Wel een wat saaie Q omdat al snel duidelijk was dat geen enkele auto paarse sectoren aan het schrijven was. Alleen Bottas ging in de laatste sector sneller met een aantal paarse minisectoren.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Gek zeg...Pyr0_ schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:02:
Wat een hoop zuurheid en ondoordachte oneliners hier. Één mindere qualy en hoppa meteen heel seizoen afgeschreven. Ben over het algemeen wel wat hogere kwaliteit reacties gewend op dit forum...
Geen Mercedes een vinger en ze nemen een hand.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Iemand zowat van de baan drukken is niet slim. Want Max moest ietwat uitwijken.hardware-lover schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:02:
[...]
Dat deed ie iedere keer zo, slipstream pakken. Zoals ik al zei, slim...
Maar zonder die ene track limit was het pole geweest.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Eens, hoog "Jantje huilt, Jantje lacht" gehalte vandaag hierPyr0_ schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:02:
Wat een hoop zuurheid en ondoordachte oneliners hier. Één mindere qualy en hoppa meteen heel seizoen afgeschreven. Ben over het algemeen wel wat hogere kwaliteit reacties gewend op dit forum...
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Liep niet soepel nee, maar de afgenomen ronde was wel goed voor pole. Neem aan daarna iets voorzichtiger en niet op de max, met dus wat tienden minder de 3e plek...
Morgen maar gewoon zie hoe het in de race staat, sowieso is 1 weekend niet alleszeggend. Gelukkig iig boven Perez
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
[ Voor 9% gewijzigd door d0s op 01-05-2021 17:05 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Dat heeft ie geen enkele keer gedaan, als dat wel het geval was dan had ie al een waarschuwing gekregen verwacht ik.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:04:
[...]
Iemand zowat van de baan drukken is niet slim. Want Max moest ietwat uitwijken.
Maar zonder die ene track limit was het pole geweest.
Testing, one, two ...
Het is blijkbaar niet de band die de tijd bepaald maar de windcondities. Dit gaat morgen gewoon goedkomen 👏👍👏
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Niet alleen vandaag voor. Gebeurt elke race, waarbij elke spin, elke te vroege/late pitstop en elke under Investigation seizoens en sfeerbepalend zijn.Malfunctions schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:04:
[...]
Eens, hoog "Jantje huilt, Jantje lacht" gehalte vandaag hier
De race is lang.
Het seizoen is lang.
En Max heeft er nog nooit zo goed voor gestaan.
Nu niet te vergelijken met vorig jaar.Vos schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:07:
Vorig jaar werd Max 3e op 30 sec? Met p2 mag hij blij zijn denk ik.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
- DaniëlWW2
- Niet online
Rene schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:06:
Gewoon prima kwalificatie. Snap niet dat iedereen zo teleurgesteld is. Zonder track limits was het zelfs pole geweest.
Het is blijkbaar niet de band die de tijd bepaald maar de windcondities. Dit gaat morgen gewoon goedkomen 👏👍👏
Er moeten gewoon punten gescoord worden en dit helpt niet. Ideaal gezien waren het nu al drie poles geweest.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verwijderd
Ik denk de meesten waaronder ik bang zijn dat Mercedes zoals in voorgaande jaren de snelheid wat opschroeven en het weer een jaar is waar weer volledig domineren.Rene schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:06:
Gewoon prima kwalificatie. Snap niet dat iedereen zo teleurgesteld is. Zonder track limits was het zelfs pole geweest.
Positieve is in ieder geval dat Bottas op pole staat, dat geeft wat meer kansen.
QFT. Omdat Mercedes.Lekker Ventje schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:06:
Een zekerheid hebben we. Of Bottas zijn pitstop wordt morgen verkloot of ze laten hem veel te lang doorrijden zodat Hamilton voor hem komt en meer punten kan pakken.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Naja als hij p2 pakt op 5 sec is het dus een verbetering
Hij is echt goed pissig. Betekent dus dat er wel wat speelt en niet het maximale eruit gehaald heeft.
