Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
DotD is een verkapte 'tracker' voor het aantal kijkers / fans uit een bepaalde 'regio' ?Maarten_E schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:38:
[...]
Dat snap ik, maar ik zie het verband met DotD niet. Als die fanvote er niet was geweest zou de populariteit van Max niet minder zijn in Nederland.
Of denk jij dat ze in het VK inmiddels weten wie of wat bijvoorbeeld 'Jumbo' voor een toko is?
[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 02-05-2021 18:52 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Nee, zo simpel is het niet.Lekker Ventje schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:37:
Tracklimits is simpel, elk circuit elke bocht of nergens. Dan is het voor iedereen duidelijk.
Ze kunnen het wel zo simpel maken als je stelt, maar dat doen ze nu niet
Daarnaast claimt de FIA dat het handhaven een dingetje is. In de zin van dat ze het niet electrisch kunnen monitoren (omdat het er om gaat of de band nog binnen de lijntjes is, en de auto ook "schuin" erover kan gaan waardoor een sensor bv midden onder de auto te ver gaat maar de band wel contact heeft) en handmatig monitoren is ook te moeilijk / vereist teveel mankracht.
Het is al duidelijk: je moet minimaal met één wiel binnen de witte lijnen blijven dan weet je zeker dat er niets aan de hand is. Als je er toch voor kiest om buiten de witte lijnen te kleuren dan loop je het risico gepakt te worden. Het risico om gepakt te worden is niet 100 procent maar zo gaat dat met handhaving van regels. Het zeuren over tracklimits is onzinnig omdat de basisregel al duidelijk genoeg is.Lekker Ventje schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:37:
Tracklimits is simpel, elk circuit elke bocht of nergens. Dan is het voor iedereen duidelijk.
1 woord: stagiaires... of marshalsRobertMe schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:48:
[...]
Nee, zo simpel is het niet.
Ze kunnen het wel zo simpel maken als je stelt, maar dat doen ze nu nietEn dan mist er nog een belangrijk punt in jouw stelling. Wat is de limit? Want de ene keer is het de witte lijn, en de andere keer zijn het, bv, de geel rode curbs zoals dit weekend.
Daarnaast claimt de FIA dat het handhaven een dingetje is. In de zin van dat ze het niet electrisch kunnen monitoren (omdat het er om gaat of de band nog binnen de lijntjes is, en de auto ook "schuin" erover kan gaan waardoor een sensor bv midden onder de auto te ver gaat maar de band wel contact heeft) en handmatig monitoren is ook te moeilijk / vereist teveel mankracht.
Zet die langs de baan op een plek waar het goed in de gaten te houden is. Of zet voor mij part extra vrijwilligers / marshals langs de baan. Zij geven een seintje en de stewards controleren het... nadeel is dan alleen dat het dus wel vast gelegd moet zijn. Anders heb je geen bewijs
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
[ Voor 4% gewijzigd door tlpeter op 02-05-2021 18:56 ]
Not sure if serious...Jasphur schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:53:
[...]
1 woord: stagiaires...
Zet die langs de baan op een plek waar het goed in de gaten te houden is. Of zet voor mij part extra vrijwilligers / marshals langs de baan. Zij geven een seintje en de stewards controleren het... nadeel is dan alleen dat het dus wel vast gelegd moet zijn. Anders heb je geen bewijs
Je beseft wel dat stagiairs geen gratis personeel zijn toch? Plus je zit dan weer met het controleren op partijdigheid enzo, ik zie het protest van Red Bull al binnenvliegen als bij 1 bocht steeds Max en Perez een TL aan de broek krijgen en Lewis en Bottas nooit...
Het probleem ís al opgelost. De TL zijn helder, duidelijk, evident en non-ambigu. Alleen kiezen sommige coureurs ervoor om teveel het randje op te zoeken met het risico dat ze er overheen gaan. Tja daar staan straffen op, lijkt me zo logisch als wat. Ze kunnen het écht wel, maar ze willen het gewoon niet.tlpeter schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:55:
Overal zou grind/gras moeten liggen daar waar men geen auto wil zien. Probleem opgelost.
[ Voor 26% gewijzigd door Icephase op 02-05-2021 18:58 ]
Dat is dan alleen problematisch voor eventuele andere raceklasses die van het circuit gebruik makentlpeter schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:55:
Overal zou grond moeten liggen daar waar men geen auto wil zien. Probleem opgelost.
Altijd vastleggen en de stagiaires de beelden laten bekijken, want als het toch vastgelegd moet worden, kan je ze beter naar die beelden laten kijken dan op de baan waar met een keer knipperen van de ogen het weer voorbij is (naast dat je nooit hetzelfde zicht kan hebben langs de baan als een hoger geplaatste camera die meer naar het midden van de baan kan).Jasphur schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:53:
[...]
1 woord: stagiaires...
Ik zeg nergens dat stagiaires "gratis personeel" zijn, ze zijn wat goedkoper. Partijdigheid is inderdaad een ding...Icephase schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:56:
[...]
Not sure if serious...![]()
Je beseft wel dat stagiairs geen gratis personeel zijn toch? Plus je zit dan weer met het controleren op partijdigheid enzo, ik zie het protest van Red Bull al binnenvliegen als bij 1 bocht steeds Max en Perez een TL aan de broek krijgen en Lewis en Bottas nooit...
[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 02-05-2021 19:01 ]
Niet helemaal mee eens want dat resulteert vrijwel zeker in meer schade (=duur) en/of meer safety cars en dat komt de wedstrijd ook niet ten goede.tlpeter schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:55:
Overal zou grind/gras moeten liggen daar waar men geen auto wil zien. Probleem opgelost.
Gewoon automatiseren. Zo moeilijk is dat niet. En dan wellicht ook doortrekken door een tijdelijke dip in vermogen te geven wanneer je de track limits overschrijdt.Transportman schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:56:
[...]
Altijd vastleggen en de stagiaires de beelden laten bekijken, want als het toch vastgelegd moet worden, kan je ze beter naar die beelden laten kijken dan op de baan waar met een keer knipperen van de ogen het weer voorbij is (naast dat je nooit hetzelfde zicht kan hebben langs de baan als een hoger geplaatste camera die meer naar het midden van de baan kan).
Neuh, dat resulteert erin dat de coureurs minder risico nemen zou ik zeggen. Op Monaco heb je ook niet elke 3 ronden een safety car (nouja, meestal).Jorick schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:00:
[...]
Niet helemaal mee eens want dat resulteert vrijwel zeker in meer schade (=duur) en/of meer safety cars en dat komt de wedstrijd ook niet ten goede.
Ik denk dat een getraind persoon al moeite gaat hebben om te zien of een auto die meer dan 150KM/u rijdt wel of niet net die paar centimeter over de streep gaat, laat staan stagiaires die niet getraind zijn. Daarnaast is het zicht ook enorm belangrijk. Als je van achteren, de breedste kant, kijkt kun je al vrijwel niet meer zien of de voorkant wellicht over de lijn gaat (te rijden immers door een bocht en niet een rechte lijn, de TL draait dus). Daarnaast kun je dan ook al overal kijktorents gaan bouwen, want als je gewoon in een stoeltje gaat zitten zie je echt niet precies hoe die lijn loopt. En uiteraard de verrekijker niet vergeten, want door de runoff area kun je ook niet op 5m van de lijn gaan zitten.Jasphur schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:53:
[...]
1 woord: stagiaires... of marshals
Wil je het dus goed doen moet er of een camera voor en achter de bocht staan / vanuit beide kanten vastleggen. Of even een weerballon met camera precies boven de bocht hangen. Waarbij de laatste optie het beste is omdat je dan als het goed is exact ziet of een stukje band zich nog boven de witte lijn bevindt.
Let me rephrase..... Het is voor het kampioenschap niet goed als Max in Monaco in de muur kleunt.epo schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:19:
[...]
Dat niet, maar de Mercedes was ook gewoon sneller in raw power. Honda motor mogelijk wat teruggeschroefd vanwege de eerdere problemen? De AT's hadden ook niet echt hun weekend..
Lewis heeft in zijn hele F1 carriere (2009 tot nu) 26 retirements op zijn naam staan, waarvan maar 8 in een Mercedes. 19 van de races in een Mercedes stond hij niet op het podium.
De man is een machine met enorm veel geluk. Dus Max moet op het podium komen en liefst winnen, anders is het gedaan.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Verklaart u nader.KlaasjeNL schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:02:
[...]
Gewoon automatiseren. Zo moeilijk is dat niet.
De enige oplossing die 100% betrouwbaar is is door op alle hoeken van de auto een sensor te plaatsen waarvan dan altijd een binnen de lijnen moet zijn. Maar hoe ga je een sensor in de uiterste hoeken van een band plaatsen? En dat betekent dus ook dat je twee meetpunten per band nodig hebt.
