Kenny_026 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:46:
Kan aan mij liggen hoor maar ik heb toch sterk het gevoel dat Mercedes voor het eerst dit seizoen de “bovenliggende” partij was. De eerste race was Max ook sneller maar heeft RB het wat mij betreft laten liggen in de strategie.
Dat weet ik dus niet zo zeker. Het was gewoon een vervelend weekend om te vergelijken omdat het asfalt slecht was en het per sessie en team kon verschillen welke band nu beter was.
Maar tijdens de race zagen we Verstappen die wel heel erg lang achter Bottas kon zitten en het steeds verloor op de rechte stukken. Daar zat een probleem met het wisselen tussen de derde en vierde versnellingen in, maar het was waarschijnlijk ook iets van afstelling en karakteristieken van de auto. Als Verstappen erlangs was gekomen, tja ik had hem zo weg zien rijden. Hamilton reed uiteindelijk een beetje weg, maar ook niet heel veel.
Het is ook gezichtsbedrog hoe snel iemand is achter een andere auto. Het lijkt namelijk alsof dat het tempo is en het dus gelijkwaardig is, maar dat is het niet. Ronde na ronde binnen 1s zitten betekend dat je zoveel overspeed hebt dat je makkelijk weg kan rijden als je voorbij bent. Want Verstappen bleef dit doen terwijl hij flink last gehad zal hebben van zijn voorligger en met flink wat minder neerwaartse druk zal hebben gezeten.
Ik maakte me namelijk geen zorgen dat Bottas nog P2 zou halen. Dat deed ik omdat ik zag dat Bottas weliswaar snel naderde, maar onder de 2s werd het erg lastig voor hem om dichterbij te komen. Toen ging er blijkbaar iets mis met zijn uitlaat die oververhit was geraakt. Tja, dat zou zomaar gebeurd kunnen zijn omdat hij dichtbij Verstappen kwam.
Maar als dit dan zo ongeveer Mercedes hun beste circuit is, tja dan krijgen we nog wat. Maar dat zullen we wel moeten zien in Barcelona.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.