[ Voor 19% gewijzigd door Vos op 01-05-2021 17:10 ]
Ik vond het ietwat saai. De wind maakte het erg rommelig. Zie toch liever iedereen in de laatste seconde de snelste tijd noteren.Rene schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:06:
[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 01-05-2021 17:10 ]
Hij heeft het MAXimale er uit gehaald.Rivanov schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:05:
Max niet happy = best Max.
Elect a clown, expect a circus.
Helemaal mee eens. Maar dat moet Max zichzelf aanrekenenDaniëlWW2 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:08:
[...]
Er moeten gewoon punten gescoord worden en dit helpt niet. Ideaal gezien waren het nu al drie poles geweest.
Zeker nu Perez op P4 start. Kunnen ze eindelijk eens anticiperen op de strategie van Mercedes.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
- DaniëlWW2
- Niet online
Boze Max is snelle Max zal ik maar zeggen.
Maar het helpt gewoon niet. Zeker omdat Hamilton zo ongelofelijk veel geluk had in Imola dat net erna een rode vlag kwam. Zonder had je flinke marge opgebouwd en maakte dit minder uit.
Tja, had zijn team ook niet een wat betere positie kunnen kiezen.DoeEensGek schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:12:
[Streamable: 2021-05-01 09-04-54]https://streamable.com/xtpm6w
Max een beetje boos vanwege het verkeer. Ongecensureerd.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
To whom it may concern: dickheads!DaniëlWW2 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:13:
Dus iedereen de radio gehoord?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Perez staat naast hem dus ze kunnen weer een mooie aanval wagen op de mercs
- DaniëlWW2
- Niet online
Het is niet verloren, maar het is wel zuur. Want niet eens een perfect rondje was al genoeg voor pole en het was alleen door track limits weer. Op zich blij dat ze er eens consistent zijn, maar natuurlijk overkomt het weer Verstappen. Dat is ook niet de eerste keer.Rene schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:12:
[...]
Helemaal mee eens. Maar dat moet Max zichzelf aanrekenenik heb er vertrouwen in dat het morgen wel goed gaat komen.
Zeker nu Perez op P4 start. Kunnen ze eindelijk eens anticiperen op de strategie van Mercedes.
Maar hopen dat Bottas goed wegkomt en het tempo echt mag zetten. Dus geen "Valterri its James" of strategieën die overduidelijk bedoeld zijn om Bottas te wippen. Want dan is er nog genoeg om voor te racen.
Hamilton en geluk? Nee joh, doe niet zo gek.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:13:
Dus iedereen de radio gehoord?
Maar het helpt gewoon niet. Zeker omdat Hamilton zo ongelofelijk veel geluk had in Imola dat net erna een rode vlag kwam. Zonder had je flinke marge opgebouwd en maakte dit minder uit.
Ik vind juist het hele tracklimits verhaal niet consistent. De ene bocht wel en de andere niet. Als kijker heb je niet echt in de gaten waar wel en waar niet. Als ze nu gewoon de hele baan voorzien van tracklimits en handhaven dan is er ook geen onduidelijkheid. En het mooie is, die tracklimits zijn er gewoon, de witte lijnen langs de baan. Waarom is het nou zo willekeurig?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:18:
[...]
Het is niet verloren, maar het is wel zuur. Want niet eens een perfect rondje was al genoeg voor pole en het was alleen door track limits weer. Op zich blij dat ze er eens consistent zijn, maar natuurlijk overkomt het weer Verstappen. Dat is ook niet de eerste keer.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
- DaniëlWW2
- Niet online
Nee dat is echt een inconsistente puinzooi. Het probleem is dat er vaak ook nog gegoocheld word met track limits tijdens het weekend.Gé Brander schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:29:
[...]
