• Timmie
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-01-2024
Ik begrijp niet dat het voor een bedrijf als BMW zo moeilijk is om een simpel onlinetooltje te maken waarop je de productie/leveringsvoortgang kan volgen.

Hier nog steeds in afwachting van een LCI Inspiring (in kasjmir zilver). Besteld op 31 maart dit jaar via Arval leasing. Enige info die ik tot nu toe heb is een brief uit april van Arval waarin gezegd wordt dat verwachte leverdatum 23 mei 2023 is.
Uit navraag bij dealer bleek dat ze voorlopig nog geen productieschema hebben voor dit najaar en volgend voorjaar. Koffiedik kijken dus.

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09-06 15:01
boskantman schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:23:
Voor mij is het ook wel eender maar ik zit met het andere probleem dat mijn winterbanden op zijn.
Ik heb er dus nieuwe nodig, maar degene die ik nodig heb voor de huidige wagen zijn een andere maat dan die voor de IX3.

Ik vind het dan ook een beetje dom om nu nog nieuwe winterbanden aan te schaffen om in november (en hopelijk niet nog later) te gaan rondrijden. Hopelijk blijft het weer dus een beetje goed en is er geen sneeuw of ijs in november te zien.

in Belgie/Nederland valt het nog mee omdat er geen wetgeving is en dat wel zal lukken, maar ik moet ook vrij regelmatig naar Duitsland en daar zijn winterbanden nu wel verplicht op die momenten.

Toch blijft het vreemd dat de info die er gegeven word zo verschillend is, Ik krijg ook echt heel weinig info van de dealer. Buiten het feit dat hij mij 1 kort mailtje gestuurd had dat het nu eind november is geworden weet ik niets anders. Ik had hem namelijk ook nog gevraagd of de auto nu al geproduceerd was (normaal voorzien voor juli) alsook of hij al klaar stond om op de boot te gaan en of ze dan ook wisten welke boot dat zou zijn.

Maar daar is toch geen antwoord op gekomen, enkel dat het nu eind november zal zijn (heel kort dus). Slechte service in mijn ogen toch, ik had toch wel wat meer verwacht van de dealer als je een auto van die prijs besteld.
Ik heb mijn auto in December gekregen maar toch op winterbanden laten zetten, in die paar jaar maakt het niet uit en dan slijten de zomerbanden ook niet.

Mbt levering en inzicht, dit is mijn tweede nieuwe BMW (andere 4.5 jaar geleden). Toen ging de informatie perfect, productiedatum was gehaald en transport ook. met de iX3 (besteld april en geleverd december) ging het ook prima. De huidige onduidelijkheid en vertragingen zijn denk ik niet te wijten aan het BMW systeem. Het is een algemeen tekort aan onderdelen en dan nog een levering per boot. Andere EV's hebben soortgelijke problemen, kijk maar in andere fora hier.
Ik hoop wel dat het allemaal goed komt voor jullie allen want de iX3 blijft een feestje om in te rijden en te bezitten :)

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:30
Timmie schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:32:
Ik begrijp niet dat het voor een bedrijf als BMW zo moeilijk is om een simpel onlinetooltje te maken waarop je de productie/leveringsvoortgang kan volgen.
Denk dat veel mensen nooit informeren achter de wagen. Met zo een tool ga je bij uitstel veel vragen krijgen wss. Kijk maar naar Honeymoon, de ene dag wordt je wagen binnen 3 dagen gemaakt, tegen de tijd daar is wordt het 4 maanden uitgesteld...

Ze willen dat wss vermijden...

• Timmie
  • Laatst online: 13-01-2024
Engineer Stewie schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:40:
[...]

Denk dat veel mensen nooit informeren achter de wagen. Met zo een tool ga je bij uitstel veel vragen krijgen wss. Kijk maar naar Honeymoon, de ene dag wordt je wagen binnen 3 dagen gemaakt, tegen de tijd daar is wordt het 4 maanden uitgesteld...

Ze willen dat wss vermijden...
Ik denk dat er meer mensen zijn die informeren hoor. Zeker voor een wagen van 70k. Die bestel je toch niet zomaar?
Bij uitstel ga je inderdaad vragen krijgen, maar dat lijkt me nu ook het geval. Met zo'n tool zouden garages/leasingbedrijven zich een hoop communicatiegedoe besparen. Alleen al hier in het bedrijf weet ik dat er individueel regelmatig mailtjes vertrekken om te vragen hoe het staat met de wagen. Dat beantwoorden kost toch een hoop werk. Als je dat zou kunnen automatiseren...

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
Volgens mijn verkoper krijgen ze bij BMW op dit
moment elke vrijdag een nieuwe lijst met opties die niet mogelijk zijn op dat moment. Daarnaast is door een tekort aan chauffeurs niets te zeggen over de transporttijd tot aan de dealer. Volgens hem was het veelal een verrassing welke auto wanneer bij hem aankwam.

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-04 13:30
Ik heb nu iets meer info gekregen maar snap er nu nog minder van:
" ...onderweg met de boot maar duurt minstens 16 weken vandaar" ?

Is die boot 16 weken onderweg?

• BatW
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-07-2024
Timmie schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:09:
[...]

Ik denk dat er meer mensen zijn die informeren hoor. Zeker voor een wagen van 70k. Die bestel je toch niet zomaar?
Bij uitstel ga je inderdaad vragen krijgen, maar dat lijkt me nu ook het geval. Met zo'n tool zouden garages/leasingbedrijven zich een hoop communicatiegedoe besparen. Alleen al hier in het bedrijf weet ik dat er individueel regelmatig mailtjes vertrekken om te vragen hoe het staat met de wagen. Dat beantwoorden kost toch een hoop werk. Als je dat zou kunnen automatiseren...
Denk dat het ook komt doordat er onduidelijkheid is welke onderdelen nu wel/niet op voorraad zijn. Collega heeft hem net geannuleerd doordat er nu geen laser light, HK audio, en geen rijbaan asist beschikbaar is op de High Exec uitvoering door chip tekorten.. Is nu geswitched naar de IX1 iets kleiner maar wel laatste technologie ook gezien de nieuwe X3 in 2023 op de markt komt.

• Flipper
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-06 23:52
BatW schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:46:
[...]

