Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diangeloz
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-08-2022
rubenbuijs88 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:00:
[...]

Nice, goed om te lezen!
Hoe heb je het gedaan met plannen van laden. Via de bmw navigatie?
Nee, even geprobeerd om te plannen, maar daar ben ik niet zo enthousiast over -stuurde me tweemaal op rij van de autosnelweg. Ik deed het gewoon onderweg, navigatie via BMW en wanneer het bereik rond de 120km zat begon ik op de kaart te kijken (stations staan aangeduid en ook of ze beschikbaar zijn). Nooit enig probleem gehad (meestal via Ionity geladen) en zelfs nooit moeten wachten. Naast BMW kaart heb ik ook nog Chargemap kaart, maar eigenlijk niet nodig gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diangeloz
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-08-2022
iX3-2022 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:24:
Gisteren teruggekomen van een vakantie in Kroatië. Totaal bijna 4000 km afgelegd en qua laden eigenlijk geen problemen gehad (ook in Kroatië 50kw en hoger beschikbaar). Ik heb gebruik gemaakt van ABRP en als voorkeur IONITY opgegeven, dit werkt beter dan de voorstellen die iDrive voorstelt. Het valt me op dat IONITY veel sneller en stabieler laadt dan Fastned, de beloofde 10 naar 80% in minder dan een half uur werd altijd gehaald (vaak nog sneller) Gisteren in één ruk teruggereden, 1300 km in ongeveer 16 uur (inclusief laden en eten😋). De auto is enorm zuinig, ik heb constant 120 á 130 gereden waar 100 was toegestaan de cruise op 110 gezet. De rijhulp systemen zorgen ervoor dat de auto bijna zelfstandig naar huis rijdt. Dit in combinatie met de stilte maakt dat je na 1400km fris als een hoentje uitstapt. Kortom een perfecte auto voor lange stukken.
Volledig hetzelfde verhaal hier, ook in 1 ruk teruggekeerd 1376km), met 5 keer te laden. Ook steeds Ionity. Wel wat langer over gedaan, file in Slovenië door ongeval en hondenweer in Duitsland waardoor ik vrij lang maar 60-80 kmu kon rijden wegens bijna geen zichtbaarheid. Niet zo enthousiast over geen enkele app overigens, bij ABRP blokkeerde navigatie vaak (Waze ook overigens, ligt dus misschien aan combo iphone13 met IX3)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16-09 12:33
Volgende week wordt mijn iX3 LCI Executive afgeleverd. De auto stond al even bij de dealer maar het leasecontract van de huidige auto was nog niet afgelopen.

De upgrade van de standaard-audio vindt wat later plaats (bekende voorraad-issues). Ik begrijp dat het van het merk Audison gaat zijn met DSP. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-08 23:41
diangeloz schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:22:
[...]

Volledig hetzelfde verhaal hier, ook in 1 ruk teruggekeerd 1376km), met 5 keer te laden. Ook steeds Ionity. Wel wat langer over gedaan, file in Slovenië door ongeval en hondenweer in Duitsland waardoor ik vrij lang maar 60-80 kmu kon rijden wegens bijna geen zichtbaarheid. Niet zo enthousiast over geen enkele app overigens, bij ABRP blokkeerde navigatie vaak (Waze ook overigens, ligt dus misschien aan combo iphone13 met IX3)
Ik vind ABRP niet zo goed eigenlijk:
- toont niet alle laadstations, zoals de gratis stations in Frankrijk, hiervoor gebruik ik Chargemap, Chargefinder en plugshare ( op velen van deze draait ook navigatie btw)
- slurpt de batterij van mij iPhone 13pro max heel snel.

Maar is wel goed om alternatieve routes, ookal had ik graag wat meer map beleving gehad maar ik gebruik ook de niet betalende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
oGoG schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:03:
[...]

- toont niet alle laadstations, zoals de gratis stations in Frankrijk, hiervoor gebruik ik Chargemap, Chargefinder en plugshare ( op velen van deze draait ook navigatie btw)

Maar is wel goed om alternatieve routes, ookal had ik graag wat meer map beleving gehad maar ik gebruik ook de niet betalende versie.
En ook de IONITY app heb ik dus ook. Ik heb wel op voorhand gepland en steeds plan À, B en C in het achterhoofd. Maar plan À was steeds goed.

PS: vooral van PlugShare ben ik uitermate tevreden. Toont tot nu toe de meeste laadstations met de nodige info, maar niet of de laadstation bezet is of niet.

[ Voor 10% gewijzigd door oGoG op 05-08-2022 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bver2022
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 07-08-2022
Vorige week ons exemplaar in ontvangst mogen nemen, klein vraagje ivm het parkeren:

Als je stilstaat en je wil nog enkele centimeters vooruit of achteruit rijden, gebeurt dit bij indrukken gaspedaal nogal bruusk. Enig idee hoe je dit "zachter" kan doen? Bij andere wagens volstaat het om de rem een beetje te lossen, maar bij de iX3 lukt dit niet...

Ben de wagen zelf niet gaan ophalen, dus niet kunnen vragen...

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 16:31
bver2022 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:21:
Vorige week ons exemplaar in ontvangst mogen nemen, klein vraagje ivm het parkeren:

Als je stilstaat en je wil nog enkele centimeters vooruit of achteruit rijden, gebeurt dit bij indrukken gaspedaal nogal bruusk. Enig idee hoe je dit "zachter" kan doen? Bij andere wagens volstaat het om de rem een beetje te lossen, maar bij de iX3 lukt dit niet...

Ben de wagen zelf niet gaan ophalen, dus niet kunnen vragen...

Bedankt!
Dat komt door de auto-hold. Als je dat uitzet (knop naast parkeerrem), dan kruipt de auto (als een gewone automaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bver2022
  • Laatst online: 07-08-2022
mrdop schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:45:
[...]

Dat komt door de auto-hold. Als je dat uitzet (knop naast parkeerrem), dan kruipt de auto (als een gewone automaat).
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
oGoG schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:03:
[...]

De planning via de bmw app en adres doorsturen werkt ook niet zo goed. Adres komt goed door maar de berekening dat we gaan aankomen met 19%, leek helemaal verkeerd. We kwamen aan met 52% SOC, na 240km gereden te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sis3970
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-11-2024
Gisteren bij toeval ontdekt dat als je in Apple Maps een bestemming zoekt, en vervolgens op het "deel" icoon duwt (In carplay), de bestemming in BMW Navi wordt overgenomen. Best handige feature als je vaak Siri gebruikt om locaties te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittman
  • Laatst online: 31-12-2023
Zijn er hier mensen die het iX3-logo van hun kofferklep hebben verwijderd? (Zo ja; ging dat makkelijk of moest de lijm verwijderd worden met een caramelschijf o.i.d.?)
Foto's van de wagen(s) in kwestie zijn steeds welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
Wittman schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:19:
Zijn er hier mensen die het iX3-logo van hun kofferklep hebben verwijderd? (Zo ja; ging dat makkelijk of moest de lijm verwijderd worden met een caramelschijf o.i.d.?)
Ik doe het altijd zo: met flosdraad de letters eraf, dan met een schone lap en wasbenzine (en wat geduld) de lijmresten weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spruit89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 14:17
Sinds deze week heb ik problemen met de kofferklep.
Als de wagen een tijdje stilstaat (enkele uren) en ik wil de koffer openen springt hij wel uit contact maar gaat hij niet open.
ik kan dan de koffer manueel omhoog trekken.
Als ik nadien de koffer bedien werkt deze wel perfect.