Ik vind juist het hele tracklimits verhaal niet consistent. De ene bocht wel en de andere niet. Als kijker heb je niet echt in de gaten waar wel en waar niet. Als ze nu gewoon de hele baan voorzien van tracklimits en handhaven dan is er ook geen onduidelijkheid. En het mooie is, die tracklimits zijn er gewoon, de witte lijnen langs de baan. Waarom is het nou zo willekeurig?
Liever Max op P1+FL en Ham buiten de punten om een goede voorsprong op de bouwen in het WK!
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Max boos in Imola door het missen van pole en pakt een dag later de overwinning
Max ongelooflijk woest in Portugal tijdens de kwalificatie....
Moet ik nu een Maximum Rocket verwachten?
En zelfs tijdens de race... Eerst toelaten dat iemand daar ronden lang elke keer over gaat, en als een achtervolger het dan ook begint te doen, is het plots niet meer toegestaanDaniëlWW2 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:33:
[...]
Nee dat is echt een inconsistente puinzooi. Het probleem is dat er vaak ook nog gegoocheld word met track limits tijdens het weekend.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
- DaniëlWW2
- Niet online
Yup.d-vine schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:41:
Max in Mexico boos door het missen van pole en pakt de race overwinning
Gewoon in bocht een, twee en drie aan de buitenkant naast wie dan vooraan ligt en dan komt bocht vier vanzelf naar je toe. Vervolgens met 5s per ronde wegrijden.
Maar weet Mercedes ook hoe de gele band presteert als de auto 100kg zwaarder is?Phusebox schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:54:
Vraag me af hoe Max de Mercedessen bij moet houden met bijna een seconde verschil op de medium band. Denk dat deze race damage limitation moet zijn.
Verschil was in de kwalificatie groot maar in de long runs lag het allemaal dicht bij elkaar.Phusebox schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:54:
Vraag me af hoe Max de Mercedessen bij moet houden met bijna een seconde verschil op de medium band. Denk dat deze race damage limitation moet zijn.
Wel benieuwd en een beetje zenuwachtig toch
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:08:
[...]
:fill(white):strip_exif()/f/image/V7on4J7BWBOjimDhdQoWdqqU.png?f=user_large)
It's Sunday that counts.
Echt mee kunnen doen in het kampioenschap, een teammaat die hem ten minste uit kan gaan dagen zoals het lijkt... Ook weer zien hoe hij daarmee omgaat.
Vandaag zat het niet mee, maar de tracklimits zijn er ook zodat je er geen voordeel uit haalt... Het kan natuurlijk ook dat Max daar net weer een voordeel had van die tracklimits en mede daarmee zo'n goede tijd had.
Hoe dan ook, benieuwd naar de race morgen! Hopelijk alles en iedereen goed de eerste ronde door, daarna maar weer verder kijken
Het is in ieder geval een spannend seizoen zo!
- DaniëlWW2
- Niet online
Ja, maar op pole starten maakt het wat makkelijker.
Ik heb ook steeds in mijn achterhoofd dat er in het seizoen dadelijk een DNF volgt voor Verstappen, want als het met hem misgaat, dan is het meteen ook helemaal raak. En dat kan het kampioenschap beslissen want Hamilton heeft al een forse uitglijder gemaakt en kwam er mee weg, zoals altijd.
Verwijderd
Of beide RedBulls raken in de kluts en gaan er samen af... Zero points.wowly schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:14:
Perez staat naast hem dus ze kunnen weer een mooie aanval wagen op de mercs
[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 01-05-2021 19:34 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Precies, beter vanaf plek 1 starten. Max vorige race eigenlijk ook wel wat geluk gehad, want een tik op het achterwiel heeft hem wel vaker vroegtijdig uit de race gegooid. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit soms niet altijd even per ongeluk gebeurd.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:14:
[...]
Ik heb ook steeds in mijn achterhoofd dat er in het seizoen dadelijk een DNF volgt voor Verstappen, want als het met hem misgaat, dan is het meteen ook helemaal raak. En dat kan het kampioenschap beslissen want Hamilton heeft al een forse uitglijder gemaakt en kwam er mee weg, zoals altijd.
