Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
jbdeiman schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:16:
[...]

Het is uiteindelijk een voorraadmodel Seat Leon Sportstourer (blauwgrijs) geworden. 4 Cilinder, 1500cc.
Heb hem begin vorige week opgehaald, trekhaak komt er nog onder, maar op zichzelf een prima complete auto, waar alles op / in zit wat we nodig hebben/ vinden (navigatie, telefoonverbinding, DAB radio, Android auto verbinding (draadloos), Cruisecontrol, Airco/ Climate Control, géén automaat (komt ook omdat onze andere auto ook handgeschakeld is, het steeds wisselen ervaren we als lastig/ irritant).
Wel een erg (lekker) ruime auto, ik kan met mijn 1,97 rijden én gemakkelijk achter mijzelf zitten zeg maar, dus dat is echt prima. En de standaard in hoogte verstelbare bodem van de kofferruimte is erg fijn. Moet er veel mee, dan zet je 'm omlaag, hij staat bij ons standaard op de hoge stand, hoeven we met boodschappen e.d. niet omhoog te tillen/ trekken.

Moet wel zeggen (die ervaring heb ik ook met andere auto's met al die hulpsystemen) dat die verplichte hulpsystemen irritant zijn, maar gelukkig snel uit te schakelen.2 knopjes op het stuur en Lane Assist staat uit, en zelfde (1 keer scrollen met 1 van beide knopjes) voor snelheidscontrole.

Lane assist op snelwegen e.d. werkt prima, maar op 60km wegen (zijn er hier nogal veel in de buurt) waar je eigenlijk over/ op de belijning, de curbs op moet om uit te wijken voor auto's (en als je fietsers niet angstig wil laten zweten :P) wil die je eerst terugdrukken op de weg. I.m.o. geen veiligheidsvooruitgang.
En de snelheidscontrole/ systemen wil k het al helemaal niet over hebben, die zitten er nogal vaak naast. Reed toen ik hem opgehaald had bij de dealer terug, stukje werkzaamheden (50KM max) in de stad, op een stuk waar je normaal 70 mag. Dat ging prima. Maar na die werkzaamheden een 'einde verboden' bordje, dus auto denkt dat die 100 mag.

Overigens reden voor deze auto (en ook geaccepteerd door werkgever) is ook wegens verhoging BPM, waarbij verwachting vanuit de leasemaatschappij is uitgesproken dat de prijzen in het geheel wel (wat) omhoog zullen gaan. Wat omhoog zullen gaan en de onduidelijkheid over de uiteindelijke prijzen volgend jaar heeft het besluit versimpeld/ versneld, om nu dan voor de zekerheid te kiezen.
De volgende lease wordt vanuit mijn werkgever waarschijnlijk ook deze.
Huidige auto is een Skoda Scala. Keuze is Skoda Scala,Seat Leon Sportstourer of de Seat Leon PHEV.
Die laatste is in onze ogen te duur qua bijtelling en dat rijden we er prive niet aan af met tankpas van de zaak.

Wat je benoemd met snelheidssysteem, dat heeft die Scala ook. Zit er vaak naast. Kijk zelf en controleer zowel Google nav als wat de auto aan geeft. Maar dan ook alleen als ik het niet zou weten op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:19
Arunia schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:55:
[...]

De volgende lease wordt vanuit mijn werkgever waarschijnlijk ook deze.
Huidige auto is een Skoda Scala. Keuze is Skoda Scala,Seat Leon Sportstourer of de Seat Leon PHEV.
Die laatste is in onze ogen te duur qua bijtelling en dat rijden we er prive niet aan af met tankpas van de zaak.

Wat je benoemd met snelheidssysteem, dat heeft die Scala ook. Zit er vaak naast. Kijk zelf en controleer zowel Google nav als wat de auto aan geeft. Maar dan ook alleen als ik het niet zou weten op dat moment.
Hij bevalt mijzelf in ieder geval prima (en de vrouw ook). Rijdt lekker rustig en gelukkig zijn de hulpsystemen snel uit te zetten (2 knopjes op het stuur en de lane-assist uit, 1 keer scrollen en dan drukken met 1 van die knopjes en de snelheidscontrole ook).
Jammer dat het bij elke rit weer moet, maar dat is dan maar zo.

Lane assist zit er tot nog toe niet vaak naast, maar ik vraag mij af in hoeverre het met deze systemen daadwerkelijk veilliger wordt op de weg. Immers, leiden deze hulpsystemen er ergens niet toe dat de bestuurders zelf minder alert zijn, omdat de auto dat wel voor ze regelt?

Jij hebt nu een Skoda Scala lees ik, dan ga je nog wel een slagje groter, ook een 1.5L motor, of toch een 1.0?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
jbdeiman schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:08:
[...]

Hij bevalt mijzelf in ieder geval prima (en de vrouw ook). Rijdt lekker rustig en gelukkig zijn de hulpsystemen snel uit te zetten (2 knopjes op het stuur en de lane-assist uit, 1 keer scrollen en dan drukken met 1 van die knopjes en de snelheidscontrole ook).
Jammer dat het bij elke rit weer moet, maar dat is dan maar zo.

Lane assist zit er tot nog toe niet vaak naast, maar ik vraag mij af in hoeverre het met deze systemen daadwerkelijk veilliger wordt op de weg. Immers, leiden deze hulpsystemen er ergens niet toe dat de bestuurders zelf minder alert zijn, omdat de auto dat wel voor ze regelt?

Jij hebt nu een Skoda Scala lees ik, dan ga je nog wel een slagje groter, ook een 1.5L motor, of toch een 1.0?
Qua uitzetten kan dat bij de Scala ook. De lane assist (of tussen de lijntjes kleuren zoals mijn vrouw het noemt) staat wel altijd aan. Ook met dezelfde soms irritaties. Denk wel dat bestuurders lui worden, maar moet zeggen dat ik het met de vele kilometers op de weg toch prettig vind. Ook de melding als iemand hard remt.
Het enige is dat af en aan met updates de auto bij googlemaps ineens ook het scherm achter je stuur op navigatie zet. Super handig, behalve dan dat je een kaart krijgt zonder de route. Dus dat moet ik dan weer naar het juiste scherm zetten. :+

Op dit moment heb ik de 1.0 Scala en zou het de 1.5 Sportstourer moeten gaan worden. Grotere auto is wel prettig omdat ik toch de achterbakruimte van onze vorige auto mis (c4 grand picasso). Het gaat wel, maar is toch net te klein van de Scala. Ben overigens best wel grotere auto's gewend. De Scala rijdt ook echt wel prima verder. Heeft alleen met langdurig file rijden het probleem dat langzaamaan het aangrijppunt van de koppeling hoger komt te liggen. Schijnt een ding te zijn met het 1.0 model, maar daar wordt december naar gekeken. Eind december zou de auto eruit gaan, dus dat is nog maar de vraag hoe dat gaat lopen allemaal. Garage is of heel druk, of heel lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Inspired schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:48:
[...]

Een Y RWD scheelt je zo 250 EUR per maand. In de praktijk kun je daar in NL prima mee uit de voeten. Zeker met de BYD is het echt een top auto. Maar goed, als auto's je ding is mag het best wat kosten.
offtopic:
Dat is simpelweg niet waar.
Een Model Y LR, zonder kleurtje (niet dat er een daadwerkelijk leuk is..), enhanced autopilot, trekhaak en winterbanden maken het fiscaal €56.315 wat netto op €494 komt dus €133 goedkoper dan de ID.7. En ja de kleur is subjectief en de winterbanden kun je ook apart krijgen op de standaard Tesla velg, maar dat maakt het niet in eens €250/mnd netto goedkoper. Eventueel kun je 'm nog €50.340 maken (zonder EA, winterbanden in een leasecontract en niet in de fabrieksorder) dan wordt het €433 netto en dat is nog steeds €194 en geen 250€/mnd.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

True schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:51:
[...]
Voor die €150 rijd ik liever iets waar ik plezier aan heb.
Deze snap ik niet. Waarom zou je wel plezier aan een VW hebben en niet aan een Tesla?

Zelf zou ik nooit €150 p/m extra over hebben om een VW te rijden. Wellicht wel als ie €150 p/m goedkoper is..

[ Voor 18% gewijzigd door Dj-sannieboy op 13-11-2024 15:20 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Dj-sannieboy schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:14:
[...]

Deze snap ik niet. Waarom zou je wel plezier aan een VW hebben en niet aan een Tesla?