iemand al iets gelijkaardigs voorgehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09 21:35
Langs de dealer rijden? Is in een paar minuten gepiept. Volgens mij gebruiken ze een fohn eerst en dan een goedje om de lijmresten te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iX3-2022
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21-09 13:10
spruit89 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:35:
Sinds deze week heb ik problemen met de kofferklep.
Als de wagen een tijdje stilstaat (enkele uren) en ik wil de koffer openen springt hij wel uit contact maar gaat hij niet open.
ik kan dan de koffer manueel omhoog trekken.
Als ik nadien de koffer bedien werkt deze wel perfect.

iemand al iets gelijkaardigs voorgehad?
Ik heb dit probleem ook. Ben bij de dealer geweest en er moet een nieuw onderdeel geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iX3-2022
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21-09 13:10
Door de dealer laten doen, 5 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 23:46
Mijn dealer verwijderd het voor aflevering voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wittman
Bedankt voor de reacties, iedereen. Ik ben eveneens nog 'in blijde verwachting' van de wagen. Bij de bestelling ervan heb ik aan de dealer gevraagd of er geen optie bestaat om dit logo eraf te laten (zoals bv. bij Audi altijd gratis kan aangeduid worden).
Dit was blijkbaar niet het geval, dus ik zal hen inderdaad nog even vragen of zij het voor mij eraf willen halen. Indien niet, dan doe ik het zelf. Ik vermoed dat ik de wagen toch compleet zal polijsten na de aflevering.

Ik ben een beetje met detailing bezig en kwam vorige week uit op deze video over een iX3 die wordt gepolijst: YouTube: BMW IX3. The worst new car I've seen in a year?

Vanaf 9:30 kan je het afgewerkt product zien & het verschil is opmerkelijk. Ik herinner me de voor & na (polijst) foto's van iemand hier op het forum met een bordeaux rode iX3. Het verschil was net zo bijzonder en dat wordt hier opnieuw aangetoond in deze video.

Dat brengt mij naadloos tot mijn volgende vraag; kan je überhaupt de binnenkant van de gesloten 20 inch velgen wassen zonder die afdekplaatjes te demonteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
Wittman schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:35:
Bij de bestelling ervan heb ik aan de dealer gevraagd of er geen optie bestaat om dit logo eraf te laten (zoals bv. bij Audi altijd gratis kan aangeduid worden).
Dit was blijkbaar niet het geval, dus ik zal hen inderdaad nog even vragen of zij het voor mij eraf willen halen. Indien niet, dan doe ik het zelf. Ik vermoed dat ik de wagen toch compleet zal polijsten na de aflevering.
Ik bestel idd SA320 (Modelschriftzug entfall) altijd mee bij BMW. Bij mijn iX3 was deze optie niet selecteerbaar bij mijn bestelling vorig jaar januari. Volgens de dealer (die het gek vond en is gaan uitzoeken) is het weghalen van het logo dat aangeeft dat het een BEV betreft niet toegestaan ivm wetgeving (nooddiensten etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcanumkiller
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08-2024
Update van garage.

Wagen besteld in December.
Eerst verwachte leverdatum eind Juni.
In mei bericht dat de leverdatum uitgesteld werd naar eind augustus.

Vandaag bericht dat het eind oktober verwacht wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickbmwix3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20-09 06:51
mrdop schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:20:
[...]

Ik bestel idd SA320 (Modelschriftzug entfall) altijd mee bij BMW. Bij mijn iX3 was deze optie niet selecteerbaar bij mijn bestelling vorig jaar januari. Volgens de dealer (die het gek vond en is gaan uitzoeken) is het weghalen van het logo dat aangeeft dat het een BEV betreft niet toegestaan ivm wetgeving (nooddiensten etc).
Raar ik heb binnen kort een afpsraak bij de dealer en dan gaat de text eraf....geen probleem volgens dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
patrickbmwix3 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:59:
[...]

Raar ik heb binnen kort een afpsraak bij de dealer en dan gaat de text eraf....geen probleem volgens dealer
Klopt, mijn dealer deed er ook niet moeilijk over, maar dat is dus de reden dat het “af fabriek” niet “besteld” kan worden (terwijl dat met SA320 op alle ICE BMWs kan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oGoG
Terug van de vakantie, en WoW wat een wagen. Laatste rit kan zeker tellen, 30% SOC over met 144km
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgU1O-SajoRcJph1iIYJRq7TC_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1rGeiBgOSVAMOiW39paOdKNZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zt0z5IomQm_D6Q3dut0f6PPROr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y9YCfdLhYnAPm2HkNZ06lJ4T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 20:18
Mijn zoon heeft vanuit het Gentse de wagen gebruikt om naar Amsterdam en terug te rijden.Voldoende range maar hij heeft toch even bijgeladen bij Tesla. Heel gemakkelijk en efficiënt die Tesla Superchargers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
patrickbmwix3 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:59:

Mijn schoonvader is brandweercommandant (België), hoeft geen logo op een EV. Als er een truck achter opknalt is er veelal niets te lezen van de aanduidingen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickbmwix3
Kan iemand mij vertellen wat de 7.4kWh betekend ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFh0iqoHt1qmsJe8w8sFjQulzko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mpRJYR0ox69HMP97qKeh6xQj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stopie
  • Laatst online: 03-07-2024
patrickbmwix3 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 06:56:
Kan iemand mij vertellen wat de 7.4kWh betekend ?

[Afbeelding]
de 7,4kwh is de energie die je hebt opgewekt met regenereren, oftewel afremmen op de motor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 11:43

SdR

Kietjes schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:41:
.....ben benieuwd dan hoe ze het gaan doen eerlijk gezegd, aangezien iedereen stellig ervan overtuigd is dat het niet kan.
Ik laat het weten als de auto binnen is, +/- sept 2022
Ik heb inmiddels de Ali versie besteld, en het probleem zit zoals je in eerdere foto's kunt zien niet zozeer in de montagepunten maar aan de bovenzijde van de luchtinlaten van de iX3 (batterijkoeling), welke op eerdere foto's (pagina's terug) vakkundig zijn gemodificeerd (gemolesteerd/ weggeslepen). De Ali versie gaat hier net ff anders mee om, en heeft een zelfde behuizing er omheen inclusief een uitsnede uit de grille zodat je de originele zaken niet hoeft aan te passen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QO-K8-ip5cy5d82ot9s-iumeBw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Zd5ET4n8srumPu66Xw5Z8NLW.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_1Zv2_RBY7MUbCJUHujBzLdSmw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mipFQdkIo4EqaYxONXgt1md5.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ktGIM_ABjEzEnJSkGAY2r8TS_IQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZS86QGZh9cdOUj0dxReYFDQy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SakQ1ONj1bAkZ2uJD7O8p2cd-iM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2eD3i3LBsmllMNSZagmgG63B.png?f=fotoalbum_large
Bovenstaande is eindresultaat na montage (schaamteloos gekopieerd van xbimmer).