Want zoals ik al aangaf, één sensor onder het midden van de auto werkt niet. Domgezegd als je in de breedte te ver gaat (zoals normaliter het geval is zeg maar) dan moet de detectielus bv 1m buiten de lijn liggen (als de auto 2m breed is). Terwijl als je domgezegd rechtdoor schiet dan moet de detectielus 1,5m buiten de lijn liggen (als de auto 3m lang is). Om vanaf één punt te kunnen meten of je nog binnen de TL bent is dus zowel de hoek van de auto, als de hoek/radius van het circuit van belang.
Ja mooi verhaal, maar als de auto niet sneller is dan gaat dat een lastig verhaal worden tegen die machine.asing schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:09:
[...]
Let me rephrase..... Het is voor het kampioenschap niet goed als Max in Monaco in de muur kleunt.
Lewis heeft in zijn hele F1 carriere (2009 tot nu) 26 retirements op zijn naam staan, waarvan maar 8 in een Mercedes. 19 van de races in een Mercedes stond hij niet op het podium.
De man is een machine met enorm veel geluk. Dus Max moet op het podium komen en liefst winnen, anders is het gedaan.
Laat dat met de huidige technologie niet mogelijk zijn. Je zou daarvoor al bijna sensoren op de wielen moeten hebben die kunnen kijken of er nog wielen binnen de lijnen zitten. Of je moet detectielussen rondom heel het circuit aan de buitenkant leggen, wat een miljoeneninvestering is voor elk circuit en dus ook onhaalbaar voor 1 enkele race per jaar. GPS sensoren zijn niet nauwkeurig genoeg en voor beelden automatisch te kunnen laten analyseren moet elke centimer van elke baan door meerdere camera's in beeld gebracht worden om met enige zekerheid te kunnen zeggen of de wagen in contact met de baan is gebleven.KlaasjeNL schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:02:
[...]
Gewoon automatiseren. Zo moeilijk is dat niet. En dan wellicht ook doortrekken door een tijdelijke dip in vermogen te geven wanneer je de track limits overschrijdt.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Nouja, je kan ze in de wheel rods zetten toch? Dat een band af en toe een paar cm afwijkt vanaf dat punt lijkt me niet zon enorm probleem? Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar problemen mee zou hebben. Het zou iig al een enorme verbetering zijn tov het nu is en je kan zo wel problemen vooruitgang tegen te gaan (door het omlaag te praten), maar dat lijkt me niet helemaal de juiste insteek.RobertMe schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:10:
[...]
Verklaart u nader.
De enige oplossing die 100% betrouwbaar is is door op alle hoeken van de auto een sensor te plaatsen waarvan dan altijd een binnen de lijnen moet zijn. Maar hoe ga je een sensor in de uiterste hoeken van een band plaatsen? En dat betekent dus ook dat je twee meetpunten per band nodig hebt.
Want zoals ik al aangaf, één sensor onder het midden van de auto werkt niet. Domgezegd als je in de breedte te ver gaat (zoals normaliter het geval is zeg maar) dan moet de detectielus bv 1m buiten de lijn liggen (als de auto 2m breed is). Terwijl als je domgezegd rechtdoor schiet dan moet de detectielus 1,5m buiten de lijn liggen (als de auto 3m lang is). Om vanaf één punt te kunnen meten of je nog binnen de TL bent is dus zowel de hoek van de auto, als de hoek/radius van het circuit van belang.
Het lijkt me ook dat er prima technieken zijn waarbij de afstand van een punt tot een ander punt waar te nemen is en die detectielus dus niet op een afstand van de werkelijke limit hoeft te liggen. Maar goed, ben hier absoluut geen expert in, lijkt me alleen wel mogelijk met de techniek die we vandaag de dag hebben.
Wat betalen al die circuits om op de kalender te staan en wat verdient F1 als algeheel, lijkt me niet zo'n enorme investering eigenlijk?Blokker_1999 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:15:
[...]
Laat dat met de huidige technologie niet mogelijk zijn. Je zou daarvoor al bijna sensoren op de wielen moeten hebben die kunnen kijken of er nog wielen binnen de lijnen zitten. Of je moet detectielussen rondom heel het circuit aan de buitenkant leggen, wat een miljoeneninvestering is voor elk circuit en dus ook onhaalbaar voor 1 enkele race per jaar. GPS sensoren zijn niet nauwkeurig genoeg en voor beelden automatisch te kunnen laten analyseren moet elke centimer van elke baan door meerdere camera's in beeld gebracht worden om met enige zekerheid te kunnen zeggen of de wagen in contact met de baan is gebleven.
Edit: ik bedoel een jaarsalaris van een Hamilton of wellicht zelfs Verstappen kan die kosten waarschijnlijk coveren, is dat dan echt teveel gevraagd? Er gaan belachelijke bedragen rond in de F1, maar op dit punt moeten we dan weer even doen alsof geld een probleem is in de F1?
[ Voor 13% gewijzigd door Snowdog op 02-05-2021 19:22 ]
Volgend seizoen vervolgens een volledig nieuw startveld in de F1 en dan starten op de SüdSchleife ( = het huidige GP circuit) ?
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 02-05-2021 19:30 ]
Er zijn natuurlijk zat mogelijkheden om te meten. Een sensor op de auto hoeft bijvoorbeeld helemaal niet op het uiterste punt zitten, maar kan prima een stuk naar binnen worden geplaatst. Zolang je weet hoe ver dat middelpunt van het uiterste punt ligt. Of je zou optisch kunnen meten. Of je zou het punt wel in het midden van de auto kunnen leggen en een marge met de detectielus kunnen aanhouden. Kom je buiten de baan, dan gebeurt er niet direct iets, maar kom je verder buiten de baan, dan loop je het risico gedetecteerd te worden en dus tijdelijk vermogen te verliezen. Zoek dan zelf maar uit hoe veel je het randje opzoekt. Zolang je binnen de lijntjes kleurt, zit je in elk geval save.RobertMe schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:10:
[...]
Verklaart u nader.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
We hebben het over twintig auto's die op meerdere plekken op de baan gemonitord moeten worden op track limits. Dit kunnen die stewards nooit doen door constant naar beelden te lopen kijken. Die gaan zaken missen. Nee, dit gaat allang automatisch op basis van sensoren en camerabeelden die automatisch uitmeten of de auto echt van de baan is geweest. Daar zal de FOM ook hun demonstratiebeelden vandaan halen.
Het gaat niet om detectie, het gaat om consistentie. Want we hebben nu drie races achter elkaar gehad waar er onduidelijkheid was. Elke keer was het zinloos en elke keer zat/zit ik hier nu met het idee dat een op zich toch redelijke of zelfs geweldige race zo verpest moest worden, puur omdat de scheidsrechter te dom is om zijn eigen regels duidelijk te maken.
Je kan dit zo simpel oplossen. Je neemt in het reglement op dat off track betekend dat alle wielen buiten de witte lijn zijn en dat is het. Geen mitsen, maren of uitzonderingen. Vervolgens stel je de regel in dat bij track limits je rondetijd altijd word verwijderd, wederom geen uitzonderingen. En daar bovenop kan je per bocht nog een aantal overtredingen per race instellen. Dat communiceer je met het team en het team mag het met de coureur zelf uitzoeken dat ze niet over die limiet gaan. Ga je over de die limiet, dan tijdstraf.
Zo moeilijk kan het zijn en daarom noem ik ze dus ook clowns. We zitten hier al jaren naar te kijken, en het lijkt alleen maar erger te worden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als je op een (mini) rotonde aan rijdt waarvan je wéét dat je je velgen heel kunt houden terwijl je er de 'kortste lijn' denkt te kunnen pakken dan laat je die paar centimeters aan betonrand (= kerbstone) niet liggen... Als je weet dat het je minimaal een beschadigde velgrand gaat kosten op het moment dat je die betonrand ook maar durft te raken dan blijf je er écht wel uit de buurt.
Met als verschil jij er met een 50km/u tegenaan knalt je wat lichte ongemakken hebt en evt een dikke slag in je velg hebt..Will_M schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:43:
@DaniëlWW2 Vergelijk 't maar eens met het rijden op de openbare weg met je eigen auto waar een setje dure lichtmetalen wielen onder gemonteerd zijn.
Als je op een rotonde aan rijdt waarvan je wéét dat je je velgen heel kunt houden terwijl je er de 'kortste lijn' denkt te kunnen pakken dan laat je die paar centimeters aan betonrand (= curbstone) niet liggen... Als je weet dat het je minimaal een beschadigde velgrand gaat kosten als je die betonrand ook maar durft te raken dan blijf je er écht wel uit de buurt.