Denk dat het ook komt doordat er onduidelijkheid is welke onderdelen nu wel/niet op voorraad zijn. Collega heeft hem net geannuleerd doordat er nu geen laser light, HK audio, en geen rijbaan asist beschikbaar is op de High Exec uitvoering door chip tekorten.. Is nu geswitched naar de IX1 iets kleiner maar wel laatste technologie ook gezien de nieuwe X3 in 2023 op de markt komt.
Fout,
Nieuwe X3 : SOP = 08/24

• Flipper
boskantman schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:34:
Ik heb nu iets meer info gekregen maar snap er nu nog minder van:
" ...onderweg met de boot maar duurt minstens 16 weken vandaar" ?

Is die boot 16 weken onderweg?
Is idd 16 weken onderweg voor belgische wagens, haven in zeebrugge, maar autocarrier stopt ook in andere havens.
Voor nl wagens is Bremerhafen denk ik, maar niet 100% zeker daarover

• Engineer Stewie
Flipper schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:38:
[...]

Is idd 16 weken onderweg voor belgische wagens, haven in zeebrugge, maar autocarrier stopt ook in andere havens.
De boot doet er 5,5 weken over tot zeebrugge. Fabriek tot dealer 14-16 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Flipper schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:36:
[...]

Fout,
Nieuwe X3 : SOP = 08/24
Goed: Volgens de berichten 2e helft 2023 en de eerste verwelkomen eind 2023. Voorlopig geen IX4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:50
BatW schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:01:
[...]

Goed: Volgens de berichten 2e helft 2023 en de eerste verwelkomen eind 2023. Voorlopig geen IX4.
Waar staan die berichten?

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
Flipper schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:38:
[...]

Als ik dan terugtel zou die boot begin augustus moeten vertrokken zijn. Ik vind dan niet direct terug welke dat kan zijn. Ik zie de Atlas Leader? Maar die van begin augustus vind ik niet direct terug.

[ Voor 43% gewijzigd door boskantman op 02-09-2022 11:15 . Reden: Quote toegevoegd voor duidelijkheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
BatW schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:46:
[...]

Maar de iX1 is standaard veel minder uitgerust. In gelijke trim ontlopen ze elkaar niet zoveel uq prijs.
Die tablet met OS8 vind ik niet zo mooi, heb liever de 2 aparte schermen en de idrive knop. Maar de iX1 is ook niet lelijk, integendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zolexxi
  • Laatst online: 09-06 11:42
boskantman schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:14:
[...]

Als ik dan terugtel zou die boot begin augustus moeten vertrokken zijn. Ik vind dan niet direct terug welke dat kan zijn. Ik zie de Atlas Leader? Maar die van begin augustus vind ik niet direct terug.
De Grand Vega is 2/8 in Dalian vertrokken en komt over een paar dagen aan in Zeebrugge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollevee
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-12-2023
Waar kun je de info over die schepen vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcanumkiller
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-08-2024
pollevee schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:59:
Waar kun je de info over die schepen vinden?
https://www.nykroro.com/customer/schedules.html

En dan veel zoeken!

De schepen kan je dan volgen via https://www.marinetraffic.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:31
Inmiddels ook een paar maanden een gelukkig iX3 rijder! Ik zit nog wel te twijfelen over de aftermarket frunk welke al in dit topic besproken is. Ik vroeg mij af of mensen die hier nu wat langer mee rijden nog steeds tevreden zijn en/of de frunk van toegevoegde waarde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcanumkiller
Heeft er iemand al gereden met een dakkoffer en de impact gezien op het verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Remigius schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:44:
Inmiddels ook een paar maanden een gelukkig iX3 rijder! Ik zit nog wel te twijfelen over de aftermarket frunk welke al in dit topic besproken is. Ik vroeg mij af of mensen die hier nu wat langer mee rijden nog steeds tevreden zijn en/of de frunk van toegevoegde waarde is.
Heb het nog niet. Ga het wel doen. Lees geen negatiefs en als ik het goed begrijp, komt er geen water in. Ideaal voor de kabel en kettingen bijvoorbeeld.
Arcanumkiller schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:47:
Heeft er iemand al gereden met een dakkoffer en de impact gezien op het verbruik?
Op autoweek staan een paar gebruikers ervaringen. Daarbij ook 1 of 2 dakkoffer gebruikers.

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:10
In heb inmiddels de routekaarten van 2022-3 geinstalleerd. Met route 2022-2 viel het me ook op.

Het plannen van een bestemming via de app en dan naar de auto sturen levert een andere "route" op dan als ik deze via de auto invoer, zelfs als de auto op dezelfde plek vertrekt. Herkent iemand dit?

De N235 naar Amsterdam is gewoon open, via de app ingevoerd krijg ik deze weg in de auto netjes door en kan ik gewoon de route volgen. Voer ik dezelfde bestemming in in de auto, dan krijg ik een hele andere route en is dezelfde weg niet bescikbaar oid, moet altijd omrijden of krijg de hele tijd te horen keer om keer om. Pas bij 800 meter voor de afslag naar Amsterdam pakt hij de route wel goed op. Volgens BMW zou dit in de kaart zitten en hebben ze het bij de leverancier neergelegd, Maar ik begrijp dan niet dat je wel een via de app ingevoerde route kan volgen over dezelfde weg met dezelfde kaart.

Ook zie ik dat de route via de app als witte lijn wordt weergegeven en de route in de auto ingevoerd als groene lijn. Is dat een instelling in de map in de auto, of is dat by design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipper
Zolexxi schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:34:
[...]

De Grand Vega is 2/8 in Dalian vertrokken en komt over een paar dagen aan in Zeebrugge.
Klopt het dat gran vega momenteel gibraltar gepasseerd is ?
Met aankomst 5/9 in zeebrugge ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipper
[...]

Wellicht Gran Vega. Vertrokken op 9/8 in Shangai
Mijn ix3 werd geproduceerd eind juli, auto dealer “denkt” dat hij onderweg is, zou dus mogelijks gran vega kunnen zijn

Iemand een idee welke roro’s vertrokken zijn na 9 augustus 2022

Met dank aan arcanumkiller _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Flipper op 02-09-2022 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louisinho
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-04 09:22
Arcanumkiller schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:47:
Ja, 15% meer verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Dat is aanzienlijk. Welke box en snelheid was dat?

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louisinho
DomiGijzen schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 12:22:
[...]