Er is ook nog een Alibaba oplossing beschikbaar waarmee er een cover over de huidige grille heen wordt gezet, voor degene die zich zorgen maken over de koeling / bescherming. Persoonlijk vind ik het geen gezicht :-(.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1xT90a_F_SowHR6BFM52W0M4mo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gALMnWeQjd33p6ClegJ0aS7G.png?f=user_large

[ Voor 38% gewijzigd door SdR op 10-08-2022 08:24 ]

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Aangezien mijn collega's (Belgie) die mid december besteld hebben hun iX3 nu uitgeleverd krijgen is er toch niet erg veel vertraging tussen aankomst boot en vervoer wagen. Hij is dan eerst nog op reis geweest en had de auto nog een week eerder kunnen hebben.
Doet me nog meer de vraag rijzen waarom ik 3 maand langer moet wachten voor 1 week later bestellen... Maar het is niet anders zeker.
SdR schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:08:

Ik heb inmiddels de Ali versie besteld, en het probleem zit zoals je in eerdere foto's kunt zien niet zozeer in de montagepunten maar aan de bovenzijde van de luchtinlaten van de iX3 (batterijkoeling), welke op eerdere foto's (pagina's terug) vakkundig zijn gemodificeerd (gemolesteerd/ weggeslepen). De Ali versie gaat hier net ff anders mee om, en heeft een zelfde behuizing er omheen inclusief een uitsnede uit de grille zodat je de originele zaken niet hoeft aan te passen.
Ik twijfel ook om deze grill aan te schaffen, vooral omdat ik de originele sowieso zou laten wrappen. Volgens mij kan deze geen problemen opleveren. Het oppervlakte waar lucht doorkan is nagenoeg dezelfde als met de originele grill.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubenbuijs88
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-10-2022
SdR schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:08:
[...]

Best cool! Laat maar weten of het wat is als hij binnen is! Voel me alleen wel een beetje bezwaard om met een ali grill op zo’n dure wagen te rijden 😅

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:02
DomiGijzen schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:58:
Van de week nog naar de mijne gevraagd. Besteld door de dealer in Januari. Productie nog altijd gepland voor juli en prognose leveren eind oktober. En daarbij wordt al vanaf het begin aangeven dat dat toch november zal zijn.
Ook is er door een opleving van corona in China wat meer spanning op de planning. Waar het eerst "goed zou moeten komen" is er nu wat meer voorbehoud.

Als je niet perse een nieuwe LCI hoeft, kun je een premium pre-lci gewoon ophalen bij de dealer.
Kleine update.

Auto is uit de productie en op transport. Geplande levering week 44. Dus op schema voor levering eind oktober / begin november.

Grz D.

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 18:15
mrdop schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:20:
[...]
Niet correct, geen enkele officiële reglementering daaromtrent. Logo’s mogen er gewoon af. Optie 320 is altijd al beschikbaar geweest sinds de launch, dealer zal niet veel goesting gehad hebben om het op te zoeken.

(Dit ter info)

• Freezr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-09 09:05
oGoG schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:36:
Terug van de vakantie, en WoW wat een wagen. Laatste rit kan zeker tellen, 30% SOC over met 144km
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Missen jullie niet enorm (nou ja enorm, maar wel de handigheid missen) dat je dit soort ritgegevens niet in de app kan zien? Mijn vorige auto's van Volvo konden dat 9 jaar geleden al wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcanumkiller
DomiGijzen schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:57:
[...]

Kleine update.

Auto is uit de productie en op transport. Geplande levering week 44. Dus op schema voor levering eind oktober / begin november.
Die van mij December besteld, staat langs de fabriek klaar om op het schip geladen te worden.
Levering ook eind oktober.

• mrdop
Stancke schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:09:
[...]

Niet correct, geen enkele officiële reglementering daaromtrent. Logo’s mogen er gewoon af. Optie 320 is altijd al beschikbaar geweest sinds de launch, dealer zal niet veel goesting gehad hebben om het op te zoeken.

(Dit ter info)
Nee hoor, mijn officiële BMW-dealer (waar ik al 25 jaar klant ben) was juist zeer verbaasd dat we de 320 niet zoals gewoonlijk konden selecteren (in NL) op een bestelling G08 iX3. Maar dealer haalt zeker het logo eraf als je dat wil 😀.

• Flipper
  • Laatst online: 11-06 10:29
Arcanumkiller schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:48:
[...]

Die van mij December besteld, staat langs de fabriek klaar om op het schip geladen te worden.
Levering ook eind oktober.
Idem voor mij
Geproduceerd op 26/7/ 22
Levering voorzien week 42
Bestelling febr2022

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42hn94R2Z8GHVKc7UfNdVsAmFYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VwEbuNXNwtHlJ6ycYD9AjYAm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door Flipper op 11-08-2022 15:04 ]

• Arcanumkiller
Flipper schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:50:
[...]

Idem voor mij
Geproduceerd op 26/7/ 22
Levering voorzien week 42
Bestelling febr2022

[Afbeelding]
Ik wou het schip opzoeken, maar de website van Nykroro ligt plat.

[ Voor 15% gewijzigd door Arcanumkiller op 11-08-2022 15:21 ]

• Flipper
Arcanumkiller schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:52:
[...]

Ik wou het schip opzoeken, maar de website van Nykroro ligt plat.
Dealer ging mij laten weten wanneer schip vertrekt, maar kan naam van schip niet te weten komen
Staat nu al in code 165
Wellicht zelfde schip, zou aanmeren in Zeebrugge en niet in Bremershaven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_QE7b1W0cGhiqNJTco0sX2Fqro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94h8BZKudvHvsda2sD3MHiDb.jpg?f=fotoalbum_large

• DomiGijzen
@Arcanumkiller @Flipper Neem aan dat jullie de auto in België besteld hebben?

Grz D.

• Flipper
DomiGijzen schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:22:
@Arcanumkiller @Flipper Neem aan dat jullie de auto in België besteld hebben?
Correct _/-\o_

• DEvRV
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 00:32
Sinds gister krijg ik met geen mogelijkheid geluid uit de ix3. Alles werkt prima vwb systemen maar geluid ho maar. Niet uit Apple car play, niet uit bmw systeem zelf, ook geen waarschuwingsgeluiden niks.

Wanneer ik aan volumeknop zit geeft deze aan “geen bron beschikbaar”

Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:58
DEvRV schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:30:
Sinds gister krijg ik met geen mogelijkheid geluid uit de ix3. Alles werkt prima vwb systemen maar geluid ho maar. Niet uit Apple car play, niet uit bmw systeem zelf, ook geen waarschuwingsgeluiden niks.

Wanneer ik aan volumeknop zit geeft deze aan “geen bron beschikbaar”

Iemand enig idee?
Heb je het infotainment al eens herstart?

• DomiGijzen
De mijne mogen ze ook daar droppen. Daarheen rijden is altijd sneller dan doorvaren naar bremerhaven :)

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEvRV
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 00:32
xjs678qr schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 22:58:
[...]

Heb je het infotainment al eens herstart?
Volgende dingen gedaan:

-Herstart (in stilstand, tijdens rijden)
-Auto terug naar fabriekinstelling
-Verschillende profielen gebruikt

Mocht niet baten.. wordt weer afspraakje dealer ben ik bang…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcanumkiller
Flipper schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:28:
[...]