..En als zij er met 300km tegenaan knallen, de gevolgen niet te overzien zijn
- DaniëlWW2
- Niet online
Dat zou ik niet doen omdat veel circuits ontworpen zijn om kerbs te pakken en het zo niet meer kan. Ik zou me gewoon aan de wielen houden. Want ze kunnen het echt al automatisch meten.Jasphur schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:57:
Op zich kun je de regel ook aanpassen naar “je mag niet met het hart van de wagen over de witte lijn” dus ook niet over de curbs. Dan plaats je een sensor onder de wagen in het midden en die gaat af zodra hij een witte lijn detecteerd. Maak je alle overige lijnen op het circuit geel oid zodat de circuit grensen duidelijk zijn voor de sensor
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het detecteren is het probleem niet.Jasphur schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:57:
Op zich kun je de regel ook aanpassen naar “je mag niet met het hart van de wagen over de witte lijn” dus ook niet over de curbs. Dan plaats je een sensor onder de wagen in het midden en die gaat af zodra hij een witte lijn detecteerd. Maak je alle overige lijnen op het circuit geel oid zodat de circuit grensen duidelijk zijn voor de sensor
En de verf komt via UralChem van Toto Mercedes. Neehoor, de sensor onder nr44 is precies eender als de rest…Jasphur schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:57:
Afijn, het wordt een lang seizoen. Hopelijk meer spannende races en nog meer controverse.
ping 127.212.23.124
[YouTube: F1 2021 Portuguese GP - Ted's Race Notebook]
Blijkbaar is het niet duidelijk want elke race is er geouwehoer en worden er nog bochten uitgelicht door de FIA. Kijk naar de eerste race dit seizoen waar Hamilton 32 keer over de lijn mocht en Max vrijwel meteen het haasje was.Jorick schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:52:
[...]
Het is al duidelijk: je moet minimaal met één wiel binnen de witte lijnen blijven dan weet je zeker dat er niets aan de hand is. Als je er toch voor kiest om buiten de witte lijnen te kleuren dan loop je het risico gepakt te worden. Het risico om gepakt te worden is niet 100 procent maar zo gaat dat met handhaving van regels. Het zeuren over tracklimits is onzinnig omdat de basisregel al duidelijk genoeg is.
Dan moet er gewoon gezegd worden dat je nergens met meer dan twee wielen over de witte lijn mag en dan is het duidelijk voor iedereen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Cota 2018 gooide Kimi er nog een dummy uit. Hier had Max zelf iets behoudender kunnen zijn. Zonde. Maar ja.Icephase schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:43:
Dat gezeik van iedereen over die track limits... kom op zeg, het is overduidelijk waar ze liggen, zéker voor de teams is dat geen excuus. Die horen de coureurs daarover te informeren. En die kunnen de auto's op de centimeter nauwkeurig de bocht in gooien, dan maak je mij niet wijs dat ze zich niet aan de TL kunnen houden als ze willen. Dit was gewoon gegokt en verloren van Max, zoals wel vaker is gebeurd (COTA 2018 anyone?)...
een treffende spreuk
Dan had HAM vorige race niet eens meer kunnen finishen en VER ook niet dankzij z'n banden opwarm actie achter de pace-carLekker Ventje schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:18:
[...]
Blijkbaar is het niet duidelijk want elke race is er geouwehoer en worden er nog bochten uitgelicht door de FIA. Kijk naar de eerste race dit seizoen waar Hamilton 32 keer over de lijn mocht en Max vrijwel meteen het haasje was.
Dan moet er gewoon gezegd worden dat je nergens met meer dan twee wielen over de witte lijn mag en dan is het duidelijk voor iedereen.
De regel dat alle rijders in de zelfde 'race-ronde' mogen herstarten ná een Code-Red .... Die regel is IMHO wel erg discutabel (net zoals de verschillen tussen een SC en een VSC dat zijn).
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 02-05-2021 20:43 ]
Aan de andere kant, resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst.. Maar het is inderdaad wel onwaarschijnlijk dat de Mercedes dit jaar minder betrouwbaar zal zijn dan de Red Bull Honda.. Daarom baal ik ook een beetje dat Red Bull en Max niet hebben kunnen profiteren van de iets mindere seizoenstart van Mercedes.. Hamilton staat gewoon 7 punten los 1e in het WK.. 1 DNF van Max en ik zie het ook al niet echt meer zitten inderdaad, ook al moet je nooit opgeven natuurlijk.. Wil je serieus kans maken op het WK dan moet je een behoorlijk gaatje slaan qua punten zodat je ook een DNF kan opvangen.. Nu kan je je niks veroorloven wat dat betreft.. Hopelijk wint Max volgende week in Barcelona zodat ze weer minimaal gelijk staan in punten (verwacht dat Hamilton dan gewoon weer P2 zal scoren)..asing schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:09:
[...]
Let me rephrase..... Het is voor het kampioenschap niet goed als Max in Monaco in de muur kleunt.
https://nl.motorsport.com...l-racing-reactie/6501336/
Norris bij het uitkomen van bocht 4 na de safety car restart, precies voor bocht 5 waar hij Perez inhaalt.
/f/image/6Ic6XkdRvzOruPR28Sd8ttZO.png?f=fotoalbum_large)
Kennelijk geldt het extra snelheid meenemen uit een bocht door het overschrijden van tracklimits, waarna je een succesvolle inhaalpoging doet in de bocht erna, weer niet gezien als "gaining a lasting advantage".
[ Voor 10% gewijzigd door Biggg op 02-05-2021 20:54 ]
No matter the age, never lose the Kramer inside
Deze snap ik niet, Perez gaat nog verder naar buiten en zou dus meer voordeel halen?Biggg schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:44:
Norris bij het uitkomen van bocht 4 na de safety car restart, precies voor bocht 5 waar hij Perez inhaalt.
[Afbeelding]
Kennelijk geldt het extra snelheid meenemen uit een bocht door het overschrijden van tracklimits, waarna je een succesvolle inhaalpoging doet in de bocht erna, weer niet als "gaining a lasting advantage".
Volgens mij startte de Haasen nog steeds met een ronde achterstand in Imola (edit: het was Imola natuurlijk, niet Bahrein). Ze worden er alleen tussenuit gehaald om de gevechten om positie niet te verstoren.Will_M schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:33:
[...]
De regel dat alle rijders in de zelfde 'race-ronde' mogen herstarten ná een Code-Red .... Die regel is IMHO wel erg discutabel (net zoals de verschillen tussen een SC en een VSC dat zijn).
[ Voor 4% gewijzigd door Krankenhausen op 02-05-2021 20:49 ]
Ik snap jou weer niet. Perez gaat niet over de track limits, Norris wel. Daardoor neemt Norris meer snelheid mee in de volgende bocht en haalt Perez in. Wat bedoel je met "Perez nog verder naar buiten"?hjs schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:46:
[...]
Deze snap ik niet, Perez gaat nog verder naar buiten en zou dus meer voordeel halen?
Als BOT en RUS niet samen van de baan waren gevlogen dan had HAM z'n uitstapje naar de grindbak + extra pitstop vanwege een nieuwe voorvleugel nooit en te nimmer meer goed kunnen maken. HAM mocht in de oude setting herstarten welke er was vóór zijn eigen crash (welke te danken was aan een wederom minder goede pit-stop).Krankenhausen schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:47:
[...]
Volgens mij startte de Haasen nog steeds met een ronde achterstand in Imola (edit: het was Imola natuurlijk, niet Bahrein). Ze worden er alleen tussenuit gehaald om de gevechten om positie niet te verstoren.
Dacht dat de track rechts was op de fotoBiggg schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:49:
[...]
Ik snap jou weer niet. Perez gaat niet over de track limits, Norris wel. Daardoor neemt Norris meer snelheid mee in de volgende bocht en haalt Perez in. Wat bedoel je met "Perez nog verder naar buiten"?
Jammer dat Verstappen niet bij macht was om de Mercedessen op de baan in te halen. De problemen bij Bottas zorgde voor een 'veilige' 2de plek. Hopelijk volgende week weer knallen op een minder gladde baan met duidelijke track limits.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Hij heeft zowel Hamilton als Bottas op de baan ingehaaldHugo schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:04:
Er vielen wel een aantal racers door de mand deze race en sommige toonde aan dat ze toch waarde hebben. Tsunoda, Mazepin en Bottas vielen door de mand terwijl ik Schumacher, Vettel en Alonso weer waarde vond toevoegen. Perez deed precies wat van hem verwacht wordt.
Jammer dat Verstappen niet bij macht was om de Mercedessen op de baan in te halen. De problemen bij Bottas zorgde voor een 'veilige' 2de plek. Hopelijk volgende week weer knallen op een minder gladde baan met duidelijke track limits.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Zou je verwachten met de snellere auto en DRS, maar ja hij heeft het wel vaker niet laten zien.