Als ie morgen goed van zijn plek komt, beter dan de beide Mercedessen, dan moet ie ook met enig risico de eerste paar bochten in.
Testing, one, two ...
https://www.windy.com/37....36.731,-8.628,8,m:eHeafUMJasphur schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:26:
Iemand in kaart wat de windkracht morgen wordt op het circuit?
Noord 3 Bft dus qua windkracht. Belangrijker zijn de windstoten en zo te zien blijft het flink vlagerig met stevige windstoten waardoor het een beetje roulette wordt en je je eigenlijk nergens op in kan stellen.
De volgende keer in dezelfde bocht kan het zomaar voelen als 6 Bft.
[ Voor 37% gewijzigd door PalingDrone op 01-05-2021 19:57 ]
Geen microfoons en liplezers wanneer je ff privé met je teammaat wil overleggen.vhal schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:41:
Gezien zijn gevloek vanuit de auto en de nodige geagiteerde "rot op" gebaren naar een camera, mag ik hopen dat de rest van het seizoen geen "tegenslagen" meer kent. Wellicht zijn het de eerste haarscheurtjes...
Genoeg teams die ergens iemand in kunnen schakelen om dit gesprek te kunnen vertalen en gebruik gaan maken van de zo opgedane kennis over de auto van de concurrent.
Pre-corona zaten ze ook altijd te loeren naar de concurrentie aan de muur, iedereen praatte op een gegeven moment achter zijn hand in een microfoon, gelukkig hebben ze daar nu mondkapjes voor waardoor je niet met een goed camerashot de andere teams wijzer maakt dan ze zouden moeten zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door PalingDrone op 01-05-2021 19:50 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 09:41
De race kan nog alle kanten op lijkt mij en Max en Perez zitten er dicht genoeg bij.
Interessant dat je ervoor kiest om dit niet als tegenslag te zien voor Max. Volgens die redenatie kan hij of alleen winnen, of uitvallen. Misschien is dit wel de tegenslag? In dat geval zou het al een flinke vooruitgang zijn... #glasHalfvolDaniëlWW2 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:14:
[...]
Max overschreed track limits door overstuur. Echt veel voordeel heeft hij er waarschijnlijk dus niet uit gehaald.m0ridin schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:08:
Vandaag zat het niet mee, maar de tracklimits zijn er ook zodat je er geen voordeel uit haalt... Het kan natuurlijk ook dat Max daar net weer een voordeel had van die tracklimits en mede daarmee zo'n goede tijd had.
Geen. Maar buiten de lijntjes is nu eenmaal buiten de lijntjes. Het is ook daarom dat ie tamelijk opgefokt was, dit was normaal gesproken een dikke polelap geweest waar Mercedes niet meer aan was gekomen.Tk55 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:57:
[...]
Max overschreed track limits door overstuur. Echt veel voordeel heeft hij er waarschijnlijk dus niet uit gehaald.
Voor een ieder die Verstappen kent (en elke sportman die eruit wil halen wat erin zit), weet dat ie alleen maar tevreden is met als ie geen (onnodige) fouten maakt en eruit haalt wat erin zit. Maar ieder mens maakt fouten, dus dat geneuzel over haarscheurtjes is tamelijk vergezocht.
Testing, one, two ...
Dat lijkt me voor Max een groot verschil met voorgaande jaren, in Perez heeft hij iemand die daadwerkelijk feedback kan geven. Heb hem nooit zo 'gelijkwaardig' met Albon zien praten.PalingDrone schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:46:
Geen microfoons en liplezers wanneer je ff privé met je teammaat wil overleggen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Bensimpel
Positieve meneer
Mijn voorspelling
P1 Max (weet het turboknopje bij de start al te vinden
P2 HAM (komt niet in de buurt)
P3 Perez (weet ook eens het startknopje te vinden en vecht met hamilton waardoor max kan winnen).
Bottas heeft een dramatische start en wordt zo door 6 a 8 auto's bij de start ingehaald.
