport zetten, dan kloppen de kilometers wel...
SoC die sport KM-stand toont in de MyBMW app is (bij mij) sinds de software update van de auto naar 03/2022.52 ontstaan. Daarvoor werd wel de stand van Eco pro getoond.
Ik heb zelf sinds een week last van een hard tik geluid onder de voorbumper wanneer ik bij de auto in de buurt ben.
Vanmorgen gekeken en gezien dat het de lamellen zijn die de radiator afdekken. Deze gaan open en dicht wanneer je naar de auto toe of weg loopt. Rechtsvoor blijven ze dan even hangen en schieten daarna los. Maandag maar even langs de dealer.
Weet iemand of dit een bekend probleem is?
Ik heb zelf sinds een week last van een hard tik geluid onder de voorbumper wanneer ik bij de auto in de buurt ben.
Vanmorgen gekeken en gezien dat het de lamellen zijn die de radiator afdekken. Deze gaan open en dicht wanneer je naar de auto toe of weg loopt. Rechtsvoor blijven ze dan even hangen en schieten daarna los. Maandag maar even langs de dealer.
Ik was m’n auto van de week aan het wassen en toen deed ie dit ook, maar kon niet lokaliseren waar het vandaan kwam.Al3xand3R360 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:18:
SoC die sport KM-stand toont in de MyBMW app is (bij mij) sinds de software update van de auto naar 03/2022.52 ontstaan. Daarvoor werd wel de stand van Eco pro getoond.
Moet je maar eens kijken, je kunt het namelijk zien gebeuren als je onderaan de bumper door de (bumper)gril heen kijkt. Er zitten lamellen die open en dichtgaan. Bij mij klemmen die even en schieten dan los dat is de tik die je hoort.DjCoke schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 20:02:
[...]
Ik was m’n auto van de week aan het wassen en toen deed ie dit ook, maar kon niet lokaliseren waar het vandaan kwam.
Ik heb uiteindelijk kunnen zien dat een van de luchtinlaten (uiterst links en rechts) achter de lamellen niet goed vastgeklikt zit. Wellicht gaan deze los door tegenwind of iets dergelijks. Maandag de dealer maar even bellen. Lijkt simpel de verhelpen maar je moet er wel bij kunnen komen.
Ondertussen een maand bestuurder en net 1400km gereden naar vakantiebestemming. Eerste ervaring is bijzonder positief. Overal aan snelheidslimieten gehouden, in Duitsland max 120 kmh. Eerste 1000km 18,6kwh/100km, met gemiddelde snelheid 102 kmh, Laatste 400km 15.8 kwh/100km, welliswaar lagere gemiddelde snelheid van 65 kmh door file-kleinere wegen. Bij de laadbeurt net voor aankomst gaf de auto een theoretisch bereik van 554km, vrij indrukwekkend toch wel. Vooral gezien de lading 4 man (280 kg) en koffer tjokvol.
Ik had wel wat ‘laadstress’ op voorhand, maar dat is niet nodig: buiten de laatste laadbeurt 5min, nergens moeten wachten. Als je naar het toilet gaat tijdens een laadbeurt, zit je zo boven de 80%, dus nooit ergens extra moeten wachten. Steeds bij Ionity geladen
Minpunten: enige noemenswaardig is navigatie-jarenlange Wazer en vind BMW navigatie minder goed. Verschillende keren dat Waze via Apple CarPlay vastliep en herstart moest worden. Voordeel aan BMW navigatie is dan weer aanwijzingen via head-up display, je hoeft echt niet op je gewone screen te kijken.
(LCI versie carbonzwart+ zwart leder Vernasco + optiepakket model Impressive +trekhaak)
Ik had wel wat ‘laadstress’ op voorhand, maar dat is niet nodig: buiten de laatste laadbeurt 5min, nergens moeten wachten. Als je naar het toilet gaat tijdens een laadbeurt, zit je zo boven de 80%, dus nooit ergens extra moeten wachten. Steeds bij Ionity geladen
Minpunten: enige noemenswaardig is navigatie-jarenlange Wazer en vind BMW navigatie minder goed. Verschillende keren dat Waze via Apple CarPlay vastliep en herstart moest worden. Voordeel aan BMW navigatie is dan weer aanwijzingen via head-up display, je hoeft echt niet op je gewone screen te kijken.
(LCI versie carbonzwart+ zwart leder Vernasco + optiepakket model Impressive +trekhaak)
[ Voor 3% gewijzigd door diangeloz op 17-07-2022 12:36 ]
Nice, goed om te lezen!diangeloz schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:29:
Hoe heb je het gedaan met plannen van laden. Via de bmw navigatie?
Vraagje, heeft er al iemand via het iDrive menu naar BMW support gebeld? Niet naar de assistent, maar naar de klantendienst....
Je moet dan een taalkeuze maken, 1 voor NL. Maar hoe druk je op toets 1? De programmeerbare nummertoetsen werken namelijk niet :-)
Je moet dan een taalkeuze maken, 1 voor NL. Maar hoe druk je op toets 1? De programmeerbare nummertoetsen werken namelijk niet :-)
Onze trip naar Kopenhagen:
Navigatie: BMW iDrive
Laden: Snelladers langs de route
Stops: 4
Afstand: 895km
Snelheid: Max toegelaten +10km/u en in duitsland 140km/u (Soms wel eens naar 183km/u)
Vertrek in BE SoC: 100%
Het was een zalige rit met de stops op het juiste moment. Geen laadproblemen gehad onderweg.
We hebben telkens ongeveer 2u gereden gevolgd door een stop van 20 a 30 minuten. Dit lijkt lang, maar als iedereen een toiletbezoek heeft gedaan, beentjes gestrekt, wat gegeten en gedronken, zijn die minuten zo voorbij.
De combinatie van regelmatige stops met de bestuurdersassistent (Lane assist, cc) maakt dat ik nog nooit zo relaxed aangekomen ben op de bestemming.
Ik twijfelde wel voor vertrek over welke navi ik zou gebruiken. Aangezien het mijn eerste lange trip was met de iX3 wou ik BMW toch eerst de kans geven om zich te bewijzen.
Tijdens het heenrijden kort na vertrek kreeg ik een melding in "mijn berichten" dat er een laadpunt geoptimaliseerde route werd voorgesteld. Hierop klikken gaf een mooi overzicht met daaronder de keuze om deze route te plannen. Onderweg naar de laadpunten kwam al eens de melding dat een laadpunt van status veranderd was, dus eerst vrij, en nu bezet. Maar bij het doorklikken bleek dan dat er meerdere palen waren. BMW had dit wel beter kunnen doen. Nu navigeert ie naar een laadpaal. Zou beter zijn naar een laadzone te navigeren en het aantal vrije palen te monitoren.