Zelf zou ik nooit €150 p/m extra over hebben om een VW te rijden. Wellicht wel als ie €150 p/m goedkoper is..
Dat heb ik ook kort in deze post: True in "Keuze leaseauto - Deel 6" beschreven. Ik vind het ontzettend saaie mobiliteitsoplossingen (auto's wil ik ze eigenlijk niet noemen), ze lijken allemaal op elkaar en ik heb er totaal geen gevoel bij - zowel de buitenkant als binnenkant. Daarnaast rijden er ontzettend veel van rond én ik heb het niet zo met Musk.
Allemaal subjectief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:08
True schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:39:
[...]

offtopic:
Dat is simpelweg niet waar.
Een Model Y LR, zonder kleurtje (niet dat er een daadwerkelijk leuk is..), enhanced autopilot, trekhaak en winterbanden maken het fiscaal €56.315 wat netto op €494 komt dus €133 goedkoper dan de ID.7. En ja de kleur is subjectief en de winterbanden kun je ook apart krijgen op de standaard Tesla velg, maar dat maakt het niet in eens €250/mnd netto goedkoper. Eventueel kun je 'm nog €50.340 maken (zonder EA, winterbanden in een leasecontract en niet in de fabrieksorder) dan wordt het €433 netto en dat is nog steeds €194 en geen 250€/mnd.
Zeker wel waar. Ik had het over een Y RWD van 45k. Winterbanden/EA/Trekhaak kan gewoon buiten de bijtelling. Zou alleen voor de range geen LR nemen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Inspired schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:37:
[...]

Zeker wel waar. Ik had het over een Y RWD van 45k. Winterbanden/EA/Trekhaak kan gewoon buiten de bijtelling. Zou alleen voor de range geen LR nemen.
offtopic:
Op deze manier is er toch geen discussie te voeren?
Ik vergelijk de Model Y in een configuratie die redelijkerwijs lijkt op de ID.7 die ik gekozen heb: zo veel mogelijk range, trekhaak en jij maakt van de appels ineens peren door de trekhaak uit de lease te halen en die later te laten monteren én ineens de uitvoering te veranderen in een uitvoering die minder range heeft .. tja dan kan het inderdaad goedkoper.
Want als iedereen z'n eisen in dit topic laat varen rijden we allemaal een Dacia Spring Electric 45 Expression omdat die fiscaal onder de 18k blijft :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Arunia schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:17:
[...]

Qua uitzetten kan dat bij de Scala ook. De lane assist (of tussen de lijntjes kleuren zoals mijn vrouw het noemt) staat wel altijd aan. Ook met dezelfde soms irritaties. Denk wel dat bestuurders lui worden, maar moet zeggen dat ik het met de vele kilometers op de weg toch prettig vind. Ook de melding als iemand hard remt.
Het enige is dat af en aan met updates de auto bij googlemaps ineens ook het scherm achter je stuur op navigatie zet. Super handig, behalve dan dat je een kaart krijgt zonder de route. Dus dat moet ik dan weer naar het juiste scherm zetten. :+

Op dit moment heb ik de 1.0 Scala en zou het de 1.5 Sportstourer moeten gaan worden. Grotere auto is wel prettig omdat ik toch de achterbakruimte van onze vorige auto mis (c4 grand picasso). Het gaat wel, maar is toch net te klein van de Scala. Ben overigens best wel grotere auto's gewend. De Scala rijdt ook echt wel prima verder. Heeft alleen met langdurig file rijden het probleem dat langzaamaan het aangrijppunt van de koppeling hoger komt te liggen. Schijnt een ding te zijn met het 1.0 model, maar daar wordt december naar gekeken. Eind december zou de auto eruit gaan, dus dat is nog maar de vraag hoe dat gaat lopen allemaal. Garage is of heel druk, of heel lui.
Goede keuze! hele fijne auto's en een flinke upgrade ten opzichte van de Skoda Scala. Je gaat verschillende dingen ten positieve merken: het rijden is bij de Leon leuker (meer stuurgevoel, betere dempers), de 1.5 motor is ook prettig, van de 1.0 is het koppel bij de TSi's al erg goed, dus het grootste verschil zal zijn dat je op de snelweg op tempo gewoon met power door kan trekken. Daar waar de 1.0 relatief futloos wordt.

Tenslotte meer ruimte en een mooier interieur.

Zelf zou ik eerder de PHEV nemen, ca. 130 km electrisch, vooral voor je bijtelling handig, maar vooral een goede automaat voor het file rijden eventueel samen met adaptive cruisecontrol en travel assist als dat in je optie pakket zit.

Wat helaas alleen in de duurste pakketten zit is de matrix verlichting en de dynamische dempers. Die dempers zijn leuk, maar een extra voordeel is dat je daarbij automatisch het VW premium onderstel krijgt. In plaats van een torsie as achter krijg je dan multilink ophanging en dat merk je bij je rijplezier.. Als je het pakket al kan aanvinken, dan moet je flink bijbetalen. Voor de meesten geen optie. En helaas ook nog niet de dempers met 2 kanalen, die zijn nog aan VW voorbehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
ucsdcom schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:01:
[...]
Zelf zou ik eerder de PHEV nemen, ca. 130 km electrisch, vooral voor je bijtelling handig,
De bijtellings voordelen voor PHEVs zijn 9 jaar geleden afgeschaft dus die snap ik niet zo. Een benzine is goedkoper dan een PHEV dus ook lager in de bijtelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

True schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:06:
[...]

Dat heb ik ook kort in deze post: True in "Keuze leaseauto - Deel 6" beschreven. Ik vind het ontzettend saaie mobiliteitsoplossingen (auto's wil ik ze eigenlijk niet noemen), ze lijken allemaal op elkaar en ik heb er totaal geen gevoel bij - zowel de buitenkant als binnenkant. Daarnaast rijden er ontzettend veel van rond én ik heb het niet zo met Musk.
Allemaal subjectief ;)
Bijzonder dat je dan wel een VW (VAG) kiest! Alles wat je noemt kun je daar namelijk ook over zeggen. (Behalve dat van Musk)

Grappig ook dat in de post waar je naar verwijst het volgende zei: “Niet mijn ding: VW modellen die beginnen met twee letters en één cijfer”

[ Voor 15% gewijzigd door Dj-sannieboy op 13-11-2024 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
ucsdcom schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:01:
[...]

Goede keuze! hele fijne auto's en een flinke upgrade ten opzichte van de Skoda Scala. Je gaat verschillende dingen ten positieve merken: het rijden is bij de Leon leuker (meer stuurgevoel, betere dempers), de 1.5 motor is ook prettig, van de 1.0 is het koppel bij de TSi's al erg goed, dus het grootste verschil zal zijn dat je op de snelweg op tempo gewoon met power door kan trekken. Daar waar de 1.0 relatief futloos wordt.

Tenslotte meer ruimte en een mooier interieur.

Zelf zou ik eerder de PHEV nemen, ca. 130 km electrisch, vooral voor je bijtelling handig, maar vooral een goede automaat voor het file rijden eventueel samen met adaptive cruisecontrol en travel assist als dat in je optie pakket zit.

Wat helaas alleen in de duurste pakketten zit is de matrix verlichting en de dynamische dempers. Die dempers zijn leuk, maar een extra voordeel is dat je daarbij automatisch het VW premium onderstel krijgt. In plaats van een torsie as achter krijg je dan multilink ophanging en dat merk je bij je rijplezier.. Als je het pakket al kan aanvinken, dan moet je flink bijbetalen. Voor de meesten geen optie. En helaas ook nog niet de dempers met 2 kanalen, die zijn nog aan VW voorbehouden.
Qua Scala is het 1.0 eco. Zit best wel wat pit in moet ik zeggen. Maar verder weinig verstand van motorisch gedoe.
Qua automaat had ik inderdaad de PHEV willen hebben, maar de bijtelling is geen voordeel meer.
Qua keuze krijgen we weinig. Dus 3 voorgeschreven modellen. En dan is nog de kans aanwezig dat de groep waar we onder vallen andere eisen gaat stellen, maar denk dat dat nu niet zo gaat zijn.
Voor de Seat deze 2 opties:
Seat Leon Sportstourer (5-d) 1.5tsi style business intense 85kW

Seat Leon Sportstourer (5-d) 1.5tsie phev fr first edition 150kW dsg-6 aut

Wellicht dat die opties daar inzitten, maar dan zou het voor mij voor de eerste gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Arunia schreef op woensdag 13 november 2024 @ 19:33:
[...]

Qua Scala is het 1.0 eco. Zit best wel wat pit in moet ik zeggen. Maar verder weinig verstand van motorisch gedoe.
Qua automaat had ik inderdaad de PHEV willen hebben, maar de bijtelling is geen voordeel meer.
Qua keuze krijgen we weinig. Dus 3 voorgeschreven modellen. En dan is nog de kans aanwezig dat de groep waar we onder vallen andere eisen gaat stellen, maar denk dat dat nu niet zo gaat zijn.
Voor de Seat deze 2 opties:
Seat Leon Sportstourer (5-d) 1.5tsi style business intense 85kW

Seat Leon Sportstourer (5-d) 1.5tsie phev fr first edition 150kW dsg-6 aut

Wellicht dat die opties daar inzitten, maar dan zou het voor mij voor de eerste gaan.
Qua opties: gewoon even de optielijst er bij pakken, staat online. En anders de configurator twee keer en vergelijken.
De PHEV heeft minder laadruimte wegens accus. Onder de laadvloer, that is.

En verder is die 120pk rap zat. Is zelfs teruggetuned zo te horen, ding levert standaard namelijk 150pk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Dj-sannieboy schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:24:
[...]

Bijzonder dat je dan wel een VW (VAG) kiest! Alles wat je noemt kun je daar namelijk ook over zeggen. (Behalve dat van Musk)

Grappig ook dat in de post waar je naar verwijst het volgende zei: “Niet mijn ding: VW modellen die beginnen met twee letters en één cijfer”
Zoals ik zei: subjectief ;)
Zie ook de datum, ik was mij toen nog niet bewust dat de ID.7 ook nog in Tourer uit zou gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jongetje schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:40:
[...]