Dealer ging mij laten weten wanneer schip vertrekt, maar kan naam van schip niet te weten komen
Staat nu al in code 165
Wellicht zelfde schip, zou aanmeren in Zeebrugge en niet in Bremershaven

[Afbeelding]
Dan mag je dat hier ook laten weten :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ficusforever22
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-12-2022
Eind Juli met de IX3 naar Noord Italië op vakantie gegaan - vol beladen inclusief BMW dakkoffer. Gemiddeld verbruik 21kWh over de hele reis (Duitsland, Zwitserland, Italië). Snelheid in Duitsland rond de 125 gehouden – bij 130+ en tegenwind schiet het verbruik wel omhoog.

Qua navigatie & laadstops de bestemming via de BMW app naar de auto gestuurd. In de app worden al laadstops aangegeven, maar als je de bestemming binnenhaalt in de auto berekend en start hij eerst de gehele route zonder stops. Na een seconde of 30 nadenken adviseert hij daarna een herziene route inclusief laadstops. Dit is inclusief hoelang je zou moeten laden etc.

Hier de hele reis op kunnen vertrouwen – als de sanitaire stop eerder nodig was dan de laadstop dan zocht ik terplekke de lader (ook al was dit dan niet de voorkeur plek) en herberekende de auto bij het wegrijden of/welke laadstop er daarna nodig was, ideaal!

Wat praktische ervaringen met het (snel)laden in de genoemde landen;

Duitsland – bordjes langs de weg geven netjes aan of er ergens een laadmogelijkheid is. Eventueel kan je bijrijder de stop nog even googelen dan zie je ook welk soort laadpaal er is. Uiteraard is IONITY top, maar EnBW heeft me ook positief verrast met goede 150KW laders.
Zodra je de afrit neemt even goed op de bordjes kijken waar de laders zich bevinden, vaak is dit aan de achterkant van het benzinestation richting uitgang rustplaats.

Zwitserland – nog beter dan Duitsland, zelfs op stopplaatsen zonder benzinestation staat er netjes op de bordjes aangegeven dat er 4 of 6 elektrische laadpalen staan, top! Ook voor en na de Gotthard voldoende laadmogelijkheden – de pas heb ik niet genomen.

Italië – wel even andere koek langs de snelweg, bordjes geven geen elektrische laadmogelijkheden aan en ze zijn ook een stuk schaarser. Je wordt vaak net van de snelweg afgestuurd waar het ENEL X netwerk dominant is. In Noord Italië in de bebouwde kom wel redelijk wat laders verspreid, maar kijk wel even goed dat je minimaal 50KW lader pakt.

Qua laadpassen alleen de Leaseplan druppel nodig gehad – had als backup Shell & BMW passen maar die heb ik niet nodig gehad. Ohnee dat is niet waar, heb een Duits ouder stel geholpen die langs de snelweg voor het eerst gingen laden en alleen een creditcard en cash meehadden…Met de Shell druppel ze geholpen dus wat langere wachttijd bij die stop voor ons, maar je moet elkaar een beetje helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsDelusion
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
Wittman schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:35:
Bedankt voor de reacties, iedereen. Ik ben eveneens nog 'in blijde verwachting' van de wagen. Bij de bestelling ervan heb ik aan de dealer gevraagd of er geen optie bestaat om dit logo eraf te laten (zoals bv. bij Audi altijd gratis kan aangeduid worden).

Ik ben een beetje met detailing bezig en kwam vorige week uit op deze video over een iX3 die wordt gepolijst: YouTube: BMW IX3. The worst new car I've seen in a year?

Vanaf 9:30 kan je het afgewerkt product zien & het verschil is opmerkelijk. Ik herinner me de voor & na (polijst) foto's van iemand hier op het forum met een bordeaux rode iX3. Het verschil was net zo bijzonder en dat wordt hier opnieuw aangetoond in deze video.

Dat brengt mij naadloos tot mijn volgende vraag; kan je überhaupt de binnenkant van de gesloten 20 inch velgen wassen zonder die afdekplaatjes te demonteren?
Dat was mijn rooie, het polijsten & keramische coating heeft ontzettend veel geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:58
DEvRV schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:37:
[...]

Volgende dingen gedaan:

-Herstart (in stilstand, tijdens rijden)
-Auto terug naar fabriekinstelling
-Verschillende profielen gebruikt

Mocht niet baten.. wordt weer afspraakje dealer ben ik bang…
Ik vrees het ook... Het zou ook een zekering kunnen zijn die gesprongen is, maar dewelke?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wittman
ThisIsDelusion schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:07:
[...]
Dat was mijn rooie, het polijsten & keramische coating heeft ontzettend veel geholpen
Juist – die foto's spraken echt voor zich. Ik ga dit ook meteen doen wanneer m'n iX3 wordt geleverd. Op zich wat gek om zoiets te doen bij een nieuwe wagen, maar het verschil tussen voor & na is werkelijk heel groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxdekkers
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22-04 09:23
hallo allemaal sinds kort ook ix3 rijder. het schijnt dat je flitsmeister app in de auto kunt installeren, klopt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sis3970
maxdekkers schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:56:
hallo allemaal sinds kort ook ix3 rijder. het schijnt dat je flitsmeister app in de auto kunt installeren, klopt dat ?
Enkel met CarPlay of Android auto zover ik weet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• patrickbmwix3
Even mijn ervaringen neer pennen. Ik moet zeggen dit is mijn eerste elektrische auto en ik ben enthousiast :) Het rijd wel iets anders als mijn 5 serie 2 liter diesel (sterker nog het rijd heel anders). Waar ik met mijn diesel op de snelweg 135 cruise control reed, vond tie dat het lekkerste qua verbruik, en in de stad was het wat minder....Dat is nu dus precies andersom. Het moet wel even wennen om niet als een diesel te rijden (waar ik 1200 kilomter op 1 tank reed). Nu is het wat meer op letten wat de inhoud is en hoever je daarmee kunt.

Maar wat lekker dit "tanken" aan de paal, ik laat (nu helaas) nog openbaar en gooi er 10 euro stroom in. Zo gauw ons nieuwe huis klaar is gaat dat ook veranderen en zal het laden nog een stuk interessanter worden. Dan 164 kilometer naar werk waar mijn werkgever zo vriendelijk is om mij gratis te laten laden.....Heerlijk geen diesel rekening meer van 800 euro en als toetje geen (helaas niet lang meer) wegen belasting van 150 euro. En tegelijker tijd een (riante) vergoeding van 0,19ct/km dus 60 euro nog iets per dag.

Op de snelweg volop gebruik maken van adaptive cruise control (wennen) en mijn handen op haar rondingen, als ik die los laat daar houd ze niet zo van, eerste gelig dan rood gaan knipperen.....Nog steeds los blijven laten en voila een melding, de auto wordt tot stilstand gebracht. Dat zelf sturen gaat goed maar niet voor lang :).

Nu 7000 kilometer gereden en we kunnen elkaar pas sinds 28 Juni dit jaar maar alleen nog maar goede ervaringen...Ze is (nog) stiller dan mijn vorige auto :) Heb alle opties kunnen aanvinken en ga binnen kort maar eens een (kleine) aanhanger er achter hangen.