Maar oké, So far so good.
Ter plaatse in Denemarken: In het hotel waren laadplaatsen, waarop ik ook gerekend had. Echter, deze waren van Clever. En dus ook enkel te activeren met een Clever kaart. Zelfs niet met de app, aangezien er geen nummer of barcode op de laadpunten stond. Tegenvaller dus, met slechts 10% SoC.
Dag erna naar Malmo (Zweden) gegaan, dus even moeten snelladen. Wel duur aan 0,87€/KWh.
In Malmo hadden we een 22KWh lader te pakken op een parkeerplaats, van EON, waar onze BMW pas gewoon aanvaard werd. Hier dus rustig tot 100% laten laden. Was op een paar uurtjes vol.
De rest van het verblijf was dit voldoende.
Terug: Ik duw op "Thuis" en wacht zelfzeker op het routevoorstel, echter, dit komt niet tevoorschijn. Wel komt er nu een andere melding. "Laad-advies". Als ik daarop doorklik krijg ik de standaard laadpaal zoekfunctie met de filter vooringesteld op "op de route" en DCC. Maar niet meer het handige routevoorstel waar ik op de heenweg veel punten mee gescoord had bij de vrouw.
Even van plaats gewisseld met de vrouw, en op de passagierstoel beginnen zoeken wat dit kon veroorzaken.
Blijkt, als je een route simuleert in de BMW-app op je telefoon, en deze stuurt naar de auto, je een routevoorstel krijgt. Welliswaar dynamisch, aangepast aan je SoC, verkeer, enz...
Als je gewoon in de auto zelf een nieuwe bestemming invoert, krijg je dit niet. Enkel een laadpunt-advies wat niet zo handig is tijdens het rijden.
Al bij al ging het goed en ben ik tevreden. BMW had iets gebruiksvriendelijker mogen zijn qua routeplanning, maar eens je het weet is het eigenlijk een fluitje van een cent.
Tip voor wie naar DK gaat: Bestel een Clever pas op voorhand.
Gr
Snelheid: Max toegelaten +10km/u en in duitsland 140km/u (Soms wel eens naar 183km/u)
Het was een zalige rit met de stops op het juiste moment. Geen laadproblemen gehad onderweg.
We hebben telkens ongeveer 2u gereden gevolgd door een stop van 20 a 30 minuten. Dit lijkt lang, maar als iedereen een toiletbezoek heeft gedaan, beentjes gestrekt, wat gegeten en gedronken, zijn die minuten zo voorbij.
De combinatie van regelmatige stops met de bestuurdersassistent (Lane assist, cc) maakt dat ik nog nooit zo relaxed aangekomen ben op de bestemming.
Ik twijfelde wel voor vertrek over welke navi ik zou gebruiken. Aangezien het mijn eerste lange trip was met de iX3 wou ik BMW toch eerst de kans geven om zich te bewijzen.
Tijdens het heenrijden kort na vertrek kreeg ik een melding in "mijn berichten" dat er een laadpunt geoptimaliseerde route werd voorgesteld. Hierop klikken gaf een mooi overzicht met daaronder de keuze om deze route te plannen. Onderweg naar de laadpunten kwam al eens de melding dat een laadpunt van status veranderd was, dus eerst vrij, en nu bezet. Maar bij het doorklikken bleek dan dat er meerdere palen waren. BMW had dit wel beter kunnen doen. Nu navigeert ie naar een laadpaal. Zou beter zijn naar een laadzone te navigeren en het aantal vrije palen te monitoren.
Ter plaatse in Denemarken: In het hotel waren laadplaatsen, waarop ik ook gerekend had. Echter, deze waren van Clever. En dus ook enkel te activeren met een Clever kaart. Zelfs niet met de app, aangezien er geen nummer of barcode op de laadpunten stond. Tegenvaller dus, met slechts 10% SoC.
Dag erna naar Malmo (Zweden) gegaan, dus even moeten snelladen. Wel duur aan 0,87€/KWh.
In Malmo hadden we een 22KWh lader te pakken op een parkeerplaats, van EON, waar onze BMW pas gewoon aanvaard werd. Hier dus rustig tot 100% laten laden. Was op een paar uurtjes vol.
Terug: Ik duw op "Thuis" en wacht zelfzeker op het routevoorstel, echter, dit komt niet tevoorschijn. Wel komt er nu een andere melding. "Laad-advies". Als ik daarop doorklik krijg ik de standaard laadpaal zoekfunctie met de filter vooringesteld op "op de route" en DCC. Maar niet meer het handige routevoorstel waar ik op de heenweg veel punten mee gescoord had bij de vrouw.
Even van plaats gewisseld met de vrouw, en op de passagierstoel beginnen zoeken wat dit kon veroorzaken.
Blijkt, als je een route simuleert in de BMW-app op je telefoon, en deze stuurt naar de auto, je een routevoorstel krijgt. Welliswaar dynamisch, aangepast aan je SoC, verkeer, enz...
Als je gewoon in de auto zelf een nieuwe bestemming invoert, krijg je dit niet. Enkel een laadpunt-advies wat niet zo handig is tijdens het rijden.
Al bij al ging het goed en ben ik tevreden. BMW had iets gebruiksvriendelijker mogen zijn qua routeplanning, maar eens je het weet is het eigenlijk een fluitje van een cent.
Gr
Afgelopen vrijdag heb ik de pre LCI ix3 weer laten updaten bij BMW. Van 03/2022.57 naar 07/2022.20.
53 stuks software zijn blijkbaar aangepast...
Ik merk nog niet echt bijzondere verschillen.
We kunnen helaas wel concluderen dat de remote software upgrade niet erg snel is. Of beter gezegd nog geen enkele upgrade voor de pre LCI. Nog steeds geen pre heating
We kunnen helaas wel concluderen dat de remote software upgrade niet erg snel is. Of beter gezegd nog geen enkele upgrade voor de pre LCI. Nog steeds geen pre heating
Komt het SoC bereik in de MyBMW app nu weer overeen met wat de auto zelf aangeeft op het dashboard?stopie schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:41:
Afgelopen vrijdag heb ik de pre LCI ix3 weer laten updaten bij BMW. Van 03/2022.57 naar 07/2022.20.
Hallo, heeft er iemand de pre-LCI achterlichten vervangen door deze van de LCI versie ?
Heb ik volgens mij in dit topic voorbij zien komen. Moet je even op zoekenBMW-driver schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 07:03:
Hallo, heeft er iemand de pre-LCI achterlichten vervangen door deze van de LCI versie ?
Iemand ervaring hoe "correct" het ABRP Alpha profiel is voor een iX3?
Als ik met de MyBMW app een route plan, ziet het er toch anders uit dan met ABRP (meer bereik in de BMW app).