De bijtellings voordelen voor PHEVs zijn 9 jaar geleden afgeschaft dus die snap ik niet zo. Een benzine is goedkoper dan een PHEV dus ook lager in de bijtelling.
Ik dacht exact hetzelfde als jij en was eens gaan zoeken. Die first edition voor de PHEV is een bomvolle bak voor een lagere prijs dat maakt het bijtellingstechnisch wel inderdaad weer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

True schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:14:
[...]

Ik dacht exact hetzelfde als jij en was eens gaan zoeken. Die first edition voor de PHEV is een bomvolle bak voor een lagere prijs dat maakt het bijtellingstechnisch wel inderdaad weer interessant.
Bijtelling is slechts een kant van de kosten ;)
Uiteindelijk moet je er even een berekening op loslaten wat het ding netto in de maand kost cq met de normale versie verschilt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
The Eagle schreef op woensdag 13 november 2024 @ 19:45:
[...]

Qua opties: gewoon even de optielijst er bij pakken, staat online. En anders de configurator twee keer en vergelijken.
De PHEV heeft minder laadruimte wegens accus. Onder de laadvloer, that is.

En verder is die 120pk rap zat. Is zelfs teruggetuned zo te horen, ding levert standaard namelijk 150pk.
Ik zie het inderdaad. Op zich dus gewoon prima zo te zien.
Zal niet die achteras vering in zitten wat hierboven werd aangegeven. Dat lijkt me voor de fr te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 17:50
Ik kan ook eindelijk mijn voorloop A klasse sedan omruilen
Hoewel een heerlijke auto is de kofferbak gewoon te klein met 3 kids

Leasebudget: 1130
Kilometrage per jaar:40000
Contractduur:54 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: incl.
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen
Overige afhankelijkheden: Elektrisch of (Hybride) Benzine (geen Plug in)
Verder de normale dingen als geen cabrio, geen opvallende kleuren etc
Specifieke wensen: Kofferbak ruimte. Ik rij nu prive nog een Mondeo station dus ben wat kofferbak ruimte gewend voor vakanties etc.

Tijdens het calculeren ben ik er wel achter gekomen dat benzine een stuk duurder is (bijv bij de 5008 scheelt het zo € 100 p/m)
Mijn short list is nu
Ford Capri (Vind ik het mooist)
Tesla Model Y (Vind ik het lelijkst maar Tesla is op het gebied van rijden en hun netwerk on overtroffen)
Peugot E5008 (mijn vrouw vind de 3de zitrij ideaal)

Zijn er nog leuke alternatieven die ik vergeet?
Range: Ik woon bij Utrecht en mijn gebied is van Maastricht tot Groningen met af een toe een uitstap naar België.
Is bijv de meerprijs van €50 p/m voor een Model Y LR het waard. Woon werk is het bijna niet nodig maar voor vakantie wel weer. Hoe kijken jullie erna?

Uiteindelijke keuze:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beamert118
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 19-11-2024
Goedemorgen,
Ik mag ook eindelijk een lease auto uitkiezen.
Op dit moment rij ik een auto uit de Flex lease. Wat een fijne constructie is omdat ik mijn auto in kan wisselen wanneer ik dat wil (bijvoorbeeld vakanties).
Maar uiteindelijk maak je hier niet veel gebruik van.
Daarnaast wordt je ook beperkt in je keuze, dus Vaste lease heeft wel mijn voorkeur.

Leasebudget: 1075 ex
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur:60 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid: n.v.t.
Overige afhankelijkheden: Electrisch

Specifieke wensen:
Ik ben kersverse vader van een tweeling. Ook hebben wij een hond, waardoor ik veel kofferbak ruimte wil voor de kinderwagen en hond.

Via Flex lease heb ik nu VW ID.5 gereden. Fijn maar flink aan de prijs.
Daarna heb ik hem ingeruild voor de BYD Atto 3, welke niet super is maar ik hou wel veel over.
Ik vind het niet erg om wat hoger in mijn bijtelling uit te komen, maar ik hoef niet het maximale uit mijn lease budget te halen en maak ik dus geen gebruik van eigen bijdrage.

Ik heb interesse in:
- Ford Explorer
- Tesla model Y
- Chinees model Zeekr X / G6 of BYD Seal?
- Opel Astra station electrisch?

Ik ben benieuwd naar jullie opmerkingen/aanvullingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Togi je kunt ook die mondeo houden en zakelijk iets leuks rijden voor jezelf en geen bijtelling betalen per 1 januari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Beamert118 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:04:
Goedemorgen,
Op dit moment rij ik een auto uit de Flex lease. Wat een fijne constructie is omdat ik mijn auto in kan wisselen wanneer ik dat wil (bijvoorbeeld vakanties).
Daarnaast wordt je ook beperkt in je keuze, dus Vaste lease heeft wel mijn voorkeur.

Specifieke wensen:
Ik ben kersverse vader van een tweeling. Ook hebben wij een hond, waardoor ik veel kofferbak ruimte wil voor de kinderwagen en hond.

Daarna heb ik hem ingeruild voor de BYD Atto 3, welke niet super is maar ik hou wel veel over.
Ik vind het niet erg om wat hoger in mijn bijtelling uit te komen, maar ik hoef niet het maximale uit mijn lease budget te halen en maak ik dus geen gebruik van eigen bijdrage.

Ik heb interesse in:
- Ford Explorer
- Tesla model Y

Heb je al bij Skoda gekeken?

Zelfde suggestie voor @Togi

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
jongetje schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:16:
@Togi je kunt ook die mondeo houden en zakelijk iets leuks rijden voor jezelf en geen bijtelling betalen per 1 januari?
Dat is geen alternatief
De Mondeo is 12 jaar oud of zo en loopt met meer dan 300k op zijn laatste benen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:55

Arno

PF5A

Ik heb interesse in:
- Ford Explorer
- Tesla model Y

Heb je de Explorer EV in het echt gezien? Op foto's ziet die er enorm groot uit, maar in de praktijk oogt die maar aardig klein. Als je twee kinderen en de hond wil meenemen, ben ik bang dat die te klein is :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamert118
Arno schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:29:
[...]
Heb je de Explorer EV in het echt gezien? Op foto's ziet die er enorm groot uit, maar in de praktijk oogt die maar aardig klein. Als je twee kinderen en de hond wil meenemen, ben ik bang dat die te klein is :)
Oke, bedankt voor de tip. Ik zag hem dinsdag voor het eerst rijden.
Het is een bekende van me, dus de eerstvolgende keer neem ik even een kijkje aan de binnenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamert118
ST10©DE schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:21:
[...]

Heb je al bij Skoda gekeken?

Zelfde suggestie voor @Togi
Ja maar als ik naar de Enyaq kijk, krijg ik een Soccermom vibe.
De Enyaq Coupe is wel leuker om te zien, maar wordt met opties al snel te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:25
Goedemorgen,

Specifieke wensen:

Ik heb interesse in:
- Ford Explorer
- Tesla model Y

Ioniq 5? Deze heeft al ok bagageruimte, maar de achterbank kan je naar voren schuiven wat nog meer bagageruimte oplevert. Als je echt ruimte wilt de EV9, weet niet of die in je budget past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamert118
jouwheld schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:42:
[...]

Ioniq 5? Deze heeft al ok bagageruimte, maar de achterbank kan je naar voren schuiven wat nog meer bagageruimte oplevert. Als je echt ruimte wilt de EV9, weet niet of die in je budget past.
Het verschuiven van de achterbank is wel geniaal.
Zeker nu de kids nog klein zijn hebben ze nauwelijks beenruimte nodig en kan je dat wel in de achterbak gebruiken.
Wel zal ik wat eigen bijdrage moeten inleggen, maar ik zal het zeker in overweging nemen.
De EV9 tank past helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Beamert118 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:36:
[...]

Ja maar als ik naar de Enyaq kijk, krijg ik een Soccermom vibe.
De Enyaq Coupe is wel leuker om te zien, maar wordt met opties al snel te duur
En de Elroq? Skoda's zijn eigenlijk altijd ruimtewonders.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Ik mag mijn bijna 3 jaar oude Mazda 3 Hatchback in februari vervangen en twijfel tussen verlengen of vervangen.

Leasebudget: 975
Kilometrage per jaar:30k
Contractduur:48
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: ex.
Merkbeleid: Nee
Extra: wanneer electrisch 430Km+ range

Mijn huidige Mazda 3 heeft de volgende opties die ik wel waardeer: 186PK, Android auto, led verlichting, Bose geluid, verwarmd stuur/stoelen met geheugen functies, camera's voor/achter, Adaptive CC, HeadUp-Display, keyless entry en Keyless weglopen zonder knopjes. Kleur mazda rood O+
klokken achter het stuur en niet enkel via een tablet in het midden en echte knopjes voor bediening.

Opties die een volgende auto voor mij meerwaarde geven:
draadloze android auto+draadloze lader, stoel verkoeling.

