Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19:01
VidaR-9 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 16:47:
[...]

Vandaag eens een kort rondje dealers gedaan. Ik werd maar van weinig enthousiast.

VW/Skoda - wat een saaiheid allemaal. Er stond ook alleen een 65+ basis uitvoering van de Tiguan, dat helpt ook niet mee.
BMW - de nieuwe X3 is een mooie auto, maar ruimte viel me tegen, werd er nog niet perse heel hebberig van. Interieur is netjes, maar mis een beetje het "premium" gevoel. In de nieuwe 5 trouwens net zo, terwijl ik dat bij de vorige toentertijd wel had. Hardere plastics en allerlei fancy kleurtjes en lichtjes waar ik niet op zit te wachten. De BMW 3 touring blijft gewoon een erg mooie auto, vind ik qua interieur ook mooier. Nadeel is dat het model er waarschijnlijk redelijk snel uit gaat en je dus in een verouderd model rijdt. Een 1 serie zou ook nog een optie zijn, om wat budget over te houden en lager in de bijtelling te zitten.
Peugeot - niet mijn smaak
Audi - niet mijn merk. De Audi's die ik wel mooi en gaaf vind zitten ver boven budget. Een Q4 e-tron zou nog de meeste kans maken.
Renault - Erg positief verrast door de Rafale! Eigenlijk de enige auto die me echt verraste. Ik vind hem gaaf om te zien en eens wat anders dan al die standaard keuzes. Bovendien erg ruim! Echt veel ruimer dan de X3.

Overall vond ik dat het gat tussen premium merken en de rest qua interieur beleving een stuk kleiner is geworden dan vroeger. De rest heeft mooie stappen vooruit gemaakt, terwijl ik bij BMW vindt dat het eerder achteruit is gegaan.

We hebben nog wel wat dealers te gaan, zeker ook voor EV modellen, maar tot nu toe ben ik het meest enthousiast over de Rafale, gevolgd door een 330e touring en dan de X3 30e. Wel benieuwd wat een Renault van 65K in de lease doet :+ In het nieuwe jaar maar eens offertes opvragen en inleveren bij de leasemij.
Alpine wil in 2025 de A390 op de markt brengen. Ze brengen het als een soort van Porsche Macan alternatief. Is niet de grootste maar als je voor iets aparts wil gaan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:13
Rudi01 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 20:20:
[...]

Alpine wil in 2025 de A390 op de markt brengen. Ze brengen het als een soort van Porsche Macan alternatief. Is niet de grootste maar als je voor iets aparts wil gaan…
Klinkt duur 😉

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:39
VidaR-9 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 18:19:
[...]
De Enyaq vind ik dan mooier. Verwacht daar nog wel een facelift van, zou zeker een optie kunnen zijn. Maar wel een auto die je op iedere straathoek ziet.
Van de nieuwe Enyaq zijn al spy foto's en filmpjes verschenen van een gefacelifte versie. Google maar eens...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

VidaR-9 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 18:19:
[...]

Ik ben niet zo gecharmeerd van het interieur van een Mach-E. De GT smoelt wel erg lekker van buiten.

De Enyaq vind ik dan mooier. Verwacht daar nog wel een facelift van, zou zeker een optie kunnen zijn. Maar wel een auto die je op iedere straathoek ziet. Zo’n Rafale in het mat blauw is wat dat betreft wel een unieke auto - ook wel leuk.
Maar 1.400 van de 21.200 Enyaq's zijn coupé's, dat is wel dusdanig een andere auto dat ik elke keer wel verbaasd ben als ik er eentje zie.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi01
Hij zal zeker niet de goedkoopste zijn. Verwacht >70k (ik heb ook vanaf 60k gelezen maar denk toch iets hoger). Ongeveer de range vanaf de Nissan Ariya Nismo (60k), Hyundai Ioniq 5 N (75k) en tot de Porsche Macan (vanaf 85k). Ze zullen wel een beetje in de buurt van de prijs voor de tesla model 3 / Y Performance moeten blijven, anders prijzen ze zich uit de markt.

En als de Renault Rafale je bevalt. Alpine is het sportieve merk van Renault. De A290 is gebaseerd op de nieuwe Renault 5. De A390 volgens mij op de basis van de Scenic Etech en Nissan Ariya maar wordt ws iets groter.

[ Voor 46% gewijzigd door Rudi01 op 15-12-2024 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
RigolleM schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 23:30:
[...]
Van de nieuwe Enyaq zijn al spy foto's en filmpjes verschenen van een gefacelifte versie. Google maar eens...
Hij zal wel de neus, of in ieder geval bijna dezelfde, krijgen als de Elroq. Wat een prima facelift zou zijn. Ik hou hem ook wel op het lijstje. Hoef toch pas per 1-9 een andere auto.
Rudi01 schreef op zondag 15 december 2024 @ 07:58:
[...]
En als de Renault Rafale je bevalt. Alpine is het sportieve merk van Renault. De A290 is gebaseerd op de nieuwe Renault 5. De A390 volgens mij op de basis van de Scenic Etech en Nissan Ariya maar wordt ws iets groter.
De Rafale 300 heeft ook al een deels ander onderstel dan de overige Rafale versies, ontwikkeld door Alpine. Wat wel echt een merkbare upgrade en goed onderstel moet zijn als ik de reviews mag geloven.

Alleen aan het idee van een 1.2 driecilinder voorin moet ik wel even wennen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
VidaR-9 schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:10:
Alleen aan het idee van een 1.2 driecilinder voorin moet ik wel even wennen :+
Voor een leasebak maakt het wellicht niet zo veel uit, maar dit is toch vragen om problemen met het motorblok op de langere termijn.

Rafale wel een mooie wagen aan de buitenkant, was sowieso net boven ons budget maar had er zeker interesse in. Renault als merk daarentegen staat er bij ons niet heel sterk op na onze laatste Megane die na 4,5 jaar vol kleine en grotere problemen dan toch maar total loss verklaard is door een defect in de motor.

Natuurlijk kan een exemplaar tegenvallen maar de achteloosheid van de dealer waarmee alle defecten weggezet werden daar schrok ik wel van, alsof die zaken regelmatig voorkomen (3x airco kapot, 2x breuk in een onderdeel van de stuurkolom en uiteindelijk 2x niet-werkende remmen door een defect in de motor). Laten we zeggen dat mijn A-klasse uit 2003 de garage alleen ziet bij de APK keuring en royaal meer kilometers op de teller heeft…

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:08
ivm overstap naar een nieuwe werkgever is er ook de mogelijkheid om een leasewagen uit te zoeken. Nu heb ik een aantal merken/modellen op het oog. gezien mijn lengte van 2.04m en nog kinderen die in kinderzitjes zitten loop ik in mijn huidige privé auto (Corolla station 2019) aardig vast met de huidige ruimte..

Bij de toekomstige leaseauto die ik op den duur ook privé wil gaan rijden wil ik hier wel rekening mee houden.
Volgende merk/model heb ik op het oog. Lijst is tot stand gekomen door vooral ook te kijken naar de beschikbare range..
- Tesla 3/y RWD longe range
- Ford Explorer
- VW ID.4
- Skoda Enyaq 85
- Polestar 2

Ik zoek vooral een auto waar je als lang persoon goed in kan zitten waar ook nog wel wat ruimte op de achterbank overblijft voor meereizende gezinsleden.. Ik neig vooral naar een cross-over/suv model omdat je dan achterin ook wat meer rechtop zit en mogelijk minder met opgetrokken knieen...
de car compare sites geven vooralsnog enkel uitsluitsel over de maten van de voertuigen maar zeggen niets tot weinig over de interne ruimte...

Om niet het hele topic te kapen mogen ervaringen/reacties ook per dm toegestuurd worden.

[ Voor 6% gewijzigd door koentjuh1987 op 15-12-2024 13:27 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
koentjuh1987 schreef op zondag 15 december 2024 @ 13:16:
ivm overstap naar een nieuwe werkgever is er ook de mogelijkheid om een leasewagen uit te zoeken. Nu heb ik een aantal merken/modellen op het oog. gezien mijn lengte van 2.04m en nog kinderen die in kinderzitjes zitten loop ik in mijn huidige privé auto (Corolla station 2019) aardig vast met de huidige ruimte..

Bij de toekomstige leaseauto die ik op den duur ook privé wil gaan rijden wil ik hier wel rekening mee houden.
Volgende merk/model heb ik op het oog. Lijst is tot stand gekomen door vooral ook te kijken naar de beschikbare range..
- Ford Explorer
- VW ID.4
- Skoda Enyaq 85
- Polestar 2

Ik zoek vooral een auto waar je als lang persoon goed in kan zitten waar ook nog wel wat ruimte op de achterbank overblijft voor meereizende gezinsleden.. Ik neig vooral naar een cross-over/suv model omdat je dan achterin ook wat meer rechtop zit en mogelijk minder met opgetrokken knieen...
de car compare sites geven vooralsnog enkel uitsluitsel over de maten van de voertuigen maar zeggen niets tot weinig over de interne ruimte...

