Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Engineer Stewie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:16:
[...]

Schrik als belg wel van die bijtelling. 600€ netto is hier bijtelling voor 6 maanden…
Welkom in Nederland. Een beetje auto zit hier al snel op een 400-500 euro netto in de maand. Denk dan aan een Mini, Volvo V60, 1 en 2 serie, A Klasse etc. Wij betalen grofweg 100 euro bijtelling per 10.000 euro waarde van de auto. Alleen een EV krijgt een klein stukje korting, die steeds meer afgebouwd wordt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
justinb81 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:13:
Hebben jullie nog tips of adviezen? Ik vind namelijk bijna allemaal SUV's als EV en die mogen blijkbaar niet. (en vind ik niet lekker rijden) De BMW i4 lijkt wel wat, maar ik vind geen alternatieven om mee te vergelijken.
Ik zou bij je lijstje ook de levertijden zetten. Dan kun je dat meenemen in je overweging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:11
AllSeeyinEye schreef op woensdag 15 december 2021 @ 06:16:
[...]

Welkom in Nederland. Een beetje auto zit hier al snel op een 400-500 euro netto in de maand. Denk dan aan een Mini, Volvo V60, 1 en 2 serie, A Klasse etc. Wij betalen grofweg 100 euro bijtelling per 10.000 euro waarde van de auto. Alleen een EV krijgt een klein stukje korting, die steeds meer afgebouwd wordt.
Hier komen we nog niet aan die bedragen bruto voor een nieuwe diesel van 60k, dan zit je aan 400€ bruto waar wij al van schrikken. We hebben ook nog eens 31€/maand vrijstelling als je je leasewagen professioneel gebruikt.

Maar een Hybride en EV ben je tot 80k klaar voor 200€ bruto. Hybride is tot januari 2023 gelijk aan EV en dan zal dat afgebouwd worden. EV blijft zo tot januari 2027. Daarom wil ik nu een snel leverbare auto zodat ik in 2026 nog een nieuwe EV kan bestellen (besteldatum bepaald in welk systeem je zit, dus bestellen in November/December 2026 is ideaal).

Bovenstaande maakt dat de vooropgestelde iX3/EQC mij 180€-31€, dus een 150€ bruto per maand kost.

Aan de andere kant, ik geloof dat je in Nederland van 5000€ bruto wel mooi 600€ meer overhoudt (volgens calculator (2850 vs 3430 euro). Dus linksom of rechtsom…
Enkel in Nederland kan je de wagen makkelijk links laten liggen. Als ik de wagen niet neem, levert mij dat amper 200€ netto op door de schaalgrootte van mijn werkgever en het lage leasebedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55
justinb81 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:13:
Ik heb een nieuwe baan, en kan daarbij voor het eerst kiezen voor een leaseauto of €10.200,- bruto per jaar mobiliteit budget als ik in mijn eigen auto blijf rijden.
Als ik in mijn eigen auto blijf rijden moet ik dus van dat bedrag ook tanken etc, dus ik ben aan het kijken of een lease aantrekkelijker is aangezien ik daar een losse tank/laadpas bij krijg.

Ter referentie, ik rijd nu een Opel Insignia Sports tourer uit 2018 (showroom model aangeschaft in 2019) en koop normaal om de 5 jaar een nieuwe auto.
Huidige maandelijkse netto kosten zijn (afgerond, en onderhoud weggelaten aangezien dat minimaal is de eerste 5 jaar):
Sparen nieuwe auto (5 jaar lang): €500
Wegenbelasting: €70
Verzekering: €60

Dus ik dacht dat als ik richt op een bijtelling onder de €600, dat ik aardig uitkom (minder mag natuurlijk altijd)
Ik val in belastingschijf 2

Leasebudget: €850 Bruto
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 60 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief, ik krijg een losse tank/laad pas van het werk
Merkbeleid, zo ja, welke: Volvo, Renault, Volkswagen, Audi, BMW
Overige afhankelijkheden: sports cars, SUVs, convertibles en hybride mag niet.
Specifieke wensen: Een EV die snel kan laden en met min 300km range in de winter. max €600 netto bijtelling. liefst een grote sedan of station (maatje insignia). Ik wil geen Renault en liever geen VAG

Hebben jullie nog tips of adviezen? Ik vind namelijk bijna allemaal SUV's als EV en die mogen blijkbaar niet. (en vind ik niet lekker rijden) De BMW i4 lijkt wel wat, maar ik vind geen alternatieven om mee te vergelijken.
Je schrijft dat het budget excl brandstof is, want je krijgt een tankpas. Dat wordt daar niet mee bedoeld. Bij alle (operational) leaseauto’s krijg je een tankpas.
Het gaat om de opbouw van je leaseregeling. Bij sommige werkgevers is het budget incl brandstof (en dus effectief een 150-200euro lager bij een benzine auto) en bij sommige is dit excl brandstof.
Als je op bijvoorbeeld directlease.nl kijkt kan je zien wat een auto qua budget kost en als je op dat bedrag klikt zie je de kosten incl brandstof.

Controleer dit dus even in je leaseregeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:10
@Engineer Stewie Das mooie info voor de TS, kan je dat eens verder uitschrijven?

Verder, denk ik, dat een Vlaming, idioot snel aan 50% belastingafdracht zit op het salaris. Laatste keer dat ik daar naar gekeken had, was in 2017 -- bijna 50% voor 40k/bruto

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:38
Ambianz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:35:
[...]

De mazda 3 ga ik maar eens proefrijden inderdaad. Zelfde geldt voor de seat leon.
Mazda en automaat is niet zo'n fijne combinatie.

Vanaf wanneer mag of moet je bestellen? De nieuwe Astra en 308 zitten er ook aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Laatst online: 07-09 16:57
nooberke schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:10:
[...]

Vanaf wanneer mag of moet je bestellen? De nieuwe Astra en 308 zitten er ook aan te komen.
Bestellen kan vanaf nu. Voorkeur ook voor een voorraadmodel aangezien ik nu een privé auto rijd. Of het moet mogelijk zijn om vanaf moment bestellen een voorloper te krijgen. Zou even moeten uitzoeken wat gebruikelijk is daarin.

De astra spreekt me niet zoveel aan, de nieuwe 308 lijkt me ook wel interessant. Zelfde geldt voor de Karoq.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
D_Jeff schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:25:
@Engineer Stewie Das mooie info voor de TS, kan je dat eens verder uitschrijven?

Verder, denk ik, dat een Vlaming, idioot snel aan 50% belastingafdracht zit op het salaris. Laatste keer dat ik daar naar gekeken had, was in 2017 -- bijna 50% voor 40k/bruto
Je bedoelt de regels rond Voordeel Alle Aard (jullie bijtelling)? Wil dat gerust eens doen ja.
Stuur een PM met details aub.

offtopic:
Qua belasting, we betalen idd idioot veel, maar ik bevind mij in realiteit in een bevoorrechte positie.
Ik behoor tot de 10-15% best verdienende in Belgie, komende uit een arm gezin is dat soms nog een shock. Ik spaar/beleg dan ook 50% van mijn netto inkomen zonder mij pijn te doen, ik kan dat gewoon niet uitgeven zonder mij slecht te voelen...
Enige dat we hebben is een groot vrijstaand huis (330m2 netto, zonder kelder en de 2de externe garage mee te tellen) op een lap grond van 2000m2. Maar dat verliest geen waarde.
Verder kan je zoveel inbrengen in de belastingen dat de reele druk voor mij 'slechts' 40% is.
Het gezegde: "waar geld is moet geld zijn", klopt echt wel hier. Als je wat geld hebt kan je je concentreren op sparen en dat recupereren in de belastingen. Heb nog in de tijd gekocht dat een hypotheek aftrekbaar was etc. Bevoorrecht dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Engineer Stewie op 15-12-2021 10:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorthacs
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14:10
Wild Chocolate schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:49:
[...]

Ik heb de Belgische prijzen niet helemaal scherp, maar:

Mercedes C klasse Estate is misschien zelfs een optie?

Cupra-Leon Sportstourer?

Schaft je bedrijf de auto zelf aan, dat je uitgaat van een aankoopprijs? In de lease is een Mercedes bijvoorbeeld vaak behoorlijk goedkoper dan andere auto's met dezelfde aanschafprijs. (En dan zou een C-klasse Estate best eens goedkoper kunnen zijn dan een Volvo V60, terwijl de aanschafwaarde hoger is).