Als ik met de MyBMW app een route plan, ziet het er toch anders uit dan met ABRP (meer bereik in de BMW app).
Let ik niet echt op. Ik kijk met name naar percentage en dan weet ik vaak genoeg. Zal er eens opletten en het laten weten!Al3xand3R360 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 23:07:
[...]
Komt het SoC bereik in de MyBMW app nu weer overeen met wat de auto zelf aangeeft op het dashboard?
Bedankt voor de blog en weer een hoop opgestoken. Ik ga midden augustus ook met de IX3 naar Kopenhagen en dan via een aantal resorts naar Goteburg en dan via de ferry over naar Frederikshaven in Denemarken terug naar Den Haag. Ik had de Clever app al op de telefoon dus nu snel even de Clever pas bestellen.sis3970 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:52:
Onze trip naar Kopenhagen:
Gr
Aanvulling: De Clever pas is alleen voor inwoners van Denemarken maar klantenservice geeft aan dat iedere laadpaal moet werken via de app en dat je in de app moet klikken op de laadpaal in de map. Is er een laadpaal met een code dan staan de eerste 3 cijfers al in de app. Alternatief is de Duitse laadpas van Maingau die ook werkt op Clever.
[ Voor 4% gewijzigd door BatW op 21-07-2022 15:51 ]
Kan het kloppen dat de MyBMW niet werkt als de app en de auto zich in een ander land bevinden? Wij wonen dicht bij de grens, en soms vraagt mijn vrouw wel eens om de airco aan te zetten wanneer ze bijna gaat vertrekken. En dat werkt niet als ik nog thuis ben (met de app), en de auto over de grens staat...
Dat lijkt me niet Ix3 specifiek dus, in de 3 serie met zelfde software kon dat wel. Vanuit Spanje met de auto in nl en andere keer in Duitsland.kingachille schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:27:
Kan het kloppen dat de MyBMW niet werkt als de app en de auto zich in een ander land bevinden? Wij wonen dicht bij de grens, en soms vraagt mijn vrouw wel eens om de airco aan te zetten wanneer ze bijna gaat vertrekken. En dat werkt niet als ik nog thuis ben (met de app), en de auto over de grens staat...
Het land heeft wel impact op 360graden foto. Dat mag in sommige landen niet en wordt ook netjes gemeld.
Heeft de auto wel verbinding op die locatie? Hier in t dorp zijn wat slechte plaatsen en dat kun je niet echt zien totdat de app zegt dat het mislukt is. (Maar geen bericht is weer geen garantie dat het wel gelukt is).
Grz D.
Ix3 (LCI) blijft mij verbazen met zijn range en verbruik. Vooral autosnelweg kms nu, met 15.4 verbruik, 79% SoC, met 105km gereden en 333km blijft erover. Airco steeds aan, kleine met vrouw en valies.
Zeer tevreden.
Zeer tevreden.
Verwijderd
Als je verbruik 15,4 is dan ga je volgens mij toch veel meer dan 438km uit de batterij halen ? Op lange trips aan 120km/u zit ik rond 19 verbruik (preLCI) met 4 personen en kofferlading en airco. Ik ben daar enorm tevreden van. Als ik op range tijd aan 100 dan haal ik zonder problemen de 450 km.
Ik zou eens graag +500km willen halen, en niet perse met een gemiddelde van 50km/hVerwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 19:03:
Als je verbruik 15,4 is dan ga je volgens mij toch veel meer dan 438km uit de batterij halen ? Op lange trips aan 120km/u zit ik rond 19 verbruik (preLCI) met 4 personen en kofferlading en airco. Ik ben daar enorm tevreden van. Als ik op range tijd aan 100 dan haal ik zonder problemen de 450 km.
Ik heb een paar keer gekeken. De range in ECO pro mode en de app lopen niet synchroon. Het lijkt meer aan te sluiten bij normaal/sport.stopie schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:23:
[...]
Let ik niet echt op. Ik kijk met name naar percentage en dan weet ik vaak genoeg. Zal er eens opletten en het laten weten!
Al merk ik dat ik er niet erg op let.
Mijn Shell Recharge pas werkte ook gewoon bij Clever palen in Denemarken.BatW schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:51:
[...]
Bedankt voor de blog en weer een hoop opgestoken. Ik ga midden augustus ook met de IX3 naar Kopenhagen en dan via een aantal resorts naar Goteburg en dan via de ferry over naar Frederikshaven in Denemarken terug naar Den Haag. Ik had de Clever app al op de telefoon dus nu snel even de Clever pas bestellen.
Aanvulling: De Clever pas is alleen voor inwoners van Denemarken maar klantenservice geeft aan dat iedere laadpaal moet werken via de app en dat je in de app moet klikken op de laadpaal in de map. Is er een laadpaal met een code dan staan de eerste 3 cijfers al in de app. Alternatief is de Duitse laadpas van Maingau die ook werkt op Clever.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Da’s interessant. Ik heb die ook geprobeerd zonder succes. Wel aan de snelladers, maar niet aan de wallboxes in het hotel.VidaR-9 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:08:
[...]
Mijn Shell Recharge pas werkte ook gewoon bij Clever palen in Denemarken.
Iemand een idee/ervaring met hoe je moet opladen bij een destination charger van tesla? Staan nu op een Franse camping, staat ook een Skoda enyaq aan de lader waar het (blijkbaar) vanzelf gaat..
[ Voor 3% gewijzigd door DEvRV op 24-07-2022 17:03 ]
Hier enkele onderweg al gehad op verscheidene locaties.DEvRV schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:03:
Iemand een idee/ervaring met hoe je moet opladen bij een destination charger van tesla? Staan nu op een Franse camping, staat ook een Skoda enyaq aan de lader waar het (blijkbaar) vanzelf gaat..
De palen kunnen open staan voor enkel Tesla of voor alle EVs.
Voor alle EVs is het gewoon inpluggen en het laden start.
Heb wel al een hotel gehad waar de bordjes omgewisseld stonden ivm configuratie laadpalen..
Mja… en dat gebeurd dus niet en wel bij de enyaq.. dank voor je meedenkensevalo schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:44:
[...]
Hier enkele onderweg al gehad op verscheidene locaties.
De palen kunnen open staan voor enkel Tesla of voor alle EVs.
Voor alle EVs is het gewoon inpluggen en het laden start.
Heb wel al een hotel gehad waar de bordjes omgewisseld stonden ivm configuratie laadpalen..
Bij destination chargers moet je die niet gebruiken. Is niet hetzelfde als de superchargers die onderweg open staan (werken trouwens goed, ook onderweg Arlon meegepikt in België en aangenaam dat je iets kan drinken terwijl)Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2022 @ 01:19:
En je hebt de tesla app e.d. gebruikt en die geeft geen fout aan. ?