Dat is aanzienlijk. Welke box en snelheid was dat?
Een oude Thule Ocean 100, dus kort en breed. Ik reed meestal 120, tussen 21 en 22kWh. Tijdens eerdere ritten met 5 personen en bagage verbruikte ik maar 18-19kWh. Maar ook op korte ritten merkte ik het verschil, daarom haalde ik op ons vakantie adres het koffer eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-04 00:20
Volgens mij is dat toch een gebruikelijke extra verbruik? Ik heb daarom een trekhaak koffer. Die heeft geen extra zichtbaar verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Louisinho schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:03:
[...]

Een oude Thule Ocean 100, dus kort en breed. Ik reed meestal 120, tussen 21 en 22kWh. Tijdens eerdere ritten met 5 personen en bagage verbruikte ik maar 18-19kWh. Maar ook op korte ritten merkte ik het verschil, daarom haalde ik op ons vakantie adres het koffer eraf.
Tnx. Dat geeft wat meer context.
DjCoke schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:37:
Volgens mij is dat toch een gebruikelijke extra verbruik? Ik heb daarom een trekhaak koffer. Die heeft geen extra zichtbaar verbruik.
Ligt eraan. Voor zo een box wel wellicht. Maar er zijn ook zuinigere boxen. Langer, smaller en lager (gladder ook). Maar ook de snelheid speelt mee. Dan is de context gewoon handig om te weten.

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtv1
Dit had ik nog niet eerder gezien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ulvFXNFc_Khp6nyPkvVukW5ALU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wdmq8nNOLxQum5gl8xYRrHyv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door mtv1 op 04-09-2022 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Zoveel stof bedoel je :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korre
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09-06 19:09
Ik heb een ix3 in bestelling staan.
Ben ondertussen ook mijn laadpaal aan het regelen. Ik kan kiezen tussen laadpaal met vaste kabel van 5m of laadpaal zonder kabel. Wat is het meest handige?
Bij de ix3 zal ook een kabel bijgeleverd zijn, iemand die me kan zeggen hoe lang die is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
Gelukkig had ik ook nog een minder stoffig exemplaar🤓

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Korre schreef op zondag 4 september 2022 @ 22:10:
Ben ondertussen ook mijn laadpaal aan het regelen. Ik kan kiezen tussen laadpaal met vaste kabel van 5m of laadpaal zonder kabel. Wat is het meest handige?
Bij de ix3 zal ook een kabel bijgeleverd zijn, iemand die me kan zeggen hoe lang die is?
Voor thuis gewoon een vaste kabel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Als je paal op eigen terrein staat zou ik vast nemen. Scheelt werk. Anders moet je iedere keer de kabel uit de auto nemen en twee keer prikken.
Op/aan straat of op een plaats waar vandalisme/diefstal reëel is, zou ik los overwegen.

Check wel even of je met 5 meter uit de voeten komt. Het is niet ondenkbaar dat het niet gaat passen. Er zijn ook palen met kabels van 8 meter en uiteraard is alles ook los en per meter te krijgen.

Op de site van BMW staat overigens vermeld dat de kabel 5 meter is.
https://www.bmw.nl/nl/con...jQArbsduOIFgaAlYyEALw_wcB

[ Voor 17% gewijzigd door DomiGijzen op 05-09-2022 08:41 ]

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcanumkiller
Flipper schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 23:22:
[...]

Wellicht Gran Vega. Vertrokken op 9/8 in Shangai
Mijn ix3 werd geproduceerd eind juli, auto dealer “denkt” dat hij onderweg is, zou dus mogelijks gran vega kunnen zijn

Iemand een idee welke roro’s vertrokken zijn na 9 augustus 2022

Met dank aan arcanumkiller _/-\o_
Atlas Leader is onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcanumkiller
[...]

Wanneer zou bij jou geleverd kunnen worden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
Eind november pas, in dezelfde communicatie waarin hij mij zegt dat het 16 weken duurt gaf hij ook aan dat het ipv eind oktober dan eind november zal zijn.
Ik vermoed dus dat het de Atlas Leader is, die zal ergens eind oktober aankomen gok ik. En dan nog een 4 weken buffer genomen voor transport richting dealer is mijn vermoeden.

[ Voor 36% gewijzigd door boskantman op 06-09-2022 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
mtv1 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:45:
In heb inmiddels de routekaarten van 2022-3 geinstalleerd. Met route 2022-2 viel het me ook op.

Het plannen van een bestemming via de app en dan naar de auto sturen levert een andere "route" op dan als ik deze via de auto invoer, zelfs als de auto op dezelfde plek vertrekt. Herkent iemand dit?

De N235 naar Amsterdam is gewoon open, via de app ingevoerd krijg ik deze weg in de auto netjes door en kan ik gewoon de route volgen. Voer ik dezelfde bestemming in in de auto, dan krijg ik een hele andere route en is dezelfde weg niet bescikbaar oid, moet altijd omrijden of krijg de hele tijd te horen keer om keer om. Pas bij 800 meter voor de afslag naar Amsterdam pakt hij de route wel goed op. Volgens BMW zou dit in de kaart zitten en hebben ze het bij de leverancier neergelegd, Maar ik begrijp dan niet dat je wel een via de app ingevoerde route kan volgen over dezelfde weg met dezelfde kaart.

Ook zie ik dat de route via de app als witte lijn wordt weergegeven en de route in de auto ingevoerd als groene lijn. Is dat een instelling in de map in de auto, of is dat by design?
De app gebruikt een andere database dan de auto zelf en hierdoor krijg je verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Hier ook aan de laadpaal een vaste van 7,5 meter wat ik niet gebruik hangt vast en gebruik ik zelden. Je wil niet iedere keer je vieze, natte kabel oprollen en daarna met vieze koude handen de auto in. Ik ben een beetje lui dus trek de stekker uit de auto en dan steek ik hem in de houder aan de voorkant het oprollen en ophangen is na 3 maanden verleden tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatW
DjCoke schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:37:
Had ik ook maar gesmolten bij mijn oude X3 had niet verwacht dat de warmte uit de uitlaten aan beide kanten de koffer deden smelten 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcanumkiller
boskantman schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:44:
Eind november pas, in dezelfde communicatie waarin hij mij zegt dat het 16 weken duurt gaf hij ook aan dat het ipv eind oktober dan eind november zal zijn.
Ik vermoed dus dat het de Atlas Leader is, die zal ergens eind oktober aankomen gok ik. En dan nog een 4 weken buffer genomen voor transport richting dealer is mijn vermoeden.
Ik ben de Atlas leader aan het volgen met zicht op levering begin november. Dus als uw levering eind november is, dan vrees ik dat het de Atlas leader niet zal zijn want die komt in Zeebrugge al aan op 26 september.