De Volvo V60 heeft wel de grootste en veruit sterkste motor. Is alleen wel begrensd op 180 km/h (maar goed, harder dan dat rijd ik persoonlijk misschien één keer per jaar en dan meestal niet eens echt lang).
Volvo heeft standaard de grootste kofferbak(60 l meer dan de Leon), maar met de bank plat heeft de Leon meer ruimte! (1450 vs 1364 l).
Vandaag is de nieuwe wagen besteld, het is uiteindelijk geworden: Volvo V60 T6 Recharge Inscription met een paar opties, dit in Denim Blue. Nu begint het lange lange lange wachten... Voorlopig verwachting staat op eind 07/2022. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NH7KRMcXtd6rS04YIcHR41BOMk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SaZ16HTBNbIskqRh3yCUM2J8.png?f=user_large

Hij staat nu ook in Mijn Leaseplan. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

Zeg je dit op basis van eigen ervaring of van wat je leest op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-08 10:49
Smobbo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:50:
[...]

Je schrijft dat het budget excl brandstof is, want je krijgt een tankpas. Dat wordt daar niet mee bedoeld. Bij alle (operational) leaseauto’s krijg je een tankpas.
Het gaat om de opbouw van je leaseregeling. Bij sommige werkgevers is het budget incl brandstof (en dus effectief een 150-200euro lager bij een benzine auto) en bij sommige is dit excl brandstof.
Als je op bijvoorbeeld directlease.nl kijkt kan je zien wat een auto qua budget kost en als je op dat bedrag klikt zie je de kosten incl brandstof.

Controleer dit dus even in je leaseregeling ;)
Hmm, ik denk dat ik het dan verkeerd lees? er staat:

"The Lease Car budgets exclude VAT and fuel costs. All Lease Cars will come with a fuel
card.
Car allowance includes car costs, commuting/fuel costs and parking costs/fares/tolls,
therefore these will not be reimbursed."

Dus ik nam aan dat ik voor die 850 budget niet brandstof erbij hoef te rekenen bij een lease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
justinb81 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:43:
[...]

"The Lease Car budgets exclude VAT and fuel costs. All Lease Cars will come with a fuel
card.
Car allowance includes car costs, commuting/fuel costs and parking costs/fares/tolls,

Dus ik nam aan dat ik voor die 850 budget niet brandstof erbij hoef te rekenen bij een lease?
Zo zou ik het ook opvatten inderdaad. €850,- ex brandstof.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

s3n

[...]
Ongetwijfeld is de handbak de betere, maar ik zou de automaat zeker niet afwijzen.

Ik rijd er nu bijna een jaar in en kom van een dsg. De Mazda vind ik veel minder zenuwachtig en ook wegrijden van stilstand is een stuk beter. De snelheid van opschakelen was bij de dsg beter. Ofwel, rijden en kijken hoe het jou persoonlijk bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
[...]

card.

Dat lees ik ook als excl brandstof.
Het budget is zonder brandstof, daar gaat het om.
In de volgende zin wordt (logischerwijs) bevestigd dat je gewoon een tankpas krijgt en niet elke tankbeurt los moet declareren.

Dan heb je een prima budget (y).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:10
Smobbo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:55:
[...]

Dat lees ik ook als excl brandstof.
Het budget is zonder brandstof, daar gaat het om.
In de volgende zin wordt (logischerwijs) bevestigd dat je gewoon een tankpas krijgt en niet elke tankbeurt los moet declareren.

Dan heb je een prima budget (y).
De tweede zin gaat over de keuze uitbetaling budget i.p.v. een leaseauto.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
[...]

card.

Die Car Allowance zou voor mij een slechte deal zijn als ze daar ook parkeren bij de zaak onder rekenen. Dat is al €312 per maand, parkeer nog een paar dagen op schiphol, en dan zit ik al aan de helft van de Car Allowance O-)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
VidaR-9 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:37:
[...]

De tweede zin gaat over de keuze uitbetaling budget i.p.v. een leaseauto.
De 3e ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:24

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Kapteynn schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:58:
Vandaag de kogel door de kerk. Het wordt een peugeot 3008 gt met de elektrisch verstelbare stoelen vanwege het uitschuifbare deel aan de voorkant. Auto bied voldoende ruimte en rijd ook erg comfortabel.
Nog even terugkomend op de samenstelling die het is geworden.
Zoals gezegd een Peugeot 3008 GT, in de kleur Blue celebes. De GT line is behoorlijk compleet dus in de optie lijst komt er alleen nog de electrisch verstelbare stoelen bij en een afneembare trekhaak(achteraf). De standaard audio set vond ik voldoende en zie daarom geen noodzaak om dit te upgraden, overige opties zag ik ook weinig meerwaarde in. Jammer dat er geen stuur en voorruit verwarming mogelijk is, dit had ik toch wel graag erbij willen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
De kogel is door de kerk...

Ik heb vandaag een BMW iX3 High executive besteld in het sophisto grijs, met nog de getinte ruitjes achteraan.
Nu, de wagen komt eigenlijk full option, komt goed dus :).

Voor de rest was niets toegelaten, budget was niet toereikend voor een laadstation. Maar die ga ik laten installeren vanuit mijn bonus, komt op een 700 euro netto dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:18
Engineer Stewie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:42:
[...]

Levertijd onbekend idd, net zoals alle andere mercedesen (EQA/EQB/CLA break), maar ook de VW passat en Arteon hybrides hebben levertijd onbekend. En eigenlijk alles van de directors, van mercedes c300de, GLC, GLE, Audi etron, A7 sportback enzo, allemaal op levertijd onbekend.
Ik rijd nu ook een Arteon en de hybride Arteon zou juni 2022 zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
AE69 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 01:30:
[...]

Ik rijd nu ook een Arteon en de hybride Arteon zou juni 2022 zijn
Dat valt idd wel mee. Rij nu overigens ook in een Arteon R-line :). En ga dus naar de BMW iX3 (wss ook Juni 2022).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Gezien de idiote levertijden op sommige auto's (extremen: 18! maanden), betekend dat ik, als TS, ook maar eens de gok neem om door jullie doorgezaagd te worden :+

Huidig
auto: Mazda 3 SkyActiv-X Lux handgeschakeld (2019)
Contractduur: 48 maanden (okt-2023 aflopend), optie tot 12 maanden verlening na goedkeuring
Contract kmtrage: 30k/jaar
Aanvullende eisen werkgever: Winterbanden, verlaagd eigen risico naar 300 euro/jaar, vervangend vervoer regeling

Suggesties per 11-2023
Leasebudget: 800 (peildatum:2021)
Kilometrage per jaar: 30k a 35k/jaar
Contractduur: Vrije keuze, tussen de 6 en 60 maanden; Shortlease heeft niet de voorkeur.
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen
Overige afhankelijkheden: Moet EV ( :( )
Specifieke wensen: Geen terreinwagen, SUV en andere hoge hokken

---
Rond 10-2023 heb ik de volgende keuze mogelijkheden:
A> Vragen om verlening van een heerlijk stukje rijdend gereedschap (met de wetenschap dat ik een maand of 10 later toch aan de beurt ben)

B> Toch overga naar een EV -- alleen ben ik nog steeds niet overtuigd.

Verder even een reminder naar de EV-Nerds: Binnen de EU is 30KWh de ondergrens van Snelladen en in Polen + Baltische staten zijn de meeste palen nog in de range van 30 - 50 KWh. De ironie wil dat de EV-routerplanners mij via een willekeurige ferryovertocht sturen 8)7

C> Uitbetaling van het leasebudget is mogelijk (geen volledige 100%, maar het zit er ver vanaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:16
@D_Jeff hoe vaak ga je die kant op? Zou gezien de ontwikkelingen denk ik zelf voor verlenging gaan. Ook omdat je zelf geen BEV voorstander bent. Dan zit je eind 24 en zal er ook alweer veel meer keuze zijn en ook weer veel meer snelladers.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@Inspired Momenteel is het wat lastig, maar op de planning staat 2x/jaar
Daarnaast heb ik de afgelopen 2 jaren gem 5x/maand een rit van 400km+ (retour) moeten maken en laden was niet overal mogelijk (tenzij omrijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
D_Jeff schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:45:
@Inspired Momenteel is het wat lastig, maar op de planning staat 2x/jaar
Daarnaast heb ik de afgelopen 2 jaren gem 5x/maand een rit van 400km+ (retour) moeten maken en laden was niet overal mogelijk (tenzij omrijden)
BEVs zijn ook nog relatief duur. Het is geen mega budget dus tegen 2024 kun je er (waarschijnlijk) meer mee/krijg je er meer voor. Ook is dat het chiptekort weer wat minder groot. Tenminste, dat zou je verwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 11:31
** Zie de opmerking hieronder + post in het andere topic. **

[ Voor 99% gewijzigd door Taro op 27-12-2021 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@Inspired Het gras aan de overkant is niet heel veel groener (~ 850, max 55k fiscaal) ; Dus zo slecht is het niet, maar verder ben ik het wel met je eens: chiptekorten helpen niet en er staat nog veel te gebeuren in EV-land

Als ik echt MOET, dan zou ik met de kennis van vandaag voor de Peugeot E-208 GT gaan, met de kortst mogelijke termijn. (Compact, aardig uitziende Hatchback, ~32k fiscaal)

----
@Sunri5e Die vraag mag in het andere topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
@D_Jeff die auto komt in de winter tot een 200km op de snelweg. (https://ev-database.nl/auto/1168/Peugeot-e-208)

Als je regelmatig langere afstanden rijdt zou ik daar niet mega blij van worden. Prijs per kWh van de accu’s gaat steeds omlaag dus in 2024 zul je meer capaciteit hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotcom87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:40
Goeiemorgen allemaal! Vandaag naar de Volvo dealer om eindelijk men nieuwe wagen te bestellen. Het gaat een V60 Polestar Engineered worden in Crystal White. En dan 9 maanden wachten op de levering :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@dotcom87 Tja, levertijden, in de huidige tijd is 9 maanden zelfs prima te noemen. Er zijn merken en modellen die niet eens te bestellen zijn omdat de backlog te groot is.