Om niet het hele topic te kapen mogen ervaringen/reacties ook per dm toegestuurd worden.
Die Polestar 2 kan je gelijk schrappen. Die vind ik al krap met 1.89m. Ik denk dat de grootste uitdaging gaat zijn om een auto te vinden met voldoende ruimte tussen de achterbank en voorstoel voor de voetjes van de kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
VidaR-9 schreef op zondag 15 december 2024 @ 14:05:
[...]

Die Polestar 2 kan je gelijk schrappen. Die vind ik al krap met 1.89m. Ik denk dat de grootste uitdaging gaat zijn om een auto te vinden met voldoende ruimte tussen de achterbank en voorstoel voor de voetjes van de kids.
Eens dat zal zeker een uitdaging zijn. Maar maatvoering etc is niet overal echt heel makkelijk te vinden.. vandaar ook wat ervaringen gezocht..
Polestar mooie auto maar ruimte technisch krap.. thnx voor je reactie

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudi01

- Ford Explorer
- VW ID.4
- Skoda Enyaq 85
- Polestar 2

Je zou kunnen kijken naar reviews van Roland Tameling (huge Car Guy). Hij is autojournalist en ook 2,04m. Dan krijg je een beeld van wat evt zou passen.
Als een EV niet verplicht is, zou je bv naar de Skoda Superb Combi kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Rudi01 schreef op zondag 15 december 2024 @ 14:16:
[...]

Je zou kunnen kijken naar reviews van Roland Tameling (huge Car Guy). Hij is autojournalist en ook 2,04m. Dan krijg je een beeld van wat evt zou passen.
Als een EV niet verplicht is, zou je bv naar de Skoda Superb Combi kunnen kijken.
EV is de enige optie vandaar ook deze lijst van voertuigen/merken.
Ik ga Roland Tamelink eens zoeken op YouTube dank.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 30-06 19:12
Rudi01 schreef op zondag 15 december 2024 @ 14:16:
[...]

Het vervelende is alleen dat de Superb Combi bovengemiddeld hard in leaseprijs is gestegen (waardoor je best een stevig budget moet hebben om deze te kunnen aanklikken)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:40

Ethirty

Who...me?

- Ford Explorer
- VW ID.4
- Skoda Enyaq 85
- Polestar 2

Model Y is in dat geval denk ik een grote kanshebber. Wij vinden de auto erg ruim en op de achterbank een zee van ruimte voor je benen. Al ben ik geen 2m, ik kan bijna met gestrekte benen achterin zitten door de hoge voorstoelen.

De VAG modellen vond ik erg duur worden met dezelfde opties als de Tesla en de Ford is onderhuids ook gewoon een ID4.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Ethirty schreef op zondag 15 december 2024 @ 15:35:
[...]

Model Y is in dat geval denk ik een grote kanshebber. Wij vinden de auto erg ruim en op de achterbank een zee van ruimte voor je benen. Al ben ik geen 2m, ik kan bijna met gestrekte benen achterin zitten door de hoge voorstoelen.

De VAG modellen vond ik erg duur worden met dezelfde opties als de Tesla en de Ford is onderhuids ook gewoon een ID4.
Id4 en ford staan op hetzelfde platform idd. Denk dat het een Y gaat worden. Andere optie is een q4 maar dan ga je ook qua bedrag/bijtelling hard omhoog..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-07 06:42
koentjuh1987 schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:07:
[...]

Id4 en ford staan op hetzelfde platform idd. Denk dat het een Y gaat worden. Andere optie is een q4 maar dan ga je ook qua bedrag/bijtelling hard omhoog..
Ga ook eens naar de Renault Scenic E-Tech kijken. Meer ruimte dan je denkt. In het Scenic topic ook wat mensen met lengte die hier prima in kunnen zitten en waarbij er op de achterbank nog voldoende ruimte over blijft.

En in plaats van de Explorer zou je de Mach-E nog eens kunnen bekijken.

[ Voor 6% gewijzigd door MaSw85 op 15-12-2024 16:21 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:31
Model y is idd ruim
Ford capri ging volgens mij ook wel.
Zelf heb ik van de week de E5008 GT advantage besteld.
Short list eindigde op de Peugeot en Model Y (capri (hoewel eigenlijk mijn eerste keuze) viel af obv kofferbak inhoud en vorm).
Echter de kinderen (en mijn vrouw die een deel van de testrit achterin zat) vonden de achterbank heel hard van de Tesla. Zelf nog even proefgezeten en zelf had ook een kerkbank gevoel, ook de zitting vond ik erg kort.
Peugeot vonden ze wel lekker zitten.
Hoewel ik nooit echt fan ben geweest van Franse auto’s (behalve dan van de Traction en DS (dat waren fantastische fauteuils) die de vader van een vriendinnetje van mij had) toch voor de E5008 gegaan.
Nu dus maar wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:59
koentjuh1987 schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:07:
[...]

Xpeng G6 als je de tesla model y interessant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-07 15:13
Op zoek naar mijn tweede lease auto. Nieuwe regels vanaf aankomend jaar, dus ook wat meer keuze. Ik ben relatief jong, dus wil ook nog een wat sportievere auto i.p.v. een 'grote herenbak'.

Leasebudget: 750 + 10% eigen bijdrage, in totaal dus 825 euro
Kilometrage per jaar: 25.000
Contractduur: 60 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief brandstofvoorschot
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Nee
Specifieke wensen: Apple Carplay, stoelverwarming, automaat, benzine/mild-hybrid.

[ Voor 6% gewijzigd door wErudite op 18-12-2024 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:02
@wErudite Heb je zelf ook auto's die je leuk vind? En waarom niet elektrisch, juist elektrische auto's rijden sportief in mijn ogen (of je moet een dikke benzine uitvoering nemen, maar dan is je budget te laag).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

wErudite schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:23:
Op zoek naar mijn tweede lease auto. Nieuwe regels vanaf aankomend jaar, dus ook wat meer keuze. Ik ben relatief jong, dus wil ook nog een wat sportievere auto i.p.v. een 'grote herenbak'.

Specifieke wensen: Apple Carplay, stoelverwarming, automaat, benzine/mild-hybrid.
Mazda 3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:06

Arno

PF5A

De Mazda 3 is niet eens een hele verkeerde keuze. De meest uitgebreide versie met 140pk en 2.5 liter blok zit bij Directlease net boven de 750. Voldoet aan de specifieke wensen :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
jongetje schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:40:
@wErudite Heb je zelf ook auto's die je leuk vind? En waarom niet elektrisch, juist elektrische auto's rijden sportief in mijn ogen (of je moet een dikke benzine uitvoering nemen, maar dan is je budget te laag).
Een laadpaal aan huis is niet mogelijk. Een PHEV is dan nog een eventuele optie!
Oogt wat saai (uiteraard smaak) maar gaat zeker mee op het lijstje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@wErudite tot de laatste zin dacht ik: Polestar 2! Sportief, past in basis uitvoering binnen je budget, plus pakketje misschien ook nog wel. Ik rij hem voor 760 obv 35000km. Ik heb zelf ook geen paal aan huis mogelijk maar kan altijd wel terecht bij een van de tien laadpalen in de straat. Als je zo’n voorziening hebt misschien toch elektrisch overwegen. Als je afhankelijk bent van snelladen zou ik het niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je sportief en toch elektrisch zou willen, zou ik bij Cupra gaan kijken.
Maar EV mag dus kennelijk wel, maar wegens geen laadpaal geen optie begrijp ik?

Overigens zou het me niks verbazen als EV's behoorlijk duurder uit gaan komen in de lease. Elektriciteit is recent veel duurder geworden, ga je terugzien in de netto leaseprijs want leasemaatschappijen sorteren daar op voor.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
The Eagle schreef op woensdag 18 december 2024 @ 21:34:

Overigens zou het me niks verbazen als EV's behoorlijk duurder uit gaan komen in de lease. Elektriciteit is recent veel duurder geworden, ga je terugzien in de netto leaseprijs want leasemaatschappijen sorteren daar op voor.
Hij leased zonder brandstof component in zijn leaseprijs. En al de model 3's van 5 jaar geleden worden ook gewoon verkocht. Dus de restwaarde zal vast niet drastisch dalen. En wie kan er 4 a 5 jaar vooruit in de tijd kijken.
Ik had 8 jaar geleden ook niet gedacht nu elektrisch te rijden (trouwens zonder eigen oprit en gebruik van publieke palen. Die zijn er best veel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
The Eagle schreef op woensdag 18 december 2024 @ 21:34:

Die Cupra Leon O+ O+ O+

Eventjes kijken of ik die ergens kan proefritten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
Arno schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:14:
De Mazda 3 is niet eens een hele verkeerde keuze. De meest uitgebreide versie met 140pk en 2.5 liter blok zit bij Directlease net boven de 750. Voldoet aan de specifieke wensen :)
de 150pk versie ken ik alleen als de 2.0 (ik vermoed een typo) SkyActiv-G
wErudite schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:56:
[...]

Een laadpaal aan huis is niet mogelijk. Een PHEV is dan nog een eventuele optie!

[...]

Oogt wat saai (uiteraard smaak) maar gaat zeker mee op het lijstje!
Mocht je nog vragen hebben, laat maar weten.
De vraag is alleen bij de Mazda3 met jouw budget: Meer power of betere uitrusting ?