😆 - Denk ook eens om ;)
- DaniëlWW2
- Niet online
Laat mij een beetje mopperen ja.Dentist schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:56:
[...]
Interessant dat je ervoor kiest om dit niet als tegenslag te zien voor Max. Volgens die redenatie kan hij of alleen winnen, of uitvallen. Misschien is dit wel de tegenslag? In dat geval zou het al een flinke vooruitgang zijn... #glasHalfvol
Maar je hebt gelijk, het kan veel erger. Ben gewoon een beetje teleurgesteld dat het alweer niet lukte in Q3.
Bottas kan de druk niet aan. Max is boos dus heeft morgen een top race en Perez kan hem eindelijk helpen.
Edit: Trouwens mooi om te zien dat Max weer een sparring partner heeft waarmee hij kan napraten en dat diegene dat ook begrijpt. Het komt goed.
[ Voor 26% gewijzigd door AvK op 01-05-2021 20:44 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Moeten we Turkije vorig jaar maar even buiten beschouwing latend-vine schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:41:
Max in Mexico boos door het missen van pole en pakt de race overwinning
- DaniëlWW2
- Niet online
[YouTube: 'Dit was echt totaal niet te doen' | Max Verstappen over Portugal | Formule 1 2021]
Dat zien wij normaal ook nooit, de evaluaties van de FP, Q en race met Albon of Gasly waren er echt wel maar dan zonder pottenkijkers en in een motorhome.hoevenpe schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 20:15:
[...]
Dat lijkt me voor Max een groot verschil met voorgaande jaren, in Perez heeft hij iemand die daadwerkelijk feedback kan geven. Heb hem nooit zo 'gelijkwaardig' met Albon zien praten.
Neem aan dat een F1 coureur ook een NDA heeft moeten tekenen, wanneer je dan na zo'n Q uitgebreid de boel openbaar gaat lopen bespreken kan dat behoorlijke gevolgen hebben.
Dan kan het alleen nog maar meevallen.groggy schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:54:
Ik ben bang dat max morgen de finish van de race niet haalt.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Reality is not a statement of fact, it is a reflection of attitude.groggy schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:54:
Gebaseerd op wat?groggy schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:54:
Ok top bedankt, dan weet ik dat ik de tv uit kan laten
Tsja, wat is bespreken? Natuurlijk spreken de teamgenoten elkaar bv na de Q als ze uit de auto stappen. "Enne, hoe ging het bij jouw?" => "Vettel reed me verschrikkelijk in de weg.... OPROTTE MET DIE CAMERA". Is er dan iets besproken waarvoor een NDA getekend moet worden? Het was echt geen debrief die daar plaats vond, maar stoom afblazen, waar in the heat of the moment waarschijnlijk ook wat krachttermen zijn gebruikt waarvoor als ze ze op Sky hadden gehoord ze direct excuses moesten aanbiedenPalingDrone schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:47:
Neem aan dat een F1 coureur ook een NDA heeft moeten tekenen, wanneer je dan na zo'n Q uitgebreid de boel openbaar gaat lopen bespreken kan dat behoorlijke gevolgen hebben.
Mwah, wanneer hij in detail het rijgedrag na een upgrade gaat bespreken met zijn teammate, de nieuwe vloer valt tegen op het rechte stuk, bij jou ook? Geen grip in bocht 5 en jij? Of begint te schelden op die f*cking Honda motor die in bepaald toerengebied voor geen meter trekt dan snap ik prima dat je daar geen draaiende camera bij wil hebben.RobertMe schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 23:15:
[...]
Tsja, wat is bespreken? Natuurlijk spreken de teamgenoten elkaar bv na de Q als ze uit de auto stappen. "Enne, hoe ging het bij jouw?" => "Vettel reed me verschrikkelijk in de weg.... OPROTTE MET DIE CAMERA". Is er dan iets besproken waarvoor een NDA getekend moet worden? Het was echt geen debrief die daar plaats vond, maar stoom afblazen, waar in the heat of the moment waarschijnlijk ook wat krachttermen zijn gebruikt waarvoor als ze ze op Sky hadden gehoord ze direct excuses moesten aanbieden. Dat hij dan even "zwaait" naar de camera van "ik hoef niet in beeld" hoort daar in zoverre bij / is begrijpelijk.