En dan nog het onderhoud (diesel elke 30k) waar het eerste onderhoud gepland staat 06/24 dat is toch prachtig ? Zag een aanbod van bmw om het onderhoud af te kopen voor 6 jaar met onbeperkte kilometers voor €883,00. Vinden jullie dat interessant ? Dat betaalde ik wel eens voor mijn diesel onderhoud per keer..

Hoe is jullie ervaring met banden ? Door dat snelle optrekken zullen de banden denk ik wel wat meer te lijden hebben ? Iemand al nieuwe moeten kopen ? En naar hoeveel kilometer ?

Morgenvroeg weer genieten van het ritje terug met een volle tank en een voor gekoelde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:27
Ik wil graag voor mijn vakantie de laatste navigatiekaarten downloaden en via USB installeren in de auto omdat enkel Benelux automatisch worden geüpdate. Ik krijg echter met geen mogelijkheid een link naar de BMW download manager tevoorschijn via de connectedservices portal van BMW. Iemand hier ervaringen mee?

BMW website zegt:
Met de USB update zorgt u er zelf voor dat de internationale wegenkaarten weer helemaal up-to-date zijn. Download de nieuwste wegenkaarten via uw computer via het ConnectedDrive portal op een USB-stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Groentenman schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:11:
Ik wil graag voor mijn vakantie de laatste navigatiekaarten downloaden en via USB installeren in de auto omdat enkel Benelux automatisch worden geüpdate. Ik krijg echter met geen mogelijkheid een link naar de BMW download manager tevoorschijn via de connectedservices portal van BMW. Iemand hier ervaringen mee?

BMW website zegt:
Met de USB update zorgt u er zelf voor dat de internationale wegenkaarten weer helemaal up-to-date zijn. Download de nieuwste wegenkaarten via uw computer via het ConnectedDrive portal op een USB-stick.
Als je inlogt in connecteddrive en je kiest voertuig / kaartupdate dan zou je onderstaande moeten zien en dan heb je handmatig download en kun je de versie naar keuze downloaden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJKFfnK7sBJdZlwhR0vFdSr4L5k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FFoKIqE1XH8pKmrCs1agIjO7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
mtv1 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:25:
[...]

Als je inlogt in connecteddrive en je kiest voertuig / kaartupdate dan zou je onderstaande moeten zien en dan heb je handmatig download en kun je de versie naar keuze downloaden
[Afbeelding]
Ik krijg enkel onderstaand opties. Zowel via mobiel (Chrome) als laptop (Firefox). Schijnbaar mis ik deze optie…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMh5GPi9dAXXSXugTOj_aJHPbCY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pGKZDrvNKYHTNIWZZpRmgs99.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Groentenman schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:23:
[...]

Ik krijg enkel onderstaand opties. Zowel via mobiel (Chrome) als laptop (Firefox). Schijnbaar mis ik deze optie…

[Afbeelding]
Probeer deze link eens:

https://rsu.bmw.de/dlm/re...ger-windows32-offline.exe

Na installatie moet je daar ook op inloggen, wellicht kom je dan wel iets verder mee.

Check ook even in digitale diensten of de kaartupdate bundel actief is.

[ Voor 12% gewijzigd door mtv1 op 15-08-2022 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
mtv1 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:37:
[...]

Probeer deze link eens:

https://rsu.bmw.de/dlm/re...ger-windows32-offline.exe

Na installatie moet je daar ook op inloggen, wellicht kom je dan wel iets verder mee.

Check ook even in digitale diensten of de kaartupdate bundel actief is.
Super bedankt voor de directe link _/-\o_ . Kan het programma downloaden en als ik inlog krijg ik ook gelijk de mapupdate 2022-2 Europe voorgesteld. Heel gek dat die specifieke optie dan niet zichtbaar is in mijn eigen dashboard, terwijl de mapupdate dienst is geactiveerd en zichtbaar. Zal er is een bericht aan wagen naar de dealer.

[ Voor 4% gewijzigd door Groentenman op 16-08-2022 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 21:33
Groentenman schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:11:

BMW website zegt:
Dus de andere EU landen worden helemaal niet bijgewerkt als je daar naar navigeert?
Ik had gehoopt van wel (maar enkel als je naar daar gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Simpson
In de auto kan je aangeven in welke regio je woont (Benelux). Die regio wordt over-the-air bijgewerkt. De integrale kaart van Europa gaat via een geheugenkaart via de USB.

• Boston
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:11

Boston

The Cape State

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AEGF3VHtPzVz1aLcS8gRS6WjpaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/17FchJxT09MPiR84IFqMQ6zC.jpg?f=fotoalbum_large

@mtv1, super bedankt voor de tip _/-\o_ .

Ook bij mij is het gelukt om mijn IX3 LCI (geleverd in januari) te updaten naar 2022-2. Tip voor de andere Tweakers: zorg dat je minimaal een 64GB USB-A stick klaar hebt liggen, want na het downloaden van de 29GB wil het programma dat direct wegschrijven naar de stick. Maar mocht je je computer opnieuw moeten opstarten (bijvoorbeeld omdat het formatteren van je USB stick verkeerd gaat :-( ), dan zal het programma alleen opnieuw valideren dat de reeds gedownloaden 29GB integer is en kun je het als nog wegschrijven naar de USB stick.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pac Man had affected us as kids, now we'd all be running around in darkened rooms, bumping into people, munching pills and listening to repetitive electronic music." ...aiiiiight! };o)

• Korre
  • Laatst online: 07:29
Ix3 besteld in februari en zou afgeleverd worden in november/december.
Vandaag eens gebeld. Moest ondertussen geproduceerd zijn, maar is niet het geval.
Er staat ook nog geen productiedatum op...
Verkoper kon echt niets meer inschatten tegenwoordig zei hij.

• Flipper
Korre schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:03:
Vandaag eens gebeld. Moest ondertussen geproduceerd zijn, maar is niet het geval.
Er moet wel een gevraagde productieweek zichtbaar zijn via de bestellingsinformatie
Beetje aandringen |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stopie
  • Laatst online: 03-07-2024
Vandaag voor het eerste sinds lange tijd weer in Duitsland en ik heb het idee dat de laadcurve is veranderd. Van 16 tot 58% heb ik met gemiddeld 132,6kW geladen. Tot 50 procent was het boven de 130kw.
Bij circa 63% had ik nog 105. Pas bij 73% viel ik terug naar 77kW en vanaf 77% ging het snel terug naar iets van 46.
Bijna 50kW in 26min

Komende dagen ben ik nog op reis. Eens kijken of dit structureel zo blijft...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iMbMdTmlyf2oSv4mIVZeE6lS25Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eauyLqrt6XloGiizEYDnJDkU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVgnC3YnNj6cM4mNlYNP5_IYVfQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fh3LjL5DOVf2FLKsJ5WUMryg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DbyBORCAejfEYADOZD4Yr4kDYz8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3edHc34u3vZXI2eL6wp30cC8.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELMUAwOMW6xOn48HB6A5Xe-a5Ug=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qoiY3AfUBC0rJAG5OAwGJZc0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TkO8iVx5oWlsSFsTkTw_us4gHrU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/npKWzo42mDIzbkdzXdeXveP6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/otJLMmlr5PBET0ndC_cGHHDsmgs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oaYpiOnnyeVxe3vFnhuOidSb.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rM20FJ3DcWsMi0Lwk4xTlOvzh5A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cHCzM2RWqspLRPNTQOFDmpya.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMWsVbRry0E3C9CoCG-EwBr-V_Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ShDfpnBeUQRdTzZkjviuDudq.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Korre schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:03:
Belgie - besteldatum is datum bevestigd door dealer.
Mijn collega die exact dezelfde iX3 besteld heeft op 30/12 krijgt zijn iX3 impressive volgende vrijdag.
Ikzelf die besteld heeft 24/12 krijg hem in November.