Ze weten het wel te verzinnen die uitvoeringen, blijkbaar is het niet goed genoeg en kun je extra geld vragen voor optimalisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timonsl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-06 21:30
Dag allen,

Ik (complete leek als het gaat om auto's) ben op zoek naar suggesties voor een zakelijke leaseauto.

Leasebudget: 700 p/m bruto
Kilometrage per jaar: 40K
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: geen
Overige afhankelijkheden: Hybride (benzine/elektrisch)
Voorkeuren: Audi, VW, Volvo, Seat, Skoda, BMW.

Als ik zelf zoek kom ik al snel uit bij een Golf of een A3 maar ben benieuwd of er nog meer mogelijkheden zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door timonsl op 28-12-2021 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
timonsl schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:06:
Dag allen,

Ik (complete leek als het gaat om auto's) ben op zoek naar suggesties voor een zakelijke leaseauto.

Leasebudget: 700 p/m bruto
Kilometrage per jaar: 40K
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Eerlijk waar geen idee wat dit inhoud, krijg sowieso een tankpas.
Merkbeleid, zo ja, welke: geen
Overige afhankelijkheden: Hybride (benzine/elektrisch)
Voorkeuren: Audi, VW, Volvo, Seat, Skoda, BMW.

Als ik zelf zoek kom ik al snel uit bij een Golf of een A3 maar ben benieuwd of er nog meer mogelijkheden zijn.
Brandstof is hierin key. Is het budget inclusief brandstof is het voor een A3 of Golf erg beperkt.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcom87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:40
jongetje schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:57:
@dotcom87 Tja, levertijden, in de huidige tijd is 9 maanden zelfs prima te noemen. Er zijn merken en modellen die niet eens te bestellen zijn omdat de backlog te groot is.

Ze weten het wel te verzinnen die uitvoeringen, blijkbaar is het niet goed genoeg en kun je extra geld vragen voor optimalisaties.
Ik heb ook met de reguliere V60 T8 gereden. Het onderstel van de Polestar reed toch wel heel anders en een stuk sportiever, waar ik wel voor te vinden was. Verder was het prijsverschil tussen de reguliere T8 en de Polestar versie niet zo groot, ook al omdat er bepaalde opties op de Polestar standaard zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timonsl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-06 21:30
Dean Martin schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:11:
[...]

Brandstof is hierin key. Is het budget inclusief brandstof is het voor een A3 of Golf erg beperkt.
Even nagevraagd, het is exclusief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
timonsl schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:00:
[...]

Even nagevraagd, het is exclusief!
Dan wordt het alsnog krapjes denk ik, maar wellicht dat een vrij kale/instap A3 of Golf wel past.

Ga gewoon eens wat rondklikken in de calculator en dan kom je er snel achter wat wel/niet lukt.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:08

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Daan_ schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:54:.

Kilometrage per jaar: 35000
Contractduur: 36 maanden.
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Ex
Merkbeleid, geen
Overige (persoonlijke) afhankelijkheden: Niet boven de 60k fiscaal i.v.m. bijtelling.
Mogelijkheden die ik overweeg.:
Volvo XC40 recharge Inscription
Verder nog geken naar: SANTA FE en Tuscan Hybrid —- Premium Plus Sky en Tiguan R-Line.

Minimaal: elektrische verstelbare stoelen met geheugen. 360 camera, rijondersteuning, CarPlay,
Keuze is uiteindelijk gevallen op een EV. Hyundai Ioniq 5 Lounge 73kWh RWD. Kleur: Gravity Gold matte

Eind januari wordt auto omgewisseld.

Edit:
Alleen de 20inch worden 19inch. Iets meer comfort en ook wat zuiniger.

[ Voor 61% gewijzigd door Daan_ op 30-12-2021 16:32 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ambianz
Ambianz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:08:
Leasebudget: 1050
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 5 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Nvt
Specifieke wensen:
  • Automaat is een sterke pré
  • Stoelverwarming is een pré
  • Trekgewicht van 1200kg minimaal ivm caravan + trekhaak
  • 130pk is wel het minimum. Veel blokken met 110pk vallen af.
  • Fiscaal <40k is voorkeur ivm bijtelling
Ik ben nog aardig zoekende. De shortlist loopt dan ook erg uiteen. Iemand nog mooie opties?
  • Mazda CX-30
  • Kia Proceed
  • Audi A3
Uiteindelijke keuze is de Mazda CX30 geworden. Voorraadmodel. Deze wordt ergens in de komende weken geleverd. Comfort versie met Bose en 18 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerinoNL
  • Laatst online: 24-04-2022
Leasebudget: 956 (50% van het niet uitgegeven budget komt bruto opgeteld bij loon)
Kilometrage per jaar: 35k/jaar
Contractduur: 60 maanden
Eigen bijdrage: 3,5%
Extra's: Apart budget voor dealeropties (onduidelijk nog hoe groot dat budget precies is)
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen
Overige afhankelijkheden: Contract moet met extra opties (vervangend vervoer, laag eigen riscio, tankpas, enz.) afgenomen worden
Specifieke wensen:
- Nooit eerder een auto gehad
- Geen partner/kinderen dus hoeft geen familie auto te zijn
- Moet fijn zijn voor lange afstanden op snelweg (Amsterdam -> Breda en Amsterdam -> Brussel)
- Voorkeur voor veel high-tech snufjes en driver-aids
- Geen directe persoonlijke voorkeur voor hand of automaat (automaat wordt me veel geadviseerd door anderen)
- Liefst zo'n laag mogelijke bijtelling en eigen risico (max 38k, voorkeur <32k)
- Bij een lease contract van 800 in de maand en fiscale waarde auto van 28.500 kom ik netto aan het eind van de streep (met hoger loon in nieuw contract) gelijk uit.

Momenteel in overweging:
- Peugeot 208 Allure Pack 1.2 Puretech 100 EAT8 (ga er dan netto op vooruit in nieuwe contract)
- Peugeot 208 GT Pack 1.2 Puretech 100 EAT8 ​
- Toyota Yaris Business Plus 1.5 Hybrid
- Skoda Fabia Business Edition 1.0 TSI Greentech 81kW
- Mazda 3 eSkyactiv-X 186 Comfort handgeschakeld
- Skoda Scala Business Edition 1.0 TSI Greentech 81kW
- Kia Ceed Dynamic Plus Line 1.5 T-Gdi MHEV
- Kia Ceed Launch Edition 1.5 T-Gdi MHEV

Elektrisch ben ik niet helemaal van overtuigd, zeker niet met de hogere bijtelling in 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambianz
[b]MerinoNL schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:33:
Momenteel in overweging:
- Peugeot 208 Allure Pack 1.2 Puretech 100 EAT8 (ga er dan netto op vooruit in nieuwe contract)
- Peugeot 208 GT Pack 1.2 Puretech 100 EAT8 ​
- Toyota Yaris Business Plus 1.5 Hybrid
- Skoda Fabia Business Edition 1.0 TSI Greentech 81kW
- Mazda 3 eSkyactiv-X 186 Comfort handgeschakeld
- Skoda Scala Business Edition 1.0 TSI Greentech 81kW
- Kia Ceed Dynamic Plus Line 1.5 T-Gdi MHEV
- Kia Ceed Launch Edition 1.5 T-Gdi MHEV

Elektrisch ben ik niet helemaal van overtuigd, zeker niet met de hogere bijtelling in 2022.
Ik heb zelf de Kia Ceed GT Line 160pk gereden, vond het stuur te direct. Als je dan even iets op het scherm doet of schakelt dan schiet je (op de snelweg) alle kanten op. Verder hele fijne auto.