8 weken lijkt me lang van schip tot levering als ik de andere reacties hier in het forum lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
Ja, ik vind het ook vreemd maar de dealer beweert dat hij onderweg is.
En zover ik kan zien zie ik maar 2 schepen die onderweg zijn met de BMW IX3. De Atlas Leader en de Grand Vega. De grand Vega gaat deze avond al aankomen dus dat lijkt me nog een stuk onwaarschijnlijker.

Ofwel klopt de info niet die ik doorkrijg en is hij helemaal nog niet onderweg, ofwel hebben ze 8 weken tijd genomen als buffer tegenover de levering in Zeebrugge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcanumkiller
boskantman schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:07:
Ja, ik vind het ook vreemd maar de dealer beweert dat hij onderweg is.
En zover ik kan zien zie ik maar 2 schepen die onderweg zijn met de BMW IX3. De Atlas Leader en de Grand Vega. De grand Vega gaat deze avond al aankomen dus dat lijkt me nog een stuk onwaarschijnlijker.

Ofwel klopt de info niet die ik doorkrijg en is hij helemaal nog niet onderweg, ofwel hebben ze 8 weken tijd genomen als buffer tegenover de levering in Zeebrugge.
Ik hoop dat ze het laatste doen, dan zou het nog kunnen zijn dat mijn wagen vanavond aan komt in Zeebrugge :*)
Maar ik hoop er niet op. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Deze grill besteld, lijkt me dezelfde als die van aliexpress, enkel een stuk goedkoper. Zou deze week nog toekomen.

https://www.ebay.fr/itm/A...7b3a35b3e&redirect=mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Engineer Stewie schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:44:
Deze grill besteld, lijkt me dezelfde als die van aliexpress, enkel een stuk goedkoper. Zou deze week nog toekomen.

https://www.ebay.fr/itm/A...7b3a35b3e&redirect=mobile
Benieuwd naar je ervaring. Zag deze ook voorbijkomen maar vond de (foto)kwaliteit rondom de camera opening wat twijfelachtig.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
DomiGijzen schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 18:34:
[...]

Benieuwd naar je ervaring. Zag deze ook voorbijkomen maar vond de (foto)kwaliteit rondom de camera opening wat twijfelachtig.
Wat vind je dan twijfelachtig? Ik zie niet echt iets vreemds. Dat bolletje dat het gat dichtmaakt moet er toch sowieso uit.
Ik zie werkelijk geen verschil met die van ebay of die van aliexpress. Heb de foto's vergeleken met die op het bimmerforum en dat lijkt me toch identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150119

Welke grill kan je gebruiken voor de preLCI ? Iemand tips en of foto’s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordw
  • Laatst online: 24-05-2023
Ik heb mijn iX3 ook sinds vorige week binnen. Prachtige auto en veel te ontdekken.

Nu zie ik in het menu van de auto onder laden de optie aan staan dat deze met max. 6A laadt (op AC). Wat is hiervan de reden?

Heb een aansluiting op 3 fasen aardlekautomaat met automatische load balancing voor de hoofdschakelaar zodat er niet te veel vermogen wordt afgegeven. Dus zou in de basis geen probleem moeten hebben dat de auto te veel stroom vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtv1
yordw schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:06:
Ik heb mijn iX3 ook sinds vorige week binnen. Prachtige auto en veel te ontdekken.

Nu zie ik in het menu van de auto onder laden de optie aan staan dat deze met max. 6A laadt (op AC). Wat is hiervan de reden?

Heb een aansluiting op 3 fasen aardlekautomaat met automatische load balancing voor de hoofdschakelaar zodat er niet te veel vermogen wordt afgegeven. Dus zou in de basis geen probleem moeten hebben dat de auto te veel stroom vraagt.
Dit is de laagste instelling, die kun je aanpassen in het menu van de auto, naar 16 of 32A. Bij mij stond deze ook op 6A en heb ik zelf aangepast naar 16A. Geeft geen problemen als de laadpaal ook goed is afgezekerd. Ik heb ook loadbalancing actief.

Soms zie je in de app ook dat deze met 6A aan het laden is. Dat wordt in de loop van het laden wel bijgewerkt.

instellen via CAR, laden/klim plannen, controller naar rechts kantelen, instellingen, ac-instellingen, stroombeperking, gewenste instelling selecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-06 13:11

Aangezien je loadbalancing hebt, is er in jouw geval inderdaad geen reden om de beperking in de wagen te regelen. Misschien in de toekomst, met het capaciteitstarief dat het goedkoper wordt om trager te laden (ook al zijn de laadverliezen dan groter)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Engineer Stewie schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:13:
[...]

Wat vind je dan twijfelachtig? Ik zie niet echt iets vreemds. Dat bolletje dat het gat dichtmaakt moet er toch sowieso uit.
Ik zie werkelijk geen verschil met die van ebay of die van aliexpress. Heb de foto's vergeleken met die op het bimmerforum en dat lijkt me toch identiek.
Naast die opening lijkt er iets van een bel te zitten (2de foto eBay). Kan aan de foto liggen.

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Zie het nu ook. Maar heb nog geen klachten online gehoord.
Morgen kan ik het gaan halen op postkantoor, zal het even terugkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louisinho

6A of 8A is met name handig op vakantie. Mijn vakantiehuis in Frankrijk had nml een 1×12A aansluiting, en met max 8A kon ik de auto zonder problemen bijladen via het normale stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
xjs678qr schreef op woensdag 7 september 2022 @ 07:19:
[...]

Aangezien je loadbalancing hebt, is er in jouw geval inderdaad geen reden om de beperking in de wagen te regelen. Misschien in de toekomst, met het capaciteitstarief dat het goedkoper wordt om trager te laden (ook al zijn de laadverliezen dan groter)...
Soms moet je je auto verwijderen als hij vol is maar soms lastig als je hele dag bv in een pretpark loopt. Ik stel hem dan altijd in op minder laden. Niet sociaal wenselijk maar ga niet na 4 uur de auto verzetten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
Engineer Stewie schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:13:
[...]