Andere teams hebben behoorlijke interesse in de zwakke punten van elkaar, al is het alleen maar om een mooie plek te weten waarop ze kunnen aanvallen. Ben je loslippig dan heb je daar het hele team mee, kan best zijn dat hij iets te gedetailleerd met PER aan het babbelen was en toen die camera opmerkte.
Wat naar buiten mocht komen was tijdens het interview met Paul di Resta wel gezegd, gelukkig zat er nog genoeg adrenaline in zodat de camera hem snel genoeg opviel.
In een interview zoals met Sky zit je in een andere setting dan dat je ongegeneerd met je teammate praat. Dat soort onderonsjes gaan ook verder niemand wat aan, iig is het niet de bedoeling dat de hele wereld mee kan luisteren in je privé/team mode.
Kan me prima voorstellen dat je dan lichtelijk geïrriteerd reageert op zo'n camera onder je neus, humeur was logischerwijs al niet opperbest maar zo gefrustreerd vond ik die reactie nou ook weer niet.
Je weet zelf ook wel dat even wegwuiven niet werkt, dan draaien ze gewoon door... VER is gewoon behoorlijk duidelijk en direct, nu ff niet is ook echt nu ff niet, klaar.
VER een beetje volgend de laatste jaren en hem op alle vlakken zien groeien is ook dit weer een les en gaat zoiets geen 2e keer gebeuren.
Krijg juist meer vertrouwen in Max. Tegenwoordig gaat hij de drukte vaak uit de weg. Liever een auto voor laten gaan als het niet kan dan in de banden in de eerste ronde. Volgens mij heeft hij dat zelf ook ergens gezegd je kan het jezelf niet veroorloven om stomme fouten te maken. Uitvallen en punten verliezen zou het stomste zijn en wil je ten alle tijden voorkomen.
Als je naar die race van vorige week kijkt en ziet wat er allemaal wel niet kan gebeuren. Na een ronde kan alles weer anders zijn en daar hebben we er morgen 66 van dus laat maar zien....
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Vorige jaren was hij gewoon tevreden geweest met een p3 omdat ze toch niet aan de Mercesdessen konden komen(op een paar baantjes na) en nu weet hij gewoon dat hij zelf de fout heeft gemaakt door net iets teveel te pushen waardoor hij de tracklimits overschreden heeft.
Hij staat vandaag dus extra op scherp en zal bij de start (zeker als hij weer zo'n top start heeft) direct willen aanvallen. Hopelijk houdt hij zijn hoofd koel en maakt hij geen (agressieve) fout.
Ben wel benieuwd of de RB16B het beter doet met een volle tank op geel dan de silver(zwarte)pijlen want die leken gisteren te vliegen op geel. Vandaar dat HAM/BOT/ het tweede rondje in Q3 ook op geel wilde proberen want dat leek snelle dan de rode band.
Oftewel het wordt weer spannend jongens en meisjes! Ik heb er zin an!
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Volgens mij bedoelen we gewoon hetzelfdePalingDrone schreef op zondag 2 mei 2021 @ 00:43:
[...]
Mwah, wanneer hij in detail het rijgedrag na een upgrade gaat bespreken met zijn teammate, de nieuwe vloer valt tegen op het rechte stuk, bij jou ook? Geen grip in bocht 5 en jij? Of begint te schelden op die f*cking Honda motor die in bepaald toerengebied voor geen meter trekt dan snap ik prima dat je daar geen draaiende camera bij wil hebben.
Andere teams hebben behoorlijke interesse in de zwakke punten van elkaar, al is het alleen maar om een mooie plek te weten waarop ze kunnen aanvallen. Ben je loslippig dan heb je daar het hele team mee, kan best zijn dat hij iets te gedetailleerd met PER aan het babbelen was en toen die camera opmerkte.