En dat is precies de reden dat ik heel weinig post op het Tweakers forum.
Elke post wordt meteen beantwoord met een 'Verkeerd forum', maar geen hulp om te begrijpen waar dan wel.
Dit forum is hoog drempelig.

Uh ja maar Hamilton was van korte duur, sitting duck, en Bottas kwam net uit de pits.Martinusz schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:06:
[...]
Hij heeft zowel Hamilton als Bottas op de baan ingehaald
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Ik vond Perez nog steeds vrij matig. +30s aan het einde van de rit is simpelweg teveel. Op rood ook amper iets goed gemaakt.Hugo schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:04:
Er vielen wel een aantal racers door de mand deze race en sommige toonde aan dat ze toch waarde hebben. Tsunoda, Mazepin en Bottas vielen door de mand terwijl ik Schumacher, Vettel en Alonso weer waarde vond toevoegen. Perez deed precies wat van hem verwacht wordt.
Nee hoor, er staat een heel groot rood vak boven het vakje waar je je comment post.. en daar staat bijvoorbeeld een linkje: “Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken”Spinner schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:19:
[...]
Elke post wordt meteen beantwoord met een 'Verkeerd forum', maar geen hulp om te begrijpen waar dan wel.
Maar ik zag het nog niet zo snel gebeuren. Op het rechte stuk leverde de slipstream+DRS +-0.3s op, maar daar in de buurt komen was lastig. Kwam je in DRS range, verloor je op de rest van de ronde vaak genoeg weer teveel om het goed te maken op het rechte stuk. VER kwam voor zijn stop ook zo vast te zitten achter BOT, hij was wel sneller, maar kon niet dicht genoeg blijven volgen om de actie daadwerkelijk met DRS te maken.Hugo schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:22:
[...]
Uh ja maar Hamilton was van korte duur, sitting duck, en Bottas kwam net uit de pits.(Haphaphap)
Ja dit sloeg echt helemaal nergens op.Biggg schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:44:
"Perez baalt van moment met Norris"
https://nl.motorsport.com...l-racing-reactie/6501336/
[Afbeelding]
Kennelijk geldt het extra snelheid meenemen uit een bocht door het overschrijden van tracklimits, waarna je een succesvolle inhaalpoging doet in de bocht erna, weer niet gezien als "gaining a lasting advantage".

erutangiS
Valt op zich bést wel mee. Je vroeg hier alleen tijdens een race iets aangande wat persoonlijke / technische 'ellende' in je eigen setup met meerdere schermen en je deed dat dus in een topic wat OVER de race gaat terwijl de race LIVE werd uitgezonden (en niet over hoe je het kijkt en/of luistert).Spinner schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:19:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 02-05-2021 21:40 ]
Toen die van Norris "verlost" was viel het naar mijn idee wel mee en kon hij de snelheid van de top 3 matchen of inlopen. Op rood was die inderdaad niet geweldig. Volgens mij maar nipt de snelste ronde, en vervolgens kakte de snelheid weer in en gaf die Bottas zelfs het gat voor de free pitstop.MikeyMan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:24:
[...]
Ik vond Perez nog steeds vrij matig. +30s aan het einde van de rit is simpelweg teveel. Op rood ook amper iets goed gemaakt.
Aan het begin dus beetje in de problemen bij de start, maar kan natuurlijk altijd gebeuren dat een coureur daar 1 of 2 plekken verliest en is geen ramp. Norris vervolgens met banden voordeel, en naar mijn idee liep de Mercedes (en wellicht dus Mercedes motor) ook gewoon harder op het rechte stuk. Toen Norris zijn banden op waren was het een easy overtake en kon Perez de snelheid wel matchen en zag het er ok uit. Maar op de rode banden kon die inderdaad absoluut geen potten breken.
- DaniëlWW2
- Niet online
Perez zijn strategie was niet bepaald, laten we zeggen doordacht.MikeyMan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:24:
[...]
Ik vond Perez nog steeds vrij matig. +30s aan het einde van de rit is simpelweg teveel. Op rood ook amper iets goed gemaakt.

Maar ik denk dat Perez ook te vroeg is gegaan op softs en moest sparen. Het was ook allemaal voor niks omdat Hamilton er zo voorbij was, zoals we ook altijd zagen met Bottas of Kimi. Perez had gewoon moeten gaan de ronde nadat Hamilton ging. Dan had Perez nog een kans gehad om P3 te pakken toen Bottas problemen kreeg.
In het algemeen zit in naar de afgelopen drie races te kijken met toch wat teleurstelling. Want eigenlijk zie ik niet echt in hoe Verstappen hier niet minstens 75 punten had moeten hebben en Hamilton ergens rond de 40.
-In Bahrein hadden ze nooit positie op de baan zo makkelijk moeten weggeven.
-In Imola had Verstappen met makkelijk 0,3s op pole moeten staan, maar dat ene stukje over het gras verpeste het. Briljant herstel, maar nauwelijks punten ingelopen omdat Hamilton alsnog P2 eindigde.
-En hier had het ook pole moeten zijn en dat was waarschijnlijk ook in winst veranderd. Ik denk dat vandaag niemand zo snel op de mediums was als Verstappen. Hij bleef echt een heel lange tijd vlak achter Bottas zitten waardoor je het niet zag. Ik denk dat als hij van pole was gestart, hij weg was geweest. Ook na de SC herstart. Zeker als Bottas op P2 had gelegen en er niet een teamorder was gekomen.
Voor Perez gaat het ook lekker.
-Eruit in Q2 in Bahrein zorgde ervoor dat hij strategisch niet meedeed, wat de problemen mede veroorzaakte.
-P2 kwalificeren in Imola, maar een dramatische race gereden.
-P4 hier, maar een zwakke en potentieel discutabele start qua inhalen door Norris samen met een twijfelachtige strategie zorgde ervoor dat hij strategisch wederom niet ingezet kon worden.
Ik denk dat de kwalificatiesnelheid er gewoon echt is. In alle drie de races had Verstappen met 0,3s op pole moeten staan want elke keer was dat het tempo. Dan kan Perez P2 staan. En dat moet de komende twee races ook maar eens gaan gebeuren. Daar gaat namelijk niet ingehaald worden, gewoon nee.
Ik kan 't vragen in een forum over technische vragen, waar de meesten nooit 'RaceControl' hebben gebruikt en niet weten hoe en wat.Will_M schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:35:
[...]
Valt op zich bést wel mee. Je vroeg hier alleen tijdens een race iets aangande wat persoonlijke / technische 'ellende' in je eigen setup met meerdere schermen en je deed dat dus in een topic wat OVER de race gaat terwijl de race LIVE werd uitgezonden (en niet over hoe je het kijkt en/of luistert).
Het gaat over F1 en over RaceControl. Waar bevinden zich mensen die dat waarschijnlijk ook gebruiken ? In dit forum, in dit topic.
Allemaal race fans en allemaal Tweakers die van RaceControl hebben gehoord en 't misschien zelf wel gebruiken.
Als er ergens Tweakers zijn die de ins en outs van RaceControl kennen, bevinden die zich in dit forum.
Maar goed, we laten het er bij. Ik vind 't wel uit, op een andere website, op een ander forum.
reviews: Naar diverse F1-streams tegelijk kijken met de Race Control-appSpinner schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:55:
[...]
Ik kan 't vragen in een forum over technische vragen, waar de meesten nooit 'RaceControl' hebben gebruikt en niet weten hoe en wat.
Het gaat over F1 en over RaceControl. Waar bevinden zich mensen die dat waarschijnlijk ook gebruiken ? In dit forum, in dit topic.
Allemaal race fans en allemaal Tweakers die van RaceControl hebben gehoord en 't misschien zelf wel gebruiken.
Als er ergens Tweakers zijn die de ins en outs van RaceControl kennen, bevinden die zich in dit forum.
Maar goed, we laten het er bij. Ik vind 't wel uit, op een andere website, op een ander forum.
Misschien daar even beginnen te gaan lezen?
Weinig andere keuze.DaniëlWW2 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:46:
[...]
Perez zijn strategie was niet bepaald, laten we zeggen doordacht.![]()
Maar ik denk dat Perez ook te vroeg is gegaan op softs en moest sparen. Het was ook allemaal voor niks omdat Hamilton er zo voorbij was, zoals we ook altijd zagen met Bottas of Kimi. Perez had gewoon moeten gaan de ronde nadat Hamilton ging. Dan had Perez nog een kans gehad om P3 te pakken toen Bottas problemen kreeg.
Hij heeft teveel tijd verloren achter Norris in het begin.
Enige keuze was dan plek 4 consolideren en lang gaan en hopen op een safetycar.
Op een gegeven moment waren de medium banden ook op. + 15 en dan voor het laatste stuk naar de softs gaan.