Daarnaast Mazda 3 en CX30 proefgereden waarbij de CX30 beter zit en de 3 beter rijdt. Zitten beide vol technische snufjes. De andere geen ervaring mee, zoals je in vorige bericht kan lezen heb ik gekozen voor de CX 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 12:28
@MerinoNL Met zo'n kilometrage en lange afstanden op de snelweg zou ik altijd voor een automaat kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
TheDeuce schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:01:
@MerinoNL Met zo'n kilometrage en lange afstanden op de snelweg zou ik altijd voor een automaat kiezen.
Ik mis de automaat eigenlijk niet (Mazda3 SkyActiv-x Luxury 2019)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
MerinoNL schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:33:
Aangezien het inclusief brandstof is zijn de hybrides vaak relatief aantrekkelijk, waarschijnlijk kan je voor het tarief van enkele van de genoemde B-segmenters ook een Corolla of Niro hybrid rijden. Voel je natuurlijk wel in de bijtelling :+

Lager leasetarief kan weer een stukje compenseren voor de bijtelling misschien. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:30
Ambianz schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:52:
[...]

Ik heb zelf de Kia Ceed GT Line 160pk gereden, vond het stuur te direct. Als je dan even iets op het scherm doet of schakelt dan schiet je (op de snelweg) alle kanten op. Verder hele fijne auto.
Daar had onze Kia XCeed vorige week opeens ook last van. Dit model staat op hetzelfde platform als de Ceed. Het lijkt erop dat dit platform gevoelig is voor de bandendruk. Bij ons was die 0,2 bar rondom te laag. Ik heb alle banden weer opgepompt en de auto was weer koersvast als vanouds zonder enige nervositeit.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

MichelKlok schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Daar had onze Kia XCeed vorige week opeens ook last van. Dit model staat op hetzelfde platform als de Ceed. Het lijkt erop dat dit platform gevoelig is voor de bandendruk. Bij ons was die 0,2 bar rondom te laag. Ik heb alle banden weer opgepompt en de auto was weer koersvast als vanouds zonder enige nervositeit.
Banden lijkt een beetje een dingetje te zijn bij de Kia Ceed's. Afrolgeluid is ook al om te janken (mede daarom ook voor een Mazda3 gekozen).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Cross-post uit het BMW topic.

Zojuist de bestelbevestiging als document ontvangen van de dealer voor m'n BMW 118iA. Heb nu ook het productienummer.

Waar BMW eerder aangaf Harman Kardon niet te kunnen leveren, was dit nu tóch mogelijk.
(mogelijkheid blijft natuurlijk nog altijd bestaan dat de optie in het proces komt te vervallen.. maar het biedt al hoop dat het nu toch mogelijk is waar het enkele weken geleden niet mogelijk was).

Qua productiedatum en leverdatum staat dit aangegeven:

Req. Prod. Week: 10/03/2022
Conf Prod. Week: 16/04/2022
Exp. Del. Week: 18/05/2022

Fingers crossed! :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiT28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-12-2023
Leasebudget: ~€610, mag 30% overschrijden
Kilometrage per jaar: 16000
Contractduur: 48mnd
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: [i]Bij inclusief brandstofcomponent, wordt na verrekend o.b.v. werkelijk verbruik
Merkbeleid, zo ja, welke:Geen
Overige afhankelijkheden:Geen
Specifieke wensen:ACC, LED, climate en 110pk+
Uiteindelijke keuze:

Hi,

Was even benieuwd of jullie nog suggesties hebben. Heb het topic al ver doorgelezen, conclusies so far:

-> Gezien het lage budget, minder mogelijkheden
-> PHEV kan leuk zijn, ook omdat ik op kantoor gratis kan laden en enkele reis kantoor (woon-werk) <20km is.

Door COVID en het thuiswerken, zal het aantal KM's eerder minder dan meer worden.

Heb al best wat auto's door de configurator gegooid, kom nu op het volgende uit:

-> VW Polo (beetje aangeklede versie met 110pk (is wel een must, 95pk heb ik nu en dat is gewoon kut) is net zo duur als een golf GTE als je er vanuit gaat dat je met een PHEV de helft minstens elektrisch rijdt (woon-werk dus).
-> Golf GTE, relatief duur t.o.v. de Hyundai Tucson
-> Hyundai Tucson PHEV -> komt om een of andere reden relatief goed uit de lease.

Tucson 1.6 T-GDI 195kW 4WD PHEV Premium automaat (SUV) kost € 760'ish inclusief brandstofvoorschot. (brandstofvoorschot € 150).

Weet niet of jullie weten of daar al veel elektrisch rijden in zit? Lijkt te zijn berekend alsof er nooit wordt opgeladen.

Zijn hier mensen die deze auto al hebben? Wat halen jullie werkelijk op de accu en wat halen jullie op de benzinemotor? Tijdens vooral vakanties zal die laatste vooral worden aangesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
TimmiT28 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:32:
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: [i]Bij inclusief brandstofcomponent, wordt na verrekend o.b.v. werkelijk verbruik
Uiteindelijke keuze:

Hi,

Was even benieuwd of jullie nog suggesties hebben. Heb het topic al ver doorgelezen, conclusies so far:

-> PHEV kan leuk zijn, ook omdat ik op kantoor gratis kan laden en enkele reis kantoor (woon-werk) <20km is.

Door COVID en het thuiswerken, zal het aantal KM's eerder minder dan meer worden.

Heb al best wat auto's door de configurator gegooid, kom nu op het volgende uit:

-> VW Polo (beetje aangeklede versie met 110pk (is wel een must, 95pk heb ik nu en dat is gewoon kut) is net zo duur als een golf GTE als je er vanuit gaat dat je met een PHEV de helft minstens elektrisch rijdt (woon-werk dus).
-> Hyundai Tucson PHEV -> komt om een of andere reden relatief goed uit de lease.

Tucson 1.6 T-GDI 195kW 4WD PHEV Premium automaat (SUV) kost € 760'ish inclusief brandstofvoorschot. (brandstofvoorschot € 150).

Weet niet of jullie weten of daar al veel elektrisch rijden in zit? Lijkt te zijn berekend alsof er nooit wordt opgeladen.

Zijn hier mensen die deze auto al hebben? Wat halen jullie werkelijk op de accu en wat halen jullie op de benzinemotor? Tijdens vooral vakanties zal die laatste vooral worden aangesproken.
Wordt er achteraf verrekend hoeveel je daadwerkelijke verbruik is? Anders maakt dat natuurlijk een stukje minder uit vanuit financieel oogpunt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimmiT28
Smobbo schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:45:
[...]

Wordt er achteraf verrekend hoeveel je daadwerkelijke verbruik is? Anders maakt dat natuurlijk een stukje minder uit vanuit financieel oogpunt
Ja, er wordt inderdaad na verrekend op werkelijk gebruik. Daarom is het even passen en meten wat voordelig is. (In theorie komt het erop neer dat ik dan denk ik beter een grote PHEV kan rijden dan een volkswagen polo vanwege het gratis kunnen laden op mijn werk en op het stopcontact als ik in de buurt van de achterpoort kan parkeren op het pleintje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Uiteindelijke keuze:

Hi,

Het lijkt erop dat jouw werkgever al aan het voorsorteren is op de mogelijke bureaucratie van "uitstoot der werknemer".

PHEV zijn helaas erg duur, dus de keuze daar is erg magertjes.

Suggesties:

Hybrid:
Toyota Yaris 1.5, duurste uitvoering mogelijk
Renault Clio
Kia Niro Hybrid

PHEV:
Kia Niro PHEV
Kia Ceed Sportwagon ExecutiveLine PHEV
Renault Megane PHEV (niet te hard losgaan met opties)
VW Golf E-hybrid (niet te hard losgaan met opties)

EV:
Peugeot E-208 GT Pack
Nissan Leaf 40KW
Mazda MX-30 Comfort / Luxury
Kia E-Niro/Hyundai Kona 39Kw met duurdere uitrusting OF 64Kw en kaal
Honda E
VW ID.3 (instap model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiT28
D_Jeff schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:42:
[...]

Het lijkt erop dat jouw werkgever al aan het voorsorteren is op de mogelijke bureaucratie van "uitstoot der werknemer".

PHEV zijn helaas erg duur, dus de keuze daar is erg magertjes.
Inderdaad! Dat zijn ze wel aan het doen en ben bang dat ze heel rap die kant op gaan.
Vandaar ook het balletje om dan een PHEV te pakken, Tucson rekenen ze een heel groot brandstofvoorschot bij (€150/maand bij 16k KM's, heel erg veel lijkt mij dat. Kale leaseprijs ex brandstof is € 620 voor een redelijk aangeklede Premium sky PHEV).

Gratis laden lost wss een heel groot deel van de benzine en het brandstofvoorschot op (althans, daar hoop ik op). En als het niet zo is, is het nog altijd net zo duur als een beetje aangeklede VW Polo.

Bedankt voor de Golf E-hybrid suggestie, die lijkt ook in de buurt te komen en ga ik op de shortlist zetten.

Heb het gevoel redelijk gebonden te zijn aan PHEV of aan benzine (en dan sowieso bijbetalen).
Daarom ga ik ook huidige auto niet verlengen, er hoeft maar iemand te bedenken dat het beleid 100% elektrisch gaat worden, wat met huidige range en prijzen niet te doen is om een leuke auto te rijden !