Verder is de gouden tip: Een Mazda motorblok houdt van toeren maken. Mocht je de "grasmaaiers" van VAG gewend zijn, dan is dat wel even een gewenning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

wErudite schreef op woensdag 18 december 2024 @ 22:24:
[...]

Die Cupra Leon O+ O+ O+

Eventjes kijken of ik die ergens kan proefritten!
Dat kan. Bij de Cupra dealer. Ik was vanmiddag bij vd Udenhout, daar stond ie iig. Dacht dat het een EV was, maar blijkt een phev :)
Is eigenlijk de opvolger van de Seat Leon, maar het merk Seat stopt. En Cupra focust vol op elektrisch.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:00
jongetje schreef op woensdag 18 december 2024 @ 21:57:
[...]
Ik had 8 jaar geleden ook niet gedacht nu elektrisch te rijden (trouwens zonder eigen oprit en gebruik van publieke palen. Die zijn er best veel...)
Hier staat er sinds kort 1 op het plein, welke eigenlijk altijd gebruikt wordt. En ook dan moet ik nog naar de andere kant van het plein (is maar 50 meter, maar toch). Andere optie is hemelsbreed 125 meter (al vermoed ik ook dat die vaak vol staat). Nee, dan kies ik toch voor benzine (MHEV). Ook met het oog op langere ritten (voor werk en met vakantie). Al rijdt elektrisch wel heerlijk...
D_Jeff schreef op woensdag 18 december 2024 @ 22:33:
[...]
Verder is de gouden tip: Een Mazda motorblok houdt van toeren maken. Mocht je de "grasmaaiers" van VAG gewend zijn, dan is dat wel even een gewenning.
Ik rijd nu een Octavia met DSG en ik vind dat deze juist enorm hoog in de toeren gaat (en relatief lang daar blijft hangen). Word er zelfs een beetje zenuwachtig van. Hoop echt dat het went.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-07 06:42
wErudite schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:23:

Zoals @jongetje hieronder al vroeg (zie quote), heb je zelf al auto's die je leuk vindt? Anderzijds kan je op bijvoorbeeld de website van Directlease prima filteren om een selectie te maken.

Om nog maar wat te noemen en wat enigszins vergelijkbaar is met bijv. een Cupra Leon:

- Ford Focus ST-Line X
- Peugeot 308 GT
- VW Golf R-Line
- Etc.

Heb zelf een Focus ST-line station gehad van 2020-2024, en daarna een Seat Leon ST station (95% hetzelfde als de Cupra) maar de Focus rijdt toch een heel stuk beter.

En ook sportief maar net even anders:
- Nieuwe DS 4
- Cupra Formentor
- Etc.

Maar ook een Audi A1 of A3, een BMW 1-serie of Mercedes-Benz A-klasse of CLA past wel in dat budget als je gevoelig bent voor Duits 'premium'. Je krijgt meer auto voor minder bij de andere merken (opties zijn vooral heel prijzig bovenop de hoge basisprijs), dat verschil is de laatste jaren in veel gevallen naar mijn mening wel afgenomen.
jongetje schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:40:

[ Voor 4% gewijzigd door MaSw85 op 19-12-2024 09:51 ]

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wErudite
MaSw85 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:49:
[...]

Zoals @jongetje hieronder al vroeg (zie quote), heb je zelf al auto's die je leuk vindt? Anderzijds kan je op bijvoorbeeld de website van Directlease prima filteren om een selectie te maken.

Om nog maar wat te noemen en wat enigszins vergelijkbaar is met bijv. een Cupra Leon:

- Ford Focus ST-Line X
- Peugeot 308 GT
- VW Golf R-Line
- Etc.

Heb zelf een Focus ST-line station gehad van 2020-2024, en daarna een Seat Leon ST station (95% hetzelfde als de Cupra) maar de Focus rijdt toch een heel stuk beter.

- Nieuwe DS 4
- Cupra Formentor
- Etc.

Maar ook een Audi A1 of A3, een BMW 1-serie of Mercedes-Benz A-klasse of CLA past wel in dat budget als je gevoelig bent voor Duits 'premium'. Je krijgt meer auto voor minder bij de andere merken (opties zijn vooral heel prijzig bovenop de hoge basisprijs), dat verschil is de laatste jaren in veel gevallen naar mijn mening wel afgenomen.

[...]
Bedankt voor al jullie reacties. Een Mercedes valt eigenlijk al af i.v.m. de weinige opties die mogelijk zijn. Een BMW 1 serie gaat ook op de shortlist.

Op dit moment is dit mijn shortlist en ga ik een aantal auto's proefritten:
- Cupra Leon
- Cupra Formentor
- Golf R-Line
- BMW 1 serie
- Peugeot 308 SW GT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

MaSw85 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:49:
[...]

- Ford Focus ST-Line X
- Peugeot 308 GT
- VW Golf R-Line
- Etc.

- Nieuwe DS 4
- Cupra Formentor
- Etc.

[...]
Om nog wat auto’s toe te voegen (al dan niet in een sportieve uitvoering):

Kia Ceed GT
Toyota Corolla GR Sport
Hyundai i30 N-Line
Opel Astra GS

• Togi
Anderhalve week geleden een Peugeot e5008 GT advantage besteld.
Kreeg ik eergisteren een bericht van de LM dat de dealer heeft aangegeven dat dit model (de advantage versie) niet meer leverbaar is.
Wel had de dealer een voorraad model beschikbaar in dezelfde kleur alleen met opties als leren bekleding, panorama dak en 360 view pack.
Deze konden ze voor hetzelfde bedrag aanbieden dus qua leasebudget maakt het niets uit (mooi want deze opties kon ik ivm het budget niet meer aanvinken) alleen kost het me meer bijtelling (fiscale waarde van de auto is 5200 meer).
Of ik akkoord ging met deze meerprijs of dat ik opnieuw een auto wilde uitzoeken.
Ben wel blij met de opties en met een voorraadmodel had ik gelijk de hoop dat ie ook sneller geleverd zou worden maar kreeg net bericht dat ie alsnog pas halverwege mei komt.
Dus blij met de betere versie alleen toch nog lang wachten

• jongetje
Togi schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:16:
[...]
Wel had de dealer een voorraad model beschikbaar in dezelfde kleur alleen met opties als leren bekleding, panorama dak en 360 view pack
.[...]
kreeg net bericht dat ie alsnog pas halverwege mei komt.
Dealers hebben toch vaak een ander idee van een voorraadmodel dan de gemiddelde klant.
Ik zie het bij meer dealers die al auto's verkopen die zogenaamd op voorraad staan om mensen naar hun showroom te trekken terwijl dit gewoon productieplekken zijn van nog te bouwen auto's.

• Togi
Zal idd zo zijn
Al denk ik dat het in dit geval niet alleen de productieplek is maar een al bestelde auto door de dealer.
Anders zullen ze mij niet deze uitvoering geven voor hetzelfde bedrag.

Maar goed daar hoor je mij niet over klagen ;)
Al keek ik al wel een beetje uit naar de wintersport met deze auto ;)

• VidaR-9
Hier maar eens wat offertes opgevraagd bij de leasemij. Wij hebben helaas geen portal waar je zelf in kan klikken en direct ziet wat bepaalde opties doen.

Rafale 300
330e touring M-Sport Pro
X3 30e M-Sport

Ik hoef pas 1-9 een andere auto, maar overweeg de huidige Polestar af te kopen mid juli zodat we met de nieuwe op vakantie kunnen. Beetje afhankelijk van de kosten.

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27
Togi schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:16:
Anderhalve week geleden een Peugeot e5008 GT advantage besteld.
Kreeg ik eergisteren een bericht van de LM dat de dealer heeft aangegeven dat dit model (de advantage versie) niet meer leverbaar is.
Wel had de dealer een voorraad model beschikbaar in dezelfde kleur alleen met opties als leren bekleding, panorama dak en 360 view pack.
Deze konden ze voor hetzelfde bedrag aanbieden dus qua leasebudget maakt het niets uit (mooi want deze opties kon ik ivm het budget niet meer aanvinken) alleen kost het me meer bijtelling (fiscale waarde van de auto is 5200 meer).
Of ik akkoord ging met deze meerprijs of dat ik opnieuw een auto wilde uitzoeken.
Ben wel blij met de opties en met een voorraadmodel had ik gelijk de hoop dat ie ook sneller geleverd zou worden maar kreeg net bericht dat ie alsnog pas halverwege mei komt.
Dus blij met de betere versie alleen toch nog lang wachten
Ik begreep dat leren interieur sowieso al slecht leverbaar is. De mijne (GT met Mistral interieur) is deze week ook al een maand vertraagd. Van medio januari naar medio februari. Nog even wachten dus 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
B-Force schreef op donderdag 19 december 2024 @ 19:37:
[...]

Ik begreep dat leren interieur sowieso al slecht leverbaar is. De mijne (GT met Mistral interieur) is deze week ook al een maand vertraagd. Van medio januari naar medio februari. Nog even wachten dus 😊
Nou dan ga ik met kerst voor wat extra rundvlees ;)

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:12

ChillPascal

In the end...