Toch vreemd dat er verschil in dealers zit want mijn dealer geeft aan dat mocht er dus defect ontstaan doordat er een modificatie heeft plaatsgevonden (=grill) de garantie vervalt. Hij geeft aan dat er geen onderscheid gemaakt gaat worden of je nu chiptunning, originele grill of andere velgen gaat vervangen/plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipper
Dealer liet mij weten dat hij NIET op de gran vega zit, maar ook nog geen info over de atlas leader
Er zijn wel problemen om de wagens van zeebrugge tot bij de dealer te krijgen wegens gebrek aan vervoerders
Normaal zou dealer afleveren begin nov 2022
Fingers Crossed. :O :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boskantman
Die van mij zou op de Atlas Leader zitten maar blijft toch qua aflevering op eind november staan. Blijft een vreemd verhaal omdat ik zou verwachten dat begin november toch ook haalbaar zou moeten zijn dan.

Zou er dan zoveel vertraging zitten op het vervoer van Zeebrugge tot in Antwerpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
BatW schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:01:
[...]

Toch vreemd dat er verschil in dealers zit want mijn dealer geeft aan dat mocht er dus defect ontstaan doordat er een modificatie heeft plaatsgevonden (=grill) de garantie vervalt. Hij geeft aan dat er geen onderscheid gemaakt gaat worden of je nu chiptunning, originele grill of andere velgen gaat vervangen/plaatsen.
En hoe weet de dealer dat je iets gedaan hebt? Je moet om de 2 jaar op onderhoud, die grill is zo teruggeplaatst.
Kan aannemen als er een dikke steen doorvliegt en er is iets kapot erachter (maar er zit bijna niets achter) dat het uw probleem wordt. Dat is een risico dat ik durf nemen.

En dan nog moet het probleem betrekking hebben tot de modificatie. Als de achtercamera eruit valt of een velg breekt (you never know) bvb heeft dat totaal niets te maken met een nieuwe grill…
Andere velgen maakt al helemaal niets, zolang ze aan de specs voldoen. Heb zelfs op mijn huidige lease andere velgen gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordw
  • Laatst online: 24-05-2023
Louisinho schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:26:
[...]

6A of 8A is met name handig op vakantie. Mijn vakantiehuis in Frankrijk had nml een 1×12A aansluiting, en met max 8A kon ik de auto zonder problemen bijladen via het normale stopcontact.
Dank voor je reactie. Normale stopcontact is 230V shuko neem ik aan?

Daar heb je dan weer een ander kabeltje voor nodig (heb alleen type 2 gekregen via de dealer), even gezocht op internet maar lijkt geen simpel verloopje te zijn gezien de prijs van >250 euro?

• Fbaert
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-10-2022
Dag iedereen,

Eind deze maand komt mijn BMW IX3 inspiring toe. Nu had ik graag alsnog de banden van de Impressive (20" idpv 19") er op willen laten zetten. Blijkbaar is dit omwille van de spoorverbreding niet mogelijk en moest dit al doorgegeven zijn aan de fabriek. (auto zou anders niet door de keuring geraken)
Heeft iemand ervaring met dit gesteld probleem of een mogelijke oplossing hiervoor?

Alvast bedankt!

• DomiGijzen
Fbaert schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:48:
Dag iedereen,

Eind deze maand komt mijn BMW IX3 inspiring toe. Nu had ik graag alsnog de banden van de Impressive (20" idpv 19") er op willen laten zetten. Blijkbaar is dit omwille van de spoorverbreding niet mogelijk en moest dit al doorgegeven zijn aan de fabriek. (auto zou anders niet door de keuring geraken)
Heeft iemand ervaring met dit gesteld probleem of een mogelijke oplossing hiervoor?

Alvast bedankt!
Dat klinkt toch redelijk vaag. Mijne komt met de 20" (Achter breder dan voor) en de 19" voor de winter (rondom zelfde maat).
Mijn auto hoeft bij de seizoenwissel niet naar de keuring ;)

Grz D.

• Louisinho
yordw schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:04:
[...]

Dank voor je reactie. Normale stopcontact is 230V shuko neem ik aan?

Daar heb je dan weer een ander kabeltje voor nodig (heb alleen type 2 gekregen via de dealer), even gezocht op internet maar lijkt geen simpel verloopje te zijn gezien de prijs van >250 euro?
Idd, de schuko lader werd standaard bij mijn pre-LCI geleverd, maar niet bij de LCI.

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:05

GigaTexel_BE

AMD MP²

Staat in Belgïe in de brochure maar niet in de standaard/betalende optielijst: hebben jullie Digital Key (plus) op de iX3?

Siesteem Spekkies!

• pollevee
GigaTexel_BE schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:09:
Staat in Belgïe in de brochure maar niet in de standaard/betalende optielijst: hebben jullie Digital Key (plus) op de iX3?
Bedoel je de 'comforttoegang' waarvan Digital Key deel uitmaakt? Dat en een trekhaak waren de enige opties die ik nog in mijn budget kreeg :) Maar nog niet geleverd dus geen idee of dat goed werkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

pollevee schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:30:
[...]

Bedoel je de 'comforttoegang' waarvan Digital Key deel uitmaakt? Dat en een trekhaak waren de enige opties die ik nog in mijn budget kreeg :) Maar nog niet geleverd dus geen idee of dat goed werkt...
Ik bedoel het openen en starten met smartphone. Alleen staat nergens in de brochure dat dit onderdeel uitmaakt van comforttoegang. Comforttoegang is ook niet standaard in BE.

Hieronder de enige vermelding van Digital Key in de brochure en de beschrijving van comforttoegang in de prijslijst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5qkNvBK2fKVzEZ0JBa6Vnen4xps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4HRs1iDoUAWT3I9yQ4NoY9PO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VT4r1Dcg5NHK7mH5aL0uLpuUga0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pe9lzhsvnKgocidcgDGTL5jV.jpg?f=fotoalbum_large

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pollevee
GigaTexel_BE schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:37:
[...]

Ik bedoel het openen en starten met smartphone. Alleen staat nergens in de brochure dat dit onderdeel uitmaakt van comforttoegang. Comforttoegang is ook niet standaard in BE.

