Mijn vrouw mag een nieuwe leaseauto uitkiezen (binnen bepaalde, nog niet geheel duidelijke) grenzen. Ze kijkt een beetje voor auto's die richting de 50k gaan. Eigenlijk dus de (goed aangeklede) C-segmenter die tot een paar jaar geleden nog voor 35-40k over de toonbank ging.
In het verleden o.a. een Peugeot 308, Volvo V40, A200 Limousine en Golf/T-Roc gereden. Nu sinds een jaar een Karoq Sportline Business met wat opties.
Wat is belangrijk? Ruimte! Dit vanwege onze twee kinderen (0 en 2 jaar). Dus stoeltjes op de achterbank en kofferbak geregeld vol. En graag ook de vrij standaard opties zoals een automaat, stoelverwarming, CarPlay, enz.
Een Skoda Kodiaq bijvoorbeeld vindt ze te groot, als in: ze zit in een busje. We neigen nu meer naar een stationwagen zoals een Skoda Octavia Combi (Sportline), Golf Variant of Volvo V60. Al is de lengte vrijwel gelijk, deze spreken haar meer aan.
Heeft er iemand nog goede opties? Qua fiscale waarde en leaseprijzen ongeveer gelijkwaardig?
Wat liever niet:
- EV (geen eigen laadpaal en ze gaat erg veel kilometers rijden door heel de Benelux)
- PHEV zou kunnen, maar dan ook: geen eigen laadpaal en ze ziet op tegen het stekkeren. Geen idee hoe PHEV rijdt met een lege accu namelijk, we hebben er geen ervaring mee.
- Een té grote auto zoals een Kodiaq, Passat, Superb, enz.
- Een Tucson spreekt haar totaal niet aan, een Tiguan wordt te duur qua lease en maandbedrag
- Een sedan vindt ze over het algemeen niets en gezien de kinderen zijn deze helaas niet praktisch genoeg meer
De V60 vind ik vooral erg gaaf. Goede ervaringen met de V40 diesel uit het verleden. Ik zie alleen dat het instapmodel een een B4 benzine (prima qua vermogen) de belangrijkste opties wel heeft echter ontbreekt een elektrische kofferbak. Dat is wel erg jammer, want voor zover ik kan zien is die er ook niet op te krijgen tenzij je naar de luxere Core uitvoering gaat (van 7-8k meer). Of zou het toch nog als losse optie kunnen via een dealer? (We willen morgen even langsgaan).
Daarnaast twijfel ik wat over de kofferbak van de V60, maar ik denk dat de benzine variant voldoende ruimte biedt. Op papier in liters gelijkwaardig aan de Karoq. Minder willen we in ieder geval niet.
We mogen wat wensen doorgeven aan het bedrijf zodat ze offertes opvragen. Hebben dus geen eigen inlog of precieze aantal kilometers/contractduur enzo. Ze zeggen meer "daar komen we wel uit, gaan we regelen" als er geen te gekke eisen worden gesteld. Een goed aangeklede C of krappe D die wellicht in de aanbieding is zou dus moeten passen denk ik. Richting de 50k zal dus prima zijn. De goed aangeklede Karoq die ze nu rijdt vonden ze ook geen probleem (die doet nu ook 48k ongeveer). Ze willen werken met MKB lease overigens.
Bedankt voor eventuele tips en suggesties en excuses dat ik niet alle parameters heb. Zouden graag gewoon wat ideeën en opties horen dus
Edit: mocht iemand toevallig in kunnen loggen bij een MKB lease of andere leasemij en de V60 benzine Essential + winter en Octavia Combi Sportline + navi + winter kunnen vergelijken op basis van 30k 5 jaar bijvoorbeeld zou dat top zijn. Ik kan het alleen bij Directlease maar alle andere portalen zijn besloten. Hebben we een indicatie (of de V60 heel veel duurder gaat zijn).
[
Voor 5% gewijzigd door
remzor op 28-03-2025 16:00
]