[ Voor 3% gewijzigd door TimmiT28 op 09-01-2022 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
Uiteindelijke keuze:

Hi,

Bij Leaseplan in de configurator kom ik voor een Seat Leon Business Intense PHEV op ca €550,- ex per maand, obv 15.000 km. Brandstofvoorschot ca. €75,-. Zou dus ook nog redelijk kunnen. Die is standaard behoorlijk uitgerust (LED, ACC)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiT28
Wild Chocolate schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:35:
[...]

Bij Leaseplan in de configurator kom ik voor een Seat Leon Business Intense PHEV op ca €550,- ex per maand, obv 15.000 km. Brandstofvoorschot ca. €75,-. Zou dus ook nog redelijk kunnen. Die is standaard behoorlijk uitgerust (LED, ACC)
Dank! Ook die neem ik mee.
Het zit allemaal dicht bij elkaar alleen doet deze het minder dan de Tucson in het tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:37

Griffin

Is mythical

TimmiT28 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:24:
[...]

Vandaar ook het balletje om dan een PHEV te pakken, Tucson rekenen ze een heel groot brandstofvoorschot bij (€150/maand bij 16k KM's, heel erg veel lijkt mij dat.
Dat is niet veel gezien de huidige brandstofprijzen. Ik zit met het zelfde probleem momenteel, mag een nieuwe leaseauto uitzoeken en die ik graag wil kan excl. brandstof (systeem wat we vroeger hadden) makkelijk passen. Maar het nieuwe systeem is incl. brandstof (natuurlijk met wat hoger maandbedrag) en dan past het niet vanwege de hoge brenzine prijzen.

Een PHEV is dan nog de wat zuinigere oplossing alleen die zijn qua catalogusprijzen weer wat hoger en dus wat meer bijtelling p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

TimmiT28 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:38:
[...]

Dank! Ook die neem ik mee.
Het zit allemaal dicht bij elkaar alleen doet deze het minder dan de Tucson in het tarief.
Is volledig EV een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiT28
Griffin schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:17:
[...]

Dat is niet veel gezien de huidige brandstofprijzen. Ik zit met het zelfde probleem momenteel, mag een nieuwe leaseauto uitzoeken en die ik graag wil kan excl. brandstof (systeem wat we vroeger hadden) makkelijk passen. Maar het nieuwe systeem is incl. brandstof (natuurlijk met wat hoger maandbedrag) en dan past het niet vanwege de hoge brenzine prijzen.

Een PHEV is dan nog de wat zuinigere oplossing alleen die zijn qua catalogusprijzen weer wat hoger en dus wat meer bijtelling p/m
Begrijp ik dat ze bij jullie niet na verrekenen en het bedrag dat je krijgt het gewoon is waar je het mee moet doen? Dan zijn de huidige prijzen ook zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiT28
Daan_ schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:40:
[...]

Is volledig EV een optie.
Zou een optie kunnen zijn, echter actieradius en geen eigen officiële gegarandeerde parkeerplaats thuis waar ik kan laden maakt het in mijn hoofd lastig. De PHEV kan ik laden als ik hem aansluit op het stopcontact in de tuin (of wallbox hang, maar dan moet ik even kijken of ik nog een loze leiding heb vanaf de meterkast)als ik toevallig bij de poort kan parkeren.

Een ID3 zou als EV passen, maar dat vind ik dan weer geen mooie bak persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

TimmiT28 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:11:
[...]

Zou een optie kunnen zijn, echter actieradius en geen eigen officiële gegarandeerde parkeerplaats thuis waar ik kan laden maakt het in mijn hoofd lastig. De PHEV kan ik laden als ik hem aansluit op het stopcontact in de tuin (of wallbox hang, maar dan moet ik even kijken of ik nog een loze leiding heb vanaf de meterkast)als ik toevallig bij de poort kan parkeren.

Een ID3 zou als EV passen, maar dat vind ik dan weer geen mooie bak persoonlijk.
Laadpaal is wel handig om te hebben in de buurt. Wij leasen de laadpaal mee. Deze wordt dan ook gelijk geïnstalleerd voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

TimmiT28 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:06:
[...]

Begrijp ik dat ze bij jullie niet na verrekenen en het bedrag dat je krijgt het gewoon is waar je het mee moet doen? Dan zijn de huidige prijzen ook zuur.
Ik had vroeger een budget van 650 excl. brandstof. Nu is dat 900 incl. ook om electrisch rijden te stimuleren. En wat je nu ziet dat een Skoda octavia van ong 35k voor 40.000 km voor 4 jaar dat dit gewoon niet past in die 900 vanwege de brandstof toeslag. Terwijl alleen de auto gewoon past in het 'oude' 650 budget.

offtopic:
En mijn werkgever is heel fijn hoor, als je meer brandstof verbruikt is er niets aan de hand en krijg je geen verrekening oid.

Maar weer even ontopic:
Ik wacht dus even op een iets lagere brandstofprijs maar blijf goed rondkijken. Zelf vind ik de Enyaq erg mooi en zou binnen budget vallen maar dan alleen de 60 versie en ik wil qua afstanden liever de 80 willen. En die past niet.

Verder heb ik volgende op de lijst staan:
  • Octavia Combi
  • 308 SW
  • Astra Tourer 2022
Elektra staat ook nog op de lijst maar de VW wagens vind ik niet echt mooi.
Verder zit ik qua bijtelling dat ik max ong 330 / 340 wil gaan betalen.

Eisen:
  • Automaat
  • Trekhaak (afneembaar)
  • Climate Control
  • Sunset ramen achter
Wensen
  • Digitaal display
  • Overige gadgets etc

[ Voor 35% gewijzigd door Griffin op 10-01-2022 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiT28
Daan_ schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:17:
[...]

Laadpaal is wel handig om te hebben in de buurt. Wij leasen de laadpaal mee. Deze wordt dan ook gelijk geïnstalleerd voor je.
Die zal dan zeker op eigen grond moeten staan?
Hebben hier geen oprit dus dat zal dan afvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:44
D_Jeff schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:05:
Aanvullende eisen werkgever: Winterbanden, verlaagd eigen risico naar 300 euro/jaar, vervangend vervoer regeling
300 euro eigen risico is echt wel fors.
Bij ons is het 125 of 150 en je krijgt er per jaar 1 kado van de baas. Heb ook weleens een keer twee keer schade gereden en niks van gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
sNielz123 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:16:
[...]

Bij ons is het 125 of 150 en je krijgt er per jaar 1 kado van de baas. Heb ook weleens een keer twee keer schade gereden en niks van gehoord.
Dat is, inclusief, 1 schade per jaar vrij.

Die vergat ik nog even -- Dank voor de reminder.

Griffin schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:18:
[...]

Ik had vroeger een budget van 650 excl. brandstof. Nu is dat 900 incl. ook om electrisch rijden te stimuleren. En wat je nu ziet dat een Skoda octavia van ong 35k voor 40.000 km voor 4 jaar dat dit gewoon niet past in die 900 vanwege de brandstof toeslag. Terwijl alleen de auto gewoon past in het 'oude' 650 budget.

offtopic:
En mijn werkgever is heel fijn hoor, als je meer brandstof verbruikt is er niets aan de hand en krijg je geen verrekening oid.

Maar weer even ontopic:
Ik wacht dus even op een iets lagere brandstofprijs maar blijf goed rondkijken. Zelf vind ik de Enyaq erg mooi en zou binnen budget vallen maar dan alleen de 60 versie en ik wil qua afstanden liever de 80 willen. En die past niet.

• Octavia Combi
  • 308 SW
  • Astra Tourer 2022

Eisen:
  • Automaat
  • Trekhaak (afneembaar)
  • Climate Control
  • Sunset ramen achter
Wensen
  • Digitaal display
  • Overige gadgets etc
Moet het perse een D-segmenter station zijn?

[ Voor 63% gewijzigd door D_Jeff op 11-01-2022 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Griffin schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:18:
[...]

offtopic:

Maar weer even ontopic:

• Octavia Combi
  • 308 SW
  • Astra Tourer 2022

Eisen:
  • Automaat
  • Trekhaak (afneembaar)
  • Climate Control
  • Sunset ramen achter
Wensen
  • Digitaal display
  • Overige gadgets etc
De Octavia combi, dan kan je al gaan rekenen op 2023. Begrijp dat die dit jaar al niet meer geleverd kan worden, maar dat zal best voor meer modellen gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 15:20
sNielz123 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:16:
[...]

Ik heb nog nooit gehoord dat het eigen risico werd doorberekend naar de medewerker, bij ons staat het er ook puur in als het echt vaak betaald moet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

macmellow schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:26:
[...]

Ik heb nog nooit gehoord dat het eigen risico werd doorberekend naar de medewerker, bij ons staat het er ook puur in als het echt vaak betaald moet worden.
Ik krijg toch echt bij meer dan 1 schade per jaar het eigen risico doorbelast. Bij mijn vorige werkgever werd het altijd doorbelast.