Hieronder de enige vermelding van Digital Key in de brochure en de beschrijving van comforttoegang in de prijslijst.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit staat bij de optie in de BMW configurator:

Innovatief bedieningscomfort – de comforttoegang maakt het u mogelijk om de deuren van de wagen te ontgrendelen, zonder dat daarvoor de autosleutel gebruikt moet worden. Wanneer u hem verlaat en weggaat, worden de deuren automatisch weer vergrendeld. Beide functies kunnen via de menunavigatie gedeactiveerd of weer gedeactiveerd worden. Zodra de bestuurder de wagen nadert, wordt bovendien een verwelkomingslicht aangestoken.

De uitrusting omvat ook het handenvrij openen en sluiten van de achterklep. Met een korte voetbeweging in het midden onder de achterbumper geeft u de impuls om de kofferklep te openen of te sluiten. De functie is natuurlijk alleen beschikbaar wanneer u de autosleutel bij u hebt.

Bovendien kan een BMW Digital Key op uw smartphone – voor zover compatibel – geïnstalleerd worden, die de functies van de sleutel overneemt. Na de ontgrendeling en het instappen kan de BMW eDrive-motor zoals gewoonlijk met een druk op de start-/stopknop gestart worden, als de iPhone vooraan in de smartphone-houder ligt. Ook kunt u tot vijf personen met een compatibele smartphone toegang tot uw BMW bieden. Het vermogen en de topsnelheid kunnen begrensd worden, bv. voor beginnende bestuurders.

En als u voor een onderhoud uw sleutel moet afgeven, kunt u de meegeleverde Key Card gebruiken, die indien nodig geactiveerd en gedeactiveerd kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
DomiGijzen schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:57:
[...]

Naast die opening lijkt er iets van een bel te zitten (2de foto eBay). Kan aan de foto liggen.
Heb de grill toegekregen vandaag. Zeer stevig en goed verpakt.
Enige wat ik kan aanmerken is dat er in het gat voor de camera wat overschot materiaal is, maar eens geinstalleerd ga je dat nooit zien, de camera steekt namelijk wat uit. Voor de rest lijkt de kwaliteit goed.
Mijn collea heeft dezelfde ervaring. Jammer dat ik nog 2 maanden op de auto moet wachten.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52343367594_eef306989e_c.jpg

• DomiGijzen
Engineer Stewie schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:56:
[...]

Heb de grill toegekregen vandaag. Zeer stevig en goed verpakt.
Enige wat ik kan aanmerken is dat er in het gat voor de camera wat overschot materiaal is, maar eens geinstalleerd ga je dat nooit zien, de camera steekt namelijk wat uit. Voor de rest lijkt de kwaliteit goed.
Mijn collea heeft dezelfde ervaring. Jammer dat ik nog 2 maanden op de auto moet wachten.

[Afbeelding]
Tnx, Dan ga ik die ook alvast bestellen :)

Grz D.

• goirke
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 17:37
Louisinho schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:24:
[...]

Idd, de schuko lader werd standaard bij mijn pre-LCI geleverd, maar niet bij de LCI.
Bij mijn LCI zat ook de ‘granny lader’ voor het stopcontact erbij. Volgens mij wisselt het per dealer lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groene
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-06 23:58
[...]

Bij mijn pre LCI zat het er zelfs twee keer bij :) (mocht iemand interesse hebben, ik heb er eentje over in een ongeopende doos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
goirke schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:44:

Bij mijn LCI zat ook de ‘granny lader’ voor het stopcontact erbij. Volgens mij wisselt het per dealer lijkt het.
Volgens mij is die er in Belgie altijd bij.
Is er eigenlijk een korting als er functies niet opzitten, ik denk dan aan de kick sensor en idrive touch controller. Of kan je dat vergeten?
Het ontbreken van de lumbar support van de passagierszetel hebben ze wel van de offerte verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Volgens mijn dealer zit op de iX3 alles op wegens gebouwd in China.
Wat in USA gebouwd wordt (X3 bvb), is een ander verhaal.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remigius
Ik was benieuwd, wat doen jullie met laden? Ik heb hem standaard ingesteld staan om tot 80% te laden. Maar nu gaan we morgen naar Groningen en wil ik hem toch op 100% laden zetten. Echter lees ik her-en-der dat je met een 100% accu z.s.m. moet gaan rijden, ik neem aan dat een nacht de auto op 100% laten staan geen probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GigaTexel_BE schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:50:
Volgens mijn dealer zit op de iX3 alles op wegens gebouwd in China.
Wat in USA gebouwd wordt (X3 bvb), is een ander verhaal.
Dat is spijtig genoeg onwaar :'( .. zelfs op mijn iX3 van 04/2021 heb ik al 1 functie moeten laten vallen (verstelbare lendensteun voor passagierszetel). Op de LCI zijn er veel uitgeleverd zonder Digital Key, of zonder Carplay of zonder Wireless charging, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Remigius schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:50:
Ik was benieuwd, wat doen jullie met laden? Ik heb hem standaard ingesteld staan om tot 80% te laden. Maar nu gaan we morgen naar Groningen en wil ik hem toch op 100% laden zetten. Echter lees ik her-en-der dat je met een 100% accu z.s.m. moet gaan rijden, ik neem aan dat een nacht de auto op 100% laten staan geen probleem is?
Lijkt me broodje aap verhaal, heb de vraag toen ook aan de dealer gesteld en die zei dat 80% inderdaad 'ideaal' is, maar er eigenlijk geen enkel issue is om die aan 100% te houden. Bij mij steekt de kabel soms 2-3 dagen achter elkaar in ... laad altijd naar 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatW
[...]

Zat bij mijn pre-LCI ook niet bij heb er om moeten vragen idem met de Life-Hamers die zat alleen aan bijrijders kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remigius
Anoniem: 150119 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:17:
[...]

Lijkt me broodje aap verhaal, heb de vraag toen ook aan de dealer gesteld en die zei dat 80% inderdaad 'ideaal' is, maar er eigenlijk geen enkel issue is om die aan 100% te houden. Bij mij steekt de kabel soms 2-3 dagen achter elkaar in ... laad altijd naar 100%
Bedankt! Mijn dealer had/heeft hier niet super veel kennis over, dus vandaar dat ik maar de algemene tips voor elektrisch rijden aanneem. De iX3 is ook geen lease en het doel is om zo lang mogelijk met de auto te doen. Vandaar dat ik voorzichtig ben met de accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klinkschakel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09-06 15:01
Ik laad 80%, heb vaak niet meer nodig. Op lange afstanden 100% maar ga dan vaak vrij snel na opladen rijden. Nachje zal zeker geen probleem zijn. Een accu lange tijd op 100% bewaren is niet goed, maar lange tijd zal zeker min een week zijn ofzo?
BatW schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:26:
[...]