Dus het is zeker niet FIFO en als je besteld hebt in Februari kan het wel eens zijn dat de auto voor 2023 is.

Bovenstaande betekend wel dat er in de haven niet echt een opstopping is, de wagens van mijn collega's worden vlot uitgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master_117
  • Laatst online: 23-11-2022
Auto zit in Zeebrugge... bijna bijna.... (eind Dec besteld)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
Vandaag gebeld door de dealer dat de iX3 morgen afgeleverd zou kunnen worden. Helaas kan ik hem door afspraken deze week niet eerder dan vrijdag ophalen, maar aan het wachten sinds eind december komt een eind. *O*

Is het al vrijdag? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sis3970
goirke schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 20:54:
Vandaag gebeld door de dealer dat de iX3 morgen afgeleverd zou kunnen worden. Helaas kan ik hem door afspraken deze week niet eerder dan vrijdag ophalen, maar aan het wachten sinds eind december komt een eind. *O*

Is het al vrijdag? :P
Dat wordt een leuk weekend 😊👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenbuijs88
Mijn iX3 komt deze week naar de dealer 🥳
Heb de executive variant met 20” wielen en shadow line pakket. Kleur carbon black met zwarte bekleding. Alles zwart dus ongeveer 😬

Helaas weet de dealer niet precies wanneer en daarna duurt het 7 werkdagen rijklaar maken…
Ik vind het nogal lang maar wellicht gebruikelijk. Sowieso krijg je bar weinig info of planningen. Ik kan nog steeds niet begrijpen dat zo’n auto random bij de dealer voor de deur staat zonder een planning af te spreken (vanuit distributie centrum in Born).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcanumkiller
rubenbuijs88 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 07:59:
Mijn iX3 komt deze week naar de dealer 🥳
Heb de executive variant met 20” wielen en shadow line pakket. Kleur carbon black met zwarte bekleding. Alles zwart dus ongeveer 😬

Helaas weet de dealer niet precies wanneer en daarna duurt het 7 werkdagen rijklaar maken…
Ik vind het nogal lang maar wellicht gebruikelijk. Sowieso krijg je bar weinig info of planningen. Ik kan nog steeds niet begrijpen dat zo’n auto random bij de dealer voor de deur staat zonder een planning af te spreken (vanuit distributie centrum in Born).
Bij mij werd 10 dagen gezegd om de wagen rijklaar te maken.

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 12:34
Ik heb tot op heden nog steeds geen feedback gehad van de dealer. Ik zal ze toch is telefonisch moeten lastigvallen, of eens langsgaan.

bestelling was eind januari, levering voorzien eind oktober. (Hopelijk is dat nog steeds het geval).

• DomiGijzen
boskantman schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:21:
Ik heb tot op heden nog steeds geen feedback gehad van de dealer. Ik zal ze toch is telefonisch moeten lastigvallen, of eens langsgaan.

bestelling was eind januari, levering voorzien eind oktober. (Hopelijk is dat nog steeds het geval).
NL? Mijne is ook in Januari besteld en staat gepland/bevestigd voor levering in week 44.

Grz D.

• boskantman
Nee, in België besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubenbuijs88
Arcanumkiller schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:14:
Bij mij werd 10 dagen gezegd om de wagen rijklaar te maken.
Poeh nog langer... Vind het een beetje onzin. Ze moeten wellicht de software updaten, wassen en evt accessoires fixen.
boskantman schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:21:
Heb bijzonder vaak gebeld, ik denk dat ze gek van me werden. Maar kreeg heel weinig info. Alleen zoiets als de auto is op de boot of in productiestatus x.
Nog steeds ongelooflijk dat dit zo slecht wordt gecommuniceerd. Het is juist een mooi moment om met je klant te communiceren. Van "je auto wordt nu gemaakt! met een video erbij van de fabriek (heb ik gezien)" tot he heb jij deze belangrijke accessoires al. Tot tips en tricks voor het eerste gebruik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sis3970
rubenbuijs88 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:40:
[...]

Poeh nog langer... Vind het een beetje onzin. Ze moeten wellicht de software updaten, wassen en evt accessoires fixen.

[...]

Heb bijzonder vaak gebeld, ik denk dat ze gek van me werden. Maar kreeg heel weinig info. Alleen zoiets als de auto is op de boot of in productiestatus x.
Nog steeds ongelooflijk dat dit zo slecht wordt gecommuniceerd. Het is juist een mooi moment om met je klant te communiceren. Van "je auto wordt nu gemaakt! met een video erbij van de fabriek (heb ik gezien)" tot he heb jij deze belangrijke accessoires al. Tot tips en tricks voor het eerste gebruik...
Volledig mee eens. Gemiste kans van de industrie.
Maar het zal kwestie van vraag en aanbod zijn zeker.
Zolang er zotten zijn zoals wij die kopen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boskantman
sis3970 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:02:
[...]

Volledig mee eens. Gemiste kans van de industrie.
Maar het zal kwestie van vraag en aanbod zijn zeker.
Zolang er zotten zijn zoals wij die kopen…
Toch denk ik dat een merk zoals BMW hier net het verschil moet maken, ze zetten zichzelf als een premium merk op de markt.
Ik zie zoveel mogelijkheden hierin, en uiteindelijk gaat het om een goede front-end bouwen want ze hebben al die info op dit moment al, het is puur structureren en in een mooi plaatje gieten.
Ik geloof dat Mercedes daar al wel mee bezig is op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miguel
  • Laatst online: 21-09 10:03
Sterker nog, die schermen hebben ze gewoon. In de VS kan je het order van A-Z volgen via MyBMW website.
YouTube: How to track a factory BMW order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenbuijs88
Lol. Blijkbaar is het lastig. Weet ook nog goed dat ik volop problemen had met inloggen op connecteddrive website. Kon flinke tijd niet inloggen en moest uiteindelijk maar bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart Simpson
Een berichtje m.n. voor de (aanstaande) berijders van een Executive-uitvoering die over een audio-upgrade nadenken.

Ik heb bewust de Executive-uitvoering besteld als lease-auto. Het enige dat ik helaas niet af-fabriek kon selecteren was een tandje hoger qua audio (bijvoorbeeld HiFi zoals dat bij de reguliere ICE-modellen kan). Met de BMW-dealer heb ik bij bestelling afgesproken dat er nog voor aflevering een after-market-set van Gladen zou worden ingebouwd. Door (inmiddels niet ongebruikelijke) leveringsproblemen is er uiteindelijk twee weken na de aflevering geen Gladen- maar een Audison-set ingebouwd. De Audison-set bestaat uit zes speakers die de zes standaardspeakers vervangen, twee aanvullende tweeters (die verborgen zijn achter achteraf geplaatste tweeterkapjes in de raamstijlen) en een versterker met ingebouwde DSP. De ingebouwde set wordt afgesteld o.b.v. specifieke meetresultaten.