Eigenlijk ook niet gek, want met je eigen auto ben je toch ook voorzichtig en wil je geen schade rijden.

[ Voor 17% gewijzigd door Dj-sannieboy op 12-01-2022 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Hier wordt ook eigen risico direct doorbelast. Is wat dat betreft wel zakelijk.
Aan de andere kant mag ik in heel Europa tanken en wordt de tol betaald, dat lees ik ook weleens anders. Mag je wel elk weekend van Groningen naar Maastricht maar 1 keer naar Parijs moet je dan zelf tanken of lopen trutten bij de grens.

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 11-01-2022 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
D_Jeff schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:22:

Een Octavia en consoorten zijn toch echt wel een C-segmenter (de Octavia is wel bij de ruimste, maar blijft een golf platform). De Octavia 3 station heb ik voor de Arteon gehad, dat was al een goede wagen en de nieuwe zal zeker niet slechter zijn.

Mijn Arteon is ook gewoon een D-segmenter al is die een stukje ruimer dan een passat bvb.

Mijn bestelde BMW iX3 is ook D segment denk ik, niet dat het boeit verder. Het was de ruimste op mijn lijst die ik kon nemen op de BMW 520e na, dat is dan weer een E-segmenter denk ik.
Maar wil niets meer met brandstof omdat ik dan deels voor de brandstof moet opdraaien omdat ik een hybride niet volgens bedoeld gebruik kan rijden door de verre afstand naar het werk. Prive doe ik niet veel kilometers en kan met de beperkte range goed uit de voeten.
Verder hebben we nog ruim 3 jaar na levering een 2de benzine bedrijfswagen van de vriendin. (bijtelling boeit niet zo in Belgie, dus daar zijn we bij de gelukkigen).

iX3 impressive/High Executive (geen opties buiten getint glas) is besteld 24/12, levering volgens dealer 08/2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
macmellow schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:26:
[...]

Bij mij heeft de werkgever ook altijd het eigen risico doorbelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampiz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 11:52
Rivanov schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:53:
[...]

Bij mij heeft de werkgever ook altijd het eigen risico doorbelast.
Bij ons ook ene gedeelte van (150 euro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
Het is ook wel gebruikelijk om het door te belasten.
Volgens mij is het wel zo dat als het ongeval gebeurt tijdens dienstreis of woon-werk dan is het een zakelijke rit en zijn volgens mij alle risico's voor de werkgever. Dit heb ik wel eens gelezen, maar nooit echt uitgezocht.

Om een beetje on topic te gaan:
Nu twee maanden in het bezit van de Tucson (full option + N-line, 230pk hybrid). Echt een heerlijke auto. Nog geen moment spijt van gehad. Alles bij elkaar voor mij een veel betere aanbieding dan de overige kandidaten (Karoq/Ateca/Leon station/Formentor). Krijg er ook erg veel positieve reacties op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

ST10©DE

Dus.............

offtopic:
De afhandeling van het eigen risico tijdens een schadegeval is één van de hoofdstukken uit een autoregeling. In 60% van alle autoregelingen wordt het eigen risico van een schade tijdens werktijd onterecht doorbelast wordt aan de werknemer. Dit is rechtstreeks in strijd met artikel 7:661 van het Burgerlijk Wetboek. Hierin staat dat de werknemer bij schade tijdens werktijd geen eigen risico dient te betalen. Behalve als er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid.

Bron

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:13
ST10©DE schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:34:
offtopic:
De afhandeling van het eigen risico tijdens een schadegeval is één van de hoofdstukken uit een autoregeling. In 60% van alle autoregelingen wordt het eigen risico van een schade tijdens werktijd onterecht doorbelast wordt aan de werknemer. Dit is rechtstreeks in strijd met artikel 7:661 van het Burgerlijk Wetboek. Hierin staat dat de werknemer bij schade tijdens werktijd geen eigen risico dient te betalen. Behalve als er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid.

Bron
offtopic:
Waarbij werktijd ook nog is uitgebreid met "woon-werkverkeer"

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

D_Jeff schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:22:
[...]

Dat is, inclusief, 1 schade per jaar vrij.

Die vergat ik nog even -- Dank voor de reminder.

[...]

Eigenlijk wel, ik vind kofferbakruimte belangrijk aangezien toch wel vaak wat zooi meeneem. Ook wil ik ruimte voorin hebben ivm mijn lengte, en achterin hoeft het niet mega ruim te zijn want de kids zijn nog klein maar dat gaat ook heel rap.
Ambianz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:08:
[...]

De Octavia combi, dan kan je al gaan rekenen op 2023. Begrijp dat die dit jaar al niet meer geleverd kan worden, maar dat zal best voor meer modellen gelden.
I know, maar gelukkig kan ik mijn huidige Octavia nog een jaar verlengen en anders word er via de werkgever een shortlease iets geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Tussendoor shortlease rijden is ook wel leuk toch. Rijd je weer een keer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

sNielz123 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:52:
Tussendoor shortlease rijden is ook wel leuk toch. Rijd je weer een keer wat anders.
Leuk is een groot woord. Ik rijd een shortlease (of huur, maar dat maakt voor mij niet uit) vanaf 1 sept tot verwachting april/mei. Nu rijd ik in een Yaris die ik zelf niet uitgekozen heb met een toch wel redelijke bijtelling voor een relatief kleine wagen. Als dit voor een korte tijd is, is dat natuurlijk niet zo'n probleem. Maar ik vraag mij af of mijn Mazda 3 ook echt in april klaar zal staan.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Nee, een Yaris, dan snap ik het probleem wel. Best een geinig autootje, maar de shortlease moet wel een beetje bij je uiteindelijke keuze in de buurt liggen. Als in hetzelfde segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Bezig met een overstap naar een andere werkgever. Echter het voorstel voor de volgende lease-auto is meer een stap achteruit voor mijn gevoel. Ik rij momenteel nog een Tesla Model 3 (sinds ruim 2 jaar terug) krijg ik nu een voorstel met een VW ID4. Dat voelt toch niet helemaal een stap vooruit :+
Mogelijk ook omdat mijn vrouw ook haar nieuwe leaseauto, de ID4 over enkele weken krijgt.

Ik merk dat het lastig is om een goed alternatief voor de Tesla te vinden.
Destijds natuurlijk een financieel voordeel wat mij triggerde om daar voor te kiezen. Ik waardeer het echt om in een auto van 'nu' / 'toekomst' te stappen en heb het idee dat elke andere auto een achteruitgang is. Zelfs als ik naar een brandstofauto kijk :?

[ Voor 41% gewijzigd door Novadecasa op 12-01-2022 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 21:35
Nou ben ik misschien bevooroordeeld omdat ik zelf bewust voor een ID.4 GTX heb gekozen (nog niet geleverd) maar ik zie dat dus echt als een stap vooruit ten opzichte van de zes Tesla M3 die hier in de wijk staan. Allemaal lijken ze op elkaar, en maar 1 ziet er ook echt gaaf uit. De rest zijn allemaal van die instap uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Novadecasa schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:55:
Bezig met een overstap naar een andere werkgever. Echter het voorstel voor de volgende lease-auto is meer een stap achteruit voor mijn gevoel. Ik rij momenteel nog een Tesla Model 3 (sinds ruim 2 jaar terug) krijg ik nu een voorstel met een VW ID4. Dat voelt toch niet helemaal een stap vooruit :+
Mogelijk ook omdat mijn vrouw ook haar nieuwe leaseauto, de ID4 over enkele weken krijgt.

Ik merk dat het lastig is om een goed alternatief voor de Tesla te vinden.
Destijds natuurlijk een financieel voordeel wat mij triggerde om daar voor te kiezen. Ik waardeer het echt om in een auto van 'nu' / 'toekomst' te stappen en heb het idee dat elke andere auto een achteruitgang is. Zelfs als ik naar een brandstofauto kijk :?
Kan je de auto niet meenemen?

Twee ID4’s is wel een beetje saai ja.

@AutisticPinguin behalve dat een GTX iets vlotter is dan een gewone ID4 is het toch niet veel anders? Qua techniek, actieradius, infotainment, software. Ik snap wel dat een Model 3 nog steeds moderner voelt voor mensen, en ook die standaard Model 3’s presteren nog steeds beter dan een GTX.
Ik zou zelf echter ook liever de GTX hebben 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
True schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:57:
[...]