Wat naar buiten mocht komen was tijdens het interview met Paul di Resta wel gezegd, gelukkig zat er nog genoeg adrenaline in zodat de camera hem snel genoeg opviel.
In een interview zoals met Sky zit je in een andere setting dan dat je ongegeneerd met je teammate praat. Dat soort onderonsjes gaan ook verder niemand wat aan, iig is het niet de bedoeling dat de hele wereld mee kan luisteren in je privé/team mode.
Kan me prima voorstellen dat je dan lichtelijk geïrriteerd reageert op zo'n camera onder je neus, humeur was logischerwijs al niet opperbest maar zo gefrustreerd vond ik die reactie nou ook weer niet.
Je weet zelf ook wel dat even wegwuiven niet werkt, dan draaien ze gewoon door... VER is gewoon behoorlijk duidelijk en direct, nu ff niet is ook echt nu ff niet, klaar.
VER een beetje volgend de laatste jaren en hem op alle vlakken zien groeien is ook dit weer een les en gaat zoiets geen 2e keer gebeuren.
Als ik het zo zit te bekijken, heb ik ergens toch het gevoel dat de heuvelachtige track niet echt geschikt is voor high rake auto's..
Door de vele 'scherpe' hobbels lijkt t wel alsof er op zo'n moment net iets te veel lucht onder de auto komt waardoor de 'luchtbubbel' (gebrek aan betere uitleg) het midden en vooral de achterkant iets te veel omhoog drukt en iets te weing downforce creëert..
Dit zal ook met track evoltion (of beter gezegd: devoltion) te maken hebben gehad. Brundle zat het meteen na te kijken, en van de top 6 (of meer?) had alleen Bottas zijn tijd verbetert tussen Q2 en Q3. De baan werd dus überhaupt langzamer en daarmee ging Q3 een beetje uit als een kaars. Waar normaal de laatste ronde super spannend is omdat iedereen zijn tijd nog verbeterd, kwam nu ook vrijwel niemand meer aan zijn tijd van de eerste run. En de tijd van in Q2 haalde de meeste dus ook niet meer. En of de Mercedessen op de mediums echt weer sneller konden zijn dan op de softs is dus ook maar de vraag.renzo4000 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 07:39:
Ben wel benieuwd of de RB16B het beter doet met een volle tank op geel dan de silver(zwarte)pijlen want die leken gisteren te vliegen op geel. Vandaar dat HAM/BOT/ het tweede rondje in Q3 ook op geel wilde proberen want dat leek snelle dan de rode band.
Edit:
@renzo4000 hieronder. Ik doelde in zoverre idd op de omstandigheden op de baan, en niet perse het asfalt. De weersomstandigheden (lees: wind) zullen dan inderdaad ook de grootste reden zijn geweest dat ze niet sneller werden. De omstandigheden in Q2 waren gewoon beter / sneller.
[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 02-05-2021 08:23 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Het blijft een beetje glazen bol, maar Vettel zat idd wel ineens in Q3poor Leno schreef op zondag 2 mei 2021 @ 08:01:
(Couch potato analyse)
Als ik het zo zit te bekijken, heb ik ergens toch het gevoel dat de heuvelachtige track niet echt geschikt is voor high rake auto's..
Door de vele 'scherpe' hobbels lijkt t wel alsof er op zo'n moment net iets te veel lucht onder de auto komt waardoor de 'luchtbubbel' (gebrek aan betere uitleg) het midden en vooral de achterkant iets te veel omhoog drukt en iets te weing downforce creëert..
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat kwam natuurlijk omdat hij de nieuwe updates nog niet hadYakuzA schreef op zondag 2 mei 2021 @ 08:15:
[...]
Het blijft een beetje glazen bol, maar Vettel zat idd wel ineens in Q3
Overigens zie je van dat laatste bij Verstappen ook echt dat Vettel eerst ruim uit aan de binnenkant blijft en dus "uit het vaarwater" maar echt bijna naar de buitenkant lijkt te sturen, en niet eens de auto naar buiten laat lopen. Volgens mij is dat ook waarom Verstappen daar zo ver over de curbs gaat. Vettel die ineens op het midden tussen de witte lijnen zit.