Zat bij mijn pre-LCI ook niet bij heb er om moeten vragen idem met de Life-Hamers die zat alleen aan bijrijders kant.
Heb je hem gekregen of moest je betalen? Mijn pre-LCI zat hij ook niet bij. In 9 maanden ook nog niet gemist.

[ Voor 20% gewijzigd door Klinkschakel op 09-09-2022 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

Anoniem: 150119 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:16:
[...]

Dat is spijtig genoeg onwaar :'( .. zelfs op mijn iX3 van 04/2021 heb ik al 1 functie moeten laten vallen (verstelbare lendensteun voor passagierszetel). Op de LCI zijn er veel uitgeleverd zonder Digital Key, of zonder Carplay of zonder Wireless charging, ...
De vraag is volgens mij wel of dat allemaal op vandaag nog geldig is. Ik vraag nog even door bij een andere verkoper.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvigilantx
  • Laatst online: 18-10-2022
Hebben anderen ook 'last' van het bagagenetje? ik heb een (grote) hond en hij gaat altijd met z'n kop links of rechts langs het net en als hij z'n kop dan weer terugtrekt valt het netje dus altijd netjes aan 1 kant naar beneden. Super-irritant! Doe ik iets fout of hangt dat netje gewoon nogal gammel in het dak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvigilantx
  • Laatst online: 18-10-2022
oGoG schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:25:
Hier ondertussen 7000km na 6 maanden, rijd dus niet veel. Gemiddeld verbruik nog altijd 17.2kwh.

Versie is dus LCI HE/Impressive.
wouw hoe doe je dat? ik na 3 maanden al dik 13k en ik ben er niet eens mee op vakantie geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louisinho
BatW schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:26:
[...]

Ok. Ik had geen lifehammers, dus bij iedereen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Anoniem: 150119 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:16:
[...]

Volgens mij zijn al die zaken wel verholpen mits een software update. De auto’s hadden andere hardware waarvan de software nog niet klaar was.

Zaken als lumbar support passagier, kick sensor en wegvallen touch idrive controller zijn wel permanent. Zijn wel zaken die misbaar zijn denk ik.

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-06 07:51
xvigilantx schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 17:30:
[...]

wouw hoe doe je dat? ik na 3 maanden al dik 13k en ik ben er niet eens mee op vakantie geweest...
Met de weinig km’s of bedoel je het verbruik?

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-06 07:51
Ik laad altijd naar 100% bij slow chargers, onderweg laden alleen tot 80%, mits die laatste 20% 30minuten duurt. Als ik ergens weer kan slowchargem omdat ik daar lange tijd blijf, opnieuw naar 100%.

Een tip, altijd naar 80% of 100% opladen als je weet dat er op de bestemming niet al teveel laadpalen zullen zijn, better safe than sorry. En daarbij probeer ik soms 50km voor de bestemming nog eens naar 80% te brengen, dan hoef ik helemaal geen zorgen te maken.

• Planken
  • Laatst online: 30-06-2023
Goedemiddag,

Onze IX3 staat gepland voor week 42. Nu zie ik hier in het forum staan dat sommige info over de boten hebben. Hoe komen jullie daar aan, of wie weet welke boot met ix3 naar Nederland gaat.

Gr

Jim

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULAarxyGjNuKZjj8QnNeaj66gYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rTcGKkNdJpoQvhEk6TYNJWRP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ace46
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11-2024
Planken schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:03:
Goedemiddag,

Onze IX3 staat gepland voor week 42. Nu zie ik hier in het forum staan dat sommige info over de boten hebben. Hoe komen jullie daar aan, of wie weet welke boot met ix3 naar Nederland gaat.

Gr

Jim

[Afbeelding]
De rederij NYK line regelt het transport per boot van China naar Europa . Ze publiceren op hun website wekelijks een planning van hun schepen (RoRo Vessels) en zo kan je de boten in de gaten houden die in Dalian zijn gestopt en halt houden in Bremerhaven, waar alle wagens voor NL en BE worden gelost.
Laatste planning kan je hier vinden: https://www.nykroro.com/documents/RTW-AFCON/RTWwk36.pdf

Als je exact wilt weten op welke boot je wagen zit, moet je weten wanneer hij code 195 heeft gekregen. Deze datum komt ongeveer overeen met de datum van vertrek van een schip in Dalian richting Zeebrugge/Bremerhaven. Laatste schepen die momenteel nog onderweg zijn richting Bremerhaven zijn Grand Vega, Altas Leader & Altair Leader. Via websites zoals Vesselfinder.com kan je de exacte locatie van het schip volgen.

Je huidige status 165 betekent dat je wagen van de fabriek naar de haven in Dalian wordt/werd getransporteerd. Reken er niet op dat hij altijd met het eerstvolgende schip vertrekt. Dit kan tot 5 weken duren. Aangezien je wagen nog niet vertrokken is per schip, zal je week 42 helaas niet halen.. ;(

Mijn wagen is in week 25 gebouwd en zit hoogstwaarschijnlijk op de Grand Vega, vertrokken in Dalian begin Augustus en komt volgende week aan in Bremerhaven. Aflevering gepland week 42 (initieel week 28). Reken momenteel tussen de 16 en 18 weken van productieweek tot aflevering. Veel geduld gewenst ;)

• Planken
  • Laatst online: 30-06-2023
Ok, hij stond begin augustus ook al op 165…..het is wat het is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ace46
Kans is heel groot dat hij dan al op de boot zit.. De code blijft soms op 165 staan tot de wagen in Bremerhaven aankomt, wat het lastig maakt om te weten op welk schip je wagen zit. Je kan nog eens een update vragen als de Grand Vega binnen enkele dagen toekomt in Bremerhaven. Als de code is aangepast na 1 of 2 dagen na aankomst, zat je wagen op dit schip en zal je de geplande leveringsweek 42 wel halen, anders zit die hoogstwaarschijnlijk op de Atlas Leader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajzelf
  • Laatst online: 02-12-2024
Groene schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 07:59:
[...]