Leuk is een groot woord. Ik rijd een shortlease (of huur, maar dat maakt voor mij niet uit) vanaf 1 sept tot verwachting april/mei. Nu rijd ik in een Yaris die ik zelf niet uitgekozen heb met een toch wel redelijke bijtelling voor een relatief kleine wagen. Als dit voor een korte tijd is, is dat natuurlijk niet zo'n probleem. Maar ik vraag mij af of mijn Mazda 3 ook echt in april klaar zal staan.
Hou rekening met ongeveer 2 a 3 weken extra. Verder is Mazda het tot nu toe aardig gelukt om binnen de marges te blijven

AutisticPinguin schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:13:
Nou ben ik misschien bevooroordeeld omdat ik zelf bewust voor een ID.4 GTX heb gekozen (nog niet geleverd) maar ik zie dat dus echt als een stap vooruit ten opzichte van de zes Tesla M3 die hier in de wijk staan. Allemaal lijken ze op elkaar, en maar 1 ziet er ook echt gaaf uit. De rest zijn allemaal van die instap uitvoeringen.
Alle Tesla rijders die ik gesproken heb, zeggen het te doen voor de lagere bijtelling.
Tsja :P

[ Voor 30% gewijzigd door D_Jeff op 12-01-2022 21:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

D_Jeff schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:27:
[...]

Hou rekening met ongeveer 2 a 3 weken extra. Verder is Mazda het tot nu toe aardig gelukt om binnen de marges te blijven

[...]

Alle Tesla rijders die ik gesproken heb, zeggen het te doen voor de lagere bijtelling.
Tsja :P
Ik kan mij ook niet voorstellen dat je een Tesla model 3 kiest omdat je ‘m zo mooi vind. Voor het interieur, voor zover je daar over kan spreken, hoef je het ook niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yakmak
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01-2024
Dj-sannieboy schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 23:15:
[...]

Ik kan mij ook niet voorstellen dat je een Tesla model 3 kiest omdat je ‘m zo mooi vind. Voor het interieur, voor zover je daar over kan spreken, hoef je het ook niet te doen.
Toch zijn ze er, juist de looks spraken me heel erg aan ;)
Geen 30.000 knoppen meer die je toch bijna nooit aanraakt. gewoon lekker clean, weer eens wat anders.

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Vandaag te horen gekregen dat het verwachte levermoment van mijn bestelde Seat Tarraco 1.5 TSI 2WD FR Bu.Int. is uitgesteld van 29 juli 2022 naar 31 maart 2023.

Dus ik wil even verder kijken of er fabrikanten zijn, die beter in hebben gekocht dan Seat/VAG. Kennen jullie vergelijkbare auto's die wel rond juli 2022 kunnen leveren?

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
Gertjuhjan schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:37:
Vandaag te horen gekregen dat het verwachte levermoment van mijn bestelde Seat Tarraco 1.5 TSI 2WD FR Bu.Int. is uitgesteld van 29 juli 2022 naar 31 maart 2023.

Dus ik wil even verder kijken of er fabrikanten zijn, die beter in hebben gekocht dan Seat/VAG. Kennen jullie vergelijkbare auto's die wel rond juli 2022 kunnen leveren?
Hyundai Tucson? Korea schijnt nog vrij aardig te leveren. Of een Kia Sorento of Hyundai Santa Fe als dat lukt binnen budget?

Misschien ook wel interessant om ergens een lijst te plaatsen met ingeschatte levertijden van bepaalde modellen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:30
nooberke schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:50:
[...]

Hyundai Tucson? Korea schijnt nog vrij aardig te leveren. Of een Kia Sorento of Hyundai Santa Fe als dat lukt binnen budget?

Misschien ook wel interessant om ergens een lijst te plaatsen met ingeschatte levertijden van bepaalde modellen >:)
Er is mij vorige week aangegeven (door de dealer) dat de Tucson zoals ik 'm zelf ga bestellen (Premium Sky PHEV) eind april/begin mei geleverd zou worden.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Ohja, ik wil bij voorkeur geen hybride/elektrisch, want ik heb een caravan te trekken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Gertjuhjan schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:37:

8)7

Bizar..

Wanneer had je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

VidaR-9 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:58:
[...]

8)7

Bizar..

Wanneer had je besteld?
Afgelopen oktober.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:02
Gertjuhjan schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:56:
Ohja, ik wil bij voorkeur geen hybride/elektrisch, want ik heb een caravan te trekken :)
"De allerbeste auto om een (flinke) caravan of aanhanger te trekken? Dat is volgens ANWB Kamperen de Hyundai TUCSON 1.6 T-GDI Hybrid. Onze gloednieuwe SUV, met een trekgewicht van 1.650 kg, is uitgeroepen tot Trekauto van het Jaar 2021. ‘De zeer krachtige aandrijving, waarbij de verbrandingsmotor en elektromotor elkaar feilloos aanvullen en zelfs versterken, presteert grandioos onder alle rijomstandigheden met een caravan aan de haak’, is de jury van de verkiezing Trekauto van het Jaar 2021 van mening."

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
AutisticPinguin schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:13:
Want een ID.4 is zo ontzettend uitgesproken? Ik vind mijn Model 3 ook niet mooi. Maar een ID.4 is toch ook niet toppunt van schoonheid. Verder vind ik (met name bij een BEV) techniek belangrijker dan looks. Goede app die altijd werkt, snel infotainment, updates, super zuinig, snelladen en natuurlijk de plus van BEV; acceleratie. Toch allemaal zaken wat Tesla nog wel iets beter voor elkaar heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

LuPo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:01:
[...]

"De allerbeste auto om een (flinke) caravan of aanhanger te trekken? Dat is volgens ANWB Kamperen de Hyundai TUCSON 1.6 T-GDI Hybrid. Onze gloednieuwe SUV, met een trekgewicht van 1.650 kg, is uitgeroepen tot Trekauto van het Jaar 2021. ‘De zeer krachtige aandrijving, waarbij de verbrandingsmotor en elektromotor elkaar feilloos aanvullen en zelfs versterken, presteert grandioos onder alle rijomstandigheden met een caravan aan de haak’, is de jury van de verkiezing Trekauto van het Jaar 2021 van mening."
Zojuist aanvraag gedan voor testrit in de Hyundai Santa Fe Hybrid. Als die bevalt, dan regelen ze het maar bij de leasemaatschappij.

Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redzone
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-09 11:19
Engineer Stewie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:49:
[...]

Hier komen we nog niet aan die bedragen bruto voor een nieuwe diesel van 60k, dan zit je aan 400€ bruto waar wij al van schrikken. We hebben ook nog eens 31€/maand vrijstelling als je je leasewagen professioneel gebruikt.

Maar een Hybride en EV ben je tot 80k klaar voor 200€ bruto. Hybride is tot januari 2023 gelijk aan EV en dan zal dat afgebouwd worden. EV blijft zo tot januari 2027. Daarom wil ik nu een snel leverbare auto zodat ik in 2026 nog een nieuwe EV kan bestellen (besteldatum bepaald in welk systeem je zit, dus bestellen in November/December 2026 is ideaal).

Bovenstaande maakt dat de vooropgestelde iX3/EQC mij 180€-31€, dus een 150€ bruto per maand kost.

Aan de andere kant, ik geloof dat je in Nederland van 5000€ bruto wel mooi 600€ meer overhoudt (volgens calculator (2850 vs 3430 euro). Dus linksom of rechtsom…
Enkel in Nederland kan je de wagen makkelijk links laten liggen. Als ik de wagen niet neem, levert mij dat amper 200€ netto op door de schaalgrootte van mijn werkgever en het lage leasebedrag.
Fijn om ook eens de Belgische situatie te zien voorbijkomen.

Als mede-Belg schrik ik dan weer van de bruto-tarieven die je vermeldt…

In ons cafetariaplan kost een vergelijkbare salariswagen zo’n 750 euro bruto per maand. Dat is dan voor een hogere segment BEV zoals iX3/ECQ/MY. Netto kom je dan uit op ongeveer 350 euro.

Idem voor een benzine-auto maar dan moet je een lager segment kiezen bij ons (niet-BEV wordt afgestraft).

Mag ik vragen in welke sector jij deze voorwaarden krijgt :*) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Gertjuhjan schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:23:
[...]

Zojuist aanvraag gedan voor testrit in de Hyundai Santa Fe Hybrid. Als die bevalt, dan regelen ze het maar bij de leasemaatschappij.

Hartelijk dank!
CX-30 en/of CX-5 zou ook nog kunnen, die zijn alleen 'mild-hybrid' (kleine elektromotor die als hulpje dient).
CX-5 is tevens een populaire caravantrek-wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:13
Gisteren eens gebeld met de leasemij, want mijn contract loopt in november af. Deze gaf aan dat het prima is om, vanwege de levertijden, alvast eens rond te kijken.

Ik werk als freelancer, dus ik ben ook meteen de baas die de leaseregeling vaststelt :+ Ik kan wel jullie hulp gebruiken. Heb geen merkenbeleid, kan dus schuiven met het leasebudget als ik dat wil, brandstof hoeft niet meegenomen te worden. Om alles vergelijkbaar te houden, reken ik met 10.000km en 60maanden.

We rijden nu een 308SW (2017), maar willen in ieder geval "hoger zitten". Over Peugeot zijn we tevreden.