Gaat niet vanzelf natuurlijk. Even de Tesla app en dan kiezen voor niet-Tesla en welke laadpaal. Let wel op dat je in de app eerst een betaalmethode moet toevoegen en alles moet invullen anders gaat hij niet werken.DEvRV schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:03:
Edit:Ik zie dat je niet de Superchargers bedoelt
[ Voor 4% gewijzigd door BatW op 25-07-2022 17:04 ]
Btw het is hier nu voornamelijk rond de kerktoren, af en toe autosnelweg en autoweg. Nu momenteel 188km met 65% SOC EN 302km over, met een gemiddeld verbruik van 15.2oGoG schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:12:
[...]
Ik zou eens graag +500km willen halen, en niet perse met een gemiddelde van 50km/h
Het valt me op dat de range in de app bij de map settings niet wordt overgenomen, het staat: “electric range temporarily unavailable”. Zijn er anderen die deze meemaken?
Sinds een week geleden was dit wel beschikbaar.
ik ervaar hetzelfde bij het plannen van een route via de app.oGoG schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 00:43:
Het valt me op dat de range in de app bij de map settings niet wordt overgenomen, het staat: “electric range temporarily unavailable”. Zijn er anderen die deze meemaken?
Heb ik ook. Auto stond in parkeergarage van hotel, dacht eerst daarmee te maken.oGoG schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 00:43:
Hier het zelfde maar alleen " Actieradius niet beschikbaar" Als ik een route plan dan ga naar "Route bekijken" dan geeft hij wel precies aan waar ik moet laden en ook aantal stops. Op de achtergrond schijnt het dan toch wel weer te werken.oGoG schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 00:43:
Dat ga ik nooit halen want kwam vanacht uit Den Helder naar Rotterdam en cruisecontrol op 105km en kwam op 18,3 kw per 100km. Valt me altijd op dat bij laden aan de laadpaal hij in de auto aangeeft 355km maar minder snel terugloopt dan de km welke ik afleg waardoor ik altijd rond de 420 km uitkom. Blijf toch vinden dat BMW dit niet goed onder de knie heeft qua app enz. Auto heeft nu 25.000km gereden dus niet zo dat hij nog moet leren.oGoG schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:20:
[...]
Btw het is hier nu voornamelijk rond de kerktoren, af en toe autosnelweg en autoweg. Nu momenteel 188km met 65% SOC EN 302km over, met een gemiddeld verbruik van 15.2
Die 355km is gebaseerd op je 10minuten rijstijl en verbruik wanneer je bij de laadpunt komt. Dus rijd met een gemiddeld verbruik van 15 en het zal 480km komen te staan.BatW schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:43:
[...]
Dat ga ik nooit halen want kwam vanacht uit Den Helder naar Rotterdam en cruisecontrol op 105km en kwam op 18,3 kw per 100km. Valt me altijd op dat bij laden aan de laadpaal hij in de auto aangeeft 355km maar minder snel terugloopt dan de km welke ik afleg waardoor ik altijd rond de 420 km uitkom. Blijf toch vinden dat BMW dit niet goed onder de knie heeft qua app enz. Auto heeft nu 25.000km gereden dus niet zo dat hij nog moet leren.
Ik heb vaak een verbruik van 15,X, maar de BMW pre-LCI als deze LCI is altijd pessimistisch over het gebruik na het laden, geeft hij mij altijd een 350 km aan.oGoG schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:49:
[...]
Die 355km is gebaseerd op je 10minuten rijstijl en verbruik wanneer je bij de laadpunt komt. Dus rijd met een gemiddeld verbruik van 15 en het zal 480km komen te staan.
Een destination charger werkt automatisch, zonder pas & zonder app.DEvRV schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:03:
Echter heeft deze wel de functie om enkel te werken met Tesla wagens.
Deze setting is instelbaar via dip switches op de printplaat van de laadpaal.
Je moet dus gewoon de stekker insteken en als hij niet automatisch begint te laden dan is hij ingesteld om enkel met Tesla's te werken.
Oei niet bij mij, ik merk wel soms een verschil of je bij de snel laadpaal laadt en de batterij is op temperatuur of aan een 11kw/22kw laadpaal. Steeds bij een snellaadstations toont deze +400km aan.DjCoke schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:58:
[...]
Ik heb vaak een verbruik van 15,X, maar de BMW pre-LCI als deze LCI is altijd pessimistisch over het gebruik na het laden, geeft hij mij altijd een 350 km aan.
Ik trek volgende week naar La Douce France via de Route Du Soleil
Héél benieuwd naar de ervaring en de infrastructuur daar. Ik lees massa's verhalen, zowel positief als negatief; dus benieuwd! :-)
Denken jullie dat het trouwens zin heeft om de predictive battery conditioning te activeren bij snelladers, ook bij deze temperaturen? Koelt dit de batterij ook indien ze té warm zou zijn, met het oog op een ideale laadtemperatuur?

Denken jullie dat het trouwens zin heeft om de predictive battery conditioning te activeren bij snelladers, ook bij deze temperaturen? Koelt dit de batterij ook indien ze té warm zou zijn, met het oog op een ideale laadtemperatuur?
Inmiddels op andere camping en daar werken ze wel gewoon (insteken, op slot zetten en klaar). Dankspruit89 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 23:47:
[...]
Een destination charger werkt automatisch, zonder pas & zonder app.
Echter heeft deze wel de functie om enkel te werken met Tesla wagens.
Deze setting is instelbaar via dip switches op de printplaat van de laadpaal.
Je moet dus gewoon de stekker insteken en als hij niet automatisch begint te laden dan is hij ingesteld om enkel met Tesla's te werken.
Hallo, heb een aantal weken geleden een iX3 besteld en wil graag de nieren vervangen voor normale x3 nieren. Heeft iemand hier ervaring mee? zou het veel verschillen qua bereik?
Verwijderd
Op de LCI is dat volgens mij (nog) niet mogelijk. Of je moet al MacGyver toestanden willen doen (op een wagen van 60k +)
Volgens de dealer waar ik hem besteld heb (nobra uden) kan dat wel….vraag me alleen af hoeveel het scheelt…t is niet voor niks zo’n dichte nier.
60k? Doe er maar 3 dan.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:00:
Op de LCI is dat volgenst mij (nog) niet mogelijk. Of je moet al MacGyver toestanden willen doen (op een wagen van 60k +)
Onder de 70k heb je geen iX3…een impreesive/HE gaat richting 80k.