Je zit hier goed, alleen even dit topic pakken:Spinner schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:55:
[...]
Ik kan 't vragen in een forum over technische vragen, waar de meesten nooit 'RaceControl' hebben gebruikt en niet weten hoe en wat.
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Je zou het hier kunnen vragen.Spinner schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:55:
[...]
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Goh, nou, zo had ik het niet gezien, maar het maakt me wel weer iets hoopvoller.DaniëlWW2 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:46:
[...]
Perez zijn strategie was niet bepaald, laten we zeggen doordacht.![]()
In het algemeen zit in naar de afgelopen drie races te kijken met toch wat teleurstelling. Want eigenlijk zie ik niet echt in hoe Verstappen hier niet minstens 75 punten had moeten hebben en Hamilton ergens rond de 40.
-In Imola had Verstappen met makkelijk 0,3s op pole moeten staan, maar dat ene stukje over het gras verpeste het. Briljant herstel, maar nauwelijks punten ingelopen omdat Hamilton alsnog P2 eindigde.
-En hier had het ook pole moeten zijn en dat was waarschijnlijk ook in winst veranderd. Ik denk dat vandaag niemand zo snel op de mediums was als Verstappen. Hij bleef echt een heel lange tijd vlak achter Bottas zitten waardoor je het niet zag. Ik denk dat als hij van pole was gestart, hij weg was geweest. Ook na de SC herstart. Zeker als Bottas op P2 had gelegen en er niet een teamorder was gekomen.
Voor Perez gaat het ook lekker.
-Eruit in Q2 in Bahrein zorgde ervoor dat hij strategisch niet meedeed, wat de problemen mede veroorzaakte.
-P2 kwalificeren in Imola, maar een dramatische race gereden.
-P4 hier, maar een zwakke en potentieel discutabele start qua inhalen door Norris samen met een twijfelachtige strategie zorgde ervoor dat hij strategisch wederom niet ingezet kon worden.
Ik denk dat de kwalificatiesnelheid er gewoon echt is. In alle drie de races had Verstappen met 0,3s op pole moeten staan want elke keer was dat het tempo. Dan kan Perez P2 staan. En dat moet de komende twee races ook maar eens gaan gebeuren. Daar gaat namelijk niet ingehaald worden, gewoon nee.
een treffende spreuk
Hoe denk je dat we hier over race-control weten op dit forum? Omdat de maker ervan het zelf geintroduceert heeft in dat andere topicSpinner schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:55:
[...]
Je kan ons niet echt de schuld geven van gebrek aan je eigen inspanning he?Spinner schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:19:
[...]
Dit is het race topic. Het race topic wordt iedere week op dinsdag geopend en in de week erna gesloten. Dat is gedaan om het F1 topic zelf niet te vervuilen. Ik was één van de aangevers van dit idee maar er zijn er vast meer.
Anyway, er is een apart F1 waar te kijken draadje en dat staat expliciet als eerste genoemd onder overige topics in de topic warning. Daar is ook je ontwikkelaar actief, welke zelfs een interview heeft gegeven op de FP. reviews: Naar diverse F1-streams tegelijk kijken met de Race Control-app
Waarschijnlijk kom je daar verder
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Nu maar hopen dat we hem niet weggejaagd hebben naar een of ander duister forum.hjs schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:31:
[...]
Hoe denk je dat we hier over race-control weten op dit forum? Omdat de maker ervan het zelf geintroduceert heeft in dat andere topic
Wat de race betreft... Blijft toch lastig te zien dat die MERC in de handen van HAM zo achterlijk hard blijft lopen. Daar moet je zo onderhand wel gek van worden. Daarnaast is het gat met de nummer 4 tijdens zo'n race toch wel verschrikkelijk groot. De hele top 4 kan rustig nieuwe banden scoren in de laatste ronden en weer door ....
Willen we een andere kampioen moet HAM minstens 2 races uitvallen en VER 3 races op rij gaan winnen...anders is het een herhaling van zetten.
Sparkels begint een beetje melancholische trekjes te krijgen
Okay, I'll bite.DaniëlWW2 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:46:
Achteraf gezien hadden ze inderdaad het beste in dezelfde ronde als Hamilton kunnen stoppen, maar hoe had je dat voor je gezien, met Verstappen voorop? Want Hamilton zijn outlap was gewoon een klap sneller dan wat Verstappen op dat moment reed. Oftewel, er was een grote kans dat Verstappen zijn positie alsnog verloren was met de ronde erna te stoppen, zij het direct, zij het door wat onwennig op de banden en dat Hamilton er daardoor makkelijker voorbij zou kunnen (zoals met Verstappen en Bottas vandaag dus).
Of Red Bull had eerder moeten stoppen als bescherming tegen een undercut? Maar Hamilton stopte juist al supervroeg om een, soort van, undercut te voorkomen. Als Verstappen nóg eerder had moeten stoppen dan had hij het einde van de race waarschijnlijk niet gehaald op die set banden. Terwijl ze bij Mercedes dan waarschijnlijk hetzelfde dachten als wat Red Bull nu dacht "die zijn hartstikke gek, dat wordt een drie-stopper".
Dit dus...DaniëlWW2 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:46:
[...]
In het algemeen zit in naar de afgelopen drie races te kijken met toch wat teleurstelling.
In Bahrein heeft RB zich wéér laten piepelen op strategie... Dat had gewoon een clean sweep moeten zijn.
Imola... meh... Foutje in Q prima gerevancheerd in de race door de win te pakken, maar Perez was wéér nergens.
Deze race... Teveel fouten weer... Track limits in Q, track limits in race, toch weer technische problemen (versnellingsbak/software - third gear lagging)
Gaat hem gewoon wéér niet worden dit jaar en met de komende reglementswijzigingen gewoon nooit meer, want Mercedes zit gewoon zó vuistdiep in de reet van Todt en Brown dat Mercedes tot in lengte van dagen altijd het voordeel heeft of zal krijgen...
Max wordt de Joop Zoetemelk van de F1... :-/
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Je kan ook overdrijven zeg. Als Max niet 2 races op rij een fout zou maken in de kwalificatie had hij nu 3 poles gehad. In Bahrein had RBR meer risico kunnen nemen en wellicht meer kunnen bereiken. Imola ging gesmeerd maar helaas Lewis alle geluk van de wereld met de regelgeving en situatie.MrSparkels schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:11:
[...]
Willen we een andere kampioen moet HAM minstens 2 races uitvallen en VER 3 races op rij gaan winnen...anders is het een herhaling van zetten.
Deze race had Max het foutje in bocht 14 waardoor HAM er alweer snel langs kon. Tegelijk een BOT die verdedigd alsof er teamorders zijn (welke debiel verdedigd in bocht 1 de binnenkant op deze baan).
Uiteindelijk eindigt hij op 5 sec. en de pace zat er niet ver naast op een baan en griplevel die de Mercedes beduidend beter ligt.
Als laatste hoorde ik ook weer deze race wat mankementen. Max klaagde bijvoorbeeld over zijn 3e versnelling.
Ooit moeten deze punten toch klaar zijn, zou je zeggen?
Roze bril much?DaniëlWW2 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:46:
[...]
-En hier had het ook pole moeten zijn en dat was waarschijnlijk ook in winst veranderd. Ik denk dat vandaag niemand zo snel op de mediums was als Verstappen.
Alsof Hamilton wel perfecte kwalificatie laps had en daarnaast, met 0,3 s? Hoeveel denk je dat hij verloren heeft met dat hele kleine stukje gras dat hij meepakte? Dat was nooit 0,3 s. Hij had pole gepakt maar waarschijnlijk minimaal. Zoals gezegd was het echter niet alleen Max die niet een perfecte ronde reed, zelfs Perez baalde van zijn P2 daar omdat hij wist dat zijn ronde ook niet perfect was.
Hier had het pole moeten zijn, maar Verstappen was echt niet de snelste op mediums, en zelfs al zou dat wel het geval zijn geweest... Hij reed voor Hamilton op P2 maar verloor toch echt zelf die plek omdat hij over de baan glibberde en de Merc er op het rechte stuk eenvoudig overheen ging.
Uiteindelijk zou ik zeggen dat ze het in de eerste race vooral hebben laten liggen (de winst was daar zeker mogelijk). Vandaag P2 was gewoon een prima resultaat, je ziet het ook wel aan de fastest laps, waar de Mercs telkens sneller waren dan de RB's. Een P3 was eigenlijk meer likely geweest als Bottas niet altijd het minimale eruit weet te halen zou ik zeggen.
We wilde altijd dat Red Bull er beter bij zat in het begin van het seizoen. Dat lijkt zo te zijn.
Als Max de volgende wint en Lewis wordt 2e, dan is het gewoon weer nek aan nek.
In potentie is dit een geweldig seizoen in wording.
