@x0z8_ Ik denk dat bovenstaand een goede optie is, laden is prima te doen overal (nog beter als je thuis kan laden). Ik vind het overigens apart dat jij 60k per jaar doet maar geen lease auto krijgt...Lollercopter schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:00:
[...]
Wat voor segment zoek je ? Je moet dan even berekenen wat je meerprijs per kilometer is bij private lease. Maar ik ben bang dat je je daar ook een hoedje schrikt. Uiteindelijk moet iemand die afschrijving gewoon gaan betalen, omdat je 4 jaar die auto "op" rijd.
Ik denk dat het toch het goedkoopste is om zelf een degelijke auto te kopen met 80k / 100k kilometer erop waar al een flink stuk van de kop eraf is. En die dan in 2-3 jaar helemaal op rijden tot 250k kilometers, verkopen en dan weer opnieuw ... Afhankelijk van hoe je woon/werk afstand en of je thuis kan laden is een electrische auto (gebruikte Tesla model 3 ?) misschien niet gek, hoef je normaal alleen aan de normale slijtage delen te denken.
In deze situatie zou je eigenlijk elk 1-1.5 jaar een andere auto moeten kopen omdat je anders je investering compleet op rijd.
[ Voor 5% gewijzigd door ragged op 29-03-2024 10:13 ]
1