Kan niet. De ‘tabs’ waar ze vastgeklikt mee zijn. Zijn verschillend.Kietjes schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:53:
Volgens de dealer waar ik hem besteld heb (nobra uden) kan dat wel….vraag me alleen af hoeveel het scheelt…t is niet voor niks zo’n dichte nier.
Verwijderd
Dan heb ik nog chance gehad, mijn iX3 preLCI impressive met alle opties die mogelijk waren (veel was dat niet) was 67k BTW incl.
Kan wel kloppen, in januari besteld en ongeveer 79K (catalogus) voor een "full-option" IX3. (impressive).Engineer Stewie schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:32:
[...]
60k? Doe er maar 3 dan.
Onder de 70k heb je geen iX3…een impreesive/HE gaat richting 80k.
[...]
Kan niet. De ‘tabs’ waar ze vastgeklikt mee zijn. Zijn verschillend.
Natuurlijk krijg je altijd wel wat korting bij een auto dealer, dus met de korting zal hij stukje lager uitkomen. Al neem ik wel aan dat ze met de levertermijnen tegenwoordig nog weinig korting zullen geven, de auto verkoopt nu eenmaal goed.
De fleetkorting in Januari was 0%, daarmee heb ik snel snel nog moeten bestellen in December (15% korting).boskantman schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 07:56:
[...]
Kan wel kloppen, in januari besteld en ongeveer 79K (catalogus) voor een "full-option" IX3. (impressive).
Natuurlijk krijg je altijd wel wat korting bij een auto dealer, dus met de korting zal hij stukje lager uitkomen. Al neem ik wel aan dat ze met de levertermijnen tegenwoordig nog weinig korting zullen geven, de auto verkoopt nu eenmaal goed.
Catalogusprijs van mijn ‘kale’

.....ben benieuwd dan hoe ze het gaan doen eerlijk gezegd, aangezien iedereen stellig ervan overtuigd is dat het niet kan.
Ik laat het weten als de auto binnen is, +/- sept 2022
Vandaag een leuke: "Geen Spotify App (en andere apps) meer beschikbaar en tevens 'Remote Software Update' niet meer beschikbaar in het menu. Ook niet na opnieuw koppelen mobiel en toekennen autorisaties voor Wifi en apps.
Oorzaak: Update My BMW App op Android.
Oplossing: Druk in het menu Apps 3 seconden op de touchpad van de iDrive controller en kies 'Update apps en Services', de BMW synchroniseert dan de apps met de My BMW app op je telefoon en alles is weer beschikbaar. Bron: YouTube: MyBMW APP NOT WORKING? TRY THIS FIRST!
Oorzaak: Update My BMW App op Android.
Oplossing: Druk in het menu Apps 3 seconden op de touchpad van de iDrive controller en kies 'Update apps en Services', de BMW synchroniseert dan de apps met de My BMW app op je telefoon en alles is weer beschikbaar. Bron: YouTube: MyBMW APP NOT WORKING? TRY THIS FIRST!
Don't Speak, Just Think
Ik heb nog een 14% gekregen in Januari via fleet korting, ik vermoed dat ik dus nog geluk gehad heb.Engineer Stewie schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:37:
[...]
De fleetkorting in Januari was 0%, daarmee heb ik snel snel nog moeten bestellen in December (15% korting).
Catalogusprijs van mijn ‘kale’Impressive is 77,4k, maar ik heb geen shadowpack, laserlights of trekhaak, enkel getinte achterruiten als optie.
Hoe vinden jullie geluidskwaliteit van Carplay? Bij mij klinken meldingen van Flitsmeister of Spotify via Carplay heel blikkerig (ouderwetse handsfree), terwijl iDrive spotify echt top klinkt.
Ook last van?
Ik zag ook een aanbod van flitsmeldingen via bmw. Is dat wat vergeleken met flitsmeister? Fijnere integratie iig lijkt me.
Ook last van?
Ik zag ook een aanbod van flitsmeldingen via bmw. Is dat wat vergeleken met flitsmeister? Fijnere integratie iig lijkt me.
Verwijderd
Goeie vraag, zelf nog niet getest, maar is er een kwaliteitsverschil tussen Spotify is CarPlay of als bmw app ?
Ik ervaar ook een benepen stemgeluid met de flitsmeistermeldingen op de achtergrond als ik gewoon het home-scherm of bmw navigatie aan heb staan. Onderstaand vond ik in de handleiding 🤓 moet ik nog uitproberen of dat een verbetering geeft.streetwise schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:21:
Hoe vinden jullie geluidskwaliteit van Carplay? Bij mij klinken meldingen van Flitsmeister of Spotify via Carplay heel blikkerig (ouderwetse handsfree), terwijl iDrive spotify echt top klinkt.
Ook last van?
:strip_exif()/f/image/es8Vp66QFEDPdfe5oHOQuFYL.jpg?f=fotoalbum_large)
Getest, helaas stopt flitsmeister met doorgeven van gesproken meldingen als ik de telefoon aan idrive koppel. Gesproken meldingen doen het bij alleen als ik telefoon koppel aan carplay. Daar waar in mijn X1 “vroeger” zonder carplay de gesproken meldingen wel doorkwamen.
[ Voor 11% gewijzigd door mtv1 op 30-07-2022 14:14 ]
Waar heb je die aanbieding gezien?streetwise schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:21:
Ook last van?
Gr
Ik zie niet meteen iets staan in mijn (Belgische) Connected Drive... Zou dit land-afhankelijk zijn?
Zou inderdaad kunnen. Er staat dit bij de details:kingachille schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:59:
Ik zie niet meteen iets staan in mijn (Belgische) Connected Drive... Zou dit land-afhankelijk zijn?
De Flitspaal Alert waarschuwt op dit moment* in de volgende landen voor vaste flitslocaties:
Denemarken, Engeland, Finland, Nederland, Noorwegen, Italië, Rusland en Zweden.
*de opsomming is een momentopname van maart 2022. Het aanbod kan onaangekondigd wijzigen, bijvoorbeeld maar niet beperkt tot wijzigingen in de lokale wetgeving.
Ik heb hier geen last van met Apple Car Play zowel via Spotify, Tidal en Qobuz. Misschien verschil met Android?Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:25:
Goeie vraag, zelf nog niet getest, maar is er een kwaliteitsverschil tussen Spotify is CarPlay of als bmw app ?
Hoe hard rijd je dan ? Deze waardes heb ik nog niet gezien (maand in bezit)....
Mijn collega's krijgen 1 voor 1 de melding dat hun auto in Belgie is. De enige auto die mankeert lijkt die van mij te zijn...
Terwijl ik eerder besteld heb dan de meeste, al heb ik de impressive en de andere een imspiring. Echter is er ook 1 impressive met 100% dezelfde config als mijne bij die ook na mij besteld heeft (heb dat hier al eens geschreven).