Een ding is zeker, Hamilton is wereldklasse en geeft zich niet zomaar gewonnen.
Hijzelf en het hele Mercedes team is ingesteld op maximaliseren. Elk puntje telt.
Het is zaak voor Red Bull om zo weinig mogelijk te laten liggen, Max en Sergio een zo goed mogelijke auto geven, doorontwikkelen en er vol voor gaan, nu nog 20 races.
Welke kant het kwartje straks op valt, weten we niet, maar hopelijk gaat het tot het gaatje en krijgen we eens een andere kampioen dan Hamilton. Ik denk dat de hele F1 wereld snakt naar deze titanenstrijd; ik zeker! Heeft veel te lang geduurd, dus kom maar op!
Op naar Spanje, Olé!
Hij stond volgens mij 1,5 tienden ervoor en verloor nog een tiende bij die track limits. 2,5 tienden had gekunt in de kwalificatie.Snowdog schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:46:
[...]
Roze bril much?
Alsof Hamilton wel perfecte kwalificatie laps had en daarnaast, met 0,3 s? Hoeveel denk je dat hij verloren heeft met dat hele kleine stukje gras dat hij meepakte? Dat was nooit 0,3 s. Hij had pole gepakt maar waarschijnlijk minimaal. Zoals gezegd was het echter niet alleen Max die niet een perfecte ronde reed, zelfs Perez baalde van zijn P2 daar omdat hij wist dat zijn ronde ook niet perfect was.
Hier had het pole moeten zijn, maar Verstappen was echt niet de snelste op mediums, en zelfs al zou dat wel het geval zijn geweest... Hij reed voor Hamilton op P2 maar verloor toch echt zelf die plek omdat hij over de baan glibberde en de Merc er op het rechte stuk eenvoudig overheen ging.
Uiteindelijk zou ik zeggen dat ze het in de eerste race vooral hebben laten liggen (de winst was daar zeker mogelijk). Vandaag P2 was gewoon een prima resultaat, je ziet het ook wel aan de fastest laps, waar de Mercs telkens sneller waren dan de RB's. Een P3 was eigenlijk meer likely geweest als Bottas niet altijd het minimale eruit weet te halen zou ik zeggen.
Maar goed, uiteindelijk had het in de race weinig verschil gemaakt, de pace viel vandaag tegen. Hopelijk gaat het beter in Spanje en gaan de temperaturen wat omhoog, wat niet de comfort zone is van de Mercedes.
Ging over Imola, niet over deze race though. Vandaag was dit het maximaal haalbare zou ik zeggen, dit was precies wat ze moesten doen. De circuits later in het seizoen liggen RB beter, als ze er nu bij kunnen blijven dan is dat helemaal prima imo.codex schreef op maandag 3 mei 2021 @ 00:10:
[...]
Hij stond volgens mij 1,5 tienden ervoor en verloor nog een tiende bij die track limits. 2,5 tienden had gekunt in de kwalificatie.
Maar goed, uiteindelijk had het in de race weinig verschil gemaakt, de pace viel vandaag tegen. Hopelijk gaat het beter in Spanje en gaan de temperaturen wat omhoog, wat niet de comfort zone is van de Mercedes.
Zelfde verhaal bij FER.
REN/MCL/FER gaan denk ik uitmaken wie #3 WCC en #5 WDC gaat worden.
AT valt toch een beetje tegen die zit in hetzelfde schuitje als AMR. Die zijn soms over 1 ronden snel genoeg maar in de race valt alles een beetje tegen.
ARS/HAAS/WIL zijn echt de slechtste/ traagste van het rijtje.
Owja hadden we het al over de track limits gehad??

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Een stop van 1,999 wordt 1,9, een stop van 2,000 blijft 2,0. We denken dan met zijn allen dan aan een verschil van 0,1, maar het is 0,001
Dan kan ook gebeuren bij 1.499 vs 1.500Divak schreef op maandag 3 mei 2021 @ 07:35:
Aha, een stop van 1,98 of 1,999 wordt op televisie gewoon naar beneden afgerond om er een 1,9 van te maken. Alles voor de hype denk ik
Een stop van 1,999 wordt 1,9, een stop van 2,000 blijft 2,0. We denken dan met zijn allen dan aan een verschil van 0,1, maar het is 0,001
Dat is ook voor een groot deel strategie geweest. Hij maakte een degelijke start en wist zijn positie vast te houden. Bij de SC restart verloor hij 1 plaats aan Norris die op zachtere banden stond, banden die meer grip hadden en beter op temperatuur waren. Dat is niet geheel onlogisch. Maar die banden van Norris zijn ook sneller om zeep waarna het gat begon op te lopen richting de 8 seconden tegen dat Perez er eindelijk voorbij kon.MikeyMan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:24:
[...]
Daarna heeft hij hetzelfde tempo gereden als de 3 voor hem, het gat bleef tot aan de pitstops van de top 3 steken op ongeveer 8 seconden en tegen dat die top 3 begon te pitten begon hij zelfs stilaan in te lopen op die 3. RBR heeft toen beslist om hem buiten te houden. Die banden zouden steeds trager worden en zo kon hij dan mogelijks Hamilton gaan ophouden zodat Max het gat kon dichtrijden. Dat is mislukt omdat Hamilton er net op de goede plaats bijkwam, in de laatste bocht en daardoor ook nog eens DRS mee kon nemen voor de overtake.
Op softs heeft hij daarna niet veel kunnen betekenen, maar we weten ook uit de FP sessies dat de zachtere banden nu niet echt goed zijn op dit circuit en heel snel hun top performantie verliezen. Iets wat we ook met Norris gezien hebben toen ie Perez aan het ophouden was.
Die 30 seconden is dus voor een groot deel te verklaren door strategie.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Helemaal mee eens.albino71 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:52:
Beetje teleurstellend qua resultaten? Ja. Qua spanning en mogelijkheden? Zeker niet!
We wilde altijd dat Red Bull er beter bij zat in het begin van het seizoen. Dat lijkt zo te zijn.
Hijzelf en het hele Mercedes team is ingesteld op maximaliseren. Elk puntje telt.
Het is zaak voor Red Bull om zo weinig mogelijk te laten liggen, Max en Sergio een zo goed mogelijke auto geven, doorontwikkelen en er vol voor gaan, nu nog 20 races.
Welke kant het kwartje straks op valt, weten we niet, maar hopelijk gaat het tot het gaatje en krijgen we eens een andere kampioen dan Hamilton. Ik denk dat de hele F1 wereld snakt naar deze titanenstrijd; ik zeker! Heeft veel te lang geduurd, dus kom maar op!
Op naar Spanje, Olé!
Begrijp die sceptische verhalen echt niet. We hebben in jaren niet zo'n spannende seizoensopener gehad, met een prachtig vooruitzicht én toevallig ook nog eens een Nederlander die meestrijdt.
En laten we eerlijk zijn; Hamilton is de enige van de coureurs in een potentieel winnende wagen die zich niet meer hoeft te bewijzen, en dus in theorie ook de minste intrinsieke motivatie heeft. Verstappen, Bottas en Perez hebben nog een 'natuurlijke honger' naar overwinningen en WDCs, terwijl Hamilton het meer met zijn ervaring moet doen.
Maar met de ervaring trekt hij wel de races naar zich toe en houdt hij zijn hoofd koel op het moment dat het volledig mis lijkt te gaan. En daar kun je alleen maar diep respect voor hebben.
Nog één ding: zou die Mazepin zelf niet een keer doorhebben dat hij volledig voor lul staat? Meen me te herinneren van de live-timing dat de man op 1 minuut achter zijn voorganger eindigde. Eén minuut achter Nicholas Latifi die ook al 2 rondjes op de leider had.
Dan moet je toch echt een ander beroep gaan zoeken?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dit inderdaad. In ronde 38 toen de top 3 net binnen was geweest was het verschil inclusief een pitstop van perez op dat moment maar 6-8 seconden. Maar die hd hij snel na de herstart ook doordat hij minnof meer vast zat. Op een gegeven moment zag je perez op dezelfde gele banden ook veel snelste sectortijden noteren.Blokker_1999 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 07:56:
[...]
Dat is ook voor een groot deel strategie geweest. Hij maakte een degelijke start en wist zijn positie vast te houden. Bij de SC restart verloor hij 1 plaats aan Norris die op zachtere banden stond, banden die meer grip hadden en beter op temperatuur waren. Dat is niet geheel onlogisch. Maar die banden van Norris zijn ook sneller om zeep waarna het gat begon op te lopen richting de 8 seconden tegen dat Perez er eindelijk voorbij kon.