Ik let vooral op de bijtelling van de wagen, het grootste punt momenteel is dat de huidige auto een catalogus waarde heeft van 36k. Dezelfde auto zou nu ongeveer 42k catalogus waarde hebben, netto 50 euro extra per maand ongeveer.

Electrische auto's hebben volgend jaar nog een lichte subsidie, maar als ik de opties configureer zoals mijn huidige auto gaan die ook richting/over de 50k.

ik heb geen goed gevoel bij chinese fabrikanten, Franse staan 1 punt achter en in de stoelen van Volkswagen kan ik niet goed in zitten (ervaring met golfjes / t-roc / polo).

Heeft iemand nog een idee wat een leuke auto zou zijn om te overwegen? Zonder de bijtelling erg toe te laten nemen?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52
Goedemorgen,

Specifieke wensen:

Ik heb interesse in:
- Ford Explorer
- Tesla model Y

Ford Mustang Mach-E, Renault Scenic of ID.7 Tourer?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:03
Beamert118 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:07:
[...]

Het verschuiven van de achterbank is wel geniaal.
Zeker nu de kids nog klein zijn hebben ze nauwelijks beenruimte nodig en kan je dat wel in de achterbak gebruiken.
Wel zal ik wat eigen bijdrage moeten inleggen, maar ik zal het zeker in overweging nemen.
De EV9 tank past helaas niet.
Hier juist het idee dat kinderen die in stoeltje zitten, juist hun voetjes verder hebben uitsteken, omdat ze de hoek van de zitting niet kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
  • Laatst online: 18-06 17:10
Ook ik mag gaan leasen.
Ik rijd nu een privé gekochte Volvo XC40 P8 van 3 jaar oud en 40k gereden.

Leasebudget: 1030 ex BTW met max 15% extra privé bijdrage hier bovenop
Kilometrage per jaar: 30.000 km
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief
Merkbeleid: nee
Leasemij.: Arval

Shortlist: BMW i4 eDrive35 M Sport edition, BMW eDrive20, Audi Q4 quatro 45 S line, Volvo EX40 single motor Ultra Black Edition. Ik ga mijn Volvo verkopen maar moet nog kijken hoe. Tips zijn welkom. Wij hebben ook privé een Mini Countryman hybride van een paar jaar oud dus zit ik te denken om alleen zakelijk te rijden. Iemand daar ervaring mee? Veel administratie en risico's voor belasting controle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Iksie schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 18:52:
Ook ik mag gaan leasen.
Ik rijd nu een privé gekochte Volvo XC40 P8 van 3 jaar oud en 40k gereden.

Leasebudget: 1030 ex BTW met max 15% extra privé bijdrage hier bovenop
Kilometrage per jaar: 30.000 km
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief
Merkbeleid: nee
Leasemij.: Arval

Shortlist: BMW i4 eDrive35 M Sport edition, BMW eDrive20, Audi Q4 quatro 45 S line, Volvo EX40 single motor Ultra Black Edition. Ik ga mijn Volvo verkopen maar moet nog kijken hoe. Tips zijn welkom. Wij hebben ook privé een Mini Countryman hybride van een paar jaar oud dus zit ik te denken om alleen zakelijk te rijden. Iemand daar ervaring mee? Veel administratie en risico's voor belasting controle?
Die 1030 is inclusief brandstof he. Haal er ca 150-200 per maand af aan brandstof voorschot en ik denk dat je je dan kunt gaan oriënteren op een klasse Golf of een Kia Niro ofzo.

Hate to burst your bubble ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:10:
[...]

Die 1030 is inclusief brandstof he. Haal er ca 150-200 per maand af aan brandstof voorschot en ik denk dat je je dan kunt gaan oriënteren op een klasse Golf of een Kia Niro ofzo.

Hate to burst your bubble ;)
Volgens het lijstje met auto's mag/moet de TS een EV gaan leasen en dan kom je uit aan een (bijna) Fully-Loaded ID.3 of een simpeler uitgevoerde ID.4 / ID.5

Om het dan maar even bij een VW te houden, gezien jouw hint naar een Golf :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Will_M schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:16:
[...]

Volgens het lijstje met auto's mag/moet de TS een EV gaan leasen en dan kom je uit aan een Fully-Loaded ID.3 of een simpeler uitgevoerde ID.4 / ID.5

Ik doelde meer op een kale middenklasser voor dat budget, dacht het even iets minder pijnlijk te maken qua bewoording. Maar soit, dit werkt ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:22:
[...]

Ik doelde meer op een kale middenklasser voor dat budget, dacht het even iets minder pijnlijk te maken qua bewoording. Maar soit, dit werkt ook :P
Grootste probleem voor de TS gaat waarschijnlijk de fiscale overgang van 2024 naar 2025 worden waarbij het nú al bijna niet meer mogelijk is om nog een nieuwe (nú nog) te bestellen EV auto op kenteken te kunnen gaan krijgen vóór 31-12-2024 :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Will_M schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:16:
[...]

Volgens het lijstje met auto's mag/moet de TS een EV gaan leasen en dan kom je uit aan een (bijna) Fully-Loaded ID.3 of een simpeler uitgevoerde ID.4 / ID.5

Met €1030 ex BTW kun je prima een Model Y RDW leasen :) (met wellicht een paar tientjes eigen bijdrage)

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 16-11-2024 19:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Will_M schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:30:
[...]

Grootste probleem voor de TS gaat waarschijnlijk de fiscale overgang van 2024 naar 2025 worden waarbij het nú al bijna niet meer mogelijk is om nog een nieuwe (nú nog) te bestellen EV auto op kenteken te kunnen gaan krijgen vóór 31-12-2024 :'(
offtopic:
Het verschil tussen 16% en 17% op de eerste 30k is dus 1% wat €300 bruto per jaar is. Dus zo'n €25 bruto per maand wat gebaseerd op de belastingschijf €9,24 of €12,38 netto per maand is. Het is wel weggegooid geld, een groot probleem kan ik niet beoordelen. Maar als een leaseauto bij dat tientje per maand het verschil maakt, is het wellicht raadzamer om de auto überhaupt niet privé te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

True schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:40:
[...]

offtopic:
Het verschil tussen 16% en 17% op de eerste 30k is dus 1% wat €300 bruto per jaar is. Dus zo'n €25 bruto per maand wat gebaseerd op de belastingschijf €9,24 of €12,38 netto per maand is. Het is wel weggegooid geld, een groot probleem kan ik niet beoordelen. Maar als een leaseauto bij dat tientje per maand het verschil maakt, is het wellicht raadzamer om de auto überhaupt niet privé te rijden.
Ik denk niet dat jouw opmerking écht Off-Topic is gezien de auto's welke er door de TS aangehaald worden in de OP én het verwachtingspatroon wat hij/zij daar nu (nog) bij heeft qua zakelijke leasebedragen en bijbehorende kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
The Eagle schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:22:
[...]

Nee hoor. De Arval portal laat precies zien wat ik kan leasen, voor wel bedrag ik opties kan bestellen en hoeveel eigen bijdrage er dan overblijft. Mijn shortlist kan prima. Kosten zijn overigens zonder "brandstof". My bad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Iksie schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:52:
[...]
Kosten zijn overigens zonder "brandstof". My bad...
Dat scheelt met benzine bijna 300euro per maand dus maakt het idd wel 100procent anders. En blijkbaar wil je graag "premium" rijden aan je merken te zien.

Wat betreft niet meer prive rijden, dat moet je (uiterlijk) in december aan je werkgever doorgeven dat je per 1 januari niet meer prive wilt rijden (en dus geen bijtelling meer betaald). Dan moet je een sluitende km registratie gaan bijhouden voor de belastingdienst. Je kunt dit alleen per nieuwe kalenderjaar aanpassen, dat staat los van je auto (uitzondering is wijzigen van werkgever).

[ Voor 51% gewijzigd door jongetje op 16-11-2024 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
jongetje schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:54:
[...]

Dat scheelt met benzine bijna 300euro per maand dus maakt het idd wel 100procent anders. En blijkbaar wil je graag "premium" rijden aan je merken te zien.

Wat betreft niet meer prive rijden, dat moet je (uiterlijk) in december aan je werkgever doorgeven dat je per 1 januari niet meer prive wilt rijden (en dus geen bijtelling meer betaald). Dan moet je een sluitende km registratie gaan bijhouden voor de belastingdienst. Je kunt dit alleen per nieuwe kalenderjaar aanpassen, dat staat los van je auto (uitzondering is wijzigen van werkgever).
Aha, Ok. Maar dat is dan een kwestie van de ritten downloaden uit de app, die bijna elke moderne auto heeft tegenwoordig toch?! Mijn Volvo iig wel. En dan Excelsheetje is genoeg voor de bd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
[...]

Die tijdsdruk is er niet als het de eerste leaseauto is. Dan heb je gewoon de keuze ongeacht de datum.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Iksie schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:10:
[...]

Aha, Ok. Maar dat is dan een kwestie van de ritten downloaden uit de app, die bijna elke moderne auto heeft tegenwoordig toch?! Mijn Volvo iig wel. En dan Excelsheetje is genoeg voor de bd?
Zolang de km standen overeen komen met de ritten is dat prima. Als je dit over je (werk)agenda kunt leggen heb je het sluitend. Je krijgt vooral problemen als je auto op zaterdag bij de Efteling wordt gezien en volgens je ritten administratie stond je auto stil dit dag.

