gwystyl schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:51:
[...]
Waar komt de eis/wens voor <30k vandaan? Voor de verwachte bijtelling, of is het vanuit je werkgever (omdat hij de auto koopt ipv least oid)?
Je bent waarschijnlijk al aardig aan het rondkijken, en dan zie je dat je voor 30 k een beetje redelijke B-segmenter of hele kale C-segmenter kan krijgen tegenwoordig. Dat klinkt niet lekker in combinatie met 40k per jaar rijden. Het kan, maar iets aangekleder of groter is wel fijn bij dat soort afstanden.
Het is uiteindelijk een voorraadmodel Seat Leon Sportstourer (blauwgrijs) geworden. 4 Cilinder, 1500cc.
Heb hem begin vorige week opgehaald, trekhaak komt er nog onder, maar op zichzelf een prima complete auto, waar alles op / in zit wat we nodig hebben/ vinden (navigatie, telefoonverbinding, DAB radio, Android auto verbinding (draadloos), Cruisecontrol, Airco/ Climate Control, géén automaat (komt ook omdat onze andere auto ook handgeschakeld is, het steeds wisselen ervaren we als lastig/ irritant).
Wel een erg (lekker) ruime auto, ik kan met mijn 1,97 rijden én gemakkelijk achter mijzelf zitten zeg maar, dus dat is echt prima. En de standaard in hoogte verstelbare bodem van de kofferruimte is erg fijn. Moet er veel mee, dan zet je 'm omlaag, hij staat bij ons standaard op de hoge stand, hoeven we met boodschappen e.d. niet omhoog te tillen/ trekken.
Moet wel zeggen (die ervaring heb ik ook met andere auto's met al die hulpsystemen) dat die verplichte hulpsystemen irritant zijn, maar gelukkig snel uit te schakelen.2 knopjes op het stuur en Lane Assist staat uit, en zelfde (1 keer scrollen met 1 van beide knopjes) voor snelheidscontrole.
Lane assist op snelwegen e.d. werkt prima, maar op 60km wegen (zijn er hier nogal veel in de buurt) waar je eigenlijk over/ op de belijning, de curbs op moet om uit te wijken voor auto's (en als je fietsers niet angstig wil laten zweten

) wil die je eerst terugdrukken op de weg. I.m.o. geen veiligheidsvooruitgang.
En de snelheidscontrole/ systemen wil k het al helemaal niet over hebben, die zitten er nogal vaak naast. Reed toen ik hem opgehaald had bij de dealer terug, stukje werkzaamheden (50KM max) in de stad, op een stuk waar je normaal 70 mag. Dat ging prima. Maar na die werkzaamheden een 'einde verboden' bordje, dus auto denkt dat die 100 mag.
Overigens reden voor deze auto (en ook geaccepteerd door werkgever) is ook wegens verhoging BPM, waarbij verwachting vanuit de leasemaatschappij is uitgesproken dat de prijzen in het geheel wel (wat) omhoog zullen gaan. Wat omhoog zullen gaan en de onduidelijkheid over de uiteindelijke prijzen volgend jaar heeft het besluit versimpeld/ versneld, om nu dan voor de zekerheid te kiezen.
[
Voor 7% gewijzigd door
jbdeiman op 08-11-2024 11:14
]