Daarna heeft hij hetzelfde tempo gereden als de 3 voor hem, het gat bleef tot aan de pitstops van de top 3 steken op ongeveer 8 seconden en tegen dat die top 3 begon te pitten begon hij zelfs stilaan in te lopen op die 3. RBR heeft toen beslist om hem buiten te houden. Die banden zouden steeds trager worden en zo kon hij dan mogelijks Hamilton gaan ophouden zodat Max het gat kon dichtrijden. Dat is mislukt omdat Hamilton er net op de goede plaats bijkwam, in de laatste bocht en daardoor ook nog eens DRS mee kon nemen voor de overtake.
Op softs heeft hij daarna niet veel kunnen betekenen, maar we weten ook uit de FP sessies dat de zachtere banden nu niet echt goed zijn op dit circuit en heel snel hun top performantie verliezen. Iets wat we ook met Norris gezien hebben toen ie Perez aan het ophouden was.
Die 30 seconden is dus voor een groot deel te verklaren door strategie.
Het is dat de rbr16b nog wat meer moeite heeft met de banden en zijn hybridesystemen ivm de mercs, welke juist snel herstellen van hun slechte testweekend. Nee het blijft zo spannend, ik vind het goed nu. Je kan nu mooi zien hoe goed Hamilton in die merc is.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Ik moet de eerste 1,5 sec pit stop nog meemaken
Dit is toch echt heel gek, voor een sport die op de honderdste of duizendste qua verschillen soms beslist wordt? 🤪Divak schreef op maandag 3 mei 2021 @ 07:35:
Aha, een stop van 1,98 of 1,999 wordt op televisie gewoon naar beneden afgerond om er een 1,9 van te maken. Alles voor de hype denk ik
Dat zeiden we ook van Stroll. Maar puntje bij paaltje rijdt hij nu best aardig rond. Geen wereld kampioen, maar ook zeker niet het plee figuur dat het was. Lijkt mij een leuk tijdverdrijf op die manier.alexbl69 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 07:59:
[...]
Nog één ding: zou die Mazepin zelf niet een keer doorhebben dat hij volledig voor lul staat? Meen me te herinneren van de live-timing dat de man op 1 minuut achter zijn voorganger eindigde. Eén minuut achter Nicholas Latifi die ook al 2 rondjes op de leider had.
Dan moet je toch echt een ander beroep gaan zoeken?
Dus imho kunnen we Mazepin best missen. Lijkt mij erg leuk om een van de dames uit de W series voor in de plaats te hebben (al gun ik die niet zo'n slechte auto). Maar vanuit zijn positie zie niet in waarvoor Mazepin nu al op zou moeten geven.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Ja ik vraag me inderdaad wel af of de dames het nu minder zouden doen een Latifi of Mazepin. Stroll vind ik overigens niet bij die categorie horen...Edgenumber schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:16:
[...]
Dat zeiden we ook van Stroll. Maar puntje bij paaltje rijdt hij nu best aardig rond. Geen wereld kampioen, maar ook zeker niet het plee figuur dat het was. Lijkt mij een leuk tijdverdrijf op die manier.
Dus imho kunnen we Mazepin best missen. Lijkt mij erg leuk om een van de dames uit de W series voor in de plaats te hebben (al gun ik die niet zo'n slechte auto). Maar vanuit zijn positie zie niet in waarvoor Mazepin nu al op zou moeten geven.
Ik zou sommige best graag voor de camera zien
Hij maakt gewoon zelf prima duidelijk wat er mis is in de F1Edgenumber schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:16:
[...]
Mijn boefje is liev!
Over Stroll zeiden de mensen dat in ieder geval niet op basis van z'n prestaties. Sommigen hebben iets tegen Stroll persoonlijk, wat te maken zal hebben met dat ie een soortgelijke achtergrond heeft als Latifi en Mazepin, maar qua prestaties heeft ie nooit zoveel ondergedaan tov z'n teamgenoot (in z'n eerste jaar toch niet de minste in de vorm van Massa).Edgenumber schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:16:
[...]
Dat zeiden we ook van Stroll. Maar puntje bij paaltje rijdt hij nu best aardig rond. Geen wereld kampioen, maar ook zeker niet het plee figuur dat het was. Lijkt mij een leuk tijdverdrijf op die manier.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Precies dat en kleine aanvulling laten we niet vergeten dat de eerste 3 GP's altijd meer "mercedes" banen zijn waar ze heer en meester waren in het verleden. Nu is het 2x redelijk close geweest en 1 overwinning denk prima begin. We wouden altijd dat RBR er in het begin van het seizoen stond nou dat staan ze wel lijkt mealbino71 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:52:
Beetje teleurstellend qua resultaten? Ja. Qua spanning en mogelijkheden? Zeker niet!
Op naar Spanje, Olé!
Je bedoelt denk ik dat Mercedes de laatste tijd het seizoen veel beter begon dan RBR ?d-vine schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:29:
[...]
Precies dat en kleine aanvulling laten we niet vergeten dat de eerste 3 GP's altijd meer "mercedes" banen zijn waar ze heer en meester waren in het verleden. Nu is het 2x redelijk close geweest en 1 overwinning denk prima begin. We wouden altijd dat RBR er in het begin van het seizoen stond nou dat staan ze wel lijkt me
Want de eerste 3 GP's zijn dit jaar (net als vorig jaar) natuurlijk andere banen dan de jaren daarvoor, in een "normaal seizoen".
Ook als je de banen één-op-één vergelijkt doet RBR het dit jaar beter.Plenkske schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:31:
[...]
Je bedoelt denk ik dat Mercedes de laatste tijd het seizoen veel beter begon dan RBR ?
Want de eerste 3 GP's zijn dit jaar (net als vorig jaar) natuurlijk andere banen dan de jaren daarvoor, in een "normaal seizoen".
Race 1: Bahrain
2020: Verstappen op 1,2s achter Hamilton
2021: Verstappen op 0,7s achter Hamilton (terwijl hij had kunnen winnen als hij iets meer gogme had getoond)
Resultaat: gelijk
Race 2: Imola
2020: Verstappen valt uit in 2e positie. Maar was geen bedreiging voor Hamilton
2021: Verstappen wint, en had waarschijnlijk ook gewonnen als Hamilton niet van de baan was gereden.
Resultaat: RBR beter dan Mercedes in plaats van slechter
Race 3: Portugal
2020: Verstappen 3e achter Bottas en Hamilton, kansloos op 34s van Hamilton
2021: Verstappen 2e op 29s van Hamilton (veroorzaakt door een extra pitstop, anders was de achterstand 4s geweest.
Resultaat: RBR praktisch op hetzelfde niveau als Mercedes in plaats van slechter
Over 3 races is RBR dus gelijkwaardig aan Mercedes, waar ze vorig jaar duidelijk slechter waren. Gezien RBR's 'traditioneel' slechte seizoenstart is dit een uitstekende uitgangspositie.
Als er een paar kleine details RBRs kant op waren gevallen zou Verstappen zelfs al (ver) voor hebben gestaan op Hamilton. Zie het eerlijk gezegd best zonnig in voor RBRs kansen dit jaar.
En nog zegt me ergens iets dat Mercedes nog over heeft, waardoor ze dus zo'n tank hebben. Is het nodig omdat RBR te dichtbij komt, dan schroeven ze de motor verder open de komende races. Ik hoop het zo, maar ik ben er (weer) bang voor. Zij liggen zover voor op de concurrentie mbt hybride tijdperk?alexbl69 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:45:
[...]
Ook als je de banen één-op-één vergelijkt doet RBR het dit jaar beter.
Race 1: Bahrain
2020: Verstappen op 1,2s achter Hamilton
2021: Verstappen op 0,7s achter Hamilton (terwijl hij had kunnen winnen als hij iets meer gogme had getoond)
Resultaat: gelijk
Race 2: Imola
2020: Verstappen valt uit in 2e positie. Maar was geen bedreiging voor Hamilton
2021: Verstappen wint, en had waarschijnlijk ook gewonnen als Hamilton niet van de baan was gereden.
Resultaat: RBR beter dan Mercedes in plaats van slechter
Race 3: Portugal
2020: Verstappen 3e achter Bottas en Hamilton, kansloos op 34s van Hamilton
2021: Verstappen 2e op 29s van Hamilton (veroorzaakt door een extra pitstop, anders was de achterstand 4s geweest.
Resultaat: RBR praktisch op hetzelfde niveau als Mercedes in plaats van slechter
Over 3 races is RBR dus gelijkwaardig aan Mercedes, waar ze vorig jaar duidelijk slechter waren. Gezien RBR's 'traditioneel' slechte seizoenstart is dit een uitstekende uitgangspositie.
Als er een paar kleine details RBRs kant op waren gevallen zou Verstappen zelfs al (ver) voor hebben gestaan op Hamilton. Zie het eerlijk gezegd best zonnig in voor RBRs kansen dit jaar.
Mijn boefje is liev!
combi, en RBR begint beter en de GP's waar Mercedes standaard goed presteert.Plenkske schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:31:
[...]