(Er zijn mensen die met de motor/fiets naar hun werk gaan en die km's dan wel schrijven op hun auto en die voor vakantie gebruiken wat natuurlijk niet de bedoeling is).

Verder: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Iksie schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:10:
[...]

Gevaarlijke aanname. Want al is er een app, kun je daar dan een uitdraai of download van maken bijvoorbeeld, en wat staat er op? Vast niet de locatie van vertrek en aankomst ;)
Je bent zelf verantwoordelijk voor de administratie en het sluitend zijn. Bd stelt eisen, hoe je die afdekt is aan jou. Je mag er per jaar 500km overheen zitten en dat geldt dus ook als je om moet rijden ofzo. Ritje naar de supermarkt is zo een paar km, kan hard gaan.
Keer vergeten heb je al een potentieel issue, en ga je ook maar 1km over de grens heen mag je alsnog een heel jaar aan bijtelling betalen. Voor een Q4 praat je dan over ca 6 a 7k.
Mijn motto: alleen doen als je ook echt altijd woon/werk kan rijden en niet nog ff snel een boodschap of kiddo ophalen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14
The Eagle schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:18:
[...]

Gevaarlijke aanname. Want al is er een app, kun je daar dan een uitdraai of download van maken bijvoorbeeld, en wat staat er op? Vast niet de locatie van vertrek en aankomst ;)
Je moet eens weten wat bv. een Volvo met de rijlogboek allemaal voor je kan bijhouden en exporteren: https://www.volvocars.com...55b047cb0c0a801511e5dcacd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
EdwinW schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:30:
[...]

Je moet eens weten wat bv. een Volvo met de rijlogboek allemaal voor je kan bijhouden en exporteren: https://www.volvocars.com...55b047cb0c0a801511e5dcacd
Ja lekker, in mij. polestar kreeg die app een update en waren alle opgeslagen gegevens weg. Later kwamen ze wel weer beschikbaar maar toen was ik al goed klaar met die apps.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

EdwinW schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:30:
[...]

Alleen dát zou al een persoonlijke rede moeten zijn om niet zo'n Chinese Volvo (Powered by Google) te willen gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

SirLenncelot schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:57:
[...]

Ja lekker, in mij. polestar kreeg die app een update en waren alle opgeslagen gegevens weg. Later kwamen ze wel weer beschikbaar maar toen was ik al goed klaar met die apps.
I rest my case.
Leuk dat ze het bijhouden, maar is vooral eigenbelang van de auto producenten en niet om de consument te dienen.
En dus ook niet betrouwbaar genoeg om voor de bd te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:12
Leasebudget: 1.300 euro
Kilometrage per jaar: 30.000km
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: VAG, Stellantis, BMW, Renault, Volvo, Ford + EV alle merken

Over 10 maanden moet de Polestar eruit. Dus ik begin me langzaamaan te oriënteren op een opvolger. Maar dat is toch lastig.

Eisen:
>250pk
Ruimte
EV of Plug-in
75K max, liever 50-60K
Geen oud model wat bijna vervangen wordt
Sport pakket

Tot nu toe kom ik niet verder dan:
BMW X3 30x M-Sport
Volkswagen Tiguan 1.5 eHybrid R-Line

Audi heb ik niks mee.
BMW 3 vind ik schitterend, maar loopt richting einde.
Skoda heeft geen Octavia RS meer. SUV’s erg lelijk geworden.
Volvo V60 of XC60 oude modellen.
Renault wel wat mooie auto’s, maar niet echt sterke motoren.

Ik heb een aardig budget maar kom toch maar op weinig leuks uit. Baal dat ik geen Mercedes of Lexus mag.

Positieve is dat ik de nieuwe X3 erg kan waarderen. Aan de prijzige kant maar je leeft maar een keer.

Ik sta ook open voor leuke outsiders. Als de Z4 niet zo duur was geweest was dat ook wel optie geweest bijvoorbeeld. Of een Renault 5 (en lekker budget terugkrijgen) - alleen vindt m’n vriendin dat helaas niks.

[ Voor 3% gewijzigd door VidaR-9 op 22-11-2024 22:03 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

VidaR-9 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:58:
Merkbeleid, zo ja, welke: VAG, Stellantis, BMW, Renault, Volvo, Ford + EV alle merken

Over 10 maanden moet de Polestar eruit. Dus ik begin me langzaamaan te oriënteren op een opvolger. Maar dat is toch lastig.

Eisen:
>250pk
Ruimte
EV of Plug-in
75K max, liever 50-60K
Sport pakket

BMW X3 30x M-Sport

Audi heb ik niks mee.

Ik heb een aardig budget maar kom toch maar op weinig leuks uit. Baal dat ik geen Mercedes of Lexus mag.

Positieve is dat ik de nieuwe X3 erg kan waarderen. Aan de prijzige kant maar je leeft maar een keer.

Ik sta ook open voor leuke outsiders. Als de Z4 niet zo duur was geweest was dat ook wel optie geweest bijvoorbeeld.
Als je baalt van Lexus, heb je wel de RZ 450e overwogen? Die lijk je wel te mogen omdat die elektrisch is, persoonlijk vind ik 'm minder geschikt voor de leaserijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
True schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:02:
[...]
Als je baalt van Lexus, heb je wel de RZ 450e overwogen? Die lijk je wel te mogen omdat die elektrisch is, persoonlijk vind ik 'm minder geschikt voor de leaserijder.
Hoezo minder geschikt voor de leaserijder?

Ik heb er niet naar gekeken. Ik ben best fan van Toyota en Lexus, vooral om de hybride techniek. En juist niet zo’n fan van de elektrische modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

VidaR-9 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:05:
[...]

Hoezo minder geschikt voor de leaserijder?

Ik heb er niet naar gekeken. Ik ben best fan van Toyota en Lexus, vooral om de hybride techniek. En juist niet zo’n fan van de elektrische modellen.
Lexus kiest voor een duurzamere inzet van de auto en zit goed met garanties boven 10 jaar en ook 200.000 km. Het batterijpakket is vrij normaal qua hoeveelheid opgeslagen energie, maar wordt bewust behoorlijk beperkt om ook op latere leeftijd nog een hoge range te halen.
Prima keuzes die een koper wel zullen interesseren, maar in de lease biedt dat geen meerwaarde terwijl je er wel indirect voor betaald. Hiernaast is de geringe markt van Lexus ook weer nadelig voor de restwaarde. Al met al betaal je bij Lexus dus sowieso premium prijsje (want premium merk (van Toyota)), maar in de lease betaal je nog drie dubbel: vergelijkbare segmenten hebben een hogere range, vergelijkbare segmenten hebben een hogere restwaarde.

De RZ 300e / RZ 450e zijn uitstekende auto's om particulier te kopen als de kop er af is en dan 10 jaar in te blijven rijden. Ik heb 'm nog vrij lang overwogen in de lease, maar het is het gewoon net niet voor wat het moet kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:24

Eisen:
>250pk
Ruimte
EV of Plug-in
75K max, liever 50-60K
Sport pakket

BMW X3 30x M-Sport

Audi heb ik niks mee.

Ik sta ook open voor leuke outsiders. Als de Z4 niet zo duur was geweest was dat ook wel optie geweest bijvoorbeeld. Of een Renault 5 (en lekker budget terugkrijgen) - alleen vindt m’n vriendin dat helaas niks.
Als leuke outsiders:
Alfa Romeo komt “hopelijk” met een opvolger van de Stelvio in 2025 als EV en mogelijk ook hybride.
Daarnaast verwacht ik ook wat nieuws van Jaguar. In hun huidige modellen aanbod is bijna alles stopgezet, maar laatst is een nietszeggend reclame filmpje online gezet waardoor het lijkt alsof ze met wat nieuws gaan komen.
Daarnaast komt Citroën / DS met een nieuw model in 2025, de DS8. Maar dit model spreekt mij minder aan. Als echte outsider zou de DS9 een optie zijn (maar of je deze als leuk kenmerkt…)

Om bij BMW te blijven, bv de 530e M sport edition? Gaat wel richting bovenkant budget.

[ Voor 7% gewijzigd door Rudi01 op 23-11-2024 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld

...

.
Als je EV van alle merken mag zijn, kun je toch een mercedes EV nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
jouwheld schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:12:
[...]
Als je EV van alle merken mag zijn, kun je toch een mercedes EV nemen?
Kan ja. Maar die vind ik allemaal niet zo fraai :+

Een gewone C of E vind ik juist wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online

Eisen:
>250pk
Ruimte
EV of Plug-in
75K max, liever 50-60K
Sport pakket

BMW X3 30x M-Sport

Audi heb ik niks mee.

Polestar 4 heb je zeker al gezien als de opvolger van je huidige Polestar? Tikt wel aardig wat vakjes van je lijstje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
SirLenncelot schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:18:
[...]
Polestar 4 heb je zeker al gezien als de opvolger van je huidige Polestar? Tikt wel aardig wat vakjes van je lijstje af.
Ik ben wel even klaar met Polestar. Mijn auto kraakt en rammelt aan alle kanten na 140.000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 15:11
[...]