Ik rijd inmiddels bijna 5 jaar in een Tesla Model 3 SR+, wat betekent dat ik op zoek maar naar een opvolging.

Leasebudget: 1100 euro/maand, hoewel ik wat overschrijding niet erg vind als daar wat tegenover staat. Ik breng immers meer dan 10 uur per week in de auto door.
Kilometrage per jaar: 40.000 km
Contractduur: 51 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief, fabrieksopgaaf
Overige afhankelijkheden: Full electric
Specifieke wensen: Nee
Shortlist: Met een overschrijding van zo'n 100 tot 150 euro per maand kom ik op de onderstaande shortlist.
  • Tesla Model 3
  • Tesla Model Y
  • Renault Scenic
  • Xpeng G6
  • Kia EV6
De huidige Model 3 bevalt mij uitstekend, een Model 3 Highland lijkt mij dan ook een veilige en goede keuze. Echter erger ik mij soms wel aan de kleine kofferbakopening. Daarnaast heb ik onlangs een week gereden in een Model S waar ook al geen stolks meer aanwezig waren. Ik kon niet echt wennen aan de knoppen voor de richtingaanwijzer.
De huidige Model Y vind ik zelf dan weer niet zo fraai, echter zal ik tegen eind januari toch mijn keuze moeten maken. Of er dan al een refresh aangekondigd is blijft gissen.
De Scenic en de EV6 vind ik beide wel erg mooi, dus deze vakantie maar eens een proefritje maken in beide auto's. Op de website van DirectLease lijkt de Xpeng G6 erg duur vergeleken met bijvoorbeeld een Model Y.

Ik ben benieuwd of jullie nog tips of suggesties hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
ChillPascal schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:01:
De huidige Model Y vind ik zelf dan weer niet zo fraai, echter zal ik tegen eind januari toch mijn keuze moeten maken. Of er dan al een refresh aangekondigd is blijft gissen.
Sommige modellen Y staan bij nu bestellen op leveren in mei. Goede kans dat je dan de nieuwe “juniper” krijgt. Maar ja, om een auto te kiezen zonder erin gereden te hebben lijkt me ook een flinke gok.

Denk dat een Ford Mach-E misschien ook wel in je budget kan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

wErudite schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:32:
[...]

Bedankt voor al jullie reacties. Een Mercedes valt eigenlijk al af i.v.m. de weinige opties die mogelijk zijn. Een BMW 1 serie gaat ook op de shortlist.

- Cupra Leon
- Cupra Formentor
- Golf R-Line
- BMW 1 serie
- Peugeot 308 SW GT
Waarom de 308SW? Je wilde geen grote herenbak toch? Hoezo dan een station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi01
ChillPascal schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:01:
Ik rijd inmiddels bijna 5 jaar in een Tesla Model 3 SR+, wat betekent dat ik op zoek maar naar een opvolging.

Leasebudget: 1100 euro/maand, hoewel ik wat overschrijding niet erg vind als daar wat tegenover staat. Ik breng immers meer dan 10 uur per week in de auto door.
Kilometrage per jaar: 40.000 km
Contractduur: 51 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief, fabrieksopgaaf
Overige afhankelijkheden: Full electric
Specifieke wensen: Nee
Shortlist: Met een overschrijding van zo'n 100 tot 150 euro per maand kom ik op de onderstaande shortlist.
  • Tesla Model 3
  • Tesla Model Y
  • Renault Scenic
  • Xpeng G6
  • Kia EV6
De huidige Model 3 bevalt mij uitstekend, een Model 3 Highland lijkt mij dan ook een veilige en goede keuze. Echter erger ik mij soms wel aan de kleine kofferbakopening. Daarnaast heb ik onlangs een week gereden in een Model S waar ook al geen stolks meer aanwezig waren. Ik kon niet echt wennen aan de knoppen voor de richtingaanwijzer.
De Scenic en de EV6 vind ik beide wel erg mooi, dus deze vakantie maar eens een proefritje maken in beide auto's. Op de website van DirectLease lijkt de Xpeng G6 erg duur vergeleken met bijvoorbeeld een Model Y.

Ik ben benieuwd of jullie nog tips of suggesties hebben?
Als ik even snel kijk zou voor 1100 Euro het mogelijk moeten zijn om te leasen (bij Athlon):
Audi A6 Etron Sportback of als alternatief BMW I4 (zit je wel richting instapmodel / weinig opties maar wel geschikt voor veel op de weg)

Als Chinees geen bezwaar is zou je kunnen kijken naar:
Polestar 4 / Zeekr 001 (zelfde basis, wel veel software issues)

PS: zie nu pas dat leasebedrag incl brandstof is. Dan is bovenstaande ws niet haalbaar zonder max eigen bijdrage.

Toekomst (richting zomer beschikbaar)
Zeekr 7X
DS no8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:49
The Eagle schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:45:
[...]

Wellicht omdat de 308SW er nog wel sportief uitziet, het is niet gewoon een heel grote / ruime bak wellicht. Ik vind ook heel veel verschil zitten in wat er sportief uitziet (en rijdt) en wat er gewoon uitziet en voelt als een heel grote ruime auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
Rudi01 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:24:
[...]

Als ik even snel kijk zou voor 1100 Euro het mogelijk moeten zijn om te leasen (bij Athlon):
Audi A6 Etron Sportback of als alternatief BMW I4 (zit je wel richting instapmodel / weinig opties maar wel geschikt voor veel op de weg)

Als Chinees geen bezwaar is zou je kunnen kijken naar:
Polestar 4 / Zeekr 001 (zelfde basis, wel veel software issues)

PS: zie nu pas dat leasebedrag incl brandstof is. Dan is bovenstaande ws niet haalbaar zonder max eigen bijdrage.

Toekomst (richting zomer beschikbaar)
Zeekr 7X
DS no8
Ik vroeg me al af hoe je dat kon regelen
Mijn budget was 1130 incl voor 54 maanden en 40k
MY sr lukte me net zonder bijdrage maar voor de LR moest ik al bijleggen
Kale Q4 kwam even duur uit als de MY lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi01
Togi schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 17:56:
[...]

Ik vroeg me al af hoe je dat kon regelen
Mijn budget was 1130 incl voor 54 maanden en 40k
MY sr lukte me net zonder bijdrage maar voor de LR moest ik al bijleggen
Kale Q4 kwam even duur uit als de MY lr
Zal redelijk kloppen. Als ik via de Athlon site een Model Y LR RWD selecteer voor 48 mnd / 40k met standaard instellingen zoals winterbanden dan kom ik uit op 975 Euro /maand leasebedrag met 188 Euro voorschot brandstof (dus 1163 totaal). Ik weet niet of je gebonden bent aan een leasemaatschappij maar prijzen onderling willen nog wel eens afwijken.

[ Voor 83% gewijzigd door Rudi01 op 20-12-2024 19:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
Rudi01 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 19:11:
[...]

Zal redelijk kloppen. Als ik via de Athlon site een Model Y LR RWD selecteer voor 48 mnd / 40k met standaard instellingen zoals winterbanden dan kom ik uit op 975 Euro /maand leasebedrag met 188 Euro voorschot brandstof (dus 1163 totaal). Ik weet niet of je gebonden bent aan een leasemaatschappij maar prijzen onderling willen nog wel eens afwijken.
Zit gebonden aan Ayvens
Uiteindelijk gekozen voor de E5008
Had graag die genoemde A6 gehad (heb een zwakte voor Audi) maar die werd echt te duur
Gek genoeg viel de id7 wel binnen budget (wel instap model) maar die werd toch bijna 10k duurder dan en dat vond ik in eerste instantie een beetje te veel voor de bijtelling
Na bestelling werd mijn E5008 ook 5200 euro duurder (zie mijn post iets hoger) maar goed dan zit wel alles erop en eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
The Eagle schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:45:
[...]

@jbdeiman geeft het perfecte antwoord, haha!

Vanmiddag een proefrit in de 308SW gedaan, reed lekker maar moet érg wennen aan het schakelen i.v.m. dat ik nu een 1-baks Toyota rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:49
wErudite schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 16:07:
[...]

Vanmiddag een proefrit in de 308SW gedaan, reed lekker maar moet érg wennen aan het schakelen i.v.m. dat ik nu een 1-baks Toyota rijd.
De seat Leon SportsTourer is dan ook wel een fijne auto, die tijd ik nu zelf (ook handgeschakeld, maar heeft ook wel een fijne automaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

wErudite schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 16:07:
[...]

Ga maar eens in een golf variant zitten dan zou ik zeggen. En kijk ook even hoeveel ruimte je daar onder de dubbele laadvloer hebt als je geen reservewiel hebt. Kan de peug niet aan tippen, net als de kwaliteit van de stoelen ;)
Dat gezegd hebbend: als je een auto met ACC (standaard bij VAG, Peugeot weet ik niet), wilt, is een automaat eigenlijk een must :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
VidaR-9 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 16:01:
Hier maar eens wat offertes opgevraagd bij de leasemij. Wij hebben helaas geen portal waar je zelf in kan klikken en direct ziet wat bepaalde opties doen.