De eerste ervaringen zijn positief. Je ziet niets van de inbouw (nou ja, op de originele BMW-tweeterkapjes in de raamstijlen na dan). Het geluid is helderder door de bijgeplaatste tweeters en de bas is veel minder wollig en strakker a.g.v. de vervangende speakers en versterker. Het overdreven gezoem van de bas zonder definitie vind ik persoonlijk echt een nadeel van de Base-audio.

De audio-instellingen in het operating systeem van de auto veranderen niet, zoals bij het Harman-Kardon-systeem uit de High Executive-versie wel het geval is. Dus de instellingen die in de auto kunnen worden gemaakt zijn beperkt tot aanpassing van de bas, treble, balans en fader. Het klankprofiel kan echter wel (achteraf) worden aangepast naar persoonlijke voorkeuren. Dat dient echter plaats te vinden op de inbouwlocatie met de laptop gekoppeld aan de versterker/DSP. Ik ga zelf eerst maar eens rijden en ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenbuijs88
Bart Simpson schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:56:
Met de BMW-dealer heb ik bij bestelling afgesproken dat er nog voor aflevering een after-market-set van Gladen zou worden ingebouwd. Door (inmiddels niet ongebruikelijke) leveringsproblemen is er uiteindelijk twee weken na de aflevering geen Gladen- maar een Audison-set ingebouwd.
Interesting. Hoe veel kostte dit als ik vragen mag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart Simpson
Ik kan een indicatie geven maar weet de exacte bedragen niet. Op de lease-offerte stond een bedrag van ca. EUR 1.800 (inclusief montage en inregelen). Ik begrijp dat het uiteindelijk gemonteerde Audison-pakket zo’n EUR 500 duurder was. Gelukkig heeft de dealer het verschil niet doorberekend aan de leasemij. Er zijn ook nog wat varianten die minder prijzig zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Groentenman
Inmiddels is de mapupdate 2022-3 Europe ook net live gegaan. Ben deze momenteel aan het downloaden. Iets meer dan 29GB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Navenant er weer heel wat iX3's uitgeleverd worden, zien we weinig berichten en foto's hier.

Voor mij blijft het zuur dat iedereen voor mij zijn wagen gekregen heeft/krijgt, degene na mij (tot zelfs meer dan een maand na mij besteld) mogen heb binnenkort afhalen en mijne nog maar juist geproduceerd is.

Maar 2 maanden is nu niet meer zo lang, nog even geduld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcanumkiller
Engineer Stewie schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:15:
Navenant er weer heel wat iX3's uitgeleverd worden, zien we weinig berichten en foto's hier.

Voor mij blijft het zuur dat iedereen voor mij zijn wagen gekregen heeft/krijgt, degene na mij (tot zelfs meer dan een maand na mij besteld) mogen heb binnenkort afhalen en mijne nog maar juist geproduceerd is.

Schip zou nu toch onderweg moeten zijn lijkt me dan.
Ik kreeg een update van de leasemaatschappij dat levering rond 15 november zou zijn (na uitstellingen van eind juni naar september naar eind oktober).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
Engineer Stewie schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:15:

Vorige week vrijdag (26-8) de mijne op kunnen halen. Besteld op 30-12-21 door de leasemaatschappij. Had al veel meer willen rijden, maar helaas laat m'n agenda dat niet toe :P Rijdt wel echt heerlijk en wat is het een prachtige auto zeg <3 Een blauwe had ik nog niet in het echt gezien (laat staan een LCI), dus de kleur was even spannend bij aflevering, maar echt geweldig in het echt zeker in combinatie met het mokka leer en de houten inleg. Het wachten meer dan waard!

Nog geen tijd gehad voor fatsoenlijke foto's, maar hier een snel plaatje van hoe hij erbij stond tijdens de aflevering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gg0qid5b9E_ENeE7zh4mEnGQ9Ok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c8U6yqcTgFJ49GzmYp8oMT90.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Arcanumkiller schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:16:

Schip zou nu toch onderweg moeten zijn lijkt me dan.
Ik kreeg een update van de leasemaatschappij dat levering rond 15 november zou zijn (na uitstellingen van eind juni naar september naar eind oktober).
Heb 22/08 status gevraagd en toen stond de auto gereed om geladen te worden. Eerdere info was dat de wagen in July geproduceerd werd. Hoop dus dat die op de Atlas leader staat, die is 22/08 vertrokken uit Dalian port hoop ik dat die daar op staat. Er is nog een boot vertrokken begin Augustus, maar allicht staat mijn wagen daar niet op.

Dealer houdt het op eind Oktober/begin November.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 17:54

Skyline GT-R

RB26DETT

De mijne is op 29/07/2022 besteld bij de dealer. Vandaag bericht gekregen dat ik moet uitgaan van een levertermijn van 10 maanden.

And so the waiting game begins...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcanumkiller
Engineer Stewie schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:54:
[...]

Heb 22/08 status gevraagd en toen stond de auto gereed om geladen te worden. Eerdere info was dat de wagen in July geproduceerd werd. Hoop dus dat die op de Atlas leader staat, die is 22/08 vertrokken uit Dalian port hoop ik dat die daar op staat. Er is nog een boot vertrokken begin Augustus, maar allicht staat mijn wagen daar niet op.

Dealer houdt het op eind Oktober/begin November.
Atlas Leader zou 26 september al aankomen in Zeebrugge. Is dit niet te vroeg om eind oktober/begin november geleverd te hebben?

Welk ander schip is in Dalian vertrokken richting Zeebrugge? En is er nog een ander schip dat binnenkort vertrekt? Ik vind het niet goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Arcanumkiller op 31-08-2022 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Arcanumkiller schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:11:
[...]

Atlas Leader zou 26 september al aankomen in Zeebrugge. Is dit niet te vroeg om eind oktober/begin november geleverd te hebben?

Welk ander schip is in Dalian vertrokken richting Zeebrugge? En is er nog een ander schip dat binnenkort vertrekt? Ik vind het niet goed.
Grand Vega is 2/08 vertrokken en komt 5 September toe in zeebrugge.
De dealer lijkt marge te nemen, mijn collega's gingen mid September hun auto ontvangen en die rijden al een week rond. Denk 4 weken shipping, klaarmaken, inschrijven, uitleveren wel redelijk normaal is.

Dus ik leef een beetje op goede hoop :). Shipping zou normaal zelfs langer moeten duren, ze zeiden altijd 3-3,5 maand, maar dat lijkt vlotter te gaan tegenwoordg.

*edit*
Mss is een maandje op de kade in china staan ook ingecalculeerd natuurlijk.
Dus 1 maand ready to ship, 1 maand shipment, 1 maand vervoer naar dealer en klaarmaken.

[ Voor 16% gewijzigd door Engineer Stewie op 31-08-2022 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Ik denk en hoop dat je gelijk hebt. Mijn auto was op 11 augustus al in status "transport". Zou kunnen dat die dan al op een boot staat aangezien productie juli zou moeten zijn. Met wat marge ga ik uit van 22 augustus. Eind september ergens in Europa en dan half oktober leveren. Dealer zegt 1ste week November.