Moet nog 3 maanden langer wachten en is toch zuur
.
Terwijl ik eerder besteld heb dan de meeste, al heb ik de impressive en de andere een imspiring. Echter is er ook 1 impressive met 100% dezelfde config als mijne bij die ook na mij besteld heeft (heb dat hier al eens geschreven).
Moet nog 3 maanden langer wachten en is toch zuur
Kregen zij die melding vandaag?Engineer Stewie schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:48:
Mijn collega's krijgen 1 voor 1 de melding dat hun auto in Belgie is. De enige auto die mankeert lijkt die van mij te zijn...
Moet nog 3 maanden langer wachten en is toch zuur.
De Cygnus Leader is vandaag aangekomen in Zeebrugge maar zoals ik het hier op het forum lees moet die nog naar Bremerhaven om daar gecheckt te worden en dan over land naar België te komen.
Wanneer hebben jullie besteld?
Ik heb half December 2021 besteld en de wagen is verwacht begin september. Daarom volg ik dit schip omdat mijn wagen hier hoogst waarschijnlijk op zal zitten.
Cygnus Leader
[ Voor 3% gewijzigd door Arcanumkiller op 01-08-2022 14:27 ]
Nee, in de afgelopen week al. Geen idee verder welke weg de auto's afleggen, al heb ik ergens geleden dat iX3's toch in Zeebrugge van de boot gaan. Vermoed dat ze de auto's ook lokaal wel kunnen checken, of ze hebben vertrouwen in de chinese bouwer...Arcanumkiller schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:26:
[...]
Kregen zij die melding vandaag?
De Cygnus Leader is vandaag aangekomen in Zeebrugge maar zoals ik het hier op het forum lees moet die nog naar Bremerhaven om daar gecheckt te worden en dan over land naar België te komen.
Ik heb half December 2021 besteld en de wagen is verwacht begin september. Daarom volg ik dit schip omdat mijn wagen hier hoogst waarschijnlijk op zal zitten.
Cygnus Leader
Bestellingen gaan van half December tot half Januari ongeveer naar wat ik opmaak, ikzelf zit daar tussenin qua besteldatum (24/12), maar levering is pas ten vroegste voor November.
Gemiddelde van 100. Nu ook 270km gereden vanuit Luxemburg, Soc 42% bij aankomst met 180km resterend. Constant 110km/h en ook bergen gedaan. Gemiddeld verbruik 15.2, zot toch gewoon.patrickbmwix3 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:43:
Hoe hard rijd je dan ? Deze waardes heb ik nog niet gezien (maand in bezit)....
En btw het is LCI impressive/HE model.
[ Voor 5% gewijzigd door oGoG op 01-08-2022 17:58 ]
Ja ik heb altijd de Idrive Spotify aan, want die is tien keer beter!streetwise schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:21:
Ook last van?
Ik hing net achter een "collega" en die zijn remlichten lichtten constant op. Zoveel zelfs dat ik afweek van mijn rijvak omdat ik zelf ook de reflex had om voortdurend te remmen.
Weten jullie of de remlichten geactiveerd worden wanneer je in "B" rijdt en aan het recupereren bent? Of lichten ze enkel op bij het indrukken van het rempedaal?
Weten jullie of de remlichten geactiveerd worden wanneer je in "B" rijdt en aan het recupereren bent? Of lichten ze enkel op bij het indrukken van het rempedaal?
Zou ook nog de Grand Orion kunnen zijn voor verwachtte levering begin september. Die zou 15/8 in Zeebrugge moeten aankomen.Arcanumkiller schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:26:
[...]
Kregen zij die melding vandaag?
Cygnus Leader
Ervaren jullie ook dat de kilometer teller nogal af lijkt te wijken ?
Indien ik 110 rij op teller dan geeft flitsmeister aan dat ik 105 rijd. Bij 140 is dat algauw 7 a 8 kilometer..... Ervaar dat ook bij de snelheids borden in de bebouwde kom daar is het minder (zal te maken hebben met snelheid) echter daar zit ook 3 kilometer verschil in.
Ik begrijp dat er standaard een afwijking in de teller zit echter bij mijn vorige auto (bmw 5 serie) was dit bij 140 op de teller ongeveer 2 kilometer verschil (138 flitsmeister)
Indien ik 110 rij op teller dan geeft flitsmeister aan dat ik 105 rijd. Bij 140 is dat algauw 7 a 8 kilometer..... Ervaar dat ook bij de snelheids borden in de bebouwde kom daar is het minder (zal te maken hebben met snelheid) echter daar zit ook 3 kilometer verschil in.
Ik begrijp dat er standaard een afwijking in de teller zit echter bij mijn vorige auto (bmw 5 serie) was dit bij 140 op de teller ongeveer 2 kilometer verschil (138 flitsmeister)
[ Voor 4% gewijzigd door patrickbmwix3 op 02-08-2022 12:10 ]
Klopt in de B stand worden de achterlichten geactiveerd bij het loslaten van het gaspedaal. Wat ook maar goed is hoor!kingachille schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:15:
Ik hing net achter een "collega" en die zijn remlichten lichtten constant op. Zoveel zelfs dat ik afweek van mijn rijvak omdat ik zelf ook de reflex had om voortdurend te remmen.
Mijn afwijking van de pre-LCI was 1 km en m’n huidige LCI heeft ook een 1 km afwijking (101 = 100)patrickbmwix3 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:08:
Yeap helemaal waar en bij assisted drive als die zelf moet remmen ook.DjCoke schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:06:
[...]
Klopt in de B stand worden de achterlichten geactiveerd bij het loslaten van de gaspedaal. Wat ook maar goed is hoor!
[ Voor 9% gewijzigd door oGoG op 02-08-2022 14:06 ]
Hier ook maar 1 of 2 kilometer, afhankelijk van de snelheid.patrickbmwix3 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:08:
Heb je er misschien andere velgen / banden onder zitten dan de standaard?
Dat werkt maar 3 jaar zeker?DjCoke schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 23:47:
[...]
Ja ik heb altijd de Idrive Spotify aan, want die is tien keer beter!
Dit is bij meeste fabrikanten, ze zetten een foutmarge van 1% à 3% op uit veiligheid dat je niet te hard gaat.MichaelNL85 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:03:
[...]
Hier ook maar 1 of 2 kilometer, afhankelijk van de snelheid.
Heb je er misschien andere velgen / banden onder zitten dan de standaard?
Vooral dat zij niet aansprakelijk zijn, heb ik ooit gehoord. Als in: snelheidsboetes toewijzen aan de constructeuroGoG schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:47:
[...]
Dit is bij meeste fabrikanten, ze zetten een foutmarge van 1% à 3% op uit veiligheid dat je niet te hard gaat.