Rafale 300
330e touring M-Sport Pro
X3 30e M-Sport

Ik hoef pas 1-9 een andere auto, maar overweeg de huidige Polestar af te kopen mid juli zodat we met de nieuwe op vakantie kunnen. Beetje afhankelijk van de kosten.
Past alle drie in het budget in de gewenste configuratie. Verschil tussen de Rafale en X3 is zo’n 12K en netto 260-270 per maand.

Nog maar eens verder kijken komende weken. In principe kan ik tot ca 80K aanschafprijs, maar zit liever (flink) wat lager. Minder bijtelling en meer leasebudget terug.

In ieder geval nog even wachten op Enyaq facelift en Model Y facelift. Verder blijft het lijstje erg kort.

[ Voor 29% gewijzigd door VidaR-9 op 24-12-2024 13:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08
The Eagle schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 20:01:
[...]

Ga maar eens in een golf variant zitten dan zou ik zeggen. En kijk ook even hoeveel ruimte je daar onder de dubbele laadvloer hebt als je geen reservewiel hebt. Kan de peug niet aan tippen, net als de kwaliteit van de stoelen ;)
Dat gezegd hebbend: als je een auto met ACC (standaard bij VAG, Peugeot weet ik niet), wilt, is een automaat eigenlijk een must :)
Hmm we weten inmiddels dat je VAG minded bent maar jouw mening is niet 1=n zullen we maar zeggen. De 308sw is in maten de grotere auto van de twee (minimaal). En qua kofferruimte scheelt het max 8 liter bij neergeklapte achterbank in het voordeel van de Golf. Ik ga er dan vanuit dat we het hebben over de SW en de Variant.

Heb je zelf wel eens in een 308 gezeten? Goed naar het interieur gekeken? De VW komt er maar bekaaid vanaf met dat troosteloze grijs grauwe interieur. Die Fransen snappen tegenwoordig heel goed hoe ze mooie interieurs moeten maken met mooie en kwalitatieve materialen. Uiteraard kan je twisten over de objectiviteit maar je kan er gewoon niet omheen, dit zie je ook in alle reviews terug.

Qua stoelen? Die van de Peug zijn mi prima, zeker de gt stoelen (volgens mij zelfs optie agr) maar ook dit verschilt wel per persoon en postuur wat voor jou goede stoelen zijn.

Ik had recentelijk een nieuwe Tiguan mee, maar na 2 uur rijden wist ik niet meer hoe ik moest zitten. Ik was iig blij dat ik weer in mijn Kia Sportage plaats kon nemen. Daar kan ik zonder een centje pijn 13 uur in zitten naar het zuiden van Frankrijk.

Kortom, de tijden dat VW de benchmark was ligt al weer een tijdje achter ons ;). Maar goed dat is mijn kijk op de zaak.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27
renzo4000 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 23:38:
[...]

Hmm we weten inmiddels dat je VAG minded bent maar jouw mening is niet 1=n zullen we maar zeggen. De 308sw is in maten de grotere auto van de twee (minimaal). En qua kofferruimte scheelt het max 8 liter bij neergeklapte achterbank in het voordeel van de Golf. Ik ga er dan vanuit dat we het hebben over de SW en de Variant.

Heb je zelf wel eens in een 308 gezeten? Goed naar het interieur gekeken? De VW komt er maar bekaaid vanaf met dat troosteloze grijs grauwe interieur. Die Fransen snappen tegenwoordig heel goed hoe ze mooie interieurs moeten maken met mooie en kwalitatieve materialen. Uiteraard kan je twisten over de objectiviteit maar je kan er gewoon niet omheen, dit zie je ook in alle reviews terug.

Qua stoelen? Die van de Peug zijn mi prima, zeker de gt stoelen (volgens mij zelfs optie agr) maar ook dit verschilt wel per persoon en postuur wat voor jou goede stoelen zijn.

Ik had recentelijk een nieuwe Tiguan mee, maar na 2 uur rijden wist ik niet meer hoe ik moest zitten. Ik was iig blij dat ik weer in mijn Kia Sportage plaats kon nemen. Daar kan ik zonder een centje pijn 13 uur in zitten naar het zuiden van Frankrijk.

Kortom, de tijden dat VW de benchmark was ligt al weer een tijdje achter ons ;). Maar goed dat is mijn kijk op de zaak.
Eens, met name over de stoelen. VAG is top, maar Peugeot is niet (meer) minder. En dan moet je wel appels met appels vergelijken. Ofwel de basisstoel met basisstoel of de meest uitgebreide stoel met meest uitgebreide stoel.
En dan komt de Peugeot met AGR er echt niet minder af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ja, ik heb in de 308SW gezeten. En idd, de HT stoelen zijn ook. Maar niet standaard, en dus een goede zit ook niet per definitie ;)
Zelf het vorig model 308sw in de lease gehad, en op zich zat dat ik. Maar in een VAG zit ik standaard goed. Punt is: je moet goed in een auto zitten want je rijdt er veel in. En goede stoelen is geen garantie, dus zelf ervaren :)

Eens dat orug een inhaalslag heeft gedaan - maar dat was imho ook hard nodig. Als ze nou ook dat kleine stuurtje zouden ditchen staat er echt een volwassen auto.
Bergruimte van de 308SW is idd vergelijkbaar met een golf. Maar bij de golf kun je hem ook zonder reservewiel bestellen, en dan is ie wel groter ;)
Maar das alleen interessant als je kinderen hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Vandaag heb ik wat proefritten gemaakt. Eerst in de S60 die ik op het oog heb. Echt een prachtige auto, al viel het mij nog vies tegen hoeveel geluid er van 21" velgen komt. Ik denk dat ik dan liever kleinere velgen er onder laat plaatsen. Ook even in het Chinese neefje gereden: de Polestar 2. Daarbij vond ik de 'gewone' stoelen niet fijn zitten; de nappa leren variant zat een stuk beter. Toch was ik niet 100% overtuigd - mede vanwege het feit dat hij uit een Chinese fabriek komt - en ik wil wel graag een elektrisch alternatief voor de s60. Ook dus nog maar even langs BMW gegaan voor de i4. Er staat een zeer complete i4 op de 'herinzetlijst' of hoe ze dat bij onze leasemaatschappij ook maar noemen. Omdat het kwart voor sluitingstijd was geen proefrit kunnen maken, maar eerlijk gezegd geloofde ik het ook wel. De opties die ik wilde zaten er op en aan het rijden valt vast te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utaa
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 30-04 09:50
Leasebudget: 965 mag 20% overheen zitten
Kilometrage per jaar 35.000
Contractduur: 60 Maanden
Inclusief brandstofcomponent:Ja
Overige afhankelijkheden:140gr per kilomete
Specifieke wensen: ik ben bijna 2 meter dus graag een iets grotere auto , rij nu in een passat en dat gaat opzich goed.
Uiteindelijke keuze:Twijfel heel erg tussen audi q4 / A5 of een bmw X3 maar heb voor de rest nog niet veel rond gekeken al mijn vorige lease auto moest ik uit de pool halen dus geen idee wat haalbaar is m.b.t prijs.
Ook twijfel ik over nieuwe C classe met amg line maar dit zit net al rond de 1050

[ Voor 6% gewijzigd door Utaa op 03-01-2025 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Utaa schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:07:
Inclusief brandstofcomponent:
Specifieke wensen: ik ben bijna 2 meter dus graag een iets grotere auto , rij nu in een passat en dat gaat opzich goed.
Uiteindelijke keuze:Twijfel heel erg tussen audi q4 / A5 of een bmw X3 maar heb voor de rest nog niet veel rond gekeken al mijn vorige lease auto moest ik uit de pool halen dus geen idee wat haalbaar is m.b.t prijs.
Maar is het nu:
Inclusief brandstofcomponent JA/NEE?
Dat maakt nog wel veel verschil namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ook twijfel ik over nieuwe C classe met amg line maar dit zit net al rond de 1050
Met €965 incl. brandstof denk ik dat je naar wat andere categorie auto’s moet gaan kijken. (Tenzij je voor een basismodel wil gaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utaa
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 30-04 09:50
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:30:
[...]

Met €965 incl. brandstof denk ik dat je naar wat andere categorie auto’s moet gaan kijken. (Tenzij je voor een basismodel wil gaan.)
ja kwam ik ook wel beetje achter heb nu opzich voor 1050 best wel een leuke optie c klasse amg staan beetje eigen inleg maakt me ook niet veel uit. merk wel zeker met Q4 dat die met opties misscien toch net te gek word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi01
Wat dacht je van een Volvo V60 T6 Plug-In Hybrid Essential Edition? Zal incl winterbanden en wat opties net over budget zijn. Dit model heeft nu een aanbieding met gratis lederen bekleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PC110896
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21-06 14:36
Leasebudget: 1000 elektrisch / 950 PHEV
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Overige afhankelijkheden: Alleen elektrisch of PHEV
Specifieke wensen: Goed rijden, goede stoelen, redelijk stil op de snelweg, ACC, prettige stereo, sneller infotainment dan mijn huidige Peugeot, trekhaak
Uiteindelijke keuze:

Na bijna 5 jaar in mijn Peugeot 2008 is het tijd om iets nieuws uit te zoeken. De Peugeot was een redelijk prettige auto die zo z'n dingetjes had. Hij rijd goed en kwam zelfs met 130 pk vlot mee in het verkeer.
Daarnaast vind ik 'm er toch wel gaaf uitzien.