Leasebudget: 550-650 ish (maar dus flexibel)
Kilometrage per jaar: reken met 10k
Contractduur: reken met 60m
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Excl
Specifieke wensen:
  • Benzine of PHEV
  • SUV model
  • Bij voorkeur 7 zits, maar 5 zits mag ook
  • Ledverlichting rondom
  • adaptive cruisecontrol
Nu hebben we natuurlijk de 3008 (5zits) en 5008 (7zits) op het oog, maar ik ben eigenlijk benieuwd naar andere ideeën (van Peug naar Peug is vrij veilig) die in hetzelfde budget vallen, om en nabij.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:32
Hmmbob schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:01:
Gisteren eens gebeld met de leasemij, want mijn contract loopt in november af. Deze gaf aan dat het prima is om, vanwege de levertijden, alvast eens rond te kijken.

Ik werk als freelancer, dus ik ben ook meteen de baas die de leaseregeling vaststelt :+ Ik kan wel jullie hulp gebruiken. Heb geen merkenbeleid, kan dus schuiven met het leasebudget als ik dat wil, brandstof hoeft niet meegenomen te worden. Om alles vergelijkbaar te houden, reken ik met 10.000km en 60maanden.

We rijden nu een 308SW (2017), maar willen in ieder geval "hoger zitten". Over Peugeot zijn we tevreden.

Leasebudget: 550-650 ish (maar dus flexibel)
Kilometrage per jaar: reken met 10k
Contractduur: reken met 60m
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Excl
Specifieke wensen:
  • Benzine of PHEV
  • SUV model
  • Bij voorkeur 7 zits, maar 5 zits mag ook
  • Ledverlichting rondom
  • adaptive cruisecontrol
Nu hebben we natuurlijk de 3008 (5zits) en 5008 (7zits) op het oog, maar ik ben eigenlijk benieuwd naar andere ideeën (van Peug naar Peug is vrij veilig) die in hetzelfde budget vallen, om en nabij.
Zijn volgens mij allen 5-zits maar vallen verder binnen je voorkeur:
- Citroen C4, benzine of EV (blijf je binnen de PSA groep)
- Renault Arkana, MHEV (blijf je Frans rijden)
- Ford Kuga, PHEV (heel compleet pakket voor binnen je budget)
- Mazda CX-30, benzine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
redzone schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:24:

Fijn om ook eens de Belgische situatie te zien voorbijkomen.

Als mede-Belg schrik ik dan weer van de bruto-tarieven die je vermeldt…

In ons cafetariaplan kost een vergelijkbare salariswagen zo’n 750 euro bruto per maand. Dat is dan voor een hogere segment BEV zoals iX3/ECQ/MY. Netto kom je dan uit op ongeveer 350 euro.

Idem voor een benzine-auto maar dan moet je een lager segment kiezen bij ons (niet-BEV wordt afgestraft).

Mag ik vragen in welke sector jij deze voorwaarden krijgt :*) ?
Ik ben niet echt bekend met het cafetariaplan, dat is een deel van je loonpakket dat je naar wens kan inzetten in voordelen in natura of cash kan uit betaald krijgen? Dus een auto, maar ook andere dingen die de werkgever beschikbaar stelt?
Zoiets doen we met onze bonus, al heet het dan weer anders.

Ik krijg de auto dus gewoon bovenop, al kan ik die weigeren en cash nemen, maar dan win ik slechts 300 euro netto, moet een eigen wagen kopen en ligt alle risico aan mijn kant. Kilometervergoeding is dan ook niet mogelijk en ik woon op 90km van mijn werkgever, geen goede deal dus.
Het is gewoon een andere manier van verlonen volgens mij, jij hebt een cafetariaplan, ik een leasebudget met een rits aan extralegale voordelen.

Ik heb de voor de werknemer goedkoopste regeling en dat is VAA betalen op het ​(onbeperkt) privegebruik, wat voor de gekozen wagen (iX3 impressive) een 200-31 oftewel 170 euro bruto zal kosten.
Mogelijks is dit voor een cafetariaplan anders, maar ik vermoed dat je nog steeds VAA zal moeten betalen?

Ben overigens werkzaam in de telecom, daarvoor in de chemie maar dat was vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redzone
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-09 11:19
Engineer Stewie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:32:
[...]

Ik ben niet echt bekend met het cafetariaplan, dat is een deel van je loonpakket dat je naar wens kan inzetten in voordelen in natura of cash kan uit betaald krijgen? Dus een auto, maar ook andere dingen die de werkgever beschikbaar stelt?
Zoiets doen we met onze bonus, al heet het dan weer anders.

Ik krijg de auto dus gewoon bovenop, al kan ik die weigeren en cash nemen, maar dan win ik slechts 300 euro netto, moet een eigen wagen kopen en ligt alle risico aan mijn kant. Kilometervergoeding is dan ook niet mogelijk en ik woon op 90km van mijn werkgever, geen goede deal dus.
Het is gewoon een andere manier van verlonen volgens mij, jij hebt een cafetariaplan, ik een leasebudget met een rits aan extralegale voordelen.

Ik heb de voor de werknemer goedkoopste regeling en dat is VAA betalen op het ​(onbeperkt) privegebruik, wat voor de gekozen wagen (iX3 impressive) een 200-31 oftewel 170 euro bruto zal kosten.
Mogelijks is dit voor een cafetariaplan anders, maar ik vermoed dat je nog steeds VAA zal moeten betalen?

Ben overigens werkzaam in de telecom, daarvoor in de chemie maar dat was vergelijkbaar.
Inderdaad, een andere manier van verlonen. Bedankt om toe te lichten.

In het cafetariaplan kun je behalve een salariswagen ook andere voordelen opnemen zoals een (lease)fiets, treinabonnement, smartphone of extra vakantiedagen. Die reken je dan af in de vorm van brutoloon. Van de fiets en de smartphone word je eigenaar na afloop van de huurperiode, meestal is dat vier jaar. Typisch Belgische manier om belastingen te optimaliseren :)B .

Of die formule interessant is hangt af van de persoonlijke situatie (wat heb je precies nodig? wat is je belastingvoet?).

Jouw formule is ook wel interessant, vooral als je sowieso een auto nodig hebt voor woon-werkverkeer. Mooie wagen voor een sterke prijs.

VAA moeten wij ook betalen; daar kom je waarschijnlijk niet aan onderuit. Banksector hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Dj-sannieboy schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 23:15:
[...]

Hier één!

Het is dat er sinds dit jaar een i4 van BMW bij is, maar de rest zijn allemaal SUV's, en die doen me erg weinig (Kona/Niro/ID.4/Q4/etc).
Als ik er onder schot een zou moeten kiezen, dan zou een Enyaq nog wel te pruimen zijn (zeker in Sportline met het bruine interieur), maar over een paar jaar kies ik weer lekker voor een sedan. (of nog beter, als er eindelijk een station uitvoering zou zijn!).

Als ik een Model 3 naast een ID.4 zou plaatsen, dan wint de Tesla het op alles (behalve praktische kofferbakruimte). Exterieur, interieur, laadnetwerk, performance, infotainment, de hele rambam. Zit je in de ID.4 lekker tegen glimmend zwart plastic aan te kijken. Dan is de Enyaq met dat cognacbruine interieur toch een fantastisch gelukt staaltje auto.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:01
/@Jeroenneman ik denk dat je een beetje doorschiet met de kwaliteiten van een Tesla. Die zijn inmiddels niet meer de benchmark in de markt (muv misschien van de efficiëntie per gereden kilometer.) In dit segment vind ik de nieuwkomers Kia EV6 en de Ioniq 5 toch wel interessant. Zitten goed in elkaar, interieur is op orde, goede prestaties en doen het ook goed qua range icm laadtijden (en kunnen zelfs beter presteren dan de Tesla's) als ik de cijfers van Bjorn zie: https://insideevs.com/new...6-bjorn-1000km-challenge/

Over smaak valt niet te twisten en is erg subjectief natuurlijk, maar als ik moet kiezen tussen een model 3/Y of een Kia EV6 dan wist ik het wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0N77zdGcJ3VBBDXKdjEkFbNYEI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LttcuNi8gVQkfDEvCwQpP4sG.png?f=user_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivolve
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 17:03
Die Kia is inderdaad zo gek nog niet. Ziet er mooi uit en er is ook een GT variant met 584 pk! Stel je voor 584 pk in je Kia!! :)

Maar zonder dollen ik rijd nu zelf ongeveer een jaar in een Jaguar Ipace en ik zou iedereen aanraden om elektrisch te gaan. Geen gedoe meer met hortige verbrandingsmotoren die eerst op toeren moeten komen. Meteen al je vermogen beschikbaar en rijdt veel soepeler. Voelt gewoon alsof je zit op een vliegend tapijt maar dan met 400 pk.
Pagina: 1 ... 11 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.