Hey allemaal
Rond de 20 Dec 2021 mijn ix3 inspiring besteld. Delivery oorspronkelijk begin Juli voorgezien maar met de Covid stop van april... ( productie datum 19 April)
volgens dealer (Juma Mechelen) komt eraan deze week
meerdere mensen die de Glorious Leader aant volgen zijn ?
Rond de 20 Dec 2021 mijn ix3 inspiring besteld. Delivery oorspronkelijk begin Juli voorgezien maar met de Covid stop van april... ( productie datum 19 April)
Gisteren teruggekomen van een vakantie in Kroatië. Totaal bijna 4000 km afgelegd en qua laden eigenlijk geen problemen gehad (ook in Kroatië 50kw en hoger beschikbaar). Ik heb gebruik gemaakt van ABRP en als voorkeur IONITY opgegeven, dit werkt beter dan de voorstellen die iDrive voorstelt. Het valt me op dat IONITY veel sneller en stabieler laadt dan Fastned, de beloofde 10 naar 80% in minder dan een half uur werd altijd gehaald (vaak nog sneller) Gisteren in één ruk teruggereden, 1300 km in ongeveer 16 uur (inclusief laden en eten😋). De auto is enorm zuinig, ik heb constant 120 á 130 gereden waar 100 was toegestaan de cruise op 110 gezet. De rijhulp systemen zorgen ervoor dat de auto bijna zelfstandig naar huis rijdt. Dit in combinatie met de stilte maakt dat je na 1400km fris als een hoentje uitstapt. Kortom een perfecte auto voor lange stukken.
Is zeker te doen met (niet originele) aftermarket onderdelen.Kietjes schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:41:
.....ben benieuwd dan hoe ze het gaan doen eerlijk gezegd, aangezien iedereen stellig ervan overtuigd is dat het niet kan.
Op het internationale forum zijn de 1e voorbeelden te zien en een hoop volgen nu het voorbeeld: https://x3.xbimmers.com/f...p?p=29162579&postcount=53. Voor alle duidelijkheid: Dit is een iX3 LCI.
Hier vind je de gehele discussie (die ik zelf gestart ben) en daarin vind je ook de link naar het desbetreffende item: https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1928653.
[ Voor 17% gewijzigd door mouse1277 op 03-08-2022 17:30 ]
Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive
En enig idee van je verbruik?iX3-2022 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:24:
Gisteren teruggekomen van een vakantie in Kroatië. Totaal bijna 4000 km afgelegd en qua laden eigenlijk geen problemen gehad (ook in Kroatië 50kw en hoger beschikbaar). Ik heb gebruik gemaakt van ABRP en als voorkeur IONITY opgegeven, dit werkt beter dan de voorstellen die iDrive voorstelt. Het valt me op dat IONITY veel sneller en stabieler laadt dan Fastned, de beloofde 10 naar 80% in minder dan een half uur werd altijd gehaald (vaak nog sneller) Gisteren in één ruk teruggereden, 1300 km in ongeveer 16 uur (inclusief laden en eten😋). De auto is enorm zuinig, ik heb constant 120 á 130 gereden waar 100 was toegestaan de cruise op 110 gezet. De rijhulp systemen zorgen ervoor dat de auto bijna zelfstandig naar huis rijdt. Dit in combinatie met de stilte maakt dat je na 1400km fris als een hoentje uitstapt. Kortom een perfecte auto voor lange stukken.
Met 115 in met heuvels rond de 18 kWh, 16 kWh met 100 op vlakke stukken.
Mijn ix3 staat volgens mijn dealer al sinds 7/07 in Zeebrugge. Oorzaak van vertraging is een kade vol wagens bestemd voor de Rusland die geblokkeerd zijn ikv de oorlog https://www.vrt.be/vrtnws...6/luxewagens-geblokkeerd/.Master_117 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:40:
Hey allemaal
Mijn wagen staat op kade 1 en normaal gezien wordt die dan op enkele dagen naar kade 2 getransporteerd (hier is transport mogelijk), maar door de blokkade is er nu achterstand en is er nog het bijkomende probleem van te weinig vrachtwagenchauffeurs...Voorlopig kunnen ze niks beloven tot ze de wagen zien verschijnen in de garage.
Dat artikel lijkt mij niet aan te sluiten. Ze geven aan niet meer te “stockeren”, maar “regelmatige traffiek” doen ze wel (=iX3). Daarnaast zie ik op de foto verrijdbare auto’s. Die staan niet wekenlang in de weg (artikel is van april).nephews schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:56:
[...]
Mijn ix3 staat volgens mijn dealer al sinds 7/07 in Zeebrugge. Oorzaak van vertraging is een kade vol wagens bestemd voor de Rusland die geblokkeerd zijn ikv de oorlog https://www.vrt.be/vrtnws...6/luxewagens-geblokkeerd/.
Verder vind ik het nog steeds apart dat BMW geen strak leverproces heeft. Ze boeken de vrachtwagen naar de dealer toch niet last minute? Lijkt me dat dit allemaal uitgebreid gepland moet worden. Ondanks problemen moet je toch zoiets plannen. Daarnaast kan je een auto ook niet te lang bij zo’n haven laten staan lijkt me, zeker nu dat er drukte is.
Afgelopen maandag de ix3 in ontvangst mogen nemen (bestelling dec 21). Op zich zeer tevreden qua rijcomfort en gebruiksgemak, ook al ben ik niet onmiddellijk een SUV liefhebber (een i5 touring/a6 avant etron zijn er helaas nog niet). Hieronder een aantal pro/cons die ik op die paar dagen heb vastgesteld:
+ Rijcomfort: wegligging, geluidsniveau (ook op de Inspiring zonder akoestisch isolerend glas), vermogen/koppel
+ Voldoende ruimte op de achterbank & de koffer
+ Gewone audio volstaat voor mij
+ Assisted driving werkt beter dan verwacht
+ B mode went enorm snel, ik vraag me wel af hoe vaak het remlicht oplicht, want zelf zou ik het nogal irritant vinden om achter iemand te rijden die continu op z'n rem duwt
+ Eco Pro mode biedt voldoende vermogen & comfort. Ik merk dat de airco wat minder hard blaast & dat het motorvermogen wat wordt dichtgeknepen (er is nog voldoende vermogen/koppel beschikbaar), maar voor de rest zie ik weinig verschil. Wel benieuwd of dit zoveel extra range kan opleveren.