Helaas zijn de stoelen na een jaar of 4 wel echt op. Daarbij is ook het infotainment een partijtje traag... Dat wens je weinig mensen toe. Ook stopt het scherm er af en toe mee en wil de cruise control op koude dagen het wel eens laten afweten.

Wat zoek ik dan in een nieuwe auto?
Ik wil in ieder geval wel iets anders. Even geen peugeot meer en ik vermoed even uberhaupt geen stellantis voor de volgende auto. Het was leuk voor 5 jaar en nu gaan we bij een van de buren kijken.

We gaan ieder jaar met de tent op vakantie.
Verder hopen we op een mogelijke gezinsuitbreiding ergens in de komende paar jaar.
Ook hebben we verschillende hobby's (fietsen, muziek instrumenten) waardoor we toch snel bij wat ruimere auto's uitkomen.

Ik heb al wat rondgekeken en kom uit bij de volgende opties:
  • Mercedes CLA Shooting brake bus. sol. AMG line (ziet er goed uit, twijfel over de ruimte)
  • Cupra Terramar Business edition (ziet er van buiten goed uit maar twijfel nog over het interieur)
  • Volvo V60 T6 essential edition (van buiten mooi, Ben nog geen dertig dus had ook de auto van m'n vader kunnen zijn...)
Zoals je ziet neig ik naar een PHEV. Ik heb geen mogelijkheid om thuis te laden waar ik nu woon. Over een jaar of wat wordt ons nieuwbouw huis opgeleverd en ook daar is geen oprit. Daarbij heeft de gemeente vooralsnog geen plannen om snel na oplevering laadpalen in de wijk te gaan (laten) plaatsen (pas als de dichtsbijzijnde andere palen een x aantal keer gebruikt worden per week oid.).

Welke merken niet?
- Stellantis (misschien een alfa tonale nog net wel..)
- Tesla

Hoor graag jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• expression
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-02 11:16
I.v.m. eigenlijk nog behoorlijk onverwachte kogel door de kerk dat er uiteindelijk toch voor mij een leaseauto keuze mogelijk gemaakt wordt. Even onderstaande opgetekend voor tips en dergelijke:

Leasebudget:
875 p/m excl. btw voor benzine (geen onderscheid (m) of phev) of elektrisch dan: 975. In beide gevallen maximaal 100 euro erboven als eventueel eigen bijdrage toegestaan.
Kilometrage per jaar:
35000km benzine,
25000km elektrische
Contractduur:
48 maanden bij benzine
60 maanden bij elektrisch
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:
Inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke:
Nee, wel voorkeur Label A of B. Label of slechter C wordt ontmoedigd.

Overige afhankelijkheden:
Vervangend vervoer + winter/zomerbanden moeten binnen leasebedrag worden ingepast.
Op papier geen beleid voor keuze, wel lees ik een passage over voorkeur voor ‘courante’ modellen. Als ik echter op de parkeerplaats kijk denk ik dat dat met name om kleurstellingen/accessoires gaat…

Specifieke wensen:
Woon-werk verkeer is +-75 tot 80km retour. Elektrisch zie ik in verband met (-school-)vakanties laadpaal stress en ervaringen in het buitenland met de schoonfamilie en laden niet zo zitten. Idealiter dus ook als (ruimte voor in ieder geval goede bagageruimte) vakantie auto te gebruiken, vanwege duidelijke ‘Labelvoorkeuren’ en het milieu zou ik best wel de reguliere woon/werk kilometers elektrisch willen kunnen afleggen. Op (sharedspaces)kantoor laden is echter een utopie ivm de vele elektrische hokken en laadpaal files die hiervoor ontstaan. In de wijk thuis zijn echter redelijk wat laadpalen beschikbaar, ik wil er alleen niet van afhankelijk moeten zijn. Op eigen terrein/oprit zit er voorlopig niet in…

In mijn beleving ga ik liever voor een ‘goedkopere’ volledige uitgeruste wagen (ja dus eventueel ook elektrisch als dit daarin mijn wensen tegemoet komt) dan een kale ‘duurdere’ wagen.
Opties / specificaties waar ik voorkeur voor heb:
105KW + en behoorlijke (mag sportief..) rij-eigenschappen.
Liefst geen dubieuze Chinese merken
Keyless Start en go
Elektrische kofferbak bediening.
LED/(bi)Xenon koplampen.
Goede zetels..
Cruisecontrol ( adaptief geen directe noodzaak)
Voorruitverwarming, zetel en stuur verwarming zijn een pre en infotainment wat niet vastloopt of afleidend werkt (ik kijk naar VW / Audi..)

Preconditioning/Voorverwarming en dan dus al snel naar phev
Enigszins een voorkeur voor station ten opzichte van een SUV..

In het verleden reed ik zakelijk van alles. Van Renault Clio, tot Volvo V40/V70 (die laatste als diesel ook mee naar zwitserland gereden. Wat een genot..) verder prive gereden in Honda Accord (Diesel alle volgende benzine). Kia Picanto.. Kia Rio, Volvo S90, Mini Countryman, Audi A3, Ford Fiesta en Ford Focus, Kia Soul en Kia Niro en Sportage momenteel rijd ik een Kia Ceed sportswagon. Ik was prive al aan aan het proefrijden en orienteren in de Kia Sportage HEV/PHEV, Mazda CX5-60, Ford Kuga phev en Cupra Leon Sportstourer. Eventueel keek ik nog naar 2018 V60 Phev, aangezien dat wel vergelijkbaar bereikbaar leek te zijn met 60-70K op de teller.

Nu ik zakelijk kan gaan kijken schuiven de prioriteiten meer en moet ik ik zeggen dat ik het AWD concept nog wel prettig vind maar de V60 prijstechnisch enorm vind tegenvallen hoewel bij MY25 wel range elektrisch behoorlijk op mijn wens aansluit. Ik neig dan eerder naar Terramar, Sportage PHEV of dus op aanraden(?) zelfs elektrisch.. Ik denk dat mijn dubio zo wel genoeg beschreven is. Oja bijkomstigheid dat mijn prive speurtocht dus meer richting brandstof gebruik/TOC ging en dat nu dus omdraait naar relatief creature comfort en duurzaamheid dus minder relevant wordt.. Hoe ironisch ook..
Tips?

mijn laatste foto's op flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
expression schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:49:
I.v.m. eigenlijk nog behoorlijk onverwachte kogel door de kerk dat er uiteindelijk toch voor mij een leaseauto keuze mogelijk gemaakt wordt. Even onderstaande opgetekend voor tips en dergelijke:

Leasebudget:
875 p/m excl. btw voor benzine (geen onderscheid (m) of phev) of elektrisch dan: 975. In beide gevallen maximaal 100 euro erboven als eventueel eigen bijdrage toegestaan.
Kilometrage per jaar:
35000km benzine,
25000km elektrische
Contractduur:
48 maanden bij benzine
Inclusief

Vervangend vervoer + winter/zomerbanden moeten binnen leasebedrag worden ingepast.
Op papier geen beleid voor keuze, wel lees ik een passage over voorkeur voor ‘courante’ modellen. Als ik echter op de parkeerplaats kijk denk ik dat dat met name om kleurstellingen/accessoires gaat…

Specifieke wensen:
Woon-werk verkeer is +-75 tot 80km retour. Elektrisch zie ik in verband met (-school-)vakanties laadpaal stress en ervaringen in het buitenland met de schoonfamilie en laden niet zo zitten. Idealiter dus ook als (ruimte voor in ieder geval goede bagageruimte) vakantie auto te gebruiken, vanwege duidelijke ‘Labelvoorkeuren’ en het milieu zou ik best wel de reguliere woon/werk kilometers elektrisch willen kunnen afleggen. Op (sharedspaces)kantoor laden is echter een utopie ivm de vele elektrische hokken en laadpaal files die hiervoor ontstaan. In de wijk thuis zijn echter redelijk wat laadpalen beschikbaar, ik wil er alleen niet van afhankelijk moeten zijn. Op eigen terrein/oprit zit er voorlopig niet in…

In mijn beleving ga ik liever voor een ‘goedkopere’ volledige uitgeruste wagen (ja dus eventueel ook elektrisch als dit daarin mijn wensen tegemoet komt) dan een kale ‘duurdere’ wagen.
Keyless Start en go
LED/(bi)Xenon koplampen.
Goede zetels..
Voorruitverwarming, zetel en stuur verwarming zijn een pre en infotainment wat niet vastloopt of afleidend werkt (ik kijk naar VW / Audi..)

In het verleden reed ik zakelijk van alles. Van Renault Clio, tot Volvo V40/V70 (die laatste als diesel ook mee naar zwitserland gereden. Wat een genot..) verder prive gereden in Honda Accord (Diesel alle volgende benzine). Kia Picanto.. Kia Rio, Volvo S90, Mini Countryman, Audi A3, Ford Fiesta en Ford Focus, Kia Soul en Kia Niro en Sportage momenteel rijd ik een Kia Ceed sportswagon. Ik was prive al aan aan het proefrijden en orienteren in de Kia Sportage HEV/PHEV, Mazda CX5-60, Ford Kuga phev en Cupra Leon Sportstourer. Eventueel keek ik nog naar 2018 V60 Phev, aangezien dat wel vergelijkbaar bereikbaar leek te zijn met 60-70K op de teller.