Hoe zit dit precies bij het wisselen van een grijs kenteken auto waar je niet prive mee rijdt naar een nieuwe auto met geel kenteken waar je wel prive mee gaat rijden.
Mag je dit wel midden in het jaar doen? Gezien je een nieuw contract aangaat met een andere auto, of geldt dan ook het gedoe dat je niet zomaar mag wisselen van niet prive naar wel.

Het is mij niet helemaal duidelijk en lijkt me toch anders als je daadwerkelijk een andere auto krijgt.

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 18:49

Eisen:
>250pk
Ruimte
EV of Plug-in
75K max, liever 50-60K
Sport pakket

BMW X3 30x M-Sport

Audi heb ik niks mee.

Weet niet wat je van bv Cupra vindt maar de Terramar Performance moet wel in je budget passen.
Zelf bezig met het Business model :)

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Joenino schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:51:
[...]
Weet niet wat je van bv Cupra vindt maar de Terramar Performance moet wel in je budget passen.
Zelf bezig met het Business model :)
Kende ik niet. Wel gaaf ding. Is dat de iets minder brave Tiguan van Cupra? Zeker het bekijken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 18:49
VidaR-9 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:35:
[...]

Kende ik niet. Wel gaaf ding. Is dat de iets minder brave Tiguan van Cupra? Zeker het bekijken waard.
Klopt zo wordt hij bij de meeste reviews ook weg gezet. De minder brave Tiguan (betere prijs ook).

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Joenino schreef op woensdag 27 november 2024 @ 16:38:
[...]
Klopt zo wordt hij bij de meeste reviews ook weg gezet. De minder brave Tiguan (betere prijs ook).
Inmiddels wat reviews gekeken ook. Ik vind het een mooie auto, net wat spannender qua design en schijnt ook net wat dynamischer te rijden. Jammer dat Cupra zo weinig garages heeft. We willen aankomend weekend een rondje dealers doen in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ben hier ook al langzamerhand aan het kijken naar een nieuwe lease auto (operational lease).
Huidige lease auto overgenomen van mn voorganger, maar loopt gelukkig eind juli 2025 al af. Zit bij een kleine werkgever, dus veel flexibiliteit, maar gezien de bijtelling kijk ik voornamelijk naar auto's tot 50K catalogusprijs. Hoewel het niet hoeft, heeft de voorkeur een elektrische auto.

Catalogusprijs auto max ~€50.000,-
Kilometrage per jaar: 25.000km
Contractduur: 4 jaar-5 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Niet van toepassing

M'n shortlist tot nu toe is:
  • Kia EV3
  • Zeekr X
  • Lynk & Co 02
  • Skoda Elroq (alleen jammer dat panorama dak geen optie is)
  • (eventueel Tesla Model 3 Highland, maar heb eerlijk gezegd weinig met Tesla)
De Kia EV3 al een paar keer in de showroom gezien. Afwerking viel mij eerlijk gezegd nog een beetje tegen (veel hard plastic). Dat is bij de Chinese merken toch beduidend beter.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Yellowneck schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:32:
Ben hier ook al langzamerhand aan het kijken naar een nieuwe lease auto (operational lease).
Huidige lease auto overgenomen van mn voorganger, maar loopt gelukkig eind juli 2025 al af. Zit bij een kleine werkgever, dus veel flexibiliteit, maar gezien de bijtelling kijk ik voornamelijk naar auto's tot 50K catalogusprijs. Hoewel het niet hoeft, heeft de voorkeur een elektrische auto.

Catalogusprijs auto max ~€50.000,-
Kilometrage per jaar: 25.000km
Contractduur: 4 jaar-5 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Niet van toepassing

M'n shortlist tot nu toe is:
  • Kia EV3
  • Zeekr X
  • Lynk & Co 02
  • Skoda Elroq (alleen jammer dat panorama dak geen optie is)
  • (eventueel Tesla Model 3 Highland, maar heb eerlijk gezegd weinig met Tesla)
De Kia EV3 al een paar keer in de showroom gezien. Afwerking viel mij eerlijk gezegd nog een beetje tegen (veel hard plastic). Dat is bij de Chinese merken toch beduidend beter.
Een leasebedrag/budget heb je niet? Puur op basis van een catalogusprijs? Wel incl. brandstof dan denk ik dat het budget mist :)

Van dit rijtje zou ik zelf eens de EV3 gaan rijden en de Tesla mocht je daar nog niet in hebben gereden.

[ Voor 4% gewijzigd door JvdW op 27-11-2024 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

JvdW schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:43:
[...]

Een leasebedrag/budget heb je niet? Puur op basis van een catalogusprijs? Wel incl. brandstof dan denk ik dat het budget mist :)

Van dit rijtje zou ik zelf eens de EV3 gaan rijden en de Tesla mocht je daar nog niet in hebben gereden.
Nee echt een concreet budget is er (nog) niet. Zoals gezegd werkzaam voor een kleine werkgever, maar de kosten van de auto van de zaak zijn nogal verwaarloosbaar op het omzet wat er gedraaid wordt.
Ik moet het ook allemaal zelf regelen (geen wagenparkbeheerder o.i.d.) dus zolang ik het niet te gek maak, is het allemaal wel prima schat ik. Ik kijk dus vooral naar de catalogusprijs/fiscale waarde zodat de bijtelling er niet te hard inhakt.

Kia EV3 staat inderdaad bovenaan mn lijstje en wil binnenkort even een ritje maken.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:50
Een Xpeng G6?
Ik heb de auto nu een kleine week en vind hem fijn rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Wimploo schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:28:
Een Xpeng G6?
Ohja, is volgens mij wel echt een degelijke auto, maar het design (voornamelijk de neus) kan mij niet zo bekoren. :X

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
Wimploo schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:28:
Een Xpeng G6?
Ik zit voor de keuze tussen de G6 en de nieuwe model 2025. Mijn auto mag ik kiezen in q1 2025.
Ik zit voornamelijk met het punt waarom de G6 in leters zoveel liters kleiner lijkt te zijn t.o.v. de model Y. Dit terwijl de maten hetzelfde zijn.
Het niet hebben van een Frunk en dashboard-kastje helpt ook niet mee. Tevens geen volledige one-pedal drive tot stilstand bij de G6.

Voordelen welke de G6 wat mij betreft wel heeft :
- Android auto
- X-pilot krijg je mee geleverd
- Automatische inparkeer-functie.
- Sneller laden

Ik ben vooral benieuwd hoe andere deze vergelijking zien....ik kijk sowieso bij beide modellen naar de long-range variant.

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:50
pitchdown schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:52:
[...]

Ik zit voor de keuze tussen de G6 en de nieuwe model 2025. Mijn auto mag ik kiezen in q1 2025.
Ik zit voornamelijk met het punt waarom de G6 in leters zoveel liters kleiner lijkt te zijn t.o.v. de model Y. Dit terwijl de maten hetzelfde zijn.
Het niet hebben van een Frunk en dashboard-kastje helpt ook niet mee. Tevens geen volledige one-pedal drive tot stilstand bij de G6.

Voordelen welke de G6 wat mij betreft wel heeft :
- Android auto
- X-pilot krijg je mee geleverd
- Automatische inparkeer-functie.
- Sneller laden

Ik ben vooral benieuwd hoe andere deze vergelijking zien....ik kijk sowieso bij beide modellen naar de long-range variant.
Tesla meet naar mijn weten de inhoud anders dan de rest van de wereld. Dus het verschil is veel minder groot. De achterbak van de tesla is groter, maar de achterbank van de G6 is weer groter/ruimter dan die van de model Y

Geen idee van de rest van de voordelen van de Tesla, het was voor mij geen optie aangezien ik ze echt niet mooi kan vinden, geen scherm boven het stuur en en rijden er al teveel van ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Wimploo op 28-11-2024 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
Ik heb idd ook het gevoel dat ze bij Tesla niet meten tot de hoedenplank maar tot het dak.
Ik heb zelf prive nog een Mondeo waarvoor ik dus een vervanging zoek.
Hij is niet klein maar als ik de specs vergelijk (854 liter tov 554 liter bij de Mondeo ) en ik meet zelf de binnenmaten zie ik die 300liter verschil er niet in.

Vandeweek proefrit gemaakt in de MY en waar ik ook dacht dat ik een dashboard voor mijn neus zou missen had ik dat gevoel na 5 minuten al niet meer. Snelheid links boven in de hoek werkte prima.
Onepedal drive werkte ook lekker maar dat zal voor mij geen deal breaker zijn als het er niet op zit.
Wel weet ik nog niet of ik echt vrolijk wordt van het minimalistische interieurdesign en mijn zoontje en vrouw vonden de achterbank wel vrij hard zitten.
Verder vind ik hem ook lelijk maar goed prijstechnisch blijft hij gewoon interessant
Morgen kijken bij de e5008 en dan maar eens gaan rekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:02

Don Quijote

El Magnifico

edit/ verkeerde topic

[ Voor 96% gewijzigd door Don Quijote op 08-12-2024 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Don Quijote schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:00:
Doordat ik van baan wissel moet ik mijn leaseauto inleveren. Mijn nieuwe werkgever heeft geen leaseregling, dus moet zelf iets regelen.