Bij mijn pre LCI zat het er zelfs twee keer bij :) (mocht iemand interesse hebben, ik heb er eentje over in een ongeopende doos).
Je hebt PB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipper
Ace46 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:45:
[...]

De rederij NYK line regelt het transport per boot van China naar Europa . Ze publiceren op hun website wekelijks een planning van hun schepen (RoRo Vessels) en zo kan je de boten in de gaten houden die in Dalian zijn gestopt en halt houden in Bremerhaven, waar alle wagens voor NL en BE worden gelost.
Laatste planning kan je hier vinden: https://www.nykroro.com/documents/RTW-AFCON/RTWwk36.pdf

Als je exact wilt weten op welke boot je wagen zit, moet je weten wanneer hij code 195 heeft gekregen. Deze datum komt ongeveer overeen met de datum van vertrek van een schip in Dalian richting Zeebrugge/Bremerhaven. Laatste schepen die momenteel nog onderweg zijn richting Bremerhaven zijn Grand Vega, Altas Leader & Altair Leader. Via websites zoals Vesselfinder.com kan je de exacte locatie van het schip volgen.

Je huidige status 165 betekent dat je wagen van de fabriek naar de haven in Dalian wordt/werd getransporteerd. Reken er niet op dat hij altijd met het eerstvolgende schip vertrekt. Dit kan tot 5 weken duren. Aangezien je wagen nog niet vertrokken is per schip, zal je week 42 helaas niet halen.. ;(

Mijn wagen is in week 25 gebouwd en zit hoogstwaarschijnlijk op de Grand Vega, vertrokken in Dalian begin Augustus en komt volgende week aan in Bremerhaven. Aflevering gepland week 42 (initieel week 28). Reken momenteel tussen de 16 en 18 weken van productieweek tot aflevering. Veel geduld gewenst ;)
@ ace46
@arcanumkiller

Vandaag van dealer bericht gekregen dat ix3 gisteren vertrokken is uit Dalian
Levering voorzien in zeebrugge
Weet iemand op welke roro carrier hij zou zitten.
Dealer heeft geen info over vessel
Ik geraak niet op week 37 op nyk roro website
Thx 🔍🔍🔍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
@Ace46 Belgische iX3s worden gelost in Zeebrugge

• Ace46
@Engineer Stewie Bedankt voor de rechtzetting! Ik was in de veronderstelling dat alle wagens voor Europa, exclusief UK, in (de buurt van) Bremerhaven een quality check moesten krijgen en vandaar per autotruck naar de dealers getransporteerd werden. Die quality check gebeurt dan in BE, voor wagens die in Zeebrugge gelost worden?

@Flipper Voor zover ik weet is er heel recent geen schip vertrokken vanuit Dalian. Laatste schip dat vertrokken is richting Zeebrugge, is de Altair Leader, op 2 September.

• Engineer Stewie
Ace46 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:23:
@Engineer Stewie Bedankt voor de rechtzetting! Ik was in de veronderstelling dat alle wagens voor Europa, exclusief UK, in (de buurt van) Bremerhaven een quality check moesten krijgen en vandaar per autotruck naar de dealers getransporteerd werden. Die quality check gebeurt dan in BE, voor wagens die in Zeebrugge gelost worden?
Vermoed dat. In hoeverre dat goed gebeurd is niet duidelijk.
Mijn collega heeft zijn wagen met lakschade gekregen. De bumper vooraan was op verschillende plaatsen beschadigd.

• Miguel
  • Laatst online: 09:02
Onze Belgische IX3 LCI (december vorig jaar) is wel via Bremerhaven gegaan. Toen mochten ze niet gelost worden in Zeebrugge.

Hier verder nog geen slecht woord over onze wagen, buiten de rubberen kofferbakmat van BMW zelf. Die is na het warme weer beginnen krullen. Als iemand een goed alternatief heeft, laat gerust horen.

We zijn ook al enkele keren met de (plooi)caravan (750kg) op vakantie geweest, aan 90 km/u met een verbruik van ongeveer 19.6 kWh/100km was het helemaal niet slecht. Laden bij Fastned om te kunnen doorrijden zonder ontkoppelen + op de camping laden.

• Engineer Stewie
Miguel schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:08:
Onze Belgische IX3 LCI (december vorig jaar) is wel via Bremerhaven gegaan. Toen mochten ze niet gelost worden in Zeebrugge.

Hier verder nog geen slecht woord over onze wagen, buiten de rubberen kofferbakmat van BMW zelf. Die is na het warme weer beginnen krullen. Als iemand een goed alternatief heeft, laat gerust horen.

We zijn ook al enkele keren met de (plooi)caravan (750kg) op vakantie geweest, aan 90 km/u met een verbruik van ongeveer 19.6 kWh/100km was het helemaal niet slecht. Laden bij Fastned om te kunnen doorrijden zonder ontkoppelen + op de camping laden.
Dat is dus veranderd, nu worden de wagens in Zeebrugge gelost. Dat gaat iets sneller voor de Belgische wachtenden (mezelf incluis).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Miguel schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:08:
...
...
Hoi, ik heb op aanraden van een forumlid die van carbox aangeschaft, nog geen spijt van:
'CARBOX kofferbakmat BMW X3'

• Flipper
Ace46 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:23:

@Flipper Voor zover ik weet is er heel recent geen schip vertrokken vanuit Dalian. Laatste schip dat vertrokken is richting Zeebrugge, is de Altair Leader, op 2 September.
@Ace46
Thx
Ik zal Altair eens volgen

Dealer liet het mij pas gisteren weten dat ix3 vertrokken ismaar geen naam van de vessel
Dus geen nieuwe vertrekkers na 2/9 ?

Grtz

• svd_tiel
  • Laatst online: 22-02-2023
Mijn IX3 LCI is besteld op 14-5-2022 en krijg zojuist van de dealer het bericht dat deze onderweg is naar de haven, Dalian. Levering bij de dealer staat geplant in week 46.

Ben benieuwd. Ik ga eens kijken of ik de vessel kan vinden.

• boskantman
Die van mij zou ofwel op de Atlas Leader ofwel op de Altair leader zitten.
Levering voorzien tussen half en eind november.
Pagina: 1 ... 37 ... 89 Laatste