Nu ik zakelijk kan gaan kijken schuiven de prioriteiten meer en moet ik ik zeggen dat ik het AWD concept nog wel prettig vind maar de V60 prijstechnisch enorm vind tegenvallen hoewel bij MY25 wel range elektrisch behoorlijk op mijn wens aansluit. Ik neig dan eerder naar Terramar, Sportage PHEV of dus op aanraden(?) zelfs elektrisch.. Ik denk dat mijn dubio zo wel genoeg beschreven is. Oja bijkomstigheid dat mijn prive speurtocht dus meer richting brandstof gebruik/TOC ging en dat nu dus omdraait naar relatief creature comfort en duurzaamheid dus minder relevant wordt.. Hoe ironisch ook..
Tips?
Wat kun je zelf kiezen in de portal van de LM?
Rijd zelf tijdelijk (voorloopauto) een e208. Ooit ook laadpaalstress gedacht te krijgen maar eenmaal het motto parkeren=laden kom ik er eigenlijk altijd wel mee weg.

Welke merken versta je allemaal onder a/b label?

...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
@expression Wat een enorme ingewikkelde post. Je hebt 875 leasebudget inclusief brandstof en opeens gaat het over auto's met veel vermogen 4 wielaandrijving en opties. En dan komen de volvo V90, sportage awd voorbij.

Ik zou eerst eens reëel kijken wat je nu daadwerkelijk kunt leasen? Ik kreeg een sportage al bijna niet in mijn budget van 1100euro, dus denk dat je echt een klasse lager moet kijken.

En wat betreft elektrisch kun je natuurlijk ook op andere dagen dan zwarte zaterdagen rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

expression schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:49:

Leasebudget:
Kilometrage per jaar:
35000km benzine,
25000km elektrische
Contractduur:
48 maanden bij benzine
Inclusief

Specifieke wensen:

Keyless Start en go
LED/(bi)Xenon koplampen.
Goede zetels..

Tips?
Om je laatste vraag te beantwoorden: vul je parameters eens in op bijv. directlease.nl
Wat @jongetje ook al zegt; de V60, Terramar of Sportage PHEV gaat niet passen. Een Terramar zonder opties is al €1.188/mnd incl. brandstof. Een Sportage is iets goedkoper met €1.155 incl. De V60 gaat over de 1200 heen.
Als je naar een EV kijkt zou je een Škoda Elroq met een groot accupakket + business upgrade plus wel passend kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Leasebudget: 1.400 euro
Kilometrage per jaar: 30.000km
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: VAG, Stellantis, BMW, Renault, Volvo, Ford + EV alle merken

In november begonnen met mijn "zoektocht" en uiteindelijk véél auto's bekeken om een eerste schifting te maken. Auto's die over zijn gebleven:

- Audi Q4 SB etron
- BMW 330e
- BMW X3 30e
- Renault Rafale 300
- Volvo XC60 T6

De Rafale doet me by far het meeste. Ik ben gister nog eens gaan kijken en het is de enige auto waar ik echt hebberig van wordt. Ik vind het veruit de gaafste en uniekste auto en is ook nog eens ontzettend ruim. De specs qua uitrusting en performance zijn ook meer dan prima.

De Q4 verraste door (1) relatief goede prijs en (2) ruimte (achterbank ruimer dan de Q6). De XC60 was ik geen voorstander van omdat het zo'n oud model is, met klein scherm, maar vond ik in real life toch nog steeds echt een schitterende en tijdloze auto. Met een mooi interieur ondanks het kleine schermpje. Je hebt nu de Black Edition en dat is een heerlijk foute auto. Wel prijzig overigens.

De BMW 330e vind ik ook schitterend, maar toch ook wel een oud model. Daarnaast pittig in de lease (denk omdat het een oud model is). De X3 viel me tegen. Zowel qua materiaalgebruik in het interieur als ruimte. Het deed me weinig.

Dus voor de proefrit staat de Rafale met stip op 1 en de Q4 SB op 2. Mijn vriendin denkt er net zo over, toch handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@VidaR-9 Mazda 6e icm de kleinere accu of Mazda CX-60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
D_Jeff schreef op zondag 12 januari 2025 @ 16:10:
@VidaR-9 Mazda 6e icm de kleinere accu of Mazda CX-60?
De 6e is wel een hele mooie auto! Het is jammer dat de EV specs een beetje tegenvallen. Ik denk dat het qua praktische bruikbaarheid ook tegenvalt. Wil wel echt een ruime praktische auto dit keer, met name op de achterbank.

De CX-60 mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@VidaR-9 Rafale blijft een mooie wagen. Wat is de levertijd op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:43
@VidaR-9 ik weet nirt wanneer je moet bestellen maar de nieuwe Volvo EX60 gaat er ook aankomen. Nieuwe stijl, wordt een droom wagen.

En verder, heb je ook gekeken naar de Polestar 3 en 4?

Edit: de EX60 duurt toch iets langer. Ik dzcht dit jaar maar dat wordt 2026. EX40 kan natuurlijk wel. Die rijd ik nu ook nog en ik blijf het een formidabel auto vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door Juancho op 12-01-2025 17:01 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
@SirLenncelot maandje of 4 begreep ik.

@Juancho klaar met Polestar 🤓 De EX40 is niet mijn ding. Paar keer mee gehad. En voelt ergens hetzelfde als de Polestar, wil wel weer eens wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-07 14:58
VidaR-9 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 16:06:
Leasebudget: 1.400 euro
Kilometrage per jaar: 30.000km
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: VAG, Stellantis, BMW, Renault, Volvo, Ford + EV alle merken

In november begonnen met mijn "zoektocht" en uiteindelijk véél auto's bekeken om een eerste schifting te maken. Auto's die over zijn gebleven:

- Audi Q4 SB etron
- BMW 330e
- BMW X3 30e
- Renault Rafale 300
- Volvo XC60 T6

De Rafale doet me by far het meeste. Ik ben gister nog eens gaan kijken en het is de enige auto waar ik echt hebberig van wordt. Ik vind het veruit de gaafste en uniekste auto en is ook nog eens ontzettend ruim. De specs qua uitrusting en performance zijn ook meer dan prima.

De Q4 verraste door (1) relatief goede prijs en (2) ruimte (achterbank ruimer dan de Q6). De XC60 was ik geen voorstander van omdat het zo'n oud model is, met klein scherm, maar vond ik in real life toch nog steeds echt een schitterende en tijdloze auto. Met een mooi interieur ondanks het kleine schermpje. Je hebt nu de Black Edition en dat is een heerlijk foute auto. Wel prijzig overigens.

De BMW 330e vind ik ook schitterend, maar toch ook wel een oud model. Daarnaast pittig in de lease (denk omdat het een oud model is). De X3 viel me tegen. Zowel qua materiaalgebruik in het interieur als ruimte. Het deed me weinig.

Dus voor de proefrit staat de Rafale met stip op 1 en de Q4 SB op 2. Mijn vriendin denkt er net zo over, toch handig.
A6 etron (Avant) al bekeken? Is voor Audi begrippen al heel goed uitgerust in de Advanced Edition en "relatief' gunstig geprijsd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Laatst online: 30-06 18:28
/deleted

[ Voor 107% gewijzigd door _birdie_ op 12-01-2025 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
@_birdie_ Daar is een prachtig KIA EV3 topic voor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _birdie_
  • Laatst online: 30-06 18:28
D_Jeff schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:13:
@_birdie_ Daar is een prachtig KIA EV3 topic voor ;)
foutje e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
sbin schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:43:
[...]
A6 etron (Avant) al bekeken? Is voor Audi begrippen al heel goed uitgerust in de Advanced Edition en "relatief' gunstig geprijsd
Zeker! Hele mooie auto!

Ik had hem samengesteld met S-Line, mooie 21” wielen en donkere ramen. Dan staat er gewoon echt wel een dikke auto. Qua prijs ook wel stuk gunstiger dan een i5. Enige minpunt is dat de luchtvering best prijzig is - wat een must have is volgens meerdere reviews.

Maar nog niet te rijden komende weken (en officieel ook nog niet te zien).

Ik vind hem qua auto echter in dezelfde hoek als onze Taycan zitten. Een sportief gelijnde station of sportback. En dan heb ik denk liever iets compleet anders; omdat alles in die hoek toch minder is dan de Taycan.

Een Rafale is compleet anders, dus vergelijk ik niet eens met de Taycan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@VidaR-9 hoe vergelijk de die Audi, BMW en de Rafale qua kwaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
SirLenncelot schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:24:
@VidaR-9 hoe vergelijk de die Audi, BMW en de Rafale qua kwaliteit?
Tsja lastige vraag om helemaal objectief te beantwoorden. Obv gevoel:

1. Audi
2. BMW
3. Rafale

Audi is de meerprijs tov de Renault wel waard, BMW vind ik twijfelachtig. Ik vind het verschil überhaupt veel kleiner geworden dan 10 jaar terug, ook omdat de "premium" merken bezuinigen op interieur materialen.