Wat ik eigenlijk wil is een Nieuwe Tesla Model Y private leasen, afgelopen maanden in een Model 3 Highland performance gereden en de update t.o.v. de oude Model 3 beviel mij goed.

Aangezien het nog wel even duurt tot de nieuwe Y er is, wil ik in de tussentijd een abonnement afsluiten. Ik kan echter weinig merken vinden die dit aanbieden. In feite is de enige die ik kan vinden op dit moment Volvo met Care by Volvo (zelfs Lynk & Co leveren op dit moment geen abonnementen). Ik sta op het punt te tekenen voor een XC60 Ultra met 20k km. Kosten ongeveer 1300 Euro pm. Voordat ik teken nog even hier de check, zijn er nog andere plekken waar je met een Max opzegtermijn van 3 maanden een “premium” auto kan leasen rond dat b drag? De derde partijen die ik zie leveren of A / B segment auto’s; of vragen vrij absurde prijzen (1800e voor een gebruikte 3-serie)
Je kan je vraag beter even in Private Lease - Deel 1 stellen.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:02

Don Quijote

El Magnifico

MaSw85 schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:37:
[...]

Je kan je vraag beter even in Private Lease - Deel 1 stellen.
Dank. Doe ik. Haal hem hier weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07

Eisen:
>250pk
Ruimte
EV of Plug-in
75K max, liever 50-60K
Sport pakket

BMW X3 30x M-Sport

Audi heb ik niks mee.

Is de taycan prive? Dacht eerst dat de taycan vervanger was van de polestar.
Wat outsiders:
- Ford Capri (er is een versie met 340 pk)
- Renault Rafale (300 pk)
- i5 of i5 touring? Business edition is onder 70k wat eigenlijk zo slecht niet.
Het is niet moeders mooiste maar als je ruimte zoek en toch bmw....
Ik vind de X3 eigenlijk niet mooi, dan liever wachten op de iX3 neue klasse.
- Ben beetje biased maar de M3P highland is eigenlijk heel goed, maar er is vast een reden waarom je geen tesla heb genoemd.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
SirLct schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:23:
[...]
Is de taycan prive? Dacht eerst dat de taycan vervanger was van de polestar.
Wat outsiders:
- Ford Capri (er is een versie met 340 pk)
- Renault Rafale (300 pk)
- i5 of i5 touring? Business edition is onder 70k wat eigenlijk zo slecht niet.
Het is niet moeders mooiste maar als je ruimte zoek en toch bmw....
Ik vind de X3 eigenlijk niet mooi, dan liever wachten op de iX3 neue klasse.
- Ben beetje biased maar de M3P highland is eigenlijk heel goed, maar er is vast een reden waarom je geen tesla heb genoemd.
De Taycan is privé inderdaad - die rij ik meestal en gebruiken we voor vakantie.

De Polestar rijdt mijn vriendin veel mee en is de gezinsauto. Ze heeft dus ook veel te zeggen over de opvolger.

Rafale vind ik wel een goede suggestie. Zie je ook niet zo vaak.

Geen speciale reden dat ik Tesla niet genoemd heb. Vernieuwde Model Y Performance zou best een optie kunnen worden. Net wat praktischer dan een Model 3.

Aankomend weekend maar eens rondje dealers doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikje_b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07-09 00:20
Hi allen, ga overstappen van werkgever, en mag een nieuwe lease auto uitzoeken.
Elektrisch wordt gewaardeerd, maar geen verplichting. Heb zelf een Peugeot 308 in gedachte, heb liever een kleinere auto met alles erop en eraan dan een maatje groter.

Hebben jullie tips?

Leasebudget: rond de 600 euro
Kilometrage per jaar: 20.000
Contractduur: 5 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:exclusief
Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling
Merkbeleid, zo ja, welke:nee
Overige afhankelijkheden:nvt
Specifieke wensen: stoelverwarming, redelijke audio, stuurverewarming is een plus
Uiteindelijke keuze:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:55

Arno

PF5A

Voor 600 ex is niet heel veel te krijgen. Is de Opel Corsa-e een optie? De meest uitgebreide uitvoering zit < 600 over 5 jaar en 20k.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikje_b
Had zelf deze in gedachte: Peugeot 308 5d
54kWh ev gt aut 115 kW die komt op 670, die krijg ik er wel doorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:06
Erikje_b schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:27:
Had zelf deze in gedachte: Peugeot 308 5d
54kWh ev gt aut 115 kW die komt op 670, die krijg ik er wel doorheen
Kia EV3 en Skoda Elroq al bekeken? MG HS PHEV en Ford Kuga zijn mogelijk ook interessant als je niet volledig elektrisch wilt.

[ Voor 14% gewijzigd door Puddi Puddin op 09-12-2024 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:20
Erikje_b schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:13:
Hi allen, ga overstappen van werkgever, en mag een nieuwe lease auto uitzoeken.
Elektrisch wordt gewaardeerd, maar geen verplichting. Heb zelf een Peugeot 308 in gedachte, heb liever een kleinere auto met alles erop en eraan dan een maatje groter.

Hebben jullie tips?

Leasebudget: rond de 600 euro
Kilometrage per jaar: 20.000
Contractduur: 5 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:exclusief
Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling
Merkbeleid, zo ja, welke:nee
Overige afhankelijkheden:nvt
Specifieke wensen: stoelverwarming, redelijke audio, stuurverewarming is een plus
Uiteindelijke keuze:
Renault Scenic E-Tech, bij Ayvens ook onder de €600 bij 20k km en 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikje_b
Puddi Puddin schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:32:
[...]

Kia EV3 en Skoda Elroq al bekeken? MG HS PHEV en Ford Kuga zijn mogelijk ook interessant als je niet volledig elektrisch wilt.
Kia is een goed idee! Heb nu een Hyundai die goed bevalt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
Erikje_b schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:46:
[...]

Kia is een goed idee! Heb nu een Hyundai die goed bevalt! _/-\o_
Dan zou je ook de Hyundai Inster kunnen checken. Het design moet je van houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

jouwheld schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:10:
[...]

Dan zou je ook de Hyundai Inster kunnen checken. Het design moet je van houden.
Afbeeldingslocatie: https://www.zeeuwenzeeuw.nl/content/uploads/2024/06/inster-laadpaal.webp
Ik kende hem niet, maar what has been seen can not be unseen :X

* The Eagle vraagt zich af hoe goed dat model zal lopen in NL :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

The Eagle schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:15:
[...]

[Afbeelding]

Doet mij denken aan de Suzuki Ignis :+

Afbeeldingslocatie: https://vdnsacties.nl/wp-content/uploads/2018/02/Ignis-1.jpg

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:24:
[...]

Doet mij denken aan de Suzuki Ignis :+

[Afbeelding]
Yup. En dat was al slecht jatwerk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
The Eagle schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:15:
[...]

[Afbeelding]

Haha ik had al gewaarschuwd dat je van het design moet houden. Ik denk in de lease dat die niet zo populair gaat zijn, maar voor prive is het een mooi complete BEV. Of als je laag budget hebt, maar EV moet rijden. Beter dan de Dacia Spring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
jouwheld schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:06:
[...]

Haha ik had al gewaarschuwd dat je van het design moet houden. Ik denk in de lease dat die niet zo populair gaat zijn, maar voor prive is het een mooi complete BEV. Of als je laag budget hebt, maar EV moet rijden. Beter dan de Dacia Spring.
Maar dat geldt ook voor het design van de Kia EV3 (of eender welke auto for that matter). Anyway: Iets met smaak en twisten :)

[ Voor 4% gewijzigd door MaSw85 op 10-12-2024 15:19 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

Eisen:
>250pk
Ruimte
EV of Plug-in
75K max, liever 50-60K
Sport pakket

BMW X3 30x M-Sport

Audi heb ik niks mee.

De Ioniq 5 Lounge/N Line. Komt met AWD wel van zijn plek zegmaar.
En de Skoda Enyaq Coupe? Niet echt een SUV, maar je moet er van houden, ook daar is flink veel pk's mogelijk.
Kia met de 'echte' GT modellen van de EV6 en EV9 (je moet er van houden, maar ruimte heb je wel!).
Alfa Romeo Tonale (280 pk), valt buiten de merken zie ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Tehh schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:04:
[...]
De Ioniq 5 Lounge/N Line. Komt met AWD wel van zijn plek zegmaar.
En de Skoda Enyaq Coupe? Niet echt een SUV, maar je moet er van houden, ook daar is flink veel pk's mogelijk.
Kia met de 'echte' GT modellen van de EV6 en EV9 (je moet er van houden, maar ruimte heb je wel!).
Alfa Romeo Tonale (280 pk), valt buiten de merken zie ik...
Alfa is Stellantis, dus dat mag. Maar ik vind een Tonale niet mooi. Een Giulia of Stelvio wel, maar die zijn compleet uit de markt geprijsd (en aardig einde levenscyclus).

De andere auto’s zijn niet echt mijn ding. Een gewone Enyaq wellicht, daar komt volgens mij ook een facelift van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
VidaR-9 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:08:
[...]