Wordt nu dus wel tijd om een laadpaal te bestellen en op te hangen.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sis3970
Ik zou wel eens willen weten of de eigenaar van de blauwe ix3 in het groen kwartier te Antwerpen hier ook op het forum zit.
Tot nu toe had ik de coolste auto, maar mijn zoontje vind die blauwe mooier 🤨😡🤬

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rubenbuijs88
De mijne heb ik vandaag opgehaald 🥳
Alleen de zomerwielen waren er nog niet.
Rijd geweldig en is een enorme upgrade tov de vorige auto (de grijs 1 serie ernaast).
Laden was ook makkelijk, snellader geprobeerd en nu in de straat een lader (woon in de stad).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dxBlPfJyo4Cxz1pA1jkQ5wTQQYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wb7eVLA31VFRx9qCoRRrZkGt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HiqlDw8GNaIicOQMNXpv9wA5Alw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/otEAtqSXFxS4Y9NXiAuzuKte.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oGoG
Hier ondertussen 7000km na 6 maanden, rijd dus niet veel. Gemiddeld verbruik nog altijd 17.2kwh.

Versie is dus LCI HE/Impressive.

• boskantman
Vandaag bericht gehad dat de auto later is. Besteld eind januari 2022, levering was voorzien voor eind oktober (9 maand) maar is nu uitgesteld naar eind november. Hopelijk blijft het ook bij die maand .

[ Voor 3% gewijzigd door boskantman op 01-09-2022 08:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pollevee
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-12-2023
Hallo. Nieuw op dit forum, in afwachting van mijn carbon black LCI Inspiring met trekhaak.
Vanmorgen bevestiging gekregen dat mijn wagen op de boot staat en eind september bij de dealer toekomt. Besteld half januari, was toen beloofd voor levering half oktober.

• Elrolo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-09 10:54
Heeft iemand hier al problemen met BMW charging?

1 maand voor het verlopen van de "1e jaar active en Ionity actie " wilde ik mijn kaart omzetten naar een flex met het idee dat dit na de contractperiode in zou gaan. Dat bleek niet zo te zijn. Per direct werd de kaart omgezet naar flex terwijl ik nog 1 maand tegoed had. Ik heb BMW gevraagd dit te herstellen en dat hebben ze gedaan, maar daar ging het mis. Met het stoppen van mijn active abo is ook de actie van Ionity gestopt. Met het opnieuw starten door BMW is er een nieuw Ionity abonnement aangemaakt welke nu iedere maand wordt afgeschreven. Dit abonnement loopt blijkbaar 1 jaar (of langer?) en is niet zomaar door BMW te stoppen.

Vandaag beetje boos BMW Charging gebeld aangezien ze niet of traag reageren op de mail en krijg daar het verwijt dat ik het abonnement heb aangepast en dat er voorwaarden zijn, maar ik vind het wel erg vreemd dat de contractperiode niet wordt afgemaakt. Ze zijn er wel mee bezig met Ionity

mocht je net als ik weinig gebruik maken van de BMW pas en Ionity let dan op met het wijzigen van het tarief

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
Elrolo schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:40:
Heeft iemand hier al problemen met BMW charging?

1 maand voor het verlopen van de "1e jaar active en Ionity actie " wilde ik mijn kaart omzetten naar een flex met het idee dat dit na de contractperiode in zou gaan. Dat bleek niet zo te zijn. Per direct werd de kaart omgezet naar flex terwijl ik nog 1 maand tegoed had. Ik heb BMW gevraagd dit te herstellen en dat hebben ze gedaan, maar daar ging het mis. Met het stoppen van mijn active abo is ook de actie van Ionity gestopt. Met het opnieuw starten door BMW is er een nieuw Ionity abonnement aangemaakt welke nu iedere maand wordt afgeschreven. Dit abonnement loopt blijkbaar 1 jaar (of langer?) en is niet zomaar door BMW te stoppen.

Vandaag beetje boos BMW Charging gebeld aangezien ze niet of traag reageren op de mail en krijg daar het verwijt dat ik het abonnement heb aangepast en dat er voorwaarden zijn, maar ik vind het wel erg vreemd dat de contractperiode niet wordt afgemaakt. Ze zijn er wel mee bezig met Ionity

mocht je net als ik weinig gebruik maken van de BMW pas en Ionity let dan op met het wijzigen van het tarief
Ik heb de kaart 3 x gebruikt in het gratis jaar en dus gewoon per mail opgezegt. Hopen dat dit goed gaat want ik kan in de BMW App nooit de laadkaart terug vinden. Nieuwe facturen zullen dan ook niet voldaan worden na de opzegging.

• DomiGijzen
pollevee schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:39:
Hallo. Nieuw op dit forum, in afwachting van mijn carbon black LCI Inspiring met trekhaak.
Vanmorgen bevestiging gekregen dat mijn wagen op de boot staat en eind september bij de dealer toekomt. Besteld half januari, was toen beloofd voor levering half oktober.
Dat is min of meer de bevestiging van wat sommige en ik al dachten. Laten we hopen dat dat voor meer mensen klopt.

Grz D.

• boskantman
pollevee schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:39:
Dat wilt dus zeggen dat mijn net die boot gemist gaat hebben en daarom dus al naar eind november is gezet. Bestelling was op 20 januari.

• Engineer Stewie
Je kan er ook niet veel uit maken eh.
Mijne besteld eind 2021 en komt volgens dealer ook pas begin November. Andere collega's hebben mid januari 2022 besteld en die rijden al rond.
Ik bekijk het nu wel, dat hij reeds gemaakt is en (hopelijk) op de boot is al een geruststelling dat ik de winter niet moet afmaken met mijn huidige.

Weinig zin om die te moeten inleveren en iets van de parking te nemen zonder inspraak en wss veel hogere voordeel alle aard (bijtelling).

[ Voor 45% gewijzigd door Engineer Stewie op 01-09-2022 14:00 ]

• boskantman
Voor mij is het ook wel eender maar ik zit met het andere probleem dat mijn winterbanden op zijn.
Ik heb er dus nieuwe nodig, maar degene die ik nodig heb voor de huidige wagen zijn een andere maat dan die voor de IX3.

Ik vind het dan ook een beetje dom om nu nog nieuwe winterbanden aan te schaffen om in november (en hopelijk niet nog later) te gaan rondrijden. Hopelijk blijft het weer dus een beetje goed en is er geen sneeuw of ijs in november te zien.

in Belgie/Nederland valt het nog mee omdat er geen wetgeving is en dat wel zal lukken, maar ik moet ook vrij regelmatig naar Duitsland en daar zijn winterbanden nu wel verplicht op die momenten.

Toch blijft het vreemd dat de info die er gegeven word zo verschillend is, Ik krijg ook echt heel weinig info van de dealer. Buiten het feit dat hij mij 1 kort mailtje gestuurd had dat het nu eind november is geworden weet ik niets anders. Ik had hem namelijk ook nog gevraagd of de auto nu al geproduceerd was (normaal voorzien voor juli) alsook of hij al klaar stond om op de boot te gaan en of ze dan ook wisten welke boot dat zou zijn.

Maar daar is toch geen antwoord op gekomen, enkel dat het nu eind november zal zijn (heel kort dus). Slechte service in mijn ogen toch, ik had toch wel wat meer verwacht van de dealer als je een auto van die prijs besteld.

[ Voor 33% gewijzigd door boskantman op 01-09-2022 14:25 . Reden: stukje mail dealer toegevoegd ]

Pagina: 1 ... 36 ... 93 Laatste