De oudere BMW 3 vind ik ook hoogwaardiger aandoen dan de nieuwere X3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
sbin schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:43:
[...]
Toch maar eens een offerte bij de leasemij opvragen voor deze configuratie:

https://www.audi.nl/nl/mo...CTQL5%7CGPWLPWL%7CMRAD56E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

VidaR-9 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:51:
[...]

Sowieso beter dan de Q4 die je in je lijstje had staan ;), maar bij een EV zal ik altijd stoel/stuur verwarming nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

VidaR-9 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:51:
[...]

Er staan nog een stel A4 avants voor weinig bij Audi...en heb je de nieuwe A5 (avant) al gezien?
Interieur is beetje mwah imho, stuur had ook een Skoda logo op kunnen staan, maar qua uiterlijk wel echt heel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
True schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:04:
[...]
Sowieso beter dan de Q4 die je in je lijstje had staan ;), maar bij een EV zal ik altijd stoel/stuur verwarming nemen.
Haha, die is dan ook 15K goedkoper ;)

Stoelverwarming zit erop. Stuurverwarming is nice maar geen musthave voor mij (Polestar heeft het wel, Taycan niet). Moet ergens een grens trekken qua opties..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
The Eagle schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:09:
[...]
Er staan nog een stel A4 avants voor weinig bij Audi...en heb je de nieuwe A5 (avant) al gezien?
Interieur is beetje mwah imho, stuur had ook een Skoda logo op kunnen staan, maar qua uiterlijk wel echt heel mooi :)
A5 is geen optie met die ouderwetse motoren (te weinig vermogen). De plug ins komen niet op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@VidaR-9 klaarblijkelijk is een 100% EV dus ook wel een potentiële kandidaat voor je gezien je de Porsche Taycan zelf ook al benoemt? Het 'feit' waar nu veel mensen nog steeds 'bang' voor zijn qua actieradius is tegenwoordig nog maar zelden een echt probleem en ook als dat wel zo lijkt te zijn dan wordt dat vermeende probleem ook in koudere landen zoals bijv. Noorwegen steeds kleiner (t.o.v. traditionele ICE voertuigen).

Ik had persoonlijk in deze categorie EV's de Porsche Macan (2025) ook nog graag opgenomen zien worden, overigens.... :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 12-01-2025 21:27 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
@Will_M wij hebben nu een Taycan en een Polestar 2, dus we zijn bekend met EV. Is zeker een optie, maar ook zeker geen must.

De Taycan is privé en blijft nog wel even. De Polestar 2 is de leaser die toe is aan vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
VidaR-9 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:10:
[...]
Stoelverwarming zit erop. Stuurverwarming is nice maar geen musthave voor mij (Polestar heeft het wel, Taycan niet). Moet ergens een grens trekken qua opties..
Voor die 935euro op een catalogusprijs van ruim 74k zou ik wel het winterpakket erbij nemen. Persoonlijk zou ik niet meer zonder stuurwielverwarming willen. Daarnaast kun je met dit pakket ook je auto voor verwarmen en koelen. Scheelt een hoop krabben in de winter...

(en mijn kinderen vinden de verwarming op de achterbank heerlijk dus die zijn zeker blij dat dit op mijn auto zit. Ik heb ook namelijk altijd een vrij lage cabine temperatuur in de winter. Zit niet graag weg te doezelen in de auto).

[ Voor 17% gewijzigd door jongetje op 13-01-2025 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

wErudite schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:32:
[...]

- Cupra Leon
- Cupra Formentor
- Golf R-Line
- BMW 1 serie
- Peugeot 308 SW GT
Ipv de 308 kan je ook naar de .
408 kijken. Wij gingen voor de 308 naar de dealer maar hebben uiteindelijk in een 408 proef gereden. Stuk ruimer van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:23:
[...]

Voor die 935euro op een catalogusprijs van ruim 74k zou ik wel het winterpakket erbij nemen. Persoonlijk zou ik niet meer zonder stuurwielverwarming willen. Daarnaast kun je met dit pakket ook je auto voor verwarmen en koelen. Scheelt een hoop krabben in de winter...

(en mijn kinderen vinden de verwarming op de achterbank heerlijk dus die zijn zeker blij dat dit op mijn auto zit. Ik heb ook namelijk altijd een vrij lage cabine temperatuur in de winter. Zit niet graag weg te doezelen in de auto).
Stuurverwarming vind ik zelf niet zo belangrijk, maar zou niet meer zonder voorverwarmen/koelen willen inderdaad.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
VidaR-9 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:12:
[...]

A5 is geen optie met die ouderwetse motoren (te weinig vermogen). De plug ins komen niet op tijd.
Inderdaad.. De A6 is een véél betere deal, mits je EV wil rijden uiteraard. De motorenselectie voor NL van de A5 is echt lachwekkend. Een 150 pk TSI-tje wat ik 20 jaar geleden al in mijn Golf had liggen.. Niet eens een enkele hybride, komen later. En dan wel een godsvermogen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 13-01-2025 11:24 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

VidaR-9 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:12:
[...]

Hoe dat zo? Is niet dat die motorisering nou onderbemeten is ofzo. Sure, het is geen EV en ook geen PHEV. Maar niks mis met gewoon dinosap rijden - wellicht nog goedkoper + meer bergruimte ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-07 06:36
Kia EV 6. Laad met 234 KW, range in de winter bij 115km/u zo’n 330km in het slechtste scenario.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
The Eagle schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:17:
[...]
Hoe dat zo? Is niet dat die motorisering nou onderbemeten is ofzo. Sure, het is geen EV en ook geen PHEV. Maar niks mis met gewoon dinosap rijden - wellicht nog goedkoper + meer bergruimte ook :)
Vooral qua soepelheid rijdt dat natuurlijk heel anders dan als er straks een PHEV versie is. En die heeft waarschijnlijk veel meer vermogen voor dezelfde prijs.

Een A5 komt geconfigureerd duurder uit dan de A6 etron. Voor mij dan een no brainer om voor de A6 te gaan. Ook een 330e is goedkoper en heeft veel meer vermogen.

Dus voor mij persoonlijk is de A5 geen optie tot er een betere prijs/uitrusting/vermogen verhouding is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbin
Nah, A6 is een stuk groter (kofferbak zeker).
En minimaal 60k voor een 1.4 TSItje met slechts 150 pk.. Dat kan toch niet meer anno 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@sbin Als je geen paardentrailers trekt kom je prima met 100pk mee in het 100km/uur verkeer in Nederland.
Mijn vorige Octavia met een 1.0 110pk motor kwam ook prima mee en ging in Duitsland ook zo naar de 170km/uur (mocht niet harder van mijn bijrijder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
jongetje schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:31:
@sbin Als je geen paardentrailers trekt kom je prima met 100pk mee in het 100km/uur verkeer in Nederland.
Mijn vorige Octavia met een 1.0 110pk motor kwam ook prima mee en ging in Duitsland ook zo naar de 170km/uur (mocht niet harder van mijn bijrijder).
Klopt helemaal, maar er is een verschil tussen "meekomen met het verkeer" en lekker rijden, zeker als je zoveel (bijtelling in mijn geval) betaalt. Ik zou niet anders dan een EV meer willen overigens. ICE voelt echt als terug in de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:06

Arno

PF5A

sbin schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:34:
[...]

Klopt helemaal, maar er is een verschil tussen "meekomen met het verkeer" en lekker rijden, zeker als je zoveel (bijtelling in mijn geval) betaalt. Ik zou niet anders dan een EV meer willen overigens. ICE voelt echt als terug in de tijd.
Na een paar maanden PHEV zou ik best EV only willen rijden, echter zijn die binnen mijn budget met een beetje aanhanger mogelijkheden extreem onbetaalbaar ;w

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Dean Martin schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:26:
[...]
Stuurverwarming vind ik zelf niet zo belangrijk, maar zou niet meer zonder voorverwarmen/koelen willen inderdaad.
Even nagekeken maar het lijkt dat dit er niet standaard op zit. Had ik wel verwacht eigenlijk. En eens: must have.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
jongetje schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:31:
Tuurlijk kan dat. Maar sinds ik een auto met stevig vermogen rij wil ik niet meer terug. Is begonnen met m’n 330i met 258pk zo’n 7 jaar terug en sinds die auto is een minimum van 250pk gewoon een harde eis. Het rijdt gewoon heel comfortabel en luxe.

Een ander spendeert dat geld liever aan meer ruimte of luxe. Ieder z’n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
macfocus schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:28:
[...]

Kia EV 6. Laad met 234 KW, range in de winter bij 115km/u zo’n 330km in het slechtste scenario.
Ja ik had deze wel op een langere lijst staat, maar ik heb ze een paar keer voorbij zien komen en ben nog niet heel enthousiast geworden. Misschien dat als mijn andere opties om welke reden dan ook alsnog niet door gaan dat ik de EV6 toch eens bij de KIA dealer ga bekijken.

Pagina: 1 ... 57 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.