Alfa is Stellantis, dus dat mag. Maar ik vind een Tonale niet mooi. Een Giulia of Stelvio wel, maar die zijn compleet uit de markt geprijsd (en aardig einde levenscyclus).

De andere auto’s zijn niet echt mijn ding. Een gewone Enyaq wellicht, daar komt volgens mij ook een facelift van.
Mustang Mach-E? Evt. De GT uitvoering

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

jouwheld schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:06:
[...]

Ja hoor eens, we proberen elkaar hier op GoT te helpen he. En dan doelen we niet op van de regen in de drup :P

Dat gezegd hebbend: 600 euro ex brandstof is simpelweg een vrij laag budget, dus dan zit je idd aan zeg een corsa of vergelijkbaar. Polo haal je vermoedelijk al niet eens. 600 euro lijkt veel, maar de tijd dat je daar een mooie middenklasser voor kon leasen ligt inmiddels bijna 20 jaar achter ons.
* The Eagle had in 2007 een goed aangeklede Seat Altea 2.0 TDI voor 720 iirc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:12:
[...]

Ja hoor eens, we proberen elkaar hier op GoT te helpen he. En dan doelen we niet op van de regen in de drup :P

Dat gezegd hebbend: 600 euro ex brandstof is simpelweg een vrij laag budget, dus dan zit je idd aan zeg een corsa of vergelijkbaar. Polo haal je vermoedelijk al niet eens. 600 euro lijkt veel, maar de tijd dat je daar een mooie middenklasser voor kon leasen ligt inmiddels bijna 20 jaar achter ons.
* The Eagle had in 2007 een goed aangeklede Seat Altea 2.0 TDI voor 720 iirc
Hij hoeft maar 20.000 km per jaar op te geven hè. Beetje afhankelijk of daar nog iets van verzekering, winterbanden etc in moet maar bij Ayvens kan ik een Model 3 (standaard rang en kleur) voor dat bedrag samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Tehh schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:30:
Heeft iemand nog een werkende glazen bol (of gewoon wat kennis van nieuwe auto's)?

Leasebudget: € 1.275 (ex brandstof)
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: 48 maand
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: budget is exclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: n.v.t.
Overige afhankelijkheden:
  • ik rijd alleen zakelijk, dus fiscale waarde maakt mij niet uit
  • uitzoeken gaat (in eerste instantie?) via de Arval portal, maar de uiteindelijke offerte wordt naar meerdere leasemaatschappijen verstuurd. Voorheen konden we ook zelf een offerte opvragen en indienen bij de leasemaatschappij.
Specifieke wensen:
  • "winter pack" (stuurverwarming is eis)
  • hatchback / sedan (station zou kunnen, géén SUV)
  • liefst >150 kW / 200pk vermogen / >300 Nm koppel
  • voorkeur voor AWD
Momenteel rijd ik een 'boventallige' auto, dus een auto die ooit door iemand anders gekozen is die inmiddels geen recht meer heeft op een leaseauto. Ik heb er nu een jaar in gereden, en de looptijd is nog 9 maanden. Gezien de fiscale waarde was de wagenparkbeheerder al blij dat iemand er in wil rijden, dus het was prima als ik hem eerder in zou leveren.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Volvo S60. Een auto die niet meer nieuw te configureren is, maar nog wel uit voorraad leverbaar is. Hoe lang blijven dealers zitten met nieuwe auto's? Ik vind het geen probleem om nog even te blijven rijden in de huidige auto, scheelt voor de werkgever mooi een bak geld.
Is daarnaast zelf uit te rekenen wat de leaseprijs wordt per maand? Ik ben wel benieuwd of een S60 T6 nog past (~65k).

Andere auto's waar ik naar kijk:
Astra GSe (ik ben bijzonder gecharmeerd van het uiterlijk, en is ook helemaal compleet, maar ik twijfel over de degelijkheid/kwaliteit).
Hyundai Ioniq 5 N-line/Lounge AWD (maar deze auto's zijn wel gróót!)
Peugeot 408 GT (ik ben niet zo'n fan van Franse auto's, dus twijfel)
Cupra Formentor/Leon VZ (vallen in mijn regio onder Pouw, en daar ben ik ook geen fan van)

Mis ik dan nog iets?
De afgelopen maanden ben ik doorgereden in de 'boventallige' auto. Inmiddels heb ik de opdracht gekregen een nieuwe auto uit te zoeken. Daarbij heb ik toegang gekregen tot de portal van één van de leasemaatschappijen. Wat een duistere wereld is dat toch...

De grens van de fiscale waarde ligt op ongeveer € 70.000 - € 75.000. Zo is dus bijv. een Hyundai Ioniq 5 N (dat beest met de totaal onnozele 650 pk) gewoon mogelijk met alle opties (75k fiscale waarde). Maar bij een V70 T8 Ultra blijft er weinig over voor opties, en blijf je steken op ca. 68k fiscale waarde. Er staat zelfs een Macan 4 tussen met fiscale waarde van 87k. Dan is de eigen bijdrage overigens wel € 87 per maand en zal je ook de opties zelf moeten bekostigen.

Eerst ga ik kijken of een S60 T8 past. Er zijn alleen nog maar voorraadmodellen, dus het is nog even afwachten of het past of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:30
@Erikje_b Fiat 600? Ziet er leuk uit en lijkt ook elektrisch redelijk capabel.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9

Eisen:
>250pk
Ruimte
EV of Plug-in
75K max, liever 50-60K
Sport pakket

BMW X3 30x M-Sport

Audi heb ik niks mee.

Vandaag eens een kort rondje dealers gedaan. Ik werd maar van weinig enthousiast.

VW/Skoda - wat een saaiheid allemaal. Er stond ook alleen een 65+ basis uitvoering van de Tiguan, dat helpt ook niet mee.
BMW - de nieuwe X3 is een mooie auto, maar ruimte viel me tegen, werd er nog niet perse heel hebberig van. Interieur is netjes, maar mis een beetje het "premium" gevoel. In de nieuwe 5 trouwens net zo, terwijl ik dat bij de vorige toentertijd wel had. Hardere plastics en allerlei fancy kleurtjes en lichtjes waar ik niet op zit te wachten. De BMW 3 touring blijft gewoon een erg mooie auto, vind ik qua interieur ook mooier. Nadeel is dat het model er waarschijnlijk redelijk snel uit gaat en je dus in een verouderd model rijdt. Een 1 serie zou ook nog een optie zijn, om wat budget over te houden en lager in de bijtelling te zitten.
Peugeot - niet mijn smaak
Audi - niet mijn merk. De Audi's die ik wel mooi en gaaf vind zitten ver boven budget. Een Q4 e-tron zou nog de meeste kans maken.
Renault - Erg positief verrast door de Rafale! Eigenlijk de enige auto die me echt verraste. Ik vind hem gaaf om te zien en eens wat anders dan al die standaard keuzes. Bovendien erg ruim! Echt veel ruimer dan de X3.

Overall vond ik dat het gat tussen premium merken en de rest qua interieur beleving een stuk kleiner is geworden dan vroeger. De rest heeft mooie stappen vooruit gemaakt, terwijl ik bij BMW vindt dat het eerder achteruit is gegaan.

We hebben nog wel wat dealers te gaan, zeker ook voor EV modellen, maar tot nu toe ben ik het meest enthousiast over de Rafale, gevolgd door een 330e touring en dan de X3 30e. Wel benieuwd wat een Renault van 65K in de lease doet :+ In het nieuwe jaar maar eens offertes opvragen en inleveren bij de leasemij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
VidaR-9 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 16:47:
[...]

We hebben nog wel wat dealers te gaan, zeker ook voor EV modellen, maar tot nu toe ben ik het meest enthousiast over de Rafale, gevolgd door een 330e touring en dan de X3 30e. Wel benieuwd wat een Renault van 65K in de lease doet :+ In het nieuwe jaar maar eens offertes opvragen en inleveren bij de leasemij.
Kende de Rafale niet. Even opgezocht. Eerste waar ik aan dacht: Ford Mustang Mach EV.
Misschien moet je die dan ook maar eens gaan bekijken.

Met een beetje mazzel red je de versie met 487pk uit je leasebudget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jeroenkb schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 17:07:
[...]

Kende de Rafale niet. Even opgezocht. Eerste waar ik aan dacht: Ford Mustang Mach EV.

Idem, maar ik kreeg vooral het gevoel: "dit is toch de Enyaq Coupé waar ik naar zit te kijken?"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
True schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 17:08:
[...]

Idem, maar ik kreeg vooral het gevoel: "dit is toch de Enyaq Coupé waar ik naar zit te kijken?"
Wie is wie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyNb3IVeX5J_g6fiD2-hLLvByY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Y5exBupVm65ogvQw3PLjRAv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
jeroenkb schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 17:07:
[...]

Ik ben niet zo gecharmeerd van het interieur van een Mach-E. De GT smoelt wel erg lekker van buiten.

De Enyaq vind ik dan mooier. Verwacht daar nog wel een facelift van, zou zeker een optie kunnen zijn. Maar wel een auto die je op iedere straathoek ziet. Zo’n Rafale in het mat blauw is wat dat betreft wel een unieke auto - ook wel leuk.

Pagina: 1 ... 56 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.