+ Een dashboard met fysieke knoppen
- Ondanks het feit dat de wagen relatief zuinig is, blijft het een aanpassing om van +1000km bereik (diesel) naar 300-350km terug te vallen. Ik rijd voornamelijk autosnelwegen (120km/u) & voor korte afstanden gebruik ik de fiets. Een eigen laadpaal is geen optie (rijwoning), waardoor laden toch enige planning vergt. Ik neem aan dat dit op termijn wel zal verbeteren, maar ik hoop dat de range van toekomstige EVs er toch wat beter zal uitzien.
- Niet onmiddellijk een voorstander van adaptieve mode in D; heb liever een consistent gedrag van rem- en gaspedaal.
- Pianolak ter hoogte van de versnellingspook: bij levering zat er al een kleine kras in, ik vraag me af hoe dit er binnen 3-4 jaar er zal uitzien
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de LCI in sophisto grey er precies wat donkerder uitziet dan de eerste versie. Waarschijnlijk wat optisch bedrog, mede door de andere achterlichten en donkere accenten, maar toch.
+ Rijcomfort: wegligging, geluidsniveau (ook op de Inspiring zonder akoestisch isolerend glas), vermogen/koppel
+ Voldoende ruimte op de achterbank & de koffer
+ Gewone audio volstaat voor mij
+ Assisted driving werkt beter dan verwacht
+ B mode went enorm snel, ik vraag me wel af hoe vaak het remlicht oplicht, want zelf zou ik het nogal irritant vinden om achter iemand te rijden die continu op z'n rem duwt
+ Eco Pro mode biedt voldoende vermogen & comfort. Ik merk dat de airco wat minder hard blaast & dat het motorvermogen wat wordt dichtgeknepen (er is nog voldoende vermogen/koppel beschikbaar), maar voor de rest zie ik weinig verschil. Wel benieuwd of dit zoveel extra range kan opleveren.
+ Een dashboard met fysieke knoppen
- Ondanks het feit dat de wagen relatief zuinig is, blijft het een aanpassing om van +1000km bereik (diesel) naar 300-350km terug te vallen. Ik rijd voornamelijk autosnelwegen (120km/u) & voor korte afstanden gebruik ik de fiets. Een eigen laadpaal is geen optie (rijwoning), waardoor laden toch enige planning vergt. Ik neem aan dat dit op termijn wel zal verbeteren, maar ik hoop dat de range van toekomstige EVs er toch wat beter zal uitzien.
- Niet onmiddellijk een voorstander van adaptieve mode in D; heb liever een consistent gedrag van rem- en gaspedaal.
- Pianolak ter hoogte van de versnellingspook: bij levering zat er al een kleine kras in, ik vraag me af hoe dit er binnen 3-4 jaar er zal uitzien
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de LCI in sophisto grey er precies wat donkerder uitziet dan de eerste versie. Waarschijnlijk wat optisch bedrog, mede door de andere achterlichten en donkere accenten, maar toch.
Bedoelen ze de boot of de wagen bij de dealer? Daar zit momenteel wel een maand verschil op.Master_117 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:40:
Hey allemaal
Ik heb mijn wagen 4 dagen later besteld (impressive) en die komt November ten vroegste.
Volgens Dealer was het : aankomst in Zeebrugge dan papierwerken dus ik veronderstel dat het dan mid augustus zal worden ( ik zal toch mijn huidige wagen moeten afrijden - leasing loopt af tot eind september)
Heb je enig idee of het een impact op het verbruik heeft om de grill aan te passen?mouse1277 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:25:
[...]
Is zeker te doen met (niet originele) aftermarket onderdelen.
Op het internationale forum zijn de 1e voorbeelden te zien en een hoop volgen nu het voorbeeld: https://x3.xbimmers.com/f...p?p=29162579&postcount=53. Voor alle duidelijkheid: Dit is een iX3 LCI.
Hier vind je de gehele discussie (die ik zelf gestart ben) en daarin vind je ook de link naar het desbetreffende item: https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1928653.
[ Voor 7% gewijzigd door benbasb op 05-08-2022 11:08 ]
Je kan misschien huidige contract afkopen. Ik ga dat wel proberen. Afh van je huidige auto valt het misschien meeMaster_117 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:52: leasing loopt af tot eind september)
Dat is toch een stuk zuiniger dan ik tot nu toe ervaar. Ik ben via Frankrijk nu in Italië aangekomen. Gemiddeld verbruik 21.5 kWh bij 110 km/u (5 personen, bagage en dakkoffer). Zodra we op locatie aan zijn gekomen en het dakkoffer eraf gaat, dan zakt het verbruik naar zo'n 18.5 kWh.iX3-2022 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:47:
[...]
Dakkoffer is natuurlijk de grote oorzaak van het grotere verbruik, daarnaast waren wij met 4 personen. Ik krijg het verbruik niet boven de 19 en heb zelfs een paar keer flink doorgetrapt (184 dus 😂) om niet met teveel percentage aan te komen bij de laadpaal. Ik rij wel altijd in eco pro en op cruise. Gisteren ritje gehad in Nederland, ongeveer 340 km, zit dan rond de 17 kWh.Louisinho schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:25:
[...]
Dat is toch een stuk zuiniger dan ik tot nu toe ervaar. Ik ben via Frankrijk nu in Italië aangekomen. Gemiddeld verbruik 21.5 kWh bij 110 km/u (5 personen, bagage en dakkoffer). Zodra we op locatie aan zijn gekomen en het dakkoffer eraf gaat, dan zakt het verbruik naar zo'n 18.5 kWh.
Afrijden. 😂😂😂Master_117 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:52:
Volgens Dealer was het : aankomst in Zeebrugge dan papierwerken dus ik veronderstel dat het dan mid augustus zal worden ( ik zal toch mijn huidige wagen moeten afrijden - leasing loopt af tot eind september)
Hmmm, ik moet zonder dakkoffer moeite doen om onder de 19 te komen. Op secondaire wegen gaat het dak wel vaak open 😎Louisinho schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:25:
[...]
Dat is toch een stuk zuiniger dan ik tot nu toe ervaar. Ik ben via Frankrijk nu in Italië aangekomen. Gemiddeld verbruik 21.5 kWh bij 110 km/u (5 personen, bagage en dakkoffer). Zodra we op locatie aan zijn gekomen en het dakkoffer eraf gaat, dan zakt het verbruik naar zo'n 18.5 kWh.
Ik ervaar hetzelfde hier, en met gratis opladen ter plekke op verschillende plekken (op vakantie) is het gewoon too cooliX3-2022 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:47:
[...]
Dat zeker, ze maken de snuit van een auto immers niet voor niets graag dicht, dat is beter voor de stroomlijn. De vraag is hoeveel maakt het uit. Geen idee, zou je het verbruik voor en na moeten weten op een soortgelijk stuk in soortgelijke omstandigheden.benbasb schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:18:
[...]
Heb je enig idee of het een impact op het verbruik heeft om de grill aan te passen?