In Q3 maakte Vettel niet zoveel uit denk ik, aan het einde van S2 lag VER al 3 tiende achter? denk dat het meer frustratie was dat hij in S3 Vettel nog tegen kwam?RobertMe schreef op zondag 2 mei 2021 @ 08:27:
[...]
Dat kwam natuurlijk omdat hij de nieuwe updates nog niet hadDaarnaast schijnt hij dus elke keer dat geintje uitgehaald te hebben met in de laatste bochten iemand die in de fast lap zit opwachten en dan meteen in de slipstream duiken. Dat kan dus ook nog wel een paar tienden winst opleveren.
Overigens zie je van dat laatste bij Verstappen ook echt dat Vettel eerst ruim uit aan de binnenkant blijft en dus "uit het vaarwater" maar echt bijna naar de buitenkant lijkt te sturen, en niet eens de auto naar buiten laat lopen. Volgens mij is dat ook waarom Verstappen daar zo ver over de curbs gaat. Vettel die ineens op het midden tussen de witte lijnen zit.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Maar niet iedereen zit in een winnende auto. Trouwens iedereen zeurde erover.Homeland schreef op zondag 2 mei 2021 @ 00:06:
Dat gezeur over weinig grip/glad asfalt, iedereen heeft daar mee te maken.
Mooiste zou zijn dat hij na de start voorbij HAM is en dat PER druk kan uitoefenen op HAM.. Bottas is niet zo spannend..
Nouja, Merc was gisteren op de mediums zoveel sneller, ik vrees dat ze gewoon wegrijden, teamorders met HAM als winnaar en BOT als buffer. Ik denk dat een P2 het beste is wat erin zit als het een normale race wordt, waarbij een P3 waarschijnlijker is. Hoop dat ik er helemaal langs zit thoughFrank1973 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 09:20:
De ervaring is wel zo als Max ontevreden/ over de zeik is, dat hij op zondag altijd goed rijdt.
Mooiste zou zijn dat hij na de start voorbij HAM is en dat PER druk kan uitoefenen op HAM.. Bottas is niet zo spannend..
Aan de ene kant ook wel bezorgt maar het was wel een tijd over een snelle ronde, weinig brandstof.Snowdog schreef op zondag 2 mei 2021 @ 09:26:
[...]
Nouja, Merc was gisteren op de mediums zoveel sneller, ik vrees dat ze gewoon wegrijden, teamorders met HAM als winnaar en BOT als buffer. Ik denk dat een P2 het beste is wat erin zit als het een normale race wordt, waarbij een P3 waarschijnlijker is. Hoop dat ik er helemaal langs zit though
Tijdens de long runs in de VT zaten de tijden dichter op elkaar met de medium banden dus ik moet het nog zien of ze zomaar weg rijden.
S2 was in FP1 en FP2 wel waar Verstappen het wat liet liggen. Paarse tijden in S1 en S3 waar Mercedes paars reed in S2. Wellicht dat Verstappen nu wel nog wat tijd had kunnen goedmaken in S3. Of dat voldoende was voor pole? Gezien hij er nu bijna 4 tiende achter staat waarschijnlijk niet. Maar ik kan me zijn frustraties zeker voorstellen. De eerste ronde afgepakt (terwijl het foutje alleen maar tijd gekost zal hebben) en de tweede eerst Norris langs moeten en daarna nog eens Vettel en vervolgens bijna 0,4s te kort komenYakuzA schreef op zondag 2 mei 2021 @ 09:01:
[...]
In Q3 maakte Vettel niet zoveel uit denk ik, aan het einde van S2 lag VER al 3 tiende achter? denk dat het meer frustratie was dat hij in S3 Vettel nog tegen kwam?
Dit topic is gesloten.
![]()
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.