Je bedoelt denk ik dat Mercedes de laatste tijd het seizoen veel beter begon dan RBR ?
Bahrein is Mercedes al een paar jaar heer en meester tuurlijk op een enkele uitzondering na.
Portugal vorig jaar reed Mercedes iedereen behoorlijk zoek.
Imola is een power circuit waar normaal gesproken Mercedes altijd goed presteert, er is afgelopen jaren niet op gereden maar je hoeft geen raket geleerde te zijn dat Mercedes het hier zou hebben geheerst.
Dit dus. En het feit dat er steeds verwezen wordt naar 'Mercedes-banen' en 'RBR-banen', maar volgens mij zijn de laatste jaren alle 'RBR-banen' wel zo'n beetje verworden tot 'Mercedes-domein', zie bv Hongarije en Monaco. Die voorsprong die Mercedes had was echt niet alleen op basis van motor-vermogen; hun chassis kon zich absoluut meten met die van RBR (als ie niet zelfs beter was).JB schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:48:
[...]
En nog zegt me ergens iets dat Mercedes nog over heeft, waardoor ze dus zo'n tank hebben. Is het nodig omdat RBR te dichtbij komt, dan schroeven ze de motor verder open de komende races. Ik hoop het zo, maar ik ben er (weer) bang voor. Zij liggen zover voor op de concurrentie mbt hybride tijdperk?
We gaan het zien in de loop van het seizoen, ik vind het nu in ieder geval al wel een beter jaar dan alle voorgaande (vijf? zes?) jaar bij elkaar
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Qua spanning heel zeker! Hopelijk is de politieke crap ook te nasse, vingers in de pap, ik vertrouw het voor geen meter mbt FIA calls etcnaitsoezn schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:00:
[...]
We gaan het zien in de loop van het seizoen, ik vind het nu in ieder geval al wel een beter jaar dan alle voorgaande (vijf? zes?) jaar bij elkaar

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 03-05-2021 09:05 ]
Mijn boefje is liev!
De Mercedes dominantie duurt nu al 7 jaar.naitsoezn schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:00:
[...]
Tot voor een paar jaar kon Ferrari in het begin nog wel een beetje meekomen, maar die zakken traditioneel in de loop van het seizoen weg. Bij een 'gelijk opgaande' seizoenstart tussen Mercedes en Ferrari is Mercedes dus in het voordeel.
RBR heeft al die jaren juist in de regel slechte seizoenstarts gekend, waarna men het gat met Mercedes in de loop van het seizoen kleiner wist te maken. Een gelijk opgaande seizoenstart tussen Mercedes en RBR is dus in theorie in het voordeel van RBR.
Maar ja, resultaten uit het verleden...
De laatste jaren kwam het veel te vaak voor dat op de startplek achter hem een Lando of Charles stond op een zachtere band die het hem de eerste 8 rondes lastig maakten, waardoor hij op een 5s gat achter de Merc's kwam te zitten, die bijna niet meer goed te maken was.
Met Perez op P4 die ongeveer dezelfde pace had in de race, krijg je dan ook het extra element dat hij een pitstop kan ontmoedigen van Mercedes.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ja dat klinkt bemoedigend inderdaad! Hopelijk vanaf nu meer vastigheid, zodat ook strategie aangepakt kan worden. Vond Max ook niet per definitie down na de race, geeft ook een prettig gevoel. Als hij weet dat het (te) kansloos is allemaal, dan zie/hoor je dat welYakuzA schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:14:
Positieve aan de race vond ik dat Max eindelijk een 2e man achter zich had rijden.
De laatste jaren kwam het veel te vaak voor dat op de startplek achter hem een Lando of Charles stond op een zachtere band die het hem de eerste 8 rondes lastig maakten, waardoor hij op een 5s gat achter de Merc's kwam te zitten, die bijna niet meer goed te maken was.
Met Perez op P4 die ongeveer dezelfde pace had in de race, krijg je dan ook het extra element dat hij een pitstop kan ontmoedigen.
Mijn boefje is liev!
- DaniëlWW2
- Niet online
Eerste ronde na de pitstop is altijd langzamer. En dat was hier niet anders.RobertMe schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:15:
[...]
Okay, I'll bite.
Achteraf gezien hadden ze inderdaad het beste in dezelfde ronde als Hamilton kunnen stoppen, maar hoe had je dat voor je gezien, met Verstappen voorop? Want Hamilton zijn outlap was gewoon een klap sneller dan wat Verstappen op dat moment reed. Oftewel, er was een grote kans dat Verstappen zijn positie alsnog verloren was met de ronde erna te stoppen, zij het direct, zij het door wat onwennig op de banden en dat Hamilton er daardoor makkelijker voorbij zou kunnen (zoals met Verstappen en Bottas vandaag dus).
Of Red Bull had eerder moeten stoppen als bescherming tegen een undercut? Maar Hamilton stopte juist al supervroeg om een, soort van, undercut te voorkomen. Als Verstappen nóg eerder had moeten stoppen dan had hij het einde van de race waarschijnlijk niet gehaald op die set banden. Terwijl ze bij Mercedes dan waarschijnlijk hetzelfde dachten als wat Red Bull nu dacht "die zijn hartstikke gek, dat wordt een drie-stopper".
http://en.mclarenf-1.com/...ppen&dr2=Lewis%20Hamilton
Het idee is dat je RBR bent en zo richting 1s sneller kan zijn in pitstops. Zo lang als je positie houdt, kan Mercedes ook niks met Bottas doen. Wat RBR daar deed was Hamilton laten inlopen op nieuwe banden en vervolgens de positie opgeven.
Maar de andere strategie was ook niet slecht. Het was gewoon ongelukkig hoe die inhaalactie ging.
Ja was voor het eerst in 2 seizoenen dat de tweede auto van RBR in de pitwindow van Mercedes reed, maar dan nog haalde het niets uit. We hoopten dat Perez minimaal 1 keer een aanval af kon slaan, maar dat lukte lang niet, perez reed bijna op de velgen en hamilton ging er makkelijk langs.YakuzA schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:14:
Positieve aan de race vond ik dat Max eindelijk een 2e man achter zich had rijden.
Met Perez op P4 die ongeveer dezelfde pace had in de race, krijg je dan ook het extra element dat hij een pitstop kan ontmoedigen van Mercedes.
Maar dit is wel een begin, volgende stap is dat Perez met Bottas kan vechten. Perez moet gewoon gelijk bij de top3 blijven in het begin van de race, de pace is er, maar hij moet wel de eerste ronden overleven om bij te kunnen benen.
Tot nu toe heeft perez nog niks kunnen laten zien in de race (eerder tegen gewerkt als je ziet naar imola door er van af te gaan en hamilton langs te laten).
Het seizoen is nog maar drie wedstrijden oud, maar elke punt is belangrijk voor max (en elke punt die perez van hamilton af kan snoepen is er eentje en hij had 10 punten kunnen pakken van hamilton in imola), alleen als Max perfect rijdt (perfecte Pole rondes en niet mini foutjes waardoor hamilton toch langszij kan komen) kan hij alleen winnen van de twee Mercedessen.
Het is maar waar je blij mee wil zijn. Perez is blijkbaar net goed genoeg om op ongeveer 20 seconden te zitten in een auto die veel beter kan. Het is dat de rest te langzaam was deze race, anders had het "opofferen" echt het opofferen geweest. Dan weet ik niet of ze er daadwerkelijk mee door waren gegaan.Bloodclot schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:49:
[...]
Ja was voor het eerst in 2 seizoenen dat de tweede auto van RBR in de pitwindow van Mercedes reed, maar dan nog haalde het niets uit. We hoopten dat Perez minimaal 1 keer een aanval af kon slaan, maar dat lukte lang niet, perez reed bijna op de velgen en hamilton ging er makkelijk langs.
Maar dit is wel een begin, volgende stap is dat Perez met Bottas kan vechten. Perez moet gewoon gelijk bij de top3 blijven in het begin van de race, de pace is er, maar hij moet wel de eerste ronden overleven om bij te kunnen benen.
Tot nu toe heeft perez nog niks kunnen laten zien in de race (eerder tegen gewerkt als je ziet naar imola door er van af te gaan en hamilton langs te laten).
Het seizoen is nog maar drie wedstrijden oud, maar elke punt is belangrijk voor max (en elke punt die perez van hamilton af kan snoepen is er eentje en hij had 10 punten kunnen pakken van hamilton in imola), alleen als Max perfect rijdt (perfecte Pole rondes en niet mini foutjes waardoor hamilton toch langszij kan komen) kan hij alleen winnen van de twee Mercedessen.
Hoe dan ook Max heeft nu om verschillende redenen nog 0% hulp gehad van Perez, niet echt